Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest inderdaad erg lang wachten (bij elk scherm trouwens). Na het invoeren van de service tag kwam er te staan dat mijn pc niet in aanmerking komt voor de upgrade. Morgen maar even bellen met Dell.
Iemand een telefoonnummer? Heb zitten zoek op de site, maar kan geen telefoonnummers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:28
telefoon doen ze niet meer aan in NL geloof ik. Even mailen, en als je geluk hebt krijg je binnen een week een antwoord dat je service tag is opgenomen in het systeem. Registreren kan dan meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb contact opgenomen omdat m'n adapter stuk is.

Duurt het 1,5 week voordat er contact terugkomt van Dell
Stuur ik dan binnen 2 dagen geen mailtje terug, krijg ik allemaal spam dat ik snel moet beantwoorden.
Lekkere instelling daar. Wel van de klant verwachten dat ze snel zijn, maar zelf niet.

Overigens had ik deze week echt geen tijd, dus is het mailtje een week blijven liggen. Inclusief 3 reminders...

Ben benieuwd of er echt een monteur aan huis komt, of dat ze het gewoon opsturen. Ik post het resultaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mailen doen ze inderdaad traag, maar je zodra je iemand te pakken hebt gaat het wel snel

bij mij duurde het een volle week eer in andwoord kreeg, maar 3 dagen later had ik een nieuwe hdd in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren mijn Studio binnen, en ben tot nu toe enorm tevreden!

2 vragen:

-Waar kan ik de dpi veranderen?

-Er staat bij mij standaard Windows Vista op, maar zoals ik hier lees kan ik gratis upgraden naar Windows 7. Tot nu toe heb ik (enkele pagina's terug) nog maar 1 ervaring gelezen van iemand die Windows 7 op zijn Studio had, nog iemand die Win 7 al op zijn Studio heeft? En is het zo'n verbetering t.o.v. Windows XP?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 22:05
Beste Medetweakers,

Gisteren is mijn laptop overleden -O- , en ben nu op zoek naar een nieuwe *O* , mijn oog is gevallen op de studio 1557.
Probleem dat ik heb is dat ik op de Nederlandse Dell site geen i7 kan kiezen, had laatst een andere link gevonden daarvoor maar die werkt niet meer.
Ook heb ik gevonden dat sommigen hier al een 1557 besteld hebben met i7 en heel de meuk voor een prijs rond de €1000 terwijl ik voor een gelijkwaardige config nu zo'n €1500 uitkom, what's with that :'(

Kan er mij iemand helpen ? O-)

Over coupons zal ik maar niks vragen in dit topic aangezien dat hier taboe is lijkt wel _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet een paar dagen wachten totdat dell de aanbiedingen heeft terug gezet, ik denk tot donderdag.

ik heb win 7 al op mijn studio, al een paar weken
bevalt een stuk beter dan XP (heb vista geskipt)
vooral de nieuwe taskbar is hemels, kan je meteen je dock wegdoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Ok, dan kan ik dus volgens jou die i7 config pakken, maar dan nog zal het toch geen €500 euro schelen met zoiets ? Zou het via de telefoon wel kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op die modellen is atm geen korting, en dell geeft standaard een paar honder € korting

je moet gewoon even wachten, of idd via de telefoon bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Oke, ty

Probleem is dus dat ik informatica volg en m'n laptop dagelijks nodig heb. Ik kan dus niet wachten op een aanbieding denk ik, of het moet een paar dagen duren maar dat weet je natuurlijk nooit op voorhand...
Via telefoon kan ik eens proberen, maar ga morgen eerst proberen of m'n laptop nog gemaakt kan worden, was nog niet zo'n oude (Compal IFL90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 13:50
Apocal1pse schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:45:
Oke, ty

Probleem is dus dat ik informatica volg en m'n laptop dagelijks nodig heb. Ik kan dus niet wachten op een aanbieding denk ik, of het moet een paar dagen duren maar dat weet je natuurlijk nooit op voorhand...
Via telefoon kan ik eens proberen, maar ga morgen eerst proberen of m'n laptop nog gemaakt kan worden, was nog niet zo'n oude (Compal IFL90).
Er is sowieso een levertijd van ongeveer 2 weken he. Je kan eens bellen met Dell, misschien dat per telefoon wel de gebruikelijke kortingen beschikbaar zijn.

EDIT: Net geprobeerd me te registreren voor de Windows 7 update, wordt mijn service tag niet herkend :( .

[ Voor 7% gewijzigd door ickeicke op 23-10-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het raar dat ze ineens de i7 van de website halen. Op notebookreview.com heeft iemand gechat met dell en die wisten zelf niet wanneer deze terug beschikbaar ging komen. Er moet toch een goede reden zijn waarom deze niet meer beschikbaar zijn? Ik was nog aan het wachten om er een te bestellen omdat ik eerst een review zou zien. Ben benieuwd of deze volgende week er terug zullen tussen staan.

De service van dell is ook echt slecht geworden vind ik. Begin al te twijfelen om nog een dell te kopen. Heb 2 keer een mail gestuurd naar dell ivm een probleem met een laptop en nog steeds geen reactie gekregen (die laatste mail is ondertussen al 2 weken geleden, die eerste is al een maand geleden). En is er maar 1 persoon voor de chat? Iedere keer dat ik naar de chat wil is er niemand beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de verkopers weten niets over de modellen zelf, ze verkopen ze alleen maar

ik verwacht ze donderdag terug op de site, waarschijnlijk was er teveel vraag naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Als het goed is sturen ze me een nieuwe adapter op *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Beetje vervelend, ik had eigenlijk alles al geconfigureerd voor m'n Studio 15 i7 notebook, maar die is nu ineens uit m'n mandje verdwenen. Hopelijk komt ie snel, dan kan ik m weer bestellen. Schiet niet echt soepel op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timacaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2023
Tja, ach levering verplaats naar 5 november...tja toch hier en daar wat handjes te kort neem ik aan of zetten ze gelijk Windows 7 ervoor me op..Kan iemand nu de levenduur van de 6cell vertellen met een i720?

Oh hij is wel in productie genomen ondertussen...

[ Voor 14% gewijzigd door timacaro op 23-10-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:47:
Ik heb geen flauw idee hoe ik me moet aanmelden voor de gratis upgrade voor Windows. Als ik naar http:\\win7.dell.com ga en klik op ga verder, dan krijg ik een wit scherm. Iemand enig idee of komt dit doordat de site overbelast is?
ik geraak wel op de site, en heb reeds geregistreerd voor de upgrade, maar die is blijkbaar nog niet beschikbaar.
normaal zouden ze email moeten sturen als de upgradekit er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
timacaro schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:18:
Tja, ach levering verplaats naar 5 november...tja toch hier en daar wat handjes te kort neem ik aan of zetten ze gelijk Windows 7 ervoor me op..Kan iemand nu de levenduur van de 6cell vertellen met een i720?

Oh hij is wel in productie genomen ondertussen...
Met de laagste instellingen, dus op stand energiebesparing kom ik op 3 uur. Dan bedoel ik dus internetten, word, excel, visio, access en geen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:02:
Vind het raar dat ze ineens de i7 van de website halen. Op notebookreview.com heeft iemand gechat met dell en die wisten zelf niet wanneer deze terug beschikbaar ging komen. Er moet toch een goede reden zijn waarom deze niet meer beschikbaar zijn? Ik was nog aan het wachten om er een te bestellen omdat ik eerst een review zou zien. Ben benieuwd of deze volgende week er terug zullen tussen staan.

De service van dell is ook echt slecht geworden vind ik. Begin al te twijfelen om nog een dell te kopen. Heb 2 keer een mail gestuurd naar dell ivm een probleem met een laptop en nog steeds geen reactie gekregen (die laatste mail is ondertussen al 2 weken geleden, die eerste is al een maand geleden). En is er maar 1 persoon voor de chat? Iedere keer dat ik naar de chat wil is er niemand beschikbaar.
Ik heb van iemand gehoord op school die bij Dell op werkbezoek is geweest dat de consumenten afdeling van de service desk een blok is met 6-8 man en de rest allemaal voor bedrijven is bedoeld.

V.w.b. de beschikbaarheid van de laptops, het kan ook zijn dat ze onderdelen niet meer op voorraad hebben. Dan gok ik op de processor i7 zelf.

Voor iedereen die er één wil bestellen raad ik aan gewoon een paar dagen of een week te wachten, die aanbiedingen komen vanzelf terug. Wees geduldig en betaal niet teveel.

[ Voor 12% gewijzigd door adsa op 24-10-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ergens verander je de dpi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Op bureaublad -> rechtermuisknop -> pers voorkeur aanpassen -> en zie dan linker kolom voor dpi!

Q: Iemand hier al de Win7 upgrade online kunnen bestellen bij Dell? Ik heb 2 systemen en beide upgrades blijven bij mij maar op niet beschikbaar staan...

Chees mates!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista upgrade naar 7..

krijg je hier ook cd van toegeleverd?
ik heb namelijk niet direct zin om bij een re-install eerst vista te installeren en daarna nog eens de upgrade naar win7.. handig zou zijn 1 ceedeetje win7 install en in orde..
zit je trouwens anders ook niet met de shit van vista die mss niet verwijdert wordt op de HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
https://win7.dell.com/FAQPage.aspx
Je kunt gewoon een clean install doen (zie xp downgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:01:
Vista upgrade naar 7..

krijg je hier ook cd van toegeleverd?
ik heb namelijk niet direct zin om bij een re-install eerst vista te installeren en daarna nog eens de upgrade naar win7.. handig zou zijn 1 ceedeetje win7 install en in orde..
zit je trouwens anders ook niet met de shit van vista die mss niet verwijdert wordt op de HD
download dan gewoon een CD'tje, en voer de upgrade key in

iets zegt mij dat dit gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Is het backlit keyboard oftewel verlicht toetsenbord de 15 euro waard waar je hem nu voor kan kopen op eBay met de huidige mooie dollar koers?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 18:17
Dennis Lammers schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:32:
Is het backlit keyboard oftewel verlicht toetsenbord de 15 euro waard waar je hem nu voor kan kopen op eBay met de huidige mooie dollar koers?? :)
ik heb er van de week een besteld. Het lijkt me wel ideaal want in een donkere slaapkamer typen valt niet mee. Ik heb ook een inspiron 1525 en die heeft een zilver toetsenbord en dat werkt super. Ben benieuwd wanneer ik dat backlit toetsenbord binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Dennis Lammers schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:32:
Een kleine investering die je later echt niet meer kan missen. Als ik nu 's avonds op de bank zit kan ik de toetsen helder lezen. Moet je voor de lol de verlichting eens uitzetten, dan snap je niet meer dat je het ooit zonder heb moeten doen :)

Wel even goed in dit topic zoeken naar een paar handleidingen, die zal je wel nodig hebben. (Niet omdat het moeilijk is, maar je moet wel weten waar je de laptop moet openen en of je wat meer kracht moet zetten)

[ Voor 17% gewijzigd door hellboy123 op 24-10-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 08:53
WizzieJP schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:38:
[...]

Op bureaublad -> rechtermuisknop -> pers voorkeur aanpassen -> en zie dan linker kolom voor dpi!

Q: Iemand hier al de Win7 upgrade online kunnen bestellen bij Dell? Ik heb 2 systemen en beide upgrades blijven bij mij maar op niet beschikbaar staan...

Chees mates!
Hmm, maar jij kan dus wel de status bekijken?
Als ik probeer in te loggen op win7.dell.com, krijg ik 'Aanmelding mislukt, probeer het nog eens'. Ik heb mijn beide mailadressen geprobeerd en verschillende wachtwoorden, maar kom er niet in.. Daarna proberen wachtwoord aan te vragen, maar daar vragen ze om een gebruikersnaam (neem aan dat dat gewoon mijn e-mailadres is?), alleen dat werkt ook voor geen meter. Ik druk op verzenden en er gebeurt niks :?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie zit er nu savonds op de bank te internetten zorder licht aan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat backlit toestenbord ook niet nodig. Staat misschien leuk, maar als ik ´s avonds (bij sfeerverlichting) in de woonkamer op de bank zit dan zijn de toesten nog prima van elkaar te onderscheiden.

Heb net bij de mediamarkt een HDMI-kabel aangeschaft (1020p) en het beeld op m'n tv is echt top. Vanavond gaat het eerste filmpje worden bekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:29
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:08:
de verkopers weten niets over de modellen zelf, ze verkopen ze alleen maar

ik verwacht ze donderdag terug op de site, waarschijnlijk was er teveel vraag naar
Dat er een tekort is aan core i7 processors is best goed mogelijk. Dell werkt met een just-in-time leverancierssysteem. Intel krijgt dus constant bestellingen binnen van Dell. Waarschijnlijk kan Intel de vraag naar core i7 niet volgen.
Andere merken (HP, Msi, ...) hebben dit probleem niet. Zij produceren in batches en kopen dus periodiek een groot aantal, daartegenover staan er wel voorraadkosten.

Hopelijk leert Intel wat beter de marktvraag in te schatten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die problemen hebben met het aanvragen van Win7 op de site van Dell, misschien dat het nu lukt. Ik kwam er nu direct door en mijn service tag is nu wel herkend. Krijg een mail wanneer hij beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvand
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-07 07:19
Mijn service tag wordt nog steeds niet geaccepteerd... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:50

Padvinder

doet z'n best

Padvinder schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:51:
Ik heb een vraag over mijn Dell Studio 1555, en dan met name het multitouch trackpad.

Ik ontdekte dat er een aantal "gestures" zijn, zoals 2 finger scroll etc. (http://www.synaptics.com/...hnology/gestures/touchpad)

Als je dus 3 vingers op je touchpad legt wordt in mijn geval notepad (kladblok) gestart. Maar hoe kan ik dat veranderen? In de instellingen van m'n touchpad vind ik dit niet terug namelijk?
[kick]

Niemand die hier een antwoord op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 19-09 23:29
Padvinder schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:02:
[...]

[kick]

Ga naar Start > Configuratiescherm > Muis > Hardware > Eigenschappen
Zo is het toch op mijn oude notebook. Zal je zeker vooruit helpen.

Iemand met de Dell studio die een betere uitleg kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNZ
  • Laatst online: 19:32

KNZ

Ik heb paar dagen geleden m'n dell studio 1557 met i7 processor ontvangen, op het eerste zicht een goeie laptop, maar soms doed hij wel eens raar. Als ik bv. speedfan opstart loopt de laptop gewoon vast. Als ik configuratie scherm open of een andere map loopt hij ook soms vast en moet die dan afsluiten via taakbeheer. En het afsluiten kan ook zeer lang duren (mischien komt dit nog duur de updates van windows). Zijn er nog mensen met dit probleem? Ik werkt voorlopig nog met windows vista, hopelijk zijn die problemen opgelost met windows 7. Voor de rest kan ik niets negatiefs zeggen over de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Maartenvand schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:47:
Mijn service tag wordt nog steeds niet geaccepteerd... :X
Na een week of twee zou ik maar eens bellen, bij mij waren twee servicetags na twee maanden nog steeds niet geaccepteerd.

Vragen voor Customer Service 020 674 4200 9:00 - 16:00 maandag - vrijdag
(dat ging vrij gemakkelijk omdat het in mijn geval zakelijk was, privé gaat lastiger naar ik begrepen heb.)

[ Voor 12% gewijzigd door Gianni Rombios op 24-10-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
KNZ schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:12:
Ik heb paar dagen geleden m'n dell studio 1557 met i7 processor ontvangen, op het eerste zicht een goeie laptop, maar soms doed hij wel eens raar. Als ik bv. speedfan opstart loopt de laptop gewoon vast. Als ik configuratie scherm open of een andere map loopt hij ook soms vast en moet die dan afsluiten via taakbeheer. En het afsluiten kan ook zeer lang duren (mischien komt dit nog duur de updates van windows). Zijn er nog mensen met dit probleem? Ik werkt voorlopig nog met windows vista, hopelijk zijn die problemen opgelost met windows 7. Voor de rest kan ik niets negatiefs zeggen over de laptop
In het begin was mijn 1557 ook niet de snelste.
De windows updates waren erg irritant; trage reboottijden inderdaad.
Gisteravond heb ik een clean vista install gedaan, en daarna alle benodigde windows updates geinstalleerd (stuk of 10 reboots uitgevoerd 8)7 ), en hij draait nu als een zonnetje :*) _/-\o_

Ik raad jullie allemaal echt aan om een clean vista install uit te voeren, om van dat bloatware af te komen.
Het verschil in RAM gebruik voor en na bedraagt toch echt ongeveer 600MB in idle mode.
Het aantal actieve processen in Vista daalt ook gelijk met een stuk of 15.

[ Voor 3% gewijzigd door spetzje op 25-10-2009 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:13
Ik heb er direct Kubuntu op gezet. Dat loopt ook zeer lekker. Alles werkt out-of-the-box. Enkel voor de soundkaart moet een dell optie gezet worden.

Wat mij wel opvalt is dat de turbo boost niet lijkt te werken. Ik moet nog eens goed testen, maar cpufreq-info geeft dit:

cpufrequtils 004: cpufreq-info (C) Dominik Brodowski 2004-2006
Report errors and bugs to cpufreq@lists.linux.org.uk, please.
analyzing CPU 0:
driver: acpi-cpufreq
CPUs which need to switch frequency at the same time: 0
hardware limits: 931 MHz - 1.60 GHz
available frequency steps: 1.60 GHz, 1.60 GHz, 1.46 GHz, 1.33 GHz, 1.20 GHz, 1.06 GHz, 931 MHz
available cpufreq governors: conservative, ondemand, userspace, powersave, performance

Uiteraard een zelfde rapport voor de overige 7 cores.

Hoe is dit in Vista / 7?

Update: Ben nog wat meer aan het testen en heb drie cores 100% belast met cpuburn. De cpu is ongeveer 74 graden en de Fmax is 1,6Ghz.

[ Voor 7% gewijzigd door TLer op 25-10-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
Padvinder schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:02:
[...]

[kick]

aan te passen via "Application Gestures", je moet dan wel de Synaptics drivers installeren

http://forums.laptopvideo...tics-driverver-v13-2-6-1/

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/so1e6b.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door xenne op 25-10-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNZ
  • Laatst online: 19:32

KNZ

spetzje schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 02:12:
[...]

In het begin was mijn 1557 ook niet de snelste.
De windows updates waren erg irritant; trage reboottijden inderdaad.
Gisteravond heb ik een clean vista install gedaan, en daarna alle benodigde windows updates geinstalleerd (stuk of 10 reboots uitgevoerd 8)7 ), en hij draait nu als een zonnetje :*) _/-\o_

Ik raad jullie allemaal echt aan om een clean vista install uit te voeren, om van dat bloatware af te komen.
Het verschil in RAM gebruik voor en na bedraagt toch echt ongeveer 600MB in idle mode.
Het aantal actieve processen in Vista daalt ook gelijk met een stuk of 15.
ok, als ik me aanmeld voor die windows 7 en die dan installeer? Zal dat dan ook een clean install zijn? of gewoon een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Dat wordt dan een update, geen clean install..

wanneer komt btw de download van dell, nu is er nog alleen maar de optie voor opsturen en lekker betalen
voor de overpriced verzendkosten...

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathyas
  • Laatst online: 02-01-2022
Is het normaal dat mijn studio 1557 maar geen dvd film wil afspelen (zoiets met een video_ts en audio_ts map ;) )? Heb m wel zelf gebrand maar zowel op mijn pc als dvd speler werkt ie.

Wat de upgrade betreft is er denk ik wel een optie tot clean install. (al kan ik er natuurlijk altijd naast zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:33:
Ik heb sinds gisteren mijn Studio binnen, en ben tot nu toe enorm tevreden!

2 vragen:

-Waar kan ik de dpi veranderen?

-Er staat bij mij standaard Windows Vista op, maar zoals ik hier lees kan ik gratis upgraden naar Windows 7. Tot nu toe heb ik (enkele pagina's terug) nog maar 1 ervaring gelezen van iemand die Windows 7 op zijn Studio had, nog iemand die Win 7 al op zijn Studio heeft? En is het zo'n verbetering t.o.v. Windows XP?

Bedankt!
Ik heb sinds de aanschaf van mijn laptop (26-08-2009) een dag onder vista home premium gewerkt, en daarna ben ik over gegaan op Windows 7 pro. Ik ben nog tegen geen enkele problemen aangelopen, alles loopt als een zonnetje _/-\o_

Edit: mijn Windows 7 upgrade van dell heb ik nog steeds niet ontvangen, hij heeft nog steeds de status onbeschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door BlackRageNL op 25-10-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Ik draai nu windows 7 al een tijdje maar krijg steeds vaker problemen dat windows verkenner het niet meer doet en dan die dan dat opnieuw opstart. Ook doet me windows media player het niet meer, ik kan helemaal niets meer afspelen. Maar het rare is dat ie het wel doet als ik via netwerk op multimedia apparaat drukt. 8)7

Weet iemand iets hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Nou ik heb deze week 2 keer met Dell aan de lijn gehangen(na een wachtijd van 20-30 minuten). De eerste keer werd mij verzocht Windows opnieuw te installeren. Dit heb ik gedaan maar mijn laptop bleef nog steeds vastlopen. Vrijdag weer gebeld, moest ik diagnostics uitvoeren, hij kon niks vinden, maar die diagnostics duurde 3 of 4 uur dus toen was het alweer 17:00 geweest en is de helpdesk dus gesloten. Ik heb vandaag 3 uur aan een stuk op de laptop gewerkt en nog geen vastlopers gehad, dit is wel een beetje apart. Maar het is nog steeds heel vervelend dat het zo onbetrouwbaar is natuurlijk.

Wel vreemd dat de W7 DVD 20 euro kost. Is de download al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12
Ik vroeg me af met mijn beperkte budget (600e) een goede Dell Studio 15 kan aanschaffen.
Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor tekstverwerking, filmpje kijken, en af en toe een game ( Street Fighter IV en Football Manager 2010).

Suggesties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

250 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf [Inbegrepen in prijs]

320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf meerprijs € 0,00

ik kan gratis die er bij doen, zal ik dat doen of is ATA beter dan SATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:51:
250 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf [Inbegrepen in prijs]

320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf meerprijs € 0,00

ik kan gratis die er bij doen, zal ik dat doen of is ATA beter dan SATA?
SATA = Seriële ATA

De snelheid (de rpm) is wel belangrijk, maar ik geloof dat dell ook Hardeschijven verkocht waarvan de 5400 serie sneller is dan de 7200 serie. Maar dat moet je even nazoeken in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
hellboy123 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:54:
[...]

SATA = Seriële ATA

De snelheid (de rpm) is wel belangrijk, maar ik geloof dat dell ook Hardeschijven verkocht waarvan de 5400 serie sneller is dan de 7200 serie. Maar dat moet je even nazoeken in dit topic
Ik heb de WDC WD3200BEKT 320GB 7200RPM in mn 1557 zitten.
Heb 't ff opgezocht en het is dus een Western Digital Scorpio Black
(http://www.tomshardware.c...ok-hard-drive,2006-7.html)

Een prima HD gezien de stats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in mijn 1555 zit de 7200.4, volgens mij is de standaard 500 gig schijf (WD scorpio blue 5400) sneller dan dit ding

edit: ik bedoel natuurlijk de 320 gig versie van de seagate

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
mijn 1557 heeft ook een 500GB 7200rpm Momentus 7200.4 van Seagate, weet niet hoe die zich verhoudt tot andere schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Ik heb me net aangemeld voor de Windows 7 Update programma van Dell.
Tot gisteren werd mijn service-tag niet herkend, vandaag weer geprobeerd en nu lukte 't wel :)

Het kostte totaal 20 euro (creditcard betaling) wat bestaat uit 17,70 transportkosten + 2,30 belasting. De software zelf was nagenoeg 'gratis'..

Ik hoop dat het gewoon een stand-alone retail Windows 7 DVD is

Ik heb mijn 1557 trouwens ontvangen op 22 oktober. Toch redelijk snel van Dell, aangezien het systeem van sommige mensen na 2 weken nog steeds niet worden herkend door de database van Dell.

[ Voor 13% gewijzigd door spetzje op 26-10-2009 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
ickeicke schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 01:15:
mijn 1557 heeft ook een 500GB 7200rpm Momentus 7200.4 van Seagate, weet niet hoe die zich verhoudt tot andere schijven.
http://www.tomshardware.c...le-hdd-notebook,2305.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel437
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 11:03
de WD scorpio black is toch qua randoms de snelste HDD die ze leveren? ik meen te herrinneren dat dit zo was. dat is de schijf die ik ookm heb.
http://www.tomshardware.c.../PCMark-Vantage,1115.html
http://www.tomshardware.c...ile-Performance,1138.html
http://www.tomshardware.c...eter-2006.07.27,1137.html

[ Voor 50% gewijzigd door appel437 op 26-10-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
spetzje schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 02:22:
Tot gisteren werd mijn service-tag niet herkend, vandaag weer geprobeerd en nu lukte 't wel :)

Het kostte totaal 20 euro (creditcard betaling) wat bestaat uit 17,70 transportkosten + 2,30 belasting. De software zelf was nagenoeg 'gratis'..
bij mij staat er nog altijd Niet beschikbaar, heb me voor het upgradeprogramma aangemeld op 25/09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://techreport.com/articles.x/17010 in deze uitgebreidere test valt de 7200.4 nogal door de mand (wat betreft write en access)

http://www.techreport.com/articles.x/15079/1 let wel op dat de scorpio black hier tegenover een 320gb blue wordt getest. De 500gb versie is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Laatst online: 10:33
Ik heb me ook aangemeld voor de upgrade. Heb van de week ergens gelezen dat 2 november de nederlandse versie beschikbaar zou zijn. En ik dacht 26 oktober de engelse versie. Dus dat zou vandaag moeten zijn.

Ik kan helaas het artikel niet meer terugvinden :(.

Edit:
Gevonden:
26 oktober: Engels, Frans, Spaands
2 november: Nederlands, en heel stel andere talen.
Bron: https://win7.dell.com/UpgradeDates.aspx

[ Voor 22% gewijzigd door Flexicon op 26-10-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:43
Ik kon mijn serviceplaatje al na 5 dagen registeren :)
Alleen is de download nog steeds niet beschikbaar, dus ik hoop dat de NL versie binnenkort (2 nov) komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Onyxthegreat op 26-10-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 1557 trouwens ontvangen op 22 oktober. Toch redelijk snel van Dell, aangezien het systeem van sommige mensen na 2 weken nog steeds niet worden herkend door de database van Dell.
Waar heb jij dit besteld dan? Heb me aangemeld, maar bij mij staat er nog steeds: 'niet beschikbaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:27:
[...]

Waar heb jij dit besteld dan? Heb me aangemeld, maar bij mij staat er nog steeds: 'niet beschikbaar'.
als je nederlandse versie wil zal je nog moeten wachten tot 2 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn studio 1557 ondertussen ontvangen (7okt besteld, 22 okt ontvangen).

Nu heb ik hier al verschillende keren gelezen dat je je Vista OS kunt weigeren en dat je daar dan een compensatie voor krijgt. Aangezien ik Windows 7 gratis via school kan krijgen, zou ik dit dus zeker willen doen.
Ik weet echter niet hoe ik iemand van dell moet te pakken krijgen. Op mails antwoorden ze blijkbaar niet, mijn servicetag wordt nog niet herkend en via telefoon is er geen nederlandstalige support meer.

De mensen die hun OS geweigerd hebben, hoe hebben jullie dit aangepakt? En is er een termijn waarbinnen je dit moet doen?

Alvast bedankt.

Ps: maakt het uit of je al op het os gewerkt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:05
Tja, ik heb destijds gebeld, maar dat was in één van de laatste weken dat ze een NL helpdesk hadden.
Als je binnen dit topic even een zoekopdracht doet, zul je zien hoe het nu in zijn werk gaat.
Even opletten: je moet dit binnen 7 dagen na ontvangst regelen, en als je je laptop hebt aangezet mag je dus niet de Vista gebruiken die is voorgeïnstalleerd. Dus niet de voorwaarden accepteren die je als eerste scherm tegenkomt!!!

Antwoord op je P.S. -> dat mag dus niet (officieel), maar ik weet niet of dat gecontroleerd wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door frumper op 26-10-2009 17:06 ]

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al gezocht in dit topic. Blijkbaar hebben de meeste mensen kunnen bellen, maar dat gaat nu helaas niet meer, daarnet nog geprobeerd. En als het binnen de 7 dagen moet gebeuren, is via mail ook niet echt een optie (toch niet bij dell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:55:

Nu heb ik hier al verschillende keren gelezen dat je je Vista OS kunt weigeren en dat je daar dan een compensatie voor krijgt. Aangezien ik Windows 7 gratis via school kan krijgen, zou ik dit dus zeker willen doen.
Ik weet echter niet hoe ik iemand van dell moet te pakken krijgen. Op mails antwoorden ze blijkbaar niet, mijn servicetag wordt nog niet herkend en via telefoon is er geen nederlandstalige support meer.

De mensen die hun OS geweigerd hebben, hoe hebben jullie dit aangepakt? En is er een termijn waarbinnen je dit moet doen?

Alvast bedankt.

Even een snelle reactie:

- Gewoon via mail (via dell website naar klantenservice mailen, aangeven dat je Vista retour wilt sturen en het daarvoor betaalde bedrag retour wilt krijgen. Ze zullen daarna contact met je opnemen voor je bankrekeningnummer)
- Het maakt niet uit of je Vista al gebruikt hebt
- De termijn van 7 dagen geldt voor het moment dat jij de retournering aanvraagt, als je het mailtje dus binnen 7 dagen verzend ben je op tijd.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OneUp schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:32:
[...]

Even een snelle reactie:

- Gewoon via mail (via dell website naar klantenservice mailen, aangeven dat je Vista retour wilt sturen en het daarvoor betaalde bedrag retour wilt krijgen. Ze zullen daarna contact met je opnemen voor je bankrekeningnummer)
- De termijn van 7 dagen geldt voor het moment dat jij de retournering aanvraagt, als je het mailtje dus binnen 7 dagen verzend ben je op tijd.
heb je dan ook nog recht op windows 7 als je die via dell wilt verkrijgen? ik heb mn laptop donderdag gekregen en vista gewoon geinstalleerd en gebruikt. maar omdat ik toch windows 7 heb aangevraagd kan ik net zo goed Vista weigeren.. kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

heb je dan ook nog recht op windows 7 als je die via dell wilt verkrijgen? ik heb mn laptop donderdag gekregen en vista gewoon geinstalleerd en gebruikt. maar omdat ik toch windows 7 heb aangevraagd kan ik net zo goed Vista weigeren.. kan dat dan?
Als je gebruikt hebt gemaakt van de gratis upgrade naar Windows 7 via Dell kun je Vista natuurlijk niet weigeren. Want die Windows 7 is een upgrade licentie die je n.a.v. je aangekochte Vista krijgt.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OneUp schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:32:
[...]

Even een snelle reactie:

thx, perfect antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En theoretisch gezien mag je Vista niet gebruiken... Maar dit wordt niet gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet met die licencie, nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren mooi Windows 7 Prof x64bit erop staan maar ik heb een paar programma's die niet werken onder W7. En ik dacht dat XP Mode wel een leuke uitkomst was dus ik ben effe gaan zoeken als dat hele zaakje m'n hardware wel ondersteund en dan is bij de processor wel het geval. (Virtualization Technology) Maar bij de BIOS moet je ook nog wat enablen ( iets van hardware virtualization) dus mijn vraag is heeft de BIOS ook die functie?

p.s ik stel die vraag effe omdat ik de laptop niet bij de hand heb. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

Volgensmij hoeft je BIOS dat niet te kunnen... slechts je processor die dat ondersteunt, en dat xp mode werkt in combinatie met MS virtual machine volgensmij...

Volgensmij staat er trouwens niets in de bios over virtualisatie.

Maar programma's die niet werken onder 7? Ook niet in compatibiliteitsmodus? Meeste software werkt tegenwoordig toch echt wel op zn minst onder vista, en bijna alles wat onder vista werkt werkt onder 7 ook. ;)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 18:48
Ronneuh schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:35:
.....XP Mode wel een leuke uitkomst...... dus mijn vraag is heeft de BIOS ook die functie?
.......
In de bios staat hardwarevirtualisatie standaard aan (Advance- Intel cpu feature) Je zou het dus uit kunnen zetten.
Ik heb XPM succesvol geïnstalleerd.
Let wel op: eerst wordt Virtual PC geinstalleerd en daarna een complete XP installatie, dus het is een flinke download en installatie. Het taalpakket komt daar eventueel nog bij.
Wat is het nut en hoe werkt het: Windows 7 wil alleen gecertificeerde drivers laden. Die zijn voor wat oudere hardware of software niet altijd aanwezig. Niet alle software waar je aan gehecht was, wil onder W7 draaien. XPM is in zo een geval dan een uitkomst.
Software start gewoon vanuit het startmenu alsof het in W7 draait. Virtual PC en Windows XP blijven onzichtbaar en je kan gewoon alle schijven benaderen voor je data.
Wil je een programma of driver (de)installeren start je XP op en dan heb je de beschikking over een volledige XP omgeving, zoals ook bij VMware het geval is.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 27-10-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 15:19

Ik vind 20 euro eigenlijk niet gratis.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:10
Bij mij is de update nog niet beschikbaar, pas 2 november de nederlandse versie volgens mij.
en 20 euro is nog altijd goedkoper als een upgrade in de winkel kopen dan ben je duurder uit.

[ Voor 37% gewijzigd door ruudvd op 27-10-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

xenne schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:20:
[...]

aan te passen via "Application Gestures", je moet dan wel de Synaptics drivers installeren

http://forums.laptopvideo...tics-driverver-v13-2-6-1/

[afbeelding]
Nee dus. De laatste versie van de Synaptics drivers heeft geen instellingen voor 3 vingers. Ook ben ik na de installatie van deze Synaptics drivers andere instellingen van de standaard Dell drivers kwijt. Ik ga de Dell drivers weer terugzetten.

Iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:13
ruudvd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:52:
Bij mij is de update nog niet beschikbaar, pas 2 november de nederlandse versie volgens mij.
en 20 euro is nog altijd goedkoper als een upgrade in de winkel kopen dan ben je duurder uit.
Je kan hem ook gewoon downloaden en branden op een DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18
Padvinder schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:50:
[...]

Nee dus. De laatste versie van de Synaptics drivers heeft geen instellingen voor 3 vingers. Ook ben ik na de installatie van deze Synaptics drivers andere instellingen van de standaard Dell drivers kwijt. Ik ga de Dell drivers weer terugzetten.

Iemand anders een idee?
Ik had eerst een soort van "gemodde" synaptics driver op m'n Studio 1555 staan, deze had zeer veel opties maar werkte niet echt lekker(kon opeens niet meer scrollen enz..) Die had dus ook die optie om met 3 vingers op het touchpad een applicatie te starten en je kon instellen welke dat zou moeten zijn.

Heb daarna op dell.nl de nieuwste synaptics driver gedownload, en deze bleek dus ook bijna al die opties te hebben. Alleen kan je ze niet via die dell applicatie instellen.
Dus heb ik ff het register doorgezocht om te zien of je het daar kon veranderen, en toen zag ik de volgende waarde.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4ae6ef82ae81b/4ae6ef829e650-Synaptics_3FingerRunApp.thumb.jpg

Dus gewoon ff regedit opstarten en dan navigeren naar die sleutel en dan de waarde aanpassen (dus van notepad.exe naar iets anders) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Thanks! Ik heb eerder al m'n hele register afgezocht, maar hier denk ik overheen gekeken. Straks nog eens even verder prutsen om wat settings van m'n touchpad te "tweaken".

FYI, mijn 3FingerPressRunApp heeft nu de waarde "explorer.exe", gebruik ik immers veel vaker dan notepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:55:

Alvast bedankt.

Ik heb precies hetzelfde gedaan. Via mijn school windows7 gedownload en geïnstalleerd. Gisteren heb ik naar Dell gemaild dat ik Vista en works niet hoef te hebben en vanochtend probeerden ze me te bellen. Toen stuurden ze mij een mailtje met verzoek om mijn bankgegevens door te mailen. Ik heb die gegevens teruggemaild en nu is het afwachten.
Vergeet niet je works ook te weigeren. Met die meuk doe je waarschijnlijk toch niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:10
TLer schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:37:
[...]

Je kan hem ook gewoon downloaden en branden op een DVD.
Hoe kom je dan aan een serial code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Mijn vader heeft nu ongeveer een half jaartje deze laptop.
En sinds kort valt constant de achtergrondverlichting weg van het beeldscherm.
Het enige wat je kan doen is de klep sluiten en weer opnieuw open doen. De verlichting gaat dan weer aan, maar na een paar seconden of soms zelfs korter valt hij weer uit..
Nu hebben we hem weer een tijdje aan de praat gekregen, maar het is erg hinderlijk.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en of het te verhelpen is?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
ruudvd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:59:
[...]

Hoe kom je dan aan een serial code?
Die zit al ingebakken in het imagebestand. Elke OEMleverancier doet dat zo. Bij herinstallatie van Vista vanaf de DVD wordt nooit om een productcode gevraagd, dus dat hoeft ook niet bij Windows 7.
Alleen de juiste BIOS is vereist, want die moet passen bij het imagebestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee , ik had een vraagje over de windows 7 upgrade. Ik wil namelijk een clean instal doen op mijn dell studio met deze upgrade is dat dan mogelijk?

En kan ik met deze upgrade ook me pc voorzien van windows 7 met de key van mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:57:
hee , ik had een vraagje over de windows 7 upgrade. Ik wil namelijk een clean instal doen op mijn dell studio met deze upgrade is dat dan mogelijk?

En kan ik met deze upgrade ook me pc voorzien van windows 7 met de key van mijn laptop?
dat laatste zal zeker niet gaan, het eerste wellicht ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk is zo een upgrade best wel nutteloos dan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
xenne schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 01:35:
[...]
Een clean Vista install, en dan gelijk een upgrade naar Windows 7 kun je op zich wel als een clean W7 install beschouwen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xenne schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 01:35:
Ach als je 'toevallig' een win7-dvd hebt dan kun je prima een échte clean install doen en vervolgens je Dell-licentie gebruiken om te activeren. Wil je weten hoe check dan Google. ;) Er zijn tooltjes voor. Dat scheelt je zelfs een Win7-dvd voor 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:57:

Als laptop en PC van het merk Dell zijn en beide in aanmerking komen voor het upgradeprogramma en beide dezelfde Vistaversie (bv Home Premium) hebben, dan is de kans groot dat je met één upgrade DVD beide computers van Windows7 kan voorzien.
De productkey zit namelijk ingebakken in de Dell OEMversie.

Het enige wat van belang is, dat je Bios het ondersteund, want in de upgrade zit ook een Dell certificaat, welke passend moet zijn bij de Bios.

Zoals AgentSmith aangeeft, je kan de productkey en het certificaat ook handmatig installeren

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 28-10-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adsa schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:26:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan. Via mijn school windows7 gedownload en geïnstalleerd. Gisteren heb ik naar Dell gemaild dat ik Vista en works niet hoef te hebben en vanochtend probeerden ze me te bellen. Toen stuurden ze mij een mailtje met verzoek om mijn bankgegevens door te mailen. Ik heb die gegevens teruggemaild en nu is het afwachten.
Vergeet niet je works ook te weigeren. Met die meuk doe je waarschijnlijk toch niets.
Hoe heb jij het gemaild dan? Want ik heb ook twee mailtjes gestuurd toen maar heb ik niks van gehoord. Heb jij gewoon dat formulier gebruikt? Ik ben nu wel allang buiten de 7 dagen maar heb die twee mailtjes(NL en EN) wel binnen de tijd gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:27:
[...]

Gewoon op win7.dell.com

Bij mij werd m'n service tag herkend en kon ik doorgaan met de aanmelding voor W7 upgrade. Ik heb vooraf geen enkel contact met Dell gehad trouwens.

delivery update:
Ik krijg mn W7 upgrade kit (wat blijkbaar bestaat uit 2 DVD's) op 05-12 geleverd

[ Voor 6% gewijzigd door spetzje op 28-10-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mijn twee servicetags werden niet herkend en zijn telefonisch vrijgeschakeld. Status is nog steeds "niet beschikbaar". Misschien is dat het verschil. Dus degene die de pech had te moeten bellen (duurde bij mij erg lang, doorschakelen etc) moet nu 'weer bellen om het pakket te kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spetzje schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:11:
[...]

Gewoon op win7.dell.com

Bij mij werd m'n service tag herkend en kon ik doorgaan met de aanmelding voor W7 upgrade. Ik heb vooraf geen enkel contact met Dell gehad trouwens.

delivery update:
Ik krijg mn W7 upgrade kit (wat blijkbaar bestaat uit 2 DVD's) op 05-12 geleverd
Heb jij wel de Nederlandse Windows? Ik kan nog steeds niets bestellen omdat er nog steeds staat 'niet beschikbaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat er bij mijn bestelstatus:

Serviceplaatje Upgrade naar Windows 7® Status
9FSPWK1 Windows 7 Home Premium® 64bit Dutch ]Niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
Heb mijn (engelse) Windows 7 update op 26 oktober besteld, verwachte levering is 9 DECEMBER. Dat vind ik eigenlijk wel een beetje aan de late kant :( . Er zal wel een flinke rij zijn bij de Windows 7 fabrieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:32:
[...]

Heb jij wel de Nederlandse Windows? Ik kan nog steeds niets bestellen omdat er nog steeds staat 'niet beschikbaar'.
Mijne is inderdaad de Engelse versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:15:
[...]

Hoe heb jij het gemaild dan? Want ik heb ook twee mailtjes gestuurd toen maar heb ik niks van gehoord. Heb jij gewoon dat formulier gebruikt? Ik ben nu wel allang buiten de 7 dagen maar heb die twee mailtjes(NL en EN) wel binnen de tijd gestuurd.
Ik heb eergisteren gemaild, ook via dat formulier. Ik had mijn vraag in het nederlands gesteld, maar ze konden er blijkbaar wat uit opmaken en ik kreeg gisteren een engelse mail terug om te bevestigen dat ik m'n OS en Works wil weigeren. Kheb dan weergemaild om dat te bevestigen. Ik hoop dat het zo rap blijft gaan, ik heb nooit meegemaakt dat ze bij dell al na 1 dag antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 02:45:
[...]

Ach als je 'toevallig' een win7-dvd hebt dan kun je prima een échte clean install doen en vervolgens je Dell-licentie gebruiken om te activeren. Wil je weten hoe check dan Google. ;) Er zijn tooltjes voor. Dat scheelt je zelfs een Win7-dvd voor 20 euro.
wat raad je aan om in te tikken in google, ik heb een beetje lopen zoeken maar kan niet echt wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Kan iemand mij iets meer vertellen over de download versie van Windows 7. Ik vind 20 euro een beetje belachelijk als ze eerst te koop lopen met gratis upgrade mogelijkheid naar windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Kereltje88 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:30:
Kan iemand mij iets meer vertellen over de download versie van Windows 7. Ik vind 20 euro een beetje belachelijk als ze eerst te koop lopen met gratis upgrade mogelijkheid naar windows 7.
Dit is wat ik weet:

Downloaden is gratis
Als je een Windows 7 DVD wilt, worden er transport- en administratiekosten verrekend.
In andere woorden, de software zelf is gratis zoals Microsoft heeft beloofd. De bijkomende kosten worden dus verrekend door PC fabrikanten. Deze kosten zijn dus ook verschillend per PC-fabrikant.

Bij Dell kost 't totaal 20 euro.
Pagina: 1 ... 49 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.