Geen flauw idee of dat 1 van de selling points was. Feit is wel dat Vista helemaal niet traag is, maar zo goed als net zo snel als XP.Cheesy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:11:
[...]
1 van de selling points van Microsoft was dat Vista enorm veel sneller zou zijn met opstarten. Dat tweaken lijkt mij ook niet voor iedereen de bedoeling.
Blijkbaar dus niet een specifiek probleem van de studio15.
Voor trage Vista boots: http://www.techzine.nl/tw...ultiple-core-systeem.html
Nog wat tweaks:
- Bij Systeem-->Geavanceerde Systeem Instellingen-->Performance : Vensteranimaties uitzetten.
- Uiteraard ook de Sidebar (met de ronde klok) aan de rechterkant uitzetten: deze vreet namelijk geheugen/snelheid.
- Via "msconfig" alle programma's die niet nodig zijn bij het opstarten (adobe, java, quicktime etc) uitzetten.
- Via regedit: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop menushowdelay op 150 of 200 zetten (ipv 400).
- Indexeren kan je gewoon aanlaten, na verloop van tijd stopt ie ermee en dan merk je er niks meer van.
Ik kreeg het niet werkend, en dat was zondag avond voordat school begon, en ik had 'm de dag erna dus ECHT nodig. Dus heb een beetje 'valsgespeeld' en de sata drives op ATA mode gezet in de bios. Dan ziet windows ze zonder drivers. Je mist dan alleen wel de paar dingen die alleen over sata kunnen (NQC ed).pieter87 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:31:
[...]
Dennis had jij ook gezeur over de drivers van de DVD drive? Zo ja: waar heb je die drivers vandaan gehaald?
Als ik me ooit nog is verveel install ik windows wel opnieuw. Opzich zouden elke ICH8 x64 drivers moeten werken. Hier nog een lotgenoot..
There is no place like 127.0.0.1
@silmaril8
Hmm, daar heb ik geen problemen mee. Grafisch een beetje leuk spul mag van mij wel. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit in het opstartproces van Vista zelf zit. Bedankt echter voor je tweaks
Hmm, daar heb ik geen problemen mee. Grafisch een beetje leuk spul mag van mij wel. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit in het opstartproces van Vista zelf zit. Bedankt echter voor je tweaks
[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 11-09-2008 00:02 ]
Verwijderd
Ipv afsluiten en opnieuw booten kun je beter hibernaten. Dat gaat zowieso stukken sneller. Al moet ik zeggen dat het nu met 4GB geheugen ook 4x zo langzaam gaat als met mijn oude laptop met XP en 1GB geheugen
Die startte echt in 10 seconden op vanaf het drukken op de knop tot 100% bedrijfsklaar.
Vista is ook stuk grooter en vreet dus ook stuk meer ruimte om op hdd te schrijven en terug te halen dus daar zal wel hoop verschil in te zitten.
Dat 'hibernate' heb ik hier al een aantal keer voorbij zien komen. Ik moet zeggen dat ik 0 procent snap wat het is. Een kleine zoektocht op got levert mij ook niet meer op dan topics met vragen naar een hibernate knop (in XP). Iemand die mijn duidelijk zou willen maken hoe ik dit in Vista kan proberen en ontdekken? Als ik maar een beginnetje heb, maar heb er nog nooit van gehoord namelijkVerwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:48:
Ipv afsluiten en opnieuw booten kun je beter hibernaten. Dat gaat zowieso stukken sneller. Al moet ik zeggen dat het nu met 4GB geheugen ook 4x zo langzaam gaat als met mijn oude laptop met XP en 1GB geheugenDie startte echt in 10 seconden op vanaf het drukken op de knop tot 100% bedrijfsklaar.
edit: is dat niet gewoon sluimerstand?
Bij vista is "hibernate" of "slaapstand" gewoon op de uitknop drukken bij het start menu.
Als je hem echt wilt uitschakelen moet je via dat pijltje op uitschakelen klikken
Slaapstand of hibernate is gewoon dat windows alles wat in het geheugen zit kopieerd naar de hardeschijf en vervolgens de computer uitzet (kort door de bocht).
Als je hem dan weer aanzet haalt hij alles terug van de hardeschijf af en plaatst dit terug in het geheugen.
Gevolg, je verspilt geen batterij om de lapop "levend" te houden zoals bij standby gedaan word en je hebt toch het voordeel dat je altijd nog alles hebt openstaan zoals het stond
Gisteren overigen met mijn vriendin haar Studio al mogen spelen wel mooi ding, vooral de 9cell baterij, autonomie van ruim 5h
Maandag komt mijne pas binnen dus dan tegoei alles ontdekken
Als je hem echt wilt uitschakelen moet je via dat pijltje op uitschakelen klikken
Slaapstand of hibernate is gewoon dat windows alles wat in het geheugen zit kopieerd naar de hardeschijf en vervolgens de computer uitzet (kort door de bocht).
Als je hem dan weer aanzet haalt hij alles terug van de hardeschijf af en plaatst dit terug in het geheugen.
Gevolg, je verspilt geen batterij om de lapop "levend" te houden zoals bij standby gedaan word en je hebt toch het voordeel dat je altijd nog alles hebt openstaan zoals het stond
Gisteren overigen met mijn vriendin haar Studio al mogen spelen wel mooi ding, vooral de 9cell baterij, autonomie van ruim 5h
Maandag komt mijne pas binnen dus dan tegoei alles ontdekken
- oh, ging iets dubbel.
[ Voor 77% gewijzigd door Cheesy op 11-09-2008 12:59 . Reden: Dubblepost ]
oh, leuk synoniem. 
Bedankt voor je info.
Maarrr ik denk dat je sluimerstand bedoelt.
Sluimerstand:
Uw sesse wordt opgeslagen en de copmputer wordt uitgeschakeld. Als ud e computer inschakelt, wordt uw sessie hersteld.
Slaapstand:
Uw sessie wordt in het geheugen bewaard en de copmuter wordt in een toestand van laag energieverbruik gezet, zodat u uw werk snel kunt hervatten.
De slaapstand gebruik ik als ik het scherm dichtklap, is ook weer razendsnel uit de slaapstand.
Grappige is als je dan naar battery kijkt, dat hij superveel uur aangeeft

Bedankt voor je info.
Maarrr ik denk dat je sluimerstand bedoelt.
Sluimerstand:
Uw sesse wordt opgeslagen en de copmputer wordt uitgeschakeld. Als ud e computer inschakelt, wordt uw sessie hersteld.
Slaapstand:
Uw sessie wordt in het geheugen bewaard en de copmuter wordt in een toestand van laag energieverbruik gezet, zodat u uw werk snel kunt hervatten.
De slaapstand gebruik ik als ik het scherm dichtklap, is ook weer razendsnel uit de slaapstand.
Grappige is als je dan naar battery kijkt, dat hij superveel uur aangeeft
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg Siskos, ik begreep het ook nooit zo goed. Als ik het zo lees zijn er veel voordelen, maar wat zijn de nadelen (ook op lange termijn vaak hibernaten)?
Als er geupdate moet worden, moet de pc/laptop wél uitgeschakeld worden. Die knop wordt dan wél de "uitschakel-knop".
Raar woord dat 'hibernate' noem het gewoon sluimerstand
zou vandaag mijn laptop binnen krijgen.
zie ik vandaag dat de status geweizigd is naar morgen. dus best wel klote/jammer want je rekent erop.
Toen ff gebelt hoe het zat met de verzending maar hun konden ook niks vertellen maar zouden wel alvast contact opnemen met de koerier of die het pakket bij zich had. nu mag ik om 4u terug bellen hoe het ermee staat dan kunnen hun meer vertellen.
Dit vind ik wel een minpunt. vooral omdat sommige mensen werken en hiervoor een dag vrij nemen en dan dit overkomt.
Ook heeft dell een standaard verzendings pakket waarmee het dus een dag langer mag duren dan de opgegeven datum.
Anders zou ik wel het recht hebben om hem vandaag te krijgen als je een iets duurdere verzending gekozen had. (betaald zoieso al hoop verzendkosten bij dell dus..)
zie ik vandaag dat de status geweizigd is naar morgen. dus best wel klote/jammer want je rekent erop.
Toen ff gebelt hoe het zat met de verzending maar hun konden ook niks vertellen maar zouden wel alvast contact opnemen met de koerier of die het pakket bij zich had. nu mag ik om 4u terug bellen hoe het ermee staat dan kunnen hun meer vertellen.
Dit vind ik wel een minpunt. vooral omdat sommige mensen werken en hiervoor een dag vrij nemen en dan dit overkomt.
Ook heeft dell een standaard verzendings pakket waarmee het dus een dag langer mag duren dan de opgegeven datum.
Anders zou ik wel het recht hebben om hem vandaag te krijgen als je een iets duurdere verzending gekozen had. (betaald zoieso al hoop verzendkosten bij dell dus..)
'Hibernate' is de engelse term voor de sluimerstand.Cheesy schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:59:
Jammer is dat. Wellicht dat je via de telefoon meer kan bereiken. Ik denk wel dat ze die service wel proberen te bieden.RBH schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:17:
Misschien toch geen Dell Studio 15 voor mij: RBH in "Dell levertijden topic"
Jammer is inderdaad een understatement. Ik ga vanavond een mail sturen. Dan kijk ik wat ze mijn terugschrijven, mocht mij dat niet bevallen ga ik proberen om hem te annuleren. Dan maar een kant en klaar laptop bij de BCC (waar ik werk) kopen o.i.d.Cheesy schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:02:
[...]
Jammer is dat. Wellicht dat je via de telefoon meer kan bereiken. Ik denk wel dat ze die service wel proberen te bieden.
vandaag mijn laptop toch binnen gekregen (gelukkig).
Ik heb hem 12 dagen voor de uiterste leverdatum gekregen (toch vrij netjes)
eerste dingen die mij opvallen:
- wouw wat een goed scherm! Ik heb een benq fp1937s+ als scherm thuis maar nu ik deze er langs zet ziet dat er zoveel beter uit. wit is ook echt wit en gewoon super strak.
- Ik had de zwarte topo patroon besteld (via telfoon) en heb een matzwarte gekregen. opzich ziet dat er ook zeker goed uit. alleen scheeld wel 40 euro (al was het toch met de actie maar toch) dus morgen even achter aan gaan hoe we dit oplossen.
- opzich valt het gewicht wel mee met 9-cel accu.
- laptop ziet er toch vrij stevig uit
- fingerprint reader ff onder de knie krijgen hoe je de vinger eroverheen moet halen
- hellaas kon ik geen backlite bestellen wat ik toch een gemis vind.
- gedeelte waar je de schijf in en uit gaat is zupah gail
Als er verder nog vragen zijn die ik eventueel kan testen laat maar weten
Ik heb hem 12 dagen voor de uiterste leverdatum gekregen (toch vrij netjes)
eerste dingen die mij opvallen:
- wouw wat een goed scherm! Ik heb een benq fp1937s+ als scherm thuis maar nu ik deze er langs zet ziet dat er zoveel beter uit. wit is ook echt wit en gewoon super strak.
- Ik had de zwarte topo patroon besteld (via telfoon) en heb een matzwarte gekregen. opzich ziet dat er ook zeker goed uit. alleen scheeld wel 40 euro (al was het toch met de actie maar toch) dus morgen even achter aan gaan hoe we dit oplossen.
- opzich valt het gewicht wel mee met 9-cel accu.
- laptop ziet er toch vrij stevig uit
- fingerprint reader ff onder de knie krijgen hoe je de vinger eroverheen moet halen
- hellaas kon ik geen backlite bestellen wat ik toch een gemis vind.
- gedeelte waar je de schijf in en uit gaat is zupah gail

Als er verder nog vragen zijn die ik eventueel kan testen laat maar weten
Foto's komen morgen (flits is veel te fel en zonder flits but kwaliteit)
wat er in de doos zat was volgende:
- laptop (duh)
- stuk of 6 cd's met allemaal drivers/vista/norton en spul wat je niet nodig hebt
- afstandbediening
- adapter
- boekjes van dell
vrij gering dus maar ruim voldoende.
had mischien wel wat extra dingen gezien zoals hdmi kabel van 1,5 meter (meer hoeft nie gewoon korte) mischien simepele oordopjes en van dat soort dingen.
Wat me nog opviel:
- over het scherm zat geen folie aan binnenkant
- geluid gaat echt heel zacht terwijl alles wel volopen staat. Bij muziek is het wel redelijk ma zodra je een film opzet dan is het vrij zacht.
wat er in de doos zat was volgende:
- laptop (duh)
- stuk of 6 cd's met allemaal drivers/vista/norton en spul wat je niet nodig hebt
- afstandbediening
- adapter
- boekjes van dell
vrij gering dus maar ruim voldoende.
had mischien wel wat extra dingen gezien zoals hdmi kabel van 1,5 meter (meer hoeft nie gewoon korte) mischien simepele oordopjes en van dat soort dingen.
Wat me nog opviel:
- over het scherm zat geen folie aan binnenkant
- geluid gaat echt heel zacht terwijl alles wel volopen staat. Bij muziek is het wel redelijk ma zodra je een film opzet dan is het vrij zacht.
Nee die zat er bij mij gewoon inbegrepen.
Kan iemand die deze notebook heeft (of heeft gebruikt) mij vertellen hoe world of warcraft erop draait? (fps + settings)
ik had een free trail bij deze laptop van dit spel erbij gekregen
(wel na het updaten van mijn video kaart)
ik zal het nu gaan testen en edit ik deze post zodra ik resultaten heb. (maar als ik deze als trail bij de drivers krijg zal het zoieso goed gaan)
(en let er wel op dat ik een proc. van 2.6 ghz heb en kan verschillen als je een 1,8 ghz pakt;))
world of warcraft op de dell studio 15:
photobucket licht eruit om screens door te sturen.
maar alvast wat ik wel weet:
op 1440x900 met medium settings lig in rond de 40 fps.
Maar dit is wel in een heel rustig stuk waar ik alleen rond loop
het zou best kunnen dat het in druk gedeelte ruim de helft is maar zover ben ik nog niet.
hier 2 linkjes naar 2 plaatjes van de settings plus fps:
http://i6.photobucket.com...2008-09-1123-00-29-93.jpg
http://i6.photobucket.com...2008-09-1123-00-58-73.jpg
(wel na het updaten van mijn video kaart)
ik zal het nu gaan testen en edit ik deze post zodra ik resultaten heb. (maar als ik deze als trail bij de drivers krijg zal het zoieso goed gaan)
(en let er wel op dat ik een proc. van 2.6 ghz heb en kan verschillen als je een 1,8 ghz pakt;))
world of warcraft op de dell studio 15:
photobucket licht eruit om screens door te sturen.
maar alvast wat ik wel weet:
op 1440x900 met medium settings lig in rond de 40 fps.
Maar dit is wel in een heel rustig stuk waar ik alleen rond loop
het zou best kunnen dat het in druk gedeelte ruim de helft is maar zover ben ik nog niet.
hier 2 linkjes naar 2 plaatjes van de settings plus fps:
http://i6.photobucket.com...2008-09-1123-00-29-93.jpg
http://i6.photobucket.com...2008-09-1123-00-58-73.jpg
[ Voor 44% gewijzigd door willyfreak op 12-09-2008 11:00 ]
Verwijderd
Cheesy schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:55:
willyfreak, had je de afstandbediening bijbesteld?
Dat is mooi om te horen, hoef ik me daar niet meer druk om te maken.willyfreak schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:55:
Nee die zat er bij mij gewoon inbegrepen.
Jammer dat er nou geen kortingsbonnen meer zijn, want ik wou de studio 15 net gaan bestellen
Waarom geen prijs in de TS?
Lijkt me namelijk wel een leuke laptop voor mijn opleiding(communicatiesystemen),
Ik moet een laptop hebben waar veel op gephotoshopt/indesign/en andere fotobewerkings pakketen op draaien.
Op de Dell stie staan ze vanaf 499euro,
ah ik heb even rondgekeken maar je kunt hem natuurlijk in verschillende prijsklasses krijgen, vandaar geen prijzen zeker?
Ik lees op de site van dell trouwens niks over wled schermen...
Lijkt me namelijk wel een leuke laptop voor mijn opleiding(communicatiesystemen),
Ik moet een laptop hebben waar veel op gephotoshopt/indesign/en andere fotobewerkings pakketen op draaien.
Op de Dell stie staan ze vanaf 499euro,
ah ik heb even rondgekeken maar je kunt hem natuurlijk in verschillende prijsklasses krijgen, vandaar geen prijzen zeker?
Ik lees op de site van dell trouwens niks over wled schermen...
ik heb een paar aanpassingen gedaan aan de topicstart. Over prijzen valt weinig zinnigs te zeggen, dat fluctueert teveel. In de TS staat duidelijk dat de Studio een midrange model is tussen de dure XPS-lijn en de goedkopere inspiron-reeks.
Verwijderd
Als je toch de TS aanpast, is het dan misschien niet zinvol om ook gelijk de titel aan te laten passen naar [Ervaringen] Dell Studio 15 & 17 ?
En misschien ook gelijk meer specs enzo van de 17" meenemen in de TS?
En misschien ook gelijk meer specs enzo van de 17" meenemen in de TS?
Hallo,
Gisteren heb ik mijn bestelling van de studio 15 laptop geannuleerd. De levering duurde mij veel te lang. Nu ben ik opzoek naar een laptop die ongeveer hetzelfde is. Mijn oog viel op de Toshiba Satellite A300-1EX
Videokaart is beter, een 3470 ipv 3450 alleen de processor is een T2390. Heb overal gezocht maar kan nergens een normale test vinden van de T2390. Er bestaat ook geen groot A300 topic op GOT
Iemand ervaring met deze proc? Of weet iemand nog andere mooie alternatieven? Wil ASAP een laptop hebben. Hele avonden in een hotel zitten zijn ubersaai.
Gisteren heb ik mijn bestelling van de studio 15 laptop geannuleerd. De levering duurde mij veel te lang. Nu ben ik opzoek naar een laptop die ongeveer hetzelfde is. Mijn oog viel op de Toshiba Satellite A300-1EX
Videokaart is beter, een 3470 ipv 3450 alleen de processor is een T2390. Heb overal gezocht maar kan nergens een normale test vinden van de T2390. Er bestaat ook geen groot A300 topic op GOT
[ Voor 10% gewijzigd door Loev op 12-09-2008 11:11 ]
Heeft iemand hier een idee welke drivers ik nodig heb voor de (sata) dvd speler.
Cisco is te gierig om een x64 client te maken, dus ik ga terug naar vista 32 (anders kan ik niet internetten op school). Met vista x64 had ik de sata operation al op ATA gezet, omdat ik geen drivers kon vinden. Maar nu ik weer 32 bit ga installeren, dacht ik: ik doe 't meteen goed.
Maar welke driver ik ook probeer, vista blijft maar huilen dat die geen drives kan vinden (voor de dvd speler waar die dus zelf net van geboot is
)
Ik vond deze al, maar die werken dus ook niet...:S
Cisco is te gierig om een x64 client te maken, dus ik ga terug naar vista 32 (anders kan ik niet internetten op school). Met vista x64 had ik de sata operation al op ATA gezet, omdat ik geen drivers kon vinden. Maar nu ik weer 32 bit ga installeren, dacht ik: ik doe 't meteen goed.
Maar welke driver ik ook probeer, vista blijft maar huilen dat die geen drives kan vinden (voor de dvd speler waar die dus zelf net van geboot is

Laat eens een screenshot zien van jouw apparaatbeheer.denniskrol schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:33:
Heeft iemand hier een idee welke drivers ik nodig heb voor de (sata) dvd speler.
Maar welke driver ik ook probeer, vista blijft maar huilen dat die geen drives kan vinden (voor de dvd speler waar die dus zelf net van geboot is)

Nu heb ik vista 32 alweer draaien met sata op ATA mode, maar ben toch wel benieuwd wat ik nou fout deed (en voor de volgende keer
Dat het tussen een inspiron en een xps in zit is leuk maar zegt niks...maxtrash schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:08:
ik heb een paar aanpassingen gedaan aan de topicstart. Over prijzen valt weinig zinnigs te zeggen, dat fluctueert teveel. In de TS staat duidelijk dat de Studio een midrange model is tussen de dure XPS-lijn en de goedkopere inspiron-reeks.
De prijzen fluctueren idd maar niet zo erg dat je er geen gemiddelde prijs van kan maken.
maar nevermind het was maar een suggestie.
Verwijderd
is 640 euro je maximale budget?Loev schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:09:
Hallo,
Videokaart is beter, een 3470 ipv 3450 alleen de processor is een T2390. Heb overal gezocht maar kan nergens een normale test vinden van de T2390. Er bestaat ook geen groot A300 topic op GOTIemand ervaring met deze proc? Of weet iemand nog andere mooie alternatieven? Wil ASAP een laptop hebben. Hele avonden in een hotel zitten zijn ubersaai.
want de T2390 is heel slecht... voor 80 euro meer heb je: http://www.dicecomputers....c=productdetail&aid=44856
de T8100 is een behoorlijk zuinige proc en de videokaart die erin (3650)zit is veel beter dan de 3470 of de 3450!
De rest spreekt voor zich
Verwijderd
Heb donderdag mijn Dell Studio 15 besteld.
Specs:
Intel Core 2 Duo 2.0 Ghz
3 Gig ram
250 GB HD
ATI Radeon HD 3450
Mijn vraag is, is hiermee een spel als COD 4 te draaien?
Specs:
Intel Core 2 Duo 2.0 Ghz
3 Gig ram
250 GB HD
ATI Radeon HD 3450
Link werkt niet.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:32:
[...]
is 640 euro je maximale budget?
want de T2390 is heel slecht... voor 80 euro meer heb je: http://www.dicecomputers....c=productdetail&aid=44856
de T8100 is een behoorlijk zuinige proc en de videokaart die erin (3650)zit is veel beter dan de 3470 of de 3450!
De rest spreekt voor zich
Ja, ik denk dat de juiste vraag is, met hoeveel toetsers en bellen kan ik COD4 hierop spelen...Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:44:
Specs:
Intel Core 2 Duo 2.0 Ghz
3 Gig ram
250 GB HD
ATI Radeon HD 3450
[ Voor 36% gewijzigd door kaasaanfiets op 13-09-2008 14:22 ]
Je hebt serieus eerst een laptop besteld, en daarna ben je je pas gaan afvragen of hij wel kan wat jij wiltVerwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:44:
Specs:
Intel Core 2 Duo 2.0 Ghz
3 Gig ram
250 GB HD
ATI Radeon HD 3450
Verwijderd
Nee;). Ik dacht in eerste instantie dat deze laptop spellen als COD4 wel zou aankunnen;). Maar het lijkt erop alsof die het ook niet aankan. Dus daarom vraag ik of er mensen zijn die weten of dat nou kan ja of nee...;).Roamor schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:29:
[...]
Je hebt serieus eerst een laptop besteld, en daarna ben je je pas gaan afvragen of hij wel kan wat jij wilt
Google? Lijkt me niet zo moeilijk. Zou moeten draaien als ik het zo bekijk.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:29:
[...]
Nee;). Ik dacht in eerste instantie dat deze laptop spellen als COD4 wel zou aankunnen;). Maar het lijkt erop alsof die het ook niet aankan. Dus daarom vraag ik of er mensen zijn die weten of dat nou kan ja of nee...;).
Verwijderd
Volgens de site van Dell zou mijn laptop eerst pas op de 29e worden geleverd en vervolgens zag ik op de site van UPS dat hij aanstaande maandag geleverd zou worden en nu is hij zelfs al afgelopen vrijdag geleverd.
Ik kan niet anders zeggen als dat het een heerlijk apparaat is!
Ben er nu mee aan het hobbieen en zal binnenkort eens foto's maken en een uitgebreidde review schrijven.
Ik kan niet anders zeggen als dat het een heerlijk apparaat is!
Ben er nu mee aan het hobbieen en zal binnenkort eens foto's maken en een uitgebreidde review schrijven.
Ik ben op dit moment CoD4 aan het installeren dus ik laat het weten hoe hij draait, maar verwacht geen wonderen. Ik heb een Studio 15 met 2,0 Ghz processor. Tot dusver ben ik er super tevreden mee, de batterij (9 cell) gaat wel 5 uur mee!Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:29:
[...]
Nee;). Ik dacht in eerste instantie dat deze laptop spellen als COD4 wel zou aankunnen;). Maar het lijkt erop alsof die het ook niet aankan. Dus daarom vraag ik of er mensen zijn die weten of dat nou kan ja of nee...;).
Trouwens, mijn lampjes van mijn geluidsknopjes knipperen. Volume minder brand constant. Mute en Volume meer knipperen.. weet iemand wat dit is? in de handleiding kon ik niets vinden erover. De knopjes doen het wel gewoon nog.
[ Voor 16% gewijzigd door Milosonator op 14-09-2008 12:24 ]
Ook zelf het toetsenbord vervangen? Misschien wat gesloopt, je kan m even openschroeven of contact opnemen met dell (denk dat het touch gedeelte dan stuk is (dus dat het aangeeft dat het is ingedrukt)).FTMarcella schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:01:
[...]
Trouwens, mijn lampjes van mijn geluidsknopjes knipperen. Volume minder brand constant. Mute en Volume meer knipperen.. weet iemand wat dit is? in de handleiding kon ik niets vinden erover. De knopjes doen het wel gewoon nog.
In het geval van een toetsenbord vervangen, open hem even opnieuw, en kijk of het "snoertje" dat loopt van het touch gedeelte naar het bevestigingspunt nog goed zit. (dit kun je overigens sowieso doen, ergens in dit topic staat het linkje over hoe je het tobo kan vervangen (je kan dat dus volgen tot aan het echt loshalen van het toetsenbord, dat is niet nodig).
Als je hem al zo hebt gekregen, vraag of het makkelijk is het gedeelte zelf te vervangen, in dat geval hou je je laptop, en ben je m niet 2 weken voor reparatie kwijt... Als je zelf handig bent tenminste
[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 14-09-2008 12:53 ]
Zoiets had ik laatst ook maar is vanzelf over gegaan.
Ik ontdek net wat 'grappigs' Als je heel snel met je vinger over die toetsen veeg, gaat het lampje wel aan, maar reageren ze niet. Pas als je het langzamer doet.
Ik ontdek net wat 'grappigs' Als je heel snel met je vinger over die toetsen veeg, gaat het lampje wel aan, maar reageren ze niet. Pas als je het langzamer doet.
Even een korte vraag. Vrijdag 2 studio's 15" binnen gehad. Één met topo patroon en één met zwarte cover. Nu heb ik bij die zwarte cover het topo patroon onder het toetsenbord zitten. Hoort dit zo, of is dit een foutje vanuit Dell?
Laptops zien er verder trouwens schitterend uit. Jammer van de lange levertijd, maar het was het zeker wel waard.
Ik heb trouwens de 9-cell batterij, omdat de 6-cell niet leverbaar was. hierdoor staat het toetsenbord inderdaad een beetje gekanteld. Dit is echter alleen maar fijner werken.
Verder helaas nog geen tijd gehad om hem uitgebreid te testen.
Laptops zien er verder trouwens schitterend uit. Jammer van de lange levertijd, maar het was het zeker wel waard.
Ik heb trouwens de 9-cell batterij, omdat de 6-cell niet leverbaar was. hierdoor staat het toetsenbord inderdaad een beetje gekanteld. Dit is echter alleen maar fijner werken.
Ik heb de rode bovenkant, maar ook het topo patroon. Schijnt wat ik hoorde bij elke laptop te zijn ...Mystic_Vamp schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:16:
Even een korte vraag. Vrijdag 2 studio's 15" binnen gehad. Één met topo patroon en één met zwarte cover. Nu heb ik bij die zwarte cover het topo patroon onder het toetsenbord zitten. Hoort dit zo, of is dit een foutje vanuit Dell?
Voor de mensen die geintereseerd waren in fotos:
(het er btw niet echt moeite voor genomen om goede kiekjes te maken want was op een feesje)
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4227.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4237.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4238.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4239.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4240.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4241.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4242.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4243.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4244.jpg
(het er btw niet echt moeite voor genomen om goede kiekjes te maken want was op een feesje)
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4227.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4237.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4238.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4239.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4240.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4241.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4242.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4243.jpg
http://i6.photobucket.com...willyfreak51/DSCN4244.jpg
[ Voor 6% gewijzigd door willyfreak op 14-09-2008 21:07 ]
Mijn laptop heeft ook het Topo patroon, ik wist het niet maar ik vind het wel stylish
De lampjes zijn gestopt met knipperen... waarom weet ik niet want ik was druk bezig CoD 4 te spelen.
Het spel draait op accustroom heel slecht, op netstroom draait het gewoon goed maar wel #$%$^^lelijk. Dus echt gamen kan je niet, maar t kan wel.
9-cell batterij is echt relaxed. het ding kan wel 5 uur lang mee!
Het spel draait op accustroom heel slecht, op netstroom draait het gewoon goed maar wel #$%$^^lelijk. Dus echt gamen kan je niet, maar t kan wel.
Je moet even in het bios kijken en daar de prestaties aanpassen als hij draait op accu. Scheelt een hoop in snelheidFTMarcella schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:10:
Mijn laptop heeft ook het Topo patroon, ik wist het niet maar ik vind het wel stylishDe lampjes zijn gestopt met knipperen... waarom weet ik niet want ik was druk bezig CoD 4 te spelen.
Zou iemand voor mij een printscreen willen maken van de taalinstellingen? Ik heb ze overhoop gegooid na het wisselen van toetsenbord...
'e moet namelijk automatisch een e-met-accent worden
'e moet namelijk automatisch een e-met-accent worden
Moet je een nederland toetsenbord toevoegen bij de instellingen. Dan doet die dat als het goed is automatisch
Verwijderd
Als jullie gamen op de Studio 15, wordt deze dan behoorlijk warm? de XPS 1530 gaat bijna gloeien ervan.
Omdat je US toetsenbord nogwel staat geselecteerd, als je bovenaan NL als default zet, zou het moeten werken.Cheesy schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:25:
Ik heb het nu zo staan, maar de 'e werkt nog niet.
[afbeelding]
Verwijderd
Niemand hier die problemen heeft met het aansluiten via HDMI op een TV? Of het geluid geeft ie niet dioor, of het beeld blijft zwart op de TV, of nog erger, het beeld word ook zwart op de laptop en komt nooit meer terug! Dan moet ie keihard met de knop uitgezet worden
Over warm gesproken... Ik brand bijna m'n handen aan die adapter... is dat normaal dat die zo ontzettend warm wordt?Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:31:
Als jullie gamen op de Studio 15, wordt deze dan behoorlijk warm? de XPS 1530 gaat bijna gloeien ervan.
Ik heb er nog niet mee gegamed, maar met een film kijken wordt die niet echt warm.
Hmm, die adapter had ik eergisteren toevallig vast, en was inderdaad wat warm, maar dat worden de meeste adapters wel. Ik vond het niet te heet, dus eigenlijk geen problemen mee.
offtopic:
Ideaal dat draadloos internet in m'n connexxion-trein
Ideaal dat draadloos internet in m'n connexxion-trein
Alle Dell adapters worden zo heet, zal wel zo horen dan.
Hi,
Ik weet niet of dit al eerder hier is verschenen, maar zo te zien komt er eind dit jaar een nieuwe laptopserie van Dell die zich bevindt tussen de Studio-serie en de XPS-serie!
De eerste 2 laptops in deze serie zullen de Dell Studio XPS 13 en 16 noemen.
=> Check de bijbehorende dia's voor details. (Gepubliceerd: 26 augustus)

[ Bron: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=291340 ]
En afgelopen zaterdag is ook een vermoedelijke releasedatum verschenen: 11 november!
[ Bron: http://laptoplogic.com/ne...tops-and-desktop-pcs-5425 ]
Ik weet niet of dit al eerder hier is verschenen, maar zo te zien komt er eind dit jaar een nieuwe laptopserie van Dell die zich bevindt tussen de Studio-serie en de XPS-serie!

En afgelopen zaterdag is ook een vermoedelijke releasedatum verschenen: 11 november!
Die slides zijn waarschijnlijk nep (kijk maar naar de opmaak en spelling)Asgaro schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:29:
Hi,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens die bron zou het nieuwe Centrino platform in augustus ook in de XPS serie komen, is ook nog niet gebeurd dus ik neem die bronnen met een korreltje zout...
Verwijderd
Om de é te kunnen typen, of andere combinaties moet je of steeds de taal wisselen (alt links + shift), of toetsenbord instellingen op de allereerste regel naar Nederlands zetten ipv Engels (Verenigde Staten)-Verenigde Staten. Echter, als je dat laatste doet zitten alle leestekens verkeerd dus even opletten. Alt links+shift werkt waarschijnlijk het makkelijkst.
Verwijderd
Jaa dat heb je altijd. En of dit nou waar is of niet... nieuwe laptops komen dr altijd. Dan kan je blijven wachtenAsgaro schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:29:
Hi,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, er is een manier om het in 1x goed te doen, en ik heb het nu ook gevondenVerwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:32:
Om de é te kunnen typen, of andere combinaties moet je of steeds de taal wisselen (alt links + shift), of toetsenbord instellingen op de allereerste regel naar Nederlands zetten ipv Engels (Verenigde Staten)-Verenigde Staten. Echter, als je dat laatste doet zitten alle leestekens verkeerd dus even opletten. Alt links+shift werkt waarschijnlijk het makkelijkst.
Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal)
Op die manier kun je wel é typen, maar tegelijkertijd geen nadeel van een Nederlandse layout!
Vandaag ook mijn Studio 15 binnengekregen.
Heerlijk om mee te werken, de laptop is zeer stil de ventilator gaat alleen draaien als het echt nodig is
Mijn oude laptop draaide constant bovendien vertoonde de ventilator een irritante piep dus ben echt blij dat ik daar na 3 jaar vanaf ben
Verder heb ik het hoogste scherm genomen 1920x1200, vind dit echt een zeer fijne resolutie om op te werken.
Zeker omdat ikzelf veel aan programmeren doe krijg je meteen een mooi overzicht van je code en je kan zelfs 2 codeschermen naast elkaar zetten.
Wel moet je nog een uistekend zicht hebben voor deze resolutie! Het is echt klein
Mijn moeder kan er namelijk niets van maken wat er op mijn beeld staat (eigenlijk ook wel handig zodat mensen niet zouden meelezen
)
Ook is de 9cell batterij fijn om mee te werken, vriendin haalt met haar config T5xxx cpu net iets meer dan 5h en ik met mijn T8300 ongeveer 4,50h. Dit is zelfs als je met vanalles bezig bent dus in iddle zal je nog langer doorkomen met de batterij
Wat ook fijn is aan de 9cell (vind ik persoonlijk dan) is dat de laptop iets schuiner staat waardoor je meer een "toetsenbord" gevoel krijgt
Fingerprint zou ik ook iedereen aanraden, ik heb nog net de promotie gehad dat hij maar voor de helft van de prijs was, maar als ik hem nu volledig moest betalen zou ik hem nog nemen. Maar dat kan ook aan mijn "luie" karakter liggen. Ik vond het namelijk altijd hatelijk als ik mijn laptop opzette dat ik keer op keer mijn wachtwoord moest ingeven, nu gewoon even met de vinger over de sensor gaan en ingelogd ben je (moet je wel oefenen
)
Enige wat ik aan te merken heb op de studio is dat er nogal veel dingen opstaan.
Morgen ga ik hem formatteren en direct de vista 64bit erop hoop dat ik hierbij "iets" prestatieverschil haal
Zal ook nog wat foto's schieten van mijn laptop heb er nog geen gezien met het grootste scherm en de laptop in "midnight" blue
Nu wat slaap inhalen want van een heel dagje testen word je toch wat moe ^^
Heerlijk om mee te werken, de laptop is zeer stil de ventilator gaat alleen draaien als het echt nodig is
Mijn oude laptop draaide constant bovendien vertoonde de ventilator een irritante piep dus ben echt blij dat ik daar na 3 jaar vanaf ben
Verder heb ik het hoogste scherm genomen 1920x1200, vind dit echt een zeer fijne resolutie om op te werken.
Zeker omdat ikzelf veel aan programmeren doe krijg je meteen een mooi overzicht van je code en je kan zelfs 2 codeschermen naast elkaar zetten.
Wel moet je nog een uistekend zicht hebben voor deze resolutie! Het is echt klein
Ook is de 9cell batterij fijn om mee te werken, vriendin haalt met haar config T5xxx cpu net iets meer dan 5h en ik met mijn T8300 ongeveer 4,50h. Dit is zelfs als je met vanalles bezig bent dus in iddle zal je nog langer doorkomen met de batterij
Wat ook fijn is aan de 9cell (vind ik persoonlijk dan) is dat de laptop iets schuiner staat waardoor je meer een "toetsenbord" gevoel krijgt
Fingerprint zou ik ook iedereen aanraden, ik heb nog net de promotie gehad dat hij maar voor de helft van de prijs was, maar als ik hem nu volledig moest betalen zou ik hem nog nemen. Maar dat kan ook aan mijn "luie" karakter liggen. Ik vond het namelijk altijd hatelijk als ik mijn laptop opzette dat ik keer op keer mijn wachtwoord moest ingeven, nu gewoon even met de vinger over de sensor gaan en ingelogd ben je (moet je wel oefenen
Enige wat ik aan te merken heb op de studio is dat er nogal veel dingen opstaan.
Morgen ga ik hem formatteren en direct de vista 64bit erop hoop dat ik hierbij "iets" prestatieverschil haal
Zal ook nog wat foto's schieten van mijn laptop heb er nog geen gezien met het grootste scherm en de laptop in "midnight" blue
Nu wat slaap inhalen want van een heel dagje testen word je toch wat moe ^^
[ Voor 5% gewijzigd door siskos op 16-09-2008 00:04 ]
Joepie, mijn Studio 15 is binnen! Heb m op 02-09 besteld en vanaf zaterdag stond de status op "verzonden". Ik heb de 2Ghz processor, 1440x900 scherm en 250GB.
Het ziet er allemaal prima uit, maar ik loop wel tegen wat vreemds aan, als ik XP probeer te installeren krijg ik namelijk een bluescreen... Zijn er meer mensen die hier tegen aan zijn gelopen? Ik ben nu Vista maar aan het installeren, maar zou toch liever met XP aan de slag gaan.
Het ziet er allemaal prima uit, maar ik loop wel tegen wat vreemds aan, als ik XP probeer te installeren krijg ik namelijk een bluescreen... Zijn er meer mensen die hier tegen aan zijn gelopen? Ik ben nu Vista maar aan het installeren, maar zou toch liever met XP aan de slag gaan.
SATA drivers niet goed geladen (simpele oplossing: zet SATA mode op IDE ipv AHCI)
Goed nieuws:
Nieuwe geluidsdriver
Met als beschrijving: "Enhnace recording sound quality". Misschien dat het ook andere issues oplost... ik hoop het althans.
Nieuwe geluidsdriver
Met als beschrijving: "Enhnace recording sound quality". Misschien dat het ook andere issues oplost... ik hoop het althans.
[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 16-09-2008 13:20 ]
Het werkt, herinner me nu trouwens ook weer dat ik dat hier wel eens gelezen haddenniskrol schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:08:
SATA drivers niet goed geladen (simpele oplossing: zet SATA mode op IDE ipv AHCI)
Bedankt iig
Verwijderd
"Nieuwe geluidsdriver
Met als beschrijving: "Enhnace recording sound quality". Misschien dat het ook andere issues oplost... ik hoop het althans."
Net geïnstalleerd en uitgeprobeerd; helaas het lichte gekraak blijft.
Deze oplossing werkt prima. Bedankt voor de tip
Met als beschrijving: "Enhnace recording sound quality". Misschien dat het ook andere issues oplost... ik hoop het althans."
Net geïnstalleerd en uitgeprobeerd; helaas het lichte gekraak blijft.
Deze oplossing werkt prima. Bedankt voor de tip
Ik heb destijd de tip uit dit topic opgevolgd om dat type a netwerk (beetje krom gezegd) uit te schakelen. Sindsdien geen kraakje meer gehoord!
Hier word ik dus echt helemaal simpel van he!dsibma schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:41:
Joepie, mijn Studio 15 is binnen! Heb m op 02-09 besteld en vanaf zaterdag stond de status op "verzonden". Ik heb de 2Ghz processor, 1440x900 scherm en 250GB.
Anyway, gefeliciteerd met je laptop!
Ik ben vandaag bezig geweest met vista 64bit proberen te installeren.dsibma schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:20:
[...]
Het werkt, herinner me nu trouwens ook weer dat ik dat hier wel eens gelezen had
Bedankt iig
Echter krijg ik ook de melding dat ik geen drivers heb voor de dvd speler, nu kan ik wel dit herzetten naar ata maar mijn vraag. Heb je hierdoor niet een verlies van snelheid omdat je "maar" op ata snelheid werkt?
Op volgens mij notebookforum staat volgens mij een tut hoe je vista daarna weer op sata zet. Dan opnieuw opstarten en de bios ook weer instellen op sata. Dus wel eerst als ATA installeren. Bij mij werkte het! Heb hier nu Vista Business 64-bit draaien.siskos schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:40:
[...]
Ik ben vandaag bezig geweest met vista 64bit proberen te installeren.
Echter krijg ik ook de melding dat ik geen drivers heb voor de dvd speler, nu kan ik wel dit herzetten naar ata maar mijn vraag. Heb je hierdoor niet een verlies van snelheid omdat je "maar" op ata snelheid werkt?
Verwijderd
Heb je Vista 64-bit op de Studio 15 of 17 draaiend?
Ik ben het zelf aan het proberen geweest, maar ik mis nogal wat drivers, waaronder de ati videokaart.
Kun je me misschien vertellen waar je alle drivers vandaan hebt?
Ik ben het zelf aan het proberen geweest, maar ik mis nogal wat drivers, waaronder de ati videokaart.
pieter87 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:42:
[...]
Op volgens mij notebookforum staat volgens mij een tut hoe je vista daarna weer op sata zet. Dan opnieuw opstarten en de bios ook weer instellen op sata. Dus wel eerst als ATA installeren. Bij mij werkte het! Heb hier nu Vista Business 64-bit draaien.
Verwijderd
Mag ik weten wat je precies hebt besteld? Want ik heb de standaard uitvoering besteld, misschien dat ze niet alles STANDAARD in huis hebben?! Ennuh ja anders weet ik het ook niet...RBH schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:16:
[...]
Hier word ik dus echt helemaal simpel van he!Ik ga morgen echt net zo lang met ze bellen tot dat ze hem verzenden, ik word hier echt str*ntchagrijnig van.
Btw ik heb 'm 11/9 besteld en staat sinds vandaag, 17/9, op verzonden
Ik zal daarna nog wel wat foto's online zetten
Alleen de DVD speler wordt niet herkent zonder drivers, lijkt me niet dat die over de 133MB/s gaat (de hd ook niet maargoed), ik heb iig niet 't gevoel dat die traag is, al gebruik ik de dvd speler ook amper.siskos schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:40:
[...]
Ik ben vandaag bezig geweest met vista 64bit proberen te installeren.
Ik zie 'm er niet tussen staan bij de studio 17, maar zou die van de studio 15 niet precies t zelfde zijn?Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 07:05:
Heb je Vista 64-bit op de Studio 15 of 17 draaiend?
[...]
Verwijderd
eve nog een vraagje over dat hdmi.
Krijg je nou wel of niet video en audio over de kabel naar je tv?
In dit topic hoor ik dat sommige het weer wel hebben en andere niet (ook op de amerikaanse forums hoor je veel over dit probleem). Ligt dit soms aan de grafische kaart?
Krijg je nou wel of niet video en audio over de kabel naar je tv?
In dit topic hoor ik dat sommige het weer wel hebben en andere niet (ook op de amerikaanse forums hoor je veel over dit probleem). Ligt dit soms aan de grafische kaart?
Ik krijg gewoon beeld en geluid over HDMI met de ATI kaart
Verwijderd
oh oke. Dat is mooi dan, volgens mij ligt het ook aan de kaartdenniskrol schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:20:
Ik krijg gewoon beeld en geluid over HDMI met de ATI kaart
Ik heb niet iets standaards besteld nee, maar alsnog moeten ze het dan binnen 4 weken leveren.Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 07:58:
[...]
Mag ik weten wat je precies hebt besteld? Want ik heb de standaard uitvoering besteld, misschien dat ze niet alles STANDAARD in huis hebben?! Ennuh ja anders weet ik het ook niet...
Btw ik heb 'm 11/9 besteld en staat sinds vandaag, 17/9, op verzonden. Kan dus morgen of overmorgen van mijn laptop genieten.
Ik zal daarna nog wel wat foto's online zetten
Verwijderd
14 september mijn Studio 15 (N0953507)
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)besteld en 16 september verzonden
.. Morgen wordt hij bezorgt dus ben benieuwd.. Wel erg snel vind ik
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)besteld en 16 september verzonden
Verwijderd
Heeft iemand al een Studio 17? Heb hem op 2 sep besteld, en staat voorlopig nog in productie...
Verwijderd
Altijd beter dan de vier weken van RBHVerwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:30:
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)besteld en 16 september verzonden.. Morgen wordt hij bezorgt dus ben benieuwd.. Wel erg snel vind ik
Verwijderd
Yupz ik heb hem binnen en het is een heerlijk ding!
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:47:
Heeft iemand al een Studio 17? Heb hem op 2 sep besteld, en staat voorlopig nog in productie...
Jahoor, in 2 dagen?Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:30:
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)besteld en 16 september verzonden.. Morgen wordt hij bezorgt dus ben benieuwd.. Wel erg snel vind ik
Heb trouwens gebeld met Dell, heel veel onderdelen waren niet op voorraad (mij werd verteld: videokaart en toetsenbord) en ze zei ook dat de Dell Studio 15 in z'n geheel niet op voorraad was?
Zes weken..Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:27:
[...]
Altijd beter dan de vier weken van RBH
[ Voor 13% gewijzigd door RBH op 17-09-2008 15:33 ]
@RHB
Hoe kan het zijn dat de producten niet op voorraad zijn als jouw bestelling van de status wachten op producten naar productie is veranderd?
Hoe kan het zijn dat de producten niet op voorraad zijn als jouw bestelling van de status wachten op producten naar productie is veranderd?
Verwijderd
Nouja... het is toch echt zo.. 14 september in de avond besteld en morgen wordt hij bezorgs door UPS. Heb je misschien een andere kleurtje laptop? ik heb namelijk blauw en andere kleuren hadden wel een lange levertijd.RBH schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:33:
[...]
Jahoor, in 2 dagen?![]()
Heb trouwens gebeld met Dell, heel veel onderdelen waren niet op voorraad (mij werd verteld: videokaart en toetsenbord) en ze zei ook dat de Dell Studio 15 in z'n geheel niet op voorraad was?Nougoed, ik wacht het af. Nog 3 weken..
[...]
Zes weken..
Al sla je me dood! Ik heb echt geen idee wat ze daar allemaal doen..willyfreak schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:36:
@RHB
Anyway, we wachten gewoon af..
Nope, gewoon standaard matzwart zonder patroon ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:39:
[...]
Nouja... het is toch echt zo.. 14 september in de avond besteld en morgen wordt hij bezorgs door UPS. Heb je misschien een andere kleurtje laptop? ik heb namelijk blauw en andere kleuren hadden wel een lange levertijd.
Ik heb gister ook mijn laptop studio 1535 ontvangen. had hem besteld op 28/09. Het lijkt wel alsof iedereen hem tegelijk heeft ontvangen.
(T5750 @ 2.0 GhZ, 2GB, 1280x800, matzwart, 160GB harddisk @ 5400rpm). voor 599,-
Vindt het toch wel jammer dat ik het niet via de telefoon heb gedaan en gevraagd naar een backlit voor het toetsenbord. Dit lijkt me toch wat lekkerder werken in een niet zo goed verlichte omgeving.
nu een paar vragen.
Moest je de express-card afstandsbediening er apart bijbestellen?
Wie heeft er allemaal 3 USB poorten?
ik heb op die van mij maar 3 USB-poorten in plaats van 4, aan de linkerkant zit er 1 met daarboven een eSATA connector... (wat lijkt olp een USB-poort) weet niet wat ik daarmee moet.
ik heb DELL hierover al gemaild. vindt het heel vreemd en er wordt ook op de site met geen enkel woord over gerept.
(T5750 @ 2.0 GhZ, 2GB, 1280x800, matzwart, 160GB harddisk @ 5400rpm). voor 599,-
Vindt het toch wel jammer dat ik het niet via de telefoon heb gedaan en gevraagd naar een backlit voor het toetsenbord. Dit lijkt me toch wat lekkerder werken in een niet zo goed verlichte omgeving.
nu een paar vragen.
ik heb op die van mij maar 3 USB-poorten in plaats van 4, aan de linkerkant zit er 1 met daarboven een eSATA connector... (wat lijkt olp een USB-poort) weet niet wat ik daarmee moet.
ik heb DELL hierover al gemaild. vindt het heel vreemd en er wordt ook op de site met geen enkel woord over gerept.
Dat is geen eSata (ik kreeg er geen sata kabel in, ook niet met geweld), maar ook een usb aansluiting, kost wat meer moeite om erin te krijgen, maar werkt wel gewoon.
Nee de aansluiting ziet er ook anders uit. http://www.formannoij.nl/usb.jpg plaatje van DELL zelf alhoewel er wel bij staat twee USB poorten.denniskrol schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:51:
Dat is geen eSata (ik kreeg er geen sata kabel in, ook niet met geweld), maar ook een usb aansluiting, kost wat meer moeite om erin te krijgen, maar werkt wel gewoon.
Tevens staat er in de referentiegids/handleiding p.15, die ik bij de laptop kreeg "eSATA controller* (*= met daarbij 1535-systemen hebben een extra USB-connector)" dus ik vraag me af welke ikzelf heb? op de onderkant van de laptop staat studio 1535 en op de papieren ook.
Dan ben ik toch echt geniaal:
USB port

En werkend:

Kortom: ik denk dat het alletwee is, alleen heb ik geen eSata kabel om dat te testen.
USB port

En werkend:

Kortom: ik denk dat het alletwee is, alleen heb ik geen eSata kabel om dat te testen.
[ Voor 19% gewijzigd door Dannisi op 17-09-2008 19:52 ]
Verwijderd
Ik heb Dell over het backlit toetsenbord gevraagd, het is echter nog niet leverbaar. Helaas was nog niet bekend wanneer het wel geleverd kon worden... Anders had ik hem ook zeker besteldjasperf schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:30:
Ik heb gister ook mijn laptop studio 1535 ontvangen. had hem besteld op 28/09. Het lijkt wel alsof iedereen hem tegelijk heeft ontvangen.
nu een paar vragen.
Dan zal ik het morgen toch nog eens proberen, want het lukte echt niet...misschien wat meer kracht ervoor gebruiken.denniskrol schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:48:
Dan ben ik toch echt geniaal:
USB port
[afbeelding]
En werkend:
[afbeelding]
Eerste keer ging bij mij ook heel lastig, en nog steeds eigenlijk. Maar het past eigenlijk wel gewoon.
offtopic:
Die USB-poort dan hé...
Die USB-poort dan hé...
dat USB gedeelte is inderdaad wat strakker maar werkt wel gewoon.
ben benieuwd of het dan OOK Esata is lijkt me wel grappig (mischien niet zo handig om ff in de manual te kijken:P RTFM)
ben benieuwd of het dan OOK Esata is lijkt me wel grappig (mischien niet zo handig om ff in de manual te kijken:P RTFM)
Yes! De status van mijn laptop is eindelijk veranderd naar status 4: "klaarmaken voor verzending"! Ik ben zo blij!
[ Voor 6% gewijzigd door RBH op 18-09-2008 10:49 ]
http://support.euro.dell....535/du/QRG/P106CA00MR.pdf
Pagina 15:
* Studio 1535-systemen hebben een extra USB-connector in plaats van een eSATA-connector.
Pagina 15:
* Studio 1535-systemen hebben een extra USB-connector in plaats van een eSATA-connector.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dit topic is gesloten.