• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:16
Is er nog iemand die met Vista 64bit het probleem heeft dat de batterijtijd korter is geworden?

Ik haalde met de originele dell vista home premium wat erop stond 4,5h batterij tijd.
Nu met vista ultimate 64bit haal ik "enkel" nog 3h, is toch heel wat batterijtijd wat ik moet inleveren voor de 64bit versie?

Heb overigens hetzelfde opstaan in de originele vista als in de ultimate :|

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Welke batterij heb je? De 6cell of de 9cell? De 6cell kan in ieder geval niet 4,5 uur mee, dat zal dan een uitleesfoutje zijn geweest. Het kan natuurlijk wel, maar dan met gereduceerde brightness en geen wifi/bt aan enzo...

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:08
Ik heb 't nooit geprobeerd, maar als die helemaal vol is, wifi/bluetooth uit en scherm op 't donkerst, dan denkt windows dat die ongv 4,5 uur met de accu gaat doen. Zowel onder vista 32 als x64 en 6 cells accu

There is no place like 127.0.0.1

• silmaril8
  • Niet online
Je moet trouwens oppassen met wat Windows zelf zegt hoeveel accutijd je nog hebt. Deze klopt vrijwel nooit.
Als je echt je accutijd wilt weten, moet je deze zelf meten. Dus beginnen met 100% accu en dan de tijd opnemen totdat deze uitvalt...

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Blijf alleen nog de vraag over waarom zo'n rare vorm :P
Gutteguttegut schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:13:
http://support.euro.dell....535/du/QRG/P106CA00MR.pdf
Pagina 15:
* Studio 1535-systemen hebben een extra USB-connector in plaats van een eSATA-connector.

[ Voor 73% gewijzigd door Cheesy op 18-09-2008 16:37 ]

• siskos
silmaril8 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:47:
Welke batterij heb je? De 6cell of de 9cell? De 6cell kan in ieder geval niet 4,5 uur mee, dat zal dan een uitleesfoutje zijn geweest. Het kan natuurlijk wel, maar dan met gereduceerde brightness en geen wifi/bt aan enzo...
Ik heb de 9cell, heb hem enkele keren getest door "op de klok" te kijken en hij kon ongeveer 4,5h mee met normaal gebruik wel redelijke lage brightness.

Nu met de vista 64bit kom ik nog maar 2-3h mee ineens. Nu ik zit te werken zegd hij nog 54min met 43% batterij dat is toch redelijk weinig :)
Anders maar terug de 32bit eropzetten van dell, alhoewel ik dan 1gb geheugen verlies :(

• Dannisi
Neehoor, 500MB ongv, blijft nog 3500 over.

• silmaril8
  • Niet online
siskos schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:03:
Anders maar terug de 32bit eropzetten van dell, alhoewel ik dan 1gb geheugen verlies :(
Nee hoor. Je hebt hooguit 725MB "verlies". Maar voor de duidelijkheid: Je zal nooit die volledige 3,25GB gebruiken. Waarschijnlijk haal je nog geeneens de 2GB.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je de volledige 3 of 4GB nodig hebt, maar dan behoor je maar tot 0,001% van alle gebruikers.
Normaal zal je nooit meer dan 2GB gebruiken. Dus je kan met een gerust hart die 32bits installeren ;)

• siskos
Ik zal dan tot die 0,001% behhoren :p
Zit voor mijn studies soms met 4vm's te werken en dan ook nog gewoon in mijn os.

Het zal dan maar iets inleveren zijn van de batterijtijd voor iets meer geheugen gok ik? :d
Heb overigens nu alle dingen gedeactiveerd die ook maar wat stroom kunnen nemen (systeemherstel, caching enz). Zou nu toch iets tijd moeten winnen.

Iemand die overigens weet wat dat slotje is in mijn taakbalk onder het klokje? Nog nooit gezien bij vista het doet overigens ook niets als ik erop ga staan of dergelijke :p Er lijkt een 9 of dergelijke in te staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.siskos.eu/upload/vista_slotje.png

Verwijderd

Zo eindelijk mijn laptop besteld :) Moest per telefoon, want die travel remote control zat er niet standaard bij (moest em voor 10 euro extra bijbestellen).

Hieronder mijn specs:

Base
Intel® Core™2 Duo Processor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)

Geheugen
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]

Grafische kaart
256MB ATI Mobility RADEON HD 3450

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf

Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Dutch

Optische stations
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including software

Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n)

Ondersteuningsdiensten
4Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays

Bluetooth
Dell™ Wireless 370 Bluetooth + Mouse

Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Kleuren, dessins en beschilderingen
LCD Back Cover : Jet Black Colour Matte Finish

LCD-scherm
15.4" 1440x900 Widescreen WXGA+ with Truelife - LED

Biometrische identificatie:
Biometric Fingerprint Reader

Remote Control : Travel Remote Control Express Card

Dit voor een totaal bedrag van 961,19 euro (niet verkeerd vind ik zelf)

• mYpzaa
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-09 20:15
Met enige krachtinspanning en doorzetten is het me toch gelukt om een USB-stick erin te krijgen. ging zeker niet gemakkelijk en een nieuwe laptop wil je niet beschadigen.

Mijn dank voor de hulpgevende tweakers.

nu nog de vraag waarom deze poort er wat anders uitziet dan de overige zoals Kees_B al zei.

• siskos
jasperf schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:28:
Met enige krachtinspanning en doorzetten is het me toch gelukt om een USB-stick erin te krijgen. ging zeker niet gemakkelijk en een nieuwe laptop wil je niet beschadigen.

Mijn dank voor de hulpgevende tweakers.

nu nog de vraag waarom deze poort er wat anders uitziet dan de overige zoals Kees_B al zei.
Is volgens mij een usb/eSata combo poort je zult ze dus beide erin kunnen steken.
Ofwel is het voor de kosten te besparen en zal het op het 1ne systeem een eSata poort zijn en op de andere een Usb poort.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 17:17

RBH

Zo, de status bij mijn Dell is veranderd naar: "Fase 5: Verzonden". Zal er volgende week maandag of dinsdag wel zijn dus. :)

Zal foto's posten wanneer ik hem heb ontvangen. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door RBH op 18-09-2008 22:26 . Reden: Maandag dus! :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
silmaril8 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:13:
[...]

Nee hoor. Je hebt hooguit 725MB "verlies". Maar voor de duidelijkheid: Je zal nooit die volledige 3,25GB gebruiken. Waarschijnlijk haal je nog geeneens de 2GB.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je de volledige 3 of 4GB nodig hebt, maar dan behoor je maar tot 0,001% van alle gebruikers.
Normaal zal je nooit meer dan 2GB gebruiken. Dus je kan met een gerust hart die 32bits installeren ;)
Zelfde wat siskos zecht. ik zal dan ook bij een van de weinige gebruikers horen. ik zit met school dus ook met vm's te werken. en laatst kon ik er zelfs niet 1 opstarten vanwegen het geheugen :'(

Weet zelf ook niet hoe dat kan maar volgensmij omdat ik hem nooit echt uitzet (slaapmodes) dat er toch steeds meer geheugen gevraagd word. Want naar een keer opstarten werkte het wel zonder problemen.

Mischien toch de stap doen om over te gaan naar windows XP vanwegen minder geheugen verbruik en toch iets sneller ( al heb ik een 2,5ghz proc. ik vind de hdd toch vrij traag is een 320gb 5400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Cheesy schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:36:
Blijf alleen nog de vraag over waarom zo'n rare vorm :P
[...]
Omdat ze natuurlijk liever maar 1 type case willen gebruiken voor alle type systemen (zover dat mogelijk is).
siskos schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:26:
Iemand die overigens weet wat dat slotje is in mijn taakbalk onder het klokje? Nog nooit gezien bij vista het doet overigens ook niets als ik erop ga staan of dergelijke :p Er lijkt een 9 of dergelijke in te staan.
[afbeelding]
Lijkt op een NumLock logotje.
Probeer eens op je toetsen bord NumLock aan of uit te zetten, misschien veranderd het icoontje dan.

[ Voor 48% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-09-2008 09:07 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

kan in 1 post

[ Voor 93% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-09-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 23:50
siskos schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:26:
Ik zal dan tot die 0,001% behhoren :p
Zit voor mijn studies soms met 4vm's te werken en dan ook nog gewoon in mijn os.

Het zal dan maar iets inleveren zijn van de batterijtijd voor iets meer geheugen gok ik? :d
Heb overigens nu alle dingen gedeactiveerd die ook maar wat stroom kunnen nemen (systeemherstel, caching enz). Zou nu toch iets tijd moeten winnen.

[afbeelding]
dat slotje is de numlock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Hoe dom :D Is inderdaad het numlock logotje, valt niet direct op op de studio laptop omdat numlock niet zo heel veel nut heeft (tenzei je het in de bios herzet).

Heb overigens eens wat fotos genomen van mijn laptop
Afbeeldingslocatie: http://siskos.eu/upload/DSC07854_thumb.JPG
Voor de de resolutie beter te kunnen zien (1920x1200) hier de grote foto

Afbeeldingslocatie: http://siskos.eu/upload/DSC07863_thumb.JPG

Afbeeldingslocatie: http://siskos.eu/upload/DSC07864_thumb.JPG

Afbeeldingslocatie: http://siskos.eu/upload/DSC07868_thumb.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
Gisteren heb ik hem ook binnengekregen, terwijl uiterlijke datum op 01-10-2008 stond. Erg netjes dus :*)

Verder is het mijn eerste laptop en moet zeggen dat ik ontzettend tevreden ben.
Ik heb een T5750 @ 2.0 GhZ, 3GB, 1440 WLED scherm, een 9-cel accu en een Robijn rode kleur genomen. Het mooie is dat ik een T5550 @ 1.8 Ghz heb besteld, 0.2 Ghz gratis dus :9
Dit alles voor 809,- incl verzendkosten.

Het scherm is echt super en geeft ontzettend mooi scherp beeld met mooie heldere kleuren.
De laptop is idd erg stil en de ventilator gaat soms even aan. Laptop wordt wel warm maar niet heet.

Helaas geen afstandsbediening erbij gekregen (hoort deze er nu wel of niet bij?) en te veel zooi voorgeinstalleerd. Ik twijfel nog om XP erop te zetten of eerst even een clean Vista install te doen.

Het geluid kan niet erg hard vind ik. Zou er een verschil zijn met XP drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:24:
Het geluid kan niet erg hard vind ik. Zou er een verschil zijn met XP drivers?
Je kan je geluid bij een laptop via 2 manieren harder maken:
1. met behulp van de FN knop en de blauwe tekens op je F-knoppen
2. in Windows zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@RayMan: Ik hoop dat ik dan ook de T5750 krijg, ik heb ook de T5550 besteld namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Laatst online: 01-05-2024
Weet iemand hoe de Wifi-Catcher werkt? Als ik de knop in druk gebeurt er helemaal niets?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nokia6230i schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:43:
Weet iemand hoe de Wifi-Catcher werkt? Als ik de knop in druk gebeurt er helemaal niets?!
Misschien helpt deze pagina je op weg? klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:44
siskos schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:02:
Hoe dom :D Is inderdaad het numlock logotje, valt niet direct op op de studio laptop omdat numlock niet zo heel veel nut heeft (tenzei je het in de bios herzet).

Heb overigens eens wat fotos genomen van mijn laptop

[geknipt]
wat voor een scherm is dat? 15,4" of 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mijn media-keys werken niet...
Ze lichten wel op als ik in windows er op klik, alleen gebeurd er verder niks. Geen volumecontrole, geen play of stop. Mis ik ergens een instelling?
Tnx!

Bios A05 opnieuw geinstalleerd en nu doen ze het weer :?

[ Voor 15% gewijzigd door visie op 19-09-2008 23:33 ]

• siskos
greatchampion schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:21:
[...]

wat voor een scherm is dat? 15,4" of 17"
15,4" scherm is de Studio 15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vandaag mijn Dell Studio 17 in ontvangst genomen MET het verlichte US Keyboard!
Tevens een Hitachi Travelstar 7K200 apart erbij besteld.

Ik ben weer helemaal :)

(Nu XP er nog op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Skillz schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:11:

(Nu XP er nog op)
* Tukk is nieuwsgierig.

Op welke datum heb je hem besteld?
Post eens wat foto's.. :>

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:11:

(Nu XP er nog op)
Ja ja, ik ben ook nieuwsgierig..... heb hem zelf op 2 september besteld namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:45:
eve nog een vraagje over dat hdmi.

Krijg je nou wel of niet video en audio over de kabel naar je tv?

In dit topic hoor ik dat sommige het weer wel hebben en andere niet (ook op de amerikaanse forums hoor je veel over dit probleem). Ligt dit soms aan de grafische kaart?
Bij mij dus niet. Althans, soms wel soms niet. Maar vaker doet het geluid het niet dan wel. En ik heb echt geen idee waarom. Soms raak ik zelfs het beeld kwijt!

Op welke Amerikaanse fora lees je hier wat meer over terug, want hier in NL gebruikt blijkbaar niemand HDMI :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:34:
[...]

Bij mij dus niet. Althans, soms wel soms niet. Maar vaker doet het geluid het niet dan wel. En ik heb echt geen idee waarom. Soms raak ik zelfs het beeld kwijt!

Op welke Amerikaanse fora lees je hier wat meer over terug, want hier in NL gebruikt blijkbaar niemand HDMI :/
Wat voor grafische kaart heb jij dan?

Bijvoorbeeld dit forum: http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik heb hem vandaag binnen gekregen, eerste bevindingen:

Heeeerlijk snel en hij ziet er goed uit ook! :)

Als er interesse is wil ik best een paar foto's maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto's zijn altijd welkom :)

En dan heb je nu eindelijk je laptop ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:01:
foto's zijn altijd welkom :)

En dan heb je nu eindelijk je laptop ;)
Ja, zeg dat. 6 of 7 weken op gewacht, maar het mag er zijn hoor. :)

Heb trouwens ook de T5750 processor. Dus een kleine upgrade, nice. :)

Ik zal donderdag wat foto's maken want ik ben t/m woensdag best druk bezig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een reactie van Dell gekregen n.a.v. het "krakend" geluid:

"Als u de draadloze netwerkverbinding uitschakelt middels FN+F2 is dan het krakende geluid er nog steeds ?"

Wat gebeurt er met deze toetscombinatie? Als ik het draadloos netwerk uitschakel heb ik ook weinig aan mijn notebook. Wie kent deze toetscombinatie en hoe draai je dat weer terug. Wacht nog maar even met dit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:08:

"Als u de draadloze netwerkverbinding uitschakelt middels FN+F2 is dan het krakende geluid er nog steeds ?"

Wat gebeurt er met deze toetscombinatie? Als ik het draadloos netwerk uitschakel heb ik ook weinig aan mijn notebook. Wie kent deze toetscombinatie en hoe draai je dat weer terug. Wacht nog maar even met dit te proberen.
Dit schakelt het WIFI gewoon uit. Met dezelfde toetsen gaat het weer aan. Waarschijnlijk storen beiden componenten elkaar, en wil Dell dit uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:08:

Als ik op google kijk, lijkt het me geen aan te raden zet. Meerdere mensen zijn lang bezig geweest om hun draadloos netwerk weer werkend te krijgen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Morgen toch 'ns m'n multimedia knopjes opnieuw afhalen/ opzetten. Vandaag brandde de hele dag m'n eject knopje (zonder overigens het uitwerp geluid te maken). Blijkbaar maakt er toch iets contact. En als 1 knopje brand, is de rest ook onbruikbaar. Restart hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
ik heb ook al een enkele keer gehad dat verschillende toetsen bleven hangen (die touch sensitive dingen)

Na een restart was het bij mij voorbij.

Mischien kijken of er een nieuwe bios is of iets dergelijks? want lijkt me stug dat het in de hardware licht (omdat meerdere mensen dit af en toe tegenkomen en bij mij was een restart voldoende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Als het goed is heb ik de nieuwste bios (nummertje A05), en een restart hielp ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zojuist even gekeken. Wat blijkt. Het kabeltje zit zo gevouwen dat het hardhandig kapot wordt geduwd op de connector. Als je goed kijkt zie je ook een deukje. Dit komt niet door het vervangen van mijn toetsenbord, beetje slordig van Dell. Kabeltje opnieuw gevouwen, nu wordt het niet meer afgeknepen.
Volgens mij is er wel eea kapot, want het uitwerp knopje reageert soms heel gevoelig, en soms ook niet...

Zo zat het:
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/studio1.jpg

Andere kant gezien:
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/studio2.jpg

Nu zo gevouwen:
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/studio3.jpg

Edit: iemand nog een manier om van de media button Windows Media Player op te starten?

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 23-09-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ATI (upgrade)
Ik heb op dat forum gepost, kijken of er iemand hetzelfde probleem is. Voor hetzelfde geld is dat alleen een probleem met mijn specifieke tv :/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar waar zit de Pauze/Break knop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Is er niet :X, die mis ik ook (windows + pauze = systeem opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
denniskrol schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:33:
Is er niet :X, die mis ik ook (windows + pauze = systeem opties)
Dat is ook de enige manier waarop ik hem gebruik. ;)

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 19:22
Centrino2 in de studio's :o
een hd3650 die je kan kiezen in het 15inch model

nu nog een kortingsbonnetje die je ertegenaan kan gooien :)

[ Voor 29% gewijzigd door corneia op 25-09-2008 08:03 ]

• greatchampion
ik zie nergens een centrino 2 voor de studio laptops?

de XPS volgens mij wel daarentegen

• silmaril8
  • Niet online
laatste model van studio15 heeft een P8400 processor

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
Lijkt erop dat alle studios nu standaard een WLED display krijgen. Wel vreemd dat de studio met de P8400 processor een scherm heeft met een resolutie van 1280x800 terwijl de goedkopere uitvoeringen 1440x900 hebben..

Verwijderd

Ik heb mijn laptop geannuleerd en ik wil nu die nieuwe studio met centrino 2 en ati 3650 kaart gaan bestellen.

Alleen als je op de laatste configuratie drukt met die p8400 processor, krijg je een hele andere configuratie. Dan krijg je t5800 processor met een 3450 kaart. Eve bij dell informeren dus :|

• willyfreak
Ik had 2 weken geleden mijn dell studio 15 binnen gekregen.

Enige nadeel was dat ik een pikzwarte had inplaats van diegene met het topo patroon die ik gekozen had via de telefoon.

Nu al heel veel gezeik gehad met dell via telefoon omdat na mijn telefoontje 2 weken geleden niks meer te horen kreeg van hun (hun zouden contact met mij opnemen) Toen in die 2 weken maar enkele mailtjes gestuurd naar de persoon die mij geholpen had en weer geen reactie. (leuk en dan heb je voor de extra custom care gekozen dat je binnen 24u geholpen word maar blijkt dus alleen op technische problemen te zijn :( :? ).

Dus uiteindelijk boden ze mij aan de laptop terug te sturen en dat ik binnen 3 weken een nieuwe had.
nja hier ben ik echt niet tevreden mee omdat hun een fout hebben gemaakt tijdens de bestelling dat ik hem 3 weken kwijt ben.

Ook kon ik mijn geld terug krijgen en de laptop opsturen zodat ik een nieuwe kon bestellen maar dit wil ik dus ook niet!

Dus ik gezecht dat ik daar niet mee accoord ga en dat ze maar 40 euro terug moeten storten op mijn rekening van die extra kosten van de kleur (vind het niet erg om de zwarte te hebben). maar dat moest ik maar bespreken met diegene die mij geholpen had tijdens bestelling want mocht niemand anders doen van heel dell?

Vind ik maar vaag want niemand anders kan mij helpen hierbij behalve de persoon waar ik het systeem besteld heb die nooit bereikbaar is (ben totaal 2x doorgestuurd geweest naar die persoon terwijl ik voicemail kreeg en bij eentje vroeg ik vantevoren nog of ik haar zeker aan de lijn kreeg en niet de voicemail! lekker is dat NOT).

Dusja mijn ervaring met aftersupport is slecht en mijn klacht word niet serieus genomen (werd me verteld dat de persoon die mij geholpen had mij ook 2x geprobeerd had terug te bellen maar mijn nummer melder laat echt niks zien dat ik iets gemist heb en mobiel ook niet dus zwaar slecht van dell)

[ Voor 5% gewijzigd door willyfreak op 25-09-2008 17:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:14:
Ik heb mijn laptop geannuleerd en ik wil nu die nieuwe studio met centrino 2 en ati 3650 kaart gaan bestellen.
Hoe lang na het bestellen heb jij geannuleerd? Ik heb hem al bijna een week geleden besteld en zou hem nu ook willen annuleren :/ Heb alleen geen idee of dat zo laat nog mogelijk is... Op de site staat trouwens dat hij nog samengesteld wordt, nog niet verzonden dus ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:14:
[...]

Hoe lang na het bestellen heb jij geannuleerd? Ik heb hem al bijna een week geleden besteld en zou hem nu ook willen annuleren :/ Heb alleen geen idee of dat zo laat nog mogelijk is... Op de site staat trouwens dat hij nog samengesteld wordt, nog niet verzonden dus ;)
ik heb em op de 6e dag na het bestellen geannuleerd. Maar volgens mij moet jij em ook nog wel kunnen annuleren (volgens mij heb je 30 dagen de tijd, want het is kopen op afstand).

Ik heb trouwens mijn offerte gekregen, en ik ga em morgen bestellen :) . Hier de specs:

Base
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8400 (2.26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache)

Geheugen
4096MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x2048]

Grafische kaart
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650

Harde schijf

Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Dutch

Optische stations
Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software

Draadloze connectiviteit
Intel WiFi Link 5300 Half Mini Card (802.11 a/g/n) (Centrino)

Ondersteuningsdiensten
3Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays

Bluetooth
Dell™ Wireless 370 Bluetooth

Primaire Batterij

Kleuren, dessins en beschilderingen
LCD Back Cover : Jet Black Colour Matte Finish

LCD-scherm
15.4" 1440x900 Widescreen WXGA+ with Truelife - LED

Biometrische identificatie:
Biometric Fingerprint Reader

Remote Control : Travel Remote Control Express Card

Muis (zat er gratis bij): Logitech V220 Cordless Mouse Tangerine Orange - 'Designed for Dell'

Toetsenbord: Internal Dutch Qwerty Keyboard (wel een nederlandse dus die moet eve vervangen worden voor een internationale/US toetsenbord)

Dit voor een totaal bedrag van 1038 euro

De processor en grafische kaart is nu dus beter. Het geheugen is ook omhoog gegaan in snelheid van 670 MHz naar 800MHz en een nieuwe intel draadloze n kaart (die hoort bij de processor).

Hij is nu wel wat duurder maar dan heb je ook wat (was eerst 961 euro kwijt)

Edit:

het is toch een ati 3450 geworden in plaats van een 3650. En mijn totaalprijs is nu 1008

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 19:55 ]

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Hoe verhoudt de P8400 zich met de T8300?
Is die sneller/trager,minder heet?...

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 09:30
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:53:
[...]

ik heb em op de 6e dag na het bestellen geannuleerd. Maar volgens mij moet jij em ook nog wel kunnen annuleren (volgens mij heb je 30 dagen de tijd, want het is kopen op afstand).

Ik heb trouwens mijn offerte gekregen, en ik ga em morgen bestellen :) . Hier de specs:

<config>

Dit voor een totaal bedrag van 1038 euro

De processor en grafische kaart is nu dus beter. Het geheugen is ook omhoog gegaan in snelheid van 670 MHz naar 800MHz en een nieuwe intel draadloze n kaart (die hoort bij de processor).

Hij is nu wel wat duurder maar dan heb je ook wat (was eerst 961 euro kwijt)
Ik heb precies de zelfde config besteld, hopelijk kunnen ze bij Dell er een US intl. keyboard erin zetten, lijkt me stukken handiger dan dat ze het naderhand opsturen en dat ik het zelf kan doen. Denk dat 't wel leuk gaat presteren om WotLK te spelen op school >:)

[ Voor 38% gewijzigd door Shizzar op 25-09-2008 20:47 ]

Verwijderd

Shizzar schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:41:
[...]

Ik heb precies de zelfde config besteld, hopelijk kunnen ze bij Dell er een US intl. keyboard erin zetten, lijkt me stukken handiger dan dat ze het naderhand opsturen en dat ik het zelf kan doen. Denk dat 't wel leuk gaat presteren om WotLK te spelen op school >:)
Dat hoop ik ook. Maar eerst morgen maar dit gaan bestellen. Kwam jij ook op dezelfde prijs uit?

• Cheesy
  • Niet online
Mijn multimedia knopjes hebben volgens mij de geest gegeven.
Doen het zo goed als niet (of je moet 10x vrijven, heb je kans dat nog 1 knopje het doet).
Lampjes gaan wel branden, maar er wordt geen actie ondernomen :(

• siskos
t-town schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:09:
Hoe verhoudt de P8400 zich met de T8300?
Is die sneller/trager,minder heet?...
Specs T8300
Specs P8400

Verschil tussen is dus vooral dat de P8400 meer voor mobiel gebruik is.
Hij verbruikt 25w tov 35w van de T8300, de T8300 heeft dan wel meer mhz'en maar moet het stellen met een tragere busbreedte.
Denk ze kwa performance gewaagd zijn aan elkaar dus alleen het lagere stroomverbruik van de P8400 is een voordeel.

Was deze er geweest toen ik mijn laptop bestelde had ik deze genomen (heb de T8300) heb liefst zo een still mogelijke laptop :)

• Shizzar
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:30:
[...]

Dat hoop ik ook. Maar eerst morgen maar dit gaan bestellen. Kwam jij ook op dezelfde prijs uit?
Precies dezelfde prijs ja :) Ik ga morgen contact opnemen met dell via de Chat / telefoon, kijken of ze het kunnen regelen :). En dan maar hopen dat 'ie snel binnen is!
edit:
Net gebeld naar Dell, ze hebben de order voor me geannuleerd, en uiterlijk maandag krijg ik een nieuwe offerte gemaild met een VS Intl. toetsenbord erin :)

[ Voor 17% gewijzigd door Shizzar op 26-09-2008 14:07 ]

• greatchampion
ehhh even een vraagje. Als ik naar de studio pagina kijk van dell zie ik 3 configuraties. Hebben de eerste 2 wel montevina chipsets? De derde is het zeker mede door de P-proc en de wifi.

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Even heel iets anders: mijn 1394 poort schokt mij...dit lijkt me een defect.. ik heb het nog niet eerder opgemerkt... kan ik iets doen om dit uit te zetten ofzo... ik gebruik de poort nooit en ik wil mijn computer niet weken kwijt voor reparatie

help! Bzzz

Bzzz (het is best een hevig schokje wat je krijgt... ik weet niet de specificaties maar het is niet leuk)

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
greatchampion schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:12:
ehhh even een vraagje. Als ik naar de studio pagina kijk van dell zie ik 3 configuraties. Hebben de eerste 2 wel montevina chipsets? De derde is het zeker mede door de P-proc en de wifi.
Ik heb even naar dell gebeld omtrent de centino 2 chipset in de studio.
Deze chipset wordt alleen geleverd vanaf de t8100

Opgepast dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
greatchampion schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:06:
[...]

Ik heb even naar dell gebeld omtrent de centino 2 chipset in de studio.
Deze chipset wordt alleen geleverd vanaf de t8100

Opgepast dus! ;)
Heb net even gekeken in mijn Studio 15 zit nog de 965 chipset (Crestline) is dus nog het Centrino 1 platform.
Ik had blijkbaar nog even iets langer gewacht met bestellen?

Ik heb overigens de T8300

[ Voor 3% gewijzigd door siskos op 26-09-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he he, eindelijk met iemand bij dell gesproken die verstand van zaken heeft. Ik had gister een vrouw die niet wist hoe ze alles om moest zetten in het systeem. Ik krijg nu tenminste een afstandbediening en een internationaal VS toetsenbord. Alle specs zie je hierboven. Hij wordt wel pas maandag besteld, want nu gaat niet meer lukken omdat mijn betaling van mijn vorige order gekoppeld moet worden aan deze bestelling (anders betaal ik dubbel en dat gaat em dus niet worden >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shizzar

Heb jij het voor elkaar gekregen om een 3650 kaart erin te krijgen, want tegen mij zeggen ze dat je alleen maar de 3450 kaart erin kan krijgen. En wie had jij als accountmanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzar
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:04:
@Shizzar

Heb jij het voor elkaar gekregen om een 3650 kaart erin te krijgen, want tegen mij zeggen ze dat je alleen maar de 3450 kaart erin kan krijgen. En wie had jij als accountmanager?
Ik weet niet meer hoe hij heet, maar hij zei dat hij exact mijn configuratie zou overnemen en er een US intl. toetsenbord in zou doen ipv een NL toetsenbord, meer niet. Uiterlijk maandag zou ik de offerte krijgen.. dus ik zie het dan wel. Als er geen 3650 in zit zal ik weer even naar dell moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shizzar schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:28:
[...]

Ik weet niet meer hoe hij heet, maar hij zei dat hij exact mijn configuratie zou overnemen en er een US intl. toetsenbord in zou doen ipv een NL toetsenbord, meer niet. Uiterlijk maandag zou ik de offerte krijgen.. dus ik zie het dan wel. Als er geen 3650 in zit zal ik weer even naar dell moeten bellen.
Ok, als je wat weet vertel het hier dan eve, want ik wil dit ook wel weten.

Edit:

Je kan alleen maar de 3450 nemen, want de 3650 hebben ze nog niet (ze weten ook niet wanneer dit komt). Het wordt straks veranderd op de site. Als je via de site of telefoon besteld wordt er automatisch in plaats van de 3650 een 3450 toegevoegd. Ik heb nu 3 verschillende mensen gehad en de manager van de afdeling en ze zeggen allemaal hetzelfde. Zeer vervelend dus :(

Ik betaal nu 30 euro minder, want de videokaart is nu goedkoper . Ik kom nu op een totaalbedrag van 1008

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
siskos schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:28:
[...]

Heb net even gekeken in mijn Studio 15 zit nog de 965 chipset (Crestline) is dus nog het Centrino 1 platform.
Ik had blijkbaar nog even iets langer gewacht met bestellen?

Ik heb overigens de T8300
Ja klopt, want de centrino 2 is pas vanaf deze week te verkrijgen in de studio-lijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:53:
[...]

Ik heb hem gisteren ochtend geannuleerd, maar heb nog steeds geen bevestiging per mail van dell binnen, op de site staat wel dat de laptop geannuleerd is. Duurt dit altijd zo lang? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:57:
[...]

Ik heb hem gisteren ochtend geannuleerd, maar heb nog steeds geen bevestiging per mail van dell binnen, op de site staat wel dat de laptop geannuleerd is. Duurt dit altijd zo lang? :?
Als er op de site staat dat hij geannuleerd is, dan is het volgens mij ook gelukt. Die bevestiging komt vast nog wel en anders moet je maar naar je accountmanager mailen.

en wat ga je nu bestellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:06:
[...]

Als er op de site staat dat hij geannuleerd is, dan is het volgens mij ook gelukt. Die bevestiging komt vast nog wel en anders moet je maar naar je accountmanager mailen.

en wat ga je nu bestellen?
Ok, ik wacht wel af. Ben nu wel voor een duurdere gegaan dan hiervoor, heb nu de hoogste standaardconfiguratie genomen, hij is ook al besteld:

Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch

Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - LED

Pikzwart met matte afwerklaag

15,4-inch WXGA+ WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

4096MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x2048]

256 MB ATI® Radeon™ HD 3650 grafische kaart

Logitech V220 Cordless Mouse Plum Purple - 'Designed for Dell'

OVast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software

Biometrische vingerafdruklezer

Dell Wireless 370 Bluetooth-module

Als ik me niet vergis is dit Centrino 2? Hij lijkt me in ieder geval wel vlot genoeg :) Vrijwel de zelfde als die van jou, de garantie daargelaten. Ik was er bij elkaar 829 euro voor kwijt, inclusief verzenden, vind dat je dus wel heel veel waar krijgt voor je geld :D En nu begint dan het lange wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:45
@dellstudio

Je kan nog ongeveer 50 euro besparen op hetzelfde systeem. Bestel dezelfde laptop op www.dell.nl/epp. Krijg je nog eens 50 euro korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dellstudio

Heb je dit systeem besteld via internet? en heb je al je offerte?

Zo niet wil je dan eve zeggen als je die offerte (dat pdf bestandje) heb of er bij jou een 3450 of een 3650 kaart staat.

alvast bedankt ;)

@ karakedi

Dit is toch alleen voor bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:45
Nee, het zijn voor werknemers van bedrijven die een klant zijn bij Dell. Deze werknemers gebruik dan de laptop voor prive doeleinden. Meestal controleren ze niet of je werkzaam bent bij een bedrijf die overeenkomst heeft met dell. Destijds had je een kortingscode voor Kpn medewerkers van 10%. Mensen die niet bij kpn werkten, hebben ervan gebruikt gemaakt.
Een nee nee heb je, een ja kun je krijgen. Proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dutchlord:

Ik heb hem via internet besteld, heb al wel een ontvangstbevestiging van de bestelling gekregen, hier staat gewoon dat er een 3650 in zit. Waarschijnlijk komt er morgen nog wel een mail, dan gaat de bestelling in behandeling, heb hem op zaterdag besteld, dan zijn ze niet werkzaam bij Dell. Als het nog verandert meld ik het wel even ;)

@ Karakedi:

Bedankt voor het melden, maar ik laat het nu zo, ben het wijzigen wel een beetje zat aant worden :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ karakedi

Ik bestel mijn systeem momenteel via een accountmanager, want via de site krijg je een nederlands toetsenbord en ik wil een internationaal VS toetsenbord. Dus deze korting kan ik niet gebruiken.

@ Dellstudio

ok, ik hoor het graag. Ik krijg morgen waarschijnlijk ook bericht en ik hoop dat die 3650 er dan wel in kan. Wil nu wel eens mijn laptop gaan bestellen |:(

Nu kan je trouwens bijna overal in europa de studio 15 met de centrino 2 en een 3650 kaart bestellen, dus de kans is klein dat het een fout is op de site (dat zeiden ze tegen mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:53:
[...]

Ok, ik wacht wel af. Ben nu wel voor een duurdere gegaan dan hiervoor, heb nu de hoogste standaardconfiguratie genomen, hij is ook al besteld:

Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch

Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - LED

Pikzwart met matte afwerklaag

15,4-inch WXGA+ WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

4096MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM \[2x2048]

256 MB ATI® Radeon™ HD 3650 grafische kaart

Logitech V220 Cordless Mouse Plum Purple - 'Designed for Dell'

OVast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software

Biometrische vingerafdruklezer

Dell Wireless 370 Bluetooth-module

Als ik me niet vergis is dit Centrino 2? Hij lijkt me in ieder geval wel vlot genoeg :) Vrijwel de zelfde als die van jou, de garantie daargelaten. Ik was er bij elkaar 829 euro voor kwijt, inclusief verzenden, vind dat je dus wel heel veel waar krijgt voor je geld :D En nu begint dan het lange wachten...
Ik ben op zoek naar een stlle 17 inch laptop en deze leek me wel geschikt. Maar ik kan bij het aanpassen van de configuratie op de site van Dell nergens vinden dat je ook kan kiezen voor een P8400 processor. Ik zie alleen maar T-processoren. Hoe krijgen jullie dit voor elkaar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:10:
[...]

Ik ben op zoek naar een stlle 17 inch laptop en deze leek me wel geschikt. Maar ik kan bij het aanpassen van de configuratie op de site van Dell nergens vinden dat je ook kan kiezen voor een P8400 processor. Ik zie alleen maar T-processoren. Hoe krijgen jullie dit voor elkaar???
Dit is alleen mogelijk bij de studio 15 (model 1537). Voor de studio 17 is het voorlopig nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:10:
[...]

Dit is alleen mogelijk bij de studio 15 (model 1537). Voor de studio 17 is het voorlopig nog niet mogelijk.
Damn, dat is nou jammer. Als de prijs niet eg belangrijk is maar wel een lage geluidsproductie, is dan de HP dv7 1090 te prefereren boven de dell 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Waarom wil je eigenlijk een 17 inch? Op een 15 inch zie je net zo veel... De 17 inch is alleen maar zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:39:
Waarom wil je eigenlijk een 17 inch? Op een 15 inch zie je net zo veel... De 17 inch is alleen maar zwaarder.
Hoe bedoel je dat je op 15 inch evenveel ziet? 17 inch is toch groter? Het punt is dat ik eigenlijk het liefst gewoon mijn oude formaat 15 inch zonder breedbeeld wil, maar die is nergens te krijgen. Ik vind 15 inch breedbeeld er wel erg klein uitzien en hoop door middel van een 17 inch scherm dit te compenseren en het lijkt me beter om een filmpje te kijken. Ik gebruik de laptop maar heel soms om te reizen. Maar als 15 inch niet veel scheelt breng je me wel aan het twijfelen, zeker als je op de 15 inch dell studio wel een P8300 processor kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:45:
[...]

Hoe bedoel je dat je op 15 inch evenveel ziet? 17 inch is toch groter? Het punt is dat ik eigenlijk het liefst gewoon mijn oude formaat 15 inch zonder breedbeeld wil, maar die is nergens te krijgen. Ik vind 15 inch breedbeeld er wel erg klein uitzien en hoop door middel van een 17 inch scherm dit te compenseren en het lijkt me beter om een filmpje te kijken. Ik gebruik de laptop maar heel soms om te reizen. Maar als 15 inch niet veel scheelt breng je me wel aan het twijfelen, zeker als je op de 15 inch dell studio wel een P8300 processor kan krijgen...
De resoluties op beide schermen zijn hetzelfde, dus er kan evenveel op een scherm worden gepropt. Een 15 inch met 1440x900 pixels, heeft natuurlijk iets kleinere pixels dan een 17inch met 1440x900 resolutie, maar je ziet dus evenveel. 1440x900 op een 15 inch "lijkt" dan wel iets scherper dan 1440x900 op een 17 inch.

Maar 1440x900 is zeer goed te zien op een 15 inch laptop en helemaal niet klein en deze is ook zeer aan te raden.. ALS je echt voor een 17 inch laptop wilt gaan, dan zou ik alleen de resolutie 1900x1200 nemen, want deze resolutie (is naar mijn mening) net te klein voor een 15 inch laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:38
Is het mogelijk om bij de 1537 (P8400) een toetsenbord met de VS indeling te krijgen. dat is eigenlijk nog mijn grootste struikelblok tot het bestellen van deze machine.

hoe zit het trouwens met het waardenbonnen topic. kan het nergens meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzar
Dutchlord, heb je nog iets van Dell gehoord vandaag? Ik heb tot nu toe nog steeds geen offerte gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabbie_Kabbie schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:59:
Is het mogelijk om bij de 1537 (P8400) een toetsenbord met de VS indeling te krijgen. dat is eigenlijk nog mijn grootste struikelblok tot het bestellen van deze machine.

hoe zit het trouwens met het waardenbonnen topic. kan het nergens meer vinden
Ja dat kan, alleen dit moet dan wel over de telefoon. Met het waardebonnen topic zijn ze gestopt, omdat de topicstarter niet meer actief is.
Shizzar schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:04:
Dutchlord, heb je nog iets van Dell gehoord vandaag? Ik heb tot nu toe nog steeds geen offerte gezien.
Ja, ik heb mijn laptop besteld >:) (zie specs hierboven), wel zonder die ati 3650 omdat dat nog niet mogelijk is (ze weten ook niet wanneer wel). Let wel eve op dat er van de prijs 30 euro vanaf gaat omdat de 3450 kaart goedkoper is. Je komt dan uit op 1008 euro

Edit:

@ Shizzar

Ik zou gewoon morgen bellen als ik jou was, heb ik ook gedaan. Dan regelen ze het gelijk en dan weet je ook waar je aan toe ben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:20:

[...]

Ja, ik heb mijn laptop besteld >:) (zie specs hierboven), wel zonder die ati 3650 omdat dat nog niet mogelijk is (ze weten ook niet wanneer wel). Let wel eve op dat er van de prijs 30 euro vanaf gaat omdat de 3450 kaart goedkoper is. Je komt dan uit op 1008 euro
Vreemd dat ze de site dan niet aanpassen; daar staat de 3650 nog gewoon op.

De 3650 is wel behoorlijk wat sneller dan de 3450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzar
Vind het ook wel raar dat ze wel een 3650 leveren in de Studio 17.. maar niet in de 15. Maar ja, ik ga morgen wel even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:38:
[...]

Vreemd dat ze de site dan niet aanpassen; daar staat de 3650 nog gewoon op.

De 3650 is wel behoorlijk wat sneller dan de 3450.
Tja, nu ik al 3 accountmanagers gesproken erover heb, verbaast het me niks met hun slechte organisatie daar. Als je goed kijkt staat er ook dat er een ati 3650 kaart in de studio 15 gaat en geen ati mobility 3650 kaart (weet niet of dit een fout is).

Hoe dan ook heb ik geen zin meer om te wachten op die nieuwe kaart, want ik heb mijn laptop nodig voor mijn studie. Die 3450 blijkt goed genoeg te zijn voor autocad dus ik vind het wel best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het overzetten van foto's via bluetooth. De enige methode om bluetooth werkend te krijgen is elke keer de driver update A-06 te installeren! Daarna staat bluetooth actief in de taakbalk en kan ik foto's overzetten, maar vervolgens is de volgende dag bluetooth niet meer actief te krijgen. Het lampje (17 inch notebook) rechts naast het wifi lampje blijft altijd branden, maar op de taakbalk is het icoontje er niet en krijg ik geen verbinding. Systeem zegt dat het geen apparaat kan vinden. Om nu elke keer als ik foto's wil overzetten steeds de A-06 te installeren lijkt me niet de juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:12:
Heeft iemand ervaring met het overzetten van foto's via bluetooth. De enige methode om bluetooth werkend te krijgen is elke keer de driver update A-06 te installeren! Daarna staat bluetooth actief in de taakbalk en kan ik foto's overzetten, maar vervolgens is de volgende dag bluetooth niet meer actief te krijgen. Het lampje (17 inch notebook) rechts naast het wifi lampje blijft altijd branden, maar op de taakbalk is het icoontje er niet en krijg ik geen verbinding. Systeem zegt dat het geen apparaat kan vinden. Om nu elke keer als ik foto's wil overzetten steeds de A-06 te installeren lijkt me niet de juiste oplossing.
Ik gebruik elke dag m'n bluetooth muis. Geen problemen.
Foto's overzetten vanaf telefoon gaat ook goed. Let wel op dat de pc zichtbaar is! Soms gaat dat vinkje inderdaad automatisch uit bij mij, maar niet elke dag oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:20:
[...]

Ik gebruik elke dag m'n bluetooth muis. Geen problemen.
Foto's overzetten vanaf telefoon gaat ook goed. Let wel op dat de pc zichtbaar is! Soms gaat dat vinkje inderdaad automatisch uit bij mij, maar niet elke dag oid.
Welk vinkje? En hoe krijg je bluetooth dan weer geactiveerd. Als ik op bluetooth op bureaublad klik gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zó, shit hé... Ik haal zojuist m'n Studio 15 uit m'n tas, omdat ik even wat screens wil maken mbt bluetooth, staat dat ding gewoon aan!!! Keiwarm, vooral linksvoor naast touchpad, gelukkig niet in fik gevlogen. Was 'gewoon' opnieuw opgestart in m'n tas, terwijl ik 'm zeker weten heb uitgezet!
Is me wel 'ns vaker overkomen, sowieso wil ik dell nog contacten over het snoertje van de multimediaknoppen die klem zat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:29:
Zó, shit hé... Ik haal zojuist m'n Studio 15 uit m'n tas, omdat ik even wat screens wil maken mbt bluetooth, staat dat ding gewoon aan!!! Keiwarm, vooral linksvoor naast touchpad, gelukkig niet in fik gevlogen. Was 'gewoon' opnieuw opgestart in m'n tas, terwijl ik 'm zeker weten heb uitgezet!
Is me wel 'ns vaker overkomen, sowieso wil ik dell nog contacten over het snoertje van de multimediaknoppen die klem zat....
Dat is niet zo leuk. Is het trouwens niet handig om de accu eruit te halen als je em niet gebruikt (ik weet niet of dit slecht is voor de accu), dan kan hij ook niet zelf aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hmm, lastige oplossing. Zou wellicht inderdaad beter zijn.

Zoeken op bluetooth, neem het 2e zoekresultaat (bij mij).
Ga naar het juiste tabblad en schakel het bovenste hokje in.

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/th_bluetoothapparaten.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 29-09-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Ik ben ook van plan om een Dell Studio 15 te bestellen, de centrino 2 versie met een p8400 en een 1440 * 900 scherm. Vandaag gebeld met een verkoopster over of er ook een intel GMA X3100 in kon ipv de 3650, kwam ze aan met een X4500HD :). Dus dat gaat hem worden, ik zit nu nog even te twijfelen over een 9 cell batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintendo schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:09:
Ik ben ook van plan om een Dell Studio 15 te bestellen, de centrino 2 versie met een p8400 en een 1440 * 900 scherm. Vandaag gebeld met een verkoopster over of er ook een intel GMA X3100 in kon ipv de 3650, kwam ze aan met een X4500HD :). Dus dat gaat hem worden, ik zit nu nog even te twijfelen over een 9 cell batterij...
De x4500HD is de kaart die bij de centrino 2 processors hoort, het is dus de vervanger van de intel x3100. Ik denk dat je met deze specs met een 6 cell baterij aardig uit de voeten kan, maar als je het die 100 euro extra waard vind kan je het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Vintendo schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:09:
De Intel X4500 is langzamer dan de Ati 3450. Dus houd er rekening mee dat je dan ook minder hoeft te betalen. Dus je kan wat van de prijs afdingen denk ik.
http://www.notebookcheck....nchmark-Lijst.2816.0.html

[ Voor 9% gewijzigd door silmaril8 op 29-09-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Ja de x4500HD is 55 euro goedkoper dan de 3650.

Ik heb besloten toch voor een negen cell batterij te gaan, aangezien ik hem ook op school wil gaan gebruiken en dan is het wel handig om niet de hele tijd een stopcontact nodig te hebben omdat bijna iedereen op school een laptop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Cheesy schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:29:
Heb je misschien "Wake on Lan" aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:40:
[...]
Heb je misschien "Wake on Lan" aan staan?
Niet dat ik weet, kun je vertellen waar ik dat kan vinden?
Nogmaals: volgens mij maakt het kabeltje van de multimediatoetsen onbedoeld contact, waardoor de laptop opstart.
Pagina: 1 ... 6 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.