Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:46:
[...]

Niet dat ik weet, kun je vertellen waar ik dat kan vinden?
Nogmaals: volgens mij maakt het kabeltje van de multimediatoetsen onbedoeld contact, waardoor de laptop opstart.
Hoe doe je je laptop in je tas? Met de powerknop aan de onderkant of aan de bovenkant? (aan de bovenkant lijkt mij zelf beter). Het kan dus zijn dat de powerknop tijdens vervoer gewoon is ingedrukt. Of je hebt je laptop niet goed afgesloten. Vista (en XP ook trouwens) sluit niet altijd meteen goed af als je op Shut Down drukt (knop, schermdicht of via start). Er kunnen misschien nog programma's open staan.

Volgende keer even kijken in je Windows logboeken (eventviewer) wanneer (en misschien hoe) je laptop aanging en of ie überhaupt wel uitgegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De aan-knop werkt niet als het scherm gesloten is (gelukkig!) Ik weet ook dat het scherm inderdaad niet te snel moet dichtgeklapt worden, daar hou ik rekening mee.
Het was een 'normale' start.

Onderstaand de log:
Om 16.27 heb ik op school de laptop afgesloten. Om 18.23 is de laptop aangegaan in m'n tas. Overigens stond op dat tijdstip m'n tas gewoon stil hier in huis. Om 21.27 kwam ik erachter dat dat ding draaide. Zo'n 3 uur aan in m'n tas gezeten...

Iemand die hier uit kan opmaken waardoor?

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/th_Dellopstarten.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 30-09-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoeken op bluetooth, neem het 2e zoekresultaat (bij mij).
Ga naar het juiste tabblad en schakel het bovenste hokje in.

[afbeelding]
[/quote]

Die heb ik al een paar maal aangevinkt (steeds na driverupdate), maar krijg (als bluetooth wederom niet zichtbaar is) een foutmelding, o.m. "volgende instellingen zijn niet opgeslagen: detectie instellingen; verbindingsinstellingen".
Gisteren weer update gedaan en weer alles aangevinkt etc; apparaat weer aangemeld en weer opnieuw opgestart. Dan werkt het wel. Vandaag staat bluetooth nog ingeschakeld, maar ik vertrouw het niet meer. Lijkt wel of je elke dag met bluetooth moet werken omdat hij zichzelf anders uitschakelt, waarna ik weer de hele voorgaande reeks moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Shizzar en Dellstudio

Hebben jullie nog wat gehoord van dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 09:30
[message :Y) =30821133,noline]Dutchlord schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:33[/message]:
@ Shizzar en Dellstudio

Hebben jullie nog wat gehoord van dell?
Gisteren gebeld, de 3650 voor de Studio 15 is nog niet leverbaar.
De 3650 voor de Studio 17 is wel leverbaar, maar deze past niet in de Studio 15 vanwege het formaat van de kaart.
Ook heb ik gevraagd of ik later een 3650 kan bestellen, en later kan upgraden, dit is mogelijk, eventueel met telefonische hulp van Dell.
Ik heb dus een order geplaatst, net offerte van binnen gekregen:
(voorlopig, totdat ik upgrade een 3450)

Screenshot offerte:
Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/6986/dellorderza2.png

Tevens staat er in de offerte dat als ik vandaag bevestig, ik de laptop 15-10-2008 binnen zou moeten krijgen, maar dat zien we nog wel, Dell. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:45
Shizzar schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:21:
[...]
Ik kan gewoon Studio 1537 met HD3650 icm P8400 bestellen voor €829 hoor. Dus het is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 09:30
Jippo00 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:34:
[...]

Ik kan gewoon Studio 1537 met HD3650 icm P8400 bestellen voor €829 hoor. Dus het is wel mogelijk.
Staat op de site ja, maar volgens de mensen van Dell die Dutchlord en ik gesproken hebben is het een fout op de site en is deze nog niet leverbaar voor de Studio 15. De verkoopster die ik aan de lijn had kon deze ook niet selecteren in haar systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De 3650 voor de Studio 17 is wel leverbaar, maar deze past niet in de Studio 15 vanwege het formaat van de kaart.
Ook heb ik gevraagd of ik later een 3650 kan bestellen, en later kan upgraden, dit is mogelijk, eventueel met telefonische hulp van Dell.

Screenshot offerte:
[afbeelding]

Tevens staat er in de offerte dat als ik vandaag bevestig, ik de laptop 15-10-2008 binnen zou moeten krijgen, maar dat zien we nog wel, Dell. :Y)
Het is mooi dat je het later kan upgraden >:) . Ik heb em maandag besteld en ik krijg em uiterlijk 21 oktober binnen, dus jij hebt erg veel geluk met die 15 oktober (ik zou em maar gelijk bevestigen, want anders gaat de levertijd langer duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online

Denk je nou echt dat dat kan? Dell account managers liegen bij het leven, dus als ik jou was zou ik pas die bestelling doen als je via de mail zwart op wit hebt gekregen dat je later kan upgraden.
Account managers zeggen namelijk vanalles om jou maar zo snel mogelijk te laten bestellen en dan het liefst bij hun (voor hun commissie).
Shizzar schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:44:
[...]

Staat op de site ja, maar volgens de mensen van Dell die Dutchlord en ik gesproken hebben is het een fout op de site en is deze nog niet leverbaar voor de Studio 15. De verkoopster die ik aan de lijn had kon deze ook niet selecteren in haar systeem.
Sommige account managers hebben meer rechten dan anderen waardoor sommigen dus meer opties tot hun beschikking hebben.
Je moet gewoon nooit een Studio 15 zonder 3650 bestellen. Deze zijn er heus wel of zullen in ieder geval zo snel mogelijk binnen zijn. Dus: als je echt een 3650 videokaart wil, moet je niet aanvaarden dat ze aan de telefoon zeggen dat ie niet besteld kan worden. Zoals je in dit topic al kan lezen, zijn er wel al een paar mensen die WEL telefonisch een 3650 kunnen bestellen.

[ Voor 42% gewijzigd door silmaril8 op 01-10-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Yippie! Hij is binnen! Vandaag op het hotel even windows update en firmwire update draaien. Of staan normaal gesproken de nieuwste er al op?

Wat kost een upgr naar de 3650 eigenlijk?

[ Voor 13% gewijzigd door Loev op 01-10-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Loev schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:13:
Yippie! Hij is binnen! Vandaag op het hotel even windows update en firmwire update draaien. Of staan normaal gesproken de nieuwste er al op?

Wat kost een upgr naar de 3650 eigenlijk?
Reken maar op minstens 100-150 euro. Dit is dan inclusief het brengen en plaatsen van de videokaart door een Dell Monteur.
Terwijl een upgrade via de website, voor een bestelling, maar maximaal 50 euro ofzo kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

[...]Ook heb ik gevraagd of ik later een 3650 kan bestellen, en later kan upgraden, dit is mogelijk, eventueel met telefonische hulp van Dell.
Ik zou dat maar zwart op wit bevestigd vragen.
Met naam van de verkoper en zn baas ;)
[edit]
Net even nagevraagd maar dit is echt geen optie.
Je kunt dus later je videokaart niet via Dell upgraden.

[ Voor 13% gewijzigd door Gutteguttegut op 01-10-2008 14:47 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige account managers hebben meer rechten dan anderen waardoor sommigen dus meer opties tot hun beschikking hebben.
Je moet gewoon nooit een Studio 15 zonder 3650 bestellen. Deze zijn er heus wel of zullen in ieder geval zo snel mogelijk binnen zijn. Dus: als je echt een 3650 videokaart wil, moet je niet aanvaarden dat ze aan de telefoon zeggen dat ie niet besteld kan worden. Zoals je in dit topic al kan lezen, zijn er wel al een paar mensen die WEL telefonisch een 3650 kunnen bestellen.
Wie heeft dan telefonisch een 3650 kaart besteld en ook echt met bestelbevestiging gekregen. Volgens mij niemand, alleen een paar via de site (en dan alleen in de offerte en niet in de bevestiging) en dan krijg je als nog een 3450 kaart. Het lukt zelfs de manager van de afdeling niet en die heeft toch echt wel de meeste opties. Als ik straks echt wil upgraden doe ik dat gewoon voor dat geld en dan kan ik tenminste nu mijn laptop bestellen (je kan altijd wel blijven wachten op iets nieuws).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:38:
Het lukt zelfs de manager van de afdeling niet en die heeft toch echt wel de meeste opties.
Dat zei zeker de account manager :')
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:38:
Als ik straks echt wil upgraden doe ik dat gewoon voor dat geld en dan kan ik tenminste nu mijn laptop bestellen (je kan altijd wel blijven wachten op iets nieuws).
Ik durf te wedden dat dit niet kan (om wat voor reden dan ook). Straks zegt Dell gewoon dat dat niet kan en dat ze nooit hebben gecommuniceerd dat dit mogelijk is.
Dus als je dat echt wilt (en 150+ euro wilt betalen voor een kleine upgrade), dan zou ik maar zo snel mogelijk dit zwart op wit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:43:
[...]

Dat zei zeker de account manager :')

[...]

Ik durf te wedden dat dit niet kan. Straks zegt Dell gewoon dat dat niet kan en dat ze nooit hebben gecommuniceerd dat dit mogelijk is.
Dus als je dat echt wilt (en 150+ euro wilt betalen voor een kleine upgrade), dan zou ik maar zo snel mogelijk dit zwart op wit krijgen.
Tja, ik wil ook een energiezuinige laptop (daarom een centrino 2 proccesor) en ik heb een 6 cell batterij, dus zo'n 3650 is dan niet echt slim qua energieverbruik (ik ga er ook niet mee gamen, alleen maar autocad).

Ik heb ook nu mijn laptop nodig dus wachten is geen optie. Voor diegene die blijven wachten op het goede nieuws succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Heeft iemand de Studio 15 al besteld met een Engelse versie van vista?
Als ik via de website kies voor de engelse vista krijg ik de volgende melding:
The selection - Nederlands - Documentatie voor Studio 1535 is incompatible with Besturingssysteem
Op het moment dat ik de bestelling in de mand plaats krijg ik de melding dat ik het OS moet aanpassen.
Waarom zetten ze uberhaupt de optie tot een Engelse vista bij de mogelijkheden als dat toch niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

job schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:52:
Heeft iemand de Studio 15 al besteld met een Engelse versie van vista?
Als ik via de website kies voor de engelse vista krijg ik de volgende melding:

[...]
Op het moment dat ik de bestelling in de mand plaats krijg ik de melding dat ik het OS moet aanpassen.
Waarom zetten ze uberhaupt de optie tot een Engelse vista bij de mogelijkheden als dat toch niet kan?
Had ik ook (met de studio 17), na bellen werd me gemeld dat het wel mogelijk is, maar dan alleen als je via de telefoon besteld.

Ik zou dat bellen altijd doen, er blijken meer zaken mogelijk via de telefoon dan via de website. Zo heb ik een 7200 rpm HDD besteld in mijn Studio 17.

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 01-10-2008 15:06 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:50:
[...]

Tja, ik wil ook een energiezuinige laptop (daarom een centrino 2 proccesor) en ik heb een 6 cell batterij, dus zo'n 3650 is dan niet echt slim qua energieverbruik (ik ga er ook niet mee gamen, alleen maar autocad).

Ik heb ook nu mijn laptop nodig dus wachten is geen optie. Voor diegene die blijven wachten op het goede nieuws succes ;)
En terecht hoor, ik heb namelijk ook liever langere accuduur (daarom heb ik een Intel X3100 kaartje in mijn laptop) dan een betere videokaart :P
Maar houd er dus rekening mee dat als je later wilt upgraden naar een betere videokaart, dat dit dan echt niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

silmaril8 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:19:
[...]

En terecht hoor, ik heb namelijk ook liever langere accuduur (daarom heb ik een Intel X3100 kaartje in mijn laptop) dan een betere videokaart :P
Maar houd er dus rekening mee dat als je later wilt upgraden naar een betere videokaart, dat dit dan echt niet kan.
Niet via Dell, wel als je een erg handige tweaker bent die de onderdelen op ebay kan vinden oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Tukk schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:05:
[...]
Ik zou dat bellen altijd doen, er blijken meer zaken mogelijk via de telefoon dan via de website. Zo heb ik een 7200 rpm HDD besteld in mijn Studio 17.
Bedankt voor de tip. En die 7200 rpm HD, wat is daarvan ongeveer de meerprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

job schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:39:
[...]

Bedankt voor de tip. En die 7200 rpm HD, wat is daarvan ongeveer de meerprijs?
1 HDD 7200 rpm van 320 Gb Free-fall kwam overeen met 2 * 250 Gb HDD 5400 rpm.

320 Gb is voor mij al te veel, laat staan die 500Gb.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:19:
[...]

Dat snap ik :) . Zit het kaartje ook niet vast aan de processor? Als dit zo is dan kan je straks gewoon de processor met de kaart in een keer vervangen. Maar we zien wel, voorlopig ben ik nog niet van plan om mijn kaart te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog steeds niemand die problemen heeft met het kwijtraken van geluid over HDMI?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:50:
[...]Dat snap ik :) . Zit het kaartje ook niet vast aan de processor? Als dit zo is dan kan je straks gewoon de processor met de kaart in een keer vervangen. Maar we zien wel, voorlopig ben ik nog niet van plan om mijn kaart te vervangen.
Videokaart zit vast op je moederbord. CPU zit "los" in een socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:15:
[...]
Videokaart zit vast op je moederbord. CPU zit "los" in een socket.
Oh ja dat was het. Foutje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:16:
Zoeken op bluetooth, neem het 2e zoekresultaat (bij mij).
Ga naar het juiste tabblad en schakel het bovenste hokje in.

[afbeelding]
[/quote]

Die heb ik al een paar maal aangevinkt (steeds na driverupdate), maar krijg (als bluetooth wederom niet zichtbaar is) een foutmelding, o.m. "volgende instellingen zijn niet opgeslagen: detectie instellingen; verbindingsinstellingen".
Gisteren weer update gedaan en weer alles aangevinkt etc; apparaat weer aangemeld en weer opnieuw opgestart. Dan werkt het wel. Vandaag staat bluetooth nog ingeschakeld, maar ik vertrouw het niet meer. Lijkt wel of je elke dag met bluetooth moet werken omdat hij zichzelf anders uitschakelt, waarna ik weer de hele voorgaande reeks moet uitvoeren.
Bluetooth is weer weg! Aanvinken is weer niet mogelijk. Ben benieuwd wanneer ik een reactie van Dell krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gisteren XP op mijn Studio 17 gezet.
Alles werkt, geen fouten in het hardware overzicht, netjes op AHCI, ik ben blij :)

Alleen heb ik het verlichte keyboard (keyboard uit de U.S, en het is het niet waard, licht is niet mooi) en heb ik nu het probleem als ik een game speel dat als ik bv de "A" en "W" toets op dezelfde tijd indruk (of welke 2 toetsen dan ook) , er 1 van die toetsen blijft hangen en dat gebeurd vaak... :( Heb eigenlijk nooit gekeken of dit probleem ook met Vista is)

Had al gelezen op het Dell forum dat iemand met een Studio 15 precies hetzelfde probleem heeft.
Ga het nog eens testen met een extern keyboard en gewoon in Notepad, maar het is hoogst irritant.

Verder wel een supermooi scherm! (1920 x 1200)

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 02-10-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:44
Skillz schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:47:
Gisteren XP op mijn Studio 17 gezet.
Alles werkt, geen fouten in het hardware overzicht, netjes op AHCI, ik ben blij :)

Alleen heb ik het verlichte keyboard (keyboard uit de U.S, en het is het niet waard, licht is niet mooi) en heb ik nu het probleem als ik een game speel dat als ik bv de "A" en "W" toets op dezelfde tijd indruk (of welke 2 toetsen dan ook) , er 1 van die toetsen blijft hangen en dat gebeurd vaak... :( Heb eigenlijk nooit gekeken of dit probleem ook met Vista is)

Had al gelezen op het Dell forum dat iemand met een Studio 15 precies hetzelfde probleem heeft.
Ga het nog eens testen met een extern keyboard en gewoon in Notepad, maar het is hoogst irritant.

Verder wel een supermooi scherm! (1920 x 1200)
Het je het voorelkaar gekregen om de ahci drivers te slipstreamen in een xp cd of heb je de ahci drivers achteraf geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb ze geslipstreamed in mijn image, maar achteraf kan het ook nog, heb er ergens een post van gezien, moet je wel aardig wat registry entries aanpassen.

En over mijn "sticky keys" probleem, kwam erachter dat in de registry de "stickykeys" van de "accessibility options" aan stond! (Doh!) Maar eens heel snel uitgezet...

Vanavond maar weer eens testen in WoW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is trouwens een nieuwe kortingsbon, dus die zou ik maar gebruiken als je wat gaat bestellen of als je van der week (net zo als ik) besteld heb dit even aangeven. Ik krijg straks 100 euro teruggestort en dat maakt de aankoop toch eve wat leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
Ik heb gisteren iemand van dell aan de lijn gehad met de vraag of de montevina chipset werd geleverd in de studio. Mij werd verteld dat dit niet het geval is. Als je de P8400 besteld (wat een centrino 2 cpu is) wordt deze in een PM965 gezet (Santa Rosa). Als je een Centrino 2 CPU en Montevina chipset wilt moet je ff wat langer wachten. Uiteraard wisten ze niet hoe lang.

Blijkbaar wordt de fsb van de laptop teruggeschroeft naar 800Mhz (Santa Rosa). Waardoor de P8400 op een lager fsb draait met een hoger multiplier. Heeft dit invloed op de prestaties trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Wat zijn die speakers in de Studio's compleet r*k :(

Ik had hiervoor een HP (eigenlijk een heleboel HP's) maar wat een verschil in geluid.
Zit nu te twijfelen wat ik ga doen, een poging wagen om de speakers te gaan omwisselen (als dat al mogelijk is)
of anders toch maar een setje USB-powered speakertjes aanschaffen.
Ik denk wel dat het het laatste gaat worden.

Ik heb al een beetje rondgekeken en denk dat het de Logitech V20 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Skillz schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:43:
Wat zijn die speakers in de Studio's compleet r*k :(

Ik had hiervoor een HP (eigenlijk een heleboel HP's) maar wat een verschil in geluid.
Zit nu te twijfelen wat ik ga doen, een poging wagen om de speakers te gaan omwisselen (als dat al mogelijk is)
of anders toch maar een setje USB-powered speakertjes aanschaffen.
Ik denk wel dat het het laatste gaat worden.

Ik heb al een beetje rondgekeken en denk dat het de Logitech V20 gaat worden.
Ik heb op mijn Studio 17 de X-Mini Max speakers aangesloten, echt geweldig geluid voor ongeveer 35 euro ...

Zoek maar eens op Google ernaar ;) , die zijn beter dan die Logitech's.

Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2008/crave/mp/63002487/xminimax_b4_300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatchampion schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:26:
Ik heb gisteren iemand van dell aan de lijn gehad met de vraag of de montevina chipset werd geleverd in de studio. Mij werd verteld dat dit niet het geval is. Als je de P8400 besteld (wat een centrino 2 cpu is) wordt deze in een PM965 gezet (Santa Rosa). Als je een Centrino 2 CPU en Montevina chipset wilt moet je ff wat langer wachten. Uiteraard wisten ze niet hoe lang.

Blijkbaar wordt de fsb van de laptop teruggeschroeft naar 800Mhz (Santa Rosa). Waardoor de P8400 op een lager fsb draait met een hoger multiplier. Heeft dit invloed op de prestaties trouwens?
Hoe kan het dan dat je de centrino intel 5300 wifi kaart erbij krijgt en dat je betere geheugen krijgt (800Mhz in plaats van 677 Mhz). Dit kan volgens mij alleen maar bij de nieuwe montevina chipset. Dus laat ze maar lekker lullen daar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:46:
[...]

Ik heb op mijn Studio 17 de X-Mini Max speakers aangesloten, echt geweldig geluid voor ongeveer 35 euro ...

[afbeelding]
Die zien er erg mooi uit! :)
Maar eens meer in verdiepen, waar heb je ze gekocht?

Update:
Ik heb een webwinkel gevonden en ga voor de X-MiniMax.
Hoe is de bas weergave?

Sorry voor het offtopic geneuzel (maar als je de speakers van de Studio gehoord hebt begrijp je dit wel) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door bitpixl op 03-10-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
Skillz schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:23:
[...]

Die zien er erg mooi uit! :)
Maar eens meer in verdiepen, waar heb je ze gekocht?

Update:
Ik heb een webwinkel gevonden en ga voor de X-MiniMax.
Hoe is de bas weergave?

Sorry voor het offtopic geneuzel (maar als je de speakers van de Studio gehoord hebt begrijp je dit wel) ;)
Kan het goed begrijpen. Ik had een liedje met heel wat bass wat op de thuispc klonk als BONK BONK BONK. Op de studio klonk dit als POK POK POK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnyvR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 09:04
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:17:
Er is trouwens een nieuwe kortingsbon, dus die zou ik maar gebruiken als je wat gaat bestellen of als je van der week (net zo als ik) besteld heb dit even aangeven. Ik krijg straks 100 euro teruggestort en dat maakt de aankoop toch eve wat leuker :)
:? Waar kan ik de kortingsbon vinden?

Heb van de week een studio 1537 besteld; 100 euro retour is mooi meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:43
Ik heb mijn Studio nu enkele weken en hij bevalt erg goed. Ik heb m elke dag mee naar school en in het weekend neem ik m vaak mee naar mn bijbaantje. Hij is vlot genoeg, de accu houdt het goed uit (meestal 3,5 uur) en de laptop kent weinig grote gebreken.

Ik zit echter nog met twee dingetjes. Ik draai XP met het driverpack dat hier eerder gepost is, alles draait prima, maar het audiosignaal is echt verschrikkelijk, zijn er toevallig al andere drivers gevonden? Daarnaast zou ik graag Ati Catalyst aan de praat krijgen, onder andere om het contrast wat op te schroeven maar helaas kan ik geen werkende versie vinden. Zijn er mensen die dit wel voor elkaar hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnyvR schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:59:
[...]

:? Waar kan ik de kortingsbon vinden?

Heb van de week een studio 1537 besteld; 100 euro retour is mooi meegenomen. :)
Jaa, zo'n kortingsbon is zeker mooi meegenomen! Waar kun je deze vinden?? Ik heb m'n studio 15, 1 oktober besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:17:
[...]

Jaa, zo'n kortingsbon is zeker mooi meegenomen! Waar kun je deze vinden?? Ik heb m'n studio 15, 1 oktober besteld.
hier

Ik heb er ook een besteld met T9400, 1440x900 WLED voor €921,- :) ...ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imtek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 15:19
Zo vandaag maar is een Studio 15 besteld met P8400/4GB/250GB 7200RPM met een us/english qwerty toetsenbord, ik ben benieuwd 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Imtek op 06-10-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Studio 17 binnengekregen. Het is een topapparaat, ziet er goed uit en werkt lekker snel (maar ja, wat wil je van een nieuwe compu...). Ik kan het backlighttoetsenbord aanraden (kan alleen via telefoon besteld worden dacht ik) en verder kan ik het prima vinden met Vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imtek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 15:19
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:39:
Vandaag mijn Studio 17 binnengekregen. Het is een topapparaat, ziet er goed uit en werkt lekker snel (maar ja, wat wil je van een nieuwe compu...). Ik kan het backlighttoetsenbord aanraden (kan alleen via telefoon besteld worden dacht ik) en verder kan ik het prima vinden met Vista :)
Huh, dacht dat die toetsenborden niet werden verkocht in Nederland... hoe kom jij er dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
Heeft iemand de montevina van de studio al ontvangen? Ik had vorige week m'n laptop besteld maar is gisteren geannuleerd omdat er iets mis was met m'n creditcard betaling (weird maar alle gegevens waren goed). En vandaag wou ik deze opnieuw bestellen en zie dat de montevina voor de studio niet meer te koop is?!?

Volgens mij stinkt dit zaakje

[ Voor 6% gewijzigd door greatchampion op 09-10-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Even een update van mijn Studio 17:

Ik blijf problemen houden met het aanslaan van 2 toetsen tegelijk in WoW (World of Warcraft), Ik dacht eerst dat het de instelling "Sticky Keys" was in XP, maar nadat ik die had uitgezet, blijft het probleem zich voordoen.

Ik druk bv "S" en "A" tegelijk in, en mijn wow character blijft lekker naar links lopen totdat ik weer op de "A" heb gedrukt om het 'uit' te zetten. Dit geldt voor elke richting die ik ga. (W+S, S+D, etc)

Nu heb ik inmiddels de originele meegeleverde Vista er weer op staan en alles standaard, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Bios A04 staat erop.

Met een extern keyboard getest en daarop gaat alles wel goed.

Als het goed is komt vandaag een monteur van Dell langs die mijn backlit keyboard gaat vervangen.
Ik ben erg benieuwd of dit de oplossing gaat zijn, aangezien ik al meerdere topics heb gezien over dit probleem (ook in andere games) en het vervangen van het keyboard niet de oplossing was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Skillz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:52:
Even een update van mijn Studio 17:

Ik blijf problemen houden met het aanslaan van 2 toetsen tegelijk in WoW (World of Warcraft), Ik dacht eerst dat het de instelling "Sticky Keys" was in XP, maar nadat ik die had uitgezet, blijft het probleem zich voordoen.

Ik druk bv "S" en "A" tegelijk in, en mijn wow character blijft lekker naar links lopen totdat ik weer op de "A" heb gedrukt om het 'uit' te zetten. Dit geldt voor elke richting die ik ga. (W+S, S+D, etc)

Nu heb ik inmiddels de originele meegeleverde Vista er weer op staan en alles standaard, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Bios A04 staat erop.

Met een extern keyboard getest en daarop gaat alles wel goed.

Als het goed is komt vandaag een monteur van Dell langs die mijn backlit keyboard gaat vervangen.
Ik ben erg benieuwd of dit de oplossing gaat zijn, aangezien ik al meerdere topics heb gezien over dit probleem (ook in andere games) en het vervangen van het keyboard niet de oplossing was...
Ik wil het wel voor je testen, of ik het ook heb, maar ik heb geen WoW.
Heb je een simpele, herhaalbare, test in Windows waarbij je het probleem ook hebt?

Ik ben tevreden na mijn eerste gebruik van de Studio 17.
Hij is stevig, mooi en snel.

Ik heb 1 vraag, als ik de laptop dicht klap gaat hij in hibernate, na de aan/uit-knop ingedrukt te hebben gaat hij weer aan. Mijn probleem is dan het draadloos netwerk. Vista meld dat hij welk geconnecteerd is, maar ik heb geen ip-adres (en dus geen internet). ik moet echt zelfs het netwerk disconnecten en en weer connecten om weer een ip-adres te krijgen. Weet iemand de oplossing voor dit problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Tukk schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:08:
[...]
Ik wil het wel voor je testen, of ik het ook heb, maar ik heb geen WoW.
Heb je een simpele, herhaalbare, test in Windows waarbij je het probleem ook hebt?
In Windows zelf (XP/Vista) heb ik dus geen problemen...
En het schijnt ook in andere games voor te komen, Quake, Fear, Bioshock, Painkiller, Warhammer Online, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Skillz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:12:
[...]

In Windows zelf (XP/Vista) heb ik dus geen problemen...
En het schijnt ook in andere games voor te komen, Quake, Fear, Bioshock, Painkiller, Warhammer Online, etc.
Ik heb WoW getest. Alles op low en de view distance niet te hoog heb je 60 FPS. Dus zelf een beetje spelen met de settings. Vooral de view distance heeft invloed op de FPS. Verder draait het als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
WoW draait idd als een zonnetje, maar ik heb een hardwarematig? keyboard probleem en niet zozeer fps.
Wil je eens tegelijk op "S+A" of S+W" een aantal keer drukken (10x of zo), bij mij loopt 1 van de richting toetsen dan vast en loop ik 'automatisch' dus die richting op.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jij er geen last van hebt :)

[ Voor 10% gewijzigd door bitpixl op 09-10-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatchampion schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:38:
Heeft iemand de montevina van de studio al ontvangen? Ik had vorige week m'n laptop besteld maar is gisteren geannuleerd omdat er iets mis was met m'n creditcard betaling (weird maar alle gegevens waren goed). En vandaag wou ik deze opnieuw bestellen en zie dat de montevina voor de studio niet meer te koop is?!?

De 3650 is nu ineens ook niet meer te bestellen. Wat deze laptop totaal oninteressant maakt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:16
Ik heb er 3 jaar in home garantie incl savonds en in het weekend bij genomen.

Nu heb ik een probleem met de laptop hij blijft bsod's geven. IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL heb zelfs al reinstalled maar het probleem blijft.

Waar moet ik nu terecht bij dell voor support? Vind wel telefoonnummers op hun site maar geen na de kantooruren? Kan pas bellen na 5h :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatchampion schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:38:

Mijn studio 1537 (montevina) staat nog in productie. Wel raar dat hij niet meer op de site te bestellen is.
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:16:
[...]

De 3650 is nu ineens ook niet meer te bestellen. Wat deze laptop totaal oninteressant maakt voor mij.
Die kaart was sowieso al niet te bestellen, want als je op de site de 3650 bestelde kreeg je als nog een 3450 kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Skillz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:59:
WoW draait idd als een zonnetje, maar ik heb een hardwarematig? keyboard probleem en niet zozeer fps.
Wil je eens tegelijk op "S+A" of S+W" een aantal keer drukken (10x of zo), bij mij loopt 1 van de richting toetsen dan vast en loop ik 'automatisch' dus die richting op.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jij er geen last van hebt :)
Nu ik dit lees.

Ik heb hier dus ook last van. Als ik een game speel dat dan de toets blijft hangen en ik bijvoorbeeld vooruit blijf lopen zonder dat ik de toets aanraak? druk ik de toets weer in dan is het over. (dacht in eerste instantie bug in het spel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imtek schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:31:
[...]

Huh, dacht dat die toetsenborden niet werden verkocht in Nederland... hoe kom jij er dan aan?
Kan wel als je het via de telefoon bestelt, maar weet niet of het op Studio 15 ook kan.

Ik ben verder een beetje aant proberen met de verschillende aan/uit/slaap/sluimer-standen die vista heeft. Ik snap niet precies waarom je de slaapstand zou gebruiken. Als je hem op sluimerstand zet, dan gaat ie ook weer in 1 keer aan (schrijft alles naar HD bij aanzetten van sluimerstand). Bij slaapstand schrijft ie alles naar je geheugen, toch? Dus als de stroom uitvalt ben je het kwijt. Kan iemand mij overtuigen van het feit dat slaapstand ook handig kan zijn.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden met het ding. De dubbelgespoten matblauwe satijnafwerking is echt prachtig, kan ik iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:03:
[...]

Kan wel als je het via de telefoon bestelt, maar weet niet of het op Studio 15 ook kan.

Ik ben verder een beetje aant proberen met de verschillende aan/uit/slaap/sluimer-standen die vista heeft. Ik snap niet precies waarom je de slaapstand zou gebruiken. Als je hem op sluimerstand zet, dan gaat ie ook weer in 1 keer aan (schrijft alles naar HD bij aanzetten van sluimerstand). Bij slaapstand schrijft ie alles naar je geheugen, toch? Dus als de stroom uitvalt ben je het kwijt. Kan iemand mij overtuigen van het feit dat slaapstand ook handig kan zijn.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden met het ding. De dubbelgespoten matblauwe satijnafwerking is echt prachtig, kan ik iedereen aanraden.
Slaapstand is handig als je even wegloopt voor een koffiebreak, of als je in college zit en je even wil opletten. Wanneer je dan weer je aanknop aanklikt staat er met 2 sec je desktop weer, terwijl (als je op de batterij werkt) je slechts 2 watt verbruikt doordat enkel je geheugen actief is. Oftewel, goed voor je batterij en zeer bruikbaar :)

Sluimerstand is handig als je niet je progjes weer opnieuw wil opstarten en bijv langer dan 30 min niet aan je pc gaat komen. Hierbij worden alle componenten uitgeschakeld en gebruik je dus geen stroom. Waardoor je accu dus ook niet leegloopt.

Overigens duurt sluimerstand langer om uit te komen. Je doet een Post, windows moet hervatten van de harde schijf die relatief traag is. En dan krijg je pas je keuze scherm waarna het pas werkt. Niet in 2 sec, maar zeg maar binnen 30 sec.

Er zijn dus duidelijk verschillen en voor verschillende situaties.

[ Voor 7% gewijzigd door Dbm12 op 10-10-2008 11:21 ]

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
willyfreak schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:49:
[...]
Nu ik dit lees.

Ik heb hier dus ook last van. Als ik een game speel dat dan de toets blijft hangen en ik bijvoorbeeld vooruit blijf lopen zonder dat ik de toets aanraak? druk ik de toets weer in dan is het over. (dacht in eerste instantie bug in het spel)
Yup, dat is precies het probleem. In welk spel?
Sluit maar eens een extern keyboard aan, dan heb je er geen last meer van (dus niet bepaald een bug in het spel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Skillz schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:44:
[...]

Sluit maar eens een extern keyboard aan, dan heb je er geen last meer van (dus niet bepaald een bug in het spel...)
Het enige spel waar ik het krijg is bij SPORE, (verder speel ik ook geen spellen ofzo:P)

Als er nog meerdere zijn die hier last van ondervinden dat mischien handig om iemand contact op te laten nemen met dell of dit een bekend probleem is en/of er een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zojuist een blue screen of death op m'n Studio15. Pats, boem uit! Nog nooit eerder meegemaakt, zelfs niet op m'n pc. Stonden wat meldingen bij dat het aan draadloos netwerk (kaart?) zou liggen... Hopelijk niet vaker deze shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
willyfreak schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:32:
[...]
Het enige spel waar ik het krijg is bij SPORE, (verder speel ik ook geen spellen ofzo:P)

Als er nog meerdere zijn die hier last van ondervinden dat mischien handig om iemand contact op te laten nemen met dell of dit een bekend probleem is en/of er een oplossing voor is.
Ben er al druk mee bezig, keyboard is zelfs al vervangen...
Wacht nu op een telefoontje van Dell (...zzzzzz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:20:
[...]

Slaapstand is handig als je even wegloopt voor een koffiebreak, of als je in college zit en je even wil opletten. Wanneer je dan weer je aanknop aanklikt staat er met 2 sec je desktop weer, terwijl (als je op de batterij werkt) je slechts 2 watt verbruikt doordat enkel je geheugen actief is. Oftewel, goed voor je batterij en zeer bruikbaar :)

Sluimerstand is handig als je niet je progjes weer opnieuw wil opstarten en bijv langer dan 30 min niet aan je pc gaat komen. Hierbij worden alle componenten uitgeschakeld en gebruik je dus geen stroom. Waardoor je accu dus ook niet leegloopt.

Overigens duurt sluimerstand langer om uit te komen. Je doet een Post, windows moet hervatten van de harde schijf die relatief traag is. En dan krijg je pas je keuze scherm waarna het pas werkt. Niet in 2 sec, maar zeg maar binnen 30 sec.

Ah, ok das duidelijk! Bedankt!

Zag trouwens ergens dat de Studio's ook een slaapstandknop hebben (dus echt een knop op je laptop). Deze heb ik nog niet gevonden, weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bedoel je Fn + F1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willyfreak schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:32:
[...]

Ik maak dit in bijna elk spel mee dat ik speel. Call of Duty 2,4 , Brothers in Arms Hell's Highway, Medal of Honor Airborne. En dit houdt inderdaad op als ik nogmaals op die toets druk. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Dit begint nu toch heel erg op een product fout te lijken :(
Dell heeft me vandaag bijna afgescheept met het volgende argument:

"Omdat het probleem met het keyboard zich NIET voordoet in Windows, kunnen wij er verder niets aan doen"

Gelukkig kreeg ik na aandringen toch de "manager" te spreken en die is uiteindelijk toch bereidt er wat meer werk in te steken. Maar bel a.u.b. naar de Inspirion helpdesk en meldt het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
Skillz schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:44:
[...]

Ik doe ook maar leuk even mee, dit heb ik elke keer in Linux... Zit ik in de commandline, blijft inderdaad ineens de hele tijd 1 key hangen totdat ik hem weer in druk... Lijkt mij dus op een hardware fout! (ik gaf de schuld al aan linux, maar nu ik hoor dat het jullie ook overkomt binnen windows)
Skillz schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:12:
"Omdat het probleem met het keyboard zich NIET voordoet in Windows, kunnen wij er verder niets aan doen"
Neem aan dat de game draait onder Windows... Zal leuk zijn, straks valt notepad of microsoft Word ook niet onder Windows...! Game of geen game, het moet gewoon werken!

[ Voor 33% gewijzigd door XiniX88 op 11-10-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Ik zag net op mijn offerte de biometric fingerprint reader staan, ik dacht dat dat een optionele extra was. Of id die standaard op de 1537, die ik besteld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintendo schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:03:
Ik zag net op mijn offerte de biometric fingerprint reader staan, ik dacht dat dat een optionele extra was. Of id die standaard op de 1537, die ik besteld heb?
Die zit er standaard in. Wat zijn je verdere specs en je eindprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Skillz schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:12:
Dit begint nu toch heel erg op een product fout te lijken :(
Dell heeft me vandaag bijna afgescheept met het volgende argument:

Gelukkig kreeg ik na aandringen toch de "manager" te spreken en die is uiteindelijk toch bereidt er wat meer werk in te steken. Maar bel a.u.b. naar de Inspirion helpdesk en meldt het probleem!
ALS (!) het een fout is dat alleen in enkele games voordoet kan ik me Dell dan ook nog wel voorstellen, ook. Daarom vroeg ik je naar testen in Windows. Als zo'n combinatie ook in Windows te reproduceren is ben je drie stappen verder met het oplossen, dan is het namelijk een hardware-probleem en dus een probleem van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:50:
[...]

ALS (!) het een fout is dat alleen in enkele games voordoet kan ik me Dell dan ook nog wel voorstellen, ook. Daarom vroeg ik je naar testen in Windows. Als zo'n combinatie ook in Windows te reproduceren is ben je drie stappen verder met het oplossen, dan is het namelijk een hardware-probleem en dus een probleem van Dell.
Bij mij doet het probleem zich alleen voor, als ik de toetsen tegelijkertijd indruk. Bij een shooter bijvoorbeeld de W en de A toets. Als je een van de twee knoppen dan loslaat, blijft hij op de andere toets hangen. Heel irritant.

Het is bij mij inmiddels ook voorgekomen in Medieval 2: Total War en in World in Conflict....
In elk spel wat is speel dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
Tukk schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:50:
[...]

Even uitleggen,

GAME
Windows tussenlaag
HARDWARE

Windows zorgt ervoor dat keypresses worden doorgegeven aan de game. Dit kan gedaan worden op meerdere manieren, daardoor kan het komen dat Windows applicaties er geen last van hebben, maar een JAVA applicatie (of een Game) wel.

In Linux heb ik regelmatig last van het hangen van toetsen, hierdoor lijkt het mij aannemelijk dat er weldegenlijk een hardware fout in zit. (Volgensmij had ik tijdens een nieuwe install van Windows Vista zonder updates ook last van deze "bug", misschien softwarematig opgelost (deels!), maar weet niet zeker of ik het verwar met Linux).

In ieder geval kan je bijna de conclusie trekken dat Windows (en linux) een fout krijgen doorgestuurd op hardware niveau, waarschijnlijk lost Windows het zelf software matig op, maar hebben andere applicaties die andere functies gebruiken om events op te halen er wel last van.

Iemand Dell al gemailt? (Overigens nogmaals, een GAME draait ook onder WINDOWS, een GAME moet je gelijk zien als een notepad of iets dergelijks, alle 2 applicaties die draaien onder WINDOWS!) Aangezien de game normaal wel werkt. (en linux er ook geen last van zou moeten hebben).

[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 11-10-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Ja ik heb ook het probleem, erg vervelend... voorbeelden van games waarin het voorkomt: CoD4, Hells Highway.
Bij CoD4 drukte ik dan snel op Esc, en hervatte het spel weer. en later ben ik erachtergekomen dat door de desbefreffende toetsencombinatie die het probleem hebben veroorzaakt weer ongedaan gedaan kunnen maken, ik ga zo even kijken of ik het probleem kan reproduceren.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Vraagje, er zit een cd bij mijn studio: Vista installatie blabla... Is dit een schone vista installatie of staat al die extra daar ook bij? Wordt er echt gek van, er lopen veel te veel onnodige programma's door al die extra zooi. Geprobeerd alles eraf te krijgen maar toch blijft McAfee en google desktop en meer erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Schoon.
Extra 'bende' staat weer op andere CD's. Let wel op dat je even wat tijd nodig hebt om al de juiste stuurprogramma's weer op te zoeken. Ik weet niet of die allemaal bijgeleverd zijn, ik heb ze namelijk gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:38
humz.... Het is weer een vage boel op de studio bestel site.

als eerste dit:

"Houd rekening met een levertijd van ongeveer twee weken. Als u uw systeem eerder nodig hebt, raden we u aan een alternatief systeem te zoeken op de pagina's voor de Inspiron 1525 of de XPS M1530"

En daarnaast is de 1537 weer terug ( nog steeds met de HD3650) voor niet veel geld.
Voor de rest staan er nog 2 andere ( ik vermoed 1535) maar die kan je niet selecteren.

Nu heb ik zondag een 1535 met T8100, LED scherm + vingerafdruk geval en 3 jaar garantie gekocht voor 825. Nu weet ik niet of dat ik spijt moet krijgen van deze koop. (kwa prijs dan):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:45:
[...]

Die zit er standaard in. Wat zijn je verdere specs en je eindprijs.
Afbeeldingslocatie: http://dump.vincentkriek.nl/studio/dellorder.jpg
En dit alles voor 1083 euro. Ik moet de medewerkster nog even bellen of ik de kortingsbon nog kan gebruiken.. Als het goed is komt hij 23 oktober :), vandaag is de linux-kernel uitgekomen die de wireless kaart ondersteund(2.6.27) dus ik ben helemaal gelukkig :)

//Ik zie net dat ze een stuk goedkoper zijn geworden :(

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Horrible op 11-10-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:20:
[...]

Sinds ik de slaapstand gebruik (tijdsduur wel verlengd naar circa 36 uur, wanneer notebook pas in sluimerstand mag gaan) heb ik geen problemen meer dat mijn bluetooth niet meer werkt (deed het niet meer door de sluimerstand?). Ik liet mijn notebook eerst altijd in sluimerstand gaan, maar sinds 1 1/2 week niet meer en bluetooth is gelukkig nog steeds actief. Wel laat ik hem circa 2 x per week opnieuw opstarten om traagheid te voorkomen. Ik merk ook dat je soms je computer niet in slaapstand kunt krijgen, maar dan blijkt hij nog iets te willen doen (automatische backup bijvoorbeeld); dat merk je dan alleen pas als je de computer opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintendo schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:08:
[...]

[afbeelding]
En dit alles voor 1083 euro. Ik moet de medewerkster nog even bellen of ik de kortingsbon nog kan gebruiken.. Als het goed is komt hij 23 oktober :), vandaag is de linux-kernel uitgekomen die de wireless kaart ondersteund(2.6.27) dus ik ben helemaal gelukkig :)

//Ik zie net dat ze een stuk goedkoper zijn geworden :(
Ok, netjes. Ik krijg iets van 100 euro terug gestort als ik mijn systeem ontvang, dus ik zou er als ik jou was ook maar eve achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:59:
[...]

Ok, netjes. Ik krijg iets van 100 euro terug gestort als ik mijn systeem ontvang, dus ik zou er als ik jou was ook maar eve achteraan gaan.
EDIT:

Ik heb trouwens net gevonden bij de drivers van de 1537 dat het een nieuwe bios update heeft en die zorgt voor betere geluidskwaliteit. Ik hoop dat die wat meer doet dan de eerdere update van de 1535.

Ik zie trouwens dat ik het quote knopje i.p.v het edit knopje heb ingedrukt 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

XiniX88 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:08:
[...]

Even uitleggen,

GAME
Windows tussenlaag
HARDWARE
Na 10 jaar werkzaam zijn in de automatisering was mij dit plaatje wel bekend :/

Mijn punt is dat het dus ook aan de game kan liggen. Zolang je dat argument niet bij Dell weg kan halen wordt de discussie met hen veel moeilijker.
Windows zorgt ervoor dat keypresses worden doorgegeven aan de game. Dit kan gedaan worden op meerdere manieren, daardoor kan het komen dat Windows applicaties er geen last van hebben, maar een JAVA applicatie (of een Game) wel.

In Linux heb ik regelmatig last van het hangen van toetsen, hierdoor lijkt het mij aannemelijk dat er weldegenlijk een hardware fout in zit. (Volgensmij had ik tijdens een nieuwe install van Windows Vista zonder updates ook last van deze "bug", misschien softwarematig opgelost (deels!), maar weet niet zeker of ik het verwar met Linux).

In ieder geval kan je bijna de conclusie trekken dat Windows (en linux) een fout krijgen doorgestuurd op hardware niveau, waarschijnlijk lost Windows het zelf software matig op, maar hebben andere applicaties die andere functies gebruiken om events op te halen er wel last van.

Iemand Dell al gemailt? (Overigens nogmaals, een GAME draait ook onder WINDOWS, een GAME moet je gelijk zien als een notepad of iets dergelijks, alle 2 applicaties die draaien onder WINDOWS!) Aangezien de game normaal wel werkt. (en linux er ook geen last van zou moeten hebben).
Ik denk het probleem ook te ervaren onder windows. Ik ha zojuist dan mijn zoek-venster minimaliseerde als ik de letter 'd' indrukte. Ik moest echt meerdere toetsen indrukken (ctrl, fn, etc.) om daar vanaf te komen.

Heeft iemand ook het probleem van het niet volledig herconnecteren aan een wireless LAN nadat de laptop uit hibernate komt?

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 12-10-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:16
Wireless lan fout heb ik ook met mijn studio 15.

Hij "vind" het netwerk wel maar connecteerd alleen als lokaal en ik kan dus niet op het internet geraken. Moet volledig van de accesspoint disconnecten en vervolgens weer connecten om op het internet te gaan.
Soms doet hij dit soms ook niet :)

Wat ik overigens ook wel heb is dat toetsenblijven "hangen" en soms toetsen helemaal nietmeer blijken te werken. Na dan een beetje op randomn toetsen te hebben geduwd op het toetsenbord werkt alles weer naar behoren.
Laatste keer dat ik dit aan de hand had was ik in start => search => cmd aan he typen, alleen wou hij de D nietmeer typen.
In vm en vooral in linux heb ik constant aan de hand dat toetsen blijven hangen.
Dacht dat dit een fout was van mijn debian installatie maar blijkt dus fout in de laptop te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Jeuj! Een doorbraak om mijn probleem als "echt" te bestempelen :)

Ik heb net eerst een volledige diagnostische test gedaan (interactieve test uitgezonderd) en na een paar uur kwam daaruit dat er totaal geen problemen zijn.

Daarna heb ik, aangezien dit een toestenbord probleem betreft, apart de "Interactive Test" onder Keyboard gestart en daar kan je dan toetsen indrukken die vervolgens geel opkleuren op je beeldscherm.
Dus ik eerst de toetsen 1 voor 1 ingedrukt, geen problemen.
Daarna drukte ik tegelijk op "S+A" en taadaa, daar staat de "A" te knipperen!
Nog een paar keer op andere toetsen gedrukt (wel 2 tegelijk) en 1 van die 2 blijft dan mooi knipperen (hangen).

Zou 1 van jullie (of meerdere) ook eens de Dell Diagnostics CD in je laptop willen stoppen, dan je laptop opnieuw starten, booten van die CD en dan onder "Keyboard" de "Interactive Test" willen starten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Klopt mijn conclusie dat er duidelijk 3 problemen zijn met de Studio 15/17 modellen?

1. Toetsen blijven hangen
2. Geluid knettert indien wifi aan staat.
3. Na uit hibernate komen wordt WLAN niet goed geconnecteerd

Is er iemand die 1 van bovenstaande problemen niet ondervind?

edit:
Hoe testen:

zie Skillz in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 1"
Ik heb dit bijna vol-continue, soms een paar minuutjes niet. gewoon foobaar200/winamp muziek
laten spelen en je laptop gebruiken (Internetten) is bij voldoende om de laptop ui t de bozjes te laten knetteren. Is duidelijk te horen.
In Vista:
Laptop aanzetten, controleer of je WLAN het doet. Daarna start--> shutdown --> hibernate.
(of laptop dichtklappen). Daarna je laptop weer aanzetten met de aanknop. Een klein minuutje wachten en dan status van wlan controleren. Deze zal zeggen dat hij actief is. Probeer je te internetten, dan krijg je 404's op de webpagina's. Door het wlan te disconnecteren en daarna te connecteren krijg je het probleem opgelost.

[ Voor 65% gewijzigd door Tukk op 13-10-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Tukk schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:51:
Klopt mijn conclusie dat er duidelijk 3 problemen zijn met de Studio 15/17 modellen?

Is er iemand die 1 van bovenstaande problemen niet ondervind?
1. Das bij mij zeker.
2. Heb ik eigenlijk nog niet gemerkt, is het duidelijk? of moet ik bv mijn oor op de speaker houden?
3. Ik gebruik geen Hibernate, maar kan het eventueel wel voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:29:
[...]

Sinds ik de slaapstand gebruik (tijdsduur wel verlengd naar circa 36 uur, wanneer notebook pas in sluimerstand mag gaan) heb ik geen problemen meer dat mijn bluetooth niet meer werkt (deed het niet meer door de sluimerstand?). Ik liet mijn notebook eerst altijd in sluimerstand gaan, maar sinds 1 1/2 week niet meer en bluetooth is gelukkig nog steeds actief. Wel laat ik hem circa 2 x per week opnieuw opstarten om traagheid te voorkomen. Ik merk ook dat je soms je computer niet in slaapstand kunt krijgen, maar dan blijkt hij nog iets te willen doen (automatische backup bijvoorbeeld); dat merk je dan alleen pas als je de computer opnieuw opstart.
Hey. Dus ipv te hibernaten wat ik nu doe kan ik makkelijk de laptop 24 uur in standby laten staan! De batterij die trekt dat gewoon? :)
Ik vond hibernaten 'vroegah' geweldig omdat het echt binnen 10 seconden aan en uit stond, maar nu met die 4GB duurt en Vista duurt het veels te lang (7200rpm schijven!). Daarnaast ben ik dan ook nog mijn geluid via HDMI kwijt, wellicht dat dat met standby goed gaat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:46:
[...]

[afbeelding]
he toevallig! Sla je slag :)
http://www.1dayfly.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Ook zojuist bericht gehad van Dell dat ik de 3450 krijg ipv de 3650 zoals op de site staat. Meteen maar even gebeld en ze vertelde me dat ze van niks wist |:( ze gaat het navragen waarom dat zo is. Ze zei dat desnoods de order wordt geannulleerd en ik alsnog en 3650 krijg. Zal mij benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:33:
[...]

Hey. Dus ipv te hibernaten wat ik nu doe kan ik makkelijk de laptop 24 uur in standby laten staan! De batterij die trekt dat gewoon? :)
Ik vond hibernaten 'vroegah' geweldig omdat het echt binnen 10 seconden aan en uit stond, maar nu met die 4GB duurt en Vista duurt het veels te lang (7200rpm schijven!). Daarnaast ben ik dan ook nog mijn geluid via HDMI kwijt, wellicht dat dat met standby goed gaat :)
Batterij trekt het prima; al een paar maal de laptop zeker 24 uur uit gehad (zonder netsnoer). Als ik de laptop weer aanzet is er amper iets aan de batterij te merken. Wel tijdsduur aanpassen, anders gaat hij zonder netsnoer na circa 120 minuten alsnog in sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand onderstaande melding al eens gehad?

Failed on loading skin name "minibcont". The file "shell.css" is required in your
"sscommon/skins/minibcont/css/" directory.
To fix this problem, please check the skin name in your config file, or reinstall the application.

Van de week bij mijn moeder ook een nieuwe 1735 geïnstalleerd; nadat ik software van een logitech muis (dezelfde draadloze muis als ik op mijn eigen 1735 heb) had geïnstalleerd + nog software van canon (camera), kreeg ik bovenstaande melding na de opstart. Meteen daarna wordt ook de draadloze netwerkverbinding verbroken.
Nu komt steeds deze melding als de computer opnieuw wordt opgestart en ligt de netwerkverbinding er uit.
Als ik op google zoek lijkt het wel of het aan het Dell support center zou liggen. Ik heb nog geen kans gehad het uit te proberen (wordt pas waarschijnlijk eind deze week), maar wellicht hebben meer mensen met een Dell notebook er last van en zou het verwijderen en weer opnieuw installeren van het support center de oplossing moeten zijn. Ik heb geen idee wat minibcont betekent. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
13 dagen geleden een email gestuurd over het beschadigde multimediatoetsen-kabeltje. Klantenservice heeft doorgemaild naar Technische Afdeling.
6 dagen geleden nog steeds geen email terug. Opnieuw contact opgenomen met Technische Afdeling.
Vandaag nog steeds geen email terug. Vandaag een klacht geschreven naar klantenservice met het verzoek mijn klacht serieus te nemen en het onderdeel gelijk toe te sturen / probleem netjes oplossen.

Benieuw of het nu wel lukt.
Gelijk een mail zojuist verstuurd omdat ik erachter kwam dat m'n Studio15 wéér opgestart was in mijn tas. Gloed en gloed heet. Dat is gewoon niet normaal. Ik kan wachten totdat het ding ontploft of in de fik vliegt... Ik denk dat ik de multimediatoetsen connector voor de zekerheid maar los ga maken, dan start ie ook niet meer op in m'n tas (óf 's nachts, maar dat is minder erg). Zo zie je wel dat het niet ligt dat bv. tijdens reizen de aan-uit knop ingeduwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:19:
Heeft iemand onderstaande melding al eens gehad?

Failed on loading skin name "minibcont". The file "shell.css" is required in your
"sscommon/skins/minibcont/css/" directory.
To fix this problem, please check the skin name in your config file, or reinstall the application.

Van de week bij mijn moeder ook een nieuwe 1735 geïnstalleerd; nadat ik software van een logitech muis (dezelfde draadloze muis als ik op mijn eigen 1735 heb) had geïnstalleerd + nog software van canon (camera), kreeg ik bovenstaande melding na de opstart. Meteen daarna wordt ook de draadloze netwerkverbinding verbroken.
Nu komt steeds deze melding als de computer opnieuw wordt opgestart en ligt de netwerkverbinding er uit.
Als ik op google zoek lijkt het wel of het aan het Dell support center zou liggen. Ik heb nog geen kans gehad het uit te proberen (wordt pas waarschijnlijk eind deze week), maar wellicht hebben meer mensen met een Dell notebook er last van en zou het verwijderen en weer opnieuw installeren van het support center de oplossing moeten zijn. Ik heb geen idee wat minibcont betekent. :?
Komt idd door Dell support center.
Ik zou het er vanaf gooien, is niet noodzakelijk.
Komt waarschijnlijk door een taal probleem met Dell support center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:45
Dell is weer lekker bezig. Je krijgt nu bij elke studio 15 systeem standaard een hd3650 ipv hd3450 voor hetzelfde prijs. Als ik een bestelling zou hebben geplaats, zou ik het annuleren en een nieuwe plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karakedi schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:21:
Dell is weer lekker bezig. Je krijgt nu bij elke studio 15 systeem standaard een hd3650 ipv hd3450 voor hetzelfde prijs. Als ik een bestelling zou hebben geplaats, zou ik het annuleren en een nieuwe plaatsen.
Dit is toch een fout, want de 3650 past niet (of voorlopig) in dit systeem. Kijk maar bij andere europese landen (frankrijk, engeland etc.), want daar kan je alleen maar een 3450 kaart krijgen. En het is echt niet zo dat nederland meer krijgt dan amerika of frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 19:22
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:31:
[...]

Dit is toch een fout, want de 3650 past niet (of voorlopig) in dit systeem. Kijk maar bij andere europese landen (frankrijk, engeland etc.), want daar kan je alleen maar een 3450 kaart krijgen. En het is echt niet zo dat nederland meer krijgt dan amerika of frankrijk.
Dat zegt niet zoveel, want in bijvoorbeeld italie, belgie, spanje kun je wel weer een 3650 krijgen. En in Duitsland zit in het goedkoopste model een X4500 waar er in frankrijk enzo een 3450 in zit.
Dus het is niet overal hetzelfde. ;)
Ze trekken het wel steeds meer gelijk merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djceebee schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:44:
[...]

Dat zegt niet zoveel, want in bijvoorbeeld italie, belgie, spanje kun je wel weer een 3650 krijgen. En in Duitsland zit in het goedkoopste model een X4500 waar er in frankrijk enzo een 3450 in zit.
Dus het is niet overal hetzelfde. ;)
Ze trekken het wel steeds meer gelijk merk ik.
Zie hier dan een topic waar ze het over hebben. Lees het 2e berichtje van onder maar eens.

http://forum.notebookrevi...read.php?t=251256&page=23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Ik heb bij mijn cardreader een raar probleem opgemerkt.

Als ik een normale sd card erin doe word die gewoon herkent en kan ik er alles mee doen.
zodra ik mijn mini sd via zo'n convert kaartje erin steekt doet die helemaal niks (in andere cardreader wel).
Meerdere mensen hier last van ondervonden? en zouden eventueel mensen dit ook voor mij even uit willen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn studio 1537 is geannuleerd (5 dagen voor aankomst), het probleem is het amerikaans toetsenbord. Ik word hier echt pissig van :( . Ik word hier later over terug gebeld om dit op te lossen. Dell is weer lekker bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:39:
mijn studio 1537 is geannuleerd (5 dagen voor aankomst), het probleem is het amerikaans toetsenbord. Ik word hier echt pissig van :( . Ik word hier later over terug gebeld om dit op te lossen. Dell is weer lekker bezig
Das wel balen ja.

Is het toetsenbord niet op voorraad of omdat je geen 1537 met US toetsenbord mag kopen (Standaard zit er een dutch toetsenbord in de 1573)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:54:
[...]

Das wel balen ja.

Is het toetsenbord niet op voorraad of omdat je geen 1537 met US toetsenbord mag kopen (Standaard zit er een dutch toetsenbord in de 1573)
Heb net te horen gekregen dat het toch niet aan het toetsenbord ligt, maar het ligt aan de extra muis (actie van dell). Dus ze hebben em geannuleerd voor een gratis muis :( !

Nu moeten ze mijn bestelling weer opnieuw aanmaken. Ze hebben wel belooft om deze bestelling in de fabriek met spoed te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:50:
[...]

Heb net te horen gekregen dat het toch niet aan het toetsenbord ligt, maar het ligt aan de extra muis (actie van dell). Dus ze hebben em geannuleerd voor een gratis muis :( !

Nu moeten ze mijn bestelling weer opnieuw aanmaken. Ze hebben wel belooft om deze bestelling in de fabriek met spoed te laten maken.
Ow dat is wel apart dan :?

Ik heb zelf ook een studio 15 besteld (6-10) waar een gratis muis bij zou moeten zitten (een blauwe in mijn geval) Heb zelf nog geen bericht gehad van dell dat mijn bestelling geannuleerd zou worden. (en hoop die dan ook niet te krijgen)

Als je nu op de dell site kijkt valt het wel op dat alle studios nu standaard met een dutch toetsenbord te koop zijn dus de toetsenbord "smoes" leek mij wel waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:14:
[...]

Ik heb zelf ook een studio 15 besteld (6-10) waar een gratis muis bij zou moeten zitten (een blauwe in mijn geval) Heb zelf nog geen bericht gehad van dell dat mijn bestelling geannuleerd zou worden. (en hoop die dan ook niet te krijgen)

Als je nu op de dell site kijkt valt het wel op dat alle studios nu standaard met een dutch toetsenbord te koop zijn dus de toetsenbord "smoes" leek mij wel waar.
Misschien ligt het aan mijn kleur oranje (kon toen niet kiezen uit zwart of blauw), maar voor zoiets zet je toch geen bestelling stil (ze hadden me gewoon eve moeten bellen) 8)7

Voorlopig sta ik weer in fase 1 want ik heb nog geen bevestiging gekregen. Er staat nu dat hij dan pas geleverd wordt op of voor 19 november (dat is een maand na mijn vorige uiterlijke datum), maar dat zouden ze nog gaan veranderen (in positieve zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:14:
[...]

Ik heb zo'n gevoel dat ze allemaal smoesjes gebruiken om de orders te annuleren. Ik heb ook een studio 15 besteld met die gratis muis. Deze order is geannuleerd omdat de creditcard verificatie niet lukte?!? Terwijl de gegevens wel overeenkwamen :?
Pagina: 1 ... 7 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.