Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatchampion schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:30:
[...]

Ik heb zo'n gevoel dat ze allemaal smoesjes gebruiken om de orders te annuleren. Ik heb ook een studio 15 besteld met die gratis muis. Deze order is geannuleerd omdat de creditcard verificatie niet lukte?!? Terwijl de gegevens wel overeenkwamen :?
Die van jou was toch al in fase 4/5 beland of heb je het nu over een eerdere bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:36:
[...]

Die van jou was toch al in fase 4/5 beland of heb je het nu over een eerdere bestelling?
Een nieuwe bestelling voor iemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mét of zonder muis, ik moet zeggen dat de bluetooth reismuis echt superfijn is! Ik had 'm voor 10 euro bij de bestelling. Los kopen bij Dell kost 35. Ding voelt helemaal niet mini aan. Gewicht heel fijn, en klikt en scrolt echt super fijn. Daarnaast werkt bluetooth ook perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:44:
Mét of zonder muis, ik moet zeggen dat de bluetooth reismuis echt superfijn is! Ik had 'm voor 10 euro bij de bestelling. Los kopen bij Dell kost 35. Ding voelt helemaal niet mini aan. Gewicht heel fijn, en klikt en scrolt echt super fijn. Daarnaast werkt bluetooth ook perfect :)
Ja ik wilde die muis ook eerst gaan bestellen, maar omdat ik de v220 muis gratis erbij kreeg, heb ik em toch maar niet besteld (het is toch weer 10 euro extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Voor het "local only" probleem van een Wlan-verbinding na het ontwaken van de laptop met Windows Vista heb ik het volgende gevonden op de site van MS.

Windows Vista cannot obtain an IP address from certain routers or from certain non-Microsoft DHCP servers

Het heeft bij mij niet mogen baten, jammer genoeg.
Verder is er wel veel te vinden over dit probleem, meestal wordt er verwezen naar een patch, maar ik draai momenteel met alle updates van Vista, dat heeft mij dus ook niet geholpen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:38
Houd rekening met een levertijd van ongeveer 4 weken. Als u uw systeem eerder nodig hebt, raden we u aan een alternatief systeem te zoeken op de pagina's voor de Inspiron 1525 of de XPS M1530
4 weken nu :( hopen dat ik die van mij daar niet onder valt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:03:
Voor het "local only" probleem van een Wlan-verbinding na het ontwaken van de laptop met Windows Vista heb ik het volgende gevonden op de site van MS.

Windows Vista cannot obtain an IP address from certain routers or from certain non-Microsoft DHCP servers

Het heeft bij mij niet mogen baten, jammer genoeg.
Verder is er wel veel te vinden over dit probleem, meestal wordt er verwezen naar een patch, maar ik draai momenteel met alle updates van Vista, dat heeft mij dus ook niet geholpen.
Het kan ook aan je modem liggen. Met name bij SpeedTouch modem is dit bekend en daar is ook een update voor bekend op de homepage van Thomson.
Bij mijn vorige computer had ik er inderdaad last van, maar na de software/driver update heb ik geen last meer dat Vista na slaapstand of sluimerstand geen verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:13:
[...]

Het kan ook aan je modem liggen. Met name bij SpeedTouch modem is dit bekend en daar is ook een update voor bekend op de homepage van Thomson.
Bij mijn vorige computer had ik er inderdaad last van, maar na de software/driver update heb ik geen last meer dat Vista na slaapstand of sluimerstand geen verbinding heeft.
Ik gebruik geen Speedtouch, maar een Vigor2700.
Daarnaast heb ik met XP geen enkel probleem ondernvonden. Zou het dan aan vista liggen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Ik heb ook last van het Local only probleem bij mij op school.

Ik vind dit persoonlijk geen ramp gewoon even opnieuw verbinden.
Thuis weet ik eigenlijk niet of ik dit ooit gehad heb. Volgensmij heeft dat altijd goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuber
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2024
Tukk schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:31:
[...]

Ik gebruik geen Speedtouch, maar een Vigor2700.
Daarnaast heb ik met XP geen enkel probleem ondernvonden. Zou het dan aan vista liggen?
Het ligt inderdaad aan vista om de een of andere reden pakt die niet de gateway :? mijn dell inspiron 6400 had het probleem maar ook mijn nieuwe Studio 15, onder XP geen probleem.
Ik heb hetzelfde probleem ook gezien op een HP laptop met Vista, zelf gebruik ik om het probleem te omzeilen de alternate configuration van mijn wlan verbinding zodat ik een vast ip adres, DNS en gateway specificeer en dan werkt het wel goed.

Ik heb overigens hetzelfde probleem met het vastzitten van de WASD knoppen na het tegelijk indrukken van 2 van deze, vervangen van toetsenbord bracht geen oplossing en met een extern toetsenbord geen probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

cuber schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:47:
[...]

Het ligt inderdaad aan vista om de een of andere reden pakt die niet de gateway :? mijn dell inspiron 6400 had het probleem maar ook mijn nieuwe Studio 15, onder XP geen probleem.
Ik heb hetzelfde probleem ook gezien op een HP laptop met Vista, zelf gebruik ik om het probleem te omzeilen de alternate configuration van mijn wlan verbinding zodat ik een vast ip adres, DNS en gateway specificeer en dan werkt het wel goed.
Ik heb de vigor 2700 naar de laatste firmware ge-upgrade (mei 2008), dat hielp niets.
Ik heb de laptop al een vast ip-adres gegeven via de DHCP-server, lokaal heb ik dat nog niet gedaan.
Ik zal dat proberen, thnx voor de tip!
Ik heb overigens hetzelfde probleem met het vastzitten van de WASD knoppen na het tegelijk indrukken van 2 van deze, vervangen van toetsenbord bracht geen oplossing en met een extern toetsenbord geen probleem. :(
Ik wacht nog op een reactie van Dell n.a.v. mijn mail hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Heb weer wat uitgevonden op laptop (mischien leuk om te weten).

Ik had ooit gelezen dat iemand hier vertelde dat je met een sneltoets een kleine mediaplayer op kon starten zonder geheel windows:

als ik de laptop uit heb en druk op FN plus de media key dan krijg ik logo ervan te zien maar daarna start windows wel gewoon op plus die media gedeelte.....

Ook als je pc uit staat en drukt op FN plus helderheid omhoog of omlaag (weet niet precies welke) dan start die een geheugen test op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:30:
[...]

Ik heb de vigor 2700 naar de laatste firmware ge-upgrade (mei 2008), dat hielp niets.
Ik heb de laptop al een vast ip-adres gegeven via de DHCP-server, lokaal heb ik dat nog niet gedaan.
Ik zal dat proberen, thnx voor de tip!

[...]

Ik wacht nog op een reactie van Dell n.a.v. mijn mail hierover.
Het netwerk instellen met een vast ip-adres werkt bij mij niet

Wel heb ik een antwoord van Dell, met de mededeling dat het porobleem bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
willyfreak schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:23:
Heb weer wat uitgevonden op laptop (mischien leuk om te weten).

Ik had ooit gelezen dat iemand hier vertelde dat je met een sneltoets een kleine mediaplayer op kon starten zonder geheel windows:

als ik de laptop uit heb en druk op FN plus de media key dan krijg ik logo ervan te zien maar daarna start windows wel gewoon op plus die media gedeelte.....

Ook als je pc uit staat en drukt op FN plus helderheid omhoog of omlaag (weet niet precies welke) dan start die een geheugen test op.
Dat eerste is bij mij ook zo, maar daar heb je niet speciaal de FN toets voor nodig ;)

Het tweede wat je zegt werkt niet bij mij.

Overigens moet ik even kwijt dat de klantenservice van Dell op dit moment gruwelijk traag is. Duurt zo'n 2 weken voordat je reactie krijg. Heb je eenmaal contact, duurt het weer 2 weken voor je een volgend antwoord krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Cheesy schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:40:
[...]
Overigens moet ik even kwijt dat de klantenservice van Dell op dit moment gruwelijk traag is. Duurt zo'n 2 weken voordat je reactie krijg. Heb je eenmaal contact, duurt het weer 2 weken voor je een volgend antwoord krijgt...
Waarom bel je niet gewoon, ik heb afgelopen middag ook nog contact gehad er werd practice direct opgenomen, na het keuze menu.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Cheesy schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:40:
[...]

Dat eerste is bij mij ook zo, maar daar heb je niet speciaal de FN toets voor nodig ;)

Het tweede wat je zegt werkt niet bij mij.
Ik zal eens kijken welke combi het precies is. had ff door laten gaan en blijkt dat die dan het gehele systeem gaat testen. wel grappig om te weten voor mensen die problemen er mee krijgen en denken dat het aan de hardware licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ha, over die test, die is juist op dit moment ook bij mij bezig. Is al de 2e keer dat íe dat doet bij opstarten. Ik vind het prima, maar zou inderdaad ook handig zijn als je die test handmatig zou kunnen opstarten. Ik merkte wel dat de volgende keer Vista opstarten veel sneller leek te gaan.
_Dune_ schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:36:
[...]

Waarom bel je niet gewoon, ik heb afgelopen middag ook nog contact gehad er werd practice direct opgenomen, na het keuze menu.
Niet meer nodig :+
Ik heb zojuist mail terug gehad, en krijg een compleet nieuw multimediaboard met kabel toegestuurd:
De multimedia board en kabel zijn ingeboekt. Deze zult u binnen enkele werkdagen kunnen ontvangen via UPS. Deze kunt u zelf plaatsen.

Hopende u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cheesy schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:38:
Ha, over die test, die is juist op dit moment ook bij mij bezig. Is al de 2e keer dat íe dat doet bij opstarten. Ik vind het prima, maar zou inderdaad ook handig zijn als je die test handmatig zou kunnen opstarten. Ik merkte wel dat de volgende keer Vista opstarten veel sneller leek te gaan.
Wat voor toets heb je dan ingedrukt?

* Tukk vraagt zoch af wat de multi-media-toets is op zijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Tukk schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:41:
[...]

dat is de toets die je als eerste hebt van het touch gedeelte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Tukk schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:41:
[...]

Ik heb geen toets ingedrukt. Ging vanzelf bij het opstarten van de laptop (gewoon aan/uit knopje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Cheesy schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:03:
[...]

Ik heb geen toets ingedrukt. Ging vanzelf bij het opstarten van de laptop (gewoon aan/uit knopje)
komt omdat je devorige keer die fn+ de knop van helderheid hebt gebruikt.
dan de volgende keer dat je opstart dan krijg je die test. als je daarna weer uit zet en opstart krijg je dat niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

willyfreak schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:09:
[...]

komt omdat je devorige keer die fn+ de knop van helderheid hebt gebruikt.
dan de volgende keer dat je opstart dan krijg je die test. als je daarna weer uit zet en opstart krijg je dat niet meer
En, wat ik dus lees, wordt opstarten daardoor sneller? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Nou,

Ik weet dus niet meer hoe ik het doe maar nu krijg ik dat test gedeelte weer niet voor me neus met die toetsen combinatie :'( :P

Ik heb verder niet gemerkt dat mijn vista er op sneller werd (ook test niet geheel af laten lopen).
Zou opzig ook wel vreemd zijn als die daardoor sneller word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:16
Sinds ik vista ultimate 64bit heb geïnstalleerd krijg ik geen cd's meer ge-eject.

Zelfs al voor windows geboot is wilt het touch knopje nietmeer werken.
Als ik FN+F10 duw werkt het wel, iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Doet de rest van je multimedia toetsen het wel goed?
Is geen oplossing op je vraag, maar ben ik benieuwd naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siskos schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:16:
Sinds ik vista ultimate 64bit heb geïnstalleerd krijg ik geen cd's meer ge-eject.

Zelfs al voor windows geboot is wilt het touch knopje nietmeer werken.
Als ik FN+F10 duw werkt het wel, iemand een oplossing voor dit probleem?
Lees dit anders is door. Het is wel voor de studio 17

http://forum.notebookrevi...ht=eject+button+studio+15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een 'studio' laptop zonder digitale audio out. Een beetje vage boel.
De hdmi zou nog eventuel naar coax gesplit kunnen worden met een box, maar dat is wel erg omslachtig.

Leek interessant, maar het gemis van digitale audio weegt zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Paquito schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:06:
Een 'studio' laptop zonder digitale audio out. Een beetje vage boel.
De hdmi zou nog eventuel naar coax gesplit kunnen worden met een box, maar dat is wel erg omslachtig.

Leek interessant, maar het gemis van digitale audio weegt zwaar.
Volgensmij heb je daar niet een dure "box" voor nodig, uit de hdmi komt gewoon digitaal geluid wat met een convert stekkertje gewoon moet werken (weet niet of er van hdmi naar coax is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wachten is het eindelijk zover. Mijn studio 1537 komt eraan >:) , ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imtek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 15:19
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:55:
Na lang wachten is het eindelijk zover. Mijn studio 1537 komt eraan >:) , ik ben benieuwd.
De mijne ook lijkt het, zie net dat de order status geupdate is en er een pakbon bij zit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:31:
[...]

Dit is toch een fout, want de 3650 past niet (of voorlopig) in dit systeem. Kijk maar bij andere europese landen (frankrijk, engeland etc.), want daar kan je alleen maar een 3450 kaart krijgen. En het is echt niet zo dat nederland meer krijgt dan amerika of frankrijk.
Hen jij ooit wel eens een pcie voor een notebook gezien?? Precies, die zijn precies hetzelfde voor een 3450 en 3650. Ook de dikte van de chips is hetzelfde.... Het verschil zit hem evt. alleen in de warmteontwikkeling.
Dus dat gaat echt wel passen verder.

Ik heb nl. ook hetzelfde probleem, een 3650 besteld en een 3450 geleverd krijgen.... Ik ga morgen ook maar eens bellen met dell, want dit is gewoon misleiding met een neiging naar oplichting... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punica schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:15:
[...]

Hen jij ooit wel eens een pcie voor een notebook gezien?? Precies, die zijn precies hetzelfde voor een 3450 en 3650. Ook de dikte van de chips is hetzelfde.... Het verschil zit hem evt. alleen in de warmteontwikkeling.
Dus dat gaat echt wel passen verder.

Ik heb nl. ook hetzelfde probleem, een 3650 besteld en een 3450 geleverd krijgen.... Ik ga morgen ook maar eens bellen met dell, want dit is gewoon misleiding met een neiging naar oplichting... :(
Ik bedoelde niet letterlijk dat hij niet past (qua grootte), ik bedoelde dat die kaart nog niet in het systeem kan. Ondertussen is bijna overal die fout al van de site afgehaald (bijna overal staat nu die 3450 kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Goed voor diegene, met het ASWD (games) probleem.

Zet je numlock eens AAN (lichtje aan)... Te stom voor woorden dit

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 23-10-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Waha, wat een oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:24:
Goed voor diegene, met het ASWD (games) probleem.

Zet je numlock eens AAN (lichtje aan)... Te stom voor woorden dit
Ongeloofelijk! Maar het werkt bij mij wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:48:
[...]

Ongeloofelijk! Maar het werkt bij mij wel....
Je moet er inderdaad maar net opkomen. Maar dan nog is het niet goed en moet er een oplossing voor komen. Hoop dat het met een software update kan en anders mogen ze mijn tobo vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is blijkbaar de oplossing voor het ASWD probleem en ik had ook zoiets van... :/

Heb ik zeker 7x met Dell gebeld, is mijn tobo vervangen, geen oplossing, moeilijk moeilijk moeilijk en
dan is het indrukken van 1 knopje de oplossing :) Ik heb trouwens deze oplossing van een ander forum.

Bij het vervangen van mijn tobo heeft de 'technicus' ("goh, das wel een mooie laptop zeg") mijn speakerdraad beschadigd waardoor mijn speakers gingen kraken zodra ik ook maar een toets streelde (metaal op metaal en zo...). Ik heb maar een stukje tape om dat draadje gedaan. Nu ga ik er EINDELIJK eens normaal mee werken (sinds half sepetember...).

O ja, blijkbaar is er nog steeds iets niet goed met mijn tobo, want als ik de numlock aanzet, gaat het lichtje bij mijn caps-lock key branden :P Achteraf ben ik daar wel blij mee en laat ik het zo omdat dat normale numlock lampje vrij fel is.

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 24-10-2008 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
Moet ik me helaas bij aansluiten... niet echt een oplossing, jammer dat Dell er niets aan doet (of nog niets aan heeft gedaan). Het lijkt mij overigens iets wat middels een bios update kan worden verholpen.

Dat Windows dit nu software matig al doet okey... Maar het blijft het niet goed functioneren van de Hardware, waar ik voor heb betaald! (Linux heeft b.v. nog wel last van dit, als er 2 keys worden ingedrukt en gereleased, blijft deze key zich herhalen). Aan de numlock oplossing heb ik dan weinig in linux, want dan mis ik de helft van de keys ;). (Ja ik krijg ook geen oplossing bij Dell, en heb verder helaas niet de tijd erachteraan te blijven bellen).

Dit is in het verleden al bij meerdere laptops gedaan in het verleden, echter heeft het meestal tot effect dat sommige keys niet meer worden waargenomen wanneer ze heel snel worden ingetoetst, of als er 2 tegelijk worden ingetoetst. (Valt elders wel over te lezen).

Maargoed, verder blijft het een fijne laptop.

Nieuwe webcam driver verhelpt issues tussen sommige applicaties en de webcam. (22-10-2008)
(Ik hou mn drivers altijd netjes up to date, vandaar)

[ Voor 14% gewijzigd door XiniX88 op 24-10-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Complimenten voor Dell. :P Studio 15 was binnen 9 dagen na bestelling geleverd. :)

verwachte leverdatum stond eerst op 22-11-2008 en is vandaag geleverd :) :)

vanavond aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik heb het wasd probleem nog niet gehad, maargoed ik speel vrijwel geen games op deze laptop.

Zojuist kwam er een pakketje binnen met een nieuw multimedia module. Direct in gezet (toetsenbord moest er ook even uit om kabeltje te bevestigen). Prima gelukt, en zo te zien werkt het prima. Hopelijk is m'n probleem nu opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:59:
Complimenten voor Dell. :P Studio 15 was binnen 9 dagen na bestelling geleverd. :)

vanavond aan de slag...
wtf :P Ik wacht nog steeds.

Post anders ff al je specs uit je offerte. ik ben namelijk wel benieuwd waar het nou aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:59:

vanavond aan de slag...
Ik heb em ook vandaag ontvangen. Hij bevalt me tot nu prima. Ik typ dit ook op mijn studio 1537 :)

edit: even een vraagje over het scherm. Hoe kan je zien of je ook echt een led screen heb (dus geen 1200x800 scherm). Hij geeft wel aan via apparaatbeheer dat dit een sec (samsung) scherm is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb een work-around voor mensen die problemen hebben met het verkrijgen van een ip-adres indien de laptop, met vista, uit hibernate o.i.d. komt.

Ik heb .cmd file gemaakt die de actie van de normale work-around automatisch en veel sneller uitvoert.

De inhoud van de .cmd file is
code:
1
2
3
netsh wlan disconnect
netsh wlan connect name=<naam_van_netwerk>
pause

Bij mij duurt het uitvoeren 1 of 2 seconden, heeel wat sneller dan het handmatig herconnecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Cheesy schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:53:
Ik heb het wasd probleem nog niet gehad, maargoed ik speel vrijwel geen games op deze laptop.

Zojuist kwam er een pakketje binnen met een nieuw multimedia module. Direct in gezet (toetsenbord moest er ook even uit om kabeltje te bevestigen). Prima gelukt, en zo te zien werkt het prima. Hopelijk is m'n probleem nu opgelost :)
Multimedia module??? Mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het trouwens dat je je resolutie niet hoger kan instellen dan 1280 x 800 pixels (bij een 1440 x 900 led scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Zijn er nog mensen die problemen hebben met het eject lampje. Zo nu en dan wanneer ik me laptop opstart / uit slaapstand haal blijft me eject lampje branden en kan ik de andere touch toetsen niet gebruiken.
Ik heb de laptop net 2 weken dus nieuwste bios was al geinstalleerd !

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Zelf op het eject knopje drukken en vervolgens op FN + F10 (als F10 eject was). Vervolgens werkt t panel weer, ik heb er ook last van... Maar iig door meerdere keren op eject te drukken werkt hij weer...

T gebeurd bij mij echter zelden (eens in de 20 keer opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:17:
klopt het trouwens dat je je resolutie niet hoger kan instellen dan 1280 x 800 pixels (bij een 1440 x 900 led scherm)?
Op de bestelsite staan duidelijk de resoluties per scherm weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:11:
[...]

Op de bestelsite staan duidelijk de resoluties per scherm weergegeven.
Ja dat klopt. Maar ben er net achtergekomen dat ze mij een WXGA (1280 x 800 pixels) scherm hebben geleverd, terwijl ik betaald heb voor een WXGA+ (1440 x 900) scherm. Dit verklaart dus dat ik mijn resolutie niet hoger kan instellen dan 1280 x 800 pixels. Ik heb nu daarom een mailtje gestuurd naar de klantenservice, maar ik krijg dus maandag of dinsdag pas weer iets terug (ze zijn niet bereikbaar in het weekend)

Weet iemand trouwens of ze hiervoor gewoon een technici van dell met een nieuw scherm kunnen sturen of zal ik nu mijn hele laptop opnieuw moeten laten maken. Ik baal er wel van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
XiniX88 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:08:
[...]

Multimedia module??? Mis ik wat?
Ja, dat paneeltje met die multimediaknoppen die oplichten. M'n kabel was beschadigd, zit best gebrekkig ingebouwd. Gevolg was dat telkens m'n laptop opstartte omdat die kabel contact maakt. Zelfs midden in de nacht.
hhoekstra schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:36:
Zijn er nog mensen die problemen hebben met het eject lampje. Zo nu en dan wanneer ik me laptop opstart / uit slaapstand haal blijft me eject lampje branden en kan ik de andere touch toetsen niet gebruiken.

Klopt, had ik ook. Erg vervelend vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
hhoekstra schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:36:

Dit had ik ook een tijdje geleden, als ik dan de eject toets die op het gewoon toetsenbord staat FN+F10 deed fade het lichtje uit en gingen mijn multimedia toetsen ineens weer.
Nu heb ik enkel het probleem dat mijn eject NIET meer werkt (enkel nog via windows, eject).

Vandaag had ik overigens weer aan de hand dat de windows toets bleef hangen, dan kan je dus werkelijk niets meer doen op de laptop. Als je e intypt vliegt verkenner open, bij r run enzo... Heb dan ook eens op numlock geduwd en op shitflock maar kon allemaal niets uitmaken. Alleen opnieuw opstarten verhielp het probleem.
Daarna had ik het weer aan de hand met IRQ_LESS_OR_EQUAL blauwe scherm bij het opstarten.
Begin toch erg mijn twijfels te krijgen over de aankoop van deze studio laptop :s
Gisteren werkte ineens mijn biometrische vingerscanner nietmeer, na een reboot werkte deze ook weer.

Lijkt me dat dell deze laptop met superveel kinderziektes op de markt heeft gezet en wij deze nu allemaal mogen "debuggen"? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
siskos schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:41:
[...]

Dit had ik ook een tijdje geleden, als ik dan de eject toets die op het gewoon toetsenbord staat FN+F10 deed fade het lichtje uit en gingen mijn multimedia toetsen ineens weer.
Nu heb ik enkel het probleem dat mijn eject NIET meer werkt (enkel nog via windows, eject).

Vandaag had ik overigens weer aan de hand dat de windows toets bleef hangen, dan kan je dus werkelijk niets meer doen op de laptop. Als je e intypt vliegt verkenner open, bij r run enzo... Heb dan ook eens op numlock geduwd en op shitflock maar kon allemaal niets uitmaken. Alleen opnieuw opstarten verhielp het probleem.
Daarna had ik het weer aan de hand met IRQ_LESS_OR_EQUAL blauwe scherm bij het opstarten.
Begin toch erg mijn twijfels te krijgen over de aankoop van deze studio laptop :s
Gisteren werkte ineens mijn biometrische vingerscanner nietmeer, na een reboot werkte deze ook weer.

Lijkt me dat dell deze laptop met superveel kinderziektes op de markt heeft gezet en wij deze nu allemaal mogen "debuggen"? :s
Dat de windows toets blijft hangen heb ik ook al een paar keer gehad echter was het weer opgelost toen ik een paar keer op de win toets ramde.

edit:

had het nu weer dat eject bleef branden nieuw hieraan is dat de cd-rom constant wil ejecten. Dus hoor steeds dat geluid.

Ik heb afgelopen maandag al een nieuwe cd-rom speler ingekregen dus die kan nu nog niet stuk zijn :')

[ Voor 8% gewijzigd door hhoekstra op 25-10-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
O, lol. Ik dacht dat het ook kwam door mijn beschadigde kabeltje... Maar lijkt erop dat het gewoon een 'standaard' probleem is :')

Maar niet meer mensen last van zomaar opstarten? Dát lag volgens mij wel aan de kapotte kabel, en hopelijk nu gemaakt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens hoe je kan switchen tussen de geintegreerde videokaart (bij mij is dat de intel gma 4500hd) en je normale videokaart (ati 3450)? Dit moet namelijk mogelijk zijn met centrino 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnyvR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 09:04
Vorige week mijn Studio 1537 gekregen. Alles werkt naar behoren behalve de vingerafdruklezer. Bij het opstarten doet vingerafdruklezer het de ene keer wel en de andere keer niet.

Hebben meer gebruikers hier last van ?

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnyvR schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 08:31:
Vorige week mijn Studio 1537 gekregen. Alles werkt naar behoren behalve de vingerafdruklezer. Bij het opstarten doet vingerafdruklezer het de ene keer wel en de andere keer niet.

Hebben meer gebruikers hier last van ?

Weet iemand een oplossing?
Ik heb er geen last van, ben je alle drivers langs gegaan van de studio 1537? Je hebt ook software gekregen van je fingerprintreader en die kan je opnieuw installeren.

En kan jij een intel 4500hd kaart vinden bij aparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:01:
weet iemand trouwens hoe je kan switchen tussen de geintegreerde videokaart (bij mij is dat de intel gma 4500hd) en je normale videokaart (ati 3450)? Dit moet namelijk mogelijk zijn met centrino 2
Hoe weet je dat je ook een geintegreerde Intel videokaart hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:30:
[...]

Hoe weet je dat je ook een geintegreerde Intel videokaart hebt?
Nou bij de centrino 2 platform hoort ook een intel 4500hd kaart erbij te zitten en die moet het mogelijk maken om tussen je gewonen kaart (ati 3450) en de intel te switchen, dit is handig voor je energieverbruik. Ik kan mijn intel kaart alleen niet vinden bij apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:00:
[...]

Nou bij de centrino 2 platform hoort ook een intel 4500hd kaart erbij te zitten en die moet het mogelijk maken om tussen je gewonen kaart (ati 3450) en de intel te switchen, dit is handig voor je energieverbruik. Ik kan mijn intel kaart alleen niet vinden bij apparaatbeheer.
Bij het Centrino 2 platform "hoort" helemaal geen Intel 4500HD kaart bij te zitten. Er "kan" een Intel 4500HD kaart bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:08:
[...]

Bij het Centrino 2 platform "hoort" helemaal geen Intel 4500HD kaart bij te zitten. Er "kan" een Intel 4500HD kaart bij zitten.
Oke, bedankt voor de verheldering ;) . Dan heb ik het verkeerd begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnyvR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 09:04
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 08:40:
[...]

Ik heb er geen last van, ben je alle drivers langs gegaan van de studio 1537? Je hebt ook software gekregen van je fingerprintreader en die kan je opnieuw installeren.

En kan jij een intel 4500hd kaart vinden bij aparaatbeheer?
Kan ik niet vinden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik ook niet. Maar dat zal dan wel horen.

Ik heb vanmorgen vista opnieuw geinstalleerd, maar dit geeft alleen maar problemen. Mijn ati kaart wordt niet meer herkent, je kan b.v niet meer instellen wat je notebook doet als je je scherm dichtklapt en ik kon dell dock niet meer installeren (overigens ook geen cd van gehad). Op de driver cd en de site van dell staan gewoon te weinig en geen goeie drivers (zie maar eens het verschil op de site van dell bij de drivers van de studio 1535).

Ik heb overigens nu alles weer geinstalleerd naar de fabrieksinstellingen en gelukkig werkt alles nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Tja ik ook niet. Maar dat zal dan wel horen.

Ik heb vanmorgen vista opnieuw geinstalleerd, maar dit geeft alleen maar problemen. Mijn ati kaart wordt niet meer herkent, je kan b.v niet meer instellen wat je notebook doet als je je scherm dichtklapt en ik kon dell dock niet meer installeren (overigens ook geen cd van gehad). Op de driver cd en de site van dell staan gewoon te weinig en geen goeie drivers (zie maar eens het verschil op de site van dell bij de drivers van de studio 1535).

Ik heb overigens nu alles weer geinstalleerd naar de fabrieksinstellingen en gelukkig werkt alles nu weer.
Ik heb problemen dat de notebook vaak niet meer in slaapstand wil en dus meteen weer aanspringt. Soms helpt een opstart en soms ook weer niet. Sluimerstand is niet aan te raden omdat ik dan mijn bluetooth kwijt ben. Ben nog steeds in overleg met Dell, maar Dell adviseert nu om windows te herinstalleren en vervolgens de stuurprogramma's 1. Notebook System Software, 2 iNtel Chipset, 3. Audio, 4. Video en 5. Netwerk te installeren.
Is dat niet erg drastisch? Omdat ik toen ik net de notebook had per ongeluk de D-schijf heb gewist, kan ik ook niet meer terug naar de fabrieksinstellingen. Ben bang dat ik straks meer problemen heb dan nu het geval is, zeker gezien bovenstaande opmerkingen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:46:
[...]

Ik heb problemen dat de notebook vaak niet meer in slaapstand wil en dus meteen weer aanspringt. Soms helpt een opstart en soms ook weer niet. Sluimerstand is niet aan te raden omdat ik dan mijn bluetooth kwijt ben. Ben nog steeds in overleg met Dell, maar Dell adviseert nu om windows te herinstalleren en vervolgens de stuurprogramma's 1. Notebook System Software, 2 iNtel Chipset, 3. Audio, 4. Video en 5. Netwerk te installeren.
Is dat niet erg drastisch? Omdat ik toen ik net de notebook had per ongeluk de D-schijf heb gewist, kan ik ook niet meer terug naar de fabrieksinstellingen. Ben bang dat ik straks meer problemen heb dan nu het geval is, zeker gezien bovenstaande opmerkingen. :?
Ik neem aan dat jij een studio 1535 heb en voor die studio heeft dell bijna alle stuurprogramma's op internet staan. Voor de studio 1537 heeft dell veel te weinig stuurprogramma's. Ik kan niet eens mijn videokaart
stuurprogramma installeren, want dell heeft die gewoon niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:57:
[...]

Ik neem aan dat jij een studio 1535 heb en voor die studio heeft dell bijna alle stuurprogramma's op internet staan. Voor de studio 1537 heeft dell veel te weinig stuurprogramma's. Ik kan niet eens mijn videokaart
stuurprogramma installeren, want dell heeft die gewoon niet 8)7
Neen, ik heb de 1735; maakt dat nog iets uit? Dell heeft nog gereageerd en gezegd dat alle vereiste stuurprogramma's op de bijgeleverde cd staan. Ook meldt Dell dat de dockfunctie gewoon zou moeten werken na herinstallatie. Wie heeft er nu gelijk? Ik wacht nog even af en wellicht dat ik het komend weekend eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
  • Laatst online: 19-09 13:42
Voor degenen die net als ik met de 1735 last hebben van krakend geluid: het geldt binnen Dell inmiddels als een 'known issue' en wordt veroorzaakt door brakke drivers voor de wifi-kaart. De nieuwe drivers zullen 9 januari klaar zijn, maar als je hardware-garantie inroept kun je volgens mij vervanging van de wifi-kaart krijgen. Nadeel: de wifi-catcher doet het dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het kraken kun je tegengaan door van het netwerk 802 11abg de 'a' uit te schakelen. Vraag me niet wat het inhoudt, en waar je het kan vinden weet ik ook niet meer. Staat hier wel in dit topic (of eerder topic). Zoekfunctie lukte me niet.

Gevonden:
The fix? Go into the wireless adapter hardware properties and disable 802.11a support and hit the apply button. The change is immediate and all of the audio problems disappear. If you turn 802.11a back on, the crackling comes back immediately.

[ Voor 41% gewijzigd door Cheesy op 27-10-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:46:
[...]
Ik heb problemen dat de notebook vaak niet meer in slaapstand wil en dus meteen weer aanspringt. Soms helpt een opstart en soms ook weer niet. ....
Hmm ik lijk wel iedereen zijn problemen te hebben?
Als ik mijn laptop dichtklap hoor ik hem "uitvallen" en direct erna maakt hij zo het geluid alsof hij een cd neemt "katsjoek". En dan gaat hij weer terug aan.

Wat ik de laatste tijd doe is hem via de startbalk => slaapstand hem in slaapstand zetten en dan pas de laptop dichtdoen, dat werkt hier wel goed.

Overigens al iemand zijn laptop aangesloten op een speakerset of een versterker? Vind dat er ongeloofelijk veel ruis op zit, en als de lader van de laptop insteekt hoor je ook nog eens een soort van gepiep en gekraak :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
siskos schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:48:
[...]

Hmm ik lijk wel iedereen zijn problemen te hebben?
Als ik mijn laptop dichtklap hoor ik hem "uitvallen" en direct erna maakt hij zo het geluid alsof hij een cd neemt "katsjoek". En dan gaat hij weer terug aan.

Wat ik de laatste tijd doe is hem via de startbalk => slaapstand hem in slaapstand zetten en dan pas de laptop dichtdoen, dat werkt hier wel goed.

Overigens al iemand zijn laptop aangesloten op een speakerset of een versterker? Vind dat er ongeloofelijk veel ruis op zit, en als de lader van de laptop insteekt hoor je ook nog eens een soort van gepiep en gekraak :s
Geloof me. Dat probleem heb ik ook soms _O-
Zo te lezen zijn er dus aardig wat klachten die (bijna) iedereen heeft. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb ook net een dell studio gekocht een 1537
en ik heb het probleem dat de laptop niet uit slaapstand of sluimerstand (maakt niet uit welke ik gebruik) wil komen ik krijg een zwart scherm wel brand het power knopje/lampje maar laptop doet niks geen lampjes van bijvoorbeeld hd ofzo branden

op internet zijn er meer mensen met dit probleem en vista bij verschillende laptops alleen dit schijnt allemaal opgelost te zijn door SP1 maar deze is geinstaleerd heb ik gecontroleerd en geprobeerd

hebben jullie dit probleem ook gehad of nog steeds? en weten jullie mischien een oplossing?

verder werkt de laptop helemaal goed ben er vet blij mee :)

groeten Sander Baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cheesy schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:15:
Het kraken kun je tegengaan door van het netwerk 802 11abg de 'a' uit te schakelen. Vraag me niet wat het inhoudt, en waar je het kan vinden weet ik ook niet meer. Staat hier wel in dit topic (of eerder topic). Zoekfunctie lukte me niet.

Gevonden:

[...]
Hier staat heet beschreven
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:04:
Voor mensen die nog een hardnekkig geluidsprobleem(storen) ondervinden, heb ik hier een oplossing die voor 99% zal werken(bij mij in ieder geval...).

In apparaatbeheer ga je naar eigenschappen van je wireless internetkaart, dan geavanceerd en in de lijst 'eigenschappen' klik je op 'frequentiebanden uitschakelen' Hier schakel je 802.11a als waarde uit.

Daarnaast zou je ook nog de Wifi switch en Wifi catcher in de bios eens uit kunnen zetten en de Quickset zonder radio control installeren.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:27:
hallo,

ik heb ook net een dell studio gekocht een 1537
en ik heb het probleem dat de laptop niet uit slaapstand of sluimerstand (maakt niet uit welke ik gebruik) wil komen ik krijg een zwart scherm wel brand het power knopje/lampje maar laptop doet niks geen lampjes van bijvoorbeeld hd ofzo branden

op internet zijn er meer mensen met dit probleem en vista bij verschillende laptops alleen dit schijnt allemaal opgelost te zijn door SP1 maar deze is geinstaleerd heb ik gecontroleerd en geprobeerd

hebben jullie dit probleem ook gehad of nog steeds? en weten jullie mischien een oplossing?

verder werkt de laptop helemaal goed ben er vet blij mee :)

groeten Sander Baas
Ik heb hetzelfde probleem. Ik hoop dat ze met een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Mijnus is nu ook binnen :) tot nu toe een prachtding, Sluimerstand probleem heb ik geen last van trouwens. (mischien is het al verholpen door dell en dat vandaar de levertijden zo lang waren)

Wel vind ik de HD DVD rom drive(als het de DVD is...) erg veel vibreren, is dit standaard? of ben ik de enige die er last van heeft.

Krakend geluid heb ik wel last van :( Hoewel het af en toe een kraakje is erg irritant. Heb nu de 5 ghz band uitgezet (a) maar dit heb ik liever niet aangezien ik nu via een dual band router werk en de 5ghz band de minste storing geeft. hoop dus dat dell een beetje opschiet met die nieuwe driver.

[ Voor 56% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 29-10-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 08:16
Vandaag de Dell service in optima forma meegemaakt. Gisterochtend een email gestuurd omdat de E van het DELL logo op de backcover los was gelaten. Gisteren email terug gehad van de technisch support, adresgegevens doorgegeven. Vanmorgen belt de monteur om een uurtje later meteen de gehele backcover te vervangen!! Super!!

Overigens is het sluimerstand probleem ook op mijn, Studio 1535, aanwezig. Nu al een paar keer meegemaakt. Ook na een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:06:
Mijnus is nu ook binnen :) tot nu toe een prachtding, Sluimerstand probleem heb ik geen last van trouwens. (mischien is het al verholpen door dell en dat vandaar de levertijden zo lang waren)

Wel vind ik de HD DVD rom drive(als het de DVD is...) erg veel vibreren, is dit standaard? of ben ik de enige die er last van heeft.

Krakend geluid heb ik wel last van :( Hoewel het af en toe een kraakje is erg irritant. Heb nu de 5 ghz band uitgezet (a) maar dit heb ik liever niet aangezien ik nu via een dual band router werk en de 5ghz band de minste storing geeft. hoop dus dat dell een beetje opschiet met die nieuwe driver.
Heeft bij mij niet geholpen, dus ik heb frequentiebanden weer op normaal gezet (geen uitschakelen).
Ik denk dat ik maar wacht met het advies van Dell op te volgen om een schone installatie te doen om het sluimerstand en slaapstandprobleem op te lossen. De computer werkt verder prima (op kraken na). Ik zet hem dan maar liever helemaal uit dan weer alles opnieuw te installeren met misschien als resultaat dat het geen oplossing heeft geboden voor de slaapstand-functie.
Drive vibreert inderdaad soms gigantisch; komt misschien omdat het geen lade is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:15:
[...]

Heeft bij mij niet geholpen, dus ik heb frequentiebanden weer op normaal gezet (geen uitschakelen).
Ik denk dat ik maar wacht met het advies van Dell op te volgen om een schone installatie te doen om het sluimerstand en slaapstandprobleem op te lossen. De computer werkt verder prima (op kraken na). Ik zet hem dan maar liever helemaal uit dan weer alles opnieuw te installeren met misschien als resultaat dat het geen oplossing heeft geboden voor de slaapstand-functie.
Drive vibreert inderdaad soms gigantisch; komt misschien omdat het geen lade is?
Wat bedoel je trouwens met kraken? Bedoel je die ruis als je een koptelefoon op heb?

Heb trouwens net de laptop weer succesvol uit slaapstand kunnen halen, dus ik snap er niks van.

Die drive vibreert bij mij weinig tot geen (behalve als ik er net een cd heb ingedaan), dus misschien functioneert hij bij jullie niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:15:
[...]

Bij mij is het kraken door deze aanpassing verleden tijd.
[hr[
Het probleem van het hangen van de a,w,s,d is bij mij niet opgelost met Numlock aanzetten :?

[ Voor 15% gewijzigd door Tukk op 30-10-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabbie_Kabbie schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:22:
[...]

wtf :P Ik wacht nog steeds.

Post anders ff al je specs uit je offerte. ik ben namelijk wel benieuwd waar het nou aan ligt.
Dit zijn mijn specs:

210-25099 Studio 1537 : Intel Core 2 Duo T5800 (2.0GHz,800MHz,2MB) 1 549,59 549,59 S
200-56029 N1053503 1 S
230-10224 Display : 15.4in Widescreen WXGA with TrueLife - LED 1 S
214-10071 Palmrest : Fingerprint Reader Biometric 1 S
319-10040 Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera - CCFL 1 S
320-10269 LCD Back Cover : Midnight Blue Microsatin Finish 1 S
340-15729 Ship Accessory : Dutch Docs 1 S
340-15751 Resource DVD : Studio 1537 Diagnostics and Drivers 1 S
370-13694 Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel 1 S
400-14716 Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) 1 S
429-13240 Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1 S
450-12155 Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter 1 S
450-12191 Power Cord : European 2M 1 S
451-10559 Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION 1 S
460-10282 Carry Case : Not Included 1 S
490-10894 Graphics : 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450 1 S
555-10933 No Bluetooth Upgrade 1 S
555-11434 Wireless : Dell Wireless 1397 (802.11 b/g) Mini Card European 1 S
555-11449 Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo 1 S
570-10535 Mice : Not Included 1 S
583-11854 Keyboard : Internal Dutch Qwerty Keyboard 1 S
619-13579 Operating System : Dutch Windows Vista Home Premium SP1 (32Bit OS) with Recovery DVD 1 S
630-11003 Dutch - Microsoft Works 9.0 1 S
640-10787 Dell Video Chat 1 S
640-10551 Dell Support Center 2.0 1 S
640-10785 Dell Dock 1.0 1 S
650-11414 Dutch Norton Internet Securities 2008 - 30 Day Trial Version 1 S
754-11316 1Yr Limited Warranty - Collect & Return 1 S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:22:
[...]

Weet iemand trouwens of ze hiervoor gewoon een technici van dell met een nieuw scherm kunnen sturen of zal ik nu mijn hele laptop opnieuw moeten laten maken. Ik baal er wel van :(
Bij de zakelijke gebruikers komen ze langs met een andere scherm, ik weet niet hoe dit zit met particulieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:53:
[...]

Bij de zakelijke gebruikers komen ze langs met een andere scherm, ik weet niet hoe dit zit met particulieren
Ze zeggen tegen mij dat ze dit alleen maar kunnen doen als er iets kapot is. Ze moeten nu dus mijn laptop opnieuw bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Dell nu de volgende reactie gehad:
"Wat betreft de slaap stand schijnt een Vista probleem te zijn en er zou een update binnenkort verschijnen.
De wifi switch kunt u uit doen en dan zou het gekraak inderdaad weg moeten zijn.
Hier kom inderdaad ook een nieuwe driver voor
."
Ik ga dus maar geen herinstallatie uitvoeren voor het soms voorkomende slaapstandprobleem.
Vibreren van de dvd-drive is uiteraard alleen als hij bezig is met het lezen van veel data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:54:
[...]

Ze zeggen tegen mij dat ze dit alleen maar kunnen doen als er iets kapot is. Ze moeten nu dus mijn laptop opnieuw bestellen.
Dat is best wel lullig, hopelijk valt de levertijd mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Over dat vibreren, heb ik ook op mijn laptop, (geen dell) alleen als hij iets installeert van de cd/dvd.
Wat is het verschil eigenlijk tussen een 1535 en een 1537? Ik vind hier op de site enkel de 1535.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Heb nu toch een klein probleempje met de 1535. Soms gooit hij zomaar de cd die erin zit eruit zonder dat ik iets heb gedaan. Andere er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb met de slaap of sluimermodus dat als de laptop er kort in zit (denk ongeveer onder een uur) dan gaat het prima komt hij er nog uit word het langer dan wil hij niet meer opstarten (zeer irritant) |:(

en af en toe probeert mijn dvd drive te ejecten zomaar uit het niets en dan een stuk of 6 keer achter elkaar :?

geluid kraakt bij mij niet en ruis vind ik wel mee vallen

hebben jullie nog tips rondom de problemen met slaapmodus en dvd drive? :*)

bij voorbaat dank

groeten sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
heeft iemand al contact gehad met dell over dat eject lichtje wat blijft branden en wat hebben ze voor antwoord erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik had het zojuist ook. Ging niet uit, bleef maar ejecten. Toen 5 seconden m'n vinger er op gelegd, en het ging uit.
Weet niet of dit dé oplossing is, volgende keer werk het misschien wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik kan me herinneren dat mensen problemen hadden met externe monitor en/of beamer.
4 dagen geleden nieuwe videokaart driver voor dat probleem:

http://ftp.us.dell.com/video/R200374.exe
AMD ATI Mobility Radeon™ HD 3450

(directe link, anders komt m'n servicetag zichtbaar)

[ Voor 58% gewijzigd door Cheesy op 31-10-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:08
Helaas wil 'm lcd van m'n desktop nogsteeds niet als 2e monitor. Hij knippert ongv. op 1hz ofzo: 1 sec aan en dan weer 1 sec uit. Resolutie en refreshrate maken niet uit :(

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu we het toch over video kaarten hebben

zou een verloop van vga => scart (rgb) werken met deze laptop ik heb nl niet een luxe hd tv ofzo en wil me films wel op me ouderwetse tv zien :z

media markt verkoopt zo`n kabeltje bijvoorbeeld maar moet 21 eu kosten :|

maar wat denken jullie zou het werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
Heuj, ik heb toenet m'n studio binnen gekregen. Ik zie tot m'n verbazing dat er een HD 3470 in zit ipv een HD 3450 die ik had besteld? Ik heb geen klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatchampion schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:41:
Heuj, ik heb toenet m'n studio binnen gekregen. Ik zie tot m'n verbazing dat er een HD 3470 in zit ipv een HD 3450 die ik had besteld? Ik heb geen klagen :+
Je heb gelijk, de mijne heeft ook een 3470 kaart. Ik heb net everest gedownload. Dat is dan weer meegenomen :). Dit verklaart dan ongetwijfeld ook waarom de ati 3450 drivers van de dell site het niet deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
ik heb alleen 2 problemen met de drivers:
  1. de 1349 net adapter
  2. unknown device (location on ms acpi compliant system)
Hiernaast ook de software voor de fingerprintreader. Device wordt wel herkent maar kan geen afdrukken nemen omdat er geen software erbij zit. => in cd :z

Weet iemand waar ik de drivers en software kan vinden?

* wel een machtig ruim scherm tov 1280 x 800 van de oude lapflop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:52:
[...]

Je heb gelijk, de mijne heeft ook een 3470 kaart. Ik heb net everest gedownload. Dat is dan weer meegenomen :). Dit verklaart dan ongetwijfeld ook waarom de ati 3450 drivers van de dell site het niet deden.
Ik heb ook de 3470 :P maar als ik erop google kom ik alleen maar berichten tegen dat het de 3450 zou zijn met een andere naam :/

edit: Ergens anders kom ik everest dit tegen: Beschrijving ATI MOBILITY Radeon HD 3450

[ Voor 8% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 01-11-2008 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:59:
nu we het toch over video kaarten hebben

zou een verloop van vga => scart (rgb) werken met deze laptop ik heb nl niet een luxe hd tv ofzo en wil me films wel op me ouderwetse tv zien :z

media markt verkoopt zo`n kabeltje bijvoorbeeld maar moet 21 eu kosten :|

maar wat denken jullie zou het werken? :?
Ik heb gister via Internet zo'n kabel besteld (13 euro incl. verzendkosten nieuw!). Ik ga dus ook testen of dit daadwerkelijk werkt (je tv moet dit ook ondersteunen ofzo...) dus laat het ZSM weten!

Maar Persoonlijk vind ik het wel een groot min punt dat er geen Svideo op zit. want de laptop is toch als multimedia pc gepresenteerd en HDMI is digitaal wat bijna geen enkele oude tv ondersteund en VGA aansluitingen hebben tv's ook bijna niet!

[ Voor 16% gewijzigd door willyfreak op 01-11-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:08
En daarom gaan ze ook voor de nieuwe standaart: hdmi ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 15:07
Ik heb gisteren mijn Dell Studio 1537 thuis gekregen. Mooi systeempje, vooral het scherm echt kraakhelder gewoon. Ik heb alleen het probleem dat ik op de media sensitive bar de twee linker knoppen niet kan gebruiken (terugspoelen, Mediaconnect). Er zit daar een soort van bobbel op, waardoor je het plastic moet indrukken. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Ik heb Dell al een mailtje gestuurd. Hoop niet dat ik hem moet terugsturen, dat is echt bout. Hoop dat ze iemand langs kunnen sturen!

anyways: iemand anders die dit ook heeft/heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
KoenCows schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:21:
Ik heb gisteren mijn Dell Studio 1537 thuis gekregen. Mooi systeempje, vooral het scherm echt kraakhelder gewoon. Ik heb alleen het probleem dat ik op de media sensitive bar de twee linker knoppen niet kan gebruiken (terugspoelen, Mediaconnect). Er zit daar een soort van bobbel op, waardoor je het plastic moet indrukken. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Ik heb Dell al een mailtje gestuurd. Hoop niet dat ik hem moet terugsturen, dat is echt bout. Hoop dat ze iemand langs kunnen sturen!

anyways: iemand anders die dit ook heeft/heeft gehad?
Zelf mn media bar die geheel niet werkte (wel oplichte, maar niets uitvoerde) oplossing was: BIOS reset (batterij eruit, oplader eruit, 10 sec de uitknop inhouden).

Overigens mocht je media bar stuk zijn komen ze langs om hem te maken (iig bij mij) en nee ik heb niet de uitgebreide garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 15:07
XiniX88 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:15:
[...]

Zelf mn media bar die geheel niet werkte (wel oplichte, maar niets uitvoerde) oplossing was: BIOS reset (batterij eruit, oplader eruit, 10 sec de uitknop inhouden).

Overigens mocht je media bar stuk zijn komen ze langs om hem te maken (iig bij mij) en nee ik heb niet de uitgebreide garantie.
Oke, dat is dan wel netjes van hun. Ik zag op youtube ook een video van iemand die hetzelfde probleem had. Ik denk dat de maat net iets te groot is, of dat de lijm ofzo losgelaten heeft. Maar goed. Mail is de deur uit, maandag maar meteen bellen. Hopelijk komen ze idd langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie nu ook dat de onderkant van mijn laptop niet goed vast zit lijkt ook klem te zitten ofzo steekt een beetje uit :(

nu dell maar ff gemaild over me problemen en inderdaad ook maandag maar ff bellen!
Pagina: 1 ... 8 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.