Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
XiniX88 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:04:
Ik wil niet lullig doen, maar moet dit topic niet gaan over de ervaringen van de Dell Studio 15 in plaats van dat ik 600x ongeveer gelijke specificaties + prijzen zie. Lijkt me leuker dat er dingen worden gemeld als alle drivers voor XP, touchpad drivers voor Vista enzovoorts (dus waar andere echt iets aan hebben). Of "door te bellen kan je ook backgroundverlichting" hebben.
So what? Blijkbaar voel ik me aangesproken. Waarom zou je niet over prijzen mogen praten? Lijkt me toch wel apart als een bijna vergelijkbaar systeem 200 euro duurder uitvalt. Dat er dan toevallig 3x een post staat met een specificatie kan dan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 08:38:
Kost je scherm en garantie 200 euro?
Ik heb geen extra garantie en een wat ander beeldscherm en was 200 minder kwijt.
Garantie is €150,- heb al 2x een dell gehad, en de service is echt super. De 1e laptop is binnen 3 jaar voor de helft vervangen, en bij m'n inspiron isook al het nodige vervangen. En dat allemaal onder garantie. Dus uiteindelijk €50,- duurder uit, maar had hem nu nodig, dus vandaar niet verder gewacht op deals enz.
Straks maar eens kijken of ik vista media center er op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:19
Jeroenz18 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:02:
[...]

Ik had ze ook al online gezet ;) : http://dellstudio.jeroenzelle.nl

Mss zijn het dezelfde files....
:$ Dacht dat dat de Vista drivers waren :x

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
visie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:23:
[...]

Garantie is €150,- heb al 2x een dell gehad, en de service is echt super. De 1e laptop is binnen 3 jaar voor de helft vervangen, en bij m'n inspiron isook al het nodige vervangen. En dat allemaal onder garantie. Dus uiteindelijk €50,- duurder uit, maar had hem nu nodig, dus vandaar niet verder gewacht op deals enz.
Ok ok. Die 50 euro kan inderdaad overal in zitten. Zou goed kunnen dat het de verzendkosten zijn, die had ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184366

Hoe kan ik nou zien wat voor scherm ik heb? Heb een 1440*900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:40
Volgensmij zijn alle 1440 x 900 LED schermen of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Volgens mij wel :Y
Heten op de site dacht ik WLED, voordeel is ook de hogere resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

visie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:23:
[...]

Hmm, dat is niet echt een goed teken, dat er uberhaupt zoveel vervangen moest worden. Mijn eerste Dell (Inspiron 9300) heeft 3 jaar perfect gewerkt, maar deze Studio moest na een week al binnenste buiten worden gekeerd. Vraag me af hoe vaak dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tukk schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:07:
Heeft iemand ervaring met het WUXGA-scherm?
Ik heb wel gezien dat meerdere dit scherm hebben besteld, maar ik heb nog egen meningen gehoord.

Ik zit nu zelf achter een 1440*900-scherm, dat bevalt me erg goed, geeft een WUXGA niet erg kleine letters pixels waardoor je alles zelf gaat vergroten om het weer te kunnen zien?
Ik heb hiervoor een Full Hd gehad. Op zich was het net te doen, maar de lettertjes van fok waren net iets te klein. 1440x900 daarentegen is weer net iets te groot, 1600x1080 ofzo was misschien een mooiere maat geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft er zijn Studio aangesloten op een tv via HDMI? Ik krijg het maar niet lekker voor elkaar!
Ik ben elke keer continu aan het kloten om uberhaupt beeld en/of geluid te krijgen!! Als ik iets aan het kijken ben en ik switch van input op de TV (van HDMI naar gewone tv bijv) en ik ga weer terug naar de laptop dan ben ik het geluid kwijt!! Het enige wat dan helpt is de laptop uitzetten en weer aanzetten!!! Kabels erin en eruit werkt niet, sterker nog, op een gegeven ogenblik ben je ook nog eens je beeld kwijt!!!

Ik gebruik ook hibernation ipv uitzetten omdat dat *veel* sneller start en stopt, maar als ik weer 'ontwaak' dan heb ik geen beeld! Kabel erin en eruit werkt niet. Opnieuw moet de laptop UIT en weer aan (simpel rebooten werkt niet!!). Ik heb trouwens een LG 50PG6000 tv. Helaas heb ik geen andere tv met hdmi om het te testen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Ik zal vanavond weer is gaan kloten met mijn lcd tv. Ik had 't alleen heel even getest toen ik 'm net had, en dat leek goed te werken, maar dat was ook alleen ff 5 min kijken of die fullhd trok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 25649 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 07:59:
[...]
Hmm, dat is niet echt een goed teken, dat er uberhaupt zoveel vervangen moest worden. Mijn eerste Dell (Inspiron 9300) heeft 3 jaar perfect gewerkt, maar deze Studio moest na een week al binnenste buiten worden gekeerd. Vraag me af hoe vaak dat gebeurt.
Tja klinkt niet goed, maar de eerste latop had ik via marktplaats gekocht voor echt een prikkie (en nee niet gejat!) Er zat bv een 10gb HD in en toen ie begon te tikken dell gebeld en kreeg een 20gb omdat ze geen 10 meer hadden. Nette service. Ook 1 pixel kapot nadat ie een klap had gekregen, ook netjes geregeld!
En bij de inspiron 6400 zijn de multimedia knoppen vervangen nadat ik hard op moest drukken
(werkten nog wel) Ook netjes vervangen.
Ik heb alle vertrouwen in dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

visie schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:08:
[...]

Tja klinkt niet goed, maar de eerste latop had ik via marktplaats gekocht voor echt een prikkie (en nee niet gejat!) Er zat bv een 10gb HD in en toen ie begon te tikken dell gebeld en kreeg een 20gb omdat ze geen 10 meer hadden. Nette service. Ook 1 pixel kapot nadat ie een klap had gekregen, ook netjes geregeld!
En bij de inspiron 6400 zijn de multimedia knoppen vervangen nadat ik hard op moest drukken
(werkten nog wel) Ook netjes vervangen.
Ik heb alle vertrouwen in dell!
Ja de service is gewoon goed (ondanks wat men zegt), maar ik vraag me af of de storingen nou echt zo veelvuldig voorkomen. En of dat bij andere grote fabrikanten ook zo is (sony, toshiba, hp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Het is (vind ik) ook groot verschil waar jij de laptop voor gaat gebruiken.

Als jij de laptop iedere dag mee naar school/werk neem en altijd met je mee is dan loop je ook meer het risico dat er iets mis gaat. Als je dan een uitgebreide garantie neemt is dat meestal niet voor niks geweest (ook als je hem niet lang kan missen want opsturen duurt ook lang).

Als jij je laptop gebruikt als desktopreplacemend (hoop dat ik het goed geschreven heb O-) )
dan heb je een stuk minder kans dat er iets mee gebeurd dus heb je ook niet zo'n uitgebreide garantie/verzekering nodig bij dell.

Dit was ook de reden dat ik de 3 jaar garantie plus verzekering had gekozen omdat ik laptop altijd mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240196

Ben ik met Willyfreak eens, ik wil hem ook voornamelijk als desktopreplacement gebruiken en ga er niet mee zeulen in de trein. Daarom wil ik ook een 17" en weinig garantie.

Zoals ik de specs had gepost op de pagina hiervoor heb ik hem ook besteld, maar dan met het scherm met LED verlichting. Vond dit een hoog genoeg resolutie (1400x900 oid) en het lagere energieverbruik, iets dunnere scherm en 100 euro lagere prijs was mij genoeg reden om deze te nemen.

Heb keyboard met backlight besteld, zeker omdat de reacties aangaven dat dit erg handig is (voor 40 eu is het de moeite waard).

Bedankt voor alle adviezen, en als ik hem binnen heb (eind september) zal ik eens wat ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268666

Ik ga proberen zo'n o zo handig backlight toetsenbord apart na te bestellen, heb mijn systeem al een aantal maanden; uiterst tevreden overigens. Zie hier veel posts over dat backlight, maar kan toch echt nergens de configuratie op dell.nl hiervoor vinden. Moet je dit apart aangeven bij de sales ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Welke laptop heb je dan precies?

Want op de studio 15 kun je geen backlite verkrijgen maar op de studio 17 wel.

ps. mijn laptop is eindelijk uit de preproductie fase (wachten op onderdelen) na een kleine 2 weken en nu word het "zorgvuldig" in elkaar gezet

[ Voor 3% gewijzigd door willyfreak op 06-09-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Backlight kan je alleen telefonisch bestellen, waarom weet ik niet. En of het op de Studio 15 niet kan, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-07 10:39
Voor de mensen met Vista x64: driver voor touchpad, dit is de officiele driver voor de Dell 15 & 17 Studio. Die hiervoor was er 1 voor een andere laptop (waarbij sommige functies niet helemaal top werken (waaronder de disable touchpad if other mouse is connected)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-07 11:10
Anoniem: 240196 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:51:
Backlight kan je alleen telefonisch bestellen, waarom weet ik niet. En of het op de Studio 15 niet kan, weet ik niet.
Ik heb telefonisch een Studio 15 besteld met backlit toetsenbord :)
Deze staat op dit moment in productie.

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Ik had mijn studio ook telefonisch besteld en kon geen backlite kiezen. (studio 15)

Ook een andere forum lid hier op tweakers had dit bevestigd dat het niet kon (enkele pagina's terug)

Beetje vaag bij dell dat andere het weer wel kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:55

RBH

Ik heb nu meer dan 3 weken terug mijn Dell Studio 15 besteld (WLED scherm, 160GB 7200 rpm scherm en de T5550 C2D), maar hij staat nog steeds in pre-productie, leverdatum is 17-09-08, ik hoop echt dat hij nu snel komt. Hij staat nu al namelijk 3 weken in pre-productie... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Staat inderdaad erg lang in pre-productie.

Hoop voor jouw niet dat de eind datum word verschoven.

Stel dat de datum gewoon klopt bij RBH zal ik hem eerder krijgen dan mijn eind datum want bij mij is die al uit de pre-productie terwijl ik hem pas op de 27ste verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Wellicht ligt het aan het feit dat ik een configuratie wilde die niet zo in het systeem stond. Namelijk een Studio 15 met een 7200rpm 160 GB en dat WLED scherm? Moest speciaal voor mij worden samengesteld. Nougoed, ze hebben mij beloofd dat ik hem op of vóór 17-09-08 krijg. Daar ga ik vanuit. Als ik hem dan nog niet heb ga ik een belletje plegen.

Moet ik nu alvast een mailtje schrijven naar ze? Of ze misschien al wat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268614

RBH schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:15:
Wellicht ligt het aan het feit dat ik een configuratie wilde die niet zo in het systeem stond. Namelijk een Studio 15 met een 7200rpm 160 GB en dat WLED scherm? Moest speciaal voor mij worden samengesteld. Nougoed, ze hebben mij beloofd dat ik hem op of vóór 17-09-08 krijg. Daar ga ik vanuit. Als ik hem dan nog niet heb ga ik een belletje plegen.

Moet ik nu alvast een mailtje schrijven naar ze? Of ze misschien al wat weten?
Een mailtje zal niet veel doen. Ze moeten dat bij de fabriek regelen, en een inhoudelijk antwoord zal je toch niet krijgen. Mijn datum is ook niet gehaald, werd toen weer een maand verzet, en 3 dagen nadat duidelijk werd, dat ie de geschatte leverdatum niet zou halen kwam ie als nog.... Na 4 weken lang in preproductie gestaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Kunt altijd een belletje plegen en dan kunnen hun het voor jouw opzoeken.

Maar ik denk als jij op de site niets meer kan zien dan de status dat hun jouw ook niet verder kunnen helpen. (hooguit laten weten welke onderdelen er nog moeten komen)

Verder zal het dan aan de hardeschijf liggen en niet de WLED want ik had ook de WLED en die van mij was vandaag in productie genomen. eventueel kun je de schijf nog wijzigen naar eentje die wel voorraadig is? scheeld mischien wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Goed. Ik ging net toch nog maar even kijken bij de status van de Laptop. Er staat nu "In Productie"! :D

Alleen, staat er ook nog heel flauw bij:
Uw bestelling is in productie sinds 14-8-2008
:|

Ze hebben me gewoon expres laten stressen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door RBH op 06-09-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
RBH schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:36:
Goed. Ik ging net toch nog maar even kijken bij de status van de Laptop. Er staat nu "In Productie"! :D

Alleen, staat er ook nog heel flauw bij:

[...]

:|

Ze hebben me gewoon expres laten stressen. :P
Dat klopt niet helemaal. Die datum is wanneer hun het geld binnen hebben gekregen (zal dus 2 nadat jij je order had geplaatst zijn)

Bij mij staat dit er ook (dat mijn laptop al 2 weken in productie is) maar dat is volgensmij niet zo. Volgensmij gewoon sinds vandaag/gisteren dat die pas in productie is. anders lijkt mij het vrij vaag?
Want bij mij is die ook pas sinds vandaag in productie genomen (status veranderd van pre-productie naar productie) maar er staat dus alwel dat die al 2 weken in productie is.

[ Voor 11% gewijzigd door willyfreak op 06-09-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ja, dat lijkt mij ook idd. Achja, ben in ieder geval blij dat er nu wat gebeurt. :) We wachten af. Als 'ie er is zal ik wel wat foto's plaatsen. :) Heb jij nog gekozen voor een andere kleur cover ofzo? Ik niet, gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Ik heb voor de topo partroon met zwarte sierstrepen gekozen (kon gratis kiezen als actie inplaats van de 40 euro extra die het anders kost)

Nou maar kijken wie heb eerder binnen heeft. allebij vandaag ik productie genomen alleen had ik hem pas 27ste besteld en jij al stuk eerder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Klopt. ;) Misschien hebben ze vandaag pas het systeem bijgewerkt o.i.d. :P

Ik heb hem de 12e besteld.. We gaan kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
RBH schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:17:
Klopt. ;) Misschien hebben ze vandaag pas het systeem bijgewerkt o.i.d. :P

Ik heb hem de 12e besteld.. We gaan kijken. ;)
Zou ik nog best kunnen geloven. dat nu opeens iedereen die een systeem gekocht heeft en in bestelling heeft nu allemaal oppeens in productie staan inplaats van pre-productie.

En dan krijg je dit te zien in de mail "Door onderstaande link aan te klikken laat OrderWatch u toe de status van uw order te kennen, 24 uur per dag, in real-time"

ag zal wel met korreltje zout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

willyfreak schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:37:
[...]

Zou ik nog best kunnen geloven. dat nu opeens iedereen die een systeem gekocht heeft en in bestelling heeft nu allemaal oppeens in productie staan inplaats van pre-productie.

En dan krijg je dit te zien in de mail "Door onderstaande link aan te klikken laat OrderWatch u toe de status van uw order te kennen, 24 uur per dag, in real-time"

ag zal wel met korreltje zout zijn.
Ach, vind het al leuk dát we de status kunnen bekijken. :) Vind het alleen wel jammer, mijn broer heeft steeds zijn dingen van Dell binnen twee weken binnen, en ik moet er weer meer dan 3 weken op wachten.. :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Afgelopen week 1 dag op school geweest. Niet lopen patsen ofzo met m'n studio 15, maar van veel mensen krijg je wel een complimentje over het ding. Leuk design, en de topo-afwerking valt goed in smaak. Niet dat het belangrijk is, maar wel leuk om te horen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65209

Hmmm, of de mensen in de fabriek waar de studios in elkaar geknutseld worden hebben gestaakt en zijn gisteren weer begonnen met werken, of ze hebben gisteren een major update in alle statussen gedaan, want ook mijn studio 17 staat sinds gisteren op fase 3 in productie.
Inderdaad ook met een datum van 2 dagen na betaling ofzo).

Misschien ben ik dan wel de eerste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272408

Vrijdag Studio 1735 binnengekregen, dus nog net binnen 2 weken al ontvangen. Het 1.440 x 900 scherm bevalt goed. Het oogt helderder dan exact hetzelfde scherm op mijn eerdere Dell Inspiron 1520. Jammer dat ik ook last heb van het krakend geluidje af en toe. Heb al de hiervoor vermelde oplossingen geprobeerd (driver download en wireless 801.11a uitgeschakeld), maar zonder resultaat. Ook vind ik dat de ventilator wel bijna non stop staat te draaien. Hoop dat daar nog een oplossing voor gevonden wordt. Heb gisteren een mailtje hierover naar Dell gestuurd.
Iemand schreef dat je met gemak de D-schijf kunt legen omdat je toch de driver-cd's hebt. Ik had er (omdat ik via easy tranfer instellingen wilde overzetten) een deel van de D-schijf gewist, maar dat blijkt toch niet handig te zijn geweest. Ik heb nu door easy transfer problemen met mijn email (zie ander topic) en dacht de pc dan maar terug te zetten naar de fabrieksinstellingen volgens instructies Dell handboek. Helaas, dat lukt nu niet meer; krijg steeds de melding dat een driver ontbreekt en dat ik die eerst moet installeren; heb nu bijna alle cd's weer op de D-schijf staan, maar blijf die melding houden en kan dus niet terug naar fabrieksinstellingen. Voor nu laat ik het maar zo, maar die D-schijf zomaar wissen is voor minder handige mensen (zoals ik) niet zo verstandig.
Verder vind ik de Studio 1735 qua design er wel heel mooi uitzien. Toetsen van toetsenbord zijn wat kleiner dan die van de Inspiron 1520 en dat is wel wat jammer, maar daar staat tegenover dat ik een zwart toetsenbord toch prettiger vind dan een zilverkleurig toetsenbord. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273550

Ik wil binnenkort de Studio 15 gaan bestellen om mee naar school te nemen (HBO Civiele techniek), maar ik heb nog wat vragen die ik graag beantwoord zou willen hebben.

-ik zou graag willen weten of je ook autocad 2009 (of anders 2006, want die gebruiken we op school) zou kunnen draaien op deze laptop (en dat hij het ook normaal draait, zonder het vastlopen van de laptop)
-als ik een laptop samenstel op de dell site kan ik nergens die dell travel remote control Express card aanklikken. Kan je die dus niet bestellen?
-ik heb ook op verschillende Amerikaanse forums klachten gehoord over dat het toetsenbord veel beweegt als je er op drukt en dat de materialen waarvan de studio gemaakt is slecht tot matig zijn. Klopt dit?

De specs van de laptop die ik wil zijn:

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - LED
KLEUREN, DESSINS EN BESCHILDERINGEN Pikzwart met matte afwerklaag
LCD-SCHERM 15,4-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
GRAFISCHE KAART 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
BIOMETRISCHE IDENTIFICATIE Biometric Fingerprint Reader
Bluetooth Dell Wireless 370 Bluetooth-module

En dan wil ik in plaats van die 320 GB (5.400 rpm) harde schijf een 200 GB (7.200 rpm) harde schijf in de laptop en een dell travel remote control Express card erbij.

Iemand nog tips of opmerkingen over dit systeem?

en alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Autocad 2009 zou toch op elk nieuw systeem moeten werken lijkt mij hoor. Ik zou daar niet over inzitten. Ik draai zelf 2008 op m'n Studio15 (bouwkunde).

Hier geen problemen met toetsenbord, materialen geef ik een 7 op schaal van 10. Kan altijd beter, maar is weinig op aan te merken.
Die Remote Control moet je even goed nakijken. Misschien is 'ie al inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cheesy schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:53:
Autocad 2009 zou toch op elk nieuw systeem moeten werken lijkt mij hoor. Ik zou daar niet over inzitten. Ik draai zelf 2008 op m'n Studio15 (bouwkunde).

Hier geen problemen met toetsenbord, materialen geef ik een 7 op schaal van 10. Kan altijd beter, maar is weinig op aan te merken.
Die Remote Control moet je even goed nakijken. Misschien is 'ie al inbegrepen?
Ok, bedankt voor je reactie ;)

Ik ben blij dat bij jou autocad goed draait, want dan hoef ik in ieder geval niet naar betere laptops te kijken.

Een 7 is ruim voldoende, dus dat is dus geen probleem. Ik ga voor die remote control nog wel eve bellen naar dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Remote control zit er volgensmij ook gewoon bij inbegrepen (kun je eventueel zien als je je koop bijna afrond dan staat het er volgensmij ergens bij)

autocad wert zoieso vrij goed. is vrij zwaar programma kwa berekeningen maar de procesor kan dit gemakkelijk af en volgensmij vraagt autocad ook wel wat van je video kaart? als je echt met 3d models gaat werken maar die 3450 is vrij vlotte kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@Dutchlord: Ik zou voor een 7200rpm HDD gaan. (Wat ik ook gedaan heb :P ) Omdat hij het programma namelijk moet booten vanaf de HDD, heb je daar denk ik veel meer aan dan een iets betere processor. Enige is dat je dan een 160GB schijf hebt, weet niet of dat een probleem is voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
@ RHB,

Ik denk dat dit niet super veel zal schelen. Want de 320 gb heeft een grotere data dichtheid dan de 160 gb of 200.

Zou wel graag van allebij een test zien wat daadwerkelijk de verschillen zijn kwa snelheid en zoektijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik geloof van wel. Heb het verschil gemerkt met twee dezelfde laptops alleen de HDD verschilde (5400 of 7200rpm) en die snelle was duidelijk sneller met opstarten van Windows en 3Ds Max. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ik was van plan om deze aan te schaffen maar ik ben nogal fan van World of Warcraft. Kan iemand mij vertellen hoe WoW draait op deze notebook? Het lijkt mij toch wel prettig als WoW op medium settings een beetje boven de 30 fps kan uitkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Volumius op 08-09-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ RHB en Willyfreak,

Dit ligt er voor mij vooral aan of ik een 200 a 250 GB harde schijf (7.200 rpm) kan krijgen en of het veel duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
@Volumius

licht er natuurlijk aan welke configuratie je draait (zit verschil tussen 1,8ghz of 2,6 ghz proc ;))

Maar WoW is helemaal geen zware game en trekt de videokaart makkelijk dus denk persoonlijk dat je nog wel hoger kan dan medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Anoniem: 273550 schreef op maandag 08 september 2008 @ 07:42:
@ RHB en Willyfreak,

Dit ligt er voor mij vooral aan of ik een 200 a 250 GB harde schijf (7.200 rpm) kan krijgen en of het veel duurder is.
Mijn configuratie had een 250GB 5400rpm schijf. Voor 70 euro extra had ik een 7200rpm 160GB. Je moet gewoon ff bellen met Dell. Die kunnen namelijk veel meer dan je op internet kan samenstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn configuratie had een 250GB 5400rpm schijf. Voor 70 euro extra had ik een 7200rpm 160GB. Je moet gewoon ff bellen met Dell. Die kunnen namelijk veel meer dan je op internet kan samenstellen. :)
ok, het enigste nadeel is dan wel dat je misschien langer moet wachten op je studio omdat hij dan apart samengesteld moet worden (zoals bij jou). Ik heb em binnenkort wel nodig voor mijn studie, dus wil ik em zo snel mogelijk in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Als je order geplaatst hebt kun je zien wanneer de uiterste datum is.

Als die datum jouw niet aanstaat en veel hoger is dan een standaard config kun je de order altijd nog annuleren en een nieuwe plaatsen.

ik heb voor de 320gb 5400 gekozen omdat die toch hoge datadichtheid heeft en ik ook gehoord heb dat die niet veel langzamer zal zijn dan een kleinere 160 gb op 7200 toeren (zal even bron zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:03:
Wie heeft er zijn Studio aangesloten op een tv via HDMI? Ik krijg het maar niet lekker voor elkaar!
Ik ben elke keer continu aan het kloten om uberhaupt beeld en/of geluid te krijgen!! Als ik iets aan het kijken ben en ik switch van input op de TV (van HDMI naar gewone tv bijv) en ik ga weer terug naar de laptop dan ben ik het geluid kwijt!! Het enige wat dan helpt is de laptop uitzetten en weer aanzetten!!! Kabels erin en eruit werkt niet, sterker nog, op een gegeven ogenblik ben je ook nog eens je beeld kwijt!!!

Ik gebruik ook hibernation ipv uitzetten omdat dat *veel* sneller start en stopt, maar als ik weer 'ontwaak' dan heb ik geen beeld! Kabel erin en eruit werkt niet. Opnieuw moet de laptop UIT en weer aan (simpel rebooten werkt niet!!). Ik heb trouwens een LG 50PG6000 tv. Helaas heb ik geen andere tv met hdmi om het te testen :(
Is er helemaal niemand die soortgelijke problemen heeft gehad? Am i so unlucky? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Oja, dat zou ik voor je testen :P
Als ik het niet vergeet, ga ik vanavond weer ff kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
denniskrol schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:48:
Oja, dat zou ik voor je testen :P
Als ik het niet vergeet, ga ik vanavond weer ff kloten.
Iemand de laptop al op een beamer aangesloten, ik een klasgenoot donderdag (was het donderdag?) op school, maar dat ging dus ook niet werken. Nog meer mensen last? Of doe ik het gewoon fout... (dus via VGA kabel)

[ Voor 5% gewijzigd door XiniX88 op 08-09-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
LaTiNo schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:03:
Ik heb 't net ff voor je getest via bureaublad uitbreiden. Via HDMI op een Samsung LE37M86 (Fullhd).

Beeld en geluid werkt in 1 keer. Eerst gaf de tv aan alle 4 de kanten balken om het beeld, terwijl die wel 1920x1080 binnen kreeg. Via de Ati Catalist drivers heb ik dat via 'overscan' gefixxed.

Daarna is het beeld gewoon helemaal vullend. Wisselen van input op de tv geeft bij mij ook geen problemen
Laptop in sleepmode laten gaan en weer laten ontwaken werkt in 1 keer. Hibernate heb ik ook getest, werkt bij mij ook goed. Zodra die weer wakker is geeft die meteen beeld op de tv, en speelt de film met beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
XiniX88 schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:55:
[...]

Iemand de laptop al op een beamer aangesloten, ik een klasgenoot donderdag (was het donderdag?) op school, maar dat ging dus ook niet werken. Nog meer mensen last? Of doe ik het gewoon fout... (dus via VGA kabel)
Dat zou gewoon moeten werken. Test het thuis eens op je pc-scherm. Geen problemen met een Studio15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
@ RBH,

Mijn orderstatus is nu: Fase:4. Levering wordt voorbereid.
Bij jouw ook al zover of niet? omdat jij eerder had besteld en gelijktijdig in productie was gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

willyfreak schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:22:
@ RHB,

Mijn orderstatus is nu: Fase:4. Levering wordt voorbereid.
Bij jouw ook al zover of niet? omdat jij eerder had besteld en gelijktijdig in productie was gebracht.
Nee :'( Nog steeds in productie...

Wat is jouw verwachte leverdatum eigenlijk?

offtopic:
Het is RBH. :P

[ Voor 6% gewijzigd door RBH op 09-09-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186447

Mijn studio 15 is ook op 6/9 in productie gegaan, maar zit nog steeds fase 3 :/

Besteld op 26/8, in pre-productie 29/8. Verwachte leverdatum 24/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
RBH geworden nu:P ghehe

mijn verwachte leverdatum is 23/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Cheesy schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:32:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken. Test het thuis eens op je pc-scherm. Geen problemen met een Studio15.
Uitgeprobeerd op een beamer? Daar was het namelijk NIET werkend te krijgen... vandaar de constatering en de vraag of meerdere mensen er last van hebben... VGA zelf zal misschien wel top werken, maar naar een beamer blijft de beamer op No signal input staan.

Nogmaals de vraag, iemand anders al uitgeprobeerd? En wat was de constatering? (Overigens is dit getest met de laptop van denniskrol, die schijnt hier ook ergens rond te dwalen).

[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 09-09-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ze nemen er wel de tijd voor in ieder geval...

Ze hebben nog 8 dagen bij mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

willyfreak schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:16:
RBH geworden nu:P ghehe

mijn verwachte leverdatum is 27/9
Dan verwacht ik toch dat mijne ook wel zo wordt klaar gemaakt voor verzending.. Jouwe notabene bijna 3 weken later verwacht dan de mijne :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Welke systeem configuratie heb jij dan besteld (mischien dat daar het verschil in zit)

mijn configuratie:

Base
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)

Geheugen
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]

Grafische kaart
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf

Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Dutch

Optische stations
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including software

Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n)

Ondersteuningsdiensten
PREMIUM-bescherming: 3 jaar In Home-garantie + Accidental Damage + Norton AntiVirus - Nederlands

Bluetooth
Dell Wireless 370 Bluetooth Module

Primaire Batterij
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (87 Wh)

Kleuren, dessins en beschilderingen
Topo-patroon met zwarte u-vormige sierstrip

LCD-scherm
15,4-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Biometrische identificatie
Biometric Fingerprint Reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denniskrol schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:41:
[...]

Ik heb 't net ff voor je getest via bureaublad uitbreiden. Via HDMI op een Samsung LE37M86 (Fullhd).

Beeld en geluid werkt in 1 keer. Eerst gaf de tv aan alle 4 de kanten balken om het beeld, terwijl die wel 1920x1080 binnen kreeg. Via de Ati Catalist drivers heb ik dat via 'overscan' gefixxed.

Daarna is het beeld gewoon helemaal vullend. Wisselen van input op de tv geeft bij mij ook geen problemen

[...]

Laptop in sleepmode laten gaan en weer laten ontwaken werkt in 1 keer. Hibernate heb ik ook getest, werkt bij mij ook goed. Zodra die weer wakker is geeft die meteen beeld op de tv, en speelt de film met beeld en geluid.
Dank je voor het testen, het lijkt er dus sterk op dat het een combi is van deze laptop met deze specifieke TV :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@Willyfreak: Heb even jouw lijstje overgenomen en daarbij ingevuld wat bij mij van toepassing is:

Base
Intel Core 2 Duo T5550 (1.83GHz,667MHz,2MB)

Geheugen
Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM

Grafische kaart
256MB ATI Mobility RADEON HD 3450

Harde schijf
160 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf

Besturingssysteem

Optische stations

Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1397 halve minikaart (802.11b/g)

Ondersteuningsdiensten
1Yr Limited Warranty - Collect & Return

Bluetooth
Geen

Primaire Batterij

LCD Back Cover : Jet Black Colour Matte Finish

LCD-scherm
15.4" 1440x900 Widescreen WXGA+ with Truelife - LED

Geen

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Mischien dat de schijf toch appart ingebouwd moet worden omdat die niet bij de strandaard keuze zat en daarom langer duurt omdat het afwijkt?

anders zou ik het ook zosnel niet kunnen zien. en blijft toch altijd afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
XiniX88 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:16:
[...]

Uitgeprobeerd op een beamer? Daar was het namelijk NIET werkend te krijgen... vandaar de constatering en de vraag of meerdere mensen er last van hebben... VGA zelf zal misschien wel top werken, maar naar een beamer blijft de beamer op No signal input staan.

Nogmaals de vraag, iemand anders al uitgeprobeerd? En wat was de constatering? (Overigens is dit getest met de laptop van denniskrol, die schijnt hier ook ergens rond te dwalen).
Een beamer of welk beeldscherm dan ook zou geen verschil uit moeten maken. Als de beamer geen signaal krijgt, zou dat aan de kabel of de instellingen van de beamer kunnen liggen (die vaak overhoop ligt op scholen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65209

Beetje flauw. De mijne (Studio 17) staat ook nog steeds (sinds zaterdag) op fase 3: In productie.

Iemand een idee hoe lang dat ongeveer duurt gemiddeld?

*jaloers is op mensen die hem al hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ach, we zien wel. Ik hoop wel dat ik hem vrijdag krijg, kan ik in het weekend er mee spelen en dan kan ik hem maandag meteen mooi meenemen naar school. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels fase 3 bereikt met mijn studio 17:

Orderdatum: 2 september

2. In preproductie sinds: 3 september
3. In productie sinds: 3 september

Geschatte leverdatum: 30 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05-2024
willyfreak schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:27:
Welke systeem configuratie heb jij dan besteld (mischien dat daar het verschil in zit)

mijn configuratie:

Base
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)

Geheugen
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]

Grafische kaart
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf

Besturingssysteem

Optische stations

Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n)

Ondersteuningsdiensten
PREMIUM-bescherming: 3 jaar In Home-garantie + Accidental Damage + Norton AntiVirus - Nederlands

Bluetooth
Dell Wireless 370 Bluetooth Module

Primaire Batterij

Topo-patroon met zwarte u-vormige sierstrip

LCD-scherm
15,4-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Biometric Fingerprint Reader
Wat heb je hiervoor betaald als ik mag vragen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 13:24

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

* Tukk heeft een Studio 17 besteld

Studio 1735 : Intel Core 2 Duo T8100 (2.1GHz,800MHz,3MB)
Display : 17" Widescreen WXGA+ with Truelife- CCFL
2.0 mega pixel Camera - CCFL
LCD Back Cover : Tangerine Orange Microsatin Finish
Resource DVD : Studio 1735 Diagnostics & Drivers
4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048)
Hard Drive: 320GB Free Fall Sensor (7200RPM)
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software
Power Supply : Worldwide 90W AC Adapter (3 wire)
Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION
Graphics: 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650

Mijn aanpassingen t.o.v. standaard zijn de 7200 rpm HDD - Freefall, de HDD is vaak een beperkende factor op een laptop, helemaal zo'n 5400 rpm, een gekleurde oranje cover en een engelse Windows Vista.

Ik heb de goedkoopste support genomen, totale kosten 878 euro

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Waarom geen 9-cell battery? Bij mij kostte dat niets extra's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
@ Nokia6230i

Ik heb er totaal 1340 euro voor moeten betalen.

Hierbij zat wel 10% korting (via coupon)

Ik heb dus ook extra verzekering bij genomen vandaar ook de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RBH schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:00:
Waarom geen 9-cell battery? Bij mij kostte dat niets extra's?
Euhmm...

Vorige week heb ik nog gekeken, toen koste het wel iets meer.
Aangezien ik de laptop weinig buitenshuis zal gebruiken wilde ik er niet veel meer voor betalen.

Als ik de Studio 17 selecteer zie ik het volgende staan, dat vond ik echt te veel geld.
Primary 9-cell 87 WHr Lithium Ion battery [meerprijs € 142,80 of € 6/maand-1]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Cheesy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:33:
[...]

Een beamer of welk beeldscherm dan ook zou geen verschil uit moeten maken. Als de beamer geen signaal krijgt, zou dat aan de kabel of de instellingen van de beamer kunnen liggen (die vaak overhoop ligt op scholen)
Met weer ff getest op m'n gewone lcd monitor via vga. Hij werkt wel, maar hij knippert op 1hz ofzo, 1 sec aan en weer 1 sec uit. Kan niet zien of de monitor geen signaal krijgt, of dat dat de laptop het beeld echt zwart maakt. Via 't catalist control center ziet die wel netjes dat het een samsung monitor is, met bijbehorende resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Cheesy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:33:
[...]

Een beamer of beeldscherm maakt WEL verschil. 1: beamer ondersteund vaker tot een lagere resolutie; 2: beamer kan problemen hebben met een aantal hZ; 3: beelschermen geven (vaak) netjes aan wat er mis is met de input, in tegenstelling tot menig beamer. 4: ...

Leuk dat je mogelijke oplossingen geeft, echter is dit tweakers.net, geen forum met computern00bs. De kabel werkt wel direct met een andere laptop, behalve dat, ik vraag normaal of iemand het probleem ook herkend...

Iemand dezelfde problemen (behalve denniskrol, waarbij de problemen bij mij al bekend waren)?

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 09-09-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Tukk schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:45:
[...]

Euhmm...

Vorige week heb ik nog gekeken, toen koste het wel iets meer.
Aangezien ik de laptop weinig buitenshuis zal gebruiken wilde ik er niet veel meer voor betalen.

Als ik de Studio 17 selecteer zie ik het volgende staan, dat vond ik echt te veel geld.

[...]
Oké, dan is het zeker veranderd. Of het is sowieso anders bij de Studio 15. Bij mij was het namelijk gratis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
@RBH:

kreeg net mailtje dat mijn laptop verzonden was (binnen 2 tot 5 dagen kan ik hem ontvangen).
jouw status al iets veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

willyfreak schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:15:
@RBH:

kreeg net mailtje dat mijn laptop verzonden was (binnen 2 tot 5 dagen kan ik hem ontvangen).
jouw status al iets veranderd?
Nee hoor, nog steeds "Fase 3: in productie". :'( Ga morgen een mailtje sturen, dit vind ik een beetje raar van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 08:11
Mijn studio 15 staat sinds zaterdag ook al in "Productie" hoop dat hij morgen klaar is :p

Vriendin hare is zaterdag gelijk met mijne in "Productie" gegaan en gisteren namiddag stond hij ineens op "Verzonden" morgen zou hij aankomen. Hebben haar laptop wel 3 dagen voor mijn besteld dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
XiniX88 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:57:
[...]

Een beamer of beeldscherm maakt WEL verschil. 1: beamer ondersteund vaker tot een lagere resolutie; 2: beamer kan problemen hebben met een aantal hZ; 3: beelschermen geven (vaak) netjes aan wat er mis is met de input, in tegenstelling tot menig beamer. 4: ...

Leuk dat je mogelijke oplossingen geeft, echter is dit tweakers.net, geen forum met computern00bs. De kabel werkt wel direct met een andere laptop, behalve dat, ik vraag normaal of iemand het probleem ook herkend...

Iemand dezelfde problemen (behalve denniskrol, waarbij de problemen bij mij al bekend waren)?
Je voelt je wel aangevallen, nietwaar? Ik probeer je te helpen, het komt nu op mij over dat je dat niet waardeert. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 01:39
RBH schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:41:
[...]

Nee hoor, nog steeds "Fase 3: in productie". :'( Ga morgen een mailtje sturen, dit vind ik een beetje raar van Dell.
heel boeiend allemaal :-) Misschien kunnen we ene iets technischere discussie voeren...

Verder: als iemand suggesties heeft voor de startpost, aarzel niet het mij te laten weten dan voeg ik het toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
denniskrol schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:53:
[...]

Met weer ff getest op m'n gewone lcd monitor via vga. Hij werkt wel, maar hij knippert op 1hz ofzo, 1 sec aan en weer 1 sec uit. Kan niet zien of de monitor geen signaal krijgt, of dat dat de laptop het beeld echt zwart maakt. Via 't catalist control center ziet die wel netjes dat het een samsung monitor is, met bijbehorende resolutie.
Ziet er vreemd uit. Toevallig een schone installatie gedaan? Of gebruik je nog zoals je 'm geleverd kreeg. Wellicht iets met drivers?
Ik heb mijn Studio 15 op m'n Phillips scherm thuis aangesloten, dat gaan prima. Als ik de gelegenheid krijg zal ik 't ding nog op wat andere schermen en/of beamers aansluiten om te kijken hoe dat werkt. Dual screen / duplicatie screen werkt hier op dit scherm oké namelijk.

• willyfreak
@: maxtrash

op pagina 11 had ik een foto gestuurd met het verschil tussen een led display en ccfls display (de dikte ervan)

Dat is denk ik wel interresant om in je startpost te zetten dat er dus ook verschil in de dikte zit.

• Dannisi
Cheesy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:13:
[...]

Ziet er vreemd uit. Toevallig een schone installatie gedaan? Of gebruik je nog zoals je 'm geleverd kreeg. Wellicht iets met drivers?
Ik heb mijn Studio 15 op m'n Phillips scherm thuis aangesloten, dat gaan prima. Als ik de gelegenheid krijg zal ik 't ding nog op wat andere schermen en/of beamers aansluiten om te kijken hoe dat werkt. Dual screen / duplicatie screen werkt hier op dit scherm oké namelijk.
Nieuwe installatie van Vista business x64. Het lijkt mij ook aan de drivers te liggen, al kon ik niks vinden. Clone kan ook niet, want m'n monitor kent 1440x900 niet, en de laptop 1680x1050 niet :X

• RBH

RBH

maxtrash schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:11:
[...]

heel boeiend allemaal :-) Misschien kunnen we ene iets technischere discussie voeren...

Verder: als iemand suggesties heeft voor de startpost, aarzel niet het mij te laten weten dan voeg ik het toe.
Ehm, het zijn toch ervaringen? Then shush. B)

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07 17:44

aap

RBH schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:51:
[...]

Ehm, het zijn toch ervaringen? Then shush. B)
Ja, dat zijn ervaringen. Maar niet met de Dell Studio, maar met het Dell-bestelproces. Daar is dit topic niet voor bedoeld, omdat het vervelend is als je wat wilt weten over deze specifieke laptop dat je door pagina's met berichten over de leveringsvoortgang van Jan en Alleman moet bladeren.

Als je behoefte hebt om de levertijd van je Dell computer met anderen te delen, dan is daar ook in voorzien d.m.v. het Dell Levertijdentopic.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

aap schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:50:
Als je behoefte hebt om de levertijd van je Dell computer met anderen te delen, dan is daar ook in voorzien d.m.v. het Dell Levertijdentopic.
En dat is dan een mooie link om in de TS te zetten.

[ Voor 178% gewijzigd door Tukk op 10-09-2008 10:07 ]

• RBH

RBH

aap schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:50:
[...]

Ja, dat zijn ervaringen. Maar niet met de Dell Studio, maar met het Dell-bestelproces. Daar is dit topic niet voor bedoeld, omdat het vervelend is als je wat wilt weten over deze specifieke laptop dat je door pagina's met berichten over de leveringsvoortgang van Jan en Alleman moet bladeren.

Zo kan je alles wel in topics gaan gooien. En weg overzicht. Maargoed, ik hou wel op hoor. :O

• _Bak_
  • Laatst online: 14-07 14:02
Heb zondag deze laptop voor mijn vriendin besteld. Vandaag eindelijk een order bevestiging binnen maar daar staat vermeld dat de lever datum 6-10-2008 is, een maand?! Tijdens de bestelling alleen voor de standaard opties gekozen en toen werd er vermeld dat het tot 10 werkdagen kon duren voordat de bestelling zou worden afgeleverd :(.

Beetje jammer, maarja.

• willyfreak
Een maand is (helaas) gewoon normaal.

Bij mijn verwachte leverdatum was ook ruim een maand (krijg hem de 11e inplaats van de verwachte 23ste)

Dus dat is de uiterste datum.

Maar dat is dus een nadeel van een bestelling bij dell waar niet alleen jij last van hebt

• pieter87
Zo, de Studio 15 is binnen! :D
Echter vind ik het toetsenbord niet echt een solide uitstraling hebben (het veert in als je er hard(er) op drukt). Hebben jullie dit ook?

Verder wou ik Vista Business 64-bit installeren maar toen kwam ie met de mededeling dat er dvd drivers ontbraken. Heeft één van jullie die toevallig? Kon er niet genoeg over vinden op internet.

PvOutput

• Cheesy
  • Niet online
Ik vond het stiekem al zo, maar ik vind Vista bijzonder traag opstarten. Ongeveer net zo snel als als m'n PC met XP (die vol met rommel staat). Het laadbalkje komt misschien wel 10x voorbij. Normaal bij Vista is 3/4/5 keer normaal tijdens opstarten. Hebben meer mensen hier 'last' van bij de studio 15, of heeft iemand een idee waar het aan ligt? De laptop is heel schoon, en is vanaf het begin al zo. Gewoon werken gaat prima, en dan is 'ie gewoon (super)snel!

• pieter87
Cheesy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:30:
Ik vond het stiekem al zo, maar ik vind Vista bijzonder traag opstarten. Ongeveer net zo snel als als m'n PC met XP (die vol met rommel staat). Het laadbalkje komt misschien wel 10x voorbij. Normaal bij Vista is 3/4/5 keer normaal tijdens opstarten. Hebben meer mensen hier 'last' van bij de studio 15, of heeft iemand een idee waar het aan ligt? De laptop is heel schoon, en is vanaf het begin al zo. Gewoon werken gaat prima, en dan is 'ie gewoon (super)snel!
Volgens mij is Vista gewoon retetraag! Op de laptop van mn moeder duurt normaal opstarten ook een eeuwigheid.
Wil daarom binnenkort eens proberen XP 64-bit erop te knallen.

PvOutput

• Cheesy
  • Niet online
Oké, wel typisch, ik heb eerlijk gezegd verder geen ervaringen met Vista, heb wel een RC1 op m'n pc gehad, en dat ging ook sneller. Sowieso is bij Vista gezegd dat het snel op zou starten! Vreemd dat het net zo traag/snel is als een volle XP computer...

• silmaril8
  • Niet online
Op mijn laptop (T9300, 4GB) is Vista echt supersnel. XP is maar een heeeel klein beetje sneller.

Je moet Vista trouwens wel tweaken om hem sneller te maken he....

• pieter87
denniskrol schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:30:
[...]

Nieuwe installatie van Vista business x64. Het lijkt mij ook aan de drivers te liggen, al kon ik niks vinden. Clone kan ook niet, want m'n monitor kent 1440x900 niet, en de laptop 1680x1050 niet :X
Dennis had jij ook gezeur over de drivers van de DVD drive? Zo ja: waar heb je die drivers vandaan gehaald?

PvOutput

• silmaril8
  • Niet online
pieter87 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:31:
[...]

Dennis had jij ook gezeur over de drivers van de DVD drive? Zo ja: waar heb je die drivers vandaan gehaald?
Uhm, van de website natuurlijk?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cheesy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:21:
Oké, wel typisch, ik heb eerlijk gezegd verder geen ervaringen met Vista, heb wel een RC1 op m'n pc gehad, en dat ging ook sneller. Sowieso is bij Vista gezegd dat het snel op zou starten! Vreemd dat het net zo traag/snel is als een volle XP computer...
Een groot verschil kan de HDD uitmaken, de studio 15 en 17 hebben standaard een 5400 rpm HDD. Ik heb daarom een 7200 rpm besteld. Als ik hem heb zal ik melden of ik verschil kan meten qua snelheid.

• Cheesy
  • Niet online
silmaril8 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:31:
Op mijn laptop (T9300, 4GB) is Vista echt supersnel. XP is maar een heeeel klein beetje sneller.

Je moet Vista trouwens wel tweaken om hem sneller te maken he....
1 van de selling points van Microsoft was dat Vista enorm veel sneller zou zijn met opstarten. Dat tweaken lijkt mij ook niet voor iedereen de bedoeling.
Blijkbaar dus niet een specifiek probleem van de studio15.
Pagina: 1 ... 4 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.