Ik heb de volgende configuratie gekocht:
Base
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
Geheugen
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450
Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Dutch
Optische stations
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including software
Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n)
Ondersteuningsdiensten
PREMIUM-bescherming: 3 jaar In Home-garantie + Accidental Damage + Norton AntiVirus - Nederlands
Bluetooth
Dell Wireless 370 Bluetooth Module
Primaire Batterij
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (87 Wh)
Kleuren, dessins en beschilderingen
Topo-patroon met zwarte u-vormige sierstrip
LCD-scherm
15,4-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Biometrische identificatie
Biometric Fingerprint Reader
Waarom gekozen voor deze config?:
Ik heb een vrij uitgebreide laptop gekozen omdat ik hier minimaal 3 jaar volop van wil kunnen genieten (studie duurt nog minimaal 3 jaar).Daarbij wil ik niet ieder jaar een nieuwe laptop kopen maar in 1x goed doen. De laptop gaat iedere dag mee na school dus vond ik 15" meer als groot genoeg want 17" word echt te zwaar en te groot.
Ik vond de T9300 intressant omdat die 100mhz meer heeft en 3MB l2 cache meer. kwa prestaties zal die soms niks verschillen met de standaart maar soms ook wel wat meer.
Ik heb niet voor de 2.6 versie gekozen omdat je dan op peens 300 euro meer betaald.
De draadloze N kaart ook voor toekomst gericht niet echt een must maar toch handig!
TFT scherm kan ik niet echt onderbouwen alleen dat ik geen enkel negatief oordeel heb gehoord over de led verlichting. Ook bespaard de led verlichting stroom en is de hogere resolutie altijd handig.
De grotere accu vind ik handig omdat ik hem altijd mee neem na school. In de lokalen is er dan wel stroom maar in de aula en andere plekken weinig tot niets. Ook als ik ooit lekker buiten zit dat ik gewoon op accu kan werken (langer dan de 6-cel). En de zekerheid dat ik gewoon er lang mee kant werken.
De fingerprint reader is meer een gadget wat ik leuk vind en ook geen must want kan net zo goed je wachtwoord intikken.
De garantie is wel een goed punt. Ik heb gekozen voor 3 jaar Accidental Damage omdat de laptop altijd na school toe gaat en de kans dus ook vrij groot is dat er ooit perongeluk iets kan gebeuren. Daarbij ook dat ik mijn laptop altijd nodig heb voor mijn studie en ik hem niet even 6 weken kan missen met opsturen. nu komen ze hem binnen 24u maken of krijgt een vervangend model. Ik had wel eerst getwijfelt vanwegen de toch hoge prijs (177 euro extra) Maar als je het uitrekend is dat 5 euro per maand en dan mag je de laptop op de grond gooien en krijgt nog steeds een nieuwe. (bij wijze van spreken

)
De software gewoon standaard vista omdat ik via school (msdnaa) toch ultimate aan kan komen en het de extra geld gewoon echt niet waard is (mischien dat ik gewoon xp ga draaien).
Het geheugen van 4 gb is ook weer geen must maar onder vista toch wel lekker en over 3 jaar is dit standaard en kan ik er hopelijk nog steeds vlot mee vooruit.
Videokaart is gewoon leuk voor ontspanning ik hoef er niet zwaar op te gamen daar heb ik een desktop voor maar om af en toe wat Counter Strike Source en Trackmania te spelen vind ik altijd wel leuk maar trekt de onboard niet op volle resolutie en deze ati wel (of ruim voldoende!)
De prijs die ik betaald heb is 1350 euro (met 10% kortings coupon)
[
Voor 4% gewijzigd door
willyfreak op 25-08-2008 23:12
]