• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens mij zijn er wel van die programma's.

Voor die tas heb ik 65 euro betaald uit m'n hoofd.

Vandaag wel wat probleempjes met de laptop. CD-speler had kuren (uitwerpgeluidje + lampje stond aan. Kwam niet meer uit slaapstand, en gewoon starten ging ook niet meer. Na een uurtje rust ging alles weer oké.

Overigens kraakt het geluid ook via oordopjes. Dus het moet aan de software liggen (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268666

XiniX88 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:04:
_photek al meer gehoord over je toetsenbord?
Mjaa, dat toetsenbord ja :'( Na veelvuldig telefonisch contact met Dell, 16 x mijn verhaal opnieuw aan verschillende medewerkers moeten vertellen maar okay. Eerste instantie kreeg ik voor mijn probleem de gebruikelijke 'Case' en moest ik afwachten tot...? tot niets dus uiteindelijk. Weer gebeld en plotseling wist men helemaal niets over 't (bestaande)pobleem met de toetsenborden van de Studio 15 af. Heel fijn dacht ik en vroeg wat nu? Mijn oude systeem kon ik omruilen voor een nieuwe wat ik niet zo zag zitten maar 't kon schijnbaar niet anders. Dit geregeld, werd plots teruggebeld en waarempel toch geluk! 'T kon toch en verwacht volgende week mijn internationale toetsenbord.Waarvoor hulde...

Ik hoop alleen nog dat deze service ook gaat werken bij anderen met dit probleem...

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 268666 op 17-08-2008 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit momenteel te twijfelen tussen de HP Pavilion 9xxx serie en de Dell Studio 17.
Mijn interesse gaat iets meer uit naar de Dell vanwege het (oh zo fijne) 1920x1200 scherm.

Alleen heb ik ergens gelezen dat de HDMI poort geen full HD ondersteund, maar slechts een 1680x1050 res, klopt dit? Ik hoop dat iemand dit kan testen voor mij.

Ook zou ik graag willen weten hoeveel lawaai de fan maakt onder 'heavy load'. Ik speel namelijk aardig wat uurtjes per week WoW.

En zou ik op 1 of andere manier toch nog het backlit keyboard apart kunnen kopen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat Backlit keyboard zou vast wel te regelen zijn via de klantenservice vóór aanschaf denk ik.

Persoonlijk vind ik het fan lawaai prima! Ik heb dan wel niet goed vergelijkingsmateriaal maar ik stoor mij er niet aan.

Afgelopen weekend wel een vreemd voorval. Ik had een headphone gebruikt van m'n iPod Shuffle (Geluid staat wel erggg hard, kon het niet veranderen). Een dag later doen m'n ingebouwde speaker het niet. Ook na een restart niet. Even een headset plugje er in, en er weer uit, en ze deden het opeens wel weer. Vreemd.

Ook heb ik nu al 2x gehad dat 's ochtends opeens de laptop aan staat. (Vanuit compleet uigeschakelde toetsand!!!) Gewoon 'normaal' in Vista, maar er branden 3 lampjes van de volumecontrole, de twee buitenste, en de binnenste om en om. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 11:51
Ik ben vanplan morgen met mijn vriendin een Studio 15 aan te kopen.
Zou iemand me kunnen vertellen hoeveel het oplichtende keyboard extra kost en of je het ook uit kunt zetten?

Zal dan morgen ook maar een belletje doen bij onze bestelling om eens na te vragen over het keyboard :)

Heb bij mijn laptop dan ook nog 4gb ram genomen maar ik zie nergens de mogelijkheid om 64bit vista te nemen. Zit deze er standaart bij of moet je hiervoor ook bellen naar dell?

[ Voor 24% gewijzigd door siskos op 18-08-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Voor de tweakers en XP die-hards ;)

XP op de Dell Studio 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mensen die nog een hardnekkig geluidsprobleem(storen) ondervinden, heb ik hier een oplossing die voor 99% zal werken(bij mij in ieder geval...).

In apparaatbeheer ga je naar eigenschappen van je wireless internetkaart, dan geavanceerd en in de lijst 'eigenschappen' klik je op 'frequentiebanden uitschakelen' Hier schakel je 802.11a als waarde uit.

Daarnaast zou je ook nog de Wifi switch en Wifi catcher in de bios eens uit kunnen zetten en de Quickset zonder radio control installeren.

succes!

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 268666 op 19-08-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:44
Cheesy schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:57:
Ook heb ik nu al 2x gehad dat 's ochtends opeens de laptop aan staat. (Vanuit compleet uigeschakelde toetsand!!!) Gewoon 'normaal' in Vista, maar er branden 3 lampjes van de volumecontrole, de twee buitenste, en de binnenste om en om. Heel raar.
Je had je toetsenbord toch vervangen? Denk dat je het draadje van je bovenste media knoppen hebt gesloopt, aangezien je ook zegt dat ze branden. Als je namelijk op het multimedia knopje drukt start je de laptop op. Het is een soort van tweede opstart knopje. Dit kan je ook weghalen door de eerste partitie (alleen zichtbaar in Linux) weg te halen vermoed ik (niet geprobeerd). Deze boot namelijk het multimedia deel (waar je toch geen reet aan hebt).

En je oordoppen ding kan inderdaad kloppen... Ik hoop dat ze snel een driver update hebben, want er zitten een aantal fouten in de huidige driver.

En _photek, tnx voor de geluidsuitleg, ik zal het eerdaags proberen, kijken of het bij mij mn probleem oplost. Maar bedoel je wel storen als in kraken? of als in piepen (wat idd van de Wifi kan komen).

[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 19-08-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
XiniX88 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:04:
[...]

Je had je toetsenbord toch vervangen? Denk dat je het draadje van je bovenste media knoppen hebt gesloopt.
Hmm ik hoop het niet. Het is nu totaal 2x gebeurd.
Het media knopje fungeert inderdaad als opstart knopje, maar dat was altijd al zo. Jammer dat Dell beloofde dat het ook daadwerkelijk bruikbaar zou zijn in uitgeschakelde toetstand om de media player op te starten.

Ik heb het advies van photek opgevolgd, en het werkt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiniX88 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:04:
[...]

En _photek, tnx voor de geluidsuitleg, Maar bedoel je wel storen als in kraken?
Ik bedoel echt kraken en storen/haperen, soort frequentiestoringen. Hier kwam ik een aantal mogelijke oplossingen tegen: http://forum.notebookrevi...19d583e1fad0d84f&t=277704

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=194986

De genoemde oplossingen gelden volgens mij ook voor de Studio15. En echt,'t werkt. Echter nog niet voor 100% opgelost maar de ergste storingen, geen last meer van.

US toetsenbord vandaag geleverd, dus ook gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

Anoniem: 268666 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:04:
Voor mensen die nog een hardnekkig geluidsprobleem(storen) ondervinden, heb ik hier een oplossing die voor 99% zal werken(bij mij in ieder geval...).

In apparaatbeheer ga je naar eigenschappen van je wireless internetkaart, dan geavanceerd en in de lijst 'eigenschappen' klik je op 'frequentiebanden uitschakelen' Hier schakel je 802.11a als waarde uit.

Daarnaast zou je ook nog de Wifi switch en Wifi catcher in de bios eens uit kunnen zetten en de Quickset zonder radio control installeren.

succes!
Dat gaan we vanavond meteen proberen! Want ik heb er enorm veel last van, ook weer nadat mijn moederbord is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik ben nog druk bezig met het bestellen van mijn Studio 17, maar ben wel van plan om NHC erop te installeren zodra ik de laptop binnen heb.

(NHC is Notebook Hardware Control en daarmee kan je je CPU/GPU gaan tweaken. Denk aan Undervolten van je CPU zodat hij cooler blijft. Ik gebruik deze software al op mijn huidige HP NC6830 en het werkt super! (Damn het lijkt wel een reclame ;))

De reden waarom ik deze post maak is dat ik graag wil beginnen om een ACPI setup file te maken voor de Studio 17, maar daar heb ik 2 Studio 17 dump bestanden voor nodig en ik zou hierbij willen vragen of iemand die voor mij kan maken.

Als je a.u.b. dit programma'tje even wilt downloaden en dan runnen op de Studio 17 (AcpiObjectExplorer.exe), worden die 2 bestanden automatisch aangemaakt en in dezelfde directory geplaatst als het .exe bestand.
De bestandsnamen zijn "DSDT_DSDT.dat" en "DSDT_DSDT.dsl".

Ik heb trouwens nog nooit zelf een ACPI bestand gemaakt dus als iemand zich geroepen voelt om mij te helpen/zelf een poging te wagen, dan graag!

Hier vindt je de instructies: ACPI Control System Programmierung

Mijn huidige HP is er echt heel erg stil van geworden, terwijl die machine bekend staat als "loud" vanwege de ATI X1600 kaart en slechte fan temperatuur regeling.

Je kan de 2 files sturen naar: RKJSwart at hotmail.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:20
Skillz schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:50:
Ik zit momenteel te twijfelen tussen de HP Pavilion 9xxx serie en de Dell Studio 17.
Mijn interesse gaat iets meer uit naar de Dell vanwege het (oh zo fijne) 1920x1200 scherm.

Alleen heb ik ergens gelezen dat de HDMI poort geen full HD ondersteund, maar slechts een 1680x1050 res, klopt dit? Ik hoop dat iemand dit kan testen voor mij.

Ook zou ik graag willen weten hoeveel lawaai de fan maakt onder 'heavy load'. Ik speel namelijk aardig wat uurtjes per week WoW.

En zou ik op 1 of andere manier toch nog het backlit keyboard apart kunnen kopen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Net even getest met mijn Studio 15, maar die doet gewoon 1920x1080 op de hdmi, mijn tv gaf er nog balken omheen, maar dat is ergens een instelling denk, daar kijk ik morge nog wel ff naar.

There is no place like 127.0.0.1

• bitpixl
  • Niet online
denniskrol schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:46:
[...]
Net even getest met mijn Studio 15, maar die doet gewoon 1920x1080 op de hdmi, mijn tv gaf er nog balken omheen, maar dat is ergens een instelling denk, daar kijk ik morge nog wel ff naar.
Bedankt alvast voor het testen! :)

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de Studio 17 gegaan! :)

Studio 1735 : Intel Core 2 Duo T8300 (2.4GHz,800MHz,3MB)
Display : 17in Widescreen WUXGA with Truelife - CCFL
2.0 mega pixel Camera - CCFL
LCD Back Cover : Jet Black Matte Finish
Ship Accessories Euro Studio 1735
Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM
Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software
Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION
Graphics: 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650
Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo
Wireless : Dell Bluetooth 370 Card Europe
Wireless : Dell Wireless 1510 (802.11n) Half Mini Card European
Keyboard : Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard

Met dank aan de account manager!

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 21-08-2008 12:29 ]

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:18
Skillz schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:28:
Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de Studio 17 gegaan! :)

Studio 1735 : Intel Core 2 Duo T8300 (2.4GHz,800MHz,3MB)
LCD Back Cover : Jet Black Matte Finish
Ship Accessories Euro Studio 1735
Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM

Met dank aan de account manager!

_/-\o_
Je had beter ook om 7200RPM harde schijven kunnen vragen ;). Heb je een snelle processor, snel ram geheugen en chipset, heb je trage harde schijven ....

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een 320GB 5400rpm is helemaal niet langzaam. In fact, hij is vrijwel net zo snel als een notebookschijf met 7200rpm toerental ;)
Check deze links maar eens:
http://www.tomshardware.com/reviews/hdd-galore,1762-3.html
Stukje tekst uit de review:
although the average read access time of 18.3 ms is rather disappointing, this is the first notebook hard drive to deliver more than 70 MB/s on our storage reference platform. Even the average and minimum transfer rates are excellent, and even exceed the performance level shown by the drives running at 7,200 RPM! Application performance underlined what we saw in the low-level benchmark results: this drive is furiously fast for a notebook model.
edit: Jeroen18: jij hebt trouwens echt teveel betaald voor je laptop! 1280 euro voor wat jij krijgt, is echt veel te veel!

[ Voor 61% gewijzigd door silmaril8 op 21-08-2008 13:09 ]

• bitpixl
  • Niet online
silmaril8 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:59:
Een 320GB 5400rpm is helemaal niet langzaam. In fact, hij is vrijwel net zo snel als een notebookschijf met 7200rpm toerental ;)
Woei! Das mooi om te lezen, ik kan zowiezo deze HD vervangen voor een 7200rpm model (via mijn werk), maar misschien hou ik hem nu wel

• silmaril8
  • Niet online
Skillz schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:54:
[...]

Woei! Das mooi om te lezen, ik kan zowiezo deze HD vervangen voor een 7200rpm model (via mijn werk), maar misschien hou ik hem nu wel
Ik zou hem niet vervangen. Ik heb zelf ook de Samsung 320GB en deze is echt zeer snel! En je hebt ook veel meer harde schijf ruimte dan bij een 7200rpm (alhoewel ze volgens mij tegenwoordig ook wel 320GB 7200rpm schijven hebbe).

• XiniX88
Anoniem: 268666 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:56:
[...]

De genoemde oplossingen gelden volgens mij ook voor de Studio15. En echt,'t werkt. Echter nog niet voor 100% opgelost maar de ergste storingen, geen last meer van.

US toetsenbord vandaag geleverd, dus ook gefixt.
En toch gokte ik op het placebo effect... Iets veranderen en het lijkt te werken... Maar het werkt gewoon echt! Helemaal top voor je oplossing, werkt geweldig!

Mensen die Ubuntu 8.04 willen installeren in 64 bit, er is nu ook een driver vrijgegeven door de fabrikant!
http://www.broadcom.com/support/802.11/linux_sta.php las verkeerd... tis tot rev 1 van deze wireless kaart, Dell studio heeft helaas rev 2. ik las wel goed, het moet werken met die driver :D ik ga t uitproberen.
Easy tutorial: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=880218

EDIT op hieronder:
idd, nog wel kleine kraakjes, maar veeeel beter dan voorheen!

[ Voor 21% gewijzigd door XiniX88 op 21-08-2008 15:23 ]

Check deze links maar eens:
http://www.tomshardware.com/reviews/hdd-galore,1762-3.html
Volgens mij staat er dat de TRANSFER RATES razendsnel zijn, maar de acces times zijn klote. En volgens mij ben je niet urenlang grote bestanden aan het overpompen van de ene schijf naar de andere toch?

XiniX88 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:56:
[...]

En toch gokte ik op het placebo effect... Iets veranderen en het lijkt te werken... Maar het werkt gewoon echt! Helemaal top voor je oplossing, werkt geweldig!

Mensen die Ubuntu 8.04 willen installeren in 64 bit, er is nu ook een driver vrijgegeven door de fabrikant!
http://www.broadcom.com/support/802.11/linux_sta.php
Helaas niet helemaal bij mij. Het is er zeker stukken beter op geworden, maar ik heb nog steeds kraakjes :'(

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 25649 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:00:
[...]
Volgens mij staat er dat de TRANSFER RATES razendsnel zijn, maar de acces times zijn klote. En volgens mij ben je niet urenlang grote bestanden aan het overpompen van de ene schijf naar de andere toch?
Good point, Ik heb momenteel een travelstar 7k100 in mijn huidige notebook zitten en qwa access times ga ik er wel dik op achteruit met de 320gig/5400rpm. Misschien toch maar eens voor de nieuwe Travelstars gaan :P

Ik heb nu trouwens bij de Dell gekozen voor 1x320gig, zit er evengoed de aansluiting voor de 2e HD in? Of is dat een ander MB? Kan je de HD's ook in een Raid 0 zetten?

• jeroenzelle

edit: Jeroen18: jij hebt trouwens echt teveel betaald voor je laptop! 1280 euro voor wat jij krijgt, is echt veel te veel!
Hoezo vind je dat?

[ Voor 31% gewijzigd door jeroenzelle op 21-08-2008 15:41 ]

Geluid: die paar tikjes die overblijven; ach, kan ik wel mee leven. Zolang er toch echt maar één 80% oplossing voor blijkt te bestaan. Misschien wachten op nog een bios update ofzo...

• XiniX88
Anoniem: 268666 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:10:
Geluid: die paar tikjes die overblijven; ach, kan ik wel mee leven. Zolang er toch echt maar één 80% oplossing voor blijkt te bestaan. Misschien wachten op nog een bios update ofzo...
BIOS zal het niet worden, zit nu onder Linux, en het geluid werkt top, ook wireless werkt top (met de door broadcom geleverde driver (die in 2 stappen is te installeren)). Zelfs een driver voor het touchepad (die voor Windows x64 niet wordt geleverd (de driver voor het scrollen langs de zijkanten)).

Windows vista: 2 uur voor installeren van 27 drivers.
Ubuntu 8.04: 20 minuten voor het installeren van 1 driver.

Kortom: Driver update voor Windows vista... Maargoed ik heb nu redelijk goed geluid, dus mij hoor je niet meer klagen. Verder heb ik nog 0,0 problemen gevonden met deze dell, al met al top dus!

• silmaril8
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:48:
Net een Studio 17 besteld bij mijn accountmanager. Mooie korting behaald:

- 250 euro ex vat korting
- 3 jaar garantie i.p.v. 1 jaar
- gratis verzenden

Spec's:
  • Studio 1735 : Intel Core 2 Duo T8100 (2.1GHz,800MHz,3MB)
  • Display : 17in Widescreen WUXGA with Truelife - CCFL (1920 x 1200 resolutie)
  • LCD Back Cover : Ruby Red Microsatin Finish
  • Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM
  • Hard Drive : 400GB FFS Serial ATA (7.200RPM) Dual Hard Drive (2x 200GB)
  • Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive
  • Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION
  • Graphics: 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650
  • Dell Bluetooth 370 Card Europe
  • Dell Wireless 1510 (802.11n)
  • Windows Vista Ultimate (ga ik downgraden naar XP)
  • 3Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays
Totaalprijs: 1279,25 euro _/-\o_

Review zal ik nog plaatsen als ik hem binnen heb :D :+
Deze laptop kost nu rond de 1200 euro en dan heb je nog geeneens de 10% korting meegerekend! Er zijn namelijk elke week 10% kortingsbonnen.
En waarom Windows Vista Ultimate? Echt SUPER zonde omdat Vista Ultimate precies hetzelfde is als Home Premium of Business. Er zijn alleen wat onnodige extra's toegevoegd (die je nooit zal gebruiken). En als je zowieso al gaat downgraden naar XP, waarom dan de duurste versie van Vista nemen 8)7
En waarom maar een T8100? Een T8300 is veel meer waarde voor je geld aangezien het 300 mhz scheelt, en dit merk je toch best wel.

Daarom heb je dus teveel betaald :)

• jeroenzelle
silmaril8 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:51:
[...]

Deze laptop kost nu rond de 1200 euro en dan heb je nog geeneens de 10% korting meegerekend! Er zijn namelijk elke week 10% kortingsbonnen.
En waarom Windows Vista Ultimate? Echt SUPER zonde omdat Vista Ultimate precies hetzelfde is als Home Premium of Business. Er zijn alleen wat onnodige extra's toegevoegd (die je nooit zal gebruiken). En als je zowieso al gaat downgraden naar XP, waarom dan de duurste versie van Vista nemen 8)7
En waarom maar een T8100? Een T8300 is veel meer waarde voor je geld aangezien het 300 mhz scheelt, en dit merk je toch best wel.

Daarom heb je dus teveel betaald :)
Prijzen zakken snel zo te zien. Maar alsnog, 2 x 200GB 7200RPM is niet standaard via de site te configureren, en kost 110 euro bovenop de normale HD config.

Ik kom uit met mijn configuratie momenteel op 1410 euro incl. btw...

Een T8100 heb ik gekozen omdat ik anders toch teveel geld uit ging geven met meer en meer upgrades, en er zit een minimaal verschil tussen als je benchmarks opzoekt op internet.

En waarom Vista Ultimate? Omdat je die kan downgraden naar XP, of je moet Vista Business nemen (andere Vista versies hebben geen downgrade rechten). Maar mocht ik ooit naar Vista gaan, dan heb ik die licentie al :+

[ Voor 16% gewijzigd door jeroenzelle op 21-08-2008 18:37 ]

• silmaril8
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:34:
[...]

Prijzen zakken snel zo te zien. Maar alsnog, 2 x 200GB 7200RPM is niet standaard via de site te configureren, en kost 110 euro bovenop de normale HD config.

Ik kom uit met mijn configuratie momenteel op 1410 euro incl. btw...

Een T8100 heb ik gekozen omdat ik anders toch teveel geld uit ging geven met meer en meer upgrades, en er zit een minimaal verschil tussen als je benchmarks opzoekt op internet.

En waarom Vista Ultimate? Omdat je die kan downgraden naar XP, of je moet Vista Business nemen (andere Vista versies hebben geen downgrade rechten). Maar mocht ik ooit naar Vista gaan, dan heb ik die licentie al :+
Dan koop je via marktplaats toch een nieuwe XP voor heel weinig? En als je eenmaal gedowngrade hebt naar XP, kan je die Vista key dus niet meer gebruiken... Dus dan heb je niks aan je Vista Ultimate. En zoals ik al zei: Vista Ultimate = Vista Business = Vista Home Premium. Exact dezelfde performance alleen Ultimate heeft wat extra's (welke je nooit gebruikt).

Die 1410 is volgens mij nog steeds teveel. Vooral als je dan die standaard 10% korting nog toepast (en voorheen zelfs 10+5 = 15% korting). En 2x200GB 7200rpm is echt zonde van je geld, aangezien dit dus niet in RAID 0 draait en je totaal geen snelheidswinst heb: je hebt juist accuduur verlies omdat er een extra hardeschijf in zit! Een 320GB was echt een betere keuze geweest. En je had altijd zelf nog een extra schijf er zelf bij kunnen kopen. Ze kosten echt niks meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268666 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:10:
Nou, ik kan er niet mee leven. Ik heb 1800 euro betaald voor een laptop die als mediacenter moet gaan fungeren en dan wil ik graag een filmpje kunnen kijken zonder continu hinderlijk geluid. Ik vraag niet eens het mooiste geluid op aarde, ik wil gewoon geen storing er doorheen. Dus Dell, doe je best met driverupdates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:17:
[...]

Nou, ik kan er niet mee leven. Ik heb 1800 euro betaald voor een laptop die als mediacenter moet gaan fungeren en dan wil ik graag een filmpje kunnen kijken zonder continu hinderlijk geluid. Ik vraag niet eens het mooiste geluid op aarde, ik wil gewoon geen storing er doorheen. Dus Dell, doe je best met driverupdates!
...ik geef je groot gelijk, ik vind de audiokwaliteit van een pc/laptop ook heel belangrijk. Werd ook gek van 't storen, ik moet zeggen nu toch ECHT stukken minder. Slechte zaak, dat wel ja. Gebruik nu zelfs een Creative Soundblaster X-fi in mijn expresscardsleuf om de audiokwaliteit een eind op te schroeven. Vond 't al jammer dat je de Creative geluidskaart(tenminste in NL) niet kon kiezen bij je systeemconfig ipv de IDT audio. Altijd erg tevreden geweest over die Soundblasters van Creative.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 268666 op 22-08-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
silmaril8 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:46:
[...]

Dan koop je via marktplaats toch een nieuwe XP voor heel weinig? En als je eenmaal gedowngrade hebt naar XP, kan je die Vista key dus niet meer gebruiken... Dus dan heb je niks aan je Vista Ultimate. En zoals ik al zei: Vista Ultimate = Vista Business = Vista Home Premium. Exact dezelfde performance alleen Ultimate heeft wat extra's (welke je nooit gebruikt).

Die 1410 is volgens mij nog steeds teveel. Vooral als je dan die standaard 10% korting nog toepast (en voorheen zelfs 10+5 = 15% korting). En 2x200GB 7200rpm is echt zonde van je geld, aangezien dit dus niet in RAID 0 draait en je totaal geen snelheidswinst heb: je hebt juist accuduur verlies omdat er een extra hardeschijf in zit! Een 320GB was echt een betere keuze geweest. En je had altijd zelf nog een extra schijf er zelf bij kunnen kopen. Ze kosten echt niks meer!
Heb je wel eens Vista gedowngrade naar XP?

Ze vragen geeneens om het serienummer van Vista! Ze geven je meteen een nieuw installatie id.

En Vista werkt gewoon nog hoor als je hem ooit terug installeert...met diezelfde key.

En ach ... oke heb teveel betaald mss, maar boeiend. En om accu duur gaat het me niet, meer om de snelheid en kracht van de machine als desktopvervanger.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenzelle op 22-08-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Tsss. Met telefoon kan geen verbinding maken met de laptop... Maar nu weet ik niet waar het aan ligt.
Telefoon SE T280i via bluetooth... En ik heb ook geen kabels.

edit: doet het weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 23-08-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Anoniem: 25649 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:17:
[...]

Dell al gemailt? Ik zie een hoop mensen klagen over het geluid (voor mij werkt t goed zo, storingen hoor ik niet over de koptelefoon) maar heeft iemand al een mail richting dell gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268614

Ik heb inmiddels ook mijn Studio binnen, en de prestaties van de videokaart vallen mij heel erg mee. Company of Heroes (eind 2006) kan op bijna alle settings op high, met een framerate van rond de 40 frames per seconde op een resolutie van 1280 x 800 widescreen. Ook Medieval 2: Total War kan alles op high zonder het idee dat je een diavoorstelling zit te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 268614 op 23-08-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:31
Ik zit ook te kijken naar de Studio 15 van Dell (mooi design) maar zit een beetje te twijfelen over de CPU.
Zou de 100 euro meerprijs van de T9300 het waard zijn t.o.v. de T8300?
Als je naar de benchmarks kijkt zou je zeggen van niet: T8300 en T9300 benchmarks.

Waarom hebben jullie gekozen voor een T8300 danwel T9300?

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
pieter87 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:23:
Ik zit ook te kijken naar de Studio 15 van Dell (mooi design) maar zit een beetje te twijfelen over de CPU.
Zou de 100 euro meerprijs van de T9300 het waard zijn t.o.v. de T8300?
Als je naar de benchmarks kijkt zou je zeggen van niet: T8300 en T9300 benchmarks.

Waarom hebben jullie gekozen voor een T8300 danwel T9300?
Als je die 100 euro er voorover hebt waarom niet... Ik heb de default CPU, werkt voor mij top, doe er dan ook amper games op, maar zoals je ziet is hij ook maar 1% sneller, dus merkbaar is het amper. Je kunt er liever extra RAM bij doen dan extra snelheid...

Ik moet zeggen, de standaard meegeleverde doet prima zijn werk, ik spaar daarom liever de 100 euro uit en koop er of een mooie tas bij of een scherm met extra pixels (heb de 16xx x ??? genomen met LED). Of de 9 cell batterij (die ik ook niet heb, 2 uur zonder stroom zit ik toch bijna nooit).

Kortom: wil je er echt CPU intensieve dingen mee doen, neem de T9300, wil je een pats bak, neem de T9300, wil je geld uitsparen voor een snellere CPU waar je verder toch niets aan hebt, houd het bij de standaard CPU.

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 25-08-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou ook zeker niet voor een 9-cell batterij kiezen. Heb 'm nu zelf maar vind mijn Studio 15 er al loodzwaar mee geworden. Steekt uit aan de onderkant,op zich handig; laptop lift iets op dus fijner werken maar scheelt dus behoorlijk in gewicht tegenover een 6-cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gisteren stond mijn 6-cell batterij op een gebruikstijd van zo'n 3,5 uur. Dat haalde 'ie ook. Gewoon alleen met internetten en msnen, geen andere aplicaties.

10% korting, alleen deze week.
Gebruik deze code bij de KASSA
WNM$PM95CZP$T8

Code al gebruikt, dan heb je pech. Wie het eerst komt, maalt het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Tja zit te twijfelen of ik nog ff moet wachten voor het Centrino 2 platform in de Studio 15 lijn.
Acties van Dell zijn er elke week wel toch?

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Centrino 2 komt niet in de studio lijn laptops denk ik. Dan zullen ze wel een nieuwe laptop introduceren (zoals ze bij de Latitude serie hebben gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 22:52
Ik heb de volgende configuratie gekocht:

Base
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)

Geheugen
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]

Grafische kaart
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf

Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Dutch

Optische stations
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including software

Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n)

Ondersteuningsdiensten
PREMIUM-bescherming: 3 jaar In Home-garantie + Accidental Damage + Norton AntiVirus - Nederlands

Bluetooth
Dell Wireless 370 Bluetooth Module

Primaire Batterij
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (87 Wh)

Kleuren, dessins en beschilderingen
Topo-patroon met zwarte u-vormige sierstrip

LCD-scherm
15,4-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Biometrische identificatie
Biometric Fingerprint Reader

Waarom gekozen voor deze config?:

Ik heb een vrij uitgebreide laptop gekozen omdat ik hier minimaal 3 jaar volop van wil kunnen genieten (studie duurt nog minimaal 3 jaar).Daarbij wil ik niet ieder jaar een nieuwe laptop kopen maar in 1x goed doen. De laptop gaat iedere dag mee na school dus vond ik 15" meer als groot genoeg want 17" word echt te zwaar en te groot.

Ik vond de T9300 intressant omdat die 100mhz meer heeft en 3MB l2 cache meer. kwa prestaties zal die soms niks verschillen met de standaart maar soms ook wel wat meer.
Ik heb niet voor de 2.6 versie gekozen omdat je dan op peens 300 euro meer betaald.

De draadloze N kaart ook voor toekomst gericht niet echt een must maar toch handig!

TFT scherm kan ik niet echt onderbouwen alleen dat ik geen enkel negatief oordeel heb gehoord over de led verlichting. Ook bespaard de led verlichting stroom en is de hogere resolutie altijd handig.

De grotere accu vind ik handig omdat ik hem altijd mee neem na school. In de lokalen is er dan wel stroom maar in de aula en andere plekken weinig tot niets. Ook als ik ooit lekker buiten zit dat ik gewoon op accu kan werken (langer dan de 6-cel). En de zekerheid dat ik gewoon er lang mee kant werken.

De fingerprint reader is meer een gadget wat ik leuk vind en ook geen must want kan net zo goed je wachtwoord intikken.

De garantie is wel een goed punt. Ik heb gekozen voor 3 jaar Accidental Damage omdat de laptop altijd na school toe gaat en de kans dus ook vrij groot is dat er ooit perongeluk iets kan gebeuren. Daarbij ook dat ik mijn laptop altijd nodig heb voor mijn studie en ik hem niet even 6 weken kan missen met opsturen. nu komen ze hem binnen 24u maken of krijgt een vervangend model. Ik had wel eerst getwijfelt vanwegen de toch hoge prijs (177 euro extra) Maar als je het uitrekend is dat 5 euro per maand en dan mag je de laptop op de grond gooien en krijgt nog steeds een nieuwe. (bij wijze van spreken 8)7 )

De software gewoon standaard vista omdat ik via school (msdnaa) toch ultimate aan kan komen en het de extra geld gewoon echt niet waard is (mischien dat ik gewoon xp ga draaien).

Het geheugen van 4 gb is ook weer geen must maar onder vista toch wel lekker en over 3 jaar is dit standaard en kan ik er hopelijk nog steeds vlot mee vooruit.

Videokaart is gewoon leuk voor ontspanning ik hoef er niet zwaar op te gamen daar heb ik een desktop voor maar om af en toe wat Counter Strike Source en Trackmania te spelen vind ik altijd wel leuk maar trekt de onboard niet op volle resolutie en deze ati wel (of ruim voldoende!)

De prijs die ik betaald heb is 1350 euro (met 10% kortings coupon)

[ Voor 4% gewijzigd door willyfreak op 25-08-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

willyfreak schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:05:

De grotere accu vind ik handig omdat ik hem altijd mee neem na school. In de lokalen is er dan wel stroom maar in de aula en andere plekken weinig tot niets. Ook als ik ooit lekker buiten zit dat ik gewoon op accu kan werken (langer dan de 6-cel). En de zekerheid dat ik gewoon er lang mee kant werken.
Hou er wel rekening mee dat de 9-cell batterij een stuk uitsteekt aan de onderkant en een stuk zwaarder is dan de 6-cell batterij, gezien je de laptop ook voor mobiele doeleinden wilt gebruiken zou ik de laptop zo licht mogelijk houden...je moet 't zelf weten natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 268666 op 25-08-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Het klopt inderdaad wel dat die een stuk zwaarder word maar daar heb ik opzich geen groot probleem mee.

Verder Vind ik het ook niet erg dat die iets meer uitsteekt dus dit zijn voor mij geen (grote) nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
offtopic:
Hoi willyfreak.
En je dan afvragen wie het was die je toegevoegd hebt op msn? Nou, dat ben ik, maar ik weet zeker dat jij mij hebt toegevoegd, en niet andersom.
Ik spreek je morgen wel weer, om dan tegelijk te vertellen wie ik ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Vandaag ook mijn Studio 15 laptop besteld.
Kon normaal 1 via school kopen (hp nogiets), maar nu hebben ze besloten deze pas te bestellen 22september, en mijn laptop gaat al de deur uit dus heb nu een andere nodig.

Intel® Core 2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Internal Belgian AZERTY Keyboard
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Dutch
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including software
Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n)
3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Dell™ Wireless 370 Bluetooth + Bluetooth-muis + Bluetooth-stereoheadset - Europa
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (87 Wh)
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - CCFL
Nachtblauw met satijnachtige afwerklaag
Express Card-reisafstandsbediening
15,4-inch WUXGA+ CCFL (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
No Security/Anti-Virus Protection - Dutch
Biometric Fingerprint Reader

Heb ongeveer dezelfde laptop samengesteld die ik via school kon krijgen, omdat deze toch wel goede specs had.
3jaar garantie genomen omdat ik toch graag ongeveer 3 jaar zou willen genieten van dit laptopje.
9-cell baterij was gratis dus laten we die ook maar meenmen.
En omdat ik informatica studeer heb ik voor programeren ook maar een lekker groot scherm genomen.
Fingerprint reader is inderdaad ook meer een gadged.

Incl 10% korting moest ik 1133€ betalen.
Vind ik nog reuze meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272408

Na veel reviews gelezen te hebben, gisteren de knoop doorgehakt en de 1735 besteld met deze specificaties. Kleurencover is nu (tijdelijk?) gratis en er is nu € 120,00 korting op dit systeem; de 10% korting geldt helaas niet (alleen boven bestellingen hoger dan € 1.299,00).

Intel® Core™2 Duo Processor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache,)
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
Internal US/International Qwerty Keyboard
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Dell Wireless 1510 Half Mini Card (802.11n)
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
1 jaar basisgarantie
Dell Wireless 370 BluetoothJ Module
Primary 6-cell 56 WHr Lithium Ion battery
No Carrying Case
2.0 Mega pixel Integrated Web Camera - CCFL
Limoengroen met satijnachtige afwerklaag
Geen Accidental Damage-support
17-inch WXGA+ CCFL (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Microsoft® Works 9.0 - Dutch
Norton™ Internet Security™ 2008 - 15 Month Protection - Dutch
No Biometric Fingerprint Reader

Ben heel benieuwd of dit systeem aan mijn verwachtingen voldoet. Hoop dat ik niet te snel heb besteld en dat prijzen straks toch nog weer verder gaan dalen. Heb er nu ongeveer € 910,00 voor betaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

siskos schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:14:
Vandaag ook mijn Studio 15 laptop besteld.
Kon normaal 1 via school kopen (hp nogiets), maar nu hebben ze besloten deze pas te bestellen 22september, en mijn laptop gaat al de deur uit dus heb nu een andere nodig.

Heb ongeveer dezelfde laptop samengesteld die ik via school kon krijgen, omdat deze toch wel goede specs had.
3jaar garantie genomen omdat ik toch graag ongeveer 3 jaar zou willen genieten van dit laptopje.
9-cell baterij was gratis dus laten we die ook maar meenmen.
En omdat ik informatica studeer heb ik voor programeren ook maar een lekker groot scherm genomen.
Fingerprint reader is inderdaad ook meer een gadged.

Incl 10% korting moest ik 1133€ betalen.
Vind ik nog reuze meevallen :)
Ja maar bij dell heb je het ook niet morgen hoor, je kan ook wel minimaal 3 weken wachten voordat je hem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Inderdaad, geplande levertijd staat nu op 26-september.
Aangezien mijn academi jaar begint op 22-september vind ik dat nog ok.

Maar aan mijn school gingen ze hem pas bestellen om 22-september dus kon ik nog een maand wachten.
Mijn ervaring leert dat in mijn school alles nog extra lang duurt (zo hebben we 2maande zonder het handboek les gekregen) dus lijkt me dat het ook nog wel een tijdje kon duren eer ik de laptop kreeg.

Ik zal maar hopen dat hij sneller komt hé :P

Vraag me eigenlijk af is die Bluetooth - Muis - Headset combo iets?
Vooral de muis vraag ik mij af, heb het er engelijk gewoon bij genomen om aan de 1299 te komen voor de 10% korting >:)

[ Voor 16% gewijzigd door siskos op 26-08-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
Eergisteren ook maar een studio besteld, aangezien de kleur nog gratis was en er 50,- korting op werd gegeven. Zelfs verzendkosten hoefde ik niet te betalen. Hiervoor heb ik gebeld en verteld dat dat wel in de nieuwsbrief stond. Dit was verder geen probleem.
Zonder bonnen toch weer 39,- + 50,- + 29,- korting, omdat ik sowiso een rooie wilde :+
Verder heb ik telefonisch expliciet gevraagd om US Vista en US keyboard.
Geen backlight, want dat koste 40,- meer + aantal weken extra levertijd. Dan maar lampje aan tijdens het tikken ;)
Uiterlijke levertijd is 21 september

Mijn vraag is nu of er iemand al met succes Windows XP draait op de Studio 15, zonder missende drivers. Voorlopig heb ik alles van bovenstaande link gedownload, maar wil graag bevestigd hebben of het inderdaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Ik ga het denk ik deze week ff proberen, gewoon omdat 't kan. Enige waar ik bang voor ben (en ik met vista ook gezeik mee had) zijn de sata drivers, ik heb geen usb floppydrive :x

Wel m'n US keyboard vandaag binnen gekregen, in 6 dagen, toch best netjes :) Nu nog erin beunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Iemand die de oranje of de donkerblauwe studio 15 heeft?
Ik zit erg te twijfelen tussen de oranje en donkerblauw (wat een luxeprobleem :P )

Overtuig me!! :+

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Ik heb toevallig gister mijn donkerblauwe Studio 15 binnen gekregen. Ben er erg tevreden mee ook de prestaties met games vallen me reuze mee. Ik zit alleen met een probleempje ik heb er een USB muis aan hangen en mijn muispijltje verspringt de hele tijd, nu herriner ik me dat mijn broer hetzelfde probleem had met zijn XPS. De oplossing was toen het vakje: "Touchpad uitschakelen als externe muis is aangesloten" aanvinken. Het heeft helaas met deze laptop niet geholpen dus als iemand een oplossing heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Huh? Zeker weten dat je de instellingen opgeslagen hebt? Bij mij werkt dat wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cheesy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:31:
Huh? Zeker weten dat je de instellingen opgeslagen hebt? Bij mij werkt dat wel gewoon.
Het is opgelost, kennelijk reflecteerde mijn shiny muismat het optische laserlampje van de muis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Anoniem: 104593 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:56:
[...]

Het is opgelost, kennelijk reflecteerde mijn shiny muismat het optische laserlampje van de muis. :+
Ha ha, oké. Heb ik ook met mijn placemat ;) Ik gebruik gewoon m'n bureau, wordt wel wat 'kaal' na een paar jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denniskrol schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:04:
Ik ga het denk ik deze week ff proberen, gewoon omdat 't kan. Enige waar ik bang voor ben (en ik met vista ook gezeik mee had) zijn de sata drivers, ik heb geen usb floppydrive :x
Dan moet je een XP cd gaan slipstreamen met SATA drivers, werkte bij mijn vorige Inspiron 1525 perfect: http://www.raymond.cc/blo...river-into-windows-xp-cd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Ik heb voor jullie een mirror gemaakt van alle Dell Studio 15 & 17 drivers:

http://dellstudio.jeroenzelle.nl/

Ze staan netjes in mapje met welke driver het is voor welk apparaat :)

Als iemand zin heeft om te testen of ze allemaal werken...graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Knoop doorgehakt en het volgende besteld:

Studio 1535 : Intel Core 2 Duo T9300 (2.5GHz,800GHz,6MB)
Display : 15.4in Widescreen WXGA+ with Truelife - LED
Palmrest : Fingerprint Reader Biometric
LCD Back Cover : Midnight Blue Microsatin Finish
4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048)
Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
Graphics: 256MB ATI Mobility RADEON HD 3450
Remote Control : Travel Remote Control Express Card
555-11436 Wireless : Dell Wireless 1510 (802.11n) Half Mini Card European
Logitech V220 Cordless Mouse Blue - 'Designed for Dell'

Dutch - Vista Home Premium (32Bit OS)

4Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays
1Yr Limited Warranty - Collect & Return

Dit systeem voor 1150 euro aan de deur afgeleverd.
Helaas bluetooth module vergeten dus daar heb ik net nog ff achteraan gemaild.

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Huh? Bluetooth zit er toch standaard in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Anoniem: 268666 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:39:
[...]

Dan moet je een XP cd gaan slipstreamen met SATA drivers, werkte bij mijn vorige Inspiron 1525 perfect: http://www.raymond.cc/blo...river-into-windows-xp-cd/
Ja dat weet ik, maar ik wilde 't alleen ff testen, het moet niet teveel werk gaan worden.
Ik dacht btw dat de drivers voor die intel chipsets ook op oudere werken, dan zou miss m'n geslipstreamde XP cd die ik al heb nogwel kunnen gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Cheesy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:39:
Blijkbaar niet dus :P
Naja, maar ff afwachten hoe die leuke meid van Dell gaat reageren op mijn mailtje dat ik er nog een bluetoothmodule bij wil.

PvOutput

• willyfreak
ik had een vraag over de bestelling.

Bij sommige zie ik dat ze een keyboard hebben met backlite.

Bij mijn bestelling kon ik daar niet eens kiezen? hoe hebben jullie die erbij gekozen dan? (Mijn bestelling eergister gedaan).

En bij sommige zag ik ook de resolutie van 1920x1200 en die keuze mogelijkheid had ik ook niet.

Ik zie dat er sinds vandaag wel weer andere dingen gekozen kunnen worden (actie voorbij) maar kwa prijs scheeld het bijna niks met wat ik gekozen heb (eerder duurder geworden)

• pieter87
willyfreak schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:12:
ik had een vraag over de bestelling.

Bij sommige zie ik dat ze een keyboard hebben met backlite.

Bij mijn bestelling kon ik daar niet eens kiezen? hoe hebben jullie die erbij gekozen dan? (Mijn bestelling eergister gedaan).

En bij sommige zag ik ook de resolutie van 1920x1200 en die keuze mogelijkheid had ik ook niet.

Ik zie dat er sinds vandaag wel weer andere dingen gekozen kunnen worden (actie voorbij) maar kwa prijs scheeld het bijna niks met wat ik gekozen heb (eerder duurder geworden)
Dan moet je met Dell bellen. Met hen kun je heel wat regelen (ik heb bv. gratis backlit gekregen).

PvOutput

• siskos
Ik zie zojuist op mijn orderbevestiging dat ik Vista 32bit erbij heb.
Is er dan een mogelijkheid deze te upgraden naar de 64bit versie of hoe moet ik mijn 4gb ram gebruiken?

*edit* juist naar customer care gebelt, dit is niet mogelijk voor consumenten laptops...
Waarom bieden ze dan een laptop aan met 4gb ram als je die niet kunt gebruiken?

Ik heb hier wel vista 64bit liggen maar zijn alle drivers voor de studio in 64bit versie te verkrijgen?

[ Voor 44% gewijzigd door siskos op 28-08-2008 11:22 ]

• Dannisi
Alles op de drivers voor het touchpad na zijn er in x64. Het enige wat je niet kan gebruiken is de scroll functie van het touchpad. Hopelijk fixxen ze daar ooit nog is een driver voor

• willyfreak
Net gebeld met dell vanwegen de backlite toetsenbord.

Blijkbaar kan dat niet op mijn systeem geleverd worden |:( 8)7 .
Vind dit beetje vaag terwijl anderen het wel gewoon kunnen.

Hij ging het nog navragen (ik dus 5 minuten moeten wachten aan tel) maar bleek echt niet te kunnen. En ik zei nog van anderen personen met een studio 15 kunnen dat wel gewoon. maar nogsteeds niet }:O

[ Voor 3% gewijzigd door willyfreak op 28-08-2008 11:38 ]

• siskos
Heb ik overigens ook net gevraagd.
1 - Vista 64bit => nee enkel voor zakelijke laptops
2 - Blacklit keyboard => nee, heeft de studio 15 niet (waarschijnlijk omdat ik azerty heb)
3 - Docking station => ook niet beschikbaar voor studio 15 eventueel in de toekomst

• Dannisi
Net ff gezocht, maar miss zou deze driver kunnen werken op de studio, kan het nu niet testen omdat ik niet thuis ben.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=236469

In de studio zit volgens de dell 32 bits driver site ook een Alps touchpad :)

• siskos
Cheesy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:39:
Blijkbaar als je de hoogste versie van de studio neemt (die met standaart 3jaar garantie) heb je geen bluetooth ingebouwd :)
Had dit ook gezien toen ik hem bestelde :p
Mijn vriendin had de 2de bested en zij had wel alles erbij :)

@denniskrol, laat maar iets weten of het gelukt is hé, zou wel fijn zijn kan ik hem direct formatten als ik hem binnen krijg :p

[ Voor 14% gewijzigd door siskos op 28-08-2008 12:01 ]

• willyfreak
Hebben de mensen die hem ontvangen hebben hem altijd op de uiterste lever datum gekregen of was het toch al stuk vroeger?

Ik reken eigenlijk op een week of 3 dat ik hem dan toch binnen heb.

edit/

Ik was beetje aan het surfen via internet en weet niet of het al hier verteld is maar de schermen met LED verlichting zijn dunner dan met ccfl (mischien handig voor in startpost)

Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/4tk2t5x1.jpg

Zoals je ziet is de onderste toch wel wat dikker (met ccfl) en ziet die met LED er mooier uit (mischien iets persoonlijks O+ )

[ Voor 53% gewijzigd door willyfreak op 28-08-2008 13:46 ]

• Dannisi
Die van mij is 2 keer uitgesteld, laatste datum was 28-08 en heb 'm op 20-08 binnengekregen.
Dus toen waren ze voor de verwachtte datum, maar hij is dus wel 2 keer uitgesteld voordat ik 'm eindelijk kreeg.

• siskos
Hij lijkt inderdaad wel mooier met de led verlichting.
Spijtig dat ze in de hoogste resolutie geen led verlichting hadden anders had ik het direct genomen :)

Hoe zit het eigenlijk met de cooling van de studio15?
Heb hier een fujitsu laptop staan die constant een irritant blaas geluid maakt van de coolers.
Hoop dat de studio net zoals alle moderne laptops "soms" eens blaast?
Kan iemand dit bevestigen die hem al heeft gekregen?

• pieter87
pieter87 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:48:
[...]

Blijkbaar niet dus :P
Naja, maar ff afwachten hoe die leuke meid van Dell gaat reageren op mijn mailtje dat ik er nog een bluetoothmodule bij wil.
Ole!!
Bluetoothmodule zit nu ook bij in de order. Ben helemaal blij en ga als ik thuis ben direct het geld overmaken en geduldig wachten op de postbode. _/-\o_

PvOutput

Ik ben erg tevreden met deze laptop moet ik zeggen. De prestaties in games zijn best behoorlijk(Intel Core 2 Duo 2hz, 3GB Ram, Radeon HD 3450) Ik kan er prima Company of Heroes en half-life 2 op draaien. HL2 heb ik gemiddeld 100fps met de meeste settings op hoog en anti alising uit, texture filtering op trilinear. Company of Heroes is een kwestie van trial & error, alle settings een voor een net iets hoger zetten totdat ze allemaal rond de medium high staan. Het is overigens beter om de shader instelling op high te zetten in plaats van op DirectX 10.

Ik ben alleen dom geweest en heb een standaard accu in plaats van zo'n 9 cel genomen, dus ik zal binnenkort nog een reserve accu bij moeten bestellen anders zit ik binnen 3 tot 4 uur al zonder stroom.

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 14:37
Volgens mij zijn er vanaf vandaag nieuwe configuraties mogelijk. De goedkoopste config beschikt nu ook over een T5750.

[ Voor 66% gewijzigd door dsibma op 28-08-2008 17:49 ]

• willyfreak
inderdaad,

sinds vandaag kun je andere dingen kiezen en zitten er somige dingen ook al bij.

Zoals de actie tot de 27ste was dat je 120 euro korting had met de garantie. Maar als je nu het zelfde systeem samen steld als met de actie ben je maar 10 euro duurder uit terwijl je wel extra garantie moet betalen ook voor de extra kleuren enz.

Dus uiteindelijk scheeld het nog niets met daarvoor.

• Cheesy
  • Niet online
siskos schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:59:
[...]

Blijkbaar als je de hoogste versie van de studio neemt (die met standaart 3jaar garantie) heb je geen bluetooth ingebouwd :)
Had dit ook gezien toen ik hem bestelde :p
Mijn vriendin had de 2de bested en zij had wel alles erbij :)
Ik had de zogenaamde 3e (1 na hoogste) besteld in het lijstje, maar volgens mij veranderd die samenstelling ook elke dag... Vooral omdat ik direct op 1 juli besteld had.

• Dannisi
denniskrol schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:46:
Net ff gezocht, maar miss zou deze driver kunnen werken op de studio, kan het nu niet testen omdat ik niet thuis ben.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=236469

In de studio zit volgens de dell 32 bits driver site ook een Alps touchpad :)
Die driver werkt niet, maar deze wel :)
http://support.us.dell.co...t=1&libid=0&fileid=187206

Scroll support ed onder vista x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Ik had nog een vraag met betrekking van het aansluiten op de tv van deze laptop.

Ik heb een tv met composiet,scart,svideo aansluiting.

Ik weet dat er een HDMI en vga aansluiting op de laptop zitten maar is er een mogelijkheid dat ik de laptop toch aan kan sluiten.

Ik heb de ATI 3450 256mb videokaart erin zitten en weet niet of er dan ook nog extra aansluiting van svideo bij zit?

Want hdmi en vga is lastig/duur om het werkend te krijgen wat ik uiteindelijk het dan niet waard vind.
En heeft iemand anders het al geprobeerd via de vga of dvi en hoe heeft die dat dan gedaan?

[ Voor 8% gewijzigd door willyfreak op 29-08-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

willyfreak schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:02:
Ik had nog een vraag met betrekking van het aansluiten op de tv van deze laptop.

Ik heb een tv met composiet,scart,svideo aansluiting.

Ik weet dat er een HDMI en vga aansluiting op de laptop zitten maar is er een mogelijkheid dat ik de laptop toch aan kan sluiten.

Ik heb de ATI 3450 256mb videokaart erin zitten en weet niet of er dan ook nog extra aansluiting van svideo bij zit?

Want hdmi en vga is lastig/duur om het werkend te krijgen wat ik uiteindelijk het dan niet waard vind.
En heeft iemand anders het al geprobeerd via de vga of dvi en hoe heeft die dat dan gedaan?
Laptop heeft geen s-video aansluiting dus dat wordt HDMI, enige mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65209

Ook ik ben overstag gegaan voor de Studio 17.

Ik heb de volgende configuratie besteld:

Studio 1735 : Intel Core 2 Duo T9300 (2.5GHz,800GHz,6MB)
Palmrest : Fingerprint Reader Biometric Standard
LCD Back Cover : Topo Pattern Blue U Trim
4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048)
Optical Drive : Blu-ray Disc (DVD+/-RW + BD-ROM) Drive including SW
Power Supply : Worldwide 90W AC Adapter (3 wire)
Power Cord European 2 meter with 3 Pin
Targus Campus Notebook Backpack XL - Compatible with up to 17" screen Laptops
Dutch - Vista Home Premium (32Bit OS)
1Yr Limited Warranty - Collect & Return

Ik heb 1374,00 betaald.
Alleen zag ik later dat er ook zo'n coole 'Travel Remote Control Express Card' leverbaar is (leuk voor de heb, maar niet noodzakelijk) en dat er toch een Soundblaster Audigy in kan.

Ik heb nog gebeld naar Dell, maar als ik dat wilde aanpassen, moest mijn hele order gecancelled worden en een nieuwe gemaakt. Dan kwam ik gelijk ook zo'n 200 euro duurder uit.
Aangezien ik dat wel erg veel vind voor een afstandsbedieninkje en een geluidskaartje, heb ik dit maar niet gedaan.

Verwachtte leverdatum: 23-09
Shockz nog zo lang wachten ;(
Nu maar hopen dat het sneller gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 15:26

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Zit er bij de Studio 15 en 17 een DVD waarop Vista staat, zodat jezelf Vista zou kunnen herinstalleren als je zou willen?

Dat is mijn enige vraag nog om de Studio 17 te kopen.
Ik ben namelijk van plan om de de 2 HDD's in Raid-0 te gaan gebruiken, maar daarvoor zal ik toch echt eerst Vista moeten herinstalleren.

[ Voor 45% gewijzigd door Tukk op 30-08-2008 09:55 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65209

Yep, ik zie verschillende eerdere posts die allemaal aangeven dat er vista (recovery) cd's / dvd's bijgeleverd worden.
Tukk schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:53:
Zit er bij de Studio 15 en 17 een DVD waarop Vista staat, zodat jezelf Vista zou kunnen herinstalleren als je zou willen?

Dat is mijn enige vraag nog om de Studio 17 te kopen.
Ik ben namelijk van plan om de de 2 HDD's in Raid-0 te gaan gebruiken, maar daarvoor zal ik toch echt eerst Vista moeten herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
willyfreak schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:26:
edit/

Ik was beetje aan het surfen via internet en weet niet of het al hier verteld is maar de schermen met LED verlichting zijn dunner dan met ccfl (mischien handig voor in startpost)

Hier een foto:
Als ik mij niet vergis, is dat een M1330. :) Maar het verschil in dikte zal niet veel verschillen met de Studio modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Anoniem: 65209 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:48:
Alleen zag ik later dat er ook zo'n coole 'Travel Remote Control Express Card' leverbaar is (leuk voor de heb, maar niet noodzakelijk) en dat er toch een Soundblaster Audigy in kan.
Dat ding zat er bij mij gratis bij. :o
Tukk schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:53:
Bij mijn Studio 15 zat inderdaad een DVD met Vista. Ik heb ook gelijk een schone installatie gedaan, werkt toch wat beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Dat ding zat er bij mij gratis bij. :o
Bedenkt goed dat niks gratis is. (ja voor niks gaat de zon op ;) )

Bij jouw zat die al gewoon inbegrepen bij de basis configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
willyfreak schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:05:
Bedenkt goed dat niks gratis is. (ja voor niks gaat de zon op ;) )

Bij jouw zat die al gewoon inbegrepen bij de basis configuratie.
Ha ha, je hebt gelijk. Viel me ook niet op hoor. In eerste instantie wist ik heel niet dat het ook in de doos zat. Kwam ik een dag later pas achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240196

Met plezier heb ik het topic tot nu toe gelezen, mijn complimenten voor alle posts!

Ik ben van plan een Studio 17 te kopen. Ik wil een laptop met groot scherm, toetsenbord met numpad, snel, grote harde schijf en Blu-Ray (schijnt over 2 jaar redelijk normaal te zijn...). Ik heb geen zware grafische eisen. Het is voor mij voornamelijk een desktopvervanger.

Hiermee kom ik tot de onderstaande specs:

Base Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650
Harde schijf 500GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 250GB)
Muis Dell™ optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen
Optische stations Fixed Internal Blu-ray Disc (DVD+/-RW + BD-ROM) Slot Drive including SW
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1510 Half Mini Card (802.11n)
Standaardondersteuning 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Ondersteuningsdiensten 1 jaar basisgarantie
Primaire Batterij Primary 6-cell 56 WHr Lithium Ion battery
Kleuren, dessins en beschilderingen Topo-patroon met blauwe u-vormige sierstrip
TV Tuner and Remote Control Travel Remote Control Express Card
LCD-scherm 17,0-inch WUXGA+ CCFL (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Prijs € 1268,02 incl. alles

Hier zit een korting op van 70 euro + gratis verzending. Ik kan hem niet vinden op de zakelijke kant, dacht dat het daar misschien nog wat goedkoper zou zijn.

Hierbij heb ik nog een paar bedenkingen:

Ik zit te twijfelen tussen de WLED 1.440x900 en de CCFL 1920x1.200 (CCFL is 100 euro duurder). Ik dacht dat de WLED rustiger voor je ogen en dunner is, maar de CCFL is in een (veel) hogere resolutie. Hebben mensen hier ervaring mee (niet persé met een Studio, maar überhaupt met deze schermen).

Backlight toetsenbord is voor een meerprijs van 40 euro, is dat het waard? Met mijn desktop nu heb ik ook geen backlight :).

En ik zou graag een docking station willen (heb prima boxen en extern muis/toetsenbord voor thuis), maar dan is een simpele usb docking station wel voldoende dacht ik?

Kan het kloppen dat er meer opties zijn via telefoon dan via internet? Backlight is alleen via telefoon te bestellen bijvoorbeeld. Ik las al meer van dit soort berichten in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik heb een 'antwoord' op 1 vraag: zelf heb ik geen backlight toetsenbord. Ik gebruik bij mijn PC wel een toetsenbord met backlight (G15) en dat werkt echt enorm prettig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het op de laptop in zekere zin mis. Vooral voor 40 euro zou ik het er persoonlijk bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Ik heb het OLED scherm (15"), en ik vind 'm fantastisch, veel mooiere kleuren dan m'n Samsung BW226 van m'n desktop, maar misschien is een hogere resolutie ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
denniskrol schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:08:
Ik heb het OLED scherm (15"), en ik vind 'm fantastisch, veel mooiere kleuren dan m'n Samsung BW226 van m'n desktop, maar misschien is een hogere resolutie ook wel lekker.
Volgensmij bedoel je het scherm met led verlichtig (is dus gewoon tft en geen OLED)

OLED is weer heel wat anders en zit volgensmij niet op deze dells }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Oops, my bad, blijft wel een mooi scherm vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tandarts
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zojuist ook een Dell Studio 15 besteld.
Had een nieuwe laptop nodig en wilde graag Bluray met HDMI voor m'n nieuwe TV (Philips 42pfl9703).

Zo is ie besteld:

Base Intel® Core™2 Duo Processor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Grafische kaart 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650
Harde schijf 320GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive
Optische stations Fixed Internal Blu-ray Disc (DVD+/-RW + BD-ROM) Slot Drive including SW
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1510 Half Mini Card (802.11n)
Ondersteuningsdiensten 4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Primaire Batterij Primary 6-cell 56 WHr Lithium Ion battery
Kleuren, dessins en beschilderingen Pikzwart met matte afwerklaag
Bluetooth Dell Wireless 370 Bluetooth-module
TV Tuner and Remote Control Travel Remote Control Express Card
LCD-scherm 15,4-inch WXGA-breedbeeldscherm (1.280 x 800) met TrueLife™
Prijs € 1048,00 incl. alles

Hier kan ik volgens mij weer een aantal jaar mee tegenaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Kost je scherm en garantie 200 euro?
Ik heb geen extra garantie en een wat ander beeldscherm en was 200 minder kwijt.

Base Intel® Core™ 2 Duo Processor T8100 (2.1 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2 Cache,)
Grafische kaart 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450
Harde schijf 320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Muis Dell™ Bluetooth-reismuis
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n)
Ondersteuningsdiensten 1 jaar basisgarantie
Bluetooth Dell Wireless 370 Bluetooth Module
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - CCFL
Keuze uit kleuren Topo-patroon met zwarte u-vormige sierstrip
TV Tuner and Remote Control Express Card-reisafstandsbediening
LCD-scherm 15.4" Widescreen WXGA (1280x800) with TrueLife (wist trouwens niet dat ik TrueLife besteld heb _O-
Biometrische identificatie Geen biometrische vingerafdruklezer

€ 809,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240196

WLED lijkt dus beter qua dikte van scherm en accuduur (schijnt minder energie te gebruiken), maar is een resolutie van 1.440 x 900 niet te klein voor een 17.4"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ik wil niet lullig doen, maar moet dit topic niet gaan over de ervaringen van de Dell Studio 15 in plaats van dat ik 600x ongeveer gelijke specificaties + prijzen zie. Lijkt me leuker dat er dingen worden gemeld als alle drivers voor XP, touchpad drivers voor Vista enzovoorts (dus waar andere echt iets aan hebben). Of "door te bellen kan je ook backgroundverlichting" hebben.

On topic: Ondertussen iemand al het geluid probleem bij dell gemeld, en zo ja wat was hun antwoord? Anders mail ik dell later vandaag even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
XiniX88 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:04:
Ik wil niet lullig doen, maar moet dit topic niet gaan over de ervaringen van de Dell Studio 15 in plaats van dat ik 600x ongeveer gelijke specificaties + prijzen zie. Lijkt me leuker dat er dingen worden gemeld als alle drivers voor XP, touchpad drivers voor Vista enzovoorts (dus waar andere echt iets aan hebben). Of "door te bellen kan je ook backgroundverlichting" hebben.

On topic: Ondertussen iemand al het geluid probleem bij dell gemeld, en zo ja wat was hun antwoord? Anders mail ik dell later vandaag even :)
Daarover gesproken: voor de luie mensen onder ons:
http://dump.den2is.nl/files/Dell_studio_1535_XP_drivers.rar

Alle drivers voor xp, alles lijkt te werken, in apparaatbeheer zijn iig geen uitroeptekens meer.
Heb het niet uitgebreid getest, want ik vind vista zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
denniskrol schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:01:
[...]

Daarover gesproken: voor de luie mensen onder ons:
http://dump.den2is.nl/files/Dell_studio_1535_XP_drivers.rar

Alle drivers voor xp, alles lijkt te werken, in apparaatbeheer zijn iig geen uitroeptekens meer.
Heb het niet uitgebreid getest, want ik vind vista zo slecht nog niet.
Ik had ze ook al online gezet ;) : http://dellstudio.jeroenzelle.nl

Mss zijn het dezelfde files....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 15:26

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heeft iemand ervaring met het WUXGA-scherm?
Ik heb wel gezien dat meerdere dit scherm hebben besteld, maar ik heb nog egen meningen gehoord.

Ik zit nu zelf achter een 1440*900-scherm, dat bevalt me erg goed, geeft een WUXGA niet erg kleine letters pixels waardoor je alles zelf gaat vergroten om het weer te kunnen zien?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Pagina: 1 ... 3 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.