Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 18:06
Beerkeeper schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:42:
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8400 (2.26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
2 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Pikzwart met matte afwerklaag
15,4-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - LED
4096MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM \[2x2048]
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
256 MB ATI® Radeon™ HD 3450 grafische kaart
Vast intern Blu-ray Disc-station (dvd+/-rw + bd-rom) met laadsleuf, inclusief software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Dell Wireless 370 Bluetooth-module
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard
AVerMedia AVerTV Hybrid NanoExpress DVB-T TV Tuner
90 W-wisselstroomadapter

1Yr Limited Warranty - Collect & Return
Studio 1537 Order - Netherlands
Studio 1537 - Dvd met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers

Ik zit me hierover te buigen, want het is best een mooie laptop voor 929,- (zonder kortingsbonnen nog, daar wacht ik op).

Maar ik twijfel over een aantal dingen.
- Ik heb zoals hierboven staat 2x garantie?
- Is ccfl veel slechter dan een wled scherm? want 1440x900 of 1920x1200 is nogal een verschil :P
- Is de meegeleverde Vista versie 64-bit?
- Met de videokaart kan je vast wel counter-strike: source spelen :P ik kon hier geen specifieke benchmarks over vinden namelijk.

Voor de rest is het me wel duidelijk :D
*schopje*

Zou iemand mijn vragen kunnen/willen beantwoorden?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

willyfreak schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 08:52:
[...]

Ik heb gister via Internet zo'n kabel besteld (13 euro incl. verzendkosten nieuw!). Ik ga dus ook testen of dit daadwerkelijk werkt (je tv moet dit ook ondersteunen ofzo...) dus laat het ZSM weten!

Maar Persoonlijk vind ik het wel een groot min punt dat er geen Svideo op zit. want de laptop is toch als multimedia pc gepresenteerd en HDMI is digitaal wat bijna geen enkele oude tv ondersteund en VGA aansluitingen hebben tv's ook bijna niet!
Beetje grote kick, maar heb je dit aan de praat gekregen?

Ik heb ook een oude tv-bak die alleen scart aan kan en wil de laptop aansluiten op de tv.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
@ Hierboven

- Ik heb zoals hierboven staat 2x garantie?

Dell is verplicht binnen nederland minimaal 1 jaar garantie mee te geven.
De 2de keer garantie die je ziet, is de door jou aangeschafte garantie die je er hebt "bijgekocht"

- Is ccfl veel slechter dan een wled scherm? want 1440x900 of 1920x1200 is nogal een verschil :P

Over algemeen zijn er nog veel TFT schermen met CCFL, men zegt dat LED iets feller is, en zuiniger voor je batterij. voor de rest weinig verschil (alleen de dikte van je scherm heb ik al gezien op google)

Dell levert momenteel CCFL in 1440*900 en 1920*1200, en WLED alleen in 1440*900...
Is maar net wat je wil.. tis meer de prijsklasse verdeling bij dell..

- Is de meegeleverde Vista versie 64-bit?

Volgens mij staat 32bit geinstaleerd, maar op de bijgeleverde cd staat 32 en 64 bit (is bij latitudes wel vaak zo..)

- Met de videokaart kan je vast wel counter-strike: source spelen :P ik kon hier geen specifieke benchmarks over vinden namelijk.

Ze hebben dr ook crysis en fear mee gespeeld op een studio 15... (wel veel op low, maar fps van 35-50)

Crysis op Studio 15
Call of Duty 4 op Studio 15

[ Voor 16% gewijzigd door Mopperman op 11-01-2009 17:46 ]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Tukk schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:41:
[...]

Ik heb ook een oude tv-bak die alleen scart aan kan en wil de laptop aansluiten op de tv.
Kan niet... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 15:07
Damn... mijn derde Studio 1537 heeft ook al dode pixels. Heb nu in totaal twee laptops en drie schermen van de Studio 1537 gehad met dode/bright pixels. Lijkt me dat dit vaker voorkomt. Zijn er veel mensen bij wie dit het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag heb ik mijn Studio 15 ontvangen en het is echt een pracht ding!
Lekker helder scherm, en een snel systeem.
Alleen zit ik wel met een paar vragen:

1/ Ik heb 4 gig werkgeheugen in de studio zitten, alleen als ik het zo bekijk wordt er maar 3 gig gebruikt. Ligt dat aan de videokaart, dat die ook werkgeheugen opslurpt als extra of aan de 32-bit versie van Vista?
2/ Hoe schrijf je een accent op de e? dus bijvoorbeeld: oké (schrijf dit nu vanaf mijn desktop ;) ) Als ik het probeer op de studio krijg ik alleen maar zo'n accent voor de e, dus 'e of e'. Wie weet hier een oplossing voor?
3/ Bij het opstarten vaak of als ik gewoon zit te werken op de laptop gaat de volume knop (lichtje gaat ook branden op de mediabar) helemaal op max, dit is zo tergend want er komt dan zo'n afbeelding in beeld van de volume en het duurt lang voordat hij er mee stopt. Is dit een fabricagefout of is dit softwarematig op te lossen?

Ik hoop graag op antwoorden op mijn vragen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:22
1. 32-bit versie van vista. Je hebt ongeveer 3,5 GB die door vista gebruikt kan worden in deze versie.
2. Druk eens tegelijkertijd op Ctrl+shift om te schakelen tussen toetsenbord instellingen. Hij moet op US internationaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:17

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Tukk schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:41:
[...]

- Garantie is gewoon 2 jaar inhome.
- Wled is aardig tegen de batterij en gaat dus langer mee en is veel helderder en kleurrijker. En die hogere resolutie is niet aan te raden voor een 15" monitor. Ik heb ook de 15" 1440x900 WLED scherm en het is echt goddelijk goed.
- Meegeleverde versie zover ik weet gewoon 32-bit
- En met de VGA is CS:Source gewoon speelbaar met 40FPS. :)/

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een paar dagen geleden stond er een nieuwe driver voor de netwerkkaart. Ik heb deze gedownload en proberen te installeren. Maar ik kreeg dezelfde fout als anderen hier op het forum.
Nu zie ik dat die driver verwijderd is uit het support scherm. Waarschijnlijk een verkeerde- of niet werkende driver dus.

De volgende link doet het ook niet meer:
Gutteguttegut schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:51:
Er is een nieuwe Vista driver uit voor de Dell 1510 WLAN kaart.
klik.
Misschien dat deze het krakende geluid probleem oplost...
Scherm op laagste helderheid scheellt wel enorm aan accu.
Ik doe op dit moment 3,5 uur met een 6 cell. En dan in een zwaar Word bestand, en normaal internetverkeer.

[ Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 11-01-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Dank jullie voor het antwoorden op mijn vragen :)

Gisteren nog even zitten dubben over het scherm, maar ik heb hem uiteindelijk toch maar besteld met de 1440x900 WLED scherm :D
Hij moet voor 3 februari geleverd zijn volgens de status, dus ik kijk ernaar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:11:
Sinds vrijdag heb ik mijn Studio 15 ontvangen en het is echt een pracht ding!
Lekker helder scherm, en een snel systeem.
Alleen zit ik wel met een paar vragen:

1/ Ik heb 4 gig werkgeheugen in de studio zitten, alleen als ik het zo bekijk wordt er maar 3 gig gebruikt. Ligt dat aan de videokaart, dat die ook werkgeheugen opslurpt als extra of aan de 32-bit versie van Vista?
2/ Hoe schrijf je een accent op de e? dus bijvoorbeeld: oké (schrijf dit nu vanaf mijn desktop ;) ) Als ik het probeer op de studio krijg ik alleen maar zo'n accent voor de e, dus 'e of e'. Wie weet hier een oplossing voor?
3/ Bij het opstarten vaak of als ik gewoon zit te werken op de laptop gaat de volume knop (lichtje gaat ook branden op de mediabar) helemaal op max, dit is zo tergend want er komt dan zo'n afbeelding in beeld van de volume en het duurt lang voordat hij er mee stopt. Is dit een fabricagefout of is dit softwarematig op te lossen?

Ik hoop graag op antwoorden op mijn vragen! :D
1. Je hebt een 32bits OS, om de volle 4gb te benutten heb je 64bits nodig (dell levert geen 64bits als je besteld). Je kunt dell wel bellen, velen hebben al met succes om een 64bits versie gevraagd.
2. é is een instelling op je taalbalk (bepaalde toetsenbord en taalinstellingen). Uit mijn hoofd weet ik niet exact hoe dit moet staan (je kan er even mee spelen).
3. Hardware voor zover ik weet. Ik had precies hetzelfde als jij (met de volumeknop) en heb dell erover gebeld. Ik moest eerst zelf wat handelingen verrichten (kabel controleren, nieuwe cover plaatsen (na het plaatsen van de nieuwe cover werd het het eject lampje)), vervolgens is er een monteur geweest die moederbord, cover en blueray vervangen heeft. Hierna heb ik het niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amargedon

Bedankt voor je antwoorden op mijn vragen!

1. Ik denk toch dat ik bij de 32 bit versie blijf, aangezien ik gelezen heb dat sommige software de 64 bit nog niet volledig ondersteunen, en zo heb je er niet echt voordeel bij. Ook zijn er sommige drivers niet aanwezig voor de 64 bit.

2. Het toetsenbord heb ik even op US Internationaal gezet, en hij doet het nu perfect! Ik dacht dat hij er al op stond maar dat bleek niet te zijn. Nu kan ik weer normaal 'oké' schrijven! :D

3. Ik zal Dell binnenkort even bellen over het probleem. Ik heb er zo'n in-home garantie van 4 jaar bijgekocht, dus dan zal er ook wel een monteur langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een studio 15 besteld via de website, ik wacht alleen nog op de ideal link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:41:
Ik heb gisteren een studio 15 besteld via de website, ik wacht alleen nog op de ideal link.
Ik zal niet wachten op de iDeal link, want in veel gevallen wordt hij niet verstuurd. Ik heb verschillende klachten daarover gelezen op verschillende fora en ik kreeg ook geen iDeal link bij mijn bestelling. Het verstandigst is om het gewoon via 'normale overschrijving' over te boeken en als je de mogelijkheid hebt om met creditcard te betalen zou ik dat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:03:
[...]

Ik zal niet wachten op de iDeal link, want in veel gevallen wordt hij niet verstuurd. Ik heb verschillende klachten daarover gelezen op verschillende fora en ik kreeg ook geen iDeal link bij mijn bestelling. Het verstandigst is om het gewoon via 'normale overschrijving' over te boeken en als je de mogelijkheid hebt om met creditcard te betalen zou ik dat doen!
bedankt voor de tip.
als ik morgen de link nog niet heb ontvangen dan gaat de betaling er met een normale overboeking heen. Moet toch eerst wachten tot mijn geld op mijn betaalrekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
Vandaag heb ik geprobeerd een blu-ray af te spelen op mijn T240HD scherm via HDMI (het scherm ondersteunt HDCP). Echter krijg ik telkens de foutmelding 'error 0104: failed to detect graphics connector', waardoor de dell media player niet de volledige resolutie wil tonen. Dit is natuurlijk onderdeel van de blu-ray DRM die microsoft in Vista in moest bouwen. Heeft iemand hier ervaring mee? Het probleem is ofwel de tv of een driver probleem (ik gebruik de standaard drivers die meegeleverd waren; ik heb de laptop nu 2 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:28:
@Amargedon

Bedankt voor je antwoorden op mijn vragen!

1. Ik denk toch dat ik bij de 32 bit versie blijf, aangezien ik gelezen heb dat sommige software de 64 bit nog niet volledig ondersteunen, en zo heb je er niet echt voordeel bij. Ook zijn er sommige drivers niet aanwezig voor de 64 bit.
Zoals welke dan? Volgens mij mis ik er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Cheesy schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:01:
Een paar dagen geleden stond er een nieuwe driver voor de netwerkkaart. Ik heb deze gedownload en proberen te installeren. Maar ik kreeg dezelfde fout als anderen hier op het forum.
Nu zie ik dat die driver verwijderd is uit het support scherm. Waarschijnlijk een verkeerde- of niet werkende driver dus.

De volgende link doet het ook niet meer:
Hij werkt weer (nieuwe driver..?).
klik.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:25

denivan

de enige

Hoi allen, heb gisteren ook zo'n systeempje voor m'n vriendin bestel (een roze) en heb een paar vraagjes waar ik niet uit kom (heb zowat heel het topic doorspit) :

1) Ik ga er sowieso Vista Ultimate opzetten, maar welke smaak (32 of 64 bit) is aan te raden ? Ik heb er 3Gb geheugen in steken, dus dat bepaalt m'n keuze al niet. Wat ik wil weten is of er verdere voordelen (bvb performantie) aan vista 64 zitten, of kan ik het best op 'safe' spelen en 32 bit houden ?

2) In dit topic lees ik veel problemen over mensen die clean een vista willen installeren (bvb de cd/dvd drivers). Doet dit zich enkel voor met 64 bit ultimate of ook 32 ? Is er een oplossing/workaround voor ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:03:
[...]
Hij werkt weer (nieuwe driver..?).
klik.
Mooizo. Succesvol geïnstalleerd :)

Ben benieuwd of bij anderen het gekraak in de speakers over is daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Gister eindelijk de juiste dvd gekregen (vista x64, vorige week kreeg ik vista x86 - ze hadden de verkeerde verstuurd). Werkt goed en ik mis geen drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

@Amargedon : hoe staat jouw BIOS ingesteld ? Op ATA of zo ? Raar dat hij bij jou zonder problemen installeert na alle berichten die ik op internet ben tegengekomen.

Edit : @Amargedon : klinkt super bizar, maar dan ga ik het er wel op wagen denk ik. Ga dus de 64 bits ook nog downloaden (nee, niet illegaal) en eens testen. Ervaar jij verschil in accu tijd tussen 64 en 32 bit ?

[ Voor 39% gewijzigd door denivan op 14-01-2009 10:50 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
denivan schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:32:
@Amargedon : hoe staat jouw BIOS ingesteld ? Op ATA of zo ? Raar dat hij bij jouw zonder problemen installeert na alle berichten die ik op internet ben tegengekomen.
ACHI staat de bios op.

Let wel; de versie die ze vorige week verstuurden was Vista Ultimate 32 bits (zonder SP1), om deze succesvol te installeren moest ik ACHI uitschakelen (en naar ata dus).
De versie die ik gister kreeg was Vista Ultimate SP1 64 bits, die heb ik met ACHI aan kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Waarom zou je x64 willen draaien op dit systeem (behalve als je 4GB of meer hebt)?
Volgens mij heeft 99% van de gebruikers er geen voodeel bij (dus alleen maar nadelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Gutteguttegut schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:26:
Waarom zou je x64 willen draaien op dit systeem (behalve als je 4GB of meer hebt)?
Volgens mij heeft 99% van de gebruikers er geen voodeel bij (dus alleen maar nadelen).
tja, bij mijn gaat er ook 64bit op, ik vind vista voor mijn geval dan beter draaien, met programmas als photoshop en premiere... :) het verschilt in je gebruik of 64bit beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mopperman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:45:
[...]

tja, bij mijn gaat er ook 64bit op, ik vind vista voor mijn geval dan beter draaien, met programmas als photoshop en premiere... :) het verschilt in je gebruik of 64bit beter is.
Is photoshop dan ook een 64bit programma? Want dan heb je toch alleen maar er voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
quote van internet, zoals ik het ook ervaar:
Bad weather today, so I decided to clean the laptop with a clean install. I reinstalled vista 32 bit and I tested some programs included photoshop CS3, then I formatted the drive and installed vista 64 bit on my laptop (centrino duo T5200@1.60, 4GB ram) and re-run the same programs. What I found interesting is the photoshop performance using x86 and x64 version of vista. To make the test I stitched 15 shots togheter, I took the time from the beginning till the end of the merging and run the test 3 times, here the results:
VISTA 32 BIT (x86): 1st attempt 9m10s, 2nd attempt 8m 28s 3rd attempt 8m56s
VISTA 64 BIT (x64): 1st attempt 6m55s, 2nd attempt 6m 48s 3rd attempt 6m11s

I know that PS CS3 is a 32 bit software and I didn't expect so much difference, I use the merging menu quite a lot and I frequently stitch 5, 6 shots, that mean using 64 bit I'm going to save a lot of time. Anyone has performed similar tests? Your point of view appreciated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Buiten Photoshop (en misschien andere Adobe software) is het dus vrij nutteloos een x64 OS te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 19-09 08:16
Gutteguttegut schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:34:
Buiten Photoshop (en misschien andere Adobe software) is het dus vrij nutteloos een x64 OS te draaien :)
Waarom dan? Heb jij dan andere software getest? En was de performance even goed of slechter of marginaal beter? Of heb je de beschikking over dergelijke tests? Please, enlighten us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
"is het dus vrij nutteloos een x64 OS te draaien "

mwa, dat zeg jij wel, maar check dit eens. Naast het feit dat 64bit sneller is, is het in mijn ervaringen ook stabieler, en natuurlijk het ondersteunen tot boven de 4gb... (4gb in een studio + videokaart = 4.2 gb mem...) dus je hebt er uiteindelijk wel iets aan!

als je bij je standpunt blijft dat 64bit nutteloos is wil ik graag de concrete bewijzen zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Laatst online: 15-09 14:16
64bit vista is dus wel te installeren met AHCI aan in de bios.

Je moet gewoon doormiddel van tooltjes die online te verkrijgen zijn de Intel Matrix storage drivers slipstreamen in je windows vista cd. (vLite bv)
Werkt hier prerfect, heb momenteel mijn eigen legale windows vista 64bit ultimate draaien en vind deze 1000x stabieler dan de originele vista (waar ik nogal dikwijls BSOD's mee kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AutisticPinguin schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:44:
[...]Waarom dan? Heb jij dan andere software getest? En was de performance even goed of slechter of marginaal beter? Of heb je de beschikking over dergelijke tests? Please, enlighten us.
Mopperman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:40:
"is het dus vrij nutteloos een x64 OS te draaien "

mwa, dat zeg jij wel, maar check dit eens. Naast het feit dat 64bit sneller is, is het in mijn ervaringen ook stabieler, en natuurlijk het ondersteunen tot boven de 4gb... (4gb in een studio + videokaart = 4.2 gb mem...) dus je hebt er uiteindelijk wel iets aan!

als je bij je standpunt blijft dat 64bit nutteloos is wil ik graag de concrete bewijzen zien :X
Wow wat een heftige reacties :)
Ik zie nu pas dat ik een ? ben vergeten achter mijn zin ...volgens mij veranderd dat de hele context van mij post.
Nu nogmaals maar dan zoals ik ik in eerste instantie bedoelde:
Gutteguttegut schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:34:
Buiten Photoshop (en misschien andere Adobe software) is het dus vrij nutteloos een x64 OS te draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:38
Heb net mijn screen replacement gehad vanweg een trillende bovenkant van het scherm. Ben van LG naar AUO gegaan(LED). Nu lees ik hele slechte verhalen erover. Nu heb ik gegoogled op het specifieke typenummer: AUO4377 en kom weinig noemenswaardig erover. Wie heeft er ook ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kabbie_Kabbie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:53:
Heb net mijn screen replacement gehad vanweg een trillende bovenkant van het scherm. Ben van LG naar AUO gegaan(LED). Nu lees ik hele slechte verhalen erover. Nu heb ik gegoogled op het specifieke typenummer: AUO4377 en kom weinig noemenswaardig erover. Wie heeft er ook ervaringen mee?
Wat is dan jouw ervaring met die AUO scherm? ... En over welke resolutie heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
1440x900

Ik heb het idee dat het LG scherm feller kan en dat bij het LG scherm het wit, witter is. Maar ben bang dat dat mischien wel gewoon tussen mijn oren zit aangezien je over andere typen nummers van AUO slechte verhalen hoor :P. Vandaar dat ik het maar hier vraag :P (het is iig denk ik niet genoeg voor dell om weer een monteur langs te sturen)

[ Voor 11% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 15-01-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Kabbie_Kabbie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:46:
1440x900

Ik heb het idee dat het LG scherm feller kan en dat bij het LG scherm het wit, witter is. Maar ben bang dat dat mischien wel gewoon tussen mijn oren zit aangezien je over andere typen nummers van AUO slechte verhalen hoor :P. Vandaar dat ik het maar hier vraag :P (het is iig denk ik niet genoeg voor dell om weer een monteur langs te sturen)
Het scherm kan best feller zijn, maar mijn ervaringen met de LG schermen zijn klote. Vandaag ook vervanging van mijn scherm gehad, LG scherm vervangen door LG scherm. Mijn scherm had witte vlek en dode pixels. Vervangend scherm heeft er ook last van, en van uitvallen. Morgen weer vervangen....... wordt mijn vierde vervanging in 2 laptops. Allen LG, resolutie 1440x900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je het serienummer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:05:
Waar kan je het serienummer vinden?
Bij apparaatbeheer naar de eigenschappen van je scherm gaan daar bij tab details, hardware ID aankikken. Staat er AUO dan is dat die ik heb staat er LPL dan is het het LG scherm.

Bij mijn LG scherm had ik last het probleem dat boven in mijn scherm ( de hele lengte en dan een halve cm dik) de pixels licht trilde. Als ik dit had geweten had ik hem waarschijnlijk niet laten vervangen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 15-01-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Kabbie_Kabbie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:15:
[...]

Bij apparaatbeheer naar de eigenschappen van je scherm gaan daar bij tab details, hardware ID aankikken. Staat er AUO dan is dat die ik heb staat er LPL dan is het het LG scherm.

Bij mijn LG scherm had ik last het probleem dat boven in mijn scherm ( de hele lengte en dan een halve cm dik) de pixels licht trilde. Als ik dit had geweten had ik hem waarschijnlijk niet laten vervangen :(
Nog een keer bellen, zeggen dat je het niets vind. Desnoods nieuwe laptop vragen. Dat kun je doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Zal het toch niet geloven :( Leek erop dat het touchlampje uitbleef (na de reparatie), maar vanavond weer twee keer gehad al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
KoenCows schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:42:
[...]

Nog een keer bellen, zeggen dat je het niets vind. Desnoods nieuwe laptop vragen. Dat kun je doen...
Ik heb hem alleen al sinds oktober. Maar ze waren ook geweest voor dat eject lampje en ze zouden me nog bellen of dat het probleem weg bleef. Zal dan wel even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:13:
[...]

Mooizo. Succesvol geïnstalleerd :)

Ben benieuwd of bij anderen het gekraak in de speakers over is daarmee.
Net de aangepaste driver geïnstalleerd; lukte nu dus wel. Ik geloof mijn oren bijna niet, maar ik geloof dat het gekraak eindelijk weg is. Ik was er al bijna zo aan gewend steeds gekraak te horen,dat ik nu goed moet luisteren of het er niet toch is. Mocht het nog iets kraken, dan is het nu in ieder geval stukken beter, maar ik hoop dat het nu opgelost is. Heb ook het idee (?) dat geluid iets beter klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mijn eject lampje brand al 3 dagen....
Mediabar is dus ook onbruikbaar.

Maar heb eergisteren Dell al een mailtje gestuurd over het zomaar aan gaan van de laptop. Jammer dat ze nooit binnen 24 uur terug mailen zoals ze op de website zeggen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Cheesy schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:12:
Mijn eject lampje brand al 3 dagen....
Mediabar is dus ook onbruikbaar.

Maar heb eergisteren Dell al een mailtje gestuurd over het zomaar aan gaan van de laptop. Jammer dat ze nooit binnen 24 uur terug mailen zoals ze op de website zeggen te proberen.
Behalve dan als je mailtje stuurt en de volgende ochtend belt... dan heb je even later wel een e-mail waarin ze kunnen zeggen dat ze gezien hebben dat je gebeld hebt en dat ze hopen dat het verholpen is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzla
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik volg dit topic al een maand of twee, en heb hier al heel wat info kunnen vergaren. Bedankt hiervoor!

Begin december heb ik men studio 1537 ontvangen. Ben extreem blij van dit systeem, vooral de prijs die ik ervoor neertelde (€599 P8400 250gig 2GB ram HD3450 1280x). Spijt heb ik wel beetje van de lage resolutie 1280. Ben namelijk programmeur en 1440 kan wel handig zijn. Was toen 80 eur meer, en voor student is dit wel wat geld. Toen ik hem kocht, en eindje erna nog stond er bij 1280 WXGA+ (staat ook op men factuur). Wist natuurlijk dat dit fout was en dat ik een 1280 ging krijgen.

Nu 2 vraagjes:
- Zou het de moeite zijn om te bellen en vragen om een WXGA+ erin te stoppen, door typo?
- Blijkbaar kan ik geen backlit keyboard bestellen om deze te vervangen met mijn standaard keyboard.
Dell chat zei dat deze wel konden besteld worden, bel nu net naar technische dienst hoor ik "alleen US"
Hebben jullie mss een tip voor me? wil graag een backlit want werk veel in de schemer. (Woon in België =azerty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Ik heb mijn laptop sinds vandaag binnen :) Echt een mooi een prima snel ding.

Direct natuurlijk opnieuw vista erop geslingerd, maar er rest me een vraag. Welke driver/softwarepakketje moet ik hebben om mijn OSD weer terug te krijgen? Die mis ik nu namelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:12
dell quickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Nou, inmiddels nog een probleem erbij met mijn studio 1537.

Wanneer ik de helderheid van het scherm aanpas en helemaal laag zet (of bijna helemaal lag, ongeveer op 1/3 tot 1/4) en de laptop opnieuw opstart hangt de laptop tijdens de bios. Het scherm knippert, is zwart en ik zie af en toe het logo dat je ziet bij het opstarten (de gekleurde ring met dell erin - bios). De laptop hangt en de enige manier om wat te doen is uitdrukken.

Daarnaast valt me op dat wanneer je de helderheid op de helft zet en daarna afsluit (dus echt uit) de helderheid daarna weer helemaal hoog staat. Druk je daarna een keer op de toetsen om de helderheid te veranderen dan schiet deze gelijk terug naar het niveau dat ik eerder ingesteld had (dus het juiste niveau wordt bij een koude start niet goed geset).

Anderen die hier last van hebben, of juist niet? Ga maandag in ieder geval maar weer bellen, het probleem met de mediabuttons is ondanks het vervangen van onderdelen ook niet opgelost.

(heb de laatste bios A05 al geinstalleerd. Ik heb een 3450 en 1440x900 led scherm)

[ Voor 4% gewijzigd door Amargedon op 17-01-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
Daarnaast valt me op dat wanneer je de helderheid op de helft zet en daarna afsluit (dus echt uit) de helderheid daarna weer helemaal hoog staat. Druk je daarna een keer op de toetsen om de helderheid te veranderen dan schiet deze gelijk terug naar het niveau dat ik eerder ingesteld had (dus het juiste niveau wordt bij een koude start niet goed geset).
Dat die helderheid zich weer aanpast is volgens mij een bekend probeem ik heb het hier vaker voorbij zien komen. Of er een oplossing is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
hhoekstra schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:36:
[...]

Dat die helderheid zich weer aanpast is volgens mij een bekend probeem ik heb het hier vaker voorbij zien komen. Of er een oplossing is weet ik niet.
Dat vind ik ook niet het ergste eigenlijk, het vastlopen is een groter probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vooral een probleem met de sleep functie.
Als ik de laptop toeklap is het altijd duimen of hij gaat slapen of niet. 50% kans wel/niet
Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 09:36:
Als ik de laptop toeklap is het altijd duimen of hij gaat slapen of niet. 50% kans wel/niet
Gewoon op de aan/uit knop drukken :O gaat hij ook wel slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je die ingesteld hebt, die van mij gaat in hibernate...

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Bij 'wijzigen wanneer de computer in slaapstand gaat' op 'geavanceerde instellingen' klikken en vervolgens 'Multimedia-instellingen' open klappen en instellen dat hij altijd op slaapstand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:00
Jawel, Windows 7 x64 draait op mn Studio 1535! :D
Geen gehannes met TSSTCorp drivers bij de install van de 64-bit versie.

Gewoon installeren en gaan!

Helaas werkt op dit moment mn webcam niet meer met de nieuwste Live Messenger :S
Hij komt vrijwel direct met de melding "De webcamsessie is beeindigd". Iemand hier een oplossing voor?
Ook bleek het dat McAfee nog niet lekker draaide en programma's liet crashen. Die zo lang dus maar vervangen door AVG Free.

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
pieter87 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:49:
Jawel, Windows 7 x64 draait op mn Studio 1535! :D
Bij mij ook sinds vandaag ^^

Webcam heb ik wel nog niet geinstalleerd (gebruik ik nooit).
Wat ik wel heb gemerkt in windows 7 is dat de Quickset niet echt goed werkt. Als ik de brightness hoger of lager zet krijg ik een melding op het scherm maar bij het volume lager / hoger krijg ik geen melding?

Overigens lijkt mijn geluid "gekraak" probleem verdwenen te zijn in Windows 7? En ook nog geen last ervang hehad dat hij nietmeer uit slaapstand (of hoe het ook in het nederlands noemt) geraakt na het dichtklappen.

Het "niet willen ejecten van cd's als ze deruit moeten en blijven ejecten van cd's als ze derin moeten" probleem houd overigens nog altijd aan :/

Ga de rest van de week nog ermee werken en kijken of de oude problemen nu software gerelateerd zijn of toch eerder hardware.

Vraag mij overigens af, zou ik kunnen vragen aan dell om mijn laptop om te wisselen naar een ander type laptop van dezelfde prijs range? Ik heb ondertussen al zoveel kwaaltjes met de studio gehad (waar dell mij telkens na een belletje van 40min, gewoon afscheept met "er komt een driver update meneer") dat ik het ding gewoon nietmeer vertrouw :) (zeker niet werk gerelateerd)

Ik heb overigens de 3jaar garantie genomen met Zaterdagen en avonden inbegrepen, lijkt me echt niet dat ze hier iets extra voor willen doen...

[ Voor 29% gewijzigd door siskos op 18-01-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje van plan om een Studio 17 te bestellen. Er zijn drie dingen die ik mij wel afvraag:
- zit er nu standaard een backlight in het toetsenbord zit aangezien ik dit wel zal nodig hebben en ik niet echt ergens duidelijkheid krijg?
- is de videokaart een beetje behoorlijk?
- is er echt zoveel last van dode pixels zoals ik hier al kon lezen?

grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:56:
Ik ben al een tijdje van plan om een Studio 17 te bestellen. Er zijn drie dingen die ik mij wel afvraag:
- zit er nu standaard een backlight in het toetsenbord zit aangezien ik dit wel zal nodig hebben en ik niet echt ergens duidelijkheid krijg?
- is de videokaart een beetje behoorlijk?
- is er echt zoveel last van dode pixels zoals ik hier al kon lezen?

grtjs
1. Naar mijn weten niet, ik kreeg hem zonder backlight toetsenbord
2. Ik vind van wel, ik draai Counter-strike Source op 1280x800 met alles op high/medium geloof ik
3. Ik heb er geen last van in ieder geval, maar ik ben geen statistiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Beerkeeper schreef op maandag 19 januari 2009 @ 07:05:
[...]

1. Naar mijn weten niet, ik kreeg hem zonder backlight toetsenbord
2. Ik vind van wel, ik draai Counter-strike Source op 1280x800 met alles op high/medium geloof ik
3. Ik heb er geen last van in ieder geval, maar ik ben geen statistiek ;)
Qft.

Er zijn wel verschillende grafische kaarten in dezelfde typen studio's in omloop. Volgends mij de hd3450 en hd3650.

Heeft iemand ervaring met licht overclocken van de cpu?
Tot mijn verbazing mag je niets instellen in de BIOS, weet iemand hoe je dat doet bij de dell-laptop?

edit: Ik lees op vele sites dat overclocken van Dell-laptops niet mogelijk is. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 19-01-2009 10:33 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Kabbie_Kabbie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:46:
1440x900

Vandaag wederom screen replacement gehad. Dit keer ook een AU Optronics scherm gehad. Op het eerste gezicht zit het er wel goed uit. In ieder geval geen dode pixel etc. meer, met die lg schermen. Lijkt me wel dat dit scherm iets dikker is. Het frontje past er namelijk niet 100% meer op. Allebei de zijkanten zit een klein bobbeltje, steekt iets uit. Meer mensen dit dit hebben. Wat vinden jullie van het AUO scherm. Schijnt van Acer te zijn en derde grootste schermenfabrikant van de wereld, en de eerste in Taiwan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
KoenCows schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:26:
[...]

Vandaag wederom screen replacement gehad. Dit keer ook een AU Optronics scherm gehad. Op het eerste gezicht zit het er wel goed uit. In ieder geval geen dode pixel etc. meer, met die lg schermen. Lijkt me wel dat dit scherm iets dikker is. Het frontje past er namelijk niet 100% meer op. Allebei de zijkanten zit een klein bobbeltje, steekt iets uit. Meer mensen dit dit hebben. Wat vinden jullie van het AUO scherm. Schijnt van Acer te zijn en derde grootste schermenfabrikant van de wereld, en de eerste in Taiwan. ;)
Bij mij past ie wel gewoon helemaal...

begin er een beetje aan te wennen nu heb alleen wel erge backlight bleeding aan de onderkant. Weet nog niet wat ik er aan ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:24:
[...]

Qft.

Er zijn wel verschillende grafische kaarten in dezelfde typen studio's in omloop. Volgends mij de hd3450 en hd3650.

Heeft iemand ervaring met licht overclocken van de cpu?
Tot mijn verbazing mag je niets instellen in de BIOS, weet iemand hoe je dat doet bij de dell-laptop?

edit: Ik lees op vele sites dat overclocken van Dell-laptops niet mogelijk is. :(
is dit niet alleen de hd3650 in de studio 17?
wat betreft de backlight in het toetsenbord, zijn er mensen van wie dit wel standaard was?
ik zie ook namelijk nergens een optie om dit te bestellen en in verschillende reviews zie je het toch op de studio 17..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeppyZ88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 08:56
Ik heb een vraagje ik heb deze studio besteld/gekocht:

210-26347 Studio 1537 : Intel Core 2 Duo T6400 (2.0GHz,800MHz,2MB) 1 570,59 570,59 S
200-57326 N0153503 1 S
230-10225 Display : 15.4in Widescreen WXGA+ with TrueLife - LED 1 S
214-10046 Palmrest : Standard 1 S
319-10039 Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera - LED 1 S
320-10268 LCD Back Cover : Jet Black Colour Matte Finish 1 S
340-15729 Ship Accessory : Dutch Docs 1 S
340-15751 Resource DVD : Studio 1537 Diagnostics and Drivers 1 S
370-13695 Memory : 3072MB (1x2048 + 1X1024) 800MHz DDR2 Dual Channel 1 S
400-14716 Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) 1 S
429-13240 Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1 S
450-12155 Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter 1 S
450-12191 Power Cord : European 2M 1 S
451-10559 Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION 1 S
460-10282 Carry Case : Not Included 1 S
490-10894 Graphics : 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450 1 S
555-10933 No Bluetooth Upgrade 1 S
555-11434 Wireless : Dell Wireless 1397 (802.11 b/g) Mini Card European 1 S
555-11449 Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo 1 S
570-10535 Mice : Not Included 1 S
583-12225 Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1 S
619-13579 Operating System : Dutch Windows Vista Home Premium SP1 (32Bit OS) with Recovery DVD 1 S
630-11003 Dutch - Microsoft Works 9.0 1 S
640-10787 Dell Video Chat 1 S
640-10551 Dell Support Center 2.0 1 S
640-10785 Dell Dock 1.0 1 S
650-10914 Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD) 1 S
754-10017 1Yr Limited Warranty - Collect & Return 1 S

Wat mijn vraag was: zit hier standaard het verlichtte toetsenbord op? ik hoor allerlei verschillende geluiden? ik heb al wat stukken tussendoor gelezen, maar wie had het er standaard opzitten? Ik denk dat ik morgen dell even bel om te vragen of ik nu niet of wel het verlichtte toetsenbord heb, want dat is echt een must voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
siskos schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:25:
[...]

Bij mij ook sinds vandaag ^^

Webcam heb ik wel nog niet geinstalleerd (gebruik ik nooit).
Wat ik wel heb gemerkt in windows 7 is dat de Quickset niet echt goed werkt. Als ik de brightness hoger of lager zet krijg ik een melding op het scherm maar bij het volume lager / hoger krijg ik geen melding?

Overigens lijkt mijn geluid "gekraak" probleem verdwenen te zijn in Windows 7? En ook nog geen last ervang hehad dat hij nietmeer uit slaapstand (of hoe het ook in het nederlands noemt) geraakt na het dichtklappen.

Het "niet willen ejecten van cd's als ze deruit moeten en blijven ejecten van cd's als ze derin moeten" probleem houd overigens nog altijd aan :/

Ga de rest van de week nog ermee werken en kijken of de oude problemen nu software gerelateerd zijn of toch eerder hardware.

Vraag mij overigens af, zou ik kunnen vragen aan dell om mijn laptop om te wisselen naar een ander type laptop van dezelfde prijs range? Ik heb ondertussen al zoveel kwaaltjes met de studio gehad (waar dell mij telkens na een belletje van 40min, gewoon afscheept met "er komt een driver update meneer") dat ik het ding gewoon nietmeer vertrouw :) (zeker niet werk gerelateerd)

Ik heb overigens de 3jaar garantie genomen met Zaterdagen en avonden inbegrepen, lijkt me echt niet dat ze hier iets extra voor willen doen...
Ik ben voor. Zou wel goed zijn als ik een andere laptop uit zelfde prijsklasse zou mogen. Heb het wel een beetje met de laptop gehad. Niet heel erg over te spreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
GeppyZ88 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:37:
Ik heb een vraagje ik heb deze studio besteld/gekocht:

[specs]

Wat mijn vraag was: zit hier standaard het verlichtte toetsenbord op? ik hoor allerlei verschillende geluiden? ik heb al wat stukken tussendoor gelezen, maar wie had het er standaard opzitten? Ik denk dat ik morgen dell even bel om te vragen of ik nu niet of wel het verlichtte toetsenbord heb, want dat is echt een must voor mij
Als dat niet in de specs staat, zal het er wel niet op zitten.
Backlight wordt apart vermeld lijkt mij.
Er was trouwens onlangs ook sprake van dat backlight alleen telefonisch te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:41:
[...]

is dit niet alleen de hd3650 in de studio 17?
wat betreft de backlight in het toetsenbord, zijn er mensen van wie dit wel standaard was?
ik zie ook namelijk nergens een optie om dit te bestellen en in verschillende reviews zie je het toch op de studio 17..
kan alleen telefonisch..... hij is nml. ook alleen beschikbaar als US uitvoering... ;)

trouwens, voor de studio 17 is een appart topic:
[Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1

[ Voor 19% gewijzigd door Mopperman op 20-01-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spypiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 22:02

Spypiet

Lit

Is er eigelijk al iets bekend over Quad core processoren voor in de Studio?

RKVV Messen (207117) V.254 [Gamecollectie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik heb voor een mooie prijs (via de tweakers marktplaats) de Dell Studio 15 gekocht (incl bluray,wled en 9 accu).
Was mijn Dell Inspiron namelijk zo dusdanig zat qua FullHD dat ik wel moest upgraden. De vraag is echter of FullHD content vloeiend afspeelt op een resolutie van 1920x1080 via HDMI? Ik gebruik voornamelijk Mediaportal i.c.m. CoreAVC (of een andere codec die HW ondersteund). Vind het overigens ook niet erg om Windows Media Center te gebruiken.

De 3450 heeft namelijk ondersteuning voor H.264 etc.
Is dit goed te merken, en is de CPU dus niet belast?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je hebt toch net een Studio 15 gekocht? Dan kan je het toch zelf testen of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
silmaril8 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:38:
Je hebt toch net een Studio 15 gekocht? Dan kan je het toch zelf testen of het werkt?
De laptop is thuis..
Ik ben niet thuis ;)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
Dannydeman schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:02:
[...]

De laptop is thuis..
Ik ben niet thuis ;)
Ik denk dat hij het meer bedoeld als in, wat wou je er aan doen als het niet werkt, je hebt hem al gekocht... Nog 30 minuten (aannemende dat het een doodsaai kantoorbaantje is) en je kan t uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
XiniX88 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:32:
[...]

Ik denk dat hij het meer bedoeld als in, wat wou je er aan doen als het niet werkt, je hebt hem al gekocht... Nog 30 minuten (aannemende dat het een doodsaai kantoorbaantje is) en je kan t uitproberen :)
En dan gelijk hier ook posten of het gelukt is :) Want dat vergeten veel mensen nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20
Zal probleemloos gaan, de CPU is snel zat. Daarnaast kan je eventueel ook nog de hardware-acceleratie van de videokaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Dat heb ik ook is geprobeerd(hardware acceleratie), maar 1080p kreeg ik niet aan de praat, 720p wel, maar daar heeft die al helemaal geen moeite mee (t8100). 1080p lukt op de cpu ook wel, maar het was meer als experiment.

[ Voor 24% gewijzigd door Dannisi op 20-01-2009 17:14 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 09:36:
Heb ik ook last van. Volgens Dell zou het uiteindelijk een windows-probleem zijn. Ik heb echter het idee dat het aan de "hogere" processors ligt. Ik heb de Studio 1735, T8100) en het is elke keer weer afwachten of ik hem in slaapstand kan krijgen; vaak springt hij meteen weer aan. Mijn moeder heeft ook de Studio 1735, maar dan T6400, en haar notebook gaat altijd probleemloos in slaapstand (en ook weer er uit). Mijn broer heeft een desktop van Dell (ik dacht de E8400) en die gaat absoluut niet in slaapstand. Alle vereiste instellingen in Vista staan uiteraard in de juiste stand om in slaapstand te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:11:
[...]

Heb ik ook last van. Volgens Dell zou het uiteindelijk een windows-probleem zijn. Ik heb echter het idee dat het aan de "hogere" processors ligt. Ik heb de Studio 1735, T8100) en het is elke keer weer afwachten of ik hem in slaapstand kan krijgen; vaak springt hij meteen weer aan. Mijn moeder heeft ook de Studio 1735, maar dan T6400, en haar notebook gaat altijd probleemloos in slaapstand (en ook weer er uit). Mijn broer heeft een desktop van Dell (ik dacht de E8400) en die gaat absoluut niet in slaapstand. Alle vereiste instellingen in Vista staan uiteraard in de juiste stand om in slaapstand te gaan.
Kan ook aan de energie/power settings liggen. Dat je misschien bij verschillende energie instellingen verschillende sleep-instellingen hebt. En probeer eens te kijken of er verschil is als je met stekker en zonder stekker hem dichtklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:39
Zit er bij de studio 15 een afstandbediening?

Bij mijn inspiron 1525 zat ie std bij en ik zou dat erg missen op vakantie als de studio die niet heeft.

Of ik zou die vd 1525 op de studio moeten kunnen gebruiken, dan vind ik het ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Als ik dit zie moet het wel gaan in ieder geval:

http://reviews.cnet.co.uk...898-1,00.htm?autoplay=yes

Nu rest nog de vraag of hij bij een studio 15 met p8400 standaard geleverd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
corrado20vt schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:00:

Bij mijn inspiron 1525 zat ie std bij en ik zou dat erg missen op vakantie als de studio die niet heeft.

Of ik zou die vd 1525 op de studio moeten kunnen gebruiken, dan vind ik het ook best.
Zet je bestelling klaar, en kijk nog eens alle componenten langs.
Zo moeilijk is dat toch niet?

In mijn geval zat 'ie er standaard bij. Wellicht in jouw geval niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Nou bij mijn 1525 stond ie niet bij de specificaties in het mandje maar hij zat er wel bij toen ik de doos thuis kreeg. Ook heb ik er in de ts of op de dell site niets over gelezen. Vandaar dus de vraag of er mensen zijn die hem er ook bij gekregen hebben of misschien wel iedereen met een studio 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzla
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
corrado20vt schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:14:
Als ik dit zie moet het wel gaan in ieder geval:

http://reviews.cnet.co.uk...898-1,00.htm?autoplay=yes

Nu rest nog de vraag of hij bij een studio 15 met p8400 standaard geleverd word
Heb een 1537 met P8400 maar geen remote bij mij allesinds (besteld november)
Spijtig. Dacht ook dat de IR poort enkel met de Dell remotes werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn studio 15 binnen gekregen, ziet er netjes uit. alleen het scherm valt weg of de kleuren worden vreemd als ik het beeldscherm beweeg (zeg maar de beweging van het op en dichtdoen).
Net gesproken met Dell en ze zeggen dat de lcd connector dan waarschijnlijk los zit. vanavond dus proberen dit te fixen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:02:
Gisteren mijn studio 15 binnen gekregen, ziet er netjes uit. alleen het scherm valt weg of de kleuren worden vreemd als ik het beeldscherm beweeg (zeg maar de beweging van het op en dichtdoen).
Net gesproken met Dell en ze zeggen dat de lcd connector dan waarschijnlijk los zit. vanavond dus proberen dit te fixen. Iemand hier ervaring mee?
Gewoon terugsturen en een nieuwe vragen, of iemand van Dell laten langskomen. Een 1 dag oude laptop hoor je niet zelf te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Inderdaad, ik zou hier niet zelf aan beginnen. Al lijkt het mij niet moeilijk.

Dell heeft duidelijk een slecht product bij je afgeleverd en moet dit dan ook komen maken (de volgende dag normaal al!)

Vandaag gaat er ook weer een telefoontje naar dell van mij, de lak van de laptop komt gewoon los! Heb de laptop nu 3 maanden, ik had eerst een "stipje" in mijn verf toen ik hem kreeg, en nu begint dat stipje al een "vlek" te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach het is een kwestie van 2 schroefjes losmaken en een connectortje los en vast maken. voor een monteur van dell kan ik weer een halve dag vrijnemen en daar heb ik geen zin in. of kunnen die gasten ook op bijvoorbeeld een kantoor komen?

Ik probeer het vanavond even zelf, lukt het niet, of werkt hij daarna nog niet dan kunnen ze langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:43:
Ach het is een kwestie van 2 schroefjes losmaken en een connectortje los en vast maken. voor een monteur van dell kan ik weer een halve dag vrijnemen en daar heb ik geen zin in. of kunnen die gasten ook op bijvoorbeeld een kantoor komen?

Ik probeer het vanavond even zelf, lukt het niet, of werkt hij daarna nog niet dan kunnen ze langskomen.
Als je wilt komen ze ook naar kantoor. Ik kan het weten... zijn al 6 keer bij mij geweest, morgen op voor keer 7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
corrado20vt schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:56:
Nou bij mijn 1525 stond ie niet bij de specificaties in het mandje maar hij zat er wel bij toen ik de doos thuis kreeg. Ook heb ik er in de ts of op de dell site niets over gelezen. Vandaar dus de vraag of er mensen zijn die hem er ook bij gekregen hebben of misschien wel iedereen met een studio 15.
Bij mij stond het er er wel tussen.

Punt
Beschrijving
[...]
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
TV Tuner and Remote Control
Express Card-reisafstandsbediening

Labels
Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo
[...]

[ Voor 51% gewijzigd door Cheesy op 21-01-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:16:
[...]

Kan ook aan de energie/power settings liggen. Dat je misschien bij verschillende energie instellingen verschillende sleep-instellingen hebt. En probeer eens te kijken of er verschil is als je met stekker en zonder stekker hem dichtklap.
Alle instellingen heb ik gecontroleerd en zo nodig aangepast; het maakt niet uit of hij met of zonder stekker wordt dichtgeklapt; het is gewoon afwachten of hij in slaapstand gaat. Ik weet dat er meerdere energie-instellingen zijn en heb inmiddels alle adviezen opgevolgd, maar tot nu toe zonder succes. Toevallig is notebook de afgelopen 2 dagen in slaapstand gegaan, maar dat kan een volgende keer weer anders zijn.
Zoals al eerder gemeld: bericht van Dell van 30 oktober jl.:
"Wat betreft de slaap stand schijnt een Vista probleem te zijn en er zou een update binnenkort verschijnen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm lijkt nu goed te werken, hoop dat dat ook zo blijft.

Ik probeer nu de laptop via hdmi op mijn receiver aan te sluiten. beeld zie ik dan op mijn tv, alleen het lukt me niet om geluid over de boxen die aangesloten zijn op de receiver te krijgen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen, moet ik ergens nog instellingen wijzigen op de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 19-09 08:16
Vandaag een Vista 64 bit DVD besteld bij Dell. De drivers zouden al staan op de standaard meegeleverde driver cd.

Ik ga eerst een dualboot maken en vergelijken tussen performance en ondersteuning voor de programma's die ik nu gebruik. Ik zal eventuele ervaringen daarna wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Voor de mensen met het stand-by probleem, hebben jullie dit al geprobeerd?
TMC schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:50:
Bij 'wijzigen wanneer de computer in slaapstand gaat' op 'geavanceerde instellingen' klikken en vervolgens 'Multimedia-instellingen' open klappen en instellen dat hij altijd op slaapstand gaat.
Dit loste het bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Vandaag de Studio 15 ontvangen. Scherm doet 't niet : rare kleuren en overal artifacts in 't scherm.
Zal waarschijnlijk simpel zelf te doen zijn (ben ook DCSE), maar principieel ga 'k Dell bellen want 'k wil niet klooien aan een nieuw systeem dat eigenlijk DOA is.
Jammer dat de helpdesk om 5 PM al gesloten is, wordt morgen bellen dus (mailen doe 'k niet, want dan word je toch later geholpen dan degenen die bellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Vandaag de helpdesk gebelt voor de volgende problemen

Foute sectoren in mijn hardeschijf, krijg morgen normaal al een andere hardeschijf toegestuurt mag het wel zelf vervangen.
Het krakend geluid konden ze ook niet oplossen, vooral omdat het sporadisch komt en gaat wist de medewerker niet goed wat ermee doen.
De cd's die constant uitgespuugd worden of soms gewoon niet uitgespuugd zou worden verholpen met een toekomstige bios update (dat beloofden ze al in versie 03 ?)

De laptop geraakt niet uit standby na het dichtklappen van de laptop, dit zou volgens de medewerker liggen aan het feit dat mijn laptop 4gb aan geheugen heeft en vista dit niet aankan om in standby (slaapstand) te gaan. (vind ik maar raar want mijn vriendin met 3gb ram in haar studio heeft het ook) (anyhow lijkt me inderdaad probleem in vista)

Ten slotte heb ik dan ook nog dat net naast mijn touchpad het net lijkt of er een stofje in de verf is gekomen. Nu begin na 3-4 maanden gebruik de lak een beetje af te gaan door dat "stofje". Nagevraagd en dit valt NIET onder de garantie. Persoonlijk heb ik ook geen probleem met het stofje maar nu dat de lak begin los te laten bij een product dat 3-4 maanden oud is?

Denk dat dit mijn laatste dell product ooit is geweest, vooral omdat ik extra service heb bijgenomen en er eigenlijk bijna geen krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Je meeste problemen klinken algemeen.

Een goede (tijdelijke) oplossing voor een blijvend brandend eject lampje is de batterij 1 tot 10 minuten uit de laptop halen.

Werkte bij mij goed, nadat mijn eject lampje meer dan 3 dagen bleef branden. (Ook na restart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:06:
[...]
Bij mij tot nu toe ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

siskos schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:17:
Vandaag de helpdesk gebelt voor de volgende problemen

De laptop geraakt niet uit standby na het dichtklappen van de laptop, dit zou volgens de medewerker liggen aan het feit dat mijn laptop 4gb aan geheugen heeft en vista dit niet aankan om in standby (slaapstand) te gaan. (vind ik maar raar want mijn vriendin met 3gb ram in haar studio heeft het ook) (anyhow lijkt me inderdaad probleem in vista)
Zie mijn post. Heb je die oplossing al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:06:
[...]
Heb ik zo ingesteld; maar het blijft 50/50 kans dat hij daadwerkelijk in slaapstand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Pfff, vond de hele Helpdesk ervaring maar heel zwakjes.
In m'n werk ben ik altijd zeer tevreden geweest over de Business Dell support (omdat 'k zezlf diagnoses kon stellen en zelf rechtstreeks de nodige parts kon bestellen).

Om één of andere reden acht Dell het blijkbaar logisch om van het afleveradres ook het 'owneradres' te maken. (waarom kan je dan een adresboek aanmaken op hun site vraag ik me af).

Om m'n eigen adres in te stellen als 'owner' adres moest ik op een google pagina zoeken naar 'dell tag transfer' om zo op hun site op een obscuur formulier te komen. Allemaal heel fishy vind 'k...

Om die reden ivm het afleveradres hadden ze dus ook het verkeerde nummer. Heb dus m'n e-mail adres en tel nr moeten dicteren, maar vrees dat die nederlandse jongen me niet goed verstaan heeft (is het normaal dat ik bvb geen bevestigings mail krijg ?).

Zal maar wachten tot maandag, als er dan niemand me gebeld heeft neem 'k terug contact op. Verder vond 'k 't ook zielig dat je betaalde warranty al begint te lopen nog voor je je laptop hebt en dat deze verder blijft lopen zelfs als je laptop DOA is zoals de mijne. Voor je 't weet ben je 2 weken van je betaalde garantie kwijt...oplichterij vind 'k dat.

Ik vrees dat Dell hun laatste laptop aan mij heeft verkocht en dat 'k in 't vervolg toch maar naar de winkel om de hoek ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
corrado20vt schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:00:

Toen ik onlangs de dell support aan de lijn (bij mij was het verkeerde scherm geleverd) vroeg ik hoe het nu zat met de afstandsbediening. Ze beschouwden de afstandsbediening als een 'freebee' die ze af en toe meeleveren wanneer het ding op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
denniskrol schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:11:
Dat heb ik ook is geprobeerd(hardware acceleratie), maar 1080p kreeg ik niet aan de praat, 720p wel, maar daar heeft die al helemaal geen moeite mee (t8100). 1080p lukt op de cpu ook wel, maar het was meer als experiment.
Onlangs heb ik ook met 1080p content geexperimenteerd, maar het duurde even om het goed werkend te krijgen. CPU decoding van een mpeg2-bestand lukt nog wel, maar in geval een codec als h264 moet je het werk echt door de gpu laten doen. Onder Windows werkt dit via DirectX Video Acceleration (DXVA) en niet alle media players ondersteunen dit. Een windows media player ondersteunt het denk ik wel, maar ja dat ondersteunt een hoop nuttige niet. Een powerdvd ofzo ondersteunt het wel.

Zelf heb ik een aantal 1080p mkv-bestanden in h264 getest met 'mplayer classic hc'. (Zie http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html) Het afspelen van video gaat soepel en ik mis geen enkel frame. Hopelijk krijgt VLC deze mogelijkheid ook in de nabije toekomst, maar voor het moment zou ik deze player aanraden.
Pagina: 1 ... 13 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.