Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:56
Ik heb hetzelfde probleem met de eject button. Mij is beloofd dat aankomende week een nieuwe bios en quickset online komen waarmee dit probleem verholpen zou moeten zijn.

Ben, net zoals jij, erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 15:07
Amargedon schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:45:
Ik heb hetzelfde probleem met de eject button. Mij is beloofd dat aankomende week een nieuwe bios en quickset online komen waarmee dit probleem verholpen zou moeten zijn.

Ben, net zoals jij, erg benieuwd.
Heb je de 1537 of 1535? Ik heb zo'n nieuwe hencecover gekregen. Probleem is er mee opgelost. Soms gaat hij nog maar even 2 seconden aan, daarna gaat hij uit. Zou het dan toch iets met de bios zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:12
@longtjai88
Veel plezier met je xps. Zeuren helpt dus :). De bouw van de studio 15 en xps is volgens mij hetzelfde. Alleen heeft de xps een aluminium cover die af en toe schokjes geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
KoenCows schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:49:
[...]

Heb je de 1537 of 1535? Ik heb zo'n nieuwe hencecover gekregen. Probleem is er mee opgelost. Soms gaat hij nog maar even 2 seconden aan, daarna gaat hij uit. Zou het dan toch iets met de bios zijn??
Ik heb de 1537. Ik heb ook een nieuwe cover gekregen, daarmee is alleen maar het lampje dat blijft branden anders geworden maar het is er niet mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05-2024
hhoekstra schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:26:
[...]
Ik heb 2 jaar garantie erbij genomen (later gebeld) kost in totaal 74 euro extra. Voor dat geld komen ze ook nog bij je thuis in de avond en zaterdagen :-)
Ze komen niet in het weekend of 's avonds. Is beetje misleidend op Dell website, dat dacht ik namelijk ook. Je hebt in het weekend en 's avonds telefonische ondersteuning, maar bij je langs komen doen ze toch echt alleen tijdens kantooruren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
Nokia6230i schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:22:
[...]

Ze komen niet in het weekend of 's avonds. Is beetje misleidend op Dell website, dat dacht ik namelijk ook. Je hebt in het weekend en 's avonds telefonische ondersteuning, maar bij je langs komen doen ze toch echt alleen tijdens kantooruren |:(
Kleine aanvulling, ook als je maar 1 jaar garantie neemt komen ze in 9 van de 10 gevallen ook thuis je laptop maken en hoef je hem dus ook niet op te sturen (dat werd mij althans door een support medewerker bij Dell verteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
XiniX88 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:38:
[...]

Kleine aanvulling, ook als je maar 1 jaar garantie neemt komen ze in 9 van de 10 gevallen ook thuis je laptop maken en hoef je hem dus ook niet op te sturen (dat werd mij althans door een support medewerker bij Dell verteld).
Mijn werd verteld dat alleen de eerste maand dat zo was.
En toen ik de garantie erbij nam die 2 jaar. Is mijn verteld dat ze gewoon in de avond en zaterdags komen :O als dat niet zo is vink het maar weer vaag :')

Hoe lang duurt het gemiddeld dat ik een mail terug krijg van dell ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
hhoekstra schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:29:
[...]

Mijn werd verteld dat alleen de eerste maand dat zo was.
En toen ik de garantie erbij nam die 2 jaar. Is mijn verteld dat ze gewoon in de avond en zaterdags komen :O als dat niet zo is vink het maar weer vaag :')

Hoe lang duurt het gemiddeld dat ik een mail terug krijg van dell ?
3 werkdagen, even jou (of die van de Dell medewerker) stelling ontkrachten: Na 1 maand nam ik met Dell contact op over dat lampje (eject) dat bleef branden. Deze vertelde mij dat er iemand langs zou komen indien hij zo bleef doen (echter na een bios reset werkte deze weer).

Wat vaak wordt gezegd is dat het overbodige luxe is zo'n extra garantie (o.a. Kassa)... Ik heb de gok genomen hem niet te nemen...Een PC gaat vaak niet zomaar stuk (hoop ik dan maar) en anders maar wat meer gezeur en het complete wetboek erbij halen als Dell hem niet wil maken na een jaar garantie... Heb toch rechtsbijstand...

Zegt iemand IRQ_NOT_OR_LESS_EQUAL (ofzo) wat? Dit mooie scherm (klassiek blauw) zie ik regelmatig voorbij komen.

[ Voor 15% gewijzigd door XiniX88 op 20-12-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:16
IRQ_NOT... is inderdaad een error die wel eens voorbij komt.
Heb je zelf een windows geïnstalleerd?

Ik had dit vooral aan de hand toen ik ahci had gedisabled en windows vista 64bit geïnstaleerd.
Mijn vriendin die overigens gewoon de studio 15 "van de fabriek uit" gebruikt heeft dit scherm ook al gekregen. Lijkt me 1 of andere driver die moeilijk wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik merk nu ook dat ik dat probleem heb met het eject lampje. Na een tijdje gaat het uit en zijn de andere touch toetsen weer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is bij mij ook al van in het begin... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ja bij mij ook, ik heb em pas 2 dagen, maar het viel mij nu pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand anders problemen met de grafische kaart die soms crasht?

Overigens, zou het mogelijk zijn de speakers te vervangen? Dit is het enige dat me stoort aan deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:44:

Overigens, zou het mogelijk zijn de speakers te vervangen? Dit is het enige dat me stoort aan deze laptop.
Omdat ze kraken ?

http://harmhoekstra.nl/kb/entry/20/ <-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:44:

Ik heb nog nooit last gehad van een grafische kaart die crasht (afkloppen). Wat krijg je dan te zien. De boxen zijn niet te vervangen door een andere variant. Vervangen worden kunnen ze wel, maar rommel door rommel vervangen is nog steeds... ja... rommel. Een van mijn boxen resoneerde. Ze zijn die komen vervangen. Ze zijn maar een paar millimeter dik. Bij bepaalde opnames resoneren ze nog een beetje (opnamen met voicerecorder). Die man van Getronics zei dat hij er niet veel meer van kon maken. In het ontwerp hebben ze er niet veel ruimte voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18

CTX

Ik heb sinds een week de Studio 1537 met WXGA+ scherm. Eerste indruk is prima, maar ik één onhebbelijkheid(je) ontdekt waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden; Het scherm start namelijk ALTIJD op met de hoogste helderheid/brightness. Pas als ik dan FN+Up/Down doe, gaat het scherm terug naar de laatst gebruikte stand. Deze stand wordt dus wel onthouden, maar niet toegepast bij aanzetten van de laptop. Dit is geen softwarematig iets, want het gebeurt zowel bij terugkomen uit stand-by als bij een koude start. Bij gewoon rebooten verandert de helderheid niet. In het BIOS (A05) kon ik niets vinden, het wel of niet aan de netspanning hangen maakt geen verschil.

Doen ze dit allemaal en moet ik er maar mee leven (lukt best, hoor), of is er wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
CTX schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:24:
Eerste indruk is prima, maar ik één onhebbelijkheid(je) ontdekt waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden; Het scherm start namelijk ALTIJD op met de hoogste helderheid/brightness.
Heb het wel zien staan in de bios, heb het zelfs veranderd in een lagere waarde. Heb ook BIOS A05, helaas kan ik uit mn hoofd niet zeggen onder welk kopje het stond, maar het staat er echt ergens (bij mijn Studio 1535).
nutkenz schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:44
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18

CTX

maar het staat er echt ergens (bij mijn Studio 1535).
Maar bij mijn 1537 dus niet en het is makkelijk zoeken, want erg veel opties zijn er niet... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blauw scherm der dood :) Is al 3x gebeurd op de 2 dagen dat ik hem heb...

Ja, met speakers vervangen bedoelde ik zelf notebook speakers kopen van een degelijk merk en deze installeren in plaats van de rommel die er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:03:
[...]

Blauw scherm der dood :) Is al 3x gebeurd op de 2 dagen dat ik hem heb...

Ja, met speakers vervangen bedoelde ik zelf notebook speakers kopen van een degelijk merk en deze installeren in plaats van de rommel die er nu in zit.
Hebben er meer mensen last van het resoneren van de speakers? Ik heb er vooral last van bij het beluisteren van films en geluid/gesproken tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nokia6230i schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:22:
[...]
klik
On-site ondersteuning buiten de lokale kantooruren, inclusief op weekdagen tot 20h00 en op zaterdag.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

XiniX88 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:38:
[...]

Dat kan ik beamen, ze zijn bij mij thuis geweest n.a.v. een call.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:17

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Heeft er niemand meer een kortingscoupon voor de Dell Studio 15?

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Heb nu windows xp professional geinstalleerd op mijn dell 1537 (32 bits). Echter wil het mij niet lukken
de ati drivers te installeren. Telkens de melding dat het besturingssysteem niet compatitble is :S

En er zit toch echt een 4350 van ati in en heb catalyst 8.12, 8.11 en een driver van de dell site geprobeerd.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

eppie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:57:
Heb nu windows xp professional geinstalleerd op mijn dell 1537 (32 bits). Echter wil het mij niet lukken
de ati drivers te installeren. Telkens de melding dat het besturingssysteem niet compatitble is :S

En er zit toch echt een 4350 van ati in en heb catalyst 8.12, 8.11 en een driver van de dell site geprobeerd.

Die melding heb ik wel vaker gezien met recente ati drivers. Dus het is niet Dell eigen oid. Na de mislukte install staan de drivers wel uitgepakt op je c schijf (ik geloof c:\ati\xxxxxxx). Probeer dus gewoon eens een installatie via apparaatbeheer. rechtermuisklik op videokaart, eigenschappen, drivers updaten, en dan kiezen voor zelf drives selecteren en dan bladeren naar c:\ati\xxxxxxx

Control panel en andere meuk kan je ook los downloaden en daarna los installeren. Het gaat echt om de videodriver die problemen geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 23-12-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
job schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:36:
[...]

Die melding heb ik wel vaker gezien met recente ati drivers. Dus het is niet Dell eigen oid. Na de mislukte install staan de drivers wel uitgepakt op je c schijf (ik geloof c:\ati\xxxxxxx). Probeer dus gewoon eens een installatie via apparaatbeheer. rechtermuisklik op videokaart, eigenschappen, drivers updaten, en dan kiezen voor zelf drives selecteren en dan bladeren naar c:\ati\xxxxxxx

Control panel en andere meuk kan je ook los downloaden en daarna los installeren. Het gaat echt om de videodriver die problemen geeft.
Ook dit werkte niet maar heb nu en driver van dell gevonden en die installeerde wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
eppie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:57:

De ati driver van de dellwebsite werkt wel.

Wil je een andere gebruiken (van ati zelf) dan moet je het volgende tooltje eens gebruiken:
http://www.driverheaven.net/modtool.php (uitleg en werking staat meer naaronder)

Ik heb wel gemerkt dat met de delldriver het scherm zwart wordt wanneer ik het deksel sluit, dat is echter niet het geval wanneer ik de modtool gebruik met de meest recente drivers van ati zelf (of heeft iemand daar een oplossing voor?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week zal ik mijn XPS m1530 ontvangen om mijn studio 15 te vervangen. Kom ik vandaag thuis een dell doos! ik maak hem open zie ik al dat het een studio 15 is. Wat blijkt, de totale config is precies hetzelfde! nu heb ik dus 2 studio 15's 8)7 ik heb ook geen idee of ik straks nog een m1530 ontvang. Ik heb straks dus 3 laptops waarvan ik er wss 1 moet terug sturen. Oftewel ik heb nu een studio 15 gratis? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:35:
Deze week zal ik mijn XPS m1530 ontvangen om mijn studio 15 te vervangen. Kom ik vandaag thuis een dell doos! ik maak hem open zie ik al dat het een studio 15 is. Wat blijkt, de totale config is precies hetzelfde! nu heb ik dus 2 studio 15's 8)7 ik heb ook geen idee of ik straks nog een m1530 ontvang. Ik heb straks dus 3 laptops waarvan ik er wss 1 moet terug sturen. Oftewel ik heb nu een studio 15 gratis? O-)
Ik gok dat jij net je xps 1530 ontvangen hebt, of zoals zij dat zien dan ;) Kwestie van bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eerder contact met Dell gehad over het feit dat mijn systeem niet in orde was (ik zou dus een ATI 3650 in mijn systeem ontvangen, wat niet door ging omdat het niet mogelijk was) en zou terug gebeld worden. Vorige week werd ik weer gebeld door Dell en hij zei dat ik recht had op een XPS 1530 omdat ze hun beloft niet waren nagekomen. Hij zou hem meteen inboeken en hij zou meteen de resolutie verhogen en een webcam plaatsen (deze waren namelijk de vorige vervanging opeens gedowngrade) Dus waarom ik dan opeens een zelfde studio 15 ontvang met precies dezelfde fouten als mijn vorige studio 15 snap ik niet waar het bij dell fout gaat. Maarja ik bel morgen wel zowiezo even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:35:
Is soms mooier dan het lijkt hoor. Ik denk dat weer een foutje van Dell is. Ze zijn altijd wel heel precies als het gaat om terugnemen van dingen, dus waarschijnlijk zul je hem wel terug moeten sturen. Ik denk dat ze dit voor je XPS aanzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend toch maar even met Dell gebeld en nagevraagd of mijn XPS wel ingeboekt stond (niets over mijn tweede studio 15 verteld). Nadat die eerst zei dat er helemaal geen XPS geboekt stond dacht ik wel even dat ze het verprutst hadden maar opeens zei die dat die toch wat zag staan.

Mijn XPS stond wel degelijk ingeboekt en ik kon hem iig voor 7 januari verwachten. Dit betekent dus dat er wel degelijk een dubbel systeem verzonden is. Maar de vraag is of ik straks beide in moet leveren, anders ben ik strax een extra blij iemand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Ik heb net eens 3dmarks06 gedraait en kom uit op iets meer dan 1000 punten. Is dit niet een beetje aan de lage kant? Ik snap dat de 3450 geen hoogvlieger is maar dit :S

Wat halen jullie van score?

• johnyM
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-02-2023
Pfff, niets dan miserie met Dell.
Heb sinds afgelopen dinsdag mijn nieuwe Studio 1737 notebook. Ik had samen met de laptop ook een printer besteld, met name de V305 Wireless.

Over levertijden niets te klagen gehad, reeds na één week had ik alles thuis, maar dat is natuurlijk pas het begin.
Blijkt in de SD-slot een platic kaartje vast te zitten dat er met geen geweld uit te krijgen valt. Dell gebeld en ze sturen onmiddellijk een monteur. Gisteren is die bij me langs geweest en heeft meteen een compleet nieuw moederbord besteld. Natuurlijk kon ik wel opnieuw beginnen met alles terug te installeren, en wat blijkt... de meegeleverde DVD met drivers bevat wel een hele boel verschillende drivers, maar slechts weinige die ook bij mijn systeem behoren. Gelukkig heb ik nog een andere laptop staan waarmee ik op het net kon om eerst de driver van de Wlan af te halen.

Uiteindelijk heb ik de boel terug in orde gekregen, maar leuk is toch anders als je zopas je nieuwe laptop hebt.

De printer is dan weer een heel ander verhaal. Na aansluiten kreeg ik steeds dezelfde foutmelding dat de 'houder' was vastgelopen. Dell gebeld en ze stuurden me een nieuwe inktpatroon op. Deze geïnstalleerd doch het probleem was niet verholpen. Opnieuw gebeld en nu hebben ze me laten weten dat ze gewoon een nieuwe zullen sturen, kan wel een week of twee duren.

Bij het systeem zat normaal gezien ook een videocamera (gratis). Ondertussen heb ik bericht gehad dat ze deze voorlopig niet kunnen leveren en dat het nog een hele tijd wachten is hierop, bovendien zal het een andere kleur zijn. (...een gegeven paard mag je niet...)

Al bij al worden de problemen wel opgelost, maar als merk maak je toch een slechte beurt als letterlijk alles wat je levert defect blijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Ik had de Studio 15 besteld op 25 December (1e kerstdag :P). Na 2 uur stond de status van Pre-Productie op In Productie... Beetje raar dat die op 1e kerstdag veranderd op In Productie :+. Hij staat op de dag van vandaag nog steeds op In Productie. Verwachte leverdatum is 13-1-2009.

In ieder geval heb ik een zeer vreemde periode besteld, kerstmis valt op doordeweekse dagen en oud/nieuwjaar ook :P.

In ieder geval heb ik de Dell Studio 15 besteld met de P8400 CPU, WXGA+en de rest is vrij standaard zoals de HD3450.

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er hier heel toevallig iemand die een Crumpler Muffin Top Half Photo Backpack heeft?
In die tas zou een 15" laptop passen, maar bij het kopen van een schooltas had ik ook afwijkende maten nodig. Ben dus bang dat m'n Sudio15 er niet in past.

Zou fijn zijn als iemand het kan proberen, anders ben ik genoodzaakt een winkel op te zoeken waar 3 van de 4 ze natuurlijk niet op voorraad heeft. Liever online bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:14
Vraagje: Ik ben in het bezit van de Dell Studio 17 (volgens mij redelijk identiek aan de 15 serie)
maar sinds kort doen mijn mediatoetsen het niet meer..
Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon er niets over vinden..
Ook gezocht naar updates en drivers e.d. maar het vreemde is..
Als ik de linker mediatoets indruk (die met het muzieknootje erin) dan start het bijbehorende programma wel gewoon op.. (dus die werkt prima)
Maar de overige toetsen als (volume harder, zachter e.d.) werken helemaal niet..
Tenminste.. ze lichten wel op wanneer je er op drukt.. maar verder gebeurd er niets..

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
lijkt me dat je dat kan instellen met een dell programma, toevallig een nieuwe install gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:14
Hey hey,
Heb de laptop net enkele weken..
Dus uiteraard voldoende programma's geinstalleerd..
Maar net enkele drivers (weet alleen niet of die daadwerkelijk van die mediatoetsen zijn) van de dell site gehaald.. maar werkt nog steeds niet.. :s

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Laatst online: 23-03-2018
Een vraagje zit er bij jullie Studio 15 laptop een afstandbediening die je in het expresscardslot kunt stoppen? Volgens een aantal reviews zit er eentje bij, maar bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Ik kreeg er 1 bij.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
Wanneer heb jij je laptop besteld? Welke revisie is het? (Ik heb een 1537 met een T9400 en blu-ray)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Mn Studio staat al in Productie sinds 25 Dec, hebben die gasten vrij tussen kerstmis en nieuwjaar? Ik hoop dat ze de datum van 13-1-2009 halen waarbij ik de laptop in huis moet hebben :).

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
Dat zal wel makkelijk lukken. Ik heb die van mij al een tijdje geleden besteld, maar er was aan beide kanten iets misgegaan en daardoor ging die van mij op 23/12 in productie en dezelfde dag ging hij naar UPS. Volgens de site was hij formeel op 24/12 verzonden. Toen natuurlijk kerst endergelijke uiteindelijke kreeg ik hem vandaag. Het zou mij niks verbazen als jij hem morgen al krijgt anders uiterlijk vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

thunderbird2k schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:53:
Dat zal wel makkelijk lukken. Ik heb die van mij al een tijdje geleden besteld, maar er was aan beide kanten iets misgegaan en daardoor ging die van mij op 23/12 in productie en dezelfde dag ging hij naar UPS. Volgens de site was hij formeel op 24/12 verzonden. Toen natuurlijk kerst endergelijke uiteindelijke kreeg ik hem vandaag. Het zou mij niks verbazen als jij hem morgen al krijgt anders uiterlijk vrijdag.
Ik hoop het ;D, maar lijkt me niet logisch dat ze tussen kerstmis en nieuw/oudjaar vrij hebben aangezien mn bestelling al op de 25e was veranderd naar In Productie :).

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
thunderbird2k schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:38:
Wanneer heb jij je laptop besteld? Welke revisie is het? (Ik heb een 1537 met een T9400 en blu-ray)
Ik heb ook een 1537, maar zonder afstandsbediening. Volgens mij zat die alleen bij de 1535 (en 1536?) erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Ik heb idd een 1535 van eind augustus.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
Blijkbaar wordt het afstandsbedieningkje niet standaard meer meegeleverd om de kosten te drukken. Is het afstandsbedieningkje een beetje handig en van redelijke kwaliteit of niet? Het leek mij wel handig voor het geven van presentaties of bij het kijken van een film op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
thunderbird2k schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:06:
Blijkbaar wordt het afstandsbedieningkje niet standaard meer meegeleverd om de kosten te drukken. Is het afstandsbedieningkje een beetje handig en van redelijke kwaliteit of niet? Het leek mij wel handig voor het geven van presentaties of bij het kijken van een film op tv.
Het is een nice to have.

Ik heb het gezien, opzich wel makkelijk. Maar tijdens het kijken van een film heb ik het niet nodig (je zit toch achter de pc en de muis is dichtbij). Tijdens een presentatie staat het blits, maar net zo makkelijk druk je even op een pijntoets aangezien de laptop vaak ook dichtbij staat.

Kortom; jammer dat het niet erbij zit maar ik mis het niet (persoonlijk dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb een 1537 met afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Ccc schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:54:
Ik heb een 1537 met afstandbediening.
Wanneer ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Afstandbediening heb ik wel in de 1535 maar gebruik het nooit.
Heb er ook een bluetooth muis van Dell bij, dat is wel een geweldig ding _O_
Net zo handig bij een presentatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Ik zie dat momenteel, wanneer je een studio 15 koopt, de afstandsbediening er wel weer bijzit. Daarnaast is bluetooth nu ook standaard en zit er een DVB-T in. Blijkbaar spelen ze er wat mee, ook in samenhang met de geldende kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Studio 15 gekocht!

Basis
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8400 (2.26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
Geheugen
4096MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x2048]
Videokaart
256 MB ATI® Radeon™ HD 3450 grafische kaart
Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Microsoft-besturingssysteem
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch
Muis
Kensington Ci25m optische muis voor notebook
Optische apparaten
Vast intern Blu-ray Disc-station (dvd+/-rw + bd-rom) met laadsleuf, inclusief software
Draadloze netwerkvoorzieningen
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard
Standaardgarantie
1Yr Limited Warranty - Collect & Return
Verbeterde Service Packs
4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
BlueTooth
Dell Wireless 370 Bluetooth-module
Bestelgegevens
Studio 1537 Order - Netherlands
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Camera
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - CCFL
Kleurkeuze
Grafietgrijs topo-patroon met rode sierstrip
Online Backup
Online Backup 2GB
Tv-tuner en afstandsbediening
Express Card-reisafstandsbediening
LCD-scherm
15,4-inch WXGA WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Media Centre Enhancements
AVerMedia AVerTV Hybrid NanoExpress DVB-T TV Tuner
Microsoft-toepassingssoftware
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Voeding
90 W-wisselstroomadapter
Biometrische identificatie
Geen biometrische vingerafdruklezer

Ik hoop dat ik hem snel ik huis heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

* Tukk is even goed pissig.

Na meer dan een uur uitzoeken waarom mijn ati-driver updates niet lijken te werken kwam ik op deze site.

Blijkt dat Dell en Ati niet wil dat je de nieuwste drivers installeerd op je laptop, en dit wordt zelfs tegengewerkt door dit normaal gesproken actief tegen te gaan. :(

Van de site.
So what's the deal, what exactly is Mobility Modder?

Hopefully some of you coming to this page will already have used our older Mobility Modder for XP but for those of you who haven't I guess it is time for a brief history lesson. I know these things can be extremely boring, so i will keep it short.

ATI have for many years had their hands tied with laptop manufacturers (OEMS) who request that ATI do not offer support for their device in the Catalyst Driver. This may seem strange, however makers such as Dell may have implemented their own support system and they do not want their customers downloading "reference" drivers from ATI's home page.
Na het gebruik van deze modder lukt de installatie wel.
Ik heb tot nu geen klachten gehad over dell, maar dit soort acties zorgt er voor dat ik nooit(!) meer een dell koop.. Stelletje achterbakse *piep*.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Troost je. Als je een HP koopt heb je hetzelfde probleem. nVidia doet hetzelfde (moet hetzelfde doen), want zij bieden in hun referentiedrivers ook geen support voor mobiele kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:15
Tukk schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:17:
* Tukk is even goed pissig.

Na meer dan een uur uitzoeken waarom mijn ati-driver updates niet lijken te werken kwam ik op [url="http://www.driverheaven.net/modtool.php"deze site.[/]

Blijkt dat Dell en Ati niet wil dat je de nieuwste drivers installeerd op je laptop, en dit wordt zelfs tegengewerkt door dit normaal gesproken actief tegen te gaan. :(

Van de site.

[...]

Na het gebruik van deze modder lukt de installatie wel.
Ik heb tot nu geen klachten gehad over dell, maar dit soort acties zorgt er voor dat ik nooit(!) meer een dell koop.. Stelletje achterbakse *piep*.
Maar da's toch precies hetzelfde als bij mijn XPS M1530? Ik kan ook alleen de drivers van Dell installeren (dit geldt ook voor de andere merken! Fujitsu, Medion, HP e.d. doen precies hetzelfde.
Erg jammer, maar daar valt verder niets aan te doen, ik kan de desktopdrivers wel installeren (zelfde methode als bij jou, de drivers modden dus).

Dus wat mij betreft geen verschil, ik ben niet anders gewend bij laptops (eigenlijk belabberd, maar nVidia bijv. levert ook amper mobility drivers, ATi levert ze volgens mij wel, maar ik heb al even geen ATi meer in mijn laptop, dus ik weet niet of dit nog zo is).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20
Dat is echt bij bijna elke laptop het geval hoor, voor mijn nVidia-videokaart moet ik ook een aangepaste .inf downloaden van laptopvideo2go.com. Kan je Dell in het vervolg wel gaan mijden, maar geheid dat je bij een andere fabrikant met precies dezelde 'problemen' zit :P .

Overigens maak je je er wel extreem druk om vind ik, maar goed.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 01-01-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Status van de laptop staat nog steeds op In Productie sinds 25 December.. Beetje jammer.

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MarcoC schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 22:43:
Dat is echt bij bijna elke laptop het geval hoor, voor mijn nVidia-videokaart moet ik ook een aangepaste .inf downloaden van laptopvideo2go.com. Kan je Dell in het vervolg wel gaan mijden, maar geheid dat je bij een andere fabrikant met precies dezelde 'problemen' zit :P .
Ditis mijn eerste latop. Als tweaker heb ik tot nu toe mijn pc's allemaal zelf gebouwd en verbaas me dan ook over deze praktijken.
Overigens maak je je er wel extreem druk om vind ik, maar goed.
Dat komt, doordat ik 2 uur bezig ben geweest met drivers, booten, zoeken op Internet, booten, nog een keer proberen, enzevoort. Als ze bij het installeren van de drivers nu even melden dat het niet mag (om welke reden dan ook), dan was ik wel meteen bij het modden uitgekomen. Nu zag ik alleen "installation succesfull". Het is ook dat ze dus proberen te voorkomen dat je dit weet, daar ben ik wel pissig om, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
Dat standaard video drivers niet werken is vrij normaal. Dit komt voornamelijk door laptopspecifieke functionaliteit in de drivers. Zo werken de helderheid knoppen op de ene laptop via de GPU (er zit dan een pwm-output van de GPU aangesloten op het lcd-scherm), terwijl deze op een andere laptop via bijvoorbeeld het moederbord werkt. Zo zijn er nog andere laptopspecifieke functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

thunderbird2k schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:53:
Dat standaard video drivers niet werken is vrij normaal. Dit komt voornamelijk door laptopspecifieke functionaliteit in de drivers. Zo werken de helderheid knoppen op de ene laptop via de GPU (er zit dan een pwm-output van de GPU aangesloten op het lcd-scherm), terwijl deze op een andere laptop via bijvoorbeeld het moederbord werkt. Zo zijn er nog andere laptopspecifieke functies.
Ik verwacht dan een keuze bij de installatie.
GTA IV spelen met de drivers van een half jaar oud scheelt vele frames-per-seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
Het is een kwestie van geld. Stel je zou zonder problemen de drivers kunnen installeren en functies vallen uit (knoppen die niet werken om het backlight te bedienen) en dat soort dingen dan krijgt dell klachten over zich heen bij hun support afdeling. Die zien misschien ook niet dat het een probleem met de drivers is en sturen een monteur. Het is dus vooral indekken vanuit de bouwer en hopen op nieuwe drivers vanuit Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 18:06
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8400 (2.26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
2 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Pikzwart met matte afwerklaag
15,4-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - LED
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
256 MB ATI® Radeon™ HD 3450 grafische kaart
Vast intern Blu-ray Disc-station (dvd+/-rw + bd-rom) met laadsleuf, inclusief software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Dell Wireless 370 Bluetooth-module
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard
AVerMedia AVerTV Hybrid NanoExpress DVB-T TV Tuner
90 W-wisselstroomadapter

1Yr Limited Warranty - Collect & Return
Studio 1537 Order - Netherlands
Studio 1537 - Dvd met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers

Ik zit me hierover te buigen, want het is best een mooie laptop voor 929,- (zonder kortingsbonnen nog, daar wacht ik op).

Maar ik twijfel over een aantal dingen.
- Ik heb zoals hierboven staat 2x garantie?
- Is ccfl veel slechter dan een wled scherm? want 1440x900 of 1920x1200 is nogal een verschil :P
- Is de meegeleverde Vista versie 64-bit?
- Met de videokaart kan je vast wel counter-strike: source spelen :P ik kon hier geen specifieke benchmarks over vinden namelijk.

Voor de rest is het me wel duidelijk :D

[ Voor 4% gewijzigd door Beerkeeper op 04-01-2009 16:46 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20
Ik vind het een beetje duur, kijk hier eens.

Edit: ow wacht, je zei al "zonder kortingsbonnen". Nouja, laat dan maar :P . En die kortingsbon doet het ook niet meer. Nouja, laat maar dan ;( .

[ Voor 44% gewijzigd door MarcoC op 04-01-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
ik wacht nog rustig op mij studio17 (kon geen topic vinden over de 17 inch)

ben er in totaal 808 euro voor kwijt...

17" WLED
Intel® Core™2 Duo Processor P8400 (2,26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2-cache
500GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 250GB)
256MB ATI Mobility RADEON HD 3650

dan nog de standaard dingen zoals intel wifi, bluetooth etc.

in bestelling sinds 13 dec, doorgezet op 23dec (in productie)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik moet toch zeggen dat ik vind dat er veel fouten zitten in mijn studio.

De media touchknoppen werken niet naar behoren. Meestal blijft de eject knop branden en kan ik niets doen.

Of de geluidsknop gaat opeens uit zich zelf werken en gaat naar het maximale volume.

Als ik in een game zit en ik gebruik de volume knop dan minimaliseert hij de ene keer wel het spel en de andere keer niet.

Blue ray maakt af en toe onnodig geluid. Als of hij iets probeert de lezen maar er zit geen cd in.

Stel er zit een cd in en de laptop is uit en je zet hem aan spuwt hij automatisch de cd eruit.

Paar dagen terug starte ik hem op en had ik een zwart scherm. Moest de laptop toen met de aan/uit knop in te houden uit zetten en weer opnieuw opstarten.

En de muis werkt af en niet. Moet ik 10 seconden wachten.

Voor dat geld wat ik ervoor betaald heb verwacht je toch dat dit soort dingen niet optreden.

Komt mensen dit bekend voor al deze problemen en weet er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
wat betreft de media toetsen:

Zelfde probleem op mijn desktop met de Razer lycosa, die heeft ook touch knoppen, oplossing daarvoor is om bijv. harder/zachter te zetten de knop ingedrukt te houden, ipv meerdere malen te tappen, tap je meerdere malen dan gaat het vaak mis.

ga dr van uit dat dit hetzelfde is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Laatst online: 01-05-2024
Ccc schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:11:
Ik moet toch zeggen dat ik vind dat er veel fouten zitten in mijn studio.

De media touchknoppen werken niet naar behoren. Meestal blijft de eject knop branden en kan ik niets doen.

Of de geluidsknop gaat opeens uit zich zelf werken en gaat naar het maximale volume.

Als ik in een game zit en ik gebruik de volume knop dan minimaliseert hij de ene keer wel het spel en de andere keer niet.

Blue ray maakt af en toe onnodig geluid. Als of hij iets probeert de lezen maar er zit geen cd in.

Stel er zit een cd in en de laptop is uit en je zet hem aan spuwt hij automatisch de cd eruit.

Paar dagen terug starte ik hem op en had ik een zwart scherm. Moest de laptop toen met de aan/uit knop in te houden uit zetten en weer opnieuw opstarten.

En de muis werkt af en niet. Moet ik 10 seconden wachten.

Voor dat geld wat ik ervoor betaald heb verwacht je toch dat dit soort dingen niet optreden.

Komt mensen dit bekend voor al deze problemen en weet er iemand een oplossing?
Als je dit topic doorgelezen had had je gezien dat dit een bekend probleem is. Bel met Dell en je krijgt waarschijnlijk een nieuw pannel of een bios update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Dit heeft meer met Vista te maken denk ik. Omdat je hem meestal in slaapstand zet of sluimerstand zoals ze het tegenwoordig noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heeft iemand daar al een oplossing voor vista sleepofdeath? ik word er helemaal gek van en gebruik nu dus een van de handige dingen van een laptop niet zeer irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
gewoon niet op de rode "button" in vista maar gewoon op het pijltje dan afsluiten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Via Energie of Power options (bij control panel) kan je dit veranderen. Je kan dan bv alle sleep opties helemaal uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Nokia6230i schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:20:
[...]

Als je dit topic doorgelezen had had je gezien dat dit een bekend probleem is. Bel met Dell en je krijgt waarschijnlijk een nieuw pannel of een bios update
Ja 47 pagina's doorlezen, sorry maar daar heb ik geen tijd voor. :)

Ik had dit keer goed de search gebruikt en vond geen juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er is een nieuwe Vista driver uit voor de Dell 1510 WLAN kaart.
klik.
Misschien dat deze het krakende geluid probleem oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Heb net de Dell Studio 1537 binnen gekregen en moet zeggen wauw :9~.

Alleen heb ik gehoord dat als men Windows opnieuw doet installeren met de DVD die erbij zit dat deze niet vraagt om een Key, en dat men ook Ultimate kan installeren mits men de DVD heeft van Windows Vista Ultimate. Klopt dit?

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Vectrox schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:11:
Heb net de Dell Studio 1537 binnen gekregen en moet zeggen wauw :9~.

Alleen heb ik gehoord dat als men Windows opnieuw doet installeren met de DVD die erbij zit dat deze niet vraagt om een Key, en dat men ook Ultimate kan installeren mits men de DVD heeft van Windows Vista Ultimate. Klopt dit?
zover ik weet leest dell de bios uit of het een dell is, en zou ulti dus ook moeten werken, mits je de juiste dvd hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Weet iemand wanneer nou precies de nieuwe geluidsdrivers komen die het plop-probleem doen verhelpen? Dell zei begin januari, maar tot op heden heb ik nog niks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Mopperman schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:37:
[...]

zover ik weet leest dell de bios uit of het een dell is, en zou ulti dus ook moeten werken, mits je de juiste dvd hebt..
Bedankt voor de reactie ;). De juiste DVD kan ik wel regelen :*).

Ook heb ik geen problemen met het geluid (geen plopjes of gekraak). :).

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

TMC schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:51:
Weet iemand wanneer nou precies de nieuwe geluidsdrivers komen die het plop-probleem doen verhelpen? Dell zei begin januari, maar tot op heden heb ik nog niks gezien.
Gutteguttegut schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:51:
Er is een nieuwe Vista driver uit voor de Dell 1510 WLAN kaart.
klik.
Misschien dat deze het krakende geluid probleem oplost...
Deze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Ik heb zojuist geprobeerd om de nieuwe drivers voor de netwerkkaart te installeren.

Ik heb de versie voor 64bit afgehaald maar hij geeft een error,
"This software package cannot be installed on your system.
The setup application will exit."

Lijkt me om een bug te gaan in de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

siskos schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:18:
Ik heb zojuist geprobeerd om de nieuwe drivers voor de netwerkkaart te installeren.

Ik heb de versie voor 64bit afgehaald maar hij geeft een error,
"This software package cannot be installed on your system.
The setup application will exit."

Lijkt me om een bug te gaan in de drivers?
Je kunt het bestand ook uitpakken met winzip/winrar/etc. En dan de driver los updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Ik heb de Intel Wifi 5100, dus ik heb niks aan die drivers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

TMC schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:32:
[...]
Ik heb de Intel Wifi 5100, dus ik heb niks aan die drivers. :P
Dan heb je een ander probleem(pje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Gutteguttegut schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:42:
[...]
Dan heb je een ander probleem(pje) :)
Denk het niet, ik heb het ook niet zo heel erg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net deze driver gedownload, maar kan niet geïnstalleerd worden. Ik krijg de melding "dit softwarepakket kan niet worden geïnstalleerd. Het installatieprogramma wordt afgebroken".
Vreemd, ik heb de 1510 kaart en Studio 1735 met vista 32 bits. Kan het te maken hebben met het feit dat ik de zogenaamde Half mini card European heb? Had gehoopt dat er nu eindelijk een oplossing voor het gekraak was gevonden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Trouwens ik wil me morgen een laptoptas gaan halen voor mn Studio 15. Zal de laptop in elke 15" laptoptas passen of is de laptop net iets te groot hiervoor?

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik zou passen.
Had een (goedkope) tas gekocht van Puma waar ik 1 centimeter te kort kwam.
Kheb nu een mooie Case Logic, en daar past 'ie echt precies in, alsof het er voor gemaakt is.
Pas nog een Crumpler fototas gekocht met een vak voor 15' laptops, maar eigenlijk is het vak net een cm te klein. De tas kan wel dicht, maar rits staat net wat bol.

Echt, neem je laptop mee en ga passen in de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

:(
Is al de derde keer binnen zo'n 3 maanden. Gelukkig had ik 10 sec geleden m'n werk opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cheesy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:24:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

:(
Is al de derde keer binnen zo'n 3 maanden. Gelukkig had ik 10 sec geleden m'n werk opgeslagen.
Welke melding gaf de Bsod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Tukk schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:25:
[...]

Welke melding gaf de Bsod?
Weet ik niet meer. Ging te snel weer weg om goed te kunnen lezen.
Inmiddels verder gegaan met m'n werk, en opnieuw kreeg ik bsod.
Bij het opstarten geeft Windows aan dat het mogelijk met m'n draadloze adapter te maken heeft. Ik was beide keren aan het werk in AutoCad.
Als het zo nog een keer gebeurd (hoop het niet) zal ik proberen te kijken welke melding ik krijg. Het blauwe scherm blijft er maar zo'n 2/3 seconden staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cheesy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:35:
[...]

Weet ik niet meer. Ging te snel weer weg om goed te kunnen lezen.
Inmiddels verder gegaan met m'n werk, en opnieuw kreeg ik bsod.
Bij het opstarten geeft Windows aan dat het mogelijk met m'n draadloze adapter te maken heeft. Ik was beide keren aan het werk in AutoCad.
Als het zo nog een keer gebeurd (hoop het niet) zal ik proberen te kijken welke melding ik krijg. Het blauwe scherm blijft er maar zo'n 2/3 seconden staan namelijk.
Hij staat ook in je eventlogging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik zit net te zoeken.
Heb het even uit m'n hoofd onthouden en het is volgens mij deze:

Driver IRQL not less or equal

Zal nog kijken of ik iets in eventlog kan vinden.
edit: weet niet precies wat ik in eventlog moet zoeken.

Fout doet zich wel elke keer voor in AutoCad.

edit2: ik word nu helemaal gek. Dit is de 4e keer binnen 20 minuten. Dit keer níet in AutoCad...

[ Voor 38% gewijzigd door Cheesy op 08-01-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
@Kees_B

Heb net hetzelfde als jouw, vanzodra ik iets "belangrijk" bezig ben besluit de laptop te crashen. (ook met de IRQ LESS OR...)
Krijg ook dikwijls "IDT Audio stopped working" en dergelijke boodschappen.

Ik heb maandag een mailtje naar dell gestuurd hierover en nog steed geen antwoord gekregen...
Vind overigens wel fijn dat je meer dan 100€ extra moet neertellen voor extra support om vervolgens nog niet eens via de chat kunnen te spreken met de hulplijnen van dell. Enkel mail en telefoon gaat?

[ Voor 3% gewijzigd door siskos op 08-01-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Op het bsod zie ik een foutmelding bij dit onderdeel:
bcmwl6.sys

Dat is de netwerk driver... Grrr.

Edit: ik zie dat eergisteren een nieuwe driver is gekomen. Even installeren:
ftp://ftp.us.dell.com/network/R205184.exe

edit2: Fout in Setup.
Dit softwarepakket kan niet worden geïnstalleerd op uw systeem.
Het installatieprogramma wordt afgesloten.

update: Zojuist een systeemherstel uitgevoerd naar een moment nét voordat m'n laptop 'raar' ging doen.
Het was een Windows Update voor Intergrated Webcam. Ik zit nu weer op internet en het lijkt erop dat er niets meer aan de hand is. Straks ook even overnieuw de nieuwste wireless driver er overgooien.
Wel een rare combinatie driver webcam vs driver netwerkkaart, maarja. Beter opgelost hoop ik dan maar.

[ Voor 95% gewijzigd door Cheesy op 08-01-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Ze lopen gruwelijk achter met de updates via de dell site. Een voorbeeld. Vandaag mijn derde Studio 15 binnen gehad (twee andere keren problemen, nu ben ik er ook niet zeker van). Op de site staat bios A5. Op de studio van vandaag A7.... ik mis iets. Kan misschien veel problemen bij veel mensen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
:o
Dat is wel erg jammer!
Was het een studio 1535? Was het niet een Inspiron?

edit: wat is dit nou weer?
http://jetdrivers.orge.pl/windows-driver-200021.html
Bestand is maar een paar kb groot. Virusscanner vind geen virus, maar ik vertrouw het niet om te openen

Op de website van Dell staat trouwens BIOS A06 :)

[ Voor 85% gewijzigd door Cheesy op 09-01-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Weet je het zeker? Hier zie ik alleen nog maar A05 staan. Voor de 1535 staat A06 er wel op, maar dat is al sinds 8 december.

[ Voor 13% gewijzigd door TMC op 09-01-2009 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
TMC schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 01:59:
Weet je het zeker? Hier zie ik alleen nog maar A05 staan. Voor de 1535 staat A06 er wel op, maar dat is al sinds 8 december.
Ik weet het heel zeker. Heb een studio 1537 thuis met versie A05. En een met versie A07 (1537).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoenCows schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:19:
Ze lopen gruwelijk achter met de updates via de dell site...
Idd, heb pas de Studio Desktop besteld en steeds bij het uitchecken kreeg ik de verkeerde afbeelding te zien waardoor ik niet zeker wist of de bestelling wel goed was. Vervolgens maar via de telefoon besteld...
Pagina: 1 ... 12 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.