Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

TMC schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:15:
Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat GTA4 niet speelbaar zal zijn.

San Andreas wel, en die is nog beter ook. ;)
Ik heb GTA IV geinstalleerd.

Bij 800*600 heb ik iets meer dan 20 fps, de distance en dergelijke staan niet helemaal op laag.
Speelbaar, maar niet echt mooi. Jammer genoeg.

Ik heb een studio 17 met 2.0 Ghz dual core en HD3650.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
GTA IV is wat dat betreft niet helemaal foutloos, zelfs CF- en SLI-setups hebben moeite met het spel.

Het is te hopen dat een patch verbetering gaat opleveren. Een HD3650 / 8600M GTzouden capabel genoeg moeten zijn om deze game redelijk smooth te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karakedi schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 03:05:
@longtjai88

Ik zou de studio 15 met hd3650 houden. De videokaarten presteren ongeveer evengoed. En als je een studio 15 hebt met led scherm, ben je in het voordeel.
Het probleem is dat ze bij Dell beweren dat de HD3650 niet in het model past. Anders zou ik idd voor de studio 1500 gaan. Idd een led scherm maar ik heb nu ook centrino 2 wat betekent dat me prestaties en accu duur omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DaMarcus schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:07:
GTA IV is wat dat betreft niet helemaal foutloos, zelfs CF- en SLI-setups hebben moeite met het spel.

Het is te hopen dat een patch verbetering gaat opleveren. Een HD3650 / 8600M GTzouden capabel genoeg moeten zijn om deze game redelijk smooth te draaien.
Het gene waar je tegen aanloopt is de 256Mb Cache op de kaart, de grafische kaart en de processor zaten rond de 80 tot 90% belasting, maar de textures kwamen boven deze 256 Mb uit.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05-2024
KoenCows schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:34:
[...]

Vandaag is mijn scherm vervangen door iemand van Getronics. Hij heeft ook meteen de WiFi catcher gefixed. Ik was er zelf niet bij, schijnt een uur geduurd te hebben. Moet zeggen dat ik wel tevreden ben. Hele laptop moest uit elkaar gehaald worden. Meteen alle schroeven goed aangedraaid. Scharnieren sluiten nu ook veeeeel beter aan op hun besvestigingspunten. Eerst zat er best wel wat millimeter ruimte tussen, wist niet of dit standaard zo was. Hij voelt meteen een stuk beter chapeau dus. Maaaaaaar: ik start hem op. En wat ziet mijn oog, weer een pixel die uit de maat loopt. Bij een zwarte achtergrond zie ik een pixel die blauw wordt. Bij wit zie ik het niet, rood ook niet, alleen bij zwart dus, en dus ook altijd bij het opstarten. Ik vraag me nu af wat ik moet doen. Heb er al wat uren UDpixel en Pixel Excerciser overheen gegooid. Geen verandering. Weet iemand wat dit dan kan zijn? Is alleen bij de kleur zwart, een blauwe pixel dus. Ik heb eigenlijk geen zin om voor de 34ste keer met Dell te bellen. Is mijn tweede Studio 15. Ik zit inmiddels ook aan de 12 medewerkers zowat. Iedere keer iets. Wat zouden jullie doen? Hebben ze bij Dell niet iets van een tegemoetkoming in kosten tijd en ongemak dat ik er aan heb gehad? De Studio 15 haat me gewoon. Zou ik wellicht een ander model aangeboden kunnen krijgen? Iets beter dan vanwege alle ongemakken. Mensen die daar ervaring mee hebben naast de persoon met de Vostro 1500?
Tegemoetkoming zijn ze allergisch voor bij Dell. Ik heb dit meerdere malen aangegeven en iedere keer sturen ze het dan door naar de juridische afdeling. Keer op keer werd dit afgewezen omdat Dell het probleem op kon lossen... Heb nu eindelijk voor elkaar dat ze een hardware upgrade doen: Blu-ray speler ipv DVD drive en een EXTRA 9 cells batterij. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Dat is wel zuur, twee keer een fout scherm. Snappen ze bij Dell nou niet dat een klant behouden in de toekomst nog meer verkochte laptops op kan leveren? Door die uitzonderingsgevallen tevreden te houden?

Nou, afgelopen maandag een Studio 15 besteld, donderdag al afgeleverd, geweldig snel dus. M'n vriendinnetje is er superblij mee (maar ja, ze stelt ook niet zulke hoge eisen;-) In ieder geval zag het er goed uit, mooi scherm, mooie buitenkant. Met extra grote batterij gaat ie wel 4-5 uur mee, daar leek het tenminste op uit te draaien. De werking voelt soms een beetje stroperig aan, maar dat zal wel komen door de vele bagger die erop is geïnstalleerd; meer dan een pagina in Programs and Features, waarvan je vaak moet raden wat het is, zo'n 15 niet-Windows zaken die automatisch mee opstarten, en popups van Dell of McAfee voor aanbiedingen etc. Maar al met al toch een 8+ voor de uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb ook al die rommel er af gegooid.
1 programma vond ik nog wel handig/leuk. Dat was een programma voor de webcam. Kon je beeld mee manipuleren, gaf een grappig beeld.
Kan iemand voor mij nagaan hoe dat programma heet, en weet iemand waar ik dat nu kan vinden. Op een cd of op de support site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Laatst online: 18-09 15:07
Idd. Er gaat maandag voor de 35ste keer een telefoontje gepleegd worden. Dit keer zal ik toch maar mijn toon aan moeten passen. Als je het bekijkt is het toch ook gewoon te schandalig voor woorden. 24 oktober heb ik mijn laptop besteld. Ik ben tot op de dag van vandaag bezig met het oplossen van problemen die door hun veroorzaakt worden. Ze claimen op hun site "pc's zonder zorgen" te verkopen. Deze zin is feitelijk gezien onjuist. Alleen maar problemen. Zoek je oplossingen ben je maanden verder. Nog steeds geen garanties dat alles goed werkt. Controleren ze de dingen die ze verkopen niet? Of de onderdelen die te vervanging gebruikt worden in systemen. Het zijn gewoon inferieure producten die ze leveren. Te schandalig voor woorden, schande. Ik snap wel waarom ze geen marktleider meer zijn, maar HP wel. Heb voorheen HP's gehad. Nooit problemen gehad. Al had je een probleem, dan werd je meteen geholpen en niet eerst 50 keer doorverbonden. Nee: als er maandag geen oplossing komt was dit de eerst en de laatste dell die ik ooit zal kopen. Bakken doen ze er niets van.

[ Voor 16% gewijzigd door KoenCows op 06-12-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Nogmaals ( :P ): hebben jullie ook last van een constante ruis als je oordopjes in hebt? Ik vraag me nog steeds af of ik de enige ben die hier last van heeft.

[ Voor 58% gewijzigd door TMC op 07-12-2008 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
KoenCows schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 22:26:
Idd. Er gaat maandag voor de 35ste keer een telefoontje gepleegd worden. Dit keer zal ik toch maar mijn toon aan moeten passen. Als je het bekijkt is het toch ook gewoon te schandalig voor woorden. 24 oktober heb ik mijn laptop besteld. Ik ben tot op de dag van vandaag bezig met het oplossen van problemen die door hun veroorzaakt worden. Ze claimen op hun site "pc's zonder zorgen" te verkopen. Deze zin is feitelijk gezien onjuist. Alleen maar problemen. Zoek je oplossingen ben je maanden verder. Nog steeds geen garanties dat alles goed werkt. Controleren ze de dingen die ze verkopen niet? Of de onderdelen die te vervanging gebruikt worden in systemen. Het zijn gewoon inferieure producten die ze leveren. Te schandalig voor woorden, schande. Ik snap wel waarom ze geen marktleider meer zijn, maar HP wel. Heb voorheen HP's gehad. Nooit problemen gehad. Al had je een probleem, dan werd je meteen geholpen en niet eerst 50 keer doorverbonden. Nee: als er maandag geen oplossing komt was dit de eerst en de laatste dell die ik ooit zal kopen. Bakken doen ze er niets van.
Hm. Dit stemt deze consument weinig hoopvol. Ik kom nu van een HP Compaq NX9005, wat een oud zakelijk beestje is (2003), maar dus toch al weer 5 jaar draait, zonder noemswaardige problemen. En laat ik ter vervanging nu een paar dagen geleden een Dell Studio 17 gekocht hebben...Maandag komt hij binnen, en ik hoop echt dat alles goed werkt, want ik ben altijd huiverig geweest voor de customer care van Dell.

Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn dan maak ik gebruik van mijn recht om het product binnen 7 dagen te retourneren. Misschien wat drastisch, maar ik heb geen zin en tijd in verhalen zoals hierboven te lezen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

TMC schreef op zondag 07 december 2008 @ 03:43:
Nogmaals ( :P ): hebben jullie ook last van een constante ruis als je oordopjes in hebt? Ik vraag me nog steeds af of ik de enige ben die hier last van heeft.
Het geluid via mijn koptelefoon is perfect en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
TMC schreef op zondag 07 december 2008 @ 03:43:
Als het geluid niet aan staat hoor ik ruis. Als ik iets aan het draaien ben, kan dat wel, maar hoor ik het niet. Het geluid voert dan wel de boventoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 20:10
Voor mensen die nog de xp drivers zoeken voor een studio 1537, hier te downloaden.

Inhoud:
  • AHCI f6flpy3286.zip
  • Alps Alps TouchPad.exe
  • Authentec AES2810 8.0.26.3.exe
  • Broadcom BR196893.exe
  • CREATIVE-LABS_INTEGRATED-WEB_A03_R200491.EXE
  • IDT 92HD73C1 Audio.EXE
  • Intel WiFi Link 5300 12.1.2.0_X_Drivers.zip
  • ITE IT8512 CIR Receiver.exe
  • Ricoh R188094.EXE
  • Direct application launch button
Alle drivers getest en werkend bevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 09:51
Heeft iemand jullie al eens geprobeerd om een Memory stick PRO Duo in de 8-in1 mediakaartlezer te stoppen?

Afbeeldingslocatie: http://www.edepot.com/graphics/sandisk_memory_stick_pro_duo_1gb.jpg

Volgens mij zijn deze kaartjes te klein voor de reader. Ik weet dat in de specificaties alleen memory stick en memory stick PRO staat maar bij mijn vorige laptop stond er ook alleen MS/MSPRO reader op maar daar gingen de Duo kaartjes ook in.

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik begin nu toch wel een beetje verdrietig te worden van de Studio 15:
  • Het ding is nu niet meer te gebruiken, aangezien de Hard Disk altijd 100% bezig is, het lijkt op een hardware matig probleem, hij doet het onder Vista, nieuwe install Vista, XP, en zelf bij het booten blijft hij gewoon 3 minuten hangen.
  • De Trackpad doet het niet of nauwelijks
  • Plastic om het scherm heeft 3x losgelaten
  • Plastic om het toetsenbord laat los
Morgen maar eens bellen (1 week oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Vervelend! Hoezo doet het touchpad het nauwelijks trouwens? En hoe meet je het HD-gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Tukk schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:26:
[...]

Het geluid via mijn koptelefoon is perfect en zonder problemen.
Hmm ok, heb je een Studio 15 of 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:56
Sinds kort heb ik ook een studio 15, maar ik heb last van een irritant probleem. Als ik de laptop opstart is alles in orde, na verloop van tijd (vaak wel, soms niet) springt het 'geluid harder' knopje (aanraakgevoeligknopje boven het toetsenbord) aan en blijft aanstaan. Het licht dus ook continue op en de popup van quickset blijft ook in beeld staan. Andere knopjes indrukken werkt niet, geluid zachter zetten via configuratiescherm ook niet omdat het gelijk weer harder gaat.

Enige manier om het op te lossen is laptop uit, stroom eraf, batterij eruit en vervolgens weer batterij erin, stroom erop en opstarten.

Iemand die enige gedachten hierbij heeft? Ik bel Dell sowieso, maar aanvullende info van iemand kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Probleem mbt blokkerende touch-volumeknopje e.d. is al langer bekend. Heb zelfde probleem en wat googlen leverde topics op internet op van augustus.

De trucs daar toegepast met name bios upgraden naar A05, batterij eruithalen, drivers updaten enz, maar blijft bestaan.
Gebeld naar Dell en alle voorgaande zaken aangehaald. Gevolg: sturen morgen iemand langs om Moederbord te vervangen en ook dat touch-gedeelte. Was aangenaam verrast te horen dat ze erkennen dat het hardware-probleem is, gezien voorgaande allemaal niets hielp. Was eerst bang dat ze me wandelen gingen sturen met hele rimram updates drivers of zelfs nieuwe install Vista, maar dus niets van dat.

Uiteraard ben ik even benieuwd of probleem met nieuw MB en da nieuw touch-gedeelte gaat opgelost zijn.

Had nog ander probleem gemeld: dat laptop precies begint sissend geluid te maken vlakbij plaats waar je je stroomadaptor in laptop plugt. Gebeurt niet altijd, maar vond het wel irritant genoeg om te melden...

mvg,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

TMC schreef op maandag 08 december 2008 @ 01:21:
[...]
Hmm ok, heb je een Studio 15 of 17?
Studio 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Leffunk schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:39:
Probleem mbt blokkerende touch-volumeknopje e.d. is al langer bekend. Heb zelfde probleem en wat googlen leverde topics op internet op van augustus.

De trucs daar toegepast met name bios upgraden naar A05, batterij eruithalen, drivers updaten enz, maar blijft bestaan.
Gebeld naar Dell en alle voorgaande zaken aangehaald. Gevolg: sturen morgen iemand langs om Moederbord te vervangen en ook dat touch-gedeelte. Was aangenaam verrast te horen dat ze erkennen dat het hardware-probleem is, gezien voorgaande allemaal niets hielp. Was eerst bang dat ze me wandelen gingen sturen met hele rimram updates drivers of zelfs nieuwe install Vista, maar dus niets van dat.

Uiteraard ben ik even benieuwd of probleem met nieuw MB en da nieuw touch-gedeelte gaat opgelost zijn.
Inmiddels ook het een en ander gevonden. Nieuwste bios (A05) gebruik ik al, ook de laatste software van de dell-website. Het trucje met stroom eraf halen werkt inderdaad wel, maar is nogal omslachtig om even een knopje uit te zetten (zal vanavond nog even verder proberen/zoeken).

Ik hoor graag of het vervangen van hardware bij jou helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TMC schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:50:
Vervelend! Hoezo doet het touchpad het nauwelijks trouwens? En hoe meet je het HD-gebruik?
Verschillende manieren, maar ik doe nu de officiele Dell Diagnostics (via F12 bij opstarten). Daar zie je het ook terugkomen: Bij de Readtest blijft hij steeds volledig hangen om na 15 seconden weer door te gaan. Probleem is dat je geen foutmelding krijgt, omdat hij aan het einde toch alles gelezen heeft 8)7

FYI: De HD test doet er ongeveer 36 uur over :+

EDIT:

Je hoort hem zijn werk doen, en opeens hoor je niets meer. De HD staat gewoon stil. Af en toe hoor je een tik, waarna hij weer begint te lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 08-12-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik krijg zojuist bericht dat mijn Studio 1737 gearriveerd is! Vanavond even alle bloatware verwijderen, drivers en bios updaten etc.

Foto's en ervaringen volgen snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
ik ga ook een nieuwe klapcomputer bestellen bij dell. heb 4 jaar een inspiron 1150 gebruikt die mij nooit in de steek heeft gelaten en daarom kies ik nu weer voor dell. ik ga voor een studio 15.

Basis Intel® Core™ 2 Duo Processor P8400 (2.26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
Microsoft-besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch
Geheugen 4096MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x2048]
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
Videokaart 256 MB ATI® Radeon™ HD 3450 grafische kaart
Harde schijf 320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Muis Geen muis
Optische apparaten Vast intern Blu-ray Disc-station (dvd+/-rw + bd-rom) met laadsleuf, inclusief software
Draadloze netwerkvoorzieningen Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard
Kabel 2 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzenddocumenten Dutch - Documentation Studio 1537
Gedis-pakketreferentie N1253506
Standaardgarantie 1Yr Limited Warranty - Collect & Return
Verbeterde Service Packs 3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
BlueTooth Geen Bluetooth-upgrade
Bestelgegevens Studio 1537 Order - Netherlands
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Gavekampagne Free Gift Promotion - Creative Zen Stone Plus 2GB MP3 Player
Mediakit voor Dell-systeem Studio 1537 - Dvd met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - CCFL
Kleurkeuze Healing Patterns (PRODUCT) RED ™
Accidental Damage-support Geen Accidental Damage-support
Online Backup Online Backup 2GB
Etiketten Label voor draadloze mogelijkheden (draadloze kaarten van Intel) - Core2 Duo
LCD-scherm 15,4-inch WXGA+ WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Microsoft-toepassingssoftware Microsoft® Works 9.0 - Nederlands

met de volgende kortings

Geniet van 3 Jaar In-Home Support voor de prijs van 2 - € 20,00

Profiteer van € 150 inclusief BTW korting op geslecteerde Laptops. - € 150,00

15% korting - € 140,70 (deze geld voor systemen boven 899euro, van daar de RED art.

kom ik op 826,30 treuros, niet slecht vergeleken met dezelfde systemen als asus, hp en toshiba.
nog ff overlegge en ik denk dat ik straks nog op de knop ga naar kassa kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
laurensxeon schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:09:
Grote lijst :+

LCD-scherm 15,4-inch WXGA+ WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife
WXGA heeft een resolutie van 1280x800 en WXGA+ een reso van 1440x900. Foutje van Dell op hun site of je betaalt extra voor niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb Dell gebeld, en die waren het met me eens dat ondanks een foutmelding, de HD wel erg raar gedrag vertoonde. Ze sturen een nieuwe HD op, en die ontvang ik woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn studio 17 binnen en hetzelfde probleem met de blauwe pixel op zwarte achtergrond op mijn 1920 X 1200 scherm :\

niet best.. Morgen maar eens bellen met de klantenservice om te zien wat ik kan regelen

Is er iemand die een idee heeft wat nog zou kunnen werken om de blauwe pixel zelf weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:13:
Net mijn studio 17 binnen en hetzelfde probleem met de blauwe pixel op zwarte achtergrond op mijn 1920 X 1200 scherm :\

niet best.. Morgen maar eens bellen met de klantenservice om te zien wat ik kan regelen

Is er iemand die een idee heeft wat nog zou kunnen werken om de blauwe pixel zelf weg te krijgen?
Ik heb Death Pixel Tester paar uur laten draaien, UDpixel en j-screenfix (.com). Heeft op twee schermen niet gewerkt. Op naar de derde zou ik zo zeggen. Daarnaast kun je proberen om met een theedoek en je duim de pixel te masseren terwijl je scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Maargoed, er is hier dus niemand die geen ruis heeft met oordopjes bij zijn Studio 15? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik zal mijn uitgebreide ervaringen wat betreft de Studio 1737 wat later posten, maar heb even een korte vraag:

Is het normaal dat het toetsenbord ietwat 'veert' als je toetsen in het midden van het keyboard indrukt? Ik heb het idee dat het niet perfect geinstalleerd is, aangezien de linkerkant van het mediapanel bovenaan (waar Studio staat) ook niet zo netjes sluit als aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Hele ding is sowieso wat gammel, overal waar je drukt bij mij, kan je ook 't plastic indrukken.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

denniskrol schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:02:
Hele ding is sowieso wat gammel, overal waar je drukt bij mij, kan je ook 't plastic indrukken.
+1

Als je er voor zit ziet hij er erg stevig uit, maar zodra je een beetje begint te drukken en voelen, merk je dat eigenlijk alles los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Mja, ik verwacht voor deze prijs ook geen perfectie, maar heb toch het idee dat het niet helemaal klopt bij mij. Zal proberen foto's te maken van hetgeen ik bedoel, want tekstuele uitleg is natuurlijk voor interpretatie vatbaar. :)

Verder ben ik na één avondje erg tevreden. Het WLED scherm is prachtig, de eerste twee uur vond ik het scherm al erg fel, maar toen ik de laptop op de accu aansloot was het nog eens een stuk feller. Dat gaan we maar even aanpassen, want het is net iets teveel van het goede. Wel erg scherp en de kleuren ogen op het eerste gezicht ook erg fraai.

Er staat echter wel ERG veel voorgeinstalleerde software van Dell en partners op. Maar goed; dat is nu allemaal verwijderd. Verder heb ik ook de nodige grafische toeters en bellen uitgezet die de boel onnodig lijken te vertragen. Het is namelijk mijn eerste kennismaking met Vista, wat niet geheel vrijwillig is (ik lees nog teveel verhalen over missende / niet werkende XP drivers voor de Studio). Maar goed; het zal wel wennen.

Nu nog even Acronis installeren zodat ik wat aan mijn partitionering kan veranderen. Standaard maakt Dell zo te zien ook een restore partitie aan?

Resumé: erg tevreden tot dusver, op de kwaliteit van het toetsenbord na. Overigens heb ik ook, zoals hier veel te lezen valt, geen ruis wanneer ik gebruik maak van een headset. Ook niet als er geen muziek speelt. Ik zal eens kijken welke audio drivers en bios versie er geinstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb een Studio 17 met een HD3650.

Deze heeft 256MB ram, en voor een GTA IV is dit gewoon te weinig. Bij de specificaties van de grafische kaart wordt het aantal Mb op de kaart niet vermeld, daaruit concludeer ik dat je dus verschillende hoeveelheden op zo'n kaart kan prikken. http://ati.amd.com/products/mobilityradeonhd3600/specs.html

Weet iemand of je het aantal Mb van de HD3650 kan ugraden van 256Mb naar 512 Mb?
PWM schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:47:
[...]

+1

Als je er voor zit ziet hij er erg stevig uit, maar zodra je een beetje begint te drukken en voelen, merk je dat eigenlijk alles los zit.
klopt, en veel kleine klachten komen daaruit voort. Nu blijft zo nu en dan de spatie hangen bij mij.

[ Voor 36% gewijzigd door Tukk op 10-12-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Tukk schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:25:
Ik heb een Studio 17 met een HD3650.

Deze heeft 256MB ram, en voor een GTA IV is dit gewoon te weinig. Bij de specificaties van de grafische kaart wordt het aantal Mb op de kaart niet vermeld, daaruit concludeer ik dat je dus verschillende hoeveelheden op zo'n kaart kan prikken. http://ati.amd.com/products/mobilityradeonhd3600/specs.html

Weet iemand of je het aantal Mb van de HD3650 kan ugraden van 256Mb naar 512 Mb?

[...]

klopt, en veel kleine klachten komen daaruit voort. Nu blijft zo nu en dan de spatie hangen bij mij.
Bij een videokaart in een dekstop kan dat al niet eens, en jij verwacht dat dat in een laptop wel kan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
denniskrol schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:42:
[...]

Bij een videokaart in een dekstop kan dat al niet eens, en jij verwacht dat dat in een laptop wel kan? :X
Je hebt toch van die RAM sloten }:O

1. Videokaart zit ingebakken op mobo
2. Videokaart geheugen is niet uitbreidbaar

Kortom, zowel geheugen als videokaart zelf zijn niet upgrade able... of je moet een nieuw mobo aanschaffen...

[ Voor 72% gewijzigd door XiniX88 op 10-12-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige keer had ik het al over de Wi-Fi catcher dat die ingedrukt bleef, hoort hier trouwens ook een lichtje uit te komen? bij mij brand er namelijk niets dus vroeg me dat ff af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:01:
Vorige keer had ik het al over de Wi-Fi catcher dat die ingedrukt bleef, hoort hier trouwens ook een lichtje uit te komen? bij mij brand er namelijk niets dus vroeg me dat ff af!
Heb je waarschijnlijk het Intel Wifi kaartje, dan verliest de catcher zijn functie. Dell zegt bezig te zijn met een driver update.... jaja :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Laatst online: 16-09 07:38
Even nogmaals de aandacht vragen voor mijn probleem :P dan kan ik namelijk actie gaan ondernemen ;)

Als ik namelijk naar de bovenste halve cm van het scherm kijk (1440*900 LED en over de hele breedte) lijken de pixels iets te trillen ofzo... :S vooral als je bij een gemaximaliseerd scherm naar "het kruisje" kijkt lijkt het te gebeuren.

Ook zie ik het bij het groene scherm van DPT (dode pixel tester) ( http://www.dataproductservices.com/dpt )

iemand hier ervaring mee of iets meer van weten (Ben namelijk bang dat als ik het aan Dell zelf ga vragen ze het gaan ontkennen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:01:
WiFi catcher was bij mij ook het geval. Toen mijn scherm vervangen werd (ben al aan mijn derde scherm door allerlei dode pixels) hebben ze dit bij mij gemaakt. Denk dat het er aan lag dat er te veel ruimte tussen het scharnier en het scherm zat. Het scherm moet gewoon bijna tegen het zwarte van de laptop aanzitten. Bij mij zat er een paar millimeter tussen. Nu doet hij het. Ik heb de Dell Wireless card. Lichtje werk bij mij alleen als ik de WiFi catcher ingedrukt houdt als de laptop uit staat. Dan gaat hij blijkbaar kijken of er netwerken in de buurt zijn, terwijl hij uit is dus. Misschien dat het dan ook bij jou werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:15:
Even nogmaals de aandacht vragen voor mijn probleem :P dan kan ik namelijk actie gaan ondernemen ;)

Als ik namelijk naar de bovenste halve cm van het scherm kijk (1440*900 LED en over de hele breedte) lijken de pixels iets te trillen ofzo... :S vooral als je bij een gemaximaliseerd scherm naar "het kruisje" kijkt lijkt het te gebeuren.

Ook zie ik het bij het groene scherm van DPT (dode pixel tester) ( http://www.dataproductservices.com/dpt )

iemand hier ervaring mee of iets meer van weten (Ben namelijk bang dat als ik het aan Dell zelf ga vragen ze het gaan ontkennen ;) )
Ik had last van één dode pixel. Dus niet tevreden met scherm. Opgebeld. Normaal geven ze geen garantie.Je kan binnen een week ofzo je laptop terugsturen als hij niet bevalt. Kunnen ze een nieuwe sturen. Moet gewoon werken, anders is het een ondeugdelijk product. Daar mee dreigen als ze niet willen komen maken. Maar gewoon bellen en zeggen dat je scherm niet goed werkt. Bij mij hebben ze al twee keer het scherm vervangen om een dode of bright pixel. Heel moeilijk doen ze daar niet over. De volgende dag komen ze al meteen. Doen ze wel als je laptop nieuw is. Na een maand of 2 niet meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb de HDD binnen voor mijn Studio 15. Zat natuurlijk in een volledig verkeerde case, met een verkeerde aansluiting er op :O

Even lopen schroeven, en de boel omgezet, kan je niet echt van een consument verwachten op deze manier. Maar goed, ik ben nu Windows op de nieuwe HD aan het zetten. Kijken of het wat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Ik las net dat voor de 1535 BIOS A06 uit is gekomen. met de volgende change log:

Fixes/Enhancements
------------------
1. Added enhancement for Wifi catcher function.
2. Added enhancement for Embedded controller.

Hoop dat het iig het de problemen met de eject knop oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:38:
Ik las net dat voor de 1535 BIOS A06 uit is gekomen. met de volgende change log:

Fixes/Enhancements
------------------

Waar ergens kun je die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24
Gewoon op de Dell site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Ik zie hem nog niet. Als ik die driver site laad, dan zie ik wel onder de Studio modellen en 1435 staan. Wist niet eens dat die er was. Of is dat een nieuwe die nog moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
KoenCows schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:46:
[...]

Waar ergens kun je die vinden?
Gewoon bij support je eigen type laden en dan bij drivers naar bios gaan :P

Maar ik heb hem geinstalleerd en ik het nog geen problemen met de eject button gehad ( meerdere keren gereboot)

[ Voor 19% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 10-12-2008 21:32 ]

• Amargedon
KoenCows schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:14:
[...]

Ik zie hem nog niet. Als ik die driver site laad, dan zie ik wel onder de Studio modellen en 1435 staan. Wist niet eens dat die er was. Of is dat een nieuwe die nog moet komen?
Is alleen bij de studio 1535. Bij de 1537 (welke ik heb) staat geen nieuwe (huidige is A05; 13-11-08).

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:47

DJT

Mijn 1537 is ook onderweg (09-12 besteld, morgen staat UPS voor de deur). Ben een paar weken op zoek geweest naar een laptop, had een aantal eisen: HDMI out, videokaart met hardwarematige HD decoding, Blu Ray, P8xxx processor, maximaal 15,4" en liefst onder de €1000. Kwam telkens uit bij XXODD of Zepto modellen qua specs alleen vind ik die veel te duur. Bij Dell had ik niet eens gekeken tot ik een kortingscoupon tegenkwam van 15% en dacht dat dat weleens de moeite zou kunnen zijn. Heel fijn dat er op de uiteindelijk gekozen laptop ook nog eens €150 vanaf ging en dat er zoiets als EPP korting is.

Mijn systeem in vogelvlucht:

Studio 1537
  • Intel P8400
  • 4GB PC800 werkgeheugen
  • BR speler
  • BT module
  • Intel 5300 netwerkkaart
  • 15,4-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
  • 3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
€823,25 inclusief verzenden en dan krijg ik nog een gratis Creative Zen Stone ook! _/-\o_

Ik hoop dat alles goed werkt zodat ik dit topic weinig nodig zal hebben. Zo niet; zien jullie me hier snel weer terug.

Verwijderd

Ik heb nu 2 dagen de studio 1537, en ik moet zeggen dat er me toch iets opvalt.
Ik heb de indruk dat de pixels goed te onderscheiden zijn. Net of zo te groot zijn, kan het nogal moeilijk uitleggen. Als ik op mn scherm kijk, lijkt het altijd even of ik ze zie de pixels zitten.
Zal wel aan mij liggen denk ik :P
Iemand die zich kan vinden in bovenstaande vage omschrijving?

(1280x800 wled scherm)

Verwijderd

jaaaaaaa ik

dat heb ik ook. vond het al zo vreemd denk dat het zo hoort.

hoop het......

Verwijderd

Mijn studio 17 voelt toch echt supersolide aan en kraakt/veert absoluut niet
PWM schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:47:
[...]

+1

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:53:
jaaaaaaa ik

dat heb ik ook. vond het al zo vreemd denk dat het zo hoort.

hoop het......
Ik denk ook dat het zo hoort, maar toch maar een vreemd verschijnsel. :/
Ik heb al lopen zoeken in de instellingen van de ati catalyst driver, maar ik denk dat het iets puur hardwarematig is.
Mocht er iemand zijn met hetzelfde "probleem" laat het aub weten.

• Apoca
  • Laatst online: 20-09 21:14

Apoca

Array Technology Industry

Ben toch aan het twijfelen tussen de 15 en de 17 :? De prijs is het verschil niet echt. Klinkt raar maar mobiliteit is geen pre, aangezien het gewoon een huiskamer / slaapkamer laptop gaat worden. Voor internet en films op te kijken.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Dannisi
Als mobiliteit niet boeit, en ze 't zelfde kosten, zou ik sowieso voor de 17" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:30:
[...]

Ik denk ook dat het zo hoort, maar toch maar een vreemd verschijnsel. :/
Ik heb al lopen zoeken in de instellingen van de ati catalyst driver, maar ik denk dat het iets puur hardwarematig is.
Mocht er iemand zijn met hetzelfde "probleem" laat het aub weten.
Ik heb een scherm van 1440x900 en ik heb er helemaal geen last van.
Dus mischien bij de schermen met lagere resolutie dat de pixels groter zijn (doh!) en je ze daarom ook duidelijker ziet zitten.

Bij mijn 19" scherm heb ik dat ook. die heeft een reso van 1280x1024 en als je er dicht opzit zie je dat ook. En bij laptop zit je toch meestal wat dichter bij het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fixes/Enhancements
------------------

Heb gezien dat voor de 1735 BIOS A05 (december 2008) is uitgekomen met dezelfde specificaties als voor de 1535; heb deze net gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp

Fixes/Enhancements
------------------

Zou je deze ook op de 1537 kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
cyberd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:08:
[...]

Zou je deze ook op de 1537 kunnen installeren?
Kunnen wel. Werken betwijfel ik, het is toch een ander typenummer (en waarom staat het dan niet bij de 1537 als het wel werkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik lees hier dat mensen rare dingen onder vinden met de resulotie 1.280x800 hebben.

Ik sta op het punt een studio aan te schaffen en ik twijfel nog tussen 1.280x800 of 1.440x900.

Scheelt toch een paar centen. Wat raden die mensen met het probleem mij aan, neem gewoon een 1280x800. Of pak je een 1440x900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ccc schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:52:
Ik lees hier dat mensen rare dingen onder vinden met de resulotie 1.280x800 hebben.

Ik sta op het punt een studio aan te schaffen en ik twijfel nog tussen 1.280x800 of 1.440x900.

Scheelt toch een paar centen. Wat raden die mensen met het probleem mij aan, neem gewoon een 1280x800. Of pak je een 1440x900.
Ikzelf vind die 100 pixels die je meer hebt om een pagina te bekijken bijzonder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:47

DJT

Vanmiddag mijn laptop ontvangen uit handen van UPS (3 dagen na bestelling). Alles lijkt goed te werken, ben nu Vista X64 te installeren. Enige wat me opviel was het eject lampje dat bleef branden na de eerste boot. Dat is ook bij die ene keer gebleven. Verder helaas geen multimedia afstandsbediening erbij.

Heb de laptop net even snel op mijn TV aangesloten via HDMI en een stukje Blu-Ray gespeeld (Planet Earth) en ben dik tevreden. Eerste wat opviel was dat het beeld op mijn TV al te zien was terwijl ik nog op zoek was naar hoe ik dat in moest gaan stellen :o. Ook het geluid deed het meteen (ook HDMI via receiver). Beeld- en geluidskwaliteit zijn prima zo op het eerste gezicht/gehoor.

Heb net ook de Intel en Windows stickers meteen verwijderd, de lijmresten met wasbenzine. Ik vind 't een hele chique laptop die kleiner lijkt dan hij is, en dat is positief bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
DJT schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:17:
Vanmiddag mijn laptop ontvangen uit handen van UPS (3 dagen na bestelling). Alles lijkt goed te werken, ben nu Vista X64 te installeren. Enige wat me opviel was het eject lampje dat bleef branden na de eerste boot. Dat is ook bij die ene keer gebleven. Verder helaas geen multimedia afstandsbediening erbij.
Meteen bellen met Dell, dat zal niet weggaan. Bij mij hebben ze er een nieuw touch gedeelte in gezet. Ze "zeggen" het ook in de toekomst te verhelpen met een bios update, yeah right 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Nokia6230i schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:52:
[...]

Meteen bellen met Dell, dat zal niet weggaan. Bij mij hebben ze er een nieuw touch gedeelte in gezet. Ze "zeggen" het ook in de toekomst te verhelpen met een bios update, yeah right 8)7
O... raar dat het bij mij wel weg is, door een bios reset... en na 3 maanden gebruik is het nog steeds weg. Bios A6 voor de 1535 bevat volgensmij een dergelijke fix als je de release details leest... Dus ik had het gewoon even afgewacht, je hebt toch een jaar garantie... Scheelt Dell ook weer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Tukk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:57:
[...]

Ikzelf vind die 100 pixels die je meer hebt om een pagina te bekijken bijzonder prettig.
Ik heb een 1440 besteld. Goed voorbeeld wat je zelf geeft. Had ik nog niet bij stil gestaan, breder scherm om de pagina's te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Ik denk dat ik een fix heb gevonden voor het probleem met het gekraak icm de 1510 WIFI kaart. (via notebookforum ofzo)

De 1510 gebruikt namelijk een chipset van broadcom (type 4322) en als je deze driver afkomstig van HP gebruikt ( uitpakken en Handmatig installeren ik neem aan dat tweakers wel weten hoe dat moet)

http://rapidshare.com/files/172834019/sp41675.exe

Ik heb net eventjes zitten testen en heb geen last meer gehad van gekraak met de "a" band aan..

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Nokia6230i schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:52:
[...]

Ik denk wel dat dat met een toekomstige bios fix te maken moet zijn? Eerst had ik last dat het ejectlampje bleef branden. Deze week brandt niets 10 min lang, daarna werkt de bar wel. Zorgt de bios fix voor de definitieve oplossing, of is het toch echt hardwarematig? Weet iemand wanneer en of de bios fix evt ook voor 1537 beschikbaar komt? Zijn er anderen waarbij het ejectlampje niet brandt, de rest het niet doet, na 10 min wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Gisteravond 'viel' ineens het vraagteken toetsje van mijn toetsenbord af. Krijg het er echt met geen mogelijkheid op terug. :(

Edit: toch gelukt. Ik ben zo goed. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door TMC op 13-12-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 23:29
Draait Ubuntu nu helemaal perfect op deze laptop?
Weet van mijn huidige laptop bijvoorbeeld dat Ubuntu en Ati niet helemaal lekker samen gaan.

Eigenlijk ook een reden dat ik op zoek ben naar een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Yohost! schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:45:
Weet van mijn huidige laptop bijvoorbeeld dat Ubuntu en Ati niet helemaal lekker samen gaan.

Ik heb Ubuntu 8.10 perfect draaiend gekregen naast Windows Vista. Ubuntu 8.04 herkende mijn Intel WiFi Link niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Yohost! schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:45:

Ik had het draaiend, met nadruk op had... Ubuntu x64 8.10 wel te verstaan, echter na een update had ik de ene na de andere vastloper (en nee, niets in het linux logboek kunnen vinden). Ook bleef het scherm actief als ik mijn laptop dichtklapte (en ja, het stond goed ingesteld), had ik met 8.04 regelmatig last van de "hangtoetsen" wat ook bekend is in games. 8.10 gaat dit beter.

Ook werken java programma's niet lekker (of totaal niet (lege schermen als je compiz fusion gebruikt)). Java gebruik ik bijvoorbeeld voor Eclipse (java ontwikkel tool)... Echter is er pas geleden een nieuwe videokaart driver opgedoken die weer de nodige fixes had... Misschien dat dat NU wel helemaal goed gaat.

Overigens wil ik erbij zeggen dat de onstabiliteit bij mij waarschijnlijk aan OpenVPN + VPNC te danken was... Maar ik heb uit de logs geen uitsluitsel kunnen bieden. De Java problemen heb je sowieso (moet ik zeggen dat alles wat in Java 6 is gecompiled wel werkt) voor de rest heb je compatibiliteits problemen met Compiz en dus de ATI driver...

[ Voor 7% gewijzigd door XiniX88 op 14-12-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
KoenCows schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:21:
[...]

Ik denk wel dat dat met een toekomstige bios fix te maken moet zijn? Eerst had ik last dat het ejectlampje bleef branden. Deze week brandt niets 10 min lang, daarna werkt de bar wel. Zorgt de bios fix voor de definitieve oplossing, of is het toch echt hardwarematig? Weet iemand wanneer en of de bios fix evt ook voor 1537 beschikbaar komt? Zijn er anderen waarbij het ejectlampje niet brandt, de rest het niet doet, na 10 min wel?
Wet iemand of er nog een bios fix komt van het eject lampje voor de Studio 1537?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 17:37
Ik ben ook van plan om binnenkort de Studio 15 aan te schaffen, maar ik wil graag die 9 cell batterij. Ik ken iemand die heeft een Dell Vostro met een 9 cell batterij, en daar steekt de batterij een stuk uit aan de achterkant. Maar mijn Dell Inspiron 6400 heeft dat weer niet.
Nu vraag ik me af of de 9cell batterij van de Dell Studio wel aan de achterkant een stuk uitsteekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
dbzokphp schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:28:
Ik ben ook van plan om binnenkort de Studio 15 aan te schaffen, maar ik wil graag die 9 cell batterij. Ik ken iemand die heeft een Dell Vostro met een 9 cell batterij, en daar steekt de batterij een stuk uit aan de achterkant. Maar mijn Dell Inspiron 6400 heeft dat weer niet.
Nu vraag ik me af of de 9cell batterij van de Dell Studio wel aan de achterkant een stuk uitsteekt..
De batterij steekt niet naarachter uit, maar naar onderen. De laptop staat dus een beetje schuin omdat de achterkant een centimeter (ongeveer) hoger wordt. Dit komt, voor mij althans, het gebruikersgemak alleen maar ten goede (net zoals de koeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Amargedon schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:42:
[...]

De batterij steekt niet naarachter uit, maar naar onderen. De laptop staat dus een beetje schuin omdat de achterkant een centimeter (ongeveer) hoger wordt. Dit komt, voor mij althans, het gebruikersgemak alleen maar ten goede (net zoals de koeling).
Oke thanks. Maar staat de laptop dan niet instabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Een vraagje, waar bewaren jullie je Studio 15 inch in?

Op de dell website vond ik geen geschikte beschermingshoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
De goedkoopste laptop condoom van de computerland. 10 euro's werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
dbzokphp schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:53:
[...]

Oke thanks. Maar staat de laptop dan niet instabiel?
Nee, de batterij gaat over de gehele breedte en de 'pootjes' zitten aan het uiteinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Ccc schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:32:
Een vraagje, waar bewaren jullie je Studio 15 inch in?

Op de dell website vond ik geen geschikte beschermingshoes.
Heb naast een tas ook deze: KLIK Duurt even voordat je hem hebt maar voelt goed aan en dan is $5 geen geld. (gratis verzenden).

Heeft trouwens al iemand die fix van het geluid geprobeerd en heeft het geholpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 15-12-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Amargedon schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:27:
[...]

Nee, de batterij gaat over de gehele breedte en de 'pootjes' zitten aan het uiteinde.
Oke bedankt. Toch twijfel ik.. Maar jullie vinden het echt geen belemmering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
dbzokphp schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:45:
[...]

Oke bedankt. Toch twijfel ik.. Maar jullie vinden het echt geen belemmering?
Juist niet. De airflow onder de laptop is beter en voor mijn gevoel ligt het toetsenbord wat beter (juist omdat deze wat gekanteld is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 23:29
Thnx voor die ubuntu info, daar kan ik wel wat mee.

Zijn er ook foto's van een studio 15 met 9 cell batterij?
Ik zou namelijk ook graag willen weten hoe dit er uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Yohost! schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:19:
Zijn er ook foto's van een studio 15 met 9 cell batterij?
Ik zou namelijk ook graag willen weten hoe dit er uit ziet?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:16
Is al enkele keren gepost hoe de 9cell batterij eruit ziet bij de Studio 15

Hier bijvoorbeeld
Vind het overigens ook zeer prettig werken nu de laptop een beetje schuin staat, gisteren nog eens op mijn oude laptop gewerkt en ik vond het "raar" dat de laptop zo plat stond :p (de oude dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
siskos schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:54:
Is al enkele keren gepost hoe de 9cell batterij eruit ziet bij de Studio 15

Hier bijvoorbeeld
Vind het overigens ook zeer prettig werken nu de laptop een beetje schuin staat, gisteren nog eens op mijn oude laptop gewerkt en ik vond het "raar" dat de laptop zo plat stond :p (de oude dan)
Ok thanks. Wat ik alleen niet goed zie op de foto's: Steekt ie ook aan de achterkant een stukje uit? Dat lijkt net zo maar weet het niet zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Kabbie_Kabbie schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:46:
[...]

Heb naast een tas ook deze: KLIK Duurt even voordat je hem hebt maar voelt goed aan en dan is $5 geen geld. (gratis verzenden).
hahaha. Omgerekend door de huidige wisselkoers €3.85.

Heb die nu besteld. Je zegt het duurt even voordat je hem hebt, hoelang ongeveer denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die extra accu steekt niet uit naar achteren alleen naar onderen

laptop staat hierdoor wat schuin naar je toen (heel fijn)
helemaal niet onstabiel zeer stabiel juist! werkt 110% goed

steekt een stukje van 1,5 breed en 2cm naar beneden uit over de hele breedte van de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Ccc schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:58:
[...]

hahaha. Omgerekend door de huidige wisselkoers €3.85.

Heb die nu besteld. Je zegt het duurt even voordat je hem hebt, hoelang ongeveer denk je?
Verschild of die chinezen een beetje willen opschieten maar meestal zo'n 3 a 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
ik krijg volgens UPC mijn dell 1537 morgen binnen, maar wat voor videokaart zit hier nu in. een 3450 of een 3650? volgens de site is het een 3450 maar als ik mensen hier hoor is het een 3650.

en het scherm heb ik standaard gelaten. WXGA of leveren ze dan WXGA+ iemand ervaring? ik zie het morgen wel, al is het voor onder de kerstboom (zelf betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Welke mensen hier hoor je? Er is nog nooit één Studio 15 gefabriceerd met een 3650, helaas. Je zult het dus moeten doen met een 3450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
karakedi schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 02:09:
een studio15 met hd3650 is voor een kort periode aangeboden 1 a 2 weken daarna is het weggehaald. Volgens mij kwam het in de vaarwater van de xps m1530 terecht, daarom zij ze ermee gestops.
hier hoorde ik dat, iets met klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt idee.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik was mij het volgende aan het afvragen.
Je krijgt bij een Dell laptop standaard 1 jaar basisgarantie. Wil je 2 jaar dan betaal je daar 150 euro extra voor.

Maar in Nederland geld toch volgens de wet dat je 2 jaar garantie hebt.

Ik vind dit nergens terug hoe dit is geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Bekijk de topics over dell laptops maar eens, het is verschillende malen besproken.
Niet echt tot een overeenstemmend antwoord gekomen, maar de meesten raden toch af om erop te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ja heb ik gedaan, maar ik kom nergens tot een concreet antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ccc schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:28:
Je krijgt bij een Dell laptop standaard 1 jaar basisgarantie. Wil je 2 jaar dan betaal je daar 150 euro extra voor.

Niet om je af te branden, maar bovenin heb je een veld zoeken, al vul je daar garantie in, krijg je onderandere dit antwoord:

XiniX88 in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 1"

het enige wat je bespaard met de 3 jaar garantie regeling met Dell is gezeik als je na het jaar nog wat vervangen wil hebben, echter moeten ze het wel maken.

Vind het jammer dat het niveau van een tweaker wel daalt... (in het algemeen)

@ hieronder, ik probeer netjes te zeggen dat 1 zoekactie op "garantie" de juiste resultaten opleverd en word compleet afgezeken... Dank u... Gaf zelfs nog een aanvullin op mn vorige post... de SMALL opmerking ging over tweakers.net in het algemeen (zoals er ook staat).

[ Voor 20% gewijzigd door XiniX88 op 17-12-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Gelukkig ben ik geen tweaker.
Houd je zielige reacties gewoon voor je zoals je laatste zin, dat het niveau van een tweaker in het algemeen daalt. Je hoeft andere forum leden niet te beledigen.

Bedankt voor de link naar je antwoord. Raar genoeg had ik het eerder niet gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ccc op 17-12-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Dell heeft me zojuist gebeld (werd eens tijd) en heeft geregeld dat mijn studio 15 vervangen wordt door een XPS M1530. Het is gewoon niet mogelijk om een 3650 in de studio 15 te krijgen (voor de mensen die dat nog hopen). Nu dus na meer dan een half jaar wordt me vostro 1500 dus eindelijk vervangen voor een gelijkwaardig/betere laptop.

Ik zal me studio 15 wel missen, vind het namelijk een erg mooie en fijne laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Erg mooi, mijn studio is binnen. Vreemd genoeg zat er geen pakbon bij, en ook geen lijstje wat er allemaal in de doos hoort te zitten.

Er staat een Mcafee Securitycenter op. Ik vind geen mogelijkheid om deze te verwijderen. Moet dit soms op een speciale manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Ccc schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:13:
Erg mooi, mijn studio is binnen. Vreemd genoeg zat er geen pakbon bij, en ook geen lijstje wat er allemaal in de doos hoort te zitten.

Er staat een Mcafee Securitycenter op. Ik vind geen mogelijkheid om deze te verwijderen. Moet dit soms op een speciale manier?
Kan gwn via programmas verwijderen binnen Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
Ccc schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:28:

Ik heb 2 jaar garantie erbij genomen (later gebeld) kost in totaal 74 euro extra. Voor dat geld komen ze ook nog bij je thuis in de avond en zaterdagen :-)

Maar ik weet niet of er nog veel problemen zijn met het cd-rom lampje wat blijft branden. Maar ik ben er nu zo zat van dat ik een videotje heb gemaakt en deze heb opgestuurd naar dell zodat ze met eigen ogen kunnen zien wat er nou precies aan de hand is.

http://www.youtube.com/wa...JScU&feature=channel_page

Filmpje is er niet duidelijker op geworden door youtube maar het is toch duidelijk te zien wat het probleem nou precies is.

Hoop dat ze snel met een oplossing komen.
Pagina: 1 ... 11 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.