Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Met die player kreeg ik 1080p ook niet ;). Toen dat al niet werkte heb ik het in een andere player maar opgegeven. Maar 1080p MKV's speelt die van mij gewoon soepel hoor op de cpu. Wel met CoreAVC natuurlijk ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
Heb je wel de juiste output plugin geladen? Dat maakt veel uit. De cpu usage is erg laag (~20% of iets in die hoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Ik gebruik dat ding toch niet om films op te kijken. Maar ik kreeg 't niet goed werkend op m'n media center, dus toen dacht ik: de laptop is ook ATI, is proberen of het daarop wel lukt. Ik heb het hele hardware accelereren opgeven, en heb maar een dual core voor m'n media center besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen geleden 2 systemen besteld van dell, hieronder de specs.

Alleen heb ik het volgende, ik heb mijn complete software ( photoshop, norton etc.etc) hier op een backup cd, kan ik dit hier ook probleemloos op zetten............

Dit zijn de systemen:

Systeem 1.Studio 1537 Intel® Core™ 2 Duo Processor T6400 (2.0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2 Cache)

Intel® Core™ 2 Duo Processor T6400 (2.0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2 Cache) 1
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch 1
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands 1
1 jaar Collect & Return hardware support 1
Pikzwart met matte afwerklaag 1
15,4-inch WXGA WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ 1
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - CCFL 1
3072MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048 + 1x1024] 1
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf 1
256 MB ATI® Radeon™ HD 3450 grafische kaart 1
Geen muis 1
Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software 1
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) 1
Geen biometrische vingerafdruklezer 1
Internal US/International Qwerty Keyboard 1
2 Meter Power Cord (3 Wire) - European 1
Dutch - Documentation Studio 1537 1
N0153503 1
1Yr Limited Warranty - Collect & Return 1
Studio 1537 Order - Netherlands 1
Studio 1537 - Dvd met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers 1
Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo 1
Geen draagtas 1
Geen Bluetooth-upgrade 1
Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g) 1
90 W-wisselstroomadapter 1
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands 1
Geen Accidental Damage-support 1
Online Backup 2GB 1

Systeem 2.
Studio 1537 Intel® Pentium® Dual-Core Processor T4200 (2.0GHz, 800MHz, 1MB cache)

Intel® Pentium® Dual-Core Processor T4200 (2.0GHz, 800MHz, 1MB cache) 1
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch 1
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands 1
1 jaar Collect & Return hardware support 1
Nachtblauw met satijnachtige afwerklaag 1
15,4-inch WXGA WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ 1
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - CCFL 1
2048MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x1024] 1
160 GB (5400 rpm) SATA harde schijf 1
256 MB ATI® Radeon™ HD 3450 grafische kaart 1
Geen muis 1
Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software 1
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) 1
Geen biometrische vingerafdruklezer 1
Internal US/International Qwerty Keyboard 1
2 Meter Power Cord (3 Wire) - European 1
Dutch - Documentation Studio 1537 1
N0153502 1
1Yr Limited Warranty - Collect & Return 1
Studio 1537 Order - Netherlands 1
Studio 1537 - Dvd met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers 1
Label voor draadloze mogelijkheden - Pentium Dual Core 1
Geen draagtas 1
Geen Bluetooth-upgrade 1
Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g) 1
90 W-wisselstroomadapter 1
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands 1
Geen Accidental Damage-support 1
Online Backup 2GB 1

Het eerste systeem is voor mij, en het tweede voor mijn vriendin.
Wat ik danweer jammer vindt dat er geen mogelijkheid bestaat om een 'matte' scherm te nemen, ik vindt namelijk met foto's bewerken enzo dat vaak de kleuren weer anders uitzien dan op een mat scherm.

Iemand ervaring mee op deze schermen te werken met foto bewerking en resultaten hiervan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
Het WLED scherm is echt fijn om te hebben hoor. Je hebt een mooi egaal beeld dankzij de LEDs en daarnaast geven deze schermen een groter deel van het srgb gamut weer (sommige schermen > 100%, maar ik weet niet hoe het voor dit scherm zit). Het is echt een fijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:37:
Paar dagen geleden 2 systemen besteld van dell, hieronder de specs.

Alleen heb ik het volgende, ik heb mijn complete software ( photoshop, norton etc.etc) hier op een backup cd, kan ik dit hier ook probleemloos op zetten............
Je koopt eerst een laptop, en je gaat je daarna pas afvragen of het aan je eisen gaat voldoen? Dat had je beter eerst kunnen doen. :)

Maar goed, waarom zou die software er niet op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:09:
[...]

Je koopt eerst een laptop, en je gaat je daarna pas afvragen of het aan je eisen gaat voldoen? Dat had je beter eerst kunnen doen. :)
Aan een kant heb je gelijk..............maar het ging mij om het scherm (specs. zijn wel okay)........aangezien er geen mat scherm haast nergens meer te krijgen zijn..........bovendien waren deze 2 niet zo gek duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Heb een mooie Dell Studio 1535 (gebruik hem als mediacenter als vervanger voor mijn Dell Inspiron 1525). Echt een verademing, en dat WLED scherm is echt prachtig. Ik heb echter 1 vraag waar ik nergens antwoord op kan vinden. Is het mogelijk om de laptop met blutooth/wifi of een andere mogelijkheid remote (cold) op te starten? In de bios staat "Power on USB" maar kan daar niets over vinden..

Er zit een bluetooth kaartje in..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:18
Ik heb 2 maanden geleden een Dell XPS 1530 gehad en ik was absoluut niet tevreden over de kwaliteit van het scherm... Ik kon niet wennen aan het geleverde samsung scherm (1650*1050). Nu heb ik uiteindelijk mijn wensenlijstje een beetje aangepast en wil ik toch graag bij Dell blijven. De Studio XPS 16 is simpelweg te duur en de studio15 lijkt me prima. Ik ben alleen benieuwd hoe de kwaliteit van het scherm het 1440 LED scherm zich verhoudt tot de samsung 1680/1050? Hoe is die resultie verder? Ik neig namelijk nog naar de 1920 variant. Hoe is die kwaliteit en resolutie op 15 inch?

Ik ben op het moment aan het testen met windows 7 en de DPI instellingen die je kunt maken werken verbazingwekkend goed. Ik neig nu dus naar een 1920 scherm vanwege de pixeldichtheid en de mogelijkheid om in bijvoorbeeld photoshop meer ruimte te hebben. Ik neig naar 1440 vanwege het wLED scherm.

Kan iemand me helpen?

Evt. ander alternatief is pricewatch: Sony Vaio VGN-FW21E.

Plus voor dell:
Led scherm óf hogere resolutie
Verlicht toetsenbord! Erg fijn!
Evt. 9 cells batterij voor extra batterijduur
Extra support

Plus voor Sony:
Schermresolutie
Waarschijnlijk prijs, als ik alles geconfigureerd heb bij de Dell.

Ik ben inmiddels zo lang aan het zoeken naar een fijne laptop dat ik nu even wat frisse kijk kan gebruiken :) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Check even of dat verlicht toetsenbord er echt in zit.
Dat lukt niet bij elke configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Voor de mensen die de laptop ook willen gebruiken als 1080P mediacenter, hier mijn ervaring.
Het werkt vele malen beter als de Inspiron 1525 laptop, en de Ati kaart is hier verantwoordelijk voor.
Probleem is dat hardwareondersteuning lastig te realiseren is i.c.m. fatsoenlijke mediacenter software.
Zonder HW ondersteuning werkt 95% overigens prima via bijv. Vista Media Center, maar ik heb liever een onbelaste CPU, dus heb het nu eindelijk voor elkaar (met subtitle support) om in Mediaportal HW ondersteuning te krijgen.

Je moet inderdaad MPC-HC downloaden en deze configureren op EVR-custom. Ook even de interne/externe filters instellen door in MPC dus de interne H264 DXVA codec te gebruiken. Als het goed is heb je dan HW ondersteuning. Het is echter erg gevoelig voor externe codecs, dus die heb ik allemaal verwijderd. Ook ondersteund niet iedere media deze HW acceleratie merkte ik.

Ook merkte ik wat tearing in 720P content. Hier moet je de Direct3D fullscreen optie voor aanzetten. Probleem is dat je dan geen OSD menu hebt en lijkt er op dat de HW ondersteuning minder goed zijn werk doet (CPU van 30% of hoger, maar wel soepel beeld).

In Mediaportal moet je overigens MPC-HC als externe mediaplayer instellen.

Maar, ik moet wel zeggen dat je met CoreAVC ook vloeiend beeld krijgt (dit is geen HW). Probleem hier mee is dat je in Mediaportal geen externe MKV subs kan gebruiken zonder VFILTER, en dat is opzich niet erg, maar de MKV's met embedded subs werken dan niet meer ;)

MPC-HC is volgens mij de beste en stabielste oplossing voor een goede mediacenter ervaring. Het speelt vrijwel alles vloeiend af, en je hebt geen subtitle problemen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Windows media center met CoreAVC werkt ook perfect hier hoor :) Afstands bediening ook (niet getest met MPC HC)

[ Voor 27% gewijzigd door Dannisi op 27-01-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:25

denivan

de enige

Nu heb ik het helemaal gehad met de Dell experience.

Zoals vermeld was mijn Dell defect bij de levering (scherm flikkert, pixelvlekken, rare kleuren, ...).

Dit heb ik vorige vrijdag gemeld. Na een hoop gebel met support centra in Nederland en Duitsland begreep men eindelijk dat ik voor evening support betaald heb en dat ik dus 's avonds een technieker verwachtte.

Deze technieker is nu juist geweest en heeft het probleem niet kunnen verhelpen. Erger nog : nu doet m'n scherm na vervanging van TFT panel helemaal niets meer (backlight defect) en heeft hij de casing van m'n splinternieuwe laptop beschadigd !

Zie http://www.ivanencindy.be/dell/ voor foto's.

Aangezien hun helpdesk nu gesloten is, heb ik een mail gestuurd met de melding dat ik zsm een omruiling wil (geen herstelling meer) of dat anders de aankoop ontbonden dient te worden.

Echt balen :(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:11
denivan schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:50:
Nu heb ik het helemaal gehad met de Dell experience.

Zoals vermeld was mijn Dell defect bij de levering (scherm flikkert, pixelvlekken, rare kleuren, ...).

Dit heb ik vorige vrijdag gemeld. Na een hoop gebel met support centra in Nederland en Duitsland begreep men eindelijk dat ik voor evening support betaald heb en dat ik dus 's avonds een technieker verwachtte.

Deze technieker is nu juist geweest en heeft het probleem niet kunnen verhelpen. Erger nog : nu doet m'n scherm na vervanging van TFT panel helemaal niets meer (backlight defect) en heeft hij de casing van m'n splinternieuwe laptop beschadigd !

Zie http://www.ivanencindy.be/dell/ voor foto's.

Aangezien hun helpdesk nu gesloten is, heb ik een mail gestuurd met de melding dat ik zsm een omruiling wil (geen herstelling meer) of dat anders de aankoop ontbonden dient te worden.

Echt balen :(
Lijkt me duidelijk. Dat wordt een nieuwe laptop krijgen. Onvakkundig gedaan zeg! Bij mij zijn ze vele keren geweest voor reparatie, maar dit prutswerk heb ik nog nooit gezien. Schande. De monteur laat een systeem toch niet zo achter. Die persoon verstaat zijn vak niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiepr1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:10
Mijne wordt morgen geleverd. (Was vandaag niet thuis)
Hoop toch echt dat mijne zonder problemen geleverd wordt. Heb geen zin om uren met die dell helpdesk aan de telefoon te hangen.
@ denivan Als mijn laptop zo "gerepareerd" zou worden, zou ik die beste meneer niet eens laten vertrekken voordat hij een nieuwe geregeld had. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Tja, jammer genoeg heb 'k 't niet opgemerkt toen hij hier nog was. Nu ja, veel verschil had 't niet gemaakt. Die jongens zijn toch maar sub-contractors die geen bal met Dell te maken hebben.

'k Ben zelf een DCSE (dell certified system engineer) en heb jaren support gedaan voor de business pc's/laptops van Dell en 'k zou zoiets nooit hebben durven afleveren. Jammer dat 'k op de dcse site geen service manual kan vinden voor de studio reeks, anders had 'k 't beter zelf gedaan (zonder service manual begin 'k nergens aan ;) )

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denivan schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:54:
Jammer dat 'k op de dcse site geen service manual kan vinden voor de studio reeks, anders had 'k 't beter zelf gedaan (zonder service manual begin 'k nergens aan ;) )
http://support.euro.dell....tudio1537/en/sm/index.htm

deze toevallig?
Ik weet niet of Dell "medewerkers" over een andere beschikken, maar de service manual om de laptops in- en uit elkaar te schroeven staan iig op de Dell website (bij support > model kiezen > handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
Toen mijn cd/dvd drive werd vervangen is me laptop ook niet goed in elkaar gezet. Net zoals op die foto's. Ik kon het toen gewoon oplossen door hem erin te klikken maar als die beschadigingen die je nu hebt :')

gelijk een nieuwe vragen !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ik heb de website voor de Dell Studio windows xp drivers aangepast.

Nu staan de drivers gehost op Rapidshare. Meer mirrors komen er nog wel aan.

Ik had iets teveel dataverkeer verbruikt ... 300 gb elke maand (5 maanden lang of zo).... 8)7

Nogmaals linkje voor de geinteresseerden:
http://dellstudio.jeroenzelle.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:46:
[...]

http://support.euro.dell....tudio1537/en/sm/index.htm

deze toevallig?
Ik weet niet of Dell "medewerkers" over een andere beschikken, maar de service manual om de laptops in- en uit elkaar te schroeven staan iig op de Dell website (bij support > model kiezen > handleiding).
Super handig ! De site waar ik kan op inloggen heeft idd een andere layout en anders vormgegeven stappenplan, maar dit is ideaal ! Deze gaat bij de bookmarks...thanks !

Edit : the soap continues : net een half uur met Dell aan de lijn gehangen. Technical support wou me niet helpen : ik moest maar een nieuwe afspraak afwachten met de technieker om m'n oorspronkelijke probleem te herstellen en dan aan hem melden dat m'n laptop beschadigd was zodat dit verder hersteld kon worden. Verder kon hij zogezegd niets doen omdat de oorspronkelijke herstelling niet closed was.

Heb dan met de customer service gebeld die me in eerste instantie wou doorschakelen naar technical support. Ik heb dan duidelijk gemaakt dat ik dit niet wou en die dame heeft samen met haar coach vriendelijk m'n verhaal aangehoord en genoteerd en m'n foto's laten doormailen. Ze zouden contact opnemen met technical support om tot een voor mij bevredigende oplossing te komen. Hopelijk hoor ik vandaag nog iets.

Na al bovenstaande heb ik toch 't gevoel dat ik beter een laptop had gekocht in een normale winkel. Als alles goed gaat kan het misschien zijn dat je een klein beetje goedkoper uit bent bij Dell, maar als het niet goed gaat dan is de service toch een stuk moeilijker dan in een normale pc zaak.

[ Voor 48% gewijzigd door denivan op 28-01-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Ik heb een probleempje met mijn dell studio 1537:
bij de beide koptelefoonuitgangen zit er een constante ruis op het kanaal. Die is ook hoorbaar wanneer er niets van geluid wordt afgespeeld. Ik dacht op dit forum hier al eens iets over gelezen te hebben.
Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem? Ligt dit aan de drivers (laatste van dell site voor vista x64)? Of is dit normaal en moet ik hiermee leren leven? Of ligt het aan de hardware en moet ik het laten repareren?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazershark schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:04:
Ik heb een probleempje met mijn dell studio 1537:
bij de beide koptelefoonuitgangen zit er een constante ruis op het kanaal. Die is ook hoorbaar wanneer er niets van geluid wordt afgespeeld. Ik dacht op dit forum hier al eens iets over gelezen te hebben.
Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem? Ligt dit aan de drivers (laatste van dell site voor vista x64)? Of is dit normaal en moet ik hiermee leren leven? Of ligt het aan de hardware en moet ik het laten repareren?

Bedankt!
Ik heb er ook last van, dus ik denk een algemeen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:29:
[...]

Ik heb er ook last van, dus ik denk een algemeen probleem?
Het is toch een beetje vervelend. Zeker omdat het geluid uit de speakers zelf op niets trekt, dus je wel verplicht bent om een koptelefoon te gebruiken. De ruis blijft wel constant naarmate je het volume hoger zet, dus bij hoger volume valt het minder op, maar zo luid zet ik het meestal niet.

Maar dit gebeurt wel vaker. Mijn zus haar Acer laptop heeft dit ook een beetje dacht ik, al valt het daar iets minder op.

Dus ik hoop dat het verholpen wordt met een driver-update ooit? Maar ik vermoed dat het een hardwareprobleem is. ;(

Voor de rest ben ik wel tevreden over deze laptop. Mooi design, compact, veel waar voor je geld.
Iedereen zegt wel dat het scherm zo bijzonder goed is. Ik vind het wel ok, maar voor films te bekijken kijk ik liever naar mijn 4 jaar oude Iiyama lcd, want die heeft warmere kleuren. Ik vind de kleurweergave nogal 'hard'. Weet iemand of je iets aan de kleurinstellingen kan doen?
Jeroenz18 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 00:09:
Ik heb de website voor de Dell Studio windows xp drivers aangepast.

Nu staan de drivers gehost op Rapidshare. Meer mirrors komen er nog wel aan.

Ik had iets teveel dataverkeer verbruikt ... 300 gb elke maand (5 maanden lang of zo).... 8)7

Nogmaals linkje voor de geinteresseerden:
http://dellstudio.jeroenzelle.nl
Weet je trouwens of er drivers zijn voor Windows xp 64-bit versie? Ik heb em nu op vista x64 draaien, omdat ik 4gb ram heb, maar ben verder niet zo'n vista-fan. Ik vermoed echter van niet, aangezien er nooit veel drivers zijn uitgebracht voor xp 64-bit.
Heb je het geluid-ruis-probleem ook met de xp drivers?

[ Voor 25% gewijzigd door lazershark op 28-01-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje...........kan je ergens in de specs zien of het een 32 bit is of een 64 bit.........

Laptops zijn onderweg........vroeg het mij zo af..............z'n nerd ben ik niet maar wat is het verschil, heeft het ook nog nadelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:29:
Vraagje...........kan je ergens in de specs zien of het een 32 bit is of een 64 bit.........

Laptops zijn onderweg........vroeg het mij zo af..............z'n nerd ben ik niet maar wat is het verschil, heeft het ook nog nadelen.
Je kan zien bij systeembeheer (configuratiescherm -> systeem) of het 32 of 64-bit windows is.
Tja, het verschil is dat 64-bit besturingssystemen meer dan 3gb ram kunnen benutten. Ook is een 64-bit OS sneller bij het draaien van programmas die voor 64-bit geschreven zijn. Dit zijn er jammer genoeg niet veel. Maar ik dacht dat er ook wel een prestatieverschil is in 32-bit applicaties (soms goed soms slecht). Veel hangt af van goede drivers.
Bij dell kon ik enkel 32-bit vista bestellen bij de studio 1537, dus als je die laptop hebt besteld heb je 32-bit vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Waarom verkopen ze dan 4GB ram icm met 32 bits. (Zoals aan mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
tja... dat doen acer en al ook. Ze zouden inderdaad tenminste de optie moeten geven om 64-bit te bestellen.
Bij Acer doen ze dit mss omdat de licensie voor 64-bit duurder is voor hen (al weet ik niet of dit zo is), maar bij Dell betaal je toch zelf bij voor opties, dus waarom ze dit niet aanbieden is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:56
Je kan Dell bellen en vragen om een 64-bits versie, deze krijg je dan opgestuurd. Dat is meerdere mensen al gelukt.

Mijn studio gaat terug naar Dell, na 2 maanden is het probleem nog niet verholpen. Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
lazershark schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:56:

Weet je trouwens of er drivers zijn voor Windows xp 64-bit versie? Ik heb em nu op vista x64 draaien, omdat ik 4gb ram heb, maar ben verder niet zo'n vista-fan. Ik vermoed echter van niet, aangezien er nooit veel drivers zijn uitgebracht voor xp 64-bit.
Heb je het geluid-ruis-probleem ook met de xp drivers?
Ik heb ook het ruis probleem, niet heel erg maar stoorde me zodanig dat ik een externe usb geluidskaart heb gekocht die 1000% beter klinkt.

Ik heb een M-Audio Transit gekocht, zie deze link:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cheesy schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:46:
Waarom verkopen ze dan 4GB ram icm met 32 bits. (Zoals aan mij)
Omdat:
a - 3.2 Gb meer is dan 3 Gb.
b - Je mogelijk later er een 64-bits OS op kan installeren (zoals bv een dual boot Linux).
c- Als je later 4 Gb wil hebben moet je dan een bank van 1 Gb weggooien en een 2 Gb kopen.

IMHO: 4Gb is niet meer dan logisch.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Update : ben vanochtend gebeld door een sub-contractor van Dell om te vragen wanneer ze mijn scherm mochten herstellen. Heb gezegd dat ze niemand meer moesten sturen omdat de laatste technieker hem dus beschadigd. Hierna heb ik gebeld met dell technical support, terug m'n volledige verhaal gedaan en na een hele lange tijd wachten is dan toch toegezegd dat ze hem omruilen. Nu fingers crossed dat er logistiek verder niets meer misloopt en dat ik binnen enkele weken dus een goed werkende studio mag ontvangen !

Vraagje : ik heb nu na telefonisch contact met Dell per e-mail een order bevestiging ontvangen voor dezelfde laptop met factuurbedrag 0 euro. Ik vind het wel raar dat in m'n mail niets staat over wat men doet met de oude laptop. Heeft iemand hier ervaring mee ? Vraagt de transporteur die terug als ze de nieuwe brengen of wordt dit normaal appart gedaan ?

[ Voor 26% gewijzigd door denivan op 29-01-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
Jeroenz18 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:17:
[...]

Ik heb ook het ruis probleem, niet heel erg maar stoorde me zodanig dat ik een externe usb geluidskaart heb gekocht die 1000% beter klinkt.

Ik heb een M-Audio Transit gekocht, zie deze link:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit.html
Mja dat is weer iets extra om mee te zeulen met je laptop natuurlijk. Imo hoort het onboard geluid gewoon degelijk te werken. Als je externe speakers zou aansluiten kan je wel het probleem verkleinen door het volume op de pc zelf op maximum te zetten, en het volume aan te passen aan de volumeknop van je speakers. Dan zal je de ruis wss niet horen.
Nuja, er zal niets aan verholpen kunnen worden door Dell als iedereen het probleem heeft vermoed ik.
Nu, ik kan er mss wel mee leren leven, maar ik hoop toch dat het alsnog door een driver-update ofzo verbeterd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

denivan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:21:
Update : ben vanochtend gebeld door een sub-contractor van Dell om te vragen wanneer ze mijn scherm mochten herstellen. Heb gezegd dat ze niemand meer moesten sturen omdat de laatste technieker hem dus beschadigd. Hierna heb ik gebeld met dell technical support, terug m'n volledige verhaal gedaan en na een hele lange tijd wachten is dan toch toegezegd dat ze hem omruilen. Nu fingers crossed dat er logistiek verder niets meer misloopt en dat ik binnen enkele weken dus een goed werkende studio mag ontvangen !

Vraagje : ik heb nu na telefonisch contact met Dell per e-mail een order bevestiging ontvangen voor dezelfde laptop met factuurbedrag 0 euro. Ik vind het wel raar dat in m'n mail niets staat over wat men doet met de oude laptop. Heeft iemand hier ervaring mee ? Vraagt de transporteur die terug als ze de nieuwe brengen of wordt dit normaal appart gedaan ?
Die wordt meestal later opgehaald door de vervoerder. Dat proberen ze een paar keer als het niet meteen lukt of ze laten een briefje achter met een nummer dat je moet bellen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Je hoort ook regelmatig verhalen dat ze dat (al dan niet expres) vergeten. Niet alleen met laptops, maar met allerhande bestellingen via internet.
Even afwachten gewoon :P

[ Voor 26% gewijzigd door Cheesy op 30-01-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alles klopt volgens de leverbon, komen ze de laptops a.s. maandag tussen 9 en 5 met UPS langs knallen.

Ben erg benieuwd................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
als topicstarter werd het eens tijd ook een Studio 15 aan te schaffen dus dat heb ik maar gedaan.

Ik moet nog wennen aan Vista en wat me met name opvalt is dat de fan regelmatig veel lawaai maakt. Dat valt me een beetje tegen.

welk fan-programma werkt goed met een studio 1537?

speedfan toont de fansnelheden niet en i8kfan maakte dat de laptop vertraagde tot volstrekt onwerkbare snelheden (moest in safemode uninstallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nu je het over de fan hebt, ik heb 'm nog nooit goed gehoord, soms wat zachtjes. Ook als ik er hele dagen op werk. Maar afgelopen donderdag stond dat ding me toch te loeien :o. Als ik 'm dan optilde was het weer voorbij. De laptop werd ook heel niet heet ofzo... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
Begin dit jaar kwam mijn studio 1537 binnen, maar Dell had het verkeerde scherm geleverd (1280x800 ipv 1440x900). Sinds vrijdag is een vervangend model met een resolutie van 1440x900 binnen, maar bij een zwart scherm (zoals bij het booten van vista of in een linux terminal) is het zwart niet egaal. Er zitten rare witte vegen en aan de randen is het beeld ook wat feller (alsof het niet een LED-scherm is). Bij het 1280x800 scherm is het beeld wel egaal. Hebben mensen hier ervaring mee? Ik vrees dat de laptop weer terug moet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Cheesy schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:44:
Nu je het over de fan hebt, ik heb 'm nog nooit goed gehoord, soms wat zachtjes. Ook als ik er hele dagen op werk. Maar afgelopen donderdag stond dat ding me toch te loeien :o. Als ik 'm dan optilde was het weer voorbij. De laptop werd ook heel niet heet ofzo... vreemd.
Mijn processor piept :') maar das het zoveelste bekende probleem van dell....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
hhoekstra schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:29:
[...]

Mijn processor piept :') maar das het zoveelste bekende probleem van dell....
Vandaar dat het ook een week duurt voordat de helpdesk reageert... allemaal klachten... en dan nog wordt je afgeserveerd met de mededeling: "meneer, installeer de nieuwste BIOS met nummer A06".
Sja, dat heb ik al lang gedaan. Maarja, dat kunnen ze daar natuurlijk ook niet ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:06:
Voor de mensen met het stand-by probleem, hebben jullie dit al geprobeerd?
[...]
Dit loste het bij mij op.
Op 18 januari mijn modem (weer) opnieuw geconfigureerd. Bleek dat modem met mijn eigen IP-adres verbinding maakte in plaats van het door het modem automatisch toe te wijzen IP-adres, waardoor ik maar met 1 apparaat tegelijk draadloos op het internet kwam. Sinds die wijziging heb ik tot nu toe geen problemen meer gehad (afkloppen) met de slaapstand. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
mijn nieuwe studio heeft bios A07 er op staan.
Hoe zit het met de temperaturen? Heeft het feit dat de fan nogal regelmatig aanslaat te maken met de bios (die bij lagere temperaturen aanslaat) of zou mijn studio gewoon warmer worden?
Zelf vind ik hem tamelijk warm bij mijn polsen (m.n. linksonder). In ieder geval een stuk warmer dan mijn oude laptop.
Met Notebook hardware control zegt ie thermal zone #0 42 graden, zone #1 43 graden en zone #2 53 graden. Zou iemand met een stille studio 1537 eens willen opzoeken.
Het valt me wat tegen, zeker omdat ik (niet voor niks) een p8400 cpu genomen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zo, krijg net van Dell uit eigen initiatief telefoon of mijn probleem mbt "zomaar opstarten" is opgelost.
Nu heb is het niet meer voorgekomen deze dagen, maar als het nog een keer voorkomt kan ik direct een reply geven zodat ze het moederbord komen vervangen...

Dit was een fijne medewerker, vroeg ook of er nog andere dingen waren die hij gelijk zou kunnen aanpakken maar kwam even niets bij me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxtrash schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:17:
mijn nieuwe studio heeft bios A07 er op staan.
Hoe zit het met de temperaturen? Heeft het feit dat de fan nogal regelmatig aanslaat te maken met de bios (die bij lagere temperaturen aanslaat) of zou mijn studio gewoon warmer worden?
Zelf vind ik hem tamelijk warm bij mijn polsen (m.n. linksonder). In ieder geval een stuk warmer dan mijn oude laptop.
Met Notebook hardware control zegt ie thermal zone #0 42 graden, zone #1 43 graden en zone #2 53 graden. Zou iemand met een stille studio 1537 eens willen opzoeken.
Het valt me wat tegen, zeker omdat ik (niet voor niks) een p8400 cpu genomen heb
Heb dezelfde temperaturen, 42-43 en 58 voor de radeon
Bij gewoon surfen/chatten duurt het ongeveer een kwartier/ 20 min en dan gaat de fan een paar minuutjes aan. Niets storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell laptops binnen............errug mooi allemaal.

Eerste probleem is er al ...........waar zit het @ als ik schift en 2 indruk krijg ik dit "

iemand ??????????

Snap een hoop maar heir kom ik niet uit.

Grtzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wat voor een toetsenbord heb je dan besteld?
Staat de @ wel op je toetsenbord?
Anyway, Als je het volgende instelt moet 'ie werken:

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/Knipsel-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:00:
Dell laptops binnen............errug mooi allemaal.

Eerste probleem is er al ...........waar zit het @ als ik schift en 2 indruk krijg ik dit "

iemand ??????????

Snap een hoop maar heir kom ik niet uit.

Grtzzzz
Goh... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het toetsenbord idd verkeerd ingestelt............thnx.

Eerste indruk is top..........de laptop heeft zeker 4 uur achter elkaar aangestaan en van een loeiende fan is bij geen sprake.
Opstarten mag van mij wat vlotter.
Beeld is mooi, vindt alleen dat als je verschilende kijkhoeken naar het scherm kijkt is het nooit hetzelfde.

Geluid is errug nixxx............maar daar heb ik thuis geen last van ( externe boxen )

Zware foto progamma's lopen goed.

Ik ben er blij mee...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spypiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 22:02

Spypiet

Lit

Ik zit hier met een Studio 1535 voor mn neus waarvan de ingebouwde webcam niet reageert, in het Dell webcam programmatje geeft ie aan dat er geen webcam te vinden is.

Iemand anders die hier ook last van heeft? Want ik kan qua driver niets vinden dat het zou moeten verhelpen..

RKVV Messen (207117) V.254 [Gamecollectie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spypiet schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:21:
Ik zit hier met een Studio 1535 voor mn neus waarvan de ingebouwde webcam niet reageert, in het Dell webcam programmatje geeft ie aan dat er geen webcam te vinden is.

Iemand anders die hier ook last van heeft? Want ik kan qua driver niets vinden dat het zou moeten verhelpen..
Heb ik ook een keer gehad; heb toen via Dell dezelfde webcamdriver nog een keer geïnstalleerd; sindsdien doet hij het weer. Ik laat alleen de automatische update via windows (optioneel) niet meer uitvoeren; daar is het volgens mij de vorige keer mee misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nu ik de laptop 3 dgn in huis heb hier een wat uitgebreider verslagje:

Wat ik als test gedaan heb:

- Gisteren de laptop vol 8 uur laten toeren.
- Diverse zware progamma's geinstaleerd.
- Terwijl ik dat deed, heb ik een complete website geupload via het draadloze netwerk waar ik was ( ong. 1 uur)
- tussendoor nog even 7 gig aan muziek toegevoegd
- en terwijl dat liep was ik bezig photoshop te gebruiken.
- Voor de ontspanning ook nog een muziekje erbij.

Het bovenstaande zijn volgens mij toch wel veel applicatie's tegelijk, zeker het uploaden betreft ( is een zware functie )

Ik kon geen storingen waarnemen, nog een fan/ventilator die zwaar aan het toeren was, geen vastlopers.

Hetgeen wat ik gelezen heb hier op het forum waar veel overgesproken werdt zoals:
-webcam storingen.
- eject lampjes die langer dan normaal blijven branden.
- rare geluiden uit de boxen/oordopjes/koptelefoon.
- cd/dvd's die vast blijven zitten.
- scherm storingen.
- verbindingsstoringen.
- touchpad storingen dmv muisconnectie.
- overmatig toeren van fan/ventilator.
- vrij grote warmte opwekking aan de linkerkant van de touchpad, de gehele linksonderhoek van de laptop.

kon ik niets van waarnemen.

Mijn partner heeft de zelfde laptop (ook zij treft geen problemen)alleen de verschillen van ons zit hem hierin:

Ik:
-3 gb RAM- 250gb schijf
Partner:
-2gb Ram- 160gb schijf
Voor de rest hebben wij geen extra optie's genomen, dus ik denk dat de laptop redelijk standaard is in ons geval.

Het enige nadeel wat ik tref is de 'vista' rariteiten zoals:

- teveel popups met de teksten:
- weet je zeker dat.
- klik door om toestemming te vragen aan de administrator.
- Echt te veel 'doorklik' beveiligingen om ergens te komen.

Wat ik ook erg vervelend vondt was, ik ben de enige gebruiker/administrator op de laptop, ik had wat gedownload en toen wilde ik de download op mijn bureau blad zetten en toen werdt er een machtiging gevraagd aan de administrator :? :? :? :? 8)7 8)7 8)7
Probleem kon ik redelijk snel oplossen door:
- configuratie scherm
- gebruikers account & ouderlijk toezicht
- weer gebruikersaccount ( in het groen geschreven ) aanklikken
- Dan de optie 'gebruikersaccountbeheer in of uitschakelen'.
- vinkje uitvinken.

En het laatste nadeel is dat wij beter waarschijnlijk een 9 cell batterij hadden moeten nemen, want de 6 cell is vrij vlot aan zijn einde.

Ik was altijd een XP freak, dus ik moet ff wennen aan vista & zijn beveiligings fobie.

Verder heb ik als antivirus Norton internet security erop zitten, en dat gaat ook prima.

In het geval met de storingen van de andere 'tweakers' denk ik dat hun te maken hebben met een ''pech'' geval, mijn systeem wat ik voor de laptop had was een vast systeem van Dell, deze heeft vier jaar vlekkeloos gelopen, en loopt nog steeds, maar omdat wij meer mobiliteit zoeken en comfort hebben wij gekozen voor de studio laptop.

Kortom ben ik best tevreden over de Dell studio 1537.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De eerste 3 dagen was ik ook tevreden hoor :+
Eerste week ook nog wel. Nu nog steeds, maar de problemen die je opnoemt krijgt vroeg of laat iedereen mee te maken. Ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04-2024
Gisteren dan toch maar de knoop doorgehakt, de 3 jaar @home garantie gaf deels de doorslag.

Heb de studio 15 besteld met:

P8400
Ati 256MB
4GB geheugen
250GB 7200 schijf
lime kleurtje (past bij de keuken ;))
blue-ray/dvd rw
9 cell batterij
3 jaar in-home warrenty

En dat alles voor een slordige 905 euro's, er kon niets van af verder.

Als levertijd staat 17 feb. maar ik begreep dat het soms wel iets sneller kan. Ben erg benieuwd.

Mijn huidige laptop is een inspiron 9300 waar ik al drie en een half jaar erg tevreden mee ben. Hij was perfect voor zijn doel (desktop vervanger) en met twee grote batterijen kan ik er nog steeds lang mobiel mee werken. De Pentium M in combinatie met de GeForce Go 6800 en het grote 17" wide screen scherm kan nog steeds erg goed meekomen. Helaas is er een toets opgezogen in een onbewaakt moment dus gebruiken we hem met een extern keyboard als desktop. Nu willen we een iets mobielere laptop dus ik ben benieuwd.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
saffi schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:32:
Gisteren dan toch maar de knoop doorgehakt, de 3 jaar @home garantie gaf deels de doorslag.

P8400
Ati 256MB
4GB geheugen
250GB 7200 schijf
blue-ray/dvd rw
9 cell batterij
3 jaar in-home warrenty

Als levertijd staat 17 feb. maar ik begreep dat het soms wel iets sneller kan. Ben erg benieuwd.

Mijn huidige laptop is een inspiron 9300 waar ik al drie en een half jaar erg tevreden mee ben. Hij was perfect voor zijn doel (desktop vervanger) en met twee grote batterijen kan ik er nog steeds lang mobiel mee werken. De Pentium M in combinatie met de GeForce Go 6800 en het grote 17" wide screen scherm kan nog steeds erg goed meekomen. Helaas is er een toets opgezogen in een onbewaakt moment dus gebruiken we hem met een extern keyboard als desktop. Nu willen we een iets mobielere laptop dus ik ben benieuwd.

scherpe prijs met de 9-cell batterij. Van dat toetsenbord snap ik niet:
ebay
(als voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
Heee, thanx ;)

Ik heb een tijd geleden gezocht maar kwam niet onder de 100 dollar voor een replacement, ga hem meteen bestellen. De laptop is het zeker waard. Het was ooit een kado van mijn werk, ik zou eigenlijk zo langzamerhand weer een nieuwe moeten krijgen......

Heb een fijne dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

saffi schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:49:
Heee, thanx ;)

Ik heb een tijd geleden gezocht maar kwam niet onder de 100 dollar voor een replacement, ga hem meteen bestellen. De laptop is het zeker waard. Het was ooit een kado van mijn werk, ik zou eigenlijk zo langzamerhand weer een nieuwe moeten krijgen......

Heb een fijne dag ;)
Een toetsenbord voor een 9300 kost volgens mij bij Dell zelf veel minder dan $100, zal eerder rond de €50 euro zijn.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
€ 69,-

Vanuit de US met verzendkosten € 23,-

Maar ik weet bijna zeker dat toen ik keek de kosten nog ongeveer 100 dollar/80 euro waren. Dat vond ik toen teveel aangezien ik sowieso een extra keyboard aangesloten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:46:
De eerste 3 dagen was ik ook tevreden hoor :+
Eerste week ook nog wel. Nu nog steeds, maar de problemen die je opnoemt krijgt vroeg of laat iedereen mee te maken. Ik dus ook.
We zullen zien........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
ik krijg weinig reactie op mijn temperatuurvraagje. Eigenlijk heb ik weinig problemen met de fan, die valt me na een avond werken mee. Maar de temperatuur voelt onprettig aan bij mijn palmen (zowel links als rechts). Waarom zit de cpu eigenlijk daar en niet onder het scherm? Ik ruik hem ook.

hierbij toch eens het verzoek de temperaturen te checken, fluitje van een cent.

Afbeeldingslocatie: http://www.kloostertje.nl-a.googlepages.com/temps_studio.jpg

en hier te downloaden

mijn dank is groot.

update: heb er eens 2x toast.exe op losgelaten. De temperaturen stijgen maar langzaam tot net boven de 50, core temp naar 44 graden. Fan gaat wat harder draaien. Toen ik toast uitzette, bleef de fan draaien tot core temp 30 graden was. TZ0/TZ1 waren toen rond 44 graden.
Alles bij elkaar vind ik de temperaturen dus niet overdreven. Het verschil van de p8400 tussen idle en 100% load vind ik ook relatief klein. alleen voelt de algehele temperatuur gewoon hoog aan.

[ Voor 30% gewijzigd door maxtrash op 04-02-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:39
saffi schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:32:

P8400
Ati 256MB
4GB geheugen
250GB 7200 schijf
blue-ray/dvd rw
9 cell batterij
3 jaar in-home warrenty

hoe krijg je het voor dat geld voor elkaar?
ik wil hetzelfde maar zonder blueray en 9cell, dat zou 150euro moeten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
maxtrash schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:28:
ik krijg weinig reactie op mijn temperatuurvraagje. Eigenlijk heb ik weinig problemen met de fan, die valt me na een avond werken mee. Maar de temperatuur voelt onprettig aan bij mijn palmen (zowel links als rechts). Waarom zit de cpu eigenlijk daar en niet onder het scherm? Ik ruik hem ook.

hierbij toch eens het verzoek de temperaturen te checken, fluitje van een cent.

[afbeelding]

en hier te downloaden

mijn dank is groot.

update: heb er eens 2x toast.exe op losgelaten. De temperaturen stijgen maar langzaam tot net boven de 50, core temp naar 44 graden. Fan gaat wat harder draaien. Toen ik toast uitzette, bleef de fan draaien tot core temp 30 graden was. TZ0/TZ1 waren toen rond 44 graden.
Alles bij elkaar vind ik de temperaturen dus niet overdreven. Het verschil van de p8400 tussen idle en 100% load vind ik ook relatief klein. alleen voelt de algehele temperatuur gewoon hoog aan.
Rechterkant is bij mij nooit warm.
Linkerkant soms. Ook bij lang werken.

De laatste dagen slaat m'n ventilator af en toe wel abnormaal aan. Bij opstarten en gaat niet uit...
Even aanzien of het aanhoudt.

Als ik er aan denk zal ik het programma eens runnen. Ik zit nu op een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Vet, ik heb zojuist zowel mijn TV (VGA) als mijn monitor (HDMI) tegelijkertijd aangestuurd via mijn laptop. Ik wist helemaal niet dat dat kon. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
corrado20vt schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:18:
[...]

hoe krijg je het voor dat geld voor elkaar?
ik wil hetzelfde maar zonder blueray en 9cell, dat zou 150euro moeten schelen.
Tja, ze doen vervelend over het aanpassen van de aanbiedingen. Ik had de aanbieding van de duurste uitvoering (100 euro korting, 3 jaar garantie en een kleuren upgrade) Daarbovenop kwam een 10% korting. Ik wilde eigenlijk dus ook minder betalen dus getracht hier (telefonisch) een processor downgrade en iets minder geheugen bij te bedingen. Ze trappen daar niet echt in, dan moet je een andere versie kiezen (en krijg je minder korting, en geen 3 jaar garantie). Ik kon wel de schijf aanpassen en daar 5 euro korting op krijgen (ik heb liever 250GB snel dan 320 traag). 9 cell was een harde eis van mij dus helaas is hij gewoon duurder geworden. Ben wel tevreden eigenlijk, ik zie niet zoveel vergelijkbaars. Overigens, dinsdag om 17:00 besteld en deze maandag wordt ie afgeleverd, zes dagen.... niet slecht dacht ik...

Kan haast niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb een klein probleem met mijn Studio.

Sinds gisteren heb ik geen wlan-netwerk meer, de Dell-tool voor het bekijken van het wlan deel geeft aan dat deze gedisabled staat. Met de knop aan de zijkant krijg ik hem niet aan, daarbij is ook het wifi-logo in de mediabalk uit.

Wie weet hoe je de wifi aan zet, als de knop links om de wifi aan te zetten niet blijkt te werken?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Binnenkort komt mij Dell Studio 15 aan, nu is mijn vraag wat het beste is. Alles gewoon zo laten of direct een format c: uitvoeren en Vista opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Droned schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:22:
Binnenkort komt mij Dell Studio 15 aan, nu is mijn vraag wat het beste is. Alles gewoon zo laten of direct een format c: uitvoeren en Vista opnieuw installeren?
Ik dacht ook direct opnieuw te installeren maar zoveel (troep) zet dell er niet op. Ik had het er zo af :) en laptop werkt nog goed.

Wanneer me windows toch raar gaat doen ga ik wel opnieuw installeren en hoef ik die dell (troep) er niet meer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:47:
Ik heb een klein probleem met mijn Studio.

Sinds gisteren heb ik geen wlan-netwerk meer, de Dell-tool voor het bekijken van het wlan deel geeft aan dat deze gedisabled staat. Met de knop aan de zijkant krijg ik hem niet aan, daarbij is ook het wifi-logo in de mediabalk uit.

Wie weet hoe je de wifi aan zet, als de knop links om de wifi aan te zetten niet blijkt te werken?
en gevonden. Ik zat op de verkeerde knop te duwen.
Ik dacht dat het die gene wat die op het draaipunt, links van de monitor was. Maar vlak daaroor zit de switch voor de wlan.. * Tukk slaapt door :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:36:
[...]

en gevonden. Ik zat op de verkeerde knop te duwen.
Ik dacht dat het die gene wat die op het draaipunt, links van de monitor was. Maar vlak daaroor zit de switch voor de wlan.. * Tukk slaapt door :Z
LOL.
Die knop waar jij op zat te duwen snap ik trouwens het nut niet van...
Wat heb ik aan het alleen ZIEN van netwerken die beschikbaar zijn _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Cheesy schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:00:
[...]

LOL.
Die knop waar jij op zat te duwen snap ik trouwens het nut niet van...
Wat heb ik aan het alleen ZIEN van netwerken die beschikbaar zijn _O-
:') mua.. ik gebruik die knop best vaak :) puur om even snel te kijken of er netwerken in de buurt zijn. Maar ik geef je wel gelijk eigenlijks is dat ding helemaal overbodig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een beetje off topic qua ''gebruikservaringen''

Maar weet iemand hoe je met ''roxio'' dvd bestanden kan branden, ik zie alleen maar audio optie's staan.

Alvast bedankt..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen nu de laptop, met redelijk hoge specs in de studio klasse.
Erg tevreden mee, alleen vind ik de fan best veel herrie maken.

Bij het klaar maken van mijn laptop was hij nog geruisloos maar nu begint het zoomgeluid al te komen. Opzich niet erg want dat komt vroeger of later wel bij elke laptop maar toch een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:17

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Heb nu geruime tijd de laptop (maand en 4 dagen). De laptop loopt tot dus ver gewoon goed, alleen heb ik een aantal problemen die te maken hebben met de multimedia toetsen.

Zoals velen heb ik ook last van het eject knopje wat blijft branden tijdens een boot, hierdoor kan ik de multimedia toetsen dus niet gebruiken. Waar ik ook last van heb is dat mijn volume knop aangaat en dus het volume verhoogt wordt. Dit is een beetje irritant aangezien de onscreen display van het volume dan de hele tijd in beeld komt...

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vectrox

Ik heb ongeveer de laptop nu ook ruim een maand en hij begint precies de zelfde trekjes te krijgen.
Heel vaak gaat het lampje op de multimediabar van de eject button branden, hierdoor werpt hij de cd er uit, echt heel lastig. Verder gaat het volume zo nu en dan helemaal op max staan, wat ook komt door de mediabar, want het volumeknopje brandt dan ongeveer 1 á 2 minuutjes en gaat dan weer vanzelf uit.

Ik heb meerdere malen Dell gebeld over dit probleem. Verschillende dingen heb ik al gedaan wat ze zeiden, zo heb ik mijn bios geupdate, wat niet hielp en de multimediabar losgekoppeld en weer aangesloten (wat ook weer niet hielp. Later hebben ze mij een nieuwe mediabar gestuurd, maar dat heeft het probleem ook niet opgelost. Heb ik weer gebeld en nu sturen ze mij een doos waar ik de laptop in moet doen en vervolgens naar Dell moet sturen, daar gaan ze het probleem oplossen. Alleen ben dan de laptop wel een week kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Vectrox schreef op maandag 09 februari 2009 @ 07:22:
Heb nu geruime tijd de laptop (maand en 4 dagen). De laptop loopt tot dus ver gewoon goed, alleen heb ik een aantal problemen die te maken hebben met de multimedia toetsen.

Zoals velen heb ik ook last van het eject knopje wat blijft branden tijdens een boot, hierdoor kan ik de multimedia toetsen dus niet gebruiken. Waar ik ook last van heb is dat mijn volume knop aangaat en dus het volume verhoogt wordt. Dit is een beetje irritant aangezien de onscreen display van het volume dan de hele tijd in beeld komt...
Laptop loskoppelen, batterij eruit halen.
Aan-/uitknop 10 seconden induwen om het moederbord te resetten.

Dat verhelpt bij mij tijdelijk het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Normaal gezien zou mijn Dell vandaag aankomen, ik kijk via de tracker van UPS en er staat afgeleverd op een adres van een electrowinkel in onze buurt.

Ik bel naar deze winkel en die zeggen dat ze van UPS enkel een versterker hebben ontvangen van ONKYO.

Vervolgens bel ik naar UPS om dit te melden en deze zeggen dat we contact moeten opnemen met Dell, wat we ook doen. Deze zeggen dat ze het gaan onderzoeken en ons op de hoogte zullen houden via mail.

In mijn mailbox vond ik een paar uurtjes later volgende mail:
Geachte heer,
Naar aanleiding van ons gesprek vanmiddag mail ik u over het volgende.
Er is door de UPS bevestigd dat de order is afgeleverd op het volgende adres:

xxxxxxxx

Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd
Deniz
Dell B.V.
In deze mail stond wel degelijk het adres van deze electrozaak en om 11u15.

Nu kwam ik thuis en er stak een briefje in de bus, dat de courier rond 11u30 is langsgeweest en deze de eerste poging heeft gedaan om het product van Dell af te leveren.

Vervolgens bellen we terug naar UPS om dit probleem op te lossen, en zij zeggen dat ze niets mogen doen aan deze "eigen fout" omdat dit zo in het contract staat met Dell. Zelf de courier eens bellen om te zien of hij wel degelijke een menselijke fout heeft gemaakt bij het invullen van de bon en deze geregistreerd heeft in het systeem, mogen zij niet doen door het contract met Dell.

Afwachten dus of hij morgen nog eens langskomt:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was op het punt van ophalen van mijn systeem niet thuis. Nu heb ik weer gebeld met Dell, en ze gaan een nieuwe afspraak maken. Ook vroeg ik of zij wel concrete oplossingen voor de brandende eject/geluidbutton op de mediabar en de laptop gegarandeerd gemaakt wordt en dat hij niks voor niks weg gaat. Ze konden mij garanderen dat het probleem definitief wordt opgelost.. dus ik ben benieuwd. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Zou het mogelijk zijn dat verlichte toetsenbord los te bestellen bij dell en er zelf in bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:39
eppie schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:49:
Zou het mogelijk zijn dat verlichte toetsenbord los te bestellen bij dell en er zelf in bouwen?
geen probleem, op ebay staan er genoeg

wat is het verschil tussen de Dell Studio 15-1537 en de Dell Studio 15-1535?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
corrado20vt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:55:
[...]

geen probleem, op ebay staan er genoeg

...
Ik zie alleen Duitse, Italiaanse of Franse toetsenborden met backlit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
corrado20vt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:55:

wat is het verschil tussen de Dell Studio 15-1537 en de Dell Studio 15-1535?
de 1537 is het nieuwere centrino 2 platform. Heb hier ook iets over opgenomen in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Bios A07 voor de 1537 is te downloaden op de Dell-site.

• Cheesy
  • Niet online
Helaas geen nieuw Bios voor de 1535 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 18:56
Yo,

Ik heb sinds 10-2-09 mijn studio 15 bestelt en op 11-2 betaalt maar ik heb nog geen bevestiging gekregen dat ik heb betaald.
Hebben mensen hier ook last van of komt het wel vaker voor?
Ik heb ook gekeken op de site naar mijn status maar daar staat nog steeds Fase 1... :'(

~ Phoenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat kan toch gewoon? Vooral de Postbank was vroeger niet zo snel.
Volgens mij moest ik ook een aantal dagen wachten totdat ze de betaling ook daadwerkelijk verwerkt hebben en de fase is aangepast op de site :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 18:56
Tjah, ik dacht altijd dat je bij internetshops altijd gelijk een bevestiging kreeg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop is zojuist met DHL verstuurd naar Duitsland voor reparatie i.v.m. brandende geluidsknop/eject button op de mediabar, wat vaak tijdens het opstarten gebeurt. Volgens Dell kan ik mijn laptop binnen 5 werkdagen weer verwachten en ze garandeerden mij dat het probleem dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
phoenix_555 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:37:
Tjah, ik dacht altijd dat je bij internetshops altijd gelijk een bevestiging kreeg :P.
Dat is alleen als je met iDeal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al vob-sub bestanden weten te branden met roxio...............krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:38
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:52:
Mijn laptop is zojuist met DHL verstuurd naar Duitsland voor reparatie i.v.m. brandende geluidsknop/eject button op de mediabar, wat vaak tijdens het opstarten gebeurt. Volgens Dell kan ik mijn laptop binnen 5 werkdagen weer verwachten en ze garandeerden mij dat het probleem dan is opgelost.
Had jij de standaard garantie of de @ home service. Mij willen ze namelijk dat ik voor het zelfde probleem ook mijn laptop opstuur maar heb daar geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kabbie_Kabbie

Ik heb 1 jaar standaard garantie met 4 jaar aan huis service, ze konden wel een technicus naar mijn huis sturen, alleen dan zou het probleem waarschijnlijk niet worden opgelost. Vandaar dat het moest worden opgestuurd, omdat ze bij het reparatiecentrum alle benodigdheden hebben. Het duurt maar 5 werkdagen..en dan heb je hem al weer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiepr1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:14:
@Kabbie_Kabbie

Ik heb 1 jaar standaard garantie met 4 jaar aan huis service, ze konden wel een technicus naar mijn huis sturen, alleen dan zou het probleem waarschijnlijk niet worden opgelost. Vandaar dat het moest worden opgestuurd, omdat ze bij het reparatiecentrum alle benodigdheden hebben. Het duurt maar 5 werkdagen..en dan heb je hem al weer in huis.
Is natuurlijk onzin! Ze kunnen die technicus ook gewoon de benodigde spullen meegeven. Ik had het wel geweten, laat die gasten maar komen. Je betaalt niet voor niets paar euro's meer. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Robbiepr1 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:39:
[...]

Is natuurlijk onzin! Ze kunnen die technicus ook gewoon de benodigde spullen meegeven. Ik had het wel geweten, laat die gasten maar komen. Je betaalt niet voor niets paar euro's meer. >:)
Na m'n ervaring heb ik daar nu ook m'n twijfels over hoor. Heb wel betaald voor @home, maar ik denk dat 'k 'm in 't vervolg opstuur. Die kerels die bij je thuis langskomen hebben nog nooit een dell van dichtbij gezien ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
denivan schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:25:
[...]

Na m'n ervaring heb ik daar nu ook m'n twijfels over hoor. Heb wel betaald voor @home, maar ik denk dat 'k 'm in 't vervolg opstuur. Die kerels die bij je thuis langskomen hebben nog nooit een dell van dichtbij gezien ....
Die gast die toen bij mij kwam had 1 keer eerder een studio gezien en uitelkaar gehaald :O maar ik kan me laptop niet 5 dagen missen dus ze komen maar langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet kwam er een DHL busje met mijn laptop! Maandag verstuurd, nu al weer in huis, top service van Dell.
De fout van de verlichte geluidsknop/eject button op de mediabar na het opstarten is opgelost! Ze zeiden tegen mij dat het 5 werkdagen zou duren, maar dat is dus niet waar.. Je kan hem waarschijnlijk eerder verwachten zoals bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:48:
Zonet kwam er een DHL busje met mijn laptop! Maandag verstuurd, nu al weer in huis, top service van Dell.
De fout van de verlichte geluidsknop/eject button op de mediabar na het opstarten is opgelost! Ze zeiden tegen mij dat het 5 werkdagen zou duren, maar dat is dus niet waar.. Je kan hem waarschijnlijk eerder verwachten zoals bij mij.
Nice is het probleem dan nu echt opgelost ? en weet je ook wat ermee gebeurd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhoekstra schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:14:
[...]

Nice is het probleem dan nu echt opgelost ? en weet je ook wat ermee gebeurd is ?
Als het goed is, is het helemaal opgelost, eigenlijk kan ik dat pas zeggen na een paar keer opstarten. Maar in ieder geval toen ik de laptop ging opstarten nadat hij was binnen gekomen, deed hij het gewoon perfect. Als ik de brief mag geloven die erbij zat, was er een fout in één of andere kabel. Grote details staan er helaas niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens.. de vrolijkheid was van korte duur.. want na de 3e keer opstarten begon het lampje van het geluid op de mediabar al weer aan te gaan. Ik heb meteen weer gebeld, en hij wordt morgen weer opgehaald. Ik geef ze nog één kans. Maar vaker laat ik hem echt niet ophalen! Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:22:
Jongens.. de vrolijkheid was van korte duur.. want na de 3e keer opstarten begon het lampje van het geluid op de mediabar al weer aan te gaan. Ik heb meteen weer gebeld, en hij wordt morgen weer opgehaald. Ik geef ze nog één kans. Maar vaker laat ik hem echt niet ophalen! Waardeloos.
LOL Sorry er verscheen een glimlach op me gezicht...

Maar het is en blijft dell he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:22:
Precies de reden waarom ik er al niet aan begonnen ben en de laptop teruggegaan is. Na een aantal weken was het nog niet opgelost, ik was er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amargedon schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:47:
[...]

Precies de reden waarom ik er al niet aan begonnen ben en de laptop teruggegaan is. Na een aantal weken was het nog niet opgelost, ik was er klaar mee.
Heb jij dan ook precies hetzelfde probleem? Ik denk dat ik gewoon het kabeltje van de mediabar ga ontkoppelen, de cd kan ik altijd nog uitwerpen met behulp van het toetsenbord en het geluid is wel softwarematig te reguleren of via de koptelefoon.. Ben ik tenminste van het probleem af. ;)
Pagina: 1 ... 14 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.