Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:16
Amargedon schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:47:
[...]

Precies de reden waarom ik er al niet aan begonnen ben en de laptop teruggegaan is. Na een aantal weken was het nog niet opgelost, ik was er klaar mee.
Ik heb de laptop nu 3-4maanden, zou ik hem ook terug naar dell kunnen doen en mijn geld terug eisen?
Ben eigenlijk de problemen ook beu, dell laat mij altijd maar zelf prullen maar doet zelf nooit iets :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 09:46
Is er trouwens al iemand die hier niet last van heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiepr1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:58
hhoekstra schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:53:
Ik heb mijn studio vandaag precies 3 weken, maar heb totaal nog geen problemen met mijn studio. Ik gebruik de mediabar dan ook bijna nooit. Af en toe om een cd er uit te wippen. Hoop dat ik dit probleem niet krijg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt weer de DHL-koerier, alleen ben ik nu niet meer van plan om mijn laptop op te sturen, ik zal de doos wel in ontvangst nemen, maar echt niet meer opsturen. Ik heb de kabel nu inmiddels ontkoppeld van mijn laptop. Veel beter nu, lichtje van Num Lk brandt echter wel:P, geen problemen nu meer. Cd kun je gewoon via het toetsenbord openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 07:56
siskos schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:26:
[...]

Ik heb de laptop nu 3-4maanden, zou ik hem ook terug naar dell kunnen doen en mijn geld terug eisen?
Ben eigenlijk de problemen ook beu, dell laat mij altijd maar zelf prullen maar doet zelf nooit iets :s
Ik heb de laptop twee maanden gehad, maar geen moment kunnen/willen gebruiken vanwege deze problemen. Ik ben op gegeven moment boos geworden en meer 'op mijn strepen gaan staan' zeg maar. Bij mij heeft het gewerkt, of het bij jou werkt weet ik niet. Aangezien deze problemen bij jou erin zitten kan je het allicht proberen, zij zijn niet in staat geweest een goed functionerende notebook te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
hhoekstra schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:53:
Heb 'm al sinds augustus, nog nooit problemen mee gehad :)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbiepr1 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:12:
[...]

Ik heb mijn studio vandaag precies 3 weken, maar heb totaal nog geen problemen met mijn studio. Ik gebruik de mediabar dan ook bijna nooit. Af en toe om een cd er uit te wippen. Hoop dat ik dit probleem niet krijg! :)
Ik heb mijn studio (1735) ongeveer een half jaar, maar geen last van deze problemen met mediabar. Misschien dat alleen de 1535 dit probleem heeft? Heb wel 1 of 2 keer probleem gehad met uitwerpen van een cd, maar dan gebruik ik of de sneltoetsen, of rechts klikken op DVD-drive.

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 09:51
Heeft er iemand al eens geprobeerd om zijn tv aan te sluiten op de Dell Studio door middel van een VGA naar S-Video/Tulp kabeltje? Ik ben namelijk benieuwd of dit goed werkt aangezien ik zelf geen tv met HDMI aansluitingen heb.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/YPC211/1.jpg

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

• siskos
cyberd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:02:
Heeft er iemand al eens geprobeerd om zijn tv aan te sluiten op de Dell Studio door middel van een VGA naar S-Video/Tulp kabeltje? Ik ben namelijk benieuwd of dit goed werkt aangezien ik zelf geen tv met HDMI aansluitingen heb.

Voorbeeld:
[afbeelding]
Heb zelf zo 1tje gekocht online maar het geeft bij mij geen beeld op de tv... jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verdorie, ik had beter iets langer gewacht.
Er komt namelijk een studio 1555 op de markt, zonder die mediabar, een betere grafische kaart "256MB/512MB ATI Mobility Radeon HD 4570" en met een 15.6" scherm.
De documentation staat al online: http://support.dell.com/support/edocs/systems/studio1555/
Tevens loopt er al een topic over op Notebookreview.com: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=354017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
kiekeboeboe schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:44:
Er komt namelijk een studio 1555 op de markt, zonder die mediabar, een betere grafische kaart "256MB/512MB ATI Mobility Radeon HD 4570" en met een 15.6" scherm.
Tja, je kunt in principe altijd langer wachten, hopend dat er iets beters uitkomt, maar dan zul je eeuwig kunnen blijven wachten -- beter spul komt namelijk iedere dag uit. :) Persoonlijk lijkt die Studio 1555 me niet zo heel fijn werken. Ik vind een 16:10 scherm al weinig verticale ruimte hebben, een en 16:9 scherm heeft alleen maar minder.

Vorige week heb ik een Dell Studio 1537 besteld. Ik ben gegaan voor het duurste model (de N0253505, met P8400 CPU, 4 GB RAM, 320 GB HD e.d.). Als opties heb ik gekozen voor een betere WiFi kaart (Intel 5300) en een backlit toetsenbord. Voor het toetsenbord heb ik overigens geen meerprijs betaald, maar misschien dat dit is omdat ik voor het duurste model heb gekozen en dat je er bij goedkopere modellen wel voor bij moet betalen. De verwachte leverdatum is 5 maart; ben benieuwd of hij er dan of al eerder (of later) is.

[ Voor 9% gewijzigd door TommyCP op 20-02-2009 13:14 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als ik mijn scherm dicht doe schiet rechtsonder zijkant het plastic los :( Heb al gekeken of ik niet te hard op het scherm duw, maar ook als ik absoluut weinig spanning uitoefen schiet het los.
Ik heb even gekeken hoe het komt, maar omdat het scharnier natuurlijk niet heel soepel loop (=normaal natuurlijk) gaat je scherm een beetje bol staan. De lijst blijft dan recht staan en schiet los. Zonder een klikje ofzo te horen.

Ziet er beetje slordig uit, en elke keer als ik m'n laptop open doe moet ik het dus weer vastklikken.
Is dit gebruiksschade? Ik zou de hele lijst eraf kunnen halen en opnieuw opklikken, maar vind het niet echt een lekker gevoel...

[ Voor 27% gewijzigd door Cheesy op 20-02-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Bij zit die mediabar links boven ook al niet goed vast sinds 't begin. Elke keer kan je 'm er wel weer inklikken, maar na een paar keer open en dicht zit die weer los. Ben 't nu wel gewend eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb hier een Dell Studio 1537 voor mijn schoonpa staan, maar Vista gaat de beste man niet snappen.
Ik ben dus al een paar dagen bezig om Windows XP draaiende te krijgen op die laptop, en ben eigenlijk al een heel eind.

Het enige wat ik nog niet aan de praat heb, is bluetooth.
Alle verschillende drivers geprobeerd, maar ze willen allemaal dat ik mijn bluetooth met een Fn combinatie of knop aanzet.
Dat is dus de knop aan het scherm op de linkerkant, maar die knop doet niets onder XP (van alles in het BIOS al geprobeerd).

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om Bluetooth aan de praat te krijgen ?

Goed, blijkt dus geen Buetooth in te zitten :X :+

[ Voor 4% gewijzigd door Koffie op 21-02-2009 10:38 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb de 1537 een paar weken en vanaf het begin dezelfde problemen met de media toetsen. Op zich gebruiken we de drive niet vaak dus blijft het bij lichte irritatie. De laptop werd met de nieuwe bios geleverd. Ik wacht wel tot er geluiden komen dat Dell daadwerkelijk de problemen weet op te lossen voordat ik iemand laat komen. Voor zover ik nu kan nagaan blijven ze gewoon pappen en nathouden, dat heeft geen zin.

Groetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Dell Studio 1537 System BIOS, het bios heeft een update gekregen naar versie A08.
Wat is er veranderd:

1. Updated Cantiga Memory Reference Code (MRC) 2.3.
2. Update string in CMOS Setup title.

Of dit belangrijk is, geen idee :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:39
ik heb een 1537 met een 5100 wifi kaart maar die werkt echt slecht! ik heb een verse vista install gedaan, nieuwe dell drivers gedownload en nieuwe intel drivers geprobeerd.

Als ik verbonden ben met een netwerk dan is het signaal redelijk maar de snelheid is echt laag met slechts 1 a 2 Mbps. De helft van de tijd vind hij mijn netwerk niet of helemaal geen. Als ie mijn netwerk al vind dan kan hij 9 vd 10 keer geen verbinding maken. Als ik op probleem oplossen druk lukt ook dat niet.

Kwestie van antenne los? kwestie van kaart defect? of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Of ie defect is kan ik niet zeggen. Ik heb in ieder geval ook al spijt dat ik niet de 5300 genomen heb. Die is blijkbaar mega superieur t.o.v. de 5100.
Ik heb spijt dat ik dit ding überhaupt heb aangeschaft.

[ Voor 20% gewijzigd door kiekeboeboe op 25-02-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corrado20vt schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:27:
ik heb een 1537 met een 5100 wifi kaart maar die werkt echt slecht! ik heb een verse vista install gedaan, nieuwe dell drivers gedownload en nieuwe intel drivers geprobeerd.

Als ik verbonden ben met een netwerk dan is het signaal redelijk maar de snelheid is echt laag met slechts 1 a 2 Mbps. De helft van de tijd vind hij mijn netwerk niet of helemaal geen. Als ie mijn netwerk al vind dan kan hij 9 vd 10 keer geen verbinding maken. Als ik op probleem oplossen druk lukt ook dat niet.

Ik denk dat het aanje router ligt, check anders ff je snelheid op www.speedtest.nl , ikzelf zit draadloos op z'n 1000 kbps..........

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laptop nu bijna een maand in gebruik, het enige probleem wat ik heb is het volgende:

- eject toets op de mediabar blijft af en toe branden, totdat je op het bureaux blad komt paar keer hoor je dan het geluid van een uitkomend schijfje en dan dooft het lampje, dit is niet altijd dat het eject knopje blijft branden.

- tijdens het opstarten blijft soms het dell logo hangen.......ff esc. indrukken en klaar.

- pagina's zijn soms niet af te sluiten.

Voor de rest een prima laptop, draai er zware foto bewerking op, heb er 1 game op staan command & conquer ''Generals'' deze loopt ook vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er eigenlijk wel iemand geen last van de mediabuttons (eject/geluidsbutton) bij het opstarten?
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat het aanje router ligt, check anders ff je snelheid op www.speedtest.nl , ikzelf zit draadloos op z'n 1000 kbps..........
Nou ik heb ook een inspiron 1525 met een intel 4965 kaart en die werkt op volle snelheid. Het is dus duidelijk dat het niet aan de router ligt. Daarmee zit ik op een 13400kbps met mn ouwe sweex 11g router.

Ik krijg nu een nieuw wlan kaartje en ga het daar nog eens mee proberen. Het probleem met de huidige is dat ik echt 8 vd 10 keer niet eens verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:50:
Heeft er eigenlijk wel iemand geen last van de mediabuttons (eject/geluidsbutton) bij het opstarten?
ik heb hier geen last van. Geen vervelende fans, geen rare mediabar of andere bugs.

Enige problemen zijn dus de wlan kaart en ik vind dat scherm van 1920 bij 1200 niet echt scherp. Ik heb de resolutie al omlaag gezet en truelife uit maar nog is deze wat wazig al is het geen grote ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:50:
Deze vraag stelde ik eerder in het topic ook maar ik denk dat we gewoon bij dell moeten blijven zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
corrado20vt schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:27:

Als je laptop aangeeft dat het signaal 'redelijk' is, dan betekent dit dat hij het signaal van de router 'redelijk' goed kan zien. Dit zegt echter niets over hoe goed de router jouw laptop ziet; het kan best zo zijn dat het signaal van je laptop te zwak is. Aangezien netwerkcommunicatie tweerichtingsverkeer is, zijn beide signalen van belang voor de kwaliteit van je verbinding.

En hierin zit het hem met de Intel WiFi Link 5100: deze heeft slechts één antenne voor het verzenden. Dit in tegenstelling tot de 5300, die er drie heeft, en de 4965 (de netwerkadapter van het vorige Centrino platform, en die in de Studio 1535 zit), die er twee heeft. Minder antennes betekent in dit geval minder bereik.

Ik heb overigens geen idee hoe ver je van je router af zit. De 5100 is in principe geen slechte kaart; als je router niet te ver van je af staat en er geen dingen tussen router en laptop zitten die het signaal kunnen blokkeren dan zou hij gewoon goed moeten werken. Een defect kaartje zou dan inderdaad tot de mogelijkheden behoren.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyCP op 25-02-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Mijn Studio 1537 is vanmiddag binnengekomen en heeft onderhand alweer een paar uurtjes aandacht van me gekregen. Het betreft hier een model met een P8400 cpu, 4 GB aan RAM, een 320 GB Western Digital harde schijf, een 1280x800 LED backlit scherm, een blu-ray speler, een 6-cell accu, een Intel 5300 WiFi kaartje, een backlit toetsenbord, en een blauw kleurtje. Mijn bevindingen tot dusver:

Positief
- Lange batterijduur. Beginnende met een volle accu heb ik Windows geconfigureerd, voorgeïnstalleerde software verwijderd, Windows update laten draaien (12 updates), een halve GB gedownload over het draadloze netwerk, 10 minuten aan 1080p HDTV materiaal over de HDMI kabel afgespeeld en wat op het web gesurfed. De backlight stond hierbij ergens tussen de 25 tot 50 % en de toesenbordverlichting was permanent aan. Het duurde één uur, drie kwartier uur voordat de batterij voor minder dan 10 % vol was. Indrukwekkend, aangezien de laptop in deze tijd geen moment rust heeft gehad. Met alleen surfen en tekstverwerken moet een batterijduur van drie uur zeker haalbaar zijn.
- Uiterlijk. De combinatie van een zwart/grijs uiterlijk met witte leds (incl. de backlight van het toetsenbord) ziet er erg strak uit. De "midnight blue microsatin finish" is erg mooi, hoewel wel een beetje vingerafdrukgevoelig.
- Het scherm. De kleuren zien er erg mooi uit en de horizontale kijkhoeken zijn goed. De verticale kijkhoeken laten wel ietswat te wensen over. Verder is de backlight bijzonder fel; bij avondlicht doet het wit bij backlightintensiteiten boven de 50% pijn aan je ogen. Ik vermoed dan ook dat je met dit scherm erg goed buiten kunt werken. In eerste instantie zat ik wel wat vreemd tegen de uniformiteit van de kleuren aan te kijken -- een volledig zwart scherm was bovenin en onderin ietsje grijsachtig terwijl het midden wel goed zwart was. Mijn eerste gedachte was backlight leakage, maar aangezien het scherm een LED backlight heeft zou dit niet moeten kunnen. Nadere inspectie heeft me doen vermoeden dat dit het gevolg is van de eerder genoemde krappe verticale kijkhoeken.
- Temperatuur. De laptop blijft mooi koel, ook aan de onderkant. De ventilator maakt weinig geluid, ook bij hogere toerentallen.

Negatief
- Malle mediabar. Toen de laptop voor het eerst inlogde bleef de ejectknop van de blu-rayspeler branden en maakte de speler zelf wat geluid. Ik heb hier gelezen dat meer mensen hier problemen mee hebben. Onderhand ben ik een paar reboots verder en heb ik het probleem nog niet weer gezien.
- Plastic. De laptop ziet er niet goedkoop uit, maar voelt tegelijkertijd ook weer niet superdegelijk aan. Zo buigt de plastic behuizing iets door als je er hard op drukt. Het toetsenbord is wat brak -- de aanslag is fijn, maar bij een beetje druk op het midden buigt hij een heel stuk door. Ook heb ik ondervonden dat als je een DVD afspeelt je de laptop niet met één hand rechts van het toetsenbord moet vasthouden, anders gaat de DVD vervaarlijk brommen (gelukkig geen krassen). Vergeleken met de Medion laptop van mijn ouders is deze Studio 1537 een stuk beter gebouwd, maar tegen de Dell XPS M1530 van mijn zusje kan hij echt niet op.
- Eject. Ik had net problemen met het ejecten van een DVD. Zowel de ejectknop op de mediabar als de Fn+F10 toetsencombinatie deed niets. Ejecten m.b.v. de Windows verkenner werkte pas na tweemaal proberen en twee minuten geduld. Merkwaardig...

Tot zover mijn eerste bevindingen. Mocht ik nog andere noemenswaardige dingen tegenkomen of op een bepaald punt van mening veranderen, dan zal ik deze posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:17

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Ik heb net de nieuwe Bios in de laptop geflashed namelijk A08.

Het mediabar probleem dat de knoppen onbruikbaar zijn na een boot/reboot lijken opgelost. Dit moet natuurlijk nog op langere termijn blijken of dit voorgoed weg is.

Het enige rare was dat de wifi knop nu anders is (uit=aan en aan=uit). Zijn er meer mensen die dit 'probleem' hebben met de A08 bios?

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
kiekeboeboe schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:44:
De documentation staat al online: http://support.dell.com/support/edocs/systems/studio1555/
Tevens loopt er al een topic over op Notebookreview.com: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=354017
Ben vooral benieuwd of de videokaart in de 1537 misschien te vervangen is door deze. Ik dacht dat de videokaart modulair was. Die van de 17xx past niet, maar deze misschien wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
thunderbird2k schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:48:
[...]

Ben vooral benieuwd of de videokaart in de 1537 misschien te vervangen is door deze. Ik dacht dat de videokaart modulair was. Die van de 17xx past niet, maar deze misschien wel...
Verkoop gewoon je 1537 en koop de nieuwe laptop. Dat is nog altijd veel goedkoper dan een losse videochip kopen. Daar komt bij dat je ook nog eens je garantie kwijtraakt en hij dan helemaal niet meer verkoopbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:19:
Ik heb de kabel nu inmiddels ontkoppeld van mijn laptop. Veel beter nu, lichtje van Num Lk brandt echter wel:P, geen problemen nu meer. Cd kun je gewoon via het toetsenbord openen.
Heb je eigenlijk nog geluid nu via de speakers, of alleen nog via externe speakers of headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor degene die XP op hun 1537 willen zetten: http://samsware.com/html/tech_support.html

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Op de Dell Community kwam ik een interessant topic tegen.
Hierin wordt er door ene "xpsengineer" uitgelegd hoe je de mediabar kan uitschakelen, en toch nog het Wifi en Bluetooth lampje kan laten branden

http://en.community.dell....9243676.aspx?PageIndex=10

tevens staan er fotos op het net:

http://www.flickr.com/photos/chuck3hood/

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3195/3105492963_c6170723b6_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3155/3105492699_7b68c2c0b7_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3279/3105492737_177957980f_m.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door kiekeboeboe op 03-03-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiekeboeboe schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:41:
[...]

Heb je eigenlijk nog geluid nu via de speakers, of alleen nog via externe speakers of headset?
Je hebt gewoon geluid via de speakers. Maar weet iemand ook of je het volume via het toetsenbord harder en zachter kan zetten? Nu moet ik het steeds softwarematig doen, beetje irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:43:
[...]

Je hebt gewoon geluid via de speakers. Maar weet iemand ook of je het volume via het toetsenbord harder en zachter kan zetten? Nu moet ik het steeds softwarematig doen, beetje irritant.
Via de mediabar kun je dat toch gemakkelijk?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:47:
[...]

Via de mediabar kun je dat toch gemakkelijk?
Ik heb mijn mediabar losgekoppeld van het moederbord, aangezien hij steeds problemen gaf. Nu wil ik graag weten of je het volume via het toetsenbord kan reguleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

meer info over de dell 1555 Deze wil ik echt wel bestellen. Iemad al een idee wanneer in NL verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
jefjef schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:32:
meer info over de dell 1555 Deze wil ik echt wel bestellen. Iemad al een idee wanneer in NL verkrijgbaar?
Dat weten ze bij Dell ;) Het is puur gokken, het kan volgende week zijn maar ook volgende maand.
Vectrox schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:25:
Ik heb net de nieuwe Bios in de laptop geflashed namelijk A08.

Het mediabar probleem dat de knoppen onbruikbaar zijn na een boot/reboot lijken opgelost. Dit moet natuurlijk nog op langere termijn blijken of dit voorgoed weg is.

Het enige rare was dat de wifi knop nu anders is (uit=aan en aan=uit). Zijn er meer mensen die dit 'probleem' hebben met de A08 bios?
Is het probleem nu daadwerkelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amargedon schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:25:
[...]

Dat weten ze bij Dell ;) Het is puur gokken, het kan volgende week zijn maar ook volgende maand.
[...]
Is het probleem nu daadwerkelijk opgelost?
Jammer genoeg lost de nieuwste bios update (A08) het probleem niet op. Althans bij mij in ieder geval niet en bij meerdere studio 15 bezitters.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:37:
[...]

Als het goed is, lost de nieuwste bios update (A08) het probleem niet op. Althans bij mij in ieder geval niet en bij meerdere studio 15 bezitters.
Dat is dan niet 'als het goed is' :P ;) Mja, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amargedon schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:10:
[...]

Dat is dan niet 'als het goed is' :P ;) Mja, jammer.
Haha, inderdaad dat klinkt dan nogal positief. Ik heb het even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekie3000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 09:35
Ik verwacht binnenkort de studio 15 op mijn deurmat, heb even een vraag over de meegeleverde cd's.

Wordt er een windows cd meegeleverd waarmee je een clean install kan doen (zelf partities maken, zonder bloatware installen, etc) ?

ik zag in de order wel een vista recovery cd staan, ben even benieuwd of het met die cd kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Laatst online: 01-05-2024
poekie3000 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:45:
Ik verwacht binnenkort de studio 15 op mijn deurmat, heb even een vraag over de meegeleverde cd's.

Wordt er een windows cd meegeleverd waarmee je een clean install kan doen (zelf partities maken, zonder bloatware installen, etc) ?

ik zag in de order wel een vista recovery cd staan, ben even benieuwd of het met die cd kan
Kan met de meegeleverde Vista DVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekie3000
Nokia6230i schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:22:
[...]

Kan met de meegeleverde Vista DVD :)
top, kan ik daar mooi direct mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekie3000
heeft iemand ervaringen met de broadcom linux drivers?

ik ga ook ubuntu op de studio installeren en heb die dell 1397 wireless kaart erin zitten.

werkt dat een beetje samen (ubuntu en de dell 1397 kaart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

RBH

Jongens, heb even een vraag.

Toen ik laatst mijn Studio 15 normaal afsloot en wachtte tot hij uit was deed ik hem dicht en stopte ik hem in een hoes en vervolgens in mijn tas. (Dit was op school) Toen ik thuis kwam haalde ik hem uit mijn tas en was hij nog helemaal warm. Vervolgens ging hij voor 5 minuten gewoon niet aan. Hij was gewoon te heet.
Na 5 minuten wachten ging hij dan eindelijk weer aan en was alles weer normaal.

Vanmiddag gebeurde mij precies hetzelfde, echter nu bleef hij maar warm en ging hij niet aan.
Even op een rij van wat er vanmiddag gebeurde:

-Haalde hem uit m'n tas, was warm.
-Wilde niet aan.
-Liet hem even afkoelen, maar bleef warm.
-Batterij gecontroleerd onderop: Gaf 3 lampjes aan, dus nog vol genoeg.
-5 minuten later nog een keer batterij controleren: 2 streepjes (note: Hij was nog steeds niet aan en blééf gewoon warm).
-Toen maar meteen aangesloten op netstroom zodat de batterij iig vol bleef.
-Hij bleef maar warm dus batterij er uit en hem laten afkoelen maar weer.
-Na 10 minuten was hij dan eindelijk genoeg afgekoeld om hem aan te doen.

Ik heb op internet gelezen dat het ook kan liggen aan het memory maar dat vind ik een beetje raar.

Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb trouwens ook nog even geroken aan het roostertje links achteraan en daar rook ik een soort verbrande lucht, maar dat kan ook gewoon komen door wat verbrand stof, daar leek het wel een beetje op. Hij doet het gewoon prima verder, vanavond ging hij gewoon normaal aan.

Wat moet ik doen? Sowieso even Dell bellen, of heeft iemand een tip gewoon?

Greetz, RBH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat heb ik ook zo vaak gehad.
Contact met Dell gehad, en als het probleem zich vaker zou voordoen kon ik het direct zeggen. Vreemd genoeg gebeurd het nooit meer tegenwoordig.

Overigens hebben die lampjes op m'n batterij het nooit gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:17:
[...]

Ik heb mijn mediabar losgekoppeld van het moederbord, aangezien hij steeds problemen gaf. Nu wil ik graag weten of je het volume via het toetsenbord kan reguleren.
Ik heb hetzelf nog niet getest, maar Microsoft heeft daar volgens mij wel software voor;
IntelliType http://www.microsoft.com/...download.aspx?category=MK
Probeer het eens uit en laat ons iets weten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een slachtoffer van het mediabar probleem. Ik heb mijn 1537 sinds half januari. Het probleem werd al snel erger, bij het opstarten begon de eject cyclus. Na een paar weken maar de klantenservice gebeld. Nu, 3 weken later heb ik: 3 nieuwe mediabars, 2 nieuwe moederborden in mijn laptop gehad. Zonder resultaat, het werd vaak alleen maar erger. Vandaag krijg ik een geheel nieuw systeem, ondanks mijn aandringen nog wel een studio. Als dit nieuwe systeem ook weer problemen geeft ga ik mijn geld terug eisen.

Een ding wat mij verbaast is dat ze bij de klantenservice en de monteurs zeggen dit probleem niet vaak tegen te komen. Terwijl ik o.a. hier veel mensen tegenkom die de zelfde kuren hebben. Zijn er zo veel mensen die de problemen maar accepteren? Ik kan dat niet, daar heb ik geen duizend euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:23:
Hier nog een slachtoffer van het mediabar probleem. Ik heb mijn 1537 sinds half januari. Het probleem werd al snel erger, bij het opstarten begon de eject cyclus. Na een paar weken maar de klantenservice gebeld. Nu, 3 weken later heb ik: 3 nieuwe mediabars, 2 nieuwe moederborden in mijn laptop gehad. Zonder resultaat, het werd vaak alleen maar erger. Vandaag krijg ik een geheel nieuw systeem, ondanks mijn aandringen nog wel een studio. Als dit nieuwe systeem ook weer problemen geeft ga ik mijn geld terug eisen.

Een ding wat mij verbaast is dat ze bij de klantenservice en de monteurs zeggen dit probleem niet vaak tegen te komen. Terwijl ik o.a. hier veel mensen tegenkom die de zelfde kuren hebben. Zijn er zo veel mensen die de problemen maar accepteren? Ik kan dat niet, daar heb ik geen duizend euro voor betaald.
Ik denk dat het meer een ontkenningsfase is, ze weten dondersgoed wat er speelt. Dat was hetzelfde met de 64-bits versie van Vista, daar wisten ze niks van totdat je het document kon noemen. Eerst ontkennen, daarna pas toe gaan geven (over het algemeen, sommigen zijn wel gewoon direct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken een 1737 en tot op heden nog nooit problemen gehad met de mediabar.
Nou maar hopen dat het zo blijft.
Wat me wel opvalt is dat de USB poorten weinig power leveren is dit bij de Studio 15 ook zo?
(heb een 2,5' USB disk die het overal op doet maar op de Studio moet ik de extra power kabel gebruiken in een 2e usb poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amargedon schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat het meer een ontkenningsfase is, ze weten dondersgoed wat er speelt. Dat was hetzelfde met de 64-bits versie van Vista, daar wisten ze niks van totdat je het document kon noemen. Eerst ontkennen, daarna pas toe gaan geven (over het algemeen, sommigen zijn wel gewoon direct).
Ik vond het wel veelzeggend dat op het moment dat de jongen van de klantenservice mijn laptop wil laten onderzoeken. Zodat ze "het probleem kunnen oplossen, ook voor eventuele andere mensen" dit door de managers wordt afgewezen. Het probleem was toen opeens wel al bekend en mijn laptop zou niks toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekie3000
Heb gisteren mijn 1537 ontvangen, direct bij eerste boot bleef de eject knop branden.

Eigenlijk het bekende verhaal wat hier veel verteld wordt en ook op het dell forum:
bij het booten blijft de de eject-knop een paar minuten verlicht, andere knoppen zijn niet bruikbaar totdat de ejectknop gedooft is.

Nadat de knop weer 'normaal' is werkt de mediabar zonder problemen, ook bij reboots.
Vanochtend echter trad het probleem weer op. Wellicht heeft dit te maken met het koud/warm zijn van de laptop?

Wel lastig zeg dat Dell nog geen officieel statement of oplossing heeft hiervoor, terwijl het evident is dat er een probleem is bij bijna alle studio laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Bij een koude start gaat het lampje branden inderdaad, bij een reboot vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekie3000
Heeft iemand de optie die 'BruceVi' beschrijft op het dell forum geprobeerd?
Namelijk de FlashCache functie uit te zetten in de BIOS?
quote: BruceVi
Changed one thing, Set flashCache (assuming you have none - check earlier in BIOS) from enable to OFF and save
hij beschrijft dit hier: http://en.community.dell....19167359.aspx?PageIndex=2

Zelf ga ik dit van 't weekend even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Vorige week postte ik mijn eerste ervaringen met mijn toen net-ontvangen Studio 1537, bij deze een follow-up:

- Het probleem met de ejectknop op de mediabar komt ook bij mij regelmatig voor, voornamelijk bij een koude start (zoals hierboven ook opgemerkt). Het flashen van de laatste BIOS heeft hier geen verandering in gebracht, maar ik vind het persoonlijk geen bijzonder storend probleem, dus misschien dat ik het zo laat. FlashCache uitzetten in de BIOS ga ik in ieder geval proberen.

- Ik heb in een week tijd tweemaal een crash (waarvan één een BSOD) ervaren met de ATI Catalyst video driver, beiden keren was hierbij een tweede scherm aan de laptop gekoppeld. Even Googlen heeft me geleerd dat meer mensen last hebben van crashes met externe schermen. Nu heeft Dell helaas geen nieuwere videodrivers online staan, maar met behulp van het programma Mobility Modder heb ik een Catalyst 8.12 driver kunnen modden zodat deze voor de in de laptop aanwezige Mobility Radeon 3450 kan worden gebruikt. Tot dusver heb ik niet weer een crash gezien, maar ik heb de nieuwe driver nog maar kort draaien dus het is eigenlijk nog iets te vroeg om te juichen.

- Wat me verder is opgevallen is dat er, na enkele dagen gebruik, op het scherm afdrukken (korte verticale streepjes) van het toetsenbord waren te zien. Met een beetje poetsen kreeg ik ze weg, het waren dus geen beschadigingen, maar voor de zekerheid leg ik nu telkens een stukje schuimrubber over het toetsenbord wanneer ik de laptop dichtklap. Geen ongewoon probleem met laptops, maar wel wat jammer dat het optreedt.

- Verder, de ventilator is enigszins onvoorspelbaar. Over het algemeen is hij zeer stil, maar er zijn momenten dat hij flink loeit terwijl CPU en harde schijf nauwelijks worden gebruikt. Een van de momenten waarop dit voorkomt is bij het gebruik van Dreamscene in Windows Vista Ultimate -- het CPU-gebruik blijft hierbij onder de 20 %, maar het zou kunnen dat de GPU op zo'n moment flink moeten werken en daarom extra koeling nodig heeft. De temperatuursensor van de GPU kon ik met GPU-Z helaas niet uitlezen, misschien dat iemand een programma weet waarmee dit wel kan?

- Tot slot, ik bedacht me net dat er eigenlijk een afstandbediening (met ExpressCard-afmetingen) bij de laptop hoort te zitten en ik kan me niet herinneren dat ik die heb ontvangen. In het ExpressCard-slot zit hij helaas niet. Als ik straks thuis ben ga ik even zoeken of ik hem ergens heb liggen. Zo niet, dan zal ik bellen met Dell en hopen dat ze me, meer dan een week na aanschaf, er alsnog een willen toesturen. Zelf aanschaffen kan ook nog altijd; een losse afstandsbediening kost iets minder dan 5 euro, maar er komt dan wel 12 euro aan verzendkosten bij op. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
poekie3000 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:55:
Heeft iemand de optie die 'BruceVi' beschrijft op het dell forum geprobeerd?
Namelijk de FlashCache functie uit te zetten in de BIOS?

[...]

hij beschrijft dit hier: http://en.community.dell....19167359.aspx?PageIndex=2

Zelf ga ik dit van 't weekend even checken.
Mijn BIOS (A08) heeft deze optie niet. Of ik moet er faliekant overheen kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
TommyCP schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:43:
- Tot slot, ik bedacht me net dat er eigenlijk een afstandbediening (met ExpressCard-afmetingen) bij de laptop hoort te zitten en ik kan me niet herinneren dat ik die heb ontvangen. In het ExpressCard-slot zit hij helaas niet. Als ik straks thuis ben ga ik even zoeken of ik hem ergens heb liggen. Zo niet, dan zal ik bellen met Dell en hopen dat ze me, meer dan een week na aanschaf, er alsnog een willen toesturen. Zelf aanschaffen kan ook nog altijd; een losse afstandsbediening kost iets minder dan 5 euro, maar er komt dan wel 12 euro aan verzendkosten bij op. :/
Kijk even bij je order, niet altijd zat de afstandsbediening erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Vorige week postte ik mijn eerste ervaringen met mijn toen net-ontvangen Studio 1537, bij deze een follow-up:
...

- Verder, de ventilator is enigszins onvoorspelbaar. Over het algemeen is hij zeer stil, maar er zijn momenten dat hij flink loeit terwijl CPU en harde schijf nauwelijks worden gebruikt. Een van de momenten waarop dit voorkomt is bij het gebruik van Dreamscene in Windows Vista Ultimate -- het CPU-gebruik blijft hierbij onder de 20 %, maar het zou kunnen dat de GPU op zo'n moment flink moeten werken en daarom extra koeling nodig heeft. De temperatuursensor van de GPU kon ik met GPU-Z helaas niet uitlezen, misschien dat iemand een programma weet waarmee dit wel kan?
Everest kan dit wel (versie 5 iig)
Bij mij zat die er uit m'n hoofd niet in, maar in een los doosje. Ik heb wel een 1535 dus een oudere (augustus). Kijk anders op de 'bon' (pdf) die je gemaild kreeg. Daar staat bij mij 'TV Tuner and Remote Control Express Card-reisafstandsbediening' tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:23:

Vergeet het maar met de replacements. Ik heb vanwege hetzelfde probleem 2 replacements gehad en 3 mediabars versleten. Heb nu uiteindelijk een Studio XPS 16 gekregen. MAAR deze wordt zo heet door een bekende ontwerpfout dat Dell weer aan het kijken is hoe ze dit weer gaan oplossen |:( Oftewel het ene probleem opgelost, een ander erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
denniskrol schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:52:
[...]

Everest kan dit wel (versie 5 iig)
Goede tip, werkt perfect. Ik zie dat, wanneer Dreamscene aanstaat, de GPU-belasting naar 80-90% stijgt en de GPU-temperatuur toeneemt tot boven de 70 °C waarbij de ventilator versnelt. Het aanslaan van de ventilator lijkt dus inderdaad te worden veroorzaakt door intensief gebruik van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
denniskrol schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:52:
[...]

Bij mij zat die er uit m'n hoofd niet in, maar in een los doosje.
Gevonden! Het zat in een plastic zakje en ik dacht dat het een handleiding o.i.d. was, maar toen ik net wat beter keek zag ik dat het een wit doosje i.p.v. een boekje was. En daar zat de afstandsbediening inderdaad in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Laatst online: 21-09 08:47
Ik had een 1537 besteld voor mijn moeder, nu ben ik na tijdje aan het klooien geweest er achter gekomen dat als je drukt op de armsteun (waar je palm ligt bij het typen) de speaker links begint te knetteren, zeer vervelend..

Meer mensen problemen mee ? heb Dell alvast een ophaal opdracht laten maken voor reparatie..

En hoe lang duur het gemiddeld voor ie dan weer terug is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caphex schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:56:
Ik had een 1537 besteld voor mijn moeder, nu ben ik na tijdje aan het klooien geweest er achter gekomen dat als je drukt op de armsteun (waar je palm ligt bij het typen) de speaker links begint te knetteren, zeer vervelend..

Meer mensen problemen mee ? heb Dell alvast een ophaal opdracht laten maken voor reparatie..

En hoe lang duur het gemiddeld voor ie dan weer terug is ?
Het duurt ongeveer 3 werkdagen, dus als je hem maandag laat ophalen, heb je hem woensdag alweer, dat is mijn ervaring :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
R.I.P. 09-03-2009 Amsterdam C.S.

Helaas helaas, net een maand oud en overleden. Ik zal Dell eens vragen of er nog wat te redden valt:

Afbeeldingslocatie: http://www.bronco.nl/BILD0323klein.JPG

(had per ongeluk een topic gemaakt, excuus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ai, shit...
Op de grond gegooid? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
Aanvaring met een roltrap.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
:/ das pijnlijk nu snel nog zo';n garantie nemen :P stuiter garantie.. of doe ik nou aan oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 09:59
Kan me niet voorstellen dat ie alleen van dat deukje kapot is. Doet ie echt niks meer?
Als de linkerkant het enige is heb je natuurlijk kans dat het alleen je powerknop is...

Mijn vriendin had een kop thee over haar 1 maand oude studio gegooid. Beetje fohnen en hij liep weer als een zonnetje. De linkerkant van de studio is vrijwel leeg (hd, cd en een usb dingetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 20:58
Vorige week zo'n studio15 besteld voor iemand anders, maar bij de levering zat er geen afstandsbediening bij. Ik vond het echter wel een mooi apparaat, dus ik heb er nu ook één telefonisch besteld, met 2 AB's :P
Daarnaast kon ik op de site geen C2D P8600 kiezen icm een 7200 rpm schijf, gelukkig kon dat telefonisch wel 8)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
Die afstandbediening zit zo verpakt dat je hem heel makkelijk weggooid met de rest van de verpakking, ik moest hem ook zoeken.

Voor de rest, ik ben met Dell aan het overleggen hoe en wat. Ik heb hem betaald met een Visa kaart, en dus blijkt hij verzekerd te zijn (tot 725 welliswaar maar toch). Ik ben er toch wel een beetje ziek van. Ik denk dat het inderdaad de aan/uit knop is die kapot is. De Wifi catcher heeft bijvoorbeeld wel stroom. Dell heeft me gevraagd de achterkant van het scherm te demonteren om de schade binnenin te bekijken en om te kijken of ik hem aan de praat krijg. Dan kan ik zien of er nog meer stuk is. Het lijkt idd erg mee te vallen hoor....

Maar ja, je weet nooit wat de HD gedaan heeft, of de blue ray drive...

Overigens heb ik diverse malen navraag gedaan over de problemen van de media bar maar het lijkt er op dat de technici daar niets over mogen zeggen. Mijn vragen worden gewoon genegeerd.

(haha, terwijl ik dit schrijf wordt ik gebeld door Dell. Zij stellen voor de batterij een tijdje te verwijderen. Ik heb nog geen success verhalen daarover gehoord)

Ik ga kijken of de schijf nog werkt en dan wordt er een reparatie opdracht gemaakt voor de casings en de aan./uit knop en eventueel een nieuwe schijf....

Jippie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
saffi schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:33:
Die afstandbediening zit zo verpakt dat je hem heel makkelijk weggooid met de rest van de verpakking, ik moest hem ook zoeken.

Voor de rest, ik ben met Dell aan het overleggen hoe en wat. Ik heb hem betaald met een Visa kaart, en dus blijkt hij verzekerd te zijn (tot 725 welliswaar maar toch). Ik ben er toch wel een beetje ziek van. Ik denk dat het inderdaad de aan/uit knop is die kapot is. De Wifi catcher heeft bijvoorbeeld wel stroom. Dell heeft me gevraagd de achterkant van het scherm te demonteren om de schade binnenin te bekijken en om te kijken of ik hem aan de praat krijg. Dan kan ik zien of er nog meer stuk is. Het lijkt idd erg mee te vallen hoor....

Maar ja, je weet nooit wat de HD gedaan heeft, of de blue ray drive...

Overigens heb ik diverse malen navraag gedaan over de problemen van de media bar maar het lijkt er op dat de technici daar niets over mogen zeggen. Mijn vragen worden gewoon genegeerd.

(haha, terwijl ik dit schrijf wordt ik gebeld door Dell. Zij stellen voor de batterij een tijdje te verwijderen. Ik heb nog geen success verhalen daarover gehoord)

Ik ga kijken of de schijf nog werkt en dan wordt er een reparatie opdracht gemaakt voor de casings en de aan./uit knop en eventueel een nieuwe schijf....

Jippie...
Gaat Dell kosten doorrekenen of laat Dell haar goede kant zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
Dell zal natuurlijk de kosten berekenen, dit valt niet onder garantie.

Maar dan nu het goede nieuws; de laptop doet het weer. De schade blijft nu beperkt tot een hoekje van de kleuren cover. Hieronder verslag ;)

Het verwijderen van de media bar:

Afbeeldingslocatie: http://www.bronco.nl/mediabar.JPG

Detail van de hoek waar ook de gewraakte media toetsen zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.bronco.nl/detail.JPG

De aan/uit knop die defect is:

Afbeeldingslocatie: http://www.bronco.nl/detail1.JPG

Het verwijderen van de omlijsting van het scherm die ook het schanier bedekt waar ik bij moest zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.bronco.nl/scherm.JPG

Daar zit de aan/uit knop. Te zien is dat deze uit zijn "bracket" is geschoten zonder deze te beschadigen:

Afbeeldingslocatie: http://www.bronco.nl/aanuit.JPG

De aan/uit knop weer terug in de bracket:

Afbeeldingslocatie: http://www.bronco.nl/aanuit1.JPG

En voila! We hebben weer "juice":

Afbeeldingslocatie: http://www.bronco.nl/os.JPG

Nog een laatste detail, de omlijsting van het scherm zit deels vast met dubbelzijdig tape. Om hem te verwijderen moet je dus gedult hebben en langzaam druk uitoefenen tot het loslaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.bronco.nl/dubbel.JPG

En zo hebben we de verzekering weer een paar honderd euro bespaard, niet slecht in deze crisis tijden ;)

Ik ga ook nog de fix proberen voor de media bar die iemand anders beschreef, het "shielden" van de connector en de platte kabel. Ik laat weten hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:02:
siskos schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:40:
Heb zelf zo 1tje gekocht online maar het geeft bij mij geen beeld op de tv... jammergenoeg.
Kan daarmee met zekerheid worden gesteld dat de laptop geen s-video ondersteunt? Dat zou erg jammer zijn want voorlopig is dat voor mij een harde eis i.v.m. films en series kijken op m'n oude 70 cm beeldbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
Zo, hij zit weer in elkaar. Wat een geklooi met al dat dunne plastic. Je moet heel erg zorgvuldig en vooral voorzichtig te werk gaan wil je alle nokjes weer goed op z'n plek krijgen.

Dell vraagt 287 euro voor het vervangen van de omlijsting van het scherm (binnenkant) en de achterkant. De onderdelen zelf kosten 41 euro maar daar komt natuurlijk wel weer btw en 30 euro verzendkosten bij. Daar moet Dell echt eens iets aan doen, die belachelijke verzendkosten. Overigens zag ik op e-bay geloof ik een achterkant (gebruikt) in de juiste kleur voor 7 pond. Ik laat het in ieder geval nu even zitten. Om de achterkant te vervangen moet ik het hele zaakje demonteren en overzetten. Dat kan altijd nog. Door nu de verzekering niet aan te spreken blijft ie nog 5 maanden verzekerd en ik kan wel leven met een gebarsten hoekje van de behuizing.

Nog iets; ik heb geen problemen meer gehad met de media bar!

Prettige dag nog allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Nou probleem van me cd-rom lampje is momenteel opgelost.

....

Maar me cd-rom speler doet ook niks meer, tweede keer al dat dit gebeurd. Maandag komt dell monteur ze wou hem eerst ophalen en dan gingen ze ook kijken naar media lampje maar heb ik toch maar niet gedaan probleem blijft toch wel bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
  • Laatst online: 18-09 12:56
Hallo,

Ik ben ook om het overwegen voor zo een Dell Studio 15 te nemen.
Van prijs zijn ze wel goed in vergelijking met andere producenten.

Toch lees ik hier dat er blijkbaar veel problemen met zijn, of ben ik mis?

Zouden jullie deze laptop aanraden, of had je alles op voorhand geweten, voor welke laptop zou je dan gegaan zijn ...

Ik denk dat dit het topic is bij uitstek om het te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Levii schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:23:
Hallo,

Ik ben ook om het overwegen voor zo een Dell Studio 15 te nemen.
Van prijs zijn ze wel goed in vergelijking met andere producenten.

Toch lees ik hier dat er blijkbaar veel problemen met zijn, of ben ik mis?

Zouden jullie deze laptop aanraden, of had je alles op voorhand geweten, voor welke laptop zou je dan gegaan zijn ...

Ik denk dat dit het topic is bij uitstek om het te vragen.
Het is een prima laptop alleen zijn er een paar problemen die vrijwel bij elke studio voorkomen:

* Cd-rom lampje op de mediabar blijft branden
* Krakent geluid

Er zijn nog een paar maar deze kan ik zo niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzla
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
saffi schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:20:
R.I.P. 09-03-2009 Amsterdam C.S.

Helaas helaas, net een maand oud en overleden. Ik zal Dell eens vragen of er nog wat te redden valt:

[afbeelding]

(had per ongeluk een topic gemaakt, excuus)
Heb bijna hetzelfde voorgehad. Mijn 1537 laten vallen met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/4437/p1403090004.jpg

Gelukkig was mijn powerknop niet beschadigd en werkt alles nog prima.
Blijkbaar valt het toch niet echt mee om het zomaar te vervangen, dus laat ik het maar zo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

hhoekstra schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:34:
[...]

Het is een prima laptop alleen zijn er een paar problemen die vrijwel bij elke studio voorkomen:

* Cd-rom lampje op de mediabar blijft branden
* Krakent geluid

Er zijn nog een paar maar deze kan ik zo niet bedenken.
Heb jij nog steeds last van het krakende geluid? Daar zijn work-arounds voor en was dit ook niet opgelost met een firmware o.i.d.

Mijn grootste commentaar op de laptop is toch de afbouw, met name de kant van het toetsenbord.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Tukk schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:22:
[...]

Heb jij nog steeds last van het krakende geluid? Daar zijn work-arounds voor en was dit ook niet opgelost met een firmware o.i.d.

Mijn grootste commentaar op de laptop is toch de afbouw, met name de kant van het toetsenbord.
Ik weet het, maar het is en blijft een fout als ik de 801.11a moet uitschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mijn laptop gaf eerst ook krakend geluid, maar nu helemaal nooit meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er ook aan te denken een Studio 15 te gaan bestellen.

Voor 875 euro krijg je dan het volgende:

Intel® Core 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
256 MB ATI® Radeon HD 3450 grafische kaart
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Free Logitech V220 Cordless Mouse Black - 'Designed for Dell'
Blu-Ray Disc-rom-station (cd/dvd lezen/schrijven en Blu-ray Disc lezen)
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
2 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Dutch - Documentation Studio 1537

1Yr Limited Warranty - Collect & Return
4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Geen Bluetooth-upgrade
Studio 1537 Order - Netherlands
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geen draagtas
Studio 1537 - Dvd met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Jet Black met matte afwerklaag

Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Express Card-reisafstandsbediening
LCD-scherm 15,4-inch WXGA WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Voeding 90 W-wisselstroomadapter

Ga hem vooral gebruiken voor studie, dus veel tekstverwerken, internetten, muziek luisteren en af en toe filmpjes kijken. Lijkt me wel een goed systeem voor een aardige prijs dan?

Weet iemand toevallig wat de actuele levertijden zijn?
Heb hem eigenlijk wel snel nodig omdat mijn oude laptop doormidden gebroken is 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nice.
Persoonlijk zou ik even nadenken of je geen bluetooth upgrade wilt. Zat er bij mij standaard in, en ik gebruik het vrij vaak. Buiten mijn bluetooth muis om dan. (Weet niet hoe jouw cordless muis werkt? Aparte dongle ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 21:57:
Zit er ook aan te denken een Studio 15 te gaan bestellen.

Voor 875 euro krijg je dan het volgende:

Intel® Core 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM \[2 x 2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
256 MB ATI® Radeon HD 3450 grafische kaart
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Free Logitech V220 Cordless Mouse Black - 'Designed for Dell'
Blu-Ray Disc-rom-station (cd/dvd lezen/schrijven en Blu-ray Disc lezen)
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
2 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Dutch - Documentation Studio 1537

1Yr Limited Warranty - Collect & Return
4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Geen Bluetooth-upgrade
Studio 1537 Order - Netherlands
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geen draagtas
Studio 1537 - Dvd met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Jet Black met matte afwerklaag

Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Express Card-reisafstandsbediening
LCD-scherm 15,4-inch WXGA WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Voeding 90 W-wisselstroomadapter

Ga hem vooral gebruiken voor studie, dus veel tekstverwerken, internetten, muziek luisteren en af en toe filmpjes kijken. Lijkt me wel een goed systeem voor een aardige prijs dan?

Weet iemand toevallig wat de actuele levertijden zijn?
Heb hem eigenlijk wel snel nodig omdat mijn oude laptop doormidden gebroken is 8)7
overweeg het scherm van 1440x900 en de wireless adapter 5300
levertijd was bij mij <1 week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

RBH

Het 1440x900 is echt heilig. _/-\o_ Hoewel ik wel veel aan foto bewerking doe en de foto's nog ietsjes licht er uit komen wil ik niets anders. De resolutie op een 15,4" scherm is echt precies goed en ook het beeld en de kleuren zijn gewoon super. :) Zou het dus zéker overwegen als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Blijkbaar is er toch iets mis met de scharnier van het scherm?
Nadat deze fotos gepost waren keek ik naar die van mijn studio en... ja hoor mijn stond ook open!

Laptop is nooit gevallen ofzo, kon het wel mooi terug klikken :p
Vind dat de laptop er overigens een aardig hoog lego gehalte heeft, regelmatig kan je wel ergens op duwen wat dan weer terug tegoei klikt...
Achjah, ale 2 maanden zonder bsod's! whoei! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
  • Laatst online: 18-09 12:56
Als ik allemaal deze ergernissen lees is het toch geen laptop om aan te raden?

Krakend geluid, mediabalk, scharnierpunten van het scherm, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik weet niet of dit al langs gekomen is:
Firmware update voor HLDS GA10N DVD+/-RW drives.
Vaste en verbeterde versies (Alleen Engels)
Improves drive eject performance and prevents eject failure when pressing eject button from occuring.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Mijn Studio 1537 heeft een Optiarc drive, dus daar is deze update niet geschikt voor. Is de Studio 15 dan met verschillende merken drives verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden, ga denk ik inderdaad voor het 1440 scherm, had er al aan zitten denken maar twijfelde nog.
Verder is mijn budget dan zo'n beetje op. (Helaas zijn die ook eindig :P ). Dus wordt het zo'n beetje als bovenstaande. Moet ik toch weer even vooruit kunnen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Bij m'n studio 1537 gaat het led lampje van de accu (het witte rechts) uit terwijl de accu niet volledig is opgeladen. Volgens de handleiding gaat het lampje pas uit als het geheel is opgeladen. Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
TommyCP schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:00:
[...]

Mijn Studio 1537 heeft een Optiarc drive, dus daar is deze update niet geschikt voor. Is de Studio 15 dan met verschillende merken drives verkocht?
Ja, met en zonder BT, die Optiarc is van Sony en met BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de 2 dell studio 15 laptops al 2 maanden in huis vrijwel geen problemen tot dusverre, op een enkel na:

- eject knopje blijft wat langer branden, gaat na 3 of 4 keer uitwerpen weer uit.
- soms loopt ie vast op dell logo, ff esc drukken klaar soms piept ie een paar keer.
- dit alles is maar op 1 laptop, de andere draait probleemloos.

Ook draai ik zware software zoals:
- Photoshop
- Panorama maker
- Fotofusion

Deze progamma's draai ik soms tegelijk, en ook dit geeft geen problemen.

Mijn laptop was de meest standaard uitvoering opgevoerd met een extra ram schijfje en een wat grotere HD, de andere laptop was de meest standaard uitvoering met een wat grotere HD

Kortom heel weinig problemen, denk ook van ''hoe ga je om met je eigendommen'' 80 % van de problematiek hier is, dat je hem uit je handen laat vallen na een maand dat is natuurlijk oliedom.

Rustig en normaal met je spul omgaan, dan gaat alles net ff wat langer mee, niet teveel in je software sleutelen wil ook wel helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 15:03 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb een tijd terug een Dell Studio 1537 met Blu-ray drive voor m'n zusje besteld, en deze had het probleem van een hangende eject knop. Het lampje bleef dan branden, en je kon een schijf ook niet meer ejecten, als er geen schijf in zat kon je er wel gewoon een nieuwe in doen en gebruiken.
In het begin ging het lampje na een paar minuten eject geluiden maken dan wel eens uit, maar vorige week werkte de eject knop gewoon helemaal niet meer.

Ik had er weinig goede hoop voor, maar heb vorige week toch even het BIOS bijgewerkt naar een in februari uitgekomen versie, en sindsdien heeft ze nergens last meer van gehad. :)

Verder toch best een fijn laptopje voor het geld! Heb er alleen wel zelf een 64-bit versie van Vista op geïnstalleerd met het bijgeleverde serienummer. Snap niet goed waarom ze dat af-fabriek niet doen als je 4GB ram besteld.

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 17-03-2009 15:06 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Vandaag monteur langs geweest om me cd-rom drive te vervangen. Ik mag zeggen deze man heeft dit keurig netjes opgelost. Deed niet ruig met het spul om en Dell gaat mij nog bellen omdat dit al de tweede keer is dat hij stuk is. (waarom geen idee)

Ik heb hem uit nieuwschierigheid ook eens gevraagd wat nu het meest voorkomende probleem is bij de dell studio dit waren toch wel:

* Krasjes op mediabar en bij touchpad
* Cd-rom drives :)

Mjha.. ben weer tevreden mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekie3000
Ik zoek nog een mooie tas voor bij mijn studio 1537.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
Het grappige is; de omlijsting aan de voorkant (het zilveren gedeelte) kost € 11,18 ex. btw bij Dell. En dan rekenen ze € 30,- ex btw aan verzendkosten (ongeacht wat je eigenlijk besteld). Dat is echt schofterig hoog maar ja,... ik heb soms het idee dat daar de winst zit....

Maar zo te zien is hij helemaal niet stuk hoor of zie ik daar een barst? Ik vond deze onderdelen ook in de V. S. met veel lagere verzendkosten. Het vervangen van de omlijsting is heel makkelijk. Je kunt hem zo met je vingers lospeuteren. Wel heel voorzichtig met de nokjes, geen kracht zetten maar heel rustig los laten komen (dubbelzijdig tape). Ik denk dat je de jouwe gewoon weer vast kunt klikken en dan is hij weer helemaal goed. Ik had een barst in het achter gedeelte en dan moet je ongeveer de hele display etc. overzetten. Daar heb ik niet zoveel zin in.

Om even in te gaan op de andere berichten:

Ik kon deze kopen met een drie jaar on-site upgrade van de garantie. Samen met de upgrades en de extra kortingen was het gewoon een erg goede deal. Ik wist precies wat ik kocht. Ik ga er van uit dat Dell komt met een oplossing voor die media bar, is het niet nu, dan zeker binnen drie jaar. Voor nu is het klein ongemak (en het probleem is dus niet weg zoals ik eerder meldde) en ik meld hem pas aan bij Dell als ik ergens gelezen heb dat er "echt" iets aan gedaan kan worden.

De boxjes hadden ze net zo goed weg kunnen laten, maar ik luister geen muziek op de laptop, en als ik dat zou doen dan doe ik dat met een koptelefoon. Overigens was het mijn vrouw die met de laptop in een plastic tasje struikelde op de roltrap. De laptop was een cadeaux voor haar. Ze heeft daar wel een goed lesje van geleerd.

Als laatste, ik ben dus ook op zoek naar een goede laptop tas ;)

Groetjes!
Sizzla schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:09:
[...]

Heb bijna hetzelfde voorgehad. Mijn 1537 laten vallen met dit als resultaat:
[afbeelding]

Gelukkig was mijn powerknop niet beschadigd en werkt alles nog prima.
Blijkbaar valt het toch niet echt mee om het zomaar te vervangen, dus laat ik het maar zo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 20:58
Kan iemand mij vertellen of er nu standaard wel of geen MCE afstandsbediening bij de studio 15 hoort te zitten?

ik had eerst een studio15 voor mn zusje besteld, waar de AB ontbrak. Een week later heb ik er één telefonisch besteld waarbij ik nadrukkelijk vroeg om een AB én eentje extra voor mn zusje. Dat kost maar 4 euro extra.
Wat krijg ik nu binnen: één media center edition afstandsbediening, en één travelmate afstandsbediening (die heeft geen mediacenter knop!)... zucht!

volgens mij kloppen de stickers die ze erop plakken ook voor geen meter. Ik heb een core 2 duo P8600 erin zitten, zit er een centrino 2 sticker op...

[ Voor 75% gewijzigd door Menesis op 18-03-2009 13:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Menesis schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:32:
Kan iemand mij vertellen of er nu standaard wel of geen MCE afstandsbediening bij de studio 15 hoort te zitten?

ik had eerst een studio15 voor mn zusje besteld, waar de AB ontbrak. Een week later heb ik er één telefonisch besteld waarbij ik nadrukkelijk vroeg om een AB én eentje extra voor mn zusje. Dat kost maar 4 euro extra.
Wat krijg ik nu binnen: één media center edition afstandsbediening, en één travelmate afstandsbediening (die heeft geen mediacenter knop!)... zucht!

volgens mij kloppen de stickers die ze erop plakken ook voor geen meter. Ik heb een core 2 duo P8600 erin zitten, zit er een centrino 2 sticker op...
De Centrino 2 sticker klopt wel, 'Centrino" is namelijk een platformnaam van Intel (bestaande uit een combinatie van een Intel moederbord, een Intel processor en een Intel wifi kaart).

Hoe dat zit met die afstandsbediening weet ik niet, maar de afstandsbediening die ik heb gekregen is een MCE versie. In de ordergegevens staat hij genoemd als "Travel Remote Control Express Card".

[ Voor 3% gewijzigd door TommyCP op 18-03-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
TommyCP schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:45:
[...]

Hoe dat zit met die afstandsbediening weet ik niet, maar de afstandsbediening die ik heb gekregen is een MCE versie. In de ordergegevens staat hij genoemd als "Travel Remote Control Express Card".
Deze zat (en zit) er bij mij standaard bij. Je ziet hem snel over het hoofd omdat hij apart verpakt is. Lijkt erg op beetje extra documentatie o.i.d..
Pagina: 1 ... 15 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.