Das ook toeval allemaal... ik werd ook al laatst geschopt tijdens het fotograferen omdat ze op de foto wouden. Ik heb daartegen wel die foto gemaakt en ze wel verteld dat ik er niet van gediend was... maarja bij mij was het een erg aantrekkelijke dame die het deed dus speelde de hormoon factor ook weer mee uiteraard.
Maar heb 1 keer een hele bizarre ervaring mee gemaakt dat alsvolgt ging:
Er kwam een noord-afrikaanse jongeman naar mij toe om te vragen of hij met zijn vrienden op de foto mocht... op een toon van: hey fotograaf, maak foto van mij en vrienden. Ondanks de neerbuigende toon die ik onderhand wel gewend ben van dat soort types maak ik toch maar even de foto die overigens naar mijn inzien best wel oke gelukt was en liet hun het resultaat zien.
2 van de 3 vonden het oke en bedankte me ervoor en waren gewoon gezellig bezig, maar 1 ervan (degene die om de foto vroeg) vertelde mij dat hij en belangrijke rol had in de onderwereld en dus niet op de foto mag verschijnen.
Ik: "stomverbaasd"... maar je vroeg mij om je op de foto te zetten ??
Hij: Als je foto op site zet..jij dood bent.
Ik: Gaaf! en met welk type waterpistool ga je dat klaarspelen?
Hij: schelden, doodsbedreigingen en nog allerlij andere poep die uit z'n mond kwam....
Hij stond inmiddels in de houding om me aan te gaan vallen en 2 van zijn vrienden hielden hem tegen en waarvan er 1 vertelde dat die drugs had gebruikt... ik vertelde hem dat het dus beter was dat ze hem mee naar huis namen gezien ik anders 1 van de uitsmijters erbij zou gaan halen (ik heb namelijk geen zin in een knokpartij met me camera in 1 van mijn handen) Vervolgens sleurde die vrienden van hem, hem mee naar buiten. Hij riep vervolgens nog na dat die me zou gaan doodschieten na het feest... dat die me zou opwachten etc.
Ik kon er opzich wel om lachen en dat was waarschijnlijk ook de reden dat die helemaal uit z'n pan ging. Maar uiteraard gewoon naar buiten gelopen zonder uitsmijters of wat dan ook en nooit meer wat van onze "gangster" mogen vernemen.
Neeee jongens... het leven van een fotograaf is geen krentebol