[Ervaringen] Partyfotografie deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste
Acties:
  • 150.813 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:06

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Heb van het weekend weer eens foto's gemaakt in de plaatselijke discotheek.
Zou graag willen horen wat jullie er van vinden en wat ik eventueel kan verbeteren.
Heb iig op iso 1000 en een diafragma van 2.8 foto's gemaakt. Heb ook een omnibounce gebruikt. Zelf ben ik eigenlijk niet helemaal tevreden.

[ Voor 47% gewijzigd door mydogisgone op 29-12-2008 18:38 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela mydo, beetje weinig informatie iso 1000 en f2.8 , weet je de andere instellingen niet meer zoals sluitertijd ?

probeer volgende keer gewoon op M te schieten en zelf met de sluitertijden te spelen. fotos zijn veels te donker en flets. de luitjes zien qua kleur eruit alsof ze al 10 dagen in het mortuarium hebben gelegen :w

zelf kan je in de nabewerking ook nog wel wat doen maar feit blijft dat ze gewoon standaard al te donker zijn.

lees de beginpost ook even door daar staan ook tips in zoals dragging the shutter etc !! :)
en nog beter om gewoon lekker op standje M te kloten met de sluitertijd en waarbij jij op de display het resultaat al goed gaat vinden :)

ben benieuwd naar je volgende serie *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Op zich wel leuke shots, MyDo, maar het zijn niet foto's die er echt uit springen. Ze missen nog net de schwuing. De portretjes zijn leuk, maar vooral als je er op staat. (Da's goed, dat is je doelgroep). Maar de kadering is nu en dan wat krap (afgekapte handjes bijv.). Wat Hos zegt, de kleuren zorgen ook voor fletse huiden.

Ben ook benieuwd naar je volgende serie... *O*

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt toch al heel wat mee te doen met nabewerking, hos. Vooral omdat de foto's juist onderbelicht zijn en niet overbelicht kun je nog veel kanten op. Maar dan moet je dat natuurlijk wel doen.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.jensfotografie.nl/partyshot.jpg

Het is zoals hos zegt ook beter om wat beter op de instellingen te letten, dan hoef je niet extreme bewerkingen uit te voeren om de foto juist belicht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

MyDo,

eh .. ligt het nou aan mij of zijn je pics out of focus? zo ja .. beetje raar, want aan je sig te zien heb je goed gear. en inderdaad .. wat hos zegt .. ;-) .. maar begin is er.

edit:
oh wacht ... de resize hier op de forum is de oorzaak van de "out of focus" ... my bad

en ja .. wat was je sluitertijd? Had je um op M? lijkt erop dat je sluitertijd heel kort was. probeer het eens met een wat langere sluitertijd.

[ Voor 40% gewijzigd door thalyric op 08-09-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mydogisgone schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:24:
Heb iig op iso 1000 en een diafragma van 2.8 foto's gemaakt.
Niet helemaal ontopic maar je kan beter op ISO 1250 schieten met een 30D.

ISO1000 heeft een slechtere ruisprestatie dan ISO1250 en zelfs minder DR dan ISO1600.
Normaal ben ik niet zo'n pixel-peeper maar uit eigen ervaring kwam ik er achter dat ISO1000 wel echt een groot verschil is met de overige ISO stappen. Dit bleek later ook uit verschillende testen door mijzelf en online.
Gewoon op de hele stop ISO waardes blijven of eventueel de +2/3 stapjes. De +1/3 stapjes sla ik zelf gewoon over en presteren het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik zie dat je sluitertijden gebruikt van 1/15 en 1/25 .... ik denk dat je eerder naar 1/5 moet gaan (of nog langer laten belichten), dan krijg je meer kleur in fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:37:
Valt toch al heel wat mee te doen met nabewerking, hos. Vooral omdat de foto's juist onderbelicht zijn en niet overbelicht kun je nog veel kanten op. Maar dan moet je dat natuurlijk wel doen.
hmmm mijn filosofie staat hier juist haaks op, maar ja ik zou hos ook niet zijn als mijn filosofie wel overeenkwam met de anderen :+
ik schiet veel liever overbelicht, dan heb je veel meer kleurinformatie en bereik dan wanneer je onderbelicht. een overbelichte foto donkerder maken levert een veel betere donkerdere foto op dan direct donker schieten. verder kan je met je raw file nog veel meer kanten op. zoals laatst iemand het linkje poste van 'shoot to the right' wat duide op het histogram
oftewel vertaald in het nederlands 'schiet overbelicht' :w

laatst nog in lr wezen rommelen met een normaal belichte foto alwaar behoorlijk wat clipping was in de lucht. gewoon exposure -3.5 gezet (toen was de lucht pas weer unclipped) en met shadow en darkness curves de rest wat goed was weer rechtgetrokken .
het heeft wel wat vreemde artifacts op de randen en het ziet er beetje vreemd uit maar voor de rest toch aardig weten te redden. foto is van een huwelijk van 1 van mijn beste vrienden ;)

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/misc/2008-09-04-huwelijk_martijn_en_els/thumb2/image66.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:43:
laatst nog in lr wezen rommelen met een normaal belichte foto alwaar behoorlijk wat clipping was in de lucht. gewoon exposure -3.5 gezet (toen was de lucht pas weer unclipped) en met shadow en darkness curves de rest wat goed was weer rechtgetrokken .
het heeft wel wat vreemde artifacts op de randen en het ziet er beetje vreemd uit maar voor de rest toch aardig weten te redden.

[afbeelding]
Ziet er wel goed uit, leuke stijl! Alleen heel jammer van die plastic tas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Nu online

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:44:
[...]
Alleen heel jammer van die plastic tas :P
Echt niet, er staat een apple logo op, da's hemelaal de mode accessoire van dit jaar! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:54

allstarted1

WTRFTS

psychodweep schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:42:
Ik zie dat je sluitertijden gebruikt van 1/15 en 1/25 .... ik denk dat je eerder naar 1/5 moet gaan (of nog langer laten belichten), dan krijg je meer kleur in fotos.
mwah, in mijn optiek lukt dat prima op 1/20ste...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3171/2840582712_ba8c155f22.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door allstarted1 op 08-09-2008 19:52 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep mits je genoeg licht hebt natuurlijk, maar zo te zien in zijn fotos ontbrak dat ook nog een keer op die plek dat er voldoende floodlight was door de hele toko heen .

oh en samo die gast met de apple tas werkt al in een apple store toen de pc nog uitgevonden moest worden zo ongeveer :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Kijk dat is wel informatie waar ik wat aan heb. Wat vinden jullie trouwens van de omnibounce, gebruiken of juist niet?
Verder ik schoot inderdaad op 1/15 of 1/25. Maar zal de volgende keer iets meer sluitertijd proberen te gebruiken en inderdaad met een iso van 1250 had ik minder ruis ontdekte ik dan met een iso van 1000.

De volgende keer gaan we het gewoon nog een keer proberen en dan even kijken of ik het nog beter kan maken dan het nu al is.

Iig bedankt voor de reply's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Laatst online: 10:54

allstarted1

WTRFTS

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:58:
yep mits je genoeg licht hebt natuurlijk, maar zo te zien in zijn fotos ontbrak dat ook nog een keer op die plek dat er voldoende floodlight was door de hele toko heen .

oh en samo die gast met de apple tas werkt al in een apple store toen de pc nog uitgevonden moest worden zo ongeveer :+
Mjuh, in deze tent ( het was een grote feesttent ) had je een enorm hoog dak, blauw zeil en 3 rekjes lampen..ook niet om over naar huis te schrijven. Puur op settings dus ;)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allstarted1 schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:04:
[...]

Mjuh, in deze tent ( het was een grote feesttent ) had je een enorm hoog dak, blauw zeil en 3 rekjes lampen..ook niet om over naar huis te schrijven. Puur op settings dus ;)
en ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Euhmmm, mydogisgone: afaik is dat skopje in Beilen? Daar zou ik toch íets meer van maken dan alleen 'de plaatstelijke discotheek'. 4000-5000 man binnen, en een bak licht...

Blijf oefenen, want die club kan je echt meer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh en hier ook nog even snel met wat fototjes gefreubeld die wat meer aanspreken mbt tegenlicht meuk
je weet wel die toestand die je hebt bij bv bloomingdales waarbij de artiesten gewoon voor een ruit geplaatst worden en je dus heel snel clipping krijgt als je met je indoor instellingen een foto wil maken.

weet nu niet of dit een promotie praatje wordt voor mijn fuji s5 aangezien ik niet weet wat er nog in nikon of canon raw files valt terug te halen. resultaat kan misschien beter , maar ja ik heb de cursus 'lightroom voor dummies' dan natuurlijk ook nog niet gevolgd bij SAMO BV :+

in lr heb ik bij deze 3 fotos dus de exposure op -4 gezet en daarna wat met de schuifjes fill light , blacks, en de curves darks en shadows wat proberen terug te krijgen tot iets zinnigs.

voorbeeld voor , een welbekende van hier
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-08-03-taste_it_at_bloomingdale/thumb2/image20.jpg

en erna
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-08-03-taste_it_at_bloomingdale/lr/image03.jpg

dj ervoor (1/30 op f4 iso 800)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-08-03-taste_it_at_bloomingdale/thumb2/image14.jpg

dj erna (de lucht was gewoon suf, in ieder geval geen clipping meer in lr)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-08-03-taste_it_at_bloomingdale/lr/image06.jpg

de artiesten (1/8 op f3.5 iso 800)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-08-03-taste_it_at_bloomingdale/thumb2/image46.jpg

erna
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-08-03-taste_it_at_bloomingdale/lr/image05.jpg

vond het wel leuk om te zien hoe ik hiermee toch redelijk snel clipping kan laten verdwijnen want bij geen 1 van de voorbeelden was er meer clipping aanwezig in de highlights

gewoon als snel gefreubeld voorbeeldje dus, hopelijk kan ik er na de cursus ook nog iets beters van maken dan dit B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het 2e voorbeeld oogt wat mij betreft de "voor" foto toch echt beter.. Contrast is verdwenen en er zit geen diepte meer in de plaat.. Bij de andere 2 vind ik dat de after foto's ook wat flets zijn geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals gezegd jazzs ik ben nog niet helemaal thuis in lr :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:43:
[...]

hmmm mijn filosofie staat hier juist haaks op, maar ja ik zou hos ook niet zijn als mijn filosofie wel overeenkwam met de anderen :+
ik schiet veel liever overbelicht, dan heb je veel meer kleurinformatie en bereik dan wanneer je onderbelicht. een overbelichte foto donkerder maken levert een veel betere donkerdere foto op dan direct donker schieten. verder kan je met je raw file nog veel meer kanten op. zoals laatst iemand het linkje poste van 'shoot to the right' wat duide op het histogram
oftewel vertaald in het nederlands 'schiet overbelicht' :w
Ik neem aan dat je dat doet met raws uit je S5? Met een normale dSLR krijg ik 3,5 stop overbelichting niet recht namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilko schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:38:
[...]

Ik neem aan dat je dat doet met raws uit je S5? Met een normale dSLR krijg ik 3,5 stop overbelichting niet recht namelijk.
yep dit zijn de raw files uit mijn s5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
De meeste mensen hebben die luxe niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij deze dan leuke voorbeeldjes waar een fuji camera tot in staat is dan en waarom er luitjes zijn die kiezen voor een camera die zo traag is en zo weinig megapixels heeft ipv een snellere nikon of canon met meer megapixeltjes :Y)

maar misschien zijn er nog andere die ook nog 3 tot 4 stops overbelichting uit hun nefs of raws kunnen corrigeren :w

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

fyi ... schiet iedereen raw hiero? Ik wel trouwens ... maar kom ook gasten tegen die jpeg schieten ... en als ik vraag waarom geen raw ... is het meestal "geen ruimte" .. of "waarom heb ik dat nodig?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Geen ruimte? CF/SD en HDD's kosten geen drol...

Waarom heb je het nodig: ruimte in je nabewerking m.b.t. whitebalance en exposure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schiet alleen leuke foto's (danseresjes, DJ's en héle lekkere wijven :P ) op RAW, ik heb een hekel aan volle CF-kaartjes dus voor de rest zo veel mogelijk JPEG (vind de picture styles van Canon leuk om mee te spelen :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach met 2 kaartjes van 8 gig duurt het bij mij wel even voordat ze vol zijn :+

maar een fuji raw file daarentegen is wel 25MB (voor degene die het niet weten, de camera is 6 megapixel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

teering .... 25mb? ik vond mijn 10mb al veel

[ Voor 0% gewijzigd door thalyric op 09-09-2008 00:43 . Reden: oeps 10MB was op mijn pentax. 40D poept ong 20mb uit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Henk schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:46:
Geen ruimte? CF/SD en HDD's kosten geen drol...
Die High Speed versies CF/SD kosten toch wat behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
psychodweep schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:53:
[...]

Die High Speed versies CF/SD kosten toch wat behoorlijk.
Die heb je dan ook absoluuut niet nodig voor de meeste bodies, en sowieso niet voor party. Transcend 133X oid is meer dan genoeg, of een sandisk concurrentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Heb je een dure cam met bijbehorende lenzen, ga je bezuinigen op CF kaartjes :P
with Henk, Trancend CF's 133x kosten echt geen drol meer :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:21:
voorbeeld voor , een welbekende van hier
[afbeelding]

en erna
[afbeelding]

dj ervoor (1/30 op f4 iso 800)
Holy shit! Ik wist dat de DR van de S5 bekend (of berucht) was maar dit is wel ziek! Wat een heerlijke sensor! Wel erg ironisch om te zien dat de persoon die het minst nabewerkt met een camera loopt die de meeste nabewerking-potentie heeft O-) .

Om de vraag van mydogisgone te beantwoorden over de omnibounce, daarover verschillen de meningen. Ik ben geen fan van het ding, eigenlijk heb ik er nooit een aangeschaft simpelweg omdat dat kreng veel te duur is. Maar toen ik hem af en toe leende was ik er niet van onder de indruk. Het verschil met een omnibounce is vaak nihil en hangt dus van je eigen manier van fotograferen af. Ik (en een heleboel met mij) kunnen het perfect af zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Henk schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:08:
Euhmmm, mydogisgone: afaik is dat skopje in Beilen? Daar zou ik toch íets meer van maken dan alleen 'de plaatstelijke discotheek'. 4000-5000 man binnen, en een bak licht...

Blijf oefenen, want die club kan je echt meer mee ;)
Ja dat klopt. Die nacht was het er iig niet echt druk. Maar had niet echt de tijd om met instellingen te spelen, werd echt continu aangetikt.
Maar goed de sluitertijd gaan we gewoon wat langer zetten. Is het trouwens toch mogelijk om eens met iemand mee te gaan om wat ervaring op te doen die mij kan wijzen op de fouten die ik maak? Puur om ervaring op te doen. Heb nu 2x foto's gemaakt in skopje. Echt ervaring opdoen kan ik niet omdat ik 250 foto's moet maken en daar moet ik van de leidinggevende aan komen. Anders komt het niet goed.

Dus als iemand misschien zin heeft om mij op weg te helpen zou dat echt super zijn. Jullie zitten er allemaal iig veel langer in dan ik, dus ervaring opdoen van iemand die er al langer in zit is gewoon veel mooier dan continu proberen en blijven proberen. De leidinggevende van dit vond de foto's iig wel goed. Ik was er persoonlijk niet tevreden mee, maar juist omdat ik niet echt kon spelen met instellingen heb ik het hier bij gelaten.

Trouwens hoe zit het met het wit balans? zijn daar nog regels over of is dat puur op eigen gevoel? ik had het met mijn foto's op automatisch staan of kan ik beter een vast wit balans gebruiken?
Josh schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:27:
[...]

Om de vraag van mydogisgone te beantwoorden over de omnibounce, daarover verschillen de meningen. Ik ben geen fan van het ding, eigenlijk heb ik er nooit een aangeschaft simpelweg omdat dat kreng veel te duur is. Maar toen ik hem af en toe leende was ik er niet van onder de indruk. Het verschil met een omnibounce is vaak nihil en hangt dus van je eigen manier van fotograferen af. Ik (en een heleboel met mij) kunnen het perfect af zonder.
Dus qua foto's maken zonder omnibounce is voor jou het verschil nihil om het maar zo te zeggen. Ik heb wel even getest zonder, maar dan kreeg ik veels te overbelichte foto's. Terwijl ik toch TTL gewoon gebruik op mijn cam en verder niet de flitser naar beneden heb gestelt. Misschien dan toch verstandig om een paar stops lager te flitsen? of heb je daar een ander idee over? :)
thalyric schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:39:
MyDo,

eh .. ligt het nou aan mij of zijn je pics out of focus? zo ja .. beetje raar, want aan je sig te zien heb je goed gear. en inderdaad .. wat hos zegt .. ;-) .. maar begin is er.

edit:
oh wacht ... de resize hier op de forum is de oorzaak van de "out of focus" ... my bad

en ja .. wat was je sluitertijd? Had je um op M? lijkt erop dat je sluitertijd heel kort was. probeer het eens met een wat langere sluitertijd.
Hij is zoals het nu lijkt goed qua focus, teminste op de raw files dan. :) Heb hem op M staan, dus ik fotografeer in RAW. Ik ga zeker eens proberen om met een langere sluitertijd te gaan testen. :)

[ Voor 43% gewijzigd door mydogisgone op 09-09-2008 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar wat foto's van de Matrixx afgelopen zaterdag..

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3215/2841407804_d0767ce495.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3095/2840566651_391e777450.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3002/2840566601_d58c8ea1b4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:56:
[...]
Dus als iemand misschien zin heeft om mij op weg te helpen zou dat echt super zijn. Jullie zitten er allemaal iig veel langer in dan ik, dus ervaring opdoen van iemand die er al langer in zit is gewoon veel mooier dan continu proberen en blijven proberen. De leidinggevende van dit vond de foto's iig wel goed. Ik was er persoonlijk niet tevreden mee, maar juist omdat ik niet echt kon spelen met instellingen heb ik het hier bij gelaten.

Dus qua foto's maken zonder omnibounce is voor jou het verschil nihil om het maar zo te zeggen. Ik heb wel even getest zonder, maar dan kreeg ik veels te overbelichte foto's. Terwijl ik toch TTL gewoon gebruik op mijn cam en verder niet de flitser naar beneden heb gestelt. Misschien dan toch verstandig om een paar stops lager te flitsen? of heb je daar een ander idee over? :)
Je zou van mij gerust een keer mee mogen, maar probleem is een beetje dat mijn opdrachtgevers niet zomaar een fotograaf extra willen heben rondlopen. Mocht er iets komen waar het wel kan hou ik je wel op de hoogte.

Qua omnibounce, ik werk amper zonder.. Het is denk ik ook maar net wat je jezelf aanleert, er is niet echt een standaard. Je kan met en zonder schieten, alleen horen er bij elke aanpassing weer andere sluitertijden, iso, flitskracht etc. Het is vooral ook een berg "trial and error" in het begin, alleen dat valt niet mee in een club waar je perse 250 pics moet opleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:03:
[...]

Je zou van mij gerust een keer mee mogen, maar probleem is een beetje dat mijn opdrachtgevers niet zomaar een fotograaf extra willen heben rondlopen. Mocht er iets komen waar het wel kan hou ik je wel op de hoogte.

Qua omnibounce, ik werk amper zonder.. Het is denk ik ook maar net wat je jezelf aanleert, er is niet echt een standaard. Je kan met en zonder schieten, alleen horen er bij elke aanpassing weer andere sluitertijden, iso, flitskracht etc. Het is vooral ook een berg "trial and error" in het begin, alleen dat valt niet mee in een club waar je perse 250 pics moet opleveren..
Juist dat ik nou net het probleem, ik moet die 250 foto's opleveren. Zeker op een stille avond is dat gewoon erg moeilijk. Dus echt testen kon ik niet. Maar het zou wel super zijn als ik eens mee kon, puur als extra om zo nu en dan eens wat opmerkingen op mijn foto's te krijgen om het te verbeteren. Dus echt het opleveren is er niet bij. Gewoon echt om mijzelf te verbeteren zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
En vanwaar heeft ie het getal 250 foto's vandaan? Zelf verzonnen? Gewoon eens met hem gaan praten lijkt me dan? 250 foto's is gewoon lopende band werk.

*klik volgende stelletje *klik

Neem aan dat je ook niet de hele avond fotografeert als opdracht. Blijf je erna toch even hangen en meefeesten en dan wel aparte pictures te maken? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Timo op 09-09-2008 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Nu online

samo

yo/wassup

MyDo, met mij mag je wel eens mee, maar dat is dan wel in Amsterdam... Grote kans dat je hos ook tegen komt dan, dat moet je dan niet erg vinden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

mydogisgone schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:06:
[...]

Juist dat ik nou net het probleem, ik moet die 250 foto's opleveren. Zeker op een stille avond is dat gewoon erg moeilijk. Dus echt testen kon ik niet. Maar het zou wel super zijn als ik eens mee kon, puur als extra om zo nu en dan eens wat opmerkingen op mijn foto's te krijgen om het te verbeteren. Dus echt het opleveren is er niet bij. Gewoon echt om mijzelf te verbeteren zeg maar.
Typisch een gevalletje van liever kwantiteit dan kwaliteit... :r Dat is het eerste wat ik onderuit schop als ze mij vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 07:46:
MyDo, met mij mag je wel eens mee, maar dat is dan wel in Amsterdam... Grote kans dat je hos ook tegen komt dan, dat moet je dan niet erg vinden... :+
ik zal me dan wel ergens in een hoekje verbergen hoor als jullie komen , wil natuurlijk niet in de weg lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ja ik had laatst ook zo'n klant, aantal bezoekers binnen rond de 800-900 en hij wilde minimaal 200-250 foto's. Dat werkt gewoon niet :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het in het begin 1x gedaan. Goede leerschool: nooit meer gedaan. Sta je daar op een feest met 40 man. Tja, wat ga je dan doen? Ik ben foto's van het interieur gaan maken. Ze kunnen het dan krijgen zoals ze het willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

mydogisgone schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:06:
[...]

250???? ja dat is gewoon kwantiteit werk ... beetje overdreven. 100 tot 150 ... ja dat is wel te doen. Meestal schiet ik net over 150 en na LR selectie heb ik tussen 120 - 150. precies genoeg. Vooral als de opdrachtgeven ook nog pics eruit gaat halen, heb je ong 100 die echt de site halen. Meer dan zat. Mensen willen echt niet 250 pics langs om die ene plaatje van hun op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

fooker schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 02:19:
En vanwaar heeft ie het getal 250 foto's vandaan? Zelf verzonnen? Gewoon eens met hem gaan praten lijkt me dan? 250 foto's is gewoon lopende band werk.

*klik volgende stelletje *klik

Neem aan dat je ook niet de hele avond fotografeert als opdracht. Blijf je erna toch even hangen en meefeesten en dan wel aparte pictures te maken? :)
Het is een vrouw. Ik ben bijna continu aan het klikken. Heb niet echt tijd om even te experimenteren. Maar klopt het is lopende band werk. Maar dat is ook wat ze willen. Maar ik wil zelf gewoon meer kwaliteit gaan leveren. Dus vandaar dat ik ook jullie expertise vraag. :)
Lijkt me zeker eens leuk, om mee te lopen. :) Afstand is opzich geen probleem. :)

[ Voor 19% gewijzigd door mydogisgone op 09-09-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

mydogisgone schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:09:
[...]

Het is een vrouw. Ik ben bijna continu aan het klikken. Heb niet echt tijd om even te experimenteren. Maar klopt het is lopende band werk. Maar dat is ook wat ze willen. Maar ik wil zelf gewoon meer kwaliteit gaan leveren. Dus vandaar dat ik ook jullie expertise vraag. :)

[...]

Lijkt me zeker eens leuk, om mee te lopen. :) Afstand is opzich geen probleem. :)
offuh ... van elk peopleshot 2x schieten hahaha ... zegguh 2 varianten ;-) ... 250/2 = 125 ... is al wat stuk minder. Ga je gewoon in het begin als een gek veel schieten. De barmensen ook ff dubbel schieten. De DJ's oko ff dubbel schieten ... dan kom je er ook wel ;-). Dus eerst 1,5 uur als een gek veel dubbel schieten en dan de rest lekker experimenteren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

thalyric schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:45:
[...]

offuh ... van elk peopleshot 2x schieten hahaha ... zegguh 2 varianten ;-) ... 250/2 = 125 ... is al wat stuk minder. Ga je gewoon in het begin als een gek veel schieten. De barmensen ook ff dubbel schieten. De DJ's oko ff dubbel schieten ... dan kom je er ook wel ;-). Dus eerst 1,5 uur als een gek veel dubbel schieten en dan de rest lekker experimenteren ;-)
Ja dat kan, maar krijg door de vorige fotograaf altijd opmerkingen naar me kop dat ze er niet op staan. Haha. :P Maar goed die andere jongen fotografeert ook maar raak heb ik soms het idee. Iig ik ga binnenkort gewoon lekker ff testen in een lokale MINI discotheekje op een vrijdagavond. Daar komen slechts 50 man op een avond dus experimenteren tot ik neer val he :) Hopelijk levert dat wel wat op voor mezelf.

Trouwens mijn vraag over het wit balans is nog niet beantwoord. Wat is over het algemeen een gebruikte instelling op feesten of in discotheken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witbalans kan je denk ik best op auto laten staan. De omstandigheden wisselen zo snel dat je het beter zo laat en in de nabewerking kan corrigeren indien nodig. Ik doe het althans op die manier.

Ivm aantal foto's? Lijkt me toch wat gek dat op voorhand een aantal fotos wordt afgesproken? Denk dat je dit als fotograaf het best kan inschatten toch? Beter een kleine goeie reeks dan massa's foto's waar niemand iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Nu online

samo

yo/wassup

Het is ook wel goed om een portfolio te hebben waarnaar je kan verwijzen en zeggen dat je goed kan inschatten hoeveel foto's nodig is.
Of bespreek dat je het een keer minder doet, bij wijze van test. Dan kan je daarna uitleggen waarom dat beter/slechter is, en zo samen werken naar een betere vastlegging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

ik zou ook gewoon de WB op auto staan en op je pc door LightRoom halen en dan beslissen of je de WB echt moet aanpassen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

thalyric schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:19:
ik zou ook gewoon de WB op auto staan en op je pc door LightRoom halen en dan beslissen of je de WB echt moet aanpassen of niet
Oke dan :) Had hem iig al op automatisch. Dus aanpassen kan altijd nog in lr. Maak toch altijd foto's in Raw :)

[ Voor 16% gewijzigd door mydogisgone op 09-09-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

De witbalans setting heeft alleen invloed op de JPEG plaatjes, een RAW image is, zoals de naam al doet vermoeden, rauwe sensor data, zonder manipulatie om de witbalans te corrigeren.
Ik gebruik zelf Nikon Capture NX om RAW files om te zetten, die heeft een relaxte manier om snel de witbalans goed te zetten, sowieso als iets op de foto staat waarvan jij weet dat het wit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela samo is dit niet iets mydo mee naar toe te nemen *O* *O* *O*
http://www.burlesquefreakout.com/NextShow.htm

ik zal dan wel gedwee in een hoekje gaan staan hoor en jou met je pupil niet in de weg lopen O-)

en ik beloof je dat ik hem geen vreemde hossige dingen zal leren O-)

ik wil natuurlijk niet het verkeerde voorbeeld geven en al die dingen die samo je net geleerd heeft weer willen afleren O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Nu online

samo

yo/wassup

Hehe, natuurlijk ben je braaf, hos. O-) Daar heb ik het volle vertrouwen in!
Dus, MyDo, kan je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:55:
De witbalans setting heeft alleen invloed op de JPEG plaatjes, een RAW image is, zoals de naam al doet vermoeden, rauwe sensor data, zonder manipulatie om de witbalans te corrigeren.
Ik gebruik zelf Nikon Capture NX om RAW files om te zetten, die heeft een relaxte manier om snel de witbalans goed te zetten, sowieso als iets op de foto staat waarvan jij weet dat het wit is :)
De witbalans heeft wel degelijk invloed op raw, alleen kun je het later aanpassen zonder kwaliteits verlies. Scheelt een heleboel editen als je witbalans goed staat. Zou een beetje zonde zijn van de Expodiscen van deze wereld als het niet zo was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@samo: ben jij ook geboekt voor de 19de en 20ste? Zo niet, babbel even met Eline, ze wilden jou ook vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

samo schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:54:
Hehe, natuurlijk ben je braaf, hos. O-) Daar heb ik het volle vertrouwen in!
Dus, MyDo, kan je dan?
Lijkt mij zeker wel leuk! De 19e? Stuur me anders even een DM met waar meer info van hoe en of wat en hoe laat ik aanwezig moet zijn. :)

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Nu online

samo

yo/wassup

J3roen schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:00:
@samo: ben jij ook geboekt voor de 19de en 20ste? Zo niet, babbel even met Eline, ze wilden jou ook vragen.
ow verrek.... ja bespreek ik even met haar, komt helemaal goed...en anders kan MyDo gezellig met Hos2 mee natuurlijk! :+
mydogisgone schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:04:
[...]

Lijkt mij zeker wel leuk! De 19e? Stuur me anders even een DM met waar meer info van hoe en of wat en hoe laat ik aanwezig moet zijn. :)

:>
doen we

[ Voor 29% gewijzigd door samo op 09-09-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Omdat Fooker net zat te zeiken zal ik maar weer even wat van me laten horen, ja ik leef nog en doe nog PFG, maar ik post gewoon niet alles meer. Toch even een ander projectje om jullie mee zoet te houden...

Ixus powerrrrrrrrr! (en niet te vergeten, de compressie van Joetjoep).

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=3mooc13h2Tg]

(zomaar wat geprol met een Ixus, aangezien ik me verveelde haha)

[ Voor 6% gewijzigd door Nik op 09-09-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Pfoeh jaaa nu ben ik een zeikerd ! :P Naja dan moet ik ook maar even wat laten zien:

Enter the moshpit:
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/maffiaparty/images/162-Hatseflats-Maffiaparty-IMG_1085.jpg

Snuiver:
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/maffiaparty/images/143-Hatseflats-Maffiaparty-IMG_1006.jpg

Het was een lokaal buurtfeestje dat ieder jaar georganiseerd wordt, dit keer als thema maffia party. Veel bier, ons kent ons, dus uber gezelligheid ;) en bijna hos-like vage foto's soms :+

[ Voor 42% gewijzigd door Timo op 09-09-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

fooker schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:37:
Pfoeh jaaa nu ben ik een zeikerd !
Niet alleen nu...

edit @ 24uur-later-modus: Did I kill the topic? :9
edit 2 @ 48uur-later-modus: Yes I did! B)

[ Voor 25% gewijzigd door Nik op 11-09-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

zo .. bijna weekend ... en waar zult gij allemaal zijn? ... morgen als het goed is in powerzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 19-09 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Vanavond 2 feestjes, Swingcafé XXL (groot uitgevallen caféfuif met vorig jaar heel knappe decoratie en belichting) en Jungle Fever (boenkfuif net over de NL grens, ik ken de mensen die het organiseren dusja)
Morgen "The Combination" @ boenkdiscotheek The Oh!

goed gevuld weekend dus :)

en om nog even met wat foto's te gooien: deze zijn van vorige week @ The Oh!

1. Security keek en zag dat het goed was
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/the-combination-1-oh-gavere/the_combination_1_010.jpg

2. overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/the-combination-1-oh-gavere/the_combination_1_027.jpg

3. act op stelten
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/the-combination-1-oh-gavere/the_combination_1_034.jpg

4. dansers in de laser
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/the-combination-1-oh-gavere/the_combination_1_079.jpg

5. en nog een pplshotje
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/the-combination-1-oh-gavere/the_combination_1_080.jpg

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond eerst een fotoopdracht *O*
daarna club 8, morgen misschien nog nataraj op zandvoort, dan om 9 uur leuk ska bandje karmakonga in de westerliefde en daarna nog earthdance in de mega vage lokatie DB (is 8 op de schaal van hos :w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Nu online

samo

yo/wassup

Gisteren popprijs Amsterdam geschoten, vanavond Blend in Paradiso... Morgen nog geen plannen... Maar je weet hoe dat kan gaan...

Verwijderd

hela samo morgen anders mee naar karmakonga en earthdance ;)

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:59

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:10:
vanavond eerst een fotoopdracht *O*
daarna club 8, morgen misschien nog nataraj op zandvoort, dan om 9 uur leuk ska bandje karmakonga in de westerliefde en daarna nog earthdance in de mega vage lokatie DB (is 8 op de schaal van hos :w )
ik ben benieuwd naar karma konga! Ska is vet 8)

Verwijderd

Meulugar schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:30:
[...]

ik ben benieuwd naar karma konga! Ska is vet 8)
tot vanavond dan ?? :w

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Had ik al gezegd dat ze op Swingcafé XXL een prachtige opbouw en verlichting zouden hebben? _/-\o_

Ben rond half 7 's avonds naar daar gereden en nog helpen opbouwen, in totaal ongeveer 4 uur gebouwd aan die kubus 8)7

1. overzichtje, achter de kubus zit de "energytoog", daarnaast "Flugeltoog" dan DJ, dan "Drankmobiel", onder mij was 1 lange toog met daarnaast nog drankbonnenverkoop en rond de kubus was de jenevertoog
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/xxl_preview/xxl_preview1.jpg

2. De kubus
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/xxl_preview/xxl_preview2.jpg

3. ze hadden dus jenever :9
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/xxl_preview/xxl_preview3.jpg

4. en er waren dames :)
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/xxl_preview/xxl_preview4.jpg

• thalyric

thalyric

God

wow die cubus is wreed

Verwijderd

groetjes uit club8 :w

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-09-12-club8/600/dscf2655.jpg

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik mag vanavond trouwens terug naar The Oh! waar ze een "fotostudio" ingericht hadden vorige week. (Eigenlijk gewoon witte folie op de muur geplakt en daar mogen de mensen dan voor gaan poseren)

Natuurlijk weerkaatst die folie enorm waardoor het moeilijk is om er deftige platen uit te halen. Omgevingslicht is ook vrijwel nihil omdat het in een afgesloten deel is waar de spots van de zaal niet schijnen...

Iemand tips om daarmee om te gaan hoe je dat deftig belicht krijgt met slechts 1 flitser? Bouncen is moeilijk, er is wel een wit plafond, maar er zit een dikke buis van de luchtcirculatie in de weg, muren zijn zwart...

Ik heb al wat voorstellen gedaan naar hen toe om een gekleurde achtergrond te nemen of een grote doek met hun logo (veel mensen in zwart gekleed, dus met die witte achtergrond ogen die foto's gewoon saai...)

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 22:46
Gewoon een beetje schuin voor de folie gaan staan? Als je die ruimte hebt tenminste..
Invalshoek = uitvalshoek, geen weerkaatsing meer..

Met een oncam flitser zou je ook eens naar die grote diffusers kunnen kijken, die geven uit zichzelf een iets mooier licht als je niet kan bouncen.

[ Voor 35% gewijzigd door Arrigi op 13-09-2008 16:14 ]

• psychodweep
Gisteren weggeweest in zo'n uitgaansbuurt met veel cafés, sfeerfotos vielen er niet echt te trekken, want die cafés zijn klein en hun belichtingsapparatuur is beperkt. Het was m'n eerste keer dat ik m'n DSLR meenam bij het uitgaan, dus schiet me niet dood als ik wat fouten maak:
(gebruikte apparatuur: Canon 450 + 18-55mm IS kitlens + SL 430 EX II + omnibounce dopje)

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3053/2852693768_f4682451d7.jpg?v=0

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3068/2851857953_7057c2d43d.jpg?v=0

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3167/2851857791_736e479c9d.jpg?v=0

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3235/2852691900_9d0dd575be.jpg?v=0

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3198/2851858183_e72f8ce8c3.jpg?v=0

6.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3201/2852694000_9d831de8d8.jpg?v=0

Sommige fotos mochten wel wat meer gecentreerd staan, maar zal ik de volgende keer beter op letten.

edit:
owja, foto 1+6 zijn in een ander café getrokken dan (2-5)

[ Voor 3% gewijzigd door psychodweep op 13-09-2008 16:21 ]

Verwijderd

hmm psychodweep, niet slecht voor een eerste keer , beetje te donker naar mijn smaak en de kleuren van de huidtinten zijn wat vreemd maar waarom zouden sommige fotos meer gecentreerd moeten staan ?? volgens mij worden er aan partyfotos nog niet de eisen gesteld die voor een pasfoto gelden en waarvoor ook geen enkele vaardigheid op het naleven van wat suffe regeltjes zoals 'gecentreerdheid' nodig is :w

en hier nog wat ongecentreerde fotos van club 8 :+
http://thehospages.com/pi...parties/2008-09-12-club8/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 19:14 ]

• psychodweep
In die cafés waren er nauwelijks (of geen waar ik trok) zo'n stroboscopen (of hoe noemen ze die lampen) ? Vandaar denk ik dat er weinig kleur in de fotos is.
Ik heb sluitertijden genomen van een kwart seconde op ISO 800... en denk wel dat dit voldoende was. Verder was het zoeken naar plaatsen om op te bouncen.

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

psychodweep schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:25:
In die cafés waren er nauwelijks (of geen waar ik trok) zo'n stroboscopen (of hoe noemen ze die lampen) ? Vandaar denk ik dat er weinig kleur in de fotos is.
Stroboscopen zijn van die flitslampen, meestal wit, soms met kleurfilter of zelfs aanpasbaar kleur, maar dat wil je echt niet als achtergrond, veel te sterk en veel te kort :P

Jij hebt het waarschijnlijk op par's (vaste lampen, vaak met kleurfilter voor) moving heads (lampen die alle kanten kunnen opdraaien, verschillende kleuren hebben en vormpjes kunnen weergeven dmv gobo's) of scanners (vaste lamp met beweegbare spiegel, kan ook verschillende kleuren en vormen weergeven)
Dat is zowat het meest gangbare, uiteraard heb je tegenwoordig ook led pars, led tubes en anders leuks waar ik de naam nog van moet leren :9

De meeste café's houden het doorgaans op de par's, moving heads en scanners gaan ietwat boven budget, net als de aansturing ervan :9

Verwijderd

hela hoeveel kleur er in de fotos komt bepaal je toch echt zelf hoor :+

en je denkt dat het wel voldoende was qua instellingen ??
ik denk pas dat mijn instellingen goed zijn als ik tevreden ben over de foto zoals ik hem graag wil hebben :+

zijn deze fotos qua kleur en flitsinvulling ook zoals jij ze het liefst had willen hebben ?
zo ja dan is het gewoon goed en niet 'wel voldoende' , zo nee dan waren je instellingen nog niet voldoende ;)

en ppfreddy volgende keer gewoon spelen met die strobo's best leuk hoor :+ , alleen wat minder als die dingen volstrekt willekeurig aangaan :X :X :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 20:12 ]

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

dat bedoel ik hos, als je weet dat ze eraan komen kan je je erop voorbereiden en kan het hele leuke platen opleveren, maar, als ze die te pas en te onpas aangooien zit je de hele tijd wieltjes te draaien :X Voor portretjes wacht ik meestal totdat ze terug uitzijn :)
Alleen moeilijk als de LJ je in het oog houdt en hij je wat wil pesten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:59

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ppFreddy schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:29:
dat bedoel ik hos, als je weet dat ze eraan komen kan je je erop voorbereiden en kan het hele leuke platen opleveren, maar, als ze die te pas en te onpas aangooien zit je de hele tijd wieltjes te draaien :X Voor portretjes wacht ik meestal totdat ze terug uitzijn :)
Alleen moeilijk als de LJ je in het oog houdt en hij je wat wil pesten :9
ik dacht altijd als hier weer over het peopleshot gedoe gepraat werd van: Dat valt toch best mee? ik was gister in Assen en had mijn panasonic fz8 mee om gewoon mijn maten en het feest een beetje vast te leggen. dat is dus een simpel ding zonder externe flitser etc.. en ik ben zo vaak op mijn schouder getikt. dat ik jullie nu wel een beetje begrijp :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulugar schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:19:
[...]
en ik ben zo vaak op mijn schouder getikt. dat ik jullie nu wel een beetje begrijp :>
dan heb je nog geluk dat ze niet aan je cam zitten, aan je armen gaan hangen etc etc etc.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien gaan jullie wel naar de verkeerde feestjes als je dat soort publiek hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Nu online

samo

yo/wassup

Ik ben op een intreeweek feest 2x geschopt om de aandacht te krijgen... Die jochies kregen ook een hele preek van mij dat het op die manier niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hier alvast een mittnickje van de cd release van karmakonga

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/bands/2008-09-13-karmakonga_cd_release/thumb2/image46.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:02:
[...]

dan heb je nog geluk dat ze niet aan je cam zitten, aan je armen gaan hangen etc etc etc.. ;)
Ben zo iemand tegengekomen die zo in m'n oor riep: "ik heb een Canon 350D" en "mag ik een foto nemen met jouw toestel ?" en maar blijven doorrammen of hij een foto mocht nemen met m'n toestel he.... heb ik m'n best gedaan om kalm te blijven.
Volgens een vriend van hem had hij al 5 Duvels gedronken en je zag het ook, hij viel daarna bijna op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
samo schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:50:
Ik ben op een intreeweek feest 2x geschopt om de aandacht te krijgen... Die jochies kregen ook een hele preek van mij dat het op die manier niet werkt...
lol, ik ook al.. keek die meiden aan met een blik van "ben je wel lekker?", vervolgens doorgelopen. Opzouten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hier nog 1 van earthdance alvast
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-09-13-earthdance/dscf3000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Das ook toeval allemaal... ik werd ook al laatst geschopt tijdens het fotograferen omdat ze op de foto wouden. Ik heb daartegen wel die foto gemaakt en ze wel verteld dat ik er niet van gediend was... maarja bij mij was het een erg aantrekkelijke dame die het deed dus speelde de hormoon factor ook weer mee uiteraard.

Maar heb 1 keer een hele bizarre ervaring mee gemaakt dat alsvolgt ging:

Er kwam een noord-afrikaanse jongeman naar mij toe om te vragen of hij met zijn vrienden op de foto mocht... op een toon van: hey fotograaf, maak foto van mij en vrienden. Ondanks de neerbuigende toon die ik onderhand wel gewend ben van dat soort types maak ik toch maar even de foto die overigens naar mijn inzien best wel oke gelukt was en liet hun het resultaat zien.

2 van de 3 vonden het oke en bedankte me ervoor en waren gewoon gezellig bezig, maar 1 ervan (degene die om de foto vroeg) vertelde mij dat hij en belangrijke rol had in de onderwereld en dus niet op de foto mag verschijnen.

Ik: "stomverbaasd"... maar je vroeg mij om je op de foto te zetten ??
Hij: Als je foto op site zet..jij dood bent.
Ik: Gaaf! en met welk type waterpistool ga je dat klaarspelen?
Hij: schelden, doodsbedreigingen en nog allerlij andere poep die uit z'n mond kwam....

Hij stond inmiddels in de houding om me aan te gaan vallen en 2 van zijn vrienden hielden hem tegen en waarvan er 1 vertelde dat die drugs had gebruikt... ik vertelde hem dat het dus beter was dat ze hem mee naar huis namen gezien ik anders 1 van de uitsmijters erbij zou gaan halen (ik heb namelijk geen zin in een knokpartij met me camera in 1 van mijn handen) Vervolgens sleurde die vrienden van hem, hem mee naar buiten. Hij riep vervolgens nog na dat die me zou gaan doodschieten na het feest... dat die me zou opwachten etc.

Ik kon er opzich wel om lachen en dat was waarschijnlijk ook de reden dat die helemaal uit z'n pan ging. Maar uiteraard gewoon naar buiten gelopen zonder uitsmijters of wat dan ook en nooit meer wat van onze "gangster" mogen vernemen.

Neeee jongens... het leven van een fotograaf is geen krentebol :+

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela zoals eerder gezegd, misschien ga je wel naar de verkeerde feesies :+

oh en hier nog een toiletshot van gisteravond. naast earthdance was er ook nog een of ander decadent feesie aan de gang. moet niet vreemder worden als tommy hilfiger types nu ook al in een kraakpand hun feesie gaan houden 7(8)7

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-09-13-earthdance/dscf3080.jpg

en hier nog 1 dan op het feesie weer zelf
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-09-13-earthdance/600/image39.jpg

en hier in ieder geval van earthdance de compilatie, heb die van het andere feesie er maar uit gelaten, anders zitten er opeens strippende dames tussen :+
http://thehospages.com/pi...es/2008-09-13-earthdance/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

-knip-

In dit topic staan we een hoop toe, maar het blijft got en we hebben dus een aparte vraag&aanbod mogelijkheid. Het forum is hier niet voor.

[ Voor 71% gewijzigd door Nomad op 15-09-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
psychodweep schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:31:
[...]

Ben zo iemand tegengekomen die zo in m'n oor riep: "ik heb een Canon 350D" en "mag ik een foto nemen met jouw toestel ?" en maar blijven doorrammen of hij een foto mocht nemen met m'n toestel he.... heb ik m'n best gedaan om kalm te blijven.
Volgens een vriend van hem had hij al 5 Duvels gedronken en je zag het ook, hij viel daarna bijna op de grond.
"Mag ik volgende week als ik ga stappen met m'n maten dan ook je auto lenen? Ik heb een rijbewijs hoor! En ik rij zelf een Twingo!"

Zucht, had er afgelopen vrijdag ook weer verschillenden. En mensen die hard aan me trekken of zelfs schoppen ben ik heel snel klaar mee. Die laatsten hoeven bij mij niet meer te rekenen op een leuke foto van ze...

@ CaVeFiSh's gangsters verhaal;
Begin dit jaar op een strandfeest een of andere wause gozer die ook een foto wilde en daarop z'n doosje pillen trots liet zien. Meteen na het maken van de foto werd ie door z'n maten gewaarschuwd dat ie dat beter niet had kunnen doen. Begon ie mij te etteren dat ik die foto moest verwijderen. De halve avond last gehad van die gast. Op een gegeven moment stond ie verdacht achter me met iets te spelen. Toen ik me omdraaide liep ie alsnog weg terug naar z'n maten. Ik zag nog net dat ie een vlindermes aan z'n maten gaf. Hij heeft het iig geweten :P

Anyway, ook van dat soort acties ben ik niet gediend en heb ik mijn middelen voor... :P

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Had ook zoiets een x.

Was paar weken geleden in Jimmy woo. Ik kom daar binnen, 1e keer. Dus ik wat test shots gedaan, gewoon random richting, flitsen, pice verwijderen aanpassen, flitsen, pic verwijderen aanpassen. Komt een gast naar me toe. Hij wou niet op de foto. Ik zeg "geen probleem, alles is al weg". Ik laat hem mijn display zien en mijn camera zegt "geen beeld beschikbaar". Gast zegt "nee je moet hem echt verwijderen .. ik weet hoe die dingen werken "... yeah right. Uit eindelijk geeft hij het op en gelooft dat ik dus NIKS op mijn kaart heb staan. De avond verloopt goed. Tot ik weer boven ben. Ik maak een pic van een vrouwke, alleen had mijn cam gekanteld en mijn flisters was ook nog 45 graden naar boven en als je die kantelt en flits flits ti ... jawel naar de zijkant. En wie stond daar? Meneer die niet op de foto wil. Kom hij naar me toe stormen .. natuurlijk weer kwaad. Ik laat zien dat hij er niet opstaat en gaat were terug waar hij stond. Maar hij stond met dnek ik zijn vriendin. Die zag alles gebeuren en zag ook dat ik geen pic van hem had gemaakt. Zij helemaal boos op hem en loopt weg. Beteuterd dat hij was liep hij naar mij toe ... en deed iets wat ik eigenlijk niet verwachte ... hij boos zijn excuses aan en zei "ik wil echt niet op de foto, sorry man". Dus ik zeg "geen probleem ik maak gewoon geen pic van jou .. jij blij ik blij"..... en hij liep weer weg ..... zucht ... sommige mensen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Ah ben weer terug ;-) Nu ff wat pics .. niet veel hoor ..

Soul train @ Vak Zuid .. leuk feestje ... vind alleen de lokatie niet zo .. maar ja ..

#1 Snoepje?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3292/2859783771_72b683fefc.jpg

#2 Voetjes van de vloer
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3030/2860616290_7c2f1f9c4c.jpg

#3 Cheers!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3236/2860613182_6c945cc34b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 08:00
De lelijkste groepsfoto ooit :

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/bd/20080914_bd046.jpg

Wallpaper-formaat op verzoek :P

Maar, wie is er volgende week bij Bloomingdale? Closing party.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Daar hadden ze dus in de Watergate club in Berlijn iets op gevonden; "No camera's alowed!"

En waarom? De privacy van de bezoekers was ze meer waard dan die pica's... In de eerste 2 minuten werd me eik ook meteen duidelijk waarom...
Verder wel een gezellige avond gehad hoor, zonder camera's! :Y)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

GerardHenninger schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:54:
De lelijkste groepsfoto ooit :

Wallpaper-formaat op verzoek :P

Maar, wie is er volgende week bij Bloomingdale? Closing party.....
HAHAHAHA OMG! .... ja de closing party ... wil ik zekerz wel bij zijn ... en most of all wil wel pics daar maken ... ff mijn organisatie lief aankijken of ze niet wat kunnen fixen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

thalyric schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:24:
[...]

HAHAHAHA OMG! .... ja de closing party ... wil ik zekerz wel bij zijn ... en most of all wil wel pics daar maken ... ff mijn organisatie lief aankijken of ze niet wat kunnen fixen ...
Ik heb het vermoeden dat het nogal druk wordt qua fotograafjes die avond.

Verhouding feestganger:fotograaf > 1:1? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:37

momania

iPhone 30! Bam!

Laatste keer waren er alleen van GoT al 8 fotografen oid 8)7

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh closing party komende zondag , hmmmm daar moet natuurlijk ook wel iemand bij zijn die de vage fotos voor zijn rekening neemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Nu online

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:19:
oh closing party komende zondag , hmmmm daar moet natuurlijk ook wel iemand bij zijn die de vage fotos voor zijn rekening neemt :+
wie stelde je voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ja dat wordt nog moeilijk, ik kreeg laatst al het verwijt dat mijn fotos veels te scherp waren :S en mijn pupil heeft ook niet echt veel van me overgenomen en geleerd qua onscherpte dus dat schiet ook niet op :+
Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Nieuw hier? Lees eerst de topicstart. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.