Grappig dat verhaal van Patrick. Ken em wel een beetje (vaak genoeg discussies met em gehad over andere zaken dan fotografie). In dit geval ben ik het helemaal met em eens. Soms voel ik mij echt een oude lul als ik zie hoe sommige zich proberen voor te doen tijdens het uitgaan.
Afgelopen vakantie naar Kreta geweest. Was niet direct m'n eerste keus maar was al vaak zat naar diverse spaanse eilanden geweest dus wilde een keer ergens anders heen. Nu heb je daar Star beach, erg populair onder jongeren. Nu is het blijkbaar mode (ik wist het niet eigenlijk) om een boxershort onder je zwembroek aan te hebben. Dus 95% van alles wat door rondloopt heeft heel ruig een Bjorn Borg boxershort onder z'n zwembroek (steekt erbovenuit zodat iedereen dat ziet). Uiteraard hebben ze allemaal hetzelfde merkje.
Ik vond het maar lachwekkend, want al die gasten willen het allemaal graag tonen, dus blijkbaar geeft het ze een voldoening dat ze net als alle andere jongens 'erbij horen', ofzo.
Of neem die zonnebrillen... hoe vaak komt het wel niet voor dat mensen tijdens het uitgaan hun hippe zonnebril op doen. Een zonnebril in een donkere tent opzetten... waarom; omdat je dan cool bent. Juistem
Ik snap dat het cool is om bepaalde kleding of merken te dragen (al snap ik niet wat er cool aan is al 90% hetzelfde merk heeft, zie hierboven), zelf vind ik een merkje op z'n tijd ook prima en geeft nou eenmaal een soort voldoening, is menselijk. Maar veel jongeren slaan momenteel door met dat 'kijk mij cool zijn' gebeuren. Ze moeten de marketingbaan zoeken, want als jongere moet je natuurlijk met al die kledingtrends meedoen, jezelf altijd cool gedragen (wat je alleen bent met de juiste kleding) en dit via meerdere wegen naar buiten brengen. Dus je moet op bepaalde feestjes aanwezig zijn, je moet een coole hyves hebben met zoveel mogelijk vrienden en regelmatig verse foto's waar je met je hippe zonnebril op een donkere party midden in de nacht opstaat, enz.
Overigens doe ik ook wel met de mode mee (al was dat show-je-bjorn-borg-boxershort-boven-je zwembroek-uit gebeuren nooit bij mij aangekomen), wil er wel netjes/up-to-date uitzien, maar ik vraag mij niet continu af hoe ik ga overkomen op de buitenwereld.
Nog zoiets is lachen als je op de foto staat. Want dat is ook niet ruig. Ik gniffel altijd weer als ik mensen op de foto moet zetten die juist niet lachend op de foto willen staan. Beetje semi-ruig/sexy ofzo om zich heenkijken en dan moet je een foto maken. Bah.