[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 44.033 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:12
kutkip schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:55:
Jammer dat er niemand iets schrijft over de Samsung Syncmaster 2443NW. Iemand ervaring met deze monitor?
250€ voor een a-merk 24" lijkt me niet verkeerd, je zult het alleen met een analoog signaal moeten doen.
Ik heb nu een dag of 4 2x een 2443NW op mijn bureau, en een ervan bevalt super!
De ander heeft een beetje onscherp beeld, dit komt (neem ik aan) omdat deze via een extra verlengkabel is aangesloten. Nu heeft mijn vga-kaart (Ati HD4850) 2 DVI-uitgangen en dus zijn de monitoren aangesloten met 2 converters, ik vraag me nu dus af wat beter is:

VGA-kaart -> converter -> vga-kabel -> scherm
Of:
VGA-kaart -> DVI-kabel -> converter -> scherm

Of maakt dit niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
DRAFTER86 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 03:34:
[...]

De ander heeft een beetje onscherp beeld, dit komt (neem ik aan) omdat deze via een extra verlengkabel is aangesloten. Nu heeft mijn vga-kaart (Ati HD4850) 2 DVI-uitgangen en dus zijn de monitoren aangesloten met 2 converters, ik vraag me nu dus af wat beter is:

Of:

Of maakt dit niks uit?
Volgens mij maakt het niets uit en ligt het aan de kabel. Maar ik snap niet goed waarom je een verleng kabel nodig hebt. Ik weet wel dat de kabels die bij het scherm zaten erg brak zijn en heel kort. Ik heb gewoon een kabel van een Dell scherm gepakt veel steviger en langer.

Sowieso zijn verloopstukjes nooit bevorderlijk voor de kwaliteit. Je hebt altijd wel wat verlies of het nu om beeld gaat of audio of andere dingen. Dus ik zou dan voor 20 euro even een of twee goede kabels kopen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Astennu schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:19:
Sowieso zijn verloopstukjes nooit bevorderlijk voor de kwaliteit. Je hebt altijd wel wat verlies of het nu om beeld gaat of audio of andere dingen. Dus ik zou dan voor 20 euro even een of twee goede kabels kopen.
Dus dan het liefst 1 van dvi naar d-sub zodat je niet zit te klooien met verloopstukjes en je meteen een goede kabel hebt die voor beide schermen hetzelfde is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wiethoofd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:40:
[...]

Dus dan het liefst 1 van dvi naar d-sub zodat je niet zit te klooien met verloopstukjes en je meteen een goede kabel hebt die voor beide schermen hetzelfde is.
Lieft niet gewoon DVi - DVI. Dsub is analoog = minder goed beeld.

De schermen hebben 1 DVI en 1 dsub de HD4850 2x DVI dus waarom dan met dsub klooien als je DVI kunt gebruiken ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Astennu schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:53:
Lieft niet gewoon DVi - DVI. Dsub is analoog = minder goed beeld.

De schermen hebben 1 DVI en 1 dsub de HD4850 2x DVI dus waarom dan met dsub klooien als je DVI kunt gebruiken ?
De schermen zijn alleen D-sub, dus vandaar mijn suggestie voor zo'n kabel, anders is het ook niet logisch dat de TS met verloopstukjes werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ah ok ik dacht dat hij net als de 226bw en de 2253 wel een DVI poort zou hebben. Voorheen deed ik dat altijd met een DSUB kabel en een convertor op de video kaart maar dat is niet helemaal optimaal. Dus dan is jou oplossing wel beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 15-10-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 10:07
Heel even wat vraagjes over de T260 en de T260HD schermen.

Deze hebben een hdmi poort, heeft de monitor ook 1 op 1 pixelmapping voor goed beeld met mijn xbox360?

Dit heeft mijn huidige hp w2207 monitor weg maar ik wil echt wat groters.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248725

Heeft iemand ervaring met een Samsung 22" met een tv kaart als de PVR-150MCE.
Ik ben bang dat de kwaliteit erg slecht wordt door de grote resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:12
DRAFTER86 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 03:34:
[...]

Of:

Of maakt dit niks uit?
Zo, nu aangesloten met een DVI->Dsub kabel, perfect beeld!
Ik geniet nu van een desktop van 3840x1200 en een beeld van ruim een meter breed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153794

Helaas heeft mijn oude 19" TFT (1280x1024) het begeven en moet ik dus een nieuw scherm. Nu heb ik me wat geörienteerd en redelijk ingelezen, maar zit nog met enkele problemen.

Ik ben geen gamer en zou op zich wel een MVA/PVA/IPS paneel willen, maar die vallen buiten mijn budget (of zijn er niet in 22"). Aangezien ik veel programmeer taken doe en ook veel van het beeldscherm lees leek een pivot functie me wel handig. Ook speel ik regelmatig video af op dit scherm. DVI is wel een vereiste, voor de rest maakt het niet veel uit.

Hoewel ik nog niet heb beslist of het een 22" of 24" moet worden heb ik al een lijstje samengesteld:

(24" met pivot)
-Samsung Syncmaster 2443BW
-Samsung Syncmaster 2493HM (maar met overbodige opsmuk zoals speakers en daardoor duurder?)

(24" zonder pivot)
-Samsung Syncmaster 245B (heeft geen pivot)
-Samsung Syncmaster T240 (heeft geen pivot)

(22" met pivot)
-Samsung Syncmaster 2243BW
-Samsung Syncmaster 2253BW (heeft geen pivot)
-Samsung Syncmaster T220 (heeft geen pivot)

Mijn vragen:

Wat is exact het verschil tussen de 2243BW en 2253BW? Eerstgenoemde heeft een pivot functie i.t.t. de 2253BW, maar zijn er verder nog verschillen? Hebben ze beiden hetzelfde paneel of niet?
Indien er verder geen verschillen zijn (in beeldkwaliteit), dan lijkt de 2243BW mij namelijk erg interessant vanwege de pivot functionaliteit.

De achtervoegsels 'BW', 'NW' en 'MW' waren me niet geheel duidelijk. Na enig zoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat over het algemeen geldt dat:
BW = sub-d + dvi
NW = sub-d only
MW = met ingebouwde TV decoder
Klopt dit?

Persoonlijk lijkt de 2243BW of de 2443BW mij zeer geschikt, mits de (beeld)kwaliteit vergelijkbaar is met de overige modellen. Als de 2253BW echter een ander (beter) type paneel heeft dan de 2243 zou deze misschien ook een goede optie zijn, ondanks het ontbreken van een pivot functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153794 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:48:

Wat is exact het verschil tussen de 2243BW en 2253BW? Eerstgenoemde heeft een pivot functie i.t.t. de 2253BW, maar zijn er verder nog verschillen? Hebben ze beiden hetzelfde paneel of niet?
Indien er verder geen verschillen zijn (in beeldkwaliteit), dan lijkt de 2243BW mij namelijk erg interessant vanwege de pivot functionaliteit.
Inmiddels heb ik geconcludeerd dat beide monitoren over verschillende panelen beschikken. De Samsung 2243BW is bijna een jaar later op de markt gekomen en heeft met een hogere opgegeven response time van 5ms t.o.v. de 2ms van de Samsung 2253BW.

Die response tijd maar me niet zoveel uit, dat is toch alleen maar marketing geblaat en ik game toch niet. Wat ik wel jammer vind is dat er op diverse plaatsen wordt gesuggereerd dat de oude 226BW een betere beeldkwaliteit zou geven dan de nieuwere 22x3BW monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:58
Ik heb gistermiddag de t240 gekocht. Ik zat heel lang te twijffelen of ik voor een TN scherm of voor een MVA/PVA scherm zou gaan (ik had een19") MVA scherm. Maar ik heb ei genlijk helemaal geen spijt van een TN scherm. In 4 jaar tijd zijn de kijkhoeken, kleuren en contrast toch een stuk beter geworden van TN panels. En nu hij zo naast mijn oude monitor staat, zie je eigenlijk ook wel dat de oude aan vervanging toe was. Kort door de bocht, leuk schermpje voor een aardig bedrag. Alleen jammer dat ik na 3 uur onderzoeken een dode sub pixel heb (helemaal boven in). Morgen besluit ik of het irritant genoeg is om weer naar de mediamarkt te fietsen en hem om te ruilen. Iig nogmaals een leuk scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoldaatTeHuur
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 153794 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:48:
[...]

(24" met pivot)
-Samsung Syncmaster 2443BW
-Samsung Syncmaster 2493HM (maar met overbodige opsmuk zoals speakers en daardoor duurder?)

(24" zonder pivot)
-Samsung Syncmaster 245B (heeft geen pivot)
-Samsung Syncmaster T240 (heeft geen pivot)

[...]
Even een kleine opmerking, de 245B heeft wel degelijk een pivot-functie! Samsung heeft deze functie echter geblokkeerd door een klein schroefje in de voet, wanneer je dit schroefje eruit haalt kan je het scherm gewoon 90° draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

SoldaatTeHuur schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:01:
[...]

Even een kleine opmerking, de 245B heeft wel degelijk een pivot-functie! Samsung heeft deze functie echter geblokkeerd door een klein schroefje in de voet, wanneer je dit schroefje eruit haalt kan je het scherm gewoon 90° draaien.
Geldt dit ook voor de 245B+? Want die heb ik onlangs gekocht met het vage idee dat die dat wel zou kunnen, maar bij het kantelen van het scherm blijkt hij inderdaad tegen een soort begrenzer te botsen. Hij kan dus maar een hoek van om en bij de 10° maken voor hij tegen de blokkade aanbotst. Als dit waar is, dan zal ik het een dezer dagen alvast onderzoeken en uittesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272146

Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoldaatTeHuur
  • Niet online
DevilsProphet schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:04:
[...]

Geldt dit ook voor de 245B+? Want die heb ik onlangs gekocht met het vage idee dat die dat wel zou kunnen, maar bij het kantelen van het scherm blijkt hij inderdaad tegen een soort begrenzer te botsen. Hij kan dus maar een hoek van om en bij de 10° maken voor hij tegen de blokkade aanbotst. Als dit waar is, dan zal ik het een dezer dagen alvast onderzoeken en uittesten!
De 245B+ en de 245B verschillen volgens mij niet qua voet, dus het zou gewoon mogelijk moeten zijn. Kwestie van de voet even losmaken van het scherm en vervolgens het enige schroefje dat je ziet eruit halen om het te weten te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

SoldaatTeHuur schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:30:
[...]

De 245B+ en de 245B verschillen volgens mij niet qua voet, dus het zou gewoon mogelijk moeten zijn. Kwestie van de voet even losmaken van het scherm en vervolgens het enige schroefje dat je ziet eruit halen om het te weten te komen!
Ik begrijp niet goed waar ik dat schroefje moet vinden. Wat moet ik nu juist losmaken? Het scherm van de stand losmaken? Moet ik dan de plaat met vier vijzen waarmee het scherm blijkbaar aan de steun is vastgemaakt losvijzen en demonteren? Ik zou liever zeker zijn dat dit de juiste manier is voor ik schade berokken aan dit toch wel niet goedkope scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoldaatTeHuur
  • Niet online
DevilsProphet schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:46:
[...]

Ik begrijp niet goed waar ik dat schroefje moet vinden. Wat moet ik nu juist losmaken? Het scherm van de stand losmaken? Moet ik dan de plaat met vier vijzen waarmee het scherm blijkbaar aan de steun is vastgemaakt losvijzen en demonteren? Ik zou liever zeker zijn dat dit de juiste manier is voor ik schade berokken aan dit toch wel niet goedkope scherm.
De stand maak je inderdaad los door de plaat met de vier schroeven los te maken, zoals ook te vinden is in de quick guide van Samsung onder 'Attaching a base'. Vervolgens vind je het schroefje aan de kant die normaal gesproken tegen de achterzijde van het scherm aan zit, zoals te zien op deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/5830/245bpivotrr8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

SoldaatTeHuur schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:33:
[...]

De stand maak je inderdaad los door de plaat met de vier schroeven los te maken, zoals ook te vinden is in de quick guide van Samsung onder 'Attaching a base'. Vervolgens vind je het schroefje aan de kant die normaal gesproken tegen de achterzijde van het scherm aan zit, zoals te zien op deze foto:

[afbeelding]
De enige twijfel die ik hierbij heb is de vraag of mijn garantie op die manier vervalt of niet?

Ik zal toch maar eens kijken, ben te nieuwsgierig.

edit: en momenteel typ ik dit bericht in 1200x1920 resolutie, lekker handig om te programmeren en op het web te surfen. ;)

Moet wel toegeven dat er precies iets fout is met de subpixel hinting, alsof het niet meer voldoet aan de RGB instelling die ik standaard gebruik. Zal ook wel te maken hebben met het feit dat pixels nu op een andere manier gericht staan, waarbij ik dus mijn instelling zal moeten aanpassen.

Na even te kijken in de Cleartype Tuner (Microsoft Powertoy for WindowsXP) is er enkel de mogelijkheid om de ordening van de subpixel kleuren om te keren, niet om ze te kantelen op hun zij - wat volgens mij wél mogelijk is in Ubuntu. Jammer, maar helaas, in gekantelde toestand zal ik het dan maar moeten doen zonder cleartype fonts, tenzij iemand een oplossing weet?

[ Voor 34% gewijzigd door RuddyMysterious op 20-10-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

DevilsProphet schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:04:
De enige twijfel die ik hierbij heb is de vraag of mijn garantie op die manier vervalt of niet?
Moet volgens mij wel meevallen, anders zou je ook je garantie verliezen op het moment dat je je voet van je scherm haalt om een VESA-mount vast te kunnen maken aan de achterkant van je scherm. Wat in mijn ogen weer niet logisch is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoldaatTeHuur
  • Niet online
DevilsProphet schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:04:
[...]

Ik zal toch maar eens kijken, ben te nieuwsgierig.

edit: en momenteel typ ik dit bericht in 1200x1920 resolutie, lekker handig om te programmeren en op het web te surfen. ;)

Moet wel toegeven dat er precies iets fout is met de subpixel hinting, alsof het niet meer voldoet aan de RGB instelling die ik standaard gebruik. Zal ook wel te maken hebben met het feit dat pixels nu op een andere manier gericht staan, waarbij ik dus mijn instelling zal moeten aanpassen.

Na even te kijken in de Cleartype Tuner (Microsoft Powertoy for WindowsXP) is er enkel de mogelijkheid om de ordening van de subpixel kleuren om te keren, niet om ze te kantelen op hun zij - wat volgens mij wél mogelijk is in Ubuntu. Jammer, maar helaas, in gekantelde toestand zal ik het dan maar moeten doen zonder cleartype fonts, tenzij iemand een oplossing weet?
In Windows XP wordt Cleartype inderdaad niet ondersteund in portrait mode, in Windows Vista is dit wél het geval. Wat garantie betreft, het schroefje in de voet is niet verzegeld dus zolang je bij een RMA het schroefje er weer in doet zal Samsung geen reden hebben om de garantie te laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Is die cleartype in portrait mode niet te forceren vanuit één of ander third party programmaatje? Want ik geef de moed nog niet op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SoldaatTeHuur schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:01:
[...]

Bedankt voor de tip SoldaatTeHuur! DevilsProphet ook bedankt voor de praktijktest. Hiermee krijg ik er een zeer interessante optie bij, want ik begrijp uit reviews dat de beeldkwaliteit van de Samsung Syncmaster 2243BW niet kan tippen aan de 245B (al zou de T240 weer beter zijn dan de 245B, maar die heeft écht geen pivot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCrazy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 13:27
Hallo allemaal,
ik ben ook zo als vele erg aan het twijfelen tussen de T240HD en de 2493HM en de T240. of de 26 "versie van de voor genoemde types.
is er iemand hier die al ervaring met deze monitoren heeft met gamen??
vooral de reviews van de T240HD is erg onduidelijk zo staat er bij 1 review dat met gamen niet zo goed is(http://reviews.cnet.co.uk/monitors/0,39030121,49299153,00.htm) is en bij andere dat het scherm uit stekend is voor zo wel films kijken als gamen.
Ik wil er zowel goed op kunnen gamen als mede ook films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:58
MrCrazy schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:57:
Hallo allemaal,
ik ben ook zo als vele erg aan het twijfelen tussen de T240HD en de 2493HM en de T240. of de 26 "versie van de voor genoemde types.
is er iemand hier die al ervaring met deze monitoren heeft met gamen??
vooral de reviews van de T240HD is erg onduidelijk zo staat er bij 1 review dat met gamen niet zo goed is(http://reviews.cnet.co.uk/monitors/0,39030121,49299153,00.htm) is en bij andere dat het scherm uit stekend is voor zo wel films kijken als gamen.
Ik wil er zowel goed op kunnen gamen als mede ook films kijken.
Mijn ervaring met de t240 is dat de beeldkwaliteit acceptabel is (het is en blijft een TN scherm). Voor gamen heb ik geen problemen gezien (half-life 2, crysis). Ik weet niet of ik de 26" variant zou nemen, want bij de 24" zie je soms al wel wat verkleuringen in het scherm, zelfs als je er recht voor zit. Voor een TN scherm ben ik niet ontevreden, het was mij de 120 euro extra niet waard om een dell 24" MVA/PVA panel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wat het grote verschil is tussen de Samsung Syncmaster 2443BW en de Samsung Syncmaster 245B+? Qua specificaties ontlopen ze elkaar niet zoveel en dus vraag ik me af waar het prijs verschil vandaan komt. De Samsung Syncmaster 245B is al veel langer op de markt dan de Samsung Syncmaster 2443BW, toch is de laatste een stuk goedkoper. Ik zou dus graag willen weten welke panelen er in zitten, want dat is de enige verklaring die ik kan bedenken, hoe kun je daar achter komen? (er zijn nog bijna geen reviews van de 2443BW te vinden)
Ondersteunen deze modellen ook het zogenoemde 'pix-mapping'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:32
even een vraag qua kleuren.
de 2253bw en t220 hebben hetzelfde paneel, en ongeveer dezelfde specs.
Geven ze ook dezelfde kleuren weer (zonder dynamisch contrast)
want ik had gehoord dat ze wel op een verschillende manier gecalibreerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:22
Nee, ik vind van niet. Hoewel ik de 2253LW heb, heeft de 2253BW volgens mij dezelfde beeldkwaliteit als de LW. Bij Paradigit verkopen we de T220 en ik vind dat de kleuren er wat fletser uitzien dan die van de 2253LW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Waarom staat de T220P niet in de pricewatch? Bij kieskeurig.nl staat hij er wel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153794 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:20:
Weet iemand wat het grote verschil is tussen de Samsung Syncmaster 2443BW en de Samsung Syncmaster 245B+? Qua specificaties ontlopen ze elkaar niet zoveel en dus vraag ik me af waar het prijs verschil vandaan komt. De Samsung Syncmaster 245B is al veel langer op de markt dan de Samsung Syncmaster 2443BW, toch is de laatste een stuk goedkoper. Ik zou dus graag willen weten welke panelen er in zitten, want dat is de enige verklaring die ik kan bedenken, hoe kun je daar achter komen? (er zijn nog bijna geen reviews van de 2443BW te vinden)
Ondersteunen deze modellen ook het zogenoemde 'pix-mapping'?
Oké, inmiddels ben ik weer wat wijzer geworden. Ik heb deze vraag voorgelegd aan Samsung en daarop inmiddels een antwoord ontvangen. Hoewel er niet werd ingegaan op technische details zoals het type paneel dat werd toegepast in de diverse modellen kwam het advies er op neer om de 245B+ vooral links te laten liggen!
Alle drie de schermen (2443BW, T240 en 245B+) hebben een TN paneel. Op basis van de specificaties steken de 2443BW en T240 boven de 245B+ uit, maar dat zegt mij eigenlijk niet zo veel. Wat voor specificaties spreken ze dan over, het maakt mij namelijk niet uit of de response time nu 2ms, 5ms of 12ms is of dat het dynamische contrast nu 10.000 of 30.000 is, dat heeft allemaal niets met de beeldkwaliteit te maken!
Verder zou de T240 weer beter zijn dan de 2443BW, omdat deze 'FULL HD' is en over een HDMI aansluiting beschikt. De T240 is het 'vlaggenschip' van Samsung op dit moment en 'helemaal klaar voor de toekomst' zoals ze schreven.
Als alternatief wordt wel de 235T (met S-PVA paneel) aangedragen, maar als ik de prijzen zo zie, dan liggen die rond de 600 euro en zijn ze daarmee bijna een keer zo duur als de genoemde modellen met TN paneel.

Al met al ben ik nu iets wijzer geworden, al ben ik niets meer te weten gekomen over de daadwerkelijke beeldkwaliteit. Wat zouden ze trouwens bedoelen met 'FULL HD'? De 2443BW en T240 hebben toch dezelfde resolutie? Of zou dat slaan op die HDMI poort, want dat heeft volgens mij totaal geen toegevoegde waarde aangezien de T240 toch geen speakers heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Ik twijfel zelf ook erg tussen de 2334 en T240. Volgensmij is het verschil alleen de buitenkant en de hdmi aansluiting? Ik vind dit toch vreemd omdat bij de 2334BW de prijs een stuk lager ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mastasidaz schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:09:
Ik twijfel zelf ook erg tussen de 2334 en T240. Volgensmij is het verschil alleen de buitenkant en de hdmi aansluiting? Ik vind dit toch vreemd omdat bij de 2334BW de prijs een stuk lager ligt :?
Je bedoelt de 2443BW neem ik aan? ;-)
De monitoren lijken idd overeen te komen, maar ik weet niet of deze over hetzelfde type TN paneel beschikken. Persoonlijk nijg ik erg sterk naar de 2443BW, vanwege de pivot functie en het minimalistische design. Als de T240 echter een beter paneel heeft (want anders kan ik het prijsverschil niet verklaren) dan zou dat ook een optie zijn.
Overigens is de 245B+ duurder dan de T240, terwijl die de mindere is in dit drietal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Anoniem: 153794 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 02:24:
[...]

Je bedoelt de 2443BW neem ik aan? ;-)
De monitoren lijken idd overeen te komen, maar ik weet niet of deze over hetzelfde type TN paneel beschikken. Persoonlijk nijg ik erg sterk naar de 2443BW, vanwege de pivot functie en het minimalistische design. Als de T240 echter een beter paneel heeft (want anders kan ik het prijsverschil niet verklaren) dan zou dat ook een optie zijn.
Overigens is de 245B+ duurder dan de T240, terwijl die de mindere is in dit drietal!
Ik bedoelde idd de 2443BW :).

Het blijft vaag, ik denk dat het beste is om ze in een winkel naast elkaar te zien. Maarja dan moeten ze wel allebei gelijk afgesteld staan.

Wat is trouwens het verschil tussen de 2443NW en 2443BW? IK kan het niet vinden op de samsung site

EDIT: Het verschil is dat de NW geen DVI aansluiting heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Mastasidaz op 24-10-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mastasidaz schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:51:
[...]

Ik bedoelde idd de 2443BW :).

Het blijft vaag, ik denk dat het beste is om ze in een winkel naast elkaar te zien. Maarja dan moeten ze wel allebei gelijk afgesteld staan.

Wat is trouwens het verschil tussen de 2443NW en 2443BW? IK kan het niet vinden op de samsung site
Die letter codes zijn soms verwarrend en ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat de NW slechts is uitgerust met een sub-d en de BW zowel over sub-d als dvi beschikt.

Voorts zou het idd ideaal zijn als je de T240 naast een 2443BW kon zien. Helaas heb ik ze nog nergens in het echt gezien en er zijn ook niet veel reviews te vinden. Er is één review van de 2443BW op tweakers en die is heel goed, maar deze bevat uiteraard geen details over het gebruikte paneel of een vergelijking met de T240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26
Kent iemand de Samsung 2223NW ? Ik zoek voor schoonvader een TFT, en deze 22" van Samsung, kost maar 159 euro. Dat is niet veel geld voor een 22", maar er zijn geen reviews van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De 2223NW heeft alleen een D-sub aansluiting en zal daarom waarschijnlijk minder populair zijn, vandaar dat er geen/weinig reviews van te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nog even over de letters, ik ben even een lijstje aan het maken met wat de letters achter het typenummer eigenlijk zeggen. Tot nu toe heb ik:
Letter(s)AansluitingenExtra's
BDVI-D + D-SubPivot + In hoogte verstelbaar1
BWDVI-D + D-Sub>24" Pivot + In hoogte verstelbaar
CWDVI-D + D-SubAlleen Samsung-paneel
DXDVI-D + D-Sub + HDMIPivot, Speakers, USB-hub, Webcam
HDDVI-D + D-Sub + 2xHDMI + SCARTSpeakers + TV-tuner
HMDVI-D + D-Sub + HDMIUSB-hub + In hoogte verstelbaar
MWDVI-D + D-Sub + HDMI + Component + S-Video + SCARTSpeakers + TV-Tuner
NWD-Sub -
NWXD-SubPivot
TDVI-D + D-Sub + HDMI + Component + FBASPivot + USB-hub + PiP
UXDVI-D + D-Sub + HDMIUSB-hub
Extra's niet altijd van toepassing

Wie kan me helpen de boel aan te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:57:
Nog even over de letters, ik ben even een lijstje aan het maken met wat de letters achter het typenummer eigenlijk zeggen. Tot nu toe heb ik:
NWD-Sub -
NWXD-SubPivot

Volgens mij staat de W in die typeaanduiding overigens voor widescreen. (hoeft dus niet perse een 24" te zijn, want er zijn ook 22" BW's zoals de Syncmaster 2243BW bijvoorbeeld.)

Overigens vind ik het een goed initiatief dat je dit in kaart brengt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 16:31
Wiethoofd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:57:
NWD-Sub -
NWXD-SubPivot

De toevoeging -BW betekent niet automatisch >24" en Pivot-functie, neem als voorbeeld de 2032BW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Rave17 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:16:
De toevoeging -BW betekent niet automatisch >24" en Pivot-functie, neem als voorbeeld de 2032BW :)
Daarom staat er: >24" wat betekend: Groter dan 24" die dus dan de pivot functie hebben en in hoogte verstelbaar zijn. Mijn 226BW is ook niet in hoogte verstelbaar en kan niet pivoteren.

Tevens staat er een "disclaimer": Extra's niet altijd van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 16:31
Wiethoofd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:30:
[...]

Daarom staat er: >24" wat betekend: Groter dan 24" die dus dan de pivot functie hebben en in hoogte verstelbaar zijn. Mijn 226BW is ook niet in hoogte verstelbaar en kan niet pivoteren.

Tevens staat er een "disclaimer": Extra's niet altijd van toepassing.
Dan nog klopt het niet, aangezien mijn 2243BW toch echt Pivot-functie heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Vandaar de vraag: Wie kan me helpen de boel aan te vullen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb voor mezelf besloten dat ik binnekort mijn huidige Samsung 913N wil gaan vervangen door een andere monitor. Liefst ook een Samsung vanwege de goede ervaring en ik zit te denken aan 24 inch vanwege HD resolutie en nog meer beeldoppervlakte.

Echter weet ik dat het zo onderhand tijd word dat LED schermen volgens mij voor de consument beschikbaar gaan worden en omdat dit een nieuwe technologie is zou ik dus graag afwachten wat dit allemaal gaat bieden.
(Misschien wel veel lager stroomverbruik en beter contrast etc. maar daarvoor wacht ik wel wat goede reviews af).

Wat ik me echter wel afvraag is of Samsung dit soort producten al in zijn assortiment heeft zitten?
Ik ben bekend met de XL24 (wat volgens mij als een LED scherm is) maar zijn er ook al andere modellen? Of staan deze op de planning?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoldaatTeHuur
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:43:
Vandaar de vraag: Wie kan me helpen de boel aan te vullen? 8)
Ik denk niet dat je hier heel erg ver mee gaat komen, aangezien Samsung één grote wirwar van pre- en suffixes heeft gecreëerd die vaak lukraak door elkaar gebruikt worden.

Een 275T+ heeft bijvoorbeeld een Wide Color Gamut en zou om die reden de suffix CW mee moeten krijgen, ook heeft het scherm een PAL-tuner aan boord en zou het dus ook nog de suffix MW moeten hebben.
De T aanduiding zou de 275T+ eigenlijk weer niet mogen krijgen omdat het scherm geen pivotfunctie heeft, althans volgens de specificaties (zelfde voet als de 245T/B(+), dus stiekem wel mogelijk).

Een 275T+ zou dus eigenlijk iets van een 275CMTW+ moeten zijn 8)7. Dit maar even om aan te geven hoe weinig logica er in de suffixes zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Anoniem: 153794 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:08:
[...]

Oké, inmiddels ben ik weer wat wijzer geworden. Ik heb deze vraag voorgelegd aan Samsung en daarop inmiddels een antwoord ontvangen. Hoewel er niet werd ingegaan op technische details zoals het type paneel dat werd toegepast in de diverse modellen kwam het advies er op neer om de 245B+ vooral links te laten liggen!
Alle drie de schermen (2443BW, T240 en 245B+) hebben een TN paneel. Op basis van de specificaties steken de 2443BW en T240 boven de 245B+ uit, maar dat zegt mij eigenlijk niet zo veel. Wat voor specificaties spreken ze dan over, het maakt mij namelijk niet uit of de response time nu 2ms, 5ms of 12ms is of dat het dynamische contrast nu 10.000 of 30.000 is, dat heeft allemaal niets met de beeldkwaliteit te maken!
Verder zou de T240 weer beter zijn dan de 2443BW, omdat deze 'FULL HD' is en over een HDMI aansluiting beschikt. De T240 is het 'vlaggenschip' van Samsung op dit moment en 'helemaal klaar voor de toekomst' zoals ze schreven.
Als alternatief wordt wel de 235T (met S-PVA paneel) aangedragen, maar als ik de prijzen zo zie, dan liggen die rond de 600 euro en zijn ze daarmee bijna een keer zo duur als de genoemde modellen met TN paneel.

Al met al ben ik nu iets wijzer geworden, al ben ik niets meer te weten gekomen over de daadwerkelijke beeldkwaliteit. Wat zouden ze trouwens bedoelen met 'FULL HD'? De 2443BW en T240 hebben toch dezelfde resolutie? Of zou dat slaan op die HDMI poort, want dat heeft volgens mij totaal geen toegevoegde waarde aangezien de T240 toch geen speakers heeft?
In 90% van de gevallen krijg je iemand die er totaal geen verstand van heeft. Het FULL HD verhaaltje slaat op de marketingcampagne, omdat de T240 1920x resolutie heeft, kan hij Full HD zonder downscaling weergeven, en dat is van deze tijd ;). Daarom wordt het specifiek aan de redelijk nieuwe T240 verbonden..
Maargoed, de beeldkwaliteit ligt erg dicht bij elkaar, als je ze in het echt zou zien zou je waarschijnlijk alleen verschil in kleuren zien omdat de schermen anders gecalibreerd zijn. De T240 is rood, heeft geen pivot functie. De 2493HM is zwart, heeft een pivot functie en een HDMI ingang. De 245B+ heeft geen HDMI, ook geen pivotfunctie (hoewel dit wel mogelijk schijnt te zijn als je een schroef losdraait). Ik zou voor de 2493HM gaan, mede omdat ik geen rood scherm hoef. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Jedi_Pimp schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:54:
De 245B+ heeft geen HDMI, ook geen pivotfunctie (hoewel dit wel mogelijk schijnt te zijn als je een schroef losdraait).
Dat scherm heb ik. Ik heb het schroefje eruit gehaald. Ik confirmeer de mogelijkheid tot pivoteren van het scherm.

Zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68393

Ik ben van plan een T240HD monitor aan te schaffen om te gebruiken in combinatie met een xbox 360. Is het mogelijk om de xbox m.b.v. een HDMI kabel aan de monitor te zetten en zo ook het geluid door te geven, of moet ik daar een andere kabel voor aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

SoldaatTeHuur schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:53:
Dit maar even om aan te geven hoe weinig logica er in de suffixes zit.
Vandaar dat ik orde in de chaos probeerde te scheppen.

Het ging me ook meer om aansluitingen of die klopten, omdat de NW soms nog een DVI aansluiting toegedicht kreeg, waar hij deze compleet mist en alleen een VGA (D-Sub) aansluiting heeft. Dat de 'Extra's' die ik er bij gezet had ook niet altijd kloppen wist ik, vandaar die 'disclaimer'. Deze kun je evt ook weglaten als je de aansluitingen kloppend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:02

superblaag

Mooi spul hoor!

ocmer schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:58:
Kent iemand de Samsung 2223NW ? Ik zoek voor schoonvader een TFT, en deze 22" van Samsung, kost maar 159 euro. Dat is niet veel geld voor een 22", maar er zijn geen reviews van te vinden.
Deze gister uit de winkel meegenomen en is echt een prima ding voor dat geld!
179,- voor betaald dus duurder als wat jij meld.
Mijn eerste tft (ik kom van 17" crt 800x600@100hz :*) ) en ik denk dat als je niet meer doet dan internet, mail en af en toe een x een game dat het een prima scherm is!
Ik had als enige "eis" dat ik graag een samsung wilde.

Resolutie van 1680X1050, contrast 1000:1, 5ms responce prima ding voor thuis!
Heeft een gewone Dsub aansluiting dus voor de "oude" videokaart zonder DVI.
Zelf gebruik ik de DVI->Dsub verloop van mijn videokaart en dat geeft, zoals verwacht, geen enkel probleem!

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

En we kunnen verder in [TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 8 *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Wiethoofd op 27-10-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Afbeeldingslocatie: http://www.bagelturf.com/files/page0_blog_entry583_1.jpg
Yip yip yip!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Problemen en simpele vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je simpele vraagjes te dumpen.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.

En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiële Waarschuwing opleveren !