Bij deze mijn eerste bevindingen van de T260 (Niet T260HD)
Heb er nu twee dagen mee kunnen spelen.
Het eerste wat opviel:
Het is een mooi groot scherm, precies zoals ik gehoopt had. Heb de monitor nu ietwat verder weg staan en daardoor een zee aan ruimte op mijn bureau. Ideaal.
De T260 maakt geen irritante geluiden zoals gepiep of gezoem. Voet is wel nogal wankel en die powerknop is…. Nou ja, het zal wel wennen zijn, maar geef me toch maar een ouderwetse knop.
Even kort mijn ervaringen met de monitor.
Kleuren:
Helaas te blauw. Is echter met standaard menu redelijk goed bij te stellen.
Groot nadeel is wel dat de standaard profielen onder MagicColor en MagicBright hun eigen kleurwaardes gebruiken. Deze functies zul je dus moeten missen of je moet aan het te blauwe beeld gaan wennen.
Inputlag:
Zolang je de native res gebruikt, niet waarneembaar! Laat je de monitor echter scalen (bv 1680*1050 omdat je 8800GTX het niet trekt

) dan heb je duidelijk waarneembare inputlag. Dit is echter niet zo’n probleem, je kunt de videokaart laten scalen ipv de monitor, inputlag is dan volledig weg.
Backlight:
De backlight komt er toch sterk doorheen, meer dan ik gehoopt/verwacht had. Is erg storend bij een film of donkere game. Zwart is gewoonweg niet zwart maar lichtgrijs! Ook beeld wat donker moet zijn lijkt te licht te zijn. Brightness en/of contrast aanpassen helpt in beiden situaties niet echt veel.
Dit valt flink tegen wanneer je een CRT en Plasma gewend bent.
Film kijken is wel te doen, maar niet echt super. Wanneer ik het beeld met de plasma vergelijk dan krijgt dit scherm niet meer dan een 5, de plasma een 8+.
TN Panel:
Helaas is het overduidelijk dat er een TN panel inzit. Kleuren + brightness veranderen al na gelang de kijkhoek. Kleuren weergave is mits je er recht voorzit echter prima. Donkere beelden zijn grijzig, maar dat komt door de backlight. Zal LCD eigen zijn..
Gaming:
De reactietijd van het scherm is prima. Je ziet wanneer je er op let wel dat het scherm het af en toe net niet bijhoudt. (Soort hardwarematige blur) Maar ik ervaar dit absoluut niet als storend. Inputlag is niet aanwezig. Alleen die 60Hz.... Bah dit is toch wel een groot verschil als je normaal op 100Hz of 85Hz gamed.
Ondanks de tekortkomingen bij met name de storende backlight is het een super scherm. Ik zou in elk geval al niet meer terug willen naar mijn oude 22” CRT scherm.
Al is het alleen maar omdat de games er op een 25,5” widescreen scherm toch net wat indrukwekkender uit zien.
Ik hoop in de toekomst wel dat ik het service menu vindt en zodoende de kleuren kan aanpassen. Maar goed, voorlopig is het prima “behelpen” op deze manier.