[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 44.034 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:45:
[...]

Misschien lichtelijk offtopic, maar ik gebruik meuk: Gom Player 2.1.9.3754 en als je dan op Ctrl+Alt+Enter drukt vergroot hij de video dat waar normaal de balken zitten tegen de rand van je scherm aanzit zonder de aspect-ratio te veranderen. Bij 16:9 films geen probleem en zelfs bij 4:3 films/video's niet altijd een probleem. Hetzelfde truukje kan je op de iPod Touch/iPhone gebruiken om zo toch 'fullscreen' (joetjoep)film te kunnen kijken.
Bedankt voor de tip, maar ik bedoelde het eigenlijk als positief. Ik had het misschien niet goed uitgelegd. Omdat je op die zwarte balken onder en boven "geen film" op komt merk je het niet zo, daar hoef je namelijk niet op te kijken. :)
verder valt het me op dat je de laatste tijd veel probs hebt met hardware - niet mij achterna gaan, ik schijn ook een slechte invloed te hebben op electronica
Het zou ook kunnen dat ik ze nu pas allemaal ontdek. :P Van deze monitor was het wel erg extreem ik hoop dat het daarbij blijft. Ben er nu in ieder geval best tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Regeneration schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:45:
[...]
Bedankt voor de tip, maar ik bedoelde het eigenlijk als positief. Ik had het misschien niet goed uitgelegd. Omdat je op die zwarte balken onder en boven "geen film" op komt merk je het niet zo, daar hoef je namelijk niet op te kijken. :)
Er is daar idd geen film 8) maar bij sommige monitoren heb je zelfs in dat kleine stukje ontzettend last van backlight bleeding en is de 'volledig-uitvul-zonder-verlies-van-aspectratio-oplossing' zeker geen verkeerde.

Weer ontopic: ik heb met het kalibreertooltje (NaturalColor) van Samsung wat bij m'n monitor geleverd werd keurig m'n kleurprofielen ingesteld, maar nu geeft m'n 2e 226BW de kleuren alsnog anders weer (hetzelfde als voor kalibreren) in vergelijking met m'n 1e 226BW.

De nieuwere versie van Natural Color werkt niet op mijn schermen omdat ze 'te oud' zijn of mijn grafische kaart (8800GT) niet ondersteund wordt (al zou dat laatste niet mogen kloppen omdat de versie die ik nu geïnstalleerd heb ouder is dan die van de samsungsite). Heeft iemand hét kalibreertooltje/progsel zonder kleurmeetrobots te gebruiken al gevonden?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:54:
[...]

Er is daar idd geen film 8) maar bij sommige monitoren heb je zelfs in dat kleine stukje ontzettend last van backlight bleeding en is de 'volledig-uitvul-zonder-verlies-van-aspectratio-oplossing' zeker geen verkeerde.
Volgens mij praatten we weer langs elkaar, maar volgens mij snap ik nu wat je bedoelt. :P Om het beeld 'volledig-uitvul-zonder-verlies-van-aspectratio-oplossing' heb je geen zwarte randen. Hierdoor zie je niet zo de backlight bleeding omdat er dan gewoon de film "erover heen zit". Behalve in donkere scènes zal het iets meer opvallen. Dat bedoel je toch?
Wat ik bedoelde was dat als je zonder het 'volledig-uitvul-zonder-verlies-van-aspectratio-oplossing' doet zal je ook nooit daar hoeven te kijken waar het meeste backlight bleeding is: boven en onder. Omdat je, "nooit" daarop hoeft te kijken, was het zo dat ik op een gegeven moment het niet meer opmerkte en als een soort tunnelvisie alleen naar de film keek de zwarte balken met backlight bleeding met meer opviel.
Weer ontopic: ik heb met het kalibreertooltje (NaturalColor) van Samsung wat bij m'n monitor geleverd werd keurig m'n kleurprofielen ingesteld, maar nu geeft m'n 2e 226BW de kleuren alsnog anders weer (hetzelfde als voor kalibreren) in vergelijking met m'n 1e 226BW.

De nieuwere versie van Natural Color werkt niet op mijn schermen omdat ze 'te oud' zijn of mijn grafische kaart (8800GT) niet ondersteund wordt (al zou dat laatste niet mogen kloppen omdat de versie die ik nu geïnstalleerd heb ouder is dan die van de samsungsite). [...]
Heb je het op dezelfde manier gekalibreerd? Ik had het ook geprobeerd, maar vond het verschil te weinig om het erop te laten. Het woog niet op tegen het feit dat er af en toe een foutmelding kwam dat de hardware het niet ondersteund. Lijkt wel hetzelfde probleem dat jij hebt. Ik heb het er gewoon afgehaald tot nu toe zonder problemen. Ook die Magic Rotation (voor de pivot functie) heb ik eraf gehaald. Moet elke keer ik mijn PC opstart het laden terwijl ik het niet echt gebruik. Mijn videokaart (nVidia 7900GS) ondersteun namelijk zelf ook pivot. Wanneer ik pivot gebruik zet ik gewoon via de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Regeneration schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:49:
[...] maar volgens mij snap ik nu wat je bedoelt. :P Om het beeld 'volledig-uitvul-zonder-verlies-van-aspectratio-oplossing' heb je geen zwarte randen. Hierdoor zie je niet zo de backlight bleeding omdat er dan gewoon de film "erover heen zit". Behalve in donkere scènes zal het iets meer opvallen. Dat bedoel je toch?
Ik bedoel dat als je heel erge backlightbleeding hebt die gewoon stoort tijdens het film kijken (ook al ben je er langere tijd aan gewend maar stoort het nog steeds) dan is de 'volledig-uitvul-zonder-verlies-van-aspectratio-oplossing' de remedie.

Bij een computerscherm zit je er redelijk dicht op en aangezien ik veel met m'n ogen beweeg ivm tweede scherm waar ik dan evt op zit te chatten of te GoT'en zou het kunnen opvallen en storen.

Ook is het bij 4:3 video's perfect omdat je dan niet meer 2 zwarte balken aan de zijkant hebt (wat een grotere balk is dan bij een 16:9 film!).

Volgens mij snappen we elkaar nu wel ;)

Heb je het op dezelfde manier gekalibreerd? Ik had het ook geprobeerd, maar vond het verschil te weinig om het erop te laten.
Ik heb twee dezelfde schermen en als je op beide werkt is het wel handig als op het eerste scherm de kleuren hetzelfde zijn als op het tweede scherm (en andersom). En ja, ik heb elk scherm apart gekalibreerd en toch heb ik verschillende grijswaarden (niet letterlijk de instellingen van de eerste overgenomen, maar opnieuw gekalibreerd)
Het woog niet op tegen het feit dat er af en toe een foutmelding kwam dat de hardware het niet ondersteund.
meteen tijdens de installatie initialiseren gaf hij al een fout en heb ik de meegeleverde cd ergens onderweg gegraven.
Lijkt wel hetzelfde probleem dat jij hebt. Ik heb het er gewoon afgehaald tot nu toe zonder problemen. Ook die Magic Rotation (voor de pivot functie) heb ik eraf gehaald. Moet elke keer ik mijn PC opstart het laden terwijl ik het niet echt gebruik. Mijn videokaart (nVidia 7900GS) ondersteun namelijk zelf ook pivot. Wanneer ik pivot gebruik zet ik gewoon via de videokaart.
ik had eerst een 15" TFT op z'n kant (ivm hoogte in pixels) naast m'n 22" staan. Keurig in m'n nvidia control panel ingesteld dat hij moest draaien en meteen na je boot is het beeld in de goede stand.

binnenkort ga ik sli proberen en m'n 15" er eens naast plakken en zo proberen te gamen (anders zit je crosshair/auto/wow-char precies in het midden op de randen van je schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44
Regeneration schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:38:
[...]

De 226BW is inderdaad een mooi scherm met zelfs een opgegeven responstijd van 2 ms, echter hij heeft "last" van verschillende kwaliteitspanelen. Had liever niet dat ik een "slecht' paneel kreeg. De [URL="http://tweakers.net/pricewatch/158491/samsung-syncmaster-226cw.html"]pricewatch:

[...]
Ah op die fiets,

Ja uiterlijk is persoonlijk, vind de 226BW er veel mooier uit zien (zelfs nog mooier dan mijn T260).

Maar als je een pivot optie en een in hoogte verstelbaar scherm wil in 22" is het scherm dat jij hebt natuurlijk wel een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Anoniem: 266665 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:19:
Is op een 22 inch de 1680 resolutie niet te laag voor een gaaf beeld? Hoop dat mijn vraag niet valt onder 'simpele vraagjes' =)
Ervanuitgaande dat een 19" CRT een 18" zichtbaar gebied heeft is de grootte van de pixels op die 19" CRT op een resolutie van 1280x960 quasi gelijk aan de grootte van pixels op een 22" TFT scherm (dat een resolutie heeft van 1680x1050).

Mijn berekeningen: 1225 pixels per vierkante centimeter voor de 19" CRT op 1280x960 en 1257 pixels per vierkante centimeter voor de 22" TFT op 1680x1050.

Vierkantswortel van de resultaten nemen en je hebt het aantal pixels per centimeter. Omdraaien en je hebt de lengte van een pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Vincent_Valentine schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:24:
Sinds gisteren m'n T240 bij de MM gehaald!
Heerlijk groot! Prachtig scherm, helaas wel wat backlight bleeding.. en...
de T240 heeft GEEN 1:1 pixelmapping !! blijkbaar is dat een specifieke functie van de T240HD
Op de Doos staat wel dat ie 1080p ondersteund.. maar blijkbaar alleen geupscaled naar 1200 pixeltjes.. AV-mode doet niks.. Baal d'r wel een beetje van :(
Maarja, verder is het wel een prachtige monitor..
Kun je even je besluit bevestigen door de verschillende aansluitmogelijkheden te gebruiken en tevens eventjes een 4:3 game op te starten? Is het trouwens niet mogelijk om pixelmapping te forceren vanuit software (drivers van grafische kaart) als het scherm blijkbaar niet mee wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

DevilsProphet schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:26:
Is het trouwens niet mogelijk om pixelmapping te forceren vanuit software (drivers van grafische kaart) als het scherm blijkbaar niet mee wilt doen?
Dat is, in de nvidia control panel, in ieder geval mogelijk, zelf gebruik ik het ook zodat een 4:3 spel op m'n hoofdmonitor dusdanig goed schaalt en het beeld op m'n tweede monitor niet verspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26
m-tuning schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:42:
Dus toch maar voor de T240 gegaan?

Ik denk dat je geen spijt van je aankoop zal hebben :P
Dat denk ik ook niet :)

Vond qua uiterlijk en prestaties eigenlijk geen ander scherm dat ook nog eens zo goed betaalbaar was. Maar als je van tevoren de verhalen hoort over de blacklight-bleeding en de "blauwe kleuren", dan kijk je toch nog wel 4keer extra voordat je het echt koopt. Ik wel tenminste. Heb dit weekend in een lagere res wat gegamend en gisteren nog Cloverfield gekeken en ik ben tevreden. Beeld is lekker scherp, kleuren voelen goed aan en geen last van ghosting (wat ik met mijn CRT nog wel soms had) of merkbare input lag.

Tijdens Cloverfield had ik wel boven en onder blacklight dat er doorheen kwam, maar het viel eigenlijk niet zo op, alleen lette ik er nu wat meer op vanwege de verhalen en de nieuwigheid voor mij, dus bleef het idee wat meer hangen. Als ik het scherm wat langer heb gebruikt zal het mij niet meer opvallen verwacht ik, niet geheel goede kwaliteit van Samsung, maar wel iets waar ik mee kan leven. Ook denk ik dat ik voor deze prijs geen scherm kan vinden dat kwalitatief veel beter is, dus hij blijft lekker staan.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Nooit gedacht aan de 2493HM? Wat was de reden om de T240 te kiezen boven de voorgaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
DevilsProphet schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:54:
Nooit gedacht aan de 2493HM? Wat was de reden om de T240 te kiezen boven de voorgaande?
De 2493HM was eigenlijk mijn eerste keuze, boven de 245B, maar toen mij werd verteld dat de T240 eraan kwam heb ik eigenlijk niet meer aan de 2493HM gedacht. De reden daarvoor is slechts een uiterlijke, ik vind het scherm gewoon wat mooier. Van wat ik heb gelezen in reviews zit er weinig tot geen echt verschil in beeldkwaliteit, de 2493HM heeft wel de betere voet (hoogte verstelbaar, pivot functie, waarschijnlijk steviger), maar zonder die functies kan ik ook leven. Dus was het wel een gedane zaak. Heb nog wel over een Dell en de HP 2408(?) nagedacht, maar die zijn om andere redenen afgevallen.

Ook heb ik de 2493HM niet ergens in werking kunnen zien, en de T240 wel, die vond ik toen goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 17:27
Ik heb de T260 ook net binnen en deze via HDMI aangesloten op de PS3. Ik krijg geen zwarte balken boven en onder, hij rekt de1080p dus uit naar 1200 pixels. Dit zou betekenen dat hij geen pixelmapping heeft, terwijl ik hem juist daarvoor gekocht hebt. (Er staat namelijk 1080p supported op de doos).
Nu heb ik gewoon opgerekt baggerbeeld.

Ook is hij aan de achterkant flink gekrast en zit het achterpaneel helemaal scheef erop. Het lijkt wel of hij gevallen is ofzo.

Weet iemand zeker of de T260 nou wel of geen pixelmapping heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door EeePC op 02-08-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

EeePC schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:01:
Weet iemand zeker of de T260 nou wel of geen pixelmapping heeft?
Nederlandse uitgebreide handleiding in pdf
Hij ondersteund pixelmapping, je moet het wel zelf instellen: Pagina 48-49 in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Wiethoofd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:15:
[...]

Hij ondersteund pixelmapping, je moet het wel zelf instellen: Pagina 48-49 in de handleiding.
Bedankt voor je snelle reactie, maar het beeld blijft schermvullend, dus uitgerekt. Rond is gewoon niet rond, maar ovaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

EeePC schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:30:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie, maar het beeld blijft schermvullend, dus uitgerekt. Rond is gewoon niet rond, maar ovaal.
Heb je m'n post wel goed gelezen en in die handleiding gekeken?
Wiethoofd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:15:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Wiethoofd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:39:
[...]

Heb je m'n post wel goed gelezen en in die handleiding gekeken?

[...]
Ja, maar het beeld blijft schermvullend en uitgerekt. Alleen als je hem op Wide zet is een cirkel ook echt rond, maar dan snijd hij links en rechts een stuk weg zodat het in de hoogte past. Daar heb ik dus ook niks aan.

Het gekke is dat het lijkt of de Blue-Ray films wel goed weergegeven worden, want daarbij zijn kleine zwarte randen onder en boven te zien.

[ Voor 17% gewijzigd door EeePC op 02-08-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

EeePC schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:25:
Ja, maar het beeld blijft schermvullend en uitgerekt. Alleen als je hem op Wide zet is een cirkel ook echt rond, maar dan snijd hij links en rechts een stuk weg zodat het in de hoogte past. Daar heb ik dus ook niks aan.
DAT is het pixelmapping gedeelte!. Het beeld onuitgerekt op je scherm weergeven zodat een cirkel een cirkel blijft en je, in het geval van een vierkant plaatje met een cirkel, aan elke kant een zwarte balk krijgt twee balken krijgt omdat daar op de originele afbeelding ook niets stond.

Hieronder even een voorbeeld hoe een 4:3 of 1:1 afbeelding er op een widescreenscherm met pixelmapping uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/squarecircle.jpg

Nu hoe hij er op een widescreenscherm zonder pixelmapping uitziet.
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/squarecirclewide.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Wiethoofd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:35:
[...]

DAT is het pixelmapping gedeelte!. Het beeld onuitgerekt op je scherm weergeven zodat een cirkel een cirkel blijft en je, in het geval van een vierkant plaatje met een cirkel, aan elke kant een zwarte balk krijgt twee balken krijgt omdat daar op de originele afbeelding ook niets stond.
Ja maar dat is nu juist het probleem. Het Menu en de Spellen op de PS3 rekt ie WEL op, er komen dus GEEN zwarte balken onder en boven, wat eigenlijk wel zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

EeePC schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:51:
[...]
Ja maar dat is nu juist het probleem. Het Menu en de Spellen op de PS3 rekt ie WEL op, er komen dus GEEN zwarte balken onder en boven, wat eigenlijk wel zou moeten.
Ik zou als ik jou was even een apart topic aanmaken om te vragen of dit überhaupt wel klopt, ik ben PC only dus ik raad je eerst aan om een andere aansluiting te proberen, DVI bijvoorbeeld, en die te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:33
Na een hoop gegoogle vraag ik hier maar om ervaringen;

Ik heb sinds plusminus dec vorig jaar een 226CW, verder vind ik het een heel fijn scherm met mooie kleuren.. Echter wordt ik helemaal gek van een piep die het scherm maakt, ik las al eerder iets van een tweaker maar die had er niet lang last van.. 2 vrienden van me hebben dit scherm ook en hebben er ook geen last van, maar ik begin me er steeds meer aan te ergeren..

Vooral wanneer het warm is begint hij te piepen, wat ik dan doe is het profiel op tekst zetten (bij hoge helderheid & contrast is het het ergst) en hem even uit en aan zetten.. Echter begint hij doorgaands na 1 á 2 minuten te piepen totdat ik het zat ben en iets anders ga doen.. Ik vraag me af of meer mensen een dergelijk probleem hebben of héél misschien een oplossing..

Ik heb al geprobeerd met de waardes van de helderheid en contrast te sleutelen, alles nog zonder resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

BHStar schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:02:
Ik heb al geprobeerd met de waardes van de helderheid en contrast te sleutelen, alles nog zonder resultaat..
Je zou nog bepaalde kleurwaardes kunnen veranderen en kijken op dat werkt.

Je kan in je OSD de kleuren iets hoger zetten en in windows in je driverinstellingen de kleuren softwarematig terug kunnen laten schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44
Dit is een spoeltje in het scherm met wat speling. Dit veroorzaakt de piep.

Een hardwarematige oplossing is om wat lijm op het spoeltje te smeren zodat er geen speling en dus geen gepiep meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205918

IK heb dus zo'n leuk exemplaar van de syncmaster 226bw waar niet op de stikker staat vermeld om welke versie het gaat... Het is echter een vrij nieuwe. In het service paneel kan ik komen maar ik zou niet weten hoe ik daar moet aflezen welk paneel het is. Heeft iemand nog suggesties hoe ik dit aflees?
Modbreak:Ja, lees dit topic nog even door. Dit is vaak genoeg uitgelegd, evt met externe links.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 06-08-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb eergister een 2053BW gehaald, maar ik ben echt heel ontevreden :/ De bovenkant van het scherm is niet alleen veel donkerder, maar ook veel geler dan de onderkant. Ik heb het scherm gister teruggebracht, maar de nieuwe heeft het ook. Wel een stuk minder (op de eerste kon ik het van lente, herfst maken als ik een foto naar boven sleepte), maar nog steeds heel irritant. Het lijkt alsof de menubar van Firefox onder de nicotine zit :/

Ik wist dat ik een TN scherm kocht, maar dit is echt totaal onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Voor wie intresse heeft: op Gamekings wordt een review gegeven over de Samsung SyncMaster T220. Ik twijvel nog over sommige dingen die ze daar zeggen: responstijd = refreshrate? Maar ok er wordt niet veel bijzonders verteld, maar het is wel een aardige filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Ik heb nu zo'n 2 weken mijn T240 in gebruik en hij bevalt goed. Ben tevreden over de kleuren, de beeldkwaliteit, het oppervlak, de snelheid in games en films alles wel zo'n beetje. Tevredenheid alom dus.

Waar ik echter iets minder over te spreken ben is het backlight bloeden, wat (vooral onder en boven) zelfs met licht op 75% nog enigzins merkbaar is, en de voet. Het bloeden van het licht valt eigenlijk alleen op als ik er op ga letten, en is voor de rest niet irritant aanwezig, maar het is toch echt wel een minpuntje. De voet irriteerd mij juist meer. Nou heb ik een "hobby" bureau, door mijn vader in elkaar geknutseld, wat niet altijd even stevig staat en dan worden alle trillingen (aanraken bureau, typen, muizen, ademen...) keurig doorgegeven naar het scherm, wat dus echt stoort. Nou heb ik mijn bureau nu weer zo staan dat hij nauwelijks kan bewegen, maar zodra het (door verschuiven) van de muur komt dan laat de voet/scherm constructie weer heerlijk haar zwakte zien. Ik ga Samsung mailen en kijken of die een oplossing kunnen bieden, want ik vind dat eigenlijk echt te zwak. Overigens heb ik in de winkels gemerkt dat de grotere en kleinere schermen, maar ook de TV's uit dezelfde lijn dezelfde "euvel" kennen, als de ondergrond van het scherm echt goed stevig staat dan zal het niet veel problemen veroorzaken, maar in mijn geval kan het soms erg lastig zijn.

Over het algemeen vind ik het wel een heel fatsoenlijk scherm, en nog echt mooi ook, dus dan zijn die paar minpunten echt zonde. Kan helaas hier op werk de GameKings review niet horen, maar ben benieuwd of zij er wat dieper op in gaan dan "ooooooooooh dit is vetjes ouwerds!!" ;)

Op 1920*1200 PES spelen is trouwens heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
dialMforMike schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:42:
Over het algemeen vind ik het wel een heel fatsoenlijk scherm, en nog echt mooi ook, dus dan zijn die paar minpunten echt zonde. Kan helaas hier op werk de GameKings review niet horen, maar ben benieuwd of zij er wat dieper op in gaan dan "ooooooooooh dit is vetjes ouwerds!!" ;)
Bespaar je dan maar de moeite om die 'review' te kijken. Het is allemaal erg subjectief voor zover er al echt iets inhoudelijks gezegd wordt en heb ook niet echt het idee dat ze echt weten waar ze het over hebben. Misschien dat het ook aan hun doelgroep ligt (de reacties op het filmpje zijn al niet veel beter), maar ze zouden toch best wat dieper in kunnen gaan op de specs en de voor- en nadelen. Daarvoor hoef je toch echt geen kenner te zijn.

Aardig filmpje, maar meer ook niet. Een gemiddelde tweaker met een beetje kennis van zaken zet een betere review in elkaar :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortyr89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08-2019

Mortyr89

Forum geheugen :P

Ik wil de Samsung Syncmaster T240 kopen.
Nu weet ik dat hij geen 1:1 pixel mapping heeft. Ik wil hem wel voornamelijk voor mijn xbox 360 gaan gebruiken. Ik heb hem voorlopig nog via vga aan gesloten.

Maar nu mijn vraag:
Nu weet ik dat het beeld word uitgerekt, ik heb het gezien ik vind het niet mooi.
Maar nu is het zo dat er over een tijdje een update uitkomt voor de xbox 360 dat alle game's op 16:10 word weergeven.

Zou dan het probleem met het beeld dat uitgerekt over zijn?

Hier een linkje van 16:10 update:
nieuws: Xbox 360-update zorgt voor 16:10-beeld en games op de harddisk

AMD Phenom II X4 955 @CM Hyper TX3 @3,5GHz | Asus M4A79XTD EVO | Kingston KVR1333D3N9K2/4G | MSI 6950 | Creative X-Fi Titanium | Samsung F1 HD103UJ | be quiet! BQT P7-PRO 650W | Lian Li Armorsuit PC-P50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Wat kan ik doen bij dode pixel op een 6 maanden "nieuwe" 2032MW ?

Ik heb nog niks gevraagd bij de leverancier. Heb sinds vanmiddag een dode pixel rechts onder. Het is heel irritant. Hij blijft groen, of word volledig zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163444

Dan zou ik eerst maar eens even contact opnemen met je leverancier, altijd een verstandige eerste stap.
Meteen even bonnetjes etc. opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik zit te twijfelen of ik de 226BW of de 2232BW koop. De 2232BW is blijkbaar de "opvolger" van de 226BW maar de 226BW presteert beter op sommige gebieden, al zal dat ongetwijfeld voor mij in de praktijk verwaarloosbaar zijn.
Ik wilde hem gebruiken samen met de Syncmaster 931c en omdat het model van de 226BW erg op de 931c leek leek me dat leuker/mooier. De 2232BW scheen ook een nogal klein en irritant voetje te hebben.
Ik lees nu echter overal dingen over de A, C en S panels, waar ik eerder ook wel over heb gelezen, maar bij de 223BW schijnen de C-panels ECHT slecht te zijn.. Sommige sites zeggen dat dit niet het geval is met de 2232BW, kan iemand dit bevestigen? Kan ik beter de 2232BW kopen dan de 226BW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Mgc: Googlen doet wonderen!!

Verder is het reviews lezen en zelf beslissen welk uiterlijk je in je multimonitorsetup wilt plaatsen.
Ikzelf heb 2x een 226BW met een C-panel en merk niets van slechte kwaliteit ingame of film met backlightbleeden etc. Zie ook mijn review over m'n schermen (linkje staat in m'n onderschrift).

Een vriend van me heeft de 2232BW en die ziet er heel anders uit maar geeft niet heel er anders beeld dan mijn 226BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Wiethoofd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:18:
@ Mgc: Googlen doet wonderen!!

Verder is het reviews lezen en zelf beslissen welk uiterlijk je in je multimonitorsetup wilt plaatsen.
Ikzelf heb 2x een 226BW met een C-panel en merk niets van slechte kwaliteit ingame of film met backlightbleeden etc. Zie ook mijn review over m'n schermen (linkje staat in m'n onderschrift).

Een vriend van me heeft de 2232BW en die ziet er heel anders uit maar geeft niet heel er anders beeld dan mijn 226BW.
Door dat googlen merkte ik juist dat elke site iets anders zegt, vandaar dat ik het hier vraag. Anyways, ik ben blij te horen dat jij met het "slechte" scherm niets merkt van de kwaliteit, dan merk ik het zelf wsl ook niet en kan ik rustig de aankoop doen.
Een beetje offtopic, maar het is maar een klein vraagje, krijg ik ook gemengde antwoorden over via google; als je een game speelt die geen breedbeeld ondersteund, krijg je dan links en rechts zwarte balken, of wordt het uitgerekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Mgc schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:27:
[...]

Door dat googlen merkte ik juist dat elke site iets anders zegt, vandaar dat ik het hier vraag.
Hier zal men het niet beter weten dan op al die andere sites. Het blijft toch een kwestie van reviews lezen en uiteindelijk zelf een keuze maken.
als je een game speelt die geen breedbeeld ondersteund, krijg je dan links en rechts zwarte balken, of wordt het uitgerekt?
Standaard wordt het, op een scherm dat geen hardwarmatige pixelmapping ondersteunt, uitgerekt. Softwarematig is dit over het algemeen wel weer op te lossen. Ik weet overigens niet welke zoekwoorden je gebruikt, maar het antwoord op die vraag had je best zelf kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 10-08-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Ik wou een 226BW bestellen, maar die blijkt niet meer leverbaar te zijn bij mijn vaste leverancier. Enkel de 226CW en de 226UX. Maar over deze 226UX kan ik hier op GoT nog niet veel terugvinden, ook geen reviews, zou deze pas gelanceerd zijn?
Ik zou deze willen vergelijken met de 226BW. Volgens wat ik al zie heeft de UX een USB hub, en kan je dus ook tot 6 schermen doorverbinden via USB tot zelfs een tamelijk hoge resolutie. Verder blijkt de DVI kabel niet altijd meegeleverd te zijn. Iemand die toevallig al wat meer informatie over de UX variant gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMuchacho
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:59
Afgelopen week heb ik m'n T260HD ontvangen, PS3 aangesloten via HDMI en ik moet zeggen, aan de ene kant zijn de dingen als text e.d. er flink op vooruit gegaan, aan de andere kant zie je (in dit geval bij GTA IV) vooral bij de auto's rond het glas veel karteltjes (geen AA?)
Nu had ik bovenstaande reacties over 1:1 pixelmapping gelezen, maar dat mocht niet baten. Aangezien dit mijn 1e ervaring met HD is, weet ik niet of dit nou hoort of niet. Tijdens het spelen geeft hij wel een resolutie van 1080 aan.

Daarnaast ik het geluid (ik gebruik hem als TV) uitermatend bedroevend, maar dat is eigenlijk wel te verwachten van 3 watt speakers.

Journey to the city unscathed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
iMuchacho schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:08:
Afgelopen week heb ik m'n T260HD ontvangen, PS3 aangesloten via HDMI en ik moet zeggen, aan de ene kant zijn de dingen als text e.d. er flink op vooruit gegaan, aan de andere kant zie je (in dit geval bij GTA IV) vooral bij de auto's rond het glas veel karteltjes (geen AA?)
Nu had ik bovenstaande reacties over 1:1 pixelmapping gelezen, maar dat mocht niet baten. Aangezien dit mijn 1e ervaring met HD is, weet ik niet of dit nou hoort of niet. Tijdens het spelen geeft hij wel een resolutie van 1080 aan.
Lijkt me aan GTA IV (of misschien wel de PS3) te liggen. Zie bijvoorbeeld deel 5 en deel 6 van het GTA IV topic.

Anoniem: 80881

Ik ben van plan morgen een 24" samsung monitor aan te schaffen.
Ik twijvel tussen de T240 en de 2493HM, ik neig meer naar de T240 voor het design en betere contrast,
maar ik lees overal dat men bij deze monitor last heeft van backlight bleeding. Dit lijkt me echt zwaar vervelend, zeker bij het kijken van films enzo. Mijn vraag is wat de betere keuze is en of het risico van backlight bleeding bij beide monitoren gelijk is of dat dit een specifiek defect is van de T240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Blah blah blah, hier stond een lang verhaal.

Ik ga toch maar voor de 2253 ivm gewoon 1 goed scherm en geen schermen bingo, en hij is niet zo duur als de T220

Dit is een nogal nutteloze reply, verwijder maar gewoon
Modbreak:Wat dacht je van voortaan zelf na te denken voor het posten? Voor de duidelijkheid: "Welke moet ik kopen?" vragen horen niet op GoT thuis, ook niet in een 'groot topic' als deze :o

[ Voor 192% gewijzigd door dion_b op 19-08-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:35
Zo, door wat huiverig te zijn voor de hoge input lag van de HD serie. Zie ook:

http://www.digitalversus....=36&mo2=391&p2=3637&ph=12

Heb ik de normale SyncMaster T260 besteld.

Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen.
Daar ik alleen nu al weet dat ik niet tevreden ga zijn met de kleuren. (Het scherm lijkt wat aan de blauwe kant te zijn.)

Volgt de volgende vraag, hoe kom ik in het service menu? Is dit al bekend bij deze serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 22:23
Kan iemand mij met een Samsung 245B(plus) vertellen of hij nu met een DVI kabel komt? Op de 4launch site staat dat alleen een VGA kabel meegeleverd word, maar dat is toch niet acceptabel voor 1920x1200? Ik zie hier en daar nou dat er wel een meekomt, maar ik weet het niet zeker? Dus kan iemand mij vertellen of een DVI kabel nu wel meegeleverd word of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:36
Denzo schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:02:
Kan iemand mij met een Samsung 245B(plus) vertellen of hij nu met een DVI kabel komt? Op de 4launch site staat dat alleen een VGA kabel meegeleverd word, maar dat is toch niet acceptabel voor 1920x1200? Ik zie hier en daar nou dat er wel een meekomt, maar ik weet het niet zeker? Dus kan iemand mij vertellen of een DVI kabel nu wel meegeleverd word of niet?
Beide zitten in de doos VGA en DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 21:21
Mortyr89 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:28:
Ik wil de Samsung Syncmaster T240 kopen.
Nu weet ik dat hij geen 1:1 pixel mapping heeft. Ik wil hem wel voornamelijk voor mijn xbox 360 gaan gebruiken. Ik heb hem voorlopig nog via vga aan gesloten.

Maar nu mijn vraag:
Nu weet ik dat het beeld word uitgerekt, ik heb het gezien ik vind het niet mooi.
Maar nu is het zo dat er over een tijdje een update uitkomt voor de xbox 360 dat alle game's op 16:10 word weergeven.

Zou dan het probleem met het beeld dat uitgerekt over zijn?

Hier een linkje van 16:10 update:
nieuws: Xbox 360-update zorgt voor 16:10-beeld en games op de harddisk
Vallen 2 zwarte balken aan de onder en bovenkant niet te forceren dmv software?
Ik ben ook van plan om een 24" te kopen waar ik oa een ps3 ga aansluiten op de hdmi.
Een vriend van mij met een 226bw krijgt ook 2 zwarte balken, naar mijn weten ondersteunt deze monitor ook geen 1:1 pixelmapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Evolutionz schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:20:
[...]

Vallen 2 zwarte balken aan de onder en bovenkant niet te forceren dmv software?
Ik ben ook van plan om een 24" te kopen waar ik oa een ps3 ga aansluiten op de hdmi.
Een vriend van mij met een 226bw krijgt ook 2 zwarte balken, naar mijn weten ondersteunt deze monitor ook geen 1:1 pixelmapping.
Softwarematig is dat prima te doen (in ieder geval met de nVidia drivers), maar daar heb je erg weinig aan bij het aansluiten op een console. Als de console er dan geen instelling voor heeft, krijg je bij een monitor die geen hardwarematige pixelmapping ondersteunt dus een uitgerekt beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
/Edit: nevermind, MagicTune is alleen voor analoog signaal en belangrijker; software matig.
Kleur correctie kan dus alleen via standaard settings van de monitor, service menu voor het echt goed kunnen calibreren is blijkbaar nog niet gevonden voor dit type monitor.

Het zal mij benieuwen of het wat is, anders gaat ie net zo snel weer in de verkoop. :P

[ Voor 64% gewijzigd door KBDE op 20-08-2008 15:00 ]

• BMWHeaven
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 14:23
De 2253BW is nu bij de Mediamarkt te koop voor 222eur (CMO-panel), mocht je interesse hebben.
Ik heb em vorige week gekocht voor 249 :( (ook bij de Mediamarkt).

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 17:40
Is het goed om als een leek te zeggen dat 1:1 pixelmapping enkel dient om die zwarte balken te verhelpen bij het afspelen van een movie ofzo?

8)7

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Astratuner schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:59:
Is het goed om als een leek te zeggen dat 1:1 pixelmapping enkel dient om die zwarte balken te verhelpen bij het afspelen van een movie ofzo?
Nee, een leek moet startposts lezen en googlen zodat ie dit soort vragen niet hoeft te stellen, of op zoek gaan naar een ander forum waar dit soort vragen minder ongewenst zijn.

Quote uit de startpost:
Pixelmapping zorgt ervoor, dat als je een lagere resolutie draait, het beeld niet uitgerekt wordt; er worden dan zwarte balken om het beeld gezet.
Lijkt me toch vrij duidelijk?

Daarnaast heb je vaak de optie om enkel de aspectratio vast te zetten. Als je dan een spel met een resolutie van 800x600 speelt op bv een breedbeeldscherm van 1680x1050, wordt het beeld wel vergroot, maar de verhoudingen blijven gehandhaafd. In dit geval wordt de resolutie dan 1400x1050 met zwarte balken links en rechts van het beeld.

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 17:40
Je moet niet zo kwaad zijn PromoX, dan had ik liever gehad dat je niet reageerde maar kom.

Beter een pissed reply dan geen he :)

thanks

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Astratuner schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:22:
Je moet niet zo kwaad zijn PromoX, dan had ik liever gehad dat je niet reageerde maar kom.
Misschien komt het er wat bot uit, maar het is toch niet meer dan de waarheid. Je zit hier op GoT waar je best een leek mag zijn, maar wel de nodige inzet verwacht wordt. Als het antwoord dan ook nog 's vrij eenvoudig te vinden is en dat er aan dit topic een waarschuwing hangt, zou je het toch met me eens moeten zijn.

Wees maar blij dat je toch nog antwoord op je vraag gekregen hebt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een 2243BW, deze had minimale backlight bleed, geen dode pixels en ik vond hem ontzettend fijn werken in de paar uur dat ik hem heb gebruikt. Nu heb ik hem naar mijn permanente werkplek (bureau) verplaatst en wil hij ineens niet meer aan. Verschillende stekkers/stopcontacten geprobeerd, de knop naast de voedingsingang ook gecheckt. Maar hij wil gewoon niet aan. Of iig, geen beeld en geen power-LED. Iemand een idee wat ik nog kan doen of zal ik maar een RMA-tje invullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jonniii schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:04:
Nu heb ik hem naar mijn permanente werkplek (bureau) verplaatst en wil hij ineens niet meer aan. Verschillende stekkers/stopcontacten geprobeerd, de knop naast de voedingsingang ook gecheckt. Maar hij wil gewoon niet aan.
Heb je al verschillende voedingskabels geprobeerd? probeer die van je computer eens in die van je monitor, ook op de oude plek weer testen kan helpen.

En als je een stekkerdoos gebruikt met een schakelaar, zet deze op 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Wiethoofd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:16:
[...]

Heb je al verschillende voedingskabels geprobeerd? probeer die van je computer eens in die van je monitor, ook op de oude plek weer testen kan helpen.

En als je een stekkerdoos gebruikt met een schakelaar, zet deze op 1 :+
:P Alle kabels werkten, de stekkerdoos stond ook aan. Ik vind het maar vaag, ik denk dat er een zekering ofzo kapot is. Zometeen maar eens met de winkel mailen, jammer dat het zondag is. :(

edit:na een tijdje prutsen deed hij het (zonder aanwijsbare reden) ineens weer. Hopen dat het zo blijft

[ Voor 9% gewijzigd door Jonniii op 24-08-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Laatst online: 14:01
Zeer korte vraag: wat is het verschil tussen de 2032BW en de 2053BW? Het prijsverschil is pakweg 15 euro, is de 2053BW "beter"?
Modbreak:Zeer korte vragen zijn op GoT ongewenst. We verwachten hier dat je namelijk wat inzet in je posts steekt :o

Los daarvan, deze vraag is offtopic, want het is geen nieuws en je deelt er geen ervaring mee.

En tenslotte is 'beter' een loze term. 'Beter in' kan wel zinnig zijn. Maar goed, dat kan een Tweaker zelf uitzoeken.

[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 24-08-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203076

Hier een newbie vraagje, dus svp niet te hard oordelen.
Ik ben in het bezit van een Medion 8818 (je weet wel zo'n Aldi geval) waarin een Geforce 7650 GS zit. Nu ben ik van plan om een 2253BW aan te schaffen (resolutie 1680x1050) en begon te twijfelen of de grafische kaart dit aan kan.
Na kan mijn grafische kaart deze resolutie volgens de tabel in het boekje niet aan, wel de volgende in de buurt liggende resoluties:
1600x900
1600x1200
1920x1080 etc.(alles in 8, 16 en 32 bit)

Nu is mijn vraag is het te verwachten dat ik de tussenliggende resolutie van 1680 x 1050 ook kan krijgen of moet er een gulden middenweg gekozen worden.

Met andere woorden is dit scherm een juiste keuze bij deze grafische kaart en kan een ik rete scherp plaatje verwachten of kan ik beter op zoek naar een monitor die 1 van de resoluties b.v. 1600x1200 ondersteunt?

Wie kan er iets licht in de duisternis brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Jonniii schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:26:
[...]

:P Alle kabels werkten, de stekkerdoos stond ook aan. Ik vind het maar vaag, ik denk dat er een zekering ofzo kapot is. Zometeen maar eens met de winkel mailen, jammer dat het zondag is. :(

edit:na een tijdje prutsen deed hij het (zonder aanwijsbare reden) ineens weer. Hopen dat het zo blijft
Ik heb zelf ook de 2243BW. Er zit een aan/uit knop bij de voeding-ingang bij het scherm, zit die knop wel op de "aan" stand? Misschien heb je hem onbewust op "uit" gezet en nu weer onbewust op "aan".

Anoniem: 203076 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:57:
1920x1080 etc.(alles in 8, 16 en 32 bit)
Als hij een resolutie hoger dan 1680 x 1050 aankan kan hij ook wel 1680 x 1050 aan. En dat hij niet officieel ondersteund wordt zal naar mijn mening geen problemen moeten opleveren.

[ Voor 23% gewijzigd door Regeneration op 24-08-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Regeneration schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:06:
[...]

Als hij een resolutie hoger dan 1680 x 1050 aankan kan hij ook wel 1680 x 1050 aan. En dat hij niet officieel ondersteund wordt zal naar mijn mening geen problemen moeten opleveren.
Maar is het niet zo dat ik dan alleen een resolutie van 1600x900 kan kiezen en daardoor zwarte randen om mijn beeld krijg van 80x150?
Met mijn huidige scherm is ook de keuze 1280x1024 of 1024x768, tussenliggende resoluties kan ik niet kiezen.

sorry voor mij ignorance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 203076 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:54:
[...]

Maar is het niet zo dat ik dan alleen een resolutie van 1600x900 kan kiezen en daardoor zwarte randen om mijn beeld krijg van 80x150?
Met mijn huidige scherm is ook de keuze 1280x1024 of 1024x768, tussenliggende resoluties kan ik niet kiezen.

sorry voor mij ignorance!
Ik kan je zeggen dat voor dat een 22" widescreen had aangeschaft ik een 17" 1280 x 1024 resolutie had. De hoogste resolutie was dan ook 1280 x 1024, hogere resoluties kon ik niet kiezen. Toen ik mijn scherm had gekocht en had aangesloten kan ik gewoon via beeldscherm eigenschappen de 1680 x 1050 keizen nog zonder dat ik de drivers had geïnstalleerd. Wel een beetje offtopic discussie maar hopelijk is het zo een beetje duidelijk en ben je wat gerustgesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké thx,

Ga morgen een scherm halen en zie ik het wel, mocht het echt niet gaan kan ik hem altijd nog terugbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Bij deze mijn eerste bevindingen van de T260 (Niet T260HD)

Heb er nu twee dagen mee kunnen spelen.

Het eerste wat opviel:
Het is een mooi groot scherm, precies zoals ik gehoopt had. Heb de monitor nu ietwat verder weg staan en daardoor een zee aan ruimte op mijn bureau. Ideaal.
De T260 maakt geen irritante geluiden zoals gepiep of gezoem. Voet is wel nogal wankel en die powerknop is…. Nou ja, het zal wel wennen zijn, maar geef me toch maar een ouderwetse knop.

Even kort mijn ervaringen met de monitor.

Kleuren:
Helaas te blauw. Is echter met standaard menu redelijk goed bij te stellen.
Groot nadeel is wel dat de standaard profielen onder MagicColor en MagicBright hun eigen kleurwaardes gebruiken. Deze functies zul je dus moeten missen of je moet aan het te blauwe beeld gaan wennen.

Inputlag:
Zolang je de native res gebruikt, niet waarneembaar! Laat je de monitor echter scalen (bv 1680*1050 omdat je 8800GTX het niet trekt :P ) dan heb je duidelijk waarneembare inputlag. Dit is echter niet zo’n probleem, je kunt de videokaart laten scalen ipv de monitor, inputlag is dan volledig weg.

Backlight:
De backlight komt er toch sterk doorheen, meer dan ik gehoopt/verwacht had. Is erg storend bij een film of donkere game. Zwart is gewoonweg niet zwart maar lichtgrijs! Ook beeld wat donker moet zijn lijkt te licht te zijn. Brightness en/of contrast aanpassen helpt in beiden situaties niet echt veel.
Dit valt flink tegen wanneer je een CRT en Plasma gewend bent.
Film kijken is wel te doen, maar niet echt super. Wanneer ik het beeld met de plasma vergelijk dan krijgt dit scherm niet meer dan een 5, de plasma een 8+.

TN Panel:
Helaas is het overduidelijk dat er een TN panel inzit. Kleuren + brightness veranderen al na gelang de kijkhoek. Kleuren weergave is mits je er recht voorzit echter prima. Donkere beelden zijn grijzig, maar dat komt door de backlight. Zal LCD eigen zijn..

Gaming:
De reactietijd van het scherm is prima. Je ziet wanneer je er op let wel dat het scherm het af en toe net niet bijhoudt. (Soort hardwarematige blur) Maar ik ervaar dit absoluut niet als storend. Inputlag is niet aanwezig. Alleen die 60Hz.... Bah dit is toch wel een groot verschil als je normaal op 100Hz of 85Hz gamed.

Ondanks de tekortkomingen bij met name de storende backlight is het een super scherm. Ik zou in elk geval al niet meer terug willen naar mijn oude 22” CRT scherm.
Al is het alleen maar omdat de games er op een 25,5” widescreen scherm toch net wat indrukwekkender uit zien. :)

Ik hoop in de toekomst wel dat ik het service menu vindt en zodoende de kleuren kan aanpassen. Maar goed, voorlopig is het prima “behelpen” op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

KBDE schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:17:
Ik hoop in de toekomst wel dat ik het service menu vindt en zodoende de kleuren kan aanpassen. Maar goed, voorlopig is het prima “behelpen” op deze manier.
Eerst even over je bovenstaande verhaal, waarom post je em niet als productreview op de frontpage, iets opmaak er bij, afbeeldingkje, iets verder uitwerken of zo laten en voila, klaar is je review.

Over je quote: dit kan ook met je grafische kaart en de software meegeleverd met je monitor: Natural Color Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46521

Ik vind specificaties van de schermen allemaal veel te dicht bij eklaar liggen om een juiste keuze te maken. Als ik kijk naar de 245B, de 2493HM of de T240, dan is er niet belachelijk veel verschil. Ik neig naar de HM, omdat deze nieuwer is, kan pivoteren en een hoger dynamisch contrast heeft. Maar ik heb een T220 naast een 245B in de winkel gezien en moet zeggen dat ik die T220 ook wel erg mooi vond. Was is nou het fundamentele verschil qua schermen tussen bijv. de 245B en 2493HM?

Een laatste vraag over de 2493HM, ik las iets over ingegrafeerde dingen in de rand, dat zou hinderlijk zijn? En hoe is dat glanzende zwart? Klopt het dat er een mat-versie in omloop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:56
Ik wil een nieuw scherm kopen maar twijfel tussen de 2243BW en de 2253BW. Qua prijs en specs doen ze weinig voor elkaar onder, maar ik heb geen winkel gevonden waar beide schermen te bezichtigen zijn, dus heb ik geen idee wat nu precies het verschil is in beeldkwaliteit. Is er een noemenswaardig verschil tussen de beeldkwaliteit van beide schermen, of moet je ze naast elkaar hebben staan om uberhaupt verschil te zien? zijn deze schermen te vergelijken met een 226BW(s-paneel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Regeneration schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:10:
[...]

Ik kan je zeggen dat voor dat een 22" widescreen had aangeschaft ik een 17" 1280 x 1024 resolutie had. De hoogste resolutie was dan ook 1280 x 1024, hogere resoluties kon ik niet kiezen. Toen ik mijn scherm had gekocht en had aangesloten kan ik gewoon via beeldscherm eigenschappen de 1680 x 1050 keizen nog zonder dat ik de drivers had geïnstalleerd. Wel een beetje offtopic discussie maar hopelijk is het zo een beetje duidelijk en ben je wat gerustgesteld. :)
Vandaag het scherm (2253BW) gehaald bij de MM voor € 222 en vol verwachting aangesloten.
Inderdaad was het instellen van de resolutie 1680x1050 geen enkel probleem.

Moest wel even een zonnebril op, zo fel staat het scherm af fabriek ingesteld.

Wat mij opviel was dat het beeld wat flets was en de brightness veel te hoog stond, deze stond op 100, deze heb ik eerst terug geschroefd naar 53, ook het contrast terug naar 50.

Verder vond ik het scherm erg blauw dus de gamma heb ik ook aangepast naar Rood+Groen 2.20 en Blauw 1.52.
Dit geeft een veel acceptabeler plaatje. Moet nog wel de komende dagen wat finetunen en even echt goed calibreren (voor zover mogelijk)
Het scherm heeft (zoals wel een beetje te verwachten was) wel een beetje last van backlight bleeding maar ik vind het zeker niet storend.

Mijn oude Samsung 171P heb ik nu als extra scherm op de VGA kabel aangesloten, is niet echt nodig maar wel funny!

Tot nu toe erg tevreden over het scherm, is wel even wennen.
Wat mij opviel was dat de bijgeleverde versie van Magic Tune Premium 1.0.84 2007.12.3 was en dat de laatste versie gedownload kan worden via een link naar de website.
De versie daar is echter (veel?) ouder, hier staat versie 1.0.56, hier laat Samsung toch wel een steekje vallen lijkt mij of is er misschien nog een website waar een recentere versie (voor XP) te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:32:
[...]

Eerst even over je bovenstaande verhaal, waarom post je em niet als productreview op de frontpage, iets opmaak er bij, afbeeldingkje, iets verder uitwerken of zo laten en voila, klaar is je review.
Hier kan ik het enkel mee eens zijn. Jouw ervaring in dit topic zal op een gegeven moment door niemand meer terug te vinden zijn. Dan kun je simpelweg veel beter een productreview aanmaken.
Anoniem: 46521 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:35:
Ik vind specificaties van de schermen allemaal veel te dicht bij eklaar liggen om een juiste keuze te maken. Als ik kijk naar de 245B, de 2493HM of de T240, dan is er niet belachelijk veel verschil. Ik neig naar de HM, omdat deze nieuwer is, kan pivoteren en een hoger dynamisch contrast heeft. Maar ik heb een T220 naast een 245B in de winkel gezien en moet zeggen dat ik die T220 ook wel erg mooi vond. Was is nou het fundamentele verschil qua schermen tussen bijv. de 245B en 2493HM?
De prijs lijkt me het grootste verschil, 295 tegenover 340 is nogal een verschil, wat waarschijnlijk vooral veroorzaakt wordt door de uitgebreidere opties van de 2493HM. Het gebruikte paneel zou volgens http://tftcentral.co.uk hetzelfde zijn, maar deze info hoeft natuurlijk niet te kloppen. Net als bij de 226BW kan Samsung er altijd voor kiezen om de monitor te leveren met andere panelen. Maar wat de beide monitoren betreft zul je zelf moeten bepalen of de extra opties het geld waard zijn. De T2x0 serie heeft een heel ander design en vind ik wat dat betreft al niet te vergelijken, waarbij de T220 wel weer een sneller paneel zou moeten hebben, maar dit is niet voor iedereen merkbaar.
Een laatste vraag over de 2493HM, ik las iets over ingegrafeerde dingen in de rand, dat zou hinderlijk zijn? En hoe is dat glanzende zwart? Klopt het dat er een mat-versie in omloop is?
Ook dit is iets wat je zelf uitstekend kunt uitzoeken en in geval van de rand eigenlijk ook alleen zelf kunt bepalen of jij het hinderlijk vindt. Probeer gewoon een winkel te vinden waar je het scherm in het echt kunt bekijken en informeer bij winkels/Samsung of er meerdere versies in omloop zijn. Als laatste is het natuurlijk handig om, in plaats dat je zegt dat je 'ergens' 'iets' gelezen hebt, een linkje te geven naar de betreffende informatie :).
KAdrifter schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:48:
Ik wil een nieuw scherm kopen maar twijfel tussen de 2243BW en de 2253BW. Qua prijs en specs doen ze weinig voor elkaar onder, maar ik heb geen winkel gevonden waar beide schermen te bezichtigen zijn, dus heb ik geen idee wat nu precies het verschil is in beeldkwaliteit. Is er een noemenswaardig verschil tussen de beeldkwaliteit van beide schermen, of moet je ze naast elkaar hebben staan om uberhaupt verschil te zien? zijn deze schermen te vergelijken met een 226BW(s-paneel)?
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die beide monitoren naast elkaar hebben staan en er ook nog iets zinnigs over kunnen zeggen. Ook in dit geval geldt dus: probeer zelf uit te zoeken aan de hand van reviews welk scherm het beste zou zijn en bepaal of de extra opties en/of het design het geld waard is. Overigens zou volgens deze site de 2243 een Samsung paneel gebruiken en de 2253 een Chi Mei paneel, waarbij de eerste waarschijnlijk de betere is. Maar ook hier geldt weer dat je geen enkele garantie hebt dat het scherm dat jij koopt het verwachte paneel bevat.

[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 25-08-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272146

Anoniem: 46521 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:35:
... Ik neig naar de HM, omdat deze nieuwer is, kan pivoteren en een hoger dynamisch contrast heeft. ... Was is nou het fundamentele verschil qua schermen tussen bijv. de 245B en 2493HM?

Een vriend van mij heeft de 2493HM. Het is inderdaad een glanzende behuizing en de eigenschappen staan op de behuizing (contrast 10000:1 ...) in het wit en dit is niet te verwijderen. Kan storend zijn indien je jou hierop begint te focussen, anders went het wel snel. De glans is zeer mooi, maar ook redelijk gevoelig aan vette vingers, en dit kan storend zijn want de bedieningstoetsen zitten ook vooraan onder de glanslaag (touch buttons). Er zit wel een doek bij het scherm om het allemaal netjes te houden :*) Of er een matte versie bestaat kan ik niet bevestigen.

Wat betreft de 245B(+), deze overweeg ik nu ook aan te schaffen na de reviews gelezen te hebben. De verschillen met de 2493HM zijn o.a. de volgende:
2493HM heeft itt 245B:
  • ingebouwde speakers (typisch niets speciaal)
  • extra HDMI aansluiting (let wel geen 1:1 pixelmapping indien je XBOX360/PS3 zou aansluiten)
  • (optioneel voor een meerprijs van om en bij de 30 euro dacht ik) USB-Hub
  • pivot functie (vond ik ook eerst een argument maar na de 2493HM gepivoteerd gezien te hebben is dit bij 24" toch niet zo interessant meer), echter volgens http://benchmarkreviews.c...d=47&limit=1&limitstart=3 kan de 245B waarschijnlijk ook gepivoteerd worden
  • contrastratio
Echter vind ik best weinig over de 245B+ die nu overal verkocht wordt, daar wordt nu ook gebruik gemaakt van dynamisch contrast. Mensen die mij meer over de 245B+ kunnen zeggen zijn altijd welkom om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Zit zelf ook met dezelfde keuze als hierboven: tussen de verschillende 24'' samsung schermen.

De T240 valt voor mij af door zijn ontwerp en prijs. De 245B heb ik al een tijdje gevolgd, en dat is een prima scherm. De 2493HM heeft op dit moment mijn voorkeur, maar eigenlijk alleen maar omdat hij een stuk nieuwer is dan de 245B.

Als de 245B+ nou hetzelfde scherm heeft als de 2493HM vind ik dat een mooie oplossing. De hdmi aansluiting en de usb hub heb ik niet nodig, evenals de speakers: die extra's voor ongeveer 45 euro bovenop de prijs van een 245B+/245B vind ik dus zonde van het geld. Als de 2493HM nou echt een betere kwaliteit (nieuwer/moderner paneel oid) aflevert, dan wil ik die in overweging nemen.

Wie weet hier meer over te vertellen? Heb het niet kunnen vinden in dit topic, alleen wat losse informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Zo ik heb flink wat geexperimenteerd.

Als eerste de monitor driver. Wanneer je deze installeert wordt automatisch een kleurprofiel geactiveerd. Deze haalt al direct zonder ook maar iets in te stellen de blauwige tint weg. (samsung weet dus dat ie te blauw is maar kiest bewust hiervoor??) Nadeel is alleen wel dat dit alleen werkt in sommige situaties, kijk je bv een afbeelding in vista in venster dan zijn de kleuren ok. Ga je fullscreen (diapresentatie) is weer alles te blauw.

Dus de driver en kleurprofiel heb ik snel weer verwijderd, hier heb je niks aan (kalibratie is nooit en te nimmer meer mogelijk op die manier).

Goed, dan MagicTune Premium. Deze software past daadwerkelijk de basis kleuren in de monitor hardware aan.

update: nu met een nieuwe nvidia driver werkt het hele programma de helft van de tijd niet meer. Ook de kleuren worden niet meer in de monitor vastgehouden. Tja.

[ Voor 39% gewijzigd door KBDE op 27-08-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:54
Anoniem: 203076 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:06:
[...]

Verder vond ik het scherm erg blauw dus de gamma heb ik ook aangepast naar Rood+Groen 2.20 en Blauw 1.52.
Dit geeft een veel acceptabeler plaatje.
Hoe krijg jij dat voorelkaar die waarden op 2.20 en 1.52 te krijgen?
Ik zie alleen 50 en dan kan je naar boven en naar beneden met de waarden,max 100 en min 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
KAdrifter schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:48:
Ik heb zelf de 2243BW, maar wilde even benadrukken dat je niet blind op de specificaties moet staren, soms zijn de verschillen groot met wat de fabrikanten opgeven en wat ze werkelijk presteren. Zoals de 2243BW die heeft een dynamisch contrast van 8000:1. Klinkt geweldig, toch? Je moet echter deze functie aanzetten alvorens je deze gevoelsmatige 8000:1 contrast krijgt, want anders heb je gewoon 1000:1 contast (wat je ook nog met een korreltje zout kan innemen). Persoonlijk vind ik als ik de dynamische contrast inschakel de kleuren te vertekend/onnatuurlijk.

Dat gezegd te hebben is het de vraag wat je wensen zijn. Wil je graag een voet die in hoogte te verstellen is? En wil je pivot? Dan is 2243BW een betere optie. Wil je dat niet, maar liever snelle games spelen met (een opgegeven) responstijd van 2ms neem dan de 2253BW. Ook zou je het uiterlijk mee kunnen nemen. Wat vind je van de zakelijke/sombere stijl met een matte behuizing van de 2243BW of wil je wat meer flashy/modern met de 2253BW?

Ik heb ook even getwijfeld tussen deze (en andere) monitoren en uiteindelijk viel de keuze op 2243BW waarbij het uiterlijk uiteindelijk ook een grote rol vervulde. Ik ben bezig met een review en zal die in de komende dagen wel op de frontpage neerzetten, mocht jij en anderen nog een uitgebreidere verhaal willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:56
bedankt voor de goede en snelle reacties:). Ik ben zelf ook bekend met dynamisch contrast en de nutteloosheid daarvan, heb een le32r82 tv voor bij mijn ps3;).
Maar ik was aan het kijken naar een 2243BW en zag dat er ook een 2243BWX was, zelfde scherm alleen dan glimmend zwart i.p.v. matzwart, maar kwam deze bij geen enkele internetshop in nederland tegen. Is deze alleen bestemd voor Amerika of heb ik niet goed gezocht?
Ik heb nog het een en ander aan reviews doorgespit en ga denk ik voor de Viewsonic vx2255wmb, deze komt beter uit de reviews, is goedkoper, ook in hoogte verstelbaar en wel glimmend zwart.

[ Voor 18% gewijzigd door Bastard op 26-08-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djambo schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:57:
[...]

Hoe krijg jij dat voorelkaar die waarden op 2.20 en 1.52 te krijgen?
Ik zie alleen 50 en dan kan je naar boven en naar beneden met de waarden,max 100 en min 0
Dit doe je niet via Magic Tune Premium maar via het bijgeleverde Natural Color Pro, vervolgens start je het onderdeel Color Preference en daar kan je de gamma aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
KAdrifter schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:19:
Maar ik was aan het kijken naar een 2243BW en zag dat er ook een 2243BWX was, zelfde scherm alleen dan glimmend zwart i.p.v. matzwart, maar kwam deze bij geen enkele internetshop in nederland tegen. Is deze alleen bestemd voor Amerika of heb ik niet goed gezocht?
Volgens mij zou waren er een paar maanden geleden ook al berichten "dat hij binnenkort zou komen", maar hij staat inderdaad nog steeds niet in de pricewatch wat mij ook wel verbaast. Ik heb niet expliciet ergens gelezen dat hij voor Amerika is bedoeld.

Mijn review is ondertussen online: productreview: Samsung Syncmaster 2243BW (zwart) review door Regeneration. Voor degene die geïnteresseerd zijn.

offtopic:
@ PromoX misschien kan je m'n review ook even toevoegen aan de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:32
Trouwens de TS moet dit ff updaten in de openingspos. :)

• Pricewatch: T260 HD - nog geen pricewatch vermelding
• Pricewatch: T240 HD - nog geen pricewatch vermelding

pricewatch: Samsung Syncmaster T260HD
pricewatch: Samsung Syncmaster T240HD

[ Voor 3% gewijzigd door Bull op 27-08-2008 12:11 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Even een mededeling voor de TS: een review over de T240HD:
http://www.trustedreviews...240HD-24in-DTV-Monitor/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:32
Die XL serie van Samsung zijn ook super schermen maar nog wel een tikkeltje te duur. :/

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Bull schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:11:
Trouwens de TS moet dit ff updaten in de openingspos. :)
Bedankt, heb beide eerder vandaag aangepast :).
Bull schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:22:
Die XL serie van Samsung zijn ook super schermen maar nog wel een tikkeltje te duur. :/
Je bedoelt deze bijvoorbeeld? Ziet er netjes uit. Zo vreemd is het overigens niet dat de prijs een stuk hoger is, aangezien de monitor met z'n S-PVA paneel veel meer gericht is op een andere doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:03

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Hmm,

Deze week nog even snel een aantal 226BW's besteld.
Kreeg ze gister binnen, 2 waren goed, 1tje met 3 dode subpixels.

Maar wat ik nog erger vond, allemaal een C-paneel. Ernom blauwe kleuren.
Nu waren 2 van de monitoren voor kennissen, en 1tje voor mezelf, als 2de monitor naast m'n huidige, een S-versie.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar krijg de kleuren niet goed, tis gewoon te triest voor woorden.
Dus, ik denk dat ik die van mij maar terugstuur en eens driftig ga zoeken naar een 2dehandse 226BW S-versie, want zoveel kleurverschil is niet om te doen imho..

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Oet schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:13:
Maar wat ik nog erger vond, allemaal een C-paneel. Ernom blauwe kleuren.
Je hebt kleurprofielen: koel (blauwig), warm (iets meer rood), normal en 'custom' waar je je eigen kleuren instelt. Heb je daar ook aan gesleuteld? ik heb zelf 2x een C-panel, beide uit verschillende bouwjaren, maar nergens last van overdadig blauw of kleuren die ik niet in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:05

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Afgelopen woensdag een T220 gehaald. Ik ben er erg blij mee (kwam van een 19" af, en dit is toch wel een tikkeltje groter).

Nu deed ik gisteren een pixel test met Dead Pixel Tester, en daar zag ik dat hij bij alle schermen op 7 (!!) punten een vaag grijs plekje had.

Ik had pixelgarantie aangeschaft bij Alternate en ben er dus mee teruggegaan, deze vertelden mij echter dat het stofjes waren die tussen de verschillende folie lagen zaten, en geen dode (sub)pixels. Had er zelf nog nooit van gehoord, maar ok.
Het scherm is overigens wel netjes omgeruild voor een nieuwe, waarbij ik tot nu toe nog geen stofjes/dode pixels heb kunnen ontdekken.

Hoe komen die stofjes daar eigenlijk, het scherm was "net" uit de doos, nieuw voor zover ik weet, en het lijkt mij dat die schermen in compleet steriele fabrieken gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Wiethoofd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:19:
[...]

Je hebt kleurprofielen: koel (blauwig), warm (iets meer rood), normal en 'custom' waar je je eigen kleuren instelt. Heb je daar ook aan gesleuteld? ik heb zelf 2x een C-panel, beide uit verschillende bouwjaren, maar nergens last van overdadig blauw of kleuren die ik niet in kan stellen.
Jup, heb aan alle instellingen lopen schroeven, de color tone, magicbright, brightness, contrast, RGB waardes en kleurprofielen in windows, maar ik kreeg het niet gelijk. Daarbij hadden ze ook veel meer last van Backlight Bleeding bovenaan de monitor. Je kon het veel duidelijker zien, en dat is mij geen 250,- waard.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Oet schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:01:
Jup, heb aan alle instellingen lopen schroeven, de color tone, magicbright, brightness, contrast, RGB waardes en kleurprofielen in windows, maar ik kreeg het niet gelijk. Daarbij hadden ze ook veel meer last van Backlight Bleeding bovenaan de monitor. Je kon het veel duidelijker zien, en dat is mij geen 250,- waard.
Dan had ik em idd ook teruggedaan, en zelfs via Natural Color, het progje meegeleverd met je schermen, viel de boel niet te calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Wiethoofd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:17:
[...]

Dan had ik em idd ook teruggedaan, en zelfs via Natural Color, het progje meegeleverd met je schermen, viel de boel niet te calibreren?
Hmm, dat heb ik niet geprobeerd, had eigenlijk de moed al opgegeven. Ik snap wel dat er iets aan kleurverschil kan zijn, maar wat hier gebeurt met die verschillende panelen is echt erg. Daarom heb ik ook maar alvast een gevraagd ad geplaatst op V&A ;)
Iemand die nog een goeie 226BW S-versie heeft?!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom90
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05 15:21
Ik weet niet maar ik heb nog een Samsung 226BW in de verkoop maar of het de S versie is geen idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Tom90 op 29-08-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

offtopic:
V&A aangeboden: Budget PC + 22" Samsung LCD
je zou kunnen vragen welke versie van de 226BW het is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom90
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05 15:21
't is een GH22WS ? Zegt me niks , staat achterop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Tom90 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:52:
't is een GH22WS ? Zegt me niks , staat achterop!
offtopic:
Dat zijn ze allemaal, ik heb je een mail gestuurd, dan hoeven we niet in dit topic te "chatten" wat nogal vervelend is voor alle andere mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:36
Bizzarro schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:40:
Afgelopen woensdag een T220 gehaald. Ik ben er erg blij mee (kwam van een 19" af, en dit is toch wel een tikkeltje groter).

Nu deed ik gisteren een pixel test met Dead Pixel Tester, en daar zag ik dat hij bij alle schermen op 7 (!!) punten een vaag grijs plekje had.

Ik had pixelgarantie aangeschaft bij Alternate en ben er dus mee teruggegaan, deze vertelden mij echter dat het stofjes waren die tussen de verschillende folie lagen zaten, en geen dode (sub)pixels. Had er zelf nog nooit van gehoord, maar ok.
Het scherm is overigens wel netjes omgeruild voor een nieuwe, waarbij ik tot nu toe nog geen stofjes/dode pixels heb kunnen ontdekken.

Hoe komen die stofjes daar eigenlijk, het scherm was "net" uit de doos, nieuw voor zover ik weet, en het lijkt mij dat die schermen in compleet steriele fabrieken gemaakt worden?
lol...dat zijn dode stofjes :) Komt vaker voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Bizzarro schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:40:
Dat vast dus te betwijfelen. Ik weet het fijne ook niet ervan, maar voor zover ik weet worden dode pixels veroorzaakt door stofjes tijdens het productie proces. Aangezien een scherm uit meerder lagen bestaat is het mogelijk dat een stofje minder prettig valt: dode pixel wat iets beter: het geval dat hij hebt. Altijd 100% stofvrij tijdens het productie proces blijkt ook niet mogelijk te zijn of kost relatief gezien veel meer geld. In ieder geval mooi dat je een nieuw scherm hebt gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Volgens mij heeft mijn 245B+ een extra feature die nergens genoemd wordt? Ik zie nergens dat hij 1:1 pixel mapping ondersteund, maar 4:3 resoluties zien er perfect uit, worden niet uitgerekt, maar gewoon 1:1 en voor de rest gewoon zwarte balken. Ondersteund deze monitor nou wel of niet 1:1 pixel mapping? Wil het graag even weten, is namelijk mooi meegenomen voor games die te zwaar voor mijn 8800GTS zijn op 1920x1200 ( Crysis o.a. ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Denzo schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:43:
Ik zie nergens dat hij 1:1 pixel mapping ondersteund, maar 4:3 resoluties zien er perfect uit, worden niet uitgerekt, maar gewoon 1:1 en voor de rest gewoon zwarte balken.
Heb je voorbeelden of links met meer info?

Bovendien is het overigens net zo makkelijk om dat via de nVidia drivers te forceren. Ik heb geen idee hoe de optie in het geval van Samsung schermen aan te zetten is, maar bij m'n Dell is het zo dat ik een heel menu door moet, in plaats van met één druk op de knop. Ik heb het nu dan ook maar ingesteld via de drivers.

Staar je dan ook niet blind op die feature. Deze is toch vooral van belang bij het aansluiten van bijvoorbeeld een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Ik vraag me ook af of de 245B+ een flink ander paneel heeft dan de non-plus.
Heeft het invloed op de kleuren, heeft het invloed op de responsetijd, maar bovenal belangrijk, heeft het invloeg op de inputlag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Denzo, check eerst eens je grafische kaart instellingen onder: display > change flatpanelscaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Hij staat op "use my display's built-in scaling".

Ik vond het namelijk raar want als de NVidia drivers dat zouden doen zou dat ook moeten gebeuren bij mijn 22".

En hij scalede out-of-the-box perfect want toen ik de monitor had aangesloten stond ie obviously nog op m'n oude resolutie ( 1600x1200 ).

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:57
http://www.samsung.com/nl...d&model_cd=LS24HUBCBA/EDC

Wat is dat ding wat eronder hangt?
En hier staat dat de contrast 1000:1 is ipv 800:1 zoals in de TS staat.

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
De 245B+ heeft optioneel speakers. Het enige dat ik kan bedenken is dat het een 'sound bar' is, vergelijkbaar met wat Dell aanbiedt bij een aantal schermen.
En hier staat dat de contrast 1000:1 is ipv 800:1 zoals in de TS staat.
Is aangepast in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 20:54
Ik ben van plan om een Samsung 2693HM aan te schaffen, maar vraag mij af hoe vaak het voor komt dat het scherm een dode (sub) pixel vertoond, is het noodzakelijk om een pixelgarantie te nemen? Ik vind 50 a 70 euro voor een pixelgarantie erg veel geld!

Ik zit ook nog sterk te twijfelen of ik een 24 of 26 inch moet nemen? Heb ik het goed dat een 24 inch +- 60cm beeldopervlakte en een 26 inch TFT +- 65cm beeldopervlakte heeft?

Alvast bedankt voor jullie antwoord/advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:03:
Ik ben van plan om een Samsung 2693HM aan te schaffen, maar vraag mij af hoe vaak het voor komt dat het scherm een dode (sub) pixel vertoond, is het noodzakelijk om een pixelgarantie te nemen? Ik vind 50 a 70 euro voor een pixelgarantie erg veel geld!
Defecte pixels komen steeds minder voor, maar verder is er weinig zinnigs over te zeggen. Er kan altijd een slechte serie uit de fabriek komen waarbij de kans op defecten groter is. Wil je zekerheid dat je een goed scherm krijgt, kies dan gewoon voor pixelgarantie. Ook zijn er winkels die standaard uitgebreidere garantie bieden, maar daar zijn de schermen over het algemeen wel wat duurder.
Ik zit ook nog sterk te twijfelen of ik een 24 of 26 inch moet nemen? Heb ik het goed dat een 24 inch +- 60cm beeldopervlakte en een 26 inch TFT +- 65cm beeldopervlakte heeft?
Dit kun je vrij eenvoudig zelf uitrekenen als je weet dat 1 inch 2,54 cm is. Er zijn zelfs websites die het voor je om kunnen rekenen: http://www.manuelsweb.com/in_cm.htm
24 inch = 61 cm
26 inch = 66 cm

Naast grotere oppervlakte heeft de 26" niet het voordeel van een hogere resolutie; die blijft 1920x1200. De pixels (letters) zijn dus groter. Je zult zelf moeten bepalen, ook afhankelijk van de ruimte die je hebt, wat je prettiger vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Is er toevallig iemand in dit topique die een 245B of een 245B+ heeft en een onderzoekje/testje wil doen naar aanwezige input lag???
Dat zou ik graag willen weten namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 20:54
PromoX schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:43:
[...]

Defecte pixels komen steeds minder voor, maar verder is er weinig zinnigs over te zeggen. Er kan altijd een slechte serie uit de fabriek komen waarbij de kans op defecten groter is. Wil je zekerheid dat je een goed scherm krijgt, kies dan gewoon voor pixelgarantie. Ook zijn er winkels die standaard uitgebreidere garantie bieden, maar daar zijn de schermen over het algemeen wel wat duurder.

[...]

Dit kun je vrij eenvoudig zelf uitrekenen als je weet dat 1 inch 2,54 cm is. Er zijn zelfs websites die het voor je om kunnen rekenen: http://www.manuelsweb.com/in_cm.htm
24 inch = 61 cm
26 inch = 66 cm

Naast grotere oppervlakte heeft de 26" niet het voordeel van een hogere resolutie; die blijft 1920x1200. De pixels (letters) zijn dus groter. Je zult zelf moeten bepalen, ook afhankelijk van de ruimte die je hebt, wat je prettiger vindt.
Bedankt voor je antwoord! Heb je zelf ook en groot scherm, zo ja welke?

Waarom zijn er drie versies/types in omloop van de 2693?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Problemen en simpele vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je simpele vraagjes te dumpen.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.

En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiële Waarschuwing opleveren !