[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 44.032 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 15:03
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:55:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Heb je zelf ook en groot scherm, zo ja welke?

Waarom zijn er drie versies/types in omloop van de 2693?
Er zijn 3 versie's omdat Zercom geloof ik via verschillende leveranciers werkt.
Elke versie is dus van een andere leverancier.

Ik heb trouwens ook een 26" en ik heb dit toch liever dan een 24"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:26
m-tuning schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:44:
[...]

Er zijn 3 versie's omdat Zercom geloof ik via verschillende leveranciers werkt.
Elke versie is dus van een andere leverancier.

Ik heb trouwens ook een 26" en ik heb dit toch liever dan een 24"
Bedankt voor je antwoord! Jij hebt ook de Samsung 2693? Zo ja, hoe bevalt die en van welk scherm kom je af? Ik heb nu een Samsung 226BW (22 inch dus), maar wil graag een Full HD scherm en mag ook wel iets grotere zijn dan het scherm dat ik nu heb. Ik kwam er vandaag ook achter dat er verschil zit in de 2493 en de 2693. het verschil zit hem in het dynamische contrast van 10000 voor de 2493 en 3000 voor de 2693. Is dit lagere dynamische contrast bij de 2693 goed merkbaar en waarom is dit verschil er eigenlijk gezien dat het de zelfde schermen zijn de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Vjenne-ICT schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:17:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Jij hebt ook de Samsung 2693? Zo ja, hoe bevalt die en van welk scherm kom je af? Ik heb nu een Samsung 226BW (22 inch dus), maar wil graag een Full HD scherm en mag ook wel iets grotere zijn dan het scherm dat ik nu heb. Ik kwam er vandaag ook achter dat er verschil zit in de 2493 en de 2693. het verschil zit hem in het dynamische contrast van 10000 voor de 2493 en 3000 voor de 2693. Is dit lagere dynamische contrast bij de 2693 goed merkbaar en waarom is dit verschil er eigenlijk gezien dat het de zelfde schermen zijn de?
Dynamisch contrast doet er niet zo veel toe, en dit staat vaak fout aangegeven -zelfs op de sites van de producenten-. Over de 2493, dit schijnt een erg goed scherm te zijn waar veel mensen enthusiast over praten. Ik heb zelf even erg lang rondgezocht naar informatie en ben o.a. op de volgende fora en sites gekomen:

http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/984883.html (moet je eigenlijk even de tijd nemen om het topic in zijn geheel door te lezen)

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3302&p=1 (review Anandtech, zijn ook positief. Hier is tevens te zien dat het scherm 2ms input lag heeft t.o.v. 38 van de Dell met het S-PVA panel.)

In dit Youtube-filmpje is duidelijk te zien hoe goed de kleurkwaliteit is van dit scherm, zeker wanneer hij wordt vergeleken met een Apple 30" Cinema Display, wat niet zomaar een 30" schermpje is :o. --> http://www.youtube.com/watch?v=m_e2tmnY77o

Ik denk dat ik maar eens naar de MM ga (hopen dat hij daar staat?) om te kijken hoe hij nou echt is. Op het internet zijn ze in ieder geval wel te spreken. Wat echter een interessantere discussie is:

Samsung 24B(+) of Samsung 2493HM?

De HM heeft HDMI, speakers en nog wat andere leukje toefjes. HDMI is wel het meest interessante. Als je echter al een TV hebt is dit niet echt nodig natuurlijk. Het scheelt namelijk wel 50 Euro in de pricewatch (uit mijn hoofd). Ik durf trouwens met grote zekerheid te zeggen dat de 245B(+) dezelfde TN panel gebruikt als de 2493HM, dit wordt op verschillende fora bevestigd. Het lijkt me dat ze dus even goed zijn, hoewel dit misschien anders kan zijn als je ze naast elkaar plaatst. Daar komt ook nog eens bij dat 50 Euro voor een toekomstgerichte HDMI poort niet heel veel is, maar goed dat eigen keuze..

26" Is voor mij persoonlijk waarschijnlijk toch te groot, zit al jaren met een 17" LG.... van 17" --> 24" lijkt me dan groot genoeg :9. Ook vraag ik me af of een TN film voor 26" verstandig is, grotere kans dat je deformed colors krijgt aangezien het scherm nog groter is.

[ Voor 5% gewijzigd door Jedi_Pimp op 07-09-2008 21:18 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Laatst online: 30-05 15:03
Vjenne-ICT schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:17:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Jij hebt ook de Samsung 2693?
Nee heb de Samsung T260, en kom van een 226BW af.

Verschil is in het begin aardig groot, maar vind nu alle kleinere schermen wel erg klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Jedi_Pimp schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:16:
[...]

Dynamisch contrast doet er niet zo veel toe, en dit staat vaak fout aangegeven -zelfs op de sites van de producenten-. Over de 2493, dit schijnt een erg goed scherm te zijn waar veel mensen enthusiast over praten. Ik heb zelf even erg lang rondgezocht naar informatie en ben o.a. op de volgende fora en sites gekomen:

http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/984883.html (moet je eigenlijk even de tijd nemen om het topic in zijn geheel door te lezen)

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3302&p=1 (review Anandtech, zijn ook positief. Hier is tevens te zien dat het scherm 2ms input lag heeft t.o.v. 38 van de Dell met het S-PVA panel.)

In dit Youtube-filmpje is duidelijk te zien hoe goed de kleurkwaliteit is van dit scherm, zeker wanneer hij wordt vergeleken met een Apple 30" Cinema Display, wat niet zomaar een 30" schermpje is :o. --> http://www.youtube.com/watch?v=m_e2tmnY77o

Ik denk dat ik maar eens naar de MM ga (hopen dat hij daar staat?) om te kijken hoe hij nou echt is. Op het internet zijn ze in ieder geval wel te spreken. Wat echter een interessantere discussie is:

Samsung 24B(+) of Samsung 2493HM?

De HM heeft HDMI, speakers en nog wat andere leukje toefjes. HDMI is wel het meest interessante. Als je echter al een TV hebt is dit niet echt nodig natuurlijk. Het scheelt namelijk wel 50 Euro in de pricewatch (uit mijn hoofd). Ik durf trouwens met grote zekerheid te zeggen dat de 245B(+) dezelfde TN panel gebruikt als de 2493HM, dit wordt op verschillende fora bevestigd. Het lijkt me dat ze dus even goed zijn, hoewel dit misschien anders kan zijn als je ze naast elkaar plaatst. Daar komt ook nog eens bij dat 50 Euro voor een toekomstgerichte HDMI poort niet heel veel is, maar goed dat eigen keuze..

26" Is voor mij persoonlijk waarschijnlijk toch te groot, zit al jaren met een 17" LG.... van 17" --> 24" lijkt me dan groot genoeg :9. Ook vraag ik me af of een TN film voor 26" verstandig is, grotere kans dat je deformed colors krijgt aangezien het scherm nog groter is.
Bedankt voor je super uitgebreide antwoord, top! Echter begin ik nu wel steeds meer te twijfelen tussen de 2493 en de 2693??? Waarom zou een film op de 26 inch slechter te zien zijn dan op de 24 inch, die snap ik eerlijk gezegd niet helemaal, kun je dat toelichten? Wat betreft de grootte ''het kan mij niet groot genoeg zijn''. Ik heb ook een 46 inch TV en dat vind ik precies goed op 3.8 meter. Ik realiseer mij wel dat je er erg dicht op zit, dus kan dat nog wel eens anders uitpakken wat betreft de grootte of zit ik verkeerd? Het is mij net iets te veel geld op dit te gokken, dus elk advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Vjenne-ICT schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:16:
[...]

Bedankt voor je super uitgebreide antwoord, top! Echter begin ik nu wel steeds meer te twijfelen tussen de 2493 en de 2693??? Waarom zou een film op de 26 inch slechter te zien zijn dan op de 24 inch, die snap ik eerlijk gezegd niet helemaal, kun je dat toelichten? Wat betreft de grootte ''het kan mij niet groot genoeg zijn''. Ik heb ook een 46 inch TV en dat vind ik precies goed op 3.8 meter. Ik realiseer mij wel dat je er erg dicht op zit, dus kan dat nog wel eens anders uitpakken wat betreft de grootte of zit ik verkeerd? Het is mij net iets te veel geld op dit te gokken, dus elk advies is welkom!
Met TN film bedoelde ik niet een film als een in 'movie', zo wordt alleen de TN techniek die in veel TFT's zitten ook wel aangeduid. Sorry, een beetje onduidelijk verwoord :+.

Er zijn verschillende soorten panelen achter een TFT, namelijk

-TN (goedkoop om te maken, snel in games, alleen slechte inkijkhoeken en niet zulke goede kleuren)
-S-PVA/M-PVA (goede kleuren, goede inkijkhhoeken alleen veel input lag, soms wel 20x zoveel als TN)
-S-IPS (vaak nog betere kleuren, goede inkijkhoeken en weinig input lag, alleen heel duur om te maken)

Hier staat het nog uitgebreider uitgelegd:
http://www.pchardwarehelp.com/guides/lcd-panel-types.php
Maar waar ik het had over de kleuren, heel veel mensen zijn er van overtuigd dat 24" voor TN panels al te groot is (zie ook het -inmiddels gesloten- " 22" vs 24" kiezen! " topic). Die zijn van mening, omdat TN panels zulke slechte inkijkhoeken hebben, je ook al verschil in kleuren gaat zien van boven naar onder bijvoorbeeld, zelfs al zit je er recht voor. Hoe groter het scherm wordt, hoe meer dat opvalt. Bij een 15" scherm is het scherm relatief zo klein dat er geen sprake is van een invalshoek, maar bij een 24" des te meer omdat het zo groot is. Bij 26" schermen met TN panels is het dus de vraag of het scherm boven donkerder is dan onder, of omgekeerd. Ik heb hier echter geen ervaring mee, dat zou je mensen met een 2693HM moeten vragen, en het beste natuurlijk: zelf naar een winkel gaan om ervaring op te doen :).

[ Voor 14% gewijzigd door Jedi_Pimp op 08-09-2008 16:08 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Jedi_Pimp schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:05:
[...]

Met TN film bedoelde ik niet een film als een in 'movie', zo wordt alleen de TN techniek die in veel TFT's zitten ook wel aangeduid. Sorry, een beetje onduidelijk verwoord :+.

Er zijn verschillende soorten panelen achter een TFT, namelijk

-TN (goedkoop om te maken, snel in games, alleen slechte inkijkhoeken en niet zulke goede kleuren)
-S-PVA/M-PVA (goede kleuren, goede inkijkhhoeken alleen veel input lag, soms wel 20x zoveel als TN)
-S-IPS (vaak nog betere kleuren, goede inkijkhoeken en weinig input lag, alleen heel duur om te maken)

Hier staat het nog uitgebreider uitgelegd:
http://www.pchardwarehelp.com/guides/lcd-panel-types.php
Maar waar ik het had over de kleuren, heel veel mensen zijn er van overtuigd dat 24" voor TN panels al te groot is (zie ook het -inmiddels gesloten- " 22" vs 24" kiezen! " topic). Die zijn van mening, omdat TN panels zulke slechte inkijkhoeken hebben, je ook al verschil in kleuren gaat zien van boven naar onder bijvoorbeeld, zelfs al zit je er recht voor. Hoe groter het scherm wordt, hoe meer dat opvalt. Bij een 15" scherm is het scherm relatief zo klein dat er geen sprake is van een invalshoek, maar bij een 24" des te meer omdat het zo groot is. Bij 26" schermen met TN panels is het dus de vraag of het scherm boven donkerder is dan onder, of omgekeerd. Ik heb hier echter geen ervaring mee, dat zou je mensen met een 2693HM moeten vragen, en het beste natuurlijk: zelf naar een winkel gaan om ervaring op te doen :).
Wederom bedankt voor je zeer uitgebreide toelichting, top! Ik snap je verhaal helemaal en dat maakt mij alleen maar meer aan het twijfelen of ik de 24 of 26 inch moet kopen??? Ik heb nu de 22 inch 226BW en ben daar zeer tevreden over, dus verwacht niet anders over een eventuele aankoop van een 2493 of 2693, echter gaat mijn voorkeur uit naar de 2693 gezien dat ik wel graag een wat grotere scherm wil. Denk dat de stap van 22 naar 24 inch te klein zal zijn voor mij?

Wat kunnen de problemen concreet zijn met een grotere TN scherm dan? backlight bleeding en de inkijk hoek kan ik mij niet zo aan storen, maar moet natuurlijk niet te erg zijn. Zal ik echt veel problemen krijgen met de 26 inch ten opzichte van een 24 inch? Beter gezegd zal het een miskoop zijn als ik tot kopen over ga?

Heeft iemand ervaring met dit scherm? Zo ja, kun je mijn vragen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Als je tevreden bent met je 226BW denk ik inderdaad dat 26" niet zal tegenvallen. Van 22" naar 24" lijkt mij persoonlijk niet te klein, hoewel 26" voor jou natuurlijk een kleinere stap zal zijn dan die van mij van 17" --> 24". Of het een miskoop is, ik denk het niet, dat is echter echt een puur persoonlijke kwestie. Als ik me niet vergis was er iemand in dit topic met een T260, een Samsung TFT met hetzelfde TN panel (als ik me niet vergis), dus dezelfde eigenschappen en kleurkwaliteiten. Ookal zit er een ander panel in, zullen de verschillen niet/nauwelijks merkbaar zijn (zie reviews etc).

Hier staat nog een productreview waarvan de schrijver erg tevreden is: pricewatch: Samsung Syncmaster 2693HM

Er is trouwens wel een verschil in uiterlijk, de T260 heeft namelijk een soort Bourgogne Bordeaux-rode glossy rand. Dit is ook weer een kwestie van smaak, zelf vind ik piano-black mooier.

De enige die kan beslissen ben jij, en niks telt natuurlijk meer dan jouw eigen ervaring. Zoek dus een winkel op die hem heeft staan en vraag of je hem even mag bekijken, eventueel een stoel ervoor zetten (let vooral op de kleuren), etc.. Ga ik zeker ook doen, maar dan met de 2493HM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Jedi_Pimp schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:46:
Als je tevreden bent met je 226BW denk ik inderdaad dat 26" niet zal tegenvallen. Van 22" naar 24" lijkt mij persoonlijk niet te klein, hoewel 26" voor jou natuurlijk een kleinere stap zal zijn dan die van mij van 17" --> 24". Of het een miskoop is, ik denk het niet, dat is echter echt een puur persoonlijke kwestie. Als ik me niet vergis was er iemand in dit topic met een T260, een Samsung TFT met hetzelfde TN panel (als ik me niet vergis), dus dezelfde eigenschappen en kleurkwaliteiten. Ookal zit er een ander panel in, zullen de verschillen niet/nauwelijks merkbaar zijn (zie reviews etc).

Hier staat nog een productreview waarvan de schrijver erg tevreden is: pricewatch: Samsung Syncmaster 2693HM

Er is trouwens wel een verschil in uiterlijk, de T260 heeft namelijk een soort Bourgogne Bordeaux-rode glossy rand. Dit is ook weer een kwestie van smaak, zelf vind ik piano-black mooier.

De enige die kan beslissen ben jij, en niks telt natuurlijk meer dan jouw eigen ervaring. Zoek dus een winkel op die hem heeft staan en vraag of je hem even mag bekijken, eventueel een stoel ervoor zetten (let vooral op de kleuren), etc.. Ga ik zeker ook doen, maar dan met de 2493HM :).
Wederom weer een goed antwoord, bedankt! Ik ga morgen even langs de mediamarkt en hoop dat ze daar een 2693 hebben staan??? Ik zal je laten weten wat ik er van vond.... Zal ook even kijken naar de 2493 voor jou....

Wat heeft jou doen kiezen voor de 2493 en bv. niet voor de 2693? Gezien de toekomst kun je toch beter voor de 2693 gaan? Ik weet uit ervaring dat een scherm nooit te groot kan zijn. Ik had eerste ook een 40 inch TV en die vond ik naar een paar maanden ook te klein, dus zo snel kan het gaan..... Het enigste waar ik over twijfel is het feit dat je er recht voor zit en je dus sneller afwijkingen ziet....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Vjenne-ICT schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:55:
[...]

Wederom weer een goed antwoord, bedankt! Ik ga morgen even langs de mediamarkt en hoop dat ze daar een 2693 hebben staan??? Ik zal je laten weten wat ik er van vond.... Zal ook even kijken naar de 2493 voor jou....

Wat heeft jou doen kiezen voor de 2493 en bv. niet voor de 2693? Gezien de toekomst kun je toch beter voor de 2693 gaan? Ik weet uit ervaring dat een scherm nooit te groot kan zijn. Ik had eerste ook een 40 inch TV en die vond ik naar een paar maanden ook te klein, dus zo snel kan het gaan..... Het enigste waar ik over twijfel is het feit dat je er recht voor zit en je dus sneller afwijkingen ziet....?
Leuk dat je even gaat kijken, ik hoor het wel ;). Ik ga (waarschijnlijk) kiezen voor de 2493 omdat ik nu met 17" werk en alles boven de 20" toch al een zevende hemel voor mij zal zijn, en geld speelt ook een rol... De 2493HM kost toch iets van ~350 Euro en ik wil liever niet boven de 1300 Euro uitkomen met mijn nieuwe PC :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:00:
[...]

Leuk dat je even gaat kijken, ik hoor het wel ;). Ik ga (waarschijnlijk) kiezen voor de 2493 omdat ik nu met 17" werk en alles boven de 20" toch al een zevende hemel voor mij zal zijn, en geld speelt ook een rol... De 2493HM kost toch iets van ~350 Euro en ik wil liever niet boven de 1300 Euro uitkomen met mijn nieuwe PC :).
Ik ben vanmiddag bij de mediamarkt geweest en schrok een beetje van de 2493 en de 2693 qua beeld, maar moet er wel bij zeggen dat de schermen op +- 2.5 meter hoogte stonden en een raar stilstaand beeld werd getoond. Ja, ik weet het vond het ook een rare presentatie! Ook mijn huidige Samsung 226BW stond er en daar keek ik het zelfde op, dus wellicht had het te maken met de inkijk hoek. Wat mij ook opviel is dat de HP schermen stukken beter er uit zien en lijken te presteren dan de Samsung, maar dat is op het eerste gezicht natuurlijk! Ja, vraag je dan af moet het dan geen HP worden? Die schermen voelen zeer degelijk aan en dat glossy scherm spreekt mij ook wel aan!

Wat ik mij ook nog steeds afvraag is of het verschil in contrast mist bij de 2693? De 2693 heeft 3000:1 en de 2493 heeft 10000:1 contrast. Ik vind het wel een groot verschil en snap niet waarom dat bij het grotere scherm minder moet zijn?

Wat betreft het design lijken het ook wel wat oudere type scherem of heb ik dat helemaal mis?

Wederom weer twijfel wat ik moet doen........?

Ben jij al wezen kijken?

[ Voor 18% gewijzigd door Vjenne-ICT op 09-09-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:26:
[...]

Ik ben vanmiddag bij de mediamarkt geweest en schrok een beetje van de 2493 en de 2693 qua beeld, maar moet er wel bij zeggen dat de schermen op +- 2.5 meter hoogte stonden en een raar stilstaand beeld werd getoond. Ja, ik weet het vond het ook een rare presentatie! Ook mijn huidige Samsung 226BW stond er en daar keek ik het zelfde op, dus wellicht had het te maken met de inkijk hoek. Wat mij ook opviel is dat de HP schermen stukken beter er uit zien en lijken te presteren dan de Samsung, maar dat is op het eerste gezicht natuurlijk! Ja, vraag je dan af moet het dan geen HP worden? Die schermen voelen zeer degelijk aan en dat glossy scherm spreekt mij ook wel aan!

Wat ik mij ook nog steeds afvraag is of het verschil in contrast mist bij de 2693? De 2693 heeft 3000:1 en de 2493 heeft 10000:1 contrast. Ik vind het wel een groot verschil en snap niet waarom dat bij het grotere scherm minder moet zijn?

Wat betreft het design lijken het ook wel wat oudere type scherem of heb ik dat helemaal mis?

Wederom weer twijfel wat ik moet doen........?

Ben jij al wezen kijken?
De hoek die het meeste kleurvervorming geeft bij TN panels, is, rara: de verticale hoek. Specifieker, van onder naar boven. Dus het feit dat jij bent geschrokken ligt 100% aan het feit dat zo'n scherm 70 centimeter boven jouw ogen staat ;).

Kijk zelf maar: http://images.anandtech.c...samsung-2493hm-angles.jpg

Blijkt maar weer eens dat ze daar echt totaal geen verstand van zaken hebben bij MM |:(.
Vraag anders of een MM verkoper hem even naar beneden tilt voor je (als hij dat wél kan), en hem aansluit op een computer zodat je een en ander kan uitproberen.
Glossy is wederom een persoonlijke kwestie, zelf houd ik er echt niet van, vind de kleuren minder mooi... Dat neemt niet weg dat de HP schermen ook goed zijn, maar het is echt niet zo dat de HP schermen mooiere kleuren geven of beter zijn dan de Samsung TFT's. Het zijn namelijk ook TN panelen, die weinig verschillen ten opzichte van elkaar.. Maargoed, weer geldt hier dat het om een persoonlijke kwestie gaat. Vond je verder 26" niet te groot? Of juist 24" te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:00:
[...]

De hoek die het meeste kleurvervorming geeft bij TN panels, is, rara: de verticale hoek. Specifieker, van onder naar boven. Dus het feit dat jij bent geschrokken ligt 100% aan het feit dat zo'n scherm 70 centimeter boven jouw ogen staat ;).

Kijk zelf maar: http://images.anandtech.c...samsung-2493hm-angles.jpg

Blijkt maar weer eens dat ze daar echt totaal geen verstand van zaken hebben bij MM |:(.
Vraag anders of een MM verkoper hem even naar beneden tilt voor je (als hij dat wél kan), en hem aansluit op een computer zodat je een en ander kan uitproberen.
Glossy is wederom een persoonlijke kwestie, zelf houd ik er echt niet van, vind de kleuren minder mooi... Dat neemt niet weg dat de HP schermen ook goed zijn, maar het is echt niet zo dat de HP schermen mooiere kleuren geven of beter zijn dan de Samsung TFT's. Het zijn namelijk ook TN panelen, die weinig verschillen ten opzichte van elkaar.. Maargoed, weer geldt hier dat het om een persoonlijke kwestie gaat. Vond je verder 26" niet te groot? Of juist 24" te klein?
Dat snapte ik ook niet hoor die opstelling van die schermen, maar ja het vaak een zooitje bij de MM! Ik vraag trouwens nooit zo veel aan die gasten want het enigste wat ze willen is wat verkopen met onzin praatjes! Trouwens schrik niet van de prijzen die MM er voor vraagt, 2493 volgens mij iets van 450 euro en de 2693 meer dan 600 euro!

Hoe zeker ben jij van je koop dan? Ik twijfel nog steeds, denk mede door de slechte presentatie van de MM.... Alles wat ik tot nu toe heb gezien moet ik overtuigd zijn en gezien dat de 2693 beter specs heeft dan mijn huidige 226BW, maar toch ben ik dat nog niet.....

Vraagje, wat weet jij van de contrast van beide monitoren, zijn die nu gelijk of niet? De ene webshop zegt dit en de andere dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Dynamic contrast van de 26 schijnt 1:3000 te zijn, bij de 24 1:10.000. Dit is echter dynamic, wat eigenlijk niet zo vaak voorkomt (fabrikanten beweren dat de monitor bij donkere plaatjes/scenes zichzelf in die dynamic contrast mode forceert waardoor je betere beelden krijgt, in de praktijk gebeurt dit echter niet zo veel). Het 'normale' contrast is bij beide schermen gewoon 1:1000.
Ik ben trouwens ook niet zeker van mijn koop hoor, ga nog even in het weekend uitgebreid in het echt kijken, maar ik verwacht niet teleurgesteld te worden :P.

Edit: Ik heb hem al gepost, maar dit filmpje heeft ook een positieve indruk op mij gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=m_e2tmnY77o

[ Voor 29% gewijzigd door Jedi_Pimp op 09-09-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:49:
Dynamic contrast van de 26 schijnt 1:3000 te zijn, bij de 24 1:10.000. Dit is echter dynamic, wat eigenlijk niet zo vaak voorkomt (fabrikanten beweren dat de monitor bij donkere plaatjes/scenes zichzelf in die dynamic contrast mode forceert waardoor je betere beelden krijgt, in de praktijk gebeurt dit echter niet zo veel). Het 'normale' contrast is bij beide schermen gewoon 1:1000.
Ik ben trouwens ook niet zeker van mijn koop hoor, ga nog even in het weekend uitgebreid in het echt kijken, maar ik verwacht niet teleurgesteld te worden :P.

Edit: Ik heb hem al gepost, maar dit filmpje heeft ook een positieve indruk op mij gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=m_e2tmnY77o
Ben erg benieuwd naar jou bevindingen??? Kijk je ook voor mij naar de 2693? Succes met je zoektocht..... Mocht ik nog wat interessants tegen komen, dan laat ik het weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:21

Marc H

- - Is wakker - -

Ik heb nu een paar weken de 2693HM.

Mijn vorige scherm was een SM 225BW van 19 maanden oud, en ik wilde wat groters. 24" vond ik een wat kleine stap, vandaar de 26" (eigenlijk 25.5" ) Ik ben niet voor de T260 gegaan, voornamelijk vanwege de voet, de 260 heeft een vaste voet, de 2693 heeft een veel fijnere draai/kantel voet, en is ook in hoogte verstelbaar.
Grootste nadeel vind ik de knopjes, ze zijn van het touch type, en als er geen licht op valt is het totaal onzichtbaar. en dat is minder fijn als je 2 pc's aan het scherm hebt hangen, want je drukt vaak de verkeerde knopjes in.

Maar voor de rest: Wauw.De standaard instelling is veel te fel/helder, maar dat even terugschroeven is zo gebeurt. Gamen is heerlijk (ook dankzij 2x 4850 in CF)

Films kijken doe ik niet op het scherm, daar heb ik een 42" full HD plasma voor :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Vjenne-ICT
Marc H schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:09:

Mijn vorige scherm was een SM 225BW van 19 maanden oud, en ik wilde wat groters. 24" vond ik een wat kleine stap, vandaar de 26" (eigenlijk 25.5" ) Ik ben niet voor de T260 gegaan, voornamelijk vanwege de voet, de 260 heeft een vaste voet, de 2693 heeft een veel fijnere draai/kantel voet, en is ook in hoogte verstelbaar.
Grootste nadeel vind ik de knopjes, ze zijn van het touch type, en als er geen licht op valt is het totaal onzichtbaar. en dat is minder fijn als je 2 pc's aan het scherm hebt hangen, want je drukt vaak de verkeerde knopjes in.

Maar voor de rest: Wauw.De standaard instelling is veel te fel/helder, maar dat even terugschroeven is zo gebeurt. Gamen is heerlijk (ook dankzij 2x 4850 in CF)

Films kijken doe ik niet op het scherm, daar heb ik een 42" full HD plasma voor :)
Bedankt voor je reactie! Ik zou graag even over het scherm op bv. MSN praten, ben je daar toe bereid? Ik hoop het wel! Kan dat vanavond ergens?

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 15:21
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:03:
Ik ben van plan om een Samsung 2693HM aan te schaffen, maar vraag mij af hoe vaak het voor komt dat het scherm een dode (sub) pixel vertoond, is het noodzakelijk om een pixelgarantie te nemen? Ik vind 50 a 70 euro voor een pixelgarantie erg veel geld!

Ik zit ook nog sterk te twijfelen of ik een 24 of 26 inch moet nemen? Heb ik het goed dat een 24 inch +- 60cm beeldopervlakte en een 26 inch TFT +- 65cm beeldopervlakte heeft?

Alvast bedankt voor jullie antwoord/advies!
Ik denk dat je beter een winkel kan zoeken die hier niet moeilijk over doet! Ik was zelf aan het rondkijken voor een T240HD (die ik nu thuis heb staan ;) ). En wilde deze eerst bij 4Launch gaan kopen (mijn vaste adres voor hardware). Alleen de ontzettend dure pixel garantie (over de 80eu!) hield mij tegen. Via Kieskeurig kwam ik bij Plasmadiscounter uit, ik heb deze winkel een mail gestuurd en daarin gaven zij aan dat ik het scherm kon omruilen als er sprake was van een dode pixel. Het scherm was hier maar 10eu duurder als bij 4L...

Anoniem: 60069

Ik heb zaterdag een Samsung T220 gekocht en ben zeer tevreden. Het enige is dat je onderaan het beeldscherm een soort van 'ambiant' light zit. Ik vraag me af hoe je dat aanzet? Je ziet het nu namelijk alleen onder de aan/uit button.

• Vjenne-ICT
Zijn er nog mensen hier die een Samsung syncmaster 2693HM hebben en die ervaring met mij willen delen? Ik ben erg geïnteresseerd!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Jerdi_pimp,

He, ga jij nog kijken dit weekend naar de Samsung 2493HM? Zou dan ook even voor mij naar de 2693HM willen kijken?

De vragen die ik nog heb zijn:

1.Of het verschil in dynamisch contrast tussen de twee schermen, 2493HM heeft 10.000:1 en de 2693HM heeft 3.000:1 goed zichtbaar is?
2. Hoe is de kijkhoek, heb ik niet goed kunnen beoordelen vanwege het te hoog plaatsen van de schermen door MM in de winkel.
3. Hoe zijn de kleuren van beide schermen.
4. Jou algemene indruk?

Succes met je zoektocht! Ik hoor het wel van je… Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuruun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 18:03
Anoniem: 60069 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:58:
Ik heb zaterdag een Samsung T220 gekocht en ben zeer tevreden. Het enige is dat je onderaan het beeldscherm een soort van 'ambiant' light zit. Ik vraag me af hoe je dat aanzet? Je ziet het nu namelijk alleen onder de aan/uit button.
Das geen ambiant light: het geeft slechts aan dat de monitor aanstaat... Tenminste, dat is bij mijn T240 het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:09:
Jerdi_pimp,

He, ga jij nog kijken dit weekend naar de Samsung 2493HM? Zou dan ook even voor mij naar de 2693HM willen kijken?

De vragen die ik nog heb zijn:

1.Of het verschil in dynamisch contrast tussen de twee schermen, 2493HM heeft 10.000:1 en de 2693HM heeft 3.000:1 goed zichtbaar is?
2. Hoe is de kijkhoek, heb ik niet goed kunnen beoordelen vanwege het te hoog plaatsen van de schermen door MM in de winkel.
3. Hoe zijn de kleuren van beide schermen.
4. Jou algemene indruk?

Succes met je zoektocht! Ik hoor het wel van je… Alvast bedankt.

Ik was vandaag toevallig even in de Dixons ( ;( ) om iets te kopen, en daar stonden de HP 2407w en een Acer 24". Beide erg mooie schermen, Acer helaas niet verstelbaar. De HP kostte 465 euro en de Acer 340 euro als ik het goed heb, een enorm verschil, en daarmee 1 van de kwaliteiten van Acer. Zoals ik al heb gezegd vind ik glossy panels maar niks, en dat werd vandaag nogeens bevestigd.

Wel kreeg ik een zeer positieve indruk van beide schermen, en hoewel er geen 2493HM bij stond, is die natuurlijk wel heel vergelijkbaar. Ik zag echt totaal geen vervormingen van kleuren, ik vond de kleuren juist mooi (ook van de Acer). Helaas werd het standaard Dixons filmpje afgespeeld in een te lage resolutie, dus een echt oordeel kan ik niet geven. De inkijkhoeken vond ik erg meevallen, ik ging nog even door mijn knieën, om net als jij 70-90 cm in de MM onder het beeld te staan, inderdaad grote kleurvervormingen. Maar van links, rechts en boven viel het hartstikke mee. Geen wonder dat jij schrok van de kleuren in de MM ;).

Ik ga zondag misschien met mijn vader nog naar Amsterdam. Maargoed, hoewel deze twee 24" schermen wel van andere merken zijn, kan je ze goed vergelijken met de Samsung en ik heb dus een positieve indruk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60069

Huuruun schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:13:
[...]

Das geen ambiant light: het geeft slechts aan dat de monitor aanstaat... Tenminste, dat is bij mijn T240 het geval...
Nee dat begrijp ik, maar dat wat zou moeten oplichten licht niet op. Moet je die toevallig aanzetten in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:19:
[...]

Ik was vandaag toevallig even in de Dixons ( ;( ) om iets te kopen, en daar stonden de HP 2407w en een Acer 24". Beide erg mooie schermen, Acer helaas niet verstelbaar. De HP kostte 465 euro en de Acer 340 euro als ik het goed heb, een enorm verschil, en daarmee 1 van de kwaliteiten van Acer. Zoals ik al heb gezegd vind ik glossy panels maar niks, en dat werd vandaag nogeens bevestigd.

Wel kreeg ik een zeer positieve indruk van beide schermen, en hoewel er geen 2493HM bij stond, is die natuurlijk wel heel vergelijkbaar. Ik zag echt totaal geen vervormingen van kleuren, ik vond de kleuren juist mooi (ook van de Acer). Helaas werd het standaard Dixons filmpje afgespeeld in een te lage resolutie, dus een echt oordeel kan ik niet geven. De inkijkhoeken vond ik erg meevallen, ik ging nog even door mijn knieën, om net als jij 70-90 cm in de MM onder het beeld te staan, inderdaad grote kleurvervormingen. Maar van links, rechts en boven viel het hartstikke mee. Geen wonder dat jij schrok van de kleuren in de MM ;).

Ik ga zondag misschien met mijn vader nog naar Amsterdam. Maargoed, hoewel deze twee 24" schermen wel van andere merken zijn, kan je ze goed vergelijken met de Samsung en ik heb dus een positieve indruk gekregen.
Bedankt voor de info. Ik ben benieuwd als je de schermen zondag nog kunt beoordelen, laat het even weten dan. Ik wil namelijk dit weekend de knoop doorhakken en er ene bestellen. Welke het word, de 24 of 26 inch????

Ik wacht je bevindingen nog even af.

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
Zojuist na +-1,5 jaar me 206BW maar eens terug gebracht. Werd gek van dat gezoem als tie net aanstond en het werd de laatste tijd ook alleen maar erger.

Ondertussen voorzien van een mooie 245B, dus vond dit wel het ideale moment er voor.

In de winkel natuurlijk weer niets te horen, dus hij gaat terug naar Samsung zelf. Iemand enig idee hoe sterk je staat als Samsung ook niets vind? Heb namelijk geen zin om onderzoekskosten te betalen om er vervolgens thuis te komen met een toestel wat alsnog bromt/zoemt :X

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Heey ik heb een vraagje. ik zit te kijken voor een Samsung SyncMaster T220HD
maar eigenlijk is mijn doel om te gamen niet full time wat ik voorheen gedaan heb maar zo nu en dan eens een paar uurtjes, hoe zit het dan met Ghosting ?
hij heeft een 5ms. response ik weet nog dat ik fulltime CS speelde en dat 5ms echt niet kon. maar in hoeverre is dit nu nog een probleem? en scheelt het als ik via HDMI aan sluit ?

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Proxx schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:19:
hij heeft een 5ms. response ik weet nog dat ik fulltime CS speelde en dat 5ms echt niet kon. maar in hoeverre is dit nu nog een probleem?
Geen, het menselijk oog registreert pas vanaf 20ms en hoger, tevens is de gegeven responstijd een gtg (gray to gray) waarde en dus niet van compleet wit naar compleet zwart en terug. Je zit bij TN-panels meer met de inputlag dan met de responstijd. Het lagere getalletje staat leuk als reclame, maar wordt in praktijk bijna nooit gehaald/evenaard.

Desnoods bestel je via internet, test je hem, en mocht hij niet bevallen (ivm responstijd) of dode/stuck/luie pixels hebben dan stuur je em terug.
en scheelt het als ik via HDMI aan sluit ?
HDMI en DVI-interface zijn qua beeldsignaal hetzelfde, dit zal dus vrijwel niets uitmaken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Al enige tijd denk ik er overna de Samsung T260 26" monitor aan te schaffen.
Het is mij duidelijk dat er twee verschillende types van deze monitor bestaan, namelijk de:

T260 Black Rose (Responstijd 5ms, Kijkhoek vertikaal 150 graden, stroomverbuik 55W)
T260 Rose Red (Responstijd 2ms, Kijkhoek vertikaal 160 graden, stroomverbuik 60W)

Vanzelfsprekend gaat mijn voorkeur uit naar de T260 Rose Red. Deze versie schijnt echter lastig leverbaar te zijn in Nederland.

Uit reacties op diverse fora maak ik op dat de T260 niet over 1:1 pixel mapping beschikt en de T260HD (met tuner) wel. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Wiethoofd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:35:
[...]

Geen, het menselijk oog registreert pas vanaf 20ms en hoger, tevens is de gegeven responstijd een gtg (gray to gray) waarde en dus niet van compleet wit naar compleet zwart en terug. Je zit bij TN-panels meer met de inputlag dan met de responstijd. Het lagere getalletje staat leuk als reclame, maar wordt in praktijk bijna nooit gehaald/evenaard.

Desnoods bestel je via internet, test je hem, en mocht hij niet bevallen (ivm responstijd) of dode/stuck/luie pixels hebben dan stuur je em terug.

[...]

HDMI en DVI-interface zijn qua beeldsignaal hetzelfde, dit zal dus vrijwel niets uitmaken.
erg bedankt voor je reactie =]

ik heb hem besteld en we zullen zien ;)

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Proxx schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:58:
[...]

erg bedankt voor je reactie =]

ik heb hem besteld en we zullen zien ;)
waar heb je hem besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Foto's en een kleine review van de T240HD hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Marc H schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:09:

Hoe bevalt je het scherm nu naar een paar weken? En hoe is het contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelosssss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-11-2011
De T260 versie ondersteunt geen 1:1 pixel mapping. Is dit een hardwarmatig probleem? Of kan door een update de T260 wel zoals zijn T260HD broertje 16:9 formaat weergeven zonder stretching?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 10:07
ik heb momenteel de hp w2207 monitor in gebruik en ben hier erg tevreden over echter wil ik wat groters zodat ik lekker op de bank kan zitten en kan xboxen op de monitor.

Ik ben dus een beetje aan het rondkijken en vind de T260 een erg mooie monitor welke qua grootte ook goed lijkt.

Echter na het doorlezen van deze topic en het bekijken van wat foto's lijkt de t260 toch niet zo groot als ik gedacht had.

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen een 32" samsung full hd tv en de t260, De resolutie van de fullhd tv is genoeg voor me, tussen de prijzen zit ook niet echt veel verschil meer.

Wat raden jullie aan voor allround gebruik, dus de pc via vga en een xbox360 of ps3 via hdmi en dan dus vanaf mijn bank, er zit dan ongeveer 2 meter tussen mij en de monitor / tv.

• Vjenne-ICT
GranCanaria schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:16:
ik heb momenteel de hp w2207 monitor in gebruik en ben hier erg tevreden over echter wil ik wat groters zodat ik lekker op de bank kan zitten en kan xboxen op de monitor.

Ik ben dus een beetje aan het rondkijken en vind de T260 een erg mooie monitor welke qua grootte ook goed lijkt.

Echter na het doorlezen van deze topic en het bekijken van wat foto's lijkt de t260 toch niet zo groot als ik gedacht had.

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen een 32" samsung full hd tv en de t260, De resolutie van de fullhd tv is genoeg voor me, tussen de prijzen zit ook niet echt veel verschil meer.

Wat raden jullie aan voor allround gebruik, dus de pc via vga en een xbox360 of ps3 via hdmi en dan dus vanaf mijn bank, er zit dan ongeveer 2 meter tussen mij en de monitor / tv.
32 inch als monitor, dat is veel te groot en lijkt mij tevens ook niet goed voor je ogen? Ik zou zeggen 26 inch als max nemen en wil je tv kijken koop dan een tv erbij.... Succes!

• ewoud_melis
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 20:14
Mijn vraag ligt in het straatje van GranCanaria,

Ik wil graag een TFT voor bij mijn laptop kopen en de T220 lijkt mij wel geschikt. Nu twijfel ik echter tussen het kopen van een losse TV kaart/usb bij mijn laptop of het kopen van de T220HD waar de TV natuurlijk al inzit. Bij de eerste optie moet je laptop dan wel altijd aan staan als je tv kijkt maar je kan er dan ook wel ook gelijk mee opnemen. Ik weet alleen niet of er veel kwaliteits verschil is tussen beide opties, ben aan het wikken en wegen dus graag jullie mening.

Thanks!

Ewoud

• Vjenne-ICT
Is hier belangstelling voor een review van de Samsung 2693HM?

Anoniem: 164351

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een vervanger van mijn Belinea crt... En ben dus uitgekomen op de samsung t240. Maar ik wil hem eigenlijk ophangen aan de muur. Maar ik kan nergens info vinden of dat mogelijk is. Ik heb de monitor in mijn handen gehad. En het lijkt erop of er een stel "dopjes" in de achterkant zitten. Klopt dat of is dat maar een afdruk van de giet mal.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Vjenne-ICT schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:19:
Is hier belangstelling voor een review van de Samsung 2693HM?
Overbodige vraag, mits het een nette review is uiteraard :).
Anoniem: 164351 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:43:
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een vervanger van mijn Belinea crt... En ben dus uitgekomen op de samsung t240. Maar ik wil hem eigenlijk ophangen aan de muur. Maar ik kan nergens info vinden of dat mogelijk is. Ik heb de monitor in mijn handen gehad. En het lijkt erop of er een stel "dopjes" in de achterkant zitten. Klopt dat of is dat maar een afdruk van de giet mal.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens de Samsung site biedt de T240 geen mogelijkheid voor een Vesa wall mount.

[ Voor 59% gewijzigd door PromoX op 25-09-2008 21:53 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Anoniem: 164351

Volgens de Samsung site biedt de T240 geen mogelijkheid voor een Vesa wall mount.
Ja dat klopt. Die had ik al gevonden. Maar als je achterop het scherm kijkt zie je 4 "dopjes". Ik weet niet of iemand die eruit heeft proberen te halen. Het nadeel van dit scherm vind ik dus: Dat hij een beetje wiebelt op zijn pootje. Vandaar mijn zoektocht naar een muur bevestiging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barisko
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:24
2x43BW serie
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/samsung/monitoren/2243bw.jpg

2243BW
Paneel: 22" TN
Resolutie: 1680*1050
Contrast: 1000:1
Helderheid: 300 cd/m2
Reactietijd GtG: 2 ms
Afmetingen BxHxD: 505 x 375 x 200
Gewicht: 6,35 kg
Volgens de intropost heeft dit beeldscherm een reactietijd van 2ms. Echter, op de site van Samsung, vind ik enkel een reactietijd van 5ms.
Voor de correctheid van de post is het misschien raadzaam dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
[quote]PromoX schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:45:
[...]

Overbodige vraag, mits het een nette review is uiteraard :).

[...]

Heb je een opzet voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:36:
[...]

Zie 'Productreview schrijven' en uiteraard de reviews van anderen (in de startpost zijn vooral links opgenomen naar de betere reviews). Beide kunnen je een goed beeld geven welke punten je kunt behandelen en hoe je een review op kunt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Vjenne-ICT schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:36:
Er zijn al genoeg reviews geschreven over schermen, die kan je doornemen als voorbeeld.
Ook staat er in de reviews: Tweakers.net FAQ - Productreviews ook genoeg info.
In de TS een how-to: [TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 7 - Product review schrijven
En een link naar reviews uit de TS: [TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 7 - Reviews
en om mijn review nog maar eens te promoten: productreview: Samsung Syncmaster 226BW review door Wiethoofd (dit schijnt een goede te zijn :+ hij heeft tenslotte 5 sterren :D)

{edit}
Wat PromoX dus zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

Klippy

Still Game

Heb gister de T220 eens gehaald na lang twijfelen en zoeken. Het perfecte scherm bestaat niet en helemaal niet in 22".
24 is me toch wat groot en aangezien de 22" goedkoop worden leek me dit een goede keus.

Eigenlijk wilde ik niet voor een TN panel gaan, maar van de andere kant zag ik ook niet het voordeel om veel meer geld uit te geven aan een scherm dat op veel punten beter scoort, maar toch ook slechter op andere vlakken. De verschillen in panels zullen bekend zijn.

Tot nu toe is de 1e indruk gematigd.

Pluspunten:
- Super design
- Perfect formaat
- Scherp
- Mooie kleurweergave
- Hoog contrast en erg helder.
- Lage responsetime op papier, ik heb nog geen game gespeeld :P

Maar helemaal tevreden ben ik nog niet. Vind hem vooral zwak in het weergeven van lichtere kleuren op een witte achtergrond. De technische term weet ik zo niet, maar zelfs de randjes van de gele o in Gooogle lijken helemaal te vervagen, alsof de letters minder aanwezig zijn, veel te helder.
Spelen met brightness/contrast helpt hier overigens niet aan.
Ander puntje is dat het vertical kleurverloop niet gelijk is afhankelijk van hoe je naar het scherm kijkt, daarmee bedoel ik dat letters boven het scherm donkerder lijken als je onderaan het lezen bent, ga je met je hoofd naar boven zie je de kleur licht veranderen. Valt vooral op in fora als GoT die per reply een achtergrondkleur hebben. Als je aan het lezen bent lijken de reply's boven en onder je gewoon donkerder van kleur. Soort inkijkhoek probleem. Maar vraag me af i hoeverre dat aanwezig in alle grote panelen.
Als laatste is de backlight bleeding meer dan ik gehoopt had. Vooral boven en onder, maar ik ga staks eens films proberen in gedimd licht. Het is overduidelijk aanwezig, maar toch verwacht ik niet dat me dat heel erg gaat irriteren, m'n vorige scherm had het ook namelijk.

Al met al een hele vooruitgang op een 6 jaar oude Samsung 171B, maar ik zou hem niet zomaar willen aanraden.
Aan de andere kant, in deze categorie en prijsklasse is het wel een goed scherm en vergelijkbaar met al zijn concurrenten.
Maar dit is nog allemaal eerste indruk, ben benieuwd wat ik er over een week van zeg. Ik moet schermen altijd lang zien om te wennen en afgaande op reviews weet je ook niet meer wat je moet kopen, maar toch denk ik op dit moment dat ik beter voor een (S)PVA had kunnen gaan al is deze ook weer niet slecht dat ik hem meteen weer ga verkopen :P Hier moet ik het maar even mee doen ;)

Rapportcijfer: 7 7,5 :P

[edit]
Van 7 naar 7,5 gegaan want ik was vergeten dat ik foto's er persoonlijk prachtig op uit vind zien, veel helderder en scherper dan wat ik aan vergelijkingmateriaal heb gezien, volgens mij is het precies die helderheid en scherpte die het lezen van internet af en toe moeilijk maakt...

Toch nog eens met die settings spelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 26-09-2008 22:45 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05 15:41
Ik heb een SyncMaster 245b plus.

Deze is aangesloten via DVI.

Ik heb alleen het idee dat het beeld iets meer uitgerekt kan worden naar boven. Hier zit namelijk nog een klein randje leeg zwart scherm.

Alleen je kan hem niet via de instellingen naar boven uitrekken omdat dit niet kan met DVI.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen.

Thnx

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Z500 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:57:
Weet iemand wat ik hieraan kan doen.
Z'n native resolutie op je computer instellen? :o

• Z500
Wiethoofd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:00:
[...]

Z'n native resolutie op je computer instellen? :o
Ik heb hem daarop staan, heb ook al in de nvidia opties gekeken maar daar kan ik het ook nergens instellen.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is je wallpaper dan wel groot genoeg, of is het zo dat als je een venster maximaliseerd hij niet compleet op je scherm verschijnt?

Nieuwste drivers al geprobeerd?

• Z500
Nee het ligt niet aan de wallpaper het is idd ook zo met vensters.

En ik gebruik recente videokaart drivers. Ik heb nu ook de nieuwste drivers van de lcd geinstalleerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Z500 op 27-09-2008 18:16 ]

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Problemen en simpele vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je simpele vraagjes te dumpen.
Lijkt me duidelijk, dit is niet het topic om problemen te behandelen. Maak hiervoor dus een apart topic aan (dat aan de eisen voldoet).

[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 27-09-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:42

MicroWhale

The problem is choice

die T220 is niet alleen goedkoop, die is ook nergens meer te krijgen. Leveringsproblemen of nieuwe product in de pijplijn?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186579

MrWilliams schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:53:
die T220 is niet alleen goedkoop, die is ook nergens meer te krijgen. Leveringsproblemen of nieuwe product in de pijplijn?
De T220 is hier nog te kijgen voor €202

http://www.electronicagig...-samsung-22-t220-tft-wide

Maar ik ben van plan om een nieuwe tft aan te schaffen

Ik heb wat gekeken op het internet en ik zit tussen de T200/T220 en de 2053BW/2253BW

Zit nog te twijfelen in de grote maar welke type is beter en nieuwer? ik wil hem gebruiken voor gamen :)
Modbreak:Twijfel niet, beslis zelf. Jouw keuze is geen nieuws of discussie over deze schermen. Het is dus offtopic, sterker nog "welke moet ik kiezen?" vragen zijn nergens op GoT de bedoeling :o

[ Voor 68% gewijzigd door dion_b op 29-09-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
MrWilliams schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:53:
De T220 staat nog volop in de pricewatch. Lijkt me sterk dat ie nergens te krijgen is. Scherm is er ook pas vanaf mei; meestal duurt het toch wel minstens een half jaar voordat Samsung een opvolger uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 21:05
Deismyna schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:32:
Zojuist na +-1,5 jaar me 206BW maar eens terug gebracht. Werd gek van dat gezoem als tie net aanstond en het werd de laatste tijd ook alleen maar erger....
Ik heb paar weken geleden een 260HD aangeschaft, en zodra ik die aanzet zoemt hij ook een tijdje (hoog frequentie piep meer). Zit nog steeds te twijfelen of ik hem ook moet terugbrengen. Hou ons op de hoogte van de samsung policy zou ik zeggen..

Ook heb ik hier slecht beeld op DVI (trillend beeld op een aantal pixels aan de rechter rand, en af en toe vage letters wat weer weg is door in catalyst drivers te spelen met de DVI settings). Kan ook aan de videokaart liggen (oude asus ati 850XT), op analoog geeft hij wel goed beeld. Verder wel een redelijke monitor, maar de DELL 2407 op werk geeft toch mooier beeld en ik zou als ik opnieuw moet kiezen voor de Dell gaan (ook al heeft die geen TV tuner!) zeker voor het minieme prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik ben van zins een 24" te kopen (welke weet ik nog niet zeker, maar de 245B+ maakt grote kans) en na lezen van wat reviews en het bezoeken van een winkel om de featuresets van schermen 'live' te vergelijken, beland ik zojuist hier.

Ik dacht ineens, "zeg, ik had toch 2x een 206BW schem met een pixeldefect gekocht?" (bewuste aankoop met veel korting) Eén fel witte, één groene.

Even testen, met LCD-test (MacOSX). En wat denken jullie: Allebei de dode pixels weg! Alle tests een paar keer gedaan, schermen van eventueel stof ontdaan, nog een paar keer testen met zowat mijn neus op het scherm. 8)7

Met terugwerkende kracht op 2 perfecte schermen 150 euro uitgespaard!!! En pixelgarantie zul je mij nooit meer zien kopen! :D

Nu komt er zeker een 24" bij! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 29-09-2008 22:02 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Tijden gaan snel. Wat is er gebeurd met de overdrive PVA panelen? Ik zie er nog maar één het starttopic staan. Ik heb momenteel een SyncMaster 970P. Prima scherm voor de allround gebruiker. Zo nu en dan even gamen (geen hardcore gamer), maar ook photoshoppen gaat al jaren zonder problemen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een 2e 19" samsung monitor met overdrive PVA paneel, omdat ik een dualmonitor setup wil creëren. Zijn zulke schermen nog gangbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Trax_Digitizer schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:53:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een 2e 19" samsung monitor met overdrive PVA paneel, omdat ik een dualmonitor setup wil creëren. Zijn zulke schermen nog gangbaar?
Gangbaar zijn ze niet echt meer, aangezien de 20" en 22" breedbeeldschermen tegenwoordig veel populairder zijn. Ze zijn echter nog wel steeds verkrijgbaar; kijk bijvoorbeeld maar 's in de pricewatch waar de 971P (opvolger van de 970P) nog steeds instaat. Eventueel kun je filteren op LCD panel, maar aangezien die informatie bij veel 19" monitoren ontbreekt heeft dat niet zoveel zin. Hiervoor kun je dan waarschijnlijk beter de database van prad.de gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Bedankt! Ik de 971P meteen besteld. Die past goed bij mijn 970P en voldoet aan mijn eisen (en misschien nog wel een beetje meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb besloten om een 24'' of groter beeldscherm te gaan halen. Ik wil wel een beetje kwaliteit dus kom je bij Samsung terecht.

Alleen hebben die zoveel keus.
245B
245B+
T240 (minder cd/m2, valt af?)

Volgens mij is het verschil tussen 245B en de 245B+ alleen dat de "+" HDMI en Boxjes heeft? Er zit geen prijsverschil tussen dus lijkt me dat de beste keus? Maar hoe zit het met dat beeldscherm voor gaming en kleur?

En hoe zit het met pixel garantie? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

FiXeR.nl schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:38:
Ik heb besloten om een 24'' of groter beeldscherm te gaan halen. Ik wil wel een beetje kwaliteit dus kom je bij Samsung terecht.

245B
245B+

Volgens mij is het verschil tussen 245B en de 245B+ alleen dat de "+" HDMI en Boxjes heeft? Er zit geen prijsverschil tussen dus lijkt me dat de beste keus? Maar hoe zit het met dat beeldscherm voor gaming en kleur?

Dynamisch contrast is ook hoger op de 245B+, maar misschien ligt het wel aan een nieuwe meetmethode... :+

Die garantie blijkt bij sommige zaken een kwestie van pixelverzekering dokken, anders gaan ze moeilijk doen als het mis is, bij anderen betaal je misschien 2 tientjes meer voor je scherm, maar is de garantie gewoon valide.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 01-10-2008 10:10 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik twijfel tussen twee Samsung schermen, namelijk de 2253BW en de T220. Kan iemand mij het verschil tussen beide schermen vertellen. Zijn de extra kosten voor de T220 vooral te verhalen op het design?
Modbreak:het is hier geen helpdesk maar een nieuws/discussietopic. Heb je geen nieuws te melden of wil/kun je niet deelnemen aan een lopende discussie, post dan niet :o

De topicwaarschuwing is duidelijk genoeg...

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 01-10-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272146

FiXeR.nl schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:38:

245B
245B+

Vergeet ook de 2493HM ook niet.

De 245B+ is de opvolger van de 245B. De 245B wordt naar mijn weten nergens meer verkocht. De eigenschappen hiervan zijn terug te vinden in de TS. Het verschil met de 245B+ is een hoger dynamisch contrast 8000:1 en een lagere gewone contrastwaarde 800:1. Ik heb het scherm onlangs gekocht en ik heb er nog geen spijt van gehad.

De 245B+ heeft GEEN HDMI en GEEN boxjes!

Gamen is geen probleem en kleur is TN-paneel kleur inclusief niet te beste verticale kijkhoek.

Pixelgarantie is op zo'n aantal pixels niet om over naar huis te schrijven, maar dat is ook niet meer zo'n issue. Mijne had geen enkele dode (sub)pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urasi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-10-2017
Ik twijfel tussen twee Samsung schermen, namelijk de 2253BW en de T220. Kan iemand mij het verschil tussen beide schermen vertellen. Zijn de extra kosten voor de T220 vooral te verhalen op het design?

En wanneer zou deze hier verkrijgbaar zijn T220P
Screen Size : 22" Wide
Resolution : 1920 x 1200
Brightness : 300 cd/㎡
Contrast Ratio : 50000:1 (DC)

€246.47

http://www.samsung.com/hk...es&model_cd=LS22TWPSUV/XK

http://www.lesnumeriques.com/news_id-4528.html

http://www.kieskeurig.nl/...9887AC12574BA00452FDD.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248725

Klopt het dan je met een Samsung TFT met RGB aansluiting een kabel aansluiting voor tv kan aansluiten en dan tv kan kijken zonder de computer aan te zetten?

Ik wil op een handige manier een TFT van ~ 22" gebruiken voor tv kijken en computeren.
De reden dat ik liever geen TV-kaart wil is omdat je computer dan altijd moet aanstaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 248725 op 01-10-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186579

Ik heb de T220 besteld voor €202, ben benieuwd :)
Modbreak:Wij niet :/

Graag slowchat in IRC, hier alleen nieuws of on-topic discussie posten. Zie ook de topicwaarschuwing - of is lezen echt zo moelijk :?

[ Voor 63% gewijzigd door dion_b op 01-10-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:32
ik heb een nieuwe monitor nodig, en mijn keuze valt tot nu toe op de T220
maar ik hoor dus veel over backlight bleeding, heb op veel sites gezocht. maar niks kunnen vinden.
Dus dacht ik, dan ga ik voor de 2053BW maar die blijkt een gepiep te maken onder een bepaald contrast, heeft de T220 dit ook? en kan iemand een foto maken van het backlight bleeding? (zou het erg op prijs stellen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
rubbieus schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:13:
ik heb een nieuwe monitor nodig, en mijn keuze valt tot nu toe op de T220
maar ik hoor dus veel over backlight bleeding, heb op veel sites gezocht. maar niks kunnen vinden.
Dus dacht ik, dan ga ik voor de 2053BW maar die blijkt een gepiep te maken onder een bepaald contrast, heeft de T220 dit ook? en kan iemand een foto maken van het backlight bleeding? (zou het erg op prijs stellen :+)
Een paar posts boven je staat een post van iemand die de TFT in kwestie net heeft aangeschaft: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30801113

Zo te lezen is er nog wel backlight bleeding, het is echter algemeen bekend dat de bleeding veel minder is dan bij de 226BW Samsung. Je blijft het gewoon (beperkt) houden met TN panelen...

@ degene die een 245B+ wilde kopen: Kijk vooral naar de 2493HM, een 24" met HDMI en speakers, nieuwer paneel erin (beter contrast, pivotfunctie etc..). Is IMO de meerprijs echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Jedi_Pimp schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:49:
[...]

Een paar posts boven je staat een post van iemand die de TFT in kwestie net heeft aangeschaft: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30801113

Zo te lezen is er nog wel backlight bleeding, het is echter algemeen bekend dat de bleeding veel minder is dan bij de 226BW Samsung. Je blijft het gewoon (beperkt) houden met TN panelen...

@ degene die een 245B+ wilde kopen: Kijk vooral naar de 2493HM, een 24" met HDMI en speakers, nieuwer paneel erin (beter contrast, pivotfunctie etc..). Is IMO de meerprijs echt waard.
Ik heb ze naast elkaar gezien, en de 245B+ viel mij erg positief op, met ook een paar Iiyama 24"-schermen en de 2493HM in de buurt. Met name de 'out of the box' al redelijk acceptabele kleurweergave (voor een TN-panel), niet overdreven veel verzadiging en een neutrale curve vielen mij op.

Uiteraard alles in te regelen, maar als ik daar ook nog het beter ogende uiterlijk van de 245B+ tel - geen 'glossy' uiterlijk, maar een degelijke constructie, vergelijkbaar met een dure, oerdegelijke Eizo zoals ik op mijn werk heb staan - ben ik redelijk overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Laatst online: 04-11-2019
Moet ik bij de 245B (plus) nog uitkijken voor die panelen bingo? a-panel s-panel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Twanjo schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:45:
Moet ik bij de 245B (plus) nog uitkijken voor die panelen bingo? a-panel s-panel??
Als er niets over te vinden valt (zoeken met google kan iedereen :) ), zal de kans wel vrij klein zijn. Echter de kans is dan natuurlijk altijd aanwezig dat Samsung van een ander paneel gebruik gaat maken als hun dan uitkomt. Ik weet overigens niet of er inmiddels ook andere fabrikanten zijn die 24" TN panelen maken. De 245B was ooit de eerste 24" monitor met een TN paneel (van Samsung zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
PromoX schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:55:
[...]

Als er niets over te vinden valt (zoeken met google kan iedereen :) ), zal de kans wel vrij klein zijn. Echter de kans is dan natuurlijk altijd aanwezig dat Samsung van een ander paneel gebruik gaat maken als hun dan uitkomt. Ik weet overigens niet of er inmiddels ook andere fabrikanten zijn die 24" TN panelen maken. De 245B was ooit de eerste 24" monitor met een TN paneel (van Samsung zelf).
Oke dat is duidelijk

Maar waar iemand me misschien wel mee kan helpen is :

Ik heb hier nog een oud beestje staan,

P4 3,2 ghz
1,5 gb ram
xfx 7600gt( agp)

Hier moet het scherm dus aan komen te hangen. Voornaamste gebruik van deze pc is , werk, internet, af en toe een potje bf2, en af en toe kijk ik een filmpje achter de pc.

Zoals je ziet wil ik dus wel af en toe gamen, maar op zo'n hoge resolutie gaat mijn vidokaartje echt niet trekken. Mijn vraag is dus, hoe gaan die scherrmen om met downscale? en is dat slechter voor de levensduur als je niet op de native resoluie van het paneel afspeelt? Ben hier nogal een leek in. (Als iemand een goede informatieve site weet over beeldschermen& resoluties en hz'en dan hoor ik het graag.)

En ik ben van plan om volgend jaar zomer een nieuwe pc te gaan bouwen. Die ik dus weer ga gebruiken voor dezelfde doeleinden. Kan ik dan nu het beste voor een paneel met hdmi of dvi aansluiting kiezen? Heb nu een dvi uitgang op mijn videokaart, maar met het oog op de toekomst, wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Twanjo schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:39:
[...]

Zoals je ziet wil ik dus wel af en toe gamen, maar op zo'n hoge resolutie gaat mijn vidokaartje echt niet trekken. Mijn vraag is dus, hoe gaan die scherrmen om met downscale? en is dat slechter voor de levensduur als je niet op de native resoluie van het paneel afspeelt?
De beeldkwaliteit wordt er minder van, maar het lijkt me niet dat het kwaad kan.
En ik ben van plan om volgend jaar zomer een nieuwe pc te gaan bouwen. Die ik dus weer ga gebruiken voor dezelfde doeleinden. Kan ik dan nu het beste voor een paneel met hdmi of dvi aansluiting kiezen? Heb nu een dvi uitgang op mijn videokaart, maar met het oog op de toekomst, wat is wijsheid?
Met het oog op de toekomst is daar moeilijk iets over te zeggen :). DVI is vrij gangbaar en zal vast niet ineens verdwijnen en anders zijn er altijd nog kabels of converters die het ene signaal (DVI) om kunnen zetten in het andere (HDMI). Ik heb geen idee wat je nu hebt als scherm maar misschien is het wel gewoon verstandiger te wachten en je scherm tegelijk te kopen met je nieuwe pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
PromoX schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:29:
Ik heb geen idee wat je nu hebt als scherm maar misschien is het wel gewoon verstandiger te wachten en je scherm tegelijk te kopen met je nieuwe pc?
Klink inderaad logisch Maar heb dus altijd een 20 inch crt gehad. Die heeft het vorige week begeven, dus zit ik nu achter mijn hele oude 15 inch crt :'( . En als ik een nieuwe pc koop wil het goed doen dus wilik graag de kosten spreiden. Dus eerst een scherm en dan een pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175802

Modbreak:Dit is een nieuws en discussietopic en dus niet bedoeld voor "welk scherm moet ik kopen"-vragen.

[ Voor 89% gewijzigd door Pollewob op 07-10-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 02-05 22:11
Vincentio schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:41:
2x6 is redelijk EoL afaik. Verder krijg je ook nog de 2263 series, met ingebouwde mic, speakers en webcam en de 2263DX ook nog eens met extra 7" scherm.
Kan je dat 7" scherm ook nog op andere samsung schermen(met USB aansluiting) aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Anoniem: 175802 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:32:
Mooi topic dit! Ben er al aardig wat uit wijs geworden, heb nu een klein lijstje gemaakt van de monitoren die mij wel wat lijken. Het gaat om deze drie:

T260: € 405,98
2693HM: € 411,50
T260HD: € 496,85

Tot nu toe lijkt mij de duurste de T260HD wel erg gaaf, maar zou graag van mensen die ervaring hebben met 1 van deze drie hun mening horen.

Wat doe ik er mee?
Het is de bedoeling dat het scherm aan mijn MacBook pro gekoppeld wordt. Gebruik het gewoon eigenlijk voor alles, webdesign, film kijken, gamen, en eventueel tv kijken etc. Het zou mooi zijn als mijn Xbox360 ook aangesloten kon worden aan deze monitor.

Is de T260HD de meerprijs van ongeveer 100 euro waard?

Bedankt voor de evt reacties
Het enige wat de HD meer heeft dan de andere twee is een ingebouwde TV tuner. Nee dus (tenzij je daar echt behoefte aan hebt).

Het verschil tussen de 2693HM en de T260 is de kleur en afwerking, de T260 is een soort van Bordeaux rood en is niet in hoogte verstelbaar, en heeft geen pivot functie. De 2693HM is wel in hoogte verstelbaar, heeft een pivot functie en is ook nog eens zwart, wat ik persoonlijker veel mooier vind. De 2693HM wint het dus in features, vooral een pivot functie is handig met zo'n groot scherm. Als je glossy rood mooi vindt, moet je echter voor de T260 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 175802 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:32:
Mooi topic dit! Ben er al aardig wat uit wijs geworden, heb nu een klein lijstje gemaakt van de monitoren die mij wel wat lijken. Het gaat om deze drie:

T260: € 405,98
2693HM: € 411,50
T260HD: € 496,85

Tot nu toe lijkt mij de duurste de T260HD wel erg gaaf, maar zou graag van mensen die ervaring hebben met 1 van deze drie hun mening horen.

Wat doe ik er mee?
Het is de bedoeling dat het scherm aan mijn MacBook pro gekoppeld wordt. Gebruik het gewoon eigenlijk voor alles, webdesign, film kijken, gamen, en eventueel tv kijken etc. Het zou mooi zijn als mijn Xbox360 ook aangesloten kon worden aan deze monitor.

Is de T260HD de meerprijs van ongeveer 100 euro waard?

Bedankt voor de evt reacties
Ik heb inmiddels gekozen voor de 2493HM, en ik kan melden dat het een uiterst professioneel ogend scherm is, en ondanks het TN-panel ook nog een tamelijk goede, accurate kleurweergave presteert!

Daarbij, de prijs die je noemt hoeft hij zeker niet te kosten! Je kunt 'm al voor zo'n €300-320 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramzzz schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:28:
[...]

Ik heb inmiddels gekozen voor de 2493HM, en ik kan melden dat het een uiterst professioneel ogend scherm is, en ondanks het TN-panel ook nog een tamelijk goede, accurate kleurweergave presteert!

Daarbij, de prijs die je noemt hoeft hij zeker niet te kosten! Je kunt 'm al voor zo'n €300-320 hebben.
Ja oke, maar dat gaat om de 24'' Monitor, ik ben aan het kijken voor de 26''

Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik fiets over een half uur even naar de Mediamarkt om ze in het echt te kunnen bekijken. Wie weet maakt dat de keuze nog makkelijk.

Ik wel toch wel tv gaan kijken, dus denk dat de keuze voor de HD versie toch wel dichtbij komt.

Update: Ik kom net bij de Mediamarkt en BCC vandaan maar helaas hadden ze er geen enkel 26'' scherm staan. Ik ga dus even wat webshops af :)

Update2: Ondertussen besteld bij All-Mail. Ik zal dit topic updaten als hij is overgekomen en wat mijn uiteindelijke bevinden zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 175802 op 06-10-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Modbreak:Dit is een nieuws en discussietopic en dus niet bedoeld voor "welk scherm moet ik kopen"-vragen.

[ Voor 97% gewijzigd door Pollewob op 07-10-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Anoniem: 175802 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:38:
[...]

Ja oke, maar dat gaat om de 24'' Monitor, ik ben aan het kijken voor de 26''

Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik fiets over een half uur even naar de Mediamarkt om ze in het echt te kunnen bekijken. Wie weet maakt dat de keuze nog makkelijk.

Ik wel toch wel tv gaan kijken, dus denk dat de keuze voor de HD versie toch wel dichtbij komt.

Update: Ik kom net bij de Mediamarkt en BCC vandaan maar helaas hadden ze er geen enkel 26'' scherm staan. Ik ga dus even wat webshops af :)

Update2: Ondertussen besteld bij All-Mail. Ik zal dit topic updaten als hij is overgekomen en wat mijn uiteindelijke bevinden zijn.
Welke is het nou geworden? Ik heb de Samsung 2693HM en bevalt mij heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vjenne-ICT schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:17:
[...]

Welke is het nou geworden? Ik heb de Samsung 2693HM en bevalt mij heel goed.
Heb toch voor de T260HD gekozen.

Punten om toch voor die te gaan waren:
- Digitaal en anologe tv tuner
- Design
- Energiezuiniger
- En er waren er nog misschien wel een paar meer, dit was even 1,2,3 uit mijn hoofd.

Heb hem nog niet ontvangen, kan niet echt veel wijs worden van die status op de site van All-Mall maar verwacht hem morgen, en anders donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:46
Bij de Samsung Syncmaster T220 word ook een CD bijgeleverd. Zijn dat nog waardevolle drivers, en/of utilities?

[ Voor 34% gewijzigd door laserboy op 08-10-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Jammer dat er niemand iets schrijft over de Samsung Syncmaster 2443NW. Iemand ervaring met deze monitor?
250€ voor een a-merk 24" lijkt me niet verkeerd, je zult het alleen met een analoog signaal moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Zojuist op mijn gisteren opgehaalde 2232BW scherm een dode pixel ontdekt. Gelijk dan maar even kijken wat de levertijd is voor het scherm, omdat ik hem om kan ruilen. Blijkt dat het scherm niet meer leverbaar is, en zie ik de 2233BW staan:

http://azerty.nl/producte...90/syncmaster-2233bw.html

Lijkt me een stuk mooier dan de T220 op het eerste gezicht, alleen het bloemetjesmotief op de achterkant begrijp ik niet zo. Al mensen met ervaringen met dit scherm!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
kutkip schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:55:
Jammer dat er niemand iets schrijft over de Samsung Syncmaster 2443NW. Iemand ervaring met deze monitor?
250€ voor een a-merk 24" lijkt me niet verkeerd, je zult het alleen met een analoog signaal moeten doen.
Denk dat dat veel mensen zal weerhouden van het kopen van deze monitor, hoewel hij wel het best bekeken is in de pricewatch.

Zeker omdat je voor een paar tientjes meer een monitor met dvi hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
kutkip schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:55:
250? Hij is een stuk goedkoper te vinden in de pricwatch pricewatch: Samsung Syncmaster 2243NW

Verder mist hij niet alleen DVI maar ook een "multi" verstelbare voet. :)

Edit: @ hieronder. :X helemaal gelijk... my bad...

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 14-10-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Regeneration schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:37:
[...]

250? Hij is een stuk goedkoper te vinden in de pricwatch pricewatch: Samsung Syncmaster 2243NW

Verder mist hij niet alleen DVI maar ook een "multi" verstelbare voet. :)
Nee zit klein verschil in de naam ;) Deze is 24", een 22" kost idd niks meer tegenwoordig. Ja ik zit vast aan een KVM switch en dus VGA. Ik heb ook 24" schermen gezien op VGA en dat viel mij wat betreft beeldkwaliteit alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 07:53
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een T240. Prima monitor, hij is alleen nogal onstabiel. Als ik mijn bureau aanstoot dan wiebelt de monitor nogal.

Ik ben daarom op zoek naar een "wallmount". Tot mijn verbazing bied deze monitor alleen geen standaard vesa interface om zo'n wallmount kit te installeren :? Zijn er eventueel speciale sets te verkrijgen voor deze monitor?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Ik heb nu een week de Samsung 2253 maar ben erg ontevreden over de kleuren. Heb em nu naar mijn 2405 staat maar de kleuren van de 2405 zijn echt vele malen mooier. De 2253 is veel te wit van kleur waardoor andere kleuren verloren gaan. De 226BW's van me broer zijn ook een stuk beter.

Ik ben aan het kijken of ik het zaakje beter kan afstellen maar tot nu toe krijg ik dat niet voor elkaar. Heb de brightness al op 60 staan en met het contrast zitten spelen maar krijg geen goede kleuren.

Iemand toevallig nog tips voor de in te stellen kleuren ? Beide schermen zitten trouwens via DVI aangesloten met dezelfde soort kabels. Op dezelfde video kaart met clone option.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb trouwens ook opgemerkt dat er een best luid gezoem te horen is wat boven mijn case fans uit komt. Dit zal de voeding van het scherm wel zijn. Maar nu is mijn vraag is dit normaal ? Want anders gaat het scherm gewoon terug naar de winkel gaan we meteen voor iets anders kijken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
kutkip schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:23:
[...]

Nee zit klein verschil in de naam ;) Deze is 24", een 22" kost idd niks meer tegenwoordig. Ja ik zit vast aan een KVM switch en dus VGA. Ik heb ook 24" schermen gezien op VGA en dat viel mij wat betreft beeldkwaliteit alles mee.
Ik zie nu dat er ook een 2443BW is die heeft wel DVI, hier kun je een tweakers user review vinden:
productreview: Samsung Syncmaster 2443BW review door Nixadus
Wilde vandaag de T240 bestellen, maar ben simpelweg niet zo'n fan van dat design dus ben blij dat ik deze in de pricewatch zag vandaag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 17:51
Astennu schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:19:
Ik heb trouwens ook opgemerkt dat er een best luid gezoem te horen is wat boven mijn case fans uit komt. Dit zal de voeding van het scherm wel zijn. Maar nu is mijn vraag is dit normaal ? Want anders gaat het scherm gewoon terug naar de winkel gaan we meteen voor iets anders kijken.
Erg veel schermen lijken dit te hebben. Ik stoor me er ook aan, maar zowel de T200 als de 940BW die ik had hebben er last van. Deel van het probleem is denk ik dat de meeste mensen een te luidruchtige pc hebben en het daardoor niet horen (en dus worden fabrikanten die het niet fixen niet "afgestraft").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
tweak_dude schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:28:
[...]

Erg veel schermen lijken dit te hebben. Ik stoor me er ook aan, maar zowel de T200 als de 940BW die ik had hebben er last van. Deel van het probleem is denk ik dat de meeste mensen een te luidruchtige pc hebben en het daardoor niet horen (en dus worden fabrikanten die het niet fixen niet "afgestraft").
Nou mijn PC is absoluut niet de stilste maar dit is gewoon echt erg in mijn ogen (eigenlijk oren :) ). Mijn 2405 doet dat ook wel een heel klein beetje. Die hoor je als je een laptop gebruikt heel lichtjes. Maar met mijn PC echt niet. Die samsung dus wel. Dan toch maar even een mailtje naar de winkel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hoe zit het met je helderheid? als die te hoog of te laag staat kan het ook zijn dat je scherm gaat piepen. Ik kwam er gister achter dat als mijn tweede Samsung op stand-by staat hij een hoge piep heeft als het lichtje bij de aan/uit-knop aan is, en die knippert ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
tweak_dude schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:28:
[...]

Ik denk ook dat dit te maken heeft met het gehoor van sommige mensen, zo maakte mijn oude 37" samsung tv ook een voor mij hoorbare zoem bij aanzetten terwijl voor de rest bijna niemand het hoorde.
Idem dito met mijn macbook pro ik vond dat hij duidelijk een zoemend/irritant geluid maakte, maar degene aan wie ik hem verkocht wist maar niet waar ik het over had.
Of misschien zijn wij wel van die zeikerds die altijd iets nodig hebben om over te klagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wiethoofd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:27:
Hoe zit het met je helderheid? als die te hoog of te laag staat kan het ook zijn dat je scherm gaat piepen. Ik kwam er gister achter dat als mijn tweede Samsung op stand-by staat hij een hoge piep heeft als het lichtje bij de aan/uit-knop aan is, en die knippert ;).
Die staat op 60% dus dat is er tussen in. Hoger ga ik of lager moet hij ook niet want dan is de kleur helemaal afschuwelijk. Misschien toch maar eens op zoek naar een 2e 2405. Want die widecolor schermen lijken een deel van de problemen te veroorzaken.

Edit: Brightness stond op 35% op 80% is het geluid amper hoorbaar maar dan ziet het er niet meer uit + je hoor het nog heel zacht.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 13-10-2008 19:52 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Problemen en simpele vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je simpele vraagjes te dumpen.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.

En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiële Waarschuwing opleveren !