Heb gister de T220 eens gehaald na lang twijfelen en zoeken. Het perfecte scherm bestaat niet en helemaal niet in 22".
24 is me toch wat groot en aangezien de 22" goedkoop worden leek me dit een goede keus.
Eigenlijk wilde ik niet voor een TN panel gaan, maar van de andere kant zag ik ook niet het voordeel om veel meer geld uit te geven aan een scherm dat op veel punten beter scoort, maar toch ook slechter op andere vlakken. De verschillen in panels zullen bekend zijn.
Tot nu toe is de 1e indruk gematigd.
Pluspunten:
- Super design
- Perfect formaat
- Scherp
- Mooie kleurweergave
- Hoog contrast en erg helder.
- Lage responsetime op papier, ik heb nog geen game gespeeld
Maar helemaal tevreden ben ik nog niet. Vind hem vooral zwak in het weergeven van lichtere kleuren op een witte achtergrond. De technische term weet ik zo niet, maar zelfs de randjes van de gele o in Gooogle lijken helemaal te vervagen, alsof de letters minder aanwezig zijn, veel te helder.
Spelen met brightness/contrast helpt hier overigens niet aan.
Ander puntje is dat het vertical kleurverloop niet gelijk is afhankelijk van hoe je naar het scherm kijkt, daarmee bedoel ik dat letters boven het scherm donkerder lijken als je onderaan het lezen bent, ga je met je hoofd naar boven zie je de kleur licht veranderen. Valt vooral op in fora als GoT die per reply een achtergrondkleur hebben. Als je aan het lezen bent lijken de reply's boven en onder je gewoon donkerder van kleur. Soort inkijkhoek probleem. Maar vraag me af i hoeverre dat aanwezig in alle grote panelen.
Als laatste is de backlight bleeding meer dan ik gehoopt had. Vooral boven en onder, maar ik ga staks eens films proberen in gedimd licht. Het is overduidelijk aanwezig, maar toch verwacht ik niet dat me dat heel erg gaat irriteren, m'n vorige scherm had het ook namelijk.
Al met al een hele vooruitgang op een 6 jaar oude Samsung 171B, maar ik zou hem niet zomaar willen aanraden.
Aan de andere kant, in deze categorie en prijsklasse is het wel een goed scherm en vergelijkbaar met al zijn concurrenten.
Maar dit is nog allemaal eerste indruk, ben benieuwd wat ik er over een week van zeg. Ik moet schermen altijd lang zien om te wennen en afgaande op reviews weet je ook niet meer wat je moet kopen, maar toch denk ik op dit moment dat ik beter voor een (S)PVA had kunnen gaan al is deze ook weer niet slecht dat ik hem meteen weer ga verkopen

Hier moet ik het maar even mee doen
Rapportcijfer:
7 7,5
[edit]
Van 7 naar 7,5 gegaan want ik was vergeten dat ik foto's er persoonlijk prachtig op uit vind zien, veel helderder en scherper dan wat ik aan vergelijkingmateriaal heb gezien, volgens mij is het precies die helderheid en scherpte die het lezen van internet af en toe moeilijk maakt...
Toch nog eens met die settings spelen
[
Voor 6% gewijzigd door
Klippy op 26-09-2008 22:45
]