2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Edit: 4132, geen verbetering dus.
[ Voor 17% gewijzigd door marcieking op 07-09-2008 17:36 ]
[ Voor 6% gewijzigd door SkyFlyer op 07-09-2008 22:29 ]
Ik draai Vista x64 en zelfs op de laagste graphicsettings werkt de muis niet goed
Gebruik je dan dat TouchPad of gewoon een losse muis? Ik gebruik gewoon een losse muis (Logitech VX Revolution) en daarbij heb ik Rainbow Six Vegas 2 geen last muislag... Misschien dat het dan aan het TouchPad ligt.-Tim- schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:46:
Ik heb in elke game die ik tot nu toe heb uitgeprobeerd (Call of Duty 2, Call of Duty 4 en Team Fortress 2) een erg kleine mouse-lag. De muisknoppen en het toetsenbord reageren voor m'n gevoel wel gewoon goed, maar tijdens het bewegen met de muis merk ik toch een kleine maar zeer irritante vertraging op. Dit probleem doet zich trouwens alleen in games voor, in Windows werkt het allemaal goed.
Ik draai Vista x64 en zelfs op de laagste graphicsettings werkt de muis niet goed
Ik had gevraagd om een partitie voor Windows van 120GB, en de rest leeg, gewoon "geen partitie". Ik kreeg de laptop met 50GB voor Windows, en een 140GB NTFS partitie op de rest
Daarnaast was de image totaal niet kaal, er zaten vrij irritant aanwezige tools van HP op, ik ben best lang bezig geweest dat eruit te slopen. Door deze tools kon ik onder andere niet inloggen op de beveiligde shares van mijn server.
Daarnaast was het WLAN niet geinstalleerd volgens de handleiding van het SNT:

Deze stap was overgeslagen, en verrassend genoeg werkte het dus ook niet.
Ook was er een account "Student" aangemaakt, zonder password... Waarom? De meeste mensen vinden het sowieso prettiger een account met hun eigen naam te hebben. Wat erger is is dat veel mensen nu vergeten een password aan te maken, wat onveilig is. Waarom zou je een account aanmaken op een standaard image?
Maargoed, hier was ik overheen, bleek dat ik vergeten was te checken of het een 64bit installatie was... Niet dus, wat betekent dat ik ~20% van mijn geheugen niet kan gebruiken... Een telefoontje naar het NSC leerde mij dat er uberhaupt geen 64bit image is om terug te zetten... Ik ga zelf maar weer aan het installeren, leve MSDNAA van Inter-Actief
Nee ik gebruik gewoon de muis die erbij zat.Cadezo schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:50:
[...]
Gebruik je dan dat TouchPad of gewoon een losse muis? Ik gebruik gewoon een losse muis (Logitech VX Revolution) en daarbij heb ik Rainbow Six Vegas 2 geen last muislag... Misschien dat het dan aan het TouchPad ligt.
Wat wil je instellen en kun je niet vinden dan? Dan kan ik even kijken of ik het wel kanJonniii schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:45:
Over de BIOS, als ik hier met F1 in ga, dan kan ik geen donder instellen. Hebben mensen die dit wel kunnen hem geupdate ofzo, of zit ik niet in het goede menu?
Zoals al duizend keer is gezegd: Er zitten niet de juiste CD's bij, en het verkeerde OS is geinstalleerd. Je kunt bij het NSC een image laten terugzetten (Vista Business 32b, Engels), of je pakt (als je lid bent) bij inter-actief.net een MSDNAA Image van de vista DVD.arjandijk162 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:39:
Heb net mn laptop opgehaald bij Switch (besteld 18-8) en ik zie dat er een grote Windows Vista sticker op zit en de computer bij opstarten vraagt of ik winXP EN of NL wil installerenVoor de rest ziet het er prima uit
[ Voor 45% gewijzigd door marcieking op 09-09-2008 16:53 ]
Ja, ik kreeg een brief van Switch, dat ik mijn care-pakket direct moest registreren. Ik kon echter niet vinden, waar je dat moest doen... Dus ik naar het NSC, die dachten dat al automatisch ging, maar ze gingen het navragen en ik zou erover gemaild worden (nog niets ontvangen, pas vanmiddag naar NSC gegaan...).SkyFlyer schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:07:
Heeft iemand informatie over de verzekering, ik zie nergens een registratie nummer ofzo (ik neem aan dat het de HP standaard verzekering is).
Ah mooi, ik had me dat ook al af zitten vragen. Wel raar dat je dan zo'n standaardbriefje van switch krijgtCadezo schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:18:
[...]
Ja, ik kreeg een brief van Switch, dat ik mijn care-pakket direct moest registreren. Ik kon echter niet vinden, waar je dat moest doen... Dus ik naar het NSC, die dachten dat al automatisch ging, maar ze gingen het navragen en ik zou erover gemaild worden (nog niets ontvangen, pas vanmiddag naar NSC gegaan...).

Kleine zonnepaneleninstallateur
Morgen maar eens kijken of ik de dvd kan ophalen. Kan ik alles weer opnieuw gaan installeren en instellen

Mja, of je van zo'n DVD nou vrolijk wordt... Daar zit dus ook een 90 dagen Norton trial bij...Evil.bean schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:53:
Toch wel jammer dat ze de 64bit Vista niet uitgeven... Heb je 4gb werkgeheugen, kun je maar 3 gb gebruiken... toch een verschil van 33% extra... Of heb ik iets verkeerd begrepen?
Morgen maar eens kijken of ik de dvd kan ophalen. Kan ik alles weer opnieuw gaan installeren en instellen
Zelf wacht ik rustig de volgende bruikbare windows 64bit af, tot die tijd is 3gig best veel onder XP
Onderp powerstrip zelfde probleem. Mn monitor ondersteund het zeker. Een mooie Philips brilliance 21" maar misschien gaan ze ervanuit dat iedereen tegenwoordig een TFT heeft staanmarcieking schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:06:
Ondersteunt je CRT dat volgens de specificaties wel? Dan zou je powerstrip kunnen proberen: misschien negeerde je vorige kaart de EDID info en doet deze kaart dat niet

3.2GB, je krijgt dus een OS waarmee je dus 20% minder geheugen gebruikt dan waarvoor je hebt betaald. Idd een beetje zonde naar mijn mening.Evil.bean schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:53:
Toch wel jammer dat ze de 64bit Vista niet uitgeven... Heb je 4gb werkgeheugen, kun je maar 3 gb gebruiken... toch een verschil van 33% extra... Of heb ik iets verkeerd begrepen?
[ Voor 54% gewijzigd door marcieking op 10-09-2008 07:45 ]
Anoniem: 167105
Als je de nieuwste videodriver installeert, kun je in het Nvidia control panel zelf custom resoluties en timings instellenmarcieking schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:06:
Ondersteunt je CRT dat volgens de specificaties wel? Dan zou je powerstrip kunnen proberen: misschien negeerde je vorige kaart de EDID info en doet deze kaart dat niet
Helaas waren vandaag de dvd's nog niet bij het NSC...
Ik wacht nog af...
Je kan het natuurlijk ook gewoon zelf één downloaden als je maar gewoon je legale key gebruikt. (Tenzij je dit niet netjes o.i.d. vind natuurlijkEvil.bean schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:24:
Maar heeft iemand nu een idee of we ook de mogelijkheid krijgen om vista 64-bit te 'installeren'? Of vervalt deze optie...? Zou toch wel jammer zijn...
Ik wacht nog af...

Nee, NSC ondersteund het (nog) niet, dus levert het niet. Het zou kunnen dat ze ergens dit jaar een keer gaan overstappen, maar reken er niet opEvil.bean schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:24:
Maar heeft iemand nu een idee of we ook de mogelijkheid krijgen om vista 64-bit te 'installeren'? Of vervalt deze optie...? Zou toch wel jammer zijn...
Ik wacht nog af...
Klopt, NSC heeft alleen 32 bit images, volgensmij zijn de DVD's die je kunt ophalen ook alleen maar 32 bit. Maar aan de andere kant, de software is bijna ook alleen nog maar 32 bit, dus dan heb je alsnog er niet veel aan.Evil.bean schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:53:
Bovendien, solidworks werkt de 32 bit variant niet van op 64 bit vista, en met wireless zijn er ook wat moeilijkheden...
Oost west, 127.0.0.1 best!
Maar over die key, je zegt dat het niet 'netjes' is, als je dezelfde key kan gebruiken ligt het daar toch niet aan? Hij doet het toch gewoon en je kunt gewoon updaten?
Maarja, die 0,8 gb extra is jammer maar er valt op het moment geloof ik weinig aan te doen
Weet niet of ik dit mag vragen-Tim- schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:52:
[...]
Je kan het natuurlijk ook gewoon zelf één downloaden als je maar gewoon je legale key gebruikt. (Tenzij je dit niet netjes o.i.d. vind natuurlijk)
Ik zie er toch wel voordelen in om een 64 bit versie te installeren. Het probleem is wel dat vooral het aanbod van Vista Ultimate erg groot is. Heeft dit nog voordelen of juist nadelen in het gebruik? Welke versie krijg je als image van het NSC?
Nogmaals, als deze reactie ongepast is -naar mijn inziens niet- dan verander ik hem onmiddelijk

Dan bedoel ik inderdaad in de eerste plaats downloaden via de illegale weg, maar het kan ook op andere manieren, MSDN of schijfje lenen van buurmanEvil.bean schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:50:
[...]
Weet niet of ik dit mag vragen, maar dan hoor ik het wel. Wat bedoel je met het downloaden? Via de (il)legale weg? Als je je eigen key gebruikt is het toch niet illegaal meer? Dan is het alsof je de DVD niet meer hebt, maar de legale key waarvoor je betaald hebt, wel. En je hem dus gewoon mag installeren.
Ik zie er toch wel voordelen in om een 64 bit versie te installeren. Het probleem is wel dat vooral het aanbod van Vista Ultimate erg groot is. Heeft dit nog voordelen of juist nadelen in het gebruik? Welke versie krijg je als image van het NSC?
Nogmaals, als deze reactie ongepast is -naar mijn inziens niet- dan verander ik hem onmiddelijk. Hoor het wel
Het NSC heeft alleen 32-bits images, en volgens mij alleen van de engelse Vista Business.
ik kreeg gelukkig nog mooi 64bit cdtje d'r bij, en alle rotzooi installeert ie dan niet mee.marcieking schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:51:
[...]
Mja, of je van zo'n DVD nou vrolijk wordt... Daar zit dus ook een 90 dagen Norton trial bij...
En voor solidworks, ik down gewoon een 64bit versie en ram de key van de uni d'r op
[ Voor 12% gewijzigd door GoldenSample op 13-09-2008 18:06 ]
Inderdaad...
MSDN? Kun je via de site van microsoft vista business 64 bit downloaden? Ik heb even gekeken maar kon de link niet vinden. Of doe ik iets gruwelijk fout? Ben niet zo bekend met deze site-Tim- schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:54:
[...]
Dan bedoel ik inderdaad in de eerste plaats downloaden via de illegale weg, maar het kan ook op andere manieren, MSDN of schijfje lenen van buurmanHet lijkt me wel gewoon legaal en het werkt in ieder geval zonder problemen hier. Wel moet je het dan bij Vista Business houden aangezien je key alleen voor deze versie geldt.
Het NSC heeft alleen 32-bits images, en volgens mij alleen van de engelse Vista Business.

Jammer dat je met deze key business aan moet houden... Het aanbod van Ultimate is veel groter, moet ik nog gaan zoeken ook...

[ Voor 4% gewijzigd door Evil.bean op 14-09-2008 22:27 ]
Hier eigenlijk dezelfde vragen bovenop mij vorigeGoldenSample schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:30:
hoe zit 't nu met 't aanmelden van je notebook? en met die laptop tas?
Als je voor 21 augustus o.i.d. je laptop besteld en betaalt hebt heb je bij je laptop een coupon gekregen voor de gratis laptop-tas. Zodra de tassen bij het NSC binnen zijn krijg je bericht en kan je er dus 1 ophalen met je coupon.
Moet nog steeds een keer de dvd ophalen bij het nsc trouwens maar er staat steeds zo'n rij. En alleen voor een dvdtje vind ik dat zo onnodig...
Iets met Vista 8in1. De dvd's die je bij het NSC krijgt zijn alleen handig voor drivers, de andere dvd bevat dacht ik geen Windows 64 bit versie.Evil.bean schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:54:
Waar heb je de 64bit business versie gevonden? Tag? Ik kan eigenlijk vrijwel alleen ultimate en 32bit vinden op usenet.
Moet nog steeds een keer de dvd ophalen bij het nsc trouwens maar er staat steeds zo'n rij. En alleen voor een dvdtje vind ik dat zo onnodig...
Alleen jammer dat er een 256MB videokaart inzit terwijl 512 wordt aangeraden voor gta IV

Alle Vista DVD's bevatten alle versies voor een bepaalde architectuur, tenzij je het er expliciet uitsloopt.-Tim- schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:10:
[...]
Iets met Vista 8in1. De dvd's die je bij het NSC krijgt zijn alleen handig voor drivers, de andere dvd bevat dacht ik geen Windows 64 bit versie.
Wat ze dus gedaan hebben bij de versie van het NSC omdat 64 bit nog niet volledig ondersteund is. Ik kan het mis hebben maar zo is het mij ook maar verteldmarcieking schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:30:
[...]
Alle Vista DVD's bevatten alle versies voor een bepaalde architectuur, tenzij je het er expliciet uitsloopt.
Misschien toch beter om de 32bit versie te installeren?
De wlan knoppen en het volume werken ook zonder hp software trouwens.
doet 't prima heb X64 geinstalleerd en je moet gewoon ff van z'n cdtje (of internet) een keyboard drivertje pakken, doet 't primaEvil.bean schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:57:
Bedacht me trouwens nog iets, die media knoppen, die zijn afhankelijk van HP. Dus als ik een geowne x64 versie installeer werken die niet meer? Ook de vingerafdruksensor wordt bestuurd door een HP programma.
Misschien toch beter om de 32bit versie te installeren?
Je bedoelt of je dat moet registreren, zoals Switch in die brief vertelt? Ik heb een reactie van het NSC gehad, dat je wat betreft de registratie niet hoeft te doen...SkyFlyer schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:42:
En is er al meer bekend over de Accidental damage dekking?
Van de verzekering heb ik ook nog geen enkel bericht gehad.
Ohja, die tas is er nog niet. komt nog wel in de toekomst.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Gelukkig vallen mijn problemen met de laptop hopelijk onder de garantie.
Net als veel van de mensen uit Delft en Eindhoven heb ook ik te maken met een scheef/omgebogen open maak schuifje (dat ding om je laptop mee te openen als deze dicht is). Daarnaast lijkt het frontje van de dvdspeler veel te klein, waardoor er veel speling in de hele laptop zitten, kraakt lekker...
Deze week maar eens langs het NSC, als er geen lange rij staat
Goed, wat is mijn eigen risico, bel ik gewoon naar HP en noem mijn serienummer? Waar naar HP moet ik bellen, waar vind ik de polisvoorwaarden?Cola over je laptop heen enzo kan via verzekering, maar je hebt wel te maken met je aantal euro eigen risico
Googlen levert geen eigen risico voorwaarden op bij HP.SkyFlyer schreef op zondag 21 september 2008 @ 10:55:
[...]
Goed, wat is mijn eigen risico, bel ik gewoon naar HP en noem mijn serienummer? Waar naar HP moet ik bellen, waar vind ik de polisvoorwaarden?
linkje
wel staat er vermeld dat je dure/grote onderdelen maar 1 keer per jaar kunt laten vervangen.
Is dezelfde, de 32bit Vista Business key kan ook worden gebruikt voor de 64bit versie.Evil.bean schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:51:
Nog maar een vraagje... Waar vind ik de productkey die ik voor Vista x64 moet gebruiken? Dat is toch niet die, die onderop de laptop staat? Die is volgens mij alleen van XP Business.
Overigens heb ik Vista 64bit geinstalleerd met de bij mij meegeleverde dvd, de key hoefde ik niet in te voeren hij pakte uit zichzelf ergens een OEM key vandaan.
XP Business bestaat niet, en wat voor sticker heb je op de onderkant van je laptop zitten als het geen Vista is zoals bij de rest van ons?Evil.bean schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:51:
Nog maar een vraagje... Waar vind ik de productkey die ik voor Vista x64 moet gebruiken? Dat is toch niet die, die onderop de laptop staat? Die is volgens mij alleen van XP Business.
Zat die 64bit in jou cdpakket? Ik heb alleen driver recovery (32/64) en vista business (this disc contains 32 bit software).Jonniii schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:14:
[...]
Is dezelfde, de 32bit Vista Business key kan ook worden gebruikt voor de 64bit versie.
Overigens heb ik Vista 64bit geinstalleerd met de bij mij meegeleverde dvd, de key hoefde ik niet in te voeren hij pakte uit zichzelf ergens een OEM key vandaan.
Heeft iemand ervaring met een docking station? en welke?
30 euro lijkt me een mooi prijsje
Ik heb het standaard dockingstation gekocht, en dat bevalt uitstekend. Ik kom thuis, zet de notebook erop en kan bijna meteen aan het werk met muis, toetsenbord, scherm, netwerk, geluid, USB-hub en stroom aangesloten. Ideaal, hoewel veel mensen de 85 euro blijkbaar te veel vinden.arjandijk162 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:25:
[...]
Zat die 64bit in jou cdpakket? Ik heb alleen driver recovery (32/64) en vista business (this disc contains 32 bit software).
Heeft iemand ervaring met een docking station? en welke?
85 euro, waar?marcieking schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:21:
[...]
Ik heb het standaard dockingstation gekocht, en dat bevalt uitstekend. Ik kom thuis, zet de notebook erop en kan bijna meteen aan het werk met muis, toetsenbord, scherm, netwerk, geluid, USB-hub en stroom aangesloten. Ideaal, hoewel veel mensen de 85 euro blijkbaar te veel vinden.
En het is gewoon ideaal dat je alleen je laptop erin hoeft te klikken, scheelt mij 7 snoeren aansluiten en alles zit netjes aan de achterkant van de laptop. Heel vervelend dat je mini-jack voor geluid bijvoorbeeld aan de zijkant moet aansluiten. Ook zit er DVI aansluiting op het dockingstation.
Ik vond die 85 euro wel goed besteed als ik eens ging bekijken hoeveel ergernis me dat ging schelen als de snoertjes weer eens achter het bureau vallen en iedere dag 7 snoeren aansluiten is me ook iets teveel van het goede
Ze zijn inderdaad belachelijk goedkoop uit amerika te krijgen, voor 20 dollar+verzendkosten al. Moet je er alleen even een ander powerkabeltje in doen en je bent binnenLaserJet schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:22:
Er zijn er meer modellen van HP geschikt voor dit type laptop. 2 modellen staan op de Switch site. PA286A is de standaard uitvoering. Op ebay.com kan je ze ook goedkoop scoren, let er dan wel op dat de netspanningsadapter erbij zit.
Dus bespaar je de 80 euro, en koop dat ding voor <30 euro. Ik heb maar 5 kabeltjes en een laptopstand, dus voor mij vind ik het niet handig genoeg, maar anders zou ik zeggen: zeker doen!
Hier heb ik hem vandaan, voor $20 + $48 ofzo verzendkosten. Was totaal minder dan 50 euro. Maar ik had nog wat paypal bonnen, dus het was voor mij sowieso aantrekkelijk om het direct hier te bestellen.
Anders moet je ff afwachten, das het ebay principe, volgende week misschien betere offers.
Wordt vaak Mickey-Mouse stekker genoemd. Die kun je in elke fatsoenlijke computerzaak kopen, maar vast ook op DX ofzo, voor een euro-Tim- schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:44:
Maar dan moet er dus nog een snoer aan met een Nederlandse stekker, hoe heet zo'n snoer?
Heeft het misschien iets te maken met de Quadro drivers ipv de normale Geforce drivers?
Waar dan?
En zonder te forceren krijg ik het niet uit de VGA uitgang, daar heb ik geen zin in. HDMI heb ik geen kabels en apparaten voor.
Mijn dock heeft DVI, en het signaal van DVI en HDMI is gelijk.cryforhelp schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:24:
Heeft ie DVI?
Waar dan?
En zonder te forceren krijg ik het niet uit de VGA uitgang, daar heb ik geen zin in. HDMI heb ik geen kabels en apparaten voor.

Ik heb al wat zitten klooien met triple-buffering en v-sync bij de driveropties maar het helpt tot nu toe nog niks.. Ook heb ik het smoothenen van de cursor in Windows en in de games uitstaan.
Het probleem doet zich alleen voor in games, in Windows reageert ie uitstekend dus het lijkt me weinig te maken te hebben met de muis ofzo.
Heeft het misschien te maken met de quadro drivers die evt. niet goed bruikbaar zijn voor games? Zelf denk ik dat het ergens een instelling oid is aangezien mijn studiegenoten nergens last van hebben.
Iemand enig idee?
Edit:
Ik heb VGA ondertussen getest, dat is het probleem niet. Ik zal HP hier eens over mailen.
[ Voor 23% gewijzigd door marcieking op 29-11-2008 00:12 ]
Yeah, wat ongelooflijk stom van me dat ik dacht dat ik al die tijd de nieuwste drivers hadmarcieking schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:09:
Heb je de nieuwe (176.56) drivers van de website al eens geprobeerd? En heb je al eens opnieuw geïnstalleerd? Een hoop gedoe, maar het kan ook een hoop oplossen.
Edit:
Ik heb VGA ondertussen getest, dat is het probleem niet. Ik zal HP hier eens over mailen.
Kortom het werkt zoals het moet nu
Info over ondervolten hier:
http://www.clunk.org.uk/f...lting-your-processor.html
Info over Rmclock in vista x64:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=220543
Anoniem: 53332
Dames en heren, een 32-bit OS betekent niet dat er echt niet boven de 3GB geadresseerd kan worden. Er is iets als 'Physical Address Extension' (PAE). En ja, zelfs bij Microshaft kennen ze het:Evil.bean schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:53:
http://www.microsoft.com/...rm/server/PAE/PAEmem.mspx
Hier meer info:
Wikipedia: Physical Address Extension
Het idee: kernel-user interface is 32-bit, in-kernel fysieke geheugenadressering is >32-bits (meestal 36-bits). Omdat de kernel-user interface nog steeds 32-bits adressering toepast, is het maximale geheugen per proces nog gewoon 2^32 bits.
PAE bestaat al vanaf de Pentium Pro en d.m.v. 36-bits geheugenadressering kan maximaal 64GB geheugen worden aangesproken, echter Microshaft vond 4GB voor 32-bits XP al genoeg (je moet een dure versie van Windows kopen voor meer geheugen...
Maar de meeste van jullie hebben 4GB in de 8510w zitten, dus is 32-bit XP (Pro) toereikend
Ik heb bij mijn 8510w trouwens gewoon een 64bit versie van Windows Vista meegelevert gekregen.
Ja, dat is waar; maar het videogeheugen wordt aan het einde van het virtuele geheugen gemapped.irtimmer schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:33:
De maximale geheugenadressering in Windows XP is inderdaad 4GB, maar niet alleen het geheugen maakt gebruik van die addressering, maar bijvoorbeeld ook het geheugen van de videokaart. Waardoor je dus niet meer genoeg addressen hebt voor die 4GB aan geheugen en je toch een 64-bit versie nodig hebt.
Ik heb 8GB geheugen in mijn 32-bit XP pro systeem met PAE. De videokaart heeft zijn eigen geheugen (256MB). Ik zie dus bij de task manager onder 'Commit Charge (K)': Limit 4456448. (=2^22 (Kb RAM) +2^18 (Kb video) kilobyte). Het lijkt er dus op dat het videogeheugen er gewoon aan het einde bij wordt geplakt.
Hoe dit videogeheugen dan in de applicatie geaddresseerd moet worden? Tja, geen ervaring mee. Waarschijnlijk moet het videogeheugen eerst in het virtueel geheugen (4GB) van het proces worden gemapped, in dat geval heb je dus 4GB-[videogeheugen] beschikbaar in het betreffende proces. Then again, welk proces heeft er nou alle 4GB nodig? Na een hele dag flink op m'n computer werken hier op het werk (MATLAB, Altera Quartus), heb ik als peak 2GB in gebruik gehad (momentopname van alle processen bij elkaar).
Ik studeer aan de TU/e, en wij kregen Vista business 32-bit volgens mij. Ik gebruik het zelf niet.Ik heb bij mijn 8510w trouwens gewoon een 64bit versie van Windows Vista meegelevert gekregen.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 53332 op 08-12-2008 15:49 ]
Gelukkig heeft Linux dit soort software-boundaries niet voor de 8510w en addresseerd gewoon met 36-bits met PAE.:w
http://www.utwente.nl/ict...s/HP_Elitebook_8530w.doc/
Is dat eigen risico ook bij ons (de bezitters van een 8510W het geval? Lijkt me niet toch?
Heb ik er destijds niet bij zien staan, dus nee.arjandijk162 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:22:
3 jaar Accidental Damage Protection (Eigen Risico: € 110)
Is dat eigen risico ook bij ons (de bezitters van een 8510W het geval? Lijkt me niet toch?

Ik heb destijds de high-end versie aangeschaft, deze heeft op moment van schrijven van dit bericht als hardeschijf nog steeds de 200 GB Seriële ATA (SATA) harde schijf (7.200 rpm). Ik zou deze graag vervangen voor een SSD. Mijn oog was gevallen op pricewatch: Crucial v4 SSD 2.5" 256GB . Kan iemand mij vertellen of dit een gaat werken en of het een verstandige keuze is?
Van de performance van ssd's heb ik geen verstand, dus of dit de beste is die je kan kopen weet ik niet, maar het werkt wel.
Ah oké, dankje! Gegevens stel ik wekelijks al veilig dmv een backup op mijn Synology, dat moet dus geen problemen opleveren.cryforhelp schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:05:
Dat gaat werken ja, gewoon vervangen en opnieuw je ssd partitioneren en installeren. Zorg ook dat je een manier hebt om je data over te zetten. Als je het vriendelijk vraagt willen de mensen bij het NSC je er ook wel bij helpen, als het meezit.
Van de performance van ssd's heb ik geen verstand, dus of dit de beste is die je kan kopen weet ik niet, maar het werkt wel.