Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
De notebooks van de Utwente zijn bekend!
Site UTwente Notebook service Centrum

De 2 Notebooks zijn:

De 'Budget' Notebook

HP Compaq 6710b
€ 645,- incl BTW

Specificaties:
Besturingsysteem Microsoft Windows Vista Basic (Engelse versie)
Processor Intel® Core™ 2 Duo T8100 (2.1GHz / 3MB / 800MHz)
Chipset Intel® 965GM (800MHz front side bus , Santa Rosa )
Geheugen 2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM (1 x 2.048 MB)
Beeldscherm 15.4" inch WXGA (1280x800) TFT Display
Grafische kaart Intel® Graphics Media Accelerator X3100
Hardeschijf 120 GB Seriële ATA (SATA) harde schijf (5.400 rpm)
Wirelesskaart Intel 802.11 Wireless Card (ABG / N)
Optische Station 8x DVD+/-RW-station Dual Layer and Lightscribe
Uitbreidingsslot Vrije slots voor extra apparaten: 1 Type I/II PC Card slot ondersteunt 32-bits CardBus en 16-bits kaarten, 6-in-1 medialezer
I/O Poorten 4 USB 2.0 poorten, VGA, stereo microfooningang, stereo hoofdtelefoon/lijnuitgang, Firewire (1394a), voedingsconnector, RJ-11, RJ-45, S-video tv-uitgang
Geluidssysteem High-definition audio, stereoluidsprekers, stereo hoofdtelefoon/lijnuitgang, stereo microfooningang, geïntegreerde mono microfoon
Adapter 90 Watt AC adapter
Batterij 6 Cell 85WHr Primary Battery
Accessoires HP USB Optical Travel Mouse
Extra's Fingerprint
Garantie 3 jaar on-site service / garantie

De High-End Notebook

HP Compaq 8510w
€ 965,- incl BTW

Specificaties
Besturingsysteem Microsoft Windows Vista Busisness (Engelse versie)
Intel® Core™ 2 Duo T9300 (2.5GHz / 6MB / 800MHz)
Chipset Intel® 965GM (800MHz front side bus , Santa Rosa )
Geheugen 4,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM (2 x 2.048 MB)
Beeldscherm 15.4" inch WSXGA+ (1680x1050) TFT Display
Grafische kaart nVidia Quadro FX 570M (Dedicated 256MB)
Hardeschijf 200 GB Seriële ATA (SATA) harde schijf (7.200 rpm)
Wirelesskaart Intel 4965AGN Wireless Card (ABG / N)
Optische Station 8x DVD+/-RW-station
Uitbreidingsslot Vrije slots voor extra apparaten: 1 type I/II PC Card-slot ondersteunt 32-bits CardBus en 16-bits kaarten, 1 Secure Digital slot
I/O Poorten 4 USB 2.0 poorten, VGA, stereo microfooningang, stereo hoofdtelefoon/lijnuitgang, Firewire (1394a), HDMI, voedingsconnector, dockingconnector. RJ-11, RJ-45
Geluidssysteem High-definition audio, stereoluidsprekers, stereo hoofdtelefoon/lijnuitgang, stereo microfooningang, geïntegreerde microfoon
Adapter 90 Watt AC adapter
Batterij 8 Cell 85WHr Primary Battery
Accessoires HP USB Optical Travel Mouse
Extra's Bluetooth + Fingerprint
Garantie 3 jaar on-site service op de volgende werkdag
Verzekering 3 jaar Accidental Damage Protection

eventuele uitbreidingen worden later bekend.

Welke Notebook adviseert men voor mijn studie?
De High-End word geadviseerd voor de volgende studies:
Industrieel Ontwerpen ( IO )
Werktuigbouwkunde ( WB )
Advanced Technology ( AT )
Voor de overige studies voldoen beide notebooks volgens de Utwente.

FAQ

Q - Die Quadro, op welke consumenten GPU is die gebaseerd?
A - op een Geforce 8600GT Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Phhhheeeew, wat ben ik bij dat er geen MacBook Pro bij staat, er ging namelijk een gerucht dat die er dit jaar als high-end model bij zou zitten, heb namelijk net een MacBook aangeschaft (MBP zou waarschijnlijk nog steeds te duur zijn geweest, maar toch :P ) En m'n MacBook is sneller als de budget variant, terwijl ik civiele techniek doe, dus ik zit helemaal goed :D

[ Voor 17% gewijzigd door Muthas op 23-06-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 22:01
Ziet er goed uit :) ik ga werktuigbouwkunde doen, meer mensen die dat gaan doen? Opties en uitbreidingen worden trouwens deze week nog bekend gemaakt, volgens nsc.utwente.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:56

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik ga Industrieel Ontwerpen doen en dit ziet er goed uit :P Alleen jammer dat er geen optie voor een MBP bijzit natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Chemische Technologie hier. Nu maar kijken of er in de Pricewatch een model vergelijkbaar aan de budget variant (HP Compaq 6710b) is, maar dan goedkoper uiteraard :D Nog geen tijd voor gehad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Snajo schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 04:29:
Chemische Technologie hier. Nu maar kijken of er in de Pricewatch een model vergelijkbaar aan de budget variant (HP Compaq 6710b) is, maar dan goedkoper uiteraard :D Nog geen tijd voor gehad :'(
Dat moet makkelijk lukken. Hoewel de UT vast een leuke deal heeft gesloten met HP betaal je ook voor alle service die ze er bij leveren. En zoals ik het lees dekt de 3 jaar garantie niet eens het grootste/duurste risico wat je loopt: koffie over je notebook. Maargoed, wil je gemak en snap je zelf niet veel van computers, dan neem je een laptop van de UT.

Ik weet uit ervaring dat je een stuk goedkoper uit kunt zijn of een laptop kunt krijgen die meer aan je eisen voldoet voor hetzelfde geld.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digabite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 16:11
Ras schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 05:15:

En zoals ik het lees dekt de 3 jaar garantie niet eens het grootste/duurste risico wat je loopt: koffie over je notebook
Ik weet niet wat voor garantie jij hebt 8)7 , maar dat is normaal dat koffie over je notebook niet onder garantie valt maar onder de verzekering ( als deze erbij is gekocht ) en wat trouwens standaard bij de High End notebook zit!
Wikipedia (Uitleg Garantie)

In de volksmond wordt met het begrip garantie vaak gedoeld op fabrieksgarantie. Dit is de garantie van de fabrikant van een product, dat het product voldoet aan de door de fabrikant gestelde verwachtingen. Hierop maakt een fabrikant soms wel enkele uitzonderingen. Zo zal een fietsenfabrikant normaal gesproken geen garantie geven op fietsbanden als er door toedoen van de gebruiker een lekkage optreedt. Een fabrikant verbindt vaak een termijn aan de garantie, van bijvoorbeeld enkele maanden of jaren. Soms is het mogelijk voor de koper om tegen bijbetaling de garantie te verlengen met een extra termijn.
Dus ik het geval van de koffie over je notebook lijkt mij toch echt toedoen van een gebruiker.... 8)

-=| Be Easy, Be Cool! |=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

En wanneer kunnen we de laptops verwachten? Op de nsc site word ik niet veel wijzer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian1206
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:12
Wat een mooie specs heeft dat High End model.. T9300, 4 GB ram, dx10-kaartje met HDMI. Dat gaat hem zeker worden. Ik zag hem op een consumentensite voor net geen €1400,- staan met dezelfde componenten.

Civiele Techniek ga ik doen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Ras schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 05:15:
[...]

Dat moet makkelijk lukken. Hoewel de UT vast een leuke deal heeft gesloten met HP betaal je ook voor alle service die ze er bij leveren. En zoals ik het lees dekt de 3 jaar garantie niet eens het grootste/duurste risico wat je loopt: koffie over je notebook. Maargoed, wil je gemak en snap je zelf niet veel van computers, dan neem je een laptop van de UT.

Ik weet uit ervaring dat je een stuk goedkoper uit kunt zijn of een laptop kunt krijgen die meer aan je eisen voldoet voor hetzelfde geld.
hoe doe je dat vraag ik me af? 8)7

ben benieuwd naar de upgrades, heb mogelijk wel interesse in 1920X1200, lekker veel werkruimte. met m'n desktop 1680X1050 mis ik met m'n amateur photoshop skils al werkruimte kun je na gaan hoe dat gaat worden als je flink aan de slag met andere programma's als 3Dsmax aan de gang gaat.
Hoop wel dat ipv vista een downgrade naar XP mogelijk is. En wat verzekering 'afbestellen' (als dat mogelijk is) me oplevert..

[ Voor 24% gewijzigd door GoldenSample op 24-06-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 22:14
GoldenSample schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:37:

ben benieuwd naar de upgrades, heb mogelijk wel interesse in 1920X1200, lekker veel werkruimte. met m'n desktop 1680X1050 mis ik met m'n amateur photoshop skils al werkruimte kun je na gaan hoe dat gaat worden als je flink aan de slag met andere programma's als 3Dsmax aan de gang gaat.
Hoop wel dat ipv vista een downgrade naar XP mogelijk is. En wat verzekering 'afbestellen' (als dat mogelijk is) me oplevert..
Vorig jaar was de verzekering afbestellen niet mogelijk, je kan op de UT ook altijd een vervangende laptop krijg binnen een uur, daar wordt dat ook van betaald. Vorig jaar was een downgrade ook niet mogelijk hoewel je daar natuurlijk zelf natuurlijk aan kan sleutelen :) 1920X1200 op zo'n klein scherm lijkt mij een beetje overdreven maar ik werk ook niet zoveel met grafische toepassingen.

EDIT: bekijk goed wat de levertijd is voor je besteld!! vorig jaar duurde het tot half oktober voor ik mijn laptop had :( 3 maanden duurde het toen. Dat gezegd hebbende, bedenk dat wat nu een goede prijs-kwaliteitsverhouding is tegen de tijd dat die apparaten worden uitgeleverd normaal kan zijn of zelfs slecht bij een lange levertijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorrit op 24-06-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

J.J.K. schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:19:
[...]
EDIT: bekijk goed wat de levertijd is voor je besteld!! vorig jaar duurde het tot half oktober voor ik mijn laptop had :( 3 maanden duurde het toen. Dat gezegd hebbende, bedenk dat wat nu een goede prijs-kwaliteitsverhouding is tegen de tijd dat die apparaten worden uitgeleverd normaal kan zijn of zelfs slecht bij een lange levertijd.
Had je je wel op tijd ingeschreven/betaald etc.? Of werden echt alle laptops rond dat moment uitgedeeld? Want ergens heb je dan wel een punt, maar zoals je zelf al zei, het gaat niet alleen om de laptop maar ook om de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
-Tim- schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:49:
[...]

Had je je wel op tijd ingeschreven/betaald etc.? Of werden echt alle laptops rond dat moment uitgedeeld? Want ergens heb je dan wel een punt, maar zoals je zelf al zei, het gaat niet alleen om de laptop maar ook om de service.
Ja ik had op tijd besteld en betaald, waarschijnlijk lag het aan Dell toen hoor, maar het was wel zwaar klooien. De laptops werden op random momenten uitgedeeld, mensen die voor mij besteld hadden kregen hem pas in november, mensen die hem een maand later besteld hadden kregen hem na 5 dagen al :/
En ja, het is wel ideaal dat de laptop gewoon op de campus weg brengen en zeggen fiks dat. Aan de andere kant hebben ze niet dusdanig veel kennis dat ze veel verder komen dan een image draaien. Maar mocht het langer dan een uur duren dan krijg je een andere mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
J.J.K. schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:19:
[...]

Vorig jaar was de verzekering afbestellen niet mogelijk, je kan op de UT ook altijd een vervangende laptop krijg binnen een uur, daar wordt dat ook van betaald. Vorig jaar was een downgrade ook niet mogelijk hoewel je daar natuurlijk zelf natuurlijk aan kan sleutelen :) 1920X1200 op zo'n klein scherm lijkt mij een beetje overdreven maar ik werk ook niet zoveel met grafische toepassingen.

dat is ook wel weer waar maar goed ga er vanuit dat 't niet zo lang duurt dit keer.
hoewel... elke Bij elke TU hebben ze z'n kreng... echter neem ik aan dat ze dit HP ook wel verteld hebben :+

en tja die resolutie, twijfel nog wat, kan hier in de buurt niet een 15.4 inch met z'n resolutie gaan bekijken... maar mij lijkt het wel wat omdat ik met 1680X1050 op m'n desktop soms toch al zit te kloten. naja 't hangt van de prijs af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Ik ken wel iemand die een 15,4" 1920*1200 heeft. Heb zelf ook wel interesse in zo'n scherm, dus ik zal eens kijken hoe dat eruit ziet en of het op een normale afstand nog te lezen is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

De NSC site is weer geupdate zag ik. Er staat dus dat je binnenkort op de site van Switch je laptop kan bestellen. Was dit voorgaande jaren ook zo? Of zouden ze nu voor een andere regeling gekozen hebben zodat we ze ruim op tijd kunnen krijgen? :)

edit: ah je kan bestellen :)

edit2: En besteld :D Iemand een idee wat de opties in zullen gaan houden? Echt hardware-matige opties of meer laptoptassen e.d.

[ Voor 35% gewijzigd door -Tim- op 27-06-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Als je bij switch kijkt bij opties, zie ik daar inderdaad alleen maar laptoptassen en dergelijke staan, niet echt hardwarematige opties (komen misschien nog?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Ik hoop dat dit voor 2e jaars ook geldt, ik heb namelijk gruwelijk veel interesse!

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
-Tim- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:04:
De NSC site is weer geupdate zag ik. Er staat dus dat je binnenkort op de site van Switch je laptop kan bestellen. Was dit voorgaande jaren ook zo? Of zouden ze nu voor een andere regeling gekozen hebben zodat we ze ruim op tijd kunnen krijgen? :)

edit: ah je kan bestellen :)

edit2: En besteld :D Iemand een idee wat de opties in zullen gaan houden? Echt hardware-matige opties of meer laptoptassen e.d.
Vorig jaar had Dell een dedicatied site voor het laptopproject van de UT en bestelde je daar ook gewoon direct bij Dell. Het had vorig jaar denk ik vooral te maken met Dell, maar toch... de UT had als grote afnemer wel wat meer druk kunnen zetten imho. Hoewel ze blijkbaar wel lering getrokken hebben uit de ervaringen met Dell aangezien ze dit jaar een andere leverancier hebben :)

Vorig jaar had je opties als:
  • snellere proccessor
  • verschillende resoluties
  • iets grotere harde schijf
  • bluetooth
  • tassen ed
Je krijgt van de UT ook gratis een laptopsteun en een extern toetsenbord. Overigens krijg je dat ook als je, je laptop niet bij via de UT hebt gekocht :)

Stel je bij de laptopsteun alleen niet teveel voor :')
Afbeeldingslocatie: http://www.ureka.utwente.nl/images/stories/utlaptopsteun.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
-Eraser- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:03:
Als je bij switch kijkt bij opties, zie ik daar inderdaad alleen maar laptoptassen en dergelijke staan, niet echt hardwarematige opties (komen misschien nog?).
niet gevraagd toen ik belde, ik heb gebeld en gevraagd wat de verwachte levertijd is als je nu besteld.
De 8510W heb ik inmiddels besteld.
tja en 1920x1200 tja denk dat 't niet mogelijk is simpelweg anders had het er wel bij gestaan, maar eigenlijk had ik 't gewoon ff moeten vragen, ik belde toch 8)7 maar ga niet nog een keer bellen en heb toch al besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Ben je nog wel de verwachte levertijd te weten gekomen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
oh vergeten te posten maar ze zeiden, 2 weken ofzo nadat ze de betaling binnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
In een email zei het NSC dat er geen hardwarematige upgrades komen. Da's wel jammer, maar verder is het een mooi kastje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE-ShoX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 17:07
Aah shit als die levertijd echt 2 weken is, dan ben ik waarschijnlijk net op vakantie wanneer hij binnenkomt. :( Hopen dat hij er dus eerder is :)

Ik ga trouwens ook Werktuigbouwkunde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:14
Deze laptop is echt wel beter dan die Dell van vorig jaar en de prijs ook 8) Ben ik blij dat ik nu ga studeren >:)

Weet iemand of we nou echt de engelse versie krijgen ? lijkt mij beetje vaag om de engelse erbij te doen :S of heeft dit bepaalde voordelen tov van de NL versie?
En waarom staan er in dat PDF hele andere specificaties dan wanneer je op specificaties klikt? :S

PS ga Advanced Technology studeren 8)

[ Voor 5% gewijzigd door crepsly op 01-07-2008 21:08 ]

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

crepsly schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:07:
En waarom staan er in dat PDF hele andere specificaties dan wanneer je op specificaties klikt? :S
Die PDF is gewoon het informatiepakket over deze laptop van HP zelf, inclusief alle mogelijkheden etc. Ze zetten er daarom nog los de gekozen specificaties bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
crepsly schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:07:
Deze laptop is echt wel beter dan die Dell van vorig jaar en de prijs ook 8) Ben ik blij dat ik nu ga studeren >:)

Weet iemand of we nou echt de engelse versie krijgen ? lijkt mij beetje vaag om de engelse erbij te doen :S of heeft dit bepaalde voordelen tov van de NL versie?

PS ga Advanced Technology studeren 8)
De laptops worden gelevert met een engelse windows omdat ze dan voor iedereen dezelfde laptop kunnen afnemen (ook voor internationale studenten). Engels zou geen probleem moeten zijn toch, zeker als je AT doet, die studie heeft namelijk de neiging alle vakken een ingewikkelde engelse naam te geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Switch :r
ik denk ik zal maar eens bellen of mijn betaling binnen is..
Na wat zoeken en ja hoor ze hadden hem binnen (ook wel fijn dat je hier vooral geen bericht van krijgt...).
Vraag ik naar de verwachte levertijd: 'ja reken maar op nog enkele weken'...
Mooi is dat, net een week terug hadden ze 't over 2 weken.
Ook krijg je vooral GEEN mail oid als ze 'm binnen hebben en 'm versturen gaan dus 't is een beetje gokken wanneer DHL aan je deur staat..
Echter gaat mevrouw proberen dat ze bij 't magazijn me een mailtje sturen als ze 'm versturen.
* GoldenSample weet dus nu zo ongeveer bijna dat hij dat mailtje niet gaat krijgen
Verder hadden ze 't nogal druk want er waren veel bestellingen... Ja toch wel een paar honderd man gaat z'n laptop waarschijnlijk bestellen... doh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Sinds vandaag is de Switch site ook aangepast.
De levertijd is nu opeens meer dan 6 weken :'( .
Zie: http://www.switch.nl/content/UT/Levertijden.php
Heb dus ook als een van de eersten besteld, omdat ze zeiden dat er binnen 10 werkdagen geleverd zou worden.

Ben benieuwd of de UT hier nog wat aan gaat doen, want het ene beloven en het andere doen is natuurlijk niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Jonniii schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:25:
Sinds vandaag is de Switch site ook aangepast.
De levertijd is nu opeens meer dan 6 weken :'( .
Zie: http://www.switch.nl/content/UT/Levertijden.php
Heb dus ook als een van de eersten besteld, omdat ze zeiden dat er binnen 10 werkdagen geleverd zou worden.

Ben benieuwd of de UT hier nog wat aan gaat doen, want het ene beloven en het andere doen is natuurlijk niet netjes.
Dankje voor het posten van deze info, heb direct even Switch erover gemaild. Had anders al rond deze tijd de laptop kunnen verwachten ;(

Edit mail terug:
Beste Tim,

Helaas is het zo dat de levertijd voor alle bestelde notebooks een lange
levertijd hebben. Dat was in eerste instantie niet bekend. HP heeft deze
week bekend gemaakt dat zij vanaf week 31 gaan produceren omdat zij het
hele proces nog moeten inregelen.

Ik ben het met u eens dat het niet netjes is en dat de levertijd heel
lang is. Mijn excuses voor het ongemak!

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht, heeft u nog vragen dan
hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
:/

[ Voor 30% gewijzigd door -Tim- op 11-07-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
:r
als ik tijd heb volgende week (word lastig, overdag aan 't werk) zal ik nog eens bellen, kijken of ik d'r wat vanaf gebeld krijg...
Want dit vind ik niet kunnen, me 2 weken vertellen, ik ga bestellen en 't dan totaal 8 weken laten duren waarschijnlijk :r

En inregelen my ass, ik durft te wedden dat als ik 'm op 't zelfde moment elders had besteld ik 'm eerder had gehad...

dan is Montevina d'r al met wat geluk verdommeh..

[ Voor 25% gewijzigd door GoldenSample op 12-07-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Muthas schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:22:
Phhhheeeew, wat ben ik bij dat er geen MacBook Pro bij staat, er ging namelijk een gerucht dat die er dit jaar als high-end model bij zou zitten, heb namelijk net een MacBook aangeschaft (MBP zou waarschijnlijk nog steeds te duur zijn geweest, maar toch :P ) En m'n MacBook is sneller als de budget variant, terwijl ik civiele techniek doe, dus ik zit helemaal goed :D
zowiezo ben je gek als je een macbook koopt imo :P

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
GoldenSample schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:32:
:r
als ik tijd heb volgende week (word lastig, overdag aan 't werk) zal ik nog eens bellen, kijken of ik d'r wat vanaf gebeld krijg...
Want dit vind ik niet kunnen, me 2 weken vertellen, ik ga bestellen en 't dan totaal 8 weken laten duren waarschijnlijk :r

En inregelen my ass, ik durft te wedden dat als ik 'm op 't zelfde moment elders had besteld ik 'm eerder had gehad...

dan is Montevina d'r al met wat geluk verdommeh..
Van het NSC kreeg ik de volgende e-mail, na een mailwisseling over de levertijd en het feit dat ze mij, voor het bestellen, een email hadden gestuurd waarin stond dat de levertijd maximaal 10 werkdagen zou zijn.

"De informatie hieromtrent was niet geheel duidelijk. Onze excuses daarvoor. Het proces versnellen gaat helaas niet.
Met vriendelijke groet,"

Daarnaast kan Switch niet aangeven of het straks wel uitgeleverd wordt op datum van bestellen of niet. Hierover ga ik volgende week duidelijkheid proberen te krijgen.

Overigens is de laptop overal op voorraad (maar dan met 2Gb) en het feit dat ze op de Switch website vermelden dat het om een "special build" gaat is dan ook vreemd.
(zie bijv. http://www.acesdirect.nl/...p_hp_compaq_8510wcentrino)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
dikki dik schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:19:
[...]

zowiezo ben je gek als je een macbook koopt imo :P
ik vraag me ook af, wat boeit 't of nog veel meer mensen met een Macbook lopen?
net als emo's/gothics:
"kijk ons eens met z'n alle anders zijn"
"nee bah rot muziek populair zus commercie zo :r" (als er een bepaald nummertje is dat in de top 40 staat, terwijl ze het goed hadden gevonden als 't niet in de top 40 had gestaan).

hell wat maakt mij 't uit, 't is je laptop niet dat iedereen in 't zelfde tshirt, broek en schoenen loopt als jij doet. Bij mij is 't geen stijl element :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
Wat vinden jullie beter, deze laptop of de R61 / T61 van Surfspot?

Ik ben geen student van Utwente, maar aangezien ik wel voltijd student op een andere universiteit ben, kan ik me kosteloos inschrijven... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

GoldenSample schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:40:
[...]

ik vraag me ook af, wat boeit 't of nog veel meer mensen met een Macbook lopen?
net als emo's/gothics:
"kijk ons eens met z'n alle anders zijn"
"nee bah rot muziek populair zus commercie zo :r" (als er een bepaald nummertje is dat in de top 40 staat, terwijl ze het goed hadden gevonden als 't niet in de top 40 had gestaan).

hell wat maakt mij 't uit, 't is je laptop niet dat iedereen in 't zelfde tshirt, broek en schoenen loopt als jij doet. Bij mij is 't geen stijl element :P
Kocht hem niet omdat ik anders wil zijn maar omdat it just works :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
wat boeit het dan als de Macbook ook een optie was geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Omdat ik dan met wat geld-bij-elkaar-schraap acties voor weinig een snellere had gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
oh op die fiets, nevermind :)

offtopic:
ik heb me inschrijvings formulier iets van de 27ste ingestuurd ofzo, krijg ik daar nog bevestiging van ofzo hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
GoldenSample schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:04:
offtopic:
ik heb me inschrijvings formulier iets van de 27ste ingestuurd ofzo, krijg ik daar nog bevestiging van ofzo hoe zit dat bij jullie?
offtopic:
Een e-mail bij ontvangst (let op: studenten e-mailadres) en een bevestiging bij daadwerkelijk inschrijving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
De website is geupdate, alleen bij switch staan andere prijzen dan op de site van nsc, iemand een idee welke de juiste zijn?

Daarnaast, ik heb mij deze week aangemeld, iemand een idee hoelang het duurt voordat je een studentennummer krijgt waarmee je kunt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167105

Leuk, ik hoor net van het NSC dat ze die dingen gaan leveren met 32 bit Windows. Handig. Waarom?! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Anoniem: 167105 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:09:
Leuk, ik hoor net van het NSC dat ze die dingen gaan leveren met 32 bit Windows. Handig. Waarom?! |:(
drivers ofzo?
ben eigenlijk al sowieso niet blij met vista...
Hij is ook met XP te krijgen (als je 'm elders koopt) dus ik denk dat ik er gewoon een XPtje op knal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 167105 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:09:
Wat maakt dat uit? Waarom wil je 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Hij heeft 4GB geheugen, 32 Bit versies van Windows ondersteunen maar ongeveer 3,5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
SkyFlyer schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:50:
Hij heeft 4GB geheugen, 32 Bit versies van Windows ondersteunen maar ongeveer 3,5...
Ja en? Dat is toch geen groot probleem? 3,2-3,5GB is nog altijd meer dan 2 of 3GB.

Er zijn maar heel weinig gebruikers die die 4GB volledig gebruiken. Ik durf te wedden dat het nog geeneens 1% van de gebruikers op de Universiteit van Twente is.

32bit is alleen maar beter voor de standaard/normale gebruiker aangezien de compatibiliteit met andere hardware veel beter is. Daar komt bij dat er vrijwel geen 64bit software is. Dus dan is een 64bit een beetje zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Mijn applicaties op mijn studie (biomedische wetenschappen) vullen die 4 GB makkelijk. Daarnaast een beetje video-editing AVCHD vreet ook geheugen. 32-bit applicaties heb je verder niet nodig, als je OS maar 64 Bit is, die kan dan makkelijk grote stukken ram toewijzen aan applicaties. Maar ja 640 Kbyte was ook ooit genoeg voor bijna iedereen. (om een dood paard er nog maar bij te slepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Zoals ik al zei, er zijn maar weinig gebruikers die die 4GB wel vol krijgen. Dus dan heeft het geen zin om een 64bit versie mee te leveren.

Degene (die 1%) die dan wel 64bit willen kunnen dit uiteraard zelf installeren op de laptop. De key van een 32bits versie is immers te gebruiken voor een 64bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silmaril8 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:20:
Zoals ik al zei, er zijn maar weinig gebruikers die die 4GB wel vol krijgen. Dus dan heeft het geen zin om een 64bit versie mee te leveren.
Het belangrijkste probleem is dat 3 GB nu genoeg is, maar over twee jaar niet meer. Tenminste voor de mensen die programma's als SolidWorks en 3DSmax gebruiken. Of Photoshop op groot formaat. Drie jaar geleden was 512 MB ook genoeg, maar nu is 1 GB al krap :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 12:18
De HP Compaq 6710b is het nieuwe merk/model die wij bij ons bedrijf gebruiken. Tot nu toe geen klachten. Wel ben ik minder tevreden of de gigantische dockingstation. Maar ik denk niet dat menig student een dergelijk apparaat zal gebruiken ;)

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 167105 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:49:
[...]

Het belangrijkste probleem is dat 3 GB nu genoeg is, maar over twee jaar niet meer. Tenminste voor de mensen die programma's als SolidWorks en 3DSmax gebruiken. Of Photoshop op groot formaat. Drie jaar geleden was 512 MB ook genoeg, maar nu is 1 GB al krap :/
Dan installeren die paar mensen over 2 jaar toch gewoon Windows Vista 64bit? 8)7

Anyway, ik heb nog steeds geen goede reden gezien waarom de Universiteit van Twente systemen met Windows 64bit zouden moeten worden geleverd. De keuze voor 32bit is dan ook een goede keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Autodesk vermeldt dat Nvidia kaarten juist onder een 32-bit OS niet alle graphics features ondersteunen. Is natuurlijk niet erg belangrijk, maar ik heb wel het idee dat dit soort applicaties al wel fatsoenlijke 64-bit ondersteuning hebben.

En het zijn niet een paar gebruikers die over twee jaar die 4 GB vol gaan krijgen, weet ik uit ervaring (ik studeer IO en ken ook wel een aantal WB'ers). Drie jaar geleden moest je voor SW minimaal 128 MB RAM hebben (512 aanbevolen). De mensen die 512 hadden, klaagden na 2 jaar allemaal dat ze te weinig RAM hadden. SW vraagt nu 1 GB minimaal, 4 GB aanbevolen...

Niettemin zou het wel kunnen dat een 64-bit OS problemen zou kunnen geven, maar ik denk niet dat ze dat 64-bit OS hebben getest aangezien HP dat standaard niet levert. Verder heb ik het idee dat de "tests" die door de UT worden uitgevoerd sowieso erg beperkt zijn. Tot nu toe boden ze het High End model altijd aan met een Radeon kaart, onder het motto: voor SW etc heb je een goede grafische kaart nodig. Het rare is dat SW of 3DSmax helemaal geen gebruikt maakt van de hardware van de Radeon; je kunt met zo'n kaart (en ook met een onboard grafische chip) DirectDraw uitzetten zonder een verschil in performance in SolidWorks. M.a.w. een geintegreerde chip is net zo goed voor SW als een Radeon. Alleen bij workstation kaarten wordt de videokaart ingezet in SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Hoe zit dat eigenlijk moet ik een nieuwe licentie kopen als ik op 64bit over wil stappen?
kan het echt werkelijk nergens vinden...
Morgen maar weer eens bellen hoe 't er voor staat bij switch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil.bean
  • Laatst online: 13:51
Ik ga mij deze week aanmelden voor Technische Geneeskunde, wat later vanwege loting |:( .

Aangezien ik een studentennummer nodig heb om de laptop te bestellen was ben ik benieuwd wanneer ik deze kan verwachten :?. Weet iemand dit, ivm met de levertijden wil ik hem eigenlijk wel op tijd ontvangen.
Hoewel ik uit diverse reacties al opmaak dat ik het toch niet voor 1 september ga halen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Er staat dat HP pas volgende week gaat beginnen met produceren en dat de levertijd dan nog ca. 10 dagen bedraagt, wat dus op z'n laatst 13 augustus o.i.d. zal zijn. Denk dat je in die tussentijd wel een studentennummer kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 18:00
[b][message=30327720,noline]J.J.K. schreef op zaterdag 28 juni 2008 @
Stel je bij de laptopsteun alleen niet teveel voor :')
[afbeelding]
LOL.. ik heb tijdens m'n studie destijds gewerkt in de CIVshop en later de ITshop. Deze steunen waren juist regelmatig uitverkocht omdat het juist zulke heerlijke steunen zijn. Ze zijn van metaal (met dopjes om je laptop te beschermen) en ze gaan dus ook gewoon *niet* stuk. Zowat elke laptop staat er in als een huis.

Enige nadeel is dat je deze steun niet direct makkelijk in je laptop tas kan stoppen.. maargoed.. een laptopsteun is toch meer iets voor een semi vaste werkplek. Je gaat nl. ook geen toetsenbord meeslepen naar je compleet random locatie. Deze steunen worden dan ook vaak gebruikt op afstudeerplekken of stageplekken (of thuis als studenten geen desktop hebben).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ik heb mij de 14de aangemeld, en voorlopig nog geen studentennummer.

Weet iemand al een verklaring voor de prijsverschillen tussen nsc en switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
SkyFlyer schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:13:
Ik heb mij de 14de aangemeld, en voorlopig nog geen studentennummer.

Weet iemand al een verklaring voor de prijsverschillen tussen nsc en switch?
* GoldenSample ziet geen prijs verschil 8)7
645 en 645 euro
en 965 om 965 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Moet je even naar de optie prijzen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
  • Laatst online: 05-06 20:48
omdat je 15 euro verzendkosten moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ben ik nou gek?

NSC:
HP Advanced Docking station € 137,99
HP Ultra capaciteit batterij € 205,00
HP Bluetooth PC Card Muis € 55,99
HP Privacy scherm filter € 64,00
HP Beveiligingsslot € 21,34
Sweex Headset € 5,00
HP Care Pack 4 jaar pick-up & return € 58,09
HP Care Pack 4 jaar on-site € 90,10
HP Care Pack 5 jaar on-site € 168,76
Switch:
HP Advanced Docking station € 215,00
HP Ultra capaciteit batterij € 194,00
HP Bluetooth PC Card Muis € 54,00
HP Privacy filter voor TFT € 56,00
HP Beveiligingsslot notebook € 25,40
Sweex Koptelefoon € 5,95
HP 4 Jaar verzekering Pick up and return € 70,00
HP 4 jaar on-site Garantie € 108,00
HP 5 jaar on-site Garantie € 190,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
  • Laatst online: 05-06 20:48
ja je hebt gelijk ze zijn niet gelijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ze hebben ze nu bij NSC aangepast... pfff.. zijn dure opties geworden...

b.v. advanced docking station € 215, deze is online te vinden voor € 140,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
zo net switch gebeld...
en ja hoor... levertijd, reken maar op dat 't pas week 34 word :( 8)7
Imho Schandalig..
Heb ook ff verteld dat ik het volgende hoorde:
eind juni: 10 dagen levertijd
Naja toen het hele gezeur over week 31 en dan week 33 uitlevering wat niemand te horen kreeg, pas bij bellen.
En nu dus week 34 waarschijnlijk. De man van switch zegt doodleuk: ja dan hadden we je geen levertijdsindicatie moeten geven en dat ze dan hadden moeten zeggen 'we weten het niet' 8)7
Toen ik zei dat als iemand een product koop dat het dan niet raar is dat hij een levertijd wil weten wanneer hij het verwachten kan. Dat vond meneer toch ook wel opeens.
Echter schijn je als klant toch wel een mail te krijgen wanneer ze dat ding naar je opsturen..
Iets wat niet gebeurde volgens een vrouwtje dat ik een paar weken terug aan de lijn heb gehad 8)7
Dan is 't alleen te hopen dat ze dat mailtje gelijk versturen en niet 2 weken later zoals de bevestiging van mijn betaling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Nouja daar kon je eigenlijk al wel een beetje op rekenen. Zoals ze hier vermelden, vanaf week 31 ca. 10 werkdagen (2 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 22:30
Ik zie hier dat de ultra capacity battery een raar aanhangsel is wat je onder je laptop hangt, wel handig voor lange reizen maar komt de draagbaarheid niet ten goede:

http://h20195.www2.hp.com/PDF/4AA1-1838NLE.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Weet iemand eigenlijk of alle UT programa's bij Industrieel Ontwerpen ook op Vista 64Bit draaien? Want ik ben van plan die d'r gelijk op te knallen (mag volgens de licentie) gezien ik graag ook echt m'n 4GB ram wil gebruiken. Voor exotische randapparatuur die ik nog heb heb ik tenslotte toch nog m'n 32bit XP desktop.

Ik heb ICTS gemaild dus ik houd jullie op de hoogte.
Halverwege de week Switch ook maar weer eens lastig vallen of ze m'n laptop al eens hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door GoldenSample op 10-08-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ik kreeg gisteren bericht dat ze de laptop eind deze week binnen krijgen. Weliswaar een kleine week te laat, maar het kan natuurlijk veel erger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150093

Ik heb de laptop ook besteld, hopelijk krijg ik hem zaterdag (of daarvoor) nog binnen.

Wat is trouwens verstandiger? Windows XP 32 bit of Windows Vista 32 bit gebruiken? Zelf werk ik eigenlijk alleen nog maar met XP. Een overstap naar Vista wil ik wel proberen, maar ik vind die meldingen zo irritant (3 keer een melding als je iets wilt verwijderen enzo).

Zijn alle drivers voor XP gewoon te verkrijgen? En is er software waar je per se Vista voor nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Hier kun je drivers/software vinden voor de 8510w, o.a. voor windows xp:

http://h20000.www2.hp.com...riesId=3369263&taskId=135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Anoniem: 150093 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:25:
Ik heb de laptop ook besteld, hopelijk krijg ik hem zaterdag (of daarvoor) nog binnen.

Wat is trouwens verstandiger? Windows XP 32 bit of Windows Vista 32 bit gebruiken? Zelf werk ik eigenlijk alleen nog maar met XP. Een overstap naar Vista wil ik wel proberen, maar ik vind die meldingen zo irritant (3 keer een melding als je iets wilt verwijderen enzo).

Zijn alle drivers voor XP gewoon te verkrijgen? En is er software waar je per se Vista voor nodig hebt?
Die meldingen kan je heel makkelijk uitzetten, dit wordt bijvoorbeeld hier uitgelegd. Als je verder Vista hier en daar een beetje tweakt weet ik zeker dat je het wel zal overleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252713

En vandaag kreeg ik eindelijk het bericht:

Geachte heer/mevrouw,

Gisteren hebben wij de onderstaande ordernummer(s) van u verzonden met DHL. Deze order(s) zullen binnen 2 werkdagen bij u worden afgeleverd. U kunt de status van de zending bekijken door hieronder op het ordernummer te klikken.

• Cadezo
  • Niet online
Anoniem: 252713 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:39:
En vandaag kreeg ik eindelijk het bericht:

Geachte heer/mevrouw,

Gisteren hebben wij de onderstaande ordernummer(s) van u verzonden met DHL. Deze order(s) zullen binnen 2 werkdagen bij u worden afgeleverd. U kunt de status van de zending bekijken door hieronder op het ordernummer te klikken.
Mag ik weten wanneer jij hebt besteld? En welke laptop had je besteld (high- of low-end)?

Anoniem: 189242

GoldenSample schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:35:
Hoe zit dat eigenlijk moet ik een nieuwe licentie kopen als ik op 64bit over wil stappen?
kan het echt werkelijk nergens vinden...
Morgen maar weer eens bellen hoe 't er voor staat bij switch..
Beetje late reactie maar je kan zowel 32 als 64 met dezelfde key installeren, althans dat kan ik toch. :+

Mag ik weten wanneer jij hebt besteld? En welke laptop had je besteld (high- of low-end)?
Ik heb de high-end besteld op 29-06

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
SkyFlyer schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:28:
Ik kreeg gisteren bericht dat ze de laptop eind deze week binnen krijgen. Weliswaar een kleine week te laat, maar het kan natuurlijk veel erger....
ruime maand bedoel je ik heb 'm besteld in de wetenschap (althans wat switch mij vertelde) dat ik 'm 10 dagen na ontvangst van de betaling binnen had...

Ik heb 'm de 30ste Juni besteld.. ik ga zo eens even bellen denk, als ik 'm morgen heb zou dat ideaal zijn, aangezien ik zaterdag ga verhuizen en er dan al Windows 64bit op kan knallen.

Zo maar weer eens bellen denk :P

-edit-
vanmiddag word ik terug gebeld, door de zelfde knakker van de vorige keer :P
Moet wel bekennen ze bellen wel goed terug bij switch
-edit-
of hier in dit topic word gelogen of switch liegt...
ze zeggen dat ze volgende week gaan uitleveren en dat nog niemand bericht heeft...

[ Voor 18% gewijzigd door GoldenSample op 14-08-2008 14:48 ]

• Cadezo
  • Niet online
GoldenSample schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:45:
[...]
-edit-
of hier in dit topic word gelogen of switch liegt...
ze zeggen dat ze volgende week gaan uitleveren en dat nog niemand bericht heeft...
Zeiden ze bij mij ook, nou ik zie het wel... Ik heb trouwens wel later besteld dan workalot, op 2 juli. Na al die weken wachten, kan een weekje er ook nog wel bij :/

Wat ik vandaag binnen heb gekregen is alleen mijn basic docking station :(
Dat hadden ze ook wel met de laptop mee mogen sturen |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252713 op 14-08-2008 16:31 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Hmm, die heb ik ook besteld, maar nog niet gezien :P Komt dan misschien nog, en anders merk ik het wel.
Ik had me ook nogal vergist in de datum wanneer de notebook er zou zijn, dus ik heb hem nu laten opsturen naar mijn nieuwe thuis :P

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Anoniem: 252713 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:48:
Wat ik vandaag binnen heb gekregen is alleen mijn basic docking station :(
Dat hadden ze ook wel met de laptop mee mogen sturen |:(
:P pwned

ICTS zegt overigens dat als 't goed is alle programma's op 64bit werken echter zeggen ze er bij, ja als 't niet werkt kun je dualboot draaien blabla. Maw. waarschijnlijk werkt 't wel maar ze weten 't verder ook niet :P

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:41
GoldenSample schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:35:
[...]

:P pwned

ICTS zegt overigens dat als 't goed is alle programma's op 64bit werken echter zeggen ze er bij, ja als 't niet werkt kun je dualboot draaien blabla. Maw. waarschijnlijk werkt 't wel maar ze weten 't verder ook niet :P
Of een virtuele 32 bit machine in vmware

• SkyFlyer
[b]GoldenSample schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:45
Dit klopt met wat ik te horen heb gekregen, eind deze week binnen, dus dan verwacht ik inderdaad volgende week uitleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80938

Afgelopen woensdag mailden ze mij dat de eerste levering donderdag bij hun kwam, dus donderdag gebeld en toen gingen ze het even nakijken. Bleek een andere levering te zijn (bullshit of niet, je doet d'r weinig aan...) en ze zouden het uitzoeken en mij mailen of bellen zodra ze meer wisten. Ondertussen nog steeds niks gehoord dus ik hang maandagochtend weer aan de telefoon ;)

Beetje jammer dat ze het zo slecht afhandelen... Snap best dat de eerste twee weken niet echt realistisch waren omdat ze natuurlijk ook liever een x-aantal orders willen doorplaatsen, scheelt n hoop in kosten, maar meer dan 4 keer het genoemde aan levertijd is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basanas
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-12-2023

basanas

So zetta slow!

Ik heb afgelopen vrijdag nog gebeld hoe het zat met de levering en wanneer ik mijn laptop kan komen ophalen. Maar de levering was nog niet bij hen binnen gekomen. Ze zullen vast dood gespammed worden met mails en telefoontjes van studenten lol :P Maar, als ze er zijn worden we zo snel mogelijk gemaild ed, maar hopen dat dat zeer binnenkort zal zijn :) Want de introductie begint alweer bijna (die ik voor de 2e keer ga lopen xD van studie veranderd), en dan wil ik wel mijn nieuwe laptop op mijn bureau hebben staan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Jij ook al voor de 2e keer?
* Jorrit doet de intro voor de 2e keer in 2 jaar, volgend jaar maar eens papa worden dan doe ik 3uit3 :*)
Ik vind overigens dat ze het nog netjes doen, vorig jaar bij Dell kreeg je gewoon botweg geen antwoord of als antwoord dat je vanzelf zag als je laptop er was. (voor sommigen pas in november :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basanas

basanas

So zetta slow!

J.J.K. schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 01:22:
Jij ook al voor de 2e keer?
* basanas doet de intro voor de 2e keer in 2 jaar, volgend jaar maar eens papa worden dan doe ik 3uit3 :*)
Ik vind overigens dat ze het nog netjes doen, vorig jaar bij Dell kreeg je gewoon botweg geen antwoord of als antwoord dat je vanzelf zag als je laptop er was. (voor sommigen pas in november :X)
Haha, ik zat net je profiel te bekijken, en zie dat je een bekende bent xD Zeg Jorrit, we hebben het afgelopen jaar dezelfde studie gevolgd en wonen op enkele tientallen meters afstand van elkaar :P
Ga een van studie veranderen of begin je opnieuw met TN? Ik heb me ingeschreven voor informatica :) Wilde ik eigenlijk de hele middelbare al gaan doen, tot eind 6V toen ik opeens voor natuurkunde koos

En om toch nog maar iets on-topic te posten:
Wel jammer dat er Vista opzit ;( M$ bepaalt veel te veel wat je wel en niet mag doen met je eigen pc. Maar eens zien wat het gaat worden, anders kan ik er nog altijd linux opzetten :*)

[ Voor 4% gewijzigd door basanas op 17-08-2008 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Het idee achter deze laptop is het gebruiksgemak. Voor veel mensen valt daar niet onder dat je, na aanschaf, nog moet kiezen welk besturingssysteem je wil (ok, dat is voor veel mensen makkelijk :P) en dat je het nog moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
Zijn er al mensen die vanmorgen gebeld hebben?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ik heb vanochtend gebeld, kreeg alleen te horen dat ik een emailtje moest sturen. De mededeling dat ik dat al gedaan had leidde tot overleg, waarna me verteld werd dat ik nog een mailtje na moest sturen. Dit omdat het erg druk is op de afdeling.. (duh...)

Op de website is trouwens de lever-week aangepast naar week 33-34 en de levertijd naar 20 (!) WERKdagen...

(hoe ze dan voor het begin van het collegajaar de laptops willen uitleveren in mij een raadsel... :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
als je na week 31 besteld ja.. maar hier blijkt alweer dat ze gewoon maar wat roepen..
Naja als je ze daar op wijst dan krijg je z'n lul verhaal als wat ik al heb gehoord en je zo van tafel ouwehoerd..

naja triest iig dat ze keer op keer hun afspraken niet na komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Ook ik heb vandaag gebeld, bij mij was het excuus nog een stuk genialer.
De hele verkoopafdeling zou op training zijn en daarom moest ik toch maar een email sturen. |:(

Inmiddels maar een email gestuurd naar Switch en het NSC, ook ik wacht al vanaf eind juni en ben het nu echt wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basanas

basanas

So zetta slow!

Vandaag maar vast een sleeve gekocht voor de laptop. Zou moeten passen, de notebook is geloof ik 26x35.7x2.8cm. Was aangenaam verrast toen ik een ZeroShock III aan trof in de winkel :)

Nu nog een laptop om erin te doen...

Dit is wel vreselijk irritant zo, aangegeven de laptop op te halen, maar de introductie staat alweer voor de deur...Nu mijn ouders maar op pad sturen :P

Ik meen mij te herinneren dat er ergens iets werd gezegd zoals dit: "We zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de laptops ruim voordat het studiejaar begint geleverd zijn". Dat "ruim" valt wel een beetje tegen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80938

Mij vertelden ze vanmorgen dat het eerste week van september ging worden... NSC wist hier nog niks van, en heeft morgen een gesprek met Switch en HP hierover. Ze zeiden ook dat als ze na 1 september geleverd gingen worden, Switch buiten het contract om ging en er dus wel iets zou worden geregeld.

Probleem lag volgens Switch bij HP, productielijn die niet op orde was. Beetje vreemd, als je de standaard configs wel gewoon uit voorraad kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Beste Student,

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben zijn nog niet alle bestelde
notebooks uitgeleverd.

Een onvoorzien probleem bij het inregelen van het productie proces van
deze notebooks heeft bij HP een aanzienlijke vertraging veroorzaakt. Ook
bij Switch zijn wij hiermee geconfronteerd nadat er al levertijden zijn
gecommuniceerd.

Een definitieve bevestiging van de afleverdatum zal via email bij je
komen als je notebook bij ons binnen is.

Vanwege de grote aantallen verzoeken wij je eventuele vragen te mailen
naar directsales@switch.nl of kijk meer voor info op www.switch.nl/ut

De notebooks die in Juli besteld zijn zullen in het begin van September
geleverd gaan worden.

De notebooks die in Augustus besteld zijn zullen zoals overlegd met de
UT eind September uitgeleverd worden. Geplaatste orders hebben vanaf het
moment van bestelling een minimale levertijd van 4-5 weken.

Wij bieden onze excuses aan voor de vertraging en hopen dat je er geen
hinder van ondervindt tijdens je studie.

Met vriendelijke groet,

Switch Automatisering BV namens HP Nederland
Wat een baggerzooi! Ik heb meer dan 1 studie en ik ondervind dus sowieso ernstige hinder van... En wat een kulsmoes met die productie inderdaad... Nog even en het is goedkoper hem zelf te bestellen...

PS
Weet iemand of Switch wel financieel gezond is? Dat we niet straks als ons geld kwijt zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door SkyFlyer op 19-08-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkyFlyer schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:38:
[...]
Weet iemand of Switch wel financieel gezond is? Dat we niet straks als ons geld kwijt zijn?
Ik vermoed van wel, ze hebben de afgelopen jaren vaker dit soort grote projecten binnengesleept.

Toch klinkt alles hierboven wel als crap van Switch. Beetje jammer, ik kan m'n huidige laptop verkopen maar als 't nog een eeuwigheid gaat duren gaat dat misschien niet door. Ik kan ook moeilijk zonder computer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basanas

basanas

So zetta slow!

Waarom zijn er elk jaar toch weer van die problemen :( Nu heb ik gelukkig nog wel een laptop liggen, maar ik word hier niet echt vrolijk van :P Vorig jaar Dell, nu HP/Switch. Hoewel ik eigenlijk wel durf te zeggen dat het aan HP ligt, als Switch die dingen op tijd heeft besteld en goede afspraken heeft gemaakt met HP, kan het alleen nog maar aan HP liggen. Want uitleveren lijkt me niet iets dat voor vertragingen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
Dit slaat echt alles ik kreeg net ook deze email. Zou je nou niet kunnen eisen dat ze je tegemoet komen? Door bijvoorbeeld gratis op te sturen, met zo'n smoes van jah ik zit nu onder college en kan hem niet meer ophalen?

Ik ben nu twee maanden mijn geld kwijt misschien is die rente niet zoveel, maar als100 studenten die notebook bij switch hebben besteld is dat 100000 euro + rente. Lekker geld verdienen voor hun.

Ik ben hier echt niet blij mee, kan ik je wel vertellen.

Kun je eigenlijk geen shopreview hier schrijven over Switch?:P

[ Voor 6% gewijzigd door Meijuh op 19-08-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ik betwijfel of Switch hierop verdient. Ik heb zelfs van iemand gehoord (gerucht :P) dat er de mogelijkheid is een extra korting van Switch af te dingen als het te lang duurt. Sowieso zal Switch dit niet expres doen, het enige wat zij verzorgen is de logistiek, en daar kan weinig misgaan. Zij krijgen die dingen binnen en gaan ze gewoon versturen aan de hand van ordernummers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basanas

basanas

So zetta slow!

Meijuh1 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:19:
Ik ben nu twee maanden mijn geld kwijt misschien is die rente niet zoveel, maar als100 studenten die notebook bij switch hebben besteld is dat 100000 euro + rente. Lekker geld verdienen voor hun.
Echt heeeeeeel veel studenten kopen de nsc notebooks :) Dus dat 100 mag wel heel wat hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
basanas schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 01:22:
[...]

Echt heeeeeeel veel studenten kopen de nsc notebooks :) Dus dat 100 mag wel heel wat hoger
Nou er zijn volgens mij 1400 nieuwe studenten dus, ik weet niet hoor laten het er maximaal 500 zijn denk ik.

Pagina: 1 2 3 Laatste