Mijn Advanced Config heeft geen tabbladen, maar kopjes. Een van de kopjes is GPS en daar kun je één ding instellen: Assisted GPS (disabled/enabled)vr6-only schreef op zondag 22 juni 2008 @ 02:29:
[...]
Ik zie niets over aGPS over GPS terug in Advanced config.
Zou je ff kunnen vertellen welke tabblad in Advanced config?
Ik heb Advanced config 1.1 geinstalleerd en volgens mij moet ik de 2 serie hebben....
Zie het nu pas op XDA. Toch bedankt.
Zie het nu pas op XDA. Toch bedankt.
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Ben je Touch Flo zat en wil je in ruil meer geheugen?
Doe een hard-reset en doe na het calibreren van het scherm en het invullen van de datum direct een soft-reset.
Zie mijn resultaat:
http://xs128.xs.to/xs128/08256/geheugen953.png
Doe een hard-reset en doe na het calibreren van het scherm en het invullen van de datum direct een soft-reset.
Zie mijn resultaat:
http://xs128.xs.to/xs128/08256/geheugen953.png
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 03:54 ]
Heb ik idd ook...alvv schreef op zondag 22 juni 2008 @ 01:58:
vraag voor the touch diamond bezitters:
klepje van mijn diamond zit niet goed vast aan de rechteronderkant, gekeken vanuit de achterkant van de telefoon. Hierdoor zie je een kier en als ik erop druk dan hoor ik hierdoor gekraak van de klep. ik vind dit zelf niet acceptabel. Hebben meer mensen hier last van en kunnen jullie controleren of dit ook bij jullie voorkomen?
Verwijderd
Dit had ik ook maar heb het verholpen door de klep voorzichtig te verwarmen en iets naar binnen te drukken terwijl hij afkoelt. Zeeeer voorzichtig verwarmen want het klepje en zeker het haakje mag uiteraard niet smelten want dan blijft hij kieren. hij zit bij mij nu weer strak en er is niets van te zien dat ik hem het vuur aan de schenen heb gelegdalvv schreef op zondag 22 juni 2008 @ 01:58:
vraag voor the touch diamond bezitters:
klepje van mijn diamond zit niet goed vast aan de rechteronderkant, gekeken vanuit de achterkant van de telefoon. Hierdoor zie je een kier en als ik erop druk dan hoor ik hierdoor gekraak van de klep. ik vind dit zelf niet acceptabel. Hebben meer mensen hier last van en kunnen jullie controleren of dit ook bij jullie voorkomen?
Als je dit doet hou dan je duim aan de buitenkant van de plek die je verwarmt zodat je voelt dat je niet te warm wordt.
uitvoeren op eigen risico, ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid
Kan/wil iemand een (aantal) VOIP client(s) testen? Want ik lees overal dat vele clients alleen de externe speaker kunnen gebruiken en niet de interne, zoals je normaal ook belt
En verder googlen kom ik vooral bij mijn eigen vraag op GoT in deel 2 uit
Of ze gaan er niet echt uitgebreid op in helaas.
Vooral betreffende de interne speaker vind ik belangrijk. Ook moet de client met bv Voipbuster om kunnen gaan (geen skype alternatief bv) en tevens via UMTS of Wifi kunnen werken. Eigenlijk is mijn vraag dus of het een volwaardig alternatief voor de N95 kan worden genoemd. Dat is het enige wat mij nog tegenhoudt deze aan te schaffen. Bij voorbaat dank!
Vooral betreffende de interne speaker vind ik belangrijk. Ook moet de client met bv Voipbuster om kunnen gaan (geen skype alternatief bv) en tevens via UMTS of Wifi kunnen werken. Eigenlijk is mijn vraag dus of het een volwaardig alternatief voor de N95 kan worden genoemd. Dat is het enige wat mij nog tegenhoudt deze aan te schaffen. Bij voorbaat dank!
[ Voor 3% gewijzigd door dinkelover op 22-06-2008 10:37 ]
pepernooot
Wilde een key in het register aanpassen om ipv agenda, pocketinformat onder een softkey te zetten (werk al niet meer met de touchflo). Dit werkt echter nog niet. Ben vergeten de oude waarde te noteren.
Zou iemand mij de orignele waarde van de volgende key willen geven???
hkey_current_user\software\microsoft\tpday\keys\112\oldopen
Alvast bedankt.
Bing (die nog steeds tevreden is met de diamond)
Alvast bedankt.
Bing
Iik heb daar 2 keys staan:bing69 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:45:
Wilde een key in het register aanpassen om ipv agenda, pocketinformat onder een softkey te zetten (werk al niet meer met de touchflo). Dit werkt echter nog niet. Ben vergeten de oude waarde te noteren.
Alvast bedankt.
Open string "\windows\calendar.exe"
(Default) string "Agenda"
De strings zijn zonder haakjes
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Wie de dictonary's wil en niet handig is om in het register aanpassingen te doen, hier is een link die ik voor jullie online gezet heb: Languages.zip. (Bron: http://forum.xda-developers.com/)
Gewoon het bestandje importeren in het register en alles wordt geactiveerd. De talen in de file zijn:
Gewoon het bestandje importeren in het register en alles wordt geactiveerd. De talen in de file zijn:
- Tsjechisch
- Deens
- Nederlands
- Engels
- Fins
- Frans
- Duits
- Grieks
- Italiaans
- Noors
- Pools
- Portugees
- Russisch
- Spaans
- Zweeds
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Verwijderd
Dan ga je hem toch gewoon ruilen? lijkt me imo duidelijk dat er dan gewoon iets niet goed is met die van jouw -> garantie. Ik heb echt nergens last van tot nu toe, af en toe wat vertraging maar niet meer wat naar mijn idee normaal is voor een mobiel aparaat en ik erger me er ook niet echt aan. Het enige waar ik me aan erger is dat het echte windows gedeelte niet echt lekker wil werken met je vinger en dat om een of andere reden sommige functies als het alarm gewoon niet doen wat je wil (bv blijven herhalen) maargoed dat zal veder weinig met de TD opzich te maken hebben.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 02:41:
@b3n666:
Met traag bedoel ik: zo langzaam dat je niet weet of je nóg langer moet wachten, of dat je misschien niet goed hebt gemikt. 8 meter is nog het beste... op de snelweg zegt TT 'probeer om te keren' omdat ie denkt dat ik aan het spookrijden ben. Soms zit de gps er 500 meter naast en regelmatig verliest ie z'n orientatievermogen helemaal.
Er is kennelijk nogal wat verschil in kwaliteit tussen de verschillende toestellen. De één is helemaal blij, de ander doodongelukkig. Niet omdat die mensen nou zo ontzettend anders zijn, maar omdat sommige toestellen echt slecht functioneren.
Dan ook nog een domme vraag, waar kan ik mijn pin code wijzigen? Ik had het eerst gevonden, maar kan het niet meer terug vinden :x wel dat scherm waar je wachtwoorden kan instellen, maar dat wil ik niet, alleen me pin veranderen.
leuk, maar hoe installeer je die languages.reg? als ik hem dubbelclick dan kan hij hem niet openen...nvidia schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:40:
Wie de dictonary's wil en niet handig is om in het register aanpassingen te doen, hier is een link die ik voor jullie online gezet heb: [url="http://rapidshare.com/files/124189335/languages.zip.html"]
Instellingen -> telefoon -> pincode tab Onderaan in het scherm te kiezen na scrollen)Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:12:
[...]
...
Dan ook nog een domme vraag, waar kan ik mijn pin code wijzigen? Ik had het eerst gevonden, maar kan het niet meer terug vinden :x wel dat scherm waar je wachtwoorden kan instellen, maar dat wil ik niet, alleen me pin veranderen.
[ Voor 39% gewijzigd door GKW op 22-06-2008 12:26 ]
Ik heb het eens getest (en verwijderd ondertussen) en via Total Commander het bestand laden en het werkt.badflower schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:13:
leuk, maar hoe installeer je die languages.reg? als ik hem dubbelclick dan kan hij hem niet openen...
Ik heb overigens voor diegene die vinden dat zijn/haar batterij te klein is, twee oplossingen:
HTC Touch Diamond Extended Life Battery - 1500 mAh. Volgens xda zou deze moeten passen op de Diamond. Dus als iemand hier op het forum een Touch Diamond en Touch heeft, zijn dit dezelfde batterijen?
HTC Touch Diamond Extended Life Battery - 2200 mAh
[ Voor 48% gewijzigd door nvidia op 22-06-2008 12:44 ]
Is dat even groot als de normale batterij? Want waarom heeft htc dit dan niet gelijk gedaannvidia schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:33:
[...]
Ik heb het eens getest (en verwijderd ondertussen) en via Total Commander het bestand laden en het werkt.
Ik heb overigens voor diegene die vinden dat zijn/haar batterij te klein is een oplossing:
HTC Touch Diamond Extended Life Battery - 2200mAh
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Nee is niet dezelfde grote. Als je de linkt opent zal je zien dat de batterij een stuk groter is.wontcachme schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:40:
Is dat even groot als de normale batterij? Want waarom heeft htc dit dan niet gelijk gedaan
had de link al geopend, maar aangezien mijn diamond nog niet binnen is bij mij is het gokken naar het formaat voor mijnvidia schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:44:
[...]
Nee is niet dezelfde grote. Als je de linkt opent zal je zien dat de batterij een stuk groter is.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Die 1500 mAh versie moet er volgens mijn ogen wel in kunnen.wontcachme schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:47:
had de link al geopend, maar aangezien mijn diamond nog niet binnen is bij mij is het gokken naar het formaat voor mij
Het enige dat je niet meer kunt als je proxy uitzet, is dat je niet meer op de Vodafone live site kunt. Je kunt dan de Vodafone diensten zoals TV niet meer gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 02:20:
Beetje een offtopic vraag, maar maakt het uit of je de proxy settings bij een vodafone abbo weggooit? anders werkt namelijk msn niet maar boeit het veder nog? dat ik niet straks alsnog een rekening krijg ofzo.
Het voordeel van een uitgeschakelde proxy is dan dat je wel alle sites en diensten kunt gebruiken. De proxy wordt naar mijn idee nog veel te veel misbruikt om allerlei zaken te beïnvloeden waarvan je als gebruiker toch niet wilt dat je provider voor jou een keuze maakt of je ze mag gebruiken.
Als ze echt open internet willen bieden, laat ze dan ook hun Vodafone live diensten gewoon helemaal op het open gedeelte zetten (dus geen proxy meer) en voordat je de pagina of dienst opent, kunnen ze even in de HLR van het netwerk checken of je echt wel een Vodafone klant bent. Zo niet, geef dan de melding dat de diensten op die pagina exclusief voor Vodafone klanten bestemt zijn. Maar ja, dat zal nog wel 5 jaar nodig hebben voordat Vodafone dat ook in ziet. Het gedonder met die proxy's zorgt er alleen maar voor dat bepaalde zaken niet werken en een gewone user begrijpt er niets meer van. Dat soort gedonder remt alleen de verkoop van mobiel internet alleen maar en dat lijkt me toch niet hun doel? Maar ja, er zullen wel andere strategische belangen op het spel staan die zwaarder wegen.
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 22-06-2008 13:04 ]
Ben benieuwd of er dan ook een mooi nieuw achterklepje mee wordt geleverd bij die 2200mAh, en niet zo'n cheap dingetje. Dan koop ik deze accu wel denk ik!nvidia schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:33:
[...]
Ik heb het eens getest (en verwijderd ondertussen) en via Total Commander het bestand laden en het werkt.
Ik heb overigens voor diegene die vinden dat zijn/haar batterij te klein is, twee oplossingen:
HTC Touch Diamond Extended Life Battery - 1500 mAh. Volgens xda zou deze moeten passen op de Diamond. Dus als iemand hier op het forum een Touch Diamond en Touch heeft, zijn dit dezelfde batterijen?
HTC Touch Diamond Extended Life Battery - 2200 mAh
Nou ik heb deze tweak uitgevoerd gisteren. Alles is goed gegaan, tot ik vandaag in mijn email berichten aan het scrollen ben. rechts en links schuiven weet je wel. k kreeg prompt de foutmelding dat het bestand "biotouch.exe" niet gevonden was en het aan te raden was het opnieuw te instaleren.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:37:
Hier weer een handige tip ( vanuit XDA )om meer geheugen/snelheid vrij te krjigen.
Er schijnt dat er telkens het bestand "biotouch.exe" wordt opgestart, dit is een bestand die gebruikt wordt bij de oude Cube en heb je niet nodig op je Diamond.
Deze kan dus worden verwijderd en pak je weer meer extra geheugen zo'n 10%
2 Dingen heb je daarvoor nodig :
Taskmanager om de Biotouch.exe uit te zetten, en een .cab bestand wat het originele bestand vervangt.
( ik hoop dat ik de links er bij mag zetten, is freeware )
http://buzzdev.net/read.php?27,15027,page=7 en dan TaskMgrv2.7_WM2005_unupxed.zip
.cab bestand klik hier
En hier het topic erover
Ik heb maar de gemodde cab-file gedinstaleerd, en nou werkt het scrollen tussen email berichten gelukkig weer
Vraagjes (aangezien ik ook erg geinteresseerd ben):
de TD gaat circa 2 dagen mee bij normaal gebruik?
de LED, blijft die knipperen bij een gemsite oproep/sms of doet ie dat 2 keer en dan is het klaar!?
De snelheid, is dit ok? Ik hoor er nogal wisselende dingen over...
dank!
de LED, blijft die knipperen bij een gemsite oproep/sms of doet ie dat 2 keer en dan is het klaar!?
dank!
Skype voor de Pocketpc werkt niet, deze freezed nadat hij opgestart wordt, alsof hier een nieuwe versie voor uit moet komen. Voor Voipbuster heb ik geen goed alternatief kunnen vinden qua software. Voor skype daarentegen wel, ik gebruik nu Fring met helaas de externe speaker!dinkelover schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:36:
Kan/wil iemand een (aantal) VOIP client(s) testen? Want ik lees overal dat vele clients alleen de externe speaker kunnen gebruiken en niet de interne, zoals je normaal ook beltEn verder googlen kom ik vooral bij mijn eigen vraag op GoT in deel 2 uit
Of ze gaan er niet echt uitgebreid op in helaas.
De kwaliteit hiervan is over Wifi matig, wat ik toch wel erg jammer vind. In veel gevallen ben ik gewoon thuis als ik wil bellen, dus dan kan ik net zo goed voipbuster of skype gebruiken, maar als de kwaliteit dan zo matig is, is er ook niets aan.
Voipbuster werkt op mijn laptop erg slecht, laat staan op mijn TD (mocht ik hier software voor vinden), in het begin hoor je dat het gepraat heel sloom over komt. Inmiddels heb ik Voipbuster voorlopig opgegeven en maak ik mijn credits op met smssen. Met Skype werkt het bellen via de laptop wel prima, maar nu moet het ook nog fatsoenlijk gaan werken op een pocketpc met Wifi voordat ik hier credits voor koop.
Even mijn bevindingen tot nu toe:
- Ik heb Tomtom Nav. 7 draaien met als basis voor de maps Tomtom Nav. 6. Dit draait prima als navigatie alleen duurt het berekenen van de maps erg lang! De GPS vind erg snel zijn satellieten, waar ik wel van sta te kijken!
- De registry tweaks en Advanced Config van XDA heb ik geprobeerd waar ik geen specifieke snelheidsverbeteringen heb ondervonden, helaas wel een vastloper waarna ik een hard reset heb moeten uitvoeren!
- De snelheid van de interface vind ik matig, ik heb ongeveer 4 jaar met een MDA Compact gewerkt, over dit toestel was ik erg tevreden. Door de touch interface wordt de TD wel iets trager, maargoed ik wacht wel op een update aangezien ik een originele rom wil. Ik erger mij er soms aan maar over het algemeen ben ik toch wel tevreden.
- Het smssen en typen vind ik ideaal ten opzichte van mijn oude Compact, door T9 en de grote oppervlakte is het prima te doen!
- Ik loop nu wel te klooien met de muziek op de TD welke hij blijkbaar automatisch synchroniseert met de pc. Dit is erg irritant, ook kan ik er geen goede albumpictures aan hangen.
- Synchroniseren via bluetooth met Outlook etc gaat perfect! Geen geklooi met bluetooth drivers like the oude Compact.
[ Voor 72% gewijzigd door THxZ0NE op 22-06-2008 14:00 ]
Verwijderd
Hoi ,
Ik heb deze Diamond nu een klein weekje en bevalt me best goed. Er zijn wat aanloopprobleempjes maar de meeste dingen heb ik nu wel werkend zoals ik het wil.
Maar een telefoon is en blijft voor mij met name om te bellen en te sms'en.... daarom vind ik het vrij irritant dat ik geen geluid krijg bij een binnenkomende sms. Ik heb al van alles geprobeerd en dit forum een aantal keer doorgelezen. Ik heb in het registry wel aangepast dat hij moet ontwaken (3. Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent <-- set to "1" by default. Change value to "0") maar dit doet hij trouwens ook niet bij mij. Of ik dat nu op 0 of op 1 zet, er gebeurd niets alleen krijg ik een lampje om de knop heen die aangeeft dat ik een sms heb binnengekregen. Wel handig als hij op mijn bureau staat maar dus niet als hij in mijn broekzak zit. Heeft iemand een oplossing voor me? Ik heb gewoon aangevinkt dat hij geluid moet afspelen bij een inkomende sms. Bij een inkomend emailtje werkt dit wel gewoon. Ook een telefoonoproep hoor ik gewoon.
Hopelijk heeft iemand goed nieuws voor me
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb deze Diamond nu een klein weekje en bevalt me best goed. Er zijn wat aanloopprobleempjes maar de meeste dingen heb ik nu wel werkend zoals ik het wil.
Maar een telefoon is en blijft voor mij met name om te bellen en te sms'en.... daarom vind ik het vrij irritant dat ik geen geluid krijg bij een binnenkomende sms. Ik heb al van alles geprobeerd en dit forum een aantal keer doorgelezen. Ik heb in het registry wel aangepast dat hij moet ontwaken (3. Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent <-- set to "1" by default. Change value to "0") maar dit doet hij trouwens ook niet bij mij. Of ik dat nu op 0 of op 1 zet, er gebeurd niets alleen krijg ik een lampje om de knop heen die aangeeft dat ik een sms heb binnengekregen. Wel handig als hij op mijn bureau staat maar dus niet als hij in mijn broekzak zit. Heeft iemand een oplossing voor me? Ik heb gewoon aangevinkt dat hij geluid moet afspelen bij een inkomende sms. Bij een inkomend emailtje werkt dit wel gewoon. Ook een telefoonoproep hoor ik gewoon.
Hopelijk heeft iemand goed nieuws voor me
Verwijderd
Duurt idd veel te lang, op de cruise gaat dit razendsnel.Ik heb Tomtom Nav. 7 draaien met als basis voor de maps Tomtom Nav. 6. Dit draait prima als navigatie alleen duurt het berekenen van de maps erg lang!
Probleem zowel met navigator 6 als 7, niet te doen zo.
als ik touchflow uit zet dan kan ik items toevoegen zoals die device lock
maar hoe kan ik de device lock gebruiken als ik de touch flow aan staat?
hoe kan ik dus mijn scherm blokkeren zonder dat ie om een pin code vraagt?
tnx!!
maar hoe kan ik de device lock gebruiken als ik de touch flow aan staat?
hoe kan ik dus mijn scherm blokkeren zonder dat ie om een pin code vraagt?
tnx!!
Verwijderd
Volgens mij moet dit een oplossing zijn
18. Automatically lock your Diamond --> HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDevic eLockEnable from 0 to 1 and everytime your backlight goes off the device is locked
(van XDA)
18. Automatically lock your Diamond --> HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDevic eLockEnable from 0 to 1 and everytime your backlight goes off the device is locked
(van XDA)
Verwijderd
Hoe kan ik het reg-bestandje importeren in het registry? Welk progje moet ik hiervoor gebruiken?nvidia schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:40:
Wie de dictonary's wil en niet handig is om in het register aanpassingen te doen, hier is een link die ik voor jullie online gezet heb: Languages.zip. (Bron: http://forum.xda-developers.com/)
- Tsjechisch
- Deens
- Nederlands
- Engels
- Fins
- Frans
- Duits
- Grieks
- Italiaans
- Noors
- Pools
- Portugees
- Russisch
- Spaans
- Zweeds
De laatste dagen heeft ie het wat langer uitgehouden. Maar vanavond was wel het gekste. Vanmiddag rond uurtje of 1 van de lader, tot vanavond laat nog maar 2 net 3 streepjes van de gehele balk af, dus nog bijna helemaal vol. Daarna een 20 min met TomTom een stuk gereden, wat gespeeld met het ding (gok in totaal 20 min anderen laten zien hoe het toestel eruit zag, het valt mensen wel op dat het een nieuw/gaaf toestel is trouwens :+; "Is dat een iPhone?", "Wow, dat is een gaaf toestel!", daarna nog een 10 min met TomTom aan kunnen rijden en toen was het gedaan ermee... Heb mijn eigen route weer moeten bepalen helaas...Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:09:
Jules en running man, hebben jullie nog iets gevonden dat achter het snelle batterijverlies zou kunnen zitten?
offtopic:
Heb hier trouwens in het vorige deel erg veel mensen over Algebeld gehoord dat ze het toestel daar besteld hebben. Mijn eerste ervaringen zijn echter niet echt prettig te noemen mbt retourneren. "U heeft het toestel al gebruikt en kunt het daardoor niet retourneren." Er zal uit deze aankomende perikelen ongetwijfeld een shop review komen.
Heb hier trouwens in het vorige deel erg veel mensen over Algebeld gehoord dat ze het toestel daar besteld hebben. Mijn eerste ervaringen zijn echter niet echt prettig te noemen mbt retourneren. "U heeft het toestel al gebruikt en kunt het daardoor niet retourneren." Er zal uit deze aankomende perikelen ongetwijfeld een shop review komen.
Total CommanderVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:33:
Hoe kan ik het reg-bestandje importeren in het registry? Welk progje moet ik hiervoor gebruiken?
Verwijderd
Hoe importeer ik middels Total Commander dan een .reg-bestand? Ik krijg dit niet voor elkaar...
Ik vond het bij mijn P3300 altijd handig om de hardware buttons in te stellen als wat je de start knop van windows mobile kunt noemen en een andere als 'alt-tab' knop waarmee je schakelt tussen openstaande programma's.
Ik heb de keymapper van advanced config bekeken maar krijg niet voor elkaar wat ik wil bereiken.
Iemand een gouden tip?
Ik heb de keymapper van advanced config bekeken maar krijg niet voor elkaar wat ik wil bereiken.
Iemand een gouden tip?
Ik gebruik AEButton, werkt perfect.delorean7 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:51:
Ik vond het bij mijn P3300 altijd handig om de hardware buttons in te stellen als wat je de start knop van windows mobile kunt noemen en een andere als 'alt-tab' knop waarmee je schakelt tussen openstaande programma's.
Iemand een gouden tip?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dat een gemiddelde WM het korter doet dan een reguliere telefoon kan ik nog inkomen, maar om het ding 2x per dag te moeten opladen, of bijna de gehele dag aan de lader te hebben zodat het altijd vol is wanneer je hem wilt gebruiken is niet een optie. Zeker als je weet dat een reguliere telefoon bij mij met dezelfde settings en gebruik het een 2-3 dagen doet.TD-er schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:18:
[...]
Probeer eens met geforceerd GSM ipv HSDPA en nodata. Mogelijk dat je op een wat ongunstige locatie zit waardoor je foon veel vaker en sterker moet zenden.
A - ik heb hier alleen maar GPRS ontvangst, kan niet op HSDPA of 3G komen (centrum van Den Haagrunning man schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 04:55:
[...]
Als ik de TD geforceerd op GSM zet (dus alleen GPRS) dan is de lvensduur van de accu stukken beter. Push Mail uitschakelen helpt wel maar niet zo veel als geforceerd GSM. Ik heb hem Dondedagochtend van de lader gehaald en heb nu nog ongerveer 66% over. Hem alleen een paar telefoontjes gepleegd (totaal 15 minuten), een paar SMSjes en ongeveer 30 minuten TomTom.
B - ik heb het ding gekocht om hem met enige regelmaat m'n mail te laten checken. Waarom zou ik die optie dan uitschakelen?
Heb overigens de afgelopen dagen de mail op per 15 min checken staan, 2 mailboxen dus. Als ik naar gisteren kijk zou dat dus niet uit mogen maken. Zojuist de imap mailbox ingesteld op maar 1x per 24h laten checken, de pop mailbox op 1x per 30 min.
Vanavond moet ik een 2x 1 uur TomTommen; I cross my fingers

Verwijderd
Hallo,
Ik heb sinds kort de diamond en ik heb een telfort sim only abbo + internet.
Als ik verbinding maakt met mijn draadloos netwerk van thuis dan kan ik de msn applicatie gebruiken. Maar als ik met m'n telfort mobiele internet abbo probeer te msnnen dan maakt hij geen verbinding. Wie weet wat ik verkeerd doe en hoe ik dit moet oplossen ?
Alvast bedankt........
Ik heb sinds kort de diamond en ik heb een telfort sim only abbo + internet.
Als ik verbinding maakt met mijn draadloos netwerk van thuis dan kan ik de msn applicatie gebruiken. Maar als ik met m'n telfort mobiele internet abbo probeer te msnnen dan maakt hij geen verbinding. Wie weet wat ik verkeerd doe en hoe ik dit moet oplossen ?
Alvast bedankt........
Verwijderd
Ik heb er meteen een autolader van 9 euro bij besteld, dus dat probleem heb ik niet.jules schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:18:
[...]
Vanavond moet ik een 2x 1 uur TomTommen; I cross my fingers(ken de weg nl niet).
Weet iemand nog een eenvoudige, niet dure telefoonhouder voor bevestiging op de ventilatieroosters?
Verwijderd
De TD gaat jaren mee, als je er niks geks mee doet.Batsu schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:43:
Vraagjes (aangezien ik ook erg geinteresseerd ben):
dank!
De batterij houdt het bij normaal gebruik tussen de 16 en 48 uur vol.
Over de snelheid wordt nog druk gedabatteerd maar wat mij betreft is die ok voor programma's, maar is de TouchFLow wat taai.
Het lampje blijft knipperen als je telefoon goed is ingesteld.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 15:30 ]
Verwijderd
Das vreemd, ik krijg geen scrollbar om naar links of rechts te gaan in bv mail, ik kan alleen naar boven en beneden scrollenyassine schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:31:
[...]
Nou ik heb deze tweak uitgevoerd gisteren. Alles is goed gegaan, tot ik vandaag in mijn email berichten aan het scrollen ben. rechts en links schuiven weet je wel. k kreeg prompt de foutmelding dat het bestand "biotouch.exe" niet gevonden was en het aan te raden was het opnieuw te instaleren.![]()
Ik heb maar de gemodde cab-file gedinstaleerd, en nou werkt het scrollen tussen email berichten gelukkig weerNiet aan te raden dus deze mod
Maar als je idd dat .cab bestandje verwijderd komt automatisch de originele weer terug.
Ik heb de TD nu een halve week en hij bevalt prima. Toch valt me iets op. Naast het interne speakertje (waar je je oor houdt tijdens het bellen). Zit een ledje lijkt wel. Deze heeft bij mij nog helemaal niks gedaan. Waar dient dit ledje voor?
Verwijderd
Er is nu een .cab bestand voor : zie hierVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:33:
[...]
Hoe kan ik het reg-bestandje importeren in het registry? Welk progje moet ik hiervoor gebruiken?
thanks! hmmmm twijfel nog n beetje....Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:28:
[...]
De TD gaat jaren mee, als je er niks geks mee doet.
De batterij houdt het bij normaal gebruik tussen de 16 en 48 uur vol.
Over de snelheid wordt nog druk gedabatteerd maar wat mij betreft is die ok voor programma's, maar is de TouchFLow wat taai.
Het lampje blijft knipperen als je telefoon goed is ingesteld.
Ik hou e.e.a. inde gaten!
Verwijderd
Zucht... erg goed gezocht heb je niet hé... Dat is simpelweg de lichtsensor die ervoor zorgt dat de felheid van je scherm aangepast wordt aan de omgeving. Dit om batterijen te sparen en zo goed mogelijk zicht in zonlicht te krijgen.Binnetie schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:49:
Ik heb de TD nu een halve week en hij bevalt prima. Toch valt me iets op. Naast het interne speakertje (waar je je oor houdt tijdens het bellen). Zit een ledje lijkt wel. Deze heeft bij mij nog helemaal niks gedaan. Waar dient dit ledje voor?
Hmm, ik hoorde dat meer mensen hier last van hadden? Eerlijk gezegt weet ik het bij mij niet. Ik heb toen ik hem net had direct de instellingen door gelopen, en hier ergens aangevinkt dat hij moest gaan trillen bij een binnenkomende sms. Als ik hem nu op standby druk (gewoon de bovenste knop 1X, zodat scherm enz uitvalt), trilt mijn diamond, speelt zijn toontje af, en die cirkel begint te flitsen. Hier werkt hij bij mij gewoon zonder tweak of register gekut...Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:55:
Hoi ,
Hopelijk heeft iemand goed nieuws voor meAlvast bedankt voor de reacties!
Heeft iemand enig idee over de logica (ja een gevaarlijke uitspraak i.c.m. met Windows Mobile) die er achter de sectie "Geluiden en Meldingen" zit. Bij mijn TYTN2 kan ik bij sommige meldingen kiezen om de duur van "het lampje laten branden / knipperen te veranderen van bijvoorbeeld 5 minuten naar "geen limiet". Bij mijn TD lukt dit niet...bij alle opties staat er een vinkje in dat vak en erachter 5 minuten, zonder dat dat aan te passen is...
iemand een idee hoe dat komt?
Beide foons hebben WM 6.1
iemand een idee hoe dat komt?
Beide foons hebben WM 6.1
Verwijderd
Iets meer dan een week heb ik ook de TD. Heb deze gekocht icm een abbo van T-mobile, inclusief PIT. Is wel gewoon de TD branded variant.
Ik was op zoek naar een alles-in-een telefoon, waarbij ik vooral GPS belangrijk vond. Zelf wandel ik graag met de honden, dus is het wel leuk te weten waar je je ergens bevindt ;-)) Een auto navigatie systeem had ik nog niet, dus waarom weer een apart systeem (HenkHenk) aan te schaffen. Niet dat ik vaak de weg kwijt bent, maar is toch handig als je ergens naartoe gaat waar je nog niet geweest bent. Ik was aangenaam verrast door Google Maps. In combinatie met satelietbeelden en GPS, kun krijg je een goed beeld waar je bent. Ik heb ook OziExplorer geinstalleerd, met het voordeel dat je daar geen internet verbinding voor nodig hebt. Daardoor gaat de batterij ook langer mee. Ik had natuurlijk ook een Garmin GPS systeem kunnen kopen, maar de scherm resolutie is maar klein en dan mis je de andere alles-in-1 functies.
Mobiel bellen deed ik bijna nooit, ik had zo een ding alleen voor noodgevallen. Het bereik in huis en op het werk van T-mobile is slecht, maar mijn kinderen hebben met andere providers ook het probleem. Met KPN op mijn oude telefoon had ik nog wel redelijk ontvangst thuis. Dus eigenlijk ben ik thuis en op het werk mobiel slecht bereikbaar. Voor mij gelukkig geen echt probleem, ik hoef niet zo bereikbaar te zijn.
Internetten via Wifi op mijn eigen draadloos netwerk is natuurlijk stukken sneller dan via PIT. Maar internet voor je mobiel is af en toe toch handig, onderweg. Even het laatste nieuws lezen, Google Maps, even kijken of er verkeers files zijn, mail lezen, etc. Wat dat betreft is het een leuk speeltje. Natuurlijk helpt het 640x480 scherm erbij, alhoewel het scherm wel klein is. Maar de Opera browser met het in/uitzoomen werkt wel handig.
Ik vond de TD traag, hoewel dit mijn eerste Windows Mobile foon is. Ik heb de TouchFlo3D snelheid tweaks uitgeprobeerd. De 2de tweak werkte bij mijn NL rom niet en ik heb een hard reset moeten doen. Uiteindelijk heb ik TouchFlo3D uitgezet en een rustig zwart "Vandaag" scherm ingesteld. Dan is de TD wel sneller. Echter ik heb gemerkt, dat wanneer de telefoon verbinding slecht is (wegvalt, zoeken, etc), de interface traag reageert. Het lijkt erop dat alle processor capaciteit naar de telefoon verbinding gaat en de response van de User Interface hieronder lijdt (en naijlt, erg lastig dan). Waarschijnlijk hebben mensen met goed bereik hier minder last van. Ook helpt het inderdaad om af en toe opnieuw op te starten.
De foto-camera is leuk om erop te hebben, voor het geval je een foto moet maken en je eigen digitale camera niet bij je hebt. Ik heb een aparte digitale camera, maar die heb ik niet altijd bij me.
De batterij moet toch wel iedere dag opgeladen worden, wanneer je hem gebruikt voor GPS, internet, etc. In de auto heb ik een autolader, dus voor het gebruik van TomTom ben ik niet afhankelijk van mijn batterij. Heb wel alle batterij bespaar settings via Advanced Config ingesteld.
Welke programma's heb ik geinstalleerd:
- Schap's Advanced Config
- PHM Registry Editor
- TomTom 6
- Sprite backup
- Microsoft .NET CF 3.5 (hij lijkt hier ook sneller door geworden m.b.t. scherm updates)
- Microsoft .NET configuration
- OziExplorer
Aangezien ikzelf software maak met .NET voor Windows PC's, lijkt het me leuk om ook eens wat programma's te maken voor Windows Mobile devices.
Ik was aangenaam verrast door toch de gebruiksvriendelijkheid van zo een Touch Screen, ik had gedacht dat ik zo een echt keyboard zou missen. Maar wanneer je niet al teveel tekst moet invoeren, werken de virtuele keyboards perfect. Ik heb trouwens geen virtueel keyboard gevonden voor het invoeren van hexadecimale getallen. Is soms wel eens handig.
Ik was op zoek naar een alles-in-een telefoon, waarbij ik vooral GPS belangrijk vond. Zelf wandel ik graag met de honden, dus is het wel leuk te weten waar je je ergens bevindt ;-)) Een auto navigatie systeem had ik nog niet, dus waarom weer een apart systeem (HenkHenk) aan te schaffen. Niet dat ik vaak de weg kwijt bent, maar is toch handig als je ergens naartoe gaat waar je nog niet geweest bent. Ik was aangenaam verrast door Google Maps. In combinatie met satelietbeelden en GPS, kun krijg je een goed beeld waar je bent. Ik heb ook OziExplorer geinstalleerd, met het voordeel dat je daar geen internet verbinding voor nodig hebt. Daardoor gaat de batterij ook langer mee. Ik had natuurlijk ook een Garmin GPS systeem kunnen kopen, maar de scherm resolutie is maar klein en dan mis je de andere alles-in-1 functies.
Mobiel bellen deed ik bijna nooit, ik had zo een ding alleen voor noodgevallen. Het bereik in huis en op het werk van T-mobile is slecht, maar mijn kinderen hebben met andere providers ook het probleem. Met KPN op mijn oude telefoon had ik nog wel redelijk ontvangst thuis. Dus eigenlijk ben ik thuis en op het werk mobiel slecht bereikbaar. Voor mij gelukkig geen echt probleem, ik hoef niet zo bereikbaar te zijn.
Internetten via Wifi op mijn eigen draadloos netwerk is natuurlijk stukken sneller dan via PIT. Maar internet voor je mobiel is af en toe toch handig, onderweg. Even het laatste nieuws lezen, Google Maps, even kijken of er verkeers files zijn, mail lezen, etc. Wat dat betreft is het een leuk speeltje. Natuurlijk helpt het 640x480 scherm erbij, alhoewel het scherm wel klein is. Maar de Opera browser met het in/uitzoomen werkt wel handig.
Ik vond de TD traag, hoewel dit mijn eerste Windows Mobile foon is. Ik heb de TouchFlo3D snelheid tweaks uitgeprobeerd. De 2de tweak werkte bij mijn NL rom niet en ik heb een hard reset moeten doen. Uiteindelijk heb ik TouchFlo3D uitgezet en een rustig zwart "Vandaag" scherm ingesteld. Dan is de TD wel sneller. Echter ik heb gemerkt, dat wanneer de telefoon verbinding slecht is (wegvalt, zoeken, etc), de interface traag reageert. Het lijkt erop dat alle processor capaciteit naar de telefoon verbinding gaat en de response van de User Interface hieronder lijdt (en naijlt, erg lastig dan). Waarschijnlijk hebben mensen met goed bereik hier minder last van. Ook helpt het inderdaad om af en toe opnieuw op te starten.
De foto-camera is leuk om erop te hebben, voor het geval je een foto moet maken en je eigen digitale camera niet bij je hebt. Ik heb een aparte digitale camera, maar die heb ik niet altijd bij me.
De batterij moet toch wel iedere dag opgeladen worden, wanneer je hem gebruikt voor GPS, internet, etc. In de auto heb ik een autolader, dus voor het gebruik van TomTom ben ik niet afhankelijk van mijn batterij. Heb wel alle batterij bespaar settings via Advanced Config ingesteld.
Welke programma's heb ik geinstalleerd:
- Schap's Advanced Config
- PHM Registry Editor
- TomTom 6
- Sprite backup
- Microsoft .NET CF 3.5 (hij lijkt hier ook sneller door geworden m.b.t. scherm updates)
- Microsoft .NET configuration
- OziExplorer
Aangezien ikzelf software maak met .NET voor Windows PC's, lijkt het me leuk om ook eens wat programma's te maken voor Windows Mobile devices.
Ik was aangenaam verrast door toch de gebruiksvriendelijkheid van zo een Touch Screen, ik had gedacht dat ik zo een echt keyboard zou missen. Maar wanneer je niet al teveel tekst moet invoeren, werken de virtuele keyboards perfect. Ik heb trouwens geen virtueel keyboard gevonden voor het invoeren van hexadecimale getallen. Is soms wel eens handig.
//edit:
zie
Neok_ in "HTC P3700 Touch Diamond (deel 3)"
zie
Neok_ in "HTC P3700 Touch Diamond (deel 3)"
[ Voor 99% gewijzigd door Neok_ op 23-06-2008 09:32 ]
ik heb ineens problemen met google maps, ik installeer de .CAB, maar als ik google maps dan op start krijg je een error, en kan je kiezen uit send/dont send. Installeren gaat allemaal goed etc, maar hij wil niet starten. Hij heeft wel gewerkt, maar ik heb een hard reset gedaan..
iemand een idee hoe ik dit op los ?
iemand een idee hoe ik dit op los ?
Verwijderd
@ Neok
Goed bezig man! top
(klik
)
Goed bezig man! top
(klik
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 16:23 ]
Hoi,
aangezien dit mijn eerste wm phone is, weet ik niet of het mogelijk is om een mp3 file als beltoon in te stellen.
ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden, misschien dat jullie dat wel weten?
aangezien dit mijn eerste wm phone is, weet ik niet of het mogelijk is om een mp3 file als beltoon in te stellen.
Verwijderd
Wat mij betreft moet de post van Neok_ direct in de OP geplaatst worden. Hopelijk voorkomen we zo een hoop dubbele vragen...
Ja dat kan en wel als volgend:ZyCo DaMiaN schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:28:
Hoi,
Zet het .mp3 bestandje in je: \Windows\Rings
Hierna kun je bij: instellingen -> Beltoon je .mp3 file selecteren.
weet je ook een manier om een mp3 of midi als "wekker"-toon in te stellen?Spike1506 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:50:
[...]
Ja dat kan en wel als volgend:
heb alle mappen al geprobeerd voor mijn gevoel maar hij komt maar niet in het lijstje te staan
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik ben nu al met verschillende programma's bezig om video om te zetten voor de diamond.
Helaas heb ik weinig succes met het afspelen van 640x480 25fps bestanden.
Welk programma & codec (en evt. instellingen) kan ik het beste gebruiken om films om te zetten voor mijn diamond?
Welk programma & codec (en evt. instellingen) kan ik het beste gebruiken om films om te zetten voor mijn diamond?
Verwijderd
Hallo allemaal,
Na het inschakelen komt een Verbindingsinstelling bericht. "De netwerkaanbieder staat niet in de databank" en ik word doorgestuurd naar het scherm Verbindingen. Dit lijkt mij hoogst eigenaardig, aangezien ik bij Base in België zit met postpaid abonnement en een dataplan heb. Die zouden toch zeker wel in die "databank" moeten zitten? Nu ja.
Zoals in handleiding staat heb ik geen mogelijkheid voor een automatsche configuratie....
Daarna doe ik Start > Instellingen > Verbindingen > Verbindingsinstelling
Daar kies ik "Belgique" (België bestaat blijkbaar al niet meer) en kan ik vervolgens zelfs Base kiezen bij Netwerkaanbieder. Vreemd, want ik dacht die niet in de database stonden. Nu ja.
Verbindingen worden dus ingesteld en ik start de Touch opnieuw op. Pincode invoeren. In het homescreen bovenaan verschijnen mooi de signaalsterkte en verbindingsstatus (een E).
En dan plots, weer dat Verbindingsinstelling bericht !!! Net hetzelfde als voorheen.
Ik word dus weer naar het scherm Verbindingen gevoerd en daar blijkt toch wel dat Base Web er netjes tussen staat zeker !!
Even Internet Explorer starten. Werkt. Geen probleem. Ik begrijp dus niet waarom dat bericht blijft terugkeren telkens mijn toestel ingeschakeld wordt.
Iemand enig idee hoe ik dat oplos?? Het is behoorlijk irritant.
Alvast bedankt!
Na het inschakelen komt een Verbindingsinstelling bericht. "De netwerkaanbieder staat niet in de databank" en ik word doorgestuurd naar het scherm Verbindingen. Dit lijkt mij hoogst eigenaardig, aangezien ik bij Base in België zit met postpaid abonnement en een dataplan heb. Die zouden toch zeker wel in die "databank" moeten zitten? Nu ja.
Zoals in handleiding staat heb ik geen mogelijkheid voor een automatsche configuratie....
Daarna doe ik Start > Instellingen > Verbindingen > Verbindingsinstelling
Daar kies ik "Belgique" (België bestaat blijkbaar al niet meer) en kan ik vervolgens zelfs Base kiezen bij Netwerkaanbieder. Vreemd, want ik dacht die niet in de database stonden. Nu ja.
Verbindingen worden dus ingesteld en ik start de Touch opnieuw op. Pincode invoeren. In het homescreen bovenaan verschijnen mooi de signaalsterkte en verbindingsstatus (een E).
En dan plots, weer dat Verbindingsinstelling bericht !!! Net hetzelfde als voorheen.
Ik word dus weer naar het scherm Verbindingen gevoerd en daar blijkt toch wel dat Base Web er netjes tussen staat zeker !!
Even Internet Explorer starten. Werkt. Geen probleem. Ik begrijp dus niet waarom dat bericht blijft terugkeren telkens mijn toestel ingeschakeld wordt.
Iemand enig idee hoe ik dat oplos?? Het is behoorlijk irritant.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Stanbytijd is met de 1.37.707 echt goed verbeterd, bij normaal gebruik vanmorgen ( 9.00 ) van de lader.
Haalt 1 x in de 2 uur mail op beetje surfen etc. netwerk op auto.
Nu 19.00 net 2 bars minder. ( zonder verdere tweaks voor batterij besparing )
Haalt 1 x in de 2 uur mail op beetje surfen etc. netwerk op auto.
Nu 19.00 net 2 bars minder. ( zonder verdere tweaks voor batterij besparing )
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 19:06 ]
Verwijderd
De email notification blijft bij mij een probleem geven. Ik heb bij de sounds en notifications ingesteld dat hij geluid moet maken en trillen bij een nieuwe email. De Gmail IMAP staat ingesteld om elke 5 minuten te checken voor nieuwe mail. Ik zit bij Vodafone en heb de proxy uitgeschakeld, 3G en HSDPA staan aan.
Als mijn TD gewoon op mijn buro ligt, op standby, en ik stuur mezelf een email en ik wacht een minuut of 10 dan gebeurt er helemaal niets. Haal ik 'm uit de standby dan zie ik dat er een nieuwe email is en even later maakt hij ook het geluidje. Echter als ik mijn telefoon, weer op standby, via het stopcontact aan de lader leg en ik stuur mezelf een email dan hoor ik wel binnen 5 minuten het geluidje van de nieuwe email. Ik heb dit een aantal keer getest en het blijft hetzelfde dus toeval kan het niet meer zijn.
Als ik weet dat er een nieuwe email moet zijn maar hij heeft nog geen geluidje gegeven en ik krijg een sms dan hoor ik eerst het geluidje van de nieuwe sms (die werkt dus gewoon goed) en vervolgens daarna het geluidje van de nieuwe email.
Ik had dit probleem al bij 1.35 ROM maar nu bij de 1.37 is het nog steeds hetzelfde. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Als mijn TD gewoon op mijn buro ligt, op standby, en ik stuur mezelf een email en ik wacht een minuut of 10 dan gebeurt er helemaal niets. Haal ik 'm uit de standby dan zie ik dat er een nieuwe email is en even later maakt hij ook het geluidje. Echter als ik mijn telefoon, weer op standby, via het stopcontact aan de lader leg en ik stuur mezelf een email dan hoor ik wel binnen 5 minuten het geluidje van de nieuwe email. Ik heb dit een aantal keer getest en het blijft hetzelfde dus toeval kan het niet meer zijn.
Als ik weet dat er een nieuwe email moet zijn maar hij heeft nog geen geluidje gegeven en ik krijg een sms dan hoor ik eerst het geluidje van de nieuwe sms (die werkt dus gewoon goed) en vervolgens daarna het geluidje van de nieuwe email.
Ik had dit probleem al bij 1.35 ROM maar nu bij de 1.37 is het nog steeds hetzelfde. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Verwijderd
hallo, ik heb fbtv cab gedownload en start netjes op . Echter beeldformaat is erg klein. heb ik ook al bij enkele andere progjes gehad. weet iemand hiervoor een oplossing? resolutieprobleem?
Verwijderd
op het risico van helemaal als een ezel versleten te worden:
Ik wil wat muziek naar de TD copieren en krijg al na 1 cd de melding dat er geen plaats meer is, alhoewel er eigenlijk niets op staat
Vraagjes:
Waar zie ik hoeveel plaats er nog van mijn 4 gb over blijft.
Wordt die 4 GB als "intern geheugen" omschreven
Bedankt
JP
Ik wil wat muziek naar de TD copieren en krijg al na 1 cd de melding dat er geen plaats meer is, alhoewel er eigenlijk niets op staat
Vraagjes:
Bedankt
JP
Verwijderd
nog een vraagje betreffende Active sync.
Hier gaf ik in dat de PC de data van de TD zou overschrijven bij synchroniseren.
Ik wil nu eigenlijk even het omgekeerde.
Hoe doe je dat?
Als ik naar bvb "Contacten" ga en op de rechter muisknop klik, dan is "instellingen" disbaled.
Iets anders kiezen als setting lukt blijkbaar ook niet.
Merci
JP
Hier gaf ik in dat de PC de data van de TD zou overschrijven bij synchroniseren.
Ik wil nu eigenlijk even het omgekeerde.
Hoe doe je dat?
Als ik naar bvb "Contacten" ga en op de rechter muisknop klik, dan is "instellingen" disbaled.
Iets anders kiezen als setting lukt blijkbaar ook niet.
Merci
JP
Verwijderd
Als je naar Start -> Instellingen -> Systeem -> Geheugen gaat dan heb je daar een tabje genaamd Intern Geheugen. Daar kun je zien hoeveel geheugen je in gebruik hebt van je intern geheugen. De 4GB wordt inderdaad als intern geheugen omschrevenVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:23:
op het risico van helemaal als een ezel versleten te worden:
Vraagjes:
Bedankt
JP
@Kielabokkie en Goldenbatt ivm meldingen die niet doorkomen in standby:
Je moet ff de nieuwste Europa ROM flashen op je TD.
Ik had hetzelfde probleem, maar deze ROM fixt het perfect
Ik had last van problemen met het bereik en heb de band van auto afgehaald en op gsm gezet. Morgen eens kijken of ik dan nog wel hsdpa dekking op mijn werk heb.
Weet iemand ook waar je hele leuke gratis smstones kan krijgen? Beltones heb ik wel, maar korte smstones vind ik wel leuk.
Edit: laat maar, hier kan je ze allemaal gratis vinden: http://www.ringtonesvoornoppes.nl
Probleem is alleen hoe verander je de smstone? Beltonen veranderen lukt wel maar smstonen niet.
Weet iemand ook waar je hele leuke gratis smstones kan krijgen? Beltones heb ik wel, maar korte smstones vind ik wel leuk.
Edit: laat maar, hier kan je ze allemaal gratis vinden: http://www.ringtonesvoornoppes.nl
Probleem is alleen hoe verander je de smstone? Beltonen veranderen lukt wel maar smstonen niet.
[ Voor 73% gewijzigd door Binnetie op 22-06-2008 21:40 ]
Verwijderd
Mijn TD scrollt als een dolle door de contacts, kan dat langzamer? Zo snel al het kiezen van de weer-plaatsen bijvoorbeeld. Die scrollt netjes met een goede vertraging.
Start -> Instellingen -> Geluiden en Meldingen -> Tabblad Meldingen -> Gebeurt.: Berichten: nieuw tekstber.Binnetie schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:55:
Probeer is alleen hoe verander je de smstone? Beltonen veranderen lukt wel maar smstonen niet.
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Bedoel je WWE 1.37.405.1? Bij deze heb ik het probleem nog steeds namelijk.twabi2 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:47:
@Kielabokkie en Goldenbatt ivm meldingen die niet doorkomen in standby:
Dat snap ik, maar het geluidje verschijnt niet in de lijst. Als ik bijv. een beltone op mn TD heb en ik houd de stylus ingedrukt dan kan ik kiezen voor instellen als beltone, als je dan naar: Start -> Instellingen -> Geluiden en Meldingen -> Tabblad Meldingen -> Gebeurt.:Telefoon: Ink. oproep kies da kan ik alsnog die beltoon in de rij terugvinden. Bij een smstone gebeurd dit niet.Groentenboer schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:18:
[...]
Start -> Instellingen -> Geluiden en Meldingen -> Tabblad Meldingen -> Gebeurt.: Berichten: nieuw tekstber.
36% met laden van 1.37 rom. Ben benieuwd.
Verwijderd
Dat zou ik ook graag willen weten, want ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een wekker meer dan 1x af te laten spelen dus dan maar een mp3 van een paar minuten.Phusebox schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:58:
[...]
weet je ook een manier om een mp3 of midi als "wekker"-toon in te stellen?
heb alle mappen al geprobeerd voor mijn gevoel maar hij komt maar niet in het lijstje te staan
Gebruik coreplayer. Heb ik vandaag ook geinstalleerd en kan gewoon zonder enige aanpassingen soepel topgear en samurai champloo kijken.etimm schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:09:
Ik ben nu al met verschillende programma's bezig om video om te zetten voor de diamond.
Video op de TD ziet er trouwens wel heel strak uit. Gebruikte eerst altijd mijn DS om in de bus wat filmpjes te kijken maar op de TD ziet het er echt zoveel strakker uit, ondertiteling is opeens ook gewoon enorm goed te lezen etc. Echt lekker. Alleen vreet het wel batterijen. Op mijn DS kon ik gerust 10+ keer 25 minuten kijken maar me TD was na 2 afleveringen topgear alweer leeg (al was de accu ook niet meer helemaal vol geloof ik).
Maakt het kwa snelheid van je TD eigenlijk nog uit of je programma's op het intern geheugen of het telefoon geheugen installeert (zolang je maar redelijk wat vrij houd op het telefoon geheugen)?
En is het ook mogelijk om services op je TD uit te zetten? ik zat met die taskmanager tool te kijken maar volgens mij draaien er wel een paar dingen die niet persee nodig zijn en net zoals met mijn pc zet ik graag alles uit waar ik geen behoefte aan heb.
En hoe kom je met total commander precies in je register? dat was toch met de / ? maar dat lukt bij mij niet.
edit: Er is nog geen 1.37 NL rom uit neem ik aan? Hou alles liefst zo officieel mogelijk dus wil niet de wwe gebruiken (+ dat ik nog niet echt nadelen van de 1.35 heb ondervonden).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 22:11 ]
Verwijderd
Op mijn TD heb ik het nog niet getest, maar op mijn vorige WM toestellen konden SMS tonen alleen in .wav formaat. Deze komen dan netjes in je lijstje te staan om te selecteren.Binnetie schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:38:
[...]
Dat snap ik, maar het geluidje verschijnt niet in de lijst. Als ik bijv. een beltone op mn TD heb en ik houd de stylus ingedrukt dan kan ik kiezen voor instellen als beltone, als je dan naar: Start -> Instellingen -> Geluiden en Meldingen -> Tabblad Meldingen -> Gebeurt.:Telefoon: Ink. oproep kies da kan ik alsnog die beltoon in de rij terugvinden. Bij een smstone gebeurd dit niet.
Hey, je hebt gelijk... Ik kan daar m'n MP3 tones ook niet kiezen... Raar?!?Binnetie schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:38:
[...]
Dat snap ik, maar het geluidje verschijnt niet in de lijst. Als ik bijv. een beltone op mn TD heb en ik houd de stylus ingedrukt dan kan ik kiezen voor instellen als beltone, als je dan naar: Start -> Instellingen -> Geluiden en Meldingen -> Tabblad Meldingen -> Gebeurt.:Telefoon: Ink. oproep kies da kan ik alsnog die beltoon in de rij terugvinden. Bij een smstone gebeurd dit niet.
Verwijderd
If it ain't broke, dont fix it!Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:10:
Er is nog geen 1.37 NL rom uit neem ik aan? Hou alles liefst zo officieel mogelijk dus wil niet de wwe gebruiken (+ dat ik nog niet echt nadelen van de 1.35 heb ondervonden).
Als je geen problemen hebt, waarom dan risico nemen met andere ROM er op flashen

We zijn toch tweakers? We streven naar het hoogst haalbareVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:22:
[...]
If it ain't broke, dont fix it!
Als je geen problemen hebt, waarom dan risico nemen met andere ROM er op flashen
well said!Iceman1987 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:48:
[...]
We zijn toch tweakers? We streven naar het hoogst haalbare
Dit is ook de reden dat ik vrijwel ieder apparaat dat te flashen valt, flash.
(soms gaat het fout, maar dan is dit mijn eigen schuld omdat ik denk dat het ook wel op een andere manier kan
Ik heb eerst m'n NL 1.35 geflashed naar de 1.0 Elite omdat hij sneller zou zijn. Helaas gold dit niet voor mij. Daarom ben ik nu de EU 1.37 aan het uitproberen. Helaas zit er voor mij nog steeds te weinig snelheid verschil tussen deze verschillende versies.
Heeft iemand anders trouwens ook het probleem dat hij blijft hangen als je muziek selecteerd?
Verwijderd
Als het er nog beter op word waarom niet? Maar daarom wil ik ook wel wachten totdat er echt een NL offi rom uitkomt. Het flashen opzich boeit me niet echt, ik flash me mobo en videokaarten ook, eerst zelfs nog met floppy's enzo en er is nog nooit wat fout gegaan. En zeker met die windows based flashes van tegenwoordig kan het haast niet meer fout gaan, zeker niet met officieel spul.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:22:
[...]
If it ain't broke, dont fix it!
Voor de mensen die hun alarm geluid willen aanpassen met een eigen bestandje, als het goed is zou het moeten werken als je een .wav bestand gebruikt (pcm, 16bit, max 5mb) en die via activesync in de windows dir stopt. Ik heb het zelf nog niet geprobeert maar dit zou moeten werken. Opzich niet echt ideaal aangezien het je geheugen weer meer vol stopt + dat .wav files snel heel groot worden. Heb zo bv maar 1 nummer van black sabbath net onder de 5mb gekregen op 16bit met 22000hz ofzo dus niet bepaald goede kwaliteit en nog maar iets van 2.5 minuut lang.
Heb het hier al ergens in de delen gepost. Maar je moet de ringtones in My Ringtones zetten en My documents en je sms ringtones moet je in Application Data - Sounds zetten. Ook .mp3 files werken, althans bij mij dus dit moet dan ook bij jou zo zijn.Binnetie schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:38:
Verwijderd
Ik zette een aantal cd's op de TD, wat netjes lukte, met cover en al...
Ik luister naar 1 bepaald nummer en nu worden de covers van de andere cd's (zodat je een ander kan kiezen) niet meer getoond... in de bibliotheek staan ze alle netjes in de lijst.
Iemand een idee?
Bedankt
Ik luister naar 1 bepaald nummer en nu worden de covers van de andere cd's (zodat je een ander kan kiezen) niet meer getoond... in de bibliotheek staan ze alle netjes in de lijst.
Iemand een idee?
Bedankt
Verwijderd
FF iets rechtzetten; ik ben ook een tweaker.
Reken er op dat er bij mij weinig nog origineel uit ziet
Maar als iemand zegt tevreden te zijn en graag zo origineel mogelijk wil blijven,
dan zeg ik, what's the point of it! dan ga je tweaken om te tweaken (heb ik nooit gesnapt)
Je gaat aanpassingen doen om iets naar je eigen hand te zetten, niet alleen omdat het kan.
Je kan morgen ook in de sloot springen, echt waar, het kan,
maar als je er niet beter van wordt waarom zou je het dan doen? Tuurlijk, for the fun!
Maar als iemand net tegen mij zegt zuinig te zijn op zijn nieuwe kleding raad ik het wel af.
Iets in die strekking zeg maar.
Voor de vraag over SMS tonen, zoals ik al postte, moeten i.d.d. in .wav.
Ze hoeven echter niet in de windows dir, kan ook in de root van je geheugen.
Zo werkte ik altijd op Vario1/TyTn/Touch/Touch XL/TyTn II, dus zal hier ook wel werken.
Eerst zette ik ze op de geheugenkaart, maar ik denk dat intern mem van TD geen verschil zal maken.
Nadeel is natuurlijk dat je root er onoverzichtelijk uit ziet zo, maar houd je toestel geheugen leeg(er)
edit:
TT7 werkt prima trouwens. Lijkt niet heel veel sneller, maar alles ziet er gewoon lekkerder uit
Ook zijn delen van de lay-out aangepast zodat het makkelijker te bedienen is met de vinger.
Kortom, ik ben er zeer tevreden over.
Voor muziek gebruik ik al jaren "Tag&Rename" om alle tag's er goed in te zetten.
Uit mijn ruim 200Gb collectie heb ik gewoon een paar albums naar de TD gekopieerd
en alles staat er gewoon prima in, inclusief cover art etc..
Mijn ervaring is dat als je taged met iTunes dat die (onder Windows) de informatie anders opslaat.
Als ik met mijn Mac bewerk in iTunes zie ik dat terug in iTunes onder Windows, andersom dus niet.
Vandaar dat ik alles nabewerk met "Tag&Rename", nooit problemen.
Reken er op dat er bij mij weinig nog origineel uit ziet
Maar als iemand zegt tevreden te zijn en graag zo origineel mogelijk wil blijven,
dan zeg ik, what's the point of it! dan ga je tweaken om te tweaken (heb ik nooit gesnapt)
Je gaat aanpassingen doen om iets naar je eigen hand te zetten, niet alleen omdat het kan.
Je kan morgen ook in de sloot springen, echt waar, het kan,
maar als je er niet beter van wordt waarom zou je het dan doen? Tuurlijk, for the fun!
Maar als iemand net tegen mij zegt zuinig te zijn op zijn nieuwe kleding raad ik het wel af.
Iets in die strekking zeg maar.
Voor de vraag over SMS tonen, zoals ik al postte, moeten i.d.d. in .wav.
Ze hoeven echter niet in de windows dir, kan ook in de root van je geheugen.
Zo werkte ik altijd op Vario1/TyTn/Touch/Touch XL/TyTn II, dus zal hier ook wel werken.
Eerst zette ik ze op de geheugenkaart, maar ik denk dat intern mem van TD geen verschil zal maken.
Nadeel is natuurlijk dat je root er onoverzichtelijk uit ziet zo, maar houd je toestel geheugen leeg(er)
edit:
TT7 werkt prima trouwens. Lijkt niet heel veel sneller, maar alles ziet er gewoon lekkerder uit
Ook zijn delen van de lay-out aangepast zodat het makkelijker te bedienen is met de vinger.
Kortom, ik ben er zeer tevreden over.
Voor muziek gebruik ik al jaren "Tag&Rename" om alle tag's er goed in te zetten.
Uit mijn ruim 200Gb collectie heb ik gewoon een paar albums naar de TD gekopieerd
en alles staat er gewoon prima in, inclusief cover art etc..
Mijn ervaring is dat als je taged met iTunes dat die (onder Windows) de informatie anders opslaat.
Als ik met mijn Mac bewerk in iTunes zie ik dat terug in iTunes onder Windows, andersom dus niet.
Vandaar dat ik alles nabewerk met "Tag&Rename", nooit problemen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 00:20 ]
Wat ik me zo eens af vraag: Zijn er ook mensen die werken met Winamp Remote op hun Diamond? Scheelt erg aan ruimte op de Interne opslag als je gewoon je hele MP3 collectie gewoon van thuis kan 'halen', dan hoef je ook niets meer op te slaan.
Heb het geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat. Testbestand op test.orb.com streamen gaat goed, alleen mijn eigen stream.asx lukt niet op mijn Diamond. Werkt wel op PC's op welke plek dan ook.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Heb het geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat. Testbestand op test.orb.com streamen gaat goed, alleen mijn eigen stream.asx lukt niet op mijn Diamond. Werkt wel op PC's op welke plek dan ook.
Si vis pacem, para bellum
REQUEST AAN TOPICSTARTER: GELIEVE DIT ZSM IN DE TS TE ZETTEN
Nog niet helemaal compleet, maar wel al een heel eind:
RTFM: HTC Touch Diamond FAQ
ROM & Flash
- Hoe flash ik mijn ROM (stappenplan) ?
- Wat is een hard SPL ?
- Wat staat de bestandsnaam van een ROM voor ?
- Als ik mijn NL ROM flash, kan ik dan later nog terug ?
- Verlies ik mijn garantie als ik mijn ROM flash ?
- Is de besturing na het flashen van met en WWE rom nog wel Nederlandstalig ?
- Waar kan ik niet-officiële roms downloaden? ?
TouchFlo 3D (TF3D) Besturing
- Gaat bellen/sms-en ook via de mooie TF3D interface ?
- Hoe stel ik mijn Engelstalige Touch Flo 3D Nederlandstalig in ?
- Waar moet ik muziek plempen om deze af te kunnen spelen met de TouchFlo 3D player ?
- Hoe ik T9 Nederlandstalig instellen bij een WWE ROM ?
- Is er een makkelijkere manier om Nederlandstalige T9 te krijgen ?
- Wat kan ik (naast ROM flashen) doen om mn TF3D te versnellen ?
Registry tips&tricks
- Waarmee open ik het registry ?
- Ik heb Total Commander geïnstalleerd om het registry te openen, en nu ?
- Waar vind ik HKEY_LOCAL_MACHINE in het registry ?
- Waar vind ik de advanced config ?
- Ik heb advancad config gedownload en op mijn TD gezet, en nu ?
- Mijn tijd tot standby kan ik instellen, maar dat verandert telkens ?
- Hoe kan ik mijn TD geforceerd op GSM (GPRS) zetten ?
- Ik wil geen threaded (gebundelde) sms overzicht ?
- De wekker is moeilijk uit te zetten (klein icoon), is daar wat voor ?
- Hoe kan ik instellen dat het toestel automagisch locked als het backlight uitgaat ?
- Ik wil mijn contacten sorteren op 'voornaam, achternaam', hoe doe ik dat ?
- Kan dat niet direct vanaf mijn pc ?
- Hoe zet ik de startup animatie/geluid uit ?
- Mijn scherm gaat uit als ik bel, ik wil dat niet ?
GPS
- Mijn GPS verbinding valt telkens weg ?
- Waarmee kan ik een snellere GPS fix krijgen ?
- Hoe stel ik TomTom in op de interne GPS ontvanger ?
- Mijn GPS heeft een flinke afwijking t.o.v. mijn werkelijke positie ?
- Is er al een preview van TomTom 7 op de TD ?
- Waar mag ik discussieren over TomTom op mn TD ?
- Hoe stuur ik het geluid van mn TomTom naar mn bluetooth headset/carkit ?
- Waarmee kan ik makkelijk zien wat mn GPS ontvangst e.d. is ?
IP&Web
- Mag ik mijn (Vodafone) proxy uitschakelen ?
- Hoe zet ik surfen over proxy uit ?
- Heeft iemand ervaring met VoIP clients op de TD ?
- Kan ik mijn TD gebruiken als modem voor mijn laptop ?
- Als ik mijn mail met mn Exchange server probeer uit te wisselen krijg ik 'Bad Request from Mobile' ?
- 3G en/of HSDPA willen niet werken, alleen GPRS ?
- Werkt SecureW2 ook op dit ding (nodig voor op school) ?
- Ik wil niet (per ongeluk) mobiel internet gebruiken, omdat me dat teveel geld kost ?
- Wat moet ik met NoData precies disablen ?
Hardware & Problemen
- Wat ben ik kwijt bij een hard reset ?
- Mn TD is nat geworden, en nu zit er vocht in het scherm ?
- Zijn er al extended batterijen beschikbaar ?
- Het afspelen van muziek klinkt erg blikkerig ?
- Hoe klinkt een TD met slechte geluidskwaliteit tijdens het bellen ?
- Mijn bereik is erg slecht, is hier wat op te doen ?
- Mijn telefoon gaat in standby maar twee keer over, en schakeld dan naar de voicemail ?
- De geluidskwaliteit tijdens bellen is matig ?
- Waar kan ik terecht met bekende problemen als slechte geluidskwaliteit ?
- Mijn TD geeft geen geluid als ik een SMS ontvang in standby stand ?
- Instellingen die ik wijzig zetten zichzelf weer terug naar de default waarde ?
- Het 'lampje' naast de speaker doet het niet bij mij ?
- Als ik mn TD aansluit op mn pc, dan is deze verder niet beschikbaar ?
- Volgens mij zijn er vrij grote verschillen tussen de gebruiksduur van de accu onder GoTters ?
- Help, ik zie telkens het roaming driehoekje bovenin ?
- Ik kan de bovenkant van het 'cirkeltje' niet indrukken ?
- De backlight van mn TD gaat steeds heel snel uit ?
- Hoe doe ik een softreset of hardreset, en wat is het verschil tussen beide ?
- Hoe geef ik de TD een 3.5mm jack geluidsuitgang ?
- Is er ook een bedrade 'afstandsbediening' ?
- Mn screenprotector plakt niet goed ?
Tips, tools & handleidingen
- Is er een FAQ van Windows Mobile ?
- Waarmee kan ik de TD 'besturen' door hem om te draaien ?
- Is er een tool om RAM vrij te maken ?
- Hoe kan ik alle mappen van mijn TD op de PC zien ?
- Hoe sync ik mijn TD over Bluetooth met mijn PC ?
- Hoe laat ik albumart werken icm met de TouchFlo 3D player ?
- Als mijn TD overgaat dan druk ik deze in mijn broekzak per ongeluk weg, is daar geen tool voor ?
- Waarmee kan ik gemakkelijk profielen beheren ?
- De kwaliteit van fotootje van een contact bij het 'People' item is erg crappy ?
- Hoe sluit ik programmas echt af, in plaats van allen te minimaliseren ?
- Kan ik mn ringtones ook op de TD zelf zetten ?
- Welke TD comptible tools zijn er om video af te spelen ?
- Wat is nu batterij-effectiever: push e-mail of gewoon pop3/imap ?
- Kan ik mn TD ook met een Mac syncen ?
Overig
- Hoe gaat de Vodafone versie van de TD eruit zien ?
- Hoe gaat de T-Mobile versie van de TD (MDA Compact IV) eruit zien ?
- Waar kan ik een Brando screenprotector voor de TD vinden ?
- Hoe ziet de originele TD desktopcraddle eruit ?
- Is er ook een alternatief voor deze craddle ?
- De stylus is gedeeltelijk magnetisch, wis ik daarmee al mn bankpasjes ?
- Waar vind ik spec vergelijk van HTC Touch Pro, Diamond, Cruise, TyTN II, Xperia X1, iPhone (3G) ?
- Wat is beter, iPhone of HTC Touch Diamond ?
ROM & Flash
- Hoe flash ik mijn ROM (stappenplan) ?
- Wat is een hard SPL ?
- Wat staat de bestandsnaam van een ROM voor ?
- Als ik mijn NL ROM flash, kan ik dan later nog terug ?
- Verlies ik mijn garantie als ik mijn ROM flash ?
- Is de besturing na het flashen van met en WWE rom nog wel Nederlandstalig ?
- Waar kan ik niet-officiële roms downloaden? ?
TouchFlo 3D (TF3D) Besturing
- Gaat bellen/sms-en ook via de mooie TF3D interface ?
- Hoe stel ik mijn Engelstalige Touch Flo 3D Nederlandstalig in ?
- Waar moet ik muziek plempen om deze af te kunnen spelen met de TouchFlo 3D player ?
- Hoe ik T9 Nederlandstalig instellen bij een WWE ROM ?
- Is er een makkelijkere manier om Nederlandstalige T9 te krijgen ?
- Wat kan ik (naast ROM flashen) doen om mn TF3D te versnellen ?
Registry tips&tricks
- Waarmee open ik het registry ?
- Ik heb Total Commander geïnstalleerd om het registry te openen, en nu ?
- Waar vind ik HKEY_LOCAL_MACHINE in het registry ?
- Waar vind ik de advanced config ?
- Ik heb advancad config gedownload en op mijn TD gezet, en nu ?
- Mijn tijd tot standby kan ik instellen, maar dat verandert telkens ?
- Hoe kan ik mijn TD geforceerd op GSM (GPRS) zetten ?
- Ik wil geen threaded (gebundelde) sms overzicht ?
- De wekker is moeilijk uit te zetten (klein icoon), is daar wat voor ?
- Hoe kan ik instellen dat het toestel automagisch locked als het backlight uitgaat ?
- Ik wil mijn contacten sorteren op 'voornaam, achternaam', hoe doe ik dat ?
- Kan dat niet direct vanaf mijn pc ?
- Hoe zet ik de startup animatie/geluid uit ?
- Mijn scherm gaat uit als ik bel, ik wil dat niet ?
GPS
- Mijn GPS verbinding valt telkens weg ?
- Waarmee kan ik een snellere GPS fix krijgen ?
- Hoe stel ik TomTom in op de interne GPS ontvanger ?
- Mijn GPS heeft een flinke afwijking t.o.v. mijn werkelijke positie ?
- Is er al een preview van TomTom 7 op de TD ?
- Waar mag ik discussieren over TomTom op mn TD ?
- Hoe stuur ik het geluid van mn TomTom naar mn bluetooth headset/carkit ?
- Waarmee kan ik makkelijk zien wat mn GPS ontvangst e.d. is ?
IP&Web
- Mag ik mijn (Vodafone) proxy uitschakelen ?
- Hoe zet ik surfen over proxy uit ?
- Heeft iemand ervaring met VoIP clients op de TD ?
- Kan ik mijn TD gebruiken als modem voor mijn laptop ?
- Als ik mijn mail met mn Exchange server probeer uit te wisselen krijg ik 'Bad Request from Mobile' ?
- 3G en/of HSDPA willen niet werken, alleen GPRS ?
- Werkt SecureW2 ook op dit ding (nodig voor op school) ?
- Ik wil niet (per ongeluk) mobiel internet gebruiken, omdat me dat teveel geld kost ?
- Wat moet ik met NoData precies disablen ?
Hardware & Problemen
- Wat ben ik kwijt bij een hard reset ?
- Mn TD is nat geworden, en nu zit er vocht in het scherm ?
- Zijn er al extended batterijen beschikbaar ?
- Het afspelen van muziek klinkt erg blikkerig ?
- Hoe klinkt een TD met slechte geluidskwaliteit tijdens het bellen ?
- Mijn bereik is erg slecht, is hier wat op te doen ?
- Mijn telefoon gaat in standby maar twee keer over, en schakeld dan naar de voicemail ?
- De geluidskwaliteit tijdens bellen is matig ?
- Waar kan ik terecht met bekende problemen als slechte geluidskwaliteit ?
- Mijn TD geeft geen geluid als ik een SMS ontvang in standby stand ?
- Instellingen die ik wijzig zetten zichzelf weer terug naar de default waarde ?
- Het 'lampje' naast de speaker doet het niet bij mij ?
- Als ik mn TD aansluit op mn pc, dan is deze verder niet beschikbaar ?
- Volgens mij zijn er vrij grote verschillen tussen de gebruiksduur van de accu onder GoTters ?
- Help, ik zie telkens het roaming driehoekje bovenin ?
- Ik kan de bovenkant van het 'cirkeltje' niet indrukken ?
- De backlight van mn TD gaat steeds heel snel uit ?
- Hoe doe ik een softreset of hardreset, en wat is het verschil tussen beide ?
- Hoe geef ik de TD een 3.5mm jack geluidsuitgang ?
- Is er ook een bedrade 'afstandsbediening' ?
- Mn screenprotector plakt niet goed ?
Tips, tools & handleidingen
- Is er een FAQ van Windows Mobile ?
- Waarmee kan ik de TD 'besturen' door hem om te draaien ?
- Is er een tool om RAM vrij te maken ?
- Hoe kan ik alle mappen van mijn TD op de PC zien ?
- Hoe sync ik mijn TD over Bluetooth met mijn PC ?
- Hoe laat ik albumart werken icm met de TouchFlo 3D player ?
- Als mijn TD overgaat dan druk ik deze in mijn broekzak per ongeluk weg, is daar geen tool voor ?
- Waarmee kan ik gemakkelijk profielen beheren ?
- De kwaliteit van fotootje van een contact bij het 'People' item is erg crappy ?
- Hoe sluit ik programmas echt af, in plaats van allen te minimaliseren ?
- Kan ik mn ringtones ook op de TD zelf zetten ?
- Welke TD comptible tools zijn er om video af te spelen ?
- Wat is nu batterij-effectiever: push e-mail of gewoon pop3/imap ?
- Kan ik mn TD ook met een Mac syncen ?
Overig
- Hoe gaat de Vodafone versie van de TD eruit zien ?
- Hoe gaat de T-Mobile versie van de TD (MDA Compact IV) eruit zien ?
- Waar kan ik een Brando screenprotector voor de TD vinden ?
- Hoe ziet de originele TD desktopcraddle eruit ?
- Is er ook een alternatief voor deze craddle ?
- De stylus is gedeeltelijk magnetisch, wis ik daarmee al mn bankpasjes ?
- Waar vind ik spec vergelijk van HTC Touch Pro, Diamond, Cruise, TyTN II, Xperia X1, iPhone (3G) ?
- Wat is beter, iPhone of HTC Touch Diamond ?
Credits aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd in de vorm van een antwoord.
Samenstelling FAQ door Neok_
Ziet er goed uit NeoK!
Ik heb de Diamond inmiddels ook besteld, ik hoop dat de batterijduur en de snelheid (buiten TouchFLO) me meevallen! Ik hou het topic goed in de gaten.
Ik heb de Diamond inmiddels ook besteld, ik hoop dat de batterijduur en de snelheid (buiten TouchFLO) me meevallen! Ik hou het topic goed in de gaten.
Ik vraag me af of de GPRS snelheid uberhaupt wel voldoende is om dit te kunnen streamen, aangezien je niet altijd van HSDPA gebruik kan maken. Welke foutmelding krijg je precies dan?Ex Nunc schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:44:
Wat ik me zo eens af vraag: Zijn er ook mensen die werken met Winamp Remote op hun Diamond? Scheelt erg aan ruimte op de Interne opslag als je gewoon je hele MP3 collectie gewoon van thuis kan 'halen', dan hoef je ook niets meer op te slaan.
Super bedanktSpike1506 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:50:
[...]
Ja dat kan en wel als volgend:
Het wil mij maar niet lukken om via de sprite software van de HTC site een backup naar de pc te maken.yourt schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:30:
, en dan nog maar eens de bijgeleverde (via HTC website) Sprite erbij halen om mijn gegevens op backup te zetten.
Ik krijg telkens de melding dat er wel verbinding is naar de pc, maar dat "sprite backup manager" niet werd gevonden op de desktop, oftewel Sprite PC agent.
Wat doe ik verkeerd?
Thanks!!!Kassad schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:31:
[...]
Iik heb daar 2 keys staan:
Open string "\windows\calendar.exe"
(Default) string "Agenda"
De strings zijn zonder haakjes
Bing
sprite software googlen; backup software downloaden en installen op je pcPokie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 02:12:
[...]
Het wil mij maar niet lukken om via de sprite software van de HTC site een backup naar de pc te maken.
Ik krijg telkens de melding dat er wel verbinding is naar de pc, maar dat "sprite backup manager" niet werd gevonden op de desktop, oftewel Sprite PC agent.
Wat doe ik verkeerd?
Maar je kunt toch ook gewoon met de verkenner naar de dir gaan waar de mp3's staan, dan met de stift de betreffende song aanklikken door de stift erop te houden (komt er zo'n rondje), en dan gewoon "instellen als ringtone" kiezen? Dat gaat een stuk vlotter volgens mij...nvidia schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:34:
[...]
Heb het hier al ergens in de delen gepost. Maar je moet de ringtones in My Ringtones zetten en My documents en je sms ringtones moet je in Application Data - Sounds zetten. Ook .mp3 files werken, althans bij mij dus dit moet dan ook bij jou zo zijn.
Ziezo, de 1.37 Europe rom staat erop. Wat een verschil zeg. Bij opstarten staat het geheugen op 50%-51%. Lekker snel geworden ook. Is een aanrader voor een ieder die de snelheid laag vindt. Ook lang zoveel last niet van memoryleaks. Uithoudingsvermogen van batterij weet ik nog niet.
Correct. Tipper voor de FAQ!nvidia schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:34:
[...]
Heb het hier al ergens in de delen gepost. Maar je moet de ringtones in My Ringtones zetten en My documents en je sms ringtones moet je in Application Data - Sounds zetten. Ook .mp3 files werken, althans bij mij dus dit moet dan ook bij jou zo zijn.
Voor je ringtone werkt dat ja, voor je SMS-toon niet.gyedema schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:44:
[...]
Maar je kunt toch ook gewoon met de verkenner naar de dir gaan waar de mp3's staan, dan met de stift de betreffende song aanklikken door de stift erop te houden (komt er zo'n rondje), en dan gewoon "instellen als ringtone" kiezen? Dat gaat een stuk vlotter volgens mij...
[ Voor 36% gewijzigd door Hmmbob op 23-06-2008 10:10 ]
Verwijderd
Volgens mij is deze vraag de laatste dag al 3 keer beantwoord waarvan 2 keer door mij[b][message=30293590,noline]Groentenboer schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:06
Voor je ringtone werkt dat ja, voor je SMS-toon niet.

ben benieuwd wanneer HTC met de NL rom gaat komen... want meer geheugen kan ik wel gebruiken, ik zit nu na een softreset op 68%, heb alleen een profielen programma draaien op de achtergrond, meer niet
Ik dus op 51% met de 1.37 romPhusebox schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:26:
ben benieuwd wanneer HTC met de NL rom gaat komen... want meer geheugen kan ik wel gebruiken, ik zit nu na een softreset op 68%, heb alleen een profielen programma draaien op de achtergrond, meer niet
Dat blijft niet hoor, heb zelf net nog eens getest hoeveel geheugen ik nog heb met de 1.37 rom en dit blijkt 57 % te zijn, maar dit is wel nog een vooruitgang natuurlijk. Het belangrijkste is dat TouchFlo3D veel beter werkt (zonder zelfs tweaks uit te voeren).
Dat ontken ik ook niet. Volgend issue:Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:21:
[...]
Volgens mij is deze vraag de laatste dag al 3 keer beantwoord waarvan 2 keer door mij
Mijn wekker.... Geluidjes komen niet in de lijst tevoorschijn in wanneer ze in die twee eerder genoemde mappen staan... Waar moeten ze heen?
Zit nu standaard ook zo rond de 68%, verder geen programma's draaien (ook NL versie).Phusebox schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:26:
Ik vind de snelheid van TouchFlo3D helemaal niet tegenvallen, misschien moet je er een beetje gevoel voor hebben ofzo (niet megasnel willen scrollen ed)?
Batterijduur is ook steeds beter aan het worden, heb hem nu vrijdagavond opgeladen, nu nog twee balkjes over, met af en toe wat WiFi en GPS tussendoor en verder normaal bellen/smsen.
Verwijderd
Active sync probleempje. Als ik via Active sync op de pc aansluit (XP) dan gooit hij me er na zeg een minuut weer af. Is dat een instelling ergens of???
EDIT.
Om mijn rom te flashen heb ik dit (Hard-SPL-Diamond-OliNex) nodig he?
EDIT.
Om mijn rom te flashen heb ik dit (Hard-SPL-Diamond-OliNex) nodig he?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 11:16 ]
Neok_ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:55:
REQUEST AAN TOPICSTARTER: GELIEVE DIT ZSM IN DE TS TE ZETTEN
------------
Credits aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd in de vorm van een antwoord.
Klopt, bij mij nu ook, maar pas nadat ik de performance tweaks heb uitgevoerd. Die maken blijkbaar dat er wat meer geheugen gebruikt wordt. Ik doe weer een hard reset en laat deze tweaks achterwege want zonder is hij ook snel genoeg nu. Ik pas wel de sms wake-up tweak aan en batterijsparende tweaks.nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:42:
[...]
Dat blijft niet hoor, heb zelf net nog eens getest hoeveel geheugen ik nog heb met de 1.37 rom en dit blijkt 57 % te zijn, maar dit is wel nog een vooruitgang natuurlijk. Het belangrijkste is dat TouchFlo3D veel beter werkt (zonder zelfs tweaks uit te voeren).
Maar hij is wel engels neem ik aan. Stel dat er een NL rom uitkomt, kan ik dan gewoon de engelse overschrijven?matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:05:
Ziezo, de 1.37 Europe rom staat erop. Wat een verschil zeg. Bij opstarten staat het geheugen op 50%-51%. Lekker snel geworden ook. Is een aanrader voor een ieder die de snelheid laag vindt. Ook lang zoveel last niet van memoryleaks. Uithoudingsvermogen van batterij weet ik nog niet.
Volgens mij wel. Je moet er wel rekening mee houden dat als je nu een nl toestel hebt, je eerst de spl rom moet uitvoeren waardoor je garantie verdwijnt. De kans is echter aanwezig dat er tzt een rom komt die dit weer terug kan draaien. Ik heb de gok gewaagd en ben super tevreden. Ik denk ook dat als de hardware van je toestel in orde is, je deze update kunt uitvoeren. Kleine kans dat je de garantie nodig zult hebben.Vlooi schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:15:
[...]
Maar hij is wel engels neem ik aan. Stel dat er een NL rom uitkomt, kan ik dan gewoon de engelse overschrijven?
Dit topic is gesloten.
Let op:
De eerst volgende die hier met linkjes gaat gooien naar niet officiële roms die niet op de HTC site staan krijgt een waarschuwing! Gewoon mee ophouden, inmiddels vaak genoeg aangegeven en nou is het over!
De eerst volgende die hier met linkjes gaat gooien naar niet officiële roms die niet op de HTC site staan krijgt een waarschuwing! Gewoon mee ophouden, inmiddels vaak genoeg aangegeven en nou is het over!