HTC P3700 Touch Diamond (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 220.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel beveiligd met een wachtwoord dus buiten mijn pincode om.maar hoe kan ik het wachtwoord weer uitzetten staat namelijk niet in de handleiding en hij blijft om de haven klap vragen om telefoon wachtwoord ik heb al geprobeerd het op 0min te zetten maar dat werkt helemaal niet..in de handleiding staat niks in over het uitzetten toestel beveiling, pagina 268 (het toestel beheren)

Wie kan me verder helpen?

Mvg,

Fabian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:49:
[...]

Dat ontken ik ook niet. Volgend issue:

Mijn wekker.... Geluidjes komen niet in de lijst tevoorschijn in wanneer ze in die twee eerder genoemde mappen staan... Waar moeten ze heen?
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:30:

Voor de mensen die hun alarm geluid willen aanpassen met een eigen bestandje, als het goed is zou het moeten werken als je een .wav bestand gebruikt (pcm, 16bit, max 5mb) en die via activesync in de windows dir stopt. Ik heb het zelf nog niet geprobeert maar dit zou moeten werken. Opzich niet echt ideaal aangezien het je geheugen weer meer vol stopt + dat .wav files snel heel groot worden. Heb zo bv maar 1 nummer van black sabbath net onder de 5mb gekregen op 16bit met 22000hz ofzo dus niet bepaald goede kwaliteit en nog maar iets van 2.5 minuut lang.
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:57:
Voor de vraag over SMS tonen, zoals ik al postte, moeten i.d.d. in .wav.
Ze hoeven echter niet in de windows dir, kan ook in de root van je geheugen.
Zo werkte ik altijd op Vario1/TyTn/Touch/Touch XL/TyTn II, dus zal hier ook wel werken.
Eerst zette ik ze op de geheugenkaart, maar ik denk dat intern mem van TD geen verschil zal maken. Nadeel is natuurlijk dat je root er onoverzichtelijk uit ziet zo,
maar houd je toestel geheugen leeg(er)
Zojuist getest en een paar .wav bestandjes op het geheugen gezet, werkt prima.
Dus volgens mij gebruik je:
1) geen .wav bestand
2) niet de root van het geheugen
3) niet de juiste map op je toestel.

Kortom: als je bovenstaande hanteert gaat het echt gewoon goed :+

EDIT:
:o SORRY!!
Ik lees nog ff terug en zie dat het om je wekker geluid gaat, niet SMS en Mail tonen.
Zelf heb ik nooit wekker geluiden aangepast (gebruik iPod/iPhone met wekkerradio-dock)
maar ik weet dat daar in topics over andere WM toestellen wel eens meer iets over is langsgekomen.
Ik zal vanavond eens zoeken of ik het terug kan vinden, wekker geluid gaat niet op die manier i.d.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:27:
Zojuist getest en een paar .wav bestandjes op het geheugen gezet, werkt prima.
Dus volgens mij gebruik je:
1) geen .wav bestand
2) niet de root van het geheugen
3) niet de juiste map op je toestel.

Kortom: als je bovenstaande hanteert gaat het echt gewoon goed :+

EDIT:
:o SORRY!!
Ik lees nog ff terug en zie dat het om je wekker geluid gaat, niet SMS en Mail tonen.
Zelf heb ik nooit wekker geluiden aangepast (gebruik iPod/iPhone met wekkerradio-dock)
maar ik weet dat daar in topics over andere WM toestellen wel eens meer iets over is langsgekomen.
Ik zal vanavond eens zoeken of ik het terug kan vinden, wekker geluid gaat niet op die manier i.d.d.
Haha, no offense taken ;)

Ben er net zelf achter gekomen... Die regel met .WAV en max 5MB geplaatst in de windows-map werkt, ook voor de wekker. Lekker handig allemaal... Als je als beltoon een MP3 kan nemen, dan moet t voor je andere geluidjes toch ook niet zo heel moeilijk zijn?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Nou staan bij mij alle nummers er dubbel in, telefoongeheugen en SIM-kaart. Dit deed mijn HTC P3600 niet is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen of moet ik alles van mijn SIM-kaart wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
Zo. Ik heb de HTC Touch Diamond inmiddels ook een week of 2 in mijn handen.
Mijn mening over de snelheid:

Zelf ben ik ZEER tevreden over de snelheid van dit toestel. Sloom? ABSOLUUT NIET als je het mij vraagt. Ik heb helemaal NIETS getweaked en zit nog met de standaard 1.35.404.4 NLD ROM. Ik hoor iedereen maar over trage reacties etc. etc. Maar ik heb nergens last van ? Gewoon netjes programma's afsluiten die je niet meer gebruikt en de snelheid is gewoon prima als je het mij vraagt. Mijn broer heeft precies dezelfde versie ROM en ook hij vind de snelheid gewoon hartstikke prima. Zit zonder getweak en gekloot aan het apparaat op gemiddeld 58% a 60% ongeveer. Mijn inziens valt daarmee nog prima te werken. Dus waar dat negatieve soms vandaan komt, ik zou bijna denken dat er iets mis is met bepaalde telefoons? Of men is zo ongeduldig, of je bent een gamer die ook al loopt te krijsen bij 1 seconde lag in je game ;) !

[ Voor 6% gewijzigd door Sleehond op 23-06-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Sleehond schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:46:

Zelf ben ik ZEER tevreden over de snelheid van dit toestel. Sloom? ABSOLUUT NIET als je het mij vraagt. Ik heb helemaal NIETS getweaked en zit nog met de standaard 1.35.404.4 NLD ROM. Ik hoor iedereen maar over trage reacties etc. etc. Maar ik heb nergens last van ? Gewoon netjes programma's afsluiten die je niet meer gebruikt en de snelheid is gewoon prima als je het mij vraagt. Mijn broer heeft precies dezelfde versie ROM en ook hij vind de snelheid gewoon hartstikke prima. Zit zonder getweak en gekloot aan het apparaat op gemiddeld 58% a 60% ongeveer. Mijn inziens valt daarmee nog prima te werken. Dus waar dat negatieve soms vandaan komt, ik zou bijna denken dat er iets mis is met bepaalde telefoons? Of men is zo ongeduldig, of je bent een gamer die ook al loopt te krijsen bij 1 seconde lag in je game ;) !
Je gaat snelheidsvermindering merken wanneer je meerdere programma's hebt gebruik. Bij de 1.35 rom zitten behoorlijke memoryleaks. Ook na het afsluiten van een programma, blijft een gedeelte van het geheugen gevuld. Ga maar eens een poosje internetten met opera, dan merk je dat hij daarna erg sloom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
is er een filmpje op internet beschikbaar hoe snel de TouchFlo 3D het doet met een Rom update?
eigenlijk het enige wat mij op dit moment nog tegenhoud is de snelheid van de graphics als je door de menu's heen gaat, wordt dat nog sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:53:
[...]

Je gaat snelheidsvermindering merken wanneer je meerdere programma's hebt gebruik. Bij de 1.35 rom zitten behoorlijke memoryleaks. Ook na het afsluiten van een programma, blijft een gedeelte van het geheugen gevuld. Ga maar eens een poosje internetten met opera, dan merk je dat hij daarna erg sloom is.
Dat heb ik dus ook. Als ik het een tijd gebruik dan is 78% niets. Ik denk dat ik nog even wacht met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
bob.ross schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:55:
is er een filmpje op internet beschikbaar hoe snel de TouchFlo 3D het doet met een Rom update?
eigenlijk het enige wat mij op dit moment nog tegenhoud is de snelheid van de graphics als je door de menu's heen gaat, wordt dat nog sneller?
Snelheid wordt met de nieuwe rom vele malen beter. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:07:
Active sync probleempje. Als ik via Active sync op de pc aansluit (XP) dan gooit hij me er na zeg een minuut weer af. Is dat een instelling ergens of???

EDIT.
Om mijn rom te flashen heb ik dit (Hard-SPL-Diamond-OliNex) nodig he?
Sync je via bluetooth of USB?

Euhm ja maar ook de unsigned versie want dit gaf bij mij een probleem. Ik had nog geen Hard-SPL geïnstalleerd en wou onmiddelijk de 1.40 (unsigned) erop gooien en dit werkte niet. Dus eerst deze, dan de unsigned en dan de nieuwe rom (1.37). Wat de instellingen betreft van je TD als je hem wil linken
Vlooi schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:15:
Maar hij is wel engels neem ik aan. Stel dat er een NL rom uitkomt, kan ik dan gewoon de engelse overschrijven?
Ja dit zal werken, mits je de Hard-SPL geïnstalleerd hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door nvidia op 23-06-2008 12:05 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:03:
[...]

Sync je via bluetooth of USB?

Euhm ja maar ook de unsigned versie want dit gaf bij mij een probleem. Ik had nog geen Hard-SPL geïnstalleerd en wou onmiddelijk de 1.40 (unsigned) erop gooien en dit werkte niet. Dus eerst deze, dan de unsigned en dan de nieuwe rom (1.37). Wat de instellingen betreft van je TD als je hem wil linken

[...]

Ja dit zal werken, mits je de Hard-SPL geïnstalleerd hebt.
Ik sync via USB. Heb jij een linkje naar de juiste HSPL? Zie het bos door de bomen niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:20:
Ik heb het toestel beveiligd met een wachtwoord dus buiten mijn pincode om.maar hoe kan ik het wachtwoord weer uitzetten staat namelijk niet in de handleiding en hij blijft om de haven klap vragen om telefoon wachtwoord ik heb al geprobeerd het op 0min te zetten maar dat werkt helemaal niet..in de handleiding staat niks in over het uitzetten toestel beveiling, pagina 268 (het toestel beheren)
Ik denk dat ik weet wat je zoekt. Bij het eerste maal opstarten op bij het uitvoeren van een hard reset vraagt hij of je een wachtwoord wil invoeren of overslaan. Ik heb overgeslagen. Nu ik vermoed dat jij daar een wachtwoord ingevoerd hebt. Om dit weg te krijgen moet je naar start - settings - lock (password) gaan en daar alles uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:07:
Active sync probleempje. Als ik via Active sync op de pc aansluit (XP) dan gooit hij me er na zeg een minuut weer af. Is dat een instelling ergens of??
had ik ook last van: het toestel gaat standaard in standby stand na een minuut, je moet dit dus uitvinken onder energie > geavanceerd (gewoon alle vinkjes uit).

even testen of je toestel aan blijft staan voor het flashen - success ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:57:
[...]

En is 't écht realtime zeg maar? dat als je je duim beweegt, dat het beeld mee-beweegt met je duim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Groentenboer schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:43:
Ben er net zelf achter gekomen... Die regel met .WAV en max 5MB geplaatst in de windows-map werkt, ook voor de wekker. Lekker handig allemaal... Als je als beltoon een MP3 kan nemen, dan moet t voor je andere geluidjes toch ook niet zo heel moeilijk zijn?
Neen is ook zo en die mp3-trimmer werkt ook perfect dus ja wat wil een mens nog meer.
lazrambo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:44:
Nou staan bij mij alle nummers er dubbel in, telefoongeheugen en SIM-kaart. Dit deed mijn HTC P3600 niet is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen of moet ik alles van mijn SIM-kaart wissen.
Je moet eens dit topic doorlezen (ja ik weet het, het zijn een aantal bladzijden), maar ik weet dat er hier iemand ook een proggie heeft gepost die dit verhielp dus dit deeltje eens doorspitten is de boodschap...

Nee ik was ook zeer tevreden, maar je moet het bekijken als user die gewend is om met dergelijke devices te werken. In eerste instante was ik ook tevreden. Het blijkt dat deze rom (1.35.404.4 NLD), heel goed werkt ten opzichte van andere versies. Maar doordat ik nu werkt met de 1.37 versie loopt alles nog vele malen vlotter (vooral TouchFlo3D). Ik raad het je dan ook aan (eigenlijk aan iedereen), om over te stappen naar de 1.37 versie. Natuurlijk zitten er nog wat giaten in de TD zoals het ontvangst al heb ik er weinig tot geen last van. Heb tot nu toe al overal ontvangste gehad en geluidskwaliteit zoals ik hoor van de mensen waarmee ik bel zijn ook heel tevreden.

[ Voor 82% gewijzigd door nvidia op 23-06-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:25:
[...]

Ik heb er meteen een autolader van 9 euro bij besteld, dus dat probleem heb ik niet.
Weet iemand nog een eenvoudige, niet dure telefoonhouder voor bevestiging op de ventilatieroosters?
Die autolader zou ook bij mijn bestelling bij Algebeld zitten, maar vooralsnog niet ontvangen :(

Het is me gelukt om 2,5 uur te TomTommen en hem een uurtje of 7 van de lader te houden. Hij had nog 4 streepjes over. Mijn ervaring is inmiddels dat het daarna heel hard gaat.

Het lijkt me overigens niet goed om het ding de gehele dag continu aan de lader te hebben zoals ik nu heb. Moet er nog een middenweg in zien te vinden. Heb es ooit in het Nokia N95 topic gelezen dat iemand een test had gedaan met de telefoon altijd leeg te laten lopen, eentje zo veel mogelijk aan de oplader te houden en eentje ergens daartussen in. Bleek dus dat als je hem zo veel mogelijk aan de oplader hielt, hij het langste standby bleef. Wat zijn jullie ervaringen hiermee bij HTC?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
bob.ross schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:55:
Ja scrollen gaan vooral vlotter. De 1.37 rom is vooral bedoeld om TouchFlo3D beter te doen werken en dit blijkt gelukt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:22:
[...]

Ja scrollen gaan vooral vlotter. De 1.37 rom is vooral bedoeld om TouchFlo3D beter te doen werken en dit blijkt gelukt te zijn.
:D ik ben erg, geloof 't pas als ik ik het zie, is er een filmpje beschikbaar ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:06:
Ik sync via USB. Heb jij een linkje naar de juiste HSPL? Zie het bos door de bomen niet meer....
Ja ik heb links maar dat hebben ze niet al te graag dat dit hier gepost wordt omdat dit niet officieel is. Dus ik zou zeggen, voeg me toe op msn en ik geef je de rondleiding "how to flash your Touch Diamond" ;).
bob.ross schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:23:
:D ik ben erg, geloof 't pas als ik ik het zie, is er een filmpje beschikbaar ergens?
Filmpjes zijn er niet, maar geloof je medetweakers maar hoor ;) 8) :*)

[ Voor 24% gewijzigd door nvidia op 23-06-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:43:

Haha, no offense taken ;)

Ah, mooi! Heel simpel dus :)
Ik had zelf al gekeken, maar vanuit massa geheugen werkt het niet voor wekker geluiden.
WM Blijft raar dus, SMS/Mail kan vanuit massa, wekker weer alleen vanuit windows dir. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand als opgevallen dat de tekstgrootte van SMS schrijven zichzelf reset naar maximaal groot als je bij een binnengekomen sms op beantwoorden klikt?
Heel irritant, normaal heb ik m ingesteld via settings-->scherm-->tekstgrootte op de middelste en dan kan je precies een smsje in je scherm lezen en schrijven.
Echter het resetten is behoorlijk irritant!
iemand dit al tegengekomen of een oplossing!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:24:
[...]

Ja ik heb links maar dat hebben ze niet al te graag dat dit hier gepost wordt omdat dit niet officieel is. Dus ik zou zeggen, voeg me toe op msn en ik geef je de rondleiding "how to flash your Touch Diamond" ;).
Als het goed is heb jij dat al gedaan via MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:37:
Als het goed is heb jij dat al gedaan via MSN?
Ik heb je gmail account toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04-2023

WtB

[/quote]

Ik heb een probleem met het installeren van de nieuwe ROM. Hard SPL installeren was geen probleem. Daarna reset (+knopje geluid zacht). Daarna weer contact met active sync ook geen probleem.

Vervolgens nieuwe ROM install uitgevoerd, na de welbekende meldingen kom het percentagescherm in beeld (op pc en ook op HD (na het scherm met de 4 kleuren). Na paar minuten wordt de upgrade afgebroken en komt het herstel-gedeelte in beeld. Na batterij verwijderen werkt de telefoon weer gewoon, maar dus zonder nieuwe ROM.

Iemand een idee? Ik heb het op twee pc's geprobeerd en beiden hetzelfde resultaat. Hoe kan ik zien dat HARD SPL installatie goed is gelukt?

Ik gebruik ROM: tlr-diamond-1.08.06.20.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
bob.ross schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:23:
[...]

ook ik kan 't beamen dat de telefoon echt een stuk sneller is met de nieuwe rom :)
WtB schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:44:
[/quote]

Ik heb een probleem met het installeren van de nieuwe ROM. Hard SPL installeren was geen probleem. Daarna reset (+knopje geluid zacht). Daarna weer contact met active sync ook geen probleem.

Vervolgens nieuwe ROM install uitgevoerd, na de welbekende meldingen kom het percentagescherm in beeld (op pc en ook op HD (na het scherm met de 4 kleuren). Na paar minuten wordt de upgrade afgebroken en komt het herstel-gedeelte in beeld. Na batterij verwijderen werkt de telefoon weer gewoon, maar dus zonder nieuwe ROM.

Iemand een idee? Ik heb het op twee pc's geprobeerd en beiden hetzelfde resultaat. Hoe kan ik zien dat HARD SPL installatie goed is gelukt?

welke versie van hard-spl heb je geinstalleerd? de Signed Hard-SPL of de unsigned Hard-SPL (dev. edition)

als je de eerste hebt, werkt 't inderdaad niet. je moet versie 1.40 oilpro hebben niet 1.35..

ook moet je je htc helemaal laten afinstalleren voordat je de nieuwe rom gaat flashen..

[ Voor 11% gewijzigd door SamStar op 23-06-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:50:
[...]

Die 1500 mAh versie moet er volgens mijn ogen wel in kunnen.
achterkantje wordt meegeleverd:

Hi,

The extended life batteries are larger than the standard and as such
all need to have the existing back plate of the handset replaced with the
one supplied which does as a by product extend the size of the phone/pda.

Best regards

Sales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
WtB schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:44:

Oké allemaal goed en wel, de hard-spl (1.30) heb je geïnstalleerd maar heb je ook de unsigned (1.40) geïnstalleerd. Zo nee, zeker doen. Vervolgens moet je die rom gebruiken.

Wat betreft het kijken of de Hard-Spl goed gelukt is moet je eerst reset doen en ondertussen volume knop (stiller) indrukken. Als je de reset knop los laat de volume knop NIET loslaten. Je moet op de tweede lijn zien staan. ".... OliNex", zoniet is het foutief of niet goed uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:56:
The extended life batteries are larger than the standard and as such
all need to have the existing back plate of the handset replaced with the
one supplied which does as a by product extend the size of the phone/pda.
Dit wil dus zeggen dat die 1500 mAh niet past, beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:41:
[...]

Ik heb je gmail account toegevoegd!
Oke, ben online nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
offtopic:
Voeg mij even toe, zie mijn Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/msn.gif, zodat we weer ontopic kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
  • Laatst online: 21-08 12:49
Ik las in het vorige topic een paar problemen en toen zag ik dat iemand opmerkte dat die persoon misschien een SIM kaart had, maar geen USIM (Wikipedia: Universal Subscriber Identity Module). Nu weet ik zelf niet wat ik heb, dus ik vraag me af hoe ik dat kan zien...

Als ik mn diamond een dezer dagen binnenkrijg wil ik hem natuurlijk wel meteen helemaal kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:13:
[...]

offtopic:
Voeg mij even toe, zie mijn [afbeelding], zodat we weer ontopic kunnen ;)
Done, excuus voor het off-topic gezeik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Fliepke schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:17:
Ik las in het vorige topic een paar problemen en toen zag ik dat iemand opmerkte dat die persoon misschien een SIM kaart had, maar geen USIM (Wikipedia: Universal Subscriber Identity Module). Nu weet ik zelf niet wat ik heb, dus ik vraag me af hoe ik dat kan zien...

Als ik mn diamond een dezer dagen binnenkrijg wil ik hem natuurlijk wel meteen helemaal kunnen gebruiken :)
Hangt af van de leeftijd van je kaartje. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om bij je provider langs te gaan en een nieuwe te vragen. Is immers bij mij (Proximus user) gratis. Heb er zelfs mijn rekening aan laten koppelen zodat ik met mijn TD betalingen kan uitvoeren. Lekker handig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
  • Laatst online: 21-08 12:49
nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:27:
[...]

Hangt af van de leeftijd van je kaartje. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om bij je provider langs te gaan en een nieuwe te vragen. Is immers bij mij (Proximus user) gratis. Heb er zelfs mijn rekening aan laten koppelen zodat ik met mijn TD betalingen kan uitvoeren. Lekker handig dus.
Ja, ik vroeg het dus laatst bij T-mobile en toen keek die gast me aan alsof ik een botsauto was. Krijg je een nieuwe meteen mee of gaat dat allemaal duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

SamStar schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:50:
.......welke versie van hard-spl heb je geinstalleerd? de Signed Hard-SPL of de unsigned Hard-SPL (dev. edition)

als je de eerste hebt, werkt 't inderdaad niet. je moet versie 1.40 oilpro hebben niet 1.35..

ook moet je je htc helemaal laten afinstalleren voordat je de nieuwe rom gaat flashen..
Gek; ik heb wel de hard SPL alvast geinstalleerd, maar ik krijg in dat scherm met die 4 kleuren te staan 1.30 Olinex, en dus níet 1.40 olipro... er is dus alweer een nieuwe hardspl versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Nvidia,

Bij deze nog even bedankt voor het oplossen van wat onduidelijkheden omtrent inkomende smsjes en internet etc. Dankjewel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 10:55

jerry_a

doei

Fliepke schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:29:
[...]

Ja, ik vroeg het dus laatst bij T-mobile en toen keek die gast me aan alsof ik een botsauto was. Krijg je een nieuwe meteen mee of gaat dat allemaal duren?
Ik heb er ook een aagevraagd bij Orange en twee dagen later had ik hem in mijn bus.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:01:
[...]

Dit wil dus zeggen dat die 1500 mAh niet past, beetje jammer
Hij past wel, alleen niet met de standaart achterkant. Er zal dan ook een nieuwe achterkant mee geleverd worden die wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
gyedema schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:31:
[...]

Gek; ik heb wel de hard SPL alvast geinstalleerd, maar ik krijg in dat scherm met die 4 kleuren te staan 1.30 Olinex, en dus níet 1.40 olipro... er is dus alweer een nieuwe hardspl versie??
Zoek naar de unsigned 1.40 versie op xda. Er staat een rechtstreekse link als je het topic van de nieuwe 1.37 europe and middle east rom opent. Kan niet foutgaan. Als je de unsigned hard spl hebt gedaan, dan wel een keer helemaal laten opstarten. Daarna kun je de nieuwe rom installeren. Is allemaal met een kwartier gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door matvkeulen op 23-06-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Fliepke schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:29:
Hahaha grappig. Nee hoor, onmiddelijk ging het bij mij. Heeft me denk ik 10 minuutjes geduurt en had een nieuwe sim die onmiddelijke werkte. Weliswaar de activering van sim aan mijn rekening duurde even (dag of 2 dacht ik), maar voor de rest werkt alles perfect!
geforce5_guy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:35:
[...]

Hij past wel, alleen niet met de standaart achterkant. Er zal dan ook een nieuwe achterkant mee geleverd worden die wel past.
Jaja wet k maar ik bedoel ik wil geen andere achterkant dan mijn huidige of het moet dezelfde achterkant zijn. Ik wil geen scheve troep. Ik bedoelde met niet passen, niet dezelfde afmetingen als de 900 mAh die we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia, zou je mij ook even kunnen helpen met het flashen,, voeg me maar toe op msn

edit: msn adres is woutercamp@hotmail.com

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:41:
[...]

Zoek naar de unsigned 1.40 versie op xda. Er staat een rechtstreekse link als je het topic van de nieuwe 1.37 europe and middle east rom opent. Kan niet foutgaan. Als je de unsigned hard spl hebt gedaan, dan wel een keer helemaal laten opstarten. Daarna kun je de nieuwe rom installeren. Is allemaal met een kwartier gebeurd.
OK tnx! Maar wat is nu het verschil tussen die signed en unsigned hard-spl? Als ik het zo lees, kan ik met de huidge (signed) hard-spl van olinex dus NIET de 1.37 rom erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Sleehond schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:31:
Nvidia,

Bij deze nog even bedankt voor het oplossen van wat onduidelijkheden omtrent inkomende smsjes en internet etc. Dankjewel :D
Graag gedaan maatje. Als je nog vragen hebt, aarzelf niet om te hier te stellen.
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:43:
Nvidia, zou je mij ook even kunnen helpen met het flashen,, voeg me maar toe op msn

edit: msn adres is woutercamp@hotmail.com
Toegevoegd!

offtopic:
Gaat geld gaan vragen om mensen support te leveren ;). Donaties zijn altijd mogelijk _/-\o_ .

[ Voor 9% gewijzigd door nvidia op 23-06-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
gyedema schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:47:
[...]

OK tnx! Maar wat is nu het verschil tussen die signed en unsigned hard-spl? Als ik het zo lees, kan ik met de huidge (signed) hard-spl van olinex dus NIET de 1.37 rom erop zetten?
Klopt. Ik heb geen idee van de technische verschillen. De unsigned 1.40 hard spl laat het toe dat je officiele rom updates van htc eroverheen gooit. De signed versie laat alleen roms toe van dezelfde rom bakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:49:
[...]

Klopt. Ik heb geen idee van de technische verschillen. De unsigned 1.40 hard spl laat het toe dat je officiele rom updates van htc eroverheen gooit. De signed versie laat alleen roms toe van dezelfde rom bakker.
Ja dat lees ik ook uit de post; Olipro heeft het overigens op pag. 3 van die thread over officiele HTC upgrades die zéér binnenkort zouden moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
gyedema schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:47:
[...]

Je moet de 1.30 (signed) en de 1.40 (unsigned) installeren. Vervolgens de 1.37 erop (EU-version) en dan werkt het als een trein.
gyedema schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:51:
[...]

Ja dat lees ik ook uit de post; Olipro heeft het overigens op pag. 3 van die thread over officiele HTC upgrades die zéér binnenkort zouden moeten komen?
Wat die zeer binnenkort betreft had ik gehoord van tamelijk betrouwbare bron dat die er niet meer zouden komen. Het wordt dus nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BRODIT houders... Weet iemand al of Brodit al een houder voor de Touch diamond in de maak heeft... of misschien is die er al? Ik kan hem nog niet vinden...helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:48
Fliepke schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:17:

Bij KPN staat er op het kaartje USIM vermeld...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:55:
BRODIT houders... Weet iemand al of Brodit al een houder voor de Touch diamond in de maak heeft... of misschien is die er al? Ik kan hem nog niet vinden...helaas.
Schijnt Q3 te zijn dat die voor de Diamond uitkomen (was te lezen op xda).
Hi,
We don’t have any holder for the HTC Diamond right now.
Please see our website www.brodit.com later in the summer for more information of upcoming news.
Best Regards
Linda Sagar
Tel direct +46 (0)505 177 74
b2@brodit.se
Brodit AB
Tel +46 (0)505 109 00
Fax +46 (0)505 445 72
Gesällvägen 8
546 34 KARLSBORG, Sweden
info@brodit.se www.brodit.se

Mounting Solutions for Vehicle Communication Accessories

[ Voor 39% gewijzigd door nvidia op 23-06-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:53:
[...]

Je moet de 1.30 (signed) en de 1.40 (unsigned) installeren. Vervolgens de 1.37 erop (EU-version) en dan werkt het als een trein.

[...]

Wat die zeer binnenkort betreft had ik gehoord van tamelijk betrouwbare bron dat die er niet meer zouden komen. Het wordt dus nog even afwachten.
Hmmm. Dat betekent dus opníew een hard reset vrees ik... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

[...]

Dat zou echt *** zijn. koop je een telefoon van 500 euro, krijg je geeneens updates. Of is het de bedoeling dat je de telefoon dan terugstuurt naar waar je hem gekocht hebt en laat je hem daar updaten. Niet dat dat handig lijkt mij. Dan zadelen ze alle zaken met enorm veel werk op.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
[...]

Waarom ook de 1.30? Heb ik niet gedaan. Direct de 1.40 installeren werkte bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
wontcachme schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:58:
[...]

Dat zou echt *** zijn. koop je een telefoon van 500 euro, krijg je geeneens updates. Of is het de bedoeling dat je de telefoon dan terugstuurt naar waar je hem gekocht hebt en laat je hem daar updaten. Niet dat dat handig lijkt mij. Dan zadelen ze alle zaken met enorm veel werk op.
Dat laatste schijnt momenteel wel het geval te zijn. Als ik mij goed herinner is er ook alleen maar voor de tytn 2 en de p3300 een officiele rom update geweest vanuit htc. Tenzij is andere updates over het hoofd zie natuurlijk.
Eigenlijk wel schandalig. Wat dat betreft is mijn ervaring met Nokia en SE vele malen beter. HTC dwingt ons haast door dit beleid genoegen te nemen met een onvolkomen toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
gyedema schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:58:
Hmmm. Dat betekent dus opníew een hard reset vrees ik... :(
Niet onmiddelijk. Als het werkt zonder de 1.30 niet. Maar bij mij wou hij het niet doen. Trouwens de 1.30 meer installeren kost amper 5 minuten meer tijd
wontcachme schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:58:
Euhm niet direct. Je kan de flash (update) zelf ook uitvoeren. Maar weet dan wel wat je doet. Je kan ook naar een verdeler gaan en de flash er door hem op laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:43:

Jaja wet k maar ik bedoel ik wil geen andere achterkant dan mijn huidige of het moet dezelfde achterkant zijn. Ik wil geen scheve troep. Ik bedoelde met niet passen, niet dezelfde afmetingen als de 900 mAh die we nu hebben.
PDASHOP heeft 1100 mAh voor 29 euro staan ( Binnen kort leverbaar ). Volgens mij passen die wel zonder aanpassingen. Je hebt dan 22% extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:12:
[...]

Niet onmiddelijk. Als het werkt zonder de 1.30 niet. Maar bij mij wou hij het niet doen. Trouwens de 1.30 meer installeren kost amper 5 minuten meer tijd
Nou, ik HEB de 1.30, en NIET de 1.40. Dus ik zal eerst de 1.40 erop moeten zetten voordat 1.37 rom erop kan, en dat betekent dus wel degelijk een hard reset en kan ik weer beginnen met instellen van de rommel waar je na 1 keer instellen wel genoeg van hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
geforce5_guy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:18:
PDASHOP heeft 1100 mAh voor 29 euro staan ( Binnen kort leverbaar ). Volgens mij passen die wel zonder aanpassingen. Je hebt dan 22% extra.
Kga die mensen eens contacteren! Dat ze zelf eens testen of ze erin passen.
Geachte heer, mevrouw

Ik ben een user die een HTC TD heeft. Nu de 900 mAh batterij is toch aan de krappe kant. Hebben jullie een batterij of meerdere die in de TD passen? Zoja welke? Wat is de prijs en zijn deze voorradig al dan niet?

Met vriendelijke groeten

Kevin
gyedema schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:20:
[...]

Nou, ik HEB de 1.30, en NIET de 1.40. Dus ik zal eerst de 1.40 erop moeten zetten voordat 1.37 rom erop kan, en dat betekent dus wel degelijk een hard reset en kan ik weer beginnen met instellen van de rommel waar je na 1 keer instellen wel genoeg van hebt... ;)
Nee dat betekent 2 hard resets :p Maar of het veel uitmaakt, don't think so...

[ Voor 56% gewijzigd door nvidia op 23-06-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
gyedema schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:20:
[...]

Tenzij je sprite backup gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:10:
[...]

Dat laatste schijnt momenteel wel het geval te zijn. Als ik mij goed herinner is er ook alleen maar voor de tytn 2 en de p3300 een officiele rom update geweest vanuit htc. Tenzij is andere updates over het hoofd zie natuurlijk.
Eigenlijk wel schandalig. Wat dat betreft is mijn ervaring met Nokia en SE vele malen beter. HTC dwingt ons haast door dit beleid genoegen te nemen met een onvolkomen toestel.
Valt wel mee hoor. Voor elke HTC telefoon die ik ooit gehad heb zijn er één of meerdere updates geweest en hele nette ook. Mijn TyTN (1e generatie) kon ik keurig naar WM6 flashen. Ik vind dat alleszins netjes. Ik denk dat de Diamond zelfs een upgrade kijgt naar de volgende versie van WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:45:
[...]

Valt wel mee hoor. Voor elke HTC telefoon die ik ooit gehad heb zijn er één of meerdere updates geweest en hele nette ook. Mijn TyTN (1e generatie) kon ik keurig naar WM6 flashen. Ik vind dat alleszins netjes. Ik denk dat de Diamond zelfs een upgrade kijgt naar de volgende versie van WM.
Wm7 zou wel leuk zijn. Afwachten dan maar. Geruchten zijn helaas niet positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, krap 24 uur nadat de postbode mij Diamond kwam brengen, ben ik 10 dagen op vakantie gegaan. Op mijn (NL) vakantie-adres deze draadjes wel bijgehouden via mijn Diamond natuurlijk.

Na 10 dagen 'in the field' gebruiken ben ik wel tevreden over mijn toestel. UMTS/HSDPA geen probleem en voor de rest: Het is en blijft een Windows Mobile apparaat met een leuke shell.

Heb verschillende tweaks toegepast en ben niet geheel ontevreden over de snelheid. Als dit beter kan, dan ga ik zeker flashen. Heb met mijn TyTn de nodige ervaring, dus ik ben daar niet zo bang voor. De benodigde files staan al op mijn PC :-)

Heb enige dagen zonder de touchflow gewerkt, maar die interface is toch wel leuk om te gebruiken, als je nu wat extra's kan toevoegen (RSS als tab, meerder agenda-punten op een tab), dan is het helemaal goed. Anders moet ik toch zelf gaan freubelen met SBP en andere apps om het apparaat geheel naar mijn hand te zetten.

Onderweg met GPS en TomTom geen problemen, hoe zoekt even voor een fix, maar dat duurt nooit langer dan 20 seconden. Ik vind het alleszins acceptabel.

Las wel de nodige negativiteit gepaard over de Diamond in dit topic, ik wijt dat aan mensen die kennelijk nog nooit een WM-machine hebben gehad en een ander verwachtingspatroon hadden...

Enfin, ik ga nog wat verder lezen en later deze week beslissen of ik ga flashen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik ben van plan de diamond aan te schaffen als vervanging voor mijn normale Touch. Er is al veel geschreven over de snelheid van het toestel en dan vooral in de 3d-menu's. In de onderstaande video wordt de Touch Diamond geshowed.

Zijn de vertragingen die je in dit filmpje ziet op te lossen door het toestel te tweaken of is daar niet veel aan te doen. Ik doel hiermee bijvoorbeeld op het moment dat er een foto wordt gemaakt en dat de reviewer de scherm-kantel functie wil laten zien. Hier zit een vertraging in waarvan ik nu al weet dat het mij gaat irriteren. (2.56)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:30:

Enfin, ik ga nog wat verder lezen en later deze week beslissen of ik ga flashen of niet.
Ik kan het je aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
funk-e schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:46:
Ik ben van plan de diamond aan te schaffen als vervanging voor mijn normale Touch. Er is al veel geschreven over de snelheid van het toestel en dan vooral in de 3d-menu's. In de onderstaande video wordt de Touch Diamond geshowed.

[video]

Zijn de vertragingen die je in dit filmpje ziet op te lossen door het toestel te tweaken of is daar niet veel aan te doen. Ik doel hiermee bijvoorbeeld op het moment dat er een foto wordt gemaakt en dat de reviewer de scherm-kantel functie wil laten zien. Hier zit een vertraging in waarvan ik nu al weet dat het mij gaat irriteren.
Flashen naar 1.37 rom en de vertragingen zijn er grotendeels uit.

Weet iemand hoe ik de trilfunctie uit kan zetten wanneer er verbinding gemaakt wordt als ik iemand bel?

[ Voor 6% gewijzigd door matvkeulen op 23-06-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:48:
Weet iemand hoe ik de trilfunctie uit kan zetten wanneer er verbinding gemaakt wordt als ik iemand bel?
Setting - Sounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Of jij bent niet veel gewend als je van een nokia 6100 af komt. Zet er maar eens een andere rom op...dan vliegt de telefoon uit je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Bij connection established heb ik de vinkjes uit staan. Haalt niks uit. Zodra een verbinding is aangemaakt, trilt hij heel kort.

Ik word trouwens niet goed van die 3g en gprs icoontjes. Lijkt alsof advanced config en phonesettings elkaar tegenwerken. In advanced config zet ik alles uit. Dan open ik de telefoon instellingen vanuit settings en VERANDER NIETS waarna hij toch weer het gprs icoon geeft. Ik hoor hem ook via de speakers van mijn computer zoeken naar een verbinding. :(

Vervolgens kijk ik bij advanced config en daar staat autoattach op enabled. Ik snap het niet meer....

[ Voor 47% gewijzigd door matvkeulen op 23-06-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:49:
[...]

Mijn advies, pak de unsigned versie. Die andere versie is al gebleken dat dat niet werkt en ik ben nooit zo happy met software die je ergens aan verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Yzord schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:10:
[...]

Mijn advies, pak de unsigned versie. Die andere versie is al gebleken dat dat niet werkt en ik ben nooit zo happy met software die je ergens aan verbindt.
Mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:12:
[...]

Ik heb nu al twee opmerkingen van je gelezen die kant noch wal slaan. Je hoeft helemaal niet eerst de 1.30 erop te zetten om erna de 1.40 erop te zetten en je hebt ALTIJD een hard reset na een rom flash!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Er was me al eerder opgevallen dat rond een uur of 0.00u TF3D herstarte of iig iets vreemds deed. Vannacht wederom rond 0.00u was ik dus aan't TomTom-en en opeens stond ik naar het Home scherm van TF3D te gluren :? Ontzettend irri als je net route informatie nodig hebt....

Meer mensen dit ervaren?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Yzord schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:14:
Ik heb nu al twee opmerkingen van je gelezen die kant noch wal slaan. Je hoeft helemaal niet eerst de 1.30 erop te zetten om erna de 1.40 erop te zetten en je hebt ALTIJD een hard reset na een rom flash!
Ah wat jij van mij denkt laat me koud man. Begin toch niet met jou de discussiëren. Heb hier al voldoende gezien. Ik vertel gewoon hoe het bij mij ging en daarmee is de kous af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Vandaag iets opmerkelijks meegemaakt, gelijk maar even de camera gepakt ;) !

Zat te internetten, in landscape mode zeg maar, over de breedte van het toestel. Op gegeven moment klaar met internetten, internet afgesloten en naar de home screen "ge-re-turnt" Terwijl hij dus nog in landscape mode aanstond zeg maar.

Ik schrok me dood:

Afbeeldingslocatie: http://img33.picoodle.com/img/img33/4/6/23/f_P6230066m_b5ee8bf.jpg
Klikbaar

De homescreen stond ook direct andersom! Dacht even dat ik de sjaak was en een reset ofzo moest doen. Echter heb ik op programma's gedrukt en daarna weer naar homescreen gegaan en nu is hij weer normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist met de TD AEbutton gedownload en de installatie doorlopen...kan nu alleen dat programma nergens meer terugvinden!!! Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
jules schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:39:
Er was me al eerder opgevallen dat rond een uur of 0.00u TF3D herstarte of iig iets vreemds deed. Vannacht wederom rond 0.00u was ik dus aan't TomTom-en en opeens stond ik naar het Home scherm van TF3D te gluren :? Ontzettend irri als je net route informatie nodig hebt....

Meer mensen dit ervaren?
Jazeker...dat is mij tot nu toe ook 1x overkomen..precies om nul nul uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Op je interne geheugen gezet? Kijk eens in de map Program Files op internal storage... Daar moet het tussen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:42:
[...]

Ah wat jij van mij denkt laat me koud man. Begin toch niet met jou de discussiëren. Heb hier al voldoende gezien. Ik vertel gewoon hoe het bij mij ging en daarmee is de kous af.
De kous is hier helemaal niet mee af, want je geeft adviezen die kant nog wal slaan. Met het risico ook nog dat mensen hun device slopen. Dus asjeblieft, als je het zelf niet zeker weet, zeg dan ook niks. Want je stuurt mensen de gehele verkeerde kant op en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:54:
Op je interne geheugen gezet? Kijk eens in de map Program Files op internal storage... Daar moet het tussen staan!
Gevonden!. Dacht dat je met dat programma ook de mogelijkheid zou hebben om in Landscape te SMSen....zie dat niet staan. Is daar uberhaupt een optie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:04:
Gevonden!. Dacht dat je met dat programma ook de mogelijkheid zou hebben om in Landscape te SMSen....zie dat niet staan. Is daar uberhaupt een optie voor?
Nope NOG NIET mogelijk. Maar dit zou in de toekomst wel moeten komen met de opvolger van de TD met toetsenbord. Nog even wachten dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Ik kreeg net een belletje op mijn S200. Thuis wacht z'n achterkleinkind TD op mij.
Nou heb ik begrepen dat als ik mijn achterkleinkind hersenspoel hij zich kan meten met een TDi (rooie i natuurlijk). Onze achterkleinkind is niet Nederlands maar is van het WorldWide Edition kaliber.
Nu wil best z.s.m hersenspoelen echter wil ik wel mocht het misgaan enig valnet hebben. (ik durf niet de risico aan iets wat ik nog geen uurtje in me handen heb op te moeten sturen vanwege brick achtige verschijnselen... dan wacht ik wel nog even af)

Maar nu even duidelijker...

Ik heb de WWE versie die ik wil flashen naar 1.37 omdat ik overtuigd ben dat het een stuk sneller werkt. Ik heb begrepen dat de orginele WWE niet gebruik hoef te maken van een hard SPL omdat de WWE 1.37 een officiele rom is die compatible is met de mijne.
maar nu rijst de vraag...

Dit mag dan een officiele rom zijn, maar is het ook officieel uitgebracht?
Heb ik garantie als ik onofficiële uitgebrachte officiële rom flash?
Of is deze rom al officieel uitgebracht?

please break me ballen er niet voor al ben ik de 100.000ste die het vraagt...

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 07:47
matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:48:
[...]

Flashen naar 1.37 rom en de vertragingen zijn er grotendeels uit.

Ja, dat heb ik ook gemerkt! Zodra ik iemand bel en de persoon in kwestie neemt op, trilt de telefoon echt heel kort. Is wel irritant..als iemand hier een oplossing voor heeft, geweldig :P.

Kun je trouwens ook je mini power usb kabel gebruiken om de TD op te laden? Ik heb wel geprobeerd en de kabel past maar ik durf er eigenlijk niet zomaar stroom aan te hangen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:57:
[...]

De kous is hier helemaal niet mee af, want je geeft adviezen die kant nog wal slaan. Met het risico ook nog dat mensen hun device slopen. Dus asjeblieft, als je het zelf niet zeker weet, zeg dan ook niks. Want je stuurt mensen de gehele verkeerde kant op en dat is zonde.
Zijn advies heeft bij mij wel goed gewerkt. Dus ik ben er blij mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zmaster schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:39:
Ja, dat heb ik ook gemerkt! Zodra ik iemand bel en de persoon in kwestie neemt op, trilt de telefoon echt heel kort. Is wel irritant..als iemand hier een oplossing voor heeft, geweldig :P.
Ik vind het een hele handige feature. Het scherm is uit om batterijen te besparen waardoor je niet ziet of er contact is. Tevens is de zendkracht van de mobiel het sterkst op het moment dat je begint met bellen, dus dan heb ik 'm liever niet tegen mijn hoofd. Door het trillen bestaat er ook geen misverstand over dat het gesprek tot stand is gekomen.

Evengoed de mogelijkheid om deze feature uit te zetten:

Vanuit de telefoonstand: Menu > Options... > tabblad Advanced (uiterst rechts) > vinkje uitzetten bij de gewenste optie
Kun je trouwens ook je mini power usb kabel gebruiken om de TD op te laden? Ik heb wel geprobeerd en de kabel past maar ik durf er eigenlijk niet zomaar stroom aan te hangen :P.
Ja dit kan, al heb ik verhalen gehoord dat het laden (vreemd genoeg) langzamer gaat dan met een mini USB 2.0 kabeltje. Sowieso is het laden aan de pc erg traag, dus ik doe het met de 220 adapter waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
rusteloos schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:18:
Ik heb de WWE versie die ik wil flashen naar 1.37 omdat ik overtuigd ben dat het een stuk sneller werkt. Ik heb begrepen dat de orginele WWE niet gebruik hoef te maken van een hard SPL omdat de WWE 1.37 een officiele rom is die compatible is met de mijne.
maar nu rijst de vraag...

Dit mag dan een officiele rom zijn, maar is het ook officieel uitgebracht?
Heb ik garantie als ik onofficiële uitgebrachte officiële rom flash?
Of is deze rom al officieel uitgebracht?

please break me ballen er niet voor al ben ik de 100.000ste die het vraagt...
Flashen kan nooit kwaad, als je weet hoe je het moet doen. Weet je het niet, vraag het dan iemand. Ikzelf heb hier, en dit kunnen een aantal mensen beamen, hen geholpen met het flashen naar de 1.37! Wat die rom betreft, een rom is steeds officieel want die heeft men er zelf opgezet dus... HTC doet trouwens ook niet moeilijk als het gaat over het flashen van devices. Ik heb al 5 HTC devices geflasht en nog nooit troubles mee gehad.
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:41:
Zijn advies heeft bij mij wel goed gewerkt. Dus ik ben er blij mee. ;)
Bedankt voor het vertrouwen man :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:28:
[...]

Ik dus op 51% met de 1.37 rom :P
matvkeulen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:13:
[...]

Klopt, bij mij nu ook, maar pas nadat ik de performance tweaks heb uitgevoerd. Die maken blijkbaar dat er wat meer geheugen gebruikt wordt. Ik doe weer een hard reset en laat deze tweaks achterwege want zonder is hij ook snel genoeg nu. Ik pas wel de sms wake-up tweak aan en batterijsparende tweaks.
Ikzelf heb gewoon de Nederlandse orginele ROM 1.35.404.4.NLD en zit op 43%
Na opstarten met Opera, zit ik op 47%.
Mijn situatie:
- Geen TouchFlo3D aangezet (simpel vandaag scherm)
- Geen TouchFlo3D performance tweaks
- Wel Advanced Config batterij optimalisaties
- .NET CF 3.5 geinstalleerd en .NET CF 2.0 gedisabled

Dus als je fancy TouchFlo3D niet nodig vindt, is flashen niet nodig en is de TD snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:49:
[...]

Flashen kan nooit kwaad, als je weet hoe je het moet doen. Weet je het niet, vraag het dan iemand. Ikzelf heb hier, en dit kunnen een aantal mensen beamen, hen geholpen met het flashen naar de 1.37! Wat die rom betreft, een rom is steeds officieel want die heeft men er zelf opgezet dus... HTC doet trouwens ook niet moeilijk als het gaat over het flashen van devices. Ik heb al 5 HTC devices geflasht en nog nooit troubles mee gehad.

[...]

Maar stel je flashed, en er treden later hardwareproblemen op, waardoor de TD moet worden opgestuurd, kan het zijn dat je niet meer in staat bent de TD naar originele ROM te restoren (omdat bijv. de USB aansluiting kapot is). Jij zegt dus dat je hier ervaring mee hebt en dat HTC alsnog garantiewerkzaamheden uitvoert, ongeacht of er een originele ROM op staat?

Is het uberhaupt mogelijk op dit moment te flashen naar een nieuwe (officieel of niet) ROM, en daarna weer terug te gaan naar je originele settings, zodat HTC niet door kan hebben dat je hebt geflasht? Bijv. door een backup te maken van je originele ROM? Of gooit software als HardSPL hierbij roet in het eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Het is wel mogelijk mits de originele ROM beschikbaar is en je de bootloader herstelt (hardSPL is een aangepaste bootloader die ervoor zorgt dat je andere ROMs erop kan zetten) De originele SPL is verkrijgbaar , maar de nederlandse 1.35.404.1 rom nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kan ik weer gaan flashen....
Ik ga nu voor de TLR ROM, ik had/( heb nog heel even ) de 1.37.707 ROM maar die standbytijd is erg triest.
Vanmorgen 4.00 van de oplader gehaalt ( vriendin kon niet tegen het lampje :p ) maar max 2,5 bluetooth aangehad en iets van ruim 2 uur muziek afgespeelt ( headset ) en iets van 15 minuten website gekeken.

Ik kreeg om 17.30 eerste melding dat de batterij bijna op was :S

Nu hoop ik dat het met de TLR ROM beter gaat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
kenny89 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:02:
Het is wel mogelijk mits de originele ROM beschikbaar is en je de bootloader herstelt (hardSPL is een aangepaste bootloader die ervoor zorgt dat je andere ROMs erop kan zetten) De originele SPL is verkrijgbaar , maar de nederlandse 1.35.404.1 rom nog niet.
Bedankt voor je info. Het is dus niet mogelijk, als je de TD nog in originele staat hebt, de huidige software te backuppen in ROM-vorm, zodat je deze later terug kan zetten (icm de originele SPL) zodat het weer origineel lijkt? Je moet dus persé wachten tot de ROM via internet beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:05:
Vandaag kan ik weer gaan flashen....
Ik ga nu voor de TLR ROM, ik had/( heb nog heel even ) de 1.37.707 ROM maar die standbytijd is erg triest.
Vanmorgen 4.00 van de oplader gehaalt ( vriendin kon niet tegen het lampje :p ) maar max 2,5 bluetooth aangehad en iets van ruim 2 uur muziek afgespeelt ( headset ) en iets van 15 minuten website gekeken.

Ik kreeg om 17.30 eerste melding dat de batterij bijna op was :S

Nu hoop ik dat het met de TLR ROM beter gaat :)
Hou ons maar op de hoogte wat betreft de standby tijd!! :9
Ben ik erg nieuwsgierig naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:21:
[...]

Hou ons maar op de hoogte wat betreft de standby tijd!! :9
Ben ik erg nieuwschierig naar
Doe ik, ben al aan het flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
nvidia schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:49:
[...]

[...]

[...]

offtopic: hey wel wat credits mijn kant uit he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff iets heel anders dan:
ben ik de enige die vindt dat het speakervolume erg beperkt is, of wordt ik gewoon erg oud en slechthorend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Milenco schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:13:
[...]

Bedankt voor je info. Het is dus niet mogelijk, als je de TD nog in originele staat hebt, de huidige software te backuppen in ROM-vorm, zodat je deze later terug kan zetten (icm de originele SPL) zodat het weer origineel lijkt? Je moet dus persé wachten tot de ROM via internet beschikbaar komt?
Klopt, je kunt wel je ROM dumpen (backuppen) , maar die moet dan 'herbouwd' worden tot een werkende en flashbare rom. Een paar mensen in dit topic zijn er mee bezig en ik neem aan dat binnenkort een release uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Hallo allemaal,

Vanmiddag een TD gehaald bij de MM. Blijkt dat het , ondanks nieuwe zwarte plakkertjes op de verpakking met 'HTC Void ' een gebruikt exemplaars is. Ik hoefde geen calibratie van het scherm te doen. En ik vond enkele SMS'jes, met 06- nummers er nog bij. Verder is de telefoon als nieuw (schermplakker zat er nog op)

Maar, er staat ook TomTom 7 met Benelux en Major Roads of Europe kaarten op (helaas niet geactiveerd) , en een volledig werkende versie van McGuider met Benelux kaart.
Aan de datum van TTN7.exe lijkt het er op dat de kortstondige vorige eigenaar het er op gezet heeft.

Hebben jullie TT7 en McGuider bij aankoop op de telefoon gevonden? Als ik afga op de berichten hier op het forum is dit niet normaal.

Natuurlijk hoor ik geen gebruikte telefoon te krijgen en zou ik er mee terug moeten gaan, maar als ik er nu TT7 en Mcguider aan overhou, hou ik deze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

kenny89 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:39:
[...]

Klopt, je kunt wel je ROM dumpen (backuppen) , maar die moet dan 'herbouwd' worden tot een werkende en flashbare rom. Een paar mensen in dit topic zijn er mee bezig en ik neem aan dat binnenkort een release uitkomt.
Er is al een release uit.

En een andere rom flashen gaat je standby tijd echt niet zodanig verbeteren. Mocht dat wel zo zijn dan kan het zijn dat er in de rom bepaalde functie pre uitgezet zijn. Zoals gprs auto attach, of disabled incoming beams etc...maarja, dat kan je met je eigen rom ook doen. Wat ik wel weet is dat gprs auto attach je een memory scheelt van 10%

[ Voor 22% gewijzigd door Yzord op 23-06-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
er zit standaard geen navigatie software bij, ook geen demo's oid.
Ik zou nooi een gebruikt exemplaar nemen, gewoon de software eraf halen, een nieuwe TD halen en de software terug zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
hmm, heb 't verleng contract op m'n bureau liggen, nog nét niet ondertekend..
zit ik nog wat verder te zoeken, zie ik een post dat er een opvolger gaat komen (T-Mobile MDA Compact IV?) mét querty toetsenbord!

hoe groot zijn de kansen dat T-Mobile daar binnen 1-3 maanden mee in NL op de markt komt? of HTC zelf?
een écht toetsenbord was namelijk m'n eerste eis om van Nokia af te stappen...

hoor graag jullie meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
pwhooftman schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:50:
Hallo allemaal,

Vanmiddag een TD gehaald bij de MM. Blijkt dat het , ondanks nieuwe zwarte plakkertjes op de verpakking met 'HTC Void ' een gebruikt exemplaars is. Ik hoefde geen calibratie van het scherm te doen. En ik vond enkele SMS'jes, met 06- nummers er nog bij. Verder is de telefoon als nieuw (schermplakker zat er nog op)

Maar, er staat ook TomTom 7 met Benelux en Major Roads of Europe kaarten op (helaas niet geactiveerd) , en een volledig werkende versie van McGuider met Benelux kaart.
Aan de datum van TTN7.exe lijkt het er op dat de kortstondige vorige eigenaar het er op gezet heeft.

Hebben jullie TT7 en McGuider bij aankoop op de telefoon gevonden? Als ik afga op de berichten hier op het forum is dit niet normaal.

Natuurlijk hoor ik geen gebruikte telefoon te krijgen en zou ik er mee terug moeten gaan, maar als ik er nu TT7 en Mcguider aan overhou, hou ik deze wel :)
Het toestel is dan al gebruikt.

HTC heeft er geen TomTom 7 opgezet, en er horen echt geen smsjes inclusief nummers op te staan.

Persoonlijk zou ik het nooit accepteren. Je koopt iets nieuws, en niet iets dat al eens geopend is. Als het product al geopend is, moet je dat als klant weten of korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
bob.ross schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:57:
hmm, heb 't verleng contract op m'n bureau liggen, nog nét niet ondertekend..
zit ik nog wat verder te zoeken, zie ik een post dat er een opvolger gaat komen (T-Mobile MDA Compact IV?) mét querty toetsenbord!

hoe groot zijn de kansen dat T-Mobile daar binnen 1-3 maanden mee in NL op de markt komt? of HTC zelf?
een écht toetsenbord was namelijk m'n eerste eis om van Nokia af te stappen...

hoor graag jullie meningen!
Na de aankondiging van HTC duurt het meestal een maand.
Ik verwacht de Touch Pro snel. T-Mobile heeft vaak 1 à 2 maanden langer nodig.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De eerst volgende die hier met linkjes gaat gooien naar niet officiële roms die niet op de HTC site staan krijgt een waarschuwing! Gewoon mee ophouden, inmiddels vaak genoeg aangegeven en nou is het over!