HTC P3700 Touch Diamond (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 220.352 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de zekerheid, van de mensen die naar de 1.37 rom gegaan, welke hebben jullie erop gezet?.

1* 1.37.707.1
2* 1.37.405.1

I now, /me is onzeker. ;)

PS.
Heeft iemand al Het Grote HTC Diamond problemen topic al geopend?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZyCo DaMiaN schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:07:
[...]

btw. ik heb nog steeds problemen met mijn gps verbinding zowel bij tt6 als tt7, hij valt namelijk steeds weg en dan heb ik weer verbinding en dan is de verbinding weer weg, het schommelt steeds. Heeft iemand hier daar ook last van?
Dit heb ik ook soms (gisterochtend en eergisterochtend) maar 's middags ging het uitstekend. Doordat hij soms wegvalt krijg je de rare opdracht om linksaf te slaan midden op de A9 bijvoorbeeld.
is er soms een instelling waarmee je dit kan voorkomen?
dit is heel vervelend, zeker op routes waar je niet vertrouwd mee bent.

wat ook verelend is is dat ik bij synchroniseren de eerste keer per pc (op m'n werk en thuis) ik een error krijg en als ik dan categorie voor categorie sync gaat het wel goed. daarna gaat syncen weer als vanouds tot ik bijvoorbeeld thuis kom en het ritueel moet herhalen. iemand een tip?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 14:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Ik heb nog iets raars:
Als ik bij instellingen - systeem - Energie - Geavanceerd

En dan bij Accustroom: Verl. uit als app niet word gebr. ged.

Daar staat standaard 10 sec
Als ik dat wijzig naar 30 staat het 5 sec later weer op 10 sec.
Iemand wie dit ook heeft, of een oplossing heeft?

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
ZyCo DaMiaN schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:24:
[...]

hey, ik heb ook nogal problemen met mijn gps verbinding.

Quickgps heb ik ook geprobeerd, je kunt namelijk op het knop downloaden klikken, dan wordt het gedownload. Maar hij installeerd niets.

Gaat dat goed, of moet quickgps ook nog iets installeren?

alvast bedankt voor je reactie.
Hij hoeft niets te installeren. Met quickgps worden de meest recente coördinaten van de satalieten gedownload. Dit zorgt voor een snellere fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Mert schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:41:
Ik heb nog iets raars:
Als ik bij instellingen - systeem - Energie - Geavanceerd

En dan bij Accustroom: Verl. uit als app niet word gebr. ged.

Daar staat standaard 10 sec
Als ik dat wijzig naar 30 staat het 5 sec later weer op 10 sec.
Iemand wie dit ook heeft, of een oplossing heeft?
Ik heb hetzelfde. Op het XDA forum vond ik dit:

--------
You have to change DWORD LockLevel present in HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\LockLevel \ to 0 (zero)
And now your time of standby don't change anymore
--------

Ik heb het nog niet getest.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slange schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:43:
Ik heb het probleem dat mijn emailberichten niet op de td blijven staan, het geluid te zacht is ondanks dat de instellingen maximaal zijn , ik hoor de beller erg zacht, en dat s2u2 voor geen meter werkt.
Werkt het met de rom update beter?
Harde reset doen, daarna verdubbelde het volume ongeveer bij mij...

Ik ben momenteel heel erg aan t twijfelen. Zoals het toestel nu is, is ie eigenlijk onbruikbaar voor mij, accu is nu al voor de derde dag in ongeveer 8u minimaal 60% kwijt met weinig gebruik.
Ik weet niet of ik m nu moet flashen, terugsturen voor reparatie (maar wat is er te repareren aan zoiets..?) of maar gewoon wachten op beter ofzo?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:27:
PS.
Heeft iemand al Het Grote HTC Diamond problemen topic al geopend?
Hier is het "grote" problemen topic

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Oh. mijn hele autoradio liep 'vast' toen ik de diamond via usb probeerde te verbinden. Test mislukt dus. Hij zal denk ik toch zich iets anders gedragen als een usb stick. Meteen mijn equalizer preset kwijt enzo... maarja :P

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Tomtom 7 werkt dus ook gewoon met V675 maps ?

[ Voor 5% gewijzigd door Nipje op 20-06-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:56:
[...]

Wat heb je precies gedaan dat niet werkt?
In principe moet dit goed gaan:
1. verbinden met je pc
2. op de TD kiezen voor 'active sync'
3. op je PC in active sync 'verkennen' aanklikken
4. in de verkenner je gewenste map opzoeken of aanmaken
5. muziek in die map slepen
6. in de TD je library updaten
hoe update je de library dan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Nipje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:45:
Tomtom 7 werkt dus ook gewoon met V675 maps ?
jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

PDAVIET heeft een rom uitgebracht voor de TD.

PDAVIET Diamond V01 - Build 19591.1.1.6

Nu gaat het feest pas echt beginnen ;) alhoewel ik wel bij mijn huidige rom blijf...dat ding loopt stukken beter nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Yzord op 20-06-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Laatst online: 05-09 14:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

cdgrit schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:53:
[...]

Ik heb hetzelfde. Op het XDA forum vond ik dit:

--------
You have to change DWORD LockLevel present in HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\LockLevel \ to 0 (zero)
And now your time of standby don't change anymore
--------

Ik heb het nog niet getest.
Werkt!

Thanx cdgrit ;)

Nu nog ff zien uit te vogelen hoe ik ervoor kan zorgen dat m'n scherm niet uit gaat tijdens het bellen en dan is een groot deel van mijn "problemen" lijstje weggestreept :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mert op 20-06-2008 19:39 ]

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:58:
Nou, da's lekker. Het display reageerd niet meer op aanslaggevoeligheid.

Gisteren 2 uur lang met m'n zweetreet in de auto op me telefoon gezeten,
nu zit er vocht in.

Laat em nu maar een dagje of 2 met rust. Beetje in de zon leggen maar niet teveel,
hopelijk doet ie het dan weer na een tijdje.

Stomstomstom. Gelijk sok of hoesje halen ofzoiets..

Met m'n ds ook gehad. Nat geworden. Na 4 dagen deed ie het weer perfect!

Pray with me.
Nou, hij doet het weer !

3 uur lang voor een warme föhn gehouden, en de rest van de dag in de zon op de vensterbank.

Ik ga er vanuit dat ik de enigste mongool ben die dit overkomt, maar toch, nu weet je dat het tenminste niet einde verhaal is voor die phone wanneer er vocht in komt.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Welke rom raden jullie me op dit moment aan om te installeren als ik NU een rom update wil gaan doen ? zou me TD graag wat sneller willen zien, en aangezien een aantal van jullie al update's hebben uitgevoerd vroeg ik me een beetje af welke nou het snelste/stabielste is ? wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dan zou ik de 1.37 rom pakken en NIET de Elite. PDAVIET rom zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
is wachten tot een echt stabiele en snelle rom ook een optie, of zit die er nog niet aan te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand me willen helpen met het installeren van NoData?

Heb netjes het .cab bestand op de telefoon gezet en deze geinstalleerd.
Vervolgens krijg ik het programma niet werkend, krijg constant de melding dat er een fout is opgetreden bij het starten van Nodata.exe

Heb het ook al geprobeerd door het op een andere locatie / intern geheugen te installeren...

Sorry al gevonden, moest eerst mn provider instellingen automatisch laten doorvoeren..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Laatst online: 10-09 19:44
heb je nog wat speciaals gedaan, mij lukt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:42:
[...]

Nou, hij doet het weer !

3 uur lang voor een warme föhn gehouden, en de rest van de dag in de zon op de vensterbank.

Ik ga er vanuit dat ik de enigste mongool ben die dit overkomt, maar toch, nu weet je dat het tenminste niet einde verhaal is voor die phone wanneer er vocht in komt.

}:O
Wow inderdaad geluk mee gehad, voortaan weer zuinig op zijn ;)

//edit:
Hoe staat het met de nieuwe TS?

[ Voor 4% gewijzigd door Neok_ op 20-06-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
jarsiv schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:18:
[...]

heb je nog wat speciaals gedaan, mij lukt het niet
Niet zelf getest, maar lees op FTD van allemaal mensen dat het werkt (hoewel er ook een hoop mensen zijn die het niet werkend krijgen...). Volgens XDA werkt het dan weer niet *weg*

We gedogen dat er over TT7 wordt gepraat, maar links naar de software willen we niet zien.

Discussie over TT7 hoort overigens in Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2. :)

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 20-06-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Heeft er iemand wellicht een SNES emulator die werkt op de htc touch diamond? (ik heb wat anderen getest, maar die werkte niet. waarschijnlijk ivm WM6.1 en/of 640x480 resolutie)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@phusebox: menu>toevoegen aan bibliotheek
Hij vindt de mp3's zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
HTC heeft aangegeven de performance van de Touch3D interface flink verbeterd te hebben, wellicht duurt het niet al te lang voor er een officiele update komt.
http://www.theunwired.net...3d-for-better-performance

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook +/- een dag mijn TD in gebruik dus hierbij mijn mini ervaring tot nu toe :)

Het eerste wat mij opviel is het uiterlijk. Veel telefoons vind ik er een beetje plastic en goedkoop uitzien maar de TD is redelijk strak. Geen vage uitstekende dingen, schermen die een beetje terugvallen in de behuizing ed. Op de plaatjes vond ik de achterkant er niet erg mooi uitzien maar in het echt valt het erg mee, vooral omdat je haast toch niet ziet dat de achterkant niet helemaal plat is. Voor de rest ziet het er kwalitatief redelijk goed uit en het voelt best stevig aan.

Dan hetgeen wat nogal een hot topic is, de snelheid. Nou heb ik nooit eerder een wm telefoon gehad, of wat voor gsm dan ook om wat preciezer te zijn (jaja, ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die geen telefoon heeft gehad vandaag te dag, heb er persoonlijk ook nooit iets aan gemist en daarom ook nooit zo'n ding gekocht) dus wat betreft snelheid & telefoons ben ik redelijk neutraal.

Ik moet zeggen dat bij mij wat ik ook doe alles gewoon goed blijft lopen (nog helemaal geen tweaks gedaan). Ik kan tomtom aanzetten, de browser, muziek en de verkenner en dan kan ik nog behoorlijk soepel door de touchflow heen gaan. Ja, het duurt allemaal een tikkeltje langer maar wat kan je verwachten? elk apparaat word trager als je veel open hebt staan. Maar het is echt niet storend traag. Als er iets is wat ervoor zorgt dat je minder soepel kan werken dan is het het touchscreen en niet de snelheid. Ik heb de sensitivitie al een eind naar beneden gegooid (staat nu op 22) maar toch vind ik het niet altijd even goed reageren, je moet wat druk zetten af en toe en dat is gewoon irritant. Heb vandaag weer een iPhone in mijn hand gehad en dat werkt gewoon beter omdat je geen druk hoeft te zetten, dat scheelt wat mij betreft echt een hoop in de ervaring. Al zit een beetje druk zitten ongetwijfeld een kwestie van wennen zijn. Moet zeggen dat je in de WM menu's trouwens ook nog redelijk uit de voeten kan met je vingers. Scrollen in de touchflow vind ik trouwens niet zo prettig gaan, bij bv programma's kan je niet gewoon aan de zijkant een scroll achtige beweging maken maar het lijkt erop dat je een icoon moet aanraken, indrukken en dan bewegen naar boven of beneden en dan werkt het wel goed. Niet de meeste soepele manier als je het mij vraagt.

Scherm ziet er veder gewoon goed uit en ook de foto´s vind ik behoorlijk goed. Oke het is niet perfect, maar op mij 22´´ monitor fullscreen is het echt niet storend. Meer dan goed genoeg voor de keren dat je foto´s wil maken maar geen echt fototoestel bij je hebt.

Batterijduur kan ik nog weinig over zeggen, heb hem pas 1x opgeladen maar hij is na een paar uur al weer half leeg. Moet er wel bij zeggen dat ik in die tijd alleen maar gps, internet etc heb gedaan dus dat zal sowieso een behoorlijke aanslag op de accu zijn.

Kwaliteit van de gesprekken kan ik ook nog niks over zeggen daar ik nog geen enkele keer met het ding heb gebelt (tja, waarom heb je zo´n ding anders? tis dat ik nooit eeder een mobiel heb gehad en daarom ook echt niet weet waar ik zo snel heen zou moeten bellen). Kwaliteit van de mp3 speler klinkt wel aardig, zowel via de speaker als de meegeleverde headset al heb ik het gevoel dat er wat bass mist bij de headset (en natuurlijk te speaker) maar dat komt waarschijnlijk omdat die niet van al te beste kwaliteit zal zijn.

Wat zou moeten werken werkt dus gewoon goed tot zover ik nu kan beoordelen. Maar er zijn ook wat dingetjes die ik wat minder vind al is een deel daarvaan ook te danken aan WM denk ik. Wat me opvalt is dat de motionsensor niet helemaal lekker werkt. Bij de telefoon werkt ie perfect maar in de browser moet je vaak en wat snellere stevige beweging maken voordat ie in landscape mode gaat. Bij RDP is het me nog helemaal niet gelukt om dat te doen.

Veder vind ik het vreemd dat je geen wekker kan instellen die zich blijft herhalen, ookal geef je dat wel aan. Hij speelt gewoon maar 1x het deuntje af. Vrij irritant. Ook lijkt het geluid niet al te hard te kunnen. De swing van mijn ma maakt behoorlijk wat geluid met de wekker, de TD lijkt daar behoorlijk onder te zitten. Stoort me opzich niet echt, aangezien ik toch vaak al wakker ben voordat de wekker gaat maar het is meer dat ik me afvraag waarom een aparaat van 500 euro niet even hard kan als eentje van 25.

Voor de rest vooral wat kleine dingetjes die ik anders zou hebben gedaan maar dat zal vooral een kwestie van wennen zijn en niet echt iets wat irritant is.

Ik denk dat de TD zeker een goed aparaat is als je opzoek bent naar iets wat de functionaliteit van de TD biedt. Persoonlijk zit ik nog een beetje met een dubbel gevoel, niet om het aparaat, maar meer om het feit dat ik +/- 720 eu over 2 jaar moet betalen voor een telefoon, iets wat ik hiervoor nooit heb gemist. Nou is het geld het probleem niet echt, maar als echte hollander moet je natuurlijk wel op je geld letten ;)

Ik ben dus wel tevreden, en dat met een stock machine ;) Ik ga denk nog wel een hoesje oid aanschaffen want ik ben als de dood dat ik hem laat vallen (al veranderd daar met hoesje natuurlijk niks aan, maar dan komen er iig geen krassen op), ik heb op straat even een rondje gelopen om tomtom te testen en ik stond echt de hele tijd zowat met trillende handen bang dat ie zou vallen. Waar ik bij een normale telefoon best geloof dat je dat ding kan laten vallen zonder schade heb ik bij de TD echt het idee dat als ie valt het meteen over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om de korte review te lezen b3n666. Haast ongelofelijk dat een GoTter (vanaf 2003 zag ik al :P) nog nooit een GSM heeft gehad anno 2008! Hier werkt het herhalen van het geluid op de wekker wel gewoon voor zover ik weet... Had het ook altijd op mijn HTC Wizard. Dat een pocketline swing harder kan heeft ook te maken met een snerpend speakertje versus een speakertje dat normaal geluid kan afspelen. Het volume is wat mij betreft ook méér dan afdoende om wakker te worden. Het volume staat op 25% en ik schiet al omhoog van het geluid.

De melding over de 'officiële ROM update' van HTC lijkt mij niet helemaal juist. Als ik de bronvermelding lees dan geeft HTC aan de nieuwere ROM al toegepast te hebben op de zojuist uitgebrachte Europese telefoons... telefoons die wij nu dus hebben.

Ik heb in ieder geval de 1.37 ROM en hard spl gedownload om mijn telefoon wat reactiever te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Ik sta op het punt om dat ook te doen, aangezien ik toch echt veel problemen heb en tegelijkertijd wel een sneller toestel wil hebben. Maar ik lees dus op XDA en GoT verschillende beweringen dat na het flashen van de firmware dmv hard SPL de garantie vervalt. Terwijl op XDA ook vermeld staat dat als je een backup maakt en later restored op je toestel voordat je hem opstuurd de garantie behouden blijft.

Lees namelijk dat op XDA de originele nederlandse dump van de rom alweer wordt opgebouwd, maar nog niet helemaal 100% is.

[ Voor 14% gewijzigd door k5052 op 20-06-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenny89 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:04:
Lees namelijk dat op XDA de originele nederlandse dump van de rom alweer wordt opgebouwd, maar nog niet helemaal 100% is.
Ik vertrouw er wel op dat de originele dump in orde komt. Fijn werken met de telefoon is natuurlijk ook erg belangrijk.

Edit 1:

Ben overigens bezig 'as we speak', dus zal zo even deze post updaten.

Edit: 2:

De TFL3D interface voelt zonder meer sneller aan. De achtergrond laadt direct door en daarna schuift het 'programma' naar binnen. In absolute zin lijkt het mij ook sneller dan de 1.35 ROM. Het is nog niet de iPhone flow ervaring, maar stukken beter dan het hiervoor was.

Nu nog kijken of ik ook verbeteringen kan ontdekken in de snelheid van Route66.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Jaa, ik kom zelf van een iPhone af, vandaag dat ik het al redelijk traag vond. Heb toenet even hardSPL geinstalleerd. Mijn batterij was al een kleine 5 uur aan de lader en dus 100%. Na het installeren van hardSPL heb ik 40% over. Is dit normaal ? Of klopt mijn batteryindicator niet meer?

edit: Vind het echt extreem snel opgaan :O. Helemaal opgeladen, nieuwe loader als het ware erop, hard reset en mijn toestel is opeens weer op 40%.

[ Voor 20% gewijzigd door k5052 op 20-06-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
er is een benelux V705.1485 map voor TT7 die schijnt te werken op de TD

[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 21-06-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenny89 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:23:
Jaa, ik kom zelf van een iPhone af, vandaag dat ik het al redelijk traag vond. Heb toenet even hardSPL geinstalleerd. Mijn batterij was al een kleine 5 uur aan de lader en dus 100%. Na het installeren van hardSPL heb ik 40% over. Is dit normaal ? Of klopt mijn batteryindicator niet meer?

edit: Vind het echt extreem snel opgaan :O. Helemaal opgeladen, nieuwe loader als het ware erop, hard reset en mijn toestel is opeens weer op 40%.
Dat lijkt mij niet normaal... had ik zelf geen last van eigenlijk. Batterij zou sowieso na 3 uur aan de lader (stopcontact!) opgeladen moeten zijn. Probeer sowieso met het advanced config programmaatje nog de energiebesparende opties aan te zetten. Ik heb geen meetresultaten, maar heb duidelijk het idee dat dit héél veel scheelt.

Krijg overigens op één of andere manier mijn Route66 niet meer geïnstalleerd. Dikke foutmelding (tot 3 keer toe) na installatie. Scherm wordt dan grijs en de boel crasht uiteindelijk. Elke keer geprobeerd door de image map naar de storage card te kopiëren, zoals GSMweb adviseerde. Nu probeer ik het nog eens een keer rechtstreeks vanaf de CD (De CD die erg instabiel draait en weinig responsief is in een aantal gevallen).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Jaa.. het is mijn 2de HTC Touch Diamond, aangezien de eerste wat defecten vertoonde aan de buitenkant. Mijn huidige TD viel ook na 20 minuten uit (na het uitpakken) terwijl mijn eerste TD het makkelijk nog een halve dag standbytijd had.

Het lijkt alsof het opladen heel langzaam/of niet gebeurd. Ik gebruik overigens niet de officiele USB kabel, aangezien ik al een miniUSB plug heb liggen. Dat mag niets uitmaken , ofwel ? Aangezien de 11de pin alleen gebruikt wordt voor de audio. Ik hoop dat het gewoon een softwarematig probleempje is dat meteen verholpen wordt door de firmware upgrade.

edit:het stroomverbruik van mijn telefoon was nog steeds het zelf met 3G/GPRS/gps/wifi/bluetooth uitgeschakeld...

[ Voor 18% gewijzigd door k5052 op 21-06-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jules en running man, hebben jullie nog iets gevonden dat achter het snelle batterijverlies zou kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:09:
Jules en running man, hebben jullie nog iets gevonden dat achter het snelle batterijverlies zou kunnen zitten?
Probeer eens met geforceerd GSM ipv HSDPA en nodata. Mogelijk dat je op een wat ongunstige locatie zit waardoor je foon veel vaker en sterker moet zenden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 18:49

vr6-only

Blub Blub

djjef85 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:39:
er is een benelux V705.1485 map voor TT7 die schijnt te werken op de TD (zie XXX)
Geldt niet alleen voor benelux ;) "the stuff" werkt nu op alle kaarten!

Ik heb vandaag een prepaid kaartje gekocht van Hi en daarmee is de verbinding normaal. Ik kan er geen poot aan knopen zo 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 21-06-2008 02:38 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Xanion schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:28:
HTC heeft aangegeven de performance van de Touch3D interface flink verbeterd te hebben, wellicht duurt het niet al te lang voor er een officiele update komt.
http://www.theunwired.net...3d-for-better-performance
Die rom is er al hoor....de 1.37 versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:09:
Als ik de TD geforceerd op GSM zet (dus alleen GPRS) dan is de lvensduur van de accu stukken beter. Push Mail uitschakelen helpt wel maar niet zo veel als geforceerd GSM. Ik heb hem Dondedagochtend van de lader gehaald en heb nu nog ongerveer 66% over. Hem alleen een paar telefoontjes gepleegd (totaal 15 minuten), een paar SMSjes en ongeveer 30 minuten TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
running man schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 04:55:
[...]

Als ik de TD geforceerd op GSM zet (dus alleen GPRS) dan is de lvensduur van de accu stukken beter. Push Mail uitschakelen helpt wel maar niet zo veel als geforceerd GSM. Ik heb hem Dondedagochtend van de lader gehaald en heb nu nog ongerveer 66% over. Hem alleen een paar telefoontjes gepleegd (totaal 15 minuten), een paar SMSjes en ongeveer 30 minuten TomTom.
Mijn ervaring is dat het zoeken en switchen tussen GSM en UMTS enorm veel stroom kost. Als ik em op GSM laat staan is de batterijduur bijna acceptabel ;-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik installeerde nodata en zette alle connecties op diabled...
Nu dacht ik dat, als ik op internet ging, de connectie vanzelf over Wifi ging lopen ipv over GPRS, maar er is helemeel geen connectie meer.
Moet ik op de TD een andere instelling kiezen ergens???
Misschien zette ik er een teveel uit???
Ik zocht hier al op Wifi en GPRS maar vond toch niet echt een antwoord en een kenner ben ik ook al niet dus....
Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:38:
[...]

Die rom is er al hoor....de 1.37 versie ;)
Jep die heb ik nu, de 1.37.707 en hij gaat erg snel en stabiel.
Sneller nog als de Elite v1.0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 08:42:
[...]

Jep die heb ik nu, de 1.37.707 en hij gaat erg snel en stabiel.
Sneller nog als de Elite v1.0 :D
En is die ergens officieel te krijgen? Zo ja, waar en is die er ook voor de NL rom?
Kan het namelijk niet vinden op de HTC site, tenzei ik eroverheen kijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike1506 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 08:56:
[...]

En is die ergens officieel te krijgen? Zo ja, waar en is die er ook voor de NL rom?
Kan het namelijk niet vinden op de HTC site, tenzei ik eroverheen kijk natuurlijk.
Nee hij is niet officieel te verkrijgen, alleen op xda ( link is al een paar x voorbij gekomen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 00:20

Xelation

Bendable Poseable

Die staat hier: *weg* Hoe vaak moeten we nog melden dat we geen links naar ROMs willen zien?

Het betreft hier de Europe UK versie, de NL versie is er nog niet. Maar ik prefereer
snelheid over taal op het moment, echt een wereld van verschil.

Het T9 Dutch kan je dan zelf instellen, zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=399388

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 21-06-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:18:
[...]

Ik vertrouw er wel op dat de originele dump in orde komt. Fijn werken met de telefoon is natuurlijk ook erg belangrijk.

Edit 1:

Ben overigens bezig 'as we speak', dus zal zo even deze post updaten.

Edit: 2:

De TFL3D interface voelt zonder meer sneller aan. De achtergrond laadt direct door en daarna schuift het 'programma' naar binnen. In absolute zin lijkt het mij ook sneller dan de 1.35 ROM. Het is nog niet de iPhone flow ervaring, maar stukken beter dan het hiervoor was.

Nu nog kijken of ik ook verbeteringen kan ontdekken in de snelheid van Route66.
Heb jij eerst Hard-SPL gedaan of is dat niet nodig bij deze rom?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ok de 1.37.707.1 WWE rom schijnt dus stabiel en snel te zijn, en nu wil ik graag mijn telefoon gaan flashen.

Is er iemand die me via msn zou willen helpen als ik er niet uit kom of wat vraagjes heb? heb dit namelijk nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
heeft iemand toevallig een goed linkje voo NoData? al 3 geprobeerd maar die crashen allemaal op de diamond?

ow en wie weet hoe ik met mcguider door europa navigeer? neem aan dat ik niet bij de grens steeds kaart moet wisselen? ze hebben namelijk geen 'europa kaart' zoals tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ARgh weet iemand hoe je muziek op je TD kan zetten? Ik walg echt, waarom kan je niet gewoon muziek erop zetten door te slepen? 99% van de apparaten snapt dat...TD weer niet... En ook syncen met WMP11 (wat ook al de grootste meuk mogelijk is als ik zie wat voor troep die maakt bij het zoeken naar media... allemaal cd's heb ik opeens staan die ik toch echt niet heb) zoals in de handleiding staat werkt uiteraard niet. Kan geen muziek vinden... FFS waar moet ik het volgens dat ding dan neerzetten om het werken te krijgen? Het staat notabene zo in de handleiding en nog werkt het niet.

Bedrijven moeten echt eens stoppen met het aannemen van neaderthalers voor het programmeren en documenteren van dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Voor die 1.37, moet daarvoor eerst HARD-SPL geïnstalleerd worden?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nogmaals, niet linken naar niet officiële roms!

De rom die daar te downloaden is, is die gewoon voor ons te gebruiken? omdat er allemaal Asia enzo bij staat. Heb zelf een US touch diamond, gaat dat werken?

[ Voor 22% gewijzigd door DaannO op 21-06-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 09:34:
Ok de 1.37.707.1 WWE rom schijnt dus stabiel en snel te zijn, en nu wil ik graag mijn telefoon gaan flashen.

Is er iemand die me via msn zou willen helpen als ik er niet uit kom of wat vraagjes heb? heb dit namelijk nog nooit gedaan.
Ga gewoon naar XDA en lees eerst rustig, echt het flashen is n00b proof ;)
Je hoeft alleen maar 2 .rar bestanden te downloaden en 2x een .exe bestand aan te klikken .
Succes!!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 09:52:

De rom die daar te downloaden is, is die gewoon voor ons te gebruiken? omdat er allemaal Asia enzo bij staat. Heb zelf een US touch diamond, gaat dat werken?
Is te downloaden ja, al heb ik zelf voor de 405 versie gekozen. Deze is ook beschikbaar op XDA developers.

Als je een WWE ROM hebt (World Wide English) dan kun je zonder Hard SPL flashen aangezien het een officiële ROM is. Als je een andere ROM hebt zoals ik (NL), dan heb je Hard SPL nodig

Het flashen is echt kinderspel. Even om je op weg te helpen:

- Zorg dat je batterij voor méér dan 50% vol is
- Zorg dat je pc niet zomaar in hibernation kan schieten
- Verbind je telefoon met ActiveSync (wacht even tot hij uitgesynchroniseerd is)
- Draai de "RomUpdateUtility" van de UNSIGNED Hard SPL (niet de signed versie nemen, dat werkt niet)
- Vanaf hier wijst het zichzelf
- Na deze installatie even een soft reset waarbij je de volume down knop houd ingedrukt. In het boot loader scherm moet je dan 1.40.OliNex zien staan
- Als voorgaande in orde is weer een ActiveSync verbinding maken met je telefoon
- Vervolgens de .exe van de 1.37 ROM starten
- Rest wijst zichzelf weer

Flashen is op eigen risico, en je hebt kans je toestel te slopen (ik zeg het er maar even bij...)

Zorg dat je USB aangesloten blijft en laat je computer gedurende die 10 spannende minuten maar even met rust.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Modbreak:De eerst volgende die hier met linkjes gaat gooien naar niet officiële roms die niet op de HTC site staan krijgt een waarschuwing! Gewoon mee ophouden, inmiddels vaak genoeg aangegeven en nou is het over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ok bedankt!,

Gaat HTC zelf trouwens niet snel met een officiele rom komen die een hoop problemen oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Als je voor het flashen een back-up maakt en je die na het flashen weer erop zet, heb je dan alles weer terug (Instellingen, progjes, contacten etc.). Zo nee, wat wordt er dan wel terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:34:
Als je voor het flashen een back-up maakt en je die na het flashen weer erop zet, heb je dan alles weer terug (Instellingen, progjes, contacten etc.). Zo nee, wat wordt er dan wel terug gezet?
Durf ik niet te zeggen. Ik heb (stom genoeg) mijn Internal storage card ook gewist met de gedachte dat deze automatisch weer geïnstalleerd zou zijn na een hard-reset. Niets is minder waar. Daar stond ook een backup bestandje, maar dat kan ik niet meer testen voor je.

Backup wilde ik ook niet aangezien ik alles met een Exchange server synchroniseer. Die paar sms-jes die ik had kon ik wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:40:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Ik heb (stom genoeg) mijn Internal storage card ook gewist met de gedachte dat deze automatisch weer geïnstalleerd zou zijn na een hard-reset. Niets is minder waar. Daar stond ook een backup bestandje, maar dat kan ik niet meer testen voor je.

Backup wilde ik ook niet aangezien ik alles met een Exchange server synchroniseer. Die paar sms-jes die ik had kon ik wel missen.
Ik heb het zelfde gehad inderdaad, dacht ook dat het wel weer geinstalleerd zou worden dus had ook geen backup gemaakt. Maar zo veel ben je toch niet kwijt na het formatteren van die internal storage card :O alleen de mapjes enzo .. kan je zelf weer terug plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Laatst online: 17-07-2021
[b][message=30283795,noline]

Het lijkt alsof het opladen heel langzaam/of niet gebeurd. Ik gebruik overigens niet de officiele USB kabel, aangezien ik al een miniUSB plug heb liggen. Dat mag niets uitmaken , ofwel ? Aangezien de 11de pin alleen gebruikt wordt voor de audio. Ik hoop dat het gewoon een softwarematig probleempje is dat meteen verholpen wordt door de firmware upgrade.
Bij maakt het wel degelijk uit. Ik gebruikte eerst ook miniusb kabels en een 220 kabel die ik nog had liggen. Duurde uren. Met de officiele bijgeleverde kabel is het toestel zo vol.

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 13:43

Speedmaster

Make my day...

Nipje schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:46:
[...]

Ik heb het zelfde gehad inderdaad, dacht ook dat het wel weer geinstalleerd zou worden dus had ook geen backup gemaakt. Maar zo veel ben je toch niet kwijt na het formatteren van die internal storage card :O alleen de mapjes enzo .. kan je zelf weer terug plaatsen
NOGMAALS VOOR DIE MENSEN DIE NIET LEZEN:
Flashen naar een andere ROM dan de orginele NL ROM betekend op dit moment nog steeds dat je NIET MEER terug kan naar je oude NL ROM.

Er is nog steeds geen! roll-back voor handen naar je orginele ROM welke je had toen je het toestel kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 09:45:
ARgh weet iemand hoe je muziek op je TD kan zetten? Ik walg echt, waarom kan je niet gewoon muziek erop zetten door te slepen? 99% van de apparaten snapt dat...TD weer niet... En ook syncen met WMP11 (wat ook al de grootste meuk mogelijk is als ik zie wat voor troep die maakt bij het zoeken naar media... allemaal cd's heb ik opeens staan die ik toch echt niet heb) zoals in de handleiding staat werkt uiteraard niet. Kan geen muziek vinden... FFS waar moet ik het volgens dat ding dan neerzetten om het werken te krijgen? Het staat notabene zo in de handleiding en nog werkt het niet.

Bedrijven moeten echt eens stoppen met het aannemen van neaderthalers voor het programmeren en documenteren van dit soort dingen.
Wauw. Anyways het is al meerdere malen gezegd hier. Zet het op de goede locatie en laat het toestel de library updaten en dan gaat het vanzelf goed... Ik zou zeggen lees deel 3 nog eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:04:
NOGMAALS VOOR DIE MENSEN DIE NIET LEZEN:
Flashen naar een andere ROM dan de orginele NL ROM betekend op dit moment nog steeds dat je NIET MEER terug kan naar je oude NL ROM.

Er is nog steeds geen! roll-back voor handen naar je orginele ROM welke je had toen je het toestel kocht.
Volgens mij zegt niemand dat ook... Ik had alleen verwacht dat dit überhaupt op een ROM ingebakken zou zitten (ook voordat ik de 1.37 geflasht had), maar dat blijkt niet zo te zijn. Caps zijn dus nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BradKing schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:18:
[...]

Wauw. Anyways het is al meerdere malen gezegd hier. Zet het op de goede locatie en laat het toestel de library updaten en dan gaat het vanzelf goed... Ik zou zeggen lees deel 3 nog eens door.
echt niet dus, ik heb hier hetzelfde probleem. Ik kan die library updaten zoveel als ik wil (lekker handig trouwens dat ie dan meteen alle rotzooi erin flikkert die die tegenkomt (ringtones etc etc)), maar nieuwe tracks komen niet te voorschijn, of als ze komen zonder album art, en oude tracks blijven gewoon staan

echt slechtst uitgevoerde feature van de hele telefoon... slechtste mp3 player OOIT gezien wil ik zelfs beweren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik mijn TD geforceerd op GSM (GPRS) zetten?

Bij wordt er anders continu geswitched tussen GPRS en HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:21:
[...]

Volgens mij zegt niemand dat ook... Ik had alleen verwacht dat dit überhaupt op een ROM ingebakken zou zitten (ook voordat ik de 1.37 geflasht had), maar dat blijkt niet zo te zijn. Caps zijn dus nergens voor nodig.
Dat klopt maar de Extendend_ROM die in vorige versies wel zat lijkt vooralsnog niet te vinden.
En zolang als er geen werkende RUU is van de orginele ROM lijkt het niet verstandig om naar een andere versie te gaan. ene die caps... voor sommige wel nodige om ze weer even op de grond te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:53:
Hoe kan ik mijn TD geforceerd op GSM (GPRS) zetten?

Bij wordt er anders continu geswitched tussen GPRS en HSDPA.
Instellingen -> telefoon -> band -> type netwerk op GSM zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Tuut-Tuut schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:57:
[...]

Dat klopt maar de Extendend_ROM die in vorige versies wel zat lijkt vooralsnog niet te vinden.
En zolang als er geen werkende RUU is van de orginele ROM lijkt het niet verstandig om naar een andere versie te gaan. ene die caps... voor sommige wel nodige om ze weer even op de grond te zetten ;)
Dit waren reacties op mijn originele vraag of instellingen, progjes etc teruggezet worden als je een back-up terugzet. Ik snap jou reactie totaal niet. Heeft hier toch niets mee te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 07:49:
Op FTD staat het volgende angekondigt:

"TomTom 7 geript van de HTC Diamond. Werkt bij mijn Diamond en werkt ook nog met de 6 kaarten. Nu nog wat versie 7 kaarten die hiermee werken. Als iemand wat weet hou ik me aanbevolen."

de post is nog niet gestart, dus ik kan nog niets testen of checken. maar weet iemand meer over TT7. komt dit binnenkort toch meegeleverd?
Werkt bij mij! Zit alleen geen kaarten bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

HKEY_CURRENT_USER\MUI\CurLang

Change value from 409 to 413 (Hex) for Dutch or try another value for your language.

Om je TF3D in het NL te zetten :P

http://www.science.co.il/Language/Locale-Codes.asp voor andere talen

[ Voor 18% gewijzigd door Yzord op 21-06-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Wijnen schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:07:
[...]

Werkt bij mij! Zit alleen geen kaarten bij :(
Dan moet je even rondkijken op de TomTom site ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 21-06-2008 12:26 . Reden: Grapjas... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:08:
HKEY_CURRENT_USER\MUI\CurLang

Change value from 409 to 413 (Hex) for Dutch or try another value for your language.

Om je TF3D in het NL te zetten :P
Of andersom... Goeie tip! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:10:
[...]

Dan moet je even rondkijken op de TomTom site ;)
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drivo
  • Laatst online: 15-01 13:41
Ik heb het volgende probleem.

Wanneer ik advance config (Schaps_AdvancedConfig_v2.0.2.0) probeer te installeren en ik open het _setup.xml bestandje (via opera lijkt het), dan krijg ik een wit scherm zonder een installmogelijkheid. Ik heb de bestanden (6 stuks, uit de rar) al een keer gekopieerd via activesync en via de normale overdrachtmogelijkheid, maar beide keren kreeg ik te maken met dit probleem.

Het lijkt erop dat de resolutie verkeerd staat en dat het installatiescherm zich naast m'n TD bevindt :P

Iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb al verschillende fora doorgepluisd, maar niets wil lukken.
Dit is mijn eerste WM telefoon, dus ik hoop dat het aan mezelf ligt :)

ROM: 1.35.404.4 NLD (30-05-08)

AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz) | MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset | 2x1 ghz kingston hyperx (dual channel) | XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW |Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities) | Coolermaster 520W modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Drivo schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:14:
Ik heb het volgende probleem.

Wanneer ik advance config (Schaps_AdvancedConfig_v2.0.2.0) probeer te installeren en ik open het _setup.xml bestandje (via opera lijkt het), dan krijg ik een wit scherm zonder een installmogelijkheid. Ik heb de bestanden (6 stuks, uit de rar) al een keer gekopieerd via activesync en via de normale overdrachtmogelijkheid, maar beide keren kreeg ik te maken met dit probleem.

Het lijkt erop dat de resolutie verkeerd staat en dat het installatiescherm zich naast m'n TD bevindt :P

Iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb al verschillende fora doorgepluisd, maar niets wil lukken.
Dit is mijn eerste WM telefoon, dus ik hoop dat het aan mezelf ligt :)

ROM: 1.35.404.4 NLD (30-05-08)
het is de bedoeling dat je het Schaps_AdvancedConfig_v***.CAB bestand op de telefoon zet en dit aanklikt vanuit de verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
Met de TD net even tomtom zitten proberen in de auto, om de haverklap valt de gps verbinding weg en vervolgens keert deze na een aantal seconden weer terug. Heel irritant als je het mij vraagt, meer mensen die hier last van hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalheister schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:20:
Met de TD net even tomtom zitten proberen in de auto, om de haverklap valt de gps verbinding weg en vervolgens keert deze na een aantal seconden weer terug. Heel irritant als je het mij vraagt, meer mensen die hier last van hebben ??
Toevallig aGPS aangezet in Advanced Config van Schaps? Zo ja, probeer dit eens uit te zetten.

Sygic werkt prima hier overigens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drivo
  • Laatst online: 15-01 13:41
Het is de bedoeling dat je het Schaps_AdvancedConfig_v***.CAB bestand op de telefoon zet en dit aanklikt vanuit de verkenner
Had ik zelf ook kunnen bedenken. Ik had niet door dat dat bestand een cab was, dacht dat het een normale rar was waar evt een cab in stond.

Bedankt!

AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz) | MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset | 2x1 ghz kingston hyperx (dual channel) | XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW |Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities) | Coolermaster 520W modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:24:
[...]

Toevallig aGPS aangezet in Advanced Config van Schaps? Zo ja, probeer dit eens uit te zetten.

gedaan, lijkt nu goed te werken d:)b bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het hard SPL en Rom flashen nou ook onder Vista? Want op m'n xp bak krijg ik de melding dat hij niet kan connectne via usb, active sync werkt wel gewoon.
beetje vreemd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Zo werkt het hier niet. Doe zelf eerst maar eens wat moeite ...

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 21-06-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:24:
Kan het hard SPL en Rom flashen nou ook onder Vista? Want op m'n xp bak krijg ik de melding dat hij niet kan connectne via usb, active sync werkt wel gewoon.
beetje vreemd
werkte bij mij onder vista 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SamStar schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:48:
[...]

werkte bij mij onder vista 32bit
Naar 1.37? Ik zie ff door de bomen het bos niet meer welke SPL daar nou aan vooraf gaat. De unsigned SPL maar daar heb je ook weer 2 versies van. 1.30 en 1.40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Als je daar problemen mee hebt, dan mag je contact opnemen met de mod in kwestie.

[ Voor 82% gewijzigd door pven op 21-06-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:09:
[...]

Is te downloaden ja, al heb ik zelf voor de 405 versie gekozen. Deze is ook beschikbaar op XDA developers.

Het flashen is echt kinderspel. Even om je op weg te helpen:

- Zorg dat je batterij voor méér dan 50% vol is
- Zorg dat je pc niet zomaar in hibernation kan schieten
- Verbind je telefoon met ActiveSync (wacht even tot hij uitgesynchroniseerd is)
- Draai de "RomUpdateUtility" van de UNSIGNED Hard SPL (niet de signed versie nemen, dat werkt niet)
- Vanaf hier wijst het zichzelf
- Na deze installatie even een soft reset waarbij je de volume down knop houd ingedrukt. In het boot loader scherm moet je dan 1.40.OliNex zien staan
- Als voorgaande in orde is weer een ActiveSync verbinding maken met je telefoon
- Vervolgens de .exe van de 1.37 ROM starten
- Rest wijst zichzelf weer

Flashen is op eigen risico, en je hebt kans je toestel te slopen (ik zeg het er maar even bij...)

Zorg dat je USB aangesloten blijft en laat je computer gedurende die 10 spannende minuten maar even met rust.
Hard SPL is niet nodig, aangezien het een officele rom is, en daarnaast is het bedoeld voor de WWE editie van de Europese markt. Dus als je een WWE aparaat hebt dan kun je gewoon de .exe bestand opstarten, heb je een NL versie dan is een Hard-SPL wel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iceman1987 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:52:
Hard SPL is niet nodig, aangezien het een officele rom is, en daarnaast is het bedoeld voor de WWE editie van de Europese markt. Dus als je een WWE aparaat hebt dan kun je gewoon de .exe bestand opstarten, heb je een NL versie dan is een Hard-SPL wel nodig
Klopt inderdaad. Ik heb het beschreven vanuit een NL ROM. Zal het voor alle duidelijkheid nog even toevoegen. Ik denk overigens dat het gros van de mensen met een Diamond in Nederland de NL versie zullen hebben, of is dat een onjuiste aanname!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Een vraag, als de Automatische SPL niet werkt en je moet de SSPLManuel.exe op de device installeren.Zet je dit bestand het beste op het interne geheugen of het geheugen van het device zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:55:
[...]

Naar 1.37? Ik zie ff door de bomen het bos niet meer welke SPL daar nou aan vooraf gaat. De unsigned SPL maar daar heb je ook weer 2 versies van. 1.30 en 1.40.
ja naar 1.37.504 ofzo en heb unsigned spl 1.40

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
nvidia schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:20:
Een vraag, als de Automatische SPL niet werkt en je moet de SSPLManuel.exe op de device installeren.Zet je dit bestand het beste op het interne geheugen of het geheugen van het device zelf?
maakt niet uit, ik zou 't op 't interne geheugen zetten, maar wat gaat er mis, met automatische spl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

45% as we speak :)

Nu op m'n vista machine,...

Toch wel een nerve wrecking process :|

Edit: Bij 13% bleef hij erg lang hangen,......kreeg het toch wel een beetje warm :D

nog 15% te gaan

Edit2: AAAAHhhh klaar 8)7

Dat voelt prettig,..... :D

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Wel als ik automatische doe krijg ik op mn device dan die bootloader. Vraagt ie om het te installeren op interne geheugen, zeg ik ja en dan herstart ie zich. Als ik dan wil kijken of ie der op staat (volume down) dan zie ik 1.35.000 staan. Maar geen 1.40 Olinex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyCo DaMiaN
  • Laatst online: 14-05 09:04
[...]

Zoooo jij bent super man, dit was voor mij de enige irritatie, nu vind ik mijn htc echt top _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer een handige tip ( vanuit XDA )om meer geheugen/snelheid vrij te krjigen.

Er schijnt dat er telkens het bestand "biotouch.exe" wordt opgestart, dit is een bestand die gebruikt wordt bij de oude Cube en heb je niet nodig op je Diamond.
Deze kan dus worden verwijderd en pak je weer meer extra geheugen zo'n 10%

2 Dingen heb je daarvoor nodig :

Taskmanager om de Biotouch.exe uit te zetten, en een .cab bestand wat het originele bestand vervangt.
( ik hoop dat ik de links er bij mag zetten, is freeware )
http://buzzdev.net/read.php?27,15027,page=7 en dan TaskMgrv2.7_WM2005_unupxed.zip
.cab bestand klik hier

En hier het topic erover

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beide links werken hier toch niet, zelfs eentje waarbij je je moet registreren, foei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:06:
beide links werken hier toch niet, zelfs eentje waarbij je je moet registreren, foei
Ben al bezig...en foei dat je nog niet geregistreerd hebt op XDA als je een Diamond hebt :p

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Hebben jullie ook dat Goosync na de officele ROM update niet meer functioneert? Ik krijg geen foutmelding of iets dergelijks. Hij sluit ze gewoon vanzelf af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Nou ik heb nu een eerste grote klacht.

Zat vanavond bij een vriendin en had zowel mijn HTC Touch als ook mijn Diamond bij me.
Tot mijn verbazing had ik op de Diamond geen ontvangst en de Touch die er letterlijk naast lag wel.
Ik denk nog ligt aan netwerk, 1 op T-mobile en 1 op KPN maar na het wisselen van de sims blijf mijn Diamond aangeven geen netwerk, zelfs na het update van de netwerkgegeven en herstart weigerd hij om ook maar enige netwerk aan te geven. Wordt dus een klacht richting HTC of mijn leverancier.

Vraag alleen is wie moet ik hebben? HTC of mijn leverancier (tfortelecom)
En wie heeft dit ook?
Mijn ROM is de standaard 1.35 en de radio is 0.93.25.NS26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Ik zou het even in het klachten topic zetten , speciaal voor de touch diamond. Hierdoor staat dit topic niet vol van de klachten/bugs. Kunnen we wat meer discussieren, terwijl in het problementopic de rest wordt doorgenomen en ervaringen worden uitgewisseld mbt de problemen en mogelijke oplossingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

vraag voor the touch diamond bezitters:

klepje van mijn diamond zit niet goed vast aan de rechteronderkant, gekeken vanuit de achterkant van de telefoon. Hierdoor zie je een kier en als ik erop druk dan hoor ik hierdoor gekraak van de klep. ik vind dit zelf niet acceptabel. Hebben meer mensen hier last van en kunnen jullie controleren of dit ook bij jullie voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de TD nu een week in gebruik. Even voorbijgaand aan de cosmetische (eigen)aardigheden, heb ik nog maar twee positieve kenmerken over:
+ het toestel is dun en licht
+ fantastisch oplossend vermogen van de display

Daartegenover staat een heel lijstje met dingen die moeten worden opgelost. Wat mij betreft is het toestel niet bruikbaar in de huidige staat:

- onbetrouwbaar batterijmanagement. Batterij is vol en een seconde later is ie leeg. Hij laadt regelmatig niet verder op dan 75%, ook na een aantal keren opladen wordt de batterij soms gloeiend heet.
- De luidspreker valt regelmatig uit bij gebruik van de muziekspeler en soms ook bij de ringtones. Na een paar harde resets deed hij het weer... een halve dag.
- De GPS (ook met assisted gps uitgeschakeld) zit er steevast een flink stuk naast. Nog nooit gezien dat ie dichter dan een meter of 8 op de werkelijke positie kwam.
- De meegeleverde screenprotector is niet bruikbaar in zonlicht doordat hij dan teveel interne reflectie vertoont.
- Hij is - ook getweakt - te traag. TouchFlo uitgeschakeld is ie nog steeds traag.
- Er zitten heel veel vreemde foutjes in het OS. Bijv. het batterijpictogram verdwijnt zodra je een programma start. Het is dan ook niet meer tussen de andere systeempictogrammen te vinden. Allerlei instellingen verdwijnen na een soft reset
- De meegeleverde headset past in niemands oor. De beltoets in het snoertje drukt veel te makkelijk in waardoor je bij de geringste aanraking al je laatste contact opbelt.
- Je moet de Hogeschool voor Tweakers cum laude hebben verlaten wil je je SMS-notificatie en gedrag van je beeldscherm tijdens bellen kunnen instellen

... ik kan nog wel even doorgaan. Over de moeizame bediening van de navigator toetsen. Over de slechte gebruiksaanwijzing, over.... maar ik kap er mee.

Ik voel me op dit moment behoorlijk bekocht. Ik ga mijn toestel terugsturen en iets anders nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje een offtopic vraag, maar maakt het uit of je de proxy settings bij een vodafone abbo weggooit? anders werkt namelijk msn niet maar boeit het veder nog? dat ik niet straks alsnog een rekening krijg ofzo.

Snap trouwens niet dat mensen hun TD traag vinden. Heb echt nog geen moment gehad dat ik het allemaal traag vind gaan. Tuurlijk, opstarten van dingen kost even wat tijd en in touchflow bewegen gaat ook soms met een beetje lagg maar niks wat mij nou echt stoort. Ga morgen denk eens wat tweaks proberen en kijken of ik verschil merk. Daarna maar wachten op een officieele NL rom denk ik, hardspl ed heb ik niet echt zin in (vooral ook omdat ik nu al redelijk tevreden ben).

@vincent: Sommige van de dingen die je opnoemt heb ik nog niet geprobeert, maar andere dingen die je opnoemt heb ik geen last van. Batterij indicatie lijkt bij mij goed te werken, GPS is ook gewoon goed voor zover ik weet (en sowieso snap ik niet dat je zeurt over 8 meter, dat houd in dat je dus hooguit 1 huis ergens naast zit, lijkt mij nou niet echt een probleem of wel? of probeer jij tomahawks met je TD af te vuren?) Traagheid heb ik ook niet echt last van. Maar dat ligt misschien ook aan jou defenitie van traag. Tuurlijk heb je hier en daar wat wachttijden, maargoed dat heeft mijn c2q ook, maar dat maakt mijn pc niet traag.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 13-09 18:49

vr6-only

Blub Blub

[...]

Ik zie niets over aGPS over GPS terug in Advanced config.

Zou je ff kunnen vertellen welke tabblad in Advanced config?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@b3n666:
Met traag bedoel ik: zo langzaam dat je niet weet of je nóg langer moet wachten, of dat je misschien niet goed hebt gemikt. 8 meter is nog het beste... op de snelweg zegt TT 'probeer om te keren' omdat ie denkt dat ik aan het spookrijden ben. Soms zit de gps er 500 meter naast en regelmatig verliest ie z'n orientatievermogen helemaal.
Er is kennelijk nogal wat verschil in kwaliteit tussen de verschillende toestellen. De één is helemaal blij, de ander doodongelukkig. Niet omdat die mensen nou zo ontzettend anders zijn, maar omdat sommige toestellen echt slecht functioneren.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De eerst volgende die hier met linkjes gaat gooien naar niet officiële roms die niet op de HTC site staan krijgt een waarschuwing! Gewoon mee ophouden, inmiddels vaak genoeg aangegeven en nou is het over!