Ik heb nu ook +/- een dag mijn TD in gebruik dus hierbij mijn mini ervaring tot nu toe
Het eerste wat mij opviel is het uiterlijk. Veel telefoons vind ik er een beetje plastic en goedkoop uitzien maar de TD is redelijk strak. Geen vage uitstekende dingen, schermen die een beetje terugvallen in de behuizing ed. Op de plaatjes vond ik de achterkant er niet erg mooi uitzien maar in het echt valt het erg mee, vooral omdat je haast toch niet ziet dat de achterkant niet helemaal plat is. Voor de rest ziet het er kwalitatief redelijk goed uit en het voelt best stevig aan.
Dan hetgeen wat nogal een hot topic is, de snelheid. Nou heb ik nooit eerder een wm telefoon gehad, of wat voor gsm dan ook om wat preciezer te zijn (jaja, ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die geen telefoon heeft gehad vandaag te dag, heb er persoonlijk ook nooit iets aan gemist en daarom ook nooit zo'n ding gekocht) dus wat betreft snelheid & telefoons ben ik redelijk neutraal.
Ik moet zeggen dat bij mij wat ik ook doe alles gewoon goed blijft lopen (nog helemaal geen tweaks gedaan). Ik kan tomtom aanzetten, de browser, muziek en de verkenner en dan kan ik nog behoorlijk soepel door de touchflow heen gaan. Ja, het duurt allemaal een tikkeltje langer maar wat kan je verwachten? elk apparaat word trager als je veel open hebt staan. Maar het is echt niet storend traag. Als er iets is wat ervoor zorgt dat je minder soepel kan werken dan is het het touchscreen en niet de snelheid. Ik heb de sensitivitie al een eind naar beneden gegooid (staat nu op 22) maar toch vind ik het niet altijd even goed reageren, je moet wat druk zetten af en toe en dat is gewoon irritant. Heb vandaag weer een iPhone in mijn hand gehad en dat werkt gewoon beter omdat je geen druk hoeft te zetten, dat scheelt wat mij betreft echt een hoop in de ervaring. Al zit een beetje druk zitten ongetwijfeld een kwestie van wennen zijn. Moet zeggen dat je in de WM menu's trouwens ook nog redelijk uit de voeten kan met je vingers. Scrollen in de touchflow vind ik trouwens niet zo prettig gaan, bij bv programma's kan je niet gewoon aan de zijkant een scroll achtige beweging maken maar het lijkt erop dat je een icoon moet aanraken, indrukken en dan bewegen naar boven of beneden en dan werkt het wel goed. Niet de meeste soepele manier als je het mij vraagt.
Scherm ziet er veder gewoon goed uit en ook de foto´s vind ik behoorlijk goed. Oke het is niet perfect, maar op mij 22´´ monitor fullscreen is het echt niet storend. Meer dan goed genoeg voor de keren dat je foto´s wil maken maar geen echt fototoestel bij je hebt.
Batterijduur kan ik nog weinig over zeggen, heb hem pas 1x opgeladen maar hij is na een paar uur al weer half leeg. Moet er wel bij zeggen dat ik in die tijd alleen maar gps, internet etc heb gedaan dus dat zal sowieso een behoorlijke aanslag op de accu zijn.
Kwaliteit van de gesprekken kan ik ook nog niks over zeggen daar ik nog geen enkele keer met het ding heb gebelt (tja, waarom heb je zo´n ding anders? tis dat ik nooit eeder een mobiel heb gehad en daarom ook echt niet weet waar ik zo snel heen zou moeten bellen). Kwaliteit van de mp3 speler klinkt wel aardig, zowel via de speaker als de meegeleverde headset al heb ik het gevoel dat er wat bass mist bij de headset (en natuurlijk te speaker) maar dat komt waarschijnlijk omdat die niet van al te beste kwaliteit zal zijn.
Wat zou moeten werken werkt dus gewoon goed tot zover ik nu kan beoordelen. Maar er zijn ook wat dingetjes die ik wat minder vind al is een deel daarvaan ook te danken aan WM denk ik. Wat me opvalt is dat de motionsensor niet helemaal lekker werkt. Bij de telefoon werkt ie perfect maar in de browser moet je vaak en wat snellere stevige beweging maken voordat ie in landscape mode gaat. Bij RDP is het me nog helemaal niet gelukt om dat te doen.
Veder vind ik het vreemd dat je geen wekker kan instellen die zich blijft herhalen, ookal geef je dat wel aan. Hij speelt gewoon maar 1x het deuntje af. Vrij irritant. Ook lijkt het geluid niet al te hard te kunnen. De swing van mijn ma maakt behoorlijk wat geluid met de wekker, de TD lijkt daar behoorlijk onder te zitten. Stoort me opzich niet echt, aangezien ik toch vaak al wakker ben voordat de wekker gaat maar het is meer dat ik me afvraag waarom een aparaat van 500 euro niet even hard kan als eentje van 25.
Voor de rest vooral wat kleine dingetjes die ik anders zou hebben gedaan maar dat zal vooral een kwestie van wennen zijn en niet echt iets wat irritant is.
Ik denk dat de TD zeker een goed aparaat is als je opzoek bent naar iets wat de functionaliteit van de TD biedt. Persoonlijk zit ik nog een beetje met een dubbel gevoel, niet om het aparaat, maar meer om het feit dat ik +/- 720 eu over 2 jaar moet betalen voor een telefoon, iets wat ik hiervoor nooit heb gemist. Nou is het geld het probleem niet echt, maar als echte hollander moet je natuurlijk wel op je geld letten
Ik ben dus wel tevreden, en dat met een stock machine

Ik ga denk nog wel een hoesje oid aanschaffen want ik ben als de dood dat ik hem laat vallen (al veranderd daar met hoesje natuurlijk niks aan, maar dan komen er iig geen krassen op), ik heb op straat even een rondje gelopen om tomtom te testen en ik stond echt de hele tijd zowat met trillende handen bang dat ie zou vallen. Waar ik bij een normale telefoon best geloof dat je dat ding kan laten vallen zonder schade heb ik bij de TD echt het idee dat als ie valt het meteen over is.