Touch bevalt me eigenlijk wel goed, totdat ik er vandaag achterkwam dat ik GPRS gebruikte. Eventjes NoData gedownload en erop gezet en alles verliep daarna perfect.Wat ik nu nog steeds raar vind is dat ik geen albumart te zien krijg, ondanks dat ik albumart getagged heb in mijn mp3 bestand. Touch Flo 3d ziet de mp3's wel na het updaten van WMP, maar het vlak blijft wit? Dus hij vind iig iets...
Maar heb je wel mobiele nummers gebeld en waren die nummers van andere providers, dan KPN?
Dus geen:
KPN
Hi
Tele2
UPC mobiel
Telfort
etc
Naar vaste aansluiting is geen enkel probleem. Geluid is gewoon zoals het moet zijn. Naar mobiele nummers is het echt bagger! Naar KPN nummers heb ik weer geen enkel probleem

Hoe dan ook. Ik bel voor de zekerheid weer met HTC en vraag gewoon om een nieuw toestel.
Ik heb verder geen enkel probleem met mijn toestel, op geluidskwaliteit na.
[ Voor 34% gewijzigd door vr6-only op 20-06-2008 04:47 ]
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Op FTD staat het volgende angekondigt:
"TomTom 7 geript van de HTC Diamond. Werkt bij mijn Diamond en werkt ook nog met de 6 kaarten. Nu nog wat versie 7 kaarten die hiermee werken. Als iemand wat weet hou ik me aanbevolen."
de post is nog niet gestart, dus ik kan nog niets testen of checken. maar weet iemand meer over TT7. komt dit binnenkort toch meegeleverd?
"TomTom 7 geript van de HTC Diamond. Werkt bij mijn Diamond en werkt ook nog met de 6 kaarten. Nu nog wat versie 7 kaarten die hiermee werken. Als iemand wat weet hou ik me aanbevolen."
de post is nog niet gestart, dus ik kan nog niets testen of checken. maar weet iemand meer over TT7. komt dit binnenkort toch meegeleverd?
Dit zou geweldig zijn! Misschien dat TomTom op de nieuwere bulk TD's wordt geleverd.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 07:49:
Misschien maakt HTC dan wel een nieuwe rom waar TomTom al in zit
EDIT: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=401619
Het zit dus toch op sommige roms
[ Voor 7% gewijzigd door Signs op 20-06-2008 08:29 ]
uhm ok dan, dus de nieuwe TD telefoons worden binnekort wel met tomtom7 geleverd, maar gaan wij dat dan ook op de een of andere manier ontvangen? (dus NIET gecrackt van FTD afhalen)
wat denken jullie?
wat denken jullie?
Als HTC eerlijk is, dan moeten ze deze ook voor de "oudere" TD's regelen.Nipje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:42:
uhm ok dan, dus de nieuwe TD telefoons worden binnekort wel met tomtom7 geleverd, maar gaan wij dat dan ook op de een of andere manier ontvangen? (dus NIET gecrackt van FTD afhalen)
wat denken jullie?
Ze hebben al die tijd ons opgegeild met "TD met TOMTOM7". Dus komt maar op!
denk dat ze dat dus echt niet doen, alleen maar met de nieuwe toestellen ALS tomtom7 meegeleverd gaat worden
Ik heb mijn TD nu bijna een week in gebruik; ik was eerst zeer sceptisch zeker met de slechte verhalen, echter heb ik zelf eigenlijk nergens last van.
Ok toegegeven, de ontvangst (afgaande op de streepjes) is misschien wat minder maar met bellen nog niet veel van gemerkt.
Verder gaat alles soepel genoeg voor mij, geen major vertragingen, sms geluid werkt goed, accu gaat redelijk mee (ca. 3 dagen). Geen kieren in de behuizing of backlight leakage.
Ben wel tevreden over het toestel... al is er altijd ruimte voor verbetering, maar het is eens wat anders dan een standaard candybar dumbphone
Ok toegegeven, de ontvangst (afgaande op de streepjes) is misschien wat minder maar met bellen nog niet veel van gemerkt.
Verder gaat alles soepel genoeg voor mij, geen major vertragingen, sms geluid werkt goed, accu gaat redelijk mee (ca. 3 dagen). Geen kieren in de behuizing of backlight leakage.
Ben wel tevreden over het toestel... al is er altijd ruimte voor verbetering, maar het is eens wat anders dan een standaard candybar dumbphone
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
dan gaan ze dus echt een stortvloed aan klachten over zich heenkrijgen, en ga ik mijn TD gewoon om de 3 weken opsturen just for the heck of it... dat kunnen ze echt niet makenNipje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:50:
denk dat ze dat dus echt niet doen, alleen maar met de nieuwe toestellen ALS tomtom7 meegeleverd gaat worden
edit: sorry had hierboven in gekund

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 20-06-2008 08:52 ]
Verwijderd
Als ik mijn TD via de USB-kabel als Disk-drive aansluit op mijn computer wordt de 'verwisselbare harde schijf' wel herkend, echter als ik hem vervolgens wil benaderen geeft hij aan dat het opslagmedium niet is geformatteerd (en of ik dat wil doen). Kan dit een probleem zijn met de instellingen van de TD of kan dit ook aan de pc liggen?
Van een paar mensen weet ik het niet zeker maar dat lijstje komt redelijk overeen met wat die mensen hebben, ook veel naar vast gebeld en een paar zakelijke nummers, maar ik verwacht dat die kpn zijn.vr6-only schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 04:44:
[...]
Maar heb je wel mobiele nummers gebeld en waren die nummers van andere providers, dan KPN?
Dus geen:
KPN
Hi
Tele2
UPC mobiel
Telfort
etc
Naar vaste aansluiting is geen enkel probleem. Geluid is gewoon zoals het moet zijn. Naar mobiele nummers is het echt bagger! Naar KPN nummers heb ik weer geen enkel probleem
Hoe dan ook. Ik bel voor de zekerheid weer met HTC en vraag gewoon om een nieuw toestel.
Ik heb verder geen enkel probleem met mijn toestel, op geluidskwaliteit na.
Begrijp ik nu dat het fout zou gaan bij het bellen van/naar mensen op andere mobiele netwerken? Ik heb wel mobiel gebeld met mensen die op het moment in Italie zitten, die hebben kpn maar in italie zal dat natuurlijk een ander netwerk zijn, ook die hadden niet door dat ik een andere mobiel had (en als iemand m'n stem herkent is het m'n mams wel

Misschien heb ik gewoon mazzel, misschien heb ik nog niet met mensen op andere netwerken gebeld. Misschien is de radio rom 0.93.25.NS26 die bij mijn 1.35.401.3 WWE van 05/28/08 zat gewoon net iets beter? Time will tell I guess.
heeft er trouwens al iemand een idee vanaf wanneer TT7 meegeleverd gaat worden met de TD?
Over dat GPS gebeuren: Soms wordt er Route66 meegeleverd. Is het zo dat als je geen Route66 hebt of iets dergelijks dat je dan niet kan navigeren?
Verwijderd
thx voor de tip, werkt goed.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 07:49:
Je kan nu ook weer interne gps selecteren
mooi dat tomtom7 goed werkt, vanmiddag ook even testen dan. Toch wil ik liever tomtom7 ontvangen van HTC zelf als ze het met nieuwe toestellen ook meeleveren.
Ahh zie hem nu ook op FTD.
Ben hem aan het downen, daarna ff testen
Ik zie hem liever ook in de orginele htc rom zitten.
Ben hem aan het downen, daarna ff testen
Ik zie hem liever ook in de orginele htc rom zitten.
FTD? Wat is dat eigenlijk?
ik ben bang dat we daar hier geen uitgebreide uitleg over mogen gevenYzord schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:58:
FTD? Wat is dat eigenlijk?
Iemand een idee wanneer HTC precies TomTom7 mee gaat leveren met de TD ?
Verwijderd
Welke taal is die tomtom 7...
En is die ook anders te downloaden dan via FTD?
Ik stel toch geen warez vraag want ik heb zelf de orginele kaart..
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 10:08 ]
Ik heb tt7 ook geinstalleerd, de versie is wel erg magertjes, zo kun je dus maar met tt7 een aantal voices downloaden en maar 1 kaart downloaden, ik heb die van rotterdam gedownload.Nipje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:42:
wat denken jullie?
Na het downloaden van de kaart, zou je met het volgende link die je dan krijgt meer kaarten goedkoop downloaden, maar dat werkt vooralsnog niet bij mij.
Verder zie ik niet zo snel een verschil met tt6 behalve dat het menu grafisch er mooier uitziet, het zal me niet verbazen, als htc deze versie beschikbaar zal stellen voor al hun diamond klanten.
btw. ik heb nog steeds problemen met mijn gps verbinding zowel bij tt6 als tt7, hij valt namelijk steeds weg en dan heb ik weer verbinding en dan is de verbinding weer weg, het schommelt steeds. Heeft iemand hier daar ook last van?
Naast de vertouwde ftd bestaat er nog steeds torrentVerwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:04:
Welke taal is die tomtom 7...

De taal kun je zelf instellen, ook de voices zijn in verschilende talen te downloaden.
Maar helaas kun je maar 1 tt7 kaart downloaden. (maar de tt6 kaarten werken ook)
[ Voor 4% gewijzigd door ZyCo DaMiaN op 20-06-2008 10:14 ]
lol, ik vraag alleen wat FTD is. is dat ook al illegaal? Laten we dan ook maar niet meer over roms praten, want daarin zit wm6.1 verwerkt wat ook beschermd is.Nipje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:59:
[...]
ik ben bang dat we daar hier geen uitgebreide uitleg over mogen geven
Iemand een idee wanneer HTC precies TomTom7 mee gaat leveren met de TD ?
net van Elite ROM geupdate naar 1.37 HTC ROM, aangezien de laatse een official ROM is. Ging prima, nog steeds dit alles zonder Hard-SPL. Het is mij een raadsel.
Weinig snelheidsverchil tussen Elite en 1.37. Misschien die laatste ietsiepietsie sneller, maar wel iets minder geheugen vrij bij startup (50% de Elite vs. 56% de 1.37)
Het begint er in ieder geval steeds beter uit te zien in termen van snelheid (lijkt bijna op HTC's promovideo's), dus ik heb goede hoop voor de toekomst met deze telefoon (in mijn eerste review / indruk hier gepost was ik nogal negatief en teleurgesteld).
Weinig snelheidsverchil tussen Elite en 1.37. Misschien die laatste ietsiepietsie sneller, maar wel iets minder geheugen vrij bij startup (50% de Elite vs. 56% de 1.37)
Het begint er in ieder geval steeds beter uit te zien in termen van snelheid (lijkt bijna op HTC's promovideo's), dus ik heb goede hoop voor de toekomst met deze telefoon (in mijn eerste review / indruk hier gepost was ik nogal negatief en teleurgesteld).
hey, ik heb ook nogal problemen met mijn gps verbinding.matvkeulen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:05:
[...]
Is al verschillende keren aan bod gekomen. Zou moeten werken met als instelling "andere bluetooth gps-ontvanger" en kies dan com4. Bij mij werkt dit prima. Misschien eerst even een GPS update downloaden via quickgps en dan naar buiten. Ik heb bij het raam de 1e keer al met een minuut een fix.
Quickgps heb ik ook geprobeerd, je kunt namelijk op het knop downloaden klikken, dan wordt het gedownload. Maar hij installeerd niets.
Gaat dat goed, of moet quickgps ook nog iets installeren?
alvast bedankt voor je reactie.
[ Voor 16% gewijzigd door ZyCo DaMiaN op 20-06-2008 10:43 ]
Verwijderd
Is er ook een flash plugin voor de mobile opra bowser? Of een andere mogelijkheid om flash-sites te bekijken?
Kan iemand bevestigen welke Rom op dit moment het beste is om naar te updaten ? welke geeft de meeste verbeteringen?
Even als reactie hierop. Ik heb mijn parrot van nieuwe firmware voorzien via bluetooth. Ik heb een bluetooth dongel aangesloten op mijn laptop en ben in de auto gaan zitten. Vervolgens via de Parrot upgrade tool (te vinden hun website) de nieuwe firmware ingeladen. Het is in zijn geheel binnen 10 minuten gepiept.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:23:
Volgens mij moet je de parrot updaten, alleen ware het niet dat dit moeilijk gaat aangezien je eerst iets moet kopen voor de update (heel soms hebben dealers ook zo'n apparaatje). Check hun site maar is
kan helaas mijn auto niet in de kamer zetten, en een laptop heb ik niet
Dat komt omdat je een officele HTC Rom hebt gebruikt die ook is voor de europese aparaten is gemaakt. Als je de officele HTC Rom hebt gebruikt voor bijvoorbeeld Azie de 1.37.707.1, dan had je waarschijnlijk wel de HARD-SPL nodig gehad.badflower schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:22:
net van Elite ROM geupdate naar 1.37 HTC ROM, aangezien de laatse een official ROM is. Ging prima, nog steeds dit alles zonder Hard-SPL. Het is mij een raadsel.
Tenminste dat denk ik, maar ben nog een noob in opleiding tot... :
Dan zoek je een kennis die er eentje heeft, dat moet vast te vinden zijn.jarsiv schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:39:
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nee hoor, ik heb gisteren ook geupgrade naar WWE 137 en ik kreeg een Invalid vendor ID. Oftewel, dutch TD's kunnen alleen dutch roms upgraden. Wat er met badflower is weet ik niet, maar hij heeft geluk
Ik heb gisteren ook gewoon geupdate naar de nieuwe WWE versie. Geen enkel probleem gezien.
Draait lekker snel. Volgens ietsjes sneller dan de Elite Rom die ik hiervoor er op had staan.
Draait lekker snel. Volgens ietsjes sneller dan de Elite Rom die ik hiervoor er op had staan.
Vaste nummers is bij mij ook een probleem, getuige de opnames die ik eerder al postte. Die heb ik namelijk opgenomen met Asterisk op mijn vaste lijn.vr6-only schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 04:44:
[...]
Dus geen:
KPN
Hi
Tele2
UPC mobiel
Telfort
etc
[...]
Bij wie moet ik in dat geval aankloppen? Mijn leverancier, of mijn provider?
[ Voor 6% gewijzigd door TD-er op 20-06-2008 10:52 ]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
voor wie zich ook irriteerd dat contacten getoond worden op "last name", "first name".
met dit progje (installeer op je phone) kun je het fixen. Werkt perfect.
met dit progje (installeer op je phone) kun je het fixen. Werkt perfect.
hier trouwens ook nog een duidelijk verhaal over SPL, CID en ROM.
Ik heb trouwens een probleem met SPB Time op mijn TD. Mijn wekker gaat helemaal niet af. En daar baal ik van want het is een uberwekker welke vingervriendelijk is.
Meer mensen hier last van? Met de TC had ik dat niet.
Meer mensen hier last van? Met de TC had ik dat niet.
Waar haalt iedereen toch die 1.37 vandaan
? Ik heb mijn TD geregistreerd op de HTC E-Club maar hier kan ik nog geen ROM updates vinden..
Woohoo TomTom 7 preview op Diamond.
Ziet er leuk en gelikt uit, helaas niet al te veel wijzigingen.
Het ziet er iig beter uit op VGA dan TomTom 6.
Verwijderd
Ik heb hem draaien en loopt prima. Veel andere opties in de menus. Werkt bij mij zelfs met de versie 6 kaarten.adewidt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:32:
Woohoo TomTom 7 preview op Diamond.
waarom schrijven ze nergens over de de rijbaan begeleiding? dat is toch een van de major verbeteringen in versie 7?
Momenteel gebruik ik McGuider, afgezien van dat ie wat haperend overkomt is dit ook perfect en niet te duur (zoals tomtom).
Momenteel gebruik ik McGuider, afgezien van dat ie wat haperend overkomt is dit ook perfect en niet te duur (zoals tomtom).
Dat is een verbetering in navcore 8, geloof niet dat dat in TomTom 7 zit.Phusebox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:43:
waarom schrijven ze nergens over de de rijbaan begeleiding? dat is toch een van de major verbeteringen in versie 7?
Zondag is testen
Verwijderd
Same questionzmaster schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:28:
Waar haalt iedereen toch die 1.37 vandaan? Ik heb mijn TD geregistreerd op de HTC E-Club maar hier kan ik nog geen ROM updates vinden..
dan valt ie al meteen af (de losse tomtom systemen hebben dit wel namelijk), maar goed back ontopicadewidt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:44:
[...]
Dat is een verbetering in navcore 8, geloof niet dat dat in TomTom 7 zit.
Zondag is testen.
Verwijderd
Het zit in TT 7 je kan aangeven of je in landen zoals bv engeland verteld kan worden of je op de goede baan zit. Gewoon een optie dit je kan aanvinkenadewidt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:44:
[...]
Dat is een verbetering in navcore 8, geloof niet dat dat in TomTom 7 zit.
Zondag is testen.
TomTom discussie mag hier verder gaan
Het TomTom Navigator 6 Topic | Deel 2
Mooi om te weten, ga zondag is uitgebreid proberenVerwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:57:
[...]
Het zit in TT 7 je kan aangeven of je in landen zoals bv engeland verteld kan worden of je op de goede baan zit. Gewoon een optie dit je kan aanvinken
Echter denk ik dat jij wat anders bedoeld met rijbaan begeleiding dan mij.
Onder rijbaan begeleiding versta ik dat er bij een afslag een afbeelding komt met de afslagen waarop je ziet welke baan je moet aanhouden.
[ Voor 25% gewijzigd door adewidt op 20-06-2008 12:03 ]
Verwijderd
Oke, maar welke moet je hebben? Niet dat ik straks de verkeerde pak voor een NL device.
1* 1.37.707.1
2* 1.37.405.1
Verwijderd
ow oke zal het misschien vanmiddag nog even uittestenadewidt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:59:
[...]
Mooi om te weten, ga zondag is uitgebreid proberen
Echter denk ik dat jij wat anders bedoeld met rijbaan begeleiding dan mij.
Onder rijbaan begeleiding versta ik dat er bij een afslag een afbeelding komt met de afslagen waarop je ziet welke baan je moet aanhouden.
Begrijp ik nu goed dat er een nieuwe officiele rom uit is of lees ik gewoon verkeerd?
Huh. discussieren over TT7 in een TT6 topic?DaannO schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:58:
TomTom discussie mag hier verder gaanHet TomTom Navigator 6 Topic | Deel 2
Ik zag in de nieuwe PCM het programma FlipSilent staan: http://flipsilent.com/tongren/?q=node/13
Hoofdmogelijkheden:
1, Keer de telefoon om, om de oproep te muten of te beëindigen!
2, Keer de telefoon om, om het alarm op snooze te zetten, of te beëindigen!
3, Meer energie bewaring, de sensor stopt zo snel mogelijk!
4, Volledige controle voor het omschakelen van profielen, beide omkeren en wederomkeren!
5, Internationalisatie; ondersteuning in 10 talen!
Hoofdmogelijkheden:
4, Volledige controle voor het omschakelen van profielen, beide omkeren en wederomkeren!
Beide versies zijn Engels talig.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:10:
[...]
Oke, maar welke moet je hebben? Niet dat ik straks de verkeerde pak voor een NL device.
1* 1.37.707.1
2* 1.37.405.1
Ik denk dat 405.1 de betere is.
Die is voor Engeland gemaakt.
De 707.1 voor Azië.
Dat is een symbianprogramma. Werkt niet op de TD dus.JackPoint schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:30:
Ik zag in de nieuwe PCM het programma FlipSilent staan: http://flipsilent.com/tongren/?q=node/13
Hoofdmogelijkheden:
PSN: Shiver23
Verwijderd
Dat het Engels wordt is geen probleem, ik wilde toch een Engels device maar die waren er niet meer. Wat is precies het verschil tussen die 2 als je dat weet?adewidt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:35:
[...]
Beide versies zijn Engels talig.
De 707.1 voor Azië.
Ik heb hier ook last van. Ik heb hier in het begin geen last van gehad, maar nu constant. Erg irritant. Kan het liggen aan een brakke gps chip? Maar eens tt7 proberen vanavond.ZyCo DaMiaN schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:07:
[...]
btw. ik heb nog steeds problemen met mijn gps verbinding zowel bij tt6 als tt7, hij valt namelijk steeds weg en dan heb ik weer verbinding en dan is de verbinding weer weg, het schommelt steeds. Heeft iemand hier daar ook last van?
Hmmm.. gisteren mijn telefoon aan de lader gelegd. Vandaag van stroom af, ring brandde dus ik verwachtte dat hij volledig was opgeladen.Kijk ik bij mijn batterylife in WM6.1 , zie ik dat hij voor 75% gevuld is qua balkjes. Probleem met de batterij of een knullig software foutje van de indicator?
Op aanraden van HTC heb ik nog even getest met een SIM van vodafone (prepaid sim van mijn vriendin)TD-er schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:43:
Aangezien je niet zomaar zelf kunt horen hoe goed of hoe slecht de geluidkwaliteit is, heb ik net even met de TD mijn eigen nummer gebeld en dit met Asterisk opgenomen.
Opname 1 - gewoon alleen toestel gebruikt
Opname 2 - met Bluetooth headsetje en telefoon in de hand
Opname 3 - met gewone DECT telefoon Het signaal van deze telefoon moet ook eerst gedigitaliseerd worden door dezelfde SPA-3102 als waar de buitenlijn op zit.
Opname 4 - Nu met mijn Telfort sim in mijn oude Nokia 6680
Ik vind de kwaliteit van de TD nou niet echt geweldig en snap nu heel goed waarom mensen klagen over de verbinding.
IMHO is kwaliteit via Vodafone aanzienlijk beter, kortom het ligt aan de combinatie TD en Telfort of TD en sim van Telfort.
Bij GSMweb was het probleem (ik belde met deze foon) meteen duidelijk, maar opsturen in de hoop dat zij het zouden kunnen fixen zou 2 weken duren en dat zie ik toch wel als een van de laatste opties gezien de duur, zeker als je nagaat dat ik dan ook waarschijnlijk mijn sim moet meesturen en 2 weken zonder mijn GSM gaat in elk geval mijn werkgever never nooit accepteren. (en diverse anderen ook niet)
Ik had nog wel de tip gekregen via HTC om de foon een hard-reset te geven, maar daar verwacht ik heel weinig van aangezien door die sim-wissel de foon ook al opnieuw de settings opgehaald heeft.
Kortom zometeen maar even Telfort bellen. (het is te hopen dat ik mijn opgespaarde minuten van de vorige maand nog niet kwijt ben, aangezien ook mijn databundel pas op de 29e ingaat)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Zit er in de nieuwe ROM wel de NL T9?adewidt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:35:
[...]
Beide versies zijn Engels talig.
De 707.1 voor Azië.
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
enige wat me nog steeds irriteert is dat ik op geen enkele manier goed muziek in die player krijg... zucht
Ik heb ook Telfort, en hetzelfde probleem: mensen klagen dat ik 'schor' klink aan de telefoon. Ik ben er nog niet helemaal uit wat nu precies het probleem hiervan kan zijn, maar het lijkt dan toch te liggen aan het gebruikte netwerk? (Telfort / KPN)TD-er schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:09:
[...]
Op aanraden van HTC heb ik nog even getest met een SIM van vodafone (prepaid sim van mijn vriendin)
IMHO is kwaliteit via Vodafone aanzienlijk beter, kortom het ligt aan de combinatie TD en Telfort of TD en sim van Telfort.
Bij GSMweb was het probleem (ik belde met deze foon) meteen duidelijk, maar opsturen in de hoop dat zij het zouden kunnen fixen zou 2 weken duren en dat zie ik toch wel als een van de laatste opties gezien de duur, zeker als je nagaat dat ik dan ook waarschijnlijk mijn sim moet meesturen en 2 weken zonder mijn GSM gaat in elk geval mijn werkgever never nooit accepteren. (en diverse anderen ook niet)
Ik had nog wel de tip gekregen via HTC om de foon een hard-reset te geven, maar daar verwacht ik heel weinig van aangezien door die sim-wissel de foon ook al opnieuw de settings opgehaald heeft.
Kortom zometeen maar even Telfort bellen. (het is te hopen dat ik mijn opgespaarde minuten van de vorige maand nog niet kwijt ben, aangezien ook mijn databundel pas op de 29e ingaat)
Vrijwel niets, 1.37 is de hoofdversie en de getallen daarachter duiden op regio verschillen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:56:
[...]
Dat het Engels wordt is geen probleem, ik wilde toch een Engels device maar die waren er niet meer. Wat is precies het verschil tussen die 2 als je dat weet?
Andere standaard tijdzone, andere default instellingen gebaseerd op de regio.
Je kan denk ik het beste de UK versie nemen (405).
Ik heb het zelf overigens nog niet geprobeerd, te weinig tijd.
Verwijderd
Ik heb mijn muziek gewoon in de muziek map gegooid en dat werkte bijna meteen. Moest alleen een keer de libary updaten ofzo (vreemd genoeg zijn al die nummers die er standaard instonden wel weg...).Phusebox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:21:
enige wat me nog steeds irriteert is dat ik op geen enkele manier goed muziek in die player krijg... zucht
Weet iemand waarom de browser bij mij steeds niet in landscape mode wil? af en toe lukt het wel maar meestal gewoon niet, hoe ik ook draai. Bij foto's werkt het wel gewoon meteen goed.
Dan nog een domme vraag, maar hoe stel je een wekker in? als ik bij alarm een wekker instel dan krijg ik op die tijd dus wel een herrindering te zien en het geluidje gaat ook spelen maar hij blijft hem niet herhalen, dus dat schiet niet echt op als je ligt te slapen. Het herhalen vinkje staat wel aan. Ook vond ik het geluid vrij zagt, de swing van mijn ma klinkt echt een stuk luider.
Yep, lijkt het wel op.faethon schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:23:
[...]
Ik heb ook Telfort, en hetzelfde probleem: mensen klagen dat ik 'schor' klink aan de telefoon. Ik ben er nog niet helemaal uit wat nu precies het probleem hiervan kan zijn, maar het lijkt dan toch te liggen aan het gebruikte netwerk? (Telfort / KPN)
Ik raad je aan om in elk geval bij HTC alswel bij je leverancier en als het even kan bij Telfort er over te klagen, want ik loop nu steeds op tegen een muur van "u bent de eerste en voor zover wij kunnen zien de enige die dit probleem heeft"
Bij Telfort kon ik nergens een telefoonnnummer vinden, maar wel een mail formulier. Lees alleen wel even goed door na het versturen, want pas na een stuk of 3x verder of volgende klikken is je vraag verwerkt.
Het kan toch bijna niet dat het aan de provider ligt? Het lijkt mij sterk dat je met de ene telefoon geen problemen hebt met de provider en met de andere wel. Ligt kennelijk aan de Diamond zelf.
Het kan ook een combinatie zijn, waarbij 1) de ontvangst / processing van de gebruikt bandbreedte, en 2) de bandbreedte zelf (netwerk afhankelijk) beide een rol spelen.PaulSe schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:44:
Het kan toch bijna niet dat het aan de provider ligt? Het lijkt mij sterk dat je met de ene telefoon geen problemen hebt met de provider en met de andere wel. Ligt kennelijk aan de Diamond zelf.
Tenminste, voor zover mijn kennis op dit gebied toereikend is...
Ok. Ik zal me ook eens melden, bedankt voor de tip over het formulier.TD-er schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:36:
Yep, lijkt het wel op.
Ik raad je aan om in elk geval bij HTC alswel bij je leverancier en als het even kan bij Telfort er over te klagen, want ik loop nu steeds op tegen een muur van "u bent de eerste en voor zover wij kunnen zien de enige die dit probleem heeft"
Verwijderd
Wat heb je precies gedaan dat niet werkt?Phusebox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:21:
In principe moet dit goed gaan:
1. verbinden met je pc
2. op de TD kiezen voor 'active sync'
3. op je PC in active sync 'verkennen' aanklikken
4. in de verkenner je gewenste map opzoeken of aanmaken
5. muziek in die map slepen
6. in de TD je library updaten
Nou, ik heb nog helemaal niets geprobeerd omdat ik een beetje huiverig ben geworden na de eerst lijst tweaks waardoor mijn Diamond onbruibaar was geworden. Inmiddels functioneerd hij weer prima maar de snelheid laat nog te wensen over. Ook blijft bij mij na de tweaks voor het scherm tijdens het bellen toch het scherm op zwart gaan.faethon schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:26:
[...]
Heb je dit geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=399388
Ik wil dus voor ik ga flashen 100% zeker weten dat het enige verschil wat ik straks heb alleen de taal is. En geen geklooi met T9 en dat soort zaken want ik ben nu wel lang genoeg bezig geweest iedere keer alles op de phone terug te zetten.
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
Als je naar KPN/Telfort belt over je problemen met de TD geluidskwaliteit. Dan checken ze hun systeem en krijg je doodleuk te horen "er is geen enkel probleem aanwezig op het netwerk"!
Ik wacht het nog even af en als het probleem niet opgelost wordt, dan gaat mijn TD op marktplaats!
Koop ik wel een ander type.
Ik wacht het nog even af en als het probleem niet opgelost wordt, dan gaat mijn TD op marktplaats!
Koop ik wel een ander type.
Verwijderd
Dat heb ik ook. In allerlei vormen. En het lukt mij niet om hem helemaal opgeladen te krijgen. Soms staat ie wel op 100% maar dan is ie in no time terug naar 75%. Alsof hij niet verder wil laden.kenny89 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:05:
Hmmm.. gisteren mijn telefoon aan de lader gelegd. Vandaag van stroom af, ring brandde dus ik verwachtte dat hij volledig was opgeladen.Kijk ik bij mijn batterylife in WM6.1 , zie ik dat hij voor 75% gevuld is qua balkjes. Probleem met de batterij of een knullig software foutje van de indicator?
Dit lijkt me een verbeterpuntje in de ROM.
Verwijderd
Zelfs als een provider een krankzinnig exotische modulatietechniek gebruikt, moet een telefoonleverancier daar gewoon in meegaan. Of bij het toestel melden dat het niet op bepaalde netwerken functioneert. Je kunt zeggen dat het aan KPN ligt, maar als alle telefoons gewoon op KPN werken, dan zal moet HTC de diamond daar geschikt voor maken, en dat kunnen ze best want al hun andere toestellen hebben geen problemen. De provider zal hetzelfde denken en zeggen. Dus spaar je de moeite en gebruik dubbele energie richting HTC.
Het blijft maar doorgaan met de bugs/problemen. Eindelijk AlbumArt werkend gekregen. (opeens werkte het , aangezien al mijn AlbumArt in de tag zit) Volgend probleem is dat ik in zowel WMP als in de mp3speler van Touch Flo 3d geen liedje fatsoenlijk kan afspelen. Het liedje speelt de eerste 5 seconden van het lied af en is daarna stil,, totdat ik verder 'scroll' in het lied en dan speelt het weer verder voor 5 seconden.
edit: Nadat ik het probleem met de mp3speler werkende wilde krijgen, krijg ik opeens de melding dat mijn accu leeg is
(minder dan een uur aan gezet na het opladen ! (bluetooth/wifi/umts/gprs uit). Van 75% van de balkjes vol naar 1 balkje. Gisteren ookal opeens de melding gekregen kort na het opladen, is nogal een raar probleem aangezien mijn eerste TD dat niet had..
edit2:
na een softreset geeft de batterij indicator 3 streepjes aan..
edit3: na een softreset werkt het mp3'tje weer en na het nummer kreeg ik helemaal geen geluid meer uit mijn speakers van mijn TD..
edit: Nadat ik het probleem met de mp3speler werkende wilde krijgen, krijg ik opeens de melding dat mijn accu leeg is

edit2:
edit3: na een softreset werkt het mp3'tje weer en na het nummer kreeg ik helemaal geen geluid meer uit mijn speakers van mijn TD..
[ Voor 49% gewijzigd door k5052 op 20-06-2008 15:36 ]
Verwijderd
Hoe heb jij dat gedaan dan?kenny89 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:26:
Eindelijk AlbumArt werkend gekregen. (opeens werkte het , aangezien al mijn AlbumArt in de tag zit)
Is dat makkelijk te doen?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 14:36 ]
Toch wel. Toen de P3300 net uitkwam was er precies hetzelfde probleem, alleen toen met T-Mobile. Alle andere netwerken werkte goed, behalve T-Mobile. Werd op een gegeven moment opgelost door een nieuwe radio-romPaulSe schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:44:
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Al mijn AlbumArt zit zelf al in de Tag, ik gebruik itunes die dat automatisch verwerkt in het bestand. Eerst kreeg ik een wit vierkant te zien, en na wat gekloot (updaten WMp zodat het in TF3D terecht kwam) en een soft reset, pakt hij sindsdien alle albumarts in de tag.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:35:
[...]
Hoe heb jij dat gedaan dan?
[ Voor 24% gewijzigd door k5052 op 20-06-2008 14:39 ]
ff een ( FTD)tomtom7 vraagje:
Waar pleur je die kaarten neer dan ?
In my documents vindt hij ze niet. Ook niet als ik de kaarten in de tomtom folder dump.
In my documents vindt hij ze niet. Ook niet als ik de kaarten in de tomtom folder dump.
Wat ik daarvoor had gedaan was de auto heel dicht bij de muur gezet van mijn pc (op de oprit). Dat ging ook goed. Alleen kon ik dit nu niet doen omdat de caravan van mijn ouders daar al stond. Dus even proberen met de auto vlak bij je pc, misschien heb je geluk.jarsiv schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:39:
Verwijderd
Kaarten?Signs schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:44:
ff een ( FTD)tomtom7 vraagje:
Is alleen tt7
Cab file even op intern geheugen zetten, aanklikken in de phone klaar. Schrijft automatisch over 6 heen.
Kan wel zijn dat je je bestaande kaarten even opnieuw moet activeren.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 14:57 ]
Jup dat is gelukt maar menig mens beweert dat de tt6 kaarten herkend worden door tt7.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:56:
[...]
Kaarten?
Is alleen tt7
Cab file even op intern geheugen zetten, aanklikken in de phone klaar. Schrijft automatisch over 6 heen.
Bij mij helaas niet. Dus mijn vraag is: Waar pleur je die kaarten dan neer zodat ze door tt7 herkend worden.
Ah! Dat biedt hoop! Er is inmiddels in de nieuwere ROMs al een nieuwe radio-ROM, maar ik heb nog van niemand gelezen dat het probleem is opgelost. Hopelijk komt er spoedig een radio-ROM die het probleem wel oplost!Xanion schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:36:
[...]
Toch wel. Toen de P3300 net uitkwam was er precies hetzelfde probleem, alleen toen met T-Mobile. Alle andere netwerken werkte goed, behalve T-Mobile. Werd op een gegeven moment opgelost door een nieuwe radio-rom
Verwijderd
Als je het goed doet hoef je niks te "pleuren"Signs schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:58:
[...]
Jup dat is gelukt maar menig mens beweert dat de tt6 kaarten herkend worden door tt7.
Bij mij helaas niet. Dus mijn vraag is: Waar pleur je die kaarten dan neer zodat ze door tt7 herkend worden.
Heb je wel een diamond?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 15:01 ]
Verwijderd
Als je nu eens wat netter met je taal omgaat.Signs schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:58:
[...]
Jup dat is gelukt maar menig mens beweert dat de tt6 kaarten herkend worden door tt7.

Ja ik heb een htc diamond. Ik ga nog wel even verder zoeken. Wellicht kijk ik verkeerdVerwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:59:
[...]
Als je het goed doet hoef je niks te "pleuren"
Heb je wel een diamond?
Aals ik de gehele topic doorlees zie ik veelal dit soort taal staan.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:00:
[...]
Als je nu eens wat netter met je taal omgaat.
Dan vindt ik "pleur" nog het netste woord.
Ik ga nu even met de auto weg om te kijken of ik mn touch diamond ook kan aansluiten op mijn autoradio via usb. (met de usb mass storage optie op de TD). Als het op mijn autoradio werkt zou het op vrijwel elke andere moeten werken... ik geef het 50% kans.
Resultaten over een aantal minuten
Oost west, 127.0.0.1 best!
Ik heb de cover gewoon hernoemt naar hTC_AM_AlbumArt.jpg en dat werkt. Dus hernoem gewoon 1 van je .jpg bestanden in een cd map zo en hij pakt die als albumart,Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:35:
[...]
Hoe heb jij dat gedaan dan?
Ik heb bij mijnes vaak dit soort gevallen dat de batterij indicatie wel erg wisselvallig is. Ik denk dat daar dan ook nog een bug in zit.kenny89 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:26:
Het blijft maar doorgaan met de bugs/problemen. Eindelijk AlbumArt werkend gekregen. (opeens werkte het , aangezien al mijn AlbumArt in de tag zit) Volgend probleem is dat ik in zowel WMP als in de mp3speler van Touch Flo 3d geen liedje fatsoenlijk kan afspelen. Het liedje speelt de eerste 5 seconden van het lied af en is daarna stil,, totdat ik verder 'scroll' in het lied en dan speelt het weer verder voor 5 seconden.
edit: Nadat ik het probleem met de mp3speler werkende wilde krijgen, krijg ik opeens de melding dat mijn accu leeg is(minder dan een uur aan gezet na het opladen ! (bluetooth/wifi/umts/gprs uit). Van 75% van de balkjes vol naar 1 balkje. Gisteren ookal opeens de melding gekregen kort na het opladen, is nogal een raar probleem aangezien mijn eerste TD dat niet had..
edit2:na een softreset geeft de batterij indicator 3 streepjes aan..
Tot nu toe heb ik zowat alle mogelijke bugs/fouten ervaren die er op een Touch Diamond zijn. (geen geluid na mp3, batterij problemen, backcover, backlight leakage, albumart etc.)
Denk dat het toch maar eens tijd is om mijn Touch Diamond te updaten naar een nieuwe firmware zodat ik in ieder geval van mijn geluidsprobleem af ben. Dit is echt niet acceptabel.. (teruggaan is wel een optie, maar dan ben ik mijn telefoon voor een tijdje kwijt, aangezien er geen meer op voorraad zijn)
Denk dat het toch maar eens tijd is om mijn Touch Diamond te updaten naar een nieuwe firmware zodat ik in ieder geval van mijn geluidsprobleem af ben. Dit is echt niet acceptabel.. (teruggaan is wel een optie, maar dan ben ik mijn telefoon voor een tijdje kwijt, aangezien er geen meer op voorraad zijn)
Wel raar dan dat er ook klachten komen van Nokia klanten!Xanion schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:36:
[...]
Toch wel. Toen de P3300 net uitkwam was er precies hetzelfde probleem, alleen toen met T-Mobile. Alle andere netwerken werkte goed, behalve T-Mobile. Werd op een gegeven moment opgelost door een nieuwe radio-rom
Maar ik geloof best dat het aan HTC ligt. Het boeit mij niet eens aan wie het ligt. Zolang het maar opgelost wordt.
Ik heb op mijn Diamond een vrij crappy telefoonkwaliteit.
Ik heb verminderd bereik, klink volgens mensen die ik aan de lijn heb nogal blikkerig/hees en mis regelmatig gesprekken.
Nu begrijp ik dat niet iedereen dit heeft.
Ik wil eigenlijk iventariseren welke mensen er last van hebben en wat voor Telefoon/provider zij hebben.
Dus
Ik heb verminderd bereik, klink volgens mensen die ik aan de lijn heb nogal blikkerig/hees en mis regelmatig gesprekken.
Ik wil eigenlijk iventariseren welke mensen er last van hebben en wat voor Telefoon/provider zij hebben.
Dus
Slechte belkwaliteit: JA |
ROM version: 1.37.405.1 WWE |
Radio version: 1.00.25.03 |
Protocol version: 52.26a.25.09H |
Provider: T-Mobile NL |
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Ik hoor ook af en toe dat er ruis op de lijn zit, ook hier T-mobile. Vreemd probleem dit.
(standaard rom)
(standaard rom)
[ Voor 9% gewijzigd door Knaak op 20-06-2008 15:57 ]
Verwijderd
Ik heb ook T-mobile
Slechte belkwaliteit: Nee |
ROM version: 1.35.00.00 WWE |
Radio version: 0.93.25.NS26 |
Protocol version: 52.26.29.09H |
Provider: T-Mobile NL |
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 15:59 ]
Er is geen standaard ROM. Er zijn er een hoop..MOAW schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:57:
Ik hoor ook af en toe dat er ruis op de lijn zit, ook hier T-mobile. Vreemd probleem dit.
(standaard rom)
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
edit - nieuw topic is er -
[ Voor 109% gewijzigd door BradKing op 20-06-2008 17:26 ]
Ik heb dit met een qtek 9000 getest met een tooltje waarmee je je externe geheugen als usb hd kon laten herkennen.geerttttt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:17:
Ik ga nu even met de auto weg om te kijken of ik mn touch diamond ook kan aansluiten op mijn autoradio via usb. (met de usb mass storage optie op de TD). Als het op mijn autoradio werkt zou het op vrijwel elke andere moeten werken... ik geef het 50% kans.
werkte perfect
Hiervoor mag je een nieuw topic aanmaken. Anders wordt de algemene discussie ondergesneeuwd met deze tabellen! Zie als voorbeeld ook: Het Touch Cruise problemen topicReVolpe schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:50:
Dus
Slechte belkwaliteit: JA ROM version: 1.37.405.1 WWE Radio version: 1.00.25.03 Protocol version: 52.26a.25.09H Provider: T-Mobile NL
Ik bedoel dat ik niets heb geflashed, aangezien de mensen met de 1.37 WWE ROM geflashed hebben.ReVolpe schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:58:
[...]
Er is geen standaard ROM. Er zijn er een hoop..
(Opmerking Mod gelezen, nwe topic bestaat nog niet, vandaar nog ff quoten)ReVolpe schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:50:
Dus
Slechte belkwaliteit: JA ROM version: 1.37.405.1 WWE Radio version: 1.00.25.03 Protocol version: 52.26a.25.09H Provider: T-Mobile NL
Vraag op zn minst ook om welke band mensen gebruiken en eventueel woonplaats/regio.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De eerst volgende die hier met linkjes gaat gooien naar niet officiële roms die niet op de HTC site staan krijgt een waarschuwing! Gewoon mee ophouden, inmiddels vaak genoeg aangegeven en nou is het over!
De eerst volgende die hier met linkjes gaat gooien naar niet officiële roms die niet op de HTC site staan krijgt een waarschuwing! Gewoon mee ophouden, inmiddels vaak genoeg aangegeven en nou is het over!