HTC P3700 Touch Diamond (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 220.348 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:30:
Ik lees hier dat er meerdere mensen na een paar soft resets opmerken dat de accu drastisch afneemt.
Zelf heb ik hetzelfde met een Samsung I780 WM 6.0, volgende mij kost het booten van de OS redelijk wat energie, maar zeker weten hoe het zit weet ik niet.
Li Ion houdt er niet als je 'm meer dan 100% per uur ontlaadt (C1), het beste is in minstens 5 uur (C5, 20% per uur). In een halve minut de helft leeg is een erg grote stroom, reken maar uit:

capactiteit: 900 mAh, daarvan de helft is 450 mAh, bij 3,7 volt = 1,7 Wh oftewel 1,7 watt per uur. Maar dit gaat in een halve minuut dus: 1,7 * 2 * 60 = 200 watt / 55 ampere. Lijkt me niet mogelijk. Dan zou er iets moeten doorbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

matvkeulen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:44:
Het focus-probleem bij fotograferen zit ook in mijn TD. 1e keer kan ik focussen, daarna alleen bij volledig indrukken van de enter-knop.
Verder kan ik nog steeds niet werken met de pijltjes naast de enter-knop. Die werken niet terwijl in- en uitzoomen bij Opera, foto's en camera wel goed werkt. Hoe kan dit?
Wellicht wat vreemde software geinstalleerd? Bij mij werkt zowel focus bij een tweede foto alsmede de pijltjestoetsen gewoon goed.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 19:44
Heeft iemand hier een oplossing voor Ik heb een nederlandse Rom. Ik heb in de auto een Parrot zitten, ik kan wel via parrot bellen, echter als ik gebeld word gaat hij niet via de Parrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je de parrot updaten, alleen ware het niet dat dit moeilijk gaat aangezien je eerst iets moet kopen voor de update (heel soms hebben dealers ook zo'n apparaatje). Check hun site maar is

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat zijn eigenlijk de ervaringen met de stroefheid van de verschillende screenprotectors?
Ik heb er nu namelijk de originele protector op zitten, maar ik vind dat mijn duim daar echt te stroef over glijdt om goed te kunnen sweepen.

Op mijn P3600 heb ik een brando ultraclear zitten en die glijdt een stuk soepeler, maar ook dat zou nog wel wat beter kunnen.
Het liefst zou ik de ervaringen horen van iemand die ze allebei zelf heeft gebruikt, want het is natuurlijk een nogal persoonlijk iets wat moeilijk te vergelijken valt.

Verder hoe vinden jullie de screenprotector die je gebruikt t.o.v. de meegeleverde screenprotector? Ik vind deze meegeleverde echt heel belabberd, veel reflecties, extreem gevoelig voor vingerafdrukken en te stroef voor sweep bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou ik heb weer een volgend probleem...mijn gps doet het niet meer. Hij zoekt al een half uur naar satellieten en QuickGPS is net geupdate.

vergeleken met de TC is dit ding echt een aanfluiting.

Je hebt ook totaal geen indicatie lampje dat gps aan staat ofzo...echt irritant

[ Voor 17% gewijzigd door Yzord op 19-06-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slange
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb het probleem dat mijn emailberichten niet op de td blijven staan, het geluid te zacht is ondanks dat de instellingen maximaal zijn , ik hoor de beller erg zacht, en dat s2u2 voor geen meter werkt.
Werkt het met de rom update beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Slange schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:43:
Ik heb het probleem dat mijn emailberichten niet op de td blijven staan, het geluid te zacht is ondanks dat de instellingen maximaal zijn , ik hoor de beller erg zacht, en dat s2u2 voor geen meter werkt.
Werkt het met de rom update beter?
Hoe heb je de mail ingesteld staan? Als je ingesteld hebt dat je de mail van maximaal 3 dagen terug wilt ophalen zullen berichten ouder dan 3 dagen automatisch verdwijnen.

Voor het geluid heb je tijdens het bellen een extra geluidsregeling. Tijdens het bellen al het geluid harder gezet? Daarnaast kan zacht geluid ook aan de spreker en gebruikte netwerk liggen.

Dat s2u2 niet goed werkt komt eerder door het programma dan door de HTC Touch Diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik zat zo wat te denken... jullie klagen over de batterijtijd... al na een uur was er een streepje weg...
Ik vraag me eigenlijk af, als je 3 streepjes hebt en er valt er 1 weg, of je dan effectief 30% van je batterij kwijt bent...
Ik weet nog dat ik met mijn sony Ericson GSM nog 2dagen verder kon, ook al was de batterijindicatie al lang weg....

Wat ik vandaag ontdekte... als er in je contacten een telefoonnummer staat zoals 02/123456, dan kiest de diamon alleen 02 om te bellen, de rest valt gewoon weg.
verander in 02123456 en alles gaat perfect.

Ikke ben nog altijd tevreden hoor, maar moet nog veel leren.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:34:
[...]

je moet even je proxy uitschakelen van vodafone, dan werkt 't (als het goed is) als 'n trein!

start > instellingen > verbindingen > verbindingen

onder t kopje "Vodafone GPRS" bij "Mijn Proxyserver instellen"

zet het vinkje bij "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet" uit

succes.
Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht toch echt dat ik dit al geprobeerd had. Maar inderdaad het is de oplossing voor dit probleem. Bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weg..
ROM VERSION: 1.37.707.1 WWE
ROM Date: 06/10/08
Radio Version: 1.00.25.03
Protocol Version: 52.26a.25.09H

[ Voor 68% gewijzigd door DaannO op 19-06-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
jarsiv schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:14:
Heeft iemand hier een oplossing voor Ik heb een nederlandse Rom. Ik heb in de auto een Parrot zitten, ik kan wel via parrot bellen, echter als ik gebeld word gaat hij niet via de Parrot
Nav jouw verhaal heb ik het gisteren even uitgeprobeerd. Heb de nederlandse rom en een parrot 3100 met ik meen rom 4.17 er op.

Bij mij werkt het gewoon normaal met als voordeel dat het telefoonboek nu eindelijk werkt zoals het zou moeten, 1 naam met meedere nummers er onder.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:23:
Volgens mij moet je de parrot updaten, alleen ware het niet dat dit moeilijk gaat aangezien je eerst iets moet kopen voor de update (heel soms hebben dealers ook zo'n apparaatje). Check hun site maar is
Je kunt gewoon via software (bij Parrot te downloaden) en een BT verbinding de rom opdaten.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar zijn er nu twee 1.37 roms in omloop.

asia rom:
ROM VERSION: 1.37.707.1 WWE
ROM Date: 06/10/08
Radio Version: 1.00.25.03
Protocol Version: 52.26a.25.09H

europe rom:
ROM Version:137.405.1 WWE
ROM Date :10/06/08
Radio Version:1.00.25.03
Protocol Version:52.26a.25.09H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat info over de laatste rom

En weg.. We staan dus nogmaals alleen links toe naar officiële site van HTC voor roms :)

[ Voor 130% gewijzigd door DaannO op 19-06-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slange
  • Laatst online: 26-08-2024
adewidt schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:51:
[...]

Hoe heb je de mail ingesteld staan? Als je ingesteld hebt dat je de mail van maximaal 3 dagen terug wilt ophalen zullen berichten ouder dan 3 dagen automatisch verdwijnen.

Als ik met mijn laptop de mail ophaal verdwijnt het ook van de server, als ik dan mail ophaal via de td verdwijnen de mails ook van mijn td.

Voor het geluid heb je tijdens het bellen een extra geluidsregeling. Tijdens het bellen al het geluid harder gezet? Daarnaast kan zacht geluid ook aan de spreker en gebruikte netwerk liggen.

die instelling staat al op maximaal maar is toch nog te zacht en dit geldt voor iedere beller.

Dat s2u2 niet goed werkt komt eerder door het programma dan door de HTC Touch Diamond.
Omdat het programma niet 100% werkt blijf ik oproepen per ongeluk negeren en moet ik iedere keer teugbellen.

ik hoop dat er eerdaags oplossingen voor komen, intussen vindt ik het wel een geweldig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind ik welke rom ik heb...
Kan het upgrade niet bij bvb PDASHOP zelf gebeuren kwestei van garantie-problemen?

CU all
JP

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 19-06-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 00:07
Maar hoe doen jullie het dan met TomTom europe. Ik heb een beetje rondgekeken en zie dat die TomTom al gauw bijna 2 GB is met alle kaarten. Dat neemt dan meteen de helft van al je egheugen in beslag... of wordt dit op een of andere miraculeuse wijze kleiner als je het installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Laatst online: 10-09 19:44
Zal eens kijken of ik de parrot geupdate krijg thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:53:
Maar hoe doen jullie het dan met TomTom europe. Ik heb een beetje rondgekeken en zie dat die TomTom al gauw bijna 2 GB is met alle kaarten. Dat neemt dan meteen de helft van al je egheugen in beslag... of wordt dit op een of andere miraculeuse wijze kleiner als je het installeert?
Waarom zou het kleiner worden? :) Het blijft gewoon de grootte zoals het is op je cd/dvd van TomTom. Wat is het probleem precies?

[ Voor 60% gewijzigd door J0YR1D3R op 19-06-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
of wordt dit op een of andere miraculeuse wijze kleiner als je het installeert?
Mijn TT6 Europa neemt iets meer dan 1gig in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
ja dit klopt,
op mijn computer was de europamap 1,7 gig, op mijn microsd 980 mb (voor mijn htc Touch)

vraag me niet hoe het kan

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig of met de elite rom het geluidsprobleem die ik(en sommige andere) heb tijdens het bellen. Ik klink namelijk schor volgens de personen aan de andere kant van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn ondertussen de ervaringen van iedereen wat betreft batterijduur?
Ik heb m vanochtend van de lader afgehaald om 10u sharp en daarna een paar smsen gestuurd en enkele korte gesprekken gevoerd. eventjes spelletje gespeeld en het weer opgehaald. wifi etc staan uit.
Ik zit nog maar met 40% over...
Is dit herkenbaar of minder/meer dan wat jullie zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
J0YR1D3R schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:55:
[...]

Waarom zou het kleiner worden? :) Het blijft gewoon de grootte zoals het is op je cd/dvd van TomTom. Wat is het probleem precies?
Het probleem is dat je dan meteen de helft van je interne geheugen wat niet uitbreidbaar is, kwijt bent aan één programma. Maar het wordt dus wel kleiner.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je anders geen kaarten per land installeren? Neem aan dat de meeste mensen totaal geen behoefte zullen hebben aan heel europa. Het enige wat ik bv wil is NL en eventueel Spanje en Frankrijk maar de rest zal me een zorg wezen.

Hoe zit het trouwens met officieele htc roms? ik neem aan dat die sowieso gaan komen? maar moet je dan ook je dan ook die hardspl geinstalleerd hebben om dat te installeren? Dat is opzich toch vreemd of niet? je zou denken dat je officieele roms toch ''normaal'' kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:34:
weet iemand toevallig of met de elite rom het geluidsprobleem die ik(en sommige andere) heb tijdens het bellen. Ik klink namelijk schor volgens de personen aan de andere kant van de lijn.
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar.
Zonet iemand gebeld die mijn normale stem vrijwel niet kent en ook die begon over of ik verkouden was, of dat ik mogelijk in een auto zat oid, aangezien ik soms wegviel en verkouden klonk.
Eigenlijk het grootste nadeel tot nu toe IMHO.
gebruikershaes schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:38:
[...]

Het probleem is dat je dan meteen de helft van je interne geheugen wat niet uitbreidbaar is, kwijt bent aan één programma. Maar het wordt dus wel kleiner.

Tnx
Met route66 Europa ben je dus wel de helft van je 4 GB ruimte kwijt.
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:46:
[...]

Hoe zit het trouwens met officieele htc roms? ik neem aan dat die sowieso gaan komen? maar moet je dan ook je dan ook die hardspl geinstalleerd hebben om dat te installeren? Dat is opzich toch vreemd of niet? je zou denken dat je officieele roms toch ''normaal'' kan installeren?
In een thread op XDA-developers (welke ik hier niet zal linken, DaanO je kunt de blauwe inkt nog even dicht laten ;) ) is aangegeven dat in Azie in elk geval de roms niet meer via de site van HTC zouden gaan, maar dat je naar een winkel toe moest voor een upgrade. Zijn vermoeden was dat dat mogelijk in de rest van de wereld ook wel zo zou gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door TD-er op 19-06-2008 16:50 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Officiele roms zullen naar mijn mening niet uitkomen voor de "gewone" man, maar kun je dus eventueel krijgen bij een HTC center. Deze zullen hem dus voor je flashen. Want ook met de TC heb ik nog nooit een rom update gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:38:
[...]

Tnx
Ik zal vanavond eens kijken of mijn Benelux map net zo groot/klein is als op mijn pc, mijn verwachting is van wel. En daarnaast ben ik het eens met bovenstaande, dat het misschien handiger is een aantal losse kaarten te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mijn TT benelux map is 200mb. Goed te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-04 09:36
Ik kan dus bij Route66 niet kaarten ervan af halen? en later er weer opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:35:
Hoe zijn ondertussen de ervaringen van iedereen wat betreft batterijduur?
Ik heb m vanochtend van de lader afgehaald om 10u sharp en daarna een paar smsen gestuurd en enkele korte gesprekken gevoerd. eventjes spelletje gespeeld en het weer opgehaald. wifi etc staan uit.
Ik zit nog maar met 40% over...
Is dit herkenbaar of minder/meer dan wat jullie zien?
Dat is niet herkenbaar eigenlijk. Probeer eens het Advanced Config programma, en zet daar álle energie besparende managementopties aan. Dit zal zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Energie besparende opties uitzetten? Zorgt dat er juist niet voor dat je méér energie gaat verbruiken? Ik heb daar in ieder geval nog niets over gelezen, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik gedaan, alle opties behalve de SD-memory power saving staan aan.

Wat voor tijden halen jullie met wat voor gebruik, zou fijn zijn om wat voorbeelden te zien om me op te richten. Anders moet ie misschien terug..ben ik weer een paar weken verder voordat je er iets van hoort natuurlijk en daar zit ik niet zo op te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik denk er ook over na dit prachtding te kopen. Verwachten jullie dat de prijs nog gaat dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
Hansvd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:24:
Ik denk er ook over na dit prachtding te kopen. Verwachten jullie dat de prijs nog gaat dalen?
Wij van WC eend verwachten dat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Aangezien je niet zomaar zelf kunt horen hoe goed of hoe slecht de geluidkwaliteit is, heb ik net even met de TD mijn eigen nummer gebeld en dit met Asterisk opgenomen.
Opname 1 - gewoon alleen toestel gebruikt
Opname 2 - met Bluetooth headsetje en telefoon in de hand
Opname 3 - met gewone DECT telefoon Het signaal van deze telefoon moet ook eerst gedigitaliseerd worden door dezelfde SPA-3102 als waar de buitenlijn op zit.
Opname 4 - Nu met mijn Telfort sim in mijn oude Nokia 6680

Ik vind de kwaliteit van de TD nou niet echt geweldig en snap nu heel goed waarom mensen klagen over de verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door TD-er op 19-06-2008 17:51 . Reden: Extra opname vanaf Nokia 6680 toegevoegd ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Heb hem gisteravond besteld. Alle contract zooi ingestuurt met de email zodat het lekker snel gaat krijg ik vanmiddag dit:
Uw orderstatus is gewijzigd naar Contract ontvangen.
Wij hebben uw contract ontvangen.
Uw bestelling wordt uitgeleverd zodra het bestelde product op voorraad is en uw contract (en eventuele aanvraag nummerbehoud) is goedgekeurd door de provider. U wordt per email op de hoogte gehouden van de verdere verwerking van uw order.

U ontvangt van ons een email zodra uw order volledig is verwerkt. Indien u bij het abonnement een nieuwe GSM krijgt dan ontvangt u ook een barcode waarmee u uw zending bij TNT post kunt volgen.
Tussen de regels door: Niet op voorraad meer lijkt het. Las gisteravond 10 minuten na mijn bestelling ook dat bij hi de telefoon op is en daar heb ik hem besteld via studentmobiel.nl.

Ligt het aan mij of is het erg krom dat er geen roms uitkomen officieel van htc die je er zelf kan opzetten? Mij lijkt dat wij niet de enigste zijn met stem/snelheid/ontvangst problemen?

@TD-er
Damn dat klinkt toch vrij beroerd. Hopelijk doet mijne het gewoon normaal (vingers gekruisd)

[ Voor 13% gewijzigd door wontcachme op 19-06-2008 17:46 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:49

vr6-only

Blub Blub

Ik kreeg vandaag weer een klacht over de verbinding!

Nieuwe sim heeft dus niet geholpen en zo te zien ligt het toch echt aan KPN!

Zit je bij Telfort, dan is dat ook KPN!

Gewoon massaal klagen bij KPN, want de verbinding is indd heel erg slecht.

Bellen naar en andere KPN klant gaat wel weer goed.

Als ik de simkaart van mijn vriendin gebruik (tmobile) dan is er niets aan de hand!
Ondanks dat de ontvangst slechter is (2 streepjes tmobile, 5 strepen KPN)

[ Voor 24% gewijzigd door vr6-only op 19-06-2008 17:49 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:43:
Aangezien je niet zomaar zelf kunt horen hoe goed of hoe slecht de geluidkwaliteit is, heb ik net even met de TD mijn eigen nummer gebeld en dit met Asterisk opgenomen.

[knip]opnames[/knip]

Ik vind de kwaliteit van de TD nou niet echt geweldig en snap nu heel goed waarom mensen klagen over de verbinding.
Dit klinkt inderdaad niet goed. Maar dit ligt voor zover ik heb kunnen teruglezen op verschillende fora (waaronder XDA) niet aan de kwaliteit van de microfoon. Het hangt af van de band waarover je belt, en daarmee van de provider.

Overigens heb ik eerder deze middag (zoals je weet ;)) Route66 geheel geïnstalleerd en nu ook werkend gekregen. Aangezien het mijn eerste ervaring is met Route66 heb ik geen vergelijking. Wel vind ik hem enige tijd na het opstarten nog vrij traag en niet-reactief. Tevens duurt een GPS lock ook nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:59:
[...]

Dit klinkt inderdaad niet goed. Maar dit ligt voor zover ik heb kunnen teruglezen op verschillende fora (waaronder XDA) niet aan de kwaliteit van de microfoon. Het hangt af van de band waarover je belt, en daarmee van de provider.
De laatste opname -met de Nokia- is via dezelfde provider, zelfde sim, zelfde locatie, etc. Enige verschil is de gebruikte foon.
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:59:
Overigens heb ik eerder deze middag (zoals je weet ;)) Route66 geheel geïnstalleerd en nu ook werkend gekregen. Aangezien het mijn eerste ervaring is met Route66 heb ik geen vergelijking. Wel vind ik hem enige tijd na het opstarten nog vrij traag en niet-reactief. Tevens duurt een GPS lock ook nog wel even.
Bij mij duurt het wel even voor je binnen een fix hebt, maar zodra ik even naar buiten loop, heb ik elke keer binnen 10 sec een fix.
Heb je met QuickGPS wel de sat-posities gedownload? Dat scheelt enorm in de tijd die je nodig hebt om een fix te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 21:07
Ik heb nu een HTC Tytn. Beviel altijd goed. Nu kan ik mijn contract verlengen en denk sterk aan deze telefoon. Mooie specificaties en een stuk kleiner dan mn oude telefoon. Ik droeg mijn oude telefoon altijd on het orginele tasje, wat erbij zat. Met magneetjes. heel handig. De telefoon is te groot om in de broekzak te hebben en het is gelijk een goede bescherming voor de telefoon en het display. Deze telefoon is een stuk kleiner. en zal theoretisch wel in mn broekzak passen. Alleen ben ik wel bang voor beschadiging, vooral van het display. Hoe nemen jullie deze telefoon mee? In een tasje aan de riem of allemaal onbeschermd in de broekzak? Ik vind het ook niet lekker lopen met zo'n ding in de broekzak van mn spijkerbroek. Ik begreep ook dat er geen tasje voor aan de riem bij deze telefoon zit? Zijn er nog mooie tasjes te koop waar de HTC Diamond mooi in past, mooi strak aan de riem of zo?

Ook zit ik eigenlijk nog wel te kijken naar de grootte broer, de Touch Pro, Heeft ook een paar mooie pluspunten, waaronder een handig toetsenbord. Is weer wat duurder en een stuk dikker en zwaarder. Werkt dat on-screen toetsenbordje van de diamand in de praktijk een beetje goed? Ik sms soms. speel graag met instellingen en nieuwe programmaatjes op de telefoon. Ook wil ik nog remote desktop voor mekaar krijgen met mijn PC. Dus wat is dan een betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Ik hoor van veel mensen dat de Touch Diamond erg traag aanvoelt, hoewel dit gedeeltelijk opgelost wordt door registry-tweaks en een andere ROM. Geldt deze traagheid alleen voor de TouchFLO omgeving? Als in, is Windows Mobile wel snel genoeg (t.o.v. vergelijkbare toestellen), of heeft deze ook last van 'lag'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag allemaal.
Ik heb een vraagje over de navigatie op de 3700.
Ik heb nu route66 er op.
Maar hoorde dat Route gebruikt van internet voor de kaarten.
En dat dit in het buitenland erg duur is.
Nu hoorde ik dat de tomtom voor de mobile dit niet heeft.
Graag wat advies van jullie.
Wat kan ik het beste gebruiken.
Alvast van harte bedankt.
Jacqueline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Als je de TF3D uit zou zetten, dan vliegt de pda als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:22:
Goedendag allemaal.
Ik heb een vraagje over de navigatie op de 3700.
Ik heb nu route66 er op.
Maar hoorde dat Route gebruikt van internet voor de kaarten.
En dat dit in het buitenland erg duur is.
Nu hoorde ik dat de tomtom voor de mobile dit niet heeft.
Graag wat advies van jullie.
Wat kan ik het beste gebruiken.
Alvast van harte bedankt.
Jacqueline
Route66 gebruikt bijna 2 GB aan ruimte voor de kaarten, dus ik zou niet weten waarom je daarvoor een internet connectie zou moeten gebruiken.
Google-earth gebruikt wel heel actief een internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb tomtom op mijn diamond gezet en een keer quickgps geladen, en krijg zelfs binnen (bij een raam) binnen 15 sec verbinding.
Wel valt me op dat op mijn oude Touch met gps bluetoothmuis met dezelfde tomtom 6 sneller was met adressen laden en hij was nauwkeuriger. Mijn diamond lijkt wel 15 meter achter te liggen op de exacte positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ik raad Sygic aan! Veel beter dan de inmiddels bejaarde TomTom navigator voor WM.

Hele pakket inclusief europa kaart uit 2008 voor iets van 60 euro te koop! Dat vind ik niet duur.

[ Voor 47% gewijzigd door vr6-only op 19-06-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe de standaard browser in de touch-flo omgeving aanpassen naar IE ipv opera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:25:
Heb tomtom op mijn diamond gezet en een keer quickgps geladen, en krijg zelfs binnen (bij een raam) binnen 15 sec verbinding.
Wel valt me op dat op mijn oude Touch met gps bluetoothmuis met dezelfde tomtom 6 sneller was met adressen laden en hij was nauwkeuriger. Mijn diamond lijkt wel 15 meter achter te liggen op de exacte positie.
Bij Google maps wordt mijn positie steevast een meter of 6 te veel naar het westen weergegeven. Hij doet het zo consequent dat het niet meer lijkt op 'ruis' die leidt tot afwijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:32:
[...]

Bij Google maps wordt mijn positie steevast een meter of 6 te veel naar het westen weergegeven. Hij doet het zo consequent dat het niet meer lijkt op 'ruis' die leidt tot afwijkingen.
Dan heb je nog geluk. Bij mij geeft die mijn locatie minstens een halve kilometer van mij vandaan..

Heb verder nog met TomTom lopen kloten en kwam er achter dat deze alleen in combinatie kan met externe GPS ontvanger. Klopt dit? Of heb ik een gare versie? Het gaat om navigator 6

[ Voor 18% gewijzigd door gebruikershaes op 19-06-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
marco899 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:08:
[...]

Wellicht wat vreemde software geinstalleerd? Bij mij werkt zowel focus bij een tweede foto alsmede de pijltjestoetsen gewoon goed.
Heb volgende zaken geinstalleerd:
- total commander
- coreplayer
- handitv
- google maps
- schap's advanced configuration tool
- simbsoft volleybal
- sprite backup
- tomtom 6

Iemand een idee of het niet werken van de pijltjestoets en de focus van de camera door 1 van deze programma's wordt beinvloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
gebruikershaes schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:49:
[...]

Dan heb je nog geluk. Bij mij geeft die mijn locatie minstens een halve kilometer van mij vandaan..

Heb verder nog met TomTom lopen kloten en kwam er achter dat deze alleen in combinatie kan met externe GPS ontvanger. Klopt dit? Of heb ik een gare versie? Het gaat om navigator 6
Is al verschillende keren aan bod gekomen. Zou moeten werken met als instelling "andere bluetooth gps-ontvanger" en kies dan com4. Bij mij werkt dit prima. Misschien eerst even een GPS update downloaden via quickgps en dan naar buiten. Ik heb bij het raam de 1e keer al met een minuut een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Is er nou trouwens al iemand die echt SPIJT heeft van het kopen van een Touch Diamond?

Ik eigenlijk helemaal niet, behalve de accuduur bevalt het toestel me prima.

Hoe zit het met jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Nipje schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:06:
Is er nou trouwens al iemand die echt SPIJT heeft van het kopen van een Touch Diamond?

Hoe zit het met jullie ?
Ben ook wel tevreden behalve de accuduur, focus en de pijltjestoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25

Hoe zit het met jullie ?
Ik vind de TD echt een superapparaat. Heb hem nu een week, en ben nog steeds onder de indruk van de kwaliteit van het ding. Een ongelooflijk scherp scherm, een heleboel gebruiksvriendelijke features die een indicatie zijn van de zorg waarmee deze telefoon is ontworpen (zoals bijv het muten van je telefoon als je hem omkeert, het uitschakelen van het scherm zodra je de telefoon naar je hoofd brengt, het automatisch aanpassen van de backlight sterkte op het omgevingslicht, etc!) erg mooi allemaal! Dit is een top telefoon, en daarnaast is het vanwege het feit dat het WM is, en er een sterke community-drive is (zoals XDA developers) een telefoon die nog veel zal worden getweaked en aangepast. Echt top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er

Hoe zit het met jullie ?
Spijt mischien nog niet, maar zojuist mijn ouders en mijn oma aan de lijn gehad en die heb ik maar even terug gebeld met de vaste lijn, want de geluidskwaliteit was dusdanig dat ze mij echt niet konden verstaan.
Als dit niet te verbeteren is, heb ik zeker wel spijt want het is in eerste instantie toch echt een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2021
Maar is TD-er de enige met zo'n beroerde verbinding want verder lees ik er niet zo ontzettend veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaulSe schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:42:
Maar is TD-er de enige met zo'n beroerde verbinding want verder lees ik er niet zo ontzettend veel over.
Me too.

Heb een nieuwe SIM aangevraagd van Telfort, misschien dat dat wat verschil maakt. Anders is het een maandje afwachten tot mijn nieuwe Vodafone abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gelieve de discussie in dit topic te beperken tot de TD. Discussie over het bereik van providers hoort in Telecomproviders. :)

@ hieronder: dat had ik er idd nog niet uitgehaald. Aangezien de link met de TD blijkbaar aanwezig is, kan die discussie idd wel in dit topic. :)

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 19-06-2008 21:07 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dus als ik een discussie start over wat voor merk hoes voor de TD, moet ik dan een nieuwe topic openen?? "Welke hoes voor de Touch Diamond topic".

Dit gaat over welke providers problemen hebben met de TD.
Misschien dat mijn Nederlands zo slechts is, maar dit heeft toch echt te te maken met de Touch Diamond, namelijk ervaringen!

@pven:

vriendelijk dank :)

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 19-06-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met jullie ?
Ja, ik heb wel spijt moet ik zeggen. Het is een heel mooi ding, voelt fijn aan en er zijn een hoop dingen die leuk werken maar ik moet ook zeggen dat ik t niet relaxed vind om elke dag mijn telefoon uit en aan te moeten zetten om m een beetje werkend te houden. Bijvoorbeeld volume dat ineens dramatisch anders is, weigeren automatisch een internetverbinding te maken etc...
Daarbij dan ook elke keer mijn sim-contacten weer uit moeten zetten via advanced config en met name de accu die het met moeite 12u uithoudt. Daar wordt ik niet echt blij van.
ik heb nog niet veel vergelijkingmateriaal van met name de accu (iemand nog een voorbeeld van verbruik versus accuduur?) maar over het algemeen zie ik daar niet veel andere ervaringen mee..

Gelijk ook nog een vraag: zou een slechte batterijtijd liggen aan de telefoon of aan de accu op zich? Eventueel een tip voor een programma waar ik dat mee kan meten ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:49:
[...]

Had er eerst ook last van,flink ernaast zitten
toen de baudsnelheid verandert en nu doet ie het goed

zo dus:
andere NMEA GPS-ontvanger
GPS-baudsnelheid 4800 op COM 4
en klaar......

Zit zelf nog wel gigantisch te klooien om een eigen geluidje (mp3) voor de sms en mail in te stellen.
Heb echt in alle mappen (zowel als USB als Active Sync. gekeken,maar nergens zie ik de standaard geluidjes staan, zodat ik in die map mijn eigen tones erbij kan zetten)

Heb op dit forum daarover nog niks kunnen vinden, maar kan me niet voorstellen dat ik dus de enige ben die dat wil veranderen.

Bij de standaard sms geluiden staan er ook meer dan bij mn standaard mail geluiden........... vaag toch ? Of zou de TD die geluiden uit een database halen...........?

Wie O Wie Weet Raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Zet ze in de Windows-map, dan zouden ze ook zichtbaar moeten worden bij het selecteren van een toon.

Disclaimer: dit werkt in WM5, niet zeker in WM6 maar volgens mij wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Bra-Jo op 19-06-2008 21:40 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janegsm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:21
Ik heb een BT stereo headset Jabra BT810, werkt goed, tenminste op de Touch Cruise werkte ie perfect ook met PocketMusic. Op de Diamond niet oke, als ik nu op knoppie op de headset druk start ie WMPlayer. Weet iemand of het een instelling is of je dat uit kunt zetten?

Verder heeft Pocketmusic een probleem als er een oproep binnenkomt, na ophangen hangt de Diamond :-(
(pocketmusic v 5.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik heb een touch en ik heb een mapje aangemaakt op mijn sd genaamd:

Mijn beltonen

Misschien werkt dit ook op het interne geheugen van de td

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
*weg*

Kicken binnen 24 uur is *not done*

[ Voor 81% gewijzigd door pven op 19-06-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb hem vandaag ook gekocht :) Voelt allemaal goed aan enzo en ik vind het echt niet traag ofzo. Oke het is niet zoals mijn c2q maargoed wat wil je? Ik vind het zeker niet onwerkbaar traag gaan.

Enige probleem is dat ik geen kut van dat hele apparaat snap. Ik kan bv echt niet bij de instellingen van mijn gprs komen en ik heb geen flauw benul hoe ik nou kan zien of de telefoon nu ook echt op mijn abbo werkt of niet (neem aan van wel, ik rag die simkaart erin en alles deed het...).

Wat me wel opvalt is dat de browser trouwens niet echt lekker het beeld draait. Als ik me telefoon schuin houd doet ie dat gewoon niet. Inzoemen gaat schijnbaar ook niet meer. Erg vaag en enorm irritant omdat er volgens mij gewoon geen reden voor is (maargoed het blijft windows, 3 kwart van de dingen die gebeuren in windows hebben geen reden).

Is er misschien ergens een guide voor windows mobile voor n00bs?

Viel me trouwens wel op dat de adio booster bij mij wel gewoon audio booster heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Wellicht heb jij een nieuwere ROM dan de 1.35.xxxx?

Zou je dat ff kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matvkeulen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:05:
[...]

Is al verschillende keren aan bod gekomen. Zou moeten werken met als instelling "andere bluetooth gps-ontvanger" en kies dan com4. Bij mij werkt dit prima. Misschien eerst even een GPS update downloaden via quickgps en dan naar buiten. Ik heb bij het raam de 1e keer al met een minuut een fix.
Ik heb ook TT draaien, maar met 'andere nimea ontvanger'. Ik ook BR 4800 en COM4. Geen problemen, al valt me de snelheid van het berekenen van de route wat tegen, eigenlijk gelijk aan de P3300 terwijl die op papier een veel tragere processor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 19:57
Ik heb spijt van mijn elite 1.0 update :(
achteraf blijkt er niets beter/sneller te zijn als mijn vorige 1.35.xxx
Ook gewoon 54% met touchflow open, camera die snel (genoeg) reageerde en de nieuwe heeft ook af en toe korte pauzes bij het omschakelen naar bijvoorbeeld muziek. (nu music)

maar het ergste komt nog: SCUMMVM werkt niet meer! no more monkey island! :o :X

iemand die mij kan verwijzen naar de officiele NL firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:07:
Wellicht heb jij een nieuwere ROM dan de 1.35.xxxx?

Zou je dat ff kunnen checken?
1.35.404.4 datum 05/30/08

Is trouwens wel in de windows menu's dat er audio manager staat, in de touchflow heb ik het nog nergens zien staan (of staat het daar niet?).

En hoe kan je ook alweer dingen installeren? gewoon bestandjes erheen kopieren en dan vanuit de verkener oid opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

etimm schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:13:
Ook gewoon 54% met touchflow open, camera die snel (genoeg) reageerde en de nieuwe heeft ook af en toe korte pauzes bij het omschakelen naar bijvoorbeeld muziek. (nu music)

Probeer de 137 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 19:57
is die nederlands dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij die nu?
Ben benieuwd of die beter is als de Elite, met de bt die nu werkt etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ben ermee bezig...twijfel of ik het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ik zit in het zelfde schuitje.
Hij staat op mijn bureaublad, maar twijfel nog.
Ik vind die Elite perfect, maar mag altijd beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die ervaring heeft met Sprite back-up?
Is het bijvoorbeeld mogelijk daarmee een ROM flash terug te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:31:
Is er iemand die ervaring heeft met Sprite back-up?
Is het bijvoorbeeld mogelijk daarmee een ROM flash terug te draaien?
Nee is niet mogelijk, hij slaat alleen bestanden en programma's op die je erop hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hmm Invalid Vendor ID krijg ik...oftewel, ik MOET de hard-spl installeren. Even nog over nadenken dan. En probleem is dat ik Vista heb, en dat ging weer niet lukken :(

[ Voor 24% gewijzigd door Yzord op 19-06-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
etimm schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:13:

Hier werkt ScummVM gewoon (NL ROM), wel met een ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Indien er ooit iemand de originele ROM dumpt, dan kun je deze opnieuw flashen en zo kan de fabrikant ook niet zien dat je ermee gekloot hebt!

M.a.w. garantie is dan nog geldig!

ROM boeit mij niet zo. Huidige snelheid voldoet prima. Er mag wel een nieuwe radio uitkomen, want de ontvangst van de TD is bagger!

Vergelijking:

TD: 3G geen of 1 of 2 streepjes op mijn kamer
N82: 3G vol ontvangst
Artemis: 3G 4 strepen (5 is max)
TyTn II: 3G 4 en soms 5 strepen
Sim: zelfde sim geprobeerd in alle toestellen
Provider: Hi/KPN

[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 19-06-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

vr6-only schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:41:
Indien er ooit iemand de originele ROM dumpt, dan kun je deze opnieuw flashen en zo kan de fabrikant ook niet zien dat je ermee gekloot hebt!

M.a.w. garantie is dan nog geldig!
Dan zal er toch echt eerst een rollback spl moeten komen, anders pakken ze je op je bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:04:
De laatste opname -met de Nokia- is via dezelfde provider, zelfde sim, zelfde locatie, etc. Enige verschil is de gebruikte foon.
Het lijkt er op dat er in de telefoon softwarematig iets misgaat bij gebruik van bepaalde banden, want de opnamekwaliteit an sich is wel in orde. Het is ook niet bij elke provider zo. Ik denk dan ook dat dit wel opgelost kan worden. Maak ik me voorlopig nog niet heel veel zorgen om.

Over de Route 66 nog. Ik had inderdaad al de GPS coördinaten ververst, dus daar ligt het niet aan. Het ging net alweer wat sneller. Scrollen op de map om een beetje rond te kijken draait alleen weer niet zo soepel, dus daar houd ik gewoon lekker GoogleMaps voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Brabo-Joossie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:39:
Zet ze in de Windows-map, dan zouden ze ook zichtbaar moeten worden bij het selecteren van een toon.

Disclaimer: dit werkt in WM5, niet zeker in WM6 maar volgens mij wel.
Zat zelf ook te pielen met een geluidje voor nieuwe mail. Kopieren naar de windows map werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aub geen standaard vragen meer vragen, eerst even wat eigen inzet tonen!

[ Voor 77% gewijzigd door DaannO op 19-06-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik in hemelsnaam die lompe woordvoorstel troep uit in de browser? dat ding blijft iedere keer dingen als fo, dd etc aangeven. Hoepel op, ik wil gewoon typen!. Heb het in de windows instellingen al uitgezet maar dat helpt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2021
vr6-only schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:41:
ROM boeit mij niet zo. Huidige snelheid voldoet prima. Er mag wel een nieuwe radio uitkomen, want de ontvangst van de TD is bagger!

Vergelijking:

TD: 3G geen of 1 of 2 streepjes op mijn kamer
N82: 3G vol ontvangst
Artemis: 3G 4 strepen (5 is max)
TyTn II: 3G 4 en soms 5 strepen
Sim: zelfde sim geprobeerd in alle toestellen
Provider: Hi/KPN
Ergens in deel 2 heb ik onderstaande zien staan. Wellicht dat dit werkt voor je ontvangst. Ben benieuwd.
Klik op je netwerk icoon boven op je scherm.> je krijgt je provider naam te staan. Onderin staat er instellingen. Klik je daar op dan krijg je een hoop tabbladen (onderin) en dan ga je naar de tabblad "band". Daar zie je bovenin "selecteer uw type netwerk" staan, die staat standaardop "auto".

zet die op "gsm" en sla het op. let wel op dat ook echt word opgeslagen. grote kans dat je bereik nu meer strepen laat zien. Maar of je daarmee ook 3g instellingen teniet heb gedaan weet ik niet. maar bereik is nu gewoon veel beter.

[ Voor 7% gewijzigd door PaulSe op 19-06-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:56:
[mbr]Aub geen standaard vragen meer vragen, eerst even wat eigen inzet tonen![/]
Op deze vraag heb ik nog geen antwoord gezien hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik m'n gps ook als externe gps voor m'n laptop gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Laat ik ook eens een zeer opmerkelijk geval met jullie delen. Ik heb sinds een week nu de TD en ik moet zeggen dat mijn gevoel over deze telefoon behoorlijk heen en weer gaat. De eerste TD die ik had, was ik op gaan halen in Rotterdam op een zeer goed georganiseerde avond van de PDASHOP met Lieke van Lexmond. Toen ik savonds, zeg gerust snachts, thuis kwam heb ik mijn TD uitgepakt en tot mijn grote verbazing was deze erg beschadigd. De hele linker kant van de LCD was gekarteld en het leek net of deze met een bot mes was uitgesneden. In Rotterdam was er niet echt gelegenheid om de aankoop goed te bekijken, dus kwam ik er pas snachts achter. Dezelfde nacht nog een mailtje naar de PDASHOP en de volgende dag werd alles gelukkig goed geregeld.

De TD die ik nu heb geeft een beetje een wisselend beeld. Gelukkig is hij onbeschadigd (lol) maar er is meer. I.c.m. met mijn Windows Vista Ultimate UK verloopt eigenlijk alles goed. De sms reminder, die niet werkte, heb ik opgelost met spb software, die het altijd doet. De batterij doet ook een beetje waus, dan denk je "och het valt allemaal wel mee" en soms denk je "nu al leeg"...? En niet te vergeten de geheugen-lekkage was natuurlijk ook bij mij aan de orde. Verder een leuk en mooi apparaat met leuke features.....maar...

Afgelopen nacht om 12 uur precies, begon de telefoon raar te doen...in beeld stond: TouchFlo3D wordt gestart (hij kwam uit standby) en verder gebeurde er niks...niets deed het nog alleen die melding..????

Enigzins ontdaan (en ja ik geef toe ik dacht non de j... wat nu weer) besloot ik de telefoon gewoon middels de aan en uit knop uit te zetten, en waarachtig dat ging nog. Vervolgens ben ik de hond uit gaan laten en heb ik de TD zo een half uur laten liggen. (jaja flinke hond....of mooie buurvrouw..??) Toen ik thuis kwam kon ik het niet laten om de TD weer aan te zwengelen en nu komt het:
SINDSDIEN GAAT ALLES OKEE!! De telefoon werkt top, het geheugen blijft hangen rond de 60%, de sms reminder doet het ineens, hij wordt niet traag....?????? Als ik gezten had was ik accuut van mijn stoel gevallen. De hele dag de telefoon gewoon gebruikt...batterij gedraagt zich nog goed (helaas geen % meer van hoeveel nog als bij de TYTN2) geheugen loopt niet vol en de sms reminder doet normaal...dus in standby wel signaal geven....

Na de Touch, de P4350, de Touch Cruise en de TYTN2 ben ik nu geheel verward...Het lijkt er nu op dat ik ineens, na een week, de telefoon heb die ik dacht gekocht te hebben.....WEIRD!!

Oh ja, wat me ook opgevallen is, is dat de alarmfunctie de zaak ook aardig over de zeik O-) lijkt te helpen af en toe...daarover later meer...

Oh ja..ik heb de .35 ROM... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje de touchflow uit staan. Dat maakt het hele toestel meer responsive. En het ziet er ook wel rustig uit... :) Wie weet laat ik het wel zo. Uiteindelijk ben ik voor de TD gevallen vanwege het lage gewicht, de dunne behuizing en de snellere processor.

Op mn oude P3300 kon ik de fm radio aanzetten zonder koptelefoon (luidsprekend) door in het register de key system/state/headset (o.i.d.) op 1 te zetten, de radio gaf dan de sterke zenders door. Kennelijk heeft de Diamond de headset veel harder nodig want als ik nu het zelfde doe, blijft het stil. Jammer, maar niet zo erg.

Ik ben over het algemeen prima tevreden. Er zijn een paar dingen die verbeterd kunnen worden, maar dat komt wel denk ik. Anders dan Yzord verwacht ik wel degelijk ROM updates.

Ik heb een ROM gedownload uit nieuwsgierigheid. Wat ik me nu als eerste afvraag is wat alle lettertjes en cijfertjes betekenen:

RUU_Diamond_hTC_Asia_WWE_1.37.707.1_Radio_Signed_Diamond_52.26a.25.09_1.00.25.03_Ship.exe

RUU is denk ik de naam van de updater (Rom Update Utility).
Diamond vanzelfsprekend het model,
hTC, is dit de naam van de fabrikant van de update? of de fabrikant van de telefoon?
Asia: zal wel de markt zijn waarvoor hij gemaakt is
WWE: World WIde English
1.37.707.1 Lijkt me het nummer van de ROM waarbij 1 de versie is, .37 het updatenummer, 707 de build? .1 = ???
Ik snap niet wat de Radio versie betekent. Ik neem aan dat het de radio is van de GSM-telefoon?
Heeft die aparte software?
Ship zal wel betekenen dat het de versie is die kan worden uitgeleverd.

Betekent deze naam dat het een officiële HTC update is? 1.37... zijn er nu al 37 updates uitgekomen? Dan zitten er best nog veel bugs in.

@Mesr: dan ga ik maar geen testjes doen met ROMs ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mede Tweakers.

Ik heb het toestel naast mijn normale pincode beveiligd met een wachtwoord dat werkt allemaal prima,maar hoe schakel ik het weer uit?
Ben benieuwd hoe ik het weer kan uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:34:
Beste Mede Tweakers.

Ik heb het toestel naast mijn normale pincode beveiligd met een wachtwoord dat werkt allemaal prima,maar hoe schakel ik het weer uit?
Ben benieuwd hoe ik het weer kan uitzetten
Start - Instellingen - Vergrendeling, daar moet je het kunnen veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:32:
Ik heb nu een tijdje de touchflow uit staan. Dat maakt het hele toestel meer responsive. En het ziet er ook wel rustig uit... :) Wie weet laat ik het wel zo. Uiteindelijk ben ik voor de TD gevallen vanwege het lage gewicht, de dunne behuizing en de snellere processor.

Op mn oude P3300 kon ik de fm radio aanzetten zonder koptelefoon (luidsprekend) door in het register de key system/state/headset (o.i.d.) op 1 te zetten, de radio gaf dan de sterke zenders door. Kennelijk heeft de Diamond de headset veel harder nodig want als ik nu het zelfde doe, blijft het stil. Jammer, maar niet zo erg.

Ik ben over het algemeen prima tevreden. Er zijn een paar dingen die verbeterd kunnen worden, maar dat komt wel denk ik. Anders dan Yzord verwacht ik wel degelijk ROM updates.

Ik heb een ROM gedownload uit nieuwsgierigheid. Wat ik me nu als eerste afvraag is wat alle lettertjes en cijfertjes betekenen:

RUU_Diamond_hTC_Asia_WWE_1.37.707.1_Radio_Signed_Diamond_52.26a.25.09_1.00.25.03_Ship.exe

RUU is denk ik de naam van de updater (Rom Update Utility).
Diamond vanzelfsprekend het model,
hTC, is dit de naam van de fabrikant van de update? of de fabrikant van de telefoon?
Asia: zal wel de markt zijn waarvoor hij gemaakt is
WWE: World WIde English
1.37.707.1 Lijkt me het nummer van de ROM waarbij 1 de versie is, .37 het updatenummer, 707 de build? .1 = ???
Ik snap niet wat de Radio versie betekent. Ik neem aan dat het de radio is van de GSM-telefoon?
Heeft die aparte software?
Ship zal wel betekenen dat het de versie is die kan worden uitgeleverd.

Betekent deze naam dat het een officiële HTC update is? 1.37... zijn er nu al 37 updates uitgekomen? Dan zitten er best nog veel bugs in.

@Mesr: dan ga ik maar geen testjes doen met ROMs ... :X
Tot de radio klopt het idd, de radiorom is het gedeelte dat de connectiviteit regelt van je pda. Dus GSM, UMTS en Wifi en BT. Is aparte software idd, hier zit hij er al bij dus.

Ship betekent dat hij uitgeleverd kan worden via de sites of iets anders, zeg maar gold status voor normale software :)

Zie Windows Mobile FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mijn ervaringen met de nieuwe 1.37 rom zijn tot nu toe bevredigend. De TF3D reageert beter. Als je nu met de vinger langs de hele rij afgaat dan gaat het net zo snel met de icoontjes weergeven (snappen jullie het nog :)).

Radio versie niks veranderd. Nog steeds k*t bereik ;) Opstartscherm is nu niet meer "smart mobility" maar "TOUCH Diamond". Opstartdeuntje bestaat ook nog. Het calibreren ziet er soepeler uit. GPS werkt ook goed evenals TT 6.032. Googlemaps staat ook op deze versie.

Vooralsnog kan ik niks zeggen over de memory leak, maar op ander forum zou er positief zijn gereageerd. Je moet wel hard-spl installeren voor deze rom, anders krijg je een Invalid Vendor ID error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

PaulSe schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:08:
[...]

Ergens in deel 2 heb ik onderstaande zien staan. Wellicht dat dit werkt voor je ontvangst. Ben benieuwd.

[...]
Weet ik!

Maar dat was een voorbeeld, om aan te geven dat het bereik beduidend slechter is dan andere toestellen, of het nou 3G is of GSM. Met beide is het bereik gewoon slechter.

GSM of 3G. Kwaliteit van het gesprek is gewoon bagger.

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 20-06-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:37:
[...]

Start - Instellingen - Vergrendeling, daar moet je het kunnen veranderen
Daar heb ik gekeken alleen ik kan alleen de aantal minuten veranderen voor de vergrendeling en als ik het op 0 min zet blijft de TD om het wachtwoord vragen en dat vinkie kan ik ook niet aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matvkeulen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:57:
[...]
[..rijtje software..]

Iemand een idee of het niet werken van de pijltjestoets en de focus van de camera door 1 van deze programma's wordt beinvloed?
De focus van de camera in ieder geval niet, aangezien hij dat probleem ook heeft op een compleet schoon model waarmee ik in de winkel speelde.

Verder nog iets opgevallen. Een vriend heeft nu de TD gekocht, en ik zat er even mee te spelen. Zette een liedje via Bluetooth over naar de TD, speelde hem af om de speaker in actie te horen met dat soort muziek, en verwijderde het liedje weer. Echter staat het liedje nog steeds op de eerste tab van de mediabibliotheek in die TouchFlo muziek speler (niet op andere tabs, alleen de eerste van de mediabibliotheek). Al van alles op de telefoon zelf geprobeerd om het weg te krijgen, maar het lijkt niet te kunnen. Ik heb echter de handleiding er niet op nageslagen, dus misschien staat de oplossing daar wel in... :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
vr6-only schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:00:
[...]

Weet ik!

Maar dat was een voorbeeld, om aan te geven dat het bereik beduidend slechter is dan andere toestellen, of het nou 3G is of GSM. Met beide is het bereik gewoon slechter.

GSM of 3G. Kwaliteit van het gesprek is gewoon bagger.
Aangezien ik altijd erg bang ben dat mensen me niet verstaan over een nieuwe headset, voip prog en telefoon heb ik de afgelopen week eigenlijk bijna iedereen die ik aan de lijn had gevraagd of ik goed te verstaan was.

Niemand gaf aan dat het slecht of anders was dan mijn oude nokia 6230, kpn/hi nog steeds, vanuit zuid holland naar de meeste andere provincies en italie, mensen die me kennen horen geen verschil.

* BradKing knocks on wood

Nu heb heb ook geen last van de productie issues die sommigen hebben, mijn connecties doen het lekker, ik heb eigenlijk niet zoveel gebruik dat mijn accu issues geeft (houdt het redelijk goed tweedagen uit, met een uurtje inet/youtube/spelletjes (wifi only), paar telefoontjes, beetje ebook readen, klooien met weather enzo). Staat dus redelijk vaak op standby en dan staat alles wel uit (alle progs en wifi sluit ie automatisch).

Ik heb eigenlijk alle tweaks uitgevoerd, redelijk goed door advanced config gelopen enzo, en zit nog steeds op de standaard WWE rom die erbij kwam. Ik heb natuurlijk ook wel een paar issues, zo is mijn geheugen gebruik volgens de TF3D interface eigenlijk nooit onder de 70%, maar goed ook nog niet boven de 85% gezien. Maar ik heb nog geen routeplanner erop, ik gok dat dat wel wat extra ram gebruik is.

Ik ben er gewoon eigenlijk erg tevreden mee :) En als WM noob moest ik stevig aanpoten om alles een beetje te leren en te tweaken, maar goed is nou niet echt iets wat me niet ligt... wat iemand hier al eerder zei klopt wel denk ik: het toestel werkt veel lekkerder als je tweakt. En als je dat zelf niet kan is mensen een biertje aanbieden om een keer te komen helpen zeker een goed plan :D
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De eerst volgende die hier met linkjes gaat gooien naar niet officiële roms die niet op de HTC site staan krijgt een waarschuwing! Gewoon mee ophouden, inmiddels vaak genoeg aangegeven en nou is het over!