Ik heb nu een tijdje de touchflow uit staan. Dat maakt het hele toestel meer responsive. En het ziet er ook wel rustig uit...

Wie weet laat ik het wel zo. Uiteindelijk ben ik voor de TD gevallen vanwege het lage gewicht, de dunne behuizing en de snellere processor.
Op mn oude P3300 kon ik de fm radio aanzetten zonder koptelefoon (luidsprekend) door in het register de key system/state/headset (o.i.d.) op 1 te zetten, de radio gaf dan de sterke zenders door. Kennelijk heeft de Diamond de headset veel harder nodig want als ik nu het zelfde doe, blijft het stil. Jammer, maar niet zo erg.
Ik ben over het algemeen prima tevreden. Er zijn een paar dingen die verbeterd kunnen worden, maar dat komt wel denk ik. Anders dan Yzord verwacht ik wel degelijk ROM updates.
Ik heb een ROM gedownload uit nieuwsgierigheid. Wat ik me nu als eerste afvraag is wat alle lettertjes en cijfertjes betekenen:
RUU_Diamond_hTC_Asia_WWE_1.37.707.1_Radio_Signed_Diamond_52.26a.25.09_1.00.25.03_Ship.exe
RUU is denk ik de naam van de updater (
Rom
Update
Utility).
Diamond vanzelfsprekend het model,
hTC, is dit de naam van de fabrikant van de update? of de fabrikant van de telefoon?
Asia: zal wel de markt zijn waarvoor hij gemaakt is
WWE: World WIde English
1.37.707.1 Lijkt me het nummer van de ROM waarbij 1 de versie is, .37 het updatenummer, 707 de build? .1 = ???
Ik snap niet wat de Radio versie betekent. Ik neem aan dat het de radio is van de GSM-telefoon?
Heeft die aparte software?
Ship zal wel betekenen dat het de versie is die kan worden uitgeleverd.
Betekent deze naam dat het een officiële HTC update is? 1.37... zijn er nu al 37 updates uitgekomen? Dan zitten er best nog veel bugs in.
@Mesr: dan ga ik maar geen testjes doen met ROMs ...