ik had hetzelfde probleem. download de nieuwste wmdc van de microsoft website. dit hielp voor mij.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:35:
activesync is voor windows xp
Ik heb vista pro.. Activesync is dan automatisch geinstalleerd met die andere 1000 drivers die bij vista zitten..
Windows Mobile 6.1 zou genoeg meoten zijn
En voor bij die windows xp computer. Net gedownload net geinstalleerd
IGO8 werkt niet op de TD
Verwijderd
Weet je ook waarom niet? Is het vanwege het serienummer van de SD kaart?Yzord schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:21:
IGO8 werkt niet op de TD
Of zijn er andere redenen.
tnx
Ik weet eerlijk gezegd niet waarom, maar ik lees alleen maar berichten dat het niet werkt. Dus ik dacht, laat ik het doorgeven
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398654Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:37:
[...]
Weet je ook waarom niet? Is het vanwege het serienummer van de SD kaart?
Of zijn er andere redenen.
tnx
In het vervolg mag je best zelf een berichtje plaatsen ipv alleen maar een URL te geven.
[ Voor 49% gewijzigd door pven op 18-06-2008 19:49 ]
Heb mijn telefoon even omgeruild voor een ander exemplaar. Zonder speling/backlight troubles. perfect. Nu even kijken wat ik allemaal kan gaan installeren op mijn nieuwe telefoon.Jelbo940 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:32:
En nog even een spuit11-reactie op kenny89:
Mijn Diamond heeft ook (zeer beperkte) leakage van de backlight tussen het touchscreen en de home-toets. Ik merk het eigenlijk alleen bij het vergrendelen van het toestel, als het scherm dimt maar de toetsen verlicht blijven. Lijkt me dus dat juist de verlichting van de toetsen lekt door de kier.
Voor zover ik weet had je zelf een backup kunnen maken van de rom die er origineel op zat, als je dat niet hebt zal je iemand anders moeten vragen om dat te doen.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:43:
Ik heb nu ook geflashed naar elite rom 1.0. Ik moet zeggen dat het nu zeker sneller is, en heb nog geen problemen ergens mee gehad. De achterkant van de TD "lijkt" nu ook wat minder warm te worden.
Maar ja ik mis toch wel de Nederlandse versie. Is het mogelijk om als ik dat engelse helemaal beu ben de originele Rom er weer op kan zetten of terug te krijgen???
Mijn vraag: is het waarschijnlijk dat de Elite Rom nog in een nederlandse versie uitkomt? Of in combinatie met een languagepack oid?
Hmm, dat flashen word nu wel verleidelijk. Echter zal ik dit pas doen als ik er zeker van ben dat ik erop vooruit ga. 
Vind wel dat de accessoires lang op zich laten wachten.
Verwijderd
Weet iemand hoe je meer dan 1 of 2 afspraken op je frontpage van de TD kan krijgen? Mijn hele agenda staat vol maar ik zie alleen de eerste 2.
Ik krijg steeds meer problemen met de foon. Hij wordt erg traag, zelf bij maar 65%. Telefoon gaat 1x over en direct is de verbinding weg.
M'n vriendin belt me, en op het moment dat ze ophangt gaat bij mij de telefoon pas over.
Net wilde ik een foto maken, blijft het beeld zwart. Na een softreset doet ie het weer, maar op deze manier neig ik naar een hard reset of de Elite rom.
M'n vriendin belt me, en op het moment dat ze ophangt gaat bij mij de telefoon pas over.
Net wilde ik een foto maken, blijft het beeld zwart. Na een softreset doet ie het weer, maar op deze manier neig ik naar een hard reset of de Elite rom.
ehm telefoon is net een week uit?MOAW schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:01:
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Ik ben het er wel mee eens! In ieder geval zijn er van HTC nog geen accessoires. Dat andere producenten nog geen accessoires hebben, ligt volgens mij ook aan HTC, dat heeft nagelaten om op tijd wat pre-productiemodellen rond te sturen (of dummy's of hoe dat ook werkt).
- Geen extended batterij
- Geen hoesje (HTC bedoel ik dan)
- Geen actieve houder / carkit
Zijn toch wel dingen waar ik met smart op zit te wachten...
Onthou even dat een hard reset voorlopig beter boven de elite rom, als die er namelijk opstaat kan je niet meer terug naar je orginele ROM omdat deze nog niet beschikbaar is.Vlooi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:38:
Ik krijg steeds meer problemen met de foon. Hij wordt erg traag, zelf bij maar 65%. Telefoon gaat 1x over en direct is de verbinding weg.
Hoe zit dat nu, voor zover ik weet is een hardspl uitvoeren + flash een directe verbreking van je garantie.
Iemand die daar duidelijkheid op kan geven?
Een nieuwe rom is leuk... maar als daardoor mijn garantie weggaat heb ik het er niet voor over. Helemaal niet omdat ik htc wel langer ken en een reparatie binnen 2 jaar helemaal niet ondenkelijk is.
Iemand die daar duidelijkheid op kan geven?
Een nieuwe rom is leuk... maar als daardoor mijn garantie weggaat heb ik het er niet voor over. Helemaal niet omdat ik htc wel langer ken en een reparatie binnen 2 jaar helemaal niet ondenkelijk is.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Er is een handleiding beschikbaar om een backup te maken van je ROM. Dus dan zou het wel kunnen.Tuut-Tuut schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:54:
[...]
Onthou even dat een hard reset voorlopig beter boven de elite rom, als die er namelijk opstaat kan je niet meer terug naar je orginele ROM omdat deze nog niet beschikbaar is.
Ik heb niet op XDA, noch op Tweakers een handleiding gevonden die precies uitlegt hoe je je eigen Diamond ROM kunt dumpen, en kunt reconstrueren naar een terug te plaatsen image... Als jij ergens een complete en geteste handleiding hebt dan houd ik me aanbevolen!geforce5_guy schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:58:
[...]
Er is een handleiding beschikbaar om een backup te maken van je ROM. Dus dan zou het wel kunnen.
Is er al een mogelijkheid om reserve accu's te bestellen?
Heb vandaag een nieuwe "test" gedaan. Wat minder met het ding "gespeeld" en eens getest op zogenaamd dagelijks gebruik. 's Ochtends een uurtje tomtom gedraaid, waarvan een 20 minuten met het scherm uit (powerbutton ingedrukt waardoor schijnbaar de GPS ook uitgaan, gezien hij opnieuw zijn locatie moest gaan bepalen). Gedurende deze TomTom rit ook de radio aangehad het eerste half uur, het tweede half uur de mp3 speler aangezet. Verder een 5 tal mailtjes getypt, enkele telefoontjes gepleegd (30-45 minuten gebeld) en wat agenda punten toegevoegd. Op de achtergrond checkt ie 2 mail accounts iedere 30 minuten via gprs (waarvan 1 imap, een 3-4 tal mappen, en een pop account). ActiveSync en RSShub gebruik ik iig niet meer (ook niet meer aangeraakt sinds die harde reset, wat een bagger apps zijn dat
)
Om 09.20 haalde ik hem van de prik en om 20.10 was de prik wederom op. Ik mag neem ik aan verwachten dat bovenstaande onder normaal gebruik valt. Wie heeft ditzelfde gebruikspatroon en kan aangeven hoe lang bij diegene de accu mee gaat? Want dit ga ik echt niet lang volhouden. Dan gaat ie morgen weer direct retour als de accu niet kapot is. Ik gebruik het ding nu sinds vorige week vrijdag en moet hem steevast 2-3x per dag opladen. Ik vind het persoonlijk absurd, maar wie ben ik?
Mijn SE W800i internette ik regelmatig op, luisterde ik wel es naar mp3's/radio en liet ik (helaas maar) 1 pop box iedere 30 minuten checken. Na dik 2 jaar gebruik gaat ie dan nog 1,5-2 dagen en wellicht nog wel langer mee (ik laat hem bijna nooit leeglopen).
55% en 51.81MB vrij. Moet zeggen dat ik hem meestal hoger gezien heb.
En kwa apps die ik er op geïnstalleerd heb; TomTom 6. Verder draai ik 2 mail accounts (1 imap en 1 pop box) en heb wat punten in de agenda staan. Contacten heb ik er nog nauwelijks instaan (na m'n harde reset van eergisteren omdat de mail app b0rked was). Ook heb ik nog geen enkele tweak gedaan, niet diegenen die op xda staat iig. Alleen de standaard instellingen...
Heb vandaag een nieuwe "test" gedaan. Wat minder met het ding "gespeeld" en eens getest op zogenaamd dagelijks gebruik. 's Ochtends een uurtje tomtom gedraaid, waarvan een 20 minuten met het scherm uit (powerbutton ingedrukt waardoor schijnbaar de GPS ook uitgaan, gezien hij opnieuw zijn locatie moest gaan bepalen). Gedurende deze TomTom rit ook de radio aangehad het eerste half uur, het tweede half uur de mp3 speler aangezet. Verder een 5 tal mailtjes getypt, enkele telefoontjes gepleegd (30-45 minuten gebeld) en wat agenda punten toegevoegd. Op de achtergrond checkt ie 2 mail accounts iedere 30 minuten via gprs (waarvan 1 imap, een 3-4 tal mappen, en een pop account). ActiveSync en RSShub gebruik ik iig niet meer (ook niet meer aangeraakt sinds die harde reset, wat een bagger apps zijn dat

Om 09.20 haalde ik hem van de prik en om 20.10 was de prik wederom op. Ik mag neem ik aan verwachten dat bovenstaande onder normaal gebruik valt. Wie heeft ditzelfde gebruikspatroon en kan aangeven hoe lang bij diegene de accu mee gaat? Want dit ga ik echt niet lang volhouden. Dan gaat ie morgen weer direct retour als de accu niet kapot is. Ik gebruik het ding nu sinds vorige week vrijdag en moet hem steevast 2-3x per dag opladen. Ik vind het persoonlijk absurd, maar wie ben ik?
Mijn SE W800i internette ik regelmatig op, luisterde ik wel es naar mp3's/radio en liet ik (helaas maar) 1 pop box iedere 30 minuten checken. Na dik 2 jaar gebruik gaat ie dan nog 1,5-2 dagen en wellicht nog wel langer mee (ik laat hem bijna nooit leeglopen).
Ik heb hem zojuist opnieuwopgestart en hij staat opeens bizar laag kwa geheugen verbruik;Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:50:
@ nvidia
Memory storage 78.59 MB free en program 45.04 MB
En kwa apps die ik er op geïnstalleerd heb; TomTom 6. Verder draai ik 2 mail accounts (1 imap en 1 pop box) en heb wat punten in de agenda staan. Contacten heb ik er nog nauwelijks instaan (na m'n harde reset van eergisteren omdat de mail app b0rked was). Ook heb ik nog geen enkele tweak gedaan, niet diegenen die op xda staat iig. Alleen de standaard instellingen...
Verwijderd
Dit heb ik ook niet met een standaard ROM hoor, met de Elite 1.0 nu heb ik 66.26% en 40 mb vrijjules schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:11:
[...]
Ik heb hem zojuist opnieuwopgestart en hij staat opeens bizar laag kwa geheugen verbruik;
Met Tomtom en wat andere progs
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 21:23 ]
Nou, breng hem dan maar terug want ik denk dat die van mij minder lang met een lading doet dan die van jouw. Mijn patroon: vanochtend om 7.30 uur van de lader, 2x 5 minuten gebeld, netwerkband selectie op auto (dus ook H en 3G), 15 minuten tomtom, 15 minuten garmin xt, pushmail geactiveerd en dus ActiveSync continue aan en om 18.00 uur kon hij weer aan de lader....jules schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:11:
Wie heeft ditzelfde gebruikspatroon en kan aangeven hoe lang bij diegene de accu mee gaat? Want dit ga ik echt niet lang volhouden. Dan gaat ie morgen weer direct retour als de accu niet kapot is.
Ik ga nog ff stoeien met alleen gprs ipv auto, een kijken wat dit doet en daarna pushmail uitschakelen.
Verwijderd
Ik heb het toestel vandaag even in de winkel kunnen uitproberen, aantal dingen die me toch wel opvielen;
.
- Kleiner dan verwacht, had liever nog een iets groter scherm gezien met die VGA resolutie
.
- Camera werkte niet echt lekker met het model dat ik had, één keertje kon je de focus van de camera gebruiken door je vinger op de navigatietoets te leggen, dan een foto nemen. Daarna deed de camera het alleen nog maar als je direct de knop indrukte, ook al nam je een foto van iets dat veel dichterbij stond. Zijn er meer mensen die dit soort dingen hebben gemerkt?
- Ik zou zelf de voorkeur geven aan aparte knop, hardware of softwarematig, voor de landscape modus. Die deed nu toch nog af en toe erg onverwachte dingen naar mijn mening.
Verwijderd
Vraagje. Ik heb nu Total commander geinstalleerd. ALs ik die open krijg ik een hele lijst met Windows... Temp etc... Hoe kom ik in de registy
Verwijderd
Helemaal bovenaan staat \ , daaronder staat HKLMVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:34:
Vraagje. Ik heb nu Total commander geinstalleerd. ALs ik die open krijg ik een hele lijst met Windows... Temp etc... Hoe kom ik in de registy
Plugins -> RegistryVraagje. Ik heb nu Total commander geinstalleerd. ALs ik die open krijg ik een hele lijst met Windows... Temp etc... Hoe kom ik in de registy
[ Voor 80% gewijzigd door ApOE op 18-06-2008 21:39 ]
Verwijderd
Thanks! Had ik het bijna helemaal alleen gedaan... alleen dat laatste kwam ik niet uit! Bedankt voor jullie hulp.
Dat van die camera is me ook opgevallen. Eerste keer als ik camera opstart gaat scherpstellen goed, na eerste foto heeft die er meer moeite mee. Totdat ik camera opnieuw opstart.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:32:
Ik heb het toestel vandaag even in de winkel kunnen uitproberen, aantal dingen die me toch wel opvielen;Verder wel een erg mooi toestel, en niet gigantisch duur ook. Toch kijk ik de kat nog even uit de boom
- Kleiner dan verwacht, had liever nog een iets groter scherm gezien met die VGA resolutie
.
- Camera werkte niet echt lekker met het model dat ik had, één keertje kon je de focus van de camera gebruiken door je vinger op de navigatietoets te leggen, dan een foto nemen. Daarna deed de camera het alleen nog maar als je direct de knop indrukte, ook al nam je een foto van iets dat veel dichterbij stond. Zijn er meer mensen die dit soort dingen hebben gemerkt?
- Ik zou zelf de voorkeur geven aan aparte knop, hardware of softwarematig, voor de landscape modus. Die deed nu toch nog af en toe erg onverwachte dingen naar mijn mening.
.
Verwijderd
Ik dacht het antwoord al ergens gelezen te hebben maar kan het niet terug vinden.
Als je naar de diamond belt dan reageert die wel nogal laat op de opbeller:
Je hoort 2 maal de beltoon, voor de diamond zelf begint te bellen... da's wel laat vind ik.
Kan ik dat aanpassen?
Bedankt
JP
Je hoort 2 maal de beltoon, voor de diamond zelf begint te bellen... da's wel laat vind ik.
Kan ik dat aanpassen?
Bedankt
JP
Verwijderd
Als je een SMS wil versturen en je staat in het vakje "Aan" kan je op "Menu" drukken en hier "geadresseerde toevoegen" kiezen.
Je komt in "contact selecteren"
Het vakje "Geef een naam op" vind ik wel er klein om in te "klikken" met je vinger... kan dat groter gemaakt worden? of is er een handigere manier om een contact te kiezen
Bedankt
JP
Het vakje "Geef een naam op" vind ik wel er klein om in te "klikken" met je vinger... kan dat groter gemaakt worden? of is er een handigere manier om een contact te kiezen
Bedankt
JP
Verwijderd
Nope, das een "feature"Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:05:
Ik dacht het antwoord al ergens gelezen te hebben maar kan het niet terug vinden.
Kan ik dat aanpassen?
Bedankt
JP
Misschien dat dat later nog te verbeteren valt
Verwijderd
Als je een sms begint te typen, staat de cursor in het naamvakje. Typ hier (het begin van) een naam en druk op spatie/enter. Je zult zien dat de telefoon een suggestie doet die je kunt aantippen.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:09:
Als je een SMS wil versturen en je staat in het vakje "Aan" kan je op "Menu" drukken en hier "geadresseerde toevoegen" kiezen.
Bedankt
JP
Heeft iemand een idee hoe ik al mijn contacten kan opslaan op mijn sim kaart? Alleen nummers voldoet al! Email etc is niet noodzakelijk.
Ik heb sinds gisteren een nieuwe simkaart ivm brakke verbinding naar mobiel (je klinkt net een alien kreeg ik telkens te horen
). Volgens Hi lag het aan een kapotte simkaart.
Al mijn contacten stonden op mijn simkaart, omdat ik dat toen der tijd kon selecteren om op te slaan op simkaart met de K800i. Ik zie deze optie nergens terug in WM6.1.
Ik heb ook PIMbackup gedownload, om een backup te maken van de contacten.
Tevens alle contacten gesynct met Outlook 2003. Zo heb ik in ieder geval een backup, maar het liefst wil ik deze op mijn simkaart!
Mijn reserve toestel is niet zo nieuw en daarmee kan ik niet synchroniseren met outlook 2003.
Ik heb sinds gisteren een nieuwe simkaart ivm brakke verbinding naar mobiel (je klinkt net een alien kreeg ik telkens te horen
Al mijn contacten stonden op mijn simkaart, omdat ik dat toen der tijd kon selecteren om op te slaan op simkaart met de K800i. Ik zie deze optie nergens terug in WM6.1.
Ik heb ook PIMbackup gedownload, om een backup te maken van de contacten.
Tevens alle contacten gesynct met Outlook 2003. Zo heb ik in ieder geval een backup, maar het liefst wil ik deze op mijn simkaart!
Mijn reserve toestel is niet zo nieuw en daarmee kan ik niet synchroniseren met outlook 2003.
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Programma's -> SIM-beheer -> contacten naar SIM kopiërenvr6-only schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:12:
Heeft iemand een idee hoe ik al mijn contacten kan opslaan op mijn sim kaart? Alleen nummers voldoet al! Email etc is niet noodzakelijk.
En is het nu beter? Ik heb dit probleem ook regelmatig, on en off...Ik heb sinds gisteren een nieuwe simkaart ivm brakke verbinding naar mobiel (je klinkt net een alien kreeg ik telkens te horen). Volgens Hi lag het aan een kapotte simkaart.
Verwijderd
*weg*
Kicken binnen 24 uur is *not done*
Kicken binnen 24 uur is *not done*
[ Voor 90% gewijzigd door pven op 18-06-2008 22:22 ]
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:20:
[...]
Programma's -> SIM-beheer -> contacten naar SIM kopiëren
[...]
En is het nu beter? Ik heb dit probleem ook regelmatig, on en off...
Ik had een andere gedachte bij die optie!
Het probleem is inderdaad opgelost. Ik nam eerst contact op met Algebeld.nl en degene gaf aan dat er de laatste tijd veel klachten hierover binnen komen en alleen bij KPN! Veelal zijn het Nokia klanten, maar handjevol HTC en Samsung ook.
Hij raadde mij aan om bij Hi een klacht neer te leggen. Hij wilde ook wel het toestel omruilen, maar ze hebben momenteel niets meer en nieuw voorraad komt pas begin juli!
Optie 1 heeft geholpen. Wel vind ik het raar dat ik binnen 7 dagen het toestel kan omruilen en niet binnen 30 dagen, zoals HTC dat zelf aangaf! Volgens Algebeld kunnen ze alleen binnen 7 dagen een DOA melden en krijgt de klant een nieuw toestel ipv reparatie.
It ain't stupid if it works!
ok, deze noob heeft net z'n eerste telefoon geflashed. Het is niet moeilijk, maar de info is zo verbrokkeld en tegenstrijdig, dat ik het hier maar even opschrijf voor alle andere mensen die hun Diamond ROM willen upgraden (wat zeker een aanrader is, zie hieronder)
1. sluit je telefoon aan via USB aan PC
2 zorg dat active sync verbinding maakt
3. zorg dat je batterij >50% is
4. download deze ROMs hier: En weg!
5. gewoon starten vanaf je PC en instructies volgen (je hebt dus Hard-SPL niet nodig!! Dit werkt voor heel veel mensen ook niet. Hard-SPL zit al bij deze ROM file in)
6. binnen 10 minuten is je Diamond geflashed met nieuwe ROM
Let wel op: hierdoor wel een hard-reset, dus al je info kwijt (behalve je internal storage (4Gb). Garantie schijnt niet te vervallen met deze update.
ervaringen met nieuwe ROM: dit is zoals de DIamond bedoelt is. Reageert echt veel en veel sneller. +/- 25% meer geheugen vrij. Ik krijg nu het gevoel dat ik een werkbare en bruikbare telefoon in m'n handen heb. Ik geloof dat ik hem nog even hou.. ;-)
1. sluit je telefoon aan via USB aan PC
2 zorg dat active sync verbinding maakt
3. zorg dat je batterij >50% is
4. download deze ROMs hier: En weg!
5. gewoon starten vanaf je PC en instructies volgen (je hebt dus Hard-SPL niet nodig!! Dit werkt voor heel veel mensen ook niet. Hard-SPL zit al bij deze ROM file in)
6. binnen 10 minuten is je Diamond geflashed met nieuwe ROM
Let wel op: hierdoor wel een hard-reset, dus al je info kwijt (behalve je internal storage (4Gb). Garantie schijnt niet te vervallen met deze update.
ervaringen met nieuwe ROM: dit is zoals de DIamond bedoelt is. Reageert echt veel en veel sneller. +/- 25% meer geheugen vrij. Ik krijg nu het gevoel dat ik een werkbare en bruikbare telefoon in m'n handen heb. Ik geloof dat ik hem nog even hou.. ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 18-06-2008 22:51 ]
Verwijderd
Ik heb dat nog nergens gelezen dat je met een flash ook gelijk een Hard SPL er hebt opgezet...badflower schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:50:
Wat krijg je te zien als je in het bootscherm kijkt?
( Volume naar beneden en resetknop indrukken)
ff opgezocht dit staat er letterlijk :
The Elite Team Proudly Introduce the Elite 1.0 ROM!
Now, you MUST have HardSPL INSTALLED before you can install this ROM.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 22:56 ]
Lol, je garantie is wel degelijk eraf nu.
rood-groen-blauw-witte balken
DIAM100 64M
SPL-1.35.0000
MicroP-Diam (LED) v1
PSOC-Diam STAGE_PVT v0x30
ziets. In ieder geval heb ik mijn ROM geupdate zonder eerst Hard-Spl te doen.
DIAM100 64M
SPL-1.35.0000
MicroP-Diam (LED) v1
Verwijderd
Ik wil niet lullig gaan doen, maar je hebt geen hard SPL erop staan... er moet echt OliNex staan.badflower schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:59:
rood-groen-blauw-witte balken
DIAM100 64M
SPL-1.35.0000
MicroP-Diam (LED) v1
Dat is namelijk het enige clubje die het hebben gemaakt.
Das de originele bootscherm...raar dat je dan elite erop heb kunnen zetten, want die is namelijk signed.
Verwijderd
Het kan ook zonder, alleen kan je hem hierna dacht ik niet meer flashen... ( dure baksteen )Yzord schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:02:
Das de originele bootscherm...raar dat je dan elite erop heb kunnen zetten, want die is namelijk signed.
Maar 100% zeker weten doe ik dat niet
Tja, ik heb het er echt op kunnen zetten. Phone stond aan, via USB aan PC, gewoon die Elite ROM.exe gedraaid en hij heeft geupdate (congratulations etc). Loopt nu sneller, 50% memory vrij bij opstart. Dus volgens mij is het gelukt.
Wel heb ik eerst geklooid met Hard-SPL, maar dat werkte dus niet. Dus ManualSpL gedraaid vanaf phone, maar ook daar kwam ik niet verder.
Wel heb ik eerst geklooid met Hard-SPL, maar dat werkte dus niet. Dus ManualSpL gedraaid vanaf phone, maar ook daar kwam ik niet verder.
waarom zou je hem 1 keer kunnen flashen, en daarna niet meer? Ik zou niet weten waarom dat niet nog een keer zou kunnen.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:04:
[...]
Het kan ook zonder, alleen kan je hem hierna dacht ik niet meer flashen... ( dure baksteen )
Maar 100% zeker weten doe ik dat niet
Verwijderd
Ik zag vaak mensen reageren op XDA die niks meer konden met hun TyTn II, omdat ze geen Hard SPL hadden gedaan en wel met een andere ROM hun toestel hebben geflashed.badflower schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:08:
[...]
waarom zou je hem 1 keer kunnen flashen, en daarna niet meer? Ik zou niet weten waarom dat niet nog een keer zou kunnen.
Het is ook niet voor niks dat het overal met koeien letters staat.
Inmiddels ben ik sinds maandagmiddag ook in het bezit van de Diamond. Heb al een paar kleine tweaks uitgevoerd en ben er tot nu toe verder prima tevreden over. Alles werkt gewoon snel en soepel zoals het behoort te gaan. Ook een paar kleine foutjes ontdekt maar over het algemeen vind ik het een heel mooi ding
Zal binnenkort eens een uitgebreide review schrijven voor op de frontpage met wat foto's erbij. Hier alvast eentje:

En ja er zit een stofje onder mn screenprotector

En ja er zit een stofje onder mn screenprotector
Wow, ik wist niet dat de Diamond er zo uitzag
ben vorige week clean begonnen...dan enkele menu-instellingen aangepast, vervolgens advanced config erop, en eerst nog effe TT6 erbij. Heb nu getweaked richting xda...
Voor mij allemaal ok. Numijn syncen nog op punt zetten ivm met mijn WMP en mail, en dan nog maar eens de bijgeleverde (via HTC website) Sprite erbij halen om mijn gegevens op backup te zetten. Batterijduur en snelheid vallen wat mij betreft best mee met mijn Rom (1.35 NL).
Ik heb nog maar weinig GPS gebruikt, en amper 3G, maar wel veel WiFi, en dan wordt 'ie achteraan lekker warm ja. Wat verbruikt nu het meest, die WiFi of de 3G/GPS? Of speelt de ontvangst daar te sterk voor mee?
Voor mij allemaal ok. Numijn syncen nog op punt zetten ivm met mijn WMP en mail, en dan nog maar eens de bijgeleverde (via HTC website) Sprite erbij halen om mijn gegevens op backup te zetten. Batterijduur en snelheid vallen wat mij betreft best mee met mijn Rom (1.35 NL).
Ik heb nog maar weinig GPS gebruikt, en amper 3G, maar wel veel WiFi, en dan wordt 'ie achteraan lekker warm ja. Wat verbruikt nu het meest, die WiFi of de 3G/GPS? Of speelt de ontvangst daar te sterk voor mee?
Ik denk dat het schermpje het meest gebruikt eigenlijk. Als ik radio stream van het internet (bleutooth headset, vandaar) kan ik langer met de batterij doen dan enkel surfen met opera
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
"start" > "instellingen" > tabblad "verbindingen" (onderaan) > "Comm Manager" > "instellingen" (onderaan) > "Telefoon" > Tabblad "services" > selecteer "oproepen doorschakelen" en vervolgens op de knop "instellingen ophalen" > Onder het kopje "geen antwoord" bij "doorsturen na" een langere tijd instellen.baviaan schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:33:
Heeft iemand ook last van het volgende probleem: als mijn telefoon in de slaapstand staat (scherm uit) en ik word gebeld dan gaat de telefoon maar twee keer over voordat de beller doorgestuurd wordt naar mijn voicemail. Als het scherm niet uitstaat dan gaat de telefoon een keer meer over maar ideaal is anders.
Iemand een idee of een oplossing?
Ja, het kan ook via TF3D wat sneller ingesteld worden, maar weet niet of men dit nog heeft draaien.
Verwijderd
dit probleem heb ik ook zelf met de creative 630 dopjes, maar ik weet niet wat ik deed maar ineens was het geluid wel normaal =niet blikkerig.gyedema schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 07:50:
Wie heeft er al uitgebreid naar de player geluisterd? Ik vind het een meer dan belabberd geluid; ik heb het idee dat het aan de meegeleverde oortelefoontjes ligt, maar het lijkt wel alsof er iets in een ton ligt te spelen of zo. Totaal geen bas, blikkerig, kortom: zwaar onder de maat. De audiobooster (sorry, adiobooster..) helpt daar erg weinig bij; die verminderd het blikkerige hoog een beetje maar geeft geen extra bas. Ik had hiervoor (heb em nog) de HTC710s en daar zat een topgeluid in.
Hoe komt dit? met coreplayer en de mediaplayer maakt het geen verschil?
vreemd, vanmorgen pak ik hem van de lader en is het wel goed
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 09:15 ]
Verwijderd
Weet iemand hoe ik het bericht onderaan elke email kan verwijderen:
"dit bericht is verstuurd vanaf m'jn HTC touch diamond"
Beetje jammer namelijk zo'n signature met een typfout erin.
Verwijderd
Berichten -> Opties -> knop Handtekeningen...Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:06:
Weet iemand hoe ik het bericht onderaan elke email kan verwijderen:
Heb ergens gelezen dat het toestel een 3 uur bezig is met volledig opladen. Zojuist was ie binnen 1,5 uur vol. (Tijdens het laden knippert het ringlampje, als hij vol is brand hij continu.) Moet zeggen dat ik dat niet geheel vertrouw en mijn vermoeden meer bevestigd dat de accu niet helemaal lekker is.running man schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:30:
[...]
Nou, breng hem dan maar terug want ik denk dat die van mij minder lang met een lading doet dan die van jouw. Mijn patroon: vanochtend om 7.30 uur van de lader, 2x 5 minuten gebeld, netwerkband selectie op auto (dus ook H en 3G), 15 minuten tomtom, 15 minuten garmin xt, pushmail geactiveerd en dus ActiveSync continue aan en om 18.00 uur kon hij weer aan de lader....
Ik ga nog ff stoeien met alleen gprs ipv auto, een kijken wat dit doet en daarna pushmail uitschakelen.
Ik heb vandaag van een aantal mensen de vraag gekregen of ik verkouden was.
Dit is in het vorige deel van dit topic ook al door een aantal mensen hier aangegeven, dus het zal vast wel in het toestel zitten.
Is zoiets op te lossen in een nieuwe firmware (oftewel is dat bij andere toestellen ook wel voorgekomen)? of is het heel waarschijnlijk een probleem van de gebruikte hardware in het toestel danwel de behuizing?
Indien het een probleem is van bijv een stukje software wat de ruis eruit filtert, dan zou dat moeten kunnen, zou je zeggen.
En nog een vraagje over die alt. firmwares... Blijft de ervaren snelheid ook goed? Bij de originele firmware is de snelheid vanaf een paar mins na een reboot prima, maar na een tijdje is het gewoon irritant traag.
Zonet bijvoorbeeld zo'n 10 sec moeten wachten tot ik 'm kon opnemen toen 'ie overging. (Touchflo3D moest opnieuw opstarten) en de belfunctionaliteit is IMHO toch niet heel erg onbelangrijk.
Dit is in het vorige deel van dit topic ook al door een aantal mensen hier aangegeven, dus het zal vast wel in het toestel zitten.
Is zoiets op te lossen in een nieuwe firmware (oftewel is dat bij andere toestellen ook wel voorgekomen)? of is het heel waarschijnlijk een probleem van de gebruikte hardware in het toestel danwel de behuizing?
Indien het een probleem is van bijv een stukje software wat de ruis eruit filtert, dan zou dat moeten kunnen, zou je zeggen.
En nog een vraagje over die alt. firmwares... Blijft de ervaren snelheid ook goed? Bij de originele firmware is de snelheid vanaf een paar mins na een reboot prima, maar na een tijdje is het gewoon irritant traag.
Zonet bijvoorbeeld zo'n 10 sec moeten wachten tot ik 'm kon opnemen toen 'ie overging. (Touchflo3D moest opnieuw opstarten) en de belfunctionaliteit is IMHO toch niet heel erg onbelangrijk.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Nou ving ik ergens vaag op dat dat eventueel aan je simkaart kan liggen (vraag me niet waarom). Heb je een oude simkaart?
Verwijderd
Er is iets vreemd met de batterijstatus. Het duurt vrij lang om op te laden, bij mij meer dan 4 uur. Vervolgens 10 uur niets mee gedaan (er moet soms ook nog gewerkt worden), geen gesprekken, geen gespeel. BT, Wifi e.d. stonden uit. Na die tien uur pas twee streepjes van de batterij af (ik bedoel de streepjes in de grote groene indicator, niet die van de statusbalk). Toen een soft reset gedaan, waarna ik tot mijn grote verbazing nog maar twee streepjes over had van de batterij. Na twee uur laden is ie weer halverwege. Een soft reset kan toch niet in een keer een halve accu leegtrekken. Dus het batterijmanagement werk niet echt lekker, lijkt me.
Het is niet een heel nieuwe kaart nee, er staat nog O2 op, terwijl het toch al een aantal jaren Telfort is.Yzord schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:41:
Nou ving ik ergens vaag op dat dat eventueel aan je simkaart kan liggen (vraag me niet waarom). Heb je een oude simkaart?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dat viel mij ook al op.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:53:
Er is iets vreemd met de batterijstatus. Het duurt vrij lang om op te laden, bij mij meer dan 4 uur. Vervolgens 10 uur niets mee gedaan (er moet soms ook nog gewerkt worden), geen gesprekken, geen gespeel. BT, Wifi e.d. stonden uit. Na die tien uur pas twee streepjes van de batterij af (ik bedoel de streepjes in de grote groene indicator, niet die van de statusbalk). Toen een soft reset gedaan, waarna ik tot mijn grote verbazing nog maar twee streepjes over had van de batterij. Na twee uur laden is ie weer halverwege. Een soft reset kan toch niet in een keer een halve accu leegtrekken. Dus het batterijmanagement werk niet echt lekker, lijkt me.
Vanavond om zes uur van de lader gehaald en een uur terug gaf ie aan dat ie bijna leeg was.
Ook ik heb 2x een soft reset uitgevoerd. Verder niet bijster veel met het apparaat gedaan.
De geluidskwaliteit van het toestel is bij anderen (mijn stem) schijnbaar ook ruk. Een vriend van mij was er al wat langer over aan't klagen, maar er schijnt daadwerkelijk verschil te zitten tussen de verschillende Touch Diamonds. Bij een andere vriend van hem was de geluidskwaliteit wel weer goed. Ik hoop op korte termijn even een testfile online te zetten van een gesprek. Het bizarre, als ik een voicememo opneem klinkt het wel weer goed
. Ik moet wel toegeven dat ik hier binnen erg selectieve ontvangst heb. Bij de ramen is het bereik veelal beter, dat was ook al bij mijn W800i zo. Maar om nu als zware shag roker over te komen vind ik wel erg bizar. Morgen dus ook maar even een testje buiten de deur doen met volle bak ontvangst. Vreemd eigenlijk, want binnen heb ik ook prima ontvangst 
Ik ga maar eens overleggen met de winkel, heb geen zin om het traject van de S55 af te gaan leggen; in 2 jaar tijd 7 toestellen versleten... Dus als het tegen zit dan ben ik de TD ook weer spoedig kwijt...
Afgelopen weekend heb ik wat foto's gemaakt van verschillende situaties. Op het scherm van het toestel zelf zien de foto's er super uit. Als je ze echter op je pc kijkt (ik werk met gecalibreerde schermen) dan zijn ze ruk. Saturation (kleur) mist, contrast lijkt prima, ruis is aardig aanwezig (zoals bij de meeste telefoon toestellen), en het toestel heeft niet een klein beetje last van bleeding
. En had ik het al over de sharpening gehad? Die staat nl best wel stevig (lees ongewenst) afgesteld.
Pluspunt is dat je aardig aan verschillende opties kunt schroeven. De Saturation, contrast, sharpening en ook de jpg compressie.
Wat me overigens ook opviel, nog nergens teruggezien in de topics, maar kan zijn dat ik wat over het hoofd gezien heb met die shitload aan posts de afgelopen week; de camera heeft een soort van camera stabilisatie in zich. Anti-shake, Vibration Reduction, Imaga Stabilisation, allemaal termen die datzelfde uitdrukken. Bij deze camera is het volgens mij softwarematig hoe hij het regelt. Of ik moet het compleet verkeerd begrepen hebben.
Gewoon out of the blue, ik raakte het toestel niet aan, de 5-10 min daarvoor ook niet. En tsja, als ie eenmaal daarmee bezig is, dan is ie flink aan't kauwen, de rest gaat dan helaas goed traag 
. Waar het aan ligt weet ik niet, maar erg vreemd is het wel.
5(!) dagen?? Dan raak je hem letterlijk nauwelijks aan. Ik heb het ding gekocht omdat het een alles kunner is. Het moet toch wel enigszins een werkpaardje zijn, geen sierpaardje..Z0di4k schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:46:
[...]
- doe nu al 5 dagen met accu, af en toe gebruik
- bereik kan nog niks over zeggen ligt aan provider
- pro/diamond behoeften enzo....
- kwaliteit foto's is voldoende/goed
Ik ga maar eens overleggen met de winkel, heb geen zin om het traject van de S55 af te gaan leggen; in 2 jaar tijd 7 toestellen versleten... Dus als het tegen zit dan ben ik de TD ook weer spoedig kwijt...
Afgelopen weekend heb ik wat foto's gemaakt van verschillende situaties. Op het scherm van het toestel zelf zien de foto's er super uit. Als je ze echter op je pc kijkt (ik werk met gecalibreerde schermen) dan zijn ze ruk. Saturation (kleur) mist, contrast lijkt prima, ruis is aardig aanwezig (zoals bij de meeste telefoon toestellen), en het toestel heeft niet een klein beetje last van bleeding

Pluspunt is dat je aardig aan verschillende opties kunt schroeven. De Saturation, contrast, sharpening en ook de jpg compressie.
Wat me overigens ook opviel, nog nergens teruggezien in de topics, maar kan zijn dat ik wat over het hoofd gezien heb met die shitload aan posts de afgelopen week; de camera heeft een soort van camera stabilisatie in zich. Anti-shake, Vibration Reduction, Imaga Stabilisation, allemaal termen die datzelfde uitdrukken. Bij deze camera is het volgens mij softwarematig hoe hij het regelt. Of ik moet het compleet verkeerd begrepen hebben.
Hoe laat was dat? Gisteren nacht om 0.00u zag ik dat TF3D opeens aan het herstarten wasTD-er schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:32:
Mijn Telfort sim is van april vorig jaar. Lijkt me dat dat de leeftijd geen rol speelt.TD-er schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:06:
[...]
Het is niet een heel nieuwe kaart nee, er staat nog O2 op, terwijl het toch al een aantal jaren Telfort is.
Bij jou is ie na 2 uur pas halverwege, bij mij was ie met 1,5 uur al volVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:53:

Ik heb enkele dagen al 1 harde reset uitgevoerd, omdat de mail app helemaal b0rked was. Sindsdien eigenlijk alleen StomStom erop gezet en geen soft resets meer hoeven uitvoeren. Wel her en der nog vastlopende progsels. Ik vraag me dus af wat je er mee gedaan hebt om al een paar van die softresets op 1 dag te moeten uitvoeren?Vlooi schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:52:
[...]
Dat viel mij ook al op.
Vanavond om zes uur van de lader gehaald en een uur terug gaf ie aan dat ie bijna leeg was.
Ook ik heb 2x een soft reset uitgevoerd. Verder niet bijster veel met het apparaat gedaan.
Uberhaubt als ik internet of als ik hem veel mail laat downloaden (opzetten nieuw imap account) of bij gebruik van StomStom. Met name in het laatste geval word ie erg traag. Heb het daarom vermoeden dat de proc ergens in het onderste gedeelte verstopt zit. De accu zit immers daarboven en helemaal bovenin zitten de verschillende antennes.yassine schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:10:
als wifi op mijn td aan heb en dus internet (net als nu) dan wordt het onderste gedeelte van mijn td erg warm! Meer mensen hier last van?
[ Voor 47% gewijzigd door jules op 19-06-2008 02:42 ]
hier draait ie nu zijn 3e dag met regelmatig gebruik (spelletje, youtube, wifi, bellen, smsen)jules schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 02:24:
[...]
5(!) dagen?? Dan raak je hem letterlijk nauwelijks aan. Ik heb het ding gekocht omdat het een alles kunner is. Het moet toch wel enigszins een werkpaardje zijn, geen sierpaardje..
[...]
Hoe laat was dat? Gisteren nacht om 0.00u zag ik dat TF3D opeens aan het herstarten wasGewoon out of the blue, ik raakte het toestel niet aan, de 5-10 min daarvoor ook niet. En tsja, als ie eenmaal daarmee bezig is, dan is ie flink aan't kauwen, de rest gaat dan helaas goed traag
[...]
Ik heb enkele dagen al 1 harde reset uitgevoerd, omdat de mail app helemaal b0rked was. Sindsdien eigenlijk alleen StomStom erop gezet en geen soft resets meer hoeven uitvoeren. Wel her en der nog vastlopende progsels. Ik vraag me dus af wat je er mee gedaan hebt om al een paar van die softresets op 1 dag te moeten uitvoeren?
nog geen enkele keer vrijwillig een soft-reset gedaan, alleen na installatie van programma's die het vereisten.
en ehm S55? wat heb je daar dan mee gedaan? die van mij leeft al 5 jaar ofzo... mijn ouders gebruiken hem nu. Was altijd een perfect toestel (heb de s45 gehad, s55 en s65)
Hmm ok dus als ik het goed begrijp allemaal kan ik het beste nog even wachten met een nieuwe ROM installeren tot er echt een stabiele uit is, want de elite rom heeft nu nog best veel foutjes?
Maar wat zijn dan nu een beetje de algemene tweaks die jullie uitgevoerd hebben met advanced config/total commander, waar de diamond ook echt soepeler van werkt?
Maar wat zijn dan nu een beetje de algemene tweaks die jullie uitgevoerd hebben met advanced config/total commander, waar de diamond ook echt soepeler van werkt?
Ik heb het toestel een keer een softreset gegeven nadat ik de hele dag aan het pielen ben geweest met het apparaat. Wat XDA tweaks toegepast tbv TFlo, heb active sync gebruikt, beetje gebeld, TT ingesteld, internet aantal keer bezocht.jules schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 02:24:
[...]
Ik heb enkele dagen al 1 harde reset uitgevoerd, omdat de mail app helemaal b0rked was. Sindsdien eigenlijk alleen StomStom erop gezet en geen soft resets meer hoeven uitvoeren. Wel her en der nog vastlopende progsels. Ik vraag me dus af wat je er mee gedaan hebt om al een paar van die softresets op 1 dag te moeten uitvoeren?
Thuis wilde ik een foto maken en toen was ie ineens rete traag. Het duurde heel lang voordat er in beeld "Foto" kwam te staan. Dat flitste weg en het beeld bleef zwart. Er was niet meer te werken met het apparaat.
En waarom de accu 's avonds ineens weer bijna leeg is (had nog 1 streepje) terwijl ie om 1800 uur van de lader kwam is me ook een raadsel.
Is het met de Touch Diamond mogelijk de HSDPA-modem-functie te delen via bluetooth? Ik had al begrepen dat syncen met bluetooth wel mogelijk is (na wat gepruts) en ga er eigenlijk ook wel vanaf dat de modem-functionaliteit van worden gedeeld. Maar kan dit ook via bluetooth? C.q. telefoon in de zak, laptop op schoot en surfen maar?
Ja, maar blijkbaar heb je niet zelf gezocht want anders had je het wel heel erg makkelijk kunnen vinden.Milenco schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:26:
Is het met de Touch Diamond mogelijk de HSDPA-modem-functie te delen via bluetooth? Ik had al begrepen dat syncen met bluetooth wel mogelijk is (na wat gepruts) en ga er eigenlijk ook wel vanaf dat de modem-functionaliteit van worden gedeeld. Maar kan dit ook via bluetooth? C.q. telefoon in de zak, laptop op schoot en surfen maar?
Begin is hier: Windows Mobile FAQ
Verwijderd
Zou je misschien eens wat settings kunnen uittesten, om zo tot de optimale te komen? DAt zou geweldig zijn!jules schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 02:24:
Afgelopen weekend heb ik wat foto's gemaakt van verschillende situaties. Op het scherm van het toestel zelf zien de foto's er super uit. Als je ze echter op je pc kijkt (ik werk met gecalibreerde schermen) dan zijn ze ruk. Saturation (kleur) mist, contrast lijkt prima, ruis is aardig aanwezig (zoals bij de meeste telefoon toestellen), en het toestel heeft niet een klein beetje last van bleeding. En had ik het al over de sharpening gehad? Die staat nl best wel stevig (lees ongewenst) afgesteld.
Verwijderd
je moet even je proxy uitschakelen van vodafone, dan werkt 't (als het goed is) als 'n trein!Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:53:
Ik krijg windows live (hotmail account) niet werkend met GRPS verbinding van Vodafone. Via wi-fi of kabel werkt alles prima en kan ik gewoon hotmail email binnenhalen. Maar via GPRS maakt die geen verbinding...
Wat is de oplossing? Proxy uitzetten lijkt ook niet te werken. Want als ik dan de windows live account aanmaken komt die niet verder dan het tab blad waar je email en paswoord invoert... toen had ik proxy uit en wilde ik opnieuw alles aanmaken. Werkte niet dus. (dit werkte met wi-fi of kabel wel)
start > instellingen > verbindingen > verbindingen
onder t kopje "Vodafone GPRS" bij "Mijn Proxyserver instellen"
zet het vinkje bij "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet" uit
succes.
eeeh, gisteren 00:00 ging mijn TF3D (niet de toestel zelf) ook vanzelf herstarten. Ik raakte hem toen ook niet aan...., net als de 10 minuten ervoor ook nietjules schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 02:24:
Hoe laat was dat? Gisteren nacht om 0.00u zag ik dat TF3D opeens aan het herstarten wasGewoon out of the blue, ik raakte het toestel niet aan, de 5-10 min daarvoor ook niet. En tsja, als ie eenmaal daarmee bezig is, dan is ie flink aan't kauwen, de rest gaat dan helaas goed traag
Ik heb alle drie de delen van dit topic nagezocht en daar niets kunnen vinden, maar had wellicht wat verder kunnen kijken dan dat. Dankje!DaannO schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:28:
[...]
Ja, maar blijkbaar heb je niet zelf gezocht want anders had je het wel heel erg makkelijk kunnen vinden.
Begin is hier: Windows Mobile FAQ
jules schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:01:
[...]
"start" > "instellingen" > tabblad "verbindingen" (onderaan) > "Comm Manager" > "instellingen" (onderaan) > "Telefoon" > Tabblad "services" > selecteer "oproepen doorschakelen" en vervolgens op de knop "instellingen ophalen" > Onder het kopje "geen antwoord" bij "doorsturen na" een langere tijd instellen.
Ja, het kan ook via TF3D wat sneller ingesteld worden, maar weet niet of men dit nog heeft draaien.
Ik heb dit ook...Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:05:
[...]
dit probleem heb ik ook zelf met de creative 630 dopjes, maar ik weet niet wat ik deed maar ineens was het geluid wel normaal =niet blikkerig.
Hoe komt dit? met coreplayer en de mediaplayer maakt het geen verschil?
vreemd, vanmorgen pak ik hem van de lader en is het wel goed
Ik ben er achtergekomen dat het te maken heeft met de adiomanager (bij mij teminste)
Als de adiomanager al aan staat en ik doe mijn remote controler erin met mijn oordoppen daarin.
en speel dan een liedje af is het geluid vaak belaberd.
Manier dat ik het geluid goed krijg en toch adiomanager kan gebruiken:
Eerst oordoppen (met romote controler in mijn geval) erin.
Muziek afspelen.
adiomanager openen en actief maken.
dan gaat het goed.
try it.. works for me.
Verwijderd
Ik ben echt nog helemaal niks negatief tegen gekomen, de Elite ROM is erg snel en stabiel.Nipje schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:52:
Hmm ok dus als ik het goed begrijp allemaal kan ik het beste nog even wachten met een nieuwe ROM installeren tot er echt een stabiele uit is, want de elite rom heeft nu nog best veel foutjes?
Heb ook nog geen reboots gehad of dropouts etc.
Verwijderd
Nou, da's lekker. Het display reageerd niet meer op aanslaggevoeligheid.
Gisteren 2 uur lang met m'n zweetreet in de auto op me telefoon gezeten,
nu zit er vocht in.
Laat em nu maar een dagje of 2 met rust. Beetje in de zon leggen maar niet teveel,
hopelijk doet ie het dan weer na een tijdje.
Stomstomstom. Gelijk sok of hoesje halen ofzoiets..
Met m'n ds ook gehad. Nat geworden. Na 4 dagen deed ie het weer perfect!
Pray with me.
nu zit er vocht in.
Laat em nu maar een dagje of 2 met rust. Beetje in de zon leggen maar niet teveel,
Pray with me.
Verwijderd
Dat is mij ook al een keer opgevallen!Iceman1987 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:38:
[...]
eeeh, gisteren 00:00 ging mijn TF3D (niet de toestel zelf) ook vanzelf herstarten. Ik raakte hem toen ook niet aan...., net als de 10 minuten ervoor ook niet
Verder vroeg ik mij of of iemand al voor elkaar had gekregen dat de sim-contacts niet worden meegenomen als je de contacts lijst opent. Als ik ze uitzet in advanced config staan ze er na een soft-reset vrolijk weer tussen..
Ook misschien iemand de groeps-sms kunnen vinden?
Tenslotte: mijn batterij is ook echt snel leeg, s'ochtends 8u van de lader, s'avonds om 11u leeg met niet uitzonderlijk veel gebruik. Wel is ie bij een 'verse' start heel snel en is ca. 54% geheugen vrij.
Ik lees hier dat er meerdere mensen na een paar soft resets opmerken dat de accu drastisch afneemt.
Zelf heb ik hetzelfde met een Samsung I780 WM 6.0, volgende mij kost het booten van de OS redelijk wat energie, maar zeker weten hoe het zit weet ik niet.
Zelf heb ik hetzelfde met een Samsung I780 WM 6.0, volgende mij kost het booten van de OS redelijk wat energie, maar zeker weten hoe het zit weet ik niet.
Normaliter ben ik een van de eerste die zijn device opgeeft om een rom erop te zetten, maar bij de Diamond doe ik het nog maar ff niet. De device zelf is zo onstabiel als wat, dus ik reken erop dat ik binnenkort sowieso mijn garantie moet gaan claimen. Dus dat is al 1 negatief ding.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:56:
[...]
Ik ben echt nog helemaal niks negatief tegen gekomen, de Elite ROM is erg snel en stabiel.
Heb ook nog geen reboots gehad of dropouts etc.
Daarbij komen er meldingen binnen van gemiste oproepen die men niet gehoord heeft. Andere kant krijgt een ingesprekstoon. Ook zou de Elite rom naar verloop van tijd traag worden en hebben de tweaks geen nut op deze roms want de fps dropt als een gek.
Nee, ik wacht nog even...eerlijk gezegd heb ik nog geen probleem met mijn diamond na mijn tweede hard reset. Ok, hij is wat traag, maar je went eraan. Ik moet alleen wat zien te verzinnen wat betreft mijn achterklepje, aangezien HTC het vertikt mij te helpen
terug naar de winkel? had je meteen moeten doen, en dan gewoon aangeven; ik heb het probleem aangekaart binnen x aantal dagen, jullie hebben nu geen passende batterijklep, zodra er een nieuwe lading is kom ik weer langsYzord schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:31:
[...]
Normaliter ben ik een van de eerste die zijn device opgeeft om een rom erop te zetten, maar bij de Diamond doe ik het nog maar ff niet. De device zelf is zo onstabiel als wat, dus ik reken erop dat ik binnenkort sowieso mijn garantie moet gaan claimen. Dus dat is al 1 negatief ding.
Daarbij komen er meldingen binnen van gemiste oproepen die men niet gehoord heeft. Andere kant krijgt een ingesprekstoon. Ook zou de Elite rom naar verloop van tijd traag worden en hebben de tweaks geen nut op deze roms want de fps dropt als een gek.
Nee, ik wacht nog even...eerlijk gezegd heb ik nog geen probleem met mijn diamond na mijn tweede hard reset. Ok, hij is wat traag, maar je went eraan. Ik moet alleen wat zien te verzinnen wat betreft mijn achterklepje, aangezien HTC het vertikt mij te helpen
maar het kan natuurlijk ook aan het frame liggen, in dat geval gewoon op laten sturen naar htc
Ik heb hier echt 0 speling en 0 backlight leakage
Over accesoires gesproken, ik heb nu met mijn stomme kop 2 autoladers

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 19-06-2008 11:50 ]
Ik ben terug gegaan naar winkel...maar die hadden er nog maar eentje en die had dezelfde euvel (zie eerdere post) toen HTC gebeld en die wilden me niet verder helpen, dus ja, sta je dan...450 euro betaald en niemand die je kan helpen voorlopig.
Verwijderd
Weet je wat het nadeel is van het opsturen naar Eurotwice, je bent hem gelijk 3 weken kwijt.
En als hun het niet zien, of denken dat het zo goed genoeg is sturen ze hem op zonder er iets mee gedaan te hebben.
@ Yzord
Ik zag ook dat je lekker actief bezig bent op XDA met reageren, maar ik had ook mijn twijfels met de originele ROM.
Maar sinds deze nieuwe ROM is bij mij echt alles perfect verbeterd, en heb ik echt geen drop outs niks geen gemiste oproepen geen slecht geluid.
En als hun het niet zien, of denken dat het zo goed genoeg is sturen ze hem op zonder er iets mee gedaan te hebben.
@ Yzord
Ik zag ook dat je lekker actief bezig bent op XDA met reageren, maar ik had ook mijn twijfels met de originele ROM.
Maar sinds deze nieuwe ROM is bij mij echt alles perfect verbeterd, en heb ik echt geen drop outs niks geen gemiste oproepen geen slecht geluid.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 10:57 ]
Sorry hoor, maar dan vraag je er gewoon om.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:58:
Nou, da's lekker. Het display reageerd niet meer op aanslaggevoeligheid.
nu zit er vocht in.
Pray with me.

Verwijderd
Kan iemand mij vertellen of je nu een resolutie van 640x480 kan gebruiken met de remote desktop client ?(terminal server client)
Thanks
R.
Thanks
R.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 11:43 ]
Verwijderd
De batterij gaat beduidend langer mee na een aantal keer volledig opladen. Tevens denk ik ook dat de batterijbesparende instellingen met Advanced Config hun steentje bijdragen, zonder dat ik dat in het gebruik merk.
Ik ben aardig tevreden met de telefoon, al zijn er de nodige zaken waar ze net wat meer aandacht aan hadden moeten besteden. Zonde als een bedrijf dat soort zaken mist. World domination is anders zo binnen
Ik ben aardig tevreden met de telefoon, al zijn er de nodige zaken waar ze net wat meer aandacht aan hadden moeten besteden. Zonde als een bedrijf dat soort zaken mist. World domination is anders zo binnen
Dat was "toevallig" 1 minuut over 12 vannacht.jules schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 02:24:
[...]
[...]
Mijn TD is bezig met de 4e volledige oplaadcyclus. Ik merk dat er steeds meer rek in de accu komt. Eerder bij nog de lege-accu-melding Tweeter (balletjesspel) starten en na enkele seconden was hij uit. Gisteravond meteen na de melding van accu bijna leeg, ook Tweeter gestart en moest een kwartier spelen om de accu leeg te trekken. Ik heb dus wel wat hoop voor de toekomst.
Het focus-probleem bij fotograferen zit ook in mijn TD. 1e keer kan ik focussen, daarna alleen bij volledig indrukken van de enter-knop.
Verder kan ik nog steeds niet werken met de pijltjes naast de enter-knop. Die werken niet terwijl in- en uitzoomen bij Opera, foto's en camera wel goed werkt. Hoe kan dit?
Andere vraag: gister gebeld door mijn vrouw. De TD gaat 2 keer over (aan de andere kant 3 keer) en ik wil hem uit mijn broekzak halen. Daarbij druk ik het gesprek weg
Bestaat er een mogelijkheid om opnemen en ophangen alleen toe te wijzen aan de hardwareknoppen? Die zijn minder gevoelig en ik zal dan ook niet meer zo snel een gesprek wegdrukken. Heb er nog geen tweak voor kunnen vinden, of zie ik wat over het hoofd?
En waarom kan ik de tijd van doorschakelen bij geen gehoor niet verlengen van 20 sec naar 30 sec? Hij geeft aan dat de netwerkverbinding opnieuw gestart moet worden om het nog eens te proberen. Is dit een netwerkprobleem of ligt het aan mijn TD? Heb een KPN-Hi abo.
Verder erg tevreden over dit speelgoed. Geluid bij telefoneren (de keren dat ik hem niet per ongeluk wegdruk) is uitstekend en ik vind het vele malen duidelijker dan bij mijn SE P1i en Iphone. Op de fiets naast een drukke weg elkaar goed kunnen horen is een verademing.
Het focus-probleem bij fotograferen zit ook in mijn TD. 1e keer kan ik focussen, daarna alleen bij volledig indrukken van de enter-knop.
Verder kan ik nog steeds niet werken met de pijltjes naast de enter-knop. Die werken niet terwijl in- en uitzoomen bij Opera, foto's en camera wel goed werkt. Hoe kan dit?
Andere vraag: gister gebeld door mijn vrouw. De TD gaat 2 keer over (aan de andere kant 3 keer) en ik wil hem uit mijn broekzak halen. Daarbij druk ik het gesprek weg
En waarom kan ik de tijd van doorschakelen bij geen gehoor niet verlengen van 20 sec naar 30 sec? Hij geeft aan dat de netwerkverbinding opnieuw gestart moet worden om het nog eens te proberen. Is dit een netwerkprobleem of ligt het aan mijn TD? Heb een KPN-Hi abo.
Verder erg tevreden over dit speelgoed. Geluid bij telefoneren (de keren dat ik hem niet per ongeluk wegdruk) is uitstekend en ik vind het vele malen duidelijker dan bij mijn SE P1i en Iphone. Op de fiets naast een drukke weg elkaar goed kunnen horen is een verademing.
Ja dat kan prima. Via logmein werkt nog beter (vind ik persoonlijk).Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:04:
Kan iemand mij vertellen of je nu een resolutie van 640x480 kan gebruiken met de remote desktop client ?(terminal server client)
Thanks
R.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Waarom ben je bezig met volledige laad/ontlaad cyclussen? Het is geen Nicad!. Maar een Li-ion. Die vinden het echt niet fijn als je ze diep ontlaad
www.frees-it.com
de schoonheid van de TD heeft mij een beetje verblind volgens mij, want m'n originele doel was een PDA mét qwerty toetsenbord.
kan je nou eigenlijk snel typen met het on screen toetsenbord en wat gebeurd er als je 'm 90 graden draait? krijg je dan een "echt" toetsenbord? (qwerty en niet T9?)
kan je nou eigenlijk snel typen met het on screen toetsenbord en wat gebeurd er als je 'm 90 graden draait? krijg je dan een "echt" toetsenbord? (qwerty en niet T9?)
Ik heb mijn TD nu een week, en hij bevalt prima. Alleen heb ik het probleem dat de TD terwijl ie in mijn broekzak zit steeds gesprekken aanneemt zonder dat ik het in de gaten heb. Behoorlijk irritant
Ik heb nu net Slide2Unlock 2 erop gezet, maar als ik nu zit te testen zie ik dat als ik gebeld wordt eerst slide2unlock 2 op het scherm staat, maar dan komt het telefoon scherm eroverheen, en kan het gesprek gewoon aangenomen worden. Het scherm is dus helemaal niet gelocked
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik kan redelijk snel typen met het on screen toetsenbord (en dan niet t9 maar de compact qwerty, dus 2 letters per toets, ik heb te dikke klauwen voor snel tikken met de full qwerty), maar eigenlijk gaat het bij mij nog sneller met de schrijf functie, lekker kladderen met de stylus.bob.ross schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:18:
de schoonheid van de TD heeft mij een beetje verblind volgens mij, want m'n originele doel was een PDA mét qwerty toetsenbord.
Nee, alleen bij internetten heb ik tot nu toe kunnen landscapen met full qwerty, wat dus wel betekent dat de optie er is, maar dat het gewoon (nog?) niet in vele andere dingen zit (oa de sms/message functie, wat best jammer is). Wat niet is kan nog komen met updates wellicht.
Maar ik denk dat jij misschien beter een kan kijken in dit topic hier.. bijna zelfde toestel met slider qwerty
Verwijderd
Ik maar gebruik van Total Commander om de Tweaks van XDA aan te passen. Zodra ik bijvoorbeeld een getal verander moet ik dat dan nog met een bepaalde toets bevestigen/opslaan? Ik heb namelijk het idee dat de tweaks niet helemaal correct werken.
Ik heb AEButton een rotatieoptie toegevoegd aan de volume knoppen. Op die manier kan je in elke applicatie in landscape werken, erg handig. Ook meteen de back-knop als ok-knop ingesteld, veel functioneler en twee keer volume omlaag is nu het Spb-menu van Mobile Shell, ook dat is een absolute aanrader.BradKing schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:29:
[...]
Ik kan redelijk snel typen met het on screen toetsenbord (en dan niet t9 maar de compact qwerty, dus 2 letters per toets, ik heb te dikke klauwen voor snel tikken met de full qwerty), maar eigenlijk gaat het bij mij nog sneller met de schrijf functie, lekker kladderen met de stylus.
Nee, alleen bij internetten heb ik tot nu toe kunnen landscapen met full qwerty, wat dus wel betekent dat de optie er is, maar dat het gewoon (nog?) niet in vele andere dingen zit (oa de sms/message functie, wat best jammer is). Wat niet is kan nog komen met updates wellicht.
Maar ik denk dat jij misschien beter een kan kijken in dit topic hier.. bijna zelfde toestel met slider qwerty
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
hey thanks voor je reply
ja o.k. bereik hangt af van je provider maar vergeleken op zelfde plek met een andere telefoon ?
bv me n76 heeft minder bereik dan me oude nokia's op zelfde plek.
en ik was benieuwd hoe de ervaringen zijn met sms typen of dergelijken.
reactie tijden enzo.
alvast bedankt
ja o.k. bereik hangt af van je provider maar vergeleken op zelfde plek met een andere telefoon ?
bv me n76 heeft minder bereik dan me oude nokia's op zelfde plek.
en ik was benieuwd hoe de ervaringen zijn met sms typen of dergelijken.
reactie tijden enzo.
alvast bedankt
Met welk doel stelt Vodafone uberhaupt een proxy in? Om je surfgedrag te kunnen tracken? Of om je toegang te geven op speciale Vodafone websites?Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:34:
[...]
je moet even je proxy uitschakelen van vodafone, dan werkt 't (als het goed is) als 'n trein!
start > instellingen > verbindingen > verbindingen
onder t kopje "Vodafone GPRS" bij "Mijn Proxyserver instellen"
zet het vinkje bij "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet" uit
succes.
Doe ik niet de hele tijd hoor. Hij hangt ook regelmatig aan mijn pc tussentijds op te laden. Ik merk wel verbetering.Bladeslayer schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:16:
Waarom ben je bezig met volledige laad/ontlaad cyclussen? Het is geen Nicad!. Maar een Li-ion. Die vinden het echt niet fijn als je ze diep ontlaad
Iemand al een oplossing voor het kunnen opnemen en ophangen met alleen de hardwaretoetsen? Dus opnemen via het scherm wil ik graag uitschakelen.
Ik gok om het dataverbruik tot de zendmasten wat binnen de perken te houden.Neok_ schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:54:
[...]
Met welk doel stelt Vodafone uberhaupt een proxy in? Om je surfgedrag te kunnen tracken? Of om je toegang te geven op speciale Vodafone websites?
Veel mensen zullen dezelfde informatie binnenhalen. Denk aan buienradar, weerinfo, etc.
Verwijderd
Dat zou mooi zijn als dat zou kunnen, net als de 'telefoon' optie op het today-screen aanpassen naar contacten..matvkeulen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:54:
[...]
Doe ik niet de hele tijd hoor. Hij hangt ook regelmatig aan mijn pc tussentijds op te laden. Ik merk wel verbetering.
Iemand al een oplossing voor het kunnen opnemen en ophangen met alleen de hardwaretoetsen? Dus opnemen via het scherm wil ik graag uitschakelen.
iemand groeps-sms gevonden of hoe je de sim-contacts definitief niet laat zien in de contactenlijst?
Voor de simcontacten in de lijst moet je twee register instellingen aanpassen.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:08:
[...]
Dat zou mooi zijn als dat zou kunnen, net als de 'telefoon' optie op het today-screen aanpassen naar contacten..
iemand groeps-sms gevonden of hoe je de sim-contacts definitief niet laat zien in de contactenlijst?
Zou zo snel even niet weten welke het meer waren.
In Duitsland levert O2 de Diamond met TomTom7.
Ik heb begrepen dat er mogelijk binnenkort een teaser met 1 gratis citymap uitkomt.
Hier staan al een paar foto's van de nieuwe TomTom 7.
klik
Lijkt er op dat ook map correcties is doorgevoerd
.
Ik heb begrepen dat er mogelijk binnenkort een teaser met 1 gratis citymap uitkomt.
Hier staan al een paar foto's van de nieuwe TomTom 7.
klik
Lijkt er op dat ook map correcties is doorgevoerd
Ook niet echt veel verschil....wordt tijd voor een navigatie met leuke addons ofzo...:)
Iig weer nieuwe kaarten.Yzord schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:38:
Ook niet echt veel verschil....wordt tijd voor een navigatie met leuke addons ofzo...:)
Verwijderd
zou mooi zijn tomtom 7 erop. Kan ik mijn huidige tomtom 6 vervangen als de teaser beschikbaar is.
De Route66 is hier ook eindelijk binnen.
Let wel op dat je de installatie moet uitvoeren met de TD in USB-stick-mode en even goed lezen wat de installer vraagt, want de default-instelling is om de "kaart" te formatteren.
De "Voucher-code" is die 16-hex-digit lange code achterop de DVD-hoes.
De activatie kan alleen via SMS of GPRS, niet via een van de andere verbindingen.
Daarnaast heb je dat alle leuke extra's geld kosten zoals verkeersinformatie (29,95/jaar), weer (9,95/jaar)
Reisgidsen (Lonely Planet) van bijvoorbeeld NL zijn wel gratis.
Let wel op dat je de installatie moet uitvoeren met de TD in USB-stick-mode en even goed lezen wat de installer vraagt, want de default-instelling is om de "kaart" te formatteren.
De activatie kan alleen via SMS of GPRS, niet via een van de andere verbindingen.
Daarnaast heb je dat alle leuke extra's geld kosten zoals verkeersinformatie (29,95/jaar), weer (9,95/jaar)
Makkelijkere installatie is de map MemoryImage van de cdrom kopiëren naar het toestel.TD-er schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:46:
De Route66 is hier ook eindelijk binnen.
Activatie kan ook via WiFi.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De eerst volgende die hier met linkjes gaat gooien naar niet officiële roms die niet op de HTC site staan krijgt een waarschuwing! Gewoon mee ophouden, inmiddels vaak genoeg aangegeven en nou is het over!
De eerst volgende die hier met linkjes gaat gooien naar niet officiële roms die niet op de HTC site staan krijgt een waarschuwing! Gewoon mee ophouden, inmiddels vaak genoeg aangegeven en nou is het over!