[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.122 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:14:
Vooreerst excuseer ik me alvast indien deze reply niet op z'n plaats is.

Ik ben in het bezit van een set 'Windows Server 2003 Core Requirements' boeken (Examens 70-290, 70-291, 70-293, 70-294) die nooit gebruikt zijn. Het is te zeggen, de laatste week doet de set dienst als monitor-steun. 8)

Indien deze examens nog steeds afgenomen worden en iemand ze dus kan gebruiken, geef dan gerust een seintje.

Hou hierbij wel rekening dat de set een goeie 6,5kg weegt en de verzendingskosten wel eens kunnen oplopen. Ophalen zal dus de voorkeur genieten. Ik woon trouwens in Gent, België.
Kan je beter in vraag en aanbod plaatsen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 22:45
Ik heb korte vraag:

Ik heb nu helemaal geen MS certificaten etc. Nu wil ik via me werk er toch wel een paar gaan halen en dan specifiek voor Server 2008. Nu dacht ik te beginnen bij:

Exam 70-640: Windows Server 2008 Active Directory, Configuring

Exam 70-642: Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring

Exam 70-643: Windows Server 2008 Applications Infrastructure Configuration

Exam 70-620: Windows Vista Configuration)

Exam 70-647: Windows Server 2008, Enterprise Administrator

Na dit gehaald te hebben (wat denk ik nog een aardige klus is) dan verder te gaan naar:

MCITP: Enterprise Administrator

Klopt dit ongeveer hoe ik het gepland heb? Ik heb alle tijd en de baas betaald. Maar zoals ik al zei: dit gaat me eerste MS cert. worden. Nog verdere tips? Qua boeken etc.

Ik heb het topic al doorgelezen en staat hoop in. Toch blijf ik met wat vragen zitten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Grapjas. Als die exams's leveren je bij slagen MCITP:Enterprise Administrator op

http://www.microsoft.com/...8/enterprise/default.mspx.

[ Voor 35% gewijzigd door paella op 03-01-2009 06:48 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
paella schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 06:47:
Grapjas. Als die exams's leveren je bij slagen MCITP:Enterprise Administrator op

http://www.microsoft.com/...8/enterprise/default.mspx.
denk dat ie daarme MCITP:Server Administrator bedoelt?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Volgens mij is Second Shot weer verlengd tot 30 juni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wishmaster1986 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 01:09:
Ik heb korte vraag:

Ik heb nu helemaal geen MS certificaten etc. Nu wil ik via me werk er toch wel een paar gaan halen en dan specifiek voor Server 2008. Nu dacht ik te beginnen bij:

Na dit gehaald te hebben (wat denk ik nog een aardige klus is) dan verder te gaan naar:

Klopt dit ongeveer hoe ik het gepland heb? Ik heb alle tijd en de baas betaald. Maar zoals ik al zei: dit gaat me eerste MS cert. worden. Nog verdere tips? Qua boeken etc.

Ik heb het topic al doorgelezen en staat hoop in. Toch blijf ik met wat vragen zitten dus :)
Dat is idd de beste weg om op microsoft gebied een allround beheerder te worden.

Flinke klus, ik zou proberen om minimaal wat extra e-cursussen te volgen, of misschien wat klassikaal. alles uit de boeken zal dodelijk saai worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Er zijn inmiddels een aantal CBT's dat je minder saai video's kan kijken en eventueel zelf op een VM meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 21:03
paella schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:51:
Er zijn inmiddels een aantal CBT's dat je minder saai video's kan kijken en eventueel zelf op een VM meespelen.
welke cbt's zijn dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wishmaster1986 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 01:09:
Ik heb korte vraag:

Exact hetzelfde rijtje ga ik ook volgen, ben nu bezig met 70-624, ik denk 1 van de lastigste van deze serie? Anyway, ik vindt de stof tot nu toe saai, maar goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
bunneh schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:54:
[...]

welke cbt's zijn dat dan ?
www.trainsignal.com heeft ze inmiddels. www.cbtnuggets.com volgt ergens dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo langzamerhand wordt het voor mij tijd om mijn MCSE 2003 te gaan upgraden naar een 2008 certificering (ik ga voor zowel server als enterprise administrator).

Vista staat alvast geboekt voor 19 januari en daar maak ik me ook totaal geen zorgen over. Maar dan het upgrade examen (70-649), hoe is die? Issie een beetje te doen en hoe zit het met studiemateriaal? Ik zag dat het boek pas op of na 31 maart uitkomt, dat is me te lang, want ik wil wel gaan beginnen. Ik zag wel dat er een boek van Syngress uit is (The Real Mcts/Mcitp Exam 70-649 Prep Kit), heeft iemand hier al ervaring mee?

Microsoft zelf geeft aan dat je de boeken voor 70-640 en 70-642 + Introducing Windows Server 2008 kunt gebruiken. Heb je deze drie boeken daadwerkelijk nodig, kun je beter wat anders kiezen?

Info anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:55:
Zo langzamerhand wordt het voor mij tijd om mijn MCSE 2003 te gaan upgraden naar een 2008 certificering (ik ga voor zowel server als enterprise administrator).

Vista staat alvast geboekt voor 19 januari en daar maak ik me ook totaal geen zorgen over. Maar dan het upgrade examen (70-649), hoe is die? Issie een beetje te doen en hoe zit het met studiemateriaal? Ik zag dat het boek pas op of na 31 maart uitkomt, dat is me te lang, want ik wil wel gaan beginnen. Ik zag wel dat er een boek van Syngress uit is (The Real Mcts/Mcitp Exam 70-649 Prep Kit), heeft iemand hier al ervaring mee?

Microsoft zelf geeft aan dat je de boeken voor 70-640 en 70-642 + Introducing Windows Server 2008 kunt gebruiken. Heb je deze drie boeken daadwerkelijk nodig, kun je beter wat anders kiezen?

Info anyone? :)
Volgens mij heb je die nodig ja, en CBT heeft al mooie nuggets beschikbaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 15:29
Weet iemand hoe lang het meestal duurd voordat je je certificaat binnen hebt.
Ik heb namelijk op 16 november me MCDST gehaald maar alleen nog maar een MCP certificaat opgestuurd gekregen. Nou kan ik wel via de MS website een pdf van me certificaat downloaden en printen, maar had gehoord dat je dit ook opgestuurd hoort te krijgen + pasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
fanta22 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:17:
Weet iemand hoe lang het meestal duurd voordat je je certificaat binnen hebt.
Ik heb namelijk op 16 november me MCDST gehaald maar alleen nog maar een MCP certificaat opgestuurd gekregen. Nou kan ik wel via de MS website een pdf van me certificaat downloaden en printen, maar had gehoord dat je dit ook opgestuurd hoort te krijgen + pasje.
Certificaat moet je aanvragen, kan ook op je MCP pagina.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
En het kan wel tot 8 weken duren, het komt meen ik uit Singapore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:16

Red Boll

Kick Ass!

paella schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:49:
Klopt... wel *MET* de handtekening van Bill zelf :) en misschien nog wel een kortingsbon voor de "MCP e-store"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
paella schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:49:
Ik heb afgelopen jaar een stuk of 12 MS certificaten/welcome kits mogen aanvragen, en iedere keer lagen ze na ca. 2 weken op de deurmat. Dus met die 8 weken zal het wel meevallen. De handtekening van Bill is natuurlijk waarom je zo'n ding wil hebben :+

Overigens vond ik het oude blauw stukken mooier dan het nieuwe groen en oranje-bruin wat ze tegenwoordig hebben :|

Fabricati Diem, PVNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
Hier idem, ongeveer 2-3 weken (maximaal) voordat de kits van MCP en MCTS er waren.

Moet aanstaande woensdag voor 70-291, het laatste examen voor MSCA. Nu doen ik mijn examen bij NewHorizons in Rotterdam. Alleen tot mijn verbazing krijg ik een factuur van 238,- euro voor alleen examen doen. Hier zitten onder andere "administratiekosten" bij.

Zijn er meerdere mensen die dit moeten betalen? Of is dit ook gebruikelijk bij andere examencentra? Indien nee is dit uiteraard mijn laatste examen.

Wellicht slordig het niet na te vragen bij NH. Maar ik heb geboekt en kan niet meer annuleren (te weinig tijd voor examen nog). Alleen ga ik niet ervanuit dat de prijs zoveel hoger ligt dan bij andere examencentra. Als er overal 140,- euro staat (ook bij Prometric) ga ik niet ervan uit dat het opeens 100,- euro extra kost.

Kan ik beter ergens anders een volgend examen doen, of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:49
Woodsy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:26:
Hier idem, ongeveer 2-3 weken (maximaal) voordat de kits van MCP en MCTS er waren.

Moet aanstaande woensdag voor 70-291, het laatste examen voor MSCA. Nu doen ik mijn examen bij NewHorizons in Rotterdam. Alleen tot mijn verbazing krijg ik een factuur van 238,- euro voor alleen examen doen. Hier zitten onder andere "administratiekosten" bij.

Zijn er meerdere mensen die dit moeten betalen? Of is dit ook gebruikelijk bij andere examencentra? Indien nee is dit uiteraard mijn laatste examen.

Wellicht slordig het niet na te vragen bij NH. Maar ik heb geboekt en kan niet meer annuleren (te weinig tijd voor examen nog). Alleen ga ik niet ervanuit dat de prijs zoveel hoger ligt dan bij andere examencentra. Als er overal 140,- euro staat (ook bij Prometric) ga ik niet ervan uit dat het opeens 100,- euro extra kost.

Kan ik beter ergens anders een volgend examen doen, of is dit normaal?
Volgens mij is dat normaal.
Ik heb dat namelijk ook eens meegemaakt.
Sindsdien boek ik altijd direct op de prometric site, daar kan je ook netjes je examencentra kiezen en een datum en tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 08:04
Ik verbaasde mij ook enorm om de prijzen bij New horizons. En mijn komende examens mag ik daar niet gaan boeken aangezien ik er geen cursus volg.

Ik ga ook maar eens bij prometric kijken ...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Tonnetje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:01:
Ik verbaasde mij ook enorm om de prijzen bij New horizons. En mijn komende examens mag ik daar niet gaan boeken aangezien ik er geen cursus volg.

Ik ga ook maar eens bij prometric kijken ...
Ik volg daar ook geen cursus, maar kan en mag gewoon via de prometric site bij new horizons in Zwolle het examen boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
paella schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:20:
IK heb 'm 4 december pas gedaan, dus wellicht (veel) te laat voor vouchers (jammer). IK kreeg de warning over het niet tamperen ook, maar ik kon dus idd wel F1 gebruiken.
Toch vandaag de vouchers gekregen. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
paella schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:52:
[...]

Toch vandaag de vouchers gekregen. Netjes.
vandaag net 1 van die vouchers gebruikt om sbs2008 te doen (en te halen :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Zal het je nog sterker vertellen... de 1e poging 70-113 ging mis doordat ik geen connectie naar de perfomance labs kon krijgen. De twee poging wel. Maar ik kreeg voor beide pogingen vouchers! Dus 6 stuks! grappig (en handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darobb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Goedemiddag,

Ik ben een absolute beginner en wil via zelfstudie beginnen met 70-270.
Hoe moet ik me et examen voorstellen? Meerkeuze vagen, open vragen of een combinatie van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

darobb schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:35:
Goedemiddag,

Ik ben een absolute beginner en wil via zelfstudie beginnen met 70-270.
Hoe moet ik me et examen voorstellen? Meerkeuze vagen, open vragen of een combinatie van beide?
Het zijn meerkeuze vragen en opdrachtjes (sims) die je moet uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darobb
Wat kan zo'n sim / opdracht inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

darobb schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:51:
Wat kan zo'n sim / opdracht inhouden?
Ik moest ik 70-620 een vpn verbinding maken en de windows defender instellen dat hij elke vrijdag om 23;00 uur automatisch de c schijf scande.

In 70-290 moest ik een account in ad aanmaken en rechten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darobb
Oké, dat moet te doen zijn als ik de stof goed doorneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

darobb schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:16:
Oké, dat moet te doen zijn als ik de stof goed doorneem?
Ja, maar een beetje ervaring is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darobb
Ik heb ook een beetje ervaring, dus moet goed komen.
Is het trouwens nog wel handig om 70-270 te doen? Of is het verstandiger om 70-620 te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

darobb schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:22:
Ik heb ook een beetje ervaring, dus moet goed komen.
Is het trouwens nog wel handig om 70-270 te doen? Of is het verstandiger om 70-620 te doen?
Dat is afhankelijk waar je op je werk mee te maken hebt, 70-620 is wel stukken makkelijker dan de 70-270.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darobb
Vooral XP. Eigenlijk helemaal geen vista. Maar ik doe dit (nu) niet voor mn werk. Maar voor mijn eigen ontwikkeling.

Ik heb zelf veel meer ervaring in XP.
Waarom is 70-620 makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
En ook een tweetal vragen van mij:

Ik ben op dit moment bezig om te gaan leren voor MCSA 2003. (MCSE er eventueel achteraan) om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. De vraag is, heeft het nog zin om deze certificaten te halen. Mede door de 2008 server producten lijkt het mij zeer aannemelijk dat op korte termijn de 2003 series uit de 'schappen' verdwijnen.

Doel van het certificaat is om mijzelf beter te kunnen verkopen als Systeembeheerder (ZZP/Loondienst). In hoeverre draagt een certificatie dan bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

merauder schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:07:
Doel van het certificaat is om mijzelf beter te kunnen verkopen als Systeembeheerder (ZZP/Loondienst). In hoeverre draagt een certificatie dan bij?
Sommige opdrachtgevers vereisen een bepaalde certificering, zondder mag je dan niet eens aan de knoppen zitten. Een goed verkoopargument lijkt me! :)

Met aantoonbare ervaring i.c.m. met certificeringen gooi je helemaal hoge ogen.

M.b.t. Server 2008: Ik moet moet de eerste klant nog tegenkomen met dit moois... Het is meestal Server 2000/2003 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Dan is het nu de kiezen op elkaar voor ondergetekende! Ben trouwens begonnen in de boeken van MS Press. Globaal heb ik het topic doorgebladerd. Verder nog tips om te kunnen slagen voor het examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag 70-293 gehaald en op zich prima te doen met logisch nadenken.
Mijn volgende word 70-294. Iemand hier nog op of aanmerkingen over?

Heeft de 70-294 overlappingen met een andere bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Red Boll schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:52:
[...]
M.b.t. Server 2008: Ik moet moet de eerste klant nog tegenkomen met dit moois... Het is meestal Server 2000/2003 voor mij.
Windows 2003 met sp2 wordt nog tot juli 2010 supported door MS. Ik verwacht dus toch wel dat veel bedrijven dit jaar al gaan starten met migratietrajecten (of in elk geval de voorbereiding hiervan).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:20
Question Mark schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 07:47:
[...]
Windows 2003 met sp2 wordt nog tot juli 2010 supported door MS. Ik verwacht dus toch wel dat veel bedrijven dit jaar al gaan starten met migratietrajecten (of in elk geval de voorbereiding hiervan).
Uitgebreide ondersteuning verloopt pas juli 2015 - klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maar die moet je wel aanschaffen ;)
Non-security hotfix-ondersteuning
Vereist een apart contract voor verlengde hotfix-ondersteuning, aan te schaffen binnen een periode van 90 dagen nadat de algemene ondersteuningsperiode is geëindigd

[ Voor 75% gewijzigd door Question Mark op 20-01-2009 14:26 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Woodsy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:26:
Moet aanstaande woensdag voor 70-291, het laatste examen voor MSCA.
Ik ben ook druk met 291 bezig en ben benieuwd hoe het examen was. Misschien dat je hier je ervaring kan delen....hopelijk ben je geslaagd! :)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:49
Graag jullie advies, ik wil wat MCITP boeken en examens gaan doen, om mijn kennis van dit vakgebied te vergroten. Ik ben van plan om bij bol de volgende kit aan te schaffen: MCITP Windows Server 2008 Server Administrator Core Requirements Self-Paced Training Kit

dat zijn de boeken voor examens 70-640/642/646. Nu wil ik graag ook kennis van Exchange 2007 opbouwen. Welk boek/examen is hiervoor geschikt? Ik heb echt een beginner in het Microsoft certified programma, dus geen diploma's op dit gebied.

Op het net vindt ik de volgende 70-236/237/238. Zit dit de juiste examens om mee te beginnen?

Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
70-236 is voor de Exchange 2007 beheerder, de andere 2 zijn meer voor ontwerpers en implementeerders. Aan 70-236 heb je meer dan genoeg als beginnend systeembeheerder.
Zie ook http://www.microsoft.com/...07/messaging/default.mspx

De andere 3 boeken zijn OK, zoals ook staat op http://www.microsoft.com/.../2008/server/default.mspx.

Overigens geld ook hier weer, dat MS vindt dat je een tijdje ervaring moet hebben met de producten voordat je je gaat certificeren. Nu stoor ik me daar zelf ook niet aan, maar een goede labomgeving waarin je vrij kan testen is natuurlijk wel een vereiste om dit soort certificeringen binnen te halen.

Aan te raden is ook om eerst de Windows 2008 examens te doen, en dan pas Exchange. Weliswaar gaat het exchange examen over exchange op server 2003 (tenzij dit inmiddels is veranderd) maar kennis van het onderliggende server OS en zaken als AD en DNS zijn essentieel voor Exchange.

Fabricati Diem, PVNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vandaag heb ik 70-270 gehaald, 70-290 had ik. Ik kreeg voor en na dit examen twee enquete een vooraf van Microsoft en een achteraf van Prometric.

Ook ga ik via mijn werk een verplicht begeleid MCSE 2003 traject doen, met de volgende examens.
  1. 70-291
  2. 70-299
  3. 70-293
  4. 70-294
  5. 70-297
Zal ik daarna nog gaan upgraden naar MCTIP (EA/SA) : 2008 ?

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 21-01-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
paella schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:09:
Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden.
Anders geformuleerd: Zou jij daarna nog gaan upgraden naar MCTIP (EA/SA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anders geformuleerd: Waarom zou je het niet doen?

Zoals hierboven al eerder gemeld is, stopt volgend jaar de reguliere support op Windows 2003. De kans is dus aardig groot dat er de aankomende paar jaar vrij veel migratie-trajecten zullen starten van W2K3 naar W2K8.

Kans is dus vrij groot dat de markt gaat vragen om mensen die kennis van beide OS-en hebben.

just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Gewoon upgraden Guido!

Uiteindelijk "moet' je toch upgraden en het zijn nog maar een paar examens extra...
Maar voorlopig moet je eerst MCSA/MCSE worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Pedr0 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:35:
[...]
Ik ben ook druk met 291 bezig en ben benieuwd hoe het examen was. Misschien dat je hier je ervaring kan delen....hopelijk ben je geslaagd! :)
Gister inderdaad gehaald met 930 punten (nu MSCA).

Het examen was goed te doen. Gelukkig waren er al veel vragen bij mij ook in de nieuwe stijl. Dus geen ellenlange teksten, maar korte duidelijke vragen. Ik kreeg veel over WSUS (van de 48 bijna 8-9 vragen) dus dat is echt een belangrijk topic. Daarnaast uiteraard een stuk DNS, IPSEC en DHCP. Ook network monitor moet je goed kennen (rond de 5-6 vragen bij mij). RRAS kreeg ik bijna niets over (maar examens zijn natuurlijk enigzins willekeurig).

Succes in ieder geval!

Het viel me op dat het heel rustig was in het testcenter. Ik had begrepen dat er veel nieuwe vragen waren en nog geen Testkings. Misschien dat dat samenhangt, of ik was gewoon heel vroeg daar.

Nu de 70-293 als volgende uitdaging. Wil binnen paar maanden MSCE zijn, om dan door te stromen naar MCITP. Nu was ik alleen gelijk begonnen gisteravond na 70-291 (leren is voor mij een hobby / leuk) en zie verschrikkelijk veel overlap en dingen die gelijk waren aan 291. Volgens mij zijn de verschillen minimaal? Als het zo doorgaat ga ik over 2-3 weken het examen maar gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Woodsy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:27:
[...]
Het viel me op dat het heel rustig was in het testcenter. Ik had begrepen dat er veel nieuwe vragen waren en nog geen Testkings. Misschien dat dat samenhangt, of ik was gewoon heel vroeg daar.
Het valt mij altijd op dat het aan het einde van het jaar zeer druk is in examencentra's. Zal wel te maken hebben met het feit dat veel mensen nog gauw aan het einde van het jaar hun gemaakte afspraken mbt te behalen certificeringen moeten nakomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Question Mark schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:24:
Maar die moet je wel aanschaffen ;)

[...]
Wij hebben nog ondersteuning voor onze NT4 bakkies :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
[...]

Het examen was goed te doen. Gelukkig waren er al veel vragen bij mij ook in de nieuwe stijl. Dus geen ellenlange teksten, maar korte duidelijke vragen. Ik kreeg veel over WSUS (van de 48 bijna 8-9 vragen) dus dat is echt een belangrijk topic. Daarnaast uiteraard een stuk DNS, IPSEC en DHCP. Ook network monitor moet je goed kennen (rond de 5-6 vragen bij mij). RRAS kreeg ik bijna niets over (maar examens zijn natuurlijk enigzins willekeurig).

Succes in ieder geval!

Nu de 70-293 als volgende uitdaging. Wil binnen paar maanden MSCE zijn, om dan door te stromen naar MCITP. Nu was ik alleen gelijk begonnen gisteravond na 70-291 (leren is voor mij een hobby / leuk) en zie verschrikkelijk veel overlap en dingen die gelijk waren aan 291. Volgens mij zijn de verschillen minimaal? Als het zo doorgaat ga ik over 2-3 weken het examen maar gewoon doen.
Dat viel mij ook op, van die lekkere korte vragen van een zin, niet meer van die hele lange teksten. Goede zet MS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:07

BFS

Rude awakening

Red Boll schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:52:
[...]
Ik ben ze al meerdere malen tegen gekomen, sterker nog.. Ik maak momenteel deel uit van een team dat een nieuwe infra aan het bouwen is voor een club van +/_ 18000 werknemers waarbij 2008 wordt gebruikt tenzij niet anders mogelijk is.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Kut zeg examcollection.com is offline gehaald, iemand anders nog tips om wat proef examens te kunnen maken?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 14:47
[...]

Ik mag vrijdag. Zaten er nog SIMs in dit examen net zoals in 290. En hoe vond jij 291 ten op zichte van 290 makkelijker moeilijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Donnie schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:39:
Kut zeg examcollection.com is offline gehaald, iemand anders nog tips om wat proef examens te kunnen maken?
Via www.transcender.com kun je officiële (en toegestane) oefenexamens aanschaffen. Als je de boeken van MSPress neemt, zitten hier standaard al oefenexamens en practices bij.

Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat het verkijgen van Testkings aan banden gelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Voor welke examen heb je ze nodig, eventueel kan ik je ze mailen?

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 24-01-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was even benieuwd naar wat ze te melden hadden, maar zag dat de website (weer?) in de lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het lijkt gedaan te zijn met de proefexamens. Maargoed er zijn nog genoeg sites in omloop, en anders zijn er zat mensen die ze ergens op hun pc hebben staan. Net zo goed hosten ze de site weer ergens anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Het volgende zou ik graag wat advies over willen.

Ik ga binnenkort beginnen met begeleid MCSE 2003 op kosten van mijn werkgever, en ik heb inmiddels twee examens daarvan als met zelfstudie behaald.

Waardoor ik nog niks te doen in hoef in tegenstelling tot mijn collega's die hard zitten te blokken :D.

Kan ik alvast door middel van zelfstudie de 2008 examens doen, of is het beter om eerste MCSE 2003 helemaal te hebben gehaald en dan pas het upgrade path naar MCTIP:EA 2008 te doen. Wat is wijsheid in deze?

En wordt je pas toegelaten aan de MCTIP:EA upgrade examens als je MCSE 2003 of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
En ik had nog een vraagje over de MCSA / MCSE examens.

Misschien is het een domme vraag, maar in welke taal kun je deze het beste doen? Nederlands of Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met het Exchange 2007 examen? 70-236 Moet 9 februari voor het examen, ben alleen benieuwd wat er allemaal in speelt, hoor meestal dat het veel powershell is?

Verder ga ik in april beginnen aan mijn MCITP:EA 2008, ben benieuwd :)

En als reactie op hierboven mij, de examens zijn allemaal in het engels, dus engels is de logische keuze.

[ Voor 35% gewijzigd door Vorkie op 25-01-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
merauder schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:02:
En ik had nog een vraagje over de MCSA / MCSE examens.

Misschien is het een domme vraag, maar in welke taal kun je deze het beste doen? Nederlands of Engels?
Je kunt alleen examen doen in het Engels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
guidovb999 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:31:
[...]

Je kunt alleen examen doen in het Engels :D
das nie waar :P

simpliefied chinese
traditional chinese
german
us english
castillian spanish
french
italian
korean
portuguese brazil
russian

hier kan ik uit kiezen bij het boeken van een examen bij language choice :)

(dit is bv 70-640)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38
Heb vrijdag de 70-649 gedaan. Upgrade naar MCTS\MCITP

Die geldt dus voor drie examens, en je krijgt dus ook 3 uitslagen. :)

Maar heb hem gehaald (925\1000\1000) en nu voor 620 en 647.

edit: net even het transcript bekeken. Je krijgt met 649 in 1 keer 3 nieuwe MCTS credentials erbij :)

[ Voor 21% gewijzigd door Tweakod3x op 25-01-2009 10:44 ]

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Is het normaal dat je extra moet betalen als je een examen wilt verzetten? Een weekje eerder in mijn geval?

Ik heb dus vorige week donderdag een examen ingeboekt voor 20-2, deze wil ik eigenlijk vervroegen naar 13-2. Echter hier worden blijkbaar administratie kosten voor in rekening gebracht?!

Edit: Ik heb het al geregeld.....volgende week vrijdag that is! 6-2-2009 om 10:00u - 291 exam!

[ Voor 63% gewijzigd door Pedr0 op 26-01-2009 15:26 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Pedr0 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:18:
Is het normaal dat je extra moet betalen als je een examen wilt verzetten? Een weekje eerder in mijn geval?

Ik heb dus vorige week donderdag een examen ingeboekt voor 20-2, deze wil ik eigenlijk vervroegen naar 13-2. Echter hier worden blijkbaar administratie kosten voor in rekening gebracht?!
Ligt volgens mij compleet aan de voorwaarden van het examencentrum. Ik deed eerst altijd examens bij Azlan en die kenden ook een "boete" bij het verschuiven van examens.

Het examencentrum waar ik tegenwoordig mijn examens afneemt kent dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Volgens mij als je je examen boekt via Vue of Prometric (afhankelijk welke examens je doet), kost je het tot 24h van te voren niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

A.s. vrijdag examen voor 70-291, hoop dat ik hem haal want dan hoef ik alleen nog 70-284 of 70-620 ben er nog niet helemaal uit.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 19:52
Ik volg dit topic al een tijdje en heb regelmatig gelezen dat de mensen 70-291 als een van de moeilijkste ervaarden. Zelf heb ik het boek gelezen en daarnaast wat examens geoefend en toen viel het examen eigenlijk reuze mee. Wat mij vooral opviel was dat het boek enorm veel onderwerpen omvat en dat het examen uiteindelijk maar over een selectief aantal onderwerpen gaat.

Daarnaast heb ik recent ook 70-620 gedaan en ook daar weer hetzelfde verhaal, alhoelwel je daar ook een enorme lading aan simulaties krijgt , ik had er een stuk of 15 !

Vrijdag ga ik zelf 70-236 doen en als ik die haal heb ik mijn MCSA 2003 titel binnen :9
Zoals ik het nu zie krijg je vooral veel powershell vragen ..., maar als iemand nog bepaalde tips heeft hoor ik het graag :+

[ Voor 16% gewijzigd door NoReseth op 26-01-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog mensen die C# .net 3.5 examens gaan doen ? / gedaan hebben al.
Ben zelf aan het orienteren voor

Exam 70-536: TS: Microsoft .NET Framework – Application Development Foundation
en
Exam 70-561: TS: Microsoft .NET Framework 3.5, ADO.NET Application Development

hoe zwaar zijn deze examens en hebben ze toegevoegde waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:29:
zijn er nog mensen die C# .net 3.5 examens gaan doen ? / gedaan hebben al.
Ben zelf aan het orienteren voor

Exam 70-536: TS: Microsoft .NET Framework – Application Development Foundation
en
Exam 70-561: TS: Microsoft .NET Framework 3.5, ADO.NET Application Development

hoe zwaar zijn deze examens en hebben ze toegevoegde waarde
Is de 70-536 niet enkel voor .NET 2.0? Ik ben zelf net begonnen met studeren voor dit examen na vorige week 70-528 te hebben gehaald (.NET 2.0 Webdev). Na 70-536 ga ik nog verder voor MCPD met examen 70-547 en mij werd verteld dat 70-536 de moeilijkste van deze 3 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Toevallig vandaag examen gedaan voor 70-536 en geslaagd!

70-536 is alleen voor de 2.0 versie van het .NET Framework. Het examen viel me achteraf mee er zitten vrij veel theoretische vragen in zonder direct lappen met code te krijg.

Ik moest het examen doen voor mijn HBO traject bij de LOI. Ik had geen ervaring met .NET en door de gevrekkige begeleiding bij de LOI heb ik ook alles uit het boek geleerd. 'K Heb er drie weken keihard voor geleerd en dat resulteerde in een uitslag van 823/1000.

Nu nog 70-528 halen en dan is dat onderdeel van de opleiding ook weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de studieboeken. Voor 70-291 hebben we op het werk een boek van MS Press van de auteurs Mackin en McLean met een flexibele kaft van 2003. Bij de boekhandel ligt nu een tweede druk van dezelfde schrijvers met een harde kaft van 2006. Zitten er grote inhoudelijke verschillen tussen de verschillende drukken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Ben inmiddels in het bezit van 70-271, 70-271, 70-270 & 70-290 maar heb die nog nooit aan me Live-ID gekoppeld, hoe doe je dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
RemkoDJ schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:02:
Ben inmiddels in het bezit van 70-271, 70-271, 70-270 & 70-290 maar heb die nog nooit aan me Live-ID gekoppeld, hoe doe je dat eigenlijk?
Ehh..heb je wel een MCP ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Bedoel je Microsoft Certification ID ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Ah kolere...

Bij het 1e certificaat enz kreeg ik idd mailtjes van microsoft met action requierd enz enz, dacht toen gewoon bevetiging van eht behalen enz... wist neit eens van die MCP site af, dus heb ze gedelete...

Is er enig manier op me MCP ID te achterhalen?

Ik heb nog wel een mailtje van het behalen van het laatste examen, daar staat van This exam will be associated with Microsoft Certification ID xxxxxxx. maar dit pakt die niet als ik dit invul op reset acces code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
RemkoDJ schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:35:
Ah kolere...

Bij het 1e certificaat enz kreeg ik idd mailtjes van microsoft met action requierd enz enz, dacht toen gewoon bevetiging van eht behalen enz... wist neit eens van die MCP site af, dus heb ze gedelete...

Is er enig manier op me MCP ID te achterhalen?

Ik heb nog wel een mailtje van het behalen van het laatste examen, daar staat van This exam will be associated with Microsoft Certification ID xxxxxxx. maar dit pakt die niet als ik dit invul op reset acces code...
Bellen met de support mensen van MS, als je je gegevens doorgeeft sturen zij nieuwe mailtjes voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Dus je bevestigd ook je behalen niet dan ;-) LOL

Misschien dat micr. idd die mailtje opnieuw naar je kan versturen, dat moet vast mogelijk zijn. Suc6 iig. Ik ga nu nog even leren voor morgen (70-291)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Ik ga vanmiddag nog wat leren. Ook 70-291 ik heb geen idee wat ik er van kan verwachten. Ik heb het idee dat ik er goed in zit. Maar je weer het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
RemkoDJ schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:18:
[...]

Bedoel je Microsoft Certification ID ?
MCP ID, Microsoft Certification ID....da's hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
dennismaus schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:31:
Ik ga vanmiddag nog wat leren. Ook 70-291 ik heb geen idee wat ik er van kan verwachten. Ik heb het idee dat ik er goed in zit. Maar je weer het nooit.
Als ik 't me nog goed herinner krijg je een aantal vragen over DNS (Primary zone, Forwarders en Stub zones), paar vragen over DHCP, een zooi simulaties en wat basisbeheer dingen..

Succes in elk geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
chratnox schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:39:
[...]

Als ik 't me nog goed herinner krijg je een aantal vragen over DNS (Primary zone, Forwarders en Stub zones), paar vragen over DHCP, een zooi simulaties en wat basisbeheer dingen..

Succes in elk geval! :)
Dank je. Ik heb inderdaad een boel gelezen over wat er in gaat zitten dus dat komt wel goed. Merk wel heb net 3 maanden in ccna boeken gezeten dat je ineens heel anders naar zo een examen kijkt dan daarvoor! Veel is heel snel heel erg duidelijk en je snapt ook veel beter hoe een netwerk in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
TheVMaster schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:37:
[...]

MCP ID, Microsoft Certification ID....da's hetzelfde :+
Das wel raar want die Microsoft Certification ID pakt die neit als ik die invul bij reset acces code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Donnie schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 06:50:
Dus je bevestigd ook je behalen niet dan ;-) LOL

Misschien dat micr. idd die mailtje opnieuw naar je kan versturen, dat moet vast mogelijk zijn. Suc6 iig. Ik ga nu nog even leren voor morgen (70-291)
Ik behaal de certificaten intern bij mijn bedrijf. (werk bij een IT professionals bedrijf) heb de papieren versies van de certificaten... weet ik veel dat je ze ook nog digitaal kon laten registreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Volgens mij staat dat wel op de papieren die krijgt als je het examencentrum verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Woeiii ik ben erin, en ID gekoppeld aan me live ding....

Waar kan ik nu zien welke certificaten behaald heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

RemkoDJ schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:09:
Waar kan ik nu zien welke certificaten behaald heb?
Links kiezen voor "View My..." > Dan kiezen voor "Transcript"
Onderaan de pagina staat al het moois dan...

Ergens rechts beetje bovenaan staat een button met "Download Transcript"
Daar kun je een mooie transcript downloaden voor in je plakboek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht een tijdje geleden te hebben gelezen dat de hele MCP-website op de schop ging? Het is nu soms nog wel wat buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 13-09 19:52
Ik heb vanmorgen het 70-236 (exchange 2007) examen gedaan.
Om mezelf voor te bereiden heb ik een aantal nuggets gekeken, exchange 2007 zelf in de praktijk geinstalleerd en er mee gespeeld en daarnaast wat examens geoefend.

Ik had een score van 1000 (wat ik zelf totaal niet verwacht had) en heb nu mijn MCSA 2003 behaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Ben inmiddels redelijk gevorderd met 70-270 , en durf het bijna aan om mijn eerste examen aan te vragen. Toch heb ik nog een vraag over de simulaties.

Zoals jullie wellicht weten zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Het lijkt mij dat of de simulatie software ofwel onwijs 'dom' is en maar een enkele goede oplossing accepteert, of dat er gewoon meerdere wegen richting Rome mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
merauder schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:30:
Ben inmiddels redelijk gevorderd met 70-270 , en durf het bijna aan om mijn eerste examen aan te vragen. Toch heb ik nog een vraag over de simulaties.

Zoals jullie wellicht weten zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Het lijkt mij dat of de simulatie software ofwel onwijs 'dom' is en maar een enkele goede oplossing accepteert, of dat er gewoon meerdere wegen richting Rome mogelijk zijn.
Ik heb laatste nog een XP examen gedaan (twee weken terug inmiddels al weer) en in dit examen zitten geen simulaties.

Wat voor geldt voor alle Microsoft examens, geldt ook voor dit examen,namelijk dat de dingen die nieuw zijn t.o.v vorige OS-en, veel vragen over terug komen.

Hier vind je ook een soort exam-review over XP

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 01-02-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien een richting gevoel aangeven voor 70-294?
Ik lees de officiele MOC's en de eerste helft van het boek is al herhaling. Ligt het nou aan mij of is 70-294 niet zo heel spannend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

merauder schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:30:
Toch heb ik nog een vraag over de simulaties.

Da's geen vraag, da's een stelling die je plaatst. ;)

Overigens gaat die stelling ook niet altijd op. Er staan binnen een sim redelijk veel opties open, gewoon maar klikken en kijken wat "open" en "dicht" staat gaat je niet echt helpen.

Sommige sims hoef je ook niet eens instellingen te veranderen, enkel te controleren. Ik kreeg bv. bij mijn vista examen een vraag waarom aero niet enabled kon worden, ik kreeg enkel het control panel te zien en kon praktisch alles openen. (display manager, themes, device manager etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig de beta destijds gevolgt van de 70-403? Moet je hier nog veel voor doen als je de 70-652 al gehaald hebt? Volgens mij kan er niet zo gek veel meer aan theorie dan in de 70-403 voorkomen...

Ik heb trouwens nog 3 discount vouchers van 25% voor microsoft examens + gratis herexamens te koop voor de liefhebbers. 25% van 140 euro is 35 euro x 3 is 105 euro. Voor 50 mag je ze alle drie hebben :) Geldig tot 30 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:59:
Kan iemand mij misschien een richting gevoel aangeven voor 70-294?
Ik lees de officiele MOC's en de eerste helft van het boek is al herhaling. Ligt het nou aan mij of is 70-294 niet zo heel spannend?
Met deze preparation guide komt je toch wel een eindje?
Preparation Guide for Exam 70-294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
In het boek van 70-291 staan de objectives. Hier staat o.a. geen Routing & Remote Access tussen. Houdt dat ook in dat je hier geen vragen over krijgt op het examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Heb hem vorige week gedaan, 2 vragen over RRAS (VPN en policy's).
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzehh
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 22:36
Ik wil de upgrade van MCDST naar MCITP doen..
Op de Microsoft site staat dat ik enkel de 70-621 hoef te behalen, maar ik kan hiervan geen boeken vinden.
Zijn er nog boeken aan te raden, welke daadwerkelijk de stof bevatten die in het examen worden gevraagd?

Gr.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.

Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.