[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.124 views

• sanoj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 15:54
Maandag ga ik voor 70-297, iemand tips ?
Scheelt dit examen veel met de vorige van de reeks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Dit examen bestaat uit verschillende cases met daarbij behorende vragen, dit kan verschillen van tussen de 4 en 12 cases en tussen de 4 en 12 vragen per case.

De case bestaat uit lappen tekst en de vragen die je daarbij krijgt kan je beantwoorden met behulp van de teksten (bijna alle antwoorden zijn in de cases te vinden).

Suc6 maandag

[ Voor 4% gewijzigd door xylonite op 28-11-2008 14:48 ]

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 10:03
Ik ben nu al een maand bezig met het 70-291 examen, ik heb 270-271-272-290 zonder problemen doorlopen allemaal 900+ scores.
Voor msca moet ik dus alleen 291 ik heb dit examen nu twee keer gedaan en twee keer gezakt 653 en 695 punten :S zucht.....
Jammer bij zo'n test is dat je niet je fouten kan bekijken om te beoordelen waar je nu precies de fout in bent gegaan.

Nu de vraag waar kan ik de examen vragen vinden die ook bij een echt examen gesteld worden, want bent echt benieuwd wat ik nu precies fout heb gedaan want de moed begint me een beetje in de schoenen te zakken.

Aan het studeren kan het volgens mij niet liggen, ik heb de vragen van het press boek twee keer gedaan 2 x 314 vragen en voor die allemaal meer als 75% gehaald en de cbt nuggets ongeveer 3x gekeken maar op het echte examen zak ik steeds weer... grrr echt om moedeloos van te worden.

Ik heb verschillende proefexamens gemaakt:

Testking zijn andere vragen, zitten de echte examens bijvoorbeeld in vce examens op bijvoorbeeld examcollection.com want er zijn er maar 100 om uit te kiezen?
Want op het echte examen vragen ze de vragen op een net wat andere manier die blijkbaar bij mij fout gaan.
Of heeft iemand andere tips om dit examen toch te halen?

@ Alt ik had dit topic allang gevonden en ook bekeken. :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou er eerder eens naar kijken wat je allemaal specifiek fout had, en je kennis op die vlakken bijspijkeren....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pennenlikker schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:34:

Jammer bij zo'n test is dat je niet je fouten kan bekijken om te beoordelen waar je nu precies de fout in bent gegaan.
Maar je krijgt wel de onderdelen waar je slecht op scoort te zien.
En dan toch nog verkeerd posten, tsss :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer ook gewoon om de labs die in je studiemateriaal staan na te spelen/bouwen in een (virtuele) omgeving. Het klinkt nu heel erg alsof je erg intensief vragen aan het oefenen bent, terwijl het verkrijgen van hands-on experience door middel van 'nabouwen' misschien meer helpt om het examen te halen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanoj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 15:54
xylonite schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:48:
Dit examen bestaat uit verschillende cases met daarbij behorende vragen, dit kan verschillen van tussen de 4 en 12 cases en tussen de 4 en 12 vragen per case.

De case bestaat uit lappen tekst en de vragen die je daarbij krijgt kan je beantwoorden met behulp van de teksten (bijna alle antwoorden zijn in de cases te vinden).

Suc6 maandag
Bedankt !
Anders dan de vorige dus.
En qua moeilijkheidsgraad ? Valt het met vorige te vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Vooral tijdsdruk. Je hebt maar beperkte tijd voor die delen, die je niet mee neemt naar de volgende case.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
JiBo schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:13:
Zijn er eigenlijk mensen met ervaring met het 70 - 624 examen? Is die zwaar of vinden jullie het meevallen?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik moet nog 70-647 doen en een vista examen voor MCITP Ent Admin, en ik wilde daarvoor 70-624 gaan kiezen. Er zijn echter geen boeken, dus leren wordt lastig, temeer daar ik altijd de officiele MS Press boeken lees als voorbereiding, en natuurlijk de oefeningen in het boek doe. Het 70-620 examen staat vol overbodig geneuzel voor een systeembeheerder heb ik gehoord, dus vandaar dat ik liever iets nuttigs leer zoals de grootschalige uitrol van client OS met extra applicaties.

Dus: wie heeft 70-624 al gedaan, wat was de voorbereiding, en hoe was het examen?

Fabricati Diem, PVNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
CBTNuggets heeft een CBT video:

http://cbtnuggets.com/webapp/product?id=405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
alt-92 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:40:
[...]

Maar je krijgt wel de onderdelen waar je slecht op scoort te zien.

[...]

En dan toch nog verkeerd posten, tsss :P
Haha ja het gaat ook over windows servers toch 8)7 ...
En die onderdelen waar je slecht scoort helpen wel een beetje, maar beter is weten waar je precies de fout in bent gegaan natuurlijk.
Maarja ik heb de echte examen vragen gevonden, wel van eind 2007, een vriend van me heeft ze gevonden via ftd/nieuwsgroepen.

Je moet wel minimaal twee weken wachten nu :S moet altijd bij de derde keer las ik.
Maarja met die vragen moet het wel lukken denk ik/hoop ik :P

[ Voor 10% gewijzigd door pennenlikker op 29-11-2008 12:13 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zijn er hier mensen bezig met Sharepoint certificering? en zo ja, is het wat? ik zit er nl aan te denken om na mijn MCSA iets met sharepoint te gaan doen, na een tip van mijn opleidingsbegeleider. Maar ben benieuwd wat het is. Welke onderwerpen mbt Sharepoint etc.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Kennen jullie dit forum al. Hierin wordt bij het Microsoft onderdeel voor bijna elk examen gezegd welke VCE je het beste kunt gebruiken/nog actueel is (Testking/Pass4Sure). Ik heb al een paar meegemaakt dat de vragen van de VCE's die daar genoemd worden bijna letterlijk terugkomen op je examen. Dus doe er je voordeel mee :),maar probeer wel te begrijpen waarom het antwoord zo is, alle vragen uit je hoofd gaan leren daar heb je helemaal niks aan.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 30-11-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Yukkie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:53:
Zijn er hier mensen bezig met Sharepoint certificering? en zo ja, is het wat? ik zit er nl aan te denken om na mijn MCSA iets met sharepoint te gaan doen, na een tip van mijn opleidingsbegeleider. Maar ben benieuwd wat het is. Welke onderwerpen mbt Sharepoint etc.
Een vriend van mij is Sharepoint Engineer/Consultant bij Capgemeni. Hij ontwerp en bouwt grote sharepoint infrastructuren voor grote bedrijven,maar dan vooral de technische kant, niet de functionele. Ik zou inderdaad eerst MCSE worden met de bijbehorende ervaring op Infrastructuur gebied en daarna doorgroeien richting Sharepoint.

Je kunt dan eens kijken naar de MCTS: Microsoft Office SharePoint Server 2007 certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RolandZ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:52:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik moet nog 70-647 doen en een vista examen voor MCITP Ent Admin, en ik wilde daarvoor 70-624 gaan kiezen. Er zijn echter geen boeken, dus leren wordt lastig, temeer daar ik altijd de officiele MS Press boeken lees als voorbereiding, en natuurlijk de oefeningen in het boek doe. Het 70-620 examen staat vol overbodig geneuzel voor een systeembeheerder heb ik gehoord, dus vandaar dat ik liever iets nuttigs leer zoals de grootschalige uitrol van client OS met extra applicaties.

Dus: wie heeft 70-624 al gedaan, wat was de voorbereiding, en hoe was het examen?
Modbreak:Lekker bezig zo...

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 30-11-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
pennenlikker schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:34:
Ik ben nu al een maand bezig met het 70-291 examen, ik heb 270-271-272-290 zonder problemen doorlopen allemaal 900+ scores.
Voor msca moet ik dus alleen 291 ik heb dit examen nu twee keer gedaan en twee keer gezakt 653 en 695 punten :S zucht.....

Nu de vraag waar kan ik de examen vragen vinden die ook bij een echt examen gesteld worden, want bent echt benieuwd wat ik nu precies fout heb gedaan want de moed begint me een beetje in de schoenen te zakken.

Aan het studeren kan het volgens mij niet liggen, ik heb de vragen van het press boek twee keer gedaan 2 x 314 vragen en voor die allemaal meer als 75% gehaald en de cbt nuggets ongeveer 3x gekeken maar op het echte examen zak ik steeds weer... grrr echt om moedeloos van te worden.

Ik heb verschillende proefexamens gemaakt:

Testking zijn andere vragen, zitten de echte examens bijvoorbeeld in vce examens op bijvoorbeeld examcollection.com want er zijn er maar 100 om uit te kiezen?
Want op het echte examen vragen ze de vragen op een net wat andere manier die blijkbaar bij mij fout gaan.
Of heeft iemand andere tips om dit examen toch te halen?

Kijk eens naar deze VCE:

Modbreak:Check je mail.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 30-11-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
Hoewel ik geen groot fan ben van CBT's zal ik er eens naar kijken. Astraweb was bijzonder behulpzaam bij het lokaliseren van de CBT ;)

Fabricati Diem, PVNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
Ik ken de vce's, maar ik leer liever eerst wat ik moet weten voor dat ik een (proef)examen doe
Daarnaast gaat het mij om 70-624; het 70-647 boek heb ik al liggen. Ik ga echter eerst de bovengenoemde CBT eens bekijken, en het VMware Infrastructure advanced design and operational guide boek lezen. Ik ben al VCP, maar dit is wel een erg goed boek om je kennis verder te verdiepen:
http://www.amazon.com/VMw...oks&qid=1228043813&sr=8-1
De 2 microsoft examens komen in januari wel weer.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 30-11-2008 17:13 ]

Fabricati Diem, PVNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
guidovb999 schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:48:
[...]

Kijk eens naar deze VCE:
Ik durf te wedden dat je hier een aantal vragen in terugvindt van je examens ;) :) 8)7
Thanks ik ga ze morgen is goed bestuderen :)

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 30-11-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Ik heb een aantal straight links naar VCE's en andere fratsen verwijderd.

Laat het duidelijk zijn: We weten heus wel dat ze er zijn, maar we willen ze gewoon NIET in dit topic zien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

vce's testkings etc zijn vooral handig om te kijken op welke punten je kennis zwak is en dit bijspijkeren door labs op te bouwen in je vm omgeving. vragen uit je kop stampen kan iedere boerenl*l :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
mutsje schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:23:
vce's testkings etc zijn vooral handig om te kijken op welke punten je kennis zwak is en dit bijspijkeren door labs op te bouwen in je vm omgeving. vragen uit je kop stampen kan iedere boerenl*l :+
Precies. En iedere softwarebouwer heeft tegenwoordig trialware waarmee je 30 of 60 dagen kan testen. Zelfs VMware Workstation en ESX zijn in een tijdelijk gratis versie te installeren. Geen enkel excuus dus om niet eerst fatsoenlijk met de software te gaan stoeien voordat je een examen maakt :)

Fabricati Diem, PVNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
mutsje schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:23:
Ben ik zeker met je eens, dat is ook niet de reden waarom ik ze wil zien.
Test omgeving opzetten is zeker een goed idee, en ga ik ook doen examen is weer aangevraagd heb nu twee weken voor m'n laatste kans dus ga er alles aan doen om em te halen :)

We krijgen nu ook een drie daagse cursus van onze senior systeembeheerder omdat er een heel aantal collega's stranden bij dit examen die had in 1 keer 970+ score :P

Denk dat ervaring vooral met dns en rras een grote rol speelt hier, iets wat ik totaal nog niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mwah, DNS is toch redelijk essentieel tegenwoordig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Inderdaad, ik denk ook dat het niet zoveel met ervaring te maken heeft.

Maar het is een lastig onderwerp als je het, of de logica, niet geheel snapt. Uitleg door iemand die het wel begrijpt kan helpen
+
Gewoon goed leren!

Ervaring met RRAS? is leuk, maar het zijn gewoon een paar dingetjes die je moet leren 8)7
Als je het geleerd hebt weet je de vragen ook.

edit
Natuurlijk is het ook de bedoeling dat je het oefent, dus in die zin ervaring opdoen is natuurlijk wel nuttig. Maak de labs uit de boeken en/of testen op je eigen server. Of die op je werk :P

[ Voor 22% gewijzigd door bord4kop op 02-12-2008 16:14 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk een beetje van jullie advies nodig ALS jullie tijd hebben.

Ik heb de volgende examens afgerond: 70-270, 70-290 en 70-291.
Ik ben nu bezig met 70-293 en die heb ik deze week klaar.

Nu moet ik nog 70-294 en als elective wil ik Exchange kiezen.
Daarnaast moet ik nog een Core Design examen 70-297 of 70-298 en vraag mij af welke ik hier het beste kan doen?

Ik las ergens dat 1 qua examen veel met cases werkte, maar welke weet ik niet.
Wat is eigenlijk een veel gemaakte keuze, zouden jullie je mening willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik ben momenteel bezig met 298, die werkt veel met cases. Ik kan je melden dat het niet van de simpele is!

Maar daar gaat het niet om natuurlijk. Dat is eigenlijk juist goed ;)
Wat belangrijk is, is wat je ermee wil. 298 is een design examen, die moet je voorbereiden op het ontwerpen van netwerken c.q. AD 's. Wil je hiermee aan de slag moet je deze doen, maar vind je een ander onderdeel leuk, moet je wat anders kiezen. Ga bij jezelf na hoe je toekomst (werk) eruit zal zien.

298 is wel erg leerzaam, het helpt je erg goed om AD te begrijpen. Of beter nog: de juiste keuzes te maken bij het neerzetten van een netwerk.
Maar kijk gewoon welk onderdeel jou het meest aanspreekt, kies de 070-29x die daarbij hoort :*)

/me bord4kop heeft het moeilijk met 298... hij ziet zijn examen morgen met angst en beven tegemoet...

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Hoi allemaal,

Zojuist heb ik m'n uitpak-party gehad van de MCITP Server 2008 boeken .. ik heb de MS Press Training Kit gekocht (=via m'n werk aangeschaft) met 70-640, 70-642, 643, 647, en ik heb 'los' het 646-boek erbij besteld.

Makkelijke vraag (maar ik heb even geen gelegenheid om alle fora/bladzijden door te bladeren omdat m'n dochtertje van 1,5 me ook continu bezighoudt) maar met welk boekwerk kan ik het beste van start gaan? Ik heb reeds 7,5 jaar ervaring met NT Server (4.0, 2000 en nu 2003) en in het verleden MCP 4 en MCP 2000 gehaald, maar dat is alweer een poosje geleden..werk dagelijks met 2003 en 2000 servers, daar zit ik niet zo over in, maar is er een aanbevolen volgorde?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maakt op zich weinig uit.

Alle onderdelen die op een examen naar voren komen worden in het respectieflijke boek behandeld. Je zult ook zien dat de studieboeken onderling elkaar ook voor een aardig deel overlappen. Ik ben zelf begonnen met 646 (configuring AD), maar da's meer omdat ik AD persoonlijk mijn sterkste punt vind.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Ok, da's alvast vrij helder :)

Ik ben heel benieuwd naar de Application Infrastructure, net eventjes snel doorgebladert (en ja, dat is ook het dunste boek.. misschien niet ideaal om die als eerste te doen). Ik denk eerlijk gezegd dat ik ga beginnen met de dikste... MCITP:SA is m'n doel, Enterprise Admin kan daarna altijd nog. Eerst maar even zien welke *nodig* zijn voor MCITP:SA.

Wellicht is 642, Windows Server 2008 Configuring Network Infrastructure het handigste, gevolgd door 640 (dan zou je bij slagen in elk geval 2 MCTS'en hebben), en daarna 646 uit de Professional Series.

*Zucht* vroeger was het allemaal zoveel makkelijker. Jammer dat ik m'n 2e elective niet heb gedaan voor MCSE 4, en 3x gezakt ben voor NT in the Enterprise (dat was ook voordat ik uberhaupt ervaring had met enterprises..).

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gaat het je om de certificaten, of om zo snel mogelijk kennis van Windows 2008 op te doen?

In dit laatste geval zou ik je gewoon aanraden om 646 te doen. Da's het meest algemene over Windows 2008 en levert de meeste basiskennis op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Eerlijk gezegd om basiskennis op te doen. Hoeft niet eens perse 'snel' aangezien de klant(en) waar ik voor werk nog geen 2008-kandidaten zijn, maar het in de nabije toekomst natuurlijk wel van pas kan komen. En omdat ik niet weer tegen het expiren van de examens aan wil zitten als ik een certificaat wil halen :)

Misschien is 646 inderdaad niet zo gek om mee te beginnen. Zal zodirect de inhoud van de CD's eens gaan bestuderen. Een baseline doen met een proefexamen, kijken hoeveel ik nu weet, en hoeveel ik "straks" weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bord4kop schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:46:
Ik ben momenteel bezig met 298, die werkt veel met cases. Ik kan je melden dat het niet van de simpele is!

Maar daar gaat het niet om natuurlijk. Dat is eigenlijk juist goed ;)
Wat belangrijk is, is wat je ermee wil. 298 is een design examen, die moet je voorbereiden op het ontwerpen van netwerken c.q. AD 's. Wil je hiermee aan de slag moet je deze doen, maar vind je een ander onderdeel leuk, moet je wat anders kiezen. Ga bij jezelf na hoe je toekomst (werk) eruit zal zien.

298 is wel erg leerzaam, het helpt je erg goed om AD te begrijpen. Of beter nog: de juiste keuzes te maken bij het neerzetten van een netwerk.
Maar kijk gewoon welk onderdeel jou het meest aanspreekt, kies de 070-29x die daarbij hoort :*)

/me bord4kop heeft het moeilijk met 298... hij ziet zijn examen morgen met angst en beven tegemoet...
De huidige klantenkring zijn allemaal MKB-bedrijven en de vraag is of dan wel de 70-298 de juiste keuze is, aangezien AD niet erg ingewikkeld is qua opzet. Nu weet ik natuurlijk niet wat er allemaal behandeld wordt in dat boek.

Maar wat moet ik van security verwachten? Zijn dat de Share en NTFS rechten? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze dat NOG een keer gaan behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:57:
[...]

De huidige klantenkring zijn allemaal MKB-bedrijven en de vraag is of dan wel de 70-298 de juiste keuze is, aangezien AD niet erg ingewikkeld is qua opzet. Nu weet ik natuurlijk niet wat er allemaal behandeld wordt in dat boek.

Maar wat moet ik van security verwachten? Zijn dat de Share en NTFS rechten? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze dat NOG een keer gaan behandelen.
70-298 IS het sec design examen. 70-297 is het AD design examen, en dat was voor mij best pittig, ik had wat moeite met de cases vorm blijkbaar. Die angst heb ik inmiddels gelukkig overwonnen :+

Als je wil weten wat 70-298 behelst, kan je ok gewoon even de MS pagina erbij pakken:
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exams/70-298.mspx
Dan zie je dat daar ook zaken zoals PKI, VPN, SSL, 802.1x en security GPO's bij horen, naast het hardenen van clients en servers. Meer dan alleen fileaccess dus.
Afhankelijk van hoe snel je kan lezen en leren, kan je deze combineren met 70-299. Dat is meer netwerksecurity, maar heeft als zodanig overlap met 70-298. Collega van me heeft ze samen gedaan in een ochtendje. Ben je gelijk 8)

Fabricati Diem, PVNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:57:
De huidige klantenkring zijn allemaal MKB-bedrijven en de vraag is of dan wel de 70-298/297 de juiste keuze is, aangezien AD niet erg ingewikkeld is qua opzet. Nu weet ik natuurlijk niet wat er allemaal behandeld wordt in dat boek.
Mwa, ik heb daar (MKB) toch een keer een design mee kunnen opleveren bij een klant die flink ging uitbreiden.
Daar kunnen ze nu (vier jaar later) nog goed mee werken, dus om nou te zeggen dat je er niks aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:44:
[...]

Mwa, ik heb daar (MKB) toch een keer een design mee kunnen opleveren bij een klant die flink ging uitbreiden.
Daar kunnen ze nu (vier jaar later) nog goed mee werken, dus om nou te zeggen dat je er niks aan hebt ;)
True, maar als je 1x een design nodig hebt in de praktijk en bijv security wel 10x. Dan is security natuurlijk een betere keuze.

Ik denk dat ik voor de security ga, dit ook omdat ik bezig ben in het verdiepen van security d.m.v. OTP dongles, certificaten, etc.

Als het mij tegenvalt dan kan ik de designing altijd alsnog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Vraag:

Ik heb mijn MCP ID gekoppeld aan mn nieuwe werkgever (voor het eerst in 10 jaar maar eens gedaan :P ). Als We zijn Microsoft partner. Als ik nu kijk op mijn Microsoft partner account pagina, zie ik een hele waslijst staan:
MCP 2.0 -- Certified Professional
MCPS 2.0 - AOS: Networking
MCPS 2.0 - AOS: Microsoft Windows Server 2003
MCPS 2.0 - AOS: Microsoft Certified Partner 2002 Core Exams
MCPS 2.0 - AOS: Microsoft Windows XP
MCPS 2.0 - AOS: Migrating From Windows NT 4.0 To Microsoft Windows Server 2003
MCPS 2.0 - AOS: Microsoft Certified Partner 2003 Core Exams
Systems Administrator on Windows Server 2003
MCPS 2.0 - AOS: Competency- Network Infrastructure
MCPS 2.0 - AOS: Information Worker Solutions
Desktop Support Technician on Windows XP
MCPS 2.0 - AOS: Network Infrastructure - Desktop Deployment AOS
OEM Competency AOS
MCPS 2.0 - AOS: Microsoft System Builders
MCNPS 2.0 - AOS: Information Worker Solutions Competency - Portals and Enterprise Content Management
MCNPS 2.0 - AOS: OEM Hardware Solutions Competency - System Building
MCNPS 2.0 - AOS: Information Worker Solutions Competency - Office Deployment
Microsoft Windows Vista: Configuration
Enterprise Support Technician
AOS: Advanced Infrastructure Solutions Competency - Windows Desktop Deployment
AOS: Information Worker Solutions-Portals and Collaboration
AOS: Microsoft Dynamics CRM - Optional Exams
AOS: Microsoft Dynamics Point of Sale - Optional Exams
AOS: Security Solutions Competency - Identity and Secure Access2
Zijn dit alleen mijn eigen behaalde certificaten/competenties of is dit van alle engineers?
(ik ben MCP, MCDST, MSCA, MCTS, MCITP en bijna MCSE, alleen 298 nog...)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Mijn beta examen 70-113 vanochtend de mist in gegaan... :( De Perfomance Labs startte niet op, en tja, dan kom je niet ver. Affijn, morgenochtend kan ik weer een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
paella schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:58:
Mijn beta examen 70-113 vanochtend de mist in gegaan... :( De Perfomance Labs startte niet op, en tja, dan kom je niet ver. Affijn, morgenochtend kan ik weer een poging wagen.
same here :) zelfde examen ook (had hem al gehaald, dit was idd puur een pilot examen die ik gewoon even wilde doen om MS te helpen de cheaters te pakken in toekomstige examens }) )

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Jammer van de problemen en succes morgen, het examen is leuk om te doen :)

tip: in de lab-VM wil de help functie nog wel eens helpen ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Eerste 120 bladzijden van 70-646 gisteren gelezen maar ... sjees... ze jakkeren er wel aardig doorheen. WSIM, IPv6, DNS, DHCPv6 ..

Wat kun je op een 70-646 inhoudelijk van IPv6 verwachten? Het XORen van de link local adressen (meen ik, maar ik zit nu op m'n werk en kan er ff niet te diep over nadenken) naar global site adressen als ik het goed heb is vrij eenvoudig maar wordt er inhoudelijk veel over IPv6 gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Viel bij mij wel mee geloof ik.

Ik had één vraag over het selecteren van een adres-range voor een intern lan. Er moest gekozen worden voor een range die begon met fe80.... (standaard range voor link-local). Subnetting kwam bij mij pas naar voren bij het network examen, en dan nog alleen maar met ipv4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
Ik heb eerst 70-649 gedaan (MCSE upgrade) en daarna was 70-646 wel een deceptie. Ik had het boek gelezen, de opdrachten gemaakt, en vervolgens kreeg ik een dodelijk simpel examen. In minder dan 30 minuten 1000 punten bij elkaar geklikt. Eén vraag over ipv6 inderdaad meen ik.
Het was eigenlijk zonde van alle tijd die ik in het leren had gestopt. Collega had ook al een 1000 score. Het examen is te simpel voor de certificering. Ik hoop dat ze dat inmiddels hebben gecorrigeerd. Anders is de waarde van de certificering echt 0 ;(

Fabricati Diem, PVNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

RolandZ schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:24:
Ik hoop dat ze dat inmiddels hebben gecorrigeerd. Anders is de waarde van de certificering echt 0 ;(
Denk dat dat wel iets meevalt. Vergeet niet dat jij waarschijnlijk al een hoop ervaring met W2K3 hebt, die je echt wel helpt bij het doen van W2K8 examens. Dat, gecombineerd met het doorlezen van het boek en het uitvoeren van wat practices zorgt er gewoon voor dat je het examen inderdaad makkelijk kunt doen.

Voor een 'beginner' zonder ervaring en voorkennis kan het examen en dus het certificeringstraject echter nog best wel lastig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Question Mark op 04-12-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Het is gelukt, pappa is nu ook MCSE.

Teringjantje, die 298 viel niet mee zeg. Ik had 4 cases, er zaten natuurlijk ook wel a of twee vrij simpele bij, maar het gros was echt lastig.

Anyway ik ben het nu eindelijk ook!

Even een 'brag post':
(paar NT4 certs)
270, 271, 272, 290, 291, 293, 294, 298, 620, 622
MPC, MCDST, MCSA, MCSE, MCITP en MCTS :P

[ Voor 5% gewijzigd door bord4kop op 04-12-2008 13:34 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
dinsdag helaas net gezakt voor mijn 70-236 examen, ga het proberen dit jaar nog opnieuw te doen, maar ze hadden me toch goed te pakken met die powershell commands (tenminste ik denk dat ik daarop gezakt was)

verder ging het eigenlijk helemaal niet zo slecht, ik wist al wel dat het een pittig examen zou zijn maar toch nog even flink doorleren.

iemand nog tips met de voorbereiding voor het exchange examen? ik heb nu alleen mijn official course boeken helemaal geleerd, en flink zitten oefenen in virtuele omgevingen.
wat ik wel een flink nadeel vind is dat je niet precies te zien krijgt waar je fouten zitten, en dat ik vervolgens ga zitten twijfelen over mijn goede antwoorden (maar dat ligt ook aan mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Die nieuwe perfomance labs zijn leuk, ik zie er naar uit als ze in de echte examens komen. Niet al te moeilijk, want een echte machine en F1 knop werkt als je het nodig hebt. Alleen de tijd kan eventueel een hobbel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
Question Mark schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:29:
[...]
Voor een 'beginner' zonder ervaring en voorkennis kan het examen en dus het certificeringstraject echter nog best wel lastig zijn.
Een beginner heeft eerst 70-640 en 70-642 gedaan als het goed is, en vind daarna 70-646 ook gegarandeerd erg makkelijk. Sowieso is dit soort examens niet bedoeld voor beginners, maar voor beheerders :+
Anyway, mijn punt is dat dit examen vergeleken met andere Microsoft examens te makkelijk is. Ik heb dit jaar al 11 examens gedaan van Microsoft (ik had wat tijdover :z ) en dit was met afstand de eenvoudigste.

Fabricati Diem, PVNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij juist ingeschreven voor mijn eerste microsoft certificaat (70-640).
Nu heb ik een klein vraagje ... ik heb een second shot code aangevraagt en ingegeven maar toch krijg ik nergens een visuele bevestiging van deze second shot. De code is wel aanvaard om de site van Prometric.
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

second shot geef je toch pas op als je voor de 2e keer hetzelfde examen moet doen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
zijn er hier meer mensen die 71-403 hebben gedaan (de beta van System Center Virtual Machine Manager 2008) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Powershell schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 20:10:
zijn er hier meer mensen die 71-403 hebben gedaan (de beta van System Center Virtual Machine Manager 2008) :?
Ja, maar nog geen uitslag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zat vandaag eens even te surfen naar Cursusen MCSA 2003 en tot mijn verbazing waren er bij Decisco en New Horizons aanbiedingen voor een VOL mcsa traject voor 3600 ex btw.
Ik denk dat ik dit toch maar eens gaat doen.
Zouden jullie dit aanraden voor een student?
In ze laatste jaar van zijn MBO opleiding ? zijn de cursusen namelijk heel erg inspanned?
qua test mogelijkheden heb ik hier genoeg om een leuke test opstelling te maken.
Hebben jullie nog tips over het wel of niet doen.
Ik wil namelijk best dit geld in mijzelf investeren omdat ik zeker ben dat het een goede investering is.
dus tips en of opmerkingen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 08:13
Vrijdag ga ik 70-291 dan eindelijk maken en ik ben van plan om de week erna 70-270 te maken en in het begin van 2009 70-294.
Nu had ik begrepen dat 70-291 een heel pittig exam is. Heeft iemand nog tips voor mij?

Mvg,
Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Grootste tip is dit hele topic door te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Jaja eindelijk kunnen jullie Donnie ook verwelkomen tot de mcp'ers ;)

Afgelopen week mijn 70-290 gehaald, had 920 punten, best trots op. Deze week cursus doen voor de 291 en dan is kijken hoe die gaat. Van de week ook maar even heel dit topic doorlezen dan (@ hierboven) :z

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyY schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:54:
Ik zat vandaag eens even te surfen naar Cursusen MCSA 2003 en tot mijn verbazing waren er bij Decisco en New Horizons aanbiedingen voor een VOL mcsa traject voor 3600 ex btw.
In ze laatste jaar van zijn MBO opleiding ? zijn de cursusen namelijk heel erg inspanned?
qua test mogelijkheden heb ik hier genoeg om een leuke test opstelling te maken.
Ik wil namelijk best dit geld in mijzelf investeren omdat ik zeker ben dat het een goede investering is.
waarschijnlijk wordt je dan in een volle klas gegooid met een docent zonder kennis en gebrekkig lesmateriaal.

ik ken een aantal free-lancers die gewoon nooit meer les willen geven bij partijen als new horizons, gewoon omdat het materiaal zo slecht is. informeer dus even goed. en ga altijd voor een klassikale cursus, en geen inloop cursus vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Is die newhorizons niet "gewoon" de clubcard en dus de veredelde zelfstudie, met filmpjes kijken? (die je met wat goed zoeken ook zelf kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat GlobalKnowledge goed les geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
paella schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:06:
Is die newhorizons niet "gewoon" de clubcard en dus de veredelde zelfstudie, met filmpjes kijken? (die je met wat goed zoeken ook zelf kan vinden).
die cbt nuggets heb ik al genoeg gezien.
daarom vroeg ik ook om de ervaringen.
Maarja op mijn opleiding(hogeschool zuyd NID) die ik hierna wil doen krijg ik het mcse pakket op de officiële examens na.
dus ik denk dat ik het toch maar laat schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 21:03
Iemand die weet of er ook mogelijkheden zijn om op zaterdag een test af te nemen?? liefst omgeving amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:35:
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat GlobalKnowledge goed les geeft.
Kom zojuist daar vandaan (70-291) en heb de 70-290 daar ook gedaan, vond ze idd erg goed! Ook de manier waarop ze les geven is erg prettig...

Ben trouwens wel gesloopt van de 1e dag 291 btw ;) dat ip/subnet berekenen is gewoon pure wiskunde man haha...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
LuckyY schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:54:
Ik doe op dit moment zelf een MCSE cursus bij Decisco, en ben er best tevreden over. Opzich zijn de cursussen niet heel inspannend, het is van 9 tot ongeveer 4, een deel word uitgelegd op de beamer en verder zijn er practices op virtuele pc's, waar het lesmateriaal echt naadloos op aansluit. Je hoeft iig niets thuis te doen, hoewel ik dat wel doe, vind het wel leuk om wat te stoeien met MS virtual PC. En er staan op de CDrom bij de boeken ook filmpjes waarin e.e.a nog word uitgelegd. Ik zit met 4 man in de klas daar, dus het is echt bijna prive-les wat je krijgt. Andere klas die er zit is 10 man geloof ik, dus het kan verschillen, maar echt druk is het er niet.

Een mede-cursist was ook bij andere opleidings-centra geweest, waaronder New Horizons. Ik geloof dat hij dat wat minder vond, en is uiteindelijk voor Decisco gegaan. En of het de moeite waard is voor een laatstejaars MBO student: ik denk het wel. Kijk in vacatures, hoevaak zie je niet iets staan van een bepaalde certificering. Voor het geld hoef je het iig niet te laten. Als je wat meer wil weten over Decisco oid, voeg me toe @ msn :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 08:13
Ik zit ook op Hogeschool Zuyd maar zo goed zijn die lessen niet om het examen dan te kunnen maken. Je moet het echt van zelfstudie hebben want de lessen op school dekken maar een heel klein percentage voor de meeste modules.
LuckyY schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:28:
[...]

die cbt nuggets heb ik al genoeg gezien.
daarom vroeg ik ook om de ervaringen.
Maarja op mijn opleiding(hogeschool zuyd NID) die ik hierna wil doen krijg ik het mcse pakket op de officiële examens na.
dus ik denk dat ik het toch maar laat schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
nbnmaster schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:21:
Ik zit ook op Hogeschool Zuyd maar zo goed zijn die lessen niet om het examen dan te kunnen maken. Je moet het echt van zelfstudie hebben want de lessen op school dekken maar een heel klein percentage voor de meeste modules.

[...]
Aangezien je je DM niet aan heb , stel ik het nog maar even hier.
In welk opzicht bedoel je dit?
Op de opendag hadden ze het over dat ze heel het MCSE traject doornamen en toetsen kreeg zoals de echte microsoft examens, en toen wees hij nog trots naar het Microsoft Certified academie bordje.
Maar dit is dus totaal niet zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje,

in hoeverre is het zo dat de vragen uit bv measerup gelijk zijn aan de exhte vragen tijdens het examen?

ik praat dan over 70-642 TS: Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:26:
ff een vraagje,

in hoeverre is het zo dat de vragen uit bv measerup gelijk zijn aan de exhte vragen tijdens het examen?

ik praat dan over 70-642 TS: Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring
Helemaal niet. De measerups zijn er om te kijken of je klaar bent voor het examen.
Niet om te oefenen voor het examen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:26:
ff een vraagje,

Idd helemaal niet, maar eh...als ze wel gelijk zouden zijn? Zou je ze dan links laten liggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap nu het principe cq verschil tussen bv een testking en measureup.

ik wil gewoon iets doen waar ik iets van opsteek, als dat van een testking zou zijn dan zou ik dat lekker doen, maar dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:02:
[...]

Kom zojuist daar vandaan (70-291) en heb de 70-290 daar ook gedaan, vond ze idd erg goed! Ook de manier waarop ze les geven is erg prettig...

Ben trouwens wel gesloopt van de 1e dag 291 btw ;) dat ip/subnet berekenen is gewoon pure wiskunde man haha...
Uit ervaring kan ik je vertellen dat tijdens je examen je niet hoeft te rekenen. Ik zelf vond de 70-290 zwaarder dan de 70-291. Je moet het idee snappen hoe het werkt maar dat is ook alles.

[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 09-12-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Dat was dan een ander examen dan ik heb gedaan. Ik moest (2x dacht ik) subnetten/IP ranges gokken uitrekenen!

Volgens mij zit het standaard in 291, dat je minimaal moet uitrekenen of een bepaald IP adres bij subnet A of bij B hoort...

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bord4kop schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:44:
Dat was dan een ander examen dan ik heb gedaan. Ik moest (2x dacht ik) subnetten/IP ranges gokken uitrekenen!

Volgens mij zit het standaard in 291, dat je minimaal moet uitrekenen of een bepaald IP adres bij subnet A of bij B hoort...
Zit inderdaad wel in de theorie, maar heb het zelf persoonlijk ook niet op het examen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Iemand ervaring met Skillsoft? Dit bedrijf levert Skillport aan Peak-IT waar ik werk.

Nu heb ik het idee dat het materiaal van Skillsoft niet echt aansluit op de examens van Microsoft. De eerste twee examens die ik had (70-271 en 70-272) waren niet zo moeilijk maar ik kreeg andere materie dan hetgeen wat ik doorgelezen had. Nu heb ik deze wel behaald met iets van richting op 900.

Nu ben ik bezig met 70-270 en deze is ook nog niet echt lastig als ik het materiaal van Skillsoft moet geloven.

Heeft iemand ervaring met Skillsoft? Zoja wat voor tips hebben jullie? Mocht het zo zijn dat het beter is om een andere methode te gebruiken dan hoor ik het uiteraard graag.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Vrijdag examen voor 70-270, krijg je heel veel vragen over RIS en beveiligings certificaten (iexplore)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RIS is meer Server-side OS deployment, ik kan me niet herinneren daar met 270 ook wat over gehad te hebben (is wel een paar jaar terug inmiddels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
alt-92 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:03:
RIS is meer Server-side OS deployment, ik kan me niet herinneren daar met 270 ook wat over gehad te hebben (is wel een paar jaar terug inmiddels).
RIS is een onderdeel van het 70-270 examen.Ben er nu ook mee bezig, ik ga eind januari deze module weer doen.
Donnie schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:00:
Vrijdag examen voor 70-270, krijg je heel veel vragen over RIS en beveiligings certificaten (iexplore)?
Beveiligingscertificaten zit meer in de Security Modules (70-299) van MCSA/MCSE traject. Je moet natuurlijk wel weten hoe je in Internet Explorer een certificaat importeert, en in welke certificaat store je die dan importeert.

[ Voor 36% gewijzigd door Turdie op 13-12-2008 23:12 ]

• Zwelgje
zo net per mail 3 vouchers ontvangen voor het deelnemen aan een pilot examen _/-\o_

70-113 (had hem al gehaald overigens, heb deze gedaan om microsoft te voorzien van input mbt performance based labs

• paella
Hopelijk krijg ik ze ook nog. Wanneer had jij 'm gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Powershell schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:47:
zo net per mail 3 vouchers ontvangen voor het deelnemen aan een pilot examen _/-\o_

70-113 (had hem al gehaald overigens, heb deze gedaan om microsoft te voorzien van input mbt performance based labs
Cool! Hoe was het examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38
Van de week 70-297 gedaan en gehaald met 750 punten :)

Examen bestaat uit 6 cases, met in totaal 45 vragen.

Ben zojuist begonnen met 70-649. Loop zo door de vragen heen, echt een makkie....

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Zo 70-270 ook binnen ;) Net geen 900 punten (889)

Examen vond ik persoonlijk veel moeilijker als het 70-290 examen. Ze gingen heel erg veel in op het unattended installeren en maken van msi's/windows installaties etc. Had ik niet verwacht, maar alles is toch nog goed gekomen ;-)

Op naar de 70-291 nu... (heb al 2 dagen cursus gehad, network hosts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
paella schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:59:
Hopelijk krijg ik ze ook nog. Wanneer had jij 'm gedaan?
eerste week augustus.

En het examen was vrij simpel. had wel wat problemen met het opbouwen van de vmrc connectie naar microsoft (connection erors ed) en het was baggertraag.ook fijn dat er bij elke popup een 'beep' geluidje uit de speaker van de lokale pc kwam en iedereen in de zaal hier dus last van had.... 8)7 (typerend voor vs2005 overigens)

F1 help was trouwens niet beschikbaar, itt wat ik hier lees. ik kreeg fijn een melding dat 'help is disabled' tijdens mijn examen/pilot. En bij het starten een warning dat je niet mocht tamperen met de eventlogs/auditing in je vm's O+

* Zwelgje vindt dit soort examens wel 'chill' je kan ipv via de gui nu lekker vanaf de prompt het eea configgen om te laten zien dat je een echte master bent 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
IK heb 'm 4 december pas gedaan, dus wellicht (veel) te laat voor vouchers (jammer). IK kreeg de warning over het niet tamperen ook, maar ik kon dus idd wel F1 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 01:16

Red Boll

Kick Ass!

Donnie schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:08:
Zo 70-270 ook binnen ;) Net geen 900 punten (889)

Examen vond ik persoonlijk veel moeilijker als het 70-290 examen. Ze gingen heel erg veel in op het unattended installeren en maken van msi's/windows installaties etc. Had ik niet verwacht, maar alles is toch nog goed gekomen ;-)

Op naar de 70-291 nu... (heb al 2 dagen cursus gehad, network hosts)
G@ZT!!! Netjes man! Ik heb zelf 70-620 gedaan ipv de 70-270.
Score je ook meteen een MCTS credential mee je weet ook meteen hoe je Vista SideBar werkt :P
"Werkt ook" als upgrade naar je MCITP...

Je gaat me niet inhalen he!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Ik ben dus aan het kijken om ook certificaat te gaan volgen ( zelfstudie )
Ik heb hier al gekeken. Wil dus in het .net gaan certificeren

http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcts/vstudio/2008/default.mspx

Ik zou als de gewone visual basic willen volgen. Nadien de ado.net
Maar hoe moet ik dit bekijken? Ik kan er niet volledig aan uit.
Kan iemand misschien die het beter kan uitleggen? Hoe deze in elkaar zitten.

EDIT: je moet dus voor elk onderdeel de 70-536 doen ? en nadien kan je degene die
eronder staan doen ? zoals de 70-505 , ....

[ Voor 11% gewijzigd door Sven_Vdb op 14-12-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Sven_Vdb schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:52:
Ik ben dus aan het kijken om ook certificaat te gaan volgen ( zelfstudie )
Ik heb hier al gekeken. Wil dus in het .net gaan certificeren

http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcts/vstudio/2008/default.mspx

Ik zou als de gewone visual basic willen volgen. Nadien de ado.net
Maar hoe moet ik dit bekijken? Ik kan er niet volledig aan uit.
Kan iemand misschien die het beter kan uitleggen? Hoe deze in elkaar zitten.

EDIT: je moet dus voor elk onderdeel de 70-536 doen ? en nadien kan je degene die
eronder staan doen ? zoals de 70-505 , ....
Zo te zien is inderdaad 70-536 vereist voor elke richting ja. Je kunt eventueel ook je certification planner op de MCP site gebruiken uiteraard. Het hang er vanaf wat je daarna wilt gaan doen om te zeggen met welke je verder wilt, maar dit moet wel goedkomen lijkt me..

Afgelopen maandag 70-647 gedaan, was vrij pittig, maar goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Yanze schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:28:
[...]

Ja, maar nog geen uitslag binnen.
check de prometric site :)

* Zwelgje heeft hem binnen!

*O*

(System Center Virtual Machine Manager hebben we het over (71-403) )

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 17-12-2008 22:58 ]

• chratnox
Powershell schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:57:
[...]

check de prometric site :)

* chratnox heeft hem binnen!

*O*

(System Center Virtual Machine Manager hebben we het over (71-403) )
Netjes, gefeliciteerd! Een beta examen dus :)

Heeft iemand al ervaring met het Hyper-V verhaal? Ik werk er momenteel veel mee, maar er zijn nog geen mspress boeken van oid dacht ik.. Iemand 'm al gedaan?

• Zwelgje
chratnox schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:13:
[...]

Netjes, gefeliciteerd! Een beta examen dus :)

Heeft iemand al ervaring met het Hyper-V verhaal? Ik werk er momenteel veel mee, maar er zijn nog geen mspress boeken van oid dacht ik.. Iemand 'm al gedaan?
jup, heb hem ook gedaan :) (en gehaald :P )

heb alle 4 de virtualisatieexamens van MS gedaan en gehaald

http://download.microsoft...tualization_Cert_Path.pdf

• chratnox
Powershell schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:25:
[...]

jup, heb hem ook gedaan :) (en gehaald :P )

heb alle 4 de virtualisatieexamens van MS gedaan en gehaald

http://download.microsoft...tualization_Cert_Path.pdf
Wat heb je gebruikt om ervoor te 'oefenen'? Ik gebruik momenteel Hyper-V om mee te testen, maar ik heb zo'n gevoel dat het examen meer om theoretische dingen gaat.

• Yanze
Joepie, ook ik heb 71-403 gehaald, voor 71-652 was ik destijds helaas gezakt.

Maar die doen we wel weer over :)

[ Voor 0% gewijzigd door Yanze op 18-12-2008 13:21 . Reden: typo ]

• Zwelgje
chratnox schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:49:
[...]

Wat heb je gebruikt om ervoor te 'oefenen'? Ik gebruik momenteel Hyper-V om mee te testen, maar ik heb zo'n gevoel dat het examen meer om theoretische dingen gaat.
paar machines (hp dc7800) met hyper-v voorzien, softwarematig san onder 2008 draaien voor je shared storage. vervolgens vmm2008 installeren en prutsen maar :P

en veel blogs lezen met technische zaken over de onderliggende technology en t-shooting op je (zelf verprutste :P ) testomgeving

Verwijderd

Ik heb een vraagje over examen 70-621 PRO: Upgrading Your MCDST Certification to MCITP Enterprise Support

Ik heb dus al een jaartje mijn MCDST en wil het nu upgraden zodat ik ook Vista-certified ben.

Weet iemand toevallig een goed boek, dat voor dit examen geschikt is?
Ik vind vooral boeken voor 70-620 en 70-622, maar het examen is een mengeling van de twee (als ik het goed gelezen heb).

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 01:16

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:33:
Weet iemand toevallig een goed boek, dat voor dit examen geschikt is?
Ik vind vooral boeken voor 70-620 en 70-622, maar het examen is een mengeling van de twee (als ik het goed gelezen heb).
Volgens MS gaat het inderdaad om die twee boeken:
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exams/70-621.mspx

Ik heb alleen 70-620 gedaan. Misschien handig om er direct achteraan te doen voor je MSCA en je upgrade naar 2008.

Verwijderd

Ja, ik ga zaterdag om beide boeken gaan.
Wel die van Sybex denk ik

• Zwelgje
iemand hier sbs2008 al gedaan als examen :? (beta of final)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooreerst excuseer ik me alvast indien deze reply niet op z'n plaats is.

Ik ben in het bezit van een set 'Windows Server 2003 Core Requirements' boeken (Examens 70-290, 70-291, 70-293, 70-294) die nooit gebruikt zijn. Het is te zeggen, de laatste week doet de set dienst als monitor-steun. 8)

Indien deze examens nog steeds afgenomen worden en iemand ze dus kan gebruiken, geef dan gerust een seintje.

Hou hierbij wel rekening dat de set een goeie 6,5kg weegt en de verzendingskosten wel eens kunnen oplopen. Ophalen zal dus de voorkeur genieten. Ik woon trouwens in Gent, België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar hebben we hier op Tweakers de V&A ITC boeken categorie voor :)

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 30-12-2008 21:19 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.

Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.