Nou zojuist weer een zure appel te verwerken gekregen.
Heb afgelopen maandag het examen centrum gemaild om mijn examen van 70-291 op vrijdag de 13de (vandaag dus) te verzetten naar een nader te bepalen datum, vanwege gebrek aan tijd om te leren.
Blijkt dat mailtje niet of in de verkeerde mailbox te zijn terecht gekomen waardoor ik dus vanochtend nogmaals belde om door te geven dat ik niet van plan was vandaag het examen af te leggen.
Vervolgens wordt mij aangegeven dat ze het examen niet meer konden verzetten, en dat ik alsnog vandaag het examen kon komen afleggen, of het examen aan me voorbij laten gaan, toch betalen en dan middels de second shot actie het examen alsnog afleggen.
Uit eindelijk maar gekozen om het toch te gaan maken (met dank van een spoedcursusje subnetting en dns van een collega, in de resterende tijd voor het examen), ondanks dat ik weinig tot geen voorbereiding ondernomen had. Bij het evalueren van het examen bleek dat ik een score gehaald had van 677.
Met andere woorden, ik was dus 2 vragen verwijderd van mijn MCSA papiertje, een vroeg weekend en een salaris verhoging.
Nu ik eenmaal het examen afgelegd heb, wil ik zo snel mogelijk op voor de second shot. Ik weet nu wat me te wachten staat. En wat betreft het examen moet ik toch zeggen dat ik andere dingen had verwacht.
48 vragen in plaats van bijvoorbeeld 64 zoals bij Vista.
Ik had bijvoorbeeld veel meer subnet rekenen verwacht dan ik daadwerkelijk heb gekregen.
Slechts 1 simulatie over het aanmaken van een MX record en heel veel vragen over:
Wsus
Rras
IPsec
Stub zone forwarding
Conditional forwarding
Delegation control
DNS