MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Weet iemand hier ook een boek wat een goede voorbereiding is voor het 70-351 examen en zich helemaal richt op ISA Server 2006? Ik heb veel goede verhalen gelezen&gehoord, over het Microsoft ISA Server 2006 Unleashed boek, maar kan dit boek ook een goede voorbereiding voor het 70-351 examen zijn?
Je kopt hem zelf al in... Ik heb het hele MCSE traject wel eens gedacht dat ze alles uit MCSA weer overnieuw doen, zoveel herhaling zit erin... Het boek van 294 heb ik niet eens helemaal uitgelezen...shadowman12 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:53:
[...]
Met deze preparation guide komt je toch wel een eindje?
Preparation Guide for Exam 70-294

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
Het boek voor ISA2004 van MSPress voldoet voor dit examen prima. Isa 2006 is nauwelijks anders dan 2004, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Ik heb met dit boek 70-351 gedaan, en met iets van 970 punten het examen gehaald. Het is overigens wel een flinke pil.shadowman12 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:20:
Ik ben op zoek naar boek over ISA Server 2006. In de Preparation Guide van het examen 70-351 wat bij ISA Server 2006, zie ik een boek staan wat gaat over ISA Server 2004.
Weet iemand hier ook een boek wat een goede voorbereiding is voor het 70-351 examen en zich helemaal richt op ISA Server 2006? Ik heb veel goede verhalen gelezen&gehoord, over het Microsoft ISA Server 2006 Unleashed boek, maar kan dit boek ook een goede voorbereiding voor het 70-351 examen zijn?
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Ik heb echter ergens gelezen dat er ook mensen zijn die dit via mail regelen. Is er iemand die hiervoor een mailadres weet?
mcphelp@microsoft.comGadgeteer schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:19:
Ik heb 2 verschillende MCP id's. Ik weet dat deze wel zijn samen te voegen door te bellen naar MS.
Ik heb echter ergens gelezen dat er ook mensen zijn die dit via mail regelen. Is er iemand die hiervoor een mailadres weet?
http://www.microsoft.com/learning/mcpexams/faq/status.mspx
[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 04-02-2009 20:24 ]
A wise man's life is based around fuck you
No production networks were harmed during this posting
284, 290, 620 en 291 ---> nu nog 293, 294 en 298
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Verwijderd
met of zonder braindumps?Pedr0 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:31:
Heb zojuist 291 gehaald met 1000/1000 (100% score). MCSA eindelijk binnen!!
284, 290, 620 en 291 ---> nu nog 293, 294 en 298
Middels dm of e-mail.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
waarom doe je nog exchange 2003 en geen Exchange 2007racoon schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:15:
Iemand die ik even buiten het forum om wat over 70-284 mag vragen?
Middels dm of e-mail.
tenzij je nog heel veel exchange 2003 installaties verwacht te doen zou ik geen 6 jaar oude exchange versie meer willen installeren of me voor laten certificeren. (he dat rijmt
Mijn werkgever bood me een mcsa2003 pakket aan, daar zat exchange 2003 ook in.Powershell schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:44:
[...]
waarom doe je nog exchange 2003 en geen Exchange 2007lijkt me een stukje toekomstgerichter om de 2007 versie te doen.
tenzij je nog heel veel exchange 2003 installaties verwacht te doen zou ik geen 6 jaar oude exchange versie meer willen installeren of me voor laten certificeren. (he dat rijmt)
En nu heb ik daar een vraag over die niet echt op dit forum past.
en de vraag isracoon schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:53:
[...]
Mijn werkgever bood me een mcsa2003 pakket aan, daar zat exchange 2003 ook in.
En nu heb ik daar een vraag over die niet echt op dit forum past.
je zoekt een middel om snel je examen te halen zonder er teveel moeite voor te hoeven doen
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat zijn geen constructies die je in de praktijk tegenkomt (bijna niemand zal daar praktijkervaring mee hebben), terwijl de theorie ontzettend abstract is. Het bouwen van een dergelijke opzet in een testomgeving kan dan een ontzettend handige oefening zijn.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Bijna, hij zoekt een vce en examcollection is uit de lucht, denkt iedereen. Maar via het ipadres is hij wel te benaderen!Powershell schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:00:
[...]
en de vraag is![]()
je zoekt een middel om snel je examen te halen zonder er teveel moeite voor te hoeven doenof zit ik er dan te ver naast
@Racoon: Ik heb je via de DM's al genoeg informatie gegeven lijkt me?
Tuurlijk kan je de vce's uit je hoofd gaan leren en daarmee zal je een heel eind komen. Echter hier heb je niks aan en je zal jezelf zeker tegen gaan komen je de praktijk. (Mits je nog gaan kennis hebt van zaken!)
Wel kan ik je zeggen dat in alle examens steeds meer nieuwe vragen komen in de nieuwe vraagstelling, dus korte directe vragen. En nee, deze vragen staan (nog niet) in de vce's. Dus je zal moeten leren!
Dit laatste is een goed iets, want de waarde van een MCSA of MCSE traject is natuurlijk vele malen minder waard geworden door al die braindumps!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het 291 examen niet als "The beast" kan benoemen. Op dit moment heb ik even naar 293 gekeken en ik denk persoonlijk dat ik daarmee meer moeite ga hebben.Ethirty schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:18:
Ik ben me op dit moment druk aan het voorbereiden op 70-291, maar die stof in de officiele boeken is te saai voor woorden, vooral omdat ik het meeste al uit de praktijk weet. Los van proefexamens, wat zijn goede manieren van voorbereiding? Schijnt toch een van de pittigere examens te zijn en ik wil hem graag in 1x halen.
Tips voor 291: Oefen veel met DNS, Wsus, IPSec en ook wat Subnetting
Maargoed, eerst een weekje niet leren.
[ Voor 86% gewijzigd door Pedr0 op 08-02-2009 19:01 ]
1) examens leer je niet maar leg je af.racoon schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:28:
maar een keer een examen leren lijkt me ook niet verkeerd.
2) leren doe je omdat je een examen moet afleggen.
Haal die twee nou eens niet door elkaar?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Als je iets verder terug had gelezen, kon je lezen dat ze niet via dns te resolven zijn maar op ip wel nog steeds bereikbaar zijn. Als je goed zoekt moet je het wel kunnen vinden...Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:38:
De website http://www.examcollection.com/ ligt er het hele weekend al uit, iemand een idee wat er aan de hand is ? Google heeft me niets te melden hierover.
Anyway's afgelopen vrijdag opgeweest voor Vista, (tweede keer) eerste keer helaas net niet geslaagd met 667 punten. Toen heb ik er ook een beetje met de pet naar gegooid en het toch enigzins onderschat. Nu in de herkansing Vista gehaald met 957 punten. Ik had een stuk of 12-15 simulaties die allemaal goed te doen waren. Ondanks dat ik Vista niet door en door ken, kom je op basis van instinctief handelen en ongeveer weten waar je het moet zoeken al een heel eind.
Nu 70-291 nog.. zucht
Verwijderd
Windows 2008 network infrastructureVerwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:41:
Zijn er al mensen met ervaring met het examen: 70-642? volgende maand heb ik dit als mijn eerste examen, en ik weet totaal niet wat te verwachten...

neem aan dat je ruim ervaring hebt met netwerken bouwen met 2008
rare manier van examens doen, inplannen maar vervolgens niet weten waar het over gaat. zal wel de nieuwe methode zijn
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
het gaat over shared folder permissions:
de vraag is:
Witch of the following permissions are shared folder permissions? (Choose all that apply)
a. Read
b. Write
c. Modify
d. Full Control
mijn antwoord is dus a,c en d
maar c is niet goed want modify is geen shared folder permission dat is Change.
wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen modify en change?
of zie ik het verkeerd en gaat het over de letterlijke naam van de permission.
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Volgens mij is er geen verschil, en gaat het inderdaad alleen om de naamgeving.2bmws schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:44:
Ik ben nu bezig met 70-270 en kom het volgende tegen:
het gaat over shared folder permissions:
de vraag is:
Witch of the following permissions are shared folder permissions? (Choose all that apply)
a. Read
b. Write
c. Modify
d. Full Control
mijn antwoord is dus a,c en d
maar c is niet goed want modify is geen shared folder permission dat is Change.
Ook te lezen op: http://www.itnewsgroups.n...er.general/topic7736.aspx
Ik twijfel alleen nog even aan Delete rechten voor onderliggende objecten. Volgens mij heeft Modify die wel, en Change niet. Maar dat kan vast iemand anders bevestigen
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Dit was een Microsoft Dynamics AX examen. Trade & Logistics.
MB6-509 meen ik. Dit was alleen erg simpel, omdat je telkens dezelfde vragen + antwoorden krijgt.
Is dit altijd zo?
Had hiervoor dan ook 91% (in Nederlands wel), maar zijn zulke certificaten enigszins nuttig als je geen AX implementaties gaat verzorgen in je toekomstige baan?
[ Voor 26% gewijzigd door ID-College op 10-02-2009 21:15 ]
No production networks were harmed during this posting
Er zijn ook genoeg bedrijven die op deze manier denken: "Certificeren?.. hoezo je kan het toch? enne als je een certificaat hebt moeten we je nog meer gaan betalen ook...."SkiFan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:36:
Valt wel mee hoor. Gebeurt bij kleinere bedrijven wel vaker. In mijn geval is het ook zo, eerst ervaring en baan, en dan pas certificeren.
Zo werd iig bij mijn vorige werkgever wel gedacht (scholengemeenschap).
ik ben blij dat ik nu de selfpacked training kit van MS heb aangeschaft. MCSE security (geen exchange)
Ik denk dat het hier gaat om het verschil in rechten op "share gebied" en "file rights"(NTFS).2bmws schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:44:
Dus: Welke rechten horen bij sharing en welke bij NTFS rechten...
But, correct me if i'm wrong
Muggenziftmodus: Eigenlijk zijn het geen rechten maar permissies. Gisteren verteld door een MCT-er
Inderdaad, in share permissies, heb geen modify rechten, heb jij alleen bij NTFS. Bij share was volgens mij alleen Read,Change,Full Control. (Correct me if I'm wrong). Bij NTFS heb je dan Full Control,Read,Modify.
En als je met advanced ntfs kijkt heeft Modify NTFS de volgende rechten:
Delete,Read Permissions,Write Extended Atrributes,Write Atrributes,Create Folder/Append Data,Create Files/Write Data,Read Extended Atrributes,Read Atrributes,List Folder/Read Data/,Traverse Folder/Execute.
Makkelijker: Modify: Users can read, edit, and delete files and folders.(Bron 70-299 Training Kit Microsoft)
Change Share kan dit:
Users can read and write to files and folders within the share if allowed to do so by file and folder permissions. (Bron 70-299 Training Kit Microsoft)
[ Voor 68% gewijzigd door Turdie op 11-02-2009 01:02 ]
Network Infrstructure heb ik afgelopen maandag niet gehaald. Ik ben gewoon een debiel als het gaat om netwerk-dingetjes. Laat ik het simpel zeggen; het boek snap ik maar het toepassen (zeker op een examen zonder te kunnen frutten in een VM) is niet aan mij besteed. Zet dit examen helaas ff in de koelkast tot later dit halfjaar.Powershell schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:44:
[...]
Windows 2008 network infrastructure
neem aan dat je ruim ervaring hebt met netwerken bouwen met 2008anders ga je dat examen niet doen niewaar
![]()
rare manier van examens doen, inplannen maar vervolgens niet weten waar het over gaat. zal wel de nieuwe methode zijn
Heb wel al de afgelopen weken 70-640, 70-643 en 70-620 gedaan. Eitje, zeker als je al langere tijd hands-on ervaring hebt met het OS...
Praat niet raar; ik werk al dik 10 jaar in redelijk complexe omgevingen als beheerder en ben eind 2008 maar weer eens begonnen met wat examens doen sinds mijn laatste certificaat Server 2000. Duzze, beheren en leren vullen elkaar aan en zijn zeker geen vereiste voor elkaar. Oftewel, ben zonder opleiding begonnen met beheren, ben ooit MCP 2000 geweest en nu voor het eerst weer aan het studeren.Red Boll schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:16:
Beginnen met beheren zonder een opleiding is ook best raar...
[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 11-02-2009 00:57 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik ben nu bezig met 70-291 (eigenlijk de 2003 versie van de 2008 versie waarvoor jij pas examen hebt gedaan).Echt networking blijft gewoon pittig, vaak halen mensen dit examen pas na 3 keer. Wat volgens mij 2008 nog extra moelijk maakt is het ipv6 gedeelte, omdat dan op een hele manier dan dat je gewend bent moet gaan ip rekenenMAX3400 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:56:
[...]
Network Infrstructure heb ik afgelopen maandag niet gehaald. Ik ben gewoon een debiel als het gaat om netwerk-dingetjes. Laat ik het simpel zeggen; het boek snap ik maar het toepassen (zeker op een examen zonder te kunnen frutten in een VM) is niet aan mij besteed. Zet dit examen helaas ff in de koelkast tot later dit halfjaar.
Heb wel al de afgelopen weken 70-640, 70-643 en 70-620 gedaan. Eitje, zeker als je al langere tijd hands-on ervaring hebt met het OS...
[...]
Praat niet raar; ik werk al dik 10 jaar in redelijk complexe omgevingen als beheerder en ben eind 2008 maar weer eens begonnen met wat examens doen sinds mijn laatste certificaat Server 2000. Duzze, beheren en leren vullen elkaar aan en zijn zeker geen vereiste voor elkaar. Oftewel, ben zonder opleiding begonnen met beheren, ben ooit MCP 2000 geweest en nu voor het eerst weer aan het studeren.
Thanx! dat maakt het voor mij een hoop duidelijker!shadowman12 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:46:
uitleg change vs modify
De een zegt een aantal, de ander zegt maar 1 en dat is een mmx record maken.
Verwijderd
het ging mij meer om wat te verwachten op het examen, ik heb de stof er tot op de laatste hersencel ingestampt. Maar wat kan ik verwachten qua vraagstelling, aantal vragen e.d??MAX3400 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:56:
[...]
Network Infrstructure heb ik afgelopen maandag niet gehaald. Ik ben gewoon een debiel als het gaat om netwerk-dingetjes. Laat ik het simpel zeggen; het boek snap ik maar het toepassen (zeker op een examen zonder te kunnen frutten in een VM) is niet aan mij besteed. Zet dit examen helaas ff in de koelkast tot later dit halfjaar.
[...]
Praat niet raar; ik werk al dik 10 jaar in redelijk complexe omgevingen als beheerder en ben eind 2008 maar weer eens begonnen met wat examens doen sinds mijn laatste certificaat Server 2000. Duzze, beheren en leren vullen elkaar aan en zijn zeker geen vereiste voor elkaar. Oftewel, ben zonder opleiding begonnen met beheren, ben ooit MCP 2000 geweest en nu voor het eerst weer aan het studeren.
Wel balen dat je bent gezakt! Erg slechte score?
Ik weet niet hoeveel sims je krijgt, maar ik weet wel zeker dat je geen mmx record hoeft aan te maken. Laat dat maar aan Intel over....racoon schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:05:
Weeter iemand hoeveel sims je in 70-291 krijgt op dit moment?
De een zegt een aantal, de ander zegt maar 1 en dat is een mmx record maken.
Geen idee meer; iets van 15 vragen over authenticatie (smartcards enzo), 5 over routing/subnetting, paar over IP-ranges. Zoals ik eerder al zei; networking is echt mijn allerzwakste punt en hierdoor heb ik dus ook een aantal vraagstellingen niet meer onthouden.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:29:
[...]
het ging mij meer om wat te verwachten op het examen, ik heb de stof er tot op de laatste hersencel ingestampt. Maar wat kan ik verwachten qua vraagstelling, aantal vragen e.d??
Wel balen dat je bent gezakt! Erg slechte score?
En ja, 481 vind ik een slechte score. Ach, shit happens.
Question Mark schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:43:
[...]
Ik weet niet hoeveel sims je krijgt, maar ik weet wel zeker dat je geen mmx record hoeft aan te maken. Laat dat maar aan Intel over....
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
sorry bedoel mx recordQuestion Mark schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:43:
[...]
Ik weet niet hoeveel sims je krijgt, maar ik weet wel zeker dat je geen mmx record hoeft aan te maken. Laat dat maar aan Intel over....
Bij 70-290 en 291 had ik een VM geïnstalleerd, CBT Nuggets aan en lekker meeklikken maar daar had ik dit keer dus geen tijd voor. Ik had een gesprek met een leidinggevende gehad waarin ik min of meer gepushed werd om na de zomervakantie MCSE te behalen. (ben sinds november MCSA) Dus het eerste examen aangevraagd wat ik tegenkwam. Maar als je 90% van de stof nog nooit bent tegengekomen dan is dat (voor mij) allemaal veel te abstract om te begrijpen.
Vond het eerlijk gezegd ook allesbehalve interessant (misschien omdat ik het niet begreep) dus Exchange kan me ff gestolen worden, binnenkort ga ik SMS 2003 eens doen, daar zit ik in m'n werk tenminste dagelijks in te knoeien
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Mag ik vragen welke boeken je hiervoor hebt gebruikt?ID-College schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:11:
Voor school heb ik ook een examen gedaan.
Dit was een Microsoft Dynamics AX examen. Trade & Logistics.
MB6-509 meen ik. Dit was alleen erg simpel, omdat je telkens dezelfde vragen + antwoorden krijgt.
Is dit altijd zo?
Had hiervoor dan ook 91% (in Nederlands wel), maar zijn zulke certificaten enigszins nuttig als je geen AX implementaties gaat verzorgen in je toekomstige baan?
Ik ben nu amazon wat aan het afschuimen maar je hebt toch wel vrij veel boeken in de lijst
je wekt wat minder irritatie op als je niet constant dezelfde vraag hier stelt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb een grote kans om bij een werkgever terecht te komen via een detacheringsbureau. Nu schort het mij inmiddels aan wat specifiekere kennis. De kans echter is groot (zeer groot) dat ik opgeleid wordt om dat te verhelpen. Wat mij als tip is gegeven dat ik een beetje (globaal) kan praten over ITIL en MCDST. Wat ITIL betreft gebruik ik hier een topic met wat kernbegrippen en de wikipediapagina.
Echter MCDST blijkt gek genoeg wat lastiger te zijn (voornamelijk omdat wikipedia hier op dit moment niet aanspreekbaar lijkt te zijn). Het uitgangspunt is dat ik kan laten zien dat ik het wereldje volg en wat met kreten kan gooien of vraagjes kan beantwoorden hierover.
Wat is een leuke no-nonsense bron wat ik even goed kan doornemen? Als het ware de kern van zaken zoals ik dat hier tegenkom voor ITIL
Glabbeek in "Goede ITIL info, waar"
Wikipedia: Information Technology Infrastructure Library
Graag zou ik het horen, dan kan ik dat vanavond nog eens meteen gaan inlezen
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
kreten gooien lijkt me niet helemaal The Way To Go als je beseft dat er zometeen een sloot bankzitters bij dat bedrijf zitten die wél Microsoft Certified Desktop Support Technician kunnen googlenSkyStreaker schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:22:
Echter MCDST blijkt gek genoeg wat lastiger te zijn (voornamelijk omdat wikipedia hier op dit moment niet aanspreekbaar lijkt te zijn).
Het uitgangspunt is dat ik kan laten zien dat ik het wereldje volg en wat met kreten kan gooien of vraagjes kan beantwoorden hierover.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 12-02-2009 18:34 ]
Verwijderd
Handige link Learntosubnet (werkt niet met Firefox,deze site)Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:21:
Net begonnen aan het subnetberekenen voor 70-291, maar dat is erg lastig als het binair rekenen ver weg is gezakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 14-02-2009 20:09 ]

Wat zouden jullie doen, titel of kennis? Helaas zit op dit moment allebei er niet in. En is 70-236 een beetje met zelfstudie te doen en zo ja wat is een goed zelfstudieboek? Ik weet niet of er op korte termijn budget is voor een volwaardige training en ik vind de officiele boeken zonder bijbehorende training erg abstract.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb zelf gekozen voor de toekomst tegenover de titel, en heb daarom Exchange 2007 gedaan ipv Exchange 2003.Ethirty schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:32:
Gister met 70-291 (1e keer en gelijk 930 punten) de laatste van de 3 verplichte examens voor MCSA afgerond. Nu moet ik een keuze maken voor een elective. Aan de ene kant zou ik met Exchange 2003 gelijk MCSA+M zijn, aan de andere kant zie ik weinig toegevoegde waarde om nog met 70-284 aan de gang te gaan. E2K7 (70-236) is veel meer gericht op de toekomst en met de wijzigingen in de interface en de powershell ook een stuk interessanter. Mis daar gewoon heel veel kennis in, terwijl ik in E2K3 mijn weg wel regelijk weet te vinden.
Wat zouden jullie doen, titel of kennis? Helaas zit op dit moment allebei er niet in. En is 70-236 een beetje met zelfstudie te doen en zo ja wat is een goed zelfstudieboek? Ik weet niet of er op korte termijn budget is voor een volwaardige training en ik vind de officiele boeken zonder bijbehorende training erg abstract.
Het exchange 2007 examen is zeer goed te doen met zelfstudie. Zelf heb ik het MCP boek gelezen en daarnaast CBT Nuggets gekeken en zelf een test server geinstalleerd.
Het grootste gedeelte van de examen gaat om powershell vragen.
Suc6!
Bekostig je het zelf, of op kosten van de baas? In het laatste geval zou ik ze beiden doen.. De titel staat wel erg goed op je CV en Exchange 2007 kan je daarna altijd nog doen.Ethirty schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:32:
Gister met 70-291 (1e keer en gelijk 930 punten) de laatste van de 3 verplichte examens voor MCSA afgerond. Nu moet ik een keuze maken voor een elective. Aan de ene kant zou ik met Exchange 2003 gelijk MCSA+M zijn, aan de andere kant zie ik weinig toegevoegde waarde om nog met 70-284 aan de gang te gaan. E2K7 (70-236) is veel meer gericht op de toekomst en met de wijzigingen in de interface en de powershell ook een stuk interessanter. Mis daar gewoon heel veel kennis in, terwijl ik in E2K3 mijn weg wel regelijk weet te vinden.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
2003, aangezien die best veel gebruikt wordt ten opzichte van 2007Ethirty schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:32:
en imo 2003 en 2007 veel van elkaar verschillen, alleen al compleet in UI
@Pensmaster-B: dat 2003 nu veel gebruikt wordt is logisch, maar een eerste stap in de richting van de 2003 -> 2007 migraties die vast komen gaan lijkt mij persoonlijk wel zo handig. Ik verwacht de komende jaren ook weer veel SBS2008 implementaties te gaan doen en dan komt E2K7 kennis ook wel weer van pas.
#team_UTC+1

Allebei in 1 keer gehaald
Het is een onderdeel van mijn stage, en een nodig om bij xs4all stage te lopen. Wat ik sinds maandag dus doe
Gefeliciteerd.yassine schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:48:
Vorige week vrijdag 70-272 examen gehaaldWas me tweede toets voor m'n MCDST certificaat.
Allebei in 1 keer gehaald, dus dat was is wel chill. 733 punten bij 70-271 en 792 punten bij 70-272.
Het is een onderdeel van mijn stage, en een nodig om bij xs4all stage te lopen. Wat ik sinds maandag dus doe
Nou wil ik mijn certificaat aanvragen via de MCP site he, ik heb al zitten kijken maar kan niet vinden via welke link dat moet. Iemand? Wel zag ik dat je je certificaat transcript kan downloaden, maar dat is het niet.
[ Voor 21% gewijzigd door yassine op 17-02-2009 20:56 ]
Kies in de linkerkolom voor Program Benefitsyassine schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:53:
Thanx![]()
Nou wil ik mijn certificaat aanvragen via de MCP site he, ik heb al zitten kijken maar kan niet vinden via welke link dat moet. Iemand? Wel zag ik dat je je certificaat transcript kan downloaden, maar dat is het niet.
Kies daarna in tabel Showcase your skills and certifications voor de optie: Welcome kit and certificates
Scroll dan naar beneden en voer je adres in / pas het aan en scroll dan weer verder naar beneden voor de daadwerkelijke aanvraag...
Oh ja, gefeliciteerd nog natuurlijk!

Ik ga elke vrije minuut besteden aan het leren en stop even met het hebben van een leven tot 5 april.
De reden hiervoor is dat het onzeker is of me contract wordt verlengd. Deze loopt af op 6 april dus vandaar de deadline van 4 april.
Ik heb al 271, 272, 270 en 290 en wil dus voor 4 april bovengenoemde halen om zo MCSE te hebben. Mocht ik op straat komen dan heb ik in ieder geval een mooi certificaat om mee aan te komen.
Hebben jullie tips om dit absurde doel te behalen?
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Maar nu even serieus, dit is niet te doen, dit moet je zelf ook niet willen, je gaat hier echt niets mee opschieten... maar ja je moet het natuurlijk zelf weten
EDIT: nu dat ik nog eens naar de data kijk zie ik dat je dit wel zou gaan halen met eventueel wat cursussen, maar als ik je zo begrijp moet je alles 's avonds doen, dat is dus niet te doen!
[ Voor 21% gewijzigd door Donnie op 19-02-2009 09:18 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ik wil absoluut geen papieren MCSE`er worden en wel om de simpele reden dat ik dan straks bij mijn nieuwe baas met een bek vol tanden sta. Ik wil het dus wel echt leren en weten waar het over gaat.Donnie schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:16:
Ja wat doe je nog op dit forumGa naar www.examcollection.com en leer de examens uit je hoofd, je kan er nog geen fuck van maar je hebt wel het papiertje
Papieren mcse'rs noemen ze dat!
Maar nu even serieus, dit is niet te doen, dit moet je zelf ook niet willen, je gaat hier echt niets mee opschieten... maar ja je moet het natuurlijk zelf weten
EDIT: nu dat ik nog eens naar de data kijk zie ik dat je dit wel zou gaan halen met eventueel wat cursussen, maar als ik je zo begrijp moet je alles 's avonds doen, dat is dus niet te doen!
Ik ben wel aan het kijken of er cursussen zijn maar die beginnen over een paar weken of zijn verspreid over een langere periode wat voor mij dus geen optie is.
Fabricati Diem, PVNC
In dat geval is jouw schema niet realistisch. De status "geen papieren mcse-er" krijg je alleen maar door veel praktijkervaring op te doen. En in 2 maanden kun je geen praktijkervaring opdoen op MCSE-niveau. Bijv: hoeveel clusters ga jij configureren en hoeveel migraties van windows 2000 naar 2003 ga jij uitvoeren in die 2 maanden?Mentox schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:31:
[...]
Ik wil absoluut geen papieren MCSE`er worden
Ik begrijp jullie punt en ik zal idd enkel theorie ervaring hebben. Ik ga wel proberen om zoveel mogelijk dingen uit te voeren via VMWare enz.
Hoop dat ik jullie kan verbazen.
Zelf gebruik ik meestal CBT Nuggets icm een virtual machine en doe een VCE examen als ik denk genoeg te hebben geleerd. Als ik dan bij het examen zit, zijn er misschien 1 of 2 vragen die ik nog letterlijk herken uit het examen, maar de rest beantwoord ik toch met de kennis die ik heb opgedaan.
Natuurlijk kan je dan niet meteen een compleet serverpark inrichten, maar als je jezelf als zodanig gaat verkopen ben je verkeerd bezig. Het biedt echter wel een basis om als systeembeheerder te beginnen en ervaring op te doen met meer ervaren collega's als vangnet.
Alleen het PKI (certificaten) gedeelten heb ik wat moeite mee. Lastig onderwerp imo
Ondertussen heb ik nu de 270 de 290 en de 291 binnen
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Verwijderd
Bedankt! Prima website met goede uitleg, kan ik weer mee vooruit.shadowman12 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:08:
[...]
Handige link Learntosubnet (werkt niet met Firefox,deze site)
Dat kan ja, je mag alleen 70-620 niet als client OS en als elective gebruiken voor je MCSA gebruiken.Donnie schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:14:
Ja? Dan is deze dus eigenlijk wel te doen met zelfstudie ipv de cursus, aangezien ik voor de 291 wel een cursus heb gedaan namelijk???
Ondertussen heb ik nu de 270 de 290 en de 291 binnenVolgende week studeren voor de 620 (vista) en dan ben ik MCSA
Kan ik deze nou ook meteen meenemen als ik zo wil gaan upgraden naar 2008???
Maar als je hem behaald hebt kan je hem gewoon wegstrepen in je upgrade traject richting MCITP server admin / enterprise admin.
Zelf heb ik morgen mijn upgrade examen op het programma -> 70-648.
[ Voor 4% gewijzigd door NoReseth op 19-02-2009 20:02 ]
Ik weet dat het erg lastig is om ervaring op te doen in een bedrijf waar je niet kan doorgroeien. Maar dat rechtvaardigt het nog niet om jezelf geen papieren MCSE-er meer te noemenDemoniac schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:01:
Cis: praktijkervaring opdoen is vaak nogal lastig als je niet vast bij een bedrijf zit waar je kan doorgroeien. En er is een verschil tussen een boek lezen en ondertussen in een (virtuele) omgeving een beetje meeklikken met wat je leest, of een Testking in je kop stampen, examen maken, maar geen idee hebben wat er nou eigenlijk gevraagd wordt..
Zelf gebruik ik meestal CBT Nuggets icm een virtual machine en doe een VCE examen als ik denk genoeg te hebben geleerd. Als ik dan bij het examen zit, zijn er misschien 1 of 2 vragen die ik nog letterlijk herken uit het examen, maar de rest beantwoord ik toch met de kennis die ik heb opgedaan.
Natuurlijk kan je dan niet meteen een compleet serverpark inrichten, maar als je jezelf als zodanig gaat verkopen ben je verkeerd bezig. Het biedt echter wel een basis om als systeembeheerder te beginnen en ervaring op te doen met meer ervaren collega's als vangnet.
Het is een goede eerste stap om zelf in een VM te klikken en feeling te krijgen met het product. Maar meer dan 8 uur praktijkervaring zul je daar niet mee opdoen. Dus om van de "papieren" status zul je toch echt in je beroep ervaring moeten opdoen.
Ikzelf ben inmiddels een aardig doorgewinterde MCSA-er, maar heb er altijd bewust voor gekozen om niet voor MCSE door te leren, puur omdat ik wist dat ik het de eerstkomende 3 jaar niet zou gebruiken. De titel zou na 1 jaar alweer nutteloos zijn, omdat je, als je het niet toe kunt passen, alles snel vergeet.
Bij het horen van papieren MCSE`er dacht ik aan iemand die alle examens uit zijn hoofd heeft geleerd en de stof niet tot zich heeft genomen.Cis schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:24:
[...]
Ik weet dat het erg lastig is om ervaring op te doen in een bedrijf waar je niet kan doorgroeien. Maar dat rechtvaardigt het nog niet om jezelf geen papieren MCSE-er meer te noemen
Het is een goede eerste stap om zelf in een VM te klikken en feeling te krijgen met het product. Maar meer dan 8 uur praktijkervaring zul je daar niet mee opdoen. Dus om van de "papieren" status zul je toch echt in je beroep ervaring moeten opdoen.
Ikzelf ben inmiddels een aardig doorgewinterde MCSA-er, maar heb er altijd bewust voor gekozen om niet voor MCSE door te leren, puur omdat ik wist dat ik het de eerstkomende 3 jaar niet zou gebruiken. De titel zou na 1 jaar alweer nutteloos zijn, omdat je, als je het niet toe kunt passen, alles snel vergeet.
Ik begrijp jouw standpunt en in dat opzicht zou ik zelf met 6 maanden de tijd nog een papieren MCSE`er zijn.
Hmm.. ja, er is waarschijnlijk bij mensen onderling een verschil in opvattingMentox schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:35:
[...]
Bij het horen van papieren MCSE`er dacht ik aan iemand die alle examens uit zijn hoofd heeft geleerd en de stof niet tot zich heeft genomen.
Je kan inderdaad ook een papieren papieren MCSE-er zijn: alleen vragen en A-B-C-D uit je hoofd leren.
Daarnaast kun je ook je boek leren en het examen op basis van theorie maken, zonder dat je maar ooit in de praktijk schermpjes hebt geklikt. In mijn ogen is dit nog steeds een papieren MCSE-er, omdat je nog steeds geen praktijkkennis hebt en puur bladzijdes hebt omgeslagen.
Dat ligt eraan of je jouw geleerde theoriekennis bij je huidige of volgende werkgever in praktijk kan brengen.Ik begrijp jouw standpunt en in dat opzicht zou ik zelf met 6 maanden de tijd nog een papieren MCSE`er zijn.
Maar volgens mij snap je inderdaad mijn punt, en de punten van de overige GOT-ers
G@ZT!!!![b][message=31525042,noline]Ondertussen heb ik nu de 270 de 290 en de 291 binnenVolgende week studeren voor de 620 (vista) en dan ben ik MCSA
Kan ik deze nou ook meteen meenemen als ik zo wil gaan upgraden naar 2008???
70-620 is nootjes voor jou man!!! Die kop je echt wel in man!
Top!Red Boll schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:16:
[...]
Kies in de linkerkolom voor Program Benefits
Kies daarna in tabel Showcase your skills and certifications voor de optie: Welcome kit and certificates
Scroll dan naar beneden en voer je adres in / pas het aan en scroll dan weer verder naar beneden voor de daadwerkelijke aanvraag...
Oh ja, gefeliciteerd nog natuurlijk!

Maar nu de vragen:
- Bestaat het examen nu uit 40 of 60 vragen (ik lees beide zaken hier op het forum)?
- Zitten er bij dit examen ook sims in, of is het puur multiple choice vragen?
- Hoeveel tijd krijg je eigenlijk voor die vragen? Bij prometric vertelde ze me dat je tot 3 uur en 45 minuten mag doen over je examen. Maar het lijkt me toch niet dat je zo lang achter elkaar bezig bent? Dat houdt geen mens vol...
Hopelijk kan iemand die dit examen onlangs heeft gedaan me hier meer over te vertellen. Dat helpt ook een beetje bij de voorbereiding. Ik ga ook nog aan de gang met de Testking examens, puur als oefening. Ook ga ik nog wat stof herhalen, want het is dusdanig veel dat je alweer de helft bent vergeten als je bij het eind bent. is overigens testking versie 37 de nieuwste versie van 70-270?
gewoon voortaan zelf het boek bestellen en examen boeken, ben je rond de 150/200 euro kwijt
en de cbtnuggets download je maar van het internet en de Technet site bookmarken, dan kom je al een heel eind
Ik zou als ik jou was ook even kijken naar de Second Shot actie , mocht je het de eerste keer niet halen kan je het de tweede keer kosteloos overdoen
Weet je ook gelijk hoe het examen er uit ziet
Ik heb dit examen ook gedaan en je krijgt inderdaad veel tijd ervoor. Dit houd niet in dat je ook zolang bezig bent. Wat ik heb gedaan met dit examen is alle vragen beantwoorden met hetgeen wat in mij opkwam als juist, na alle vragen gedaan te hebben ze opnieuw nagelopen en waar nodig aangepast.cyberneticorgan schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:47:
Ik heb even een paar "beginner vraagjes". Examen 70-270 over XP Professional ligt namelijk in het verschiet. Ik heb een cursus van de LOI hiervan, op de cd-rom al wat geoefend met de test examens van Measure Up. Deze bleken nog erg tegen te vallen, best pittig. Ook veel vragen over zaken uit de knowledge bases die ik eerst nog niet had doorgenomen, nu begint de kennis daar langzaam ook wat te groeien. Volgende keer wel op zoek naar een goedkoper alternatief, want je betaal voor zo'n cursus een 600 euro-tjes. En dat is alleen voor module 70-270. Hierbij betaal je ook voor onnodige begeleiding waar je nooit gebruik van maakt.
Maar nu de vragen:
- Bestaat het examen nu uit 40 of 60 vragen (ik lees beide zaken hier op het forum)?
- Zitten er bij dit examen ook sims in, of is het puur multiple choice vragen?
- Hoeveel tijd krijg je eigenlijk voor die vragen? Bij prometric vertelde ze me dat je tot 3 uur en 45 minuten mag doen over je examen. Maar het lijkt me toch niet dat je zo lang achter elkaar bezig bent? Dat houdt geen mens vol...
Hopelijk kan iemand die dit examen onlangs heeft gedaan me hier meer over te vertellen. Dat helpt ook een beetje bij de voorbereiding. Ik ga ook nog aan de gang met de Testking examens, puur als oefening. Ook ga ik nog wat stof herhalen, want het is dusdanig veel dat je alweer de helft bent vergeten als je bij het eind bent. is overigens testking versie 37 de nieuwste versie van 70-270?
Bij mij waren het 46 vragen wat volgens mij standaard is. Sims had ik niet en waren het enkel multiple choice vragen en een paar plaatjes waarop je moest aanwijzen. Dat van de plaatjes weet ik niet zeker.
Ennuh, €600 voor alleen 270 is inderdaad een beetje erg over de top?!

Ik zou gewoon de boeken bestellen (b.v. MS Press) en daarnaast veel oefenen in VMware. Download de CBT nuggets en doe wat proefexamens. En ik weet zeker dat je een heel eind komt!!
[ Voor 35% gewijzigd door Pedr0 op 25-02-2009 09:01 ]
Gast een gemiddelde cursus kost tussen de 1000 en 1500 euro per week hoor, dit valt dus nog wel meebunneh schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:32:
wow 600 euro om 70-270 te doen?? daar kan je zowat de hele MCSE van betalen
Een week uitleg ja, hij heeft het over LOI, dus dat zal wel zelfstudie zijn..Donnie schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:30:
[...]
Gast een gemiddelde cursus kost tussen de 1000 en 1500 euro per week hoor, dit valt dus nog wel mee
ik had het over zelfstudieDonnie schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:30:
[...]
Gast een gemiddelde cursus kost tussen de 1000 en 1500 euro per week hoor, dit valt dus nog wel mee
Verwijderd
Wie kan mij vertellen of dit examen een beetje te doen is en waar de nadruk op ligt tijdens het examen
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exams/70-648.mspx
Dan morgen we volgens de NDA's van Microsoft eigenlijk niks over zeggen. Maar wat is lees is dat het een soort 70-292 examen is, maar dan voor 2008.Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:09:
Op dit moment ben ik aan het leren voor mijn volgende examen: Upgrading Your MCSA on Windows Server 2003 to Windows Server 2008, Technology Specialist ( 70-648 )
Wie kan mij vertellen of dit examen een beetje te doen is en waar de nadruk op ligt tijdens het examen
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exams/70-648.mspx
Op die link die je geeft staat onderaan een mooie prep guide, daaruit kun je dan wel halen wat voor onderwerpen je waarschijnlijk op het examen zult zien, en verder is gewoon de MS manier begrijpen en kennen.Je bent blijkbaar al MCSA, dus daar gaan we vanuit dat je dat al kunt.
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 25-02-2009 21:01 ]
Verwijderd
shadowman12 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:00:
[...]
Dan morgen we volgens de NDA's van Microsoft eigenlijk niks over zeggen. Maar wat is lees is dat het een soort 70-292 examen is, maar dan voor 2008.
Op die link die je geeft staat onderaan een mooie prep guide, daaruit kun je dan wel halen wat voor onderwerpen je waarschijnlijk op het examen zult zien, en verder is gewoon de MS manier begrijpen en kennen.Je bent blijkbaar al MCSA, dus daar gaan we vanuit dat je dat al kunt.
Ik hoop maar dat ik er klaar voor ben. Wish me luck!
edit: nou... kwamen die transcenders toch in de buurt. Gezakt met 632 punten...
[ Voor 23% gewijzigd door CSB op 26-02-2009 13:50 ]
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Jammer. Wat begrijp je precies niet? Misschien kunnen wij je helpen.CSB schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:49:
Goed... Heren, ik mag over een uurtje "The Beast" gaan trotseren. Ik heb het boek doorgeworsteld, nuggets gezien en een zooitje Transcender en Testking vragen gemaakt. (hoogste score was 650)
Ik hoop maar dat ik er klaar voor ben. Wish me luck!
edit: nou... kwamen die transcenders toch in de buurt. Gezakt met 632 punten...Ik denk dat ik het hele DNS verhaal maar weer eens moet gaan lezen.
Heeft iemand de PRO examens van Exchange 2007 al gedaan? 70-236 heb ik, maar ik wil 70-237 en 70-238 nog doen. Hoe zijn deze? Zijn ze een beetje te doen?
Je moet goed letten op de transition en migration scenarios.
Je krijgt minder tijd dan een normaal examen, maar dat klopt wel als je je bedenkt dat je minder vragen krijgt
Het 70-238 examen ga ik de 23e overigens doen ..
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Ik heb wat domme fouten gemaakt met het DNS verhaal wat betreft de zones. Ik heb het onderscheid nog niet helemaal door tussen de Secondary en Stubzones en daarnaast wat nou het verschil is tussen conditional forwarding en delegation. Daarom ga ik het nog maar eens doornemen.chratnox schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:55:
[...]
Jammer. Wat begrijp je precies niet? Misschien kunnen wij je helpen.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Met Delegation geef je iemand anders het beheer, ofwel draag je het beheer van een subdomein over aan een ander. Conditional forwarding houdt in dat requests doorgestuurd worden in het geval van een match ergens op. Bijvoorbeeld: alle domeinen gaan naar DNS server van provider, behalve domein x.CSB schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:26:
[...]
Ik heb wat domme fouten gemaakt met het DNS verhaal wat betreft de zones. Ik heb het onderscheid nog niet helemaal door tussen de Secondary en Stubzones en daarnaast wat nou het verschil is tussen conditional forwarding en delegation. Daarom ga ik het nog maar eens doornemen.
Een stubzone is een soort statische zone voor een andere lokatie oid, hier staan alleen de NS-gegevens in enzo als ik 't goed heb. Deze verwijst dus naar een andere server zegmaar. Een secondary zone is hetzelfde als een primary zone, alleen heeft lagere prioriteit. Zie 't maar als een soort fallback zone
Stub zone weet ik niet helemaal zeker meer, maar 't was wel zoiets.
ik had hem vandaag, 66 vragen en het was bijzonder pittig (net gehaald overigens
van de 66 vragen waren er 60 over powershell en de rest over clustering in alle smaakjes. had het idee dat dit examen niet had mistaan als mcitp examen
kortom: waarschijnlijk een nieuwe serie ofzo want echt supermakkelijk was hij zeker niet (en ik heb toch al wat jaren ervaring met exchange 2007)
Ja, ik heb 70-236 ook gedaan. Vond 'm inderdaad wel pittig, maar heb 'm gelukkig gehaald (791 pt). Wat ik apart vond was dat er in mijne ook een aantal design dingen voorkwamen, zoals bijvoorbeeld waar je de mailboxserver moet plaatsen als je meerdere sites hebt. Dit is geen probleem, maar 't hoort (lijkt mij) niet thuis in een "gewoon" examenPowershell schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:34:
meer mensen recent nog 70-236 gedaan(mcts exchange 2007)
ik had hem vandaag, 66 vragen en het was bijzonder pittig (net gehaald overigens) kreeg van te voren een survey of ik ervaring had met exchange clustering en high avail omgevingen
en hoe lang ik al met exchange 2007 werkte
(15 vragen) alvoren het echte examen begon
van de 66 vragen waren er 60 over powershell en de rest over clustering in alle smaakjes. had het idee dat dit examen niet had mistaan als mcitp examen
kortom: waarschijnlijk een nieuwe serie ofzo want echt supermakkelijk was hij zeker niet (en ik heb toch al wat jaren ervaring met exchange 2007)
Netjes, ik denk dat ik maar ga beginnen aan 237 danTonnetje schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:13:
70-237 is goed te doen. Ben maandag geslaagd met 850 punten.
Je moet goed letten op de transition en migration scenarios.
Je krijgt minder tijd dan een normaal examen, maar dat klopt wel als je je bedenkt dat je minder vragen krijgt. Dit waren er bij mij 37, en ik had echt alle tijd nodig.
Het 70-238 examen ga ik de 23e overigens doen ..
[ Voor 24% gewijzigd door chratnox op 27-02-2009 19:15 ]
Was dat een mx record maken toevallig, ik ga hem binnenkort doen.shadowman12 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:28:
Vandaag 70-291 examen gedaan en behaald met 838 punten. Had hiervoor vantevoren een cursus gedaan bij Computrain via mijn werk en daardoor vond ik examen ook wel meevallen. Ik kreeg een simulatie wat ik wel een beetje vond tegenvallen (had meer simulaties verwacht).
Daarna de 70-284 en ik ben mcsa+m.
237 en 238 staan wel op de planning ja. jij hebt dus dezelfde ervaringen met 236. okchratnox schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:11:
[...]
Ja, ik heb 70-236 ook gedaan. Vond 'm inderdaad wel pittig, maar heb 'm gelukkig gehaald (791 pt). Wat ik apart vond was dat er in mijne ook een aantal design dingen voorkwamen, zoals bijvoorbeeld waar je de mailboxserver moet plaatsen als je meerdere sites hebt. Dit is geen probleem, maar 't hoort (lijkt mij) niet thuis in een "gewoon" examen. Het overgrote deel ging over Powershell en clustering inderdaad en wat exchange administration dingen. Ga jij 237 en 238 ook doen?
[...]
Netjes, ik denk dat ik maar ga beginnen aan 237 danHoe heb je ervoor gestudeerd? Het mspress boek oid of ook andere stof? Ik werk dagelijks met exchange migraties e.d, dus dat is niet zo'n probleem
idd enkele 'design' zaken die je niet zou verwachten. ik had het examen dan ook wat onderschat. ik dacht: configuring examen, how hard could it be
Inderdaad! Zoals iemand anders hierboven al aangaf, 237 is wel korter blijkbaarPowershell schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:26:
[...]
237 en 238 staan wel op de planning ja. jij hebt dus dezelfde ervaringen met 236. ok
idd enkele 'design' zaken die je niet zou verwachten. ik had het examen dan ook wat onderschat. ik dacht: configuring examen, how hard could it be
en is dit het officiele cursus boek: http://www.bol.com/nl/p/b...01004002778302/index.html
of is er een betere
Dit topic is gesloten.
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.
Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.