Tabellen voor een Topicstart wat meer dynamisch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Opsomtopics / Het grote $product-topics hebben vaak een tabel met een allerlei info. Reuze handig, als ik wat zoek kijk ik de TS altijd even na.

Mijn idee is, waarom bestaat er op GoT geen framework (bv een aparte subsite) waar je een tabel met info aan kunt maken. Hier kun je vervolgens in de TS naar toe linken. Andere users kunnen deze tabel ook invullen. Nu vult een gebruiker bv in een post een kopieetje van de tabel in en dan moet de topicstarter dit weer via de editknop invoeren in zijn TS. Errug web 1.0 :)
Meer web 2.0 zou de mogelijkheid zijn om een soort simpele database / tabel te maken. Met plaatjes en sorteermogelijkheid natuurlijk. Het gebruiksgemak van GoT zou zo erg verhoogd kunnen worden.

Heel lang geleden had een user iets soortgelijks gemaakt in de serie Raed de Plaet. Op een aparte site konden de scores worden bijgehouden. Een script spuugde een png uit die in TS werd aangeroepen. Zo had de topicstarter geen omkijken naar de meest actuele gegevens. Er werd nl nog weleens geroepen dat de topicstarter sneller de score moest bijwerken.

Om misbruik tegen te gaan, is een history gewenst en mogen alleen gebruikers met een aantal posts (net zoals bij toegang SG en HK) de tabel veranderen

[ Voor 18% gewijzigd door Eusebius op 13-06-2008 00:46 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je bedoelt dus een soort 'wiki'-topicstart?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 21:17
Op zich een leuk idee ;)
Eusebius schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:44:
Om misbruik tegen te gaan, is een history gewenst en mogen alleen gebruikers met een aantal posts (net zoals bij toegang SG en HK) de tabel veranderen
Misschien is het wel beter om de TS'er aan te laten geven wie het mag aanpassen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het is alleen zo dat het al meer dan eens vaker is voorgesteld: zoeken naar 'wiki'

offtopic:
en de search tag werkt niet zoals aangegeven in de FAQ: Overzicht van UBB-codes #tag_search
[search=wiki, 51] zou moeten zoeken naar wiki in dit forum, doet ie niet

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:06:
Je bedoelt dus een soort 'wiki'-topicstart?
Bij wiki denk ik meer aan 'een systeem wat geschikt is om kennis te delen'. Dat houdt meer in dan ik voorstel. Op wikipedia pagina's heb je vaak ook overzichtstabellen. Het gaat mij puur om het structureren van het standaard aanbod (whatever dat may be ...)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Aangezien mijn topic: [feature]Wiki achtige SP gesloten werd:
Ben ik in het eerste topic verder gegaan. De rest was (zoals ik ook al in mijn TS meldde) allemaal van 2004 en ouder.
De reply's in de betreffende topics zijn naar mijn idee niet meer geschik t.o.v. de maatstaven van nu.

In dit topic is er nog niet echt op ingegaan dus hopelijk komt er een reply waar we meer aan hebben.
Het lijkt me namelijk niet onrealistisch dat een standpunt uit 2004 kan veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 28-06-2008 21:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Even een schop

Bijna een jaar geleden deed ik een voorstel, maar volgens mij heb ik nog niets zien voorbij komen. Je kunt via tags een tabel aanmaken, maar dat is niet handig.

Waarom ik dit topic schop? Ik bedacht me vanmiddag opeens dat het mogelijk is om Google Docs te integreren in site's. Nu weet ik dat niet iedereen van GoogleDocs houdt en helemaal niet om het te integreren in GoT ("GoT is niet de hoer van internet" las ik ergens :P).

Maar nu is er helemaal niets ... :(

Even een casusje om het te verduidelijken. Als TS van Het miniPC topic zou ik graag de FP aanpassen met een handigere tabel. Nu moet ik elke keer de code induiken, kijken of ik bij de goede [td] of [tr] zit en zo de gegevens aanpassen. Daarnaast ben ik de enige (normale user) die de FP aan kan passen. Bij GoogleDocs kan ik meerdere personen toestemming geven om de tabel aan te passen.

Het gaat mij niet om GoogleDocs an sich, het gaat er mij om dat je dynamische tabellen kunt integreren waarbij je zelf kunt bepalen wie er toegang heeft.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou het al een geweldige verbetering vinden als er uberhaubt een mogelijkheid zou zijn om de tabel WYSIWYG te hebben (beetje tinyMCE achtig).
Kan bijna niet wachten tot dat werkt, dan kun je tenminste vergelijkingstabellen een beetje bijhouden.

Ik vraag nog niet eens om een rechtensysteem op de TS zoals hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Een manier om extern de data aan te geven (en mogelijkheid tot wijzigen zonder in de startpost te duiken) zou inderdaad erg handig zijn :)

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1