[Feature] Gezamelijke start-post

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:44
Deze feature request zal wel een onmogelijke zijn, maar um hem toch maar even ter discussie te stellen;

Een voorbeeld: Soms zit je in 1 of ander groot topic met een mooie startpost en een aantal links of plaatjes werken niet, dat meld je dan ff doodnormaal. Maar heel vaak word er niks gedaan met je opmerking.
Nog een voorbeeld: Soms heb je een groot topic waar een niet echt mooie startpost bij zit, jij gaat dus omdat je niks te doen hebt een mooie & leuke startpost maken. Dit heb ik ook gedaan bij het [rml]Westereen in "[ OC][ MOD] Nvidia 5900xt topic"[/rml].
Dan vind is het altijd een heel gedoen om die nieuwe startpost toe te passen, de huidige startpost-er reageert niet of je dit even wilt toepassen..... Dan maar even een topic openen in Schop een Modje, het komt dan allemaal wel goed. Maar dat duurt zo extreem lang etc. allemaal.
Zou het namelijk niet een leuke optie zijn om een soort van gezamelijke start-post te hebben, zodat iedereen de start-post kan editen. Zoiets van; bij het posten een optie erbij (je hebt nu al Signature? Ja & Bookmark? Ja), daar zou als het aan mij lag wel een optie bij mogen komen van gezamelijke start-post. Ik begrijp wel dat er ook wel misbruik van kan worden gemaakt bij zo'n feature, maar dat kunnen andere user's dan wel weer goed zetten.

Nouwja, genoeg gepraat. Nu maar ter discussie wat jullie er van vinden...

[ Voor 14% gewijzigd door Westereen op 09-06-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zou de topicstart dan niet een zandbak worden? Ik bedoel, als iemand de hele topicstart verwijdert zullen er waarschijnlijk niet erg veel zijn die de een mooie grote topicstart hebben gebackuped. 1 iemand zou het gemakkelijk kunnen verpesten voor de rest, dat is jammer.

Daarnaast is het wat moeilijk te controleren. Iemand kan stiekem een klein linkje in de topicstart veranderen of plaatsen naar een warez site. Wie is er dan verantwoordelijk? En hoe weet je wie de link heeft geplaatst in de topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoals Aikeleer al aangeeft is het denk ik niet mogelijk.

Ook al zullen er wel users zijn die misbruik goed kunnen zetten, dan wordt het gewoon een grote puinhoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat deze techniek alleen maar een goede kans van slagen heeft als er een soort Wiki-achtige techniek achter zit. Op die manier kan iedereen het document editten, maar wordt er ook bijgehouden wie/wat/welke wijzigingen doet en is er 1 persoon eindverantwoordelijk voor de toetsing van de door users aangegeven wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 20:55:
Ik denk dat deze techniek alleen maar een goede kans van slagen heeft als er een soort Wiki-achtige techniek achter zit. Op die manier kan iedereen het document editten, maar wordt er ook bijgehouden wie/wat/welke wijzigingen doet en is er 1 persoon eindverantwoordelijk voor de toetsing van de door users aangegeven wijzigingen.
Als er iemand verantwoordelijk is voor de toetsing van de wijzingen, zal dat waarschijnlijk de topicstarter zelf zijn. Als de topicstarter simpelweg niet reageert of gewoon even weg is op vakantie, heeft dat alsnog vrij weinig zin lijkt mij. Je zou natuurlijk wel na een lange tijd inactiviteit de toetsing over kunnen laten aan een moderator. Het kan zijn dat ik het systeem wat verkeerd begrijp, ik heb het namelijk nog nooit in de praktijk gezien.

Imo vind ik het 'mail een mod' princiepe dan nog prima werken, zo lang duurt het vaak nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:37

UTM

Of je maakt het zo: De Topicstarter geeft voor het posten van zijn bericht even in een aparte balk aan welke users (name + id) die post mogen editten. Ben je ook van dat gedoe af dat andere users hem editten. Dan komt imo die gezamenlijke startpost beter toch zijn recht.

^^ moet dan wel alleen toepassing hebben op de SP

[ Voor 9% gewijzigd door UTM op 09-06-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imo vind ik het 'mail een mod' princiepe dan nog prima werken, zo lang duurt het vaak nou ook weer niet.
Ja, dat kan natuurlijk ook - ware het niet dat door teruginvoering van de modbreak-lock een post die door een mod geëdit is op slot staat en niet meer door een user is te veranderen. Ik zou het dan ook handig vinden als die modedit-slot een optie zou zijn ipv dat het altijd plaats vindt na een modedit zoals nu.
Zie ook: [rml][ Editten] Kan mijn post; sommige niet meer editten?[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Aikeleer schreef op 09 juni 2004 @ 21:00:
[...]

Als er iemand verantwoordelijk is voor de toetsing van de wijzingen, zal dat waarschijnlijk de topicstarter zelf zijn. Als de topicstarter simpelweg niet reageert of gewoon even weg is op vakantie, heeft dat alsnog vrij weinig zin lijkt mij. Je zou natuurlijk wel na een lange tijd inactiviteit de toetsing over kunnen laten aan een moderator. Het kan zijn dat ik het systeem wat verkeerd begrijp, ik heb het namelijk nog nooit in de praktijk gezien.

Of je geeft zelf (als 'eindverantwoordelijke' cq TS) aan welke users de startpost mogen wijzigen.

Iedereen zomaar wijzigingen aanbrengen in een topicstart gaat fout. Dat kan iedereen op een briefje geven.

Voorbeeld: Ik vind het belangrijk dat er bij iedere game-topicstart de systeemeisen er bij staan. Iemand anders vind dit niet en haalt het vrolijk weg? Persoon 3 komt en zet het er weer bij... etc.. gaat echt niet werken. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:37

UTM

PromWarMachine schreef op 10 juni 2004 @ 01:13:
[...]

Of je geeft zelf (als 'eindverantwoordelijke' cq TS) aan welke users de startpost mogen wijzigen.

Iedereen zomaar wijzigingen aanbrengen in een topicstart gaat fout. Dat kan iedereen op een briefje geven.

Voorbeeld: Ik vind het belangrijk dat er bij iedere game-topicstart de systeemeisen er bij staan. Iemand anders vind dit niet en haalt het vrolijk weg? Persoon 3 komt en zet het er weer bij... etc.. gaat echt niet werken. :)
Precies zelfde idee als mij: [rml]w03f in "[ Feature] Gezamelijke start-post"[/rml] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 19:09

chem

Reist de wereld rond

Ik vind het helemaal niks...

Misschien dat we nog eens een Wiki-achtige React bouwen, maar vooralsnog zie ik er geen heil in.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Aikeleer schreef op 09 juni 2004 @ 20:45:
Zou de topicstart dan niet een zandbak worden? Ik bedoel, als iemand de hele topicstart verwijdert zullen er waarschijnlijk niet erg veel zijn die de een mooie grote topicstart hebben gebackuped. 1 iemand zou het gemakkelijk kunnen verpesten voor de rest, dat is jammer.

Daarnaast is het wat moeilijk te controleren. Iemand kan stiekem een klein linkje in de topicstart veranderen of plaatsen naar een warez site. Wie is er dan verantwoordelijk? En hoe weet je wie de link heeft geplaatst in de topicstart?
Tja dan moet er ook een soort van back-up optie inkomen. Of dat je-zelf meerdere notepad's hebt dan kun je bijv. 5 openingspost's kwijt. Ik snap dat er een linkje kan worden gemaakt naar een warez site, maar ik denk dat we daar met zu'n allen verantwoordelik voor zijn.
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 20:55:
Mee eens.
w03f schreef op 09 juni 2004 @ 21:03:
Of je maakt het zo: De Topicstarter geeft voor het posten van zijn bericht even in een aparte balk aan welke users (name + id) die post mogen editten. Ben je ook van dat gedoe af dat andere users hem editten. Dan komt imo die gezamenlijke startpost beter toch zijn recht.

^^ moet dan wel alleen toepassing hebben op de SP
Ook een zeer goed idee
PromWarMachine schreef op 10 juni 2004 @ 01:13:
[...]

Tja, dan kan er in dat topic wel gediscuseerd worden wat er wel in niet in mag. Wat betreft het fout gaan, dan moet er een optie inkomen zoals hierboven staat welke user's wel en welke niet mogen editen.

[ Voor 19% gewijzigd door Westereen op 10-06-2004 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Het voorstel om een user de mogelijkheid te geven om een andere user rechten te geven een bepaalde post te editten kost lijkt mij erg veel moeite om in te voeren? En de meerwaarde ervan is niet zo groot, zolang de modjes bereid zijn elke keer als een user iets wil editten in de SP dat voor deze user te doen, binnen afzienbare tijd, ivm mod-edit-lock. Ook loop je bij deze optie toch ook weer tegen, beperkte, problemen op met verantwoordelijkheden voor problemen. Ik zou de prioriteit persoonlijk echt op andere zaken leggen...

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Jup, maar het zo wel een leuke feature zijn.
Dan loopt got voor met iets, zo'n feature vind je nog niet in phpBB of invision board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Er zijn denk ik wel andere zaken waar je voor mee kan lopen. Belangrijker is dan het Knowledge Base ding sneller / beter te krijgen. Heeft een veel grotere toegevoegde waarde, denk ik zo...

DM!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.