wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Nederlandse iPhone vanaf één euro
Dinsdag 1 juli 2008, 15:00 - T-Mobile gaat de iPhone in Nederland voor tussen de 1 en 160 euro aanbieden, afhankelijk van het abonnement. Alle abonnementen krijgen onbeperkt mobiele internet.
7 reacties Door Brenno de Winter
Nederlandse consumenten kunnen vanaf 11 juli de iPhone 3G vanaf 1 euro kopen. Provider T-Mobile biedt de keuze uit drie nieuwe abonnementen. De looptijd is in alle gevallen twee jaar en de telefoons komen met onbeperkt 3G-internet.
Goedkopere telefoons
Het goedkoopste abonnement, kost 29,95 euro per maand. Daarbij zitten 150 belminuten en 150 SMS-berichten inbegrepen. Het 16GB-model van de iPhone kost dan 159,95 euro, het 8GB-model 79,95 euro.
Wie kiest voor 300 minuten spraaktijd en 300 SMS-jes betaalt 44,95 euro per maand. De iPhone kost dan 1 euro (8GB) of 79,95 euro (16GB).
Voor de veelpraters biedt T-Mobile een abonnement met 500 minuten en evenveel tekstberichtjes voor 64,95 euro per maand. Het toestel kost in dat geval 1 euro voor het 8-GB model of 19,95 euro voor de 16-GB uitvoering.
Concurrentie
Uit een korte inventarisatie blijkt dat de prijzen van de iPhone abonnementen vergelijkbaar en soms zelfs goedkoper zijn dan die van concurrerende aanbieders.
Vodafone rekent voor een abonnement met 150 minuten en SMS-jes 22,50 euro per maand. Voor 275 minuten en berichten vraagt de provider 35 euro, en 450 minuten gaan voor 50 euro over de toonbank. Voor mobiel internet vraagt Vodafone 9,50 euro.
Bij KPN Mobiel kosten vergelijkbare abonnementen respectievelijk 19,50 euro (voor 145 minuten en sms-jes); 32,50 euro (250 minuten) en 65 euro (575 minuten). Mobiel internet kost nog eens 9,95 euro extra.
Onbeperkt internet en visual voicemail
In het T-Mobile abonnement is onder meer Visual Voicemail inbegrepen. Dat is een uitbreiding op standaard voicemail, waarbij de berichten op de telefoon in een inbox zichtbaar worden (zie filmpje hieronder). De gebruiker kan dan zelf bepalen welke berichten hij wil beluisteren en de anderen direct verwijderen.
Zakelijk gebruik
De nieuwe abonnementen zijn gericht op particulieren. Voor de zakelijke klanten blijven de reeds bestaande abonnementen gelden. T-Mobile heeft nog geen mededelingen gedaan over de prijzen van toestellen voor zakelijke klanten.
De operator biedt de iPhone alleen bij het groepsabonnement Zakelijk Optimaal aan. Voor internet is dan Pocket Internet Totaal Plus nodig. De prijzen daarvan zijn variabel afhankelijk van de grote van het bedrijf en het gebruik.
Verlies en diefstal
In tegenstelling tot andere toestellen, is de iPhone niet zonder abonnement te koop. Klanten die hun toestel verliezen zullen het wel kunnen vervangen, zegt T-Mobile toe. Om voor zo'n regeling in aanmerking te komen moet de klant wel een aangifte overleggen. Daarbij zal de onderneming ook goed opletten of het verdwenen toestel nog gebruikt wordt.
*empty*
-.- 800 euro voor een abbo plus telefoon. 3 jaar geleden: Telfort 1 Jarig 17.50 p/m, 200 minuten, met nieuwste Samsung E730 gratis. Nu: T-mobile Relax 150 met G600 17,00 p/m.
Zwitserland lijkt wel erg goedkoop, dat is apart, gezien het feit het land duur is op alle overige artikelen.
Als je 2 jaar sim-only neemt voor 150 minuten:Tommy_G schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:18:
In eerste instantie had ik iets van "wow, dat goedkope abo en toestelprijs is ownage"
maar die 29,95 maal 24 (maanden) is toch al 718,80 euro. Daar komt dan ook nog eens dat bedrag van 80 euro of 160 euro (8GB of 16GB model) bij.
Al bij al toch een dure telefoon moet ik zeggen...
€ 6,00 * 24 = € 144, -
Data-abonnement (goedkoopst):
€ 9,50 * 24 = € 228, -
Totaal = 372 aan abonnementskosten voor 2 jaar.
718,80 - 372 = 346,80
Dan betaal je dus:
346,80 + 80 = 426,80 voor de 8Gb
346,80 + 160 = 506,80 voor de 16 Gb
[ Voor 4% gewijzigd door Castor385 op 01-07-2008 15:39 ]
Study everything, You'll find something you can use
Wel (erg) balen dat het alleen 2 jarige abonnementen zijn :\ Ik ga eens bij m'n accountmanager vragen hoe het nou met de zakelijke abonnementen gaat werken.
Ik heb van T-Mobile te horen gekregen dat je die niet hoeft te betalen als je al T-mobile hebt, ook bij pre-paid. Moet je hem alleen wel bij een T-Mobile winkel aanschaffen. Volgens mij is dus een pre- paid simkaart aanschaffen en die omzetten goedkoper.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:31:
In de voorwaarden staat de volgende tekst:
[...]
Iemand enig idee wat hier precies mee bedoelt wordt?
Voor de rest nette prijzen, alleen die activatiekosten zijn gemeen verstopt.
Het is inderdaad volledig afhankelijk van de manier waarop je het bekijkt.Castor385 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:37:
[...]
Als je 2 jaar sim-only neemt voor 150 minuten:
€ 6,00 * 24 = € 144, -
€ 9,50 * 24 = € 228, -
Totaal = 372
Dan betaal je dus:
Zoals Muthas ook al gezegd heeft dat je niet alleen een telefoon, maar ook belminuten etc. erbij krijgt.
426,80 euro en 506,80 euro voor het toestel vind ik zelf een mooie prijs voor zo'n toestel
*empty*
De iPhone kan ook i.c.m. andere abonnementen aangeschaft worden:
KPN lijkt voor niets aan het onderhandelen te zijn:Zijn andere T-Mobile abonnementen ook beschikbaar in combinatie met de iPhone?
De iPhone 3G is ook verkrijgbaar in combinatie met andere T-Mobile abonnementen. Visual Voicemail zal bij deze abonnementen echter nog niet worden ondersteund. Voor een optimaal gebruik van de iPhone 3G kun je daarom beter voor een van de drie speciale T-Mobile iPhone abonnementen kiezen.
Kan ik de iPhone ook bij een andere aanbieder krijgen?
Nee, T-Mobile is de enige aanbieder in Nederland die de iPhone 3G zal aanbieden.
Deze is wel erg mooiWaarom is de eerste iPhone niet naar Nederland gekomen?
De beslissing om de 2G iPhone niet in Nederland aan te bieden lag niet bij ons. De eerste iPhone was voor de Nederlandse markt nauwelijks interessant, aangezien geen ondersteuning voor UMTS of 3G werd geboden. Internetten op de iPhone zou dus erg traag zijn geweest. De eerste iPhone werkte alleen via GPRS of het iets snellere EDGE. Dat laatste netwerk heeft even bij Telfort gedraaid, maar verdween na de overname door KPN. T-Mobile is trots dat zij de 3G versie van de iPhone als enige in Nederland zal aanbieden. Het toestel biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van ons supersnelle HSDPA-netwerk, een eigenschap die aan de vorige versie van de iPhone nog ontbrak. Met de mogelijkheid HSDPA te gebruiken en de vele eigenschappen die de vorige versie ook al kende, is dit toestel uitstekend voor snel mobiel internet via web’n’walk.
Is het al duidelijk of en wanneer de nieuwe versie van de iPhone uitkomt?
Vooralsnog zijn er, voor zover wij weten, geen geruchten over een nog nieuwere versie van de iPhone.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Je krijgt ook nog 150 sms'jes (helaas kon ik verder geen bundel vinden die dat ook had) en ik meen ergens gelezen te hebben dat je een snellere internetverbinding dan standaard Web 'n walk krijgt.Castor385 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:37:
[...]
€ 6,00 * 24 = € 144, -
€ 9,50 * 24 = € 228, -
Dus inderdaad, al met al valt het nog wel mee, maar het is wel een heel bedrag, waarvan ik me kan voorstellen dat niet iedereen het wil betalen.
Overigens zijn de tarieven op T-Mobile's eigen site nog een stuk duurder, al verwacht ik niet dat de iPhone bij gsmweb en consorten goedkoper gaat worden.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
[ Voor 12% gewijzigd door cool0 op 01-07-2008 15:47 ]
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Verwijderd
Weet iemand hoe het verder zit met bestaande T-mobile klanten? Ik neem aan dat bestaande T-mobile klanten nu al hun contract kunnen verlengen maar dat het abonnement pas ingaat wanneer het huidige abonnement is afgelopen of is het pas mogelijk om een iphone abonnement te nemen als het huidige abonnement is afgelopen?
Achteraf gezien had ik veel beter de iPhone vorig jaar uit de VS kunnen halen dan braaf wachten op tot legale manier.
Ik woon net over de grens, kpn heeft hier wel goed ontvangst, T-mobile weet ik niet.
Als ik thuis (heb thuis draadloos internet) gebeld zou worden op mn telefoon kost het mij dus geld als ik toevallig net op het duitse netwerk zit.
Echter er zijn programma's om via wifi en voip te bellen, zoals ik gelezen heb kunnen deze programma's automatisch als je belt omschakelen op voip (indien beschikbaar natuurlijk). Geld dit ook voor gesprekken die je ontvangt op je 06 nummer? worden deze dan automatisch doorgeschakeld naar je voip programma?
Verwijderd
Jammer. Normaal krijg je altijd korting op je telefoon als je al een paar jaar een abbo hebt bij T-mobile.Komt T-Mobile nog met speciale (prijs)acties voor eigen klanten?
Nee, bestaande klanten van T-Mobile kunnen aan het eind van hun contractsperiode overstappen op een van de abonnementen voor de iPhone3G.
Nu dus niet.

T-Mobile introduceert drie speciale abonnementen die helemaal zijn afgestemd op gebruik met de iPhone3G. De tarieven zijn:
€ 29,95 per maand (150 belminuten, 150 sms’jes,
Visual Voicemail en onbeperkt supersnel internet binnen Nederland)
€ 44,95 per maand (300 belminuten, 300 sms’jes,
€ 64,95 per maand (500 belminuten, 500 sms’jes,
Bij een abonnement van € 44,95 per maand, is de iPhone er al vanaf € 1,-.
De iPhone3G is ook heel geschikt voor zakelijk gebruik. Voor zakelijke gebruikers is de iPhone3G beschikbaar met een van de drie bovenstaande abonnementen of met een T-Mobile Zakelijk Optimaal abonnement in combinatie met Pocket Internet Totaal Plus.
Ik zou het doen!
Dit vraag ik mij dus ook afcool0 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:46:
Is het met die abo's nu dat je dan 500 SMS berichten krijg en 500 belminuten of is het OF 500 smsen of 500 bellen of naar ratio dus 200/300? En wat nou als je meer belminuten wil?
Die activeringskosten zijn wel een beetje lam trouwens... Volgens mij worden die bij elk abonnement sinds 10 jaar 'cadeau' gedaan... Beetje een smoes om de prijs van het toestel ogenschijnlijk laag te houden.
[ Voor 23% gewijzigd door ludo op 01-07-2008 16:04 ]
(indien natuurlijk je abbonement bijna "verlopen" is plus van "Lost and Stolen" gebruikt maakt.
@basicbeat, dan koop je voor 30 euro een prepaid van albert heijn, incl 10 euro belminuten. Je koopt de iPhone alleen als je het nodig hebt...
[ Voor 35% gewijzigd door jopiek op 01-07-2008 16:09 ]
Cogito Ergo Credo
Bij welke provider kan je voor 6 euro 150 minuten krijgen en voor 9,50 euro een data abonnement?Castor385 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:37:
[...]
€ 6,00 * 24 = € 144, -
€ 9,50 * 24 = € 228, -
Totaal = 372 aan abonnementskosten voor 2 jaar.
718,80 - 372 = 346,80
Dan betaal je dus:
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
of iemand een idee hoe ik onder mijn huidige contract kan uit komen??
Verwijderd
Nope, heb net gebeld.Tha BasZ schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:07:
Misschien een stomme vraag, maar zou je nu al met T-Mobile zelfs kunnen bellen voor de verlenging van je abbonement en dat je dan de 11e Juli het toestel thuisgestuurd krijgt?
(indien natuurlijk je abbonement bijna "verlopen" is plus van "Lost and Stolen" gebruikt maakt.
Bestellingen worden pas vanaf 11 juli aangenomen
Ik bel en sms voor een tientje per maand normaal, maar doe wel 50-100 euro per maand aan sms-diensten.. Bij Flex abonnementen gaat dat allemaal van 1 bundel af, dus da's voor mij nog het voordeligst..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Ok wou net bellen...Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:09:
[...]
Nope, heb net gebeld.
Bestellingen worden pas vanaf 11 juli aangenomen
Das jammer...
Dan toch maar "stalken" voor de shop...
Verwijderd
de dame die ik aan de lijn had wist me toch wel e.e.a te vertellen nadat ze haar senior had geraadpleegd.axis schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:13:
Net gebeld met de T-Mobile helpdesk, die wisten ook niet meer dan wat er op de website staat..
Ik bel en sms voor een tientje per maand normaal, maar doe wel 50-100 euro per maand aan sms-diensten.. Bij Flex abonnementen gaat dat allemaal van 1 bundel af, dus da's voor mij nog het voordeligst..
Bellen en SMSen buiten de bundel (dus als je bundel leeg is) 0.25/ minuut 0.25/SMS
Dataverkeer buitenland alleen via de 'normale' buitenland tarieven, geen aparte iPhone buitenland tarieven
[ Voor 93% gewijzigd door F r a n k D op 01-07-2008 16:19 ]
Verwijderd
Tussentijds veranderen is niet mogelijk. Klanten kunnen aan het eind van hun contractperiode probleemloos overstappen naar één van de iPhone-abonnementen.
Staat in de FAQ. Stond dit er altijd al?
typisch een gevalletje van "jammer maar helaas". Ook wel een beetje logisch. Voor die 2 jaar bijtekenen heb je al een mooi toestelletje gekregen volgens mij. Je bent verder ook gewoon een contract aangegaan.Martien schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:09:
Beetje jammer dat er voor bestaande klanten geen mogelijkheid is om over te stappen... ik heb in april m'n abbo verlengt voor 2 jaar... dus dat wordt dan toch maar weer op een andere manier een iphone bemachtigen...
Lost & stolen, maar ik weet niet of dat nu al kan... Lijkt me ook niet heel handig, dan zit je tot april 2012 aan dat abbo vast. Of je kan de boel afkopen, maar das ook zeker niet goedkoop...of iemand een idee hoe ik onder mijn huidige contract kan uit komen??
Verwijderd
zou het zin hebben om te reserveren bij de shop ???Tha BasZ schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:15:
[...]
Ok wou net bellen...
Das jammer...
Dan toch maar "stalken" voor de shop...
de vriendelijke dame aan de lijn zei dat het eigenlijk is niet is toegestaan maar dat sommige shops het op eigen houtje wel doen.
Dat wordt dus twijfelen: of op 11 juli voor de shop gaan staan en hopen dat ze er een hele boel op voorraad hebben, of 11 juli telefonisch bestellen en een paar dagen wachten.
PS: 52.50 aansluitkosten zijn alleen voor nieuwe abbo's. verlengingen betalen geen 52.50
-Als je langer abonnee bent krijg je een hogere toestelkorting. Geld dit ook voor de iPhone?
-Kan je bovenop een iPhone-abonnement ook nog een sms-maximaal bundel afsluiten?
je krijgt supersnel internet er min of meer gratis bij je iphone abonnement t.o.v. een normaal abonnement
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Verwijderd
Lijkt mij voor TM wel een lucratieve business overigens. Aan de overkant van de zee mogen de abonnees ook tussentijds verlengen voor dit toestel. Toch de lost and stolen constructie eens bekijken.Big Daddy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:19:
[...]
typisch een gevalletje van "jammer maar helaas". Ook wel een beetje logisch. Voor die 2 jaar bijtekenen heb je al een mooi toestelletje gekregen volgens mij. Je bent verder ook gewoon een contract aangegaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 16:25 ]
sms maximaal is ook €10, daar krijg je 1000 smsjes voorEastman schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:23:
iemand al opgevallen dat een relax 150 abonnement (e 19,50) + Relax sms 150 (e 10) = 29,50 euro...
je krijgt supersnel internet er min of meer gratis bij je iphone abonnement t.o.v. een normaal abonnement
Verwijderd
T-Mobile Relax abo (geen sim-only maar met toestel): 19,95 voor 150 belminuten + 10 euro voor 150 sms + 9,95 voor onbeperkt internet, dat is dus 39,95, en dat internet wat je daar bij krijgt is niet te vergelijken met het internet op de iPhone (dat komt dichter in de buurt van Internet Totaal Plus, een dienst van 83 euro per maand!)
Dus mij valt het allemaal erg mee, en ik neem er eentje mee 11 juli.
Kan bij TM ook door middel van "Lost & stolen", Maar volgens mij kan dat alleen in het laatste jaar van je contract.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:23:
[...]
Lijkt mij voor TM wel een lucratieve business overigens. Aan de overkant van de zee mogen de abonnees ook tussentijds verlengen voor dit toestel.
Verder ga je gewoon een contract aan voor een bepaalde tijd, en dan kost het nu eenmaal wat om daar onderuit te komen
ja, en dan snel je post wijzigen he!
[ Voor 5% gewijzigd door L0we op 01-07-2008 16:27 ]
Ja precies, ik zou best wel willen bijtekenen, maar dat kan dus niet eens... en ik wil wel graag een iphone...Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:23:
[...]
Lijkt mij voor TM wel een lucratieve business overigens. Aan de overkant van de zee mogen de abonnees ook tussentijds verlengen voor dit toestel. Toch de lost and stolen constructie eens bekijken.
dus eerste maand een medium 44,95 abbo en daarna de maand ernaa toch zeggen om een small 29.95 abbo ?
of>?
Verwijderd
Betekent dat het mobiele internet helemaal gratis is, dat je dan ook gewoon gratis dingen kan downloaden (als voorbeeld i-tunes) en dat er geen extra data-kosten bij komen?
Bijtekenen? Dat zou inhouden dat je tot april 2012 vastzit aan een abbo!Martien schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:28:
[...]
Ja precies, ik zou best wel willen bijtekenen, maar dat kan dus niet eens... en ik wil wel graag een iphone...
Verwijderd
1) Geen idee..Big Daddy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:22:
ik heb 2 vraagjes, heb even geen zin om in de wacht te gaan staan om bij de klantenservice![]()
-Als je langer abonnee bent krijg je een hogere toestelkorting. Geld dit ook voor de iPhone?
-Kan je bovenop een iPhone-abonnement ook nog een sms-maximaal bundel afsluiten?
2) nope volgens mij niet
Van mij hoeft het dan niet meer, geloof ik.Uit de voorwaarden:
Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen.
Van oneigenlijk gebruik is onder meer sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop
[ Voor 8% gewijzigd door -RenE- op 01-07-2008 16:31 . Reden: link toegevoegd ]
Verwijderd
Volgens mij kan je alleen overstappen naar een hoger abbonementalsditookniet schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:28:
ze zijden toch iets over overstappen naar een ander abbo 1x per maan?
dus eerste maand een medium 44,95 abbo en daarna de maand ernaa toch zeggen om een small 29.95 abbo ?
of>?
jepVerwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:29:
Ik ben een leek als het gaat om abbonementen enzo, dus daarom de volgende vraag:
Betekent dat het mobiele internet helemaal gratis is, dat je dan ook gewoon gratis dingen kan downloaden (als voorbeeld i-tunes) en dat er geen extra data-kosten bij komen?
Je kunt alleen je tariefplan 1x per maand wijzigen:alsditookniet schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:28:
ze zijden toch iets over overstappen naar een ander abbo 1x per maan?
of>?
* Het kan maar slechts 1 maal per maand
* Je verliest je eventueel gespaarde belminuten
* Je kunt alleen kiezen voor een tariefplan dat hoger ligt dan je huidige tariefplan
* Na het wijzigen krijg je een bevestigingsemail. Je kunt alleen je gespreksbundel aanpassen
* Voor alle overige bundels zoals een Sms Voordeelbundel of een Data Voordeelbundel, neem contact op met T-Mobile Klantenservice via 0800 - 7111 (gratis)
niet je abonnement zelf..
Dan moet ik dus overstappen naar T-Mobile. Zit nu bij Telfort (abo is nu 2 maanden verlopen, dus kan per maand opzeggen als 't goed is).
Maar goed, ik wil m'n nummer behouden, vroeger moest je dan niet je oude abo opzeggen, anders kon je nummer niet meer overgenomen worden.
Is dat nog steeds zo, want ik zie in het nummerbehoud pdfje wel al iets over opzegdatum van het oude contract.
Zo vervelend om je oude nummer te verliezen, kan je weer de hele contactlijst af om het aan iedereen door te geven...
Verwijderd
NOPEBig Daddy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:28:
Zijn er ook 1-jarige abonnementen mogelijk btw?
Mja, alsof ik t/m 2012 niet mobiel wil bellen...Big Daddy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:30:
[...]
Bijtekenen? Dat zou inhouden dat je tot april 2012 vastzit aan een abbo!
Ik ook inmiddels 8 jaar, maar de prijzen zijn ondertussen ook wel wat veranderd. Tis je eigen keuze hoor, maar ik zou het niet zo snel doenMartien schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:32:
[...]
Mja, alsof ik t/m 2012 niet mobiel wil bellen...Ben sowieso al een jaar of 7 klant bij t-mobile / Ben
Maar ik wil niet twee jaar ergens aan vastzitten. Het is voor mij geen probleem om eenmalig wat meer te betalen voor de telefoon, zolang ik dan maar gewoon 1 jaar aan een abo vast zit...
Zou dat kunnen, gewoon naar de T-Mobile shop gaan en wat meer betalen? Ben al dik 8 jaar klant bij T-Mobile maar als dat niet kan, dan ben ik er wel klaar mee.
De vorige keer heb ik m'n abo voor 2 jaar verlengd. Dat loopt in december af. Als ik nu zou verlengen (kan 3 of 4 maanden vantevoren) dan zit ik dus 2,5 jaar aan een mobiel abonnement vast.
Beetje jammer, er was een trend in telefonieland dat je ontzettend veel keuze had met abonnementen, telefoons, combinaties, contractduren etc. is dat tegenwoordig niet meer?
[ Voor 25% gewijzigd door Tom op 01-07-2008 16:38 ]
Nee, nouja, zou het best wel overwegen, maar het zit er niet eens in... dus dat wordt op een grijze manier aan een iphone komenBig Daddy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:35:
[...]
Ik ook inmiddels 8 jaar, maar de prijzen zijn ondertussen ook wel wat veranderd. Tis je eigen keuze hoor, maar ik zou het niet zo snel doen
- Je betaalt per seconde met een minimum van een minuut. Belminuten zijn 2 maanden geldig vanaf de aankoopdatum. Voor belminuten en sms buiten de bundel betaal je € 0,25 per minuut.
- Voor bellen in, naar en vanuit het buitenland en het gebruik van betaalde servicenummers gelden andere tarieven en aanvullende voorwaarden. Deze kosten worden apart in rekening gebracht.
- Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen.
Van oneigenlijk gebruik is onder meer sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop. - Je kunt eenmaal per maand overstappen naar een hoger abonnement.
- De aansluitkosten voor een iPhone abonnement zijn € 52,50 per activering.
Door de gunstige positie van T-Mobile kun je dat wel vergeten. Dat gaan ze (voorlopig?) niet doen.Tom schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:36:
Ik wil graag een iPhone maar ik weet nog niet of ik dit em gaan worden. De prijzen van die abonnementen en wat je moet bijbetalen voor de iPhone zijn echt super. Het apparaat zelf is ook geweldig.
Maar ik wil niet twee jaar ergens aan vastzitten. Het is voor mij geen probleem om eenmalig wat meer te betalen voor de telefoon, zolang ik dan maar gewoon 1 jaar aan een abo vast zit...
Zou dat kunnen, gewoon naar de T-Mobile shop gaan en wat meer betalen? Ben al dik 8 jaar klant bij T-Mobile maar als dat niet kan, dan ben ik er wel klaar mee.
De vorige keer heb ik m'n abo voor 2 jaar verlengd. Dat loopt in december af. Als ik nu zou verlengen (kan 3 of 4 maanden vantevoren) dan zit ik dus 2,5 jaar aan een mobiel abonnement vast.
Beetje jammer, er was een trend in telefonieland dat je ontzettend veel keuze had met abonnementen, telefoons, combinaties, contractduren etc. is dat tegenwoordig niet meer?
Die 2 jaar is ook het enige waar ik nog moeite mee heb.
ik sms vrij veel dus heb min 300 nodig maar dan krijg je er ook 300 belminuten bij die ik nooit op maak maar die kan je weer niet gebruiken om te smsen.
de combinatie van 500 min/sms zal mooi zijn evt met de mooie sms verdubbellaar.
[ Voor 89% gewijzigd door Póg mo Thóin op 01-07-2008 16:40 ]
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Zoals hierboven gepost:Tom schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:36:
Ik wil graag een iPhone maar ik weet nog niet of ik dit em gaan worden. De prijzen van die abonnementen en wat je moet bijbetalen voor de iPhone zijn echt super. Het apparaat zelf is ook geweldig.
Zijn andere T-Mobile abonnementen ook beschikbaar in combinatie met de iPhone?
De iPhone 3G is ook verkrijgbaar in combinatie met andere T-Mobile abonnementen. Visual Voicemail zal bij deze abonnementen echter nog niet worden ondersteund. Voor een optimaal gebruik van de iPhone 3G kun je daarom beter voor een van de drie speciale T-Mobile iPhone abonnementen kiezen.
Denk alleen dat je dan heel wat minder voordelig uit bent, maar je kan dus denk ik wel een 1-jarig contract afsluiten
Verwijderd
Nee dus.Big Daddy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:22:
ik heb 2 vraagjes, heb even geen zin om in de wacht te gaan staan om bij de klantenservice![]()
Check m'n vorige post.
Ik las wel dat je dan geen aansluitkosten hoeft te betalen, dus dat is zo'n 50,- "korting".
Verwijderd
Je hebt wel gelijk als het om smsjes gaat, vind 300 ook weinig. Vergeleken met wat ik nu bij KPN heb.wd200 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:39:
ik vind de prijzen toch wat hoog.
ik sms vrij veel dus heb min 300 nodig maar dan krijg je er ook 300 belminuten bij die ik nooit op maak maar die kan je weer niet gebruiken om te smsen.
Ik heb net even gebeld, een aparte SMSbundel (bijvoorbeeld sms maximaal, 1000 smsjes voor €10) is waarschijnlijk niet mogelijk.wd200 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:39:
ik vind de prijzen toch wat hoog.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Maar je kunt hem dus ook nemen met gewoon een ander abonnement? Dus gewoon een verlenging van flex en dan met gewoon internet, zonder Visual Voicemail (wat toch echt een crock of shit is
Dan weet ik het wel
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Als ik het goed begrijp kan je dus voor 443,- euro een 16gb iPhone in de VS halen zonder een abonnement te moeten afsluiten.Finally, AT&T is offering an unsubsidized price of $599 and $699 at a later date as a "no commitment" price for individuals who do not wish to sign a long term contract.
Waarschijnlijk werkt deze dan wel alleen in de VS of met een AT&T sim. Dit zal geen probleem zijn denk ik. De unlock en jailbreak software komt vast snel.
Iig een stuk aantrekkelijker dan die T-Mobile abonnementen. Bovendien zit ik nu nog midden in mijn Vodafone contract waar ik natuurlijk niet onderuit kom.
Verwijderd
Het abonnement an sich vind ik prima (die van 30 euro), voldoet volledig aan wat ik wil. Prijs vind ik ook zeer gunstig. Max. twee maanden belminuten meenemen vind ik prima. Aansluitkosten vind ik ook prima. Maar die 2 jaar dat je eraan vast zit vind ik teveel.Muthas schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:41:
[...]
Denk alleen dat je dan heel wat minder voordelig uit bent, maar je kan dus denk ik wel een 1-jarig contract afsluiten
Dus ik betaal graag eenmalig wat hogere kosten. Dus bijv. 350 euro eenmalig voor de iPhone en dan een 1-jarig abonnement
Maarja, binnenkort eens langs de T-Mobile shop.
Maak een gratis exchange account aan en je kan emailen naar elkaar.
Er zijn geloof ik ook nog wel services, die het mogelijk maakt om je email door te sturen als sms, of gewoon online sms'en via een website..
ik sms nooit, sms ruilen voor belminuten?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:41:
[...]
Je hebt wel gelijk als het om smsjes gaat, vind 300 ook weinig. Vergeleken met wat ik nu bij KPN heb.
Maar is dit 300+300 of heb je 300 eenheden en die kan je opbellen OF smsen?
Het staat duidelijk in de voorwaarden: Een bundel van 150 min PLUS 150 SMS, of 300 min PLUS 300 SMS, of ....Enfin, je begrijpt hem wel.Lt. Marx schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:46:
[...]
ik sms nooit, sms ruilen voor belminuten?
Het zijn gescheiden bundels. Dus 300 belminuten én 300 smsjes.Lt. Marx schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:46:
[...]
te laat
[ Voor 5% gewijzigd door L0we op 01-07-2008 16:49 ]
Inkoopactie anyone?Cubix schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:43:
Op macrumors:
[...]
Als ik het goed begrijp kan je dus voor 443,- euro een 16gb iPhone in de VS halen zonder een abonnement te moeten afsluiten.
Waarschijnlijk werkt deze dan wel alleen in de VS of met een AT&T sim. Dit zal geen probleem zijn denk ik. De unlock en jailbreak software komt vast snel.
Iig een stuk aantrekkelijker dan die T-Mobile abonnementen. Bovendien zit ik nu nog midden in mijn Vodafone contract waar ik natuurlijk niet onderuit kom.
... "en". Per maand 300 van ELK.Lt. Marx schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:46:
[...]
Ik vrolijk net naar T-mobile om te vragen of ze ff voor mij er een willen reserveren, doen ze niet

Dat wordt dus vroeg op staan voor de early adaptors
Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch
Verwijderd
Verwijderd
Verkoop ik mn N73 en hoppa!
Eerder in het topic is genoemd dat de korting waarschijnlijk niet door gaat werken.nudie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:00:
Nice! Geen slechte prijzen. Ik neem de 44,95 voor 2jr met de 16gb. Ik hoef denk ik niets te betalen want als ik mijn abo nu verleng krijg ik zo'n 80EUR korting als ik dat vergelijk met andere abo's zonder ingelogd te zijn.
Verkoop ik mn N73 en hoppa!
Daar doen ze niet aan. Iedereen betaalt hetzelfdenudie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:00:
Ik hoef denk ik niets te betalen want als ik mijn abo nu verleng krijg ik zo'n 80EUR korting als ik dat vergelijk met andere abo's zonder ingelogd te zijn.
maar... die constructie van 150+150 vind ik dus helemaal niets!
Ik vraag me echt af hoeveel mensen hier zijn die 150 smsjes per maand sturen. Ik niet in ieder geval. Met andere woorden: Ik gooi waarschijnlijk 125 smsjes per maand weg! (Ik sms heel weinig)
Als je dus niet 5 smsjes per dag stuurt betaal je té veel voor dit abonnement
...less is more
En dat is waar ze op gokken: de een houdt belminuten over, de ander SMS'jes.funk-e schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:03:
abo's zien er goed uit
maar... die constructie van 150+150 vind ik dus helemaal niets!
Ik vraag me echt af hoeveel mensen hier zijn die 150 smsjes per maand sturen. Ik niet in ieder geval. Met andere woorden: Ik gooi waarschijnlijk 125 smsjes per maand weg! (Ik sms heel weinig)
Als je dus niet 5 smsjes per dag stuurt betaal je té veel voor dit abonnement
Was je nu echt in de veronderstelling dat ze prijzen als die van de N95 gingen hanteren? Dream on
[ Voor 90% gewijzigd door DaYwaLkUr op 01-07-2008 17:43 ]
haha, nou iddMuthas schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:05:
Haha, tja funk-e, ik vraag me af wie er 150 minuten per maand belt, ik sms er tussen de 150 en 200, en bel misschien een kwartier
jij gooit dan dus ook elke maand een groot deel van je bundel weg
...less is more
Dan kan je hem beter in zwitserland kopen... daar zijn ze 619 CHF nog geen 400 euro voor 16GB versieCubix schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:43:
Op macrumors:
[...]
Als ik het goed begrijp kan je dus voor 443,- euro een 16gb iPhone in de VS halen zonder een abonnement te moeten afsluiten.
http://iphone3g.swisscom.ch/?page=1&lang=en
Dat jij nou niet zoveel belt, maar er zijn meer dan genoeg mensen die ruimschoots boven de 2.5 uur per maand komen hoor.Muthas schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:05:
Haha, tja funk-e, ik vraag me af wie er 150 minuten per maand belt, ik sms er tussen de 150 en 200, en bel misschien een kwartier
The devil is in the details.
Ik bel vrij veel, omdat het SMSsen op mijn telefoon zo bagger gaatMuthas schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:05:
🌞🍃
Is er iets 100% zeker bevestigd?
Ik begin alleen aan een 2 jaar abonnement als ik straks de volgende iPhone kan kopen voor een mooie prijs. Ben niet van plan 2 jaar rond te lopen met dit type, wil over een jaar dan ook graag de nieuwe.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Als ik alles onder elkaar zet is het 30 euro abonnrg interessant voor mijn verbruik en betaal ik in 2 jaar 900 euro. Dat is maar 100 euro meer dan 1 jaar met een ander leuk toestel. Maar ja, zit ik er wel 2 jaar aan vast....
[ Voor 11% gewijzigd door Shiver23 op 01-07-2008 17:23 ]
PSN: Shiver23
http://www.t-mobile.nl/pe...el-internet/tarieven.aspx
Met vodafone internet-blox is wel een optie. Dat is nog sneller. Naar het schiijnt, ook met FUP.Tom schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:19:
Uit het buitenland halen is denk ik ook niet echt een optie, want het internet wat bij dat T-Mobile abonnement zit is wel erg snel... bij hun normale data abonnementen zie ik niets dat dezelfde snelheid haalt, behalve Internet Totaal Plus a 80 EUR/maand (al mag je dat natuurlijk wel via je laptop gebruiken):
http://www.t-mobile.nl/pe...el-internet/tarieven.aspx
Dat betekent, stam + t .
[ Voor 3% gewijzigd door pxa270 op 01-07-2008 17:32 ]
Nu is het iphone abonnement van tmobile veel bang for bugs, maar ik denk alleen niet dat ik 2 jaar uit hou met de iphone, zeker niet als straks een nieuw model is of een andere fabrikant komt met een beter telefoon...
misschien is die wel met relax 150 en onbeperkt smsen af te sluiten.
gewoon even afwachten.
Ja, dat snap ik, was meer even op funk-e duidelijk te maken dat er mensen precies andersom als hem zijnHahn schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:09:
[...]
Dat jij nou niet zoveel belt, maar er zijn meer dan genoeg mensen die ruimschoots boven de 2.5 uur per maand komen hoor.
Verwijderd
Kan dit uberhaupt waar zijn of zijn ze verkeerd geinformeerd bij de Hi winkel? Is het bekend hoe lang T-Mobile de iPhone exclusief mag verkopen?
*empty*
Probleem is, had hem graag prepaid (loop nu telkens met 2 phone's rond (werk & privé)).
24 x 30 = 720
toestel = 160
------------
880
Hier heb je ook een SE X1 of HTC TD voor
Niettemin, de iphone!
enDe iPhone3G is ook verkrijgbaar in combinatie met andere T-Mobile abonnementen. Visual Voicemail zal bij deze abonnementen echter nog niet worden ondersteund. Voor een optimaal gebruik van de iPhone3G kun je daarom beter voor een van de drie speciale T-Mobile iPhone abonnementen kiezen.
Ik denk dat er een goede kans is dat BC etc hem ook gaat verkopen, echter zal T-Mobile een voorkeurs levering krijgen constant. Echter kan je en betere deal maken bij de andere imho. InteressantWaar kan ik de iPhone kopen?
Meer details kunnen we op dit moment niet geven. Op een later moment zal bekend worden waar en hoe de iPhone beschikbaar zal zijn.
dat wil dus zeggen dat ik 29,95 p/m een schappelijke prijs vind voor een tel abo (zeker niet voor dit abo als je ziet wat je er allemaal voor krijgt!), en daarbij de 160 euro voor de telefoon zeker niet te duur vind
ik ben er dus zeker van dat ik er 1 ga halen
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor de discussie over de prijs en abonnementen. De rest mag in: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8.