[iPhone 3G] Prijs en abonnementen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 81.986 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die zich afvraagt waarom je in hemelsnaam een hotspot gaat gebruiken met een 3G-abo: bedenk je dat de dekking van het Orange-3g-netwerk wel eens heel erg beperkt kan zijn (centrum Amsterdam, centrum Rotterdam en centrum Den Haag).

De kans is dus heel groot dat jij ergens woont/werkt/reist waar je helemaal geen gebruik kunt maken van een snel netwerk. Dan zijn wifi en hotspots een welkome aanvulling, zodat je toch nog lekker kunt surfen op je iPhone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kewl ik zie hotspots in het Vondelpark, dat wordt lekker 'gratis' en 'onbeperkt' surfen in het park (als nerd dan op t web) met de iPhone

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ik wil vooral gewoon een snel apparaat. Nokia N73 die ik nu heb met Web 'n Walk is zo traag (telefoon zelf) dat hij het soms maar net aan kan. Maar dat geld overigens voor de hele telefoon en niet zozeer het surfen, smsje openen duurt al 20sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:26:
Voor iedereen die zich afvraagt waarom je in hemelsnaam een hotspot gaat gebruiken met een 3G-abo: bedenk je dat de dekking van het Orange-3g-netwerk wel eens heel erg beperkt kan zijn (centrum Amsterdam, centrum Rotterdam en centrum Den Haag).

De kans is dus heel groot dat jij ergens woont/werkt/reist waar je helemaal geen gebruik kunt maken van een snel netwerk. Dan zijn wifi en hotspots een welkome aanvulling, zodat je toch nog lekker kunt surfen op je iPhone. :)
Waarom Orange 3G-netwerk? En nee, die dekking is behoorlijk volledig. Heb ooit eens van Utrecht t/m Deventer via Orange TV voetbal aangehad (in de auto) en slecht 1x de verbinding verloren. Binnenshuis is de ontvangst wel een stuk minder.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:26:
Volgens mij loop je een paar jaar achter, Orange/T-Mobile heeft al een tijdje een volledig landelijk dekkend 3g netwerk (zoals ook geeist in de UMTS licensie!). Alleen in een aantal afgelegen natuurgebieden of achter heel veel beton hebben ze geen dekking, maar daar ga je ook geen WiFi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het UMTS-netwerk van T-Mobile is nog wel voor verbetering vatbaar hoor. UMTS-netwerk van Vodafone en KPN zijn volgens mij nog altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Shiver23 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:40:
[...]

Waarom Orange 3G-netwerk? En nee, die dekking is behoorlijk volledig. Heb ooit eens van Utrecht t/m Deventer via Orange TV voetbal aangehad (in de auto) en slecht 1x de verbinding verloren. Binnenshuis is de ontvangst wel een stuk minder.
Orange zal toch waarschijnlijk overgaan op t-mobile netwerk. Zie hier

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel benieuwd hoe de kwaliteit van het Orange/T-mobile 3G netwerk straks in de praktijk is. Als je ziet hoeveel mensen er al klagen over de kwaliteit van het gewone telefoonnetwerk van T-mobile, dan verwacht ik dat de klachten over het 3G-netwerk groter zijn en de dekking van dat netwerk fors minder zal zijn.

Maar goed, medio zomer weten we meer, wanneer alle nieuwe bezitters van de iPhone het netwerk in de praktijk gaan gebruiken. Ik weet nu al dat ik in elk geval heel blij ben met de WiFi ondersteuning, al is het maar omdat ik dan zeker weet dat ik thuis en bij m'n grote klanten een prima verbinding voor m'n iPhone heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:12:
Ik ben heel benieuwd hoe de kwaliteit van het Orange/T-mobile 3G netwerk straks in de praktijk is. Als je ziet hoeveel mensen er al klagen over de kwaliteit van het gewone telefoonnetwerk van T-mobile, dan verwacht ik dat de klachten over het 3G-netwerk groter zijn en de dekking van dat netwerk fors minder zal zijn.

Maar goed, medio zomer weten we meer, wanneer alle nieuwe bezitters van de iPhone het netwerk in de praktijk gaan gebruiken. Ik weet nu al dat ik in elk geval heel blij ben met de WiFi ondersteuning, al is het maar omdat ik dan zeker weet dat ik thuis en bij m'n grote klanten een prima verbinding voor m'n iPhone heb :)
Mensen die geen problemen hebben met het netwerk zullen dat niet zo snel rondbazuinen op een forum. Het lijkt altijd alsof er veel problemen zijn doordat bijna alleen de mensen met problemen zich op forums reppen. In de praktijk valt dit reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Klopt, maar je kan daaruit wel iets afleiden relatief tov de andere providers. Als je dagelijks klachten hoort/leest over T-Mobile en maar zelden over b.v. Vodafone kun je daar IMO wel wat conclusies aan verbinden.

Moet overigens zeggen dat ik tegenwoordig vrijwel nooit meer problemen heb met T-Mobile. Een paar jaar terug had ik erg beroerd bereik in de polder (bij de ouders van m'n vriendin) maar daar is ook een mast bij geplaatst. Thuis zit ik 300 meter van een UMTS mast af dus ook daar niets te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Lekker eitje bakken op je hoofd :D

@ontopic; Ik heb 0,0 problemen met T-mobile gehad in 4 jaar. Ook met mobiel internet zelfs op center parks locaties in de bossen heb ik altijd bereik+internet. Dus in dat opzicht maak ik me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:12:
Wat zou voor T-Mobile een reden zijn om niet dezelfde of vergelijkbare prijzen te hanteren als in Duitsland. Ik verwacht namelijk dat wij hier dezelfde prijzen gaan krijgen:

http://www.t-mobile.de/iphone/addHandset.do

(btw erg onaantrekkelijk)
WOW.. hier ben ik dus echt bang voor.. We maken de iPhone "betaalbaar", maar o ja we hangen er wel een heel duur (relatief) abbo aan.

50 euro in de maand voor 100 belminuten is debiel en echt zwaar overpriced.. Het is hopen, maar dit zijn geen goede berichten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:40:
[...]

WOW.. hier ben ik dus echt bang voor.. We maken de iPhone "betaalbaar", maar o ja we hangen er wel een heel duur (relatief) abbo aan.

50 euro in de maand voor 100 belminuten is debiel en echt zwaar overpriced.. Het is hopen, maar dit zijn geen goede berichten..
Dit is al zo vaak weersproken. Nederland is een geheel andere markt, dus ook andere prijzen. In Oostenrijk krijg je bij het 39 euro iPhone abonnement bijv. 1000 belminuten (ook T-Mobile).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:40:
[...]

In duitsland betaal je binnen een relax-abbo al €19.95 voor 50 belminuten. Binnen NL zullen die prijzen dus wel heel anders liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
In Duitsland liggen die tarieven echt veel hoger... Ik kom meerdere keren per jaar in Duitsland en verbaas me vaak over de tarieven voor de vaste en mobiele telefonie, zijn in vergelijking met Nederland veel hoger. Ondanks de concurrentie blijven veel mensen toch hangen bij T-Mobile (of: Deutsche Telekom) die toch vrij lang een monopolie positie had. Ze kunnen het zich wel veroorloven hoge bedragen te vragen.

Als je kijkt naar de gewone abonnementen van T-Mobile in Nederland en de internet bundels, kan ik me niet voorstellen dat we vergelijkbare prijzen als in Duitsland krijgen, ze zullen echt wel een stukje lager liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Blijkbaar doet T-Mobile wel wat aan het netwerk nu kan ik al bellen in de keuken... terwijl dat eerder toch pas echt achter in de tuin kon. Door het overnemen van het Orange netwerk kan het niet komen want daar hadden we hetzelfde probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://dekkingskaart.t-mobile.nl
lekkere dekking heeft T-Mobile rond de veluwe zeg :X Waar ik woon + omgeving heeft slechts buiten een beetje dekking. In een plaatsje vlakbij, waar ik regelmatig kom, is zelfs helemaal geen 3G dekking. Volgens T-Mobile is dat "bos". :X

[ Voor 27% gewijzigd door kamerplant op 26-06-2008 15:35 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Er als altijd wel een persoon X die met provider Y niet in de keuken/toilet/sm-kelder kan bellen. Maar aan die info heeft toch niemand wat?

Statistieken, daar worden tweakers opgewonden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:49
Wij zaten hier in krommenie, een tijd in een dodehoek met t-mobile, heel krommenie heeft ontvangst maar onze straat niet. Wat wel raar is als ik covverage map bekijk is dit:

Om de T-Mobile Coverage Tool te kunnen bekijken heeft u één van de volgende browsers nodig:

* Internet Explorer 5.5 of hoger
* Netscape 7.0 of hoger

Bestaat Netscape nog :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lh-Online.nl schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:24:
[...]

Mijn ervaring is dat je bij een Scherp Sim-Only van Vodafone geen blox kunt gebruiken, helaas ;)
Bummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Hoedje schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:43:
[...]

Dit is al zo vaak weersproken. Nederland is een geheel andere markt, dus ook andere prijzen. In Oostenrijk krijg je bij het 39 euro iPhone abonnement bijv. 1000 belminuten (ook T-Mobile).
daar in Oostenrijk is bellen echt goedkoop !
Ze hebben daar tenminste ook fatsoenlijke databundels voor mobiel internet
Nu een actie: 10GB voor €10.-

http://www.t-mobile.at/pr...onen/fairclick/index.html

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 12-09 16:18
Tales schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:02:
Wij zaten hier in krommenie, een tijd in een dodehoek met t-mobile, heel krommenie heeft ontvangst maar onze straat niet. Wat wel raar is als ik covverage map bekijk is dit:

Om de T-Mobile Coverage Tool te kunnen bekijken heeft u één van de volgende browsers nodig:

* Netscape 7.0 of hoger

Omg... Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Netscape gebruikt tegenwoordig de code van Firefox ;) Zou dus eigenlijk andersom moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door MoietyMe op 26-06-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:08:
[...]

Deze berekeningen kloppen niet helemaal. Je zou de simonly varriant eraf moeten halen om te bepalen wat je eigenlijk voor het toestel betaald....
Dit snap ik niet helemaal. Totale kosten zijn toch totale kosten. Ik reken puur uit wat het toestel plus abo mij aan het einde van de rit gekost heeft.

Voordelen om hem uit het "grijze" circuit te halen met een sim-only:
  • Je kan een 1-jarig abonnement nemen (stel je voor dat er volgend jaar weer een nieuw model komt met een 7 mp camera, mms ondersteuning en 32 gb opslag ;))
  • Je kan de provider kiezen die jou de beste dekking geeft
  • Waarschijnlijk heb je meer minuten / sms'jes voor je dure centen
Iemand nog meer voordelen?

Nadelen
  • Niet altijd snel internet (alleen Vodafone volgens mij, andere providers bieden geen écht snel internet voor prijzen rond een tientje)
  • Geen visual voice mail (niet ondersteund door andere providers)
  • Hoop geharrewar om een iPhone naar Nederland te halen met alle risico's vandien
meer nadelen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tales schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:02:

* Netscape 7.0 of hoger

Waaaah ik zit ook in Krommenie (scary) :o

Nu weet ik bijna helemaal zeker dat het GEEN T-Mobile wordt. Welke straat gaat het +/- om? Hoef uiteraard niet je hele adres te weten, globale wijk mag ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:34:
http://dekkingskaart.t-mobile.nl
lekkere dekking heeft T-Mobile rond de veluwe zeg :X Waar ik woon + omgeving heeft slechts buiten een beetje dekking. In een plaatsje vlakbij, waar ik regelmatig kom, is zelfs helemaal geen 3G dekking. Volgens T-Mobile is dat "bos". :X
Hehe volgens T-Mobile is Nederland een stuk groener dan menigeen denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 12-09 16:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:57:
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Totale kosten zijn toch totale kosten. Ik reken puur uit wat het toestel plus abo mij aan het einde van de rit gekost heeft.

Voordelen om hem uit het "grijze" circuit te halen met een sim-only:
  • Je kan een 1-jarig abonnement nemen (stel je voor dat er volgend jaar weer een nieuw model komt met een 7 mp camera, mms ondersteuning en 32 gb opslag ;))
  • Je kan de provider kiezen die jou de beste dekking geeft
  • Waarschijnlijk heb je meer minuten / sms'jes voor je dure centen
Iemand nog meer voordelen?

Nadelen
  • Niet altijd snel internet (alleen Vodafone volgens mij, andere providers bieden geen écht snel internet voor prijzen rond een tientje)
  • Geen visual voice mail (niet ondersteund door andere providers)
  • Hoop geharrewar om een iPhone naar Nederland te halen met alle risico's vandien
meer nadelen misschien?
Voordel moet zijn dat je je eigen sms/belminuten saldo kan kiezen. Elke provider heeft weer een eigen systeem met eigen prijzen. Makkelijk is om sneller van abbo te switchen, elk jaar veranderen de kosten en zijn er weer goede aanbiedingen. En gemiddeld doe ik langer dan 2 jaar met een telefoon, dus wordt het na die 2 jaar alleen maar goedkoper. (de prijs is vaak ook ge-ent op 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Ik geloof dat ik veroordeeld ben tot het grijze circuit :(
Ik heb nu nog een Orange abo, loopt helaas nog tot volgend jaar maart, mijn toestel is kapot (display gescheurd) en heb nu een tijdelijk leentoestelletje om de tijd tot de iphone 2 te overbruggen.
Vandaag maar even bij t-mob shop geweest en gevraagd wat nu de mogelijkheden zijn....helaas, zoals bekend pas 3 mnd voor afloop abo overstappen :X

Lijkt erop voorlopig geen iphone voor mij....als iemand nog goede ideeen heeft ;(

Nb de t-mob shop medewerker wist te melden dat t-mob 800.000 stuks iphone in bestelling had staan maar of er genoeg zouden zijn voor 11 juli was niet bekend. Als genoemd getal klopt kan ik begrijpen dat appel zo'n exclusieve deal maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door lintweaker op 26-06-2008 19:16 . Reden: nbtje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20
lintweaker schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:12:
Nb de t-mob shop medewerker wist te melden dat t-mob 800.000 stuks iphone in bestelling had staan maar of er genoeg zouden zijn voor 11 juli was niet bekend. Als genoemd getal klopt kan ik begrijpen dat appel zo'n exclusieve deal maakt.
0 teveel lijkt mij ;)

In de US is er in het eerste weekend krap een half miljoen iPhones verkocht dus 800.000 stuks is een beeeeetje teveel, zou betekenen dat 1 op de 10* mensen een iPhone zou moeten kopen (1 op de 10 omdat er onder de 18 en boven de 55 weinig markt is hiervoor).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Hoezo zou je een 1jarig abonnement kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
cornelixnootje1 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:26:
Hoezo zou je een 1jarig abonnement kunnen nemen?
verklaar je nader...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pure speculatie uiteraard: Maar ik heb de eerste aanwijzing gevonden voor de prijs van de iPhone en ik die zal naar verhouding duurder uitvallen dan de voorspelde 200 dollar (8Gb)wat omgerekent 126 euro is.

In Nederland zal dat duurder zijn, kijk bijv eens naar de prijs van mobileMe, dit is ook een onderdeel van iPhone keynote van Steve Jobs.

US prijs: 99 Dollar = 62 euro
NL prijs: 79 euro = 124 dollar

Dat is dus ongeveer 21,5% duurder, als we dat doortrekken op de
iPhone 8GB wordt het = 242 dollar = 153 euro.
iPhone 16GB wordt het = 363 dollar = 230 euro.
Nogmaals pure speculatie

Ben benieuwd of het een beetje gaat kloppen, maar meer dan 200 euro voor de iPhone 16GB vind ik duur.

Edit: Hier kun je de prijzen van MobileMe nalezen:
US: http://www.apple.com/mobileme/pricing/
NL: http://www.apple.com/nl/mobileme/pricing/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Das dus 21,5%-19%=2,5% duurder dan in de VS. Niet echt een schokkend verschil vind je zelf?
Het lijkt mij dat TMobile er belang bij heeft je een 2 jarig abo aan te smeren, aangezien ze nu zo'n mooie monopoliepositie hebben. En tot nu toe zijn alle mooie aanbiedingen qua telefoonprijzen in de spits, of waar dan ook altijd (zonder specifieke vermelding) voor 2 jarige abos geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 02:04:

Dat is dus ongeveer 21,5% duurder, als we dat doortrekken op de
iPhone 8GB wordt het = 242 dollar = 153 euro.
iPhone 16GB wordt het = 363 dollar = 230 euro.

Nogmaals pure speculatie
Kijk eens, toevallig exact het belastingspercentage uit de benelux. (19% voor jullie, binnenkort 20, 21% voor ons. Om de prijzen voor BE-NE en een rits andere Europese landen grofweg gelijk te houden zal voor eenzelfde eindprijs gekozen worden in de apple store, dus om en bij de 21%)

Ik vind dat apple in het algemeen heel netjes z'n prijzen hanteert. Nu de dollar nog zwakker is geworden dan zes maand geleden zie je dat ook terug in de uiteindelijke retailprijzen. En niet zoals veel fabrikanten: # dollar = # euro. In de US krijg je bij het afrekenen het btw percentage uit de betreffende staat aangerekend aan de kassa. Andere gewoontes dus.

Dit helemaal ter zijde...
Edit: te laat, zie hierboven... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 02:37:
[...]

Kijk eens, toevallig exact het belastingspercentage uit de benelux. (19% voor jullie, binnenkort 20, 21% voor ons. Om de prijzen voor BE-NE en een rits andere Europese landen grofweg gelijk te houden zal voor eenzelfde eindprijs gekozen worden in de apple store, dus om en bij de 21%)

Ik vind dat apple in het algemeen heel netjes z'n prijzen hanteert. Nu de dollar nog zwakker is geworden dan zes maand geleden zie je dat ook terug in de uiteindelijke retailprijzen. En niet zoals veel fabrikanten: # dollar = # euro. In de US krijg je bij het afrekenen het btw percentage uit de betreffende staat aangerekend aan de kassa. Andere gewoontes dus.

Dit helemaal ter zijde...
Edit: te laat, zie hierboven... B)
Hadden ze ook wel even tijdens die keynote mogen zeggen dan dat ze ex btw (oftewel VAT) bedoelden ;)

Het is (in europa in ieder geval) niet echt gebruikelijk om aan consumenten prijzen te vermelden zonder BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 03:35:
[...]

Hadden ze ook wel even tijdens die keynote mogen zeggen dan dat ze ex btw (oftewel VAT) bedoelden ;)

Het is (in europa in ieder geval) niet echt gebruikelijk om aan consumenten prijzen te vermelden zonder BTW.
In de VS is alles ex btw, dus dat zou een beetje vreemd zijn dat te vermelden. Bovendien verschilt de BTW per staat. (California is 7,7%, Oregon is 0%). Vandaar. Dat maakt nationaal reclame maken wat handiger dan een TV scherm vol met alle verschillende prijzen. :)

Zelfs in de "1 dollar shop" kost alles 1,07 dollar. Best suf, maar zo wordt iedereen er wel aan herinnerd dat ze belasting betalen, terwijl in NL mensen wel eens vergeten waar al die subsidies vandaan komen en de overheid als een Dagobert Duck zien. :) Maar laat ik niet te ver off topic gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 02:17:
Das dus 21,5%-19%=2,5% duurder dan in de VS. Niet echt een schokkend verschil vind je zelf?

[...]

Het lijkt mij dat TMobile er belang bij heeft je een 2 jarig abo aan te smeren, aangezien ze nu zo'n mooie monopoliepositie hebben. En tot nu toe zijn alle mooie aanbiedingen qua telefoonprijzen in de spits, of waar dan ook altijd (zonder specifieke vermelding) voor 2 jarige abos geweest.
Tja dat was ik idd even vergeten, alles is daar ex BTW, dan is het hier idd niet veel duurder, das mooi. 8)

Overigens denk ik nog wel, dat de prijzen zoals genoemd wel ongeveer zullen kloppen..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Noxa schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:36:...
Van dei Iphonehelpdesk.nl shop heb ik ook zo'n mijn twijfels. Ziet er allemaal net iets te veelbelovend uit.
Leek mij ook ja. Ik heb gekeken op ideal.nl en deze webshop staat dus niet in de lijst met webwinkels die iDeal gebruiken, alhoewel hij wel met die banner paradeert.

Dubieus! Ik zou het dus echt niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
edit:
dubbele post...

[ Voor 95% gewijzigd door CJ_Latitude op 27-06-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
cornelixnootje1 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 03:57:
[...]

In de VS is alles ex btw, dus dat zou een beetje vreemd zijn dat te vermelden. Bovendien verschilt de BTW per staat. (California is 7,7%, Oregon is 0%). Vandaar. Dat maakt nationaal reclame maken wat handiger dan een TV scherm vol met alle verschillende prijzen. :)

Zelfs in de "1 dollar shop" kost alles 1,07 dollar. Best suf, maar zo wordt iedereen er wel aan herinnerd dat ze belasting betalen, terwijl in NL mensen wel eens vergeten waar al die subsidies vandaan komen en de overheid als een Dagobert Duck zien. :) Maar laat ik niet te ver off topic gaan...
Klein foutje, Amerika heeft geen VAT maar "Sales Tax", komt ongeveer op hetzelfde neer maar heeft weldegelijk enkele verschillen. Verder is de "Sales Tax" in Californië niet 7,7% maar 7,25%. Oregon heeft inderdaad zoals jij zegt geen sales tax, alhoewel er in enkele steden weldegelijk op bepaalde producten sales tax wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
in hoevere denken jullie dat de prijs van de iphone 3g zal zakken na 11 juli ?

of zal deze gewooon dezelfde prijs houden voor zeker een half jaar lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsditookniet schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:13:
in hoevere denken jullie dat de prijs van de iphone 3g zal zakken na 11 juli ?

of zal deze gewooon dezelfde prijs houden voor zeker een half jaar lang?
Dat denk ik wel, populair toestel, die zal zeker niet zo snel zakken over 3 kwart jaar misschien iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:18:
[...]

Dat denk ik wel, populair toestel, die zal zeker niet zo snel zakken over 3 kwart jaar misschien iets..
Ja zoiets lijkt me ook. Over een jaar misschien weer een nieuwe iPhone, dus dan zal 3/4 jaar wel een reeele schatting zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
dus 3 maandan wachten zal geen nut hebben om dan via t-mobile een goedkoper abbo te kunnen afsluiten op de iphone 3g of zelfde aboo maar goedkopere toestelprijs?

hoeveel zin zou er uberhoups zijn om te wachten met het kopen van de iphone 3g op 11 juli?

[ Voor 22% gewijzigd door alsditookniet op 27-06-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat weet nog niemand natuurlijk.. Maar ik verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
CJ_Latitude schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:27:
[...]

Leek mij ook ja. Ik heb gekeken op ideal.nl en deze webshop staat dus niet in de lijst met webwinkels die iDeal gebruiken, alhoewel hij wel met die banner paradeert.

Dubieus! Ik zou het dus echt niet doen!
De betalingen worden door een derde partij afgehandeld, namelijk tripledeal. Niet dat mij dat veel zegt, maar verklaard wel waarom ze niet op de iDeal site staan.

Ik vind het er niet heel erg betrouwbaar uitzien, maar dat begint bij mij bij de googleads. Googleads + commercieel bedrijf is een niet geloofwaardige combo in mijn ogen.

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/media/3af2ce75-4efe-4988-a12b-2c898f821b4b_168a8b68-6e2d-4b97-a713-4aab1e38e26d_static_0_0_00000050.png

[ Voor 10% gewijzigd door joint_me op 27-06-2008 14:58 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
De 1st gen iphone werd na 6 (?) maanden 100 dollar goedkoper. Niet echt de moeite waard van het wachten.

Ik denk wel dat er een 32gb model op de plank ligt voor de kerst ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joint_me schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:55:
[...]

De betalingen worden door een derde partij afgehandeld, namelijk tripledeal. Niet dat mij dat veel zegt, maar verklaard wel waarom ze niet op de iDeal site staan.

Ik vind het er niet heel erg betrouwbaar uitzien, maar dat begint bij mij bij de googleads. Googleads + commercieel bedrijf is een niet geloofwaardige combo in mijn ogen.

[afbeelding]
Haha.
Ze houden daar van aparte BV namen.
De domeinnaam registratie is ook grappig:
Registrant:
MRZ000016-BDCON
Mr. Z BV
Weesperstraat 392
1018DN AMSTERDAM
Netherlands
Met admin-c:
Administrative contact:
ZAN005646-BDCON
Rob van Zanten
+31 (0)623949115
Info@mrzmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
bartvb schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:59:
Klopt, maar je kan daaruit wel iets afleiden relatief tov de andere providers. Als je dagelijks klachten hoort/leest over T-Mobile en maar zelden over b.v. Vodafone kun je daar IMO wel wat conclusies aan verbinden.
Dan heb je zeker de zware problemen met het KPN/Telfort UMTS netwerk in het nieuws gemist een paar maanden terug, dat haalde de landelijke media. Dat is T-Mobile nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk daar in de buurt, zal maandag eens langslopen en aanbellen, ik geloof er namelijk geen zak van!

Hier portfolio, alleen maar vage sites, zoals bijv Z Reizen: http://www.mrzmedia.nl/websites.asp

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:59:
[...]

Waaaah ik zit ook in Krommenie (scary) :o

Nu weet ik bijna helemaal zeker dat het GEEN T-Mobile wordt. Welke straat gaat het +/- om? Hoef uiteraard niet je hele adres te weten, globale wijk mag ook.
very scary :o

Langs de rij Oberonlaan/Tritonlaan, maar dit was een jaar geleden zo, wss zal het nu wel verbeterd zijn maar toen was het onmogelijk om binnen te bellen, en buiten had je ook bijna geen ontvangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:20:
Ik werk daar in de buurt, zal maandag eens langslopen en aanbellen, ik geloof er namelijk geen zak van!

Hier portfolio, alleen maar vage sites, zoals bijv Z Reizen: http://www.mrzmedia.nl/websites.asp
Had het ook al gezien dat er veel vreemde bv namen werden gebruikt. Op internet vrijwel niets te vinden over de misterieuze Mr. Z. Wel gezien dat hij onder meer nog een media bedrijfje heeft maar dat kon ook al niet overtuigen. Staan wel ingeschreven in KvK, maar had er geen vijf euro voor over om het hele bedrijf na te pluizen. Ik ben erg wantrouwend in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat bedrijfje zou ik ook niet vertrouwen... KvK inschrijving zegt ook niks, dat kunnen jij en ik ook voor elkaar krijgen.

Anyway, we weten allemaal dat Noorwegen een duur land is, ook daar is zijn de iPhone prijzen bekend. Via provider Netcom.

Small:
100 minuten, 100 sms, 100MB
Kosten abo per maand: 50 euro
Kosten 8GB iPhone : 175 euro
Kosten 16GB iPhone : 287 euro

Medium:
250 minuten, 250 sms, 250MB
Kosten abo per maand: 88 euro
Kosten 8GB iPhone : 86 euro
Kosten 16GB iPhone : 200 euro

Large:
1000 minuten, 1000 sms, 1000MB
kosten abo per maand: 138 euro
Kosten 8GB iPhone : 13 cent
Kosten 16GB iPhone : 112 euro

- wlan door provider homerun is gratis in Noorwegen.
- contractsduur is minimaal 1 jaar.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Die verschillen tussen 88 euro en 138 euro zijn zo krom. Voor nog niet het dubbele krijg je het viervoudige aan data etc terug :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Je moet dan ook wel met een mooie aanbieding komen wil je mensen overtuigen om 138 euro per maand neer te tellen. Zelfs in oliestaat Noorwegen is dat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Apache4u schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:45:
Dat bedrijfje zou ik ook niet vertrouwen... KvK inschrijving zegt ook niks, dat kunnen jij en ik ook voor elkaar krijgen.

Anyway, we weten allemaal dat Noorwegen een duur land is, ook daar is zijn de iPhone prijzen bekend. Via provider Netcom.

Small:
100 minuten, 100 sms, 100MB
Kosten abo per maand: 50 euro
Kosten 8GB iPhone : 175 euro
Kosten 16GB iPhone : 287 euro

Medium:

Large:
1000 minuten, 1000 sms, 1000MB
kosten abo per maand: 138 euro
Kosten 8GB iPhone : 13 cent
Kosten 16GB iPhone : 112 euro

- wlan door provider homerun is gratis in Noorwegen.
- contractsduur is minimaal 1 jaar.
Als die Noren niet overgaan tot een boycot weet ik het ook niet meer.

Ik heb max. 45 euro over voor een iPhone + min 150 belminuten en onbeperkte data. Als het meer wordt wacht ik wel, want zo goed vind ik T-mobile nu ook weer niet. Ik betaal nu 8,95 voor 250 belminuten en 75 smsjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Absurd. Echt absurd. Wat een belachelijke tarieven...

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Noren zijn de rijkste mensen ter wereld (op de mini landjes na). Dus die maken zich vast niet zo druk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

levensstandaard is hoger, ze verdienen dus per definitie meer dan ons, dus de kosten zijn relatief.

Er zijn een aantal Polls in dit topic voor gekomen, maar omdat iemand hierboven niet meer dan 45 euro bij een abbo wil bij betalen voor de iPhone lijkt me dit wel een leuke poll..

Poll: Hoeveel wil je voor de iPhone bijbetalen?
Niks, ik wil em gratis
max 50 euro
max 100 euro
max 150 euro
max 250 euro of meer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=297296&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:55:
levensstandaard is hoger, ze verdienen dus per definitie meer dan ons, dus de kosten zijn relatief.
Ja, en hun klantenservicemedewerker krijgt hetzelfde salaris als de Nederlandse call center CEO bij Vodafone.

Bij wijze van spreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik ben niet van plan om een iphone aan te schaffen met abonnement dus ik kan helaas niet mee doen aan jouw poll :)

Ik ben wel benieuwd naar de prijzen met abonnement, maar ik verwacht niks aantrekkelijks!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Met betrekking tot die poll lijkt het me ook niet onbelangrijk wat de (overige) abonnementen gaan doen, biji een duurder abonnement "hoort" een lagere bijbetaling voor de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Ik ben bereid rond de 150 euro uit te geven voor de 8GB, rond de 250 euro voor de16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

lbuysers schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:20:
Ik ben bereid rond de 150 euro uit te geven voor de 8GB, rond de 250 euro voor de16GB.
Die uitspraak is nietszeggend als je er ook niet bijzet hoeveel je dan voor het abo wilt betalen. ;)

En de poll: "max 250 euro of meer" :?
Als je maximaal 250 wilt betalen wil je natuurlijk niet "of meer" betalen. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 28-06-2008 10:43 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

* Moartn voorspelt 150-200 euro voor de 8GB versie bij het abo van 30 euro per maand.

Er zit een gat van 150-250 euro in die poll :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
haha, een (goedbedoelde) poll met 4 fouten. Knap hoor. ;) Krijgen we een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ja, en hun klantenservicemedewerker krijgt hetzelfde salaris als de Nederlandse call center CEO bij Vodafone.
Mwoh :) Salarissen liggen idd wel wat hoger maar geen factor 5 ofzo :)

http://www.payscale.com/research/NO/Country=Norway/Salary
vs
http://www.payscale.com/r...ountry=Netherlands/Salary

(is wel USD vs Euro).

Startsalaris zit in .no op ongeveer $52.000 = 33.000 euro, in .nl is dat 29.000 euro

Had gisteren even wat zitten rekenen en als je kijkt wat je met een normaal abonnement kwijt bent in Noorwegen bij NetCom dan lijken die iPhone abonnementen echt extreem duur 8)7 Helaas heb ik die berekeningen per ongeluk weg geklikt en nu geen zin om dat weer uit te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Vergeet niet hun lage belastingen en enorme subsidies mogelijk vanwege olieinkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Er zijn nu van een hoop landen bekend welke prijzen ze gaan hanteren voor de 3G.

Misschien is het handig dat de TS een tabel de prijzen per land in te zetten, zodat er voor de lezers een mooi overzicht ontstaat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:30:
Vergeet niet hun lage belastingen en enorme subsidies mogelijk vanwege olieinkomsten.
Het is nog steeds een Scandinavisch land :) Lage belastingen kennen ze niet daar, ook niet in Noorwegen.

Toch nog even die berekening. Stel dat we even het middelste abo nemen:
Medium:
Als je dan een Simonly abonnement neemt (SmartTalk) dan betaal je 6 eurocent/minuut. 250 minuten geeft 15 euro. SMS is 7.5 eurocent, 250 SMSjes kosten 19 euro. Er is een data abonnement voor 312 kronen = 40 euro voor 500MB/maand. Voor de helft (250MB) rekenen we dan 20 euro.

Totaal komt dan op 55 euro, dan zou je 33 euro per maand betalen alleen voor de telefoon :/ IMO dus niet bepaald een scherp aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Yggdrasil schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 01:38:
Vandaag met de T-Mobile helpdesk gesproken. Die gaf aan dat de 3 maanden opzegtermijn van mijn Orange abo wordt kwijtgescholden als ik overstap naar T-Mobile. Da's een voordeel van de overname.

Ook zeiden ze dat je vanaf 11 juli kunt bestellen. De levertijd van de iPhone is dan zo'n 10 dagen. Een nieuwe simkaart met nummerbehoud komt na zo'n 3 weken. De iPhone wordt simlock vrij geleverd volgens hen, zodat ik in de tussentijd mijn Orange kaart kan blijven gebruiken.
Dit onderbouw ik idd ook :) Elk toestel dat T-Mobile nu verkoopt is sim-vrij ivm Orange en de portering naar T-Mobile. Ik verwacht dat dit voor de iPhone ook zal moeten gelden anders zijn Orange gebruikers flink de sjaak die verlengen met T-Mobile :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

DaannO schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:13:
[...]

Dit onderbouw ik idd ook :) Elk toestel dat T-Mobile nu verkoopt is sim-vrij ivm Orange en de portering naar T-Mobile. Ik verwacht dat dit voor de iPhone ook zal moeten gelden anders zijn Orange gebruikers flink de sjaak die verlengen met T-Mobile :X
Of die krijgen gewoon een nieuwe SIM?
Maar idd, zouden ze er anders een soort gematigde lock op kunnen zetten? Dus voor zowel T-Mob als Orange SIMs?
Technisch mogelijk?

Volgens Orange Helpdesk mag ik halverwege volgende week verlengen bij T-mob (na de bekendmaking op de 3e geloof ik) maar dat is dan wel die 4 maanden grens, ben benieuwd...

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
bartvb schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:46:
[...]

Het is nog steeds een Scandinavisch land :) Lage belastingen kennen ze niet daar, ook niet in Noorwegen.
Ik vind 28 procent niet zo hoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Wat vinden jullie nu eigenlijk van de vrijgegeven details?

Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben, goedkoopste abonnement voor 30 euro per maand met onbeperkt snel internet (2048/384 Kbps) is zo ongeveer het beste waar ik rederlijkerwijs op durfde te hopen.

Dat daar weinig belminuten bij kunnen zitten kan me weinig schelen - ik bel toch niet zo veel, en dat het onbeperkt internet na een bepaalde hoeveelheid afgeknepen zal worden ook niet - zolang ik maar niet opeens hoef te gaan betalen als ik over een bepaalde limiet heenga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:23:
haha, een (goedbedoelde) poll met 4 fouten. Knap hoor. ;) Krijgen we een nieuwe?
Het is idd een prestatie van formaat.. :9
--

Bij deze een nieuwe poll: op basis van het goedkoopste abbo van 30 euro:

Poll: Hoeveel wil je bijbetalen voor een iPhone 8GB?
Niets
Max 50 euro
Max 100 euro
Max 150 euro
Max 200 euro
250 euro of meer..
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=297398&layout=2&sort=prc

of

Poll: Hoeveel wil je bijbetalen voor een iPhone 16GB?
Niets
Max 50 euro
Max 100 euro
Max 150 euro
Max 200 euro
250 euro of meer..
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=297400&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen zijn die een 2 jarig contract willen afsluiten, en dan voor 250 euro of nog minder geen iPhone meer willen. Ik snap wel dat goedkoper leuker is, maar je MOET hem toch gewoon hebben? :)

Ik zie mezelf gewoon sowieso niet nog 24 maanden met een Samsung/Nokia omdat ik 250 euro (10p/m extra) teveel vond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
philipnorth schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:47:
[...]

Of die krijgen gewoon een nieuwe SIM?
Maar idd, zouden ze er anders een soort gematigde lock op kunnen zetten? Dus voor zowel T-Mob als Orange SIMs?
Technisch mogelijk?

Volgens Orange Helpdesk mag ik halverwege volgende week verlengen bij T-mob (na de bekendmaking op de 3e geloof ik) maar dat is dan wel die 4 maanden grens, ben benieuwd...
Volgens mij doen ze dat niet want anders hadden ze dat bij andere ook gedaan. Ik weet nog met de introductie van de N95 was hij het eerste weekend 550 los en sim/vrij terwijl andere hem voor 750 verkochte :D Kwam dus daardoor en dubbele sim kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splash schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:50:
Wat vinden jullie nu eigenlijk van de vrijgegeven details?

Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben, goedkoopste abonnement voor 30 euro per maand met onbeperkt snel internet (2048/384 Kbps) is zo ongeveer het beste waar ik rederlijkerwijs op durfde te hopen.

Dat daar weinig belminuten bij kunnen zitten kan me weinig schelen - ik bel toch niet zo veel, en dat het onbeperkt internet na een bepaalde hoeveelheid afgeknepen zal worden ook niet - zolang ik maar niet opeens hoef te gaan betalen als ik over een bepaalde limiet heenga.
Internet is prima lijkt me. ff afwachten wat de FUP in gaat houden, maar denk niet dat dat erg spannend wordt. Wat ik me afvraag of dit ook in het buitenland werkt of dat je daar extra voor moet betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:05:
[...]
Internet is prima lijkt me. ff afwachten wat de FUP in gaat houden, maar denk niet dat dat erg spannend wordt. Wat ik me afvraag of dit ook in het buitenland werkt of dat je daar extra voor moet betalen..
Tuurlijk zul je in het buitenland moeten betalen voor je internet.. dat lijkt me niet meer dan logisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:11:
[...]

Tuurlijk zul je in het buitenland moeten betalen voor je internet.. dat lijkt me niet meer dan logisch..
Ben benieuwd of ze hierbij de tarieven van PIT hanteren, hoop dat het wat goedkoper wordt.

---
In Italie gaat de iPhone 499 euro voor de 8GB en 569 euro voor de 16GB kosten, zonder abbonement.
Bron: http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/14517/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:25
Was al een tijdje bekend hoor.
Apache4u schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:54:
Nou, hier gaan we dan... in Italie bij vodafone:
8GB prepaid : 499 euro
16GB prepaid : 569 euro

bron:
http://www.vodafone.com/s...one_italia_launches1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Je moet natuurlijk niet alles geloven dat je op internet leest :) Die 28% is het basis percentage, afhankelijk van je inkomen komt daar nog wat bij:
http://www.skatteetaten.n...x?id=46708&epslanguage=NO

Maar goed, dat is behoorlijk offtopic :) Iig nog 5 nachtjes slapen voor we meer horen van T-Mobile ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ja dat is offtopic: maar toch: het is een rijk land, met hoge salarissen, veel olie, en relatief lage belastingen (behalve btw) en een hele boel subsidies. (Ook voor Nederlanders die bv bereid zijn daar te komen wonen en een restaurant te runnen).

Maw: Noorwegen is stinkend rijk, die abonnementen zijn stinkend duur, maar de Noren kopen heus nog wel een iPhone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien iemand die zo vriendelijk wil zijn om een overzichtje van de prijzen per land te maken? Is misschien ook wel handig voor de TS.

Ik ga volgende week zondag (6 juli) naar Italie voor twee weekjes, dus als ze beschikbaar zijn in Italie en het voordelig blijkt te zijn, kan ik evnt. nog wel een iPhone meenemen denk ik voor mensen die interesse hebben :)

Zijn er nog problemen met het gebruiken van een Hi abbo i.c.m. zo'n Vodafone pre-paid phone denken jullie? Gewoon hsdpa internet is gewoon mogelijk?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey weet iemand of dat abonnement van 29.95 van T-Mobile inclusief belminuten/smsjes is? Nu weet ik wel dat ze nog niet met meer info naar buiten zijn gekomen maar ik was zo eens aan het denken dat het verdacht veel lijkt op alleen een data bundel van 29,95 en dat daar boven op dan nog eens een x bedag komt voor bellen en smsen. Zou mooi kl@te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:16:
Zijn er nog problemen met het gebruiken van een Hi abbo i.c.m. zo'n Vodafone pre-paid phone denken jullie? Gewoon hsdpa internet is gewoon mogelijk?
Hij is simlockt voor Italiaanse providers en nog niet gekraakt. De vraag is hoe lang het gaat duren voordat je kan unlocken (en NEE! firmware 1.2 is gekraakt, klopt helemaal, maar de nieuwe baseband niet, en daar worden alle trucjes uitgevoerd, al die lekken zullen gedicht zijn, de hackers zullen gaan moeten zoeken naar een nieuwe exploit, dat duurde bij de vorige 2 basebands maanden).

[ Voor 25% gewijzigd door Muthas op 28-06-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Over gestoorde prijzen gesproken... Denemarken:
Price per month: 599 kr,- (126$)
Price per month after 6 month: 399 kr,- (84$)
Talktime to other Telia mobiles: Free
Talktime to landline: Free
Talktime for other mobiles: 300 min.
Data plan per month: 300MB
SMS: Free
HomerRun: Free (Telia hotspots)
Price per min. after the 300 min.: 0,99 kr,- (0.2$)
Data price after the 300 MB: 1.25 kr,- per MB (3$)
Dit gaat wel om een abonnement voor 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:25
Muthas schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:28:
[...]

Hij is simlockt voor Italiaanse providers en nog niet gekraakt. De vraag is hoe lang het gaat duren voordat je kan unlocken (en NEE! firmware 1.2 is gekraakt, klopt helemaal, maar de nieuwe baseband niet, en daar worden alle trucjes uitgevoerd, al die lekken zullen gedicht zijn, de hackers zullen gaan moeten zoeken naar een nieuwe exploit, dat duurde bij de vorige 2 basebands maanden).
Bootloader bedoel je ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:43:
Over gestoorde prijzen gesproken... Denemarken:

[...]

Dit gaat wel om een abonnement voor 6 maanden.
Naja, 126 dollar -> 80 e per maand vind ik niet zo extreem veel voor als je gratis bellen naar vast hebt, andere TeliaSonera mobieltjes zijn gratis en gratis sms'en met een vrij hoog datalimiet. En dan ook nog 300 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:29:
[...]

Naja, 126 dollar -> 80 e per maand vind ik niet zo extreem veel voor als je gratis bellen naar vast hebt, andere TeliaSonera mobieltjes zijn gratis en gratis sms'en met een vrij hoog datalimiet. En dan ook nog 300 minuten
300 mb is niet echt hoog...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
300MB zou voor mij echt al zat zijn hoor. Ik heb nu 6 maanden een iPhone en verbruik ongeveer 20MB per maand. Als ik met 3G ineens 15 keer zoveel zou gaan verbruiken zou me dat verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
-

[ Voor 100% gewijzigd door jeehaa op 29-06-2008 18:15 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

MrAcid schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:14:
300MB zou voor mij echt al zat zijn hoor. Ik heb nu 6 maanden een iPhone en verbruik ongeveer 20MB per maand. Als ik met 3G ineens 15 keer zoveel zou gaan verbruiken zou me dat verbazen.
Mijn iPhone heeft nu ook een totaal van 300MB via EDGE (GPRS dus eigenlijk) maar ik weet wel zeker dat wanneer ik sneller internet heb dit ook meer zal gebruiken. Normaal internet is met GPRS nog net te sloom dus gebruik ik het eigenlijk alleen voor even snel wat opzoeken. Met snel internet kan ik ook ergens anders snel GoT of YouTube bekijken, iets wat ik nu alleen thuis doe (waar WiFi is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MrAcid schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:14:
alleen synchronisatie met me exchange en gmail account + lezen van me emails kost mij al zo'n 3 mb per dag..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Wat denken jullie? Zal ie de eerste dag, 11 juli, al uitverkocht raken of zou er zaterdag (of vrijdagmiddag laat) nog een kans zijn? Ik had al via een collega vrij geregeld, maar nu blijkt dat er die week een training is waar ik niet onderuit kan komen en dus pas om 16:30 vrij ben.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Beste mensen,

Hoeveel bijbetalen voor de telefoon?

De telefoon kost over de hele wereld $199,00 in euro's dus nog een stuk minder. Dus waarom praten over €250,00!

De CEO van Apple gaf aan dat de prijs overal hetzelfde zal zijn, als T-mobile hiermee gaat lopen kloten verliezen ze hun deal denk ik.

Kortom, de Iphone gaat goedkoop worden, het is enkel de vraag welke abo's er beschikbaar zijn.

Ik ben zelf heel benieuwd, ik mag namelijk zelf over een maand verlengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 16 GB kost geen 199 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
wrvk82 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:46:
Beste mensen,

Hoeveel bijbetalen voor de telefoon?

De telefoon kost over de hele wereld $199,00 in euro's dus nog een stuk minder. Dus waarom praten over €250,00!

De CEO van Apple gaf aan dat de prijs overal hetzelfde zal zijn, als T-mobile hiermee gaat lopen kloten verliezen ze hun deal denk ik.

Kortom, de Iphone gaat goedkoop worden, het is enkel de vraag welke abo's er beschikbaar zijn.

Ik ben zelf heel benieuwd, ik mag namelijk zelf over een maand verlengen :)
De 8 Gb wordt 199 Dollar. Kwa toestel heeft Apple het in handen die dwingt de telco om max 199 te vragen.

Wat niet wordt verteld is dat de telco zelf de kosten van het abbo mogen verzinnen

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
En je vergeet voor het gemak even de btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
To_Tall schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:25:
[...]

De 8 Gb wordt 199 Dollar. Kwa toestel heeft Apple het in handen die dwingt de telco om max 199 te vragen.

Wat niet wordt verteld is dat de telco zelf de kosten van het abbo mogen verzinnen
Idd, je kunt er vanuit gaan dat bij het duurste abo die 199 geld en de andere nog duurder zullen zijn. 3 juli, dan weten we het. Of t lekt eerder uit :P
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor de discussie over de prijs en abonnementen. De rest mag in: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8.