Toon posts:

Nordschleife openbaar?

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:12

Entity

9000rpm

Da's een nadeel bij veel oudere auto's inderdaad, bij mijn 205je kunnen ze helemaal niet omhoog, ze zitten in m'n nek... 1 van de redenen waarom er nog een keer kuipstoelen in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En die is 2 weken geleden volledig uitgebrand:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ik zag het ja. Wel jammer, vond die lak hem beter staan dan een Porsche :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:12
Waarom is ie uitgebrand dan? Vind ik niks voor een BMW..
Was dit ook niet die ene met dat scheve wiel na een crash op de ring of was dat een andere coupe?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Ikke! schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:16:
Tip: zet je hoofdsteunen eens op de goede hoogte, 15 cm omhoog oid. Zo is je nek exit bij een klap vanachter.
Er zijn maar weinig auto's waarbij de hoofdsteun op de goede hoogte kan voor de gemiddeld vrij lange Nederlander. In reviews van (mijn/de) Renault Megane coupé is de maximaal instelbare hoogte altijd als een positief punt opgemerkt, maar voor mijn -nog vrij bescheiden- 1m 83cm kan hij toch niet hoog genoeg.

Overigens komen sommige autostoelen met weinig steun in de onderrug, waardoor je met een naar voren gebogen rug in de stoel zit. Soms raakt je hoofd hierdoor de hoofdsteun uberhaubt niet, ook al zou deze op de goede hoogte staan.

Ergo: volgens mij geeft de correcte hoogte van de hoofdsteun niet altijd de extra veiligheid die soms wordt verwacht, als de rest van houding in de stoel niet goed is. Het lijkt er op de foto overigens op dat dit bij DaMasterPNut wel meevalt, zijn houding lijkt niet overdreven gebogen.

Hoe dan ook een goede tip om het eens te controleren, het wordt vaak vergeten.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Nou, vandaag 1 ronde gedaan in de regen :( het goot als een gek en ik was behoorlijk zenuwachtig om de mr2 niet tegen de vangrail aan te parkeren :+

desondanks nog best pittig gereden op een paar stukken (stonden op 3 (!!!!) plekken bordjes ivm olie gelekt). Op de terugweg 237 km/h op de GPS gehaald met mijn jap :D

Was dus wel geslaagd :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
!null schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:23:
Waarom is ie uitgebrand dan? Vind ik niks voor een BMW..
Was dit ook niet die ene met dat scheve wiel na een crash op de ring of was dat een andere coupe?
Remmen in de fik gevlogen ws. en toen ging de rest ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:34
Beerkeeper schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:04:
Nou, vandaag 1 ronde gedaan in de regen :( het goot als een gek en ik was behoorlijk zenuwachtig om de mr2 niet tegen de vangrail aan te parkeren :+

desondanks nog best pittig gereden op een paar stukken (stonden op 3 (!!!!) plekken bordjes ivm olie gelekt). Op de terugweg 237 km/h op de GPS gehaald met mijn jap :D

Lekker dan, olie gelekt en dan nog zo'n hoeveelheid water... zal gladde zooi geweest zijn dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Beerkeeper schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:04:

Het is niet leuk met een MR2 in de regen. Ja ik heb het ook wel eens gedaan op Zandvoort in de stromende regen, maar echt niks. Het is niet leuk meer als de MR2 45 graden dwars gaat en dan nog moet corrigeren. Rijdt veel te zenuwachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Op een circuit rijdt het imo zowiezo niet leuk als het uberhaupt nat is, laat staan in de (stromende) regen. Nat is alleen leuk als je met een RWD-wagen op een driftcircuit bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Zo dan, het toppunt van handheld bellen aan het stuur :o

Dan mag je misschien 4000 rondjes ervaring hebben, leip blijft het toch :X

[ Voor 26% gewijzigd door Knightwolf op 03-08-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Knightwolf schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 01:38:
Zo dan, het toppunt van handheld bellen aan het stuur :o

[video]
WTF :o Wat een malloot! :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
-

[ Voor 107% gewijzigd door Sjaakmeister op 30-08-2014 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sjaakmeister schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:55:
Ik ben vorig weekend ook weer eens afgedaald naar de Eiffel voor een paar rondjes Nurburgring.

Mijn verslag kan je hier lezen
Haha, is dat even grappig.
Eerste foto die ik zie :+

Leuk verhaal! Jeroen ken ik ook wel :Y

[ Voor 79% gewijzigd door Cheesy op 01-08-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

-edit-
Verkeerde topic :X

[ Voor 91% gewijzigd door DaWaN op 01-08-2009 22:55 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Cheesy schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 22:16:
[...]

Haha, is dat even grappig.
Eerste foto die ik zie :+

Leuk verhaal! Jeroen ken ik ook wel :Y
Hey Kees!

Klopt, dat is er een van jou hand. Blijft nog steeds een erg mooie foto, waar ik je erg dankbaar voor ben..
Ben jij nog een beetje actief rond de Ring?

Dank je wel voor je compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik mag hier vort ook posten:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/9anu9w.jpg

Leuke baan, maar ik ben liever bezig met rijden dan met gestoorde Engelsen te ontwijken, dus ik hou het wel bij "gewone" circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Da's zonde als je daarom niet gaat. Je zou dan eens op andere tijden moeten gaan. Heb maar weinig last gehad van gestoorde Engelsen :) en heb er toch al heel wat rondjes gereden (31 of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Sjaakmeister schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:55:
[...]

Hey Kees!

Klopt, dat is er een van jou hand. Blijft nog steeds een erg mooie foto, waar ik je erg dankbaar voor ben..
Ben jij nog een beetje actief rond de Ring?

Dank je wel voor je compliment!
Poosje geleden bij de Modena Trackdays geweest - alhoewel niet op de Nordschleife:

-knip-

[ Voor 39% gewijzigd door Cheesy op 04-09-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooie foto's op je site hoor! Vooral van de Modena track days, helaas kon ik er niet heen toen :(

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Knightwolf schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:01:
Da's zonde als je daarom niet gaat. Je zou dan eens op andere tijden moeten gaan. Heb maar weinig last gehad van gestoorde Engelsen :) en heb er toch al heel wat rondjes gereden (31 of zo).
Ja, als het minder druk is (als je de baan bijna voor jezelf hebt) zal het vast geweldig rijden, maar dan moet je op onchristelijke tijdstippen gaan rijden. Voor mij was het laatst meer effe een dagje weg om er effe tussenuit te zijn. Leuk om een keer mee te maken, maar ik vind Spa toch leuker dan de Ring. Ik weet dat ik waarschijnlijk de enige ben op de wereld die de Ring niet het summum der circuits vind, maar goed, dat vind ik nou eenmaal.

edit: ik ben trouwens wel van plan om nog vaker te gaan hoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Barracuda_82 op 05-08-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
@ KeesB
Onwijs goede foto's weer! De kleuren en scherpte van de bewegende auto in jou foto's zijn altijd goed! Jammer dat jij er niet was van 24 tot 26 juli, ik had graag wat van jou foto's van onze bolides gehad. Maar ja, het kan niet altijd feest zijn :)
Zonde van die Einzer! Enig idee wat er mis ging?

@Barracuda
Je hebt gelijk dat de TF steeds drukker wordt met Engelsen (misschien toch niet handig dat TopGear zoveel aandacht heeft besteedt aan de Groene Hel en dat die lui een belachelijk lage maximumsnelheid op de Moterway hebben)
Gelukkig zijn er nog aardig wat weekenden (vr-zo) dat er wel TF is. Als je er een beetje slimme planning op na houdt, kan je altijd goed rijden, hoor!
Als je op vrijdag aankomt, is het vrij rustig en kan je altijd rustig je rondes rijden. Zaterdag 's ochtends tot een uur of 11 is altijd goed te doen (meestal tot aan de eerste baansluiting), 's middags vanaf een uur of 3, half 4 is ook weer goed te doen. En de zondag, tja, is afhankelijk van het feit of de dag erna een werkdag is voor de meesten of niet. Is de dag erna een werkdag, dan heb je vanaf een uur of 2 praktisch geen verkeer meer. Is het geen werkdag, blijf dan inderdaad maar van de baan af....
Op die manier kan je makkelijk 20 rondes in een weekend neer zetten. En verkijk je er niet op, dat is voor de meeste mensen (being: geen professionele coureurs) ook wel het maximum. Vergeet niet dat je aardig wat G's te verduren krijgt en concentratie erg belangrijk is op de Nordschleife. (een ongeluk zit in een heel klein hoekje, met al die blinde bochten en hoogteverschillen)

Spa is trouwens ook een hele mooie baan, daar heb je helemaal gelijk in. Maar de Nordschleife blijft natuurlijk wel een grotere uitdaging en biedt meer kansen (tegen gunstigere prijzen) om ook eens wat ronden te maken.
Nee, ik zie mezelf al wonen in Adenau, zodat ik elke dag een paar rondes Nurburgring kan pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Zonder jaarkaart is 20 rondes in een weekend er doorheen draaien ook best een prijzige aangelegenheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ha, dankje!

De 1 serie was van BMW zelf tijdens het testen.
Remde gewoon veel te laat (of niet goed) en ging onderstuurd de banden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Barracuda_82 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:57:
[...]

Ja, als het minder druk is (als je de baan bijna voor jezelf hebt) zal het vast geweldig rijden, maar dan moet je op onchristelijke tijdstippen gaan rijden. Voor mij was het laatst meer effe een dagje weg om er effe tussenuit te zijn. Leuk om een keer mee te maken, maar ik vind Spa toch leuker dan de Ring. Ik weet dat ik waarschijnlijk de enige ben op de wereld die de Ring niet het summum der circuits vind, maar goed, dat vind ik nou eenmaal.

edit: ik ben trouwens wel van plan om nog vaker te gaan hoor ;)
Zoals Sjaakmeister zegt, beetje fatsoenlijk plannen en dan kom je al een heel eind. Ik heb daar zelf niet altijd naar gekeken, maar heb toch ook op _hele_ drukke dagen (dat de rotonde helemaal vast staat en alles er omheen) toch best fatsoenlijke rondjes kunnen rijden. Je moet daar gewoon relaxed zijn en beetje geduld kunnen opbrengen om de drukte af te wachten, en wanneer je ziet dat het ff een momentje rustiger is dan sjoep de baan op gaan :P

Verder kan ik me goed voorstellen dat als dat je eerste rondje was dat je nu een vrij slechte ervaring hebt. Gewoon vaker gaan :) dan wordt dat vanzelf beter :P

En ja, Spa is ook een hele mooie baan, wil daar eigenlijk ook ooit nog wel es rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Als ik ga, kies ik een doordeweekse dag. ik heb er nu 12 laps gereden en ben nooit echt gehinderd iedereen zag me altijd netjes aankomen en gaf richting aan en gaf me de ruimte. ooit alleen een nederlander in een honda nsx die dacht dat ie king of the road was.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Dat bén je met een Honda ook 8)

B)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 04-10 20:38
Zaterdag ben ik wellicht aanwezig, iemand zin om mee te rijden?

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Zin, ja... tijd, nee :P

Oh shit... woepsie!
http://www.youtube.com/watch?v=E19Y46vnSD0

[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 20-08-2009 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:04

Impry

Rallymedia.nl

Sow, dat gaat echt hard! Zal toch wel een kilometertje of 150 per uur zijn denk?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hard genoeg ja :P Voor de hobbel niet hard genoeg geremd dan ga ben je na die hobbel mooi uit balans als je dan nog moet remmen en sturen tegelijk. Wel dikke mazzel dat ie verder niks raakt :+

Owja, ik ga zaterdag ook weer eens een dagje langs O+

[ Voor 13% gewijzigd door Sick Nick op 19-08-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De 1e hield ie mooi, daarna ging hij behoorlijk scheef. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik zou me kapot schamen en zeker niet m'n naam erbij zetten. Veel te agressief en onbesuisd rijgedrag, maarja als dit soort mensen met een paar miljoen meer of minder denken dat ze god zijn... Aja.

Vraag me af of dit tijdens toeristenfahrt was? Zo ja, erg linke soep. Als ie zo vlak voor m'n neus dwars had gegaan had ik toch zeker wel ff een stressi hiervan op de hoogte gebracht. En zonder goed te kijken gewoon meteen die baan weer oprijden... Dit soort volk moet gewoon wegblijven tijdens toeristenfahrt anders kan ik later als ik oud ben met mijn kleinkinderen er ook niet meer op rijden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ebia op 20-08-2009 00:10 ]

Verwijderd

Ja want mensen met een snelle auto zijn rijk :z

• ebia
Naja als ik even meneer Google blijkt ie een soort internet business mannetje te zijn. Die heeft dus geld teveel. Wat doen die? Kopen een Porsche, rijden van Zweden naar de Eifel, gaan in een weekend helemaal los: met dit als resultaat.

• _Drake_
Joopieboy schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:16:
De 1e hield ie mooi, daarna ging hij behoorlijk scheef. :P
heb jij zaterdag geen zin/tijd? :+

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:45

4x2

lộn xộn quá

Die porsche is volgens mij tijdens de scuderia hanseat oid, dus niet tijdens TF en niet druk.
Niet zo vreemd dat ie zn best doet om voluit te gaan.

edit:

Ja dus, scuderia

[ Voor 11% gewijzigd door 4x2 op 20-08-2009 02:22 ]

leeg

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

ebia schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:13:
Naja als ik even meneer Google blijkt ie een soort internet business mannetje te zijn. Die heeft dus geld teveel. Wat doen die? Kopen een Porsche, rijden van Zweden naar de Eifel, gaan in een weekend helemaal los: met dit als resultaat.
Boeie, is geen touristenfahrten. Hoe moet je sneller worden als je als doelstelling hebt absoluut nooit de macht over het stuur te verliezen? Snelst = op het randje van wat kan. En hoe moet je weten waar die grens ligt als je die niet opzoekt....

Als het touristenfahrten waren geweest dan was het belachelijk ja. Maar dat is het niet.

Ecodan warmtepomp

• Knightwolf
Oh dat was niet tijdens Touristenfahrten? Sorry dan hoort het filmpje hier niet thuis.

Maar wil wel zeggen @ ebia: je kan op dat filmpje helemaal niet zien of er overig verkeer is, iets dat de bestuurder wel kan zien. Dus om nou zomaar te stellen dat hij zonder te kijken de baan weer op gaat... beetje loze opmerking ;)

@ JT: zou niet weten wat er 'belachelijk' aan is als het wel tijdens TF was. Verreweg de meesten daar proberen zo hard mogelijk te gaan, daar zie ik in dat filmpje geen enkele uitzondering op. En leip weggedrag vind ik hem ook niet hebben. Hij rijdt geconcentreerd en nauwkeurig, maar maakte bij Pflanzgarten net een klein foutje. Pflanzgarten is mooi te powersliden, maar het ging fout toen hij met z'n achterwielen op het gras/grind terecht kwam en daardoor achterstevoren ging. Een foutje hoeft echt niet meteen onbesuisd te zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Knightwolf op 20-08-2009 06:06 ]

• la_fusion
  • Laatst online: 05-10 14:01
Moet ook wel eerlijk zeggen dat hij voor een vermeend 'rijk internet business mannetje' zijn wagen anders meerdere malen prima onder controle heeft. Hetzelfde geld voor het moment dat hij daadwerkelijk uitbreekt, ik heb zo'n flauw vermoeden dat hij wel vaker op deze manier rijdt en dus ook wel redelijke stuurmanskunsten heeft!

Verwijderd

@ Knightworlf

We zijn hier niet op het Nurburgring-forum ;)

• Knightwolf
Wel het Touristenfahrten-topic ;)

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ik zeg ook niet dat het onbesuisd is. Maar tijdens TF moet je ook rekening houden met een hele hoop andere rijders en moet je zeker niet zo op de grens rijden als wanneer het circuit dicht is voor training. Imho dan.

Ecodan warmtepomp

• _Drake_
Mee eens, het verschil in snelheid/niveau is bij TF te groot, iedereen moet zich daar op aanpassen.

Wil je domweg idioot kneiterhard rondbleren, dan zou ik naar een nurburgring trackday gaan (maar ik moet toegeven dat het ws wel veel te prijzig zal zijn dan).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:10:
Ja want mensen met een snelle auto zijn rijk :z
Daarom heb jij dus een alto? :+
_Drake_ schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:28:
[...]

heb jij zaterdag geen zin/tijd? :+
Deal! :P

Verwijderd

Filmpje was geen TF werd net gezegd.

• Knightwolf
Daarom idd, een niet-TF filmpje hoort niet in een wel-TF topic thuis. Niet echt iig :P Link staat er nog wel... LB verder :P

• ebia
JT schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 03:01:
[...]

Boeie, is geen touristenfahrten. Hoe moet je sneller worden als je als doelstelling hebt absoluut nooit de macht over het stuur te verliezen? Snelst = op het randje van wat kan. En hoe moet je weten waar die grens ligt als je die niet opzoekt....
Naja tijdens de HS begrijp ik het nog -enigszins-. Ware het niet dat daar gewoon een hoop rijkelui komen die willen leren rijden, op zich niks mis mee, maar met dit circuit met de kleine marges kan het heel anders aflopen. Als je er voor kiest je er professioneel bezig mee te houden en je geld ermee te verdienen is dat het risico van het vak zeg maar. Maar als je je daar als miljonairtje begeeft en je brandnew Porsche tegen de muur kwakt terwijl je daar de rest van je leven 'last' van blijft houden; is dat het wel waard? Tegenover wie wil je je zelf bewijzen denk ik dan. Maar goed, wie ben ik...
Knightwolf schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 06:00:
Oh dat was niet tijdens Touristenfahrten? Sorry dan hoort het filmpje hier niet thuis.

Maar wil wel zeggen @ ebia: je kan op dat filmpje helemaal niet zien of er overig verkeer is, iets dat de bestuurder wel kan zien. Dus om nou zomaar te stellen dat hij zonder te kijken de baan weer op gaat... beetje loze opmerking ;)

@ JT: zou niet weten wat er 'belachelijk' aan is als het wel tijdens TF was. Verreweg de meesten daar proberen zo hard mogelijk te gaan, daar zie ik in dat filmpje geen enkele uitzondering op. En leip weggedrag vind ik hem ook niet hebben. Hij rijdt geconcentreerd en nauwkeurig, maar maakte bij Pflanzgarten net een klein foutje. Pflanzgarten is mooi te powersliden, maar het ging fout toen hij met z'n achterwielen op het gras/grind terecht kwam en daardoor achterstevoren ging. Een foutje hoeft echt niet meteen onbesuisd te zijn.
Naja, nu het blijkt dat het tijdens een HS is maakt het iets minder uit. Maar je ziet dat ie kijkt naar z'n auto, je ziet ook trouwens tijdens die spin dat er geen verkeer aankomt. Maar je ziet ook duidelijk dat ie niet in z'n spiegels kijkt terwijl hij de baan -volledig van links naar rechts- weer opstuurt. Tijdens TF kan er zomaar iemand met behoorlijk vaart aankomen, wat dacht je van een motorrijder die hem na die bocht meteen weer opentrekt... Daarvoor had je tijdens TS echt eerst moeten kijken. Als mij dit was gebeurt zou ik sowieso ff stilstaan, tot 10 tellen, tot rust komen (want de adrenaline giert door je lijf) en dan pas als je weer het overzicht hebt -op alles- terug die baan op. Maarja, ik ben dan ook geen miljonair, heb maar 1 auto, hou van mijn leven en neem liever niet te veel onnodige risico's :P

Als dit tijdens TF was is het belachelijk dat je je auto dwars gooit, dat is gewoon tegen de verkeerswet en daar kun je ook gewoon een baanontzegging voor krijgen. Geconcentreerd is ie wel, maar nauwkeurig niet echt in mijn ogen. Omdat ie drift moet ie ook z'n stuur van boven pakken, op 0.12 te zien, dat is gevaarlijk. Remmen te hard aantikken bij 0.16, je hoort het piepen van de banden, nergens voor nodig en alleen nog grotere kans dat je auto dwars gaat. Ziet er allemaal spectaculair uit natuurlijk, maar je verliest er tijd door...

In mijn ogen ging het al fout bij Pflanzgarten doordat ie teveel de curbstone neemt (je hoort dat z'n wiel loskomt en skid op 0.36), hij stuitert wat, kan niet meer hard genoeg remmen voor de hobbel, dus gaat te hard de bocht in... wat daarna gebeurde is een beetje pech natuurlijk, maar de oorzaak lijkt me wel duidelijk...

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het is geen TF, simpel toch ?
Kun je ook niet oordelen hoe die daar zou rijden.

Daarnaast is 44 punten (andere filmpje van m) gewoon enorm goed, dus ik vermoed dat ie in de ogen van de mensen die er daar heel veel ervaring mee hebben wel 'enigszins' kan rijden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
4x2 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:58:
Het is geen TF, simpel toch ?
Kun je ook niet oordelen hoe die daar zou rijden.

Daarnaast is 44 punten (andere filmpje van m) gewoon enorm goed, dus ik vermoed dat ie in de ogen van de mensen die er daar heel veel ervaring mee hebben wel 'enigszins' kan rijden.
Neuh, wil hem ook niet veroordelen wat dan ook. Geef alleen aan dat als dit wel tijdens TF was geweest dit wel degelijk 'belachelijk' is als reactie op KW.
.
44 is helemaal niet zo spannend. Ik heb even zij hele run bekeken, maar ook die vond ik niet echt geweldig. Bij de eerste bocht ging meneer al glijdend er door :S Weinig ideale lijn, veel corrigeer werk, ik ervaar weinig rust in de cabine. Een GT3 heb je niet zomaar ff onder de knie, dat speelt zeker mee. Maar koop dan ook niet zo'n ding, of zet gewoon de traction control aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ ebia: Even iets anders ..... Een motorrijder trekt 'm niet ná de bocht vol open maar al bij het ingaan daarvan (als het goed is) }) Alleen ligt de "apex" voor een motorfiets vaak nét iets anders dan voor een auto..... én heb je er dus "last" van met een auto als je gelijktijdig aankomt bij een bocht.

Voor de rest .... Tijdens TF moet je overal rekening mee houden, ook met vrachtwagens die puin aan het laden zijn.

edit:
WiKi artikeltje ... maar beschrijft 't eigenlijk wel redelijk

En:

Zet dat maar eens op tijdens een rondje..... :+

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 21-08-2009 05:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:12

Entity

9000rpm

Zijn er nog mensen van hier op de Ring komend weekend? Ik ben zelf komende zondag rond de Ring te vinden met de 205 (niet op de baan, daar waag ik me nog niet aan), samen met wat 106 Rallyes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zaterdag zit ik en Drake en nog een paar luitjes op de ring. :)
Hopelijk spotten we elkaar haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ebia schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:35:
[...]
Neuh, wil hem ook niet veroordelen wat dan ook. Geef alleen aan dat als dit wel tijdens TF was geweest dit wel degelijk 'belachelijk' is als reactie op KW.
Maar het is niet tijdens de TF en dat zegt ie (die zweed) er ook bij, dus is dat een volledig overbodige opmerking.
44 is helemaal niet zo spannend. Ik heb even zij hele run bekeken, maar ook die vond ik niet echt geweldig. Bij de eerste bocht ging meneer al glijdend er door :S Weinig ideale lijn, veel corrigeer werk, ik ervaar weinig rust in de cabine. Een GT3 heb je niet zomaar ff onder de knie, dat speelt zeker mee. Maar koop dan ook niet zo'n ding, of zet gewoon de traction control aan :P
44 heeft ie toen mee gewonnen en dr word over iets van 22-23 bochten gekeken, dus gemiddeld 2 punten per bocht.
Lijkt me best netjes over een rondje van 23-24km oid, om het voorzichtig te zeggen.

Of rijd jij dr toevallig nog veel harder overheen met 100en ronden ervaring ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

http://www.youtube.com/watch?v=n8Hn80kRku4

Deze gozer doet 72 punten, weet niet precies hoe de punten bij de scuderia hanseat geregeld zijn maar 72 klinkt flink hoger dan de 44 van die gt3 rijder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 aug op zondag, dan ben ik er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Sick Nick schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:08:
http://www.youtube.com/watch?v=n8Hn80kRku4

Deze gozer doet 72 punten, weet niet precies hoe de punten bij de scuderia hanseat geregeld zijn maar 72 klinkt flink hoger dan de 44 van die gt3 rijder :P
Nee, hoe lager hoe beter. Het absolute minimum (dus hoogste score) punten wat je kunt halen is volgens mij 23 ofzo. Die 72 punten run vind ik persoonlijk erg netjes gereden qua lijnen, maar had soms wel wat sneller op het gas kunnen gaan, dat zal hem wel tijd hebben gekost denk ik (alhoewel dat niet het belangrijkste is bij de hanseat. Maar al met al defensiever en die gast zal dan ook wel z'n auto zonder schade naar huis kunnen rijden ipv die knakker in z'n Porsche.

@wimmel: lol dat muziekje... en wat je zegt over de motorrijders heb je gelijk in; fahren macht spaß... gti clubjes die ff willen 'rocken' op de ring is garantie op ongelukken. Ik ben zelf wel eens getuige geweest van een dodelijk ongeluk aldaar, dan besef je weer eens dat je het allemaal doet voor de fun en niet voor iets anders, daar gaat het hele TF toch om?

[ Voor 27% gewijzigd door ebia op 21-08-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
ebia schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:45:
[...]

Als dit tijdens TF was is het belachelijk dat je je auto dwars gooit, dat is gewoon tegen de verkeerswet en daar kun je ook gewoon een baanontzegging voor krijgen. Geconcentreerd is ie wel, maar nauwkeurig niet echt in mijn ogen. Omdat ie drift moet ie ook z'n stuur van boven pakken, op 0.12 te zien, dat is gevaarlijk. Remmen te hard aantikken bij 0.16, je hoort het piepen van de banden, nergens voor nodig en alleen nog grotere kans dat je auto dwars gaat. Ziet er allemaal spectaculair uit natuurlijk, maar je verliest er tijd door...
Oh? Sinds wanneer met je op een circuit niet licht uitbreken door gewoon te doen wat je op een circuit mag doen? En wat doet Sabine tijdens bijna al haar Taxi-ritjes? Juist ja, nog erger, expres driften en liefst zo dwars mogelijk... tijdens TF dus.

Ik zie hem niks doen dat tijdens TF niet mag of gevaarlijker is dan tijdens iets anders dan TF.
ebia schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:35:
[...]

Mag je vinden, maar is dus niet :)
.
Je zeurt en je klinkt jaloers dat je het zelf niet zo goed kan, dat wordt voor mij hoe langer hoe duidelijker :) nofi.

Ik ben overigens helemaal met je eens dat hij na z'n spin wel erg snel weer doorrijdt, zonder te weten of z'n ophanging niet beschadigd is (zijdelings over de kerbs klappen). Maar het zal er wel mee te maken hebben dat het niet tijdens TF was datie dat doet vermoed ik.
ebia schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:32:
[...]

en wat je zegt over de motorrijders heb je gelijk in; fahren macht spaß... gti clubjes die ff willen 'rocken' op de ring is garantie op ongelukken. Ik ben zelf wel eens getuige geweest van een dodelijk ongeluk aldaar, dan besef je weer eens dat je het allemaal doet voor de fun en niet voor iets anders, daar gaat het hele TF toch om?
Ja, helemaal mee eens :) Ik ben liever ook wat voorzichtig en doe het voor de fun en niet voor een snelle tijd. Snelle tijd is wel leuk natuurlijk, maar eigenlijk totaal niet boeiend.

[ Voor 13% gewijzigd door Knightwolf op 21-08-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Knightwolf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:14:
[...]

Oh? Sinds wanneer met je op een circuit niet licht uitbreken door gewoon te doen wat je op een circuit mag doen? En wat doet Sabine tijdens bijna al haar Taxi-ritjes? Juist ja, nog erger, expres driften en liefst zo dwars mogelijk... tijdens TF dus.

Ik zie hem niks doen dat tijdens TF niet mag of gevaarlijker is dan tijdens iets anders dan TF.
Zijn drifts kwamen voort uit wat onbesuisd gedrag. Te hard inremmen, dan ga je dwars. Kan een keer per ongeluk gebeuren tijdens TF, maar als je telkens kantje boord rijdt is de kans groter. Heb je je bolide niet onder controle kan dat ernstige gevolgen hebben, dat is waar ik me -vaak- zorgen over maak bij dit soort coureurs, vooral die uit Engeland.

Die ringtaxi vind ik ook schandalig rijden trouwens, maar blijkbaar hebben die een license to kill ofzo. Bumperkleven, dicht op motoren rijden, dwars gaan idd. Hoort er allemaal bij als je voor dat ritje 250 euro neerlegt blijkbaar. Het is wachten op het eerste grote ongeval waarbij inzittenden (ernstig) gewond raken, dan is het over met de pret in die BMW's.
[...]

Je zeurt en je klinkt jaloers dat je het zelf niet zo goed kan, dat wordt voor mij hoe langer hoe duidelijker :) nofi.

Ik ben overigens helemaal met je eens dat hij na z'n spin wel erg snel weer doorrijdt, zonder te weten of z'n ophanging niet beschadigd is (zijdelings over de kerbs klappen). Maar het zal er wel mee te maken hebben dat het niet tijdens TF was datie dat doet vermoed ik.
Oh jaloers ben ik wel een beetje hoor. Wil ook wel zo'n auto en het geld om met een hanseat mee te doen :)
Wil verder niet bluffen dat ik die 44 zal halen, zal eerder 100 zijn, maar dat gaat het niet om. Ik zie wat ik zie en geef daarop mijn commentaar. Ideale lijnen leer je op een bepaald moment wel, uieindelijk is het de bedoeling natuurlijk dat je die track zo snel mogelijk overvliegt. En daar zit mijn natuurlijke rem, voor mij hoeft dat niet zo nodig.

Ik zie gewoon waar het fout gaat, dat heeft niet alles te maken met stuurmanskunsten natuurlijk, maar ook een stukje overmoedig gedrag in ons allen. Meneer rijdt kantje boord, dan zul je zo snel moeten corrigeren in geval dat je een fout maakt, je moet het maar leuk vinden. TF is voor mij genieten, maar anderen maken er vaak een zaak van op leven en dood van (soms letterlijk :()... Dat vind ik zo verrekte jammer van dat hele circuit.
[...]

Ja, helemaal mee eens :) Ik ben liever ook wat voorzichtig en doe het voor de fun en niet voor een snelle tijd. Snelle tijd is wel leuk natuurlijk, maar eigenlijk totaal niet boeiend.
En gelukkig maar, daarmee blijf je het langste heel om het zomaar te zeggen :) Totdat er één powerslidend jouw meeneemt de vangrail in :P Of die oude barrels olie lekkend en motorrijder onderuit krijgen... brrr

Snel maar weer eens gaan :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag met het hok van Drake op pad geweest, mee gereden over de ring. Echt super mooie baan, die ax rijd echt kneiter hard en is gewoon een super leuke wagen.
Maar ik kreeg het geregeld om met een GT3 mee te mogen over de ring, HOLY FACK. :D

Hele dag staan kwijlen op de meest mooie wagens, ik sta nog te stuiteren. :+

Ring virus heeft toegeslagen hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Van de week maar weer eens een keer gaan kijken of de fiets nog een beetje zin heeft om de ring te gaan bekijken :)

Ik heb nú vakantie en het merendeel van Europa al niet meer, gelukkig. Laatste keer was eind April en toen troffen we het tot 3 keer toe dat er nét voor we de tol gingen betalen er één of andere engelsman vond dat dat plaatwerk aan de zijkant van de baan in dezelfde kleur moest komen staan als z'n auto.....

Gevolg was dus 3 rondes met véél verkeer..... en auto's + fietsen samen is gewoon opletten voor "x" personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/vcwdv5.jpg

Het was mooi weer vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nette foto! Waar blijft de rest? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Joopieboy schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:11:
Vandaag met het hok van Drake op pad geweest, mee gereden over de ring. Echt super mooie baan, die ax rijd echt kneiter hard en is gewoon een super leuke wagen.
Maar ik kreeg het geregeld om met een GT3 mee te mogen over de ring, HOLY FACK. :D

Hele dag staan kwijlen op de meest mooie wagens, ik sta nog te stuiteren. :+

Ring virus heeft toegeslagen hier. :P
Hehe, was een erg mooie dag :). 4 rondjes gereden en dat ging onzettend lekker :9 .

Alvast 1 foto gevonden met jordi erop:
Afbeeldingslocatie: http://galerie.jk-emotions.com/albums/2009/touri/2208/TouriJens1/IMG_3871.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2h3n2hl.jpg

Deze meneer was niet zo vrolijk in bergwerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Sick Nick schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 23:50:
[afbeelding]

Deze meneer was niet zo vrolijk in bergwerk :+
Ik zeg 7 kleuren stront :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Wat zou jij doen in een Renault over de ring?

:+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
JT schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 01:38:

FF die Ncap sterren uitproberen :P

Heb er eens over gedacht de Clio van m'n vriendin er eens overheen te sturen, maar toen werd ik wakker uit een nare droom ;)

Over een paar weken komt mijn Yaris binnen, die zal later ook wel even een vuurdoop krijgen. Waarschijnlijk de langzaamste rondetijd ooit, het is namelijk een 1 liter :P Maarja, traditie hè; al mijn voorgaande auto's hebben ooit de ring gezien, deze ook!

[ Voor 28% gewijzigd door ebia op 23-08-2009 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kit je wel al 't "tupperware" spul vast dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
wimmel_1 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 03:27:
Kit je wel al 't "tupperware" spul vast dan ?
Ja ik hoop dat ie niet uit elkaar trilt bij de Karrousel, we zullen zien of er een garantieclaim nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Joopieboy volgend weekend weer gaat kan die met de NCN'ers mee aldaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

JT schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 01:38:

Ze hebben niet voor niets zoveel sterren in de NCAP. :+
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:14:
Als Joopieboy volgend weekend weer gaat kan die met de NCN'ers mee aldaar ;)
Als iemand mij uitnodigt wil ik er wel bij zijn ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
Ik heb de kans om volgend weekend ook richting de Ring te gaan. Ik kan daar dichtbij in de buurt overnachten, in Lutzerath, dat is niet zo heel ver rijden.
Mijn idee was om dan gewoon mooi elke dag naar de Ring te gaan. Ik weet dat je dus ook gewoon langs de baan kunt kijken, maar is dat wel gratis? Hoe kom je daar precies op?
Op de Ring zelf ben ik ooit geweest, 2 jaar geleden, en een ronde gereden, was wel met een andere auto nog.
Maar als er nog wat meer Tweakers gaan, is het leuk om misschien wat af te spreken?

Wellicht dat onderstaande machine zich ook eens aan de Ring gaat wagen:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/xantia/090307/3.jpg
Technisch in orde, 150 turbo-pk's, dat gaat wel natuurlijk. Ziet er misschien wat ouwbollig uit, maar wegligging staan veel mensen nog van te kijken!

Ben nog niet zeker, want het is niet goedkoop. Voor overnachting dat weekend ben ik zeker € 200 kwijt, en met een vrij hoog verbruik ben ik zeker meer dan € 200 aan benzine kwijt!

[ Voor 35% gewijzigd door eX0duS op 23-08-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb met de clio een halve tank weg gereden in 140 kilometer en dat is inclusief 40 km normaal rijden :P Op de ring doet ie 1 op 4, ik gok dat jij ook wel rond dat soort waardes uit gaat komen.

Overigens is de ring volgend weekend op zaterdag alleen 'savonds open, zondag wel de hele dag. En als je wilt overnachten kan dacht een een _heel_ stuk goedkoper dan 200 euro, gewoon een beetje fatsoenlijk pension uitzoeken. Dan ben je voor hooguit 30 euro per nacht klaar.

Ik was gister 150 euro kwijt ongeveer, 75 euro aan brandstof (+/- 750 km) en 75 euro voor 4 rondjes. Slijtage van de banden/remmen zit daar nog niet bij :+

Ow en over het kijken, je kan overal gratis kijken. Zijn genoeg plaatsen waar je makkelijk kunt komen, sommige moet je een stukje voor lopen. http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/kijkplaatsen.htm voor een mooi overzichtje en routebeschrijving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
Daar is het geloof ik iets van € 40 per nacht, en dan gaat er nog wat korting af geloof ik, dus dat valt op zich wel mee...

Eigenlijk is het een motortourtoch, maar aangezien ik geen motor rijbewijs heb, kan ik ook gewoon met de auto mee. Het is dus een mooie route, maar wel een wat langere route, en niet rechtstreeks, dus dan kost het sowieso al wat meer benzine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
eX0duS schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:49:
Mijn idee was om dan gewoon mooi elke dag naar de Ring te gaan. Ik weet dat je dus ook gewoon langs de baan kunt kijken, maar is dat wel gratis? Hoe kom je daar precies op?
Ja gratis altijd. Zoals dat ene linkje verteld kun je soms wel en soms niet met de auto door slagbomen, wat de tijd dat het kost om op bepaalde plekken te komen aanzienlijk vermindert (let wel, in principe is het verboden om met je auto door slagbomen te rijden, ook al staan die open).

Mijn favoriete plek is Hocheichen. Daar kun je lekker op de helling zitten in het gras, zonnetje erbij en het is niet ver rijden van 'de parkeerplaats', zelfs als het er druk is dan val je nog niet over elkaar heen, dat is bij Breidscheid wel eens anders.

http://maps.google.nl/map...=0.00986,0.01929&t=h&z=16
Ben nog niet zeker, want het is niet goedkoop. Voor overnachting dat weekend ben ik zeker € 200 kwijt, en met een vrij hoog verbruik ben ik zeker meer dan € 200 aan benzine kwijt!
Je kunt ook niet overnachten, dat is meestal wat ik doe. Vroeg vertrekken aus Holland, dan ben ik er met zo'n 3 uurtjes rustig rijden. De trip er naartoe is al hartstikke mooi, zodra je de 257 opkomt vanaf de 61 rijd je een andere wereld in :P Zoveel fraaie bolides e.d. Na de tunnels, iets na Kreuzberg, is er ook een camping met een rodelbaan. Veel kiezen voor een overnachting aldaar, maar zelf stop ik alleen om ff te rodelen.

Op naar Adenau voor een tasse kaffee en op naar de baan. Daarna een paar rondjes doen (zeker met een straatauto zou ik niet de hele dag willen rondsjeezen op de ring, daar zijn de remmen echt niet op berekend). Daarna ff koekeloeren langs de baan of op de parkeerplaats, wellicht schnitzeltje eten ergens en als afsluiting nog een paar rondes. Je kunt daarna de snelste weg naar huis nemen of door het fraaie Eifelse landschap bijvoorbeeld richting Aken terug naar NL rijden (ook een zeer fraaie route).

Dat dagje plezier kost je dan een volle tank benzine (vanaf Utrecht), een paar knaken voor het eten en natuurlijk de kaartjes voor de tolweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
ebia schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:11:
[...]

TF is voor mij genieten, maar anderen maken er vaak een zaak van op leven en dood van (soms letterlijk :()... Dat vind ik zo verrekte jammer van dat hele circuit.
Dat ligt niet aan het circuit maar aan de mensen... Dat vindt je dus zo verrrekte jammer van die mensen.
En gelukkig maar, daarmee blijf je het langste heel om het zomaar te zeggen :)
Sja, toch heb ik het zelf ook al es meegemaakt hoor. Je leert er wel van toch weer wat voorzichtiger te zijn :)
Ik maak er voor mezelf altijd een sport van uit m'n hoofd te raden waar een foto exact genomen is, zo goed ken ik de baan van buiten :P

En laat me raden, dit is Bergwerk tegen de rijrichting in gezien? Ben helemaal niet goed met tegen de rijrichting in namelijk, dus tis een eerste wilde gok :P
Sick Nick schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:01:
Ik heb met de clio een halve tank weg gereden in 140 kilometer en dat is inclusief 40 km normaal rijden :P Op de ring doet ie 1 op 4, ik gok dat jij ook wel rond dat soort waardes uit gaat komen.
Jezus wat een zuipschuit heb je :o zelfs m'n Vectra met 2.5 V6 doet maar zo'n 1:5 a 1:6 op de Ring. 1:4 ga ik echt niet halen hoor.
Ow en over het kijken, je kan overal gratis kijken. Zijn genoeg plaatsen waar je makkelijk kunt komen, sommige moet je een stukje voor lopen. http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/kijkplaatsen.htm voor een mooi overzichtje en routebeschrijving :)
Thanx voor het linkje :)
Ik vind het wel erg jammer dat er bijna alleen maar ingezoomde auto's op staan en geen foto van het totaal overzicht van de omgeving. Die ingezoomde foto's van die auto's kunnen overal gemaakt zijn, en dan weet je nog steeds niet hoe de rest eruit ziet, hoe de weg loopt, waar je zicht op hebt vanaf de zijkant.
ebia schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:23:
[...]

Je kunt ook niet overnachten, dat is meestal wat ik doe. Vroeg vertrekken aus Holland, dan ben ik er met zo'n 3 uurtjes rustig rijden. De trip er naartoe is al hartstikke mooi, zodra je de 257 opkomt vanaf de 61 rijd je een andere wereld in :P Zoveel fraaie bolides e.d. Na de tunnels, iets na Kreuzberg, is er ook een camping met een rodelbaan. Veel kiezen voor een overnachting aldaar, maar zelf stop ik alleen om ff te rodelen.
Daar rodelen? :D dat wist ik nog helemaal niet. Thx voor de tip :)

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 23-08-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Knightwolf schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:45:
[...]

Dat ligt niet aan het circuit maar aan de mensen... Dat vindt je dus zo verrrekte jammer van die mensen.
Ja de mensen op het circuit. Maar jammer genoeg trekt dit 'circuit' mensen aan die gewoon op trackdays zouden moeten rijden en niet tijdens TF denk ik soms. Aja.
[...]

Daar rodelen? :D dat wist ik nog helemaal niet. Thx voor de tip :)
http://www.sommerrodelbahn-altenahr.de/ dat moet um zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Is idd bergwerk, die rodelbaan is trouwens vrij duidelijk aangegeven op de b257 als je aan komt rijden. Dus dat je die nog nooit hebt gezien snap ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Haha, sja... let liever op de weg en ben dan met m'n gedachten bij de Ring en ben ik lekker met sturen bezig :P Misschien dat ik het wel ooit op borden heb gezien maar dan is het niet doorgedrongen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 24-08-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrolijkheid op de ring, Drake met een vriend over de ring:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/228_2834.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/228_2494.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/228_2495.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Joopieboy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:00:
Vrolijkheid op de ring, Drake met een vriend over de ring:
[afbeelding]
Leipe shit :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd

Wie gaan er 30 augustus? Was niet van plan om bewust te meeten maar altijd leuk om te weten:

- PNut

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:15:
Wie gaan er 30 augustus? Was niet van plan om bewust te meeten maar altijd leuk om te weten:
  • PNut
  • c0ne (iig. kijken, en mits doenbaar rijden)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, we zijn weer thuis.
4 probleemloze rondjes kunnen rijden, ging enorm lekker. Veel in kunnen halen. Van baansluitingen heb ik geen last gehad.

Echter heeft de Ring wel z'n tol geeist voor een motorrijder. 's Middags 2 uur lange baansluiting gehad, motorrijder onderuit gegaan. Kwam een collega tegen die er toen langsreed en vertelde dat de betreffende motorrijder in een enorme plas bloed lag en dat hij het er zelfs uit zag komen...

Tegen het einde van de baansluiting hoorden we via via dat de betreffende persoon overleden is aan z'n verwondingen.

Hierna gingen de slagbomen open en heb ik mn 4de en laatste rond gereden van die dag... hoe cru.
Heb idd een flinke rode plek gezien bij het desbetreffende punt.

Deze week een wat uitgebreider verslag + foto's hoop ik. Ben kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-10 17:28

steveman

Comfortabel ten onder

Damn... Ik was er gisteren nog even, weet je wat voor motor toevallig?

Ik heb hier even staan kijken tot 11u ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/IMG193_th.jpg

Er kwam me toch een Nederlandse Volvo stationwagen aan op een gegeven moment... ik dacht echt dat ie de grindbak in zou vliegen, maar hij hield 't nog :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorrijder is overleden in Kallenhard. Stuk of 4/5 bochten na Adenauer Forst.

Mijn verslagje:

's Ochtends om 06.00 opgestaan, aangekleed, gedoucht, ontbeten etc.
Rond 06.45 stonden Patrick (Reality) en zn broertje voor de deur. Michael kwam aangefietst en rond 07.00 waren Lennaert (Madness) en een maat er ook.
Vertrokken richting Duitsland en onderweg nog een collega van Michael opgepikt die aansloot.

Met 4 auto's achter elkaar doorgereden en bij Venlo even een pauze ingelast van een kwartiertje oid. Onze weg vervolgd naar de Ring waar we rond 10.30 waren. Geen gekke dingen gehad onderweg en in de P11 nog de 230 km/h aangetikt.

Eenmaal ter plaatste een rondje op het parkeerterrein gelopen. Enkelen waren er nog nooit geweest en keken dus hun ogen uit, anderen waren er nog maar 1 keer geweest. Zelf gelijk een 4 ronden kaart gescoord en niet lang daarna met Michael het eerste rondje afgelegd. Eerst nog wat troubleshooting gedaan bij de Sunny van Mark. Toen de baan op gegaan. De eerste paar bochten nog beetje onwennig maar dat was snel verdwenen. Remmen hielden zich ok. Het nieuwe blok is fijn rijden, soms mis je nog wel in het middenbereik wat vermogen maar niks leukers dan hoogtoerig een bocht uit te trekken. Je kunt daardoor ook de auto beter de bocht doorkomen.
Bij sommige bochten heel ietsjes de rem aantikken tijdens het insturen zorgte ervoor dat de achterkant ietsje zette waardoor je heel lekker kon sturen. Bochtencombo's gingen heerlijk en de Falkens deden het heerlijk. De verse stabi-stangetjes merkte je ook qua stabiliteit.

Na het eerste rondje wat gegeten en gedronken en niet lang daarna weer een rondje gedaan met ik dacht het broertje van Patrick. Die begon het eerste stukje te filmen maar besloot hiermee op te houden omdat het zn eerste Ring-rondje was en hij dat niet door een schermpje wilde beleven. Hij vond het in ieder geval helemaal te gek.

Het was best druk rond de baan maar er waren niet veel baansluitingen waardoor alles mooi doorstroomde. Niet veel last van verkeer gehad op de baan, echt heerlijk. Superleuke lijnen kunnen rijden daardoor.

Tussendoor steeds weer even naar kijkplekken gereden etc. Nog een Mini Cooper de vangrail in zien duiken.

Rondje 3 ging Patrick zelf mee die ook zichtbaar genoot. Ook hier ging alles weer perfect. Helaas ging toen de baan dicht ivm een zwaar ongeval. Motorrijder gecrasht en overleden. Een collega die ik tegenkwam was er langs gereden en had het bloed uit de betreffende man zien stromen. Niet fijn.
Na 2 uur ging de baan open en reden we ons laatste rondje...

Dit keer met de maat van Patrick. We stonden heel strategisch geparkeerd dus konden bijna als een van de eerste de baan op.

Daarna wezen avondeten en voor de zekerheid nog een 1 ronden kaart gekocht in de hoop dat we na het eten nog 1 rondje konden doen. Helaas waren we net te laat. Die rijden we dus de volgende keer wel weer op :)

Al met al voor mij en de auto een enorm geslaagde dag. Veel auto's en motoren in kunnen halen wat erg leuk is. Ook snelle wagens voorbij kunnen gaan puur op baankennis. Een Ferrari 360 spider voorblijven terwijl ik buitenom ging in Karoussel is toch wel leuk. Op het rechte stuk ging hij voorbij maar ik bleef hem strak volgen. De baan leer ik merkbaar beter kennen.

Terugweg naar huis verliep rustig en om 00:00 ging ik richting bed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Klinkt als een goede dag ;), hoeveel rondjes heb je er nu ongeveer opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren 4. In totaal zit ik denk ik wel tussen de 30 en 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar pics

Afbeeldingslocatie: http://www.nordschleife-24.de/bilder/touristenfahrten/touristenfahrten-30-08-2009/DSC06523_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nordschleife-24.de/bilder/touristenfahrten/touristenfahrten-30-08-2009/DSC05702_1.jpg
Linkerachterwiel wordt iets licht hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie foto de laatste idd, wieltje komt omhoog haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Ringen%202009/IMG_5803.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Ringen%202009/IMG_5807.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Blijft een strakke bak om te zien :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-10 17:28

steveman

Comfortabel ten onder

http://www.nordschleife-2...-2009/DSC05106_detail.htm

Aha, dit is de Volvo waar ik 't over had :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grappig eergister op de snelweg zag ik een auto met een ring sticker erop dus ik leg mrsT uit wat dat voor sticker is, nog geen 5 minuten later zegt ze: hey die auto is daar ook al geweest, en nog een paar keer gebeurt dat.
De laatste was zelfs een VW camper busje...

Ik kom die stickers hier zelden tegen maar eergister zag ik er ineens een stuk of 5 8)7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Er zijn ook mensen die die sticker op plakken ook al zijn ze niet de baan op geweest, gewoon omdat ze het mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik ben zondag ook nog geweest, DaMasterPnut ook nog de baan af zien komen rijden. Zelf niet gereden want toen ik eindelijk klaar was met kijken ging de baan lang dicht (door die motorrijder dus) en toen ben ik weer richting huis gereden.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer ff zwaaien dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

!null schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:58:
Er zijn ook mensen die die sticker op plakken ook al zijn ze niet de baan op geweest, gewoon omdat ze het mooi vinden.
tja best wel sneu eigenlijk IMHO..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste