iRacing - The next generation of simracing is here! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 35 Laatste
Acties:
  • 95.218 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:54
kak :P

Ik wil ook graag circuit Zolder, maar eerst maar eens de standaard weg circuits leren kennen.

[ Voor 88% gewijzigd door Schuey op 24-04-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Schuey schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:06:
kak :P

Ik wil ook graag circuit Zolder, maar eerst maar eens de standaard weg circuits leren kennen.
Zolder is nog niet eens uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heb ik mooi tijd genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Gister voor het eerst een Star Mazda race op Spa uitgereden. Het was m'n 7de poging. :o

Tweede geworden in de 2e split, gestart vanuit de pits. iRating en SR zijn ondertussen naar de knoppen. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wat is de snelste manier om omhoog te komen in je score?
Races winnen zit er nog niet echt in, maar netjes uitrijden is dat voldoende om een beetje te klimmen?

edit:
omfg!
1 keer aangetikt, 4x collision, 1 persoon remde 5 meter eerder dan ik, schrikken/blokkeren en 4x collision :X
Wel 3e geworden, beste resultaat tot nu toe :D Kreeg zelfs een complimentje van degene waarmee ik om de 3e plek vocht 8)

Nu alsnog maar 2.86 door die collisions..

Als Zolder uitkomt koop ik hem gelijk, heerlijk circuit :D Heb daar mijn eerste echte rondjes op een circuit gemaakt in een fijne BMW (met instructeur), vette baan! :)

edit:
godverdomme, kreeg amper ruimte bij de start, botsingen :( :( :( Daar gaat mijn score weer :X
Dan maar even time trial proberen.

edit;
1:45.171 op de Mazda baan :) Dat schiet wel op qua puntjes, 0.05 erbij :)

[ Voor 78% gewijzigd door Schuey op 25-04-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als je puur je SR wilt opbouwen, start je vanuit de pits. Gewoon wachten tot de GRID teller op 0 staat, die button wordt dan "missed start". Klik erop en je staat in de pits. Wacht nog eens 30 seconden extra en ga dan van start en rijdt rustig je rondjes. Ik geloof dat een time trial maar de helft SR punten oplevert in vergelijking met een race.

En een stevig car contact is altijd 4x, al kreeg ik die gister ook toen ik mn voorganger heel zachtjes een tikje gaf op Spa...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ah ok dan doe ik dat gewoon lekker :) Time trial is wel leuk om toch een beetje puntjes te sprokkelen en je tijd te verbeteren.

Vraagje, bij een off track, gaan er dan ook punten weer af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11
Ja dat zijn allemaal incidents, ook als je spint en een lost control krijgt.
Zo gauw die groene tekst in beeld komt heb je een incident. die kunnen varieren van 0x, 1x 2x en 4x, wat dus staat voor hoe zwaar ze tellen.

Voorzicht rijden en dus zo min mogelijk van die incidents krijgen brengt je safety rating omhoog zodat je in hogere klasses kunt rijden.
Vanaf Rookie 3.0 kan je ook in de Specracer Ford en de Pontiac Solstice rijden.

Echter is het ook wel handig als je iRating ook wat klimt (dit is dus puur prestatie afhankelijk, hoe hoger je finished hoe meer je iRating toeneemt).
Want als je iRating hoger is kom je ook in de hogere splits terecht. Over het algemeen zijn dit ook de wat meer vaardige coureurs die constanter rijden, minder ongelukken veroorzaken etc.

Met de tip om vanuit de pits te starten ontloop je natuurlijk wel de chaos in de eerste bocht, maar uiteindelijk kom je dan verderop in de race alsnog wel de brokken piloten tegen natuurlijk.

Als je goed kwalificeert en redelijk vooraan start heb je ook niet zo snel problemen, alhoewel je het in de rookie classes natuurlijk nooit helemaal kunt ontlopen.

Maar het belangrijkste is gewoon met deze sim om goed te anticiperen op je omgeving en eerst te werken aan je constantheid en vervolgens pas langzaam maar zeker je snelheid te verbeteren.
In andere sims heb ik vaak de neiging om vanaf het begin meteen vol te pushen en op die manier de limiet te verkennen, maar met de SR en IR wordt dat in iRacing gewoon hard afgestraft.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Met het starten uit de pits + nog eens 30 seconden wachten kom je denk ik niet zoveel mensen tegen. Dit was meer een tip om snel uit de rookie class te komen. Daarna zou ik het niet meer zo snel doen, behalve dan als je net als ik veel SR kwijtraakt door slechte races.

En je iRating kan je als rookie nog niet zien, maar vaak ik de top 5 finishen zorgt er vanzelf voor dat je bij de snelle jongens terecht komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Wil je alleen je SR omhoog krijgen is het een kwestie van lekker je rondjes rijden en geen incident punten krijgen.
Wil je dat de iRating omhoog gaat moet je ervoor zorgen dat je zo hoog mogelijk finished over het algemeen kan je deze regel wel toepassen.
Aantal auto's op de baan, daar de helft van en dan moet je bij de bovenste helft finishen.

Dus 14 auto's rijden mee dan moet je in de top 7 finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ga gewoon lekker rustig een race rijden ja, ik merk wel dat ik teveel wil pushen. Net gewoon in de qualificatie eraf gespint omdat ik te hard wilde gaan..

Het is af en toe 2 stappen vooruit, en 1 achteruit :P

edit:
maar wel weer puntjes gekregen omdat ik redelijk vooraan sta nu :)

edit2:
Bijna rookie 3.00 :)

edit3:
SODEKNETTERS
Dat gaat hard :D
Net van 2.97 naar 3.52 in 1 race :D _/-\o_
Kwalificeerd 3e, 4e geëindigd door gewoon mijn eigen race te rijden :)

edit4:
Gare bak die Pontiac zeg... overstuurt al als je er naar kijkt :P

[ Voor 62% gewijzigd door Schuey op 25-04-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als je over een heel punt gaat, krijg je altijd 0.40 erbij. Stel dat je onder een heel punt komt door veel sr verlies, dan gaan die 0.40 er weer af, zodat je weer op 2.60 oid zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
New build!

Wednesday, 27-APR-2011 GMT

EST(-4) GMT AEST(+10)
0500 0900 1900 No New Hosted Sessions
0900 1300 2300 Service Down
1300 1700 0300 Service Up

All times are subject to change.

EDIT - Moved from Tuesday to Wednesday
When the build goes out on Wednesday there will be a fun series with the Skippy at Okayama short and full. There will also be a fun series with the DP and Vette at Sebring night. The new nationwide car is probably not going to make it out this week, likely next week.

Starting tonight we will have:
COT at Dega fun series
FW31 at Zandvoort fun series
Truck and Nationwide at Charlotte fun series
Street stock official series
MX5 official series

Steve

[ Voor 87% gewijzigd door FabiandJ op 26-04-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01

Hoogie2004

Whohooooo

Word tijd dat ik eens gedisciplineerd naar de 4.0 rating ga in de C-class (die promotie krijg ik volgende week), dan kan ik de Indycar gaan rijden *O*

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dan moet je nog even hoor, na je promotie zit je natuurlijk nog maar op 2.57 ofzo in C.
Ga je niet rijden met de Star Mazda dan? Dat is ook een gave formule bak met flinke deelnemersvelden.
En het is iets handelbaarder dan de Indycar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:04:
Dan moet je nog even hoor, na je promotie zit je natuurlijk nog maar op 2.57 ofzo in C.
Ga je niet rijden met de Star Mazda dan? Dat is ook een gave formule bak met flinke deelnemersvelden.
En het is iets handelbaarder dan de Indycar.
Jawel. Ik wilde dat doen in de Star Mazda. Maar heb de Indycar al gekocht, en Barber motorsport park met dat ding is zooooooo gaaf :D

Ben overigens benieuwd wat het nieuwe tire-model gaat betekenen voor mij. (al zullen de auto's die ik rij pas in augustus? aan de beurt zijn).

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-04-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja ik ben inmiddels al A dus kan alle road content behalve het WC rijden, maar ik moet ook nog uitvogelen waar ik me komend seizoen op wil richten.
Ik vind gewoon teveel dingen leuk en heb tot dusver nog eigenlijk alleen nog maar veel met de Skip en de Star Mazda gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Dit weekend de Star Mazda, de Impala, de Riley en de Jetta TDi samen met Daytona en Zandvoort gekocht; De Jetta rijdt op Zandvoort inderdaad identiek aan de door mij gereden race-Golf V Tdi (zelfs qua rondetijden)...echt geweldig!! De Star Mazda ook geprobeert, inderdaad een erg leuke auto; de Impala is echt nog even wennen op Daytona....petje af voor degenen die dit monster ronde na ronde op de weg kunnen houden!!

Eerst maar eens even rookie af komen....vandaag gekwalificeerd, maar even zien dat ik morgen een race kan rijden (voor 1500 uur dan wel:))

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:01:
de Impala is echt nog even wennen op Daytona....petje af voor degenen die dit monster ronde na ronde op de weg kunnen houden!!
Dankje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo een hele mooie race gehad die nog mooier had kunnen zij op lime rock :)

Ik startte als 16e, lekker achteraan. Heel veel slachtoffers in de eerste ronde waardoor ik op een 6e plaats kwam. Toen echt 7 ronden lang een supervet gevecht gehad met ene Charles Woodward, reden allebei op ongeveer hetzelfde niveau, en fair. Tot ronde 14e heerlijk geraced en geen enkele penalty. Toen verremde ik me in bocht 1, toch de druk erop en gebrek aan ervaring nog, en viel door het level..

Kwam op plek 10 terug en wilde mijn race netjes afmaken. Toen moest een voorbijganger voorbij laten... Dit wilde hij doen terwijl hij pal achter me zat in een bocht, en beukt me daarbij ook nog eens, 4x contact...

Tijdje later kom ik hem weer tegen, rijd trager als ik, en op den duur pakt hij net een stukje gras mee. IK denk ik ga er voorbij, komt ie VOL in mijn deur getorpedeerd... weer 4 contact..

Kortom,resultaat, +0.01 :X
Had gewoon 6e kunnen finishen als ik netjes was rond kunnen blijven karren ;(

edit:
Echt mooi, ik waarschuw voor de start nog, let op in de eerste bochten. 200 meter voor de eerste bocht vlogen de eerste 2 al met elkaar in de vangrail :X :X

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 26-04-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:50
Schuey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:07:
Zo een hele mooie race gehad die nog mooier had kunnen zij op lime rock :)

Ik startte als 16e, lekker achteraan. Heel veel slachtoffers in de eerste ronde waardoor ik op een 6e plaats kwam. Toen echt 7 ronden lang een supervet gevecht gehad met ene Charles Woodward, reden allebei op ongeveer hetzelfde niveau, en fair. Tot ronde 14e heerlijk geraced en geen enkele penalty. Toen verremde ik me in bocht 1, toch de druk erop en gebrek aan ervaring nog, en viel door het level..

Kwam op plek 10 terug en wilde mijn race netjes afmaken. Toen moest een voorbijganger voorbij laten... Dit wilde hij doen terwijl hij pal achter me zat in een bocht, en beukt me daarbij ook nog eens, 4x contact...

Tijdje later kom ik hem weer tegen, rijd trager als ik, en op den duur pakt hij net een stukje gras mee. IK denk ik ga er voorbij, komt ie VOL in mijn deur getorpedeerd... weer 4 contact..

Kortom,resultaat, +0.01 :X
Had gewoon 6e kunnen finishen als ik netjes was rond kunnen blijven karren ;(

edit:
Echt mooi, ik waarschuw voor de start nog, let op in de eerste bochten. 200 meter voor de eerste bocht vlogen de eerste 2 al met elkaar in de vangrail :X :X
Toch spijtig dat die heerlijke rookie tijden eens over zijn. Ondanks je minimaal 10x punten toch nog +0,01. Als je A license hebt en je scoort 10x, verlies je meteen 0,25 ofzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het hatelijke in dit geval, dat slechts 1x mijn eigen schuld was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Schuey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:44:
Het hatelijke in dit geval, dat slechts 1x mijn eigen schuld was...
Da's inderdaad wel een nadeel van het systeem. Ik heb ook nog steeds m'n momenten dat ik me daar geel en groen aan erger. Echter werkt het op de lange termijn gewoon goed. Mensen die veiliger racen zullen op lange termijn minder incidents hebben, hoewel ze er regelmatig nog tegen eentje aanlopen.

Ik maak me al lange tijd echt totaal niet druk meer om mijn SR en zit altijd tussen de A2.5 en A3.5. Good enough for me! En je merkt ook overigens dat het racen in de hogere klasses gemiddeld genomen beter en veiliger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:02
Hi,

Ik volg dit forum nu al een tijdje, en ben sinds 2009-01-03 IRacing lid... ik gebruikte de sim voornamelijk om te testen, maar sinds begin dit jaar ben ik ook aan het racen geslagen. Heb nu B licencie road, oval vind ik (nog) niet boeiend.

Vanmiddag jullie advies opgevolgd qua starten uit de pits i.v.m. SR boosten.. werd uiteindelijk 2e lol... hoop moeten ontwijken....0 inc's ;)

Dit is mijn rig (Check het youtube kanaal voor meer filmpies) 8)

Cheers,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Gast :D _/-\o_

Dat krijg ik thuis niet verkocht hoor :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Gaaf hoor; hoe heb je dit voor elkaar gekregen, wat voor interface gebruik je voor de stoel?? En drie schermen via een beamer?? Ernstig interessant dit!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:01:
Gaaf hoor; hoe heb je dit voor elkaar gekregen, wat voor interface gebruik je voor de stoel?? En drie schermen via een beamer?? Ernstig interessant dit!!
x2. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 22:53
Ik zou knettergek worden van zo'n stoel omdat het stuur en scherm niet meebeweegt met de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Ericjooo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:01:
Check:

http://www.x-simulator.de/forum/

Het was een Frex simconmotion maar omgebouwd naar X-Sim:

http://www.frex.com/gp/

Tevens heb ik ook het SImwheel en de complete paddlebox van Frex (eigenlijk al 2 jaar) Het F1 stuur en de quickrelease is zelf aangepast voor de SLI-Pro van Leo Bodnar:

http://leobodnar.com/

Leuke add-on zijn de Symprojects meters en de custom build speed-controlled fans. de Fans zijn erg "cool" met de open wheelers ;)

http://www.symprojects.com/

De 3 beamers zijn Acer 1210 voor het midden en side view zijn 1100. Ik gebruik (nog) Triple Head 2 Go van Maxtor. Wordt trouwens super ondersteund in IRacing.

Ik wil naar een SLI achtige config, omdat mijn beamers 3D compatible zijn. met mijn GTX 295 kan ik helaas niet een 2D of 3D surround voor elkaar krijgen. Dus ik denk dat ik binnenkort nog een GTX 295 aanschaf (of iets anders) om 3D Vision Surround te realiseren. Hoewel dit eigenlijk al prima werkt. 8)
Ben niet zo'n fan van 3D, maar de vision kit heb ik al, en het kost me nu dan alleen en extra videokaart. Moet alleen wel ff kijken hoe het met de koeling zit :|

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Gelink schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:36:
Ik zou knettergek worden van zo'n stoel omdat het stuur en scherm niet meebeweegt met de stoel
Geloof me dat wordt je niet, ja wel knettergek, maar niet omdat het niet "werkt" :9

Er bestaan veel discussies over, totdat je het zelf heb ervaren kan je er niet over oordelen, ik was zelf voor ik eraan begon ook sceptisch over 8)7 Nu zou ik niet anders willen, sterker nog zonder motion is lastiger rijden ;)

Deze methode is zelfs door TU delft gebruikt. (pag 127)

http://www.google.nl/url?...1CeOQJcmtPPK7x51A&cad=rja

[ Voor 14% gewijzigd door Splendiddd op 26-04-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Wat kost dat nou bij elkaar?

[ Voor 40% gewijzigd door MartijnA3 op 26-04-2011 20:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Denk dat er makkelijk voor 5000 euro spul inzit, als het niet meer is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Schuey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:34:
Denk dat er makkelijk voor 5000 euro spul inzit, als het niet meer is :P
Veeel meer, maar er ook al jaren mee bezig... (het geval draait alleen al met 2 pc's)

On Topic:

Wat een idioten heb je toch in die rookie class. Zit ik er meer dan naast, stuurt ie gewoon blind in... misschien moet ik toch maar 30 sec wachten vanuit de pit, maar dan wordt het wel heel saai, nu kan ik het veld nog een beetje inhalen... ik moet me inhouden want ik wil naar de A-klasse, dan heb ik dat in iedergeval gehad ;-)

Hier nog een topic over m'n fans mochten er mensen geïnteresseerd zijn:

http://www.x-simulator.de...2918&p=29167&hilit=#29167

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Krijg je daar geen droge ogen van? :D

Zou het best eens willen proberen zo'n motion simulator
Check dit _/-\o_ : http://members.iracing.co...ownloadAttach/837629.page

[ Voor 75% gewijzigd door glnk op 26-04-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik wil echt nog eens in zo een ding zitten, eens voelen hoeveel het nu echt de realiteit benaderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
De g-krachten kunnen natuurlijk nooit nagebootst worden met een dergelijk apparaat maar het kan wel toevoegen aan de immersie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Gelink schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:44:
De g-krachten kunnen natuurlijk nooit nagebootst worden met een dergelijk apparaat maar het kan wel toevoegen aan de immersie
+1

inderdaad, het is vele malen beter dan een standaard setup, maar de realiteit zal nooit en te nimmer gerealiseerd worden... desalniettemin is het een prima training tool (ik heb ook er 1 gebouwd voor een echte rijder) en heel erg vet natuurlijk ;-)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Gelink schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:57:
Krijg je daar geen droge ogen van? :D
Ja best wel... maar ik gebruik de fans ook alleen in open wheelers, of met games als Dirt2 enzo... heb ook een hardware switch erop zitten voor als ik de fans zat ben... de eerste 10 rondjes in b.v. de Star Mazda zijn wel te doen, maar daarna zet ik ze soms wel uit. (en dan mis ik ze en zet ze weer aan lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Op het Charlotte road circuit wordt ik op het oval gedeelte behoorlijk voorbij gepeerd :P
Ligt aan de setup van de wagen? Op het weggedeelte haal ik ze weer een beetje bij namelijk, vandaar mijn vermoeden :)

Wel +0.21 gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Heeft die 13e week mazda cup wel setups dan? De normale rookie class heeft dit niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik kan hem wel aanpassen in de garage maar kan er vreemd genoeg op het forum geen 1 vinden :?
Zelf in elkaar zitten heb ik nooit zin in, in de tijd van GP2 deed ik dat nog, maar nu het geduld niet meer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:37:
Heeft die 13e week mazda cup wel setups dan? De normale rookie class heeft dit niet namelijk.
Ja, je kunt de setups aanpassen in week 13, maar het is erg beperkt. Ik geloof dat de meeste met de baseline setup rijden met 1 tikeje minder brandstof.

Zoals altijd is het belangrijk hoe je je lijn rijdt het rechte stuk op, ik rijd met de baseline en heb meerdere mensen ingehaald op het oval gedeelte in de top splits.

Dit kwam ik overigens tegen op het autosport forum, voor de mensen zonder iracing abbo:
Indycar Nation are offering free 1 month iRacing subscriptions.

Go To http://indycarnation.indycar.com/ and sign up (free), then click on Member experiences, and 'order' your (free) subscription.

It doesn't seem to be geographicaly limited, as they've emailed me my iRacing code, and I'm registered with an English address.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ah zal eens een tikje minder brandstof proberen, wie weet wat het brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Rijd je met de cup of met de roadster?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De roadster is meestal sneller inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Lekker met de cup, heb kak aan de stuur aan de verkeerde kant, irritant :P

Op het forum zag ik ook al dat die roadster vaak sneller is, schijnbaar door andere versnellingsbak verhoudingen (het is een 5bak toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Jep, ik zou gewoon switchen hoor.
Het is even wennen maar dan kan je dat niet meer als excuus gebruiken voor tragere tijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Schuey schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:26:
Lekker met de cup, heb kak aan de stuur aan de verkeerde kant, irritant :P

Op het forum zag ik ook al dat die roadster vaak sneller is, schijnbaar door andere versnellingsbak verhoudingen (het is een 5bak toch?)
Klopt.

Nu weet je ook waarom je langzamer bent op dat gedeelte. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hoeveel zou dat schelen dan? Is toch geen secondenwerk hoop ik? :P
Ik ben eigenwijs, blijf lekker bij de cup :)

edit:
verdomme wat duurt dat maintenance lang..

[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 27-04-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik weet niet hoe die cup rijdt op het oval gedeelte, maar de roadster zit in de bocht van de oval bijna op de toerenbegrenzer van de 4de versnelling. Schakel je naar de 5, kakt je snelheid in, ik schakel pas aan het eind van de bocht naar z'n 5. In z'n 4 haal ik 196-197km/u door de bocht, met iemand voor me kan ik in de bocht wel naar zn 5 en haal ik op start/finish zo'n 205km/u.

Ook al scheelt het tienden ipv seconden, je bent toch gek dan als je in die cup blijft rijden als je elke keer voorbij wordt gereden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Whoa dat scheelt makkelijk 15km/u :X

Toch maar eens proberen en kijken hoeveel sneller mijn tijden zijn dan.. Wel jammer dat dit zoveel verschilt :?
Rijd met de cup 1:26.0xx op de charlotte road circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik deed geloof ik 1:23.9, maar de snelle jongens doen 1:22.5.

Als je de roadster bent gewend wil je niets anders meer, zeker niet op Lime Rock Park met al die rechter bochten.

[ Voor 49% gewijzigd door MartijnA3 op 27-04-2011 17:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Rijd niet lekker ofzo, die versnellingen zijn echt irritant op dat road stukje :?
Kom wel op 200km/h, maar ben 2 tiende langzamer qua rondetijd :P

edit:
wow die truck met schakelen werkt goed!
Nu 1:25.124 gereden met de cup, bijna een seconde eraf :o :o :o

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 27-04-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Zijn er trouwens ondertussen ook al racing sims die op een mac draaien? Ik ben daar al tijden op zoek naar een goede vervanger van vroeger LFS onder windows.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Okoyama circuit gratis bij de update vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Schuey schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:33:
Rijd niet lekker ofzo, die versnellingen zijn echt irritant op dat road stukje :?
Alleen na de eerste bocht op het road gedeelte doe ik 'm in zn 4, de rest in 3.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Geef mij de cup maar, vind ik natuurlijker rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
BCC schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:39:
Zijn er trouwens ondertussen ook al racing sims die op een mac draaien? Ik ben daar al tijden op zoek naar een goede vervanger van vroeger LFS onder windows.
Apple/Mac

Apple/Mac Computers (MacBook Pro, iMac, and Mac Pro) will work with iRacing provided they meet the above hardware requirements and have a valid version of Windows XP, Windows Vista, or Windows 7 installed using Apple’s Boot Camp utility. For more information on installing windows on an Apple Computer, please see your MAC user guide or this FAQ. Note: MAC OS X does not support the iRacing.com Simulator.
http://www.iracing.com/membership/system-requirements/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Eh? Dit staat op de voorpagina:
To get started with iRacing.com all you need is a steering wheel, Windows based PC, and an internet connection.
Ah, het is via Bootcamp :(

[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 27-04-2011 18:06 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BCC schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:04:

[...]

Afijn, ik ga even downloaden :)
Down for maintenance :(

Edit @hieronder: Een pc waarop windows draait is idd een Windows Based PC

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-04-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
BCC schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:04:
Een Mac waar Windows op draait is toch een soort van Windows PC?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vandaar, net waren de sessies stuk :P
Wel al een paar rondjes op Yokohama kunnen rijden, leuke baan zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Eh.. hoe heb je al kunnen rijden dan?
Die download komt toch pas beschikbaar na de maintenance/update lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
het spul was weer in de lucht (eerder dan verwacht), maar toen bleek het een en ander niet goed, dus nu is het weer down. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnA3 op 27-04-2011 18:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

Newer versions of the iRacing.com™ software packages installed on your system are available. Choose the packages you wish to update at this time and click "Update". The packages will download and install automatically.
Updating now!

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ook aan het updaten idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Okayama is een geil baantje in de Skip hoor.
Misschien is het de nieuwigheid en dat iedereen nog een beetje op zoek is naar de juiste lijnen maar de eerste indruk is errug gaaf :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Joepie :D
Ben spontaan gepromoveerd naar CLASS D 3.53 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
lol, dat is niet spontaan, maar dat is fast-track promotie. Als je je MPR hebt gehaald en je krijgt je SR boven de 4.0, ga je een klasse omhoog.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:14:
Misschien is het de nieuwigheid en dat iedereen nog een beetje op zoek is naar de juiste lijnen maar de eerste indruk is errug gaaf :9~
Ben benieuwd! Kan het pas morgenmiddag uitproberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nice :) Ik dacht dat dat pas volgende week dinsdag of woensdag ging gebeuren, omdat er dan een promotiedag is :P

Als je alles verneukt, wordt je dan ook een klasse weer omlaag gezet?

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 27-04-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:08:
[...]

Een Mac waar Windows op draait is toch een soort van Windows PC?
Ik heb iRacing draaien op een MacBook Pro met 2.2 i7 processor via bootcamp met W7.
Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Schuey schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:48:
Als je alles verneukt, wordt je dan ook een klasse weer omlaag gezet?
Ten eerste, zou je wat aan je taalgebruik willen doen? :X Zie haast geen post van je zonder krachttermen.

Je kunt niet meer terug naar rookie. D 1.0 is het laagste. Stel dat je straks C 2.70 bent ofzo en je verliest zoveel SR dat je onder de C 1.0 komt, dan ga je idd terug naar D.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nee :)

Ok, dan ben ik iig mooi van die Rookie status af :) (In theorie dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
MartijnA3 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:08:
Ik deed geloof ik 1:23.9, maar de snelle jongens doen 1:22.5.

Als je de roadster bent gewend wil je niets anders meer, zeker niet op Lime Rock Park met al die rechter bochten.
Ik kan ook echt niet wennen aan de roadster; in de cup rijdt ik 1:24.7.....overigens erg leuk geraced vandaag, er werd erg netjes gereden en op mijn eerste start na geen beuk gekregen; helaas viel mijn laatste race erg tegen, ondanks een hogere strength of field kreeg ik er zonder grote incidenten met een finish op P4 in een veld van 18 maar 0,08 bij...

De oval rijdt ik in vijf en net voor de tri-oval (uitkomen laatste bocht) schakel ik op naar zes, Maar dan haal ik net 197 km/u....zit er toch nog wel wat winst ergens...haha.....(wss met de roadster gaan rijden...LOL)

EDIT: roadster is inderdaad sneller maar nog niet constant :|

[ Voor 3% gewijzigd door Ericjooo op 28-04-2011 09:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja ik heb nu met de cup 1:24.350 weten te rijden, zou niet meer weten hoe :X Kon lekker met een snel groepje mee, in mijn eentje blijf ik hangen in de 1:26 :P

Ook heerlijke race gereden, zonder incidenten bij de start of wat dan ook. Wel 1 keer gehad dat iemand mij beukt, en toen stond er ook contact x0 :P

grappig:
De top 5 van de race die ik net deed (ik was 4e) reed met Cups :)
Er zat 1 gast bij die kreeg er een 1:23.553 uit :o

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 27-04-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Laatst online: 06-10 21:31
Heb m net even geprobeerd, kwalificeer 23.8 in de cup, gaat wel goed :)

Overigens is die Fun echt geen fun. Was leuke race kunnen worden in de Skip op okkinokkie, maar als SR niet telt is het gewoon weer ouderwets achterlijk racen :( Amateurisme ten top.

Wat jammer zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:14:
Toch ff snel geprobeerd, idd erg leuk! 1:46.4 in practice.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
RielN schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:58:
Heb m net even geprobeerd, kwalificeer 23.8 in de cup, gaat wel goed :)

Overigens is die Fun echt geen fun. Was leuke race kunnen worden in de Skip op okkinokkie, maar als SR niet telt is het gewoon weer ouderwets achterlijk racen :( Amateurisme ten top.

Wat jammer zeg.
Tja als je uit de problemen wilt blijven moet je gewoon een goede start maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
1:45.767 :9 En nu ga ik slapen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:29

Phydomir

Dennis

Okayama is erg fijn. In de Skip, die ook een stuk beter voelt, tot een 46.3 gekomen met nog een klein beetje marge. Daarna even met de FW31 een hosted session gejoind en ook voor de FW31 is hij erg geschikt. Weer een goede track erbij voor op de F1 kalender.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Red Baron schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:13:
[...]

Tja als je uit de problemen wilt blijven moet je gewoon een goede start maken O-)
Ik stond pole (1.45.4 :p) ... door agressiviteit nummer twee mij maar voor laten gaan. Nummer drie dacht hetzelfde. Maargoed, niet erg. Ware het dat ze m niet op de baan hielden, en dus spinden. Daar kon ik nog omheen (door de gravel). Waardoor ik wederom 8 plekken verloor en midfield reed, met dezelfde agressiviteit (en dat ging tot 3 hits toe echt fout).

Geen SafetyRating is gewoon not-done. Kreeg even LFS publieke server-flashbacks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Beste notering tot nu toe, 2e plaats :)
Had pole position doordat de rest te lui was om te qualificeren :P

oeh, 90ste in de cup :+

[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 28-04-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Schuey schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:08:
grappig:
De top 5 van de race die ik net deed (ik was 4e) reed met Cups :)
Er zat 1 gast bij die kreeg er een 1:23.553 uit :o
Vanavond Charlotte nog even onveilig gemaakt en met de Roadster tot 1:23.7 gekomen....daar is de roadster voor mij wel sneller dus...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Kan iemand even kort uitleggen wat de verschillen zijn tussen de series.

Official, Fixed, Blauwe M,..

Wanneer telt SR?
Fixed = no car setup?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Official: Telt mee voor SR en iRating
Blauwe M: mixed series (meerdere klasses in 1 race)
Fixed: idd, fixed setup

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:02:
[...]

Vanavond Charlotte nog even onveilig gemaakt en met de Roadster tot 1:23.7 gekomen....daar is de roadster voor mij wel sneller dus...
Ja was fun.
Was voor mij de eerste serieuze avond met iRacing en perstte met de Roadster er toch ook een 1:24.5 uit. Maar er zat zeker meer in. Met name in sectie 2 laat ik ruim een halve seconde liggen.
Erg leuke baan overigens die wel heel listig is met die off camber bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Vind echt geen drol aan charlotte met die saaie sectie in het midden waar de MX5 totaal niet in zijn element is, laat staan die lange oval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Sodeknetters, mijn slechtste race tot nu toe...
Startte weer eerste, nummer 2 kwam beter weg, zat te dicht achter hem in de eerste bocht, hij remde iets eerder, kutzooi... te weinig afstand gehouden/te gretig :(

Teruggereden naar plaats 4, weer achter diezelfde jongen. 5 ronden lang een heel spannend gevecht gehad, paar keer gekeken maar kwam er net niet voorbij.. Laatste poging tot uitremmen, wielen blokkeren, ja hoor, in zijn deur... weer te gretig...

Alles krom dus moest in de pits wachten... In de een-na-laatste bocht nog iemand ingehaald, wilde te snel weer naar mijn eigen lijn, weer eraf :(

Gewoon bij elke inc mijn eigen schuld :X :X :X bah.

Al met al maar -0.04, maar het had veel meer kunnen zijn..

Volgens mij heeft iedereen weleens zo'n race waarin alles misgaat als ik het topic zo een beetje door lees :P

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 29-04-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nee hoor, wij rijden alleen maar 0 inc races O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Nieuw Certificate gehaald 8)
2011 Season 1 Grand Am Sports Car Series MC - Division 8
Time Trial Championship - 2nd Place

[ Voor 8% gewijzigd door Fuelke op 29-04-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Fuelke schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:44:
Nieuw Certificate gehaald 8)

2011 Season 1 Grand Am Sports Car Series MC - Division 8
Time Trial Championship - 2nd Place
Laat die 8) dan ook maar weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

MartijnA3 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 02:46:
Official: Telt mee voor SR en iRating
Blauwe M: mixed series (meerdere klasses in 1 race)
Fixed: idd, fixed setup
Dus in de Rookie sectie zijn maar 2 series die meetellen voor de SR?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Red Baron schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:13:
[...]

Laat die 8) dan ook maar weg ;)
pfff :P

Ik ben al zo traag, laat me dan blij zijn met de kleine dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
MikeVM schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:52:
[...]

Dus in de Rookie sectie zijn maar 2 series die meetellen voor de SR?
Euh, alle official series tellen mee voor je SR. Dus races, kwalificatie en time trial. Nu in week 13 zijn er een aantal "fun" series, die tellen niet me voor je SR.

Hier zie je het overzicht van alle series: http://members.iracing.co...mber/Series.do#licgroup_1

We zitten nu in week 13, dus volgende week ziet dit er weer anders uit.

[ Voor 20% gewijzigd door MartijnA3 op 29-04-2011 15:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Hmm deze build draait een stuk beter op mijn systeem...geen frame drops meer, en de auto's lijken meer "grip" te hebben. zal wel komen door de track surface update.

Hebben jullie dit ook gemerkt?

En hoe kan je zien in welke split je zit? ik lees dat jullie het over hoge en lage hebben... heeft het met division te maken? en wat is hoger? 1 of 9?

Wordt trouwens weer is tijd voor een skip race.. klopt het dat in week 13 deze er niet is, of kijk ik niet goed?
EDIT: ik zie het al...de 24 uur fun dingen.. geldt hier geen SR?

I want zolder & suzuka.... O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Splendiddd op 29-04-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Bij de results pagina van een race zie je bovenin "splits" staan, hier kun je zien in welke split je zat. Split 1 is het hoogste.

En over je vraag over de fun races, lees de post boven die van jou eens....

[ Voor 23% gewijzigd door MartijnA3 op 29-04-2011 18:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Week 13 is altijd de 'tussenweek' tussen het einde van een seizoen en het begin van een nieuw seizoen. In elke week 13 wordt een nieuwe build gereleased, met vaak nieuwe features en verbeteringen.

Om ons even 'rust' te geven van het serieuze racen is het een vrij ontspannen fun week, met andere combinaties van auto's, tracks enz dan normaal. SR en iR geldt alleen voor een beperkt aantal series. Dacht alleen de Rookie series.

Volgens mij is er wel een Skip @ Okayama funserie nu?

Je split kun je zien in het resultaten scherm. Bovenaan de pagina staat een knop 'splits'. Als je daarop klikt kun je zien welke split jij gereden hebt. Splits heb je alleen als er meer mensen zich voor een race inschrijven dan het maximum toegestane aantal voor 1 split. Bij de Skip is dat bijvoorbeeld 16. De splits worden ingedeeld aan de hand van iRating. Zo race je dus altijd tegen mensen die ongeveer even snel zijn als jij. Eén van de leukste dingen van iRacing! Vooral als er bijvoorbeeld 80 mensen zich inschrijven voor een Skip race weet je zeker dat je tegen mensen rijdt die even snel of sneller zijn. Dan werkt het systeem perfect.

Ik heb net weer voor 3 maanden verlengd overigens. Omdat ik 8 weken meegedaan heb in verschillende series heb ik 10 $ van iRacing ontvangen :P. 3 maanden = 30 dollar, -10 $ dus. Heb nu 20 $ voor 3 maanden betaald. Da's 14 euro in totaal. Koopjeeeeee!

Zo nu, snel de skip in op Okayam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
MartijnA3 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:10:
Bij de results pagina van een race zie je bovenin "splits" staan, hier kun je zien in welke split je zat. Split 1 is het hoogste.

En over je vraag over de fun races, lees de post boven die van jou eens....
Ok thanks... ja idd beetje jammer, ik had moeten weten dat fun "fun" is...

Wat heb je trouwens toch eikels in IRacing, Joe Beasley (ofzo) uit US (hoe kan het ook anders, amerikanen zeiken nogal snel) ging helemaal los omdat ie mij raakte in de laatste bocht. was al de hele race in gevecht met hem maar 80% van de race zat hij achter me. Ik zei dat ie niet zo moest janken, en het grappige was dat vele andere uit dezelfde race hem al konden, en dat ie bekend stond als een zeur..lol

Frustrerende is wel dat hij niet fair rijdt, hij verdedigt zeer agressief, en geeft de mede IRacer de schuld. :(
Rookie races kunnen leuk zijn, maar soms ook zeer irritant...
Pagina: 1 ... 9 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.