iRacing - The next generation of simracing is here! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste
Acties:
  • 95.218 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Realistisch of niet, de rij-eigenschappen van de Skip zijn echt perfect om te leren racen.

Je kunt niet ineens op het gas, ineens op de rem, ineens aan het stuur trekken (iets wat met de F1 wél gewoon kan door de hoge DF, wat in essentie stukken makkelijker rijden is ja).

De Skip verplicht je te doseren en te perfectioneren, en daar krijg je een boel voor terug!

Van de andere auto's: de Corvette is een prachtbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:13
Ik heb de Skip zelf niet (ben niet zo van de open wieltjes) maar het is gewoon echt de perfecte school voor het grote (open wiel) werk.

Als we het over andere auto's hebben.
Riley + Mustang en dan aan de Grand Am. Wat een feest.

De Corvette is ook geweldig. Maar de races kunnen soms wat tegenvallen.

[ Voor 40% gewijzigd door gtrNL op 25-03-2011 20:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

8)7

Ik ben erachter waarom ik als een natte dweil rondreed met de Skip op WG Boot. Ik bleek niet goed gekeken te hebben en niet een goede setup gedownload te hebben, maar een of andere superhardcore qualifying setup waar alleen op de limiet mee te rijden valt, al het andere eindigt in overstuur. Vind het nog knap dat ik daarmee 2.09.xxx heb kunnen halen.

De race van 1:45 gereden met de base setup van Dario Frattini, snelste ronde 2:09.262 en gewonnen met 0 inc's. Dat rijdt een stuk beter en m'n eerste win in de Skip! Yay!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Gefeliciteerd :)

Tijdens mijn pogingen om er wat meer FPS uit te trekken gaf mijn BIOS de geest waardoor ik het nu een paar dagen zonder simracen moet doen, wheéé. Geen punten dus deze week. Jammer :)

Maar ik ben maar voor een nieuw mobo en proc gegaan en gooi er een i5 2500K tegenaan, hopen dat de 5850 goed bezig kan houden met die drie schermen. Sowieso wel veel bang for the bucks, een nieuw mobo-cpu combinatie is goedkoper dan menig tweedehands aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01

Hoogie2004

Whohooooo

Net echt de meest geweldige race ooit gehad. Echt de mooiste, meest close racing en fairste race uit mijn leven. Supervet, uiteindelijk 3e geworden na een erg intens gevecht om P2/3/4.

Replay link komt zo, voor de geinteresseerden

@ hieronder, echt leuke baan, rij nu gemiddeld 2:10 en dat met minimaal glijden.
Replay download: http://rapidshare.com/fil...s_glen_-_Awesome_race.rpy (weet niet hoe ik het anders moet doen)

Tevens rijd ik nu af en toe een MX5 race op Laguna Seca voor de fun. ben wel wat sneller geworden in dat hok sinds ik in de skip barber rijd.

[ Voor 45% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-03-2011 18:43 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 14:11
Watkins Glen is by far de gaafste track voor de Skip waar ik tot dusver op gereden heb.
De snelle bochten, het vele slipstreamen, wat je zegt Hoogie2004 ik heb er ook m'n mooiste races gereden met echt spannende en faire gevechten :)

edit: wil die replay ook best wel zien :)
1:09's rijden is vrij simpel
M'n snelste laps in de race zijn tot dusver lage 8's, maar ik heb in de meeste races wel fouten gemaakt hier met spins een paar rondjes voor de finish etc, dus m'n gemiddelde laptimes zijn niet echt zoals ik vind dat ze moeten zijn ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Red Baron op 27-03-2011 18:41 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Yes een race zonder echte foutjes :P

Afbeeldingslocatie: http://stashbox.org/1089655/111227222831.jpg

Het enige vervelende wat ik op dit circuit merk is dat sommige rijders soms eigenlijk geen ruimte voor je laten als je aan de buitenkant in turn 1 zit.
Het is me nu al een paar keer gebeurd dat je dan gewoon niet meer "op tijd" binnen de witte lijnen kunt terugkeren waardoor je gedwongen maar een stukje gras meepakt en dus een OT te pakken hebt.
Of ik ik kan het niet goed inschatten tijdens het rijden ofzo.

Maar als ik aan de binnenkant zit laat ik altijd wel genoeg ruimte voor de ander zodat die gewoon zonder OT die bocht kan halen.
Hebben meer mensen hier "last" van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:57
Van rookie naar D, SR op 3.5 en een irating van 1250; het was een goed weekend :) Ik geloof dat ik zo'n 10 races op laguna seca heb gedaan... Tijden liggen bestendig laag in de 1:46, dus daar moet nog wel wat aan gebeuren.

Aankomende week wil ik proberen de skip op Lime Rock te gaan doen. We shall see ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slackis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 10:15
gisteren eerste dag iracing, stuur eindelijk aangekomen.
was aanpassen, al enkele jaren geleden dat ik nog met stuur heb gespeelt.

nu enkele uurtjes oefenen beste tijd van 1:01:729 op lime rock met mx-5 roadster kunnen doen.
tot nu toe, zeer tevreden over iracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:49

Darkasantion

Just keep swimming!

Goed, na wikken wen wegen wil ik dit toch maar eens proberen, maar hoe kan ik als simpele Nederlander die subsciption betalen :P ?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Darkasantion schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:11:
Goed, na wikken wen wegen wil ik dit toch maar eens proberen, maar hoe kan ik als simpele Nederlander die subsciption betalen :P ?
Met Paypal of een Creditcard. Beide is mogelijk.
Voor paypal (indien onbekend) kun je je inlezen op www.paypal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vandaag mijn eerste overwinning vakkundig om zeep geholpen. Pakte de voorlaatste bocht 3 rondjes voor het eind net iets te krap, spinde, en lag toen ik terugkwam op de baan 2e op 6 sec. in plaats van eerste met 6 sec voorsprong. De auto was krom als een hoepel door een aanrijding 4 rondjes eerder met de nummer 2 (welke mij niet had gezien, race accident, het gebeurd), de kreupelheid was ook gedeeltelijk de reden voor het vreemde insturen waardoor ik de binnenkant clipte. Het is een wonder dat ik maar 1x spinde, omdat mijn auto bij elke keer remmen zowat haaks linksaf wilde... Tevens bij de start, remde de nr2 belachelijk vroeg voor turn 1, waardoor ik hem in de rondte drukte en mijn complete front-bodywork naar de zooi was.... Toch nog netjes 2e, maar wil eigenlijk wel mijn eerste overwinning gaan boeken, wordt tijd...

Road America vind ik een leuke track, lekker uitdagende 1e sector en de goede mogelijkheden tot inhalen door de lange rechte stukken.

#EDIT @ hieronder: VET! Moet nog flink oefenen met Nascar, heb daar pas de rookie license, en sta meer in de muur als op de baan...

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-04-2011 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo net een race gereden op Talladega met een aantal PRO/WC rijders.
Tot de pits rustig aan gedaan en achter de eerste pack aangereden. Na de stop helaas de aansluiting verloren met de leadpack. Na een tijdje kwam er een yellow toen paar plekje opgeschoven. Ronde 60 van de 70 ging het fout dus een yellow. Restart als P10 begonnen en me via de highline naar P7 gereden van de 25. En ik reed rond met #24 dus een mooie iRating boost erbij :p

iRating: 3087
SR: 4.24

Dit was de finish, ik rij in #24 P6 was 0.002 seconden eerder over start finish :p
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/iracing_talladega.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 08-04-2011 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Heren,

Ook ik heb mij maar eens op iRacing gestort; ik voel me weer helemaal een rookie!!! De MX-5 op Laguna Seca begint al een beetje te lukken maar met een 1:46.5 ben ik nog een heel eind van de grote mannen verwijderd; wel een heel erg goede sim, het voelt echt als racen, binnenkort Zandvoort er maar even bij nemen om te kijken of het echt bekend voelt;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ben er ook weer bij. Ben nog meer rookie. 1:50,4 op Sega met de MX-5.......

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

ik heb vandaag ook mijn stuurtje van onder het stof gehaald,
al heb ik teveel foutjes, en gaat mijn rating teveel omlaag :(

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een leuk spel maar kan je ook gewoon met je toetsenbord of controller racen? En dien je altijd handmatig te schakelen etc? Ik wil namelijk dit spel best kopen, maar twijfel of het niet echt voor de die hard sim racers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

als je geen stuur hebt, ga je geen plezier hebben aan dit spel.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeVM schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:00:
als je geen stuur hebt, ga je geen plezier hebben aan dit spel.
Heb de mijne in de kliko gedumpt tijd terug, maar kan je racen zonder stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het stellen van de vraag alleen al geeft eigenlijk al aan dat het geen geschikt spel voor je is. Het is een sim voor mensen die het zo realistisch mogelijk willen hebben. Een vrij dure sim ook door de abonnementskosten, ik denk dat 99.9 procent van de mensen het spelen met stuur. De meeste zelfs met de duurdere stuurtjes omdat het spel zelf ook niet goedkoop is door de abonnementsvorm.

Of je het wel of niet met stuur kan spelen weet ik niet, ik heb het zelf maar een maand gespeeld vanwege een actie. Persoonlijk vind ik het te duur en speel ik het te weinig om er een abonnement voor af te sluiten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helemaal idolaat van Gran Turismo bijvoorbeeld naar mijn idee de beste racesim op de consoles. Het zou dus iets voor mij kunnen zijn, maar met een controller kan je toch net zo goed racen? En is auto schakelen mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:08:
Ik ben helemaal idolaat van Gran Turismo bijvoorbeeld naar mijn idee de beste racesim op de consoles. Het zou dus iets voor mij kunnen zijn, maar met een controller kan je toch net zo goed racen? En is auto schakelen mogelijk?
Dit is een zo ander spel dan GT5; daar kan je ook gewoon even de Ring bedwingen met je controller. In iRacing is rijden met controller geen optie; sterker nog, het enige wat automatisch kan is de koppeling en zelfs dat kost per schakeling extra tijd. Tractioncontrol, ABS, slipherstel en noem het maar op.....het zit er gewoon niet in. Wat je wel krijgt is een raceervaring die afgezien van de G-krachten het echte autoracen zeer goed benaderd!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gran Turismo is eigenlijk ook niet echt een sim (nu beledig ik mensen :p ) omdat het inderdaad op een spelcomputer door veel mensen met een controller gespeeld wordt en omdat het iets minder diepgaand is wat rijeigenschappen betreft.

Overigens zou het best kunnen werken met een controller hoor, zeker met een analoge. Het zou je zelfs voordeel op kunnen leveren omdat je veel sneller kan sturen remmen en accelereren en het met een analoge controller ook heel precies kan.

Ik weet wel dat in LFS ook hele snelle tijden gereden werden met de muis als besturing. Persoonlijk lijkt me dat overigens niks, want je speelt toch niet een sim om hem met iets anders dan een stuurtje te spelen. Het hele realisme verdwijnt dan imo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Daar is ie dan: de eerste overwinning EVER in iRacing :D

http://members.iracing.co...onid=3348697&custid=61620

Ik weet dat het een behoorlijk slap veld was, en dat ik vanaf ronde 7 erg rustig aan heb gedaan, maar toch, WINST :D :D superhappy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Zit dit weekend op een LAN in/op Ameland (Drome 15! :P) en ik heb daar vanmiddag een "crash" compo georganiseerd. 2 mensen reden (tegelijk ja :D), 1 stuurde en 1 remde/gaf gas. Hilarisch natuurlijk, en uiteraard heb ik dit gedaan in combinatie met iRacing. Veel complimenten gehad over de sim en het realisme, zelfs een paar serieus geinteresseerden die vroegen wat het kost e.d., altijd goed.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:27:
Daar is ie dan: de eerste overwinning EVER in iRacing :D
Het zou eens tijd worden ;)
Maar waar blijft je snelheid die je met F1 2010 wel had joh? Volgens mij moet je wel beter kunnen dan je huidige irating :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

DG en ik zijn net terug van de Fia GT1 Race op zolder !
hier mooie beelden en geluiden van de auto's voor de liefhebbers!
Eerste paar sec van de video ben ik op tv in rode ferrari shirt :P

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:32:
[...]

Het zou eens tijd worden ;)
Maar waar blijft je snelheid die je met F1 2010 wel had joh? Volgens mij moet je wel beter kunnen dan je huidige irating :)
Nogmaals, ik kan echt niet overweg met dat schuivende HOK van een Skip Barber (gaat wel steeds beter). Probeer em met netjes rijden naar de limiet te brengen, maar dat is lastig :+ Als ik wat snellere wagens krijg, die niet rijden als een f*kking rally-wagen ondanks de vleugels, dan moet dat wel weer goedkomen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:57

Niellie41

[object Object]

BruceLee schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:23:
DG en ik zijn net terug van de Fia GT1 Race op zolder !
hier mooie beelden en geluiden van de auto's voor de liefhebbers!
Eerste paar sec van de video ben ik op tv in rode ferrari shirt :P

[video]
De finish voor (ik dacht P4) zo ontzettend close! Super gave dag gehad gisteren op Zolder. Over 2 weken wil ik weer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ben sinds dit jaar de Indycar Series aan het volgen (download telkens de race). Afgelopen week was het op Barber Motorsport Park, wat een gave baan is dat in de Indycar zeg, heerlijke auto ook om in te rijden (al is ie wat twitchy onder het remmen, springt soms beetje weg...)

Wat mij echter meteen opviel, de echte reden in de race rond de 1:14. Ik zat in 15 rondjes al aan 1:13.... Mijn kunsten zijn in de Indycar nog niet zo goed *(dat waren mijn eerste 15 rondjes in het ding), dus het lijkt me dat de Indycar in de game iets sneller is als in het echt. Hoe denken jullie daarover?

Vind het jammer dat ik nog niet mag rijden in de Indycar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 05-10 17:54
Na een hele poos Live For Speed gespeeld te hebben, ben ik toch wel serieus op zoek naar een andere racegame. Zijn er hier mensen die van LFS naar iRacing gegaan zijn?

Het enige wat me afschrikt is de maandelijkse betaling. Ik race niet heel veel, zeker niet elke dag, eerder elke week een paar uurtjes, en dan wordt het toch een duur geintje. Zeker als je daarnaast ook moet betalen voor andere auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

TheJVH schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:40:
Na een hele poos Live For Speed gespeeld te hebben, ben ik toch wel serieus op zoek naar een andere racegame. Zijn er hier mensen die van LFS naar iRacing gegaan zijn?

Het enige wat me afschrikt is de maandelijkse betaling. Ik race niet heel veel, zeker niet elke dag, eerder elke week een paar uurtjes, en dan wordt het toch een duur geintje. Zeker als je daarnaast ook moet betalen voor andere auto's?
Het is wel een investering hoor, 100-150 euro zit er snel in. Ik race zelf ongeveer 2 a 3 avondjes per week, totaal uurtje - 2 uurtjes. Zijn weken bij dat ik totaal niet race. Het realisme (voor zover ik het kan beoordelen) is echt ultiem goed. De races zijn, mede door het rating-systeem echt briljant, niet van die ram-kindertjes enzo, maar allemaal serieuze gasten die fair racen (op een enkele uitzondering na). Race-incidenten heb je altijd wel (vandaag nog een auto helemaal krom gereden omdat ik iemand die na een spin stilstond op de baan aanreed, hij stond namelijk in een blinde bocht...

Ik vind iRacing het geld echt dubbel en dwars waard tot nu toe. De investering is hoog, maar de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt is mijnsinziens echt ongeëvenaard, die ken ik uit geen enkele andere game (en heb heel wat racegames gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TheJVH schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:40:

Live for speed komt wel weer binnenkort met een update, geen S3 maar wel een fix van de barrierbug en de steden, circuits kunnen "open". Dus je wordt dan niet meer gereset als je te ver van de racetrack af gaat.

Persoonlijk vind ik het ook jammer dat de ontwikkeling rond LFS zo langzaam gaat, maar iRacing vind ik toch te duur met maandelijkse betalingen (omdat het bij mij ook hooguit een paar uurtjes per week zou zijn). Dan heb je natuurlijk nog Race 07 (en alle varianten). Ik heb er nooit op over willen schakelen maar ze hebben zo te zien wel een grote ontwikkeling doorgemaakt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Laatst online: 06-10 22:53
VW Jetta TDI (GTC) mixed class op Sebring :)

Hotlappen in de Dallara Indycar op Mid Ohio

Grand-AM raceje in de Riley Prototype

Ik vermaak me al 1,5 jaar met deze sim en het is het geld (voor mij) 100% waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Marzman schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:33:
[...]

Live for speed komt wel weer binnenkort met een update, geen S3 maar wel een fix van de barrierbug en de steden, circuits kunnen "open". Dus je wordt dan niet meer gereset als je te ver van de racetrack af gaat.

Persoonlijk vind ik het ook jammer dat de ontwikkeling rond LFS zo langzaam gaat, maar iRacing vind ik toch te duur met maandelijkse betalingen (omdat het bij mij ook hooguit een paar uurtjes per week zou zijn). Dan heb je natuurlijk nog Race 07 (en alle varianten). Ik heb er nooit op over willen schakelen maar ze hebben zo te zien wel een grote ontwikkeling doorgemaakt.
He Marzman, je weet dat ik LFS een warm hart toedraag, maar zelfs in die paar uurtjes tijd die ik heb zijn de twee gewoon niet meer vergelijkbaar. In realisme niet, in competitie niet, in development niet en in community/rankings niet. Dat is wat je betaald, een stukje organisatie

Je koopt eenmalig de cars en tracks inderdaad, dat kost een bak meer dan LFS, daarna betaal je 5,70 euro per maand (bij afname van jaarabbo). Ik vind dat helemaal niet te gek eerlijk gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door RielN op 17-04-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Hoogie2004 schreef op maandag 11 april 2011 @ 07:07:
[...]

Nogmaals, ik kan echt niet overweg met dat schuivende HOK van een Skip Barber (gaat wel steeds beter). Probeer em met netjes rijden naar de limiet te brengen, maar dat is lastig :+ Als ik wat snellere wagens krijg, die niet rijden als een f*kking rally-wagen ondanks de vleugels, dan moet dat wel weer goedkomen... :+
Downforce is for dummies :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Slechte iracing avond .... :)
Jij beter, Paul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Mwah de dag was wel ok, maar net een paar races te veel op de momenten dat je eigenlijk al weet dat je het dan beter voor gezien kunt houden.

Ik moet door die 4.0 grens heen verdorie en dan eens A worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RielN schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:30:
[...]

Downforce is for dummies :+ :+
LOL :+

I'll take a Dummy tag then _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

De Star Mazda is deze week te gast geweest (vandaag laatste dag) op Watkins Glen Boot, en ik moet zeggen het zijn mijn beste races geweest zijn van 2011 seizoen 1. Voel het circuit zeer goed aan, ben niet zo ver van de rest van het veld af als normaal en heb er al leuke gevechten gehad, zeker op weg naar de chicane, slipstreamen en dan uitremmen. Hopelijk :D

Heb ook voor de tweede of derde keer dit seizoen de qualify vroeg in de week gedaan om vooraan te kunnen starten. anders sla ik die namelijk over, met mijn lage iRating sta ik sowieso achteraan de grid en dan vermijdt je toch makkelijker de midpack incidenten in de eerste rondes.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Jep, qualify is gewoon belangrijk.

@hoogie, geintje he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RielN schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:29:
Jep, qualify is gewoon belangrijk.

@hoogie, geintje he :+
Natuurlijk. Blijft gewoon feit dat ik beter ben in een auto met downforce :+ dan in dat gebakje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RielN schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:27:
[...]

He Marzman, je weet dat ik LFS een warm hart toedraag, maar zelfs in die paar uurtjes tijd die ik heb zijn de twee gewoon niet meer vergelijkbaar. In realisme niet, in competitie niet, in development niet en in community/rankings niet. Dat is wat je betaald, een stukje organisatie

Je koopt eenmalig de cars en tracks inderdaad, dat kost een bak meer dan LFS, daarna betaal je 5,70 euro per maand (bij afname van jaarabbo). Ik vind dat helemaal niet te gek eerlijk gezegd.
LFS staat inderdaad al 3 jaar stil qua development :) Tja 5,70 per maand valt op zich nog mee, maar als ik dan een paar races rij en dan weer een paar maanden niet vind ik dat toch zonde. Ik heb het een keer een maand gehad en toen heb ik het een week gespeeld en paar weken niet en de maand was om :P Ze zouden iets moeten maken voor casual spelers (dat je wel offline kan oefenen en betaald per race ofzo)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoogie2004 schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:36:
[...]

Natuurlijk. Blijft gewoon feit dat ik beter ben in een auto met downforce :+ dan in dat gebakje O-)
Loop ik om half 10 te klagen over dat hok van een Skip, win ik zowaar mijn tweede race zojuist. Na een hele race een belachelijk sterk gevecht om de leiding met 4 man (die ik maar 2x kort uit handen heb hoeven geven) toch kunnen winnen. Eerste maal ingehaald in chicane, in bocht 1 tegenstander in een fout gelokt, daarna nogmaals een keer ingehaald door een ander bij de chicane, en vervolgens een ronde lang alles gegeven om bij te blijven, en em in diezelfde chicane terug te pakken. Ongelooflijk goed gevoel :D Helaas crashte de andere van de top 4 in bocht 3 (die vage rechter). Race eindigde met nr 2 op 1 sec. nr3 was 15 sec weg. HEERLIJK _/-\o_

*O* IRACING ROCKS *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Was weer eens too eager.... ging om p3:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dMs6E5kKOUw&feature=youtube_gdata]

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnA3 op 19-04-2011 16:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Eigenaardig... ? Wat ging daar fout? Die had goed moeten gaan, die bocht moet lukken met twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MartijnA3 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:40:

[video]
Het lijkt erop dat jullie elkaar raken, en degene in rood was er toch wel voorbij (al had ie misschien fractie meer binnenkant mogen houden). Verder, ik vind dit een typisch race-incident, shit happens. Als jullie elkaar niet raakten, ziet dit er erg vreemd uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Race 1: wijd in de tweede ronde, steering lichtjes gebogen, kon ik 20 rondjes verder rijden met een auto die steeds een beetje naar rechts wou, gelukkig gaat Watkins Glen ook vaak naar rechts :P

Race 2: eerste keer uitkomen chicane vind mijn Star Mazda dat ik hem te hard over de kerbs jaag, en boem zonder waarschuwing de muur in, de hele linkerkant plat :(

IRACING SUCKS :P
MartijnA3 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:40:
Though call, inhalen daar kan, als je een zeer goede run krijgt op je tegenstander, en je ook aan de binnenkant kan blijven. Rode wagen zit er wel voor, maar gaat net iets te wijd denk ik. Overigens 20 rondjes Spa, dat zal toch wel een dikke 50 minuten racen worden ?

[ Voor 28% gewijzigd door Fuelke op 19-04-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Geen idee, ik heb er maar 10 gered! :D

En jullie moeten je monitoren kalibreren, ik rijd een oranje auto. ;)

Was inderdaad een race incident, ik stuurde te laat in, hij te vroeg. Het is lastig te zien, maar ik krijg een tik op mn rechterachterwiel, begin dan te glijden en schiet opeens haaks rechtsaf.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja je stuurt gewoon wat te laat in bij die situatie.
Je kan het de ander ook niet echt kwalijk nemen dat hij het gas er gewoon op houdt zodat hij nog eventueel je terug kan pakken bij de chicane, er is ruimte genoeg voor.

Race incidentje, maar wel een die je gewoon kan voorkomen door die bocht iets krapper te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
iRacing.com – First Okayama Previews

iRacing has released six high-resolution previews of the Japanese Okayama track that will soon join their online racing simulation.
The previews show plenty of details and iRacing’s usual ultra-sharp textures. The track will come with two configurations and will be a free addition for all iRacing subscribers.
Formally known as TI Aida, the 3.7 kilometer Okayama Circuit has hosted various high-profile racing events in the past, including two Pacific Formula One Grand Prix, World Touring Car Championship racing as well as national Japanese series like the Super GT.

Bron + Screenshots
Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ah... good old gp2 memories :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Nog wat info :)

“In April we have an awards system coming out, where you'll earn 74 different awards at this point. We'll have the damage repair completed for every car. We're going to do a teaser release for the new tire model. That looks like it's going to go. We're going to roll it out for the Nationwide car and probably a road car as well. The new Nationwide car will be in the build, if you own the existing Nationwide car you will get that for free. We're going to roll out the Okayama track in Japan, we're going to give that away to everyone for free. New graphics for Skip Barber car, we'll start some animation in the sim in this build. New telemetry tools coming out, the list goes on and on. There's a hundred small things in this build, a lot to do with hosted racing. You can schedule hosted racing a year in advanced. You can pick different sessions for hosted racing or private league racing, two hours sessions, four hour session, six hour sessions, a bunch of things like that.

The July build is the real big one though with the new tire model launching, heat racing. We're going to roll out some driver aids for hosted sessions and certain series. Major aero changes, these drivers will be able to drive the high line so much better. So we're real excited about that, obviously really excited about the tire model. The Suzuka track, Iowa, the Ford GT car, LMPT2 car coming out in that build. The list goes on and on, there is a lot coming out this summer.”

"It's funny, you get things 80 or 90% done and they don't make it into a build and then everything piles up and makes it into one build. Headlights will be coming in the July build so you will be able to drive on road courses using headlights and reflectors which is really neat. Just a big long list of things coming out. We're really excited, I think this is the biggest time in our history for sure.

(You mentioned some of the animations, what kind of animations are we looking at here?) We would like to get fully animated pit crews but we are going to start with driver arms and wheels and things like that. It's a lot of work but the point is we are moving down that path. In this coming April build we are hoping to have driver arms in the Skippy car. We did that whole car over with all new graphics and it will include some driver arms, out of car you will see that. Animated pit crews and things like that, those are the things we hope to have down that road, it's a start in that whole process."
- Tony Gardner President, iRacing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:13
Heerlijk. Met die nieuwe builds wordt het soms gewoon een compleet nieuwe game.
Kijk nu al uit naar de zomer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 05-10 17:54
Mwoah, als ik die filmpjes kijk ben ik niet echt onder de indruk:
- Geen schademodel (serieus, dat noemt zich een simulator?)
- Belabberd geluid, zeker dat filmpje met die VW, dat is nog een heel stuk slechter dan LFS :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

TheJVH schreef op donderdag 21 april 2011 @ 01:12:
- Belabberd geluid, zeker dat filmpje met die VW, dat is nog een heel stuk slechter dan LFS :X .
Er bestaat wel degelijk schade in iRacing, deze is misschien niet visueel zo uitgebreid als je verwacht, maar je hebt je wagen sneller krom dan je denkt. Tevens zijn ze bezig om het schademodel te verbeteren.

Geluid vindt ik persoonlijk prima (maar dat is een mening), nu rijd ik zelf nooit in een Skip Barber of Mazda MX5 dus vergelijken met het echt kan ik niet. Voor mij persoonlijk is 100% realistisch geluid geen keiharde eis. Als het klinkt als een motor, en je kan horen wat hij doet, vind ik het goed. Als de wegligging maar realistisch is, veel belangrijker als extreem goed geluid (wat ik toch niet hoor door mijn laptop-speakertjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Misschien kan jij je beter eens verdiepen in NFS: Shift2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
je moet ook geen filmpjes kijken, maar het een maandje proberen. :P

Waarom zou ik een schademodel willen? Ik wil geen schade rijden. :D

En er komt deze zomer een nieuwe geluidsengine, maar het gluid stoort me absoluut niet zoals het nu is.

Het belangrijkste van iRacing is een zeer goed physics model (iets belangrijker dan een schademodel :P ) en een goede netcode voor close racing en dat is gewoon erg goed voor elkaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik heb wel regelmatig wat plaatwerk? Maar schade vertaald zich toch echt in beschadigde schokdempers, verwrongen uitlijning en performanceverlies. Een tikje geven ga je flink last van krijgen als je nog 20 rondjes moet...!

Prik gewoon even die aanbieding mee, bijt je door de rookiefase (!), en dan doorklimmen. Neem je een paar keer een testritje met de Corvette en dan nog eens over het geluid of graphics :)

Het vergelijk met LFS hield bij mij ook nog even vol (ben pas een half jaar geleden écht gestopt met LFS, nog wekelijks leagues gereden!!) maar LFS wordt vierkant weggeblazen door deze sim. Helaas, dat wel.

[ Voor 13% gewijzigd door RielN op 21-04-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:27:
[...]

Misschien kan jij je beter eens verdiepen in NFS: Shift2?
Misschien moet jij Shift 2 niet met iRacing vergelijken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Doet ie dat dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja hij vergelijkt het geluid met Shift 2 met iRacing. Maar Shift 2 is helemaal geen sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
In juli loopt m’n jaarabonnement af en ik was niet van plan om te verlengen om dat ik nauwelijks meer race, maar dit maakt het toch wel weer interessant om ff een maandje te proberen.

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
iRacing.com – iRacing 2.0 Announced

iRacing has announced the most dramatic software update ever to be released to be coming this summer as iRacing will be updated to 2.0 status in the coming months.

The core of the 2.0 update will be the much anticipated tire model, players will get a first taste of the improved physics model with the NASCAR Nationwide car in May with the full release for all cars in August.

“I have dedicated my professional life, over 20 years, to working on racing simulations and physics models,” Dave Kaemmer commented. “This new tire model is our best work ever. It was incredibly challenging and time consuming to develop an understanding, mathematically speaking, of a racing tire at the limit and under all sorts of conditions – and that was just phase one. To then translate that into a working model within the simulation was incredibly taxing – but it was truly a labor of love. The tires are clearly the hardest thing to simulate for any racing title, but I think we’ve nailed it! I believe it is going to bring simulated racing to a whole new level of enjoyment and realism.”

The new tire model is just one of many major new features to be added with version 2.0 including an upgraded graphics & sound engine, telemetry, enhanced pitting & damage repair, night racing and more.

Remarkably, iRacing will also be leaving their hardcore-only philosophy behind to some extend as the new version will offer driving aids such as traction control & ABS that can be used in rookie races & private events.

To round it all out, this summer will see the release of many much-anticipated content items such as Okayama & Suzuka, the Ford GT & HPD ARX-01 ALMS cars and much more.

iRacing 2.0 will be a free update for all iRacing subscribers, you can find a detailed changelog with the upcoming new features below.

iRacing 2.0 Release Roadmap

May 2011

- Early preview of Dave Kaemmer’s new tire model available on the new NASCAR Nationwide car.
- Launch of in-game awards program – over 50 different participation awards members can earn.
- Night racing on road courses using headlights beginning with Sebring International Raceway and the V8 Supercar, Mazda MX5 Cup & Roadster, Corvette C6.R, Riley Daytona Prototype, Pontiac Solstice, VW Jetta TDI Cup and Mustang Challenge race cars.
- New NASCAR “Nationwide” stock car – race the car you watch on Saturdays.
- Okayama International Circuit (Japan) – the first of several tracks from the island nation.
- New telemetry output for the data hungry racers.
- Private league racing enhancements including: reduced pricing, advanced scheduling, new race session options and additional grid spots to virtually every track.
- Graphic and shader upgrades in-game for more lifelike visuals.
- Complete graphical overhaul of the Skip Barber FSB2000 race car – updating our first car to current standards.
- Opening practice sessions to all license levels (excluding Pro Series).
- Enhanced pitting and damage repair for all cars.
- Preferred/custom car numbers.
- Improved accuracy of the modeled physical track surface to match the laser scanned data better than ever before.

August 2011

- New Tire Model for all cars.
- Enhanced aero model for improved drafting and more realistic downforce characteristics.
- Heat/Tournament racing for private leagues/sessions.
- Driver aids available for private leagues and Rookie series (ABS brakes, traction control, driving line, steering aids, etc.).
- Enhancements of new sound system.
- Endurance racing and driver swaps.
- Suzuka Circuit (Japan).
- Iowa Speedway (USA).
- Ford GT race car
- Honda LMP ARX-01C race car
- Live pop-up chat on member site.

Bron
Ik kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Niellie41 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:42:
Ja hij vergelijkt het geluid met Shift 2 met iRacing. Maar Shift 2 is helemaal geen sim.
volgens mij snap je het niet helemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Belabberd geluid, zeker dat filmpje met die VW, dat is nog een heel stuk slechter dan LFS :X .
Vergeten we niet dat de VW Jetta TDI een dieselmotor heeft, en dat is niet bepaald een motor die in je nek ligt te hijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niellie41 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:56:
[...]

Misschien moet jij Shift 2 niet met iRacing vergelijken? 8)7
Exact. Gezien de opmerkingen van JVS denk ik dat hij meer behoefte heeft aan een iets meer arcadespel.

Ik vergelijk beide producten natuurlijk ook niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen meer behoefte hebben aan mooie graphics en goed geluid, dan aan realisme. Ik ben overigens niet zo iemand (zie mn iRacing stats ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:34:
[...]

Exact. Gezien de opmerkingen van JVS denk ik dat hij meer behoefte heeft aan een iets meer arcadespel.

Ik vergelijk beide producten natuurlijk ook niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen meer behoefte hebben aan mooie graphics en goed geluid, dan aan realisme. Ik ben overigens niet zo iemand (zie mn iRacing stats ;))
Ach in de update die over een paar maand komen komt er ook een geluid update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27
Ontzettende_Jan schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:07:
In juli loopt m’n jaarabonnement af en ik was niet van plan om te verlengen om dat ik nauwelijks meer race, maar dit maakt het toch wel weer interessant om ff een maandje te proberen.
Door dit topic wat ik al een tijdje volg krijg ik er ook wel zin in ja :X Als er eens ene aanbieding van 5 dollar is ofzo voor een probeer maandje doe ik het meteen :)

Geluid is idd niet om aan te horen.. (motor loopt als een naaimachientje, maar voor de rest mankeert er niks aan.. /finkers) maar als ik ga rijden ben ik toch teveel met die auto's aan het stoeien om daar last van te hebben denk ik ;)
Dutch3men schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:24:
[...]

Ach in de update die over een paar maand komen komt er ook een geluid update :)
Dan zullen ze ook vast gaan stunten met kortingen enzo hoop ik :)

Overigens, is het een probleem als ik geen clutch pedaal en H shifter heb bij mijn stuur? Heb nog een Logitech Momo racing, en ik vind dat ding nog steeds briljant, wil voorlopig nog geen nieuw stuur, en ook geen centjes voor.

[ Voor 45% gewijzigd door Schuey op 22-04-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Schuey schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:54:
[...]

Door dit topic wat ik al een tijdje volg krijg ik er ook wel zin in ja :X Als er eens ene aanbieding van 5 dollar is ofzo voor een probeer maandje doe ik het meteen :)

Geluid is idd niet om aan te horen.. (motor loopt als een naaimachientje, maar voor de rest mankeert er niks aan.. /finkers) maar als ik ga rijden ben ik toch teveel met die auto's aan het stoeien om daar last van te hebben denk ik ;)

[...]

Dan zullen ze ook vast gaan stunten met kortingen enzo hoop ik :)

Overigens, is het een probleem als ik geen clutch pedaal en H shifter heb bij mijn stuur? Heb nog een Logitech Momo racing, en ik vind dat ding nog steeds briljant, wil voorlopig nog geen nieuw stuur, en ook geen centjes voor.
Geen enkel probleem om met paddle shifters te rijden. Clutch gebruik ik ook niet van m'n G25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Cool :)
Dat is toch zonde? Heb je zo een mooi stuur en dan gebruik je de clutch niet?

edit:
http://www.iracing.com/iracing20.html
Inexpensive - Standard one-year membership is less than $9 per month. Try it for one month for $5 to learn more first hand. Use Promo code PR-FIVEDOLLAR when joining.
Is dat nog steeds van toepassing? :P

of deze?
http://www.virtualr.net/one-free-month-of-iracing-promo/

[ Voor 69% gewijzigd door Schuey op 22-04-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:57
Mijn ervaring van de laatste paar maanden is dat er altijd een paar promoties zijn: een goedkope eerste maand, een gratis eerste maand als je gelijk voor drie maanden een abo neemt, een jaarabonnement met extra's... Even goed kijken (als de website/Amazon Cloud het weer doet) welke past bij wat je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Clutch is niet nodig in de Skip! Veel sneller zonder, wel moeilijker rijden hoor! (in het echt ook niet ;))

[ Voor 13% gewijzigd door RielN op 22-04-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen zondag ook in het bezit van Iracing.. en na elke avond 1 of 2 races te hebben gedaan met de Legends cup ben ik totaal verslaafd..!
Ik heb jaren LFS en Rfactor gespeeld, maar dit rijdt toch echt wel super.
(ben nu trouwens al op SR 2.97)

Wat is een mooie auto om er bij te kopen? waar nog veel races mee worden gereden?
ik heb namelijk wel interesse in de mustang/Grand Am/ Corvette..
Maar wil ze niet allemaal tegelijk kopen.. ivm budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Skip. Geen twijfel.

Corvette is héél gaaf, maar je moet nog een paar licences omhoog. Als je snel bent in de Skip, dan beheers je iRacing behoorlijk! Moeilijk karretje, maar oh zo gaaf racen!

[ Voor 82% gewijzigd door RielN op 22-04-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:17:
Sinds afgelopen zondag ook in het bezit van Iracing.. en na elke avond 1 of 2 races te hebben gedaan met de Legends cup ben ik totaal verslaafd..!
Ik heb jaren LFS en Rfactor gespeeld, maar dit rijdt toch echt wel super.
(ben nu trouwens al op SR 2.97)

Wat is een mooie auto om er bij te kopen? waar nog veel races mee worden gereden?
ik heb namelijk wel interesse in de mustang/Grand Am/ Corvette..
Maar wil ze niet allemaal tegelijk kopen.. ivm budget.
Voordat je iets koopt zou ik even goed kijken waar je uiteindelijk heen wilt. Stippel een globale route uit qua auto's en houdt er rekening mee dat je in het begin veel zult moeten investeren in nieuwe tracks. Ik heb afgelopen jaar eigenlijk alleen maar memberships kosten betaalt, maar vooral in het begin is het best duur om je basisset tracks aan te schaffen.

Ik neem aan dat je 2,97 SR bent voor je oval license? Dan zou ik doorgaan tot 4,0, promoveren naar D license Oval, weer naar D4.0 gaan in de Legends en gelijk in de Trucks stappen. Dan begint het Nascar racen echt. Inclusief bandenslijtage, brandstofstrategiën en cautions.

Voor de roadkant heb je 2 wegen: open formule auto's, of tin tops. Wat vind je leuker?

Je zou Mustang - V8 - Corvette - Riley kunnen doen bijv, maar zelf zou ik eerder kiezen voor:

Skip Barber - Star Mazda - Indycar.

Vorig seizoen heb ik veel Williams gereden, maar ik merk toch dat ik het meeste plezier blijfhalen uit auto's zoals de Skip Barber en de SM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RielN schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:30:
Skip. Geen twijfel.

Corvette is héél gaaf, maar je moet nog een paar licences omhoog. Als je snel bent in de Skip, dan beheers je iRacing behoorlijk! Moeilijk karretje, maar oh zo gaaf racen!
NIET :+ De skip is vreselijk :+

Vind em briljant hoor, maar soms.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de snelle uitleg..
Ja ik had al wel een beetje begrepen dat het een dure hobby gaat worden.

Gelukkig kreeg ik nou 3 maand membership voor 12 dollar..
Dus daar een klein beetje geld al op bespaard.

Ik wou in eerste instantie eerst mijn oval skills omhoog werken tot ik inderdaad de trucks kan racen.
Daarna wou ik de road license gaan halen, maar ik ben niet echt een grote fan van de open wheelers.
Dus die ga ik denk ik een beetje links laten liggen.

Maar alvast bedankt voor de tips mannen!!

Maar er is zoveel keus in Tracks en Cars dat ik een klein beetje verdwaal in mijn keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:47:
Thanks voor de snelle uitleg..
Ja ik had al wel een beetje begrepen dat het een dure hobby gaat worden.

Gelukkig kreeg ik nou 3 maand membership voor 12 dollar..
Dus daar een klein beetje geld al op bespaard.

Ik wou in eerste instantie eerst mijn oval skills omhoog werken tot ik inderdaad de trucks kan racen.
Daarna wou ik de road license gaan halen, maar ik ben niet echt een grote fan van de open wheelers.
Dus die ga ik denk ik een beetje links laten liggen.

Maar alvast bedankt voor de tips mannen!!

Maar er is zoveel keus in Tracks en Cars dat ik een klein beetje verdwaal in mijn keuzes.
Als je straks de D-license hebt, koop dan voor de klasses die je wil rijden, in 1x alle circuits / auto's. Scheelt 25% omdat je meer als 6 items tegelijk koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:51
Het meest handige is dan om inderdaad eerst naar de series te kijken, en dan pas als je een beetje een keus gemaakt hebt naar het schema om te zien welke circuits daarvoor nodig zijn. Tot en met zondagavond krijg je $8 terug op je account als 2 items (cars/tracks) koopt, dus het is wel een mooi moment om wat aankopen te doen :)

Edit: plus de korting op 6 items tegelijk inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander H op 22-04-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad daarom vraag ik ook om raad.. kijken of ik wat nuttigs kan scoren.
Ik denk dat ik maar 2 tracks aanschaf voor de oval Trucks ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Pak ook even het schema erbij voor het komende seizoen dat volgende week begint.
2011 season 2 schedule.pdf

Dan kun je kijken welke circuits door welke klasses aangedaan worden.
Als je dan een paar circuits uitzoekt die meerdere keren per seizoen bezocht worden door verschillende klasses heb je nog meer waar voor je geld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Als je oval wilt racen nu heel veel daarin rond rijden en door gaan tot Class D 4.0.
Dan de Silverado met tenminste Daytona kopen en je zult erg gave races rijden :D

Ohja tip als je oval gaat rijden, fix dan een headset het is namelijk erg aan te raden om te kunnen praten tijdens de races.

[ Voor 27% gewijzigd door FabiandJ op 22-04-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dan ben ik wel benieuwd naar wat je communiceert tijdens het rijden dan?
Ik gebruik op het moment geen headset, maar wat ik tot dusver meekrijg van de gesprekken tijdens races bestaat het vooral uit:

- succes wensen vooraf
- felicitaties en wat babbelen na de finish
- korte bedankjes van een leader die iemand lapt die netjes ruimte geeft
- en natuurlijk het geruzie van lui die ongelukken met elkaar hebben tijdens een race

Nou rijd ik vooral road races en ben ik pas sinds kort bezig om ook mijn oval license wat hoger te krijgen dus misschien zijn de voice chats daar niet heel erg representatief, maar ik heb tot dusver niet echt het idee dat het niet gebruiken van een headset een groot gemis is.
(Misschien mis ik ook wel wat chats omdat het volume van dat gebeuren meestal redelijk overstemd wordt door de race geluiden zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Red Baron schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:41:
Ik gebruik op het moment geen headset, maar wat ik tot dusver meekrijg van de gesprekken tijdens races bestaat het vooral uit:

- succes wensen vooraf
- en natuurlijk het geruzie van lui die ongelukken met elkaar hebben tijdens een race

Nou rijd ik vooral road races en ben ik pas sinds kort bezig om ook mijn oval license wat hoger te krijgen dus misschien zijn de voice chats daar niet heel erg representatief, maar ik heb tot dusver niet echt het idee dat het niet gebruiken van een headset een groot gemis is.
(Misschien mis ik ook wel wat chats omdat het volume van dat gebeuren meestal redelijk overstemd wordt door de race geluiden zelf)
Ik ben het met Fabian eens dat een headset op een oval erg handig is, in tegenstelling tot roadcourses.

Je rijdt veelal erg dicht op elkaar en vooral op superspeedways moet je echt samenwerken. Als je dat kan afspreken via de voice chat werkt dat veel beter. Ook wanneer je iemand voorbij wilt laten die sneller is kan je dat aangeven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Red Baron schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:41:

- succes wensen vooraf

Wat ik zoals communiceer tijdens het racen op de ovals kan echt van alles zijn.
Na een tijdje kom je telkens bekende tegen en begin je gewoon over het dagelijks leven :p
Verder dingen zoals dat je de pits in gaat bijvoorbeeld ;) Als je op de ovals rijd zit je vreselijk dicht bij elkaar en als je niet zegt dat je de pits in gaat wordt je gewoon rond geduwd.
Zie hier maar een voorbeeldje hoe ik mijn truck maar net in controle weet te houden, diegene achter me hield afstand alleen die droplul die mij beukt heeft me of niet gehoord of heeft er lak aan.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8m_q_zDpZ4Y]

Verder kan je vragen of je iemand niet teveel pinched in de bochten ook wel ik rij op de highline en ik zit in de bochten bijna in zijn deur en de ene vind dit prima, maar iemand anders misschien niet.
Voorbeeld hoe het eraan toe kan gaan check dit maar is, je rijd met mij mee in een de topsplit met gasten die ook in het DWC rijden.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yL21NblA7gs]

Of dingen als het samenwerken ik rij heel vaak met een andere Nederlander en wij samen kunnen elkaar echt de hele baan rond pushen en dan hebben we het wel is over welke lijn we gaan rijden... lowline, highline of de qualline.

En verder het waarschuwen van de anderen als er een ongeluk is gebeurt of er is een caution maar we rijden vol gas je moet op een gegeven moment een keer rijden, dan wil je niet dat de mensen achter je vol op je afkomt en zeg je dus dat je aan het afremmen bent.

En over dat je het praten van anderen niet goed hoort je kan het volume hoger zetten, moet je alleen wel even een knop aan die mogelijkheid koppelen.

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 22-04-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ieder zijn ding, maar dat trekt me dus helemaal niet. Het oval racen ziet er leuk uit, maar ik ga echt niet door een microfoontje lopen lullen over hoe en wat.Vind het wel gek dat je bang moet zijn om eraf getikt te worden als je de pits in wilt. In het echt communiceren ze dat toch ook niet?

Ik heb voice chat uit staan tijdens de races (bijna alleen maar road) en denk er sterk over om ook de text chat uit te zetten, irriteer me er soms mateloos aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Je zult toch een gebaar moeten maken dat je af gaat remmen voor de pitstraat op wat voor manier dan ook. Of dacht je dat ze dat wel konden ruiken? Je moet natuurlijk zelf weten of je het gebruikt of niet. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MartijnA3 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:06:
Ieder zijn ding, maar dat trekt me dus helemaal niet. Het oval racen ziet er leuk uit, maar ik ga echt niet door een microfoontje lopen lullen over hoe en wat.Vind het wel gek dat je bang moet zijn om eraf getikt te worden als je de pits in wilt. In het echt communiceren ze dat toch ook niet?

Ik heb voice chat uit staan tijdens de races (bijna alleen maar road) en denk er sterk over om ook de text chat uit te zetten, irriteer me er soms mateloos aan.
Ik het echt communiceren ze dat dus wel of ze de pits in gaan, dit doen ze met hand gebaren ;)
Plus dat hun in het echt ook met andere rijders kunnen praten, misschien moet je is een Nascar race op één of andere manier verkrijgen dan weet je hoe het er aan toe gaat.

En persoonlijk vind ik ovals qua uithoudingsvermogen een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Dutch3men schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:29:
[...]

Ik het echt communiceren ze dat dus wel of ze de pits in gaan, dit doen ze met hand gebaren ;)
Plus dat hun in het echt ook met andere rijders kunnen praten
Tijdens de Talladega-en Daytona-races hebben de rijders qua radiocommunicatie keuze tussen 24 rijders; sinds dit jaar rijden ze op beide ovals namelijk in two car-drafts (dus niet een heel pak auto's bij elkaar maar slechts twee, de voorste houdt de achterste uit de wind die op zijn beurt de voorste weer duwt) vaak met een teamgenoot, maar soms ook met andere rijders, een goed setje van twee auto's kan wel 20 mijl sneller zijn dan een ander stelletje. Pitstops doen ze ook in setjes en als je per ongeluk alleen komt lig je zomaar een rondje achter, vandaar dat ze veel contact met elkaar zoeken, erg leuk ook om te zien en te horen hoe dat gaat. (gaat soms ook helemaal nergens over, maargoed;))

Werkt dit in iRacing ook al zo?? Ik zag op het filmpje de hele tijd dezelfde auto op jouw bumper zitten, duwde deze je ook of volgde hij alleen maar??

[ Voor 15% gewijzigd door Ericjooo op 22-04-2011 21:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ok, weer wat geleerd, wist ik allemaal niet. Maar nog steeds niets voor mij. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Afbeeldingslocatie: http://www.radicalsonline.com/attachment.php?attachmentid=1001&d=1303501203
Afbeeldingslocatie: http://www.radicalsonline.com/attachment.php?attachmentid=1002&d=1303501216
Afbeeldingslocatie: http://www.radicalsonline.com/attachment.php?attachmentid=1003&d=1303501227
Afbeeldingslocatie: http://www.radicalsonline.com/attachment.php?attachmentid=1004&d=1303501242
Afbeeldingslocatie: http://www.radicalsonline.com/attachment.php?attachmentid=1005&d=1303501251
Afbeeldingslocatie: http://www.radicalsonline.com/attachment.php?attachmentid=1006&d=1303501258
Afbeeldingslocatie: http://www.radicalsonline.com/attachment.php?attachmentid=1007&d=1303501270

[ Voor 54% gewijzigd door glnk op 22-04-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:40:
[...]

Tijdens de Talladega-en Daytona-races hebben de rijders qua radiocommunicatie keuze tussen 24 rijders; sinds dit jaar rijden ze op beide ovals namelijk in two car-drafts (dus niet een heel pak auto's bij elkaar maar slechts twee, de voorste houdt de achterste uit de wind die op zijn beurt de voorste weer duwt) vaak met een teamgenoot, maar soms ook met andere rijders, een goed setje van twee auto's kan wel 20 mijl sneller zijn dan een ander stelletje. Pitstops doen ze ook in setjes en als je per ongeluk alleen komt lig je zomaar een rondje achter, vandaar dat ze veel contact met elkaar zoeken, erg leuk ook om te zien en te horen hoe dat gaat. (gaat soms ook helemaal nergens over, maargoed;))

Werkt dit in iRacing ook al zo?? Ik zag op het filmpje de hele tijd dezelfde auto op jouw bumper zitten, duwde deze je ook of volgde hij alleen maar??
In iRacing duw ik persoonlijk alleen diegene voor me als voor hem niemand anders rijd, anders kan je hem tegen zijn voorganger duwen en duw jezelf weer tegen hem aan en kan je diegene uit balans halen en de kans dat er dan een wreck komt is zeer groot.

En in het filmpje duwt hij me ja, maar alleen op de rechte stukken op Daytona is het vrij tricky om iemand de hele baan rond te duwen. Op Talladega is dit geen probleem omdat de baan daar zo glad als een biljartlaken is :p
Verder ben je sneller als je de hele tijd geplakt achter iemand zit dan telkens een gaatje te laten vallen en een flinke duw geven.

En kwa pitstop ja je moet altijd geluk hebben, maar de truc is om zo snel mogelijk naar binnen te gaan hoe later je gaat hoe meer tijd je verliest. En ga je in je ééntje de pits in ben je de klos je moet tenminste één iemand bij je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nice, heb nu 1 keer $12 voor 3 maanden :)
Ben zeer benieuwd!

Eerste rondjes waren leuk, behoorlijk realistisch ja, I like.
Remmen is wel overdreven, dat had ik vaker gelezen in dat topic, maar kan even niet meer vinden hoe het op te lossen.

[ Voor 60% gewijzigd door Schuey op 23-04-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Wat bedoel je met overdreven?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Schuey schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:15:
Nice, heb nu 1 keer $12 voor 3 maanden :)
Ben zeer benieuwd!

Eerste rondjes waren leuk, behoorlijk realistisch ja, I like.
Remmen is wel overdreven, dat had ik vaker gelezen in dat topic, maar kan even niet meer vinden hoe het op te lossen.
In game je remmen even kalibreren bij de opties. heeft te maken met de brake curve die het spel voor je toevoegt. Tevens is het voor de pedalen wel aan te raden geregeld even de kalibratie te draaien, althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
De brake curve, heb ik nu aangepast. Remt nu lekker :)

Net mijn eerste race gehad, leuk! Rijd echt realistisch, de auto heeft echt gewicht, en dat vind ik knap gedaan.
Race uitgereden, als laatste, paar keer goed hard de baan afgepeerd :P Een paar seconden niet opletten en je wordt genadeloos afgestrafd ja :)

edit:
argh
2e race ook al verneukt, even wa ongeduldig of minder concentratie en het is gedaan . Toch nog 8e van de 11 gefinished :)

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 23-04-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Schuey schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 15:30:
De brake curve, heb ik nu aangepast. Remt nu lekker :)

Net mijn eerste race gehad, leuk! Rijd echt realistisch, de auto heeft echt gewicht, en dat vind ik knap gedaan.
Race uitgereden, als laatste, paar keer goed hard de baan afgepeerd :P Een paar seconden niet opletten en je wordt genadeloos afgestrafd ja :)

edit:
argh
2e race ook al verneukt, even wa ongeduldig of minder concentratie en het is gedaan . Toch nog 8e van de 11 gefinished :)
Misschien een idee om eerst even wat meer tijd in de free practice door te brengen? ;)

Als je zo vaak van de baan vliegt en spint stijgt je SR niet zo hard en dat is toch wel zonde als je een rookie bent. Ook niet goed voor je IR, hoewel je die nog niet kunt zien als Rookie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Idd, maar wilde wat races uitproberen want daar doe je het uiteindelijk voor natuurlijk :P
Leuke baantjes trouwens, die Lime rock en mazda baan!

edit:
5e geworden :)
Rookie 2.81 !!!1 :X

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 24-04-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Voor mensen die graag iRacing een maandje willen uitproberen er is en promocode waarmee je ook meteen de Williams F1 en Spa erbij krijgt voor $24 (€17).

Ga naar iRacing.com klik op RACE NOW, scroll naar beneden en type bij Enter Promotion Code de code: PR-Formule1.nl

De actiecode is tot 31 juli 2011.
Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.