iRacing - The next generation of simracing is here! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 35 Laatste
Acties:
  • 95.218 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 16:17
Is het ook mogelijk om je gegevens compleet te verbergen op iRacing ofzo?
Ik wilde nog even via PM contact opnemen met een collega coureur waarmee ik een momentje beleefde in de corkscrew.
Ik had op het moment zelf niet door dat ik hem raakte en dacht dat hij zelf spinde, maar via de replay zag ik dat hij wat ophangings problemen leek te hebben, en ook direct de pits opzocht en de race verliet.

Enfin, nou komt het rare...
Als ik op z'n naam zoek in de driver search vind ik niets, op het forum via de direct message optie kan ik hem ook niet vinden, en sterker nog, hij komt helemaal niet voor in de race results :?

Is dat mogelijk via een setting ofzo, of is hier gewoon iets raars aan de hand?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

Update tijd vannacht.

Highlight
* New Pit Crew with Damage Repair
* The existing pit crew has been replaced with a new scripting system that allows much more flexibility, allowing each car to have it's own unique pit stop behavior, and also allowing the pit crew to make repairs to a damaged car. This new pit crew with the ability to repair damage is now on the following cars: Impala A, Impala B, Silverado, Williams FW31, Dallara, Riley DP, Mustang FR500S. All other cars still have the old style pit crew with no damage repair, and none of the following updates in this section apply to them.

Volledige changelog op http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1457706.page

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Vreemd verhaal RB, nooit eerder van gehoord.

Deze week de Skip op Zandvoort. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik zag dat Requiem19 hier zelfs de 21e plek bezet op de WR lijst voor races.
Is er nog niet eerder gereden met de Skippy op Zandvoort ofzo, of ben je gewoon goed? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dat laatste. ;)

Net een halve race gereden met deze auto en nog gewonnen. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/7751/iracing1.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja zolang je suspension maar weinig / geen schade oploopt kan je nog behoorlijk doorgassen.

Had gisteren ook een moment in de laatste bocht op laguna seca waar ik binnendoor ingehaald werd door een gast die zich ook nog eens flink verremde.
Ik week in eerste instantie wel uit om hem ruimte te geven, maar toen ik vervolgens weer instuurde om de buitenste lijn te rijden haakten onze wielen in elkaar waardoor ik half gelanceerd werd zonder dat ik echt veel schade opliep.
Terwijl normaal een klein tikje van achteren vaak al tot gevolg heeft dat je auto niet meer fatsoenlijk recht vooruit te sturen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:08

Hoogie2004

Whohooooo

Net even een uurtje op Zandvoort gereden met de Skip. Enig idee waar ik sta als ik rond de 2:00 / 2:02 over een rondje ga doen?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Denk dat je dan in de onderste splits meedoet....

RB, mijn ophanging was wel krom, ik had mn handen vol aan de auto, voorals onder het remmen wilde hij elke keer haaks linksaf... :+

[ Voor 58% gewijzigd door MartijnA3 op 08-03-2011 12:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dan wordt het tijd dat je je irating wat opkrikt en bij mij in de bovenste splits komt meedoen, want op zo'n manier winnen kan natuurlijk niet he ;)

Gisteren ook wel zuur: ik lig 2e met nog 4 rondjes te gaan, dicht achter de leider, wanneer ik een klein momentje beleef en het gat weer 4+ seconden is.
Ik heb het wel gezien en push niet echt meer omdat ik het gat niet meer denk te dichten.

Vervolgens loop ik in de laatste ronde in en rijd hij best langzaam over start finish op 1 sec voor me.
Ik denk dat hij me gewoon beetje wou stangen ofzo, en dus bewust inhield....
Echter bij navraag bleek hij zonder benzine te zitten.

Dus de moraal van het verhaal: altijd blijven doorstampen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Wat denk je dat ik aan het doen ben? ;)

De nummer 2 zat ook zonder benzine, da's de enige reden dat ik 'm nog won. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wel appart trouwens hoe ze zoveel meer benzine verbruiken dan.
Ik houd meestal wel zo'n 1,5 liter over als ik met 9.1 start.
Het pruttelen begint geloof ik bij < 1 liter ofzoiets (een keer een race gestart met minimale Q fuel, 6.4 liter O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Volgens mij is 9.1 voor Zandvoort niet genoeg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik had het nog over Laguna Seca, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik gebruik 14,4 met de Skip op Zandvoort. 11,3 is net niet genoeg voor mij. Voor sommige anderen echter wel. Gelukkig maakt de hoeveelheid benzine in de SB weinig uit voor je snelheid.

Deze week ga ik veel rijden als ik nog ergens tijd vindt:

- Veellll Skip op Zandvoort
- Streetstock op Charlotte !
- F1 op Philip Island
- Dallara op Laguna S
- Misschien ook nog wat Grand Am op Watkins.

Veel rijden is het leukste, maar gaat helaas altijd wel ten koste van je snelheid per auto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Streetstock op charlotte, als je een aanslag wilt plegen op je SR moet je dat doen ja.
Het kan ook aan mijn skills (of juist het gebrek daaraan) op snelle ovals liggen, maar ik ben daar geloof ik nog 2 weken terug niet 1x heelhuids aan de finish gekomen zonder tow of damage.

Mijn doel voor komende week is om in ieder geval m'n road license eens van D naar C te helpen, en wellicht de Oval ook als dat nog wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Hoogie2004 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:46:
Net even een uurtje op Zandvoort gereden met de Skip. Enig idee waar ik sta als ik rond de 2:00 / 2:02 over een rondje ga doen?
Ik beschouw mezelf als een trage rijder, dus ik denk dat er van jouw tijd nog heel wat van af kan ;)

Zandvoort - Grand Prix Practice 2:00.150
Zandvoort - Grand Prix Qualify 1:59.923
Zandvoort - Grand Prix Race 1:58.751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:50:
[...]

Ik beschouw mezelf als een trage rijder, dus ik denk dat er van jouw tijd nog heel wat van af kan ;)

Zandvoort - Grand Prix Practice 2:00.150
Zandvoort - Grand Prix Qualify 1:59.923
Zandvoort - Grand Prix Race 1:58.751
Inmiddels in de race al aan de 1:58.3 gekomen. het kan nog wel iets sneller, maar ik vind de skip erg lastig. Ik ben meer van de mooie strakke lijnen ipv het glijden wat het met de Skip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tot dusver 57.8 met de base setup van Dario Frattini: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1423414.page

Maar het is nog een lange weg naar de 55's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ik was 30 sec te laat voor de skip race van kwart voor 11. Dus maar de MX5 gedaan om 11. Zeer vermakelijke race, erg close gevechten (6 ronden lang met 5 coureurs) en geen enkel contact. Uiteindelijk de corkscrew iets te kort genomen en gespind bij uitkomen, toen 5e geworden na een inhaalrace op 2 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dat heb ik ook vaak met de MX5. Of het is erg leuk, of het is echt bal. En dan maakt het niet echt uit in welke split je zit. Kwam gisteren in 2 races ene Keith Sharp tegen, in de eerste race tikte hij me op het achterwiel toen ie in een niet bestaand gaatje kwam waardoor ik én van de baan ging én naar de pits kon vanwege een krom achteriel en in de 2e race spinde hij in de corkscrew en liet zijn auto terug de baan op rollen waardoor ik er vol in knalde. +4 inc. Hij bood wel zijn excuses aan, maar ik heb de replays eens bekeken en ik ben niet het enige "slachtoffer". Dus als je die gast tegenkomt, hij ziet gaatjes die er niet zijn, wees gewaarschuwd. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja omdat ik gisteren net te laat voor een skip Q sessie was ook maar een Q + R in de nVidia cup gedaan.
Wat een drama was dat ook weer.

Na zo'n week Skippy op Laguna Seca is het voor mij niet verstandig om direct voor de punten ook op die baan met de MX5 te gaan rijden.
Doordat de FOV verder naar rechts zit, rijd ik de ene na de andere OT in T6 en de corkscrew omdat ik te vroeg instuur.

Vervolgens ga je dan ook nog de Andretti hairpin in met z'n tweeën waardoor je exit speed niet helemaal optimaal is. Vervolgens komt er een derde coureur die zo strak op je bumper zit waardoor je met je upshift van 2 naar 3 (met autoclutch) een tik van achteren krijgt die meteen +4inc is meteen m'n hele race voor m'n gevoel alweer verknalt.

Daar moet ik echt meer op oefenen dat als het al vroeg op zo'n manier mis lijkt te gaan dat ik dan wat geconcentreerder de race uitrijd zonder al te veel extra inc's.

Helaas -0.17 SR, ik wil naar C verdorie! :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dan moet je uit de pits starten of niet meedoen met de mx5.;)

Net een 1:56.7 gedaan op zandvoort in practice. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Oow weer terug van vakantie en nu moet ik de Skip weer temmen op Zandvoort. Ik ga nog altijd lekker in divisie 3, en Zandvoort is mijn track wel, dus gas erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
MartijnA3 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:11:

Net een 1:56.7 gedaan op zandvoort in practice. :P
Net in de race een 1:56.433. :9

Alleen moet ik natuurlijk weer eens spinnen. :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Red Baron schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:16:
Mijn doel voor komende week is om in ieder geval m'n road license eens van D naar C te helpen, en wellicht de Oval ook als dat nog wil lukken.
En ik heb ook de gele brigade gejoined :)
Oval license zal wel lastig worden aangezien ik niet de ovals van deze week van m'n D-class wagens bezit.

Hmm de Star Mazda rijd ook al op een oval die ik niet heb deze week. Naja dan zullen we dat nog maar een weekje uitstellen of maar weer een aantal circuits aanschaffen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Red Baron schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:31:
[...]

En ik heb ook de gele brigade gejoined :)
Oval license zal wel lastig worden aangezien ik niet de ovals van deze week van m'n D-class wagens bezit.

Hmm de Star Mazda rijd ook al op een oval die ik niet heb deze week. Naja dan zullen we dat nog maar een weekje uitstellen of maar weer een aantal circuits aanschaffen O-)
De tweede optie :P

Geen moeilijke piste trouwens Richmond, gisteren had ik er wel last van een warpende auto die midden in een bocht half in mij tevoorschijn kwam. Zeer vervelend. Je kan er niks aan doen, want je schat de afstanden altijd verkeerd in.

Gisteren ook de repair opties kunnen uittesten. Grand Am op Watkins Glen Boot, een race van 80 minuten. Knalt er iemand na een kwartier achterin in turn 1. Geef je voldoende ruimte, rijden ze er nog een volledig achterwiel af. ;( Tow van 3 minuten en Optional repairs van nog eens 3 minuten en ik kon weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Guilty O-)
Komen er bij races in de Star Mazda nou nog iets van pitstops / cautions kijken eigenlijk? Of het is gewoon (zowel in oval als race) gewoon in 1 ruk door van de start tot de finish?

edit: Zie al een pacecar tijdens een race, dus die vraag lijkt me duidelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Red Baron op 10-03-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Cautions enkel op de ovals, op de road tracks gewoon gaan en gaan en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb net zo'n race zitten bekijken en daar waren toch wel 3 en 5 cautions in de verschillende splits.
Houd je daar nog rekening met mee qua fuel en tires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Gisteren weer op Zandvoort gereden in de Mustang.... 1 woord Drama! Bij de start pushed een ieder zo hard, spint er 1 voor mij neemt 6-8 anderen mee, 1 chaos. Bij mij was de motor beschadigd waardoor de topspeed weg was. Verloor zo'n 3 seconden per ronde 1:59 tegen over 1:55.5 - 1:56. 2 Ronden voor het einde een blowout.

Echt zo ruk zulke races, alleen maar dalen in safety rating :(. De volgende race op Zandvoort (moet nog wel mn punten hebben) start ik mooi vanuit de pits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Oh ja, irritant is dat.

Gister had ik iemand 2 plekken achter me op de grid op Zandvoort die nogal bekend stond om zijn agressieve inhalen. In de 2e ronde zat hij achter me, ik lag op P6, maar P4 en P5 gingeng naast elkaar de Gerlach bcht door en 1 van de 2 verloor de controle en schoof over het gras richting de hugenholtz bocht. Ik wist dat hij weer de baan op zou komen en ging van het gas om hem niet tegen te komen. En ja hoor, meneer P7 douwt hem ernaast en voor onze neus komt P5 weer de baan opschuiven, ik kon niet naar links dus knal er vol op, neus weg. P7 leek er ongeschonden door te zijn gekomen, dus ik was knap pissig. Maar toen ik weer wegreed zag ik hem langs de baan staan en later in de replay bleek dat hij dus een tik op zijn achterwiel gekregen had en knalde de barrier in. >:)
Ik eindigde als 6de, hij als 13e. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Patience pays in the end :)

Agressief rijden zie je meestal wel aan iemands SR.

Zo, nu de laatste voor vandaag rijden. Zandvoort blijft leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Mooi is dat he, pissig achter het stuur zitten :P

Omdat ik echt zowat tot een full stop moest komen in Hugenholtz vanwege een gespinde wagen in het begin van de race lag ik bijna achteraan.
Enfin weer rustig m'n weg naar aan het werken en in de laatste rondes van de race een practig gevecht met 3 man.
Ik lag voorop in lap 14 toen de achterkant een beetje weggleed in de vodafone bocht.
Een wagen passeerde me links en de ander rechts, alleen klapte de rechter gast vol in mijn achterkant tijdens het inhalen terwijl er gewoon voldoende ruimte was om er langs te kunnen. +4 inc

Ik weet niet of ik veel schade had, maar toen kreeg ik echt een rode waas voor de ogen en zette alles op alles om in ieder geval die gast niet voor me te laten finishen.
Ik haalde al redelijk snel de linker inhaler in omdat die ook in gevecht zat met de ander en wat ruimte liet in een bocht.
Met het mes tussen de tanden plank ik door en de beste man snijd de marlboro bocht iets te scherp aan waardoor hij een beetje doorschiet en ik vlug binnen door kan steken en gewoon nog voor hem finish.

Echt een lekker gevoel is dat >:)
Achteraf beweerde hij dat hij mij helemaal niet geraakt had en dat het aan de connectie zou liggen o.i.d.
Nou had ik een prima connectie met ok ping, dus ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Hij heeft in z'n laps wel een contact in die ronde staan dus hij komt er ook niet mee weg qua SR.

Riel zat ook in die race (een stukje verder naar voren O-)), dus wellicht kan hij het nog terugkijken in zijn replay als hij die heeft opgeslagen ;)
http://members.iracing.co...onid=3215027&custid=61747

Anyway ondanks een matige 6e plek toch nog met een lekker gevoel gefinished 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Er is iets met die predection op zandvoort. Ik heb constant dat mensen bij T8 op de curbs met de vooras de lucht in vliegen. Heb het ook op het skip forum gepost :)

Ik heb helaas geen replay, maar nu weet ik je wel te vinden! 6e is nice, zeker in de top splits.

De race zojuist was ook écht gaaf, met 4 man binnen 1 seconde rondjes maken. Wéér tweede... haha. Winnen zit er niet in hier geloof ik. Ik voeg je effe toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
RielN schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 01:47:
Er is iets met die predection op zandvoort. Ik heb constant dat mensen bij T8 op de curbs met de vooras de lucht in vliegen. Heb het ook op het skip forum gepost :)
Ja, dat zie ik ook steeds, ik denk elke keer dat men er dan af vliegt en ik een plek win, maar helaas. ;)

Gisternacht nog een race gewonnen in de top split, maar sof was maar 1681. Maar hoe werken die WK punten eigenlijk, want ik ben met die winst geen plek gestegen in de stand.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
MartijnA3 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 03:34:
[...]

Ja, dat zie ik ook steeds, ik denk elke keer dat men er dan af vliegt en ik een plek win, maar helaas. ;)

Gisternacht nog een race gewonnen in de top split, maar sof was maar 1681. Maar hoe werken die WK punten eigenlijk, want ik ben met die winst geen plek gestegen in de stand.
iRacing telt de helft van je races per week mee. Scoor je in race 1 150 punten en in race twee 120, telt je hoogste score, dus 150.

Race je 3x, dan telt iracing het gemiddelde van je 2 beste races. Race je 4x in deze week, telt iRacing het gemiddelde van je 2 beste races. Enz enz.

Je ziet ook vaak dat die kampioenschapspunten rood zijn achter iemands naam. Dat houdt in dat deze persoon eerder deze week al hoger gescoord heeft en dat deze punten niet meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De star mazda op richmond is heerlijk voor je SR zeg.
4 races, 0 inc dus ben nu alweer B :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als ik vanavond / vannacht / morgen tijd heb, ga ik proberen naar de C license te gaan. ben nu D op 3.39
Gister -0.05 SR in een zandvoort race omdat ik een disconnect had in lap 3 na 2 incidents in rondje 1, beide niet mijn schuld.... (had al de hele dag ruzie met de router).

#edit: maar nu eerst BOWLEN :D

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-03-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Zet hem net, ondanks 2 inc, ineens op +.50, sta nu op 3.44 , op naar de A!

Over die kampioenschapspunten: dat refreshed ook pas na een uur na de race of nog langer, in elk geval niet meteen.

Nu een lage SOF gewonnen, maar dan scoor je relatief weinig punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
He bah, blijf ik een week lang gewoon met de base setup van Frattini rijden, rijd ik de laatste race nog even met een andere setup naar zoals blijkt MartijnA3 ook al had gepost. Rijd ik simpel in de race een 56.2 met een optimal van 55.7 met de skip, waar een 55 misschien wel mogelijk geweest was als ik niet de hele tijd een gevecht had om een positie goed te maken. :P

Ben benieuwd hoe het er de volgende week aan toe gaat met de Skip op Silverstone en de Star Mazda op Zandvoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik gooi net de winst weg in de een na laatste ronde in de star mazda. |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat is dan niet zo handig he ;)
Ik vind het wel jammer dat ze geen Lap Graphs hebben met tijd verschillen ipv de posities.
Je bent gecrashed 2 rondes voor het einde in gevecht met die andere gast ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door Red Baron op 15-03-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Misschien iets voor de toekomst? Ik zou zeggen, doe een suggestie op het forum. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
wat moet ik hier nu mee?

YouTube: great start @ iracing

Hij zei dat ie problemen met zn pedalen had, er kon nog net een sorry vanaf. Dag race vanaf P2, hallo 4x inc. :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja... Ik ben ook wel eens te vroeg gestart omdat ik over gefocussed was op de start lichten en weg ging op het moment dat de rode lichten aan gingen :z
Toen kon ik nog wel op tijd stoppen, maar toen in een andere race de gast voor mij bleef staan (en de rest van het veld wel vertrok) kon ik hem ook niet helemaal ontwijken.
Dat was met een MX5, dus met een veel snellere Star Mazda lijkt me de kans vrij klein dat je dan de auto kan ontwijken, tenzij je bewust een valse start maakt met de intentie om langs de rest te gaan natuurlijk.

Niettemin blijft het een domme actie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
MartijnA3 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:56:
wat moet ik hier nu mee?

YouTube: great start @ iracing

Hij zei dat ie problemen met zn pedalen had, er kon nog net een sorry vanaf. Dag race vanaf P2, hallo 4x inc. :(
Reporten. Niet zozeer dat hij hiervoor gelijk een straf moet krijgen, maar meer voor als hij dit nog een keertje doet. Echt gewoon kut als de race al verpest is voordat hij begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:34
Requiem19 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:07:
[...]

Reporten. Niet zozeer dat hij hiervoor gelijk een straf moet krijgen, maar meer voor als hij dit nog een keertje doet. Echt gewoon kut als de race al verpest is voordat hij begint.
Inderdaad. Een probleem met de pedalen alleen verklaart dit nog niet, want je schakelt pas bij groen in z'n 1 en dat deed ie hier duidelijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 15-03-2011 18:46 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik zat er idd over te denken om hem te rapporteren. Meer om de laconieke manier waarop hij ermee omging.

En ik zet de auto in zn 1 als het rode licht opkomt, met de koppeling ingedrukt.
Als hij zn koppeling niet goed had geconfigureerd, schiet de auto natuurlijk weg als je m in zn 1 zet. Maar ja, dan hoef je natuurlijk niet volgas te geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Zag dat je een 1:33.6 hebt staan, met welke setup?

Ik ben een seconde langzamer, heb geen goed gevoel bij de setups die ik tot nu toe heb geprobeerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

MartijnA3 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:24:
[...]

Zag dat je een 1:33.6 hebt staan, met welke setup?

Ik ben een seconde langzamer, heb geen goed gevoel bij de setups die ik tot nu toe heb geprobeerd.
Ik heb zelf een 1:36.1xx staan uit m'n hoofd in de race, met de setup van Niek Versteege die op het forum stond (enkel meer fuel), ik ben sowieso al een pak trager dus misschien deze ff proberen? Ik blijf overigens sukkelen met de chicane op het einde (voorlaatste bocht), ofwel rem ik te vroeg ofwel rem ik te laat. Heb er met de Skip ook ff gesukkeld eer ik het juist had.

De Star Mazda race van gisterenavond 21h30 leverde overigens een +0.66 op, zodat mijn safety rating weer sinds weken boven de 2.00 is gekomen (2.46)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Die setup gebruik ik ook Fuelke. Waarschijnlijk is RB gewoon sneller. Nu tot een 1:34.346 gekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb voor ik begon het huidige topic en dat van vorig seizoen doorgespit op zoek naar setups en daarvan een aantal opgeslagen.
Volgens mij was die 33.6 niet met de setup van Niek Versteeghe, maar een andere. Welke dat precies was zou ik vanavond even moeten nakijken.

Met de setup van Niek heb ik wat later in mijn 2e kwalificatie geloof ik een 34.0 gereden.
Hij zelf reed ook rond in die sessies en reed lage 33's, maar ik weet niet of dat nog met dezelfde setup was, of dat hij ondertussen nog weer aanpassingen heeft gedaan.
MartijnA3 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:30:
Waarschijnlijk is RB is gewoon sneller
O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Red Baron op 16-03-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Net een race in de Skip op Silverstone. Best lekker. Behalve dat een of andere MONGOOL na de finish midden op de baan gaat staan. No way dat ik em kon ontwijken :( +4 inc aan de broek. Gelukkig over de hele race nog wel +0.02 SR, dus blijf ruim uit de buurt van lager als 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Volgens mij was het met deze setup: http://members.iracing.co...t/50/1349606.page#2947251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hee RB, over wie zou dit gaan?
I also remember in a rookie race, a guy didn't realize he had his wheel turned 180º. When the light went green he went full speed directly to the wall.

I nearly died laughing.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1459355.page
:D

Edit: thanks, ff proberen die setup

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnA3 op 16-03-2011 19:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Niet over mij vermoed ik, aangezien meneer Dominguez niet in betreffende race meedeed.
http://members.iracing.co...onid=3189921&custid=61747

Niettemin blijft het een domme actie :X

Net trouwens weer even een Qual gedaan, 1e stint met Niek's setup.
Daarna nog even een paar rondjes met deze: http://members.iracing.co...list/1349606.page#2936938

[ Voor 37% gewijzigd door Red Baron op 16-03-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Argh. Ik was op weg naar m'n eerste tijd onder de 1.33 op Zandvoort met de SM. Helaas werd de spanning me iets teveel in de laatste bocht en verlies ik 1 tiende.

http://members.iracing.co...onid=3245453&custid=17380

Daarna een Street Stock op South Boston gedaan. Leuk ook. Alleen jammer dat ik per ongeluk iemand twee keer zachtjes aantik. Tweede keer kon hij niet zo goed hebben. Hij wacht me op en ramt me vervolgens snoeihard van de baan. Voor de 2e keer in 2,5 jaar iRacing een protest ingediend bij Nim nu. Ben benieuwd of het wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Netjes hoor, ik ben tot dusver nog niet onder de 33.6 gekomen.
Ik moet zeggen dat het racen in de Star Mazda voor mij weer een beetje het GP4 gevoel benaderd, wel gaaf iig :)

Voor degenen die nog van plan zijn nog om redelijk wat iracing content aan te gaan schaffen is het wellicht handig om van de St Patrick's day promotion gebruik te maken. Bij aanschaf van $20 iracing credits krijg je $5 cadeau, bij aanschaf van $75 credits krijg je zelfs $25 extra.
Dat is toch mooi meegenomen als je toch al van plan bent om nog content aan te gaan schaffen.

Verder heb ik van de week ook iSpeed ontdekt, wat best handig is om je rondes nog eens te analyseren en te bekijken waar je nou veel tijd laat liggen etc.
Zijn er nog meer van dit soort handige tools die veel gebruikt worden?

Verder moet ik ook nog eens ff op zoek naar hoe je nou clutch macro's maakt, want ik wil toch eens wat minder verliezen in slipstreams bij het opschakelen :)
Als je op het forum zoekt krijg ik alleen maar topics met gezeur over die macro's naar voren, en ik zoek juist de uitleg over hoe en wat. Heeft iemand een tip waar je die info kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik wil maar niet winnen. Elke keer tweede :)

Een nette 1.34.6 gequalificeerd met de Skippy. Wat is Silverstone een gave baan zeg! Ik moet een paar B-klasse races gaan rijden om naar A te upgraden. Heeft iemand nog goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:09:
Verder moet ik ook nog eens ff op zoek naar hoe je nou clutch macro's maakt, want ik wil toch eens wat minder verliezen in slipstreams bij het opschakelen :)
Als je op het forum zoekt krijg ik alleen maar topics met gezeur over die macro's naar voren, en ik zoek juist de uitleg over hoe en wat. Heeft iemand een tip waar je die info kunt vinden?
Voor welke auto wil je dat dan? Bij de SM schijnt het niet veel te helpen en voor de skip is het ook niet echt nodig.

Maar anyhow, in je logitech profiler kun je dit maken. Assign in iracing je koppeling aan een knop op je stuur en de shift up aan bijvoorbeeld de "u" op je toetsenbord. Dan ga je naar de loitech profiler en zoek je je rechter paddle ding op, rechtermuisknop "record command"(oid). Dan neem je dus de actie "knop op stuur"en "u"-toets op.

Als het goed is kun je nu in iracing upshiften met de macro, moet je profiler wel op de achtergrond draaien geloof ik. Heb het wel zelf geprobeerd, maar kreeg het niet 100% voor elkaar, dus kan zijn dat ik ergens iets mis. In de SM gebruik ik het nu niet en in de Skip heb ik het niet nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Indycar?
Je hoeft niet perse races te doen he? 4 Time-Trials zijn ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe up to date is de TS? :) ik wil eens wat anders als Life for Speed, maar ik wil liefst af van het 'beta' gevoel dat ik daar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Wat bedoel je met "up to date". De plaatjes doen het niet in de TS zoals je ziet, maar iracing wordt alleen maar beter en groter. :)

Ik zou zeggen, probeer het 3 maand voor $12: http://www.iracing.com/buy-1-get-2/

(geef ff mn mailadres op als je je registreert, krijg ik $10 ;) )

[ Voor 61% gewijzigd door MartijnA3 op 18-03-2011 13:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja goed.....bij LFS spreken ze al jaren over updates maar er komt maar weinig bij. En bij Iracing heb je een abbonement als ik het goed begrijp, dan zou ik niet willen dat er net als bij LFS gewoon niks gebeurd terwijl er wel de beloftes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik ben sinds november lid en sindsdien zijn er meerdere updates geweest, nieuwe auto's erbij en nieuwe banen, en er staat nog genoeg in de planning. :)

Het is alleen niet goedkoop als je veel auto's en banen wilt. Concentreer je je op een specifieke auto/serie, valt het nog wel mee.

[ Voor 30% gewijzigd door MartijnA3 op 18-03-2011 14:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal de gok 1 deze dagen dan maar eens wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Er loopt trouwens nog een actie tot de 28ste om het 1 maand gratis te proberen: http://iracing.com/sbrs/

Zou echter voor die 3 maand gaan, krijg je 3 maand en je betaalt er maar 1.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan kun je er daarna wel vanaf? Zit op het werk, en Iracing.com vind ie niet lief hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:24

Niellie41

[object Object]

Offer valid for new accounts only. Cannot be combined with any other offer. Expires 2/28/2011.

Volgens mij zitten we al in maand 3 :P

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 18-03-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:21:
Maar dan kun je er daarna wel vanaf? Zit op het werk, en Iracing.com vind ie niet lief hier :)
Je Iracing account maak je 1x aan en dat blijft bestaan. Je betaalt voor je abbo. Loopt het af, dan gaat je account in de koelkast zeg maar. Als je dan weer geld stort, kan je verder waar je gebleven was. Maar eenmaal lid kun je niet meer van dit soort acties gebruik maken, al was er afgelopen kerst wel een actie voor bestaande leden.

Het is idd al maart, stom. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:58:
ja goed.....bij LFS spreken ze al jaren over updates maar er komt maar weinig bij. En bij Iracing heb je een abbonement als ik het goed begrijp, dan zou ik niet willen dat er net als bij LFS gewoon niks gebeurd terwijl er wel de beloftes zijn.
Elke 3 maanden is er een grote update, met tussendoor ook nog kleinere updates mochten er wat bugfixes en/of nieuwe wagens/tracks zijn.

Als aanvulling op hierboven, vergeet niet bij je account instellingen de optie om automatisch te verlengen uit te zetten, tenzij je dat uiteraard wel wil ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Sander H op 18-03-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
MartijnA3 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:43:
Wat bedoel je met "up to date". De plaatjes doen het niet in de TS zoals je ziet, maar iracing wordt alleen maar beter en groter. :)

Ik zou zeggen, probeer het 3 maand voor $12: http://www.iracing.com/buy-1-get-2/

(geef ff mn mailadres op als je je registreert, krijg ik $10 ;) )
Gezien de steeds groter wordende interesse voor iRacing op GOT, is het tijd dat de TS eens goed vernieuwd wordt.

Ik heb dit weekend wel tijd om hier even mee bezig te gaan, echter ben ik geen held in mooi vormgegeven topic starts. Is er misschien iemand die mij daarmee kan helpen?

Overigens een belangrijk punt wat Sander boven me noemt. Zorg er altijd voor dat 'auto - renewal' uitstaat bij je subscription. Er zijn genoeg mensen die een jaar-abbo hadden, na 6 maanden niet meer geracet hebben en vervolgens automatisch een jaar erbij kregen. Zonde! Want je krijgt het niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:58:
Offer valid for new accounts only. Cannot be combined with any other offer. Expires 2/28/2011.

Volgens mij zitten we al in maand 3 :P
Dat geeft niet. Het is 3 maanden vanaf registratie. Ik heb dat pack ook genomen. Maar inmiddels al +100 $ uitgegeven aan tracks en auto's. En zodra ik License C heb, komt daar de additionele content voor de Star Mazda serie nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik ben ook al wel een paar 100 kwijt :( :P Gezien de uren fun die ik eraan beleef, en toch wel de kwaliteit van de online competite en community, vind ik het wel een flinke doch rechtvaardige uitgave.

Ik heb overigens een behoorlijk aantal tracks nu en hoef eigenlijk niets meer bij te kopen. Ik schat dat de hele boel bijelkaar ondertussen een 350 - 400 euro kost. Dat is pittig voor een software pakket, maar er is duurdere software op de markt. Kwalitatief is het behoorlijk goed en stabiel.

Die 7 euro per maand vind ik volledig terecht voor online toegang, statistieken, rankings, het beste online racing systeem ter wereld (SR en IR) hoe vervelend SR ook is, het werkt, vele competities etc.

Ik zie het als een hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:24

Niellie41

[object Object]

Ik heb nu ook iRacing gekocht. Ze hebben nu een actie, 3 maanden voor de prijs van 1. Ik ga deze maanden eens kijken of het wat voor mij is voordat ik er nog meer geld aan ga uitgeven.
Maar mijn eerste indruk is positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:16
Heeft iemand al meegedaan aan een van de Road Races in het kader van de actie voor Japan? Ik ben van plan vanavond er voor te gaan zitten, uurtje of acht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Nope, geen tijd helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik moet weer helemaal wennen.

De beamer weggedaan en hop: Eyefinity :D
YouTube: Eyefin

:D
Dat is wel gaaf, maar ik ben nog langzaam ermee. En ik moet mijn processor kietelen denk ik, hij heeft het wel zwaar. Ik haal 60-70 fps maar dat ziet er heel 'laggy' uit. Pas boven de 100 vind ik het soepel gaan. Gek of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60-70 fps is toch normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
iRacing lijkt (voor mijn gevoel) inderdaad te profiteren van een hoge fps qua gevoel, best grappig om te merken. 83fps voelt toch anders dan 160fps (hoewel daar objectief gezien misschien niks van moet kloppen :))

Om middernacht had ik uiteindelijk tijd om de Japan-race te doen, mijn langste race tot nu toe. Stond als vijfde op de grid in een veld van 18 auto's (tweede/laagste split). Jammergenoeg raakte ik in de laatste bocht van de eerste ronde een ander toen ik instuurde; hij stuurde nog later in. Daarna met een licht scheef wiel verder gereden en uiteindelijk als zevende gefinisht (middenmoot van de 140 in het dagklassement), en + .12 SR. Bijna de vier gehaald, maar zal wel volgens het normale regime volgende week promoveren vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Is dat volgende week?
Nog een keer met de corvette dan :)

Dat met die FPS is inderdaad waar. Hoe dat kan weet ik niet...

[ Voor 36% gewijzigd door RielN op 23-03-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

RielN schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:47:
Is dat volgende week?
Nog een keer met de corvette dan :)
Ik denk dat hij bedoelt zoals hij nu SR verzameld haalt hij het volgende week door over de 4.0 te gaan. End of season promoties, waarbij je van 3.0 naar een nieuwe klasse gaat is pas binnen 3-4 weken, na week 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
Apologies for the confusion; ben nog Rookie :+ Aankomende week is daarvan alweer het seizoen afgelopen (duurt maar vier weken immers). Als ik veel tijd over heb til ik de SR misschien nog boven de 4 voor die tijd, maar daar ga ik maar even niet van uit.

Begin Laguna Seca nu wel een steeds leukere baan te vinden, hoewel ik nog alle moeite moet doen om in de buurt van de 1:45 te komen. Ik ben te voorzichtig bij de corkscrew en de bocht daarvoor, en te weinig consistent bij de eerste twee bochten. Tijd om weer eens een uurtje aan practice te doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
race incident of had ik het simpel kunnen voorkomen door meer links te houden?
YouTube: iracing

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:13
Race incident.

Alles kun je wel voorkomen door meer links/rechts te houden, maar dit is volgens mij gewoon een prima actie die, helaas, verkeerd afliep.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad een race-incidentje maar je had wat mij betreft nét iets meer ruimte aan kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:13
Daar ben ik het wel mee eens. Ik zou zelf een beetje meer ruimte hebben gehouden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Haal je daar vaker in eigenlijk of werd je verrast door het vroege remmen van die gast?
Ik vind het nogal een tricky plek om te doen.
Helemaal met nog een 3e auto er vlak achter, want als je die actie wel zonder brokken doorkomt heb je waarschijnlijk ook geen ideale Rainey Curve en moet je uitkijken dat je daarna al weer niet teruggepakt wordt door de nummer 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Eigenlijk nooit, maar die gast achter me haalde me snel in en ik wist dat ik sneller was dan degene voor me en dat hij vroeg remde.

Ik wist van degene achter me dat hij super agressief is met inhalen, meerdere malen meegemaakt dat hij hem er overal naast zet waar maar kan en dan verwacht dat de ander inbindt. Daar had ik nu even geen zin in, maar goed, werkte dus niet helemaal.

In principe heb je na de corkscrew 2 bochten waar inhalen ook niet echt gaat en de knik het rechte stuk op is wel goed te verdedigen.

[ Voor 64% gewijzigd door MartijnA3 op 24-03-2011 13:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
De andere kon duidelijk niet verder schuiven, dus het is een incident (hij heeft er geen last van), waar jij mee zit en ook alleen jij kon voorkomen :)

Maar, raak je hem wel? Lijkt alsof je zelf de achterkant verliest (ik neem aan dat je de oranje auto bent?)

[ Voor 26% gewijzigd door RielN op 24-03-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Klein tikje op rechtsachter, duidelijk te zien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jejking schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:44:
Klein tikje op rechtsachter, duidelijk te zien toch?
Klein lag-incidentje. Je raakt hem vanuit deze replay niet, maar de engine detecteert wel een hit. Dat lijkt meer voor te komen dan vroeger in iRacing helaas.

Desalniettemin had je het kunnen voorkomen door iets meer ruimte te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Wat is die Skip toch een trage sch**tb*k zeg :(
Heb er gewoon geen fun in om mee te racen, 1 klein foutje en je rijdt in niemandsland voor de rest van de race. Dan kan ik me moeilijk blijven concentreren en combineer dat met het feit dat die Skip al dwars gaat als er een mus overvliegt, en je hebt een frustrerende race te pakken. Weer SR kwijtgeraakt, sta nu op 2.16 ofzo. Bah.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja dat is vervelend, maar het blijft een gave bak om mee te racen omdat je echt hard moet werken om de wagen op de baan te houden en snel te gaan.

Ik zie dat je die races wel op wat minder drukke tijden gereden hebt waar er maar 2 en zelfs 1 split waren op dat moment.
Als je een race doet op de wat drukkere momenten zit de sterkte van het veld per split ook wat dichter bij elkaar en zo kom je waarschijnlijk ook niet zo snel in niemandsland te rijden omdat de verschillen dan niet zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ja misschien is dat wel zo, maar ik heb natuurlijk niet echt de keuze wanneer ik ga rijden, het is meer van "oh ik heb nu ff een uurtje". Ik kijk het nog wel even aan, en anders ga ik maar grinden tot ik weer boven de SR3 zit (TT doen en dan gewoon rustig cruisen, het is niet anders, muziekje op de achtergrond erbij enzo) en dan over een tijdje de Star Mazda kopen. Heb je in ieder geval het idee dat je vooruit gaat ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:05:
Wat is die Skip toch een trage sch**tb*k zeg :(
Heb er gewoon geen fun in om mee te racen, 1 klein foutje en je rijdt in niemandsland voor de rest van de race. Dan kan ik me moeilijk blijven concentreren en combineer dat met het feit dat die Skip al dwars gaat als er een mus overvliegt, en je hebt een frustrerende race te pakken. Weer SR kwijtgeraakt, sta nu op 2.16 ofzo. Bah.
Ik vind het ook een beetje een ***-auto. Ding is langzaam, en met wat zachtere bandjes en de rijstijl van de meesten (schuiven zoals het bedoeld is) zouden de banden er in een paar ronden aan moeten zijn. Ik hou niet van dat geschuif, geef mij die FW31 Williams maar, daar kan ik beter mee overweg (voor mijn gevoel). Echter ben ik pas D-license...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:11:
[...]

Ik vind het ook een beetje een ***-auto. Ding is langzaam, en met wat zachtere bandjes en de rijstijl van de meesten (schuiven zoals het bedoeld is) zouden de banden er in een paar ronden aan moeten zijn. Ik hou niet van dat geschuif, geef mij die FW31 Williams maar, daar kan ik beter mee overweg (voor mijn gevoel). Echter ben ik pas D-license...
Probeer de Star Mazda anders eens? Die kan je met een D license rijden, zodra je SR boven de 4.0 is. Die heeft wat meer weg van de Williams dan de Skip.

Ik kan me voorstellen dat veel mensen de Skip een onding vinden. Echter is het wel een auto waar je een enorm goede basis kunt leggen voor je rijtechniek. Als je de Skip goed onder de knie hebt, kun je elke auto in iRacing aan. Hij is niet voor niets zo gemaakt dat je er veel mee kunt leren.

In mijn bescheiden mening hebben mensen die er zo over klagen hem gewoon nog niet goed genoeg onder de knie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:53:
[...]

Probeer de Star Mazda anders eens? Die kan je met een D license rijden, zodra je SR boven de 4.0 is. Die heeft wat meer weg van de Williams dan de Skip.

Ik kan me voorstellen dat veel mensen de Skip een onding vinden. Echter is het wel een auto waar je een enorm goede basis kunt leggen voor je rijtechniek. Als je de Skip goed onder de knie hebt, kun je elke auto in iRacing aan. Hij is niet voor niets zo gemaakt dat je er veel mee kunt leren.

In mijn bescheiden mening hebben mensen die er zo over klagen hem gewoon nog niet goed genoeg onder de knie ;).
Ik heb hem idd niet goed genoeg onder de knie. Maar mijn rijstijl is meer netjes ipv dat glijden overal. Nja, dan maar de SR opkrikken naar 4+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:04:
[...]

Ik heb hem idd niet goed genoeg onder de knie. Maar mijn rijstijl is meer netjes ipv dat glijden overal. Nja, dan maar de SR opkrikken naar 4+
Iedereen heeft z'n eigen voorkeuren. Zo heb ik bijvoorbeeld een oneindig grote hekel aan de V8 in iRacing, vooral omdat het in mijn ogen volslagen ongeloofwaardig rijdt.

Je hoeft niet persé echt te glijden met de Skip om redelijk snel te zijn. Inderdaad wel om écht snel te zijn. Dario Frattini post elke week op het forum een setup en een filmpje van een rondje zonder glijden.

Wat leer je nu van de Skip? Vooral weight transfer. Zodra je gas lost laat verplaatst het gewicht zich snel en gemakkelijk naar de voorkant en krijg je overstuur. Als je dit meeneemt in je hoofd en bewust hierop oefent kan je dat overstuur makkelijk uitbannen; altijd een klein beetje gas, ook bij het insturen van de bocht (licht tegennatuurlijk voor iedereen).

Remmen dus goed voor de bocht doen en niet trailbraken. Dat kun je gaan doen als je meer controle hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Tssk, mensen die zeuren over de Skip hebben nooit GPL gespeeld. ;)

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 7 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.