iRacing - The next generation of simracing is here! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 35 Laatste
Acties:
  • 95.218 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:38
Jejking schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:02:
Kunnen ze dat niet bannen uit de game?
Nee, dat is helaas niet te bannen uit een game. Het is een eenvoudig scriptje dat je linkt aan een actie. Bijvoorbeeld if press shift pedal-then... Dat kan je in principe voor elk spel maken.

Ik vind het spijtig, maar gelukkig kan je met button-clutchen ongeveer even snel zijn. Dat hele button-clutchen ontdekte ik pas 2,5 maand terug overigens. Sinds het nieuwe gearbox-model in September was gekomen was ik ineens niet meer zo snel in de Skip, totdat ik dit ontdekte ;). Het was op een gegeven moment gewoon te frustrerend. Was ik leuk aan het racen met iemand op VIR. Kwam ik na de hairpin in z'n slipstream het rechte stuk op en reed hij gewoon van me weg omdat hij minder tijd verloor met het schakelen... Toen ben ik er even ingedoken op verschillende fora en deze 'truc' geleerd. Erg onrealistisch en irritant (ik kan niet meer naar rechts kijken omdat die knop nu m'n clutch is...). Maar wel de enige manier om vooraan mee te kunnen doen in de Skip (en dus MX5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 16:17
Hmm raar, nu kreeg ik wel wat simpeler een 42'er op de klokken, maar het is nog geen 41.6 :P

Een replay van het laatste stukje van m'n sessie van zo'n 3 rondes. Ronde 1 is een 42.6 en ronde 3 is een 42.3: http://goo.gl/FDgxI (7mb)
Overigens dus gewoon met autoclutch/blip gereden

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Red Baron schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:58:
Hmm raar, nu kreeg ik wel wat simpeler een 42'er op de klokken, maar het is nog geen 41.6 :P

Een replay van het laatste stukje van m'n sessie van zo'n 3 rondes. Ronde 1 is een 42.6 en ronde 3 is een 42.3: http://goo.gl/FDgxI (7mb)
Overigens dus gewoon met autoclutch/blip gereden
Ik heb even je 42.3 rondje bekeken. Daar is weinig mis mee. Je rijdt overal de juiste lijnen. Om sneller te gaan wordt het een kwestie van perfectioneren. Zo kan je in T1 bijvoorbeeld iets sneller erin duiken en dan diagonaal beetje aanremmen, snelheid verliezen in het eerste gedeelte van de bocht en dan gelijk smooth het gas erop. T3 kan volgas, misschien iets minder hard insturen, dan glijdt je beetje over je voorbanden en verlies je snelheid (heb ik altijd last van aan het einde van de race). T4, de linkerknik naar boven kan je een stuk eerder op het gas, je remt beetje af omdat het omhoog is, waardoor je relatief eerder kan apexen. T5 heb je ook nog beetje ruimte om harder te gaan. Corkscrew kan je iets meer afsnijden aan de rechterkant, kan je er rechter doorheen met minder stuurinput, dus eerder op je gas. Tenslotte kan je de lijn van de een na laatste bocht nog iets preciezer nemen. Vanaf de linkercurb snel naar beneden, rechter curb aanraken en heel de baan gebruiken bij het uitacceleren.

Doe je dat allemaal, rijdt je een 41.2 denk ik :P. Ik zou hetzelfde over mijn eigen rondje kunnen zeggen namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja nog maar even verder oefenen dus.
Zit nu op een SR van 3.98 dus kan bijna in class D meedoen.
Straks nog even in een race'je die rating door de 4 drukken en me dan eens orienteren wat voor dingen ik nodig heb voor de Skip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

Red Baron schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:34:
Tja nog maar even verder oefenen dus.
Zit nu op een SR van 3.98 dus kan bijna in class D meedoen.
Straks nog even in een race'je die rating door de 4 drukken en me dan eens orienteren wat voor dingen ik nodig heb voor de Skip :)
Bij het overzicht van de Series (http://members.iracing.com/membersite/member/Series.do) gewoon op het plusje klikken, dan krijg je de content manager, zie je meteen wat je nodig hebt voor het volledige seizoen én kan je eventueel ook alles toevoegen aan je cart.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Weet ik, maar ik ga het denk ik per 6 items aanschaffen om zo wel de 20% discount mee te pakken.
Het wordt iig de Skip en wat tracks, wellicht ook de Chevy Impala....

Ik heb zojuist weer een race gewonnen met toch nog 3 inc, maar heb nu wel een D license met een SR van 3.45
7.1.1.3. Cutting the Course – Drivers gaining an advantage by following a course
configuration other than the one specified for the event will be assessed a
black flag Stop-and-Hold penalty by Race Control, with the duration of the
hold being equal to the illegally gained time advantage plus 15 seconds. Any
other cutting the course infractions will result in a furled black flag warning
and the driver will have 15 seconds to slow down and comply before being
assessed a black flag Stop-and-Hold penalty by Race Control, with the
duration of the hold being equal to the illegally gained time advantage plus 15
seconds.
Nou had ik een vaag moment waarin ik een bocht compleet verkeerd inschatte en veel te vroeg instuurde en ik kreeg die vlag.
Alleen wat bedoelen ze nou met "to slow down and comply"?
Moet je alleen even inhouden om zodoende niet een snelle sector tijd neer te zetten,
of moet je (zoals ik deed O-) ) volledig stil gaan staan zodat die vlag weer verdwijnt.
Dat daardoor m'n voorsprong van 8 seconden weg was en ik tot de finish een coureur op m'n bumper had zitten was een leuke bijkomstigheid, maar het zou fijn zijn voor een volgende keer dat ik weet dat alleen even rustig aan rijden ook voldoet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
ff goed inhouden en dan gaat die vlag meestal wel weg.

iRacing Profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:10

Phydomir

Dennis

MartijnA3 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:02:
ff goed inhouden en dan gaat die vlag meestal wel weg.
En ja, dat duurt vaak langer dan je verwacht :(

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Red Baron
Wat een ellende in m'n mx5 race op laguna seca zonet zeg.
16inc, -0.19 SR.
Het begon allemaal al lekker bij de start waar de wagen voor me gewoon blijft staan. Ik slalom er nog wel omheen maar raak hem nog net wel iets.
Vervolgens zit bij turn 1 een gast helemaal op m'n bumper en als ik rem voor de bocht kleunt hij nog even in m'n kofferbak waardoor ik wat wat naar links zwenk en ook nog een andere rijder aanraak die half achter me rijd.
Ansich valt de schade nog wel mee en ik kan wel gewoon door blijven rijden, maar vervolgens snijd ik de corkscrew iets te agressief aan, waardoor ik iets afsnijd volgens de game.

Gesterkt door MartijnA3's woorden houd ik wel wat in, genoeg in mijn ogen, maar niet volgens het spel dus ik krijg een penalty iets na het passeren van start/finish.
Doordat ik nu echt compleet zit te balen spin ik vervolgens in de corkscrew 2 auto's passeren me zonder problemen, maar dhr Kofferbak denkt daar schijnbaar anders over, geeft nog een dot gas bij lijkt het wel en laat me even over m'n dak rollen.
Een penalty en tow om de schade te herstellen later en 2L down finish ik uiteindelijk.

Tot dusver was iRacing niets dan een gave ervaring, maar dit is voorlopig wel weer het dieptepunt tot op heden en ik hoop maar dat dat het ook blijft voor een lange tijd ;)

• MartijnA3
Tja, da's racen in de MX5, soms gaat het heel goed, maar er zitten ook erg slechte rijders tussen. Na mijn eigen slechte rijden, heb ik gisteren een kwalificatie gedaan, stond in de race daaropvolgend op pole. Iets te voorzichtig in turn 1, waardoor malloot nr 1 hem er half naast zet voor turn 2, duwt me van de baan in het zand waarna malloot nr2 zn auto vol achterin die van mij zet. Daarna kwam malloot nr3 zonder te remmen turn nr 4 in, mij gebruikend als object om af te remmen. Gevolg: ophanging krom. Aaaargh. :( In sommige bochten kun je gewoon niet inhalen, maar dat maakt sommigen echt niet uit.

Die zwarte vlag moet wel weg zijn voor start/finish, sorry als dat wat onduidelijk was.

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnA3 op 24-02-2011 15:55 ]

iRacing Profiel

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:44

Hoogie2004

Whohooooo

Net ook een MX5 race om te huilen. Had geen schade, maar wel -0.02 SR, na diverse aanrijdingen, waarvan eentje met een achterblijver, die probeerde te draaien na een spin, en em precies voor me op de baan zette...

Was toch mijn beste resultaat ooit, 2e. Vooral omdat ik na tig aanrijdingen geen schade opliep.

My iRacing profile | Strava

• Red Baron
Haha nee dat geeft niet. Ik wist eigenlijk ook wel dat ik gewoon echt rustig aan moest blijven doen, maar ik vond het voor mezelf al wel weer genoeg ingehouden 2 bochten verder.
Waarop beoordeeld het spel eigenlijk of je genoeg afgeremd hebt? Je snelheid / tijd t.o.v. je gemiddelde tijden in zo'n sector ofzoiets?
Wellicht dat ik daarom zo overmatig had moeten afremmen omdat het pas de eerste ronde was ofzo.

Trouwens nog een vraagje, die geel/groen oplichtende toerenteller in de chevy impala, dat is puur en alleen ter indicatie van de snelheids limiet in de pits in de 2e versnelling ofzo?

• MartijnA3
Red Baron schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:54:Waarop beoordeeld het spel eigenlijk of je genoeg afgeremd hebt? Je snelheid / tijd t.o.v. je gemiddelde tijden in zo'n sector ofzoiets?
Zoiets zal het zijn. Volgens mij moet je in een race wel meer afremmen dan in een practice sessie.

Over de Impala: Geen idee, heb ik niet. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Die clutchtheorie is iets wat tussen je oren zit. De skip is er geen grammetje sneller door in ieder geval ;)

Tijdens mijn races op spa heb ik behoorlijk vaak op het rechte stuk gezeten. De skip zit zó lang in zijn gangen dat de schakeltijd verwaarloosbaar is.

Echter, clutch op een knop geeft je een andere rijstijl en ik denk dat dát de truuk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RielN schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:26:
Die clutchtheorie is iets wat tussen je oren zit. De skip is er geen grammetje sneller door in ieder geval ;)

Tijdens mijn races op spa heb ik behoorlijk vaak op het rechte stuk gezeten. De skip zit zó lang in zijn gangen dat de schakeltijd verwaarloosbaar is.

Echter, clutch op een knop geeft je een andere rijstijl en ik denk dat dát de truuk is :)
Nee, dit is niet correct. Probeer het maar eens op een lang recht stuk van bijvoorbeeld Spa. Eerst met autoclutch en dan met buttonclutch. Met je delta timings zul je zien dat je met buttonclutch zeker op zo'n lang stuk al snel een tiende sneller bent.

Dit is ook de reden dat alle Aliens met clutch rijden. Dat doen ze niet omdat ze het zo grappig of handig vinden :).

Sterker nog, iRacing heeft nadat ze de update in september gebracht hebben met het versnellingsbakmodel in November nog een update gedaan om de auto-cluchters minder tijd te laten verliezen, omdat het verschil te groot is.

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 25-02-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Een tiende op dat stuk is bijna verwaarloosbaar en zit bijna onder de significatie :p Als je in T1 een kriebel aan je neus krijgt ben je achterin het rechte stuk al langzamer.

Ik wil alleen zeggen dat je nu echt niet moet zoeken bij het clutch gebeuren, want daar wordt je absoluut niet sneller van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RielN schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:47:
Een tiende op dat stuk is bijna verwaarloosbaar en zit bijna onder de significatie :p Als je in T1 een kriebel aan je neus krijgt ben je achterin het rechte stuk al langzamer.

Ik wil alleen zeggen dat je nu echt niet moet zoeken bij het clutch gebeuren, want daar wordt je absoluut niet sneller van :)
Uhm, jawel >:).

Op Spa scheelt het je per rondje 3-5 tiende. 13 rondjes maal 5 tiende = 7 seconden hoger eindigen. Da's behoorlijk boven de significantie. Ik ben het met je eens dat je je hier pas mee bezig moet gaan houden als je consistent snel kan rijden in de Skip, anders heeft het totaal geen zin. Zodra je aan je eigen limiet zit, zou het zonde zijn als je hier niet even naar kijkt. Maar niemand dwingt je hiertoe natuurlijk ;).

Als je een echte man bent rijdt je natuurlijk gewoon met auto clutch en blip uit en ga je heel & toe'en. Heb ik ook geprobeerd en is even snel als buttonclutchen, alleen 100000x moeilijker (en realistischer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Speciaal voor jou heb ik het even getest. Eerst een rondje gereden met een staande start als reference lap met auto-clutch. Vervolgens exact hetzelfde rondje gereden (is alleen maar volgas, dus daar kan nauwelijks variatie inzitten) met button-clutch.

Het resultaat: 0,2 sneller met button-clutch. Je ziet de delta-bar bij elke schakel actie groen worden, omdat er minder tijd verloren wordt met schakelen. Deze 0,2 komt uit een sequentie van opschakelen, 1 maal van 1 naar 5. Op een normaal circuit schakel je elk rondje veellll meer = meer tijdswinst.

Overtuigd? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Zag op het iracing forum dat je bij de Skip de clutch dus eigenlijk niet hoeft te gekruiken, tegen de rev limiter aan schakelt ie vanzelf op als je de upshift ingedrukt houdt. Bij het terugschakelen heb je de clutch ook niet nodig.

ff uitgeprobeerd samen met de setup guide op het forum. Ik kwam net tot een 1:06.3 op Road Atlanta. Vóór vanavond was m'n beste tijd een 1:08.1 met auto clutch en gejatte setups. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

YES, mijn eerste overwinning met de MX5 cup op Laguna Seca :D:D:D

Spannende race, na een 1,5 rondje knokken met de nummer 1, hem in kunnen halen. Daarna nog even spannend toen de laatste drie rondjes iemand snel dichterbij kwam, echter tandje bij kunnen schakelen en toch de overwinning gepakt. HEERLIJK!!!!

Overigens maar 1 incident gehad in die race, in de laatste bocht fractie te ver over de curbs, meteen offtrack gegeven, pokkebocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hoogie2004 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:29:
YES, mijn eerste overwinning met de MX5 cup op Laguna Seca :D:D:D

Spannende race, na een 1,5 rondje knokken met de nummer 1, hem in kunnen halen. Daarna nog even spannend toen de laatste drie rondjes iemand snel dichterbij kwam, echter tandje bij kunnen schakelen en toch de overwinning gepakt. HEERLIJK!!!!

Overigens maar 1 incident gehad in die race, in de laatste bocht fractie te ver over de curbs, meteen offtrack gegeven, pokkebocht.
Nice! Zo zie je ook meteen dat je in je beste races bijna geen inc's pakt, omdat je dan veel geconcentreerder aan het rijden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:36:
[...]

Nice! Zo zie je ook meteen dat je in je beste races bijna geen inc's pakt, omdat je dan veel geconcentreerder aan het rijden bent.
Nu net 2e geworden, met in totaal 6 incidents, allemaal eventjes offtrack. toch een +0.48 SR, denk omdat ik al 3 races geen contact heb gehad met andere deelnemers. gaat lekker hard zo :) op naar de 4

Tevens nog een vraagje, bij Inracing kan je kiezen uit de soltice of de specracer, wat is de betere wagen ?

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je krijgt bij het doorbreken van een heel punt SR +0.40 extra o.i.d., dus niet omdat je 3 races lang geen auto's hebt aangeraakt ofzo ;)
De specracer is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:59:
Je krijgt bij het doorbreken van een heel punt SR +0.40 extra o.i.d., dus niet omdat je 3 races lang geen auto's hebt aangeraakt ofzo ;)
De specracer is sneller.
Jammer, had het al gemerkt. Volgende race weer geen incidents, alleen 1x offtrack bij de start om iets te ontwijken. +0.12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kleine heads-up:

Vanavond om 11 uur begint de eerste race van het officiële iRacing Road World Championship. Hierin rijden alle grote namen uit simraceland. Huttu, Nieminen, Masier, Kivëkas, Towler etc etc.

Je kunt live meekijken, inclusief commentaar. Als ik me het goed herinner kun je ook nog beetje chatten aldaar :).

http://www.iracing.com/multimedia/live-broadcasts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
En voor als je het gemist hebt kun je het ook nog terugkijken: http://www.psrtv.com/archive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:53:
En voor als je het gemist hebt kun je het ook nog terugkijken: http://www.psrtv.com/archive/
Ga ik zeker even doen :D

#edit:
Indrukwekkend :D mooie race

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-02-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Zojuist mijn eerste DP race samen met de Mustangs op Lime Rock. WOW, da's wat anders dan skip racen!

Nu heb ik twee favoriete combo's : de Skip waar ik strijd om de divisie winst (nu tweede in div. 3!) en de Riley voor de fun. Die is echt gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wat ik me ook even afvraag is hoe je nou in het geval van een tow situatie het beste kunt handelen.
Als je zonder tow naar de pits rijd en stopt wordt je schade dus niet gerepareerd voor zover ik gemerkt heb, dus daarna alsnog een tow aanvragen kost je een extra ronde.

Maar wat is nou het beste moment om een tow aan te vragen, m.a.w. waarmee verlies je de minste tijd?
Direct stoppen en tow aanvragen? Of zelf nog tot aan de pits rijden en iets voor je box stoppen en dan een tow aanvragen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Volgens mij door rijden tot vlak voor de pits het snelst. Let op, niet de pits in rijden maar echt ervoor.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ligt eraan hoe krom je auto is denk ik. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
RielN schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:57:
Nu heb ik twee favoriete combo's : de Skip waar ik strijd om de divisie winst (nu tweede in div. 3!)
Hoe werkt dat eigenlijk? Tellen alle races mee? Zie dat jij de meeste starts hebt gehad in de top 10, De nummer 5 heeft bijvoorbeeld maar 4 starts tegen jouw 32.

Hoe berekent iRacing dit?

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnA3 op 28-02-2011 12:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Phydomir schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:24:
Volgens mij door rijden tot vlak voor de pits het snelst. Let op, niet de pits in rijden maar echt ervoor.
Hebben we het dan over de entry (waar je al een warning over je aan te houden snelheid krijgt), of de gele cones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MartijnA3 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:38:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk? Tellen alle races mee? Zie dat jij de meeste starts hebt gehad in de top 10, De nummer 5 heeft bijvoorbeeld maar 4 starts tegen jouw 32.

Hoe berekent iRacing dit?
Over het seizoen van 12 races worden de beste 8 resultaten uiteindelijk meegenomen in de stand.

Hmmz, verkeerd gelezen. Qua starts worden de beste 50% van je resultaten genomen en dan daarover een gemiddelde. Dus bij 1 start telt die, bij 2 starts je beste resultaat. Bij 3 starts het gemiddelde van je twee beste resultaten enz enz.

Als je dus echt serieus voor een kampioenschap mee wilt doen is het dus het verstandigst om maar twee races te doen. Tenzij je de eerste twee verkloot, dan "moet" je er vier rijden.
Red Baron schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:41:
[...]

Hebben we het dan over de entry (waar je al een warning over je aan te houden snelheid krijgt), of de gele cones?
Dat zou ik niet weten. Zou voor de zekerheid voor de pit warning al stoppen. Na de D klasse heb je gene tows meer, dus zoveel heb ik er niet mee te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Phydomir op 28-02-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Phydomir schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:44:
[...]

Over het seizoen van 12 races worden de beste 8 resultaten uiteindelijk meegenomen in de stand.
Ah, ok. Thanks!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Holy crap, ik zie nu pas door een opmerking in de warmup chat dat je ook benzine hoeveelheid kunt instellen in de skippy. :o Rijd dus al m'n races tot dusver met een auto die een dubbele fuel load heeft |:(
Eens kijken of we nu wel de 1:05 in kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

_O- Les 1, wil je snel zijn, check de fuel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Nou met de skippy scheelt dit je niks, ik heb hem altijd op 14liter.

Over die meerdere races: in feite wordt ik gedurende de week wel wat sneller. De punten die je kunt scoren hangen af van het s.o.f. Dus het loont voor mij altijd om in een sterkere s.o.f. goed te rijden! Verder, ik rijd voor de fun dus hoe meer hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Heb nog nooit zo'n slechte race gereden als gisteravond. 19 incidents in 1 race. Echt niet normaal. De race ervoor werd ik vanachter geramd in de corkscrew in de eerste ronde terwijl ik P1 reed, dus een beetje frustratie zat er ook wel bij, maar toch. |:(
Sinds ons 2e dochtertje gebroren is, rijdt ik geen nette race meer, zal wel het slaaptekort zijn.

Maar eens even heel rustig aan gaan doen en races vanuit de pits starten, anders raak ik mn c-licentie ook nog kwijt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ik heb vakantie en heb weer wat gereden in iRacing. Road Atlanta short met de Skip heb ik nu "onder de knie", als in ik spin niet zo vaak meer. Maar deze week wordt m'n Nemesis gereden: Laguna Seca. Net ff gepracticed, ben in 15 rondjes 10 x van de baan af gevlogen. Het is echt mijn baan niet en ik merk dat ik het lang niet gedaan heb.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Laguna in de skip is echt een van de moelijkste. Veel griploze stukken waar je toch echt moet spelen met gas/rem om m op de baan te houden. Dan ook nog eens snel gaan ...

gisteren alleen gekwalificeerd, kreeg een 1.39.10 eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

MartijnA3 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:57:
Maar eens even heel rustig aan gaan doen en races vanuit de pits starten, anders raak ik mn c-licentie ook nog kwijt.
Ik snap perfect wat je bedoelt, bij het verkrijgen van mijn C-class was ik ook dolenthousiast, maar het ging ondertussen al een paar keer flink mis. DP races op Virginia zijn niet goed voor de SR, en als je al vroeg in de race schade rijdt dan mag je het ook vergeten, want er zijn geen tows meer. Het ging zodanig slecht dat ik zo laag stond als SR 1.09 :X

Ondertussen langzaam terug opgebouwd naar 1.73, ik combineer het Star Mazda kampioenschap met GrandAm. (gewoon & Premier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Er zullen er vast en aantal van jullie zijn die zelf zo bedreven zijn in het afstellen van auto dat ze dat allemaal zelf doen.
Maar ik neem aan dat er ook genoeg zijn die geen kennis of tijd hebben om dat te doen.
Waar halen jullie de setups over het algemeen vandaan.

Ik heb wel even gezocht en ken wel de sites zoals http://www.racesetups.com/ en http://www.teamredline.co.uk/setups/sim/10/
Verder heb ik tot op heden nog niet naar het iRacing forum zelf gekeken of daar wellicht veel nuttigs staat, dus dat zal ik ook wel eens doen een dezer dagen.

Maar ik ben wel benieuwd waar men hier hun setups vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
:)

het iracing forum dus.

Voor elke race is er wel een topic waarin wat goeie setups zwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grappig, zag dat Team Redline ook in iRacing rijdt (en hoog ook). In mijn LFS tijd nog vaak op hun server geraced en zelfs een aantal keren gewonnen in de FOX, mooie servers waren dat.

Ik vind met name de bocht na de corkscrew lastig (inderdaad gas/rem om hem te houden) en de linkerbocht na de 2 rechtse bochten na start/finish, en natuurlijk de linkerbocht daarna die je naar de corkscrew leidt. Die neem je blind en dat gaat echt heel vaak mis, niet alleen bij mij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ken team redline nog van GP Legends. :) Da's ook alweer 10 jaar terug, ik ging altijd van de baan als ik met Huttu's setups reed.

Red Baron, setups idd via het iracing forum, voor de skip gebruik ik de uitmuntende setup guide om zo mn eigen setups te maken.
http://membersmedia.iraci..._Tuning_Guide_2011_S1.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnA3 op 01-03-2011 15:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Net eventjes de voorbereidingen gekocht voor het seizoen Skip Barber, duur grapje :+

# edit: En even 700 MB aan updates. Gaat lekker :D

[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-03-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nice hopelijk kom ik je weer tegen op de baan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:02:
Nice hopelijk kom ik je weer tegen op de baan. :)
Nja, net een half uurtje met de Skip lopen proberen, wat een onding. Sta meer naast de baan of achterstevoren als wat anders....

Even een setupje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hoogie2004 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:01:
[...]

Nja, net een half uurtje met de Skip lopen proberen, wat een onding. Sta meer naast de baan of achterstevoren als wat anders....

Even een setupje zoeken.
Makkelijkste setup voor de skip:

Brake balance op 58 of hoger

Spring perches zo dat de voorkant op z'n hoogst staat. (kan nooit herinneren of het -9 of +9 is ;)).

ARB achter op 1-4 ongeveer.

Dan nog is het een listig autootje. Het grote probleem is dat er enorm veel lift-off overstuur in zit. Je moet jezelf aanleren om zelfs nadat je de remmen loslaat een beetje gas te geven zodra je instuurt. Als je er meer in rijdt ga je dit lift off overstuur gebruiken bij het insturen, maar in het begin is het een crime ;).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:36:
[...]

Makkelijkste setup voor de skip:

Brake balance op 58 of hoger

Spring perches zo dat de voorkant op z'n hoogst staat. (kan nooit herinneren of het -9 of +9 is ;)).

ARB achter op 1-4 ongeveer.

Dan nog is het een listig autootje. Het grote probleem is dat er enorm veel lift-off overstuur in zit. Je moet jezelf aanleren om zelfs nadat je de remmen loslaat een beetje gas te geven zodra je instuurt. Als je er meer in rijdt ga je dit lift off overstuur gebruiken bij het insturen, maar in het begin is het een crime ;).

Succes!
Thnx voor de Info. Heb de setup-guide even geprint, en een setup gedownload van eerder genoemde sites. Na een dik uur eindelijk wat (voor mij respectabele) rondjes neer kunnen zetten, 4 ronden achter mekaar geen fouten, en tijden tussen 1:43.8 en 1:42.8. Voor na een uurtje in dit ding op Laguna Seca volgens mij niet eens zo heel slecht. Er moet wel nog ergens 3 seconden vanaf...

Heb heeeeeel veel moeite met de bocht na de corkscrew, die gare linker. Ding wil daar altijd achterstevoren....
De rest gaat wel, moet alleen dat overstuur nog wat consequenter onder de knie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die bocht is inderdaad een bitch. Niet helemaal het gas loslaten, gas blijven geven en een beetje bijremmen. Alhoewel ik daarstraks de eerste 3 rondes die ik deed met de Skip op Laguna daar ook de mist inging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Vroeger in de bocht van het gas gaan en dan halfgas erdoor werkt voor mij. In practice eerder vandaag een 1:39.9 gedaan.

Setup
ARB 6
Spring perch +5
banden 158kpa

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Rijd in de race zojuist een 1:38.8 :p Ik heb het tegenovergestelde qua setup. 55% brakebalance, het irriteert me als de voorwielen blokkeren en ik niet kan sturen. Ik zet de perch op +8 (erg laag), en de rear arb op 6,7 of 8 (hoog). Dit geeft wat meer dynamiek. Verder met gas spelen :)

Een setup is echt heel veel eigen gevoel. Je moet met elke set 40'ers kunnen rijden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
MartijnA3 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:49:
Vroeger in de bocht van het gas gaan en dan halfgas erdoor werkt voor mij. In practice eerder vandaag een 1:39.9 gedaan.

Setup
ARB 6
Spring perch +5
banden 158kpa
Ik heb met een bijna identieke setup, (perch op +7) 39.1 gereden in practise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
:(

Goed bezig. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ach heb je weinig aan als je in de Q maar 40.2 doet en nog geen enkele vlekkeloze / constante race kunt rijden in de Skippy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Het is nog erger als je én niet snel bent én slordig. :+

Al moet ik zeggen dat ik de skippy goed op de baan kan houden op laguna seca. Nu nog een race rijden. Giseravond een minuut te laat voor de 18:45 race, mijn dochter wilde niet slapen. 8)7
Daarna nog wel een MX5 race gedaan, belde mijn broertje toen ik op de grid stond. Snel exit en vanuit de pits gestart, 5 ronden achterstand. Uiteindelijk wel een redelijk nette race gereden.
Lijk nu een beetje gewend te raken aan mijn G25. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:22:
Ach heb je weinig aan als je in de Q maar 40.2 doet en nog geen enkele vlekkeloze / constante race kunt rijden in de Skippy :+
Ik rijd wel redelijk vlekkeloze races, echter mijn rondjes van 1:43 strak zijn niet echt snel :P
Record is 1:41.8 in de race geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Was een leuke race vanavond. Hoogie, toen ik achter je zat zag ik dat je de linkerbocht na de corkscrew beter anders kan nemen. Je begint teveel naar rechts, je kunt beter een stuk links van de kerbstones blijven voordat je instuurt, ook al voelt dat onnatuurlijk.

In de race een snelste tijd van 1:39.8 gereden en net in een practice sessie een 1:39.094. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MartijnA3 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:55:
Was een leuke race vanavond. Hoogie, toen ik achter je zat zag ik dat je de linkerbocht na de corkscrew beter anders kan nemen. Je begint teveel naar rechts, je kunt beter een stuk links van de kerbstones blijven voordat je instuurt, ook al voelt dat onnatuurlijk.

In de race een snelste tijd van 1:39.8 gereden en net in een practice sessie een 1:39.094. :9
Bedankt voor de tip.

Gisteren was leuke race idd, 3e geworden (wohoo) alleen nog te vaak offtrack / loss of control. De SR bleef exact gelijk. Tevens met degene die 4e werd al 3x een erg leuk en fair gevecht gehad (deze race, en in 2 eerdere races), hij is in de basis sneller, maar mij inhalen is lastig, en hij spint nog wel eens :P.

Vanavond iig de races van kwart voor 5 en kwart voor 11 rijden. Kwart voor 9 als ik op tijd thuis ben (zal wel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Je ziet wel dat het loont om op de baan te blijven in zo'n race. Ik startte als laatste en ben als 2e geëindigd, heb niemand in een normaal gevecht ingehaald, alleen door fouten van anderen. Als ik zelf niet 2x was gespind had ik 'm waarschijnlijk gewonnen.

Ik kan vanavond helaas niet, ik heb avonddienst.

[ Voor 73% gewijzigd door MartijnA3 op 03-03-2011 12:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
is er een lijst met namen om toe te voegen aan mijn favourites?

Mijn laatste race was weer gaaf :)

http://members.iracing.co...onid=3172292&custid=26526

[ Voor 51% gewijzigd door RielN op 03-03-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Nou, jij zat in split 1 gisteravond en wij in split 2, dus je kunt ons zo opzoeken. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
MartijnA3 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:41:
Nou, jij zat in split 1 gisteravond en wij in split 2, dus je kunt ons zo opzoeken. ;)
Ah, dan zaten jullie ook bij Steve J Morris :) Een racegenoot van de LFS tijd. We hebben nog altijd een irc kanaal (al jaren) op quakenet, #lfs.ab

Er zijn serieuze plannen om een eigen iRacing competitie op te zetten in de MX5, vooral omdat het racen met een vaste groep een andere competitie geeft dan 'willekeurige' tegenstanders :)

De kosten vallen mee (12 euro per maand ongeveer), maar ik wil daar wel gewoon een 'sponsor' voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
RielN schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:34:
[...]

Ah, dan zaten jullie ook bij Steve J Morris :) Een racegenoot van de LFS tijd. We hebben nog altijd een irc kanaal (al jaren) op quakenet, #lfs.ab
Nee, die zat in split 3.

Leuk, die eigen league.
Klinkt heel lullig, maar ik heb nu al meer uitgegeven aan iRacing dan ik had afgesproken met mijn betere wederhelft, dus voorlopig ga ik er geen extra geld aan uitgeven (maar dat wordt dus misschien geregeld.)
Echter, ik vraag me af of het iets is voor mij aangezien ik in onregelmatige dienst werk, ik kan niet op een vaste tijd in de week of in het weekend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Klopt het trouwens dat ik (nu ik in Class C zit) nergens meer zomaar kan racen? Ik zie alleen maar T (Time trial) en Q (Qualify) sessies bij de Skip op Laguna Seca :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Waar kijk je dan? De Skip raced maar 1x in de 2 uur, dus om 22:45 moet er weer een race zijn. Als je bij het dashboard zit te kijken, die kijkt volgens mij maar een half uur vooruit.

Bij de race planner (rechterkant scherm van je dashboard) zie ik de race wel staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat was het inderdaad, ik keek links. Was ik nog gewend van de MX5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Starten en de eerste ronde overleven blijkt moeilijk voor sommigen... gisteren stond ik 17de op de Star Mazda grid te Brands Hatch. Twee auto's kwamen niet opdagen, en aan het einde van de eerste ronde lag ik 7de zonder dat ik iemand op een normale manier heb ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bleh, vanmiddag in de eenalaatste lap gespind en er klapte een achterligger vol in. Getowed en uitgereden maar toch -0.08SR.

Zojuist 3e geworden in de Skip op Laguna Seca. Begint me steeds meer te irriteren dat die Skip echt een handful is en ook nog eens niet echt snel. Klein foutje en het ding moet als een stoomtrein op gang komen, en als je dan ook nog eens de hele race zo'n beetje alleen rijdt is dat best vervelend.

Oh, fijn. Zie net dat ik 0.04 negatief SR heb gekregen, omdat in lap 1 een hoop auto's op elkaar vlogen en ik er vlak langs reed. Ik raakte niks maar hoorde toch het geluid, gelijk 4 inc's aan de broek. Tel er nog 1 spinnetje en ene off-trackje bij op en daar ga je alweer. Leuk joh, dat SR systeem. Je moet bijna bang zijn om te gaan racen want stel je voor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik zou zeggen: Doe een betere suggestie aan het iracing team! :9

En ik ben helemaal weg van de Skip, doet me denken aan GP Legends.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Arfman schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:22:
Bleh, vanmiddag in de eenalaatste lap gespind en er klapte een achterligger vol in. Getowed en uitgereden maar toch -0.08SR.

Zojuist 3e geworden in de Skip op Laguna Seca. Begint me steeds meer te irriteren dat die Skip echt een handful is en ook nog eens niet echt snel. Klein foutje en het ding moet als een stoomtrein op gang komen, en als je dan ook nog eens de hele race zo'n beetje alleen rijdt is dat best vervelend.

Oh, fijn. Zie net dat ik 0.04 negatief SR heb gekregen, omdat in lap 1 een hoop auto's op elkaar vlogen en ik er vlak langs reed. Ik raakte niks maar hoorde toch het geluid, gelijk 4 inc's aan de broek. Tel er nog 1 spinnetje en ene off-trackje bij op en daar ga je alweer. Leuk joh, dat SR systeem. Je moet bijna bang zijn om te gaan racen want stel je voor ...
Ik denk altijd maar zo: Hoe zou een gemiddelde race er in iRacing uitzien zónder het SR systeem? Wat denk je?

Ik vind de Skip ook een geweldige wagen. Ondanks dat ik een A license heb en veel in de Williams, Dallara en de Trucks rijdt, laat ik altijd wel even de Skip uit. Van de SB leer je misschien wel het meeste in iRacing qua racetechnieken. En juist omdat hij zo motorisch zo zwak is, ligt de nadruk op het rijden van goede lijnen. Ben je niet precies, en raak je niet elke apex, verlies je veel tijd.

Vanavond en van 't weekend voor 't eerst in een week weer eens lekker iRacen. Maar welke auto en klasse zal het worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zonder SR is ook geen optie; dat weet ik wel. Maar ik kan er niet tegen als ik met veel moeite een flinke crash ontwijk, in de replay te zien is dat ik niks raak maar wel 4 inc's aan de broek krijg. En ik snap dat de SB bedoeld is om te leren rijden, maar argh .. m'n privéauto is bijna sneller (de echte) :P
Ben nu eenmaal een speedfreak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb de Star Mazda en de FW31 ook, allebei stukken sneller dan de Skip. Maar de Skip heeft het gewoon, driften, de auto sturen met het gas, heerlijk. Ben denk ik een van de weinigen die dat ding op Laguna Seca geweldig vindt, zag dat heel veel mensen ervan balen op het iracing forum.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Arfman schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:12:
Zonder SR is ook geen optie; dat weet ik wel. Maar ik kan er niet tegen als ik met veel moeite een flinke crash ontwijk, in de replay te zien is dat ik niks raak maar wel 4 inc's aan de broek krijg. En ik snap dat de SB bedoeld is om te leren rijden, maar argh .. m'n privéauto is bijna sneller (de echte) :P
Ben nu eenmaal een speedfreak :)
Misschien dat de Star Mazda wat voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Requiem19 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:38:
[...]

Misschien dat de Star Mazda wat voor je is?
Ja, dat denk ik wel. Maar ik heb eigenlijk al genoeg uitgegeven deze maand weer :X
Bovendien wil ik iRacing wel doen "zoals het hoort", ze laten je niet voor niets eerst in de Skip rijden voordat je in de Star Mazda mag. Ik vind de Skip vooral vervelend niet alleen omdat hij zo traag is (want het hele veld is gelijk en dus ook traag) maar omdat hij echt listig is. En even dwarsgaan bij het uitkomen van de bocht en je verliest weer 1 seconde op je voorligger, weg spannend duel. Tel daar ook nog een Laguna Seca bij op (zware baan, paar heuvelopstukken en zeer listige bochten) en het is gewoon een frustrerende ervaring.

Gelukkig ben ik niet de enige, was in de laatste race van 12 naar 5 of 6 gegaan zonder iemand echt in te halen, alleen maar door rookwolken en verbrand rubber rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Arfman schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:40:
[...]

Ja, dat denk ik wel. Maar ik heb eigenlijk al genoeg uitgegeven deze maand weer :X
Bovendien wil ik iRacing wel doen "zoals het hoort", ze laten je niet voor niets eerst in de Skip rijden voordat je in de Star Mazda mag. Ik vind de Skip vooral vervelend niet alleen omdat hij zo traag is (want het hele veld is gelijk en dus ook traag) maar omdat hij echt listig is. En even dwarsgaan bij het uitkomen van de bocht en je verliest weer 1 seconde op je voorligger, weg spannend duel. Tel daar ook nog een Laguna Seca bij op (zware baan, paar heuvelopstukken en zeer listige bochten) en het is gewoon een frustrerende ervaring.

Gelukkig ben ik niet de enige, was in de laatste race van 12 naar 5 of 6 gegaan zonder iemand echt in te halen, alleen maar door rookwolken en verbrand rubber rijden :P
Ik heb net ook even de Skip weer eens geprobeerd op Laguna Seca. Damn, kon me niet herinneren dat Laguna zo moeilijk was in de Skip....

1 seconde boven m'n beste tijd van vorig seizoen tot nu toe en daar zijn heel wat spins aan voorafgegaan. Grmbl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
MartijnA3 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:34:
Ik heb de Star Mazda en de FW31 ook, allebei stukken sneller dan de Skip. Maar de Skip heeft het gewoon, driften, de auto sturen met het gas, heerlijk. Ben denk ik een van de weinigen die dat ding op Laguna Seca geweldig vindt, zag dat heel veel mensen ervan balen op het iracing forum.
Jammer van die spin, ik had je er nog wel langs willen zien gaan in de laatste ronde ;)

[edit]Hmm ik dacht dat ik een PM stuurde :+, maar ik was dus even MartijnA3 z'n skippy race aan het bekijken toen hij met nog 4 rondes te gaan de nr 1 binnen hengelde. Helaas maakte een kleine spin dus een einde aan de spanning :P

[ Voor 19% gewijzigd door Red Baron op 06-03-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Heh, grappig dat je aan het kijken was. :)

Echt stom, ik schakelde terug in een bocht. |:(
Was een leuke race, ik was te voorzichtig in de eerste rondes, werd dan ook ingehaald in de corkscrew, waarna ik uiteindelijk in een goed ritme kwam en inderdaad de afstand tot no2 tot 1,4 seconden ofzo had verkleind toen ik spinde..., probeerde de race met 0 inc te eindigen, maar dat werden er dus 3.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Meh, wilde ff racen, maar pas om 12:45 weer een race .. dan moet ik al bijna weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Yup, dat is het nadeel van de hogere klasses, die racen niet elk uur.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dammit, net te laat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gelukkig zat er niet iemand van jullie in m'n specracer race op Laguna Seca zojuist. :X

Ik heb meteen de meeste lompe move in iRacing op m'n naam staan die ik tot op heden tegengekomen ben.
Ik sta 2e op de grid aan de rechterkant, en heb schijnbaar m'n stuur 360 graden gedraaid staan naar links..... |:(

Wat er gebeurt als de lichten op groen staan is een grote nachtmerrie :F schokkende beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Holy crap! _/-\o_ ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Red Baron schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:16:
Gelukkig zat er niet iemand van jullie in m'n specracer race op Laguna Seca zojuist. :X

Ik heb meteen de meeste lompe move in iRacing op m'n naam staan die ik tot op heden tegengekomen ben.
Ik sta 2e op de grid aan de rechterkant, en heb schijnbaar m'n stuur 360 graden gedraaid staan naar links..... |:(

Wat er gebeurt als de lichten op groen staan is een grote nachtmerrie :F schokkende beelden
Whahaha geweldig _/-\o_

Ik neem aan dat de andere coureurs niet zo blij met je waren op dat moment ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De gele solstice was vrij pissed. De rest was vooral verbaasd en nieuwsgierig naar hoe ik het voor elkaar kreeg om zo te starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Wat was er gisteravond in de skippy race gebeurd dan met je? Not your day? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:49
Zo kon ik mij gisteravond ook wel voor mijn hoofd slaan. Ik begin de MX5 aardig onder de knie te krijgen, en had mij in de derde split van onderen op de vierde plaats weten te kwalificeren. Een goed begin is het halve werk :) Start van de race ging goed en we reden clean de eerste bocht in op Lime Rock. Ik zit aan de buitenkant, dus probeer ruim baan te geven aan de mensen in de binnenbocht om crashes te voorkomen.

Te ruim baan dus :+

Voordat ik het weet zit ik met twee wielen op het zand en maak ik een mooie 360 ;w Ah well, uiteindelijk toch nog vijfde geworden, maar er had zeker meer ingezeten! Mijn PR gaat richting de 1:00.5 op deze baan. Anyway, als UPS mijn huis vandaag wel weet te vinden kan ik vanavond gaan rommelen met Fanatec GT2 en CSP's *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:16:

Geweldig :D

Ik zou volhouden dat je linkerachterwielophaning afbrak bij de start.... Bewijs maar eens dat het anders is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben in de eerste bocht op Lime Rock wel eens zo ver naar buiten gegleden dat je door het level valt, einde race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Heb sinds vorige week ook een Fanatec GT3RS, fantastisch ding! Soms wel wat calibratie probleempjes, maar die zijn snel opgelost. Ik ben met de MX5 op LimeRock inmiddels gezakt tot een 59.4. Gaat best lekker daar nu, net zoals in de Mustang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zometeen de 14:45 race met de Skip op Laguna Seca 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:49
Arfman schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:44:
Ik ben in de eerste bocht op Lime Rock wel eens zo ver naar buiten gegleden dat je door het level valt, einde race.
Dat gebeurde mij eens in het begin tijdens een practice. Sowieso glijd je goed door op het gras daar; als je gaat, dan is de muur dichtbij.

Hoe is die Mustang overigens? Ergens leek mij dat ook wel een interessante auto om mee te prutsen na de MX5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Braak. Net de 14:45 Skip op Laguna Seca gereden, ging allemaal best netjes. Scherpe rondetijd neergezet (1:39.4 in de race), haal ik de een na laatste lap iemand in die een foutje had gemaakt. Lag toen 4e. Laatste ronde maak ik een fout, hij zit weer zit vlak achter mij. Kerel superaggressief, in een niet bestaand gaatje gedrukt, ik maar toegeven want wilde de inc's niet, dus hij haalt me in, wordt 4e en gaat vlak na start/finish bot op de rem staan waardoor ik erinklap: 4 inc's en -0.04 SR. Fuck you, "Bojté Tibor". Bah.

Stomme is dat ik zonder die SR penalty had gedacht: "ach, boeie, ben van 11e naar 5 gegaan en de eerste 4 zijn geeindigd op de positie waarop ze gestart zijn", maar nu is voor mij de hele race vergald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Report the newb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Rapporteren die gast...

[ Voor 73% gewijzigd door MartijnA3 op 07-03-2011 17:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Trenchdog schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:33:
[...]

Dat gebeurde mij eens in het begin tijdens een practice. Sowieso glijd je goed door op het gras daar; als je gaat, dan is de muur dichtbij.

Hoe is die Mustang overigens? Ergens leek mij dat ook wel een interessante auto om mee te prutsen na de MX5.
Persoonlijk ben ik geen fan van de Mustang. Hij rijdt wel zoals je zou verwachten van een echte Amerikaanse auto. Zwaar en log. Insturen doet hij alleen als je hem echt met ferme hand dwingt. Dan nog geeft hij niet veel. Onderstuur is zijn middle name. Bocht uit wordt het iets leuker omdat je hem dan met je gaspedaal moét sturen. Lekker driften ;). Remmen is ook een eindeloos proces het het hok.

Als je bovenstaande omschrijving plezant in de oren klinkt is de Mustang echt wat voor jou.

Aan de andere kant van het spectrum heb je de Skip, die doet alles precies tegenovergesteld! Je kunt ook de Skip overslaan en in de Mazda stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Volgens mij is de Skip de serie in het road racen waar de meeste mensen aan meedoen. Als je ooit een fan was van GP Legends dan moet je zeker de skippy proberen.

De Mazda is leuk, maar ik vind hem weinig vergevingsgezind.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Probeert alleen de Silverado eens...Reden? See for yourself :).

(Niet mijn filmpje, maar van een andere Nederlander)
Pagina: 1 ... 6 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.