Netjes, da's helemaal geen verkeerde tijd op Summit. Kan je redelijk meekomen in divisie 1 met die tijdenRielN schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 01:42:
Negende in de divisie 3 in de Skip.
Twee keer tweede op Summit, doe er een 1:21.35 nu, krijg de smaak te pakken.
Wat een gave baan. Skip racen is te gek
Gaat die 3 maanden voor 1-abbo pas in als jij het zegt of is dat meteen? Ik twijfel nog, zit even zonder stuurtje en relatief weinig tijd de komende wekenTrenchdog schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:36:
Vanavond heb ik in het kader van de "3 for 1"-actie iRacing eens geprobeerd. Met de Mazda ben ik op Lime Rock tot 1:03.496 gekomen tijdens de eerste race, maar het gemiddelde lag nog wel een aantal seconden lager door foutjes... Anyway, wel erg leuk om te doen zo, en het voelt erg goed aanNu eens uitvogelen hoe ik sneller kan op Lime Rock (en Laguna Seca)

Meteen lijkt me.Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:58:
[...]
Gaat die 3 maanden voor 1-abbo pas in als jij het zegt of is dat meteen? Ik twijfel nog, zit even zonder stuurtje en relatief weinig tijd de komende weken
Er is altijd wel een actie... geen haast.Jejking schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:58:
[...]
Gaat die 3 maanden voor 1-abbo pas in als jij het zegt of is dat meteen? Ik twijfel nog, zit even zonder stuurtje en relatief weinig tijd de komende weken
Zonder stuurtje heeft het totaal geen zin om iRacing te proberen. Mocht je beginnen met iRacing, zorg dat je goed voorbereid bent en het hele gebeuren qua Safety rating, licenses en kosten begrijpt.
Ik zit er ook over te denken om ook eens iRacing te proberen.
Nou heb ik me er nog niet erg in verdiept in hoe het hele promotie en rating systeem werkt, maar ik vraag me het volgende af.
Als ik gebruik maak van deze actie: http://www.iracing.com/grand-prix-racing/
Kan je dan ook daadwerkelijk de vereiste ratings krijgen om met de Williams F1 in races te kunnen meedoen?
Of moeten er dan nog andere wagens zoals de Skip of tracks aangeschaft worden om tot het vereiste niveau te kunnen komen?
Nou heb ik me er nog niet erg in verdiept in hoe het hele promotie en rating systeem werkt, maar ik vraag me het volgende af.
Kan je dan ook daadwerkelijk de vereiste ratings krijgen om met de Williams F1 in races te kunnen meedoen?
Of moeten er dan nog andere wagens zoals de Skip of tracks aangeschaft worden om tot het vereiste niveau te kunnen komen?
In het kort gezegd: nee, met deze actie heb je niet genoeg content om de A license te behalen.Red Baron schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:40:
Ik zit er ook over te denken om ook eens iRacing te proberen.
De kortste en goedkoopste route:
Rookie D 4.0 worden met de standaard auto's (MX5, Spec racer).
Vanaf license D.4.0 plus kun je de Skip overslaan en gelijk in de Star Mazda racen. Daar kun je wederom C4.0+ behalen. Vervolgens ga je de Indycar in, en zodra je B4.0+ bent kun je pas de Williams racen.
Kortom, dat is een flink stappenplan
Als ik je mijn persoonlijke advies mag geven, ongevraagd of niet ;): ik zou iRacing niet beginnen met het idee om zo snel mogelijk in de Williams te kunnen stappen. Racen in de Skip Barber, Star Mazda, Mustang, etc etc is óntzettend leuk. Daarnaast is de moeilijkheidsgraag veel lager, setups zijn veel minder complex en er is meer een arrive & drive sfeer. Tevens doen er veel en veel meer mensen mee met die series, waardoor de velden beter verdeeld worden in snelheid. Ten slotte kun je zo langzaam je collectie tracks en auto's opbouwen zonder ineens een paar honderd dollar te hoeven ophoesten.
Na een seizoen Skip zou je geleidelijk een seizoen Mazda kunnen doen en dan langzaam richting de Williams doorgroeien.
Ik race op het moment ook de Williams, maar ook veel de Indycar op de Ovals en ik blijf áltijd minimaal 3,-5 skip races in de week meedoen. Gewoon omdat het racen super is in die bakken!
Het gaat me niet zozeer om zo snel mogelijk in die Williams te zitten, maar meer om het kunnen inschatten of je met deze actie een jaar lang de tijd hebt om geleidelijk van de lage naar de hoge klasses kunt doorgroeien zonder al te veel extra kosten.
Zo'n Williams auto zit er dus in principe alleen in als lokkertje, zonder dat je er echt wat mee kunt zonder verdere investeringen.
Ik denk er nog eventjes over na iig.
Zo'n Williams auto zit er dus in principe alleen in als lokkertje, zonder dat je er echt wat mee kunt zonder verdere investeringen.
Ik denk er nog eventjes over na iig.
[ Voor 4% gewijzigd door Red Baron op 08-02-2011 20:34 ]
On a side note, je kan in principe meteen races doen in de Williams. Er is namelijk om de 2 uur een fun race bij iRacing, weliswaar zonder Safety Ratings. Heb ze echter nooit zelf gereden, dus weet niet hoe het er aan toe gaat.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Die actie is toch niet alleen voor nieuwe leden?Red Baron schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:34:
Dat soort actie's zijn praktisch altijd alleen voor nieuwe leden.
Wat Fuelke zegt is een goede aanvulling op mijn post. Voor de Williams (en ook de Impala A) organiseert iRacing elke 2 uur een fun race. Die telt niet mee voor het kampioenschap en ook niet voor je Safety rating/iRating, kortom, een losstaande pret-race, waar je je geen zorgen hoeft te maken over het randgebeuren.
Deze rijdt om de week op Zandvoort/Laguna Seca, beide inbegrepen in het geval van de Williams-3 maanden aanbieding.
Wat Fuelke zegt is een goede aanvulling op mijn post. Voor de Williams (en ook de Impala A) organiseert iRacing elke 2 uur een fun race. Die telt niet mee voor het kampioenschap en ook niet voor je Safety rating/iRating, kortom, een losstaande pret-race, waar je je geen zorgen hoeft te maken over het randgebeuren.
Deze rijdt om de week op Zandvoort/Laguna Seca, beide inbegrepen in het geval van de Williams-3 maanden aanbieding.
Je bent snel in F1 2010 en iRacing is 100x leuker, dus ik zou het je zeker aanraden.[b]Ik denk er nog eventjes over na iig.
Als ik het opnieuw zou doen, zou ik niet de F1 kopen in het begin, ik rijd er namelijk bijna niet mee. Ik zou de Skip en de bijbehorende tracks kopen en me daar op concentreren. Het is zo'n gaaf ding om in te racen en het heeft een groot en snel deelnemersveld.
Voor $12 kun je iracing trouwens 3 maanden uitproberen met de standaard content. Die 3 maanden kun je dan mooi gebruiken om je rookie license in ieder geval naar een D license te brengen.
$5 voor 1 maand: http://www.iracing.com/pr/
Enne, als je je inschrijft kun je refereren naar een mede (iracing)tweaker zodatie ie een maand gratis membership krijgt. Je hoeft alleen maar een email adres in te geven.
[ Voor 6% gewijzigd door MartijnA3 op 09-02-2011 11:26 ]
Zelfs als diegene nog geen account/lidmaatschap heeft? Tof hoor 
Blijkt inderdaad zoals Requiem19 zegt toch altijd wel een leuke actie te vinden. Het trekt me meer en meer!
Blijkt inderdaad zoals Requiem19 zegt toch altijd wel een leuke actie te vinden. Het trekt me meer en meer!
[ Voor 45% gewijzigd door Jejking op 09-02-2011 11:21 ]
Lol, nee.Jejking schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:20:
Zelfs als diegene nog geen account/lidmaatschap heeft? Tof hoor
[ Voor 21% gewijzigd door Requiem19 op 09-02-2011 11:22 ]
sorry, had ff wat duidelijker moeten zijn, bij die referral actie moet je refereren naar een bestaande iracing member.
Het is wel kinderachtig dat als je vergeet de promocode in te vullen, je maar een maand krijgt in plaats van drie.
Tja...aan de andere kant, goed lezen doet wonderen.
En je hebt ook een button "activate promotion" op de actiepagina. Hiebij hoef je geen code meer in te vullen.
Misschien mailtje naar support?Olaf van der Spek schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:02:
Het is wel kinderachtig dat als je vergeet de promocode in te vullen, je maar een maand krijgt in plaats van drie.
Twee filmpjes van mij hoe ik in de Impala Class A op Daytona van ergens achterin het veld naar voren rij.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yL21NblA7gs]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ILO3XB07kes]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yL21NblA7gs]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ILO3XB07kes]
Hmm... als ik het aanschaf, dan moet ik Indycars hebben. Dit gaat me te langzaam 
Je moet uiteraard wel precies kunnen sturen en dat doe je ook goed. Lekker opgeklommen in het veld!
Je moet uiteraard wel precies kunnen sturen en dat doe je ook goed. Lekker opgeklommen in het veld!
Sinds dinsdag dit spel ook aangeschaft. Vooral dat ieder kan spelen op zijn eigen niveau trok me erg aan. Ik heb al meerdere keren geprobeerd mee te doen met toernooien op de sim sites, maar nooit heel lang volgehouden. Door werk heb ik soms weken achter elkaar weinig tot geen tijd waardoor ik dan niet kan spelen. Daarbij ben ik al geen natuurtalent, dus als ik enkele weken niet speel kom ik helemaal niet mee, waar ik anders sowieso al in de achterhoede zit.
Ik ben nu bezig in de Nvidia cup. De auto's bevallen me goed al heb ik het gevoel dat het op de motor afremmen een stuk harder wordt afgestraft dan in andere sims. Vooral in het begin last gehad dat de motor na enkele rondes al boom zij. Ik kom redelijk mee (al zit ik wel altijd in de laagste heat), maar helaas nog teveel idioten welke te makkelijk je race verzieken. Stond ik in een race als eerste en wil ik iemand op een ronde zetten, begint die als een gek te verdedigen. Zit ik er naast drukt die me van de baan af. Dag race, dag SR. 2Races daarna al in de eerste 2 bochten eraf gedrukt. Geen race accidenten maar echt debielen gedrag. Je rijd de race dan maar uit tbv je SR, maar er is dan weinig meer aan. Misschien dat dit beter zal zijn op hogere levels.
Moet eerst maar eens beter leren rijden in deze cup en vooral snelheid vinden (ben redelijk constant, maar zit 3 - 4 seconde achter op de betere mensen, vind dat wel heel veel en zie nog niet echt waar het hem in zit).
Ik ben nu bezig in de Nvidia cup. De auto's bevallen me goed al heb ik het gevoel dat het op de motor afremmen een stuk harder wordt afgestraft dan in andere sims. Vooral in het begin last gehad dat de motor na enkele rondes al boom zij. Ik kom redelijk mee (al zit ik wel altijd in de laagste heat), maar helaas nog teveel idioten welke te makkelijk je race verzieken. Stond ik in een race als eerste en wil ik iemand op een ronde zetten, begint die als een gek te verdedigen. Zit ik er naast drukt die me van de baan af. Dag race, dag SR. 2Races daarna al in de eerste 2 bochten eraf gedrukt. Geen race accidenten maar echt debielen gedrag. Je rijd de race dan maar uit tbv je SR, maar er is dan weinig meer aan. Misschien dat dit beter zal zijn op hogere levels.
Moet eerst maar eens beter leren rijden in deze cup en vooral snelheid vinden (ben redelijk constant, maar zit 3 - 4 seconde achter op de betere mensen, vind dat wel heel veel en zie nog niet echt waar het hem in zit).
Wilde altijd al iets over computers weten
Leuk dat je ook begonnen bent met iRacing. Ik vrees dat in de lagere splits van de rookie series, waaronder dus ook de Nvdia cup, het rijgedrag voor iRacing begrippen behoorlijk matig is. Zodra je een serie omhoog gaat, zal het al wat beter worden. Bijvoorbeeld de Spec ford, of de Skip Barber/Mustang.SirDarkAngel schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:41:
Sinds dinsdag dit spel ook aangeschaft. Vooral dat ieder kan spelen op zijn eigen niveau trok me erg aan. Ik heb al meerdere keren geprobeerd mee te doen met toernooien op de sim sites, maar nooit heel lang volgehouden. Door werk heb ik soms weken achter elkaar weinig tot geen tijd waardoor ik dan niet kan spelen. Daarbij ben ik al geen natuurtalent, dus als ik enkele weken niet speel kom ik helemaal niet mee, waar ik anders sowieso al in de achterhoede zit.
Hoe snel ga je op Laguna Seca met de MX5? Als je tips wilt mag je best even een replay van een snel rondje van je uploaden of op youtube zetten. Misschien kunnen wij met z'n allen dan wat constructief commentaar geven.
Ik rij nu 1:45 en een halfje. Als alles klopt dan moet een 1:44 er wel in te zitten. Zal kijken of ik een filmpje kan maken als ik die rij. Het is in sommige bochten ook durven, maar door die SR doe je het toch vaak net even te rustig aan. Misschien moet ik niet zoveel aan die SR denken maar gewoon gaan, maar deze moet toch groeien, gezien al het enthousiasme wat je leest over de Skip wil ik hier ook wel in rijden. (Of is dat veel moeilijker?)
Wilde altijd al iets over computers weten
1.45 is lang zo slecht niet! Snel rijden is eigenlijk vaak de juiste lijnen ontzettend precies rijden. Als het goed is kan je constant snel zijn zonder risico's te nemen. Akkoord, in de corkscrew ligt dat iets anders, die moet je gewoon blind rammen. Ik kan heel de race lage 42'ers rijden zonder echt te pushen, maar dat was 2 jaar geleden toen ik met iRacing begon ook niet zoSirDarkAngel schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:43:
Ik rij nu 1:45 en een halfje. Als alles klopt dan moet een 1:44 er wel in te zitten. Zal kijken of ik een filmpje kan maken als ik die rij. Het is in sommige bochten ook durven, maar door die SR doe je het toch vaak net even te rustig aan. Misschien moet ik niet zoveel aan die SR denken maar gewoon gaan, maar deze moet toch groeien, gezien al het enthousiasme wat je leest over de Skip wil ik hier ook wel in rijden. (Of is dat veel moeilijker?)
De Skip is wel echt een stuk moeilijker dan de MX5. Wat je in de MX5 niet hebt, en in de Skip wel, is veel lift-off overstuur. Zodra je met remmen stopt en instuurt zonder dat je gas geeft wil de achterkant nogal snel de voorkant voorbij komen. Het vergt enige oefening om met een klein beetje gas in te sturen. Dat is ietwat onnatuurlijk in het begin. Zodra je dat 'trucje' onder de knie hebt kan de fun beginnen
5e geworden bij een topsplit f1 race @ watkinsglen met een leuke grid met een sof van 3647
Wederom de hele race gefilmt maar is niet zo spannend als de vorige want er wordt niet zoveel ingehaald maar dit is ook een aardige goede split. ik start p10 en finish p5
Met een qualify tijd van 1.20.093
http://members.iracing.co...onid=3085121&custid=54685
De start is wel interresant gaat ook wat mis en het wordt weer krap in bocht 1 en daarna vechten voor positie
Wederom de hele race gefilmt maar is niet zo spannend als de vorige want er wordt niet zoveel ingehaald maar dit is ook een aardige goede split. ik start p10 en finish p5
Met een qualify tijd van 1.20.093
http://members.iracing.co...onid=3085121&custid=54685
De start is wel interresant gaat ook wat mis en het wordt weer krap in bocht 1 en daarna vechten voor positie
[ Voor 14% gewijzigd door BruceLee op 13-02-2011 02:51 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik heb afgelopen week mijn D license gehaald. Begonnen in de skip op Mid ohio. In het begin heel erg wennen. Na wat tips van een hele goede iRacer ging het steeds beter. Uit eindelijk na 3 practice sessions een 1.37.989 gereden. Niet super slecht, kan wel nog genoeg vanaf.
Wat ik een beetje jammer vind is dat de combinaties maar 1 week draaien. Ik heb niet zo super veel tijd en om een baan goed te leren maak ik eerst 100 laps. Vaak ben ik hiermee pas klaar op de vrijdag. Dan kan ik net in het weekend even de combo proberen in het weekend en dan moet ik weer aan de gang om de volgende te leren. Me learning curve is op het moment ook nog hoog omdat alle auto's nieuw voor me zijn.
Wat ik een beetje jammer vind is dat de combinaties maar 1 week draaien. Ik heb niet zo super veel tijd en om een baan goed te leren maak ik eerst 100 laps. Vaak ben ik hiermee pas klaar op de vrijdag. Dan kan ik net in het weekend even de combo proberen in het weekend en dan moet ik weer aan de gang om de volgende te leren. Me learning curve is op het moment ook nog hoog omdat alle auto's nieuw voor me zijn.
Tien uur op zondagochtend is blijkbaar nog te vroeg om een GrandAm race te rijden 
http://members.iracing.co...onid=3087826&custid=56527
Ik probeer al een hele week om een GrandAm race op VIR uit te rijden, ben al iedere keer voor halfweg het decor ingereden. Vanmiddag nog maar eens pogingen wagen.
Overigens wel een vreemde bug heb ik, ik zie namelijk geen tirewear noch temperatuur in F6 tijdens de races? In practice en zo wel, maar bv. vandaag op het einde van die race in VIR nog steeds 100% qua banden, en temperatuur rond de 40°, nochtans flink in de fout gegaan met wat spins. En gisteren tijdens de Star Mazda races hetzelfde.
http://members.iracing.co...onid=3087826&custid=56527
Ik probeer al een hele week om een GrandAm race op VIR uit te rijden, ben al iedere keer voor halfweg het decor ingereden. Vanmiddag nog maar eens pogingen wagen.
Overigens wel een vreemde bug heb ik, ik zie namelijk geen tirewear noch temperatuur in F6 tijdens de races? In practice en zo wel, maar bv. vandaag op het einde van die race in VIR nog steeds 100% qua banden, en temperatuur rond de 40°, nochtans flink in de fout gegaan met wat spins. En gisteren tijdens de Star Mazda races hetzelfde.
In het begin is dat vervelend ja maar na mate de seizoenen volgen zul je hier steeds minder last van hebben omdat je dan de banen al kent.powah2k4 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:35:
Heb trouwens ook een volledige F1 race replay geupload voor wie wil zien hoe het er daarin aan toe gaat.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat is geen bug. Dat is de info van de vorige bandenset...Fuelke schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:22:
Zo de grand-prix-racing promo met 1 year subscription is in de pocket, de noodzakelijke zaken doorgelezen dus nu maar eens kijken hoe alles in elkaar steekt
Moet binnenkort ook mijn subscription verlengen. Heb nog een maandje zoiets. Zal vast wel een leuke actie zijn tegen die tijd.
Acties zijn praktisch alleen voor nieuwe leden.powah2k4 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:55:
Moet binnenkort ook mijn subscription verlengen. Heb nog een maandje zoiets. Zal vast wel een leuke actie zijn tegen die tijd.
Mwah, valt opzich wel mee, je ziet vaak ook renew acties.
Je kan vanaf nu iRacing een maand lang gratis proberen.
Dit krijg je er allemaal bij:
Cars:
Dit krijg je er allemaal bij:
Cars:
- Legends Ford ‘34 Coupe
- Pontiac Solstice
- SCCA Spec Racer Ford
- Skip Barber FSB2000
- Mazda MX-5 Cup
- Mazda MX-5 Roadster
- Charlotte Motor Speedway
- Mazda Raceway Laguna Seca
- South Boston
- Summit Point
- Oxford Plains Speedway
- Lime Rock Park
- Lanier National Speedway
- Thompson Speedway
Zit er nog wat verschil in qua performance tussen de MX5 Cup en Roadster op Laguna Seca?
Qua performance zijn ze ansich gelijk alleen heeft de Roadster 5 gears en de Cup 6.
Nu ben ik iets sneller met de Roadster dan de vorige sessies met de Cup, maar dat ligt meer aan het feit dat het pas m'n 3e iRacing sessie is dan aan het feit dat ik deze harder kan pushen op de limiet
Wat zijn jullie voorkeuren / ervaringen?
Qua performance zijn ze ansich gelijk alleen heeft de Roadster 5 gears en de Cup 6.
Nu ben ik iets sneller met de Roadster dan de vorige sessies met de Cup, maar dat ligt meer aan het feit dat het pas m'n 3e iRacing sessie is dan aan het feit dat ik deze harder kan pushen op de limiet
Ik had altijd de voorkeur voor de Roadster de gears vind ik daar prettiger al heb ik alleen op Lime Rock gereden en aangezien die baan ook met de klok mee is maakte me dat een stuk sneller aangezien het stuur daar rechts zit.Red Baron schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:16:
Zit er nog wat verschil in qua performance tussen de MX5 Cup en Roadster op Laguna Seca?
Nu ben ik iets sneller met de Roadster dan de vorige sessies met de Cup, maar dat ligt meer aan het feit dat het pas m'n 3e iRacing sessie is dan aan het feit dat ik deze harder kan pushen op de limiet![]()
Puur alleen gearing verschil. De Roadster is sneller op laguna seca. Ook op limerock als ik het goed heb.
Gewoon even naar de world records kijken, zie je vaak een verschil van een seconde. Dan is het natuurlijk duidelijk.
Gewoon even naar de world records kijken, zie je vaak een verschil van een seconde. Dan is het natuurlijk duidelijk.
Woei twee op een rij met de Impala op Daytona!
iRating: 3424
SR: CLASS A 3.70
Had een flink aantal rot races waardoor mijn SR terug zakte naar 3.1 of zo nu weer langzaam aan het opklimmen naar een SR van 4.0
Had een flink aantal rot races waardoor mijn SR terug zakte naar 3.1 of zo nu weer langzaam aan het opklimmen naar een SR van 4.0
Grand-Am is deze week ook te gast op Spa, dat worden races om van te smullen; Maar heb gisteren wel gemerkt dat de sim op bepaalde plaatsen wel strikt is qua offtracks, vooral in de dubbele linkse van Pouhon en richting busstop moet je niet te veel over de kerbs heen gaan of het is een 1x Off track.
Over Grand-Am gesproken, er komt nu een tweede series naast de gewone, met langere races.
Over Grand-Am gesproken, er komt nu een tweede series naast de gewone, met langere races.
2011 PREMIER SERIES SCHEDULE*
Homestead – Sunday February 27th – 90 minutes
Barber – Sunday April 3rd – 90 minutes
VIR – Sunday May 8th – 90 minutes
Lime Rock Park – Sunday May 22nd – 90 minutes
Watkins Glen (Long Course) – Sunday June 5th – 120 minutes
Road America – Sunday June 19th – 90 minutes
Mazda Raceway – Sunday July 3rd – 90 minutes
Daytona – Sunday July 17th - 144 minutes
Watkins Glen (Short Course) – Sunday August 7th – 90 minutes
Mid Ohio – Sunday August 28th – 90 minutes
All races are timed events.
*Premier Series schedule is subject to change
Steve Myers heeft in een interview wat info gegeven over de toekomst van iRacing
- Road Course Night Racing - 3 to 6 months, begining with Sebring
- Day/Night transitions further away
- Next Tracks: Okayama, then Suzuka
- Next Cars: Nationwide, then Ford GT
- Mosport Oval will be the next short track. Will be bundled with the road course
- Tyre Model is 'iRacing 2.0'. Goal is next season, starting with stock cars.
- Driver Changes are on the to-do list.
- Heat Racing is the next big project
- Team Racing is after Heat Racing
- BTCC or WTCC possible in the future, but not soon.
- Debris and Damage models to be extensively improved this year
- Dirt Racing - someday. Not soon
- FIA License - no. Too much money
- Mutli-grooves will be addressed with the new tyres
- Leagues will be give Hosted Racing plans and bulk discounts
- Oran Park - not soon. 2 year back log of tracks
- Langley Speedway has been sent a contract
Knap, ik vind die Impala maar een beetje botig, voelt alsof je vaart ofzo. Ding zwabbert alle kanten opDutch3men schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:40:
Woei twee op een rij met de Impala op Daytona!
Ga me nog eerst een tijd storten op de Mazda MX5, al vind ik die wat traagjes
Ik heb anders genoeg lol met die MX5 op z'n staart te trappen op Limerock. Heb nu een 59.6 als beste tijd staan
Ha, tegen jou heb ik net geracet op Spa met de Skip.RielN schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:49:
De Skippy op Spa. Wat gaaf !!
Hoe kan je trouwens een replay fullscreen bekijken zonder al die controls?
Ik heb bij de opties gekeken of er een button voor in te stellen is o.i.d. maar volgens mij zie ik het over het hoofd ofzo want ik kan niets vinden.
Ik heb bij de opties gekeken of er een button voor in te stellen is o.i.d. maar volgens mij zie ik het over het hoofd ofzo want ik kan niets vinden.
Het is gewoon een zwaar log apparaat en stuiterd alle kanten op.Hoogie2004 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:40:
[...]
Knap, ik vind die Impala maar een beetje botig, voelt alsof je vaart ofzo. Ding zwabbert alle kanten opmaar dat ligt ook aan de baan natuurlijk. Hij is wel ontzettend gaaf, en vreselijk moeilijk dicht tegen de limiet te rijden.
Ga me nog eerst een tijd storten op de Mazda MX5, al vind ik die wat traagjes
Aanstaande Zaterdag iig de Daytona 500 rijden
En met Control+F12 uit mijn hoofd kan je de standaard camera punten veranderen
[ Voor 55% gewijzigd door FabiandJ op 17-02-2011 10:02 ]
Tim!Requiem19 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:44:
[...]
Ha, tegen jou heb ik net geracet op Spa met de Skip..
Lache.
We gaan nu weer
Met de Skippy alleen op Spa was saai ... tot ik aan een race meedeed gisteren waarbij we met z'n vieren voortdurend van positie wisselden.RielN schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:44:
[...]
Tim!
Lache.
We gaan nu weerMijn iRating klimt lekker.
Limerock is idd al beter te doen, maar damn, 59,6 is echt rap, dat haal ik nog nietRed Baron schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:24:
Ik heb anders genoeg lol met die MX5 op z'n staart te trappen op Limerock. Heb nu een 59.6 als beste tijd staan
Wat is overigens je naam, dan zoek ik je even op. Volgens mij is er iets als een vrienden-systeem?
[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-02-2011 23:28 ]
Ik begin nu ook door te krijgen hoe ik met de MX5 enigszins consequent tussen de 1:01 en de 1:03 moet rijden
Ik vermoed dat ik met een of twee trainingsessies die tijden nog wat stabieler kan krijgen, zodat ik kan beginnen aan het opkrikken van de SR. LS wordt dan de volgende uitdaging; daar blijf ik rond 1:47-49 hangen.
Anyway, de MX5 is wel leuk om mee te rijden op dit moment, maar ben toch benieuwd hoe de andere auto's aanvoelen
Ik houd mij nog even in.
Anyway, de MX5 is wel leuk om mee te rijden op dit moment, maar ben toch benieuwd hoe de andere auto's aanvoelen
Rechtsonderin heb je een popup met 'xx myRacers online', als je je muis op iemand z'n helmpje houdt (bijv na het zoeken van een naam of bij iemand uit een uitslag o.i.d.) kun je hem toevoegen als friend of als studied. Als je dan ook myRacers klikt kom je bij het scherm waar je een overzicht hebt van je vrienden + hun huidige activiteit.Hoogie2004 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:26:
[...]
Limerock is idd al beter te doen, maar damn, 59,6 is echt rap, dat haal ik nog niet
Wat is overigens je naam, dan zoek ik je even op. Volgens mij is er iets als een vrienden-systeem?
Daar kan je ook komen via 'myRacing' in de header en dan 'myRacers' kiezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sander H op 19-02-2011 11:12 ]
Zoals gisterenavond al vermeld per DM, maar voor de overige geinteresseerden: Paul IlbrinkHoogie2004 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:26:
[...]
Limerock is idd al beter te doen, maar damn, 59,6 is echt rap, dat haal ik nog niet
Zojuist na een eerste weekje van vooral testen, practise, qualifying, timetrials en vooral het spel zelf ontdekken mijn eerste race gereden:
http://members.iracing.co...onid=3116346&custid=61747
Erg lekker resultaat al zeg ik het zelf
Het viel me nog mee dat ik er niet lomp afgerost werd in de eerste bocht dus vanaf de start ging verliep het geheel vrij vlekkeloos.
De uiteindelijke nr 2 zat vanaf het begin wel redelijk te pushen, waar ik het mede vanwege de spanning het ietsje rustiger aan deed. Hij nam de leiding ook over na 2 rondes waarna ik hem eigenlijk prima kon volgen.
Net toen ik weer wat meer ging aanzetten om te kijken of ik hem ergens zou kunnen inhalen om de leiding weer terug te pakken verremde hij zich voor de eerste bocht waardoor ik onbedreigd naar de zege kon rijden
Kortom gave race dus er gaan er zeker nog wel een paar volgen dit weekend. Wellicht ook eens kijken op een in de legends op south boston, maar tot dusver ligt dat me nog totaal niet op zo'n minuscuul baantje waar ik vaker achterstevoren sta dan een normale ronde uitrijd

Ik ook, maar daar deed ik wat langer over dan jij. Zal je ff toevoegen.Red Baron schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:24:
Wat vind je er tot nu toe van?
Edit: Zie dat je in die race een 59.3 als snelste ronde hebt staan, netjes!
[ Voor 15% gewijzigd door MartijnA3 op 19-02-2011 17:28 ]
Ja gewoon hardstikke leuk.
Ik heb vroeger wel veel offline simracing gedaan met vooral GP3 en GP4 en nooit echt de switch naar online gemaakt met rFactor en netkar pro. Wel een paar keer gespeeld ook wel online maar daar is het ook wel zo'n beetje bij gebleven.
Nu een aantal jaar niet meer heel actief geraced en nu dus weer eens begonnen nadat ik weer warm gelopen ben door F1 2010 te spelen.
Zojuist nog een race gedaan en een 59.2 geklokt
Ik heb nu een SR van 3.47 en kan nu ook met de inRacingNews Challenge MC meedoen op Summit Point Raceway.
Ik kan kiezen daar kiezen uit de Pontiac Solstice en de SSCA Spec Racer Ford.
Welke heeft jullie voorkeur?
Ik heb vroeger wel veel offline simracing gedaan met vooral GP3 en GP4 en nooit echt de switch naar online gemaakt met rFactor en netkar pro. Wel een paar keer gespeeld ook wel online maar daar is het ook wel zo'n beetje bij gebleven.
Nu een aantal jaar niet meer heel actief geraced en nu dus weer eens begonnen nadat ik weer warm gelopen ben door F1 2010 te spelen.
Zojuist nog een race gedaan en een 59.2 geklokt
Ik heb nu een SR van 3.47 en kan nu ook met de inRacingNews Challenge MC meedoen op Summit Point Raceway.
Ik kan kiezen daar kiezen uit de Pontiac Solstice en de SSCA Spec Racer Ford.
Welke heeft jullie voorkeur?
Goed bezig. Heb sinds de geboorte van ons 2e dochtertje geen tijd meer gehad om te racen, misschien morgenochtend even,
De Spec Racer. Lombe bak en een echte uitdaging. Heb er mee geoefend, maar nog niet genoeg om snel te zijn. Summit point is een erg leuke baan in de Skip Barber, ben benieuwd hoe dat is in de Spec Racer.
De Spec Racer. Lombe bak en een echte uitdaging. Heb er mee geoefend, maar nog niet genoeg om snel te zijn. Summit point is een erg leuke baan in de Skip Barber, ben benieuwd hoe dat is in de Spec Racer.
Voor iedereen die de Daytona 500 gaat rijden succes 
Als we er überhaupt opkomen nu ligt de site plat

[ Voor 33% gewijzigd door FabiandJ op 19-02-2011 23:04 ]
De race start nu (hopelijk wel) om 01:00. Dus nog een paar minuten om (opnieuw) te registreren.Dutch3men schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:03:
Voor iedereen die de Daytona 500 gaat rijden succes
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Hoe is het gegaan?
There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't
Ik kreeg de Star Mazda maar niet onder de knie, altijd problemen met remmen. Toen vond ik net het tooltje in de options waarmee je je remdruk kan meten en instellen. Gelijk een seconde van mijn beste tijd af.
Terugdenkend had ik met alle auto's problemen met remmen, moest altijd zo voorzichtig zijn....Hopelijk helpt me dit een beetje.

Terugdenkend had ik met alle auto's problemen met remmen, moest altijd zo voorzichtig zijn....Hopelijk helpt me dit een beetje.
Goed bezig RedBaron. Ik heb nog wat problemen met de eerste bocht, ben zelf voorzichtig, en ontwijk alles, maar ben nu 3/4 keer eraf gerost door een mongool achter me. Moet dan de hele race met krom stuur rijden, en me safety rating lijdt er dik onder...
Misschien handig om een lijstje met namen in de topic-start te zetten, zodat we elkaar kunnen toevoegen?
Mijn naam: Frank Hoogmans
Misschien handig om een lijstje met namen in de topic-start te zetten, zodat we elkaar kunnen toevoegen?
Mijn naam: Frank Hoogmans
Mjah ik heb me gekwalificeerd met een 59.4 en heb de beide races van pole mogen starten in mijn split.
Dan kan er in principe weinig gebeuren omdat je daar nauwelijks hoeft af te remmen bij het ingaan van de eerste bocht dus is het risico ook minimaal dat je eraf getikt wordt.
Dan kan er in principe weinig gebeuren omdat je daar nauwelijks hoeft af te remmen bij het ingaan van de eerste bocht dus is het risico ook minimaal dat je eraf getikt wordt.
Zo... mijn eerste legends oval race zit er ook op. Beetje jammer dat ik vanuit leidende positie op een gespinde achterligger klapte. Hij ging bij het wegrijden weer iets naar beneden en ik ging wellicht ook iets te hard de bocht in waardoor ik er vol achterin kleunde. Stuur krom nog 2 rondes verder gehobbeld waarna ik toch de controle verloor vanwege de beroerde wegligging en alsnog hard de muur in spinde in turn 1.
Tow gepakt en met 2L down als 5e gefinished met de snelste avg laptime.
Wat ik me afvraag is er ook ergens een oval rookie tutorial ofzoiets? Met name dan wat de specifieke regels en etiquette zijn. Aangezien ik nooit nascar of indycars kijk op ovals is dat allemaal betrekkelijk nieuwe kost voor mij. Dat je niet mag inhalen door onder de gele lijn door te gaan weet ik wel, maar wellicht zijn er nog meer dingen waar ik als road racer niet bekend mee ben.
Ik heb snel door de verschillende reference documents heen gebladerd maar kon daarin niet dat soort informatie vinden die voor de oval n00b wel handig zou zijn.
Wat ik me afvraag is er ook ergens een oval rookie tutorial ofzoiets? Met name dan wat de specifieke regels en etiquette zijn. Aangezien ik nooit nascar of indycars kijk op ovals is dat allemaal betrekkelijk nieuwe kost voor mij. Dat je niet mag inhalen door onder de gele lijn door te gaan weet ik wel, maar wellicht zijn er nog meer dingen waar ik als road racer niet bekend mee ben.
Ik heb snel door de verschillende reference documents heen gebladerd maar kon daarin niet dat soort informatie vinden die voor de oval n00b wel handig zou zijn.
Pagina 25 volgens mij:Red Baron schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:45:
http://membersmedia.iraci...g_Code_v2011.01.25.01.pdf
Voor iRacing heb ik ook nooit ovals geracet. Met de Legends begonnen en inmiddels al een tijdje in de Trucks/Silverado's aan het rijden. Dat is vele malen leuker dan verwacht! Ik zou echt z.s.m. proberen je D License in de Legends op een SR van 4 of hoger te krijgen en dan de Trucks te proberenRed Baron schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:45:
Zo... mijn eerste legends oval race zit er ook op. Beetje jammer dat ik vanuit leidende positie op een gespinde achterligger klapte. Hij ging bij het wegrijden weer iets naar beneden en ik ging wellicht ook iets te hard de bocht in waardoor ik er vol achterin kleunde. Stuur krom nog 2 rondes verder gehobbeld waarna ik toch de controle verloor vanwege de beroerde wegligging en alsnog hard de muur in spinde in turn 1.
In de Legends is er nog niet veel 'typisch' oval stuff wat je moet weten. Het enige belangrijke is dat blokken niet echt geaccepteerd wordt op oval rijden. Als iemand een half wiel naast je zit, heeft hij de 'lane'. Het is altijd belangrijk dat je die lane houdt als je 2 wide gaat... dus zit er iemand onder je, niet zomaar hem van de baan duwen, da's logisch. Maar diegene daaronder moet ook onder blijven zitten als jij er zit...
#2 De start is soms beetje verwarrend. Polesitter mag bepalen wanneer hij op het gas gaat, hij hoeft niet persé te wachten tot het groen wordt. Echter mag je niemand voor s/f inhalen voordat het groen is.
#3 Handige tip: zet je spotter aan bij opties.
Als je ooit Silverado's gaat racen wordt het een stuk ingewikkelder, omdat je daar met bijtanken, nieuwe banden en cautions te maken krijgt. Maakt het rijden des te leuker en ook vooral een stuk tactischer.
Tja oval zal wel een beetje tussendoor fun blijven denk ik, aangezien ik toch road racen een stuk leuker vind.
Starts kunnen zeker verwarren zijn ja. Ik was als 2e gekwalificeerd en stond dus vooraan in de outside lane.
Echter kwam de polesitter niet opdagen dus had ik ook geen idee of ik nou het tempo moest aangeven of gewoon de leider van de inside lane (als 3e gekwalificeerd) moest volgen. Uiteindelijk dat 2e gedaan en dus als 2e start finish gepasseerd. Ik heb verder geen idee of dat nou zo hoorde of dat die wagen een penalty gekregen heeft daarvoor.
Starts kunnen zeker verwarren zijn ja. Ik was als 2e gekwalificeerd en stond dus vooraan in de outside lane.
Echter kwam de polesitter niet opdagen dus had ik ook geen idee of ik nou het tempo moest aangeven of gewoon de leider van de inside lane (als 3e gekwalificeerd) moest volgen. Uiteindelijk dat 2e gedaan en dus als 2e start finish gepasseerd. Ik heb verder geen idee of dat nou zo hoorde of dat die wagen een penalty gekregen heeft daarvoor.
Volgens mij schuift die rij gewoon in zijn geheel op. Echter kun je volgens mij vanaf dat het groen wordt aan de buitenkant wel inhalen. Maar volgens mij verschil dit ook per serie.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Als diegene voor je niet op komt dagen schuif de betreffende line gewoon 1 plek naar voren op.Phydomir schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:30:
Volgens mij schuift die rij gewoon in zijn geheel op. Echter kun je volgens mij vanaf dat het groen wordt aan de buitenkant wel inhalen. Maar volgens mij verschil dit ook per serie.
Zodra het groen wordt ga je op het gas maar mag je de leider niet ingehaald hebben voor de S/F lijn. Tenminste dit geld vanaf de Silverado, weet niet of dit ook al geld vanaf Rookie etc.
Voorheen was ik nogal een verfent live for speed rijder, maar is dit een beetje te vergelijken?
ik vind het racen echt geweldig, alleen het prutsen met setups vind ik eigenlijk niet veel aan.
met name dat je op je eigen nivo racet klinkt wel erg aantrekkelijk.
ik vind het racen echt geweldig, alleen het prutsen met setups vind ik eigenlijk niet veel aan.
Ik zou zeggen, probeer de maand gratis actie eens. Ik heb ook redelijk uitgebreid LFS gespeeld. LFS is ook erg goed qua physics, maar nog steeds minder dan iRacing in mijn ogen. Verder zijn de circuits 100x beter, en wordt er cleaner geracet dan in LFS.Gohan-san schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:19:
Voorheen was ik nogal een verfent live for speed rijder, maar is dit een beetje te vergelijken?
Het grootste verschil is dat iRacing een stuk serieuzer is en minder dat vrijblijvende gevoel heeft. Wees gewaarschuwd overigens; als je begint raak je verslaafd en kun je flink de portomonnee trekken voor verdere uirgaven van wagens en circuits!
Trouwens ik vind het meekijken via de live-broadcasting kanaal ook geweldig!
http://www.iracing.com/multimedia/live-broadcasts/
http://www.iracing.com/multimedia/live-broadcasts/
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Gisteren een tweedehands G25 opgehaald, wat een verschil met mijn Momo!
Ik moet de website van Iracing nog even bekijken, maar het staat mij inderdaad een beetje tegen dat je voor circuits en wagens weer extra moet gaan betalen. maandelijks voor een racegame wat ik nu van de structuur begrijp kan ik mij enigezins voorstellen mits de kosten een beetje normaal zijn. (werk firewall kan nog niet de officiele website checkenRequiem19 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:35:
[...]
Ik zou zeggen, probeer de maand gratis actie eens. Ik heb ook redelijk uitgebreid LFS gespeeld. LFS is ook erg goed qua physics, maar nog steeds minder dan iRacing in mijn ogen. Verder zijn de circuits 100x beter, en wordt er cleaner geracet dan in LFS.
Het grootste verschil is dat iRacing een stuk serieuzer is en minder dat vrijblijvende gevoel heeft. Wees gewaarschuwd overigens; als je begint raak je verslaafd en kun je flink de portomonnee trekken voor verdere uirgaven van wagens en circuits!
ik heb nu nog een logitech forumla force GP stuur, in principe altijd prima mee gestuurd, maar die begint nu ook wel wat gebreken te vertonen dat ik er ook wel aan zit te denken om ene G27 of dat andere stuurtje van Logitech te kopen die rond de ~100 euro is...
Maar ja ik heb niet voor niks gisteren mijn eyefinity setup in elkaar gedraait met 3x 22 inch widescreens
Iets van een stoeltje waar je lekker in kan racen zou natuurlijk helemaal mooi zijn
Ik van een trustmaster nogwat via een Guillemot Ferrari FF en Logitech Momo Racing naar een Logitech G25 gegaan en ik kan je vertellen dat een stuurtje uit deze klassen echt de ervaring 10x beter maakt, had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn. Ik zou dan kijken naar een gebruikte G25 ipv een nieuw stuurtje van 100 euro.
En ja, het is soms jammer dat je extra moet betalen voor banen en auto's maar ik vermaak me tot nu toe opperbeste met de Skip Barber, MX5 en Star Mazda. Je hoeft natuurlijk niet meteen alles te kopen.
En ja, het is soms jammer dat je extra moet betalen voor banen en auto's maar ik vermaak me tot nu toe opperbeste met de Skip Barber, MX5 en Star Mazda. Je hoeft natuurlijk niet meteen alles te kopen.
Het is te zien wat wat voor race series je wil gaan doen, maar je zal er niet aan onder uit kunnen boven de Rookie Series om te kopen. Ik moet zeggen, ik heb van rookie naar Class D niet zoveel moeten bijkopen dus je kan het wel beperkt houden. Heb bij de start van dit seizoen wel flink geinvesteerd. Met 100€ heb ik de ontbrekende tracks & auto's gekocht voor 2011 season 1, maar dan hebben we het wel over zowel de Star Mazda Series, de Grand-Am Series en de Late Model Tour. Plus als ik wil kan ik ook zonder aankopen de V8 Supercar Series rijden, want de verschillende series keren wel vaker terug naar hetzelfde circuit.Gohan-san schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:22:
Ik moet de website van Iracing nog even bekijken, maar het staat mij inderdaad een beetje tegen dat je voor circuits en wagens weer extra moet gaan betalen. maandelijks voor een racegame wat ik nu van de structuur begrijp kan ik mij enigezins voorstellen mits de kosten een beetje normaal zijn. (werk firewall kan nog niet de officiele website checken)
jeez, heb voor het eerst in 2 maanden weer geracet, gisteren en vandaag. Wat slecht zeg. Ben ontzettend aan het prutsen....
[ Voor 14% gewijzigd door MartijnA3 op 23-02-2011 10:40 ]
Hij finishte iig achter mij in een MX5 race op Laguna Seca, maar ik hoop niet dat dat het is
Ik ben ontzettend inconsistent. Stomme fouten, die ik dan probeer te corrigeren door te hard te pushen waardoor er weer meer fouten bijkomen. Moet me eerst maar weer eens op mn SR concentreren, die gaat te hard naar beneden.
Wel een nieuwe PB neergezet in een race op Laguna Seca: 1:42.962
Wel een nieuwe PB neergezet in een race op Laguna Seca: 1:42.962
Netjes, ik heb zelf op dit moment nog een 43.0 als beste tijd staan, alleen als je de overige tijden ziet dan laat ik nog veel liggen op deze baan.
Als gewoon een hoop lui simpel lage 42's en zelfs 41's kunnen rijden in de sessies waaraan ik deelneem dan vraag ik me op dit moment echt af waar ik in hemelsnaam een ruime seconde laat liggen.
Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat het nou puur en alleen in de corkscrew zit.
Vanavond nog maar eens rijden met optimal sector delta's, misschien dat dat iets meer duidelijkheid schept.
Zijn er hier mensen die wel simpel een lage 42 draaien?
Als gewoon een hoop lui simpel lage 42's en zelfs 41's kunnen rijden in de sessies waaraan ik deelneem dan vraag ik me op dit moment echt af waar ik in hemelsnaam een ruime seconde laat liggen.
Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat het nou puur en alleen in de corkscrew zit.
Vanavond nog maar eens rijden met optimal sector delta's, misschien dat dat iets meer duidelijkheid schept.
Requiem19 denk ik. 
Ik rijd nog met clutch en autoblip aan, zonder dit moet het ook veel sneller kunnen. Alleen kriijg ik dat nog niet onder de knie.
Ik rijd nog met clutch en autoblip aan, zonder dit moet het ook veel sneller kunnen. Alleen kriijg ik dat nog niet onder de knie.
Zet eens een replay van je snelste rondje op youtube? Of even een linkje naar je replay bestand van zo'n rondje?Red Baron schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:42:
Netjes, ik heb zelf op dit moment nog een 43.0 als beste tijd staan, alleen als je de overige tijden ziet dan laat ik nog veel liggen op deze baan.
Ik zal vanavond wel even een rondje rijden wat redelijk op mijn limiet is en die replay online zetten.
volgende week ben ik op vakantie, daarna zal ik denk ik iracing maar eens gaan proberen, en ik zit wel aan een logitech G25 te denken, maar die cluth en schakel kastje gebruiken jullie die eigenlijk? helemaal in dit soort race games waar elke tiende seconden telt, schakel ik liever met flippers dan met het pookje..
En kun je ook offline oefenen? (ik snap dat het alleen maar online is, maar zegmaar met mijzelf in een race zodat ik de baan kan leren kennen? en de auto's?)
En kun je ook offline oefenen? (ik snap dat het alleen maar online is, maar zegmaar met mijzelf in een race zodat ik de baan kan leren kennen? en de auto's?)
Je kan een Test-sessie doen met jou alleen op de baan, zonder dat je online hoeft.Gohan-san schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:22:
Net even geprobeerd zonder auto clutch/blip. Dat scheelt ook in deze auto veel. Wat ik doe is een koppelingsknopje toewijzen op m'n G25 als clutch. Net als in de Skip Barber kun je dan veel sneller opschakelen. Ik denk dat het 3-5 tiende scheelt per rondje misschien wel op Laguna. Wel leuk dat je het clutchen echt goed moet doen, anders ram je hem op de een of andere manier in z'n neutraalMartijnA3 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:59:
Requiem19 denk ik.
Binnen 3 rondjes m'n oude PB van 42.1 naar 41.6 verbetert.
Holy crap. En hoe doe je dat dan met terugschakelen? Geef je een dot gas om de achterwielen niet te laten blokkeren?
Jup. Vooral van z'n 3 naar z'n 2 is dat wel nodig. Gelukkig heeft de MX5 niet zoveel PK's dat het de auto echt unsettled als je het niet doet.MartijnA3 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:49:
Holy crap. En hoe doe je dat dan met terugschakelen? Geef je een dot gas om de achterwielen niet te laten blokkeren?
Nou, bij mij wel, ik sta dan steeds achterstevoren. Laten we het maar op rijderskwaliteiten houden....

Ik gebruik het clutch pedaal en de shifter zelf nauwelijks op m'n G27, echter alle extra knoppen op de shifter zijn wel erg handig, daar kun je er nooit genoeg van hebbenGohan-san schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:22:
ik zit wel aan een logitech G25 te denken, maar die cluth en schakel kastje gebruiken jullie die eigenlijk? helemaal in dit soort race games waar elke tiende seconden telt, schakel ik liever met flippers dan met het pookje..
Helemaal bij een G25 waar maar 2 knoppen op het stuur zelf zitten tegenover de 6 knoppen op de G27.
Ik zat eigenlijk aan deze te denken, anders wil ik het goed doen en dan wil ik echt een G27 hebben, inderdaad met de meerdere knoppen op het stuur.
http://tweakers.net/price...aystation-3.html#tab:info
alleen vraag ik mij af hij ook op de pc de knoppen en de FF goed te gebruiken is, qua budget ligt dat gewoon iets beter voor mij.
alleen vraag ik mij af hij ook op de pc de knoppen en de FF goed te gebruiken is, qua budget ligt dat gewoon iets beter voor mij.
Ik heb nog een tweedehands Driving Force Pro te koopGohan-san schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:23:
Ik zat eigenlijk aan deze te denken, anders wil ik het goed doen en dan wil ik echt een G27 hebben, inderdaad met de meerdere knoppen op het stuur.
Niet om het een of ander, maar ik snap de discussies op de iRacing fora over macros niet zo goed als een button-clutch geen probleem is. Is toch ook onrealistisch en sneller dan met je voet het pedaal intrappen of niet?Requiem19 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:44:
[...]
Net even geprobeerd zonder auto clutch/blip. Dat scheelt ook in deze auto veel. Wat ik doe is een koppelingsknopje toewijzen op m'n G25 als clutch.
Jup, button clutch is ook verschrikkelijk... Voelt en rijdt stom, maar het is het snelste. Vooral in de Skip ben je nergens zonder. Macro's is nog een stapje erger, omdat je dan gewoon echt niet hoeft na te denken. In de MX5 heb ik toch wel een paar keer flink misgeschakeld met m'n button clutch in de race. Met een macro schakel je met je flipper en je software doet de rest. Een perfecte shift op elk moment, in elke situatie. Button clutchen terwijl je aan het driften bent en opschakelt is nog best lastigMartijnA3 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:43:
[...]
Niet om het een of ander, maar ik snap de discussies op de iRacing fora over macros niet zo goed als een button-clutch geen probleem is. Is toch ook onrealistisch en sneller dan met je voet het pedaal intrappen of niet?
In de Indycar gebruiken ze ook macro's voor de weight jacker bijvoorbeeld. Na de bocht zetten ze hem dan op -15, omdat dat 0,05 sneller is op 't rechte stuk ofzo... dan voor de bocht gelijk weer op +5 ofzo voor de grip... Ik heb 't geprobeerd met m'n toetsenbord om datzelfde te doen handmatig, gaat niet. Totaal onrealistisch door die debiele macro's...
Blijft een lastig verhaal. Ik ga m ook maar eens aan een knop toewijzen en oefenen.
Kunnen ze dat niet bannen uit de game?
Ik ga het niet eens proberen, dan maar .5 seconde langzamer. Met dat soort trucs, waar je sowieso al heel goed voor moet zijn om te beheersen, ga ik alleen maar crashen. Heb het altijd al moeten hebben van m'n consistentie en niet vanwege m'n ultrasnelle rondetijden, so be it.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dit topic is gesloten.