iRacing - The next generation of simracing is here! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste
Acties:
  • 95.216 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

MartijnA3 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:13:
Mag ik eens vragen hoeveel jullie besteed hebben aan je setup voor iRacing?

Met een aardige hypotheek, een kind (bijna 2 ;) ) en een vriendin, kan ik me het niet veroorloven om honderden euro's hieraan uit te geven, dus ik doe het nu met een 2e hands Momo Racing die ik voor 35 euro op de kop heb getikt. :9 Er zit speling in en het ding maakt soms vreemde geluiden en bewegingen, maar hij doet het wel.

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan met betere apparatuur, maar ja, zit er ff niet in. ;)
Eens ff denken. 280 voor de G25, jaren geleden alweer. $150 voor iRacing tot nu toe, 120 euro dus ongeveer, dus in totaal 400 euro. Maar die G25 heb ik zo godallejezus vaak gebruikt (en voelt nog als nieuw), die beschouw ik als gratis, denk dat ik er ook wel 280 uur mee heb gespeeld (waarschijnlijk eerder 500+ maargoed).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

Heb afgelopen weekend een paar goede MX-5 races gereden, eerst met 5-6 incidents, en dan tot slot een race met 3 incidents, waarbij ik een vinnig duel had met de gast op plaats 2, hij reed me twee keer lichtjes aan, gelukkig was het maar een rub, en geen contact x4 volgens iRacing. Daardoor staat mijn rating op 3.47 oid, en kan ik dus ook rondjes draaien met de Solstice en de SFR.

Wat overigens ook af te raden is, is een testsessie doen met de Star Mazda op Watkins Glen, en daarna over te stappen naar de Solstice Practice ook op The Glen. Op de rechte stukken wil je dan echt uitstappen om een stukje te gaan duwen.

Op de site staat nu ook dat ik ready for promotion ben, krijg ik dan mijn Class D ook al heb ik nog geen SR van 4.0 ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47
Fuelke schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:08:
Heb afgelopen weekend een paar goede MX-5 races gereden, eerst met 5-6 incidents, en dan tot slot een race met 3 incidents, waarbij ik een vinnig duel had met de gast op plaats 2, hij reed me twee keer lichtjes aan, gelukkig was het maar een rub, en geen contact x4 volgens iRacing. Daardoor staat mijn rating op 3.47 oid, en kan ik dus ook rondjes draaien met de Solstice en de SFR.

Wat overigens ook af te raden is, is een testsessie doen met de Star Mazda op Watkins Glen, en daarna over te stappen naar de Solstice Practice ook op The Glen. Op de rechte stukken wil je dan echt uitstappen om een stukje te gaan duwen.

Op de site staat nu ook dat ik ready for promotion ben, krijg ik dan mijn Class D ook al heb ik nog geen SR van 4.0 ?
Als het seizoen klaar zou jij in je huidige situatie inderdaad naar Class D gepromoveerd worden. Na het seizoen vinden altijd de officiële promoties plaats. Dan zou je dus nog een aantal weken moeten wachten.

Als je nu boven 4.0 komt en je hebt 4 races op je MPR verlicht, promoveer je meteen. Via het 'fasttrack' systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Requiem19 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:23:
Nogmaals sorry voor mijn actie in de Mazda race op Zandvoort vanavond.

Domme actie en onnodige 4x.

Ik had denk ik veel minder downforce en liep zo snel in op 't rechte stuk dat ik het kleine gaatje niet kon laten liggen. Maar goed, weer wat geleerd... rustig blijven.

Meer downforce lijkt me wel iets sneller te zijn? Ik had echt enorm veel onderstuur en veel sneller dan 34.3 zal ik er niet meegaan.
Hehe wist niet dat je ook hier zat :D achjah kan gebeuren. Ik laat me meestal niet zomaar gekmaken door mensen achter me ik blijf gewoon mijn lijn rijden en als je niet echt trager bent, of bijna gelijk is er niet voorbij te komen als je geen foutje maakt. maarjah race incident ;) veel SR veloren die race.

34.1 is me beste 33.7 is me optimal. in de race rijdt ik altijd iets langzamer onbewust op de een of andere manier wil ik veiliger rijden en marge houden.

Ik heb alweer 338 dollar in twee maanden aan iracing uitgegeven :p ( SPA nu ook net gekocht)
Maar heb nu wel een abbonement tot 2012 Februari

[ Voor 14% gewijzigd door BruceLee op 16-12-2010 01:02 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Requiem19
BruceLee schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:04:
[...]

Hehe wist niet dat je ook hier zat :D achjah kan gebeuren. Ik laat me meestal niet zomaar gekmaken door mensen achter me ik blijf gewoon mijn lijn rijden en als je niet echt trager bent, of bijna gelijk is er niet voorbij te komen als je geen foutje maakt. maarjah race incident ;) veel SR veloren die race.

34.1 is me beste 33.7 is me optimal. in de race rijdt ik altijd iets langzamer onbewust op de een of andere manier wil ik veiliger rijden en marge houden.

Ik heb alweer 338 dollar in twee maanden aan iracing uitgegeven :p ( SPA nu ook net gekocht)
Maar heb nu wel een abbonement tot 2012 Februari
Jup, inmiddels op 't forum een nieuwe setup gevonden die een stuk sneller is. Veel minder onderstuur en gewoon meer grip. Stond 't in the thread over vorig seizoen Mazda-Zandvoort. Nu 33.6 in kwalificatie, met opt van 33.0

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

De inRacingNews Challenge MC heeft deze week zijn races op Summit Point Raceway - Jefferson Reverse. 'k Heb er gisteren wat practice rondjes op gereden, maar wat een Mickey Mouse circuit is me dat. Smal en traag dat vat het goed samen. Ik ben er met de Solstice in geslaagd om hem op zijn dak te leggen door te veel kerbs mee te pakken in turn 5. De SFR heb ik ook aan de tand gevoeld en de tip gebruikt van hier, als ie begint te glijden gas geven, was nog best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Simracing.nl host ook dit jaar weer hun traditiegetrouwe End of Days race. Voor iRacing zal het deze keer of de Mazda op Zandvoort worden, of de F1 op Spa! Wil jij ook meedoen in een gezellige race met allemaal Nederlanders, neem dan hier een kijkje:

http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=490220#490220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Filmpje van Spa!

Ziet er op sommige stukken duidelijk anders uit dan in andere sims.

YouTube: Spa Francorchamps.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Snelste ronde op Watkins Glen in de Skip nu 2:09.009.......... Geen idee hoe ik daar bijna 2 seconden vanaf zou kunnen halen tov de echt snelle jongens.... Frustratie! :( ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik vond Ovals altijd voor domme Amerikanen. Maar man man ik heb nog nooit zoveel kramp in mijn voet, mijn handen en last van mijn rug gehad als met die oval die er nu loopt bij de FunF. Zo ontzettend cool. Respect voor de mensen die dat kiezen als baan want je bent zo afhankelijk van anderen. Maar wat geeft het een kick om online gewoon tig rondjes in een groep van 6 lui binnen de halve seconde te rijden. Echt geweldig gewoon. En het komt dan wat minder aan op de bochten en hoe je ze neemt maar inhalen is alleen te doen door elkaar met een slipstream vooruit te slepen. Veel tact.

Serieus meer respect gekregen voor die gasten. Dit was overigens in die Chev Impala geloof ik. Als je de pits uit rijdt niet vol gas geven, gaat niet goed ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Requiem19 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:51:
Simracing.nl host ook dit jaar weer hun traditiegetrouwe End of Days race. Voor iRacing zal het deze keer of de Mazda op Zandvoort worden, of de F1 op Spa! Wil jij ook meedoen in een gezellige race met allemaal Nederlanders, neem dan hier een kijkje:

http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=490220#490220
Ah, Raimond Brakenhoff ken ik ook nog van bij ESCORS. Trouwens, Requiem19 ik zie dat je op Jefferson Reverse een 55.7xxx hebt staan, dat lijkt me wel enorm snel, ik kom er aan een 57.1xxx

Er is trouwens al veel geschreven over race starts, maar afgelopen weekend sloeg toch alles tot nog toe. inRacing Challenge race op Jefferson Reverse, ik stond op de grid in de SRF achter een drietal Solstices. De gast voor me zat te suffen toen de lichten op groen gingen en ik had een zeer goede start, was er al meteen voorbij. Bleef netjes aan de buitenkant naast een andere Solstice richting turn 1, voor ik het weet tikt er iemand tegen de zijkant. Ik dacht eerst dat de Solstice wijd gegaan was, maar toen botsten we frontaal op elkaar? Toch ff de replay checken, blijkt dat er zich nog een SRF in een gat wou wurmen tussen mij en de Solstice, terwijl dat er niet eens was :(

Lime Rock Park in de Mazda ligt me steeds beter trouwens, heb er mijn vierde overwinning gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Fuelke schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:55:
[...]

Ah, Raimond Brakenhoff ken ik ook nog van bij ESCORS. Trouwens, Requiem19 ik zie dat je op Jefferson Reverse een 55.7xxx hebt staan, dat lijkt me wel enorm snel, ik kom er aan een 57.1xxx

Er is trouwens al veel geschreven over race starts, maar afgelopen weekend sloeg toch alles tot nog toe. inRacing Challenge race op Jefferson Reverse, ik stond op de grid in de SRF achter een drietal Solstices. De gast voor me zat te suffen toen de lichten op groen gingen en ik had een zeer goede start, was er al meteen voorbij. Bleef netjes aan de buitenkant naast een andere Solstice richting turn 1, voor ik het weet tikt er iemand tegen de zijkant. Ik dacht eerst dat de Solstice wijd gegaan was, maar toen botsten we frontaal op elkaar? Toch ff de replay checken, blijkt dat er zich nog een SRF in een gat wou wurmen tussen mij en de Solstice, terwijl dat er niet eens was :(

Lime Rock Park in de Mazda ligt me steeds beter trouwens, heb er mijn vierde overwinning gehaald.
Ik heb zolang niet op Jefferson gereden dat ik niet eens meer zou weten hoe de baan gaat >:)

Starts blijven een probleem. Zelfs in de A series heb ik nog menig startcrash gezien die makkelijk te vermijden was. Het probleem is vooral dat mensen te aggressief zijn en teveel risico's nemen. Als de ruimtes klein zijn en het veld dicht op elkaar rijdt is dat gewoon riskant.

Hier nog een voorbeeldje van zo'n start (ik zat zelf niet in die race):

YouTube: iRacing Star Mazda chaos at zandvoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nog 1 dagje en dan hebben we zeer waarschijnlijk Spa!

Het detail niveau van Spa is echt buiten proporties goed gedaan door iRacing. Op 't iRacing forum heeft iemand een foto die hij zelf op Spa genomen heeft vergeleken met een iRacing Spa screenshot en zelfs de donkere plekken op de kerbstones komen overeen.

Nog even een schaamteloze plug voor een leuke funrace:

Maandag 27 December (Dank Fuelke :P)
Williams F1 op Spa
Qualificatie begint om 20.30, vrije training als anderhalf uur eerder.
Iedere Nederlandse iRacer is van harte welkom. Wel graag even inschrijven:

http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=490474#490474

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Requiem19 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:04:
Maandag 27 September
Williams F1 op Spa
Qualificatie begint om 20.30, vrije training als anderhalf uur eerder.
Iedere Nederlandse iRacer is van harte welkom. Wel graag even inschrijven:

http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=490474#490474
December neem ik ff aan :P

Na gisteren staat m'n road safety rating op 3.94, de 4.00 komt nu wel heel dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Skippy op VIR is super gaaf.

Beetje de Nordschleife van de VS eigenlijk. Erg moeilijk en technische baan met veel hoogteverschillen waar je geweldige races kan hebben. Tot nu toe twee keer gespind terwijl ik aan de leiding lag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Weinig tijd in iRacing kunnen steken deze week, hoewel ik vakantie heb. Je moet echt gaan zitten voor iRacing, heb geen zin om m'n SR weer te vernaggelen omdat ik niet 100% geconcentreerd ben. Oh well, misschien vanavond even oefenen en nog een timetrial doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ben nu aan 't oefenen in de Skip zonder autoclutch.

Schijnt 0,3 te schelen op VIR en dat is het zeker waard. Alleen, verrrekte lastig.

Bij 't opschakelen moet je heel kort even liften, anders schiet ie niet in z'n versnelling. Bij 't terugschakelen idem dito. Voor mij extra lastig omdat ik bij 't aanremmen wat gas geef om de achterkant te stabiliseren. Dat kan nu niet meer als je terugschakelt...

Wel weer een stukje realistischer. En iedereen zonder koppeling kan het ook proberen dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik doe voorlopig autoclutch, ik heb het al moeilijk genoeg vaak om de SB in het gareel te houden, zeker op de grens (.1 van je PB af, zegmaar). Dan maar een paar plaatsen verder naar achteren op de grid/einduitslag, voorlopig wil ik gewoon m'n SR nog verder opkrikken. Is het trouwens zo dat als je SR nu 4.00 of hoger is, je meteen promoveert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
@Arfman; ja, mits je aan je MPR voldoet. (zie tabje rechtsboven in iRacing homepage)

SPA IS UIT!

Schitterende baan, echter wel een zure fps killer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Zeker ! En hier is al een onboard lap + tv cam replay in een Radical SR8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, dat ziet er goed uit! Ga hem nog niet kopen though, eerst maar eens Class D overleven. Bovendien is het pretbudget voor deze maand wel op zo ongeveer :X (auto gekocht, een echte :P, $120 aan iRacing uitgegeven, Kerstkadootjes gekocht, rotary polisher en vast nog wel wat dingen die ik vergeten ben). Maar veel plezier! :)

• BruceLee

BruceLee

2 Corvette's c6r vlak 8r elkaar aan op spa

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Erg leuk, 't zag er niet zo slecht uit als ik eerst dacht. Alleen stoort die slome refresh in de achteruitkijkspiegel wel enórm :X

• BruceLee

BruceLee

ja das raar heb je ingame niet maar met opnemen met fraps komt het er heel raar uit te zien.
maar bij die radical lap heb je er geen last van.

Update:
Nu ook F1 video @ spa

En Nog een mooie lap met PB in een riley 2min13.631

[ Voor 64% gewijzigd door BruceLee op 24-12-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Was leuk gisteravond met de Spa race! P2 in de kwalificatie en kon P1 inhalen bij Les Combes en vervolgens heel de race zo'n 2,3 seconden gehad op P2. Was wel hard pushen met de nodige foutjes ook :).

Fuelke, sorry dat ik je in t laatste kwalificatierondje een beetje afsneed bij Pouhon, maar was net bezig met 'n allersnelste rondje wat me op Pole had kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Requiem19 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:36:
Was leuk gisteravond met de Spa race! P2 in de kwalificatie en kon P1 inhalen bij Les Combes en vervolgens heel de race zo'n 2,3 seconden gehad op P2. Was wel hard pushen met de nodige foutjes ook :).

Fuelke, sorry dat ik je in t laatste kwalificatierondje een beetje afsneed bij Pouhon, maar was net bezig met 'n allersnelste rondje wat me op Pole had kunnen zetten.
Ik had nochtans F3 - Relative aanstaan maar dan nog is het soms wel schrikken als je plots om de oren wordt gereden door iemand. Het was heel leuk gisteren, maar maakte nog steeds teveel foutjes. Was betrokken bij een multicar crash, er ging iemand in de fout bovenop de Raidillon, moest lichtjes van het gas en, toen knalde Ruud achterin. Daarna nog een tweetal keer van de baan gegaan met contact met de vangrail.

Het was gisteren promotion night. Maar ik snap het nog steeds niet. Zaterdag had ik nog een Road Rookie Rating van net onder de 4.00, na een mooie race in de MX-5 sprong ik naar 4.55, als beloning kreeg ik dus alvast de Class D licentie. Nu stond er dat ik nog niet klaar was voor promotie op de datum, dat mijn MPR nog niet in orde was en ik of vier races nodig had of vier time trails. Dus heb ik 4 TT's gereden met de Skippy, en was ik ready for promotion.

Maar wat blijkt nu, na vannacht staat mijn Road Licence nog steeds op Class D, de Oval Licence is wel van Rookie naar Class D gesprongen. Blijkbaar kan je per seizoen dan maar een keer in licence level stijgen?

Op naar de Late Model Tour _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Fuelke schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:43:
[...]Het was gisteren promotion night. Maar ik snap het nog steeds niet. Zaterdag had ik nog een Road Rookie Rating van net onder de 4.00, na een mooie race in de MX-5 sprong ik naar 4.55, als beloning kreeg ik dus alvast de Class D licentie. Nu stond er dat ik nog niet klaar was voor promotie op de datum, dat mijn MPR nog niet in orde was en ik of vier races nodig had of vier time trails. Dus heb ik 4 TT's gereden met de Skippy, en was ik ready for promotion.

Maar wat blijkt nu, na vannacht staat mijn Road Licence nog steeds op Class D, de Oval Licence is wel van Rookie naar Class D gesprongen. Blijkbaar kan je per seizoen dan maar een keer in licence level stijgen?

Op naar de Late Model Tour _/-\o_
Wat jij gedaan hebt is fast tracking ;)
Tenminste weet niet zeker of dit ook voor Rookie geld maar zo'n vermoeden heb ik wel.
Doormiddel van fast tracking kan je in één seizoen van Rookie naar Pro rijden al moet je dan wel heel erg veel rijden en goed punten scoren.

Bijvoorbeeld je zit in Class D en hebt een SR van 4.0 of meer als je dan ook 4 races rijdt of 4 time trails en je houdt je SR op 4.0 of meer zal je daarna overgaan naar een Class C en hoef je dus niet meer te wachten op een promotie dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Spa video SKRD style ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BruceLee op 31-12-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:31
Na een jammere race gisteren met Skip, waar ik vanuit positie 4 voor T3 op Summit om een of andere reden het gras geraakt. Achterstevoren het gras in en lichtjes de wand geraakt.

Daar ging wat iRating, achterspoiler wat beschadigd dus in de laatste bocht heel erg trickty. Ik wil toch wel de 2000 passeren nu ;)

Nu eindelijk Zandvoort weer met de Skip, heerlijke combo en ik denk dat ik daar wat kan scoren :) Nog meer skip-competiterijders hier? Zie maar heel weinig nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Yes, hier nog eentje. Ik zie wel vrij veel Nederlanders eigenlijk. Zondagavond zaten we met zo'n 6 Nederlanders, in de race van 20.45 geloof ik.

Ik rijd vooral de Skip en de F1. Nu ze allebei op dezelfde baan rijden deze week wordt het ff lastig denk ik. Vooral qua rempunten moet je dan even je hersenen hercalibreren soms ;).

Tot op de baan RieIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik rij ook bijna enkel nog met de Skip, is wel leuk dat je vaak dezelfde namen ziet terugkeren in de races, je weet dan ook beter wat je aan je andere tegenstanders hebt.

Qua safety rating geraak ik niet echt verder op dit moment, maak ofwel minieme winst ofwel net miniem verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is de Corvette de enige GT car? Ik speel nu nog weleens GTR2, vaak met een Ferrari 360. iRacing klinkt veelbelovend, alhoewel een beetje duur, maar ik mis ook de GT cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:15:
Is de Corvette de enige GT car? Ik speel nu nog weleens GTR2, vaak met een Ferrari 360. iRacing klinkt veelbelovend, alhoewel een beetje duur, maar ik mis ook de GT cars.
De enige GT1 inderdaad, alhoewel de Ford GT ook op de planning staat. Maar je kan de Ford Mustang ook wel onder de GT's rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mustang lijkt meer een muscle dan een GT car.
Waar op de iRacing site staan de car en trackprijzen?

[ Voor 30% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-01-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:09:
Mustang lijkt meer een muscle dan een GT car.
Waar op de iRacing site staan de car en trackprijzen?
Hey Olaf, leuk dat je geïnteresseerd bent in iRacing.

Road tracks kosten doorgaans $14,95. Cars kosten $11,95.

Je zou de corvette meteen kunnen aanschaffen, echter kan je er nog niet meteen mee racen. Je zou dan eerst een C license moeten behalen voordat je eligible bent voor de Corvette.

Je begint als Rookie en wordt daarna D als je beetje veilig rijdt. Als ik me niet vergis zou je met safetyrating D 4,0+ al in de Corvette mogen rijden. Anders zou je nog een auto daartussen moeten aanschaffen. De Skip Barber bijvoorbeeld of de Mustang/Jetta.

iRacing is vooral in het begin enorm duur, als je alle banen nieuw moet aanschaffen. Ik heb in 't begin veel aangeschaft en heb nu qua road-courses alles wat ik nodig heb, dat maakt het voor mij niet zo duur meer. Enkel de maandelijkse kosten a 8 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb wel vaak het gevoel dat ik eenzame races rij met de Skip Barber. Na de eerste rondjes durft het nogal vaak eens in een plooi vallen waarbij je zelf tussen twee auto's zit op zo'n 5-10 seconden van elkaar blijft rijden. Doordat je dezelfde chrono's draait valt er weinig te beleven tenzij diegene voor je een fout maakt en dan nog is het vaak een fout waardoor diegene ver terugvalt. Vrees vooral dat deze week op Zandvoort wel eens eenzaam zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
In welke splits rijd je dan? Ik zit op zo'n 1900 iRating en zit toch regelmatig op zeer korte afstand met de Skip.

Mijn naam is trouwens Riel Notermans in iRacing. Ik voeg graag wat mensen toe op de watchlist, dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:55:
iRacing is vooral in het begin enorm duur, als je alle banen nieuw moet aanschaffen. Ik heb in 't begin veel aangeschaft en heb nu qua road-courses alles wat ik nodig heb, dat maakt het voor mij niet zo duur meer. Enkel de maandelijkse kosten a 8 euro ongeveer.
Betalen voor zowel abo als content lijkt een beetje dubbelop. iRacing is misschien de top, maar vergeleken met andere games is 100+ euro/jaar aardig wat.

Misschien eerst maar eens kijken naar de aanbieding van 3 maanden voor $ 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Met RieIN ^^. Als je de split van 20.45 hebt zijn er vaak zo'n 70 mensen geregistreerd. Dan heb je 5 splits en kom je vanzelf tegen gelijkwaardige tegenstanders te rijden.

Dat is precies waarom, in mijn ogen, iRacing haar geld zo makkelijk waard is. Ik kan praktisch 24 uur per dag wel een race vinden van mensen van mijn niveau waarin doorgaans echt goed en netjes gereden wordt. Je kunt elk moment van de dag een pick-up race doen die de beste race van je leven kan worden.

Vroeger had ik dat alleen met league races eigenlijk, alleen waren die maximaal 1x per week. Dan oefende ik me heel de week suf voor een raceje van 50 minuten.

@Olaf, of iRacing haar geld waar is ligt er aan hoe jij het gaat gebruiken. Hoe vaak wil je per week gaan racen? Is dat 1x, of misschien wel 20x. Hoe minder je racet, hoe minder nuttig iRacing voor je is denk ik.

Qua tracks is iRacing haar geld ECHT waard. Dat is ongelofelijk en zorgt ook voor een wereld van verschil met rFactor/Simbin games.

Kijk dit bijvoorbeeld maar eens... dat is gewoon bijna niet te geloven hoe dicht het de werkelijkheid benadert.

http://vimeo.com/18104583

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:53
Fuelke schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:35:
Ik heb wel vaak het gevoel dat ik eenzame races rij met de Skip Barber. Na de eerste rondjes durft het nogal vaak eens in een plooi vallen waarbij je zelf tussen twee auto's zit op zo'n 5-10 seconden van elkaar blijft rijden. Doordat je dezelfde chrono's draait valt er weinig te beleven tenzij diegene voor je een fout maakt en dan nog is het vaak een fout waardoor diegene ver terugvalt. Vrees vooral dat deze week op Zandvoort wel eens eenzaam zou kunnen worden.
Op Zandvoort lijkt me dit minder een probleem omdat het er moeilijk inhalen is. Zo had ik in de Radical laatst een race waar ik op minder dan 3 seconden van m'n voorligger en met 2 man binnen 0.5 sec achter me over de finish kwam.

De mix van Corvette en Radical werkt dit soms ook in de hand. Op de meeste circuits gaan de Radicals tijdens de race steeds sneller en de Corvettes steeds langzamer. Op Silverstone kwam ik zo achter een Corvette te zitten die me niet voorbij liet (op de rechte stukken zijn ze sneller). Kreeg dan ook 3 andere Radicals op m'n staart waarvan 1tje hem er in de laatste ronde voorbij wist te persen. We finishten met z'n 4en binnen 1.7 seconden achter de Corvette.

Vorige week op Watkins Glen ook al een prachtige race. Zat in de top split en het ging verschrikkelijk hard. Ben niet enorm snel, dus zat zowat helemaal achteraan. Alleen een paar man die niet gekwalificeerd hadden achter me. Na een paar ronden komt een snelle gast daartussen me in de 1e bocht voorbij en laat z'n wagen wijd lopen waardoor ik van het gas af moet om niet in het gras te belanden. Daardoor kon een Duitser profiteren en daar heb ik de rest van de race mee lopen vechten. De ene na de andere ronde hem er naast gezet, maar omdat hij steeds de goede kant koos en pas heel laat remde, kwam ik er niet voorbij en finishte minder dan 0.3 seconden achter hem.

[ Voor 20% gewijzigd door josh-hill op 07-01-2011 14:09 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Kreeg deze week een mailtje van Iracing, mag weer een maandje gratis proberen omdat de nieuwe content toch wel heel gaaf is en ze het jammer vinden dat ik al even geen abo meer heb. Misschien toch maar eens even activeren die aanbiedingen. Andere kant zit ik te twijfelen om helemaal opnieuw te beginnen en dan maar gewoon voor 75 dollar oid een jaar te kopen. Mijn irating is nog niet dusdanig hoog dat dat zonde zou zijn.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Gizzy schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:48:
Kreeg deze week een mailtje van Iracing, mag weer een maandje gratis proberen omdat de nieuwe content toch wel heel gaaf is en ze het jammer vinden dat ik al even geen abo meer heb. Misschien toch maar eens even activeren die aanbiedingen. Andere kant zit ik te twijfelen om helemaal opnieuw te beginnen en dan maar gewoon voor 75 dollar oid een jaar te kopen. Mijn irating is nog niet dusdanig hoog dat dat zonde zou zijn.
Hoezo opnieuw? Als je een jaar koopt, ga je gewoon door waar je gebleven was toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:51
Je kunt niet 'opnieuw' beginnen, tenzij je een heel nieuw account maakt op een andere naam/betaaladres etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
josh-hill schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:52:
[...]

Hoezo opnieuw? Als je een jaar koopt, ga je gewoon door waar je gebleven was toch?
Ja klopt maar dan krijg je die aanbieding niet voor 75 dollar, jaartje is dan wat duurder dacht ik.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

RielN schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:19:
In welke splits rijd je dan? Ik zit op zo'n 1900 iRating en zit toch regelmatig op zeer korte afstand met de Skip.

Mijn naam is trouwens Riel Notermans in iRacing. Ik voeg graag wat mensen toe op de watchlist, dus... ;)
Ja, voeg maar toe, heb ik ook net gedaan. http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=56527

Door mijn basissnelheid kom ik altijd in de laatste split terecht, denk dat de verschillen dan ook automatisch hoger komen te liggen. Nu was gisteren wel een heel ander verhaal dan de rest van de week.

In mijn eerste race kon ik rustig tempo rijden, met cleane rondjes, tot de spotter afkwam met de boodschap: "You have 5 laps of fuel left". Helaas waren er ook nog 5 rondjes te rijden, heb in die laatste vijf proberen om brandstof te sparen, kwam met 0,2 liter uit de laatste bocht, de Skip sputterde al.

Voor ik aan race twee begon toch maar eens een qualify run gedaan, en daarin geraakte ik eindeliijk onder de 2m grens. Voor de meesten hier een eitje maar zoals ik al zei, ik ben niet van de snelste. Ik weet niet hoe het in de hogere splits zit, maar door gewoonweg een qualify tijd te hebben sta je vaak al in de top 6 aan de start, waardoor de races wel boeiender worden. Race 2 ging dan ook vlot, met verschillen die lang binnen de perken bleven. Op een gegeven moment was ik zo gefocust in het volgen van de auto voor me dat ik zomaar een 1:58.7 er uit reed, een hele stap voor me.

Race drie ging meteen mis in de snelle afdaling in de openingsronde, auto twee plaatsen voor me spinde dwars over de baan en we reden er met z'n drieen bovenop.

En dan race 4 gisteren ... ik stond op de grid derde, de pole sitter jumpte de start. Ipv verder te rijden ging die stil staan op het rechte stuk 8)7. Dat veroorzaakte nogal wat chaos en ik kwam aan de leiding, de nummer twee bleef gedurende een ronde of 10 binnen de twee seconden hangen, maar toen maakte ie een fout waardoor het verschil opliep en ik kon ontspannen. De volle 18 ronden aan de leiding gelegen, en mijn eerste overwinning in de Skip Barber. Nooit gedacht dat dat ging lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Grappig, wist niet dat er hier een topic was over iRacing.

Ik heb jaren lang LFS gereden, maar na een tijdje niks te doen ga ik nu weer beginnen. Met iRacing dus waarschijnlijk.

De Fanatec GT2 Clubsport is al besteld, nieuwe pc ook besteld. Nu eigenlijk alleen de raceseat nog, maar dat zien we nog wel.

Ik moet me alleen nog helemaal gaan uitzoeken hoe iRacing precies werkt met alles. Zal wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 06-10 17:59

Phydomir

Dennis

De site is even wennen maar niet heel ingewikkeld. Goed keuze. Ook wat betreft het stuur!

Deze week maar eens even mijn SR op de oval boven de 3 krijgen zodat ik volgend seizoen naar de C klasse kan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

powah2k4 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:54:
Grappig, wist niet dat er hier een topic was over iRacing.

Ik heb jaren lang LFS gereden, maar na een tijdje niks te doen ga ik nu weer beginnen. Met iRacing dus .....
Ik ben zelf laatst ook terug gegaan naar het racen. Vier jaar heb ik 0,0 gedaan op dit front. Ik speelde altijd LFS of GTR (1). Ik ben eveneens begonnen met iRacing. Ik moet zeggen dat ik erg snel gewend was. Alles gaat vrij makkelijk. Heb er nu 4 races opzitten (4de, 1ste, 2de en 2de).

iRacing is top en er staat al genoeg in de planning op het gebied van vernieuwing :)

Anyway have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Hoe heette je in LFS? Want ik ben ook zo ongeveer 4 jaar geleden gestopt.

Reed je bij een bepaald team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

In LFS was de naam Noes. Nee ik zat niet bij een team toendertijd.

iRacing bevalt errug goed. Gisteren twee 2de plaatsen en een 1ste op Lime Rock Park in de Mazda cup. Merk wel dat onder de 1:00:00 niet vaak lukt. Beste tijd is 59:704.

Ik heb wel een vraag aan jullie. Ik ben nu Rookie sr 3.57. Ik las ergens dat met het Fast-Track systeem je een licentie hoger uitkomt tijdens een seizoen als je sr op 4+ komt. Is dat zo? Of moet ik wachten tot de promotie aan het einde van het seizoen?

Edit: powaf2k4. Je kan me eventueel toevoegen in friends 'Jeroen Vos'

[ Voor 6% gewijzigd door Misiek op 13-01-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Heb je toegevoegd.

Ik kan niet wachten tot me PC en stuur binnen is. Arghhhh, haat wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Misiek schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:02:
Ik heb wel een vraag aan jullie. Ik ben nu Rookie sr 3.57. Ik las ergens dat met het Fast-Track systeem je een licentie hoger uitkomt tijdens een seizoen als je sr op 4+ komt. Is dat zo? Of moet ik wachten tot de promotie aan het einde van het seizoen?
Als je na een bepaalde race een SR van boven de 4.0 haalt, geeft iRacing je na afloop van die race de D-Class Licence, en kan je meteen aan de D-Class series beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

Fuelke schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:03:
[...]

Als je na een bepaalde race een SR van boven de 4.0 haalt, geeft iRacing je na afloop van die race de D-Class Licence, en kan je meteen aan de D-Class series beginnen.
Top! Dat is precies wat ik wou weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Misiek schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:02:
In LFS was de naam Noes. Nee ik zat niet bij een team toendertijd.

iRacing bevalt errug goed. Gisteren twee 2de plaatsen en een 1ste op Lime Rock Park in de Mazda cup. Merk wel dat onder de 1:00:00 niet vaak lukt. Beste tijd is 59:704.

Edit: powaf2k4. Je kan me eventueel toevoegen in friends 'Jeroen Vos'
Edit: woops, niet gezien dat er nog een pagina in deze thread was ;)

Correct, als je SR 4.0+ is en je hebt 4 races/timetrials verreden op het juiste niveau stijg je naar een D license.

Met een licenseverhoging zak je altijd ongeveer 1 punt terug in SR. Dus dan zou je D3,5 worden ongeveer. Wil je naar C, moet je D4.0+ zijn en 4 races in D of in C klasse auto's rijden.

Voor de volledigheid: met D4.0+ kun je ook gaan racen in C klasse auto's direct.

Als je het goed doet ben je binnen paar weken A :).

Welke serie/auto wil je gaan rijden?

[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 13-01-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

Hmm, ik weet het nog niet. Misschien 2 auto's iets Formula X achtigs en op zeker de Jetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Misiek schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:10:
Hmm, ik weet het nog niet. Misschien 2 auto's iets Formula X achtigs en op zeker de Jetta.
Ik vind de Jetta persoonlijk niet lekker rijden, voelt te traag aan en niet altijd even volle races. Gisteren voor het eerst een race gereden in de Mustang. Was wel ff wennen met een vol veld van 24 auto's en een rollende start (dus inclusief volledige warm-up ronde) op Road Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Haha prachtig al die Amerikanen ging net uit hun dak ik race met de Silverado op Atlanta.

Wat was er gebeurd? In ronde 83 uit mijn hoofd spinde iemand en ik reed op P11 of zo. Nou iedereen duikt de pits in behalve ik, dus start ik op P1. En iedereen begint te blaten met ja spin je banden niet en je had moeten pitten. Nou de start ging prima tweede bocht kwam ik iets te ruim uit dus dook er iemand onderdoor en 3e bocht ging ik ook high waardoor we 3 wide gingen.
Maar achter me komt een crash + caution en lag op dat moment 5e.

Haha wie lacht er hier nou het hardste, oké wel 4 plekken verloren, maar anders als ik wel gepit was zat ik of in die crash of ik was niet in de top 9/10 gekomen (als je daarin eindigt gaat je iRating omhoog).

Stukje tactiek heet dit :)

En ik sta 79e in de stand, niet slecht met maar 4 race weken en andere 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dus ze gingen miepen omdat je niet ging pitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:25:
Dus ze gingen miepen omdat je niet ging pitten?
Yup pitten als in een pitstop maken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

January 20,2011 - GRAND-AM 2.4 Hours of Daytona Kicks-Off 2011 World Tour
Even as Scott Pruett, Memo Rojas and Ganassi Racing prepare to defend their 2010 GRAND-AM Rolex Series title, scores of iRacers will be competing in the opening round of the 2011 World Tour of iRacing on January 29: the 2.4 Hours of Daytona. A mixed-class event featuring the Mustang FR500S and Riley Daytona Prototype, the 2.4 Hours of Daytona is open to all members of iRacing.com regardless of license level.

Open practice sessions begin on Saturday, January 23 at 00:00 GMT (7 PM EST) with qualifying beginning thirty minutes later and running until the start of the race at 17:00 GMT (12 Noon EST) on January 29. The top three finishers in each split will receive a completion award and will be featured in inRacingNews.

For full details see the GRAND-AM 2.4 Hours of Daytona series page.
Wie gaat er hier aan meedoen? ik wel, twijfel alleen nog een beetje met welke auto, de Mustang of de DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Gizzy schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:41:
[...]

Ja klopt maar dan krijg je die aanbieding niet voor 75 dollar, jaartje is dan wat duurder dacht ik.
Je hebt volgens mij een paar keer per jaar een actie dat je voor elk jaar dat je verlengt $30 aan credits erbij krijgt. Dus in feite $99 - $30 = $69. Net iets goedkoper nog.

Was (ondanks ziekte) een goed seizoen voor mij. Eerste geworden in divisie 3 bij de Radical. :)

[ Voor 11% gewijzigd door josh-hill op 23-01-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Net een proefabo genomen. Is toch erg wennen. Valt me wel tegen dat je voor de eerste excercise in de driving school alweer extra content moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:02:
Net een proefabo genomen. Is toch erg wennen. Valt me wel tegen dat je voor de eerste excercise in de driving school alweer extra content moet aanschaffen.
Driving school is toch enkel video's om te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Fuelke schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:54:
[...]

Driving school is toch enkel video's om te bekijken?
Er staan ook oefeningen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
He, die 13th week Gymkhana met de MX5 op een druk veld is pure lol hoor !!

Erg leuk verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kof_tnc
  • Laatst online: 06-02 12:12
Ja die mx5 rijdt echt heel lekker, vind de grand am serie ook erg gaaf (ik rij dan wel de mustang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Net door iemand bewust van de baan getikt: - 0.15. Is daar wat aan te doen?
Hoe wordt die 0.15 berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Weinig aan te doen. Die 0.15 wordt berekend aan de hand van je corners per incident. Als je in bocht een eraf wordt getikt heb je nog niets opgebouwd en dus veel SR verlies. Gebeurd zoiets in de laatste ronde terwijl je daarvoor clean hebt gereden zul je zien dat je nog steeds wat SR erbij krijgt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
3.2: Safety Rating: http://membersmedia.iraci...eginners_Guide_100909.pdf

[ Voor 71% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-01-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

De nieuwe build is er al een paar daagjes. ik vindt hem geweldig ik hem meer gevoel in de wagens voor wat die f1 wagen doet. eindelijk voel ik de balans en waneer de kont komt, eerst voelde ik het alleen als het meestal te laat was. ook het nieuwe geluid is al een vooruitgang ook al is nog niet alles er van geimplementeerd.

hier een voorbeeld van het geluid en de nieuwe build.
Nieuw Pb er mee neergezet 1.47.765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:45:
Net door iemand bewust van de baan getikt: - 0.15. Is daar wat aan te doen?
Hoe wordt die 0.15 berekend?
Als Rookie hoef je je nog niet teveel zorgen te maken over het safety rating systeem. Voor de rookie license zijn de regels vrij soepel. Zodra je de race uitrijdt en niet meer dan 10-12 inc's oploopt, zal je een beetje stijgen. Als je -0,15 hebt heb je of heel veel uitstapjes naast de baan gemaakt, of veel spins, of nog meer contact... of het was in ronde 1 en je bent gelijk gestopt met racen toen.

Vergeet ook niet dat je in de rookie races altijd kunt resetten, dan is de schade aan je auto gerepareerd en kun je de race nog uitrijden. Altijd slim voor je SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:51:
Vergeet ook niet dat je in de rookie races altijd kunt resetten, dan is de schade aan je over gerepareerd en kun je de race nog uitrijden. Altijd slim voor je SR.
Oh, dat wist ik niet, dat is handig. Ik reed wel door naar de pit maar daar werd de schade niet gerepareerd, dus toen kon ik inderdaad niet verder rijden.
Hebben practice en qualifying ook invloed op je SR?

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-01-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:53:
[...]

Oh, dat wist ik niet, dat is handig. Ik reed wel door naar de pit maar daar werd de schade niet gerepareerd, dus toen kon ik inderdaad niet verder rijden.
Hebben practice en qualifying ook invloed op je SR?
Practice niet, qualify dan weer wel, maar foutjes in de qualify wegen minder zwaar door dan in de races.
Current Corner & Incident Multipliers are shown below in Table 3.6. Note that incidents are counted throughout each session, including during the cool-down period after the checkered flag has been shown.
Table 3.6
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Session Type - Sim Session - Weight
Practice - Lone Practice - 0.0
Practice - Open Practice - 0.0
Qualify - Lone Qualifying (Oval) - 0.35
Qualify - Open Qualifying (Road) - 0.5
Time Trial - Time Trial - 0.35
Race - Warm Up - 0.5
Race - Race - 1
Unofficial Race - Warm Up - 0.35
Unofficial Race -  Race - 0.35

Na de promoties van gisteren ben ik nu een C-Class Road Racer 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Fuelke op 01-02-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 14:58
Ik ben nu ook C en heb de Star Mazda aangeschaft. Wat een heerlijke auto.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Mijn eerste echt iRacing race achter de rug. Had er een gedaan op me oude pc met maar liefs 10/15 fps. Maar nu met een stabiele hoge FPS.

2th geworden. Niet slecht maar de rest was eerlijk gezegd ook niet bepaald goed of ze waren gecrashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik heb een filmpje gemaakt van wat hoogtepunten van mijn laatste twee races in de Silverado.
Het beeld stottert wel af en toe een beetje, denk dat ik de grafische instellingen wat lager moet zetten :p
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1K5FNU8R8Qw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Lekkere battles maar ik zie wel meteen de reden waarom oval racing niets voor mij is, in ieder geval niet met die bakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Jejking schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:14:
Lekkere battles maar ik zie wel meteen de reden waarom oval racing niets voor mij is, in ieder geval niet met die bakken ;)
Wat dan? Gaat het te hard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik wil iets slims zeggen maar het lukt me niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Jejking schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:29:
Ik wil iets slims zeggen maar het lukt me niet :p
Laat me raden het is alleen maar linksaf..

Nou je zit 50 ronde lang in flinke spanning in een race hoor, 1cm te ver naar links of rechts kan fataal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dutch3men schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:31:
[...]

Laat me raden het is alleen maar linksaf..

Nou je zit 50 ronde lang in flinke spanning in een race hoor, 1cm te ver naar links of rechts kan fataal zijn.
Nou wat ik hier ook al zei (OzBoz in "iRacing - The next generation of simraci...") ik vind ze dodelijk vermoeiend. Gisteren nog aardige tijd practice gedaan. Maar dan heb ik daar na kramp in mijn rechterhand en schouder en voet. Vind het wel ok.

Als iemand mij trouwens nog wel toevoegen: Oscar Rottink

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jejking schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:14:
Ze hebben ook een heel segment met Road auto's he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:15:
[...]

Ze hebben ook een heel segment met Road auto's he ;).
Hij zegt dat oval racing niks voor hem is, niet dat iRacing niks voor hem is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ahh, ik lees niet goed, excusez.

Voordat ik iRacing speelde vond ik Oval race ook behoorlijk lame eerlijk gezegd. Nu ik er beetje aan heb kunnen ruiken heb ik er in ieder geval veel meer respect voor. En ja, het kan ontzettend leuk zijn. Echter erger ik me soms teveel aan de lucky factor. Het is vooral op Superspeedways als Daytona gewoon overleven en uit de ongelukken blijven, dan eindig je goed. Op banen waar je wel voor bochten gas los moet laten is het leuker vind ik. Moet je ook beetje op je banden letten en komt er wat meer tactiek bij kijken.

Road racen blijft nog steeds het beste echter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hier een hele F1 Race 2011 S1 Williams Fw31 Official Race Onboard
Online Race

Leuke Race zeker voor de video ik start 2e dan is er een incident in turn 1 ik spin en ben vrijwel laatste van de 22 ;P en rijdt terug naar P3! http://members.iracing.co...onid=3052828&custid=54685

[ Voor 15% gewijzigd door BruceLee op 06-02-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gaaf BruceLee, rFactor 1+, lekker tempo ook en het ziet er goed uit *ook grafisch* :D

@DutchMen, nou ja... alleen maar linksaf is wel het standaardargument. Ik ben zelf meer van technische banen, heb wel een tijdje met DTM Race Driver (3 dacht ik?) dat gedaan maar ben er nog niet heel erg stuk van. Maar grotendeels door te langzame auto in die video en constant monotoon te laag geluid. Ik speelde veel F1-games, vandaar :)

Edit: heb je ook KERS?

Edit: de indicator rechts van de versnellingen... wat is dat dan precies, iets met druk?

[ Voor 11% gewijzigd door Jejking op 06-02-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

BruceLee schreef op zondag 06 februari 2011 @ 03:54:
[video]
Hier een hele F1 Race 2011 S1 Williams Fw31 Official Race Onboard
Cool. Op 9.25 haal je mij in, Dennis Gerressen :) Dat was een leuke race.

Alleen ff tradingpaints updaten zodat je ook mijn skin ziet.

Over skins gesproken. Hier een aantal van mijn creaties:

Afbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/Oxygen%20Racing/fw31screen2.png
Afbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/dalscreen1.png
Twee keer mijn persoonlijke skin.
Afbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/TeamLotus2011screenshot.png
Team Lotus 2011
Afbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/screenshot.png
Ferrari 2011

Die laatste twee zijn via het iracing forum te downloaden en vrij om te gebruiken.

[ Voor 52% gewijzigd door Phydomir op 06-02-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het was multiplayer! Ik dacht een verlengde singleplayer race, gezien het vloeiende verloop van de race en ontbreken van lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

hehe nice ja ik update mijn trading paints niet zo vaak :D ( nu wel geupdate weer) is er misschien een mercedes GP 2011 in de maak :P neem ik die >:)

Alleen je ferrari dat ferrari shildje op de zeikant lijkt me iets oversized want hem weer nepper maakt. iets kleiner wordt hij vele netter.
Jejking schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:49:
Gaaf BruceLee, rFactor 1+, lekker tempo ook en het ziet er goed uit *ook grafisch* :D

@DutchMen, nou ja... alleen maar linksaf is wel het standaardargument. Ik ben zelf meer van technische banen, heb wel een tijdje met DTM Race Driver (3 dacht ik?) dat gedaan maar ben er nog niet heel erg stuk van. Maar grotendeels door te langzame auto in die video en constant monotoon te laag geluid. Ik speelde veel F1-games, vandaar :)

Edit: heb je ook KERS?

Edit: de indicator rechts van de versnellingen... wat is dat dan precies, iets met druk?
we hebben geen kers en die meter rechts van de versnelling hoeveel tijd je boven of onder je snelste lap zit in die race. hehe ow die met druk dat zijn idd de pedalen groen gas rood rem

[ Voor 100% gewijzigd door BruceLee op 06-02-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Jejking schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:13:
Het was multiplayer! Ik dacht een verlengde singleplayer race, gezien het vloeiende verloop van de race en ontbreken van lag.
hehe. iRacing heeft geen singleplayer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jejking schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:49:
[...]

Dat zijn indicatoren voor de pedalen. Hoe ver je ze indrukt, dus.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Iemand hier die nog niet verder is dan de rookie license?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Eh, ben nog geen twee weken lid, maar heb wel class D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Ja, ik heb pas 5 races zoiets gedaan. Ik ga bijna omhoog naar D class. Moet nog 0,49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:15
Vanavond heb ik in het kader van de "3 for 1"-actie iRacing eens geprobeerd. Met de Mazda ben ik op Lime Rock tot 1:03.496 gekomen tijdens de eerste race, maar het gemiddelde lag nog wel een aantal seconden lager door foutjes... Anyway, wel erg leuk om te doen zo, en het voelt erg goed aan :) Nu eens uitvogelen hoe ik sneller kan op Lime Rock (en Laguna Seca) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Naja een aantal tips. Weinig braking, veel laten rollen in de bochten en vrij vroeg weer op het gas. Het hele circuit moet je eigenlijk in de 4 doen behalve T4 en laatste bocht in de 5. Als je de Mazda Cup hebt heet dat. Kan je zo een 1.01.xxx rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Negende in de divisie 3 in de Skip.

Twee keer tweede op Summit, doe er een 1:21.35 nu, krijg de smaak te pakken.
Wat een gave baan. Skip racen is te gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

Lime Rock, de MX5, kostte mij ook wat tijd en moeite om sneller te worden. Snelste is nu 59,7. Een van de beste tips voor mij was het nemen van de Roadster ipv de Cup. Voor Lime Rock is de gearing ratio gewoon beter. Waar ik in de Cup 1,01 reed, reed ik met de roadster daar binnen 3 ronden al onder. Laatste bocht flat-out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Ja, dat had ik ook gemerkt maar die is right handed gestuurd en aangezien ik in-car view gebruik is me dat toch wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
powah2k4 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:05:
en aangezien ik in-car view gebruik
Dat doet iedereen toch? ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.