RielN schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:19:
In welke splits rijd je dan? Ik zit op zo'n 1900 iRating en zit toch regelmatig op zeer korte afstand met de Skip.
Mijn naam is trouwens Riel Notermans in iRacing. Ik voeg graag wat mensen toe op de watchlist, dus...

Ja, voeg maar toe, heb ik ook net gedaan.
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=56527
Door mijn basissnelheid kom ik altijd in de laatste split terecht, denk dat de verschillen dan ook automatisch hoger komen te liggen. Nu was gisteren wel een heel ander verhaal dan de rest van de week.
In mijn eerste race kon ik rustig tempo rijden, met cleane rondjes, tot de spotter afkwam met de boodschap: "You have 5 laps of fuel left". Helaas waren er ook nog 5 rondjes te rijden, heb in die laatste vijf proberen om brandstof te sparen, kwam met 0,2 liter uit de laatste bocht, de Skip sputterde al.
Voor ik aan race twee begon toch maar eens een qualify run gedaan, en daarin geraakte ik eindeliijk onder de 2m grens. Voor de meesten hier een eitje maar zoals ik al zei, ik ben niet van de snelste. Ik weet niet hoe het in de hogere splits zit, maar door gewoonweg een qualify tijd te hebben sta je vaak al in de top 6 aan de start, waardoor de races wel boeiender worden. Race 2 ging dan ook vlot, met verschillen die lang binnen de perken bleven. Op een gegeven moment was ik zo gefocust in het volgen van de auto voor me dat ik zomaar een 1:58.7 er uit reed, een hele stap voor me.
Race drie ging meteen mis in de snelle afdaling in de openingsronde, auto twee plaatsen voor me spinde dwars over de baan en we reden er met z'n drieen bovenop.
En dan race 4 gisteren ... ik stond op de grid derde, de pole sitter jumpte de start. Ipv verder te rijden ging die stil staan op het rechte stuk

. Dat veroorzaakte nogal wat chaos en ik kwam aan de leiding, de nummer twee bleef gedurende een ronde of 10 binnen de twee seconden hangen, maar toen maakte ie een fout waardoor het verschil opliep en ik kon ontspannen. De volle 18 ronden aan de leiding gelegen, en mijn eerste overwinning in de Skip Barber. Nooit gedacht dat dat ging lukken