iRacing - The next generation of simracing is here! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 35 Laatste
Acties:
  • 95.180 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

MartijnA3 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:10:
Als je class D bent tellen races in de rookie klasses niet meer mee voor je MPR. Dus je zal 4 races moeten rijden in een D klasse of in een C klasse met een SR hoger dan 4.
Aahh .. klopt het dan ook dat de enige race waar ik aan mee mag doen op dit moment de SB op Laguna Seca is? Daar staat een D voor, degene die ik tot nu toe deed was inderdaad R zie ik nu pas.
Ik ben nu ook class D en ik heb de C-serie Star Mazda gekocht. Daar mag ik pas in rijden als ik een SR hoger dan 4 heb.

Je SR kun je wel opbouwen door in de rookie klasses te racen.
Duidelijk :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
MartijnA3 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:08:
[...]

Thanks.

BTW, zit jij ook op het AtlasF1/autosport forum? :)
Yes, that's me ook :). Dan weet ik ook gelijk wie jij daar bent, onze namen verraden het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Fuelke schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:15:
Ik heb ook een beetje dat probleem, heb van dezelfde promotie gebruik gemaakt, maar weet niet goed wat eerst te kopen. Zijn een paar tracks die ik wel wil zoals Brands Hatch, Philip Island & Road Atlanta. En bij de auto's trekken de Radical, de Star Mazda, de V8 Supercar en de Corvette C6-R me wel aan.

Zal eerst maar eens het schema checken wat ik eerst zal nodig hebben na promo ;)
Wat kleine ervaringsdeskundigen tips van mijn kant: De Radical heb ik zelf niet, alleen is daarvan bekend dat heel weinig mensen meedoen met die serie. Wordt lastig om dan een race te vinden dus.

De V8 heeft hetzelfde verhaal, alleen heb ik die wel. Dat is oprecht de allerslechtste auto van iRacing. Niemand rijdt er meer in omdat er gewoon niet mee te rijden is. Een klein toefje op 't gaspedaal midden in de bocht en de achterkant begint al te glijden. Het probleem met het bandenmodel van iRacing manifesteert zich het hevigste in de V8.

Mazda is erg leuk en behoorlijk populair, dus veel races en ook splits. Als er splits zijn is de kans veel groter dat je tegen mensen van je eigen niveau rijdt.

C6R is ook best leuk om mee te rijden en er is nog ook een C6serie met fixed setup, dat trekt mij ook wel aan.

BH en Philip Island zijn briljante tracks, evenals Zandvoort natuurlijk. Road Atlanta is ook leuk met de hoogteverschillen. Verder kan ik VIR erg aanraden. Erg onbekende baan bij ons in Europa, maar dat is niet terecht. Soort Spa van de VS bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Arfman schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:11:
[...]

Aahh .. klopt het dan ook dat de enige race waar ik aan mee mag doen op dit moment de SB op Laguna Seca is? Daar staat een D voor, degene die ik tot nu toe deed was inderdaad R zie ik nu pas.
Dat of je SR opbouwen tot >4.0 in de MX5 en dan in de C klasse racen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 02-12-2010 16:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Heb met de black friday promo code en S10 die ik van een referral ( _/-\o_ ) kreeg de Skip Barbar gekocht met 3 tracks, moest 11 dollar bijleggen. Dan mis ik 1 track, maar die wordt nog lang niet gereden. Nu aan het downloaden. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Skip Barber Formula 2000
Virginia International Raceway
Mid-Ohio
Watkins Glen International
Road Atlanta
Total $34.60
Fuck it, hele set maar gekocht, nu downloaden en straks lekker oefenen met de Skip Barber :)

EDIT: Holy Smoke, dat ding geeft "liftoff oversteer" een compleet andere betekenis :D
Dat wordt veel oefenen :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Arfman op 02-12-2010 18:44 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Arfman schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:28:
[...]

Fuck it, hele set maar gekocht, nu downloaden en straks lekker oefenen met de Skip Barber :)
Ik had hetzelfde idee, kon niet kiezen, en toen zag ik dat er 20% afging bij aankoop van 6 items.

Gekocht
Brands Hatch
Road Atlanta
Phillip Island
Chevrolet Corvette C6.R GT1
Star Mazda
Skip Barber Formula 2000

Laatste liggen misschien wat dicht bij elkaar maar dan heb ik ze alvast, was 34,56$ kwijt.

@Arfman, waarom geen extra autootje of track, had je ook 20% gehad :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Fuelke schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:50:
@Arfman, waarom geen extra autootje of track, had je ook 20% gehad :P
Grrrr, niet gezien. Die site blinkt niet echt uit in duidelijkheid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:18
Arfman schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:58:
[...]

Grrrr, niet gezien. Die site blinkt niet echt uit in duidelijkheid :/
Helemaal mee eens.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
En wat zijn de bevinden van de nieuwe auto's heren?

Ik vind na 2 jaar de site nóg steeds onoverzichtelijk. Gevalletje teveel gegevens willen weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Arfman schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:09:
Ik heb de 30$ binnen van de Black Friday actie, wat zijn nu leuke auto's om te kopen waar ik ook nog races mee kan rijden? Heb alleen de standaard auto's en tracks m.u.v. de FW31 en Zandvoort. Ik vind road races het leukst (alleen leuk eigenlijk,o val boeit me niet) en rijden in de MX-5.
Star Mazda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Beetje korte reactie :)

Maar ik race nu de Star Mazda, dat is toch echt een heerlijke formule wagen. Relatief makkelijk, stabiel, dus je kunt lekker pushen. En toch wel rap.

Verder race ik de Skip. Gaat allemaal wat langzamer, maar de Skip is zo heerlijk bestuurbaar. Met handen en voeten, letterlijk. Het racen is net zo lastig. De snelheid is niet die van de Star Mazda, maar om hard te gaan moet je je concentreren.

Ik heb het al eens eerder voorgesteld. Maar wie rijdt er hier nu, en wie heeft interesse in een Tweakers-league? Een keer in de twee weken een race hosten, kost 6 dollar p/m. Dat geld moet toch wel op te hoesten zijn? Een skiprace met fixed setup kan erg leuk zijn.

Maar eerst, wie raced er hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik race sinds een week of 2 best actief, sinds gister heb ik de Skippy, ben hem aan het leren, vind het nu al geweldig. _/-\o_ Zit nu op 1:40.9 op Laguna, moet nog flink wat af lijkt mij.

Ik moet wel zeggen dat een tweakers race voor mij niet aantrekkelijk is. Ik werk in onregelmatige dienst, dus ik kan nooit op een vast tijdstip. En dan besteed ik liever $ aan content. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik race ook, voornamelijk nu nog in Rookie classes (kwam ik achter :') ) maar ik ben aan het oefenen met de Skip. Misschien pak ik dit weekend nog een SB race mee op Laguna Seca, volgende week gaan ze naar Mid-Ohio en die baan moet ik echt nog beter leren kennen (wel een mooie baan). Maar, zoals gezegd, eerst de SB op de baan houden. Zit nu op 1.40.xxx op Laguna Seca, kan sowieso nog een volle seconde af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik rijd ook 1:40.5 op Laguna seca met de Skip. Goed zat voor heftige races.

Overigens, Mid Ohio echt leren, dat is een aanrader. Een van mijn favoriete tracks, redelijk eenvoudig en een leuk hoogteverschil bij t4.

Die $ gaan wij niet zelf betalen :p Vind wel een 'sponsor' ;)

[ Voor 13% gewijzigd door RielN op 03-12-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
RielN schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:13:
Die $ gaan wij niet zelf betalen :p Vind wel een 'sponsor' ;)
Ok, regel dan ook ff alle content voor ons allemaal, kunnen we overal aan meedoen. ;) :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zeg, hoe regel jij die sponsors? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
Moi, ben al 20 ronden bezig met de skip een foutloos rondje te rijden

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RielN schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:31:
Beetje korte reactie :)

Maar ik race nu de Star Mazda, dat is toch echt een heerlijke formule wagen. Relatief makkelijk, stabiel, dus je kunt lekker pushen. En toch wel rap.

Verder race ik de Skip. Gaat allemaal wat langzamer, maar de Skip is zo heerlijk bestuurbaar. Met handen en voeten, letterlijk. Het racen is net zo lastig. De snelheid is niet die van de Star Mazda, maar om hard te gaan moet je je concentreren.

Ik heb het al eens eerder voorgesteld. Maar wie rijdt er hier nu, en wie heeft interesse in een Tweakers-league? Een keer in de twee weken een race hosten, kost 6 dollar p/m. Dat geld moet toch wel op te hoesten zijn? Een skiprace met fixed setup kan erg leuk zijn.

Maar eerst, wie raced er hier?
Voor een echte league hebben we te weinig mensen vrees ik.

Ik wel best wel eens een keertje een fun-event doen met z'n allen tho...

Skip @ Laguna seca? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Voor de mensen die nog niet helemaal hun weg hebben gevonden op de site, in de nieuwste aflevering van iRacingTV wordt er dieper op ingegaan hoe de basics van de site werken en hoe je het kunt customizen.

http://iracing.tv/

(vanaf ongeveer 4-5 minuten)

[ Voor 8% gewijzigd door Sander H op 04-12-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Mijn eerste MX5 race gewonnen na 38 starts. *O*

Heb alleen het probleem dat ik door minimaal 1 auto voorbij wordt gereden bij de start. Geef gewoon vol gas en gooi 'm in de 1 als het licht op groen gaat. Moet dat anders?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

waar kan ik mijn Replays opslaan, of worden die automatisch opgeslaan?
moet ik mensen aangeven die je van de baan rijden en niet excuseren, hij deed het bijna express..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zojuist 4e geworden in m'n eerste race met de Skip Barber op Laguna Seca *O*

Ik had nog een 3 tal spins helaas, SR is nauwelijks omhooggegaan daardoor. En nog steeds moet ik voor een volgende license 4 races rijden volgens de MPR, klopt dat of duurt het even voordat het geupdate wordt?

@MartijnA3: ik clutchdump gewoon ibj de start, bijna voltoeren, in z'n 1, lichten op groen -> koppeling vlot laten opkomen. Dan blijf ik bijna iedereen bij of ben zelfs iets sneller.

EDIT: MikeVM, aan het eind van de race heb je dat overzicht terwijl je nog ingame zit, dan klik je op het schroevendraaiertje boven de tijdlijn en dan verschijnt er een floppysymbool waarmee je de replay op kunt slaan. Je kunt met de schaar de relevante stukken opslaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Arfman op 05-12-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb geen koppeling, maar ik heb 'm nu gekoppeld aan een button op het stuur, werkt een stuk beter inderdaad!

edit: bijwerken van de MPR duurt idd vaak even.

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnA3 op 05-12-2010 16:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MartijnA3 schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:02:
Ik heb geen koppeling, maar ik heb 'm nu gekoppeld aan een button op het stuur, werkt een stuk beter inderdaad!

edit: bijwerken van de MPR duurt idd vaak even.
Mooi dat het werkt :)
En inderdaad, ik hoef nu nog "maar" 3 races te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Als iemand mij die skip barber sponsored doe ik mee ^^

De Radical SR8 is misschien ook wel een erg leuke wagen om dat mee te doen

Road Atlanta in 1:17.656

[ Voor 62% gewijzigd door BruceLee op 07-12-2010 10:02 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja daag :+

Gisteren nog "even" een R race gereden op Lime Rock met de MX-5 Roadster. Blijft toch ook een geinige klasse om te doen hoor. 3e geworden en weer SR en iRating opgepikt, nooit verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Arfman schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:49:

Gisteren nog "even" een R race gereden op Lime Rock met de MX-5 Roadster. Blijft toch ook een geinige klasse om te doen hoor. 3e geworden en weer SR en iRating opgepikt, nooit verkeerd :)
Hee, ik ook. :) Als 3e gestart en als 3e geëindigd, 1 lange time trial. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Mijn videokaart besloot er vorige week mee te kappen, vlak nadat ik de nieuwe auto's en banen had gekocht. Pas vrijdag heb ik een nieuwe kunnen halen, en dus opnieuw kunnen racen.

Eerst het verhaaltje over de MX-5. Tot mijn grote verbazing ben ik er in geslaagd om na amper 17 starts een eerste keer te winnen. In de race ervoor was ik al eens heel dicht geweest, reed toen 10+ ronden vlak achter de nummer 2 in de race, en plots in de laatste ronde haalden we de leider in, die was gespint, we kwamen binnen de seconde over de streep. Race erna wel prijs, eerst 5 ronden gestreden met de auto op de tweede plaats, hij liet een mini gaatje. De leider was 4 seconden weg, tot hij even een uitstapje in het gras maakte. hij kwam vlak achter me de baan op en bleef binnen de seconde hangen gedurende de laatste ronden. Je wordt er wel nerveus van.
Heb dit weekend ook wel een echte zuigrace meegemaakt. In de derde ronde spinnen ze voor me, ik ga vol op de rem staan om er niet op te knallen, de auto achter me had niks gezien en knalt vol achterin, sta ik naast de baan te wachten om verder te gaan, knalt er nog een achterligger op m'n neus.

Ben ik overigens de enige die het moeilijk vindt om in te halen op Lime Rock? Zeer leuke baan om te rijden, begrijp me niet verkeerd. Maar door de vele slingerende bochten en korte rechte stukjes is het moeilijk inhalen. Beste mogelijkheid voor mij is een betere exit te krijgen in de laatste twee snelle bochten zodat ik er vroeg naast kan op het rechte stuk. Want als ik iemand moet uitremmen in turn 1 (dus er nog niet naast zit) dan voel ik me te onzeker. Hebben jullie nog tips of vinden jullie inhalen even moeilijk als je dezelfde chrono's kan draaien?

Over de nieuwe auto's. Ik heb ze nog niet zoveel getest, maar de Skip Barber is wel gevoelig vind ik, heb nog geen rondje gereden op Laguna Seca zonder te spinnen, een magere 1:57.xxx is dus het resultaat :P
De Star Mazda is dan een pak relaxer, heb deze aan de tand gevoeld op Philips Island, een circuit dat al even relax rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Fuelke schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:53:
Ben ik overigens de enige die het moeilijk vindt om in te halen op Lime Rock? Zeer leuke baan om te rijden, begrijp me niet verkeerd. Maar door de vele slingerende bochten en korte rechte stukjes is het moeilijk inhalen. Beste mogelijkheid voor mij is een betere exit te krijgen in de laatste twee snelle bochten zodat ik er vroeg naast kan op het rechte stuk. Want als ik iemand moet uitremmen in turn 1 (dus er nog niet naast zit) dan voel ik me te onzeker. Hebben jullie nog tips of vinden jullie inhalen even moeilijk als je dezelfde chrono's kan draaien?
Nee klopt helemaal enige punt waar je kan inhalen is einde rechte stuk alle andere plekken is echt een no-go om de auto naast een andere te zetten.
En iemand uitremmen is inderdaad tricky, maar het is doen baar heb zelfs mensen iemand daar buitenom in zien halen.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 06-12-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Fuelke schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:53:

Op Lime Rock kun je alleen veilig inhalen op het rechte stuk of T1, klopt. Uitremmen in T1 lukt mij ook niet zonder in het gras te eindigen, je moet er al echt naast zitten (aan de binnenkant).
Over de nieuwe auto's. Ik heb ze nog niet zoveel getest, maar de Skip Barber is wel gevoelig vind ik, heb nog geen rondje gereden op Laguna Seca zonder te spinnen, een magere 1:57.xxx is dus het resultaat :P
De Star Mazda is dan een pak relaxer, heb deze aan de tand gevoeld op Philips Island, een circuit dat al even relax rijdt.
Skip Barber is inderdaad erg gevoelig. In de race van afgelopen weekend spinden er ook een aantal mensen, dat zie je bij de MX5 toch minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:29:
[...]

Op Lime Rock kun je alleen veilig inhalen op het rechte stuk of T1, klopt. Uitremmen in T1 lukt mij ook niet zonder in het gras te eindigen, je moet er al echt naast zitten (aan de binnenkant).
Mwa hoeft niet het ligt vooral op de manier van remmen en terug schakelen als je te vroeg terug schakelt dan raak je hem kwijt, het beste kan je eerst remmen en zodra je wat afgeremd bent terug schakelen. En trap ook niet vol je rem pedaal in, maar doe dit mooi vloeiend zodat de boel niet gaat blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Welke setup settings gebruiken jullie voor de Skip @ Laguna Seca? Ik probeer van alles, maar het lukt me niet om onder de 1:40.2 te komen. :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Spring perch op maximum. ARB achter op 8.

Dat is sneller, maar ook trickier. Je kan de bandenspanning voor wat hoger zetten om het overstuur tegen te gaan, of ARB op 7 of 6 zetten.

Met de SB kan ik zo 38.4 rijden, met nog 3 tiende in 't vat.

Je kunt veel tijd winnen T2 en T3, door goed de kerbs te gebruiken bij het insturen. Bocht linksaf richting de corksrew zit ook veel tijd in. Net insturen voor 't heuveltje zodat je binnenste viel bijna die verhogen aan de binnenkant van de kerb haalt. Corksrew zelf kan je ook altijd harder nemen dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Thanks voor de tips, ga er morgen eens mee aan de slag.

Zou je me misschien een replay van zo'n ronde kunnen mailen als het niet teveel moeite is? Mailadres staat in mn profiel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niet mijn rondje, maar een nog sneller rondje:

YouTube: iRacing.com Skip Barber 1:37.906 at Laguna Seca

Let vooral op z'n lijnen. In elke bocht raakt hij perfect de apex aan de binnenkant. Alleen al daarmee zou je zeker 1.39 moeten kunnen halen. Bij mij ziet het er alleen allemaal iets minder stabiel uit... verschil in wagenbeheersing kennelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik weet al welk circuit ik binnenkort ga kopen :)
Ever since iRacing’s announcement of its partnership with legendary Circuit de Spa-Francorchamps, members have been eagerly anticipating the moment when they can tackle La Source, Les Combes, Blanchimont and, of course, Eau Rouge for the first time.

Well, that moment is almost here. One of the most historic tracks in all of motorsport...s will soon be available to iRacers in all its spine-tingling glory. Why not get a jump on the green flag and head over to our tracks page to pre-order Spa-Francorchamps today!
Vanop hun facebookpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Het is 7 Dec, ik ben vandaag jarig en ben 25 geworden :) tijd om spa te pre orderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Feli!

Gisteren een bizar slechte race gereden met de SB op LS. Ben wel 10 keer gespind, het zat echt niet mee. Maarja, gewoon maar doorrijden want niet finishen is helemaal fnuikend voor je SR, ben nu .10 SR achteruitgegaan, viel nog mee. Soms wil het gewoon niet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Feli! Tijd om jezelf een paar mooie iRacing cadeau's te geven :).

Arfman, jammer van je race. Soms lukt het gewoon allemaal even niet. Zelfs als je een tandje langzamer gaat rijden blijf je dan fouten maken. Als ik zoiets heb ben ik al begonnen met te weinig concentratie, of ben ik te moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Gefeliciteerd Bruce.

Arfman, had net het tegenovergestelde op laguna seca in de mx5, als laatste gestart en als 2e geëindigd met 1x off track, gewoon nette ronden gereden en de anderen elkaar van de baan laten rossen. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MartijnA3 schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:44:
[...]

Hee, ik ook. :) Als 3e gestart en als 3e geëindigd, 1 lange time trial. :+
Lol kom er nu pas achter dat ik samen met jou geraced heb :p
2010-12-06 1:00 pm

Ik laat nu de Mazda MX5 voor wat het is en probeer mijn Oval SR naar 4.0+ te krijgen zodat ik in de Silverado kan knallen :)

[ Voor 18% gewijzigd door FabiandJ op 07-12-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Dutch3men schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:26:
[...]

Ik laat nu de Mazda MX5 voor wat het is en probeer mijn Oval SR naar 4.0+ te krijgen zodat ik in de Silverado kan knallen :)
Dat is wel iets wat ik mis in Iracing meer info over je buddies en info als je in een race zit met buddies.

Ik zit zelf te denken om 1maand + Zandvoort en 1maand + Mazda Star te kopen. Allebei te koop met de goede code voor 5dollar.

[ Voor 12% gewijzigd door Gizzy op 07-12-2010 13:31 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Volgens mij kun je maar van 1 promo tegelijk gebruik maken.

Vaak gelden ze ook alleen voor mensen die nog geen lid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Requiem19 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:06:
Volgens mij kun je maar van 1 promo tegelijk gebruik maken.

Vaak gelden ze ook alleen voor mensen die nog geen lid zijn.
Dat zou kunnen. Ik ga het maar eens proberen, nee heb je ja kan je krijgen. Anders maar wachten op de kerst actie als die nog komen gaat. Voorlopig ben ik nog even zoet met mijn pc herbouwen en GT5. Dus nog even geen Iracing for now.
Hoop trouwens ook dat de euro weer wat sterker wordt. Scheelt ook nogal op Iracing.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizzy op 07-12-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Requiem19 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:20:
Feli! Tijd om jezelf een paar mooie iRacing cadeau's te geven :).

Arfman, jammer van je race. Soms lukt het gewoon allemaal even niet. Zelfs als je een tandje langzamer gaat rijden blijf je dan fouten maken. Als ik zoiets heb ben ik al begonnen met te weinig concentratie, of ben ik te moe.
Jep, denk dat het een combinatie van beiden is. Volgende keer beter!

BTW: Heb MartijnA3 toegevoegd aan iRacing als friend, komt hij nu ook bij myRacers te staan als hij online is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Arfman schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:16:
[...]

Jep, denk dat het een combinatie van beiden is. Volgende keer beter!

BTW: Heb MartijnA3 toegevoegd aan iRacing als friend, komt hij nu ook bij myRacers te staan als hij online is?
Als je wilt mag je mij ook toevoegen: Gizzernl Geo van Gestel

[ Voor 3% gewijzigd door Gizzy op 10-12-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Arfman schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:16:
[...]

Als het goed is wel. Zal alleen vandaag niet meer gebeuren. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
[...]

Hehe, zie het! Heb je maar ff als friend toegevoegd, je rijdt de races een stuk netter dan ik zie ik al. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MartijnA3 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:36:
[...]

Hehe, zie het! Heb je maar ff als friend toegevoegd, je rijdt de races een stuk netter dan ik zie ik al. ;)
Hehe :)

Zo eindelijk zat het allemaal is mee geen crashende mensen voor me etc en mocht van pole beginnen en uiteindelijk met 4.7 sec voorsprong gewonnen op Lanier National Speedway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

[...]

@Dutch3men Volgens mij heb ik met jou in een Practice of Qualify gezeten dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Fuelke schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:29:
[...]

@Dutch3men Volgens mij heb ik met jou in een Practice of Qualify gezeten dit weekend
Heb geen idee als je iemand tegenkomt met de voornaam Fabian is de kans groot dat ik dat was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Dutch3men schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:54:
[...]

Heb geen idee als je iemand tegenkomt met de voornaam Fabian is de kans groot dat ik dat was :p
Met de passende familienaam ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

is er interesse in een eigen Teamspeak kanaal? zodat we kunnen afspreken om te racen en dergelijke?
zo een teamspeak kanaal kan ik wel voor zorgen.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Fuelke schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:57:
[...]

Met de passende familienaam ja :P
Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@Gizzer: ik kan je met die naam niet vinden in iRacing.

Zojuist weer een slechte race gehad. Blah. Skip Barber op Mid-Ohio, standaard setup. Toch weer een aantal keer de fout in omdat ik gelapt werd, ben dan bang om iemand te raken, ben van m'n a propos en hop, het gras in en dan is er niets aan te houden. Uiteindelijk had ik de vering krom, dus ik Reset, sta kapot in de pits, wacht 1 minuut op de tow, nog steeds kapot. Weer gereset, kapot. Escape, Join, nog steeds kapot. Ben dus maar gequit, hoe kan ik dat voorkomen in de toekomst? Je kunt je auto toch wel weer laten fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kun je hem in een race alleen echt laten repareren door een tow in de rookie series. In de latere klasses is kapot, kapot.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hm, ok. Dat wordt flink oppassen dus :+

Zojuist weer een race gereden in de Skip op Mid-Ohio. Deze keer maar 2 kleine foutjes, waarvan 1 niet echt aan mij te wijten was. In lap 15/20 wil iemand me uitremmen maar dat mislukt, knalt op mijn rechterachterband maar gelukkig kunnen we doorrijden. Helaas was hierdoor de band/ophanging wel een graad of wat uit het lood, dus de eerstvolgende keer dat ik de lange linkerdoordraaier na start/finish neem verlies ik hem alsnog. En in de een na laatste bocht ging het nog even mis, gelukkig geen positie verloren. Toch nog 4e geworden met default setup, alleen iets minder benzine. Zag dat veel anderen met totaal andere setups reden, in de replay zie je duidelijk dat die auto veel lager ligt. Toch maar eens op zoek naar een goede setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb vanmorgen voor het eerst een paar rondjes gedaan in de Skip, kwam tot een hoge 1:39, geen idee hoe competitief dat is.

Had Spring perch op +9 staan en roll bar achter op 8, voorbanden 1 tikje hogere druk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Jezus gaat het een paar races goed komt er weer zo'n pannenkoek hoor. In de warmup lap rijd die al tegen mij achterkant en één bocht later knalt die er weer tegen aan.
De iRating die met -30 naar beneden gaat en mijn SR die met -0.03 zakt hier kan ik toch zo vreselijk pissed om worden
Af en toe wil ik dan dat ik een headset heb en hem de huid vol scheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dutch3men schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:31:
Jezus gaat het een paar races goed komt er weer zo'n pannenkoek hoor. In de warmup lap rijd die al tegen mij achterkant en één bocht later knalt die er weer tegen aan.
De iRating die met -30 naar beneden gaat en mijn SR die met -0.03 zakt hier kan ik toch zo vreselijk pissed om worden
Af en toe wil ik dan dat ik een headset heb en hem de huid vol scheld.
Daar kan je over blijven klagen, maar dat zal altijd blijven gebeuren. Tot en met de A klasse toe.

Enige wat iRacing je leert dmv het SR systeem is dat je gewoon heeelllll ver uit de buurt van zulke knakkers moet blijven.

F1 @ RA is erg pittig. Ik ben nog lang niet snel genoeg en zeker ook niet fout genoeg. Probeerde het rustig aan te pakken in de kwalificatiesessie vanmiddag, maar toch 6 inc's... Zoveel hobbels, nare curbs en blinde bochten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zo net mijn allereerste Silverado race gehad op Daytona.. DAMN wat gaaf!
Ik mocht als tiende beginnen en in de eerste rondes ging het voor me mis maar geen cauntion. Paar rondes later ga ik met mijn band linksvoor van de baan af en ga ik dwars, maar weet de wagen nog in de goede richting te houden, maar hierdoor wel 10 seconden achterstand op het spul voor me. Halverwege een caution waardoor ik terug kon komen. Met het hele veld de pits in wat ik nog nooit gedaan had dit ging allemaal prima
Het veld gaat weer op groen en meteen gaat het mis, maar ik weet er precies door heen te rijden en kom op P6 uit. Heb daarna nog even op P5 rond gereden omdat iemand uitviel denk ik, en tot de finish een gevecht gehad met diegene op P6. In aan de binnenkant hij aan de buitenkant alleen kreeg die aan het einde hulp van een achterblijven waardoor die sneller liep en wist me net voor de finish in te halen. Maargoed een P6 in mijn aller eerste Silverado race vind ik niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Netjes! Ik begrijp dat dit een ovalrace was? Knap dat je dat vol kunt houden, ik val na een paar rondjes echt in slaap en het gaat dan ook altijd mis. Vind het op road courses al lastig om scherp te blijven als je 15 ronden niemand ziet (F3, Relative Time, persoon voor je is +10 seconden en persoon achter je 20+ seconden), meestal heb ik dan ook een 'momentje' nodig om weer wakker te worden en scherp te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:02:
Netjes! Ik begrijp dat dit een ovalrace was? Knap dat je dat vol kunt houden, ik val na een paar rondjes echt in slaap en het gaat dan ook altijd mis. Vind het op road courses al lastig om scherp te blijven als je 15 ronden niemand ziet (F3, Relative Time, persoon voor je is +10 seconden en persoon achter je 20+ seconden), meestal heb ik dan ook een 'momentje' nodig om weer wakker te worden en scherp te blijven.
Ja is op een oval, 50 ronde lang volgas :p
Als er iig niks gebeurd wat helaas afgelopen race wel het geval was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Arfman schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:02:
In de Silverado racen is alles behalve in slaap vallen, dat lukt je echt niet (wedden? ;)).

Het is constant rondjes draaien, maar zeker op Daytona met de Silverado rijd je gewoon elk rondje met iemand op 20 cm achter je en 20 cm voor je. En dan soms ook nog 40 cm naast je. Dat is echt heel intens!

YouTube: iRacing: Daytona - Chevrolet Silverado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Requiem19 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:20:
[...]

In de Silverado racen is alles behalve in slaap vallen, dat lukt je echt niet (wedden? ;)).

Het is constant rondjes draaien, maar zeker op Daytona met de Silverado rijd je gewoon elk rondje met iemand op 20 cm achter je en 20 cm voor je. En dan soms ook nog 40 cm naast je. Dat is echt heel intens!

YouTube: iRacing: Daytona - Chevrolet Silverado
Ik geloof je. Ik heb best lang oval geraced in LFS (en daarvoor Nascar 2003 en daarvoor Papyrus Indy 500 :P) maar ik vind het gewoon, vergeleken met road races, saai.

Net een race gereden met/tegen MartijnA3 met de SB op Mid-Ohio. Ging redelijk, toch weer een paar foutjes. Op een gegeven moment spinde ik en Martijn kon me helaas niet meer ontwijken. Ik had geen schade maar Martijn stopte meteen. Ik heb de replay nagekeken en ik zie zo 1-2-3 geen schade, klopt dat Martijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
M'n rechter voorwiel stond er scheef onder, dus heb een tow gedaan en toen was ie gefixed. Was maar een heel klein tikje, kostte gelukkig geen inc. :)

Ik dacht nog, ik start lekker uit de pits, maar ja. :( ;)

Wat is Mid Ohio trouwens een geweldige baan voor de skippy, heerlijk!

[ Voor 31% gewijzigd door MartijnA3 op 09-12-2010 23:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooie baan he? Ik ga nu proberen met 900 graden en een headset, kijken of dat de zaken veranderd. Ik merk dat ik vaak overcorrigeer en daardoor juist de controle kwijtraak.

EDIT: Zo, dat lijkt erop. Na een 15-tal oefenrondjes vanochtend met de nieuwe settings (900 graden, Overall Strength 102%, Spring & Damper 0%, Centering 20% en in iRacing FFB strength op 20) zojuist 3e geworden met de Skip Barber op Mid-Ohio *O*

Personal best lap is nu 1.38.6xx, slechts 1 keer gespind en heb door deze settings veel meer 'feel' met de auto, maar nog steeds is het lastig om echt wijd gaan/overstuur te corrigeren. Veel meer oefenen, ik merk dat ik onbewust ook steeds harder ga en (op dit moment dan) minder fouten aan het maken ben. Overigens gebruik ik een Logitech G25.

[ Voor 63% gewijzigd door Arfman op 10-12-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niet zo enthousiast over Mid-Ohio zijn alsjeblieft.

Die heb ik nog niet en ik wil niet in de verleiding gebracht worden om hem te kopen! ;).

Arfman: heb je ook al geprobeerd om Centerspring op 0% te zetten. Dat wordt in 't algemeen aangeraden om de FFB zo puur mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Een zeer wisselende avond gisteren.

Eerst een zeer goede race met de Rookie Legend op Lanier, was een hele tijd 5de, brushte heel eventje de muur waarna de steering een beetje krom stond, maar geen incidentpunt. Vreemde was dat ik daarna wel de #4 begon in te halen en snelle chrono's draaide, kon er langs met nog drie ronden te gaan. Eindresultaat plaats 4, ratio +0.56 naar 3.54 en dus de Advanced Legend unlocked.

Daarna overgestapt op de MX-5 voor twee rampraces. Er lijken mij maar twee dingen te overkomen. Ofwel volg ik netjes in het spoor van anderen, en blijf ik redelijk goed op de baan, waarna ik betrokken geraak in een crash. Ofwel raak ik achterop en maak ik foutjes doordat ik niet meer gefocust ben. Paar keer te vroeg insnijden bv... Resultaat is dat m'n rating weer op 2.49 staat :(

Vanavond maar opnieuw pogen om de Road Rating omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Arfman schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:35:

Personal best lap is nu 1.38.6xx,
1:38.0 nu zie ik, netjes!

Wat reed ik daarnet een slechte race, ik heb dat altijd 's middags, 's avond nooit. Erg vreemd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je had ook wel pech hoor. Die inhaalactie in T2 was nét te krap (of je kreeg nét te weinig ruimte), hij tikte je linkerachterwiel aan en dan is er niets meer aan te houden. Moet je voor de grap eens kijken hoe die Dario uit de race werd getikt in lap 18 in T1. Iemand spint, trapt niet de rem in en hij knalt er bovenop (in T1 kun je niet echt remmen zegmaar).

Maar ging lekker, 0 incidentpunten, nieuwe snelste ronde inderdaad en +0.72 SR erbij, ben nu CLASS D 3.55. Dat is echt lekker, zo hoort iRacing te zijn. Goede gevechten met degene voor me, erg fair allemaal, hij was iets langzamer qua pure rondetijd maar wel constanter. Ik had 2e kunnen worden maar dan had ik voorop op de grid moeten staan, maar ik vind ook dat inhalen in de eerste laps erg leuk.

Is er eigenlijk een makkelijke manier om iRacing replays op YouTube te zetten? Of moet dat gewoon via FRAPS?

PS: Requiem19: Mid-Ohio is echt de bom *O* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Degene die ik inhaalde kwam iets naar rechts, daar schrok ik van en toen mistte ik mn rempunt, eigen fout.

Net een 38.1 gereden in time trial, ik kan het dus wel. 8)7

Als achterblijver kon ik net om die pipo heen die was gespint, daarna had ik opeens meer ruimte achter me. ;)

Replays via FRAPS inderdaad, als je op de spatiebak drukt in de replay krijg je full screen replays.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Fuelke schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:52:
Een zeer wisselende avond gisteren.

Eerst een zeer goede race met de Rookie Legend op Lanier, was een hele tijd 5de, brushte heel eventje de muur waarna de steering een beetje krom stond, maar geen incidentpunt. Vreemde was dat ik daarna wel de #4 begon in te halen en snelle chrono's draaide, kon er langs met nog drie ronden te gaan. Eindresultaat plaats 4, ratio +0.56 naar 3.54 en dus de Advanced Legend unlocked.

Daarna overgestapt op de MX-5 voor twee rampraces. Er lijken mij maar twee dingen te overkomen. Ofwel volg ik netjes in het spoor van anderen, en blijf ik redelijk goed op de baan, waarna ik betrokken geraak in een crash. Ofwel raak ik achterop en maak ik foutjes doordat ik niet meer gefocust ben. Paar keer te vroeg insnijden bv... Resultaat is dat m'n rating weer op 2.49 staat :(

Vanavond maar opnieuw pogen om de Road Rating omhoog te krijgen.
In de Advanced Legend wil je niet rijden :p
Tenminste ik vond het rotwagens je kan beter doorgaan tot dat je Class D wordt met een SR van 4.0 en kan je in de Truck rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Arfman schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:35:
Mooie baan he? Ik ga nu proberen met 900 graden en een headset, kijken of dat de zaken veranderd. Ik merk dat ik vaak overcorrigeer en daardoor juist de controle kwijtraak.

EDIT: Zo, dat lijkt erop. Na een 15-tal oefenrondjes vanochtend met de nieuwe settings (900 graden, Overall Strength 102%, Spring & Damper 0%, Centering 20% en in iRacing FFB strength op 20) zojuist 3e geworden met de Skip Barber op Mid-Ohio *O*

Personal best lap is nu 1.38.6xx, slechts 1 keer gespind en heb door deze settings veel meer 'feel' met de auto, maar nog steeds is het lastig om echt wijd gaan/overstuur te corrigeren. Veel meer oefenen, ik merk dat ik onbewust ook steeds harder ga en (op dit moment dan) minder fouten aan het maken ben. Overigens gebruik ik een Logitech G25.
probeer eens 107 % eens als overall strength. en probeer nog wat minder strength in iracing. 5% tot 12 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
1:37.803 gereden net in een race in de Skip op Mid Ohio. 2e geworden, gestart als 7e. :)

Op naar Watkins Glen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Netjes! Zat dit weekend op een LAN dus geen kans gehad om serieus te racen, vandaag nog brak na dit weekend en ik heb gemerkt dat je letterlijk echt fit moet zijn, anders ga je gegarandeerd van de baan of (erger nog) veroorzaak je een flinke crash.

Watkins Glen eerst maar eens oefenen, laatste keer dat ik die reed was in Nascar 2K3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
Iemand met een goede set-up voor Watkins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Voor welke auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Voor de Skippy ben ik erachter dat de setup niet heel veel doet, ik ben tot nu toe het snelst geweest met +9 op de veren voor en een ARB van 7 of 8 achter, dus dat houdt ik voor WG ook maar even aan. Eerst de baan maar eens leren kennen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Wat zijn jullie ideeën over de specford trouwens? Ik vind die auto niet om mee te rijden. Zo ontzettende losse achterkant. Het kan misschien aan de setup liggen, maar omg ik heb een aantal keer daarmee proberen te rijden maar vond echt moeilijk te doen. (is trouwens alweer even geleden hoor). Heb mijn abo nog niet gerenewed.

[ Voor 12% gewijzigd door Gizzy op 14-12-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Klopt, het is niet echt een auto waar je zo instapt en snelle ronden mee rijdt. Maar het schijnt wel dat als je die auto onder de knie hebt, dat je dan minder moeite hebt in de andere auto's.
Heb er nog geen race mee gereden, moet ik toegeven.

Ga deze week eens een race proberen in de Star Mazda, ben net c-class geworden. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gizzy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:21:
Wat zijn jullie ideeën over de specford trouwens? Ik vind die auto niet om mee te rijden. Zo ontzettende losse achterkant. Het kan misschien aan de setup liggen, maar omg ik heb een aantal keer daarmee proberen te rijden maar vond echt moeilijk te doen. (is trouwens alweer even geleden hoor). Heb mijn abo nog niet gerenewed.
Specford is een handvol. Wat je moet onthouden is dat als je gaat glijden, je gas moet geven. Natuurlijke reactie is gas los of remmen, maar in de specracer moet je dus gas geven. Heeft me heel wat spins gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
^^ Wat Martijn zegt.

Voor de SB heb ik 1 standaard setup met Arb op 8 en spring perches op max.

Dat is op alle banen eigenlijk het snelste, maar ook redelijk tail happy.

Heb wel zin om wat skippy races op WG te doen eigenlijk, gezellig als er meer mensen mee doen :).

@Gizzy: SRF is volgens mensen die hem in 't echt ook rijden niet heel realistisch in iRacing. Het grootste probleem voor mij was dat als je instuurt zonder gas, of hard remde voor een hairpin, je 90 % zeker weet dat de achterkant je om de oren komt vliegen. Je moet er echt een trucje voor leren en dat is precies wat Arfman zegt, zelfs met het insturen een beetje gas geven. Dat is behoorlijk tegennatuurlijk en ook niet heel erg realistisch.

Als je dat onder de knie hebt en je daar niet meer over nadenkt wordt het een geweldig scheurwagentje waar je erg leuk mee kan knokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Toch maar even in de Skip Setups gedoken en de eerste race gereden met de SB setup van Ian Lake. Iets stabielier dan wat ik eerst had en niet echt langzamer denk ik.

2.08.2 zonder draft.

http://members.iracing.co...ist/50/319206.page#959291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dus.... net de eerste paar rondjes ooit gedaan, maar ik kom niet verder dan een 2:12.5, ik laat ergens heel veel liggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Requiem19 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:24:
^^ Wat Martijn zegt.

Voor de SB heb ik 1 standaard setup met Arb op 8 en spring perches op max.

Dat is op alle banen eigenlijk het snelste, maar ook redelijk tail happy.

Heb wel zin om wat skippy races op WG te doen eigenlijk, gezellig als er meer mensen mee doen :).

@Gizzy: SRF is volgens mensen die hem in 't echt ook rijden niet heel realistisch in iRacing. Het grootste probleem voor mij was dat als je instuurt zonder gas, of hard remde voor een hairpin, je 90 % zeker weet dat de achterkant je om de oren komt vliegen. Je moet er echt een trucje voor leren en dat is precies wat Arfman zegt, zelfs met het insturen een beetje gas geven. Dat is behoorlijk tegennatuurlijk en ook niet heel erg realistisch.

Als je dat onder de knie hebt en je daar niet meer over nadenkt wordt het een geweldig scheurwagentje waar je erg leuk mee kan knokken.
Ah k vandaar dat ik 'm ook nog niet echt begreep. Dan maar meteen voor de star mazda gaan bij mijn renewel oid. Zal wel januari worden. Anyway leuk om te horen dat er zoveel actieve Iracers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

iRacing bevalt goed met me nieuwe load cell (brake) pedals.
Fanatec clubsport pedals, het bevalt erg goed op deze manier rijden het is wel ff een goeie dag wennen. Maar ik rijdt nu wel consistenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nogmaals sorry voor mijn actie in de Mazda race op Zandvoort vanavond.

Domme actie en onnodige 4x.

Ik had denk ik veel minder downforce en liep zo snel in op 't rechte stuk dat ik het kleine gaatje niet kon laten liggen. Maar goed, weer wat geleerd... rustig blijven.

Meer downforce lijkt me wel iets sneller te zijn? Ik had echt enorm veel onderstuur en veel sneller dan 34.3 zal ik er niet meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik ben nu Class B op de Oval en een week geleden was ik nog Class D. Class A had me ook wel gelukt als ik iets voorzichtiger had gedaan, maar je zit helaas nou eenmaal snel in een crash :(
Nu rijden ze met de Silverado over New Hampshire wat een vreselijke baan is dus die sla ik maar over.. volgende week op vakantie en daarna knallen op Michigan International Speedway :)

iRacing.com – Street Stock Preview Video
iRacing.com has released a preview video of the upcoming JR Motorsports Street Stock car that will enrich the simulation’s lineup of oval racing cars.

You can check out the car in action below, the Street Stock will be a Christmas present for all oval lovers as iRacing subscribers will be getting their hands on the car free of charge starting December 23rd.

Bron

[ Voor 25% gewijzigd door FabiandJ op 15-12-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dutch3men schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:46: the Street Stock will be a Christmas present for all oval lovers as iRacing subscribers will be getting their hands on the car free of charge starting December 23rd.
Nice!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
BruceLee schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:49:
iRacing bevalt goed met me nieuwe load cell (brake) pedals.
Fanatec clubsport pedals, het bevalt erg goed op deze manier rijden het is wel ff een goeie dag wennen. Maar ik rijdt nu wel consistenter
Man inderdaad die pedalen zijn de bom. Ik zou haast niet meer zonder kunnen, zoveel beter te doseren en consistenter te remmen als met de G25 pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Mag ik eens vragen hoeveel jullie besteed hebben aan je setup voor iRacing?

Met een aardige hypotheek, een kind (bijna 2 ;) ) en een vriendin, kan ik me het niet veroorloven om honderden euro's hieraan uit te geven, dus ik doe het nu met een 2e hands Momo Racing die ik voor 35 euro op de kop heb getikt. :9 Er zit speling in en het ding maakt soms vreemde geluiden en bewegingen, maar hij doet het wel.

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan met betere apparatuur, maar ja, zit er ff niet in. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
MartijnA3 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:13:
Mag ik eens vragen hoeveel jullie besteed hebben aan je setup voor iRacing?

Met een aardige hypotheek, een kind (bijna 2 ;) ) en een vriendin, kan ik me het niet veroorloven om honderden euro's hieraan uit te geven, dus ik doe het nu met een 2e hands Momo Racing die ik voor 35 euro op de kop heb getikt. :9 Er zit speling in en het ding maakt soms vreemde geluiden en bewegingen, maar hij doet het wel.

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan met betere apparatuur, maar ja, zit er ff niet in. ;)
Ik heb nogal geluk gehad met de clubsports. Ik had eerst een g25. Deze gekocht aantal jaren terug voor 125 euro oid. Toen eind dit jaar kunnen verkopen op ebay voor bijna 200 euro. Toen de Fanatec Carrera gekocht met stock pedalen voor 159 excl. verzendkosten. Op marktplaats kwam toen een turbo s voorbij met Clubsports. Deze gekocht voor 325 euro samen. De clubsports heb ik toen gehouden en de Turbo S weer verkocht met de stock pedalen voor 325. De clubsports had ik dus ongeveer gratis. :9 Heel erg ik weet het, maar het is een markt van vraag en aanbod. Uiteindelijk dus 160euro (kosten carrera) min 50 euro(winst) is 110 euro investering.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizzy op 15-12-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dat valt inderdaad heel erg mee.

Stel dat ik mezelf in April een verjaardagscadeau wil geven, dan zit ik te denken aan iets tussen de 100-150 euro, waar kan ik dan het beste naar uitkijken? Een gebruikte G25?

Ik zag dat de Momo Racings het op Ebay beter doen dan 35 euro, dus daar kom ik wel vanaf denk ik. Als ie tot die tijd heel blijft. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
MartijnA3 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:25:
Dat valt inderdaad heel erg mee.

Stel dat ik mezelf in April een verjaardagscadeau wil geven, dan zit ik te denken aan iets tussen de 100-150 euro, waar kan ik dan het beste naar uitkijken? Een gebruikte G25?

Ik zag dat de Momo Racings het op Ebay beter doen dan 35 euro, dus daar kom ik wel vanaf denk ik. Als ie tot die tijd heel blijft. >:)
Ja ik moet zeggen ik ben echt een enorme fan van Fanatec. Als je alleen op de pc raced, neem dan de g25 in die prijsklasse. De Carrera is wat stuur betreft beter, maar de pedalen van fanatec zijn standaard zo bout, dat ik dan de voorkeur geef aan de G25. Kan je een set G25 pedalen op de kop tikken voor een aantrekkelijke prijs ga dan voor een fanatec carrera met verloopstuk naar de g25 pedalen. De carrera pedalen kan je dan weer op ebay oid zetten. De FFB en mogelijkheden van de fanatec wheels zijn gewoon stukke beter imho.

check ook even het youtube kanaal van simracingtonight voor de reviews van stuurtjes. Ze hebben ook een site simracingtonight.com. Daar ben ik fanatec voor het eerst tegengekomen en Iracing ook trouwens.

offtopic: Als ik weer een keer centen heb, ga ik wel shoppen voor een GT2 van fanatec en gaat de carrera de deur uit. Wel fijn om straks zowel mijn ps3, pc als 360 te kunnen gebruiken met het stuurtje. Kinect ga ik echt niet gebruiken voor FZ 4.

[ Voor 18% gewijzigd door Gizzy op 15-12-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Kunnen alleen pedalen van de G25 gebruikt worden met een Fanatec, niet die van de Momo Racing toevallig?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
MartijnA3 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:44:
Kunnen alleen pedalen van de G25 gebruikt worden met een Fanatec, niet die van de Momo Racing toevallig?
Dat zou ik niet durven zeggen, weet ik echt niet. Misschien even fanatec support forums checken of support mailen. Of googlen wellicht dat er zoiets al is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
G25 pedalen zijn wel weer een stuk beter. Als je daar voor het eerst mee rijdt denk je...'heejj!!!'.

Ik race sinds de G25 uit is met de G25, op een bureaustoel met wieltjes die soms naar achteren rolt als ik te hard rem ;).

Voor de G25 had ik een Logitech Driving Force GT ofzo... daar was ik niet echt langzamer mee. Betere apparatuur verhoogt wel vaak je consistentie zoals hierboven aangegeven.
Pagina: 1 ... 3 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.