DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cqT1ANH2yqY]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Als het Steve Claeys was dan zal het wel niet met opzet geweest zijn, want dat is een ernstige simracerArfman schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:37:
Weer een abbo genomen een tijdje geleden, maar sinds de Mazda Cup races op Laguna Seca worden verreden ...
Ben nog geen een keer van de 8 races oid gefinisht, of ik crash zelf of ik wordt aangetikt waarna de ophanging meteen naar z'n grootje is. Ben van 2.5 Class D naar 1.48 Class D gegaan (whatever that may be), baal er wel van. Net ook weer, lig 3e, zit er zo'n gare Belg achter me (Steven Claeys oid) die me bij het inkomen van de corkscrew aantikt, auto onbestuurbaar -> DNF. Zo gaat de lol er wel vanaf moet ik zeggen.
Maar kan me wel voorstellen dat het op den duur frustrend wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door Fuelke op 16-11-2010 13:15 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Eigenlijk zag het er wel zo uit. Die dag ben ik nog 2 keer van de baan getikt, en de 2e keer heb ik mij bezondigt door niet m'n uiterste best te doen om nogmaals contact met diegene te vermijden .. race ook voor hem over. Jammer joh.Fuelke schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:14:
[...]
Als het Steve Claeys was dan zal het wel niet met opzet geweest zijn, want dat is een ernstige simracerIk heb er vroeger vaak mee gereden bij ESCORS, een raceleague met NR2003 als hoofddoel.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zit er over te denken om maandje iRacing te proberen, zag dat er een promo was van $5 waarbij je ook Zandvoort krijgt, leuk circuit.
Weet alleen niet of mijn skills goed genoeg zijn. Kun je met iRacing ook gewoon 'los' van online dudes een track proberen en oefenen?
De races zelf verlopen clean. ik rijd voornamelijk in de MX-5 en de legend. De meeste ovals zonder incidenten kunnen uitrijden.
Het is nu een mooie gelegenheid om iRacing uit te proberen.
There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't
Maar kan je ook ff stand alone oefenen?herr_tol schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:29:
Ja, in de free practice. Dan kan je scheuren zonder dat het je safety rating beinvloedt.OzBoz schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:21:
Weet alleen niet of mijn skills goed genoeg zijn. Kun je met iRacing ook gewoon 'los' van online dudes een track proberen en oefenen?
There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't
Zelf ook pas sinds een maandje bezig. Heb nu een Carrera stuurtje met clubsport pedalen en ik vind het geweldig. Af en toe frustrerend als je van de baan gekegeld wordt, maar dat hoort er ook bij. De Mazda is lekker te besturen. Kan je goed mee gooien en smijten. De spec ford is een verhaal appart, heel moeilijk om daarmee consistent te rijden imho. De auto is heel trikkie bij transitie van rem naar gas en andersom.herr_tol schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:29:
Ik heb een 3 maanden abbo genomen voor een paar dollar. Tot nu toe vind ik iRacing echt geweldig en ik ben geen eens een die-hard simmer. In het begin is het redelijk lastig om je weg te vinden.
De races zelf verlopen clean. ik rijd voornamelijk in de MX-5 en de legend. De meeste ovals zonder incidenten kunnen uitrijden.
flickr - WOT Profile - Game PC
Dan zijn wij elkaar ook nog wel eens tegen gekomenFuelke schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:14:
[...]
Als het Steve Claeys was dan zal het wel niet met opzet geweest zijn, want dat is een ernstige simracerIk heb er vroeger vaak mee gereden bij ESCORS, een raceleague met NR2003 als hoofddoel.
Jarenlang in in gereden met #87. Op het laatst in de #87 Nickelodeon Toyota Tundra
Over Steve Claeys. Lijkt me geen onbesuisde actie...of je verdiende het
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Vergeven... veel plezier er mee
[ Voor 18% gewijzigd door OzBoz op 16-11-2010 16:05 ]
In het begin kan de website nogal onoverzichtelijk en onduidelijk overkomen, maar wees gerust, dat valt na een paar dagen allemaal op z'n plek.
Voor iedereen die begint of net begonnen is, kan ik ECHT aanraden om deze twee even door te lezen. Dat scheelt je heel veel ergernis en foutjes die je later lastig kunt herstellen:
http://www.simhq.com/_motorsports5/motorsports_149a.html
https://docs.google.com/Doc?id=dc22r372_44k89k4rd3
@Arfman, Steve Claeys is een keurige racer met wie ik al menig race op 't scherpste van de snede heb uitgevochten. Als ik jouw verhaal(en) hier zo lees komt het soms op me over alsof je nog teveel aan 't LFS'en bent. Om van D2,5 naar D1.48 moet je echt hard je best doen om elke race minimaal 12-15 incident punten op te lopen. Hoe krijg je dat voor elkaar? Probeer pas te gaan racen als je gemakkelijk 15 rondjes achter elkaar foutloos op de baan kan blijven. 8 Races achter elkaar niet kunnen finishen is mij nog nooit overkomen in iRacing eigenlijk.
En vergeet ook niet dat, als je auto helemaal kapot is, je in de Rookie klasses altijd je auto kunt resetten om gerepareerd te worden en vervolgens door te rijden. Dan verlies je veel minder SR en je eindigt hoger = beter voor je iRating ook.
(ik zit nu op A 4.99 Saftey rating
[ Voor 47% gewijzigd door Requiem19 op 16-11-2010 16:12 ]
Dank, nu druk downloadende. Er was nog een jaar lang voor € 75 promo waarbij je ook Zandvoort en Silverstone en die Williams kreeg. Leek me wel de moeite waard.Requiem19 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:09:
Veel plezier met iRacing Ozboz. Laat ons weten wat je ervan vindt.
Vergeet niet dat je bijvoorbeeld de Williams nog niet online tegen anderen kunt racen, aangezien iRacing met een license systeem werkt. Je kunt de Williams wel offline testen op alle circuits die je hebt.OzBoz schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:20:
[...]
Dank, nu druk downloadende. Er was nog een jaar lang voor € 75 promo waarbij je ook Zandvoort en Silverstone en die Williams kreeg. Leek me wel de moeite waard.
Zandvoort is een van de leukere banen in iRacing trouwens! Scheivlak in de Williams is ook te bizar hoe hard dat gaat.
Net even met de MX-5 een paar rondjes gereden, leuk. De 2.06.783 is nog wel voor verbetering vatbaar maar goed. Moet ff wennen aan stuur en de game. Volgens mij had ik auto clutch aan maar het klinkt nogal beroerd met schakelen. Gebruik de shifters op het stuur of zijn jullie allemaal met een H-bak aan het schakelen? Verder heb ik het stuur op 520 graden staan geen idee of dat een beetje ok is.Requiem19 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:32:
Vergeet niet dat je bijvoorbeeld de Williams nog niet online tegen anderen kunt racen, aangezien iRacing met een license systeem werkt. Je kunt de Williams wel offline testen op alle circuits die je hebt.
Zandvoort is een van de leukere banen in iRacing trouwens! Scheivlak in de Williams is ook te bizar hoe hard dat gaat.
Daarna moet je in iRacing je stuurtje opnieuw calibreren. Dit werkt eigenlijk het beste voor iRacing. Per auto past iRacing dan zelf de stuurlock aan.
Maak je niet al te druk om tijden in het begin, het is belangrijker dat je constant kunt rijden en over de finish komt.
Dat was sowieso mijn insteek meestal, gezien het feit dat sommige mensen toch wel crashen kom je vanzelf hoger. Maar moet nog ff oefenen. Gisteren even wat Open Practice gedaan op Lime Rock Park, lekker simpel circuit om ook een idee te krijgen hoe snel anderen rijden. Wel leuk.Requiem19 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:17:
Maak je niet al te druk om tijden in het begin, het is belangrijker dat je constant kunt rijden en over de finish komt.
Op racesimdepartment staat hele discussie over F1 2010 vs iRacing, beetje maf want hoewel ik F1 2010 ook heb kan ik dat geen mogelijkheid vergelijken met iRacing. iRacing met GTR/RaceOn/etc gaat dan beter.
Volgende keer zal ik de replay opslaan, ok?Requiem19 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:09:
@Arfman, Steve Claeys is een keurige racer met wie ik al menig race op 't scherpste van de snede heb uitgevochten.
Nee hoor. LFS speel ik al jaren niet meer trouwens, ben echt serieus bezig. LAat regelmatig posities vallen tijdens de start om maar niets of niemand te raken, maar helaas is er altijd wel zo'n onbesuisde mafkees bij die in de eerste bocht de race denkt te kunnen winnen.Als ik jouw verhaal(en) hier zo lees komt het soms op me over alsof je nog teveel aan 't LFS'en bent.
Incidentpunten? Heel simpel: paar keer van de baan raken (eigen schuld, Laguna Seca is erg lastig), vaak aangetikt worden (Contact + Lost Control + Off-track, tikt lekker aan). Geen probleem hoor als je een beetje pech hebt.Om van D2,5 naar D1.48 moet je echt hard je best doen om elke race minimaal 12-15 incident punten op te lopen. Hoe krijg je dat voor elkaar? Probeer pas te gaan racen als je gemakkelijk 15 rondjes achter elkaar foutloos op de baan kan blijven. 8 Races achter elkaar niet kunnen finishen is mij nog nooit overkomen in iRacing eigenlijk.
Hoe reset je dan? Op een gegeven moment ging ik terug getowed worden naar de pits, moest ik 2 minuten wachten maar toen was de auto nog steeds helemaal gaar.En vergeet ook niet dat, als je auto helemaal kapot is, je in de Rookie klasses altijd je auto kunt resetten om gerepareerd te worden en vervolgens door te rijden. Dan verlies je veel minder SR en je eindigt hoger = beter voor je iRating ook.
Ik zal eens kijken of ik binnenkort weer een race kan rijden, heb niet heel veel tijd op dit moment en eerlijk gezegd ook niet heel veel zin meer na afgelopen week. God mag weten hoe lang het duurt voordat ik weer een beetje fatsoenlijke SR heb
In de rookie class heb je dat inderdaad wat vaker. Kwalificeren zodat je in ieder geval vooraan staat helpt hierin mee. Zodra je beetje vooraan begint te finishen gaat je iRating omhoog en kom je vanzelf bij betere coureurs terecht. Worden er echt acties gemaakt die niet door de beugel kunnen; replay saven en opsturen naar iRacing als protest. Die persoon kan dan een waarschuwing of meer verwachten.Arfman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:14:
Nee hoor. LFS speel ik al jaren niet meer trouwens, ben echt serieus bezig. LAat regelmatig posities vallen tijdens de start om maar niets of niemand te raken, maar helaas is er altijd wel zo'n onbesuisde mafkees bij die in de eerste bocht de race denkt te kunnen winnen.
Incidentpunten werken niet op deze manier. Als je contact+loss of control+ of track hebt, krijg je NIET 4+2+1=7 Inc's. De hoogste telt dan, dat zou in dit geval 4 zijn.Incidentpunten? Heel simpel: paar keer van de baan raken (eigen schuld, Laguna Seca is erg lastig), vaak aangetikt worden (Contact + Lost Control + Off-track, tikt lekker aan). Geen probleem hoor als je een beetje pech hebt.
Je reset en krijgt dan een tow, in de Rookie klasses (Mx5, SRF en de Slowstice) wordt je auto ook gerepareerd na een tow. In de D klasses geldt dat ook nog dacht ik. Vanaf C kan je wel een tow kiezen, maar dan heb je geen reparatie. Doorrijden werkt altijd trouwens, ook al moet je 2 minuten wachten.Hoe reset je dan? Op een gegeven moment ging ik terug getowed worden naar de pits, moest ik 2 minuten wachten maar toen was de auto nog steeds helemaal gaar.
Ik zal eens kijken of ik binnenkort weer een race kan rijden, heb niet heel veel tijd op dit moment en eerlijk gezegd ook niet heel veel zin meer na afgelopen week. God mag weten hoe lang het duurt voordat ik weer een beetje fatsoenlijke SR heb
Laguna is inderdaad een moeilijke baan waar ik echt zelden met 0 inc's finish. Maar zo rond de 5-7 inc's per race moet lukken, dan stijgt je SR vanzelf.
Wil je echt voor SR racen, begin dan vanuit de pits, dan vermijd je de L1 T1 mayhem.
Dat is idd een beetje suf geimplementeerd. Als je in een rooke wagen schade hebt en ergens stil staat, dan kun je een TOW aanvragen (moet je een knop voor definieren). De wagen wordt dan zogenaamd naar de pits gesleept en bij de eerste TOW in een rookie race is je wagen ook weer schade vrij na de TOW. However, en nu komt het, de schade wordt NIET gerepareerd als je in de pits zelf de TOW aanvraagt (vraag me niet waarom). Bij hogere klassen maakt het niet uit want daar heb je toch geen reparaties.Arfman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:14:
Hoe reset je dan? Op een gegeven moment ging ik terug getowed worden naar de pits, moest ik 2 minuten wachten maar toen was de auto nog steeds helemaal gaar.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Mercedes GP Schumacher
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sS6k6-TFBWU&fmt=22]
http://www.tradingpaints.com/
Is een leuke site hier kan je iedereen zijn skin downloaden zodat je de wagens met skin ingame ziet.
je kan ook je eigen helm en pakje maken!
[ Voor 5% gewijzigd door BruceLee op 18-11-2010 06:44 ]
Over skins gesproken kun je ook je eigen maken, deed ik graag bij rFactor en RaceOn etc
[ Voor 26% gewijzigd door OzBoz op 17-11-2010 23:36 ]
Heb als snelste ronde een 1:01.1 gereden in de MX5 op Lime Rock, maar helaas had ik geen 8 cleane ronden achter elkaar en blijkbaar is dan de tijd ook niet geldig.
Eerst maar eens focussen om netjes te rijden en mn rookie status weg te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 17-11-2010 23:52 ]
Ik had eindelijk eens onder die frustrerende 1:01 gereden maar dan mety 1:00.909MartijnA3 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:48:
Sinds 2 dagen ook een iRacer.![]()
Heb als snelste ronde een 1:01.1 gereden in de MX5 op Lime Rock, maar helaas had ik geen 8 cleane ronden achter elkaar en blijkbaar is dan de tijd ook niet geldig.
Eerst maar eens focussen om netjes te rijden en mn rookie status weg te krijgen.
ja dat kan je moet gewoon als hij aan het aftellen is met GRID 59.... ect.MartijnA3 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 01:43:
Heb nog geen race gereden, maar hoe kun je vanuit de pits starten? Wel goede tips, thanks.
Als dat klaar is komt er 1 seconde missed start en daarna wordt de knop weer groen.
klik er op en je joined de race vanuit de pits.
In de pits zie je dan een teller aftellen 15 seconden. (de rest moet ook nog steeds starten die wachten nog tot de lampen uit gaan)
En als dat afgeteld is kan je gewoon achteraan aansluiten, iets achter staart van de race, die is dan meestal net voorbij.
Let er wel op dat de pits exit lamp op groen staat. dit zie je gewoon op je scherm is 99/100 keer gewoon zo.
De lamp gaat pas op groen als de rest van de grid je voorbij is.
Dus dan zie bij de eerste paar bochten de grapjassen flipperkasten en in de grindbak rijden, en jij rijdt rijdt veilig en lachend voorbij!
3 races gereden nu, 3x uitgevallen, laatste keer niet door mijn fout. Waarom krijg ik minpunten als een ander je van de baan rost?
Starten vanuit de pits is wel fijn!
het is inderdaad niet fijn als iemand anders je eraftikt maar je hebt gewoon pech netzoals in het echtMartijnA3 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:28:
Heb nu een 1:00.573 staan in de Mazda op Lime Rock.
3 races gereden nu, 3x uitgevallen, laatste keer niet door mijn fout. Waarom krijg ik minpunten als een ander je van de baan rost?
En zeker bij rookie klasse is de pits heel fijn
[ Voor 5% gewijzigd door BruceLee op 19-11-2010 23:11 ]
Da's het enige nadeel van het systeem, je wordt ook gestraft als je niet door je eigen fout iemand raakt.MartijnA3 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:28:
Heb nu een 1:00.573 staan in de Mazda op Lime Rock.
'De goeden lijden onder de kwaden'. Dit zorgt er alleen wel voor dat iedereen wat voorzichtiger is gelukkig en je met 9 van de 10 mensen gewoon best veilig kan racen zonder dat ze je er vanaf rammen.
Doen ze dat wel constant, gaan ze nooit omhoog in hun license en zie je ze nooit meer terug in de klasses boven de rookie's. Ideaal toch
3x uitgevallen zeg je, waarom heb je geen reset/tow gebruikt?
Nou, ik had alle 3x een defecte ophanging. Ik rijd altijd terug naar de pits en moet dan een tijd wachten, maar als ik dan wegrijd is de ophanging nog steeds beschadigd.Requiem19 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:55:
[...]
3x uitgevallen zeg je, waarom heb je geen reset/tow gebruikt?
Doet een reset/tow wel je schade repareren?
Jep, dat is een soort van bug. Als je schade aan je ophanging hebt moet je de reset knop gebruiken (even instellen bij je controls). Je krijgt dan een tow en wordt in de pits geplaatst met een nieuwe auto. Uitrijden is belangrijk.MartijnA3 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:11:
[...]
Nou, ik had alle 3x een defecte ophanging. Ik rijd altijd terug naar de pits en moet dan een tijd wachten, maar als ik dan wegrijd is de ophanging nog steeds beschadigd.
Doet een reset/tow wel je schade repareren?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2BLA7gMq-Tk]
1.05.337 na mijn eerste practice sessie eerste keer op die baan in iracing.
En voor de mensen die iracing goed vinden bevallen is er binnenkort een actie
**Nieuwsbericht**
Yes we are going to have a Black Friday promotion running this Thursday - Sunday for all members.
Promotion will be renew for a year for our normal price of $99 and we will send you $30 in iRacing credit the following week-Over 30%off. (Our system does not allow for instant credit currently so we send out a code that when you put it in your cart, adds credit to your account)
You can use that credit for whatever you want. (Renewing your membership again someday or buying content or hosted sessions)
@sec sneller nu onboard video
1:02.831 @ brandsHatch met Williams F1
Daar is Hij dan !
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OsVQ7HIbJ1o]
[ Voor 14% gewijzigd door BruceLee op 24-11-2010 20:50 ]
Hoi Bedankt voor de tip, had gisteren nog bijna verlengd. maar even gewacht vanwege GT5. Deze actie kan ik echter niet laten liggen. Ga ik ook maar gebruik van maken.BruceLee schreef op woensdag 24 november 2010 @ 04:46:
hier nog een leuke nieuwe video @ brandsHatch met wiliams F1
[video]
En voor de mensen die iracing goed vinden bevallen is er binnenkort een actie1 jaar voor 99 Dollar waarvan je 30 dollar terugkrijg aan ingame credits dus eigenlijk een jaar voor 69 dollar. ik moet toch nog genoeg banen komen in de toekomst spa suzuka zolder
**Nieuwsbericht**
Yes we are going to have a Black Friday promotion running this Thursday - Sunday for all members.
Promotion will be renew for a year for our normal price of $99 and we will send you $30 in iRacing credit the following week-Over 30%off. (Our system does not allow for instant credit currently so we send out a code that when you put it in your cart, adds credit to your account)
You can use that credit for whatever you want. (Renewing your membership again someday or buying content or hosted sessions)
Afgelopen weekend trouwens nog een 1:00:3** gereden op Limerock. Weet het even niet precies de laatste twee getallen volgens mij was het 387. Ik had tijdens die ronden nou niet het idee dat ik zo echt aan het stampen was, ging gewoon lekker vlotjes.
[ Voor 8% gewijzigd door Gizzy op 24-11-2010 09:26 . Reden: rondetijd toegevoegd. ]
Gaaf filmpje, krijg ik meteen zin om weer met iRacing te beginnen. Helaas nog even wachten tot ik klaar ben met m'n nieuwe huisje. Als ik erin zit dan ga ik een mooi stuurtje aanschaffen en weer beginnen met iRacing.BruceLee schreef op woensdag 24 november 2010 @ 04:46:
hier nog een leuke nieuwe video @ brandsHatch met wiliams F1
[video]
En voor de mensen die iracing goed vinden bevallen is er binnenkort een actie1 jaar voor 99 Dollar waarvan je 30 dollar terugkrijg aan ingame credits dus eigenlijk een jaar voor 69 dollar. ik moet toch nog genoeg banen komen in de toekomst spa suzuka zolder
**Nieuwsbericht**
Volgens mij ook wel de truuk, met stampen rij ik in ieder geval beroerder. Maar kom sommige bochten nog niet lekker door. Kijk ik dan mee met iemand die 59.xx rijdt dan ziet dat er ook weer niet zo speciaal uit dus moet wel wat verkeerd doen. Geloof dat mijn snelste nog 1:00.909 is. Maar moet zeggen dat als je kijkt naar race dat daar de rondetijden van iedereen wel weer heel anders zijn dan in sommige free practice sessies waar echt ongeveer iedereen onder de 1:00 rijdt als je pech hebt. Wisselt nogalGizzy schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:13:
Afgelopen weekend trouwens nog een 1:00:3** gereden op Limerock. Weet het even niet precies de laatste twee getallen volgens mij was het 387. Ik had tijdens die ronden nou niet het idee dat ik zo echt aan het stampen was, ging gewoon lekker vlotjes.
Ben er inmiddels wel achter dat het geheim van mx5 op limerock is (misschien op alle circuits), zo min mogelijk remmen en vloeiende lijnen rijden, maximaal de baan benutten. Elke graad stuur uitslag te veel is wrijving is minder snelheid. Vooral in de bochten combinatie na start finish is veel te winnen met een goede lijn.OzBoz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:19:
[...]
Volgens mij ook wel de truuk, met stampen rij ik in ieder geval beroerder. Maar kom sommige bochten nog niet lekker door. Kijk ik dan mee met iemand die 59.xx rijdt dan ziet dat er ook weer niet zo speciaal uit dus moet wel wat verkeerd doen. Geloof dat mijn snelste nog 1:00.909 is. Maar moet zeggen dat als je kijkt naar race dat daar de rondetijden van iedereen wel weer heel anders zijn dan in sommige free practice sessies waar echt ongeveer iedereen onder de 1:00 rijdt als je pech hebt. Wisselt nogal
Correct, wat je hier zegt geldt voor alle circuits en auto's in het algemeen.Gizzy schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:39:
[...]
Ben er inmiddels wel achter dat het geheim van mx5 op limerock is (misschien op alle circuits), zo min mogelijk remmen en vloeiende lijnen rijden, maximaal de baan benutten. Elke graad stuur uitslag te veel is wrijving is minder snelheid. Vooral in de bochten combinatie na start finish is veel te winnen met een goede lijn.
Ik ben geen alien qua tijden, maar kom altijd goed mee. Ik heb de mx5 ook even geprobeerd toen hij net uitkwam en zat al snel op een 59,5 op Limerock. Als ik zo vrij mag zijn om wat tips te geven voor deze specifieke combo:
Bocht een is een kwestie van niet al te hard remmen en hem veel laten rollen. Probeer je auto zo te positioneren dat je in het begin van de bocht bijna de kerb aan de binnenkant raakt, waarna je vanzelf langzaam naar de buitenkant van de bocht zult glijden terwijl je langzaam snelheid verliest. Het doel is om zo snel mogelijk weer op het gas te kunnen voor deel 2 van de 1e bocht. 5 meter eerder op je gas scheelt je zo 2 tiendes.
Bocht 3, de langzame langere linkerdoordraaier kan je best snel in, omdat hij wijd begint en steeds iets nauwer wordt. Een fout die veel mensen echter maken is dat ze deze bocht NIET opgeven voor bocht 4. Dat moet je wel doen. zorg ervoor dat je bocht 3 snel neemt, maar kom wel redelijk aan de linkerkant uit, zodat je bijna gelijk volgas de rechterbocht kunt nemen.
Dit is echt het stukje op Lime Rock waar je 0,4 per rondjes kunt winnen of verliezen. Er komt een vrij lang rechtstuk na bocht 4 en als je die te langzaam neemt verliest veel te veel tijd.
De andere bochten zijn allemaal vrij straightforward.
[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 24-11-2010 12:49 ]
Inderdaad bocht 3 kom ik meestal wat nauwer uit en zodat ik meer snelheid heb op het stuk richting de bocht rechtsaf omhoog. Die trouwens nagenoeg vol gas kan, even gas los om het gewicht naar voren te brengen. Mijn zwakste punt is denk ik altijd nog het aanremmen van bocht 1 en het insturen bij bocht 5.Requiem19 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:48:
[...]
Correct, wat je hier zegt geldt voor alle circuits en auto's in het algemeen.
Ik ben geen alien qua tijden, maar kom altijd goed mee. Ik heb de mx5 ook even geprobeerd toen hij net uitkwam en zat al snel op een 59,5 op Limerock. Als ik zo vrij mag zijn om wat tips te geven voor deze specifieke combo:
Bocht een is een kwestie van niet al te hard remmen en hem veel laten rollen. Probeer je auto zo te positioneren dat je in het begin van de bocht bijna de kerb aan de binnenkant raakt, waarna je vanzelf langzaam naar de buitenkant van de bocht zult glijden terwijl je langzaam snelheid verliest. Het doel is om zo snel mogelijk weer op het gas te kunnen voor deel 2 van de 1e bocht. 5 meter eerder op je gas scheelt je zo
2 tiende.
Update
Kreeg mail van Iracing dat ze niet hebben kunnen verlengen omdat ik paypal heb, heb ik maar gevraagd of ze me een link van de aanbieding van komende donderdag kunnen sturen. Ben benieuwd.
Bocht 3, de langzame langere linkerdoordraaier kan je best snel in, omdat hij wijd begint en steeds iets nauwer wordt. Een fout die veel mensen echter maken is dat ze deze bocht NIET opgeven voor bocht 4. Dat moet je wel doen. zorg ervoor dat je bocht 3 snel neemt, maar kom wel redelijk aan de linkerkant uit, zodat je bijna gelijk volgas de rechterbocht kunt nemen.
Dit is echt het stukje op Lime Rock waar je 0,4 per rondjes kunt winnen of verliezen. Er komt een vrij lang rechtstuk na bocht 4 en als je die te langzaam neemt verliest veel te veel tijd.
De andere bochten zijn allemaal vrij straightforward.
[ Voor 5% gewijzigd door Gizzy op 24-11-2010 14:38 ]
Yep, me too. Bocht 5 wil ik ook wel eens te hard in willen gaan waardoor je het hele rechte stuk achter de feiten aanloopt.Gizzy schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:09:
[...]
Inderdaad bocht 3 kom ik meestal wat nauwer uit en zodat ik meer snelheid heb op het stuk richting de bocht rechtsaf omhoog. Die trouwens nagenoeg vol gas kan, even gas los om het gewicht naar voren te brengen. Mijn zwakste punt is denk ik altijd nog het aanremmen van bocht 1 en het insturen bij bocht 5.
is er een soort van league systeem waarbij rookies enkel tegen elkaar uitkomen?
Ik heb een tijdje GTRe Gespeeld, maar hier behoorde ik altijd bij de achterhoede, ook kon ik mijn wagen niet goed afstellen, wegens gebrek aan kennis.
ik ben een serieuze simmer, maar wil geen uren spenderen aan één track om beter te worden.
Kan ik met de 5 Autos die ik krijg op het begin mee racen in de rookie cups, of ga ik daar hopeloos achteraan rijden omdat ik maar trage en slechte autos heb?
Ben overigens in bezit van een G25, GTRe, F1 2010, Dirt2, en nog enkele oudere games, waar ik enkele uurtjes aan gespendeerd heb.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Hey Mike,MikeVM schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:05:
Is Iracing een aanrader voor beginnende Sim liefhebbers?
is er een soort van league systeem waarbij rookies enkel tegen elkaar uitkomen?
Ik heb een tijdje GTRe Gespeeld, maar hier behoorde ik altijd bij de achterhoede, ook kon ik mijn wagen niet goed afstellen, wegens gebrek aan kennis.
ik ben een serieuze simmer, maar wil geen uren spenderen aan één track om beter te worden.
Kan ik met de 5 Autos die ik krijg op het begin mee racen in de rookie cups, of ga ik daar hopeloos achteraan rijden omdat ik maar trage en slechte autos heb?
Ben overigens in bezit van een G25, GTRe, F1 2010, Dirt2, en nog enkele oudere games, waar ik enkele uurtjes aan gespendeerd heb.
Ik denk dat iRacing ideaal voor jou zou kunnen zijn. Als Rookie in iRacing rijdt je vrij veel op dezelfde tracks rond: Limerock en Laguna Seca. Na een tijdje wordt je ook gewoon midden in je droom wakker als je weer over bocht 5 van Laguna droomt ongeveer
De Rookieseries zijn het populairste in iRacing en dat heeft als voordeel voor jou dat er heel veel mensen meedoen met de races, waardoor de snelle en langzame coureurs precies bij elkaar geplaatst worden in de verschillende races door iRacing.
In de Rookieseries, zoals de Mx5 en Solstice hoef je je nog helemaal niet bezig te houden met setups, deze auto's rijden met een standaard setup die je niet kunt veranderen, zodat jij je alleen bezig hoeft te houden met het op de baan houden van de auto.
Zodra je verder groeit in iRacing spelen setups wel een rol, maar op 't iRacing forum zijn er genoeg mensen die hun sets willen delen. Ik zelf kan ook de ballen setuppen, maar rijdt wel goed mee dankzij setups van anderen.
Als je begint met iRacing zorg dan alsjeblieft ervoor dat je alle documentatie even goed doorleest, zodat je weet hoe het allemaal werkt. Dat scheelt in 't begin zoveel. Zorg er ook voor dat je op de practice servers zoveel oefent dat je rondje na rondje over de baan kan gaan zonder elke keer te spinnen. Pas dan zou ik adviseren om een race te doen.
Laat ons weten wat je ervan vindt!
Je rijdt als rookie een MX5 race tegen andere MX5-en, dus jouw auto is niet langzamer dan een andere. Races met de MX5 zijn gelimiteerd tot 10 deelnemers, dus als zich er 40 hebben aangemeld, wordt de race verdeelt in 4 splits. Jij wordt dan in een split ingedeeld met zoveel mogelijk gelijken, dus als je een beetje snelheid hebt, zuls je het goed doen. Ik ben als rookie 52% van mijn races in de top 5 geëindigd, alleen maar door te profiteren van anderen en door een paar inhaalacties. De auto netjes op de baan houden is het aller belangrijkste, de snelheid komt wel.MikeVM schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:05:
Als je besluit lid te worden, zou het fijn zijn als je het emailadres van 1 van ons opgeeft bij registratie, dan krijgt diegene $10 iracing credit.
Oh ja, zo moet het dus niet: YouTube: Big Crash iRacing
liefst iemand die ik vaak kan bereiken via Teamspeak, steam of iets anders..
eens eerst een maandje kopen, dan zie ik wel..
hier is de replay [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eRhOMmDL5xE]
Ik ben echt van plan een klacht te mailen over deze persoon.
http://members.iracing.co...onid=2756568&custid=54685
[ Voor 18% gewijzigd door BruceLee op 27-11-2010 00:57 ]
[ Voor 116% gewijzigd door PromoX op 27-11-2010 13:39 ]
Dankje voor je vriendelijke hulp, De mail naar iRacing is verzonden.
[ Voor 31% gewijzigd door BruceLee op 27-11-2010 00:56 ]
Ik weet niet of het expres was, maar zou zeker een protest indienen voor zo'n ongelofelijke actie. Alsof die jongen niet eens z'n rem gebruikte?BruceLee schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:14:
Ik ben net lekker gewrecked aardig expres vindt ik !
hier is de replay [video]
Ik ben echt van plan een klacht te mailen over deze persoon.
http://members.iracing.co...onid=2756568&custid=54685
Het is in ieder geval niet op jou gericht, denk niet dat een protest veel uithaald, dan heb ik op youtube wel ergere dingen gezien.
Kun je niet een filmpje posten van de replay vanuit zijn cockpit/chase?
[ Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 27-11-2010 12:09 ]
misschien niet expres nee maar wel reckless driving en avoidable contact.Requiem19 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:26:
[...]
Ik weet niet of het expres was, maar zou zeker een protest indienen voor zo'n ongelofelijke actie. Alsof die jongen niet eens z'n rem gebruikte?
0.59 SR verloren door deze grapjas en 100 irating....
Ik heb dit ook met de G25, daarom doe ik altijd even de warmup en wat remmen (volledig intrappen).MartijnA3 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:07:
Ik heb met mijn Momo het probleem dat ik de remmen volledig blokkeer als ik het pedaal voor de eerste keer in een sessie iets intrap. Alsof ie z'n calibratie kwijt is. Pedaal 1x intrappen voor een race voorkomt dit probleem, misschien had die persoon ook zoiets?
Kunnen we ergens wat mensen toevoegen? Een tweakers-league is ook mogelijk (ik wil wel wat sponsoren), het is niet zo duur. Iracing is leuk maar ik mis wat bekende racers.
ik race nu enkel nog in de Skip Barber (echt te gek) en de Star Mazda (nog beter, imho makkelijker), en vaak nog de MX5 (wat een leuke kar).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HpZL6TcY7Cw]
Samenvatting v/d race
zit nu pas weer terug op mijn oude irating na dat fijne incident van gisteren
+ nieuw PB 1.02.538
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iOlMJNhFWF8]
[ Voor 16% gewijzigd door BruceLee op 28-11-2010 17:53 ]
Knappe race. Damn GT5 is echt niks vergeleken met iracingBruceLee schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:17:
Heheh eindelijk weer eens een goede race ^^ start p3, heb een goede start en heb de hele race nr 3 achter mijn op 0tot2seconden ^^
[video]
Samenvatting v/d race
zit nu pas weer terug op mijn oude irating na dat fijne incident van gisteren
Goedzo! Als alles goed gaat kan iRacing echt te gek zijn, geeft een heel bevredigend gevoel als je een goede foutloze race gereden hebt en vooraan eindigt. Sommige gevechten kunnen ook legendarisch zijn, zeker als je elkaar beetje vertrouwt.Arfman schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:56:
Gisteravond de eerste keer kunnen finishen op Laguna Seca met de Mazda. 2 keer off-road (iets te wijd bij uitkomen bocht) en in de een-na-laatste bocht (na de corkscrew) zelfs nog 1 keer loss of control, in de laatste ronde terwijl ik 2e lag, gelukkig genoeg speling en de 2e plek kunnen vasthouden. Na zo'n race heb je wel weer gelijk zin in iRacing, als het allemaal op z'n plek valt is het echt briljant racen.
Maar sommige rondjes kunnen ook een fijn gevoel geven
YouTube: iRacing's FW31 @ Brands Hatch: 1.01.303
[ Voor 8% gewijzigd door Requiem19 op 28-11-2010 13:33 ]
Startte als negende en ben, zoals wel vaker de laatste dagen, ultravoorzichtig gestart. Door wat foutjes van anderen en het feit dat ik sneller ben dan de meeste mensen in de eerste ronde, opgeschoven naar de 4e plek. Helaas wel 2 keer iemand heel licht aangetikt, de eerste keer was het door lag van de ander en de 2e keer smeet iemand de deur dicht en kon ik nergens naartoe. Gelukkig zonder schade doorstaan, anders kom je namelijk erg veel snelheid tekort op de kombaan.
De derde plek kreeg ik in de schoot geworden door een spin, waarna ik met redelijk rasse schreden (seconde per rondje ongeveer) dichterbij kwam aan de nummers 1 en 2, die met elkaar in gevecht waren. Helaas spinde in T5 nummer 1 en nam daarmee ook nummer 2 mee, dus ik lag eerste. Niet de manier waarop ik wilde winnen (sterker nog, ik was tot op dat moment alleen maar bezig om iRating en SR te vergaren) maargoed, ik ging er op dat moment eens goed voor zitten. Het werd rond lap 11 nog even spannend toen nummer 2 dichterbij begon te komen (paar tienden per ronde, maar niet constant, soms won hij wat en soms ik) maar hij torpedeerde zichzelf in T1 (hele lastige bocht als je hem echt hard wilt nemen) en vanaf toen was het gecontroleerd cruisen naar de overwinning. Echt lekker, ben nu qua SR weer op 2.47, hopelijk vanaf nu verder bouwen.
Zojuist toch maar gebruik gemaakt van die Black Friday aanbieding, en voor 99 dollar een jaarabbo afgesloten. Met die 30 dollar aan credits ga ik dan leuke auto's/tracks aanschaffen, maar voordat ik bv. in de Mustang mag rijden moet ik eerst nog meer stijgen volgens mij.
Door iRacing ben ik er achtergekomen dat je op meerdere manieren snel kunt zijn. Echt pushen en elk centimetertje van de exit van de bocht gebruiken met een kans op een spin is daar een van, maar je kunt ook heel snel zijn door ontzettend precies te rijden en ronde na ronde je apex op de cm nauwkeurig te raken.
Goed voor je SR, je iRating en ook je snelheid:
http://members.iracing.co...onid=2765529&custid=17380
Zeker vanwege de andere bak verhoudingen? Weet iemand trouwens hoe je auto's kan veranderen als je je keuze hebt vastgezet. Ik weet niet meer precies waar je dat kon doen, maar ik heb ooit aangegeven dat ik standaard met het stuur links wilde rijden.RielN schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:02:
Trouwens, de mx5-roadster (met stuur rechts!!) is een stukje sneller op limerock
Is het niet gewoon psychologisch? De meeste bochten op Lime Rock zijn naar rechts en je zit ook rechts waardoor je net iets meer het gevoel hebt om de apex juist te nemen dan als je links in de auto zit. Reden waarom ik soms liever met de Lister reed in GTR.Gizzy schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:20:
[...]
Zeker vanwege de andere bak verhoudingen? Weet iemand trouwens hoe je auto's kan veranderen als je je keuze hebt vastgezet. Ik weet niet meer precies waar je dat kon doen, maar ik heb ooit aangegeven dat ik standaard met het stuur links wilde rijden.
Bakverhoudingen zijn veel beter (je komt normaal in t2 echt niet weg in de 3e naar 4e gang. En rechts zitten is ook eens leuk hoor. Heel fijn idd, je bent veel secuurder.
verder wil ik eventueel een jaarabbo nemen, met daarin zandvoort en de F1 van williams,
heb ik deze dan voor 1 jaar, of voor altijd?
Kun je gewoon op de iRacing site vinden. Ik heb ook dat jaarabonnement voor $75 met Zandvoort, Silverstone en de F1 van williams. Als ik het goed heb gewoon altijd, mits je nog abonnementsgeld betaald uiteraard. In principe blijven je aankopen gekoppeld aan je account.MikeVM schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:57:
waar kan ik vinden wat tracks en Cars kosten?
verder wil ik eventueel een jaarabbo nemen, met daarin zandvoort en de F1 van williams,
heb ik deze dan voor 1 jaar, of voor altijd?
Je mag mij wel als referentiemail opgeven trouwens oscar [at] fizion [punt] nl
lock to lock range at speed dat standaard op 900 staat en mijn stuurt ook.
Deze functie klinkt echter als een soort speed sensetivety is dat het ook?
je kan hem van 900 tot 1620 instellen, en ik hem hem voor de gein eens op 1620 gezet omdat ik weer eens over corrigeerde (Star Mazda) @ laguna seca en daardoor weer crashte. ik heb het gevoel dat dit komt omdat ik de auto the veel vindt sturen per graden lock.
sinds ik hem op 1620 heb staan lijk ik veel meer controle te hebben omdat hij langzamer stuurt, en dus preciezer kan sturen op hoge snelheden.
Werkt deze functie altijd of alleen van een bepaalde snelheid ik heb het nog niet uitgebreid kunnen testen. Maar is dit een speed sensetivety of een kunstmatige manier van de steering degrees van de wielen aanpassen? gelijke de eerste timed lap na het aanpassen van de setting 0.8 van me pb af
1.20.615
Het schakelen is terug wennen na een paar jaar luiheid en vooral oval-sim ervaringen. Het is daar dat ik het nog het meest mee sukkel in de MX-5, vaak vergeet ik dat ik niet ver genoeg teruggeschakeld ben, zeker als ik iemand aan het volgen ben die er zowat hetzelfde tempo op na houdt. Ik ben nooit van de snelste geweest en ben dan ook al tevreden als ik tijdens de race hoge 1:48 kan draaien op Laguna Seca, terwijl mijn snelste practice tijd een 1:47.4xx is. Alleen jammer dat ik vaak net iets te wijd kom uit een bocht wat me dan net een incident punt kost. Verder nog maar twee keer in de race een andere auto aangereden. Eerste keer haalde iemand me in, en hij stuurde net te vroeg in waardoor ik hem rondduwde, tweede keer reed ik een achterligger aan die eerst ruimte liet, en dan toch instuurde. Road Rating op 2.49 nu
Het Oval gedeelte daar voelde ik me wel meteen in thuis met de Legends Ford, jammer dat Lanier Speedway net te kort aanvoelt qua rechte stukken, Heb liever South Boston Speedway en dergelijke als short ovals. Heb nu een Oval Rating van 2.72
In het algemeen vind ik het wel jammer dat er maar om het uur races zijn, de wachttijd loopt nu vaak net iets te lang op. Ik zag op de kalender dat er om de zoveel tijd rookie seasons beginnen, moet je je hiervoor ook nog speciaal inschrijven?
Overigens ook de Chevrolet SS Impala Class A gekocht, was dat ff wennen op Lowe's na 5 jaar geen full bred NASCAR meer te hebben bestuurd
Nee, als je meedoet aan de Legends/MX5 races doe je automatisch mee aan 't rookieseizoen. Als je Safety rating boven de 4.0 komt en je voltooit dáárna nog 4 races stijg je automatisch een klasse, in jouw geval wordt je dan Class D. Hier geldt weer hetzelfde voor, alleen zul je dan die 4 races na SR4.0 moeten doen in of een D class auto of een C class auto en niet in de rookieauto's.Fuelke schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:50:
Mijn eerste bevindingen na een paar daagjes iRacing.
Het schakelen is terug wennen na een paar jaar luiheid en vooral oval-sim ervaringen. Het is daar dat ik het nog het meest mee sukkel in de MX-5, vaak vergeet ik dat ik niet ver genoeg teruggeschakeld ben, zeker als ik iemand aan het volgen ben die er zowat hetzelfde tempo op na houdt. Ik ben nooit van de snelste geweest en ben dan ook al tevreden als ik tijdens de race hoge 1:48 kan draaien op Laguna Seca, terwijl mijn snelste practice tijd een 1:47.4xx is. Alleen jammer dat ik vaak net iets te wijd kom uit een bocht wat me dan net een incident punt kost. Verder nog maar twee keer in de race een andere auto aangereden. Eerste keer haalde iemand me in, en hij stuurde net te vroeg in waardoor ik hem rondduwde, tweede keer reed ik een achterligger aan die eerst ruimte liet, en dan toch instuurde. Road Rating op 2.49 nu
Het Oval gedeelte daar voelde ik me wel meteen in thuis met de Legends Ford, jammer dat Lanier Speedway net te kort aanvoelt qua rechte stukken, Heb liever South Boston Speedway en dergelijke als short ovals. Heb nu een Oval Rating van 2.72
In het algemeen vind ik het wel jammer dat er maar om het uur races zijn, de wachttijd loopt nu vaak net iets te lang op. Ik zag op de kalender dat er om de zoveel tijd rookie seasons beginnen, moet je je hiervoor ook nog speciaal inschrijven?
Overigens ook de Chevrolet SS Impala Class A gekocht, was dat ff wennen op Lowe's na 5 jaar geen full bred NASCAR meer te hebben bestuurd
De Impala SS kan je voorlopig nog niet rijden
Ingewikkeld allemaal? Ja
Ik werd net in een race 2x simpeltjes voorbij gereden door een Roadster terwijl ik in een Cup reed, na de race eventjes een testrondje gedaan in de roadster en bracht na 2 rondjes pb naar 1:00.090, was 1:00.246.Fuelke schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:04:
[...]
Is het niet gewoon psychologisch? De meeste bochten op Lime Rock zijn naar rechts en je zit ook rechts waardoor je net iets meer het gevoel hebt om de apex juist te nemen dan als je links in de auto zit. Reden waarom ik soms liever met de Lister reed in GTR.
Denk zelf dat het aan de bakverhoudingen ligt.
9de gestart, 4de geëindigd. 2 rondes na de start crashte er een clubje voor me, daardoor lag ik 7de. Leuk en sportief gevecht gehad met nr 6 van ik denk wel een ronde of 10. Daarna kon ik na een paar rondes aanhaken bij 5 en 4. Deze lieten mij gewoon passeren toen ik aan hun staart kwam. Dat was wel jammer.
Nee je moet op z'n minst een joypad ofzo hebben. KB alleen pakt ie niet.mngm schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:52:
Ik lees hier het eerst over iRacing, lijkt me allemaal zeer vet. Misschien domme vraag, maar is dit te spelen zonder stuur? Gewoon met keyboard dus?
Stuurtje is wel echt aan te raden.
Ik rij zelf af en toe met een xbox 360 controller als ik te lui ben m'n stuur neer te zetten enzo. En het is opzich wel te doen in de rookie class. Hoger weet ik niet. Ik kom alleen echt in de problemen als ik opeens vlug moet uitwijken of corrigeren ofzo. Dan gaat het fout. Verder rij ik gewoon een seconde per rondje langzamer met de controller.
[ Voor 37% gewijzigd door Rudolf op 01-12-2010 09:35 ]
vanaf welke tijd raden jullie pas aan om wedstrijden te rijden? of kan ik met 1:55 al met de achterhoede mee van een wedstrijd; of wordt ik hopeloos gedubbeld.
ik verlies vooral veel tijd bij het aanremmen van bochten, als ik aggressief wil remmen; dan is de auto niet te houden; en door het voorzichtig te remmen verlies ik massal veel tijd.
iemand tips om het remmen te verbeteren.
verder heb ik autoclutch, en houd ik mijn gaspedaal in tijdens het schakelen; hierdoor hoor je de motor revven, , verlies ik hierdoor ook tijd? moet ik even gas los laten?
Gezien je uitslag is de kans aanwezig dat ze je later weer ingehaald hebben. Kan dus ook gewoon tactiek zijn geweest. Op dat moment sparen zij de banden terwijl jij ze waarschijnlijk opvreet.Rudolf schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:37:
Net mijn eerste oval race gedaan... volgens mij heb ik talent haha. Paar rondje practice gedaan. Kon de wagen goed op de baan houden. Ik dacht, ach ik ga gewoon die race doen en achteraan mee rijden. Rollende start... mmm wtf is ditGewoon de rest na doen...
9de gestart, 4de geëindigd. 2 rondes na de start crashte er een clubje voor me, daardoor lag ik 7de. Leuk en sportief gevecht gehad met nr 6 van ik denk wel een ronde of 10. Daarna kon ik na een paar rondes aanhaken bij 5 en 4. Deze lieten mij gewoon passeren toen ik aan hun staart kwam. Dat was wel jammer.
Heb zelf jarenlang online NASCAR Racing 2003 gedaan (in ESCORS) en soms is het gewoon beter om iemand voorbij te laten dan over de limiet te gaan en je banden opmaken.
Ik zou beginnen met racen zodra je je auto op de baan kunt houden en dus niet nodeloos mensen benadeeld. Langzamer zijn is geen probleem, zolang je goed in de spiegels kijkt en op blauwe vlaggen let is er niets aan de hand. Races starten en steeds eruitcrashen is wel funest voor je SR en iRating, daarom eerst oefenen zodat je in ieder geval betrouwbare rondes maakt. Dat ze langza(a)m(er) zijn maakt niets uit.MikeVM schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:53:
ik heb gisteren mijn 10 eerste rondjes gereden met de mazda op het laguna speedway circuit, hierbij kwam ik niet sneller dan 1:55.
vanaf welke tijd raden jullie pas aan om wedstrijden te rijden? of kan ik met 1:55 al met de achterhoede mee van een wedstrijd; of wordt ik hopeloos gedubbeld.
ik verlies vooral veel tijd bij het aanremmen van bochten, als ik aggressief wil remmen; dan is de auto niet te houden; en door het voorzichtig te remmen verlies ik massal veel tijd.
verder heb ik autoclutch, en houd ik mijn gaspedaal in tijdens het schakelen; hierdoor hoor je de motor revven, , verlies ik hierdoor ook tijd? moet ik even gas los laten?
Wat je zegt klopt, maar dat speelt nog niet in de Rookie oval races. De legend auto's zijn daar te beperkt voor, bandenslijtage speelt hier nog geen rol. Je verliest hoogstens 1-2 tiende aan 't einde van de race.L1nt schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:10:
[...]
Gezien je uitslag is de kans aanwezig dat ze je later weer ingehaald hebben. Kan dus ook gewoon tactiek zijn geweest. Op dat moment sparen zij de banden terwijl jij ze waarschijnlijk opvreet.
Heb zelf jarenlang online NASCAR Racing 2003 gedaan (in ESCORS) en soms is het gewoon beter om iemand voorbij te laten dan over de limiet te gaan en je banden opmaken.
Bij de Silverado en hoger is het inderdaad wel zo dat bandensparen een essentieel onderdeel van de race is. Heb races gehad waarbij mensen in de eerste 10 rondjes 10 secondenwegliepen, om na 25 rondjes 10 seconden achter me terecht te komen omdat ze hun banden gewoon te hard abusen. Dat geeft wel een extra leuk aspect aan 't oval racen
Als mensen je in de legends-rookie races voorbij laten is het omdat ze bang zijn voor hun SR en simpelweg geen botsing willen riskeren. Beetje jammer bijproduct van het Safety rating systeem.
Je hebt een optie bij je stuurinstellingen ingame waarbij je de gevoeligheid van je rem kunt instellen, misschien een idee om hier even mee te spelen? Dat heeft mij ook veel geholpen met beter remmen.MikeVM schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:53:
ik heb gisteren mijn 10 eerste rondjes gereden met de mazda op het laguna speedway circuit, hierbij kwam ik niet sneller dan 1:55.
Algemene tip voor remmen: Als je aankomt voor bijv bocht 1 op Laguna heb je aan de rechterkant zo'n witte streep, zo'n 200 meter voor de bocht. Ik kan precies 3 meter na die streep beginnen met remmen. Probeer eerst een 15 meter voor die streep te beginnen met remmen. Als je begint met remmen druk je je pedaal zo diep mogelijk in, totdat je aan je stuurtje voelt dat je wielen (bijna) blokkeren, dan laat je de rem steeds geleidelijker los en stuur je in net nadat je de rem losgelaten hebt of nog een piepklein beetje remt.
1.55 is nog wel erg langzaam vrees ik, ik zou pas gaan racen als je onder, of in de buurt, van de 1.50 gekomen bent. Als je wilt wil ik je wel eens helpen samen in een practice sessie.
als ik aggressief rijd; op het tempo dat ik 1:45 zou rijden, dan verlies ik de controle 2-3 keer per lap, dit is dan vooral slingeren en soms een spin, echt de muren raak ik niet veel.. dus dat is al goed denk ik.
ik ben nog maar 10 laps ver, dus nog veel te leren
Als je remt én instuurt voor een bocht, is het het beste om een ietsie pietsie gas bij te geven tijdens het remmen. Mijn Momo gaspedaal is best gevoelig, ik hoef alleen mijn teen erop te laten rusten.MikeVM schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:42:
maar dat remmen is echt moeilijk, ik denk dat ik ook rem terwijl ik draai; en daardoor de controle verlies soms,
Wat er namelijk gebeurt als je hard remt en je voet van het gas haalt, is dat het gewicht van de auto zich in 1 keer helemaal naar voren verplaatst, waardoor de achterkant je voorbij wil als je op dan moment iets aan het sturen bent. Als je rechtuit rijdt heb je hier haast geen last van.
Door iets gas bij te geven tijdens het remmen gaat de gewichtsverplaatsing geleidelijker en breekt de achterkant niet zo snel meer uit.
Nadeel is dat je remweg ietsjes langer wordt, maar de stabiliteit geeft veel voordeel.
Het is echt een kwestie van oefenen, naar verloop van tijd wordt het een automatisme.
9de gestart, 4de geëindigd ... hoezo hebben ze me dan later weer ingehaald? toen de race voorbij was?L1nt schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:10:
[...]
Gezien je uitslag is de kans aanwezig dat ze je later weer ingehaald hebben. Kan dus ook gewoon tactiek zijn geweest. Op dat moment sparen zij de banden terwijl jij ze waarschijnlijk opvreet.
Je bent Micha DW zeker
De Rookie races zijn dus verschoven naar Lime Rock Park voor de MX-5 (ik draaide gisteren een 1.03, leuk baantje hoor had er tijdens de race meteen een mooi gevecht met iemand die net hetzelfde tempo draaide als ik, en ik kon er hem dan ook nergens duidelijk naast zetten. Ben er uiteindelijk langs geraakt door de leider eerst ruimte te geven, achter de leider te kruipen in turn 3, en er vervolgens langs glippen toen mijn tegenstander ook ruimte gaf aan de leider.
De Legends racen nu op South Boston Speedway waar ik gisteren meteen tweede werd, weliswaar nadat de nummers 3 & 4 lustig op elkaar knalden.
De Impala SS kon ik blijkbaar ook al rijden, dit keer op Charlotte, maar ga me nog niet aan een race wagen, de muur zuigt me nog teveel aan
Ze hebben daar een 'fun' series voor opgericht, net zoals voor de Williams. In die fun series rijdt met een verplichte standaard setup en de races tellen NIET mee voor je iRating en je Safetyrating en iedereen kan dus meedoen. Zo'n race kan je best voor de grap eens een keertje meepakken, je kunt je er geen buil aan vallen.
@Arfman: ben je nu D license al? Of nog Rookie? Wil je het liefste een Formule auto, of een auto met een dakkie erop?
De meest logische stap hierna is of de Skip Barber of de Mustang.
Skip Barber is een behoorlijk lastig autootje wat je even onder de knie moet krijgen. Zodra je hem onder de knie hebt is het werkelijk waar briljant.
De Mustang is een typische Amerikaanse auto. Zwaar en log. Remt niet zo goed, maar wel redelijk wat vermogen, waardoor je hem echt kunt sturen met je rechtervoet.
Zelf zou ik voor de SB gaan. Kijk wel even naar het schema welke tracks ze gaan gebruiken. Veel van de Tracks zul je nog niet hebben.
Bovenstaande heb ik gedaan. Totaal komt op $70 extra content. Min de $30 van Black Friday is het nog goed te doen.Requiem19 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:03:
Zelf zou ik voor de SB gaan. Kijk wel even naar het schema welke tracks ze gaan gebruiken. Veel van de Tracks zul je nog niet hebben.
En het is inderdaad een lastige wagen om te besturen.
Ik ben Class D nuRequiem19 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:03:
@Arfman: ben je nu D license al? Of nog Rookie? Wil je het liefste een Formule auto, of een auto met een dakkie erop?
De meest logische stap hierna is of de Skip Barber of de Mustang.
Skip Barber is een behoorlijk lastig autootje wat je even onder de knie moet krijgen. Zodra je hem onder de knie hebt is het werkelijk waar briljant.
De Mustang is een typische Amerikaanse auto. Zwaar en log. Remt niet zo goed, maar wel redelijk wat vermogen, waardoor je hem echt kunt sturen met je rechtervoet.
Voorkeur ligt ook meer bij Formule auto's. SB heb ik inderdaad veel goeds over gehoord.
Waar zie ik dat schema?Zelf zou ik voor de SB gaan. Kijk wel even naar het schema welke tracks ze gaan gebruiken. Veel van de Tracks zul je nog niet hebben.
Bij het tabblad "series" kun je op het plusteken voor een serie klikken en dan zie je wat je mist.
Thanks.Requiem19 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:03:
@Martijn: correct. 1000000 incidenten en je SR blijft gelijkt. ook je iRating wordt niet beïnvloed door de F1 races. Let op, het kan daarom soms wel eens een chaos zijn.... zie je meteen hoe iRacing zou zijn zonder het SR systeem.
BTW, zit jij ook op het AtlasF1/autosport forum?
Ik ben nu ook class D en ik heb de C-serie Star Mazda gekocht. Daar mag ik pas in rijden als ik een SR hoger dan 4 heb.
Je SR kun je wel opbouwen door in de rookie klasses te racen.
[ Voor 9% gewijzigd door MartijnA3 op 02-12-2010 13:11 ]
Zal eerst maar eens het schema checken wat ik eerst zal nodig hebben na promo
klopt helemaal.
alleen doe ik niet zoveel meer met racen. Na ESCORS was ik er eigenlijk wel klaar mee. Ook nog geen echte fut gehad om opnieuw op te pakken
Soms kriebelt het wel maar niet genoeg.
Dit topic is gesloten.