iRacing - The next generation of simracing is here! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste
Acties:
  • 95.219 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 14:11
JoepW schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:12:
Pffffff, dacht even wat circuits te verkennen net. Maar meer dat 2 rondjes per klasse heb ik niet gedaan.
Buiten is het hier 31.1 graad en op zolder met airco op volle toeren 28 graad. Echt niet lekker :? 8)7 Dus ff geen iRacing ;w
Het draagt wel bij aan een realistische race experience natuurlijk.
Overal aan, helmpje op, handschoentjes erbij en gaan met die banaan.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Yep Paul, klopt. Maar i've been there. In oude gebakjes uit '63. Zo onwijs heet in die dingen, dat een medecoureur na een stint op Spa flauwviel toen ie uitstapte. Gewoon liters water verdampen ;)
Ben juist ermee gestopt omdat ik dan lekker comfortabel thuis was, hehe. Oh nee, dat stoppen was vanwege nare ongelukken...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:00
Idd. Wilde de afgelopen dagen de Corvette op Brands Hatch uitlaten, maar ik wacht toch maar ff tot het weer koeler en minder benauwd is. Zelfs als het geen warm weer is zweet ik me al een ongeluk, dus nu is gewoon onmogelijk.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Flyby_Wire schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:34:
[...]

Ja, idd dat viel mij ook op. Heeft weinig zin zo
voor mij kwam het heel mooi uit ik heb gelijk 6 dingen kunnen kopen nu en 20% off total :D.
anders had ik geen 6 dingen kunnen vinden die ik zou willen hebben en nu door deze pre order wel.

en er staat duidelijk order 3 or more 10% korting. De gewone korting dus

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 18:49

Distortion

Bottle to Throttle

BruceLee schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:28:
[...]

voor mij kwam het heel mooi uit ik heb gelijk 6 dingen kunnen kopen nu en 20% off total :D.
anders had ik geen 6 dingen kunnen vinden die ik zou willen hebben en nu door deze pre order wel.

en er staat duidelijk order 3 or more 10% korting. De gewone korting dus
idd, dan heb je er wel wat aan.

Ik heb vanmorgen mijn eerste content aangeschaft :P . De skippy, Watkens Glen en Sebring. Ik wilde ovals gaan doen, maar deze leek mij ook heel leuk, en dat is het! Nu komt het nog meer op stuurmanskunst aan. Ik ben eerst maar eens offline bezig, aangezien ik meer aan het spookrijden was >:) Ik krijg em nu wat onder de knie, ik probeer eerst 20 clean laps ofzo voordat ik online ga. Ik zit nu op 1:00.4 op Limerock, maar ik maak nog teveel fouten. Ik heb nog een leuke leidraad voor een goede setup die bij jou past gevonden: hier

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De base setup van Dario Frattini is ook wel handig om mee te beginnen.
Die is wel redelijk stabiel (voor zover dat mogelijk is in de Skip)
Verder veel filmpjes en replays etc van de diverse circuits, dus zeker wel leerzaam voor een (beginnende) skip coureur.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1423414.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kon het toch niet laten. Net heel even 15 rondjes gereden en gegleden en gespind op Road Atlanta met de Star Mazda. 1:22.5 was het snelst. Nog flink te langzaam tov het WC, maar was wel tevree.
Grote struikelbocht voor mij is bocht 2 & 3. Wanneer te remmen en niet in onbalans raken is echt moeilijk te vinden. De lijn heb ik wel (soms). De Esses zijn echt geweldig, alleen wel ff op tijd remmen voor bocht 5 en niet vergeten dat je de uitloopstrook behoorlijk mag gebruiken daar. Bocht 7 is bere-belangrijk om voldoende snelheid op het lange recht eind mee te nemen naar de chicanes (die erg leuk zijn) en dan onder de brug goed richten om super hard vol gas langs de pits te gaan. Bocht 1 kan elke keer weer harder dan ik dacht overigens.

Maar als iemand de gouden tip heeft voor bocht 2 / 3 dan hou ik me aanbevolen ;)
Volgens onderstaande video tussen bocht 2 & 3 boven op de bult dus. Pffffff, dat worden een heleboel crashes voor ik dat door heb.....

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 28-06-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat is toch voornamelijk op gevoel als ik het me goed herinner.
Als je je richt op de kerb aan de linkerkant ben je al te laat geloof ik dus gewoon veel oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ik ben bang dat ik deze week wat meer op Homestead in de trucks ga rijden; erg leuke races en een heel relaxed veld (in mijn race dan;-)), iedereen liet elkaar leven en dus even 0.22 en +70 gescoord.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow, jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
JoepW schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:18:
Kon het toch niet laten. Net heel even 15 rondjes gereden en gegleden en gespind op Road Atlanta met de Star Mazda. 1:22.5 was het snelst. Nog flink te langzaam tov het WC, maar was wel tevree.
Grote struikelbocht voor mij is bocht 2 & 3. Wanneer te remmen en niet in onbalans raken is echt moeilijk te vinden. De lijn heb ik wel (soms). De Esses zijn echt geweldig, alleen wel ff op tijd remmen voor bocht 5 en niet vergeten dat je de uitloopstrook behoorlijk mag gebruiken daar. Bocht 7 is bere-belangrijk om voldoende snelheid op het lange recht eind mee te nemen naar de chicanes (die erg leuk zijn) en dan onder de brug goed richten om super hard vol gas langs de pits te gaan. Bocht 1 kan elke keer weer harder dan ik dacht overigens.

Maar als iemand de gouden tip heeft voor bocht 2 / 3 dan hou ik me aanbevolen ;)
Volgens onderstaande video tussen bocht 2 & 3 boven op de bult dus. Pffffff, dat worden een heleboel crashes voor ik dat door heb.....
[video]
Net een tikkeltje later en harder remmen. Die bocht moet je langzamer nemen dan kan, omdat je dan veel eerder op het gas kan. Daar is inderdaad echt tijd te winnen. In de chicane kun je ook veel tijd winnen, door hem bijna af te snijden bij entry (je krijgt daar niet zo snel 1x).

Misschien kun je ook nog proberen de hairpin voor 't rechte stuk in z'n 1 te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:38:
Ik ben bang dat ik deze week wat meer op Homestead in de trucks ga rijden; erg leuke races en een heel relaxed veld (in mijn race dan;-)), iedereen liet elkaar leven en dus even 0.22 en +70 gescoord.....
Trucks FTW!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Geen stress.....ik kom ook Star Mazda rijden......haha, alleen geen 12 races zoals vorige week...LOL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:10

Hoogie2004

Whohooooo

1e oval race in de D-class:
http://members.iracing.co...onid=3720063&custid=61620

Best netjes, gemiddelde tijd 3 tienden van de snelste _/-\o_ Lekker constant en uit de problemen gebleven. Paar lichte tikjes tegen de muur, that's it.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Eerste Daytona race met de Nationwide! Was weer ouderwets vermakelijk. Het enige wat je moet doen is uit de problemen blijven en beetje in 't voorste groepje proberen te blijven. Dan kom je al een heel eind de laatste vijf rondjes. Wel paar grote crashes voor mn neus zien gebeuren, maar geen ernstige schade.

Anderhalf uur later ben je dan 5e op 0,2 van de winnaar :D.

http://members.iracing.co...onid=3719918&custid=17380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:52:
Eerste Daytona race met de Nationwide! Was weer ouderwets vermakelijk. Het enige wat je moet doen is uit de problemen blijven en beetje in 't voorste groepje proberen te blijven. Dan kom je al een heel eind de laatste vijf rondjes. Wel paar grote crashes voor mn neus zien gebeuren, maar geen ernstige schade.

Anderhalf uur later ben je dan 5e op 0,2 van de winnaar :D.

http://members.iracing.co...onid=3719918&custid=17380
NICE _/-\o_

Ik ben nog lang niet snel genoeg op de ovals, ik zoek nog een lijn waarbij ik mijn banden wat meer spaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hoogie2004 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:01:
[...]

NICE _/-\o_

Ik ben nog lang niet snel genoeg op de ovals, ik zoek nog een lijn waarbij ik mijn banden wat meer spaar....
Da's het mooie van Superspeedways zoals Daytona, die zijn in alle auto's makkelijk volgas. Goede lijnen rijden is niet belangrijk, wel slim draften en je positie kiezen.

Omdat Daytona erg hobbelig is, is een fijne setup waarmee je niet teveel stuitert ook wel fijn, anders kun je zo lastig je lijn houden als je 2 en soms 3 wide gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:05:
[...]

Da's het mooie van Superspeedways zoals Daytona, die zijn in alle auto's makkelijk volgas. Goede lijnen rijden is niet belangrijk, wel slim draften en je positie kiezen.

Omdat Daytona erg hobbelig is, is een fijne setup waarmee je niet teveel stuitert ook wel fijn, anders kun je zo lastig je lijn houden als je 2 en soms 3 wide gaat.
Ah nice :) volgas rijden vind ik leuk :+

#edit: Net weer zon leuk oval race gehad, heerlijk close racing. Alleen wat zijn die achterliggers irritant op Boston, je komt ze niet voorbij als ze geen ruimte laten, en ze kijken niet naar het F3 scherm ofzo.... Heb 15 ronden klem gezeten achter nr12, die 0,3 sec. trager was als mij per ronde.... maar hij sneed de bocht zo aan dat ik em er gewoon nooit naast kon zetten zonder em te raken......

[ Voor 28% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-06-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:55:
[...]

Ah nice :) volgas rijden vind ik leuk :+

#edit: Net weer zon leuk oval race gehad, heerlijk close racing. Alleen wat zijn die achterliggers irritant op Boston, je komt ze niet voorbij als ze geen ruimte laten, en ze kijken niet naar het F3 scherm ofzo.... Heb 15 ronden klem gezeten achter nr12, die 0,3 sec. trager was als mij per ronde.... maar hij sneed de bocht zo aan dat ik em er gewoon nooit naast kon zetten zonder em te raken......
Defensief rondrijden, schijt hebben aan welke positie je finished en zorgen dat je zo snel mogelijk in Class D SR 4.0 zit. Zodat je in de Silverado kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dutch3men schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:27:
[...]

Defensief rondrijden, schijt hebben aan welke positie je finished en zorgen dat je zo snel mogelijk in Class D SR 4.0 zit. Zodat je in de Silverado kan rijden.
Dat is precies wat ik nu doe. Zo snel mogelijk naar C. Defensief betekend vaak dat ik top5 rij, dus basis snelheid zit redelijk goed in mijn splits. (geen idee welke splits het waren) startte vanaf p3 en p4 in die 2 races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Frank,

Inderdaad, zsm naar C, desnoods met time trials.....de Legends zijn echt een drama, wordt ontzettend slecht gereden. De hogere oval-klassen zijn zo anders, echt een aanrader!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vroeg me maandag af hoe het kon dat we met 5 man reden op een circuit dat we allen niet hadden gekozen in de poll.

Als ik kijk naar de polls dan hadden er 10 man gestemd. 5 voor maandag en 5 voor andere dagen. Deze laatste 5 hadden voor New Hampshire gekozen. Dus tip voor de toekomst, eerst de dag kiezen en dan na de dag keuze de klasse en het circuit ;)

Ik vond het met 5 man wel op het randje van acceptabele opkomst. We hadden wel fun, maar er was geen sprake van een echte race, wel leuke gevechten.

De komende weken is DD niet beschikbaar. Is er interesse om in die weken nog wat te organiseren of w88 we tot na de vakanties hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
buffbuffbuff schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:03:
En een klacht aan mijn broek. Tijdens een oval race iets te laag in de baan en snee hierdoor de nummer 1. Hij raakte mij niet en hij is verder gewoon 1ste geworden, maar na zijn stortvloed aan gezeik heb ik maar gezegd dat hij zich niet zo moest aanstellen. Daarna dreigen, schelden en afsluiten met het verhaal dat ik de komende week niet zal gaan racen.

Nu maar afwachten! Zal wel met een sisser aflopen.
En een reactie van Nim Rod.

After reviewing all of the available information we do find the accusations of abusive chat are accurate. We certainly understand how frustrating an incident and/or a disagreement with another member can be. We respectfully ask in such a situation going forward that you do not use abusive language or berate another driver while on the service. Our goal is to simply try and avoid this situation in the future. Your understanding in this matter is greatly appreciated.

I apologize for the formality of this notice, but experience has shown an orderly process like this is the best way to resolve the issues that occasionally arise in the heat of competition.

Verder geen informatie over hoe/wat qua penalty en of ik uberhaupt in beroep kan gaan. Of is dit een soort waarschuwing? Of is dat het "goal' verhaal? Nim heeft in ieder geval al een mailtje terug.

(EDIT: Nim Rod hahahhahaha. Ik bedoel natuurlijk Nim Cross.)

[ Voor 4% gewijzigd door buffbuffbuff op 29-06-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als ik dit zo lees acht iracing bewezen dat jij foute taal hebt uitgeslagen. Deze mail is geen waarschuwing, maar ga er van uit dat als er weer eens een dergelijke klacht tegen je wordt ingediend iracing deze klacht nog in het archief hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ik kan dinsdagavond wel wat organiseren.......

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
Yep een "f***off dude" heb ik wel getypt. Jammer dat zijn teksten via de voicechat dus niet mee zijn genomen en wel zijn meer bescheiden chattekst wel. Zijn tekst chat verhaal sloot al zo slecht aan bij zijn voicechat.. Ach dit is dus ook eenmalig, dus ik zal er verder geen last van hebben.

Nog wat aanschaf hulp:
Skip Barber
Zandvoort
Spa OF Road Atlanta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:03:
Ik kan dinsdagavond wel wat organiseren.......
Toch geen oval he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Star mazda op sebring? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je kunt ook een oval race met mx5's doen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:25:
Je kunt ook een oval race met mx5's doen natuurlijk :P
Lol, daytona :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
MX5 op Charlotte-road??? Of Star Mazda op Daytona-road;-)

Maargoed, we moeten even kijken wat er bij de meesten al in bezit is....

[ Voor 40% gewijzigd door Ericjooo op 29-06-2011 11:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29

Niellie41

[object Object]

buffbuffbuff schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:04:
Yep een "f***off dude" heb ik wel getypt. Jammer dat zijn teksten via de voicechat dus niet mee zijn genomen en wel zijn meer bescheiden chattekst wel. Zijn tekst chat verhaal sloot al zo slecht aan bij zijn voicechat.. Ach dit is dus ook eenmalig, dus ik zal er verder geen last van hebben.

Nog wat aanschaf hulp:
Skip Barber
Zandvoort
Spa OF Road Atlanta
Je kan het beste kijken wat je KAN gebruiken. Anders koop je een baan, maar kan je er nog niet op rijden. Dat is geldverspilling imo (ook kan dat niet bij Spa :P ). De Skip moet nog op Road Atlanta rijden, dus zelf ik zou die kopen.

(maar ik weet niet welke class je bent, ik gok D)

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 29-06-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:00
buffbuffbuff schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:59:
[...]

En een reactie van Nim Rod.

After reviewing all of the available information we do find the accusations of abusive chat are accurate. We certainly understand how frustrating an incident and/or a disagreement with another member can be. We respectfully ask in such a situation going forward that you do not use abusive language or berate another driver while on the service. Our goal is to simply try and avoid this situation in the future. Your understanding in this matter is greatly appreciated.

I apologize for the formality of this notice, but experience has shown an orderly process like this is the best way to resolve the issues that occasionally arise in the heat of competition.

Verder geen informatie over hoe/wat qua penalty en of ik uberhaupt in beroep kan gaan. Of is dit een soort waarschuwing? Of is dat het "goal' verhaal? Nim heeft in ieder geval al een mailtje terug.

(EDIT: Nim Rod hahahhahaha. Ik bedoel natuurlijk Nim Cross.)
Het is een waarschuwing idd. Heb er ook ooit een gehad maar dan niet om "verbaal geweld". Afgezien van de reden is de mail echt exact hetzelfde. Verder niet druk om maken, want dit heeft geen consequenties (tenzij je veel vaker een protest aan je broek krijgt).

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Hallo allemaal.
Even voorstellen, enkele van jullie ken ik al, al zijn de namen heel anders. :P
Kende dit forum nog niet ga het nu in de gaten houden.

Ruud

http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=46006

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RuudjeM schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:32:
Hallo allemaal.
Even voorstellen, enkele van jullie ken ik al, al zijn de namen heel anders. :P
Kende dit forum nog niet ga het nu in de gaten houden.

Ruud

http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=46006
Welkom. See you in the race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:13

Phydomir

Dennis

buffbuffbuff schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:04:
Een tijd geleden is het een beetje uit de hand gelopen tijdens een race en sindsdien zijn ze een stuk strengen op taal gebruik. Neem daarbij dat het Amerikanen zijn en dan kun je voor fuck al een waarschuwing krijgen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik wil vanavond me helemaal stuk trainen op Road Atlanta en ook de setup verder verbeteren. Die van vriend Lopez heb ik al enigzins aangepast (bv rijhoogte en kan nu curbs op hoge snelheid pakken) en ik ree dus net een 1 seconde van mijn tijd af terwijl ik diverse apexen mis ;)
Wie heeft ook interesse in een private sessie van bv 20:30 tot 22:30 road atlanta met alleen Star Mazda en trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:44:
Ik wil vanavond me helemaal stuk trainen op Road Atlanta en ook de setup verder verbeteren. Die van vriend Lopez heb ik al enigzins aangepast (bv rijhoogte en kan nu curbs op hoge snelheid pakken) en ik ree dus net een 1 seconde van mijn tijd af terwijl ik diverse apexen mis ;)
Wie heeft ook interesse in een private sessie van bv 20:30 tot 22:30 road atlanta met alleen Star Mazda en trainen?
Als ik thuis ben doe ik mee. Zal waarschijnlijk wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Oew ja, dat klinkt niet verkeerd! Weet niet wat vrouwlief nog voor me in petto heeft vanavond maar ik ga zeker proberen erbij te zijn :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 13:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yes, men eerste race met de Skip gewonnen. Heeft lang geduurt en had het ook niet verwacht op Lime Rock. Maar toch gekomen, had wel geluk dat de nr 1 een foutje maakte 3 ronden voor het einde. Daardoor rustig kunnen cruisen naar de overwinning. Starte vanaf p3 en kon in ronde 3 de nr 2 voorbij steken. _/-\o_

Al heel wat racejes in de Skip net niet gewonnen dus dit was ff lekker. :) Sta meteen ook weer bovenaan in Divisie 7. Nu is Chris weer aan zet. Wel jammer dat ik komende 2 races niet kan rijden. Had nog wel wat mindere resultaten willen weg gummen.

http://members.iracing.co...onid=3723931&custid=66924

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
JoepW schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:44:
Misschien ben ik er wel bij, maar voor de zekerheid zit er een wachtwoord op de sessie?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er komt zeker een wachtwoord op de sessie en die publiceer ik alhier.
DutchDevil79 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:36:
Yes, men eerste race met de Skip gewonnen. Heeft lang geduurt en had het ook niet verwacht op Lime Rock. Maar toch gekomen, had wel geluk dat de nr 1 een foutje maakte 3 ronden voor het einde. Daardoor rustig kunnen cruisen naar de overwinning. Starte vanaf p3 en kon in ronde 3 de nr 2 voorbij steken. _/-\o_

Al heel wat racejes in de Skip net niet gewonnen dus dit was ff lekker. :) Sta meteen ook weer bovenaan in Divisie 7. Nu is Chris weer aan zet. Wel jammer dat ik komende 2 races niet kan rijden. Had nog wel wat mindere resultaten willen weg gummen.

http://members.iracing.co...onid=3723931&custid=66924
Gefeliciteerd Robert. Altijd goed voor de motivatie ;)

[ Voor 85% gewijzigd door JoepW op 29-06-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Waarom private eigenlijk? Je kunt toch ook een publieke practise pakken?
Kies gewoon eentje waar weinig/geen lui op zitten.
Dan kan je alsnog wel via de friends list joinen lijkt me, beetje onzinnig om voor zoiets een hosted sessie op te zeten lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:33:
Waarom private eigenlijk? Je kunt toch ook een publieke practise pakken?
Kies gewoon eentje waar weinig/geen lui op zitten.
Dan kan je alsnog wel via de friends list joinen lijkt me, beetje onzinnig om voor zoiets een hosted sessie op te zeten lijkt me toch?
Wat ik wil is gewoon lekker ongestoord sturen met mede gotters en niet moeten 'vluchten' als er anderen bijkomen.
En ach die ene dollar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:37:
[...]

Wat ik wil is gewoon lekker ongestoord sturen met mede gotters en niet moeten 'vluchten' als er anderen bijkomen.
En ach die ene dollar ;)
Je kan zelfs instellen de laatse 30 of 15 min een raceje te doen. gewoon kijken of je een aantal rondjes kan knallen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow da's nog wel een idee als afsluiting een kort raceje ;)
Details post ik straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hmpffff. De instellingen van iRacing hosting geven me niet de mogelijkheid om bv 2 uur te huren en af te sluiten met een race van 15 of 20 minuten ;(
Dat kan wel als ik voor 4 uur huur.

Dus als er om 10 uur of zo animo is voor een raceje dan zet ik wel een nieuwe sessie op.

Hier de gegevens:

Sessienaam: GoT Star Mazda Road Atlanta
Start sessie: ca. 20:30
Einde sessie: ca. 22:30
Wachtwoord: gottrain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:48:
Hmpffff. De instellingen van iRacing hosting geven me niet de mogelijkheid om bv 2 uur te huren en af te sluiten met een race van 15 of 20 minuten ;(
Dat kan wel als ik voor 4 uur huur.

Dus als er om 10 uur of zo animo is voor een raceje dan zet ik wel een nieuwe sessie op.

Hier de gegevens:

Sessienaam: GoT Star Mazda Road Atlanta
Start sessie: ca. 20:30
Einde sessie: ca. 22:30
Wachtwoord: gottrain
Je kon 1,5 uur practise doen en dan 30 min racen. Maar is goed zien wel dan. hehe

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:07:
[...]

Je kon 1,5 uur practise doen en dan 30 min racen. Maar is goed zien wel dan. hehe
Dat kan dus ook niet. 60 minuten practice is max...... en 4 ronden Q. Dus gewoon 2 uur training en we zien wel rond 10 uur.....
--------------
Server draait, ik kom er zo aan.

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 29-06-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
60 min practice dan 30 min quali (is ook soort practice) en dan 30 min race is het enige wat mogelijk is dan....

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Ik wil wel meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat was een leuke sessie jongens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Yep prima 'lesje'. ;) Wel weer iets van mijn tijd weten af te slijpen. Bocht 1 & 2/3 is voor mij nog veel te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Toffe race gehad. Ik ben de laatste week zover in irating gedropt dat ik in de tweede splits beland.

Van 11 naar winst gereden, met 2 incidentjes :) Waarvan één een beste uitwijkmaneuvre in t1 haha.

http://members.iracing.co...onid=3725318&custid=26526

Deze baan past mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb je 'gevolgd' tot je op plek 2 lag. Strak. Jammer van de 2 foutjes. Maar mooi gedaan. Complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:37:
MX5 op Charlotte-road??? Of Star Mazda op Daytona-road;-)

Maargoed, we moeten even kijken wat er bij de meesten al in bezit is....
Ik ben voor MX-5 op Charlotte road. Is leuke moeilijke baan zonder te veel blind gedoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:13

Phydomir

Dennis

Net met de Nascar B even een momentje:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aJkM3ajLy9Y]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
JoepW schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:01:
Yep prima 'lesje'. ;) Wel weer iets van mijn tijd weten af te slijpen. Bocht 1 & 2/3 is voor mij nog veel te winnen.
Zorg er gewoon voor dat je echt even lift in de bochten. Dus remmen, liften, gassen in plaats van remmen - gassen.
Op het moment dat je lift en de auto gewoon laat rollen bereik je een punt waarop die auto een stuk beter instuurt en je gewoon simpel een bocht 1 kunt halen.
Dat is iets wat je wel redelijk goed voelt / ziet als je het eenmaal doorhebt.

Op die manier haal je altijd bocht 1 wel zonder eruit te vliegen, als je te hard gaat, lift gewoon wat langer en je haalt de bocht gewoon zonder al te veel te verliezen.

Hetzelfde geldt voor de 2/3 combinatie, kies gewoon een punt waar je remt, vervolgens laat je de auto even rollen en dan gas je weer verder.

Oefen dat gewoon door eerst lange rol momenten aan te houden.
En zodra je daar vertrouwd mee raakt kun je die momenten inkorten door later te remmen en eerder op het gas te gaan.
Helemaal met de setup die RielN had geshared is dat vrij makkelijk te oefenen aangezien die erg stabiel op de weg ligt, zeker als ik het vergelijk met de andere setups die her en der beschikbaar zijn.
Phydomir schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:05:
Net met de Nascar B even een momentje:

[video]
Daar zat je mooi op de voorste rij inderdaad 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Red Baron op 30-06-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29

Niellie41

[object Object]

Net bijna mijn eerste Truck race gewonnen. Had een goede setup en zelfs na 40 rondjes was ik nog snel. Lag eerste met nog 5(?) rondjes te gaan toen er een caution kwam. In de laatste ronde zou het green worden. Ik had een goede herstart (leek het), maar ik helaas had ik teveel wheelspin waardoor ik tweede ben geworden.

Het was de eerste keer bij de Trucks dat ik de kans had om te winnen en toen ik me dat realiseerde, begon ik toch nerveus te worden. Het zelfde gevoel als je eerste race bij iRacing, waarbij mijn hart echt te keer ging.
Echt een vette ervaring, zo vooraan strijden om de winst op oval!
http://members.iracing.co...onid=3725788&custid=64876

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 30-06-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Net mijn eerste Nationwide-race gereden op Daytona; de eerste 45 ronden alleen maar in de top 8 gereden maar helaas te weinig getankt en moest dus methanol besparen de laatste 15 ronden, is helaas niet gelukt waardoor ik net een rondje te kort kwam. Wel veel geleerd en met een 49,6 ook snel zat in de draft (moest zelfs heel vaak liften;-)). Opvallend was dat de high-line beter ging dan de low-line!!

Morgen nog maar eens proberen!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Oeps.. 9 inc in een Star Mazda Q en nu onder de 2.0 SR gevallen. Dat moet dus wel eventjes weer omhoog voor het einde van het seizoen. Als ik daarvoor al niet fasttrack degradeer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:24:
Oeps.. 9 inc in een Star Mazda Q en nu onder de 2.0 SR gevallen. Dat moet dus wel eventjes weer omhoog voor het einde van het seizoen. Als ik daarvoor al niet fasttrack degradeer :P
Ik zei het toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
IN de race rijd ik fout loos ;) In de qualificatie 11 inc's. Push te veel haha.

Het gaat wel hard in de Star Mazda..

Helaas, gisteren weer terug in de top split, gestart van pole en meteen 4 á 5 seconden voorsprong, 10 rondjes, 0 incidenten, lekker rond gassen. Wat een heerlijke combo.

Maar dan T1 goed, t2, oeps beetje aan binnenkant, remmen, binnenkant gras, zwieber, glij, harde wand, kapot.

grr. Het is zo snel over hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Was een leuk avondje gisteren. Eerste keer echt met de Mazda en de baan kende ik eigenlijk ook niet. Beste tijd was een 1:20.7, maar daar kan nog makkelijk 1-1,5 seconde vanaf (ben geen alien ;)).

Bocht 1 heb ik redelijk door, zolang je de kerb maar niet raakt :P Bocht 2 en 3 moet je inderdaad liften en gewoon 50+ ronden hebben gereden, dan weet je de goede entrypoints en exitpoints te vinden. Bocht 4 daarintegen (de linkerknik die je in z'n 3 neemt na bocht 2 en 3) is echt een killer bij mij :X Constant overstuur, bijna geen grip, ik ben daar zeker 50% van alle laps rond gegaan :X Die moet ik echt rustig nemen en verlies daar veel tijd.

Voorlopig echter maar weer richten op de Skip (en überhaupt op iRacing, kom nauwelijks aan rijden toe de laatste weken), maar wel leuk zo'n "oefenrondje" met de Star Mazda :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Misschien een idee om elke week op dinsdag zo'n oefensessie te doen met voorlopig Star Mazda het circuit voor die week.
Was voor mij in ieder geval leerzaam en handig om ff setups te delen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja het is gewoon wat RielN zegt, je moet gewoon pushen in de Q anders laat je veel te veel tijd liggen en ben je zo een halve sec langzamer als je op safe gaat rijden.

In de race bouw je net wel dat beetje extra marge in en hoeft niet elk rondje ultiem op het randje te zijn (wel er tegenaan natuurlijk :9).
Dus ach ben er niet zo bang voor, sowieso met zo'n lage SR zijn 1 of 2 races met lage inc's wel weer genoeg om in de 2 te komen. Dat hoeft natuurlijk ook niet perse op RA te zijn hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:03:
Misschien een idee om elke week op dinsdag zo'n oefensessie te doen met voorlopig Star Mazda het circuit voor die week.
Was voor mij in ieder geval leerzaam en handig om ff setups te delen met elkaar.
Ik ben voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Arfman schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:01:
Was een leuk avondje gisteren. Eerste keer echt met de Mazda en de baan kende ik eigenlijk ook niet. Beste tijd was een 1:20.7, maar daar kan nog makkelijk 1-1,5 seconde vanaf (ben geen alien ;)).

Bocht 1 heb ik redelijk door, zolang je de kerb maar niet raakt :P Bocht 2 en 3 moet je inderdaad liften en gewoon 50+ ronden hebben gereden, dan weet je de goede entrypoints en exitpoints te vinden. Bocht 4 daarintegen (de linkerknik die je in z'n 3 neemt na bocht 2 en 3) is echt een killer bij mij :X Constant overstuur, bijna geen grip, ik ben daar zeker 50% van alle laps rond gegaan :X Die moet ik echt rustig nemen en verlies daar veel tijd.

Voorlopig echter maar weer richten op de Skip (en überhaupt op iRacing, kom nauwelijks aan rijden toe de laatste weken), maar wel leuk zo'n "oefenrondje" met de Star Mazda :)
Bocht 4:

als je de esses verlaat lijn je je auto uit met de rechtercurbs. Deze lopen in een rechte lijn. Zet je rechterwielen op de curbs en als je zeker bent dat je rechtdoor gaat, rem je vrij fors aan. Dit gaat goed. Dan stuur je in en HOUD JE MINSTENS HALF GAS erop. Je zwiert en stuitert dan op de rechter, brede, curbstone. Je hebt daar flink wat uitwijk-ruimte, maar hou het gas erop totdat je weer stabiel bent. Teveel gas = spin en overstuur, te weinig gas is rem en overstuur, dus je moet aanvoelen hoe je daar moet doseren.

Dit voelt na een poosje prima aan :) De leukste bocht van de track imho. Altijd spannend en als je m steeds goed doet is het een perfecte setup voor een inhaalmaneuvre binnenkant t5 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RielN op 30-06-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Volgens mij bedoelt Arfman echt Turn 4 en heb jij het over Turn 5 RielN :)

Afbeeldingslocatie: http://stashbox.org/1136956/11153013457.jpg

Wellicht ligt het gewoon aan de setup waar je mee rijd Arfman, probeer die van RielN anders eens.
Die ligt gewoon erg stabiel op de weg en daar raak je hem in T4 echt niet zomaar kwijt hoor.
Als je er nog problemen mee hebt zou ik toch eens kijken naar je rijstijl, probeer alles zo soepel mogelijk te doen met weinig abrupte stuur input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volgens mij bedoelt Arfman echt T5. Want daar zag ik 'm vaak spinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dan moet ie maar eens beginnen om hem in z'n 4 te nemen ofzo geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Was net een leuke Nationwide race waarbij ik op P3 gefinished was.
Jammer dat Paul de aansluiting in het begin verloor met de leadpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dutch3men schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:42:
Was net een leuke Nationwide race waarbij ik op P3 gefinished was.
Jammer dat Paul de aansluiting in het begin verloor met de leadpack.
`
Ik ging wel lekker voor een top 10 die race... totdat ik iets teveel blokkeerde de pits in, 18s penalty, te weinig brandstof meeneem waardoor ik nog een keer kon tanken met 10 rondjes te gaan. Als laatste rijdende auto gefinisht. Jeej _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ja echt niet normaal, ik zat er niet al te dicht op bij de start maar ik kreeg het gat gewoon niet meer dicht.
Ik bungelde nog eventjes zo op de 0.8 seconde maar om de een of andere reden kwam ik er gewoonweg niet meer bij helaas :(

Toen maar met Edward Gatrell de hele tijd blijven draften tot de fuel op was.
Doordat de rest wel vroeg pitte lagen we nog 4e op het laatst en we hadden nog bijna geluk ook toen we ineens een grote rook wolk voor ons op start-finish zagen.
Liften voor de caution... maar die kwam niet.

Na mijn stop voor banden aan de rechterkant had ik een klein gaatje en kon ik bij Tim aanpikken.
Helaas was die zo slim geweest om niet genoeg benzine mee te nemen dus die moest nogmaals naar binnen. _O- ;)

Dat maakte het wel extra spannend omdat ik toen een gat van een paar seconden te verdedigen had maar in m'n eentje reed.
Achter me zat een treintje van 3 of 4 man dus die kwamen redelijk snel dichter bij en als de caution niet was gevallen op het laatst hadden ze me wellicht in de laatste ronde bij gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:49:
[...]

`
Ik ging wel lekker voor een top 10 die race... totdat ik iets teveel blokkeerde de pits in, 18s penalty, te weinig brandstof meeneem waardoor ik nog een keer kon tanken met 10 rondjes te gaan. Als laatste rijdende auto gefinisht. Jeej _/-\o_
Jammer alleen dat je me niet kon bijhouden op de highline in het begin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Mjah dat was vooral voorzichtigheid denk ik. Wilde het niet op m'n geweten hebben dat je ik uit balans zou duwen de muur in dus deed ik het nog wat rustig aan :)

/edit: zwarte avatar, ik dacht dat Tim weer reageerde, sorry :)

[ Voor 17% gewijzigd door Red Baron op 30-06-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Red Baron schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:52:
Mjah dat was vooral voorzichtigheid denk ik. Wilde het niet op m'n geweten hebben dat je ik uit balans zou duwen de muur in dus deed ik het nog wat rustig aan :)
Ehum Tim zat achter me jij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RielN schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:18:
[...]

Bocht 4:

als je de esses verlaat lijn je je auto uit met de rechtercurbs. Deze lopen in een rechte lijn. Zet je rechterwielen op de curbs en als je zeker bent dat je rechtdoor gaat, rem je vrij fors aan. Dit gaat goed. Dan stuur je in en HOUD JE MINSTENS HALF GAS erop. Je zwiert en stuitert dan op de rechter, brede, curbstone. Je hebt daar flink wat uitwijk-ruimte, maar hou het gas erop totdat je weer stabiel bent. Teveel gas = spin en overstuur, te weinig gas is rem en overstuur, dus je moet aanvoelen hoe je daar moet doseren.

Dit voelt na een poosje prima aan :) De leukste bocht van de track imho. Altijd spannend en als je m steeds goed doet is het een perfecte setup voor een inhaalmaneuvre binnenkant t5 ;)
Thanks, dat ga ik eens proberen binnenkort. Ik heb jou ook nog even gespecced en echt respect voor je rijstijl, erg snel :)

En ik bedoelde dus inderdaad deze bocht. Dat ik in de andere bocht veel spinde klopt niet, ik lag er meestal in T4 af :+
Wel erg handig om setups te delen inderdaad, heb ze allemaal gesaved en ga ze allemaal uitproberen.

Ik meld maar even niet dat ik de hele tijd met Riejel (:+) z'n setup reed, als dat al "stabiel" is :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het kan natuurlijk ook aan je rem instellingen liggen dat je het als onstabiel ervaart.
Zet de balans eens wat meer naar voren of zet die brakeforce wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dutch3men schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:51:
[...]

Jammer alleen dat je me niet kon bijhouden op de highline in het begin :p
Ja, dat schoot idd niet echt op zo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Red Baron schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:59:
Het kan natuurlijk ook aan je rem instellingen liggen dat je het als onstabiel ervaart.
Zet de balans eens wat meer naar voren of zet die brakeforce wat hoger.
Hele goeie tip inderdaad. Brakeforce wat lager (dus waarde hoger)

Overigens staat mijn setup al een tandje meer naar voren (helpt mee in stabiliteit). Als je hem op 50, of lefgozers, op 49 zet, kun je later remmen omdat je vertraging wat groter is. Dit geld overigens niet zo zeer voor t5 (nu wel goed), of voor de chicane. Daar ga je namelijk bergaf, en kun je meer op je voorwielen gebruiken. Als je daar je balans naar achter hebt ga je om. Bij t2/t3 kun je daar wel een ietsiepietsie voordeel bij halen, maar overall heeft het hier niet veel zin op snelheid. Dus daarom veilig naar voren zetten.

Vinden jullie t6, die een beetje 'banked' is, ook zo lekker? Daar kun je zó vroeg op het gas waardoor je je langs de apex katapulteert.

[ Voor 32% gewijzigd door RielN op 30-06-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wil ik rijden is iracing down ;(
Pas weer om 18 uur up.... en dan ben ik verhinderd de rest van de dag. Baal......
Edit:
Huh en nu opeens is de site er weer en een update(je) :)
Edit 2:
Gna, na paar rondjes al ritme. Nog geen toptijd, maar wel weer PB verbeterd naar 1:19,4. Weer 1/10 eraf. Als ik nog een maand zo doortrain haal ik de tijden van de topppers wel ;)

[ Voor 55% gewijzigd door JoepW op 30-06-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:09:
[...]
.....Hetzelfde geldt voor de 2/3 combinatie, kies gewoon een punt waar je remt, vervolgens laat je de auto even rollen en dan gas je weer verder.....
Neem je 2/3 in de 3de versnelling? Ik ben sneller met 3de, want in 2 moet je zo snel weer opschakelen. Maar in 3 voelt het wel erg rafelig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Volgens mij wel in z'n 3 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Absoluut de 3, in de twee zit ik in de begrenzer :p De linker draai meteen daarna kan trouwens plankgas, erg veel grip daar.

[ Voor 41% gewijzigd door RielN op 30-06-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
owk, da's duidelijk. Begrenzer was iid het issue. Dacht dat ik er te hard in ging ;)
Moet er niet een nieuw draadje geopend worden, vanwege pagina 100. En misschien een idee om de OP wat op te 'knappen'?

[ Voor 41% gewijzigd door JoepW op 30-06-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Weer iets nieuws geleerd vandaag, dat er iets bestaat als race tape en quali tape :P
Vond het al zo gek dat ik maar een 50.7 op daytona deed met een setup waarmee lage 50'ers gereden zou moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ja, er is inderdaad nog een hoop te leren; qualitape redt je maar 4 rondjes mee en racetape is inderdaad bijna een halve seconde langzamer......tot je in de draft zit;-) dan gaat het een dikke seconde sneller. Zelf heb ik vandaag in de trucks met F7 en brandstofnivo's lopen spelen, ook een wereld van verschil, was ik ineens de top 5 aan het opduwen aan het eind van de race;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Tape de wie? Doe eens uitleggen ajb, klinkt interessant :) Speciale band?

[ Voor 11% gewijzigd door Jejking op 30-06-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:37

ThunderNet

Flits!

Ik twijfel heel erg om zo'n 3mnd-voor1 te nemen. Ik vind de prijs namelijk nog best heftig voor maanden erna, en zeker voor nieuwe content.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kan alleen maar zeggen dat de prijs eigenlijk reuze meevalt voor de enorm goede sim die je voor dat geld krijgt.
Tuurlijk content (als je alles optelt) kost je zo maar 400-500 dollar, maar daar kan je maanden over doen.
Kortom: Als de financiën het toestaan en je een gedreven simracer bent (of in je hebt) kan ik je het van harte aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jejking schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:27:
Tape de wie? Doe eens uitleggen ajb, klinkt interessant :) Speciale band?
Ik vermoed de tape waarmee de radiator wordt afgeplakt (dat gebeurt in het echt ook). De qualitape betekend dan een bijna 100% afgeplakte radiatoropening, waardoor de motor snel te heet word. Echter voor quali is dit geen probleem, aangezien die erg kort is.

Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
You're right;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:18:
Ja, er is inderdaad nog een hoop te leren; qualitape redt je maar 4 rondjes mee en racetape is inderdaad bijna een halve seconde langzamer......tot je in de draft zit;-) dan gaat het een dikke seconde sneller. Zelf heb ik vandaag in de trucks met F7 en brandstofnivo's lopen spelen, ook een wereld van verschil, was ik ineens de top 5 aan het opduwen aan het eind van de race;-)
Zo leer je nog is wat van een oval specialist he ;)
Zit me helaas niet echt mee binnen 3 dagen van 4.35 naar 2.10 gezakt door telkens eruit gebeukt te worden door een ander.

Tape wordt alleen gebruikt in de Class B en A op de ovals.

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 01-07-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:37

ThunderNet

Flits!

JoepW schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:53:
Ik kan alleen maar zeggen dat de prijs eigenlijk reuze meevalt voor de enorm goede sim die je voor dat geld krijgt.
Tuurlijk content (als je alles optelt) kost je zo maar 400-500 dollar, maar daar kan je maanden over doen.
Kortom: Als de financiën het toestaan en je een gedreven simracer bent (of in je hebt) kan ik je het van harte aanraden ;)
Te laat :+ inmiddels abbo-tje genomen. Ik kom voornamelijk vanaf Forza3 af, maar online-racen is daar gewoon doodsaai. Ben erg benieuwd, moet wel zeggen dat ik het geheel erg onoverzichtelijk vind.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoogie2004 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:02:
[...]

Ik vermoed de tape waarmee de radiator wordt afgeplakt (dat gebeurt in het echt ook). De qualitape betekend dan een bijna 100% afgeplakte radiatoropening, waardoor de motor snel te heet word. Echter voor quali is dit geen probleem, aangezien die erg kort is.

Correct me if i'm wrong.
Ah, less drag means more top speed. Helemaal helder.

* Jejking wilt aan de iR maar moest eerst eens z'n G25 shift pedals en knopje zien te fixen. Iemand zin en professie genoeg om een middagje mee te helpen in Ede voor wat gezelligheid en bier? 8) En natuurlijk een sudden time trial op de baan zodra alles weer werkt, bring it :P

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 01-07-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
ThunderNet schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:25:
[...]

Ben erg benieuwd, moet wel zeggen dat ik het geheel erg onoverzichtelijk vind.
Lees dit maar is door dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Dutch3men schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:01:
[...]

Zo leer je nog is wat van een oval specialist he ;)
Zit me helaas niet echt mee binnen 3 dagen van 4.35 naar 2.10 gezakt door telkens eruit gebeukt te worden door een ander.
Ja, onschatbaar....had ik zelf niet kunnen uitvinden allemaal, dank je wel!!.....ach, je bent nooit te oud om te leren;-) Maargoed, het is ook best lastig op Daytona, ik begon vandaag met een vastgelopen computer waardoor ik moest forfeiten, daarna 1x door eigen schuld gewreckt, 2x te weinig getankt en geen enkele caution....en de laatste door iemand op de lowline eraf geklapt....totale kosten: -350 irating en -0,09SR ....valt dus nog wel mee :|

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 02:00:
[...]

Ja, onschatbaar....had ik zelf niet kunnen uitvinden allemaal, dank je wel!!.....ach, je bent nooit te oud om te leren;-) Maargoed, het is ook best lastig op Daytona, ik begon vandaag met een vastgelopen computer waardoor ik moest forfeiten, daarna 1x door eigen schuld gewreckt, 2x te weinig getankt en geen enkele caution....en de laatste door iemand op de lowline eraf geklapt....totale kosten: -350 irating en -0,09SR ....valt dus nog wel mee :|
Ach -0.09SR valt nog mee in 14 races ben ik van 4.35 naar 2.04 gezakt.
In maar 3 races ben ik eens niet een keer van de baan gerost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Oef....da's een hoop puntjes!! maar de laatste race eindelijk een top 5 gehaald; helaas wel een onrustige kopgroep wat 8 inc kostte; maargoed +75 iRating is dan weer een pleister op de wonde;-) Bij jou en Joey ging het wat minder??

[ Voor 8% gewijzigd door Ericjooo op 01-07-2011 04:15 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.