iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
En als enige in de top zonder win of lead lap
Schijnbaar werkt het toch wel als je slechts 1 of 2 races doet per week en dan alleen op de drukste momenten zodat je een hoog SOF hebt.
Erg lekker gereden in ieder geval!!!
Ik maakte in het beging ergens ook 1 redelijk grote remfout waarna ik al wat rustiger ben gaan rijden, en op het einde kreeg ik last van aardige lag stoten (gedeelde verbinding, student). 't leek me toen beter een wat groter gaatje aan te houden, crashen door het toedoen van iemand (jezelf, de ander) is al erg, maar niets is vervelender als door een lag stoot je race kwijt raken imo.Ericjooo schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:21:
Ik vond het wel een openbaring....haha....met drie auto's vanuit de pits aan een touwtje door het veld heenstomen en 3,4 en 5 worden. Het hele spel draait gewoon om zo min mogelijk fouten maken met toch redelijke snelheid!! Ik moet zeggen dat ik het eerst nog wel een beetje tricky vond met Lucas op mijn bumper en Joep vlak voor me maar gelukkig liet Lucas een klein gaatje vallen en kon ik me blijven concentreren op foutloos rijden;-)
Ik rij normaal in een race alleen net wat sneller (1:27.7 +/-) maar merk dat dit tempo 10x beter voor m'n resultaat is.
Maar inderdaad geweldig dat je met 3 man uit de pits kan starten, en in dezelfde volgorde door het veld heen blijft stomen
Heb trouwens gisteren en vandaag al 3-4 keer na het connecten met een race of kwali gehad dat ik in de eerste paar meter op het circuit mega lag had. Jullie ook?
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 20-06-2011 16:07 ]
Dat is wel zo, maar als jij de sterkste in het veld bent kan je uberhaupt niet boven iemand met een hogere rating eindigen.MartijnA3 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:58:
Tsja, ligt eraan hoe hoog je eindigt in die hoge SOF races. Ik werd gister 7e in een hoge SOF race en kreeg 108 punten terwijl ik een lagere SOF race won en 126 punten kreeg.
In een sterker veld kan je op die manier wel extra punten oppikken als je sneller bent dan iemand met een hogere rating of als die rijders wrecken.
Op een doordeweekse woensdag middag ofzo kan je max 120 pakken met een overwinning zeg maar
En gisteravond was een 5e plek goed voor 150.
Verwijderd
EDIT: Oops.. 49 punten gemiddeld al, op naar de 50 ^^
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 16:50 ]
Dat lukt je alleen in lage splits. In de hogere gaat het er toch net wat anders aan toe. Heb gister ook nog een SM race gedaan. Werd uiteindelijk 10de zonder een foutje te maken. (starte van P14 trouwens met kwalificatie tijd) Had trouwens 9de moeten zijn maar gast op P10 dee gewoon een do or die actie om mij in te halen waar ik eieren voor men geld koos (wel 4inc aan men broek). Was wel een hoge SOF. Ree constant rondjes van 1.26. Kom nog net niet aan de 1.25s. Zal ik wat meer voor moeten oefenen maar doe daar eigenlijk aan teveel kampioenschappen mee in Iracing. Ach ben toch niet zo aan het kijken voor men stand in de SM. Gewoon voor de fun.Ericjooo schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:21:
Ik vond het wel een openbaring....haha....met drie auto's vanuit de pits aan een touwtje door het veld heenstomen en 3,4 en 5 worden. Het hele spel draait gewoon om zo min mogelijk fouten maken met toch redelijke snelheid!! Ik moet zeggen dat ik het eerst nog wel een beetje tricky vond met Lucas op mijn bumper en Joep vlak voor me maar gelukkig liet Lucas een klein gaatje vallen en kon ik me blijven concentreren op foutloos rijden;-)
[ Voor 8% gewijzigd door DutchDevil79 op 20-06-2011 16:45 ]
Verwijderd
Hoeveel geld geven jullie gemiddeld uit aan iRacing per maand?
Want ik zit nu al voor 3de maand op rij over de 100$ en vroeg me af of dat erg veel is in vergelijking met de rest
gr.
Ja, per maand is dat heel veel. Na 5 maanden own je de hele mikmak dan weer wel denk ikVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:00:
Ik heb nog ff een vraagje..
Want ik zit nu al voor 3de maand op rij over de 100$ en vroeg me af of dat erg veel is in vergelijking met de rest(Ik weet dus dat t veel geld is ja)
gr.
Heb er in 2 jaar zo'n 400 euro aan gespendeerd?
website bevat omleidingslus?DutchDevil79 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:56:
Oki de race vooor deze week staat ingepland.
Woensdag metd e Corvette's meer info hier:
http://ir.invisio.nl/?p=54
Ga trouwens over 2 weken met vakantie dus kan hooguit nog volgende week een raceje organiseren maar ligt er beetje aan hoe ik met men tijd zit. Anders zal er een pauze zijn van een aantal weken als er niemand anders host.
GreetZ DD
Krijg m niet open met ubuntu op chrome 11
Deze webpagina bevat een omleidingslus
De webpagina op http://ir.invisio.nl/?pag...525252525252526reauth%252 <---hover
Dat is een bug. Eerst ff inloggen op het http://ir.invisio.nl/ zonder link naar de race.RielN schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:13:
[...]
website bevat omleidingslus?
Krijg m niet open met ubuntu op chrome 11
Deze webpagina bevat een omleidingslus
De webpagina op http://ir.invisio.nl
Ik moet daar nog een keer na kijken....
-----------------------------
Yeah!!!!!! B Road
[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 20-06-2011 18:58 ]
Ik heb sinds 1 april 225USD eraan uitgegeven; dan heb ik wel bijna alle auto's, veel circuits en een jaarabo tot 07-2012!!Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:00:
Ik heb nog ff een vraagje..
Want ik zit nu al voor 3de maand op rij over de 100$ en vroeg me af of dat erg veel is in vergelijking met de rest(Ik weet dus dat t veel geld is ja)
gr.
Net even gekeken en ik heb nog 208USD uit te geven aan circuits en een auto. Als ik dit in vier maanden verzamel dan komen de totale kosten tot juli 2012 op 36USD per maand (dik 25 Euro p/m)
Ik heb dan nog even niet de upgrade van de PC (500 Euro) meegerekend om over de Playseat en het Fanatec-setje maar te zwijgen......haha......maargoed, dat is over een aantal jaren af te schrijven
Maarja, ik heb een andere hobby en daar gaf ik op een gegeven moment 100-200 Euro per maand aan uit......dus ja, iRacing is een koopje, 't is maar waar je aan refereert
Die moet ik onthouden....hahagtrNL schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:23:
Ik zeg altijd dat iRacing een dure game is maar een goedkope verslaving/hobby.
Verwijderd
Jah, lekker genieten tot eind van de maand, en dan de rekening van de credit card moeten betalenJoepW schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:56:
Gewoon niet bijhouden die kosten, maar lekker genieten
------------------
Ik ga vanavond gewoon lekker trainen met de Corvette (op Sebring
[ Voor 68% gewijzigd door JoepW op 20-06-2011 19:18 ]
Heb ik geen last van, dat gaat allemaal automatischVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:14:
[...]
en dan de rekening van de credit card moeten betalen![]()

Verwijderd
Oeii.... Dat is een aanraderEricjooo schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:21:
[...]
Heb ik geen last van, dat gaat allemaal automatisch

5e geeindigd, laatste die nog in de lead-lap zat. +0.85 SR (ging over heel punt) en dat incl. 3 off-tracks en 1x loss of control (wat daar gebeurde geen idee, leek wel alsof ik een bult raakte stond ineens achterstevoren.)
Barber is een ontzettend lastige baan, maar enorm leuk als je em eenmaal doorhebtEricjooo schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:48:
Heb de race mee zitten kijken.....petje af hoor, ik zal er ook eens een stukje gaan proberen...heb na 100 rondjes kijken in ieder geval een klein beetje het idee hoe de baan loopt.....haha
#edit, denk dat ik de volgende ook maar rijd, ben nu toch bezig, en dan heb ik als alles beetje redelijk gaat mijn A-License voor de road
[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-06-2011 20:55 ]
+1Hoogie2004 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:50:
[...]
Barber is een ontzettend lastige baan, maar enorm leuk als je hem eenmaal doorhebt
Helaas durfde ik niet harder te remmen toen een knakker voor me spinde in T1 dus ik zal nog even terug moeten komen om 23:45 voor een herkansing.
Matige Q met een 9e plek, maar als ik gewoon op de baan gebleven was had ik simpel p2 kunnen pakken... achja dat doen we straks dan maar
Kom no 0.05 SR tekort voor A-license, dus nog even snel een quali doen met de mazda (lees: netjes rondjes rijden) en hopen dat dat genoeg is....
Ik (en Eric) hebben zitten kijken ja. Mooie race jammer van die muurtjesHoogie2004 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:34:
Leuke race, maar ik moet niet 2x dezelfde muur ingaan (ingang pits) 1x bij ingaan van de pits, 1x omdat ik de bocht niet red. Gelukkig maar beetje schade, kostte me daarna wel 2 sec per rondje, maar het was nog rijdbaar. Laatste bocht P9 nog ingehaald zodat ik 9e was
Kom no 0.05 SR tekort voor A-license, dus nog even snel een quali doen met de mazda (lees: netjes rondjes rijden) en hopen dat dat genoeg is....
En die eerste spin was heel jammer. Je lag toen 4de....
Leuke baan. Wel een SR killer
Morgen of maar eens wat trainen...
------------
Oeps, € 250,- sinds begin mei. Nu ff hand op de knip.JoepW schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:03:
Nou, bij mij ook automatisch. Maar helaas controleert mijn boekhouder het eerst..... En dat is...... mijn vrouw
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 20-06-2011 22:51 ]
Dit was de laatste racedag voor Barber. Over een dikke week gaan we naar Sebring International Raceway, en dat circuit lag me in de Star Mazda erg goed.JoepW schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:45:
[...]
Ik (en Eric) hebben zitten kijken ja. Mooie race jammer van die muurtjes
En die eerste spin was heel jammer. Je lag toen 4de....
Leuke baan. Wel een SR killerHeb even als ghost meegereden en kwam nog niet erg ver....
Morgen of maar eens wat trainen...
------------
Over de race van net, heb me kapot ge-ergerd op de kleine foutjes, maar ik reed wel hard voor mijn doen (tot de eerste muur) haalde namelijk gemiddeld 1;12 laag, met veel 1:11.9xx, echter ligt mijn basissnelheid zonder foutjes rond de 1:12.5xx (dan maak ik er bijna geen meer), gewoon te hard gepushed. Had nog geluk dat beide keer muur telde als off-track 1x, en niet als contact 4x
De eerste spin was typisch gevalletje te vroeg op het gas, ik baalde daarvan en begon toen TE hard te pushen daarvoor ging het nog wel.
Nog 0.04 SR, nja, dan maar morgen die nog ergens halen.
De Star Mazda zit overigens deze week op Road America (komende week dus) Vermoed dat ik die bijna als enige serie doe komende week (en misschine beetje oval om te kijken of ik mijn license kan verbeteren daar)
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-06-2011 23:02 ]
Kan je site niet lezen, maar woensdag is er maintenance gepland vanwege de nieuwe nationwide met NTM.DutchDevil79 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:56:
Oki de race vooor deze week staat ingepland.
Woensdag metd e Corvette's meer info hier:
http://ir.invisio.nl/?p=54
Ga trouwens over 2 weken met vakantie dus kan hooguit nog volgende week een raceje organiseren maar ligt er beetje aan hoe ik met men tijd zit. Anders zal er een pauze zijn van een aantal weken als er niemand anders host.
GreetZ DD
De iRacing site is down van 20:00 tot 22:00 en geen hosted sessies tussen 15:00 en 22:00.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1487408.page
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-K1Yk9_wDM0]
[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 20-06-2011 23:16 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ja las het net ook. Njaaah moeten we de race maar naar Donderdag verplaatsen.josh-hill schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:12:
[...]
Kan je site niet lezen, maar woensdag is er maintenance gepland vanwege de nieuwe nationwide met NTM.
De iRacing site is down van 20:00 tot 22:00 en geen hosted sessies tussen 15:00 en 22:00.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1487408.page

Ik zat ook in beide races. Naam is Dennis Gerressen.Hoogie2004 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:00:
Over de race van net, heb me kapot ge-ergerd op de kleine foutjes, maar ik reed wel hard voor mijn doen (tot de eerste muur) haalde namelijk gemiddeld 1;12 laag, met veel 1:11.9xx, echter ligt mijn basissnelheid zonder foutjes rond de 1:12.5xx (dan maak ik er bijna geen meer), gewoon te hard gepushed. Had nog geluk dat beide keer muur telde als off-track 1x, en niet als contact 4x
De eerste spin was typisch gevalletje te vroeg op het gas, ik baalde daarvan en begon toen TE hard te pushen daarvoor ging het nog wel.
Jouw tweede race was zoals mijn eerste race. Heel veel onzinnige foutjes en stomme spins. Concentratie was nergens. Mijn twee race ging wel lekker. Tempo zat er een stuk beter in en op 4x een wieltje op het gras zonder spin na geen incs. Wel helaas een SnG doordat ik net te vroeg de limiter eraf haalde. Anders had er een leuk gevecht voor P6 in gezeten en nu zat ik in een enorm gat.
Barber is echt gaaf in de Indycar. Komende week Zandvoort in de FW31 en Milwaukee in de Indycar. Die laatste wordt echt veel oefenen want die vlakke, korte ovals liggen me niet echt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ter verduidelijking het nieuwe programma hier ff gepost:
Naam race: GoT Corvette by night
Wachtwoord race: gotrace
Datum: 23 juni 2011 (Donderdag)
Start vrije training: 20:45
Auto: Corvette
Circuit: Sebring International Night
Vrije training: 60 minuten
Kwalificatie: 2 rondjes (om 21:45)
Race: 25 rondjes
Klopt. Als mijn auto niet krom was geweest na die eerste muur, hadden wij nog mooi kunnen knokken, in de basis leken we ongeveer even snel.Phydomir schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:42:
[...]
Ik zat ook in beide races. Naam is Dennis Gerressen.
Jouw tweede race was zoals mijn eerste race. Heel veel onzinnige foutjes en stomme spins. Concentratie was nergens. Mijn twee race ging wel lekker. Tempo zat er een stuk beter in en op 4x een wieltje op het gras zonder spin na geen incs. Wel helaas een SnG doordat ik net te vroeg de limiter eraf haalde. Anders had er een leuk gevecht voor P6 in gezeten en nu zat ik in een enorm gat.
Barber is echt gaaf in de Indycar. Komende week Zandvoort in de FW31 en Milwaukee in de Indycar. Die laatste wordt echt veel oefenen want die vlakke, korte ovals liggen me niet echt.
Nascar A doet Infineon aan en met de fixed Nascar B kan je op Road America rijden
Eens zien of ik dan de echte nascar fanaten wat meer tegenstand kan bieden
Die license heb ik nietRed Baron schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:28:
Ook wel weer een leuk weekje om eens een snelle nascar te proberen als je road racer bent.
Nascar A doet Infineon aan en met de fixed Nascar B kan je op Road America rijden
Eens zien of ik dan de echte nascar fanaten wat meer tegenstand kan bieden
Lol, das niet te betalen
Ga zelf de komende weken ook wat meer ovals doen, road a-license is op 0.04 SR al binnen.
Daar leek het wel op ja. Ik zit ook zo rond de 12.5 in een normaal rondje. Als ik veel oefen kan ik denk ik wel 12.0 er constant uit krijgen.Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:37:
[...]
Klopt. Als mijn auto niet krom was geweest na die eerste muur, hadden wij nog mooi kunnen knokken, in de basis leken we ongeveer even snel.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Redelijk tevreden na een keer vrij trainen met een kwali-tijd van 2:06.565. (Ja ik weet het, dat is nog ruim 3 sec. te traag voor een top split).
Het startgrid was 19 auto's en ik stond op plek 8 en Eric op plek 15.
Aangezien het de eerste dag was op een nieuw circuit en omdat ik zag dat minstens de helft geen Q had gereden heb ik samen met Eric besloten uit de pits te starten.
Nou dat was een wijs besluit. Bocht 1 was een slachtveld, snel geteld ca. 7 auto's betrokken.
Na 9 rondjes lag ik al 6de. Helaas in ronde 11 te vrolijk op het gas en spin en zacht tegen een muurtje met de voorwielen.
Vanaf dat moment was de auto niet meer ok. Dus rustig aan doorgereden.
Met als bonus in de laatste ronde iemand voor me zonder brandstof. Uiteindelijk 6de geworden.
Eric heeft me op gepaste afstand gevolgd en eindigde 2 plekken achter me met een sprong in zijn SR naar de A! Gefeliciteerd Eric!
Maar het was weer een echte Mazda-race; gisteravond tijdens de laatste race op Okayama net zo'n gevalletje; uit de pits gestart in een veld van 18 auto's en na twee bochten lag ik reeds achtste, de andere tien waren elkaar lekker de huid aan het volschelden.....uiteindelijk 5e geworden en veel punten verzameld;-)
En Eric pas maar op in A want nu tellen incs nog harder aan. HEb al paar keer een behoorlijk hap omlaag gesprongen. Vooral in de lagere klasses mag je bijna geen inc meer oplopen.
Maar goh je weet toch dat ik eerst 1000000000 keer een circuit moet rijden om echt snel te zijn
hahaha, ik kende de baan nog uit Forza 3 dus dat scheelt. En in rFactor ook wel is gedaan. Zelfde geld eigenlijk ook voor Road Atlanta waar de Gran touring nu rijdt. Daar ga ik deze week ook nog ff op knallen. Jammer alleen dat ze de short versie gebruiken en niet de full.JoepW schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:29:
FlowHaha. Nee je hebt gelijk. Het precies goed remmen en op tijd lossen is veel tijd mee te winnen.
Maar goh je weet toch dat ik eerst 1000000000 keer een circuit moet rijden om echt snel te zijn
Enige twee banen die ik nog niet ken in Iracing zijn nu nog Virginia en Philips Island. Daar zal ik vanaf nul moeten beginnen. Maar staan voorlopig niet op het schema voor de klasses die ik rij. Daarnaast ook veel rovals nog die ik niet ken. Die van Pocono lijkt me ook wel grappig een tri-oval met infield.
[ Voor 20% gewijzigd door DutchDevil79 op 21-06-2011 19:09 ]
VIR in de Skip is beter dan sex...Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:17:
Virginia is echt een draak van een baan, wat een pokkeding. De ontwerper moesten ze stenigen. Buiten dat, alleen wat trainingen op gereden, dus maybe is ie wel geweldig als je em kent (net als barber)
Maarja, sommige van jullie vinden Barber een pokkebaan, die vind ik weer geweldig (hé RedBaron
Ik ben gelijk wat aan het trainen geslagen voor de Nvidia cup met de MX-5 op Okyama short. Begin al goed de smaak te pakken te krijgen, maar heb wat vragen:
Ik gebruik een G27 en heb dus een H shifter tot mijn beschikking, maar omdat ik het mezelf niet te moeilijk wilde maken heb ik gekozen om voorlopig maar even sequentieel te schakelen (met auto clutch en blib) maar nu zit ik constant tegen de limiter tussen het opschakelen in. In LFS kon je opschakelen zonder je gas los te laten maar begrijp ik goed dat iRacing wel van mij verwacht dat ik het gas even loslaat bij opschakelen?
Is engine / clutch damage ook geimplementeerd in iRacing? oftewel, doe je die schade door steeds in de limiter te hangen? Waar kan je trouwens de damage aan je auto checken?
Ik weet inmiddels hoe ik de banden temperaturen moet bekijken, maar deze staan in Fahrenheit is er een manier om deze in Celsius weer te geven?
Alvast bedankt!
Mijn profiel: http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=70931
... MMORPG Addict.
Damage kan je niet checken, maar voelen aan het gedrag, en eventueel het uiterlijk van de auto. Tevens krijg je de meatball-vlag als je teveel schade hebt.
Graden / Celcius kan in-game bij de options, een van die tabjes, waar je metric in dat engelse systeem met mijlen kan omzetten.
Zo,nu maar eens even de Star Mazda van half 9 doen
[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-06-2011 20:27 ]
Tja die mening is ook alleen maar gebasseerd op een paar rondjes TimeTrial en vage rFactor herinneringen.Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:56:
Maarja, sommige van jullie vinden Barber een pokkebaan, die vind ik weer geweldig (hé RedBaron)
Wellicht ga ik het ooit nog waarderen als ik er gedwongen eens meer serieus op moet rijden ofzo.
Zo vond ik vroeger Interlagos ook een irritante baan met GP2 (wss omdat je die altijd eerst moest wegwerken aan de start van een seizoen), maar nu vind ik het een van de gaafste banen om op te rijden van de F1 kalender.
Zonet ook even een paar rondjes gedaan met de NationWide op Road America, dat is ook wel alsof je met een speedboot rondvaart zeg. Gas geven wil zeker wel, maar remmen en sturen is een ander verhaal
Sturen die dingen wel naar rechts toe?Red Baron schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:41:
[...]
Zonet ook even een paar rondjes gedaan met de NationWide op Road America, dat is ook wel alsof je met een speedboot rondvaart zeg. Gas geven wil zeker wel, maar remmen en sturen is een ander verhaal
Nja, daar gaat me SR weer
Ik heb 'm met de Corvette gereden. Geweldig. Met de Skip lijkt het me een drama. Maar ja, je kent mijn mening over de skip...DutchDevil79 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:12:
Hmm beetje geoefend met de Skip Barber op Watkins Classic Boot, maar vind dit toch geen echte baan voor de Skippies. Enorm lange rechte stuk zo zonder de chicane. Snap niet dat ze deze baan gekozen hebben voor de Skippies.
Ik wil deze week de Star Mazda blijven rijden en de Corvette op Watkins.
Ervaring uit het verleden leert dat dit qua rijden inderdaad niet de meest uitdagende baan is, echter zorgt het wel voor de meest legendarische gevechten. Als je binnen 0,4 van iemand kunt blijven aan 't begin van 't rondje, zit je na de rechte stukken in z'n bumper door de draft. Het is heel moeilijk om hier iemand weg te rijden die iets langzamer is. Dat heeft al voor menig gave race gezorgd bij mijDutchDevil79 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:12:
Hmm beetje geoefend met de Skip Barber op Watkins Classic Boot, maar vind dit toch geen echte baan voor de Skippies. Enorm lange rechte stuk zo zonder de chicane. Snap niet dat ze deze baan gekozen hebben voor de Skippies.
[ Voor 22% gewijzigd door MartijnA3 op 21-06-2011 23:23 ]
Ik heb zitten kijken vanaf rondje 9 of zo. Strakke race van Eric en jou.Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:21:
Heerlijke star mazda race. Alleen een foutje in lap 1 of 2, waardoor ik van helemaal achteraan moest beginnen. Na een giga-inhaalrace 3e geworden :D:D
Alleen wat een halve zolen reden er achter jullie. Stam en Hufnagel blokte op lage snelheid de leider tot 2 keer toe. Echt debiel!
En een paar ronden daarvoor zag ik Lins een andere rijder er bewust af tikken op een recht eind.
Echt idioot. Jammer dat soort mensen toch in C rondrijden.
In de hogere split (jullie zaten in 2) was het ook zo'n ravage in rondje 1 en 2.
Die rare acties bij jullie waren allemaal protest waardig. But not by me

Op naar Prof
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 21-06-2011 23:45 ]
Hele aparte race inderdaad, vanaf P17 uit de pits gestart en na zegge en schrijve 1 rondjes lag ik reeds 6e; toen kwam ik meneer Stamm tegen die van links naar recht over de baan ging en ik daardoor compleet mijn rempunt verkeerd inschatte en tegen zijn achterwiel aanreed. Was gewoon een rare actie van die pipo; gezien de dingen die hij erna deed heb ik er ook absoluut geen slecht gevoel meer over.....wat een gek!!! Na een paar rondjes zag ik Frank komen en die heb ik maar even snel laten gaan, die had haast namelijk.Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:21:
Heerlijke star mazda race. Alleen een foutje in lap 1 of 2, waardoor ik van helemaal achteraan moest beginnen. Na een giga-inhaalrace 3e geworden :D:D
Helaas maakte ik een paar ronden voor het eind (toen ik reeds in cruise-mode zat) een stom foutje waardoor ik spinde en iemand moest laten passeren, nog wel op jacht gegaan en mijn snelste ronde verbeterd maar toch 6e gebleven. Het is een leuke klasse maar er wordt erg ruw gereden in de eerste ronden....
Rijden met. Een kromme wagen .... kom op. Dan zou ik ook boos zijn. Zeker dat jij daar iets aan kan doen.Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:03:
Wat een pokkerace met de star mazda zeg. ben er maar mee gestopt. Bocht 3 van achteren aangetikt, degene naast me ging toen samen met mij eraf.... hij boos, ik uitleggen dat ik het niet was. Auto krom, elke keer met remmen was het een dweil, schuift alle kanten op. Nja, lig nog 4e en loop uit op 5. Volg 2 en 3 die vechten om positie, ze verklooien een bocht en ik kom 1 bocht daarna bij het remmen te dicht bij, remde al veel eerder als normaal, maar toch dweilt de wagen tegen dezelfde gast als ronde 1, hij helemaal furieus, terwijl ik er weinig aan kon doen. Tijdens de pit-repairs nog wat uit kunnen leggen en hij begreep me, hij was zelf echt super-aggressief met inhalen (type ga aan de kant of jij bent schuld)....
Nja, daar gaat me SR weer
Nja, iets eraan doen kan je overigens altijd, maar dat is niet realistisch. Hij zag me komen en stuurde toch in.... Ik deed echt alles om hem te ontwijken, en ben normaal echt niet iemand die gasten van de baan rost.
Achteraf gezien is het makkelijk om te zeggen dat ik had moeten stoppen, en in de toekomst doe ik dat misschien ook eerder. Ik had in ieder geval niet het idee dat het onoverkomelijk was, zeker omdat ik nog uitliep op de gasten achter me.
[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-06-2011 08:38 ]
Leuke race gehad in de Grand Touring cup op Road Atlanta.
Wel een apart circuit moet ik zeggen, ff andere koek dan Zandvoort.
Maar na 22 rondjes erg voorzichtig rond gereden te hebben, op een mooie 4e plek in de mx klasse geëindigd.
Met zelfs nog een paar jetta's achter me.
Nu maar is kijken waar het vervolg gaat komen.
Nice, nu op naar Bramsho schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:48:
Zo, gisteravond mezelf ook bij de C klasse weten te voegen.
Leuke race gehad in de Grand Touring cup op Road Atlanta.
Wel een apart circuit moet ik zeggen, ff andere koek dan Zandvoort.
Maar na 22 rondjes erg voorzichtig rond gereden te hebben, op een mooie 4e plek in de mx klasse geëindigd.
Met zelfs nog een paar jetta's achter me.
Nu maar is kijken waar het vervolg gaat komen.
Road Atlanta is een mooi baantje ja. Ga er van de week ook nog zeker op knallen met de MX5.
Snap het wel hoor.Hoogie2004 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:35:
Tja, hij was nog te besturen en ik was sneller als de wagens achter me, echter omdat ze aan het knokken waren gingen ze dusdanig vroeg in de ankers, dat zelfs mijn supervroege remmen om afstand te houden niet meer hielp. Hij was overigens niet belachelijk krom, alleen onstabiel bij het remmen, ik remde 1,5 keer eerder als normaal, maar remde een stuk dicht van een seconde omdat hun te veel afremden....
Nja, iets eraan doen kan je overigens altijd, maar dat is niet realistisch. Hij zag me komen en stuurde toch in.... Ik deed echt alles om hem te ontwijken, en ben normaal echt niet iemand die gasten van de baan rost.
Achteraf gezien is het makkelijk om te zeggen dat ik had moeten stoppen, en in de toekomst doe ik dat misschien ook eerder. Ik had in ieder geval niet het idee dat het onoverkomelijk was, zeker omdat ik nog uitliep op de gasten achter me.
Je kunt niet meer reageren met zo´n auto, je neemt dus een risico. On the long run kost je dit SR!
Helemaal waar. De bedoeling was doorrijden, rustigaan achter ze aan, en zodra achter me inliep, naar de pits voor repairs. Mja...RielN schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:20:
[...]
Snap het wel hoor.
Je kunt niet meer reageren met zo´n auto, je neemt dus een risico. On the long run kost je dit SR!
Eens. De meningen zijn er over verdeeld, maar deze baan ligt mij van geen meter. Flow?.. waar!?Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:17:
Virginia is echt een draak van een baan, wat een pokkeding. De ontwerper moesten ze stenigen. Buiten dat, alleen wat trainingen op gereden, dus maybe is ie wel geweldig als je em kent (net als barber)
En dan heb ik het over de Full Course layout.
Ook eens. Echt een super baan. Eigenlijk alleen nog maar gereden in de Radical en de Corvette, maar big fun in beiden. Heerlijke flow.RielN schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:41:
Philips Island is een plaatje. Prachtbaan.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Maar wat heb ik genoten.
Ik reed ineens uit het niks 2:06 laag, met uitschieters in de 2:05. Gister was ik blij met 2:06 laag als snelste ronde geloof ik...Ericjooo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:34:
Ik zat in dezelfde race, na uit de pits gestart te zijn rustig opgeklommen tot ik op Robert Burton stuitte; ronden lang mooie acties over en weer en hem uiteindelijk netjes gepasseerd en weggereden naar P7.....slechts twee keer een wieltje in het gras en mijn persoonlijke racetijd weer scherper gezet, leuke race!
Nja had overigens gezien dat jij erbij was, nog even iets gezegd in de chat. Waarom start je overigens niet op de baan? Beetje zorgen dat je uit het gedrang zit in bocht 1 en 3 maar verder.... (dit is een baan waar het relatief makkelijk starten is, omdat bocht 1 en 2 relatief snel zijn.)
Jammer alleen dat ik zonder brandstof kwam te zitten in de laatste ronde. Terwijl mn engineer nog riep "it's enough to finish the race!"

Ja, dat zagen we gisteren ook....toen lagen er al 5 in de eerste bocht af......of ik als 12 op de baan start of 16e uit de pits dat scheelt me net een hoop contact in de eerste ronde.....okee, ik doe niet mee voor de overwinning dan maar dat lukt met rondjes 2:07laag en 2:06.8 als snelste toch niet.....Hoogie2004 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:48:
[...]
Waarom start je overigens niet op de baan? Beetje zorgen dat je uit het gedrang zit in bocht 1 en 3 maar verder.... (dit is een baan waar het relatief makkelijk starten is, omdat bocht 1 en 2 relatief snel zijn.)
Ik heb graag wat space als ik nog aan het leren ben, ben geen 30 meer dus dat leren duurt wat langer....haha
In de echte racerij vond ik het altijd prachtig om voorin te starten maar dan kan je in de Tarzan en de Gerlach ook gewoon een beetje leunen zonder dat het wat kost, iRacing is wat dat aangaat een stuk minder flexibel
[ Voor 13% gewijzigd door Ericjooo op 22-06-2011 17:57 ]
[ Voor 5% gewijzigd door MartijnA3 op 22-06-2011 18:26 ]
Dat ding zo stijf mogelijk, en de vleugels ongeveer evenveel gradenMartijnA3 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:26:
Kan dat dan? Minder onderstuur op de Star Mazda?
Rijd nu met vleugels op 14 / 15 en beide rollbars op Firm
#edit: Over de pit-starts, ik zie je punt
Net vanaf P7 ofzo, en in bocht 2 spint iemand voor me, raakt iemand anders en hoekt de andere kant de baan af, bye bye race.
[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-06-2011 18:39 ]
Hmm ik rij op Road America met vleugels zo laag mogelijk. 13 / 13. Baan is zo vlak als wat en met al die rechte stukken kan je daar veel snelheid mee halen. Ree vanmorgen in eerste test sessie een 2.05.0. Had wel een 2.04 in gezeten maar moest naar werk.Hoogie2004 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:28:
[...]
Dat ding zo stijf mogelijk, en de vleugels ongeveer evenveel graden![]()
Rijd nu met vleugels op 14 / 15 en beide rollbars op Firm
Bij die 13/13 sta ik steeds achterstevorenDutchDevil79 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:17:
[...]
Hmm ik rij op Road America met vleugels zo laag mogelijk. 13 / 13. Baan is zo vlak als wat en met al die rechte stukken kan je daar veel snelheid mee halen. Ree vanmorgen in eerste test sessie een 2.05.0. Had wel een 2.04 in gezeten maar moest naar werk.
Throthle controlHoogie2004 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:34:
[...]
Bij die 13/13 sta ik steeds achterstevoren
Ik zie het. Hele website leeg. Da's wel het nadeel van de opzet. Nu kan je niet eens 'lokaal' testen.
En heb ik het juist als om 22:00 uur de boel weer draait?
[ Voor 61% gewijzigd door JoepW op 22-06-2011 20:42 ]
Heb hem nog niet getest, zometeen even.
Maar Hoogie, wat jij zegt over onderstuur opheffen klopt echt niet, dat je auto zich zo gedraagt is pure toeval
Mechanische grip kun je met je schokdempers, antirollbar en bandendruk goed regelen. Als je het karakter wil veranderen verander je de balans. Een softe antirollbar geeft méér grip. Maak je achter soft: onderstuur, maak je achter hard, overstuur. Voor soft: overstuur, voor hard, onderstuur. Dit is héél algemeen.
Banden hetzelfde: zacht is meer grip, maar veel minder controle, hard is wat minder grip maar strak rijgedrag. Zacht warmt sneller op dan hard. Hard kan einde van de race te koud zijn. etc.
Wat downforce betreft, dit heeft zin op snelheid. Meer vóór is meer grip voor dus overstuur, meer achter is meer grip achter dus onderstuur.
Let op: met je vleugels opgeteld bepaal je je grip, je autokarakteristiek bepaal je met je verhouding voor/achter. Dit is natuurlijk in het echt niet helemaal zo, maar wel een goede benadering.
Zeker in de skip merk je arb goed, ik rijd graag met een harde arb (antirollbar). Dit geeft minder grip, dus veel overstuur, wat ik fijn vind (stuurt lekker in). Een harde arb geeft een stabiele, controleerbare auto. Dus goed op te vangen. Overstuur je met arb van 1, ben je m meestal wel kwijt. Echter, hij gaat minder snel.
En zo moet je, met de juiste theoretische achtergrond, een set maken wat jou goed ligt. Een set is niet snel, alleen in combinatie met de bestuurder.
[ Voor 3% gewijzigd door RielN op 22-06-2011 20:40 ]
Kleine tip voor als er volgende keer Maintenance is; voordat de maintenance begint (dit wordt altijd heel precies aangegeven) kun je een test-sessie starten. Die blijft active, ook als de iRacing website down is.JoepW schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:38:
Kan er ook niet getest worden? (dus niet on-line)?
Ik zie het. Hele website leeg. Da's wel het nadeel van de opzet. Nu kan je niet eens 'lokaal' testen.
En heb ik het juist als om 22:00 uur de boel weer draait?
Ik heb net de Impala B gekocht en op Michigan geprobeerd te rijden... wat me niet echt lukte
Een ARB geeft idd meer mechanische grip doordat de banden beter contact blijven houden vanwege de zachtere roll, maar voor auto's met downforce werkt het iets anders in snellere bochten. Doordat er minder roll is, blijft de auto wat stijver. Hierdoor heb je in snellere bochten vaak meer aan een iets hardere ARB zoals in de SM.RielN schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:38:
Die lange doordraaiers op Road America lijken mij net geschikt voor véél vleugel voor hoge bochtsnelheden.
Heb hem nog niet getest, zometeen even.
Maar Hoogie, wat jij zegt over onderstuur opheffen klopt echt niet, dat je auto zich zo gedraagt is pure toevalKlein stukje over het aller algemeenste veranderen van de eigenschappen:
Mechanische grip kun je met je schokdempers, antirollbar en bandendruk goed regelen. Als je het karakter wil veranderen verander je de balans. Een softe antirollbar geeft méér grip. Maak je achter soft: onderstuur, maak je achter hard, overstuur. Voor soft: overstuur, voor hard, onderstuur. Dit is héél algemeen.
Banden hetzelfde: zacht is meer grip, maar veel minder controle, hard is wat minder grip maar strak rijgedrag. Zacht warmt sneller op dan hard. Hard kan einde van de race te koud zijn. etc.
Wat downforce betreft, dit heeft zin op snelheid. Meer vóór is meer grip voor dus overstuur, meer achter is meer grip achter dus onderstuur.
Let op: met je vleugels opgeteld bepaal je je grip, je autokarakteristiek bepaal je met je verhouding voor/achter. Dit is natuurlijk in het echt niet helemaal zo, maar wel een goede benadering.
Zeker in de skip merk je arb goed, ik rijd graag met een harde arb (antirollbar). Dit geeft minder grip, dus veel overstuur, wat ik fijn vind (stuurt lekker in). Een harde arb geeft een stabiele, controleerbare auto. Dus goed op te vangen. Overstuur je met arb van 1, ben je m meestal wel kwijt. Echter, hij gaat minder snel.
En zo moet je, met de juiste theoretische achtergrond, een set maken wat jou goed ligt. Een set is niet snel, alleen in combinatie met de bestuurder.
Wat heeft de vlakheid van de baan met de vleugelstand te maken?DutchDevil79 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:17:
[...]
Hmm ik rij op Road America met vleugels zo laag mogelijk. 13 / 13. Baan is zo vlak als wat en met al die rechte stukken kan je daar veel snelheid mee halen.
Tuurlijk, ik heb het ook heel algemeen gehouden. Ook de werking van je suspension en downforce is niet op één velletje uit te leggne.Requiem19 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:18:
[...]
Een ARB geeft idd meer mechanische grip doordat de banden beter contact blijven houden vanwege de zachtere roll, maar voor auto's met downforce werkt het iets anders in snellere bochten. Doordat er minder roll is, blijft de auto wat stijver. Hierdoor heb je in snellere bochten vaak meer aan een iets hardere ARB zoals in de SM.
Overigens merk je arb weer in de langzame bochten waar je met de SM weer weinig grip hebt. De SM staat bekent om zijn immense highspeed grip
@ hierboven,met dat nascar hok op spa?
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-06-2011 22:14 ]
EDIT
da's ook ed 2009..
[ Voor 15% gewijzigd door RielN op 22-06-2011 23:01 ]
1x teveel net randje gras, en ik sta nu op 3.99
Nja, wel lekker 2e in de race, lekker constant, en weer paar tienden sneller basis-tempo als de race ervoor.
[ Voor 40% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-06-2011 23:25 ]
Dan zou ik even een timetrial of Q doen en gewoon cruisen.Hoogie2004 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:24:
Ahhhhhh irri overstap naar de A-class.
1x teveel net randje gras, en ik sta nu op 3.99![]()
![]()
![]()
Nja, wel lekker 2e in de race, lekker constant, en weer paar tienden sneller basis-tempo als de race ervoor.
Dit topic is gesloten.