Slechte chauffeurs zijn het sowieso die Fransen.....ik heb ook al de nodige Franse prutsers meegemaakt; overigens rijdt hij verder wel netjes behalve op Okayama, vind-ie moeilijk zeker;-)
Ja dat formele is misschien ook wel begrijpelijk. Ze zitten in Amerika dus zullen alles wel moeten afkaarten. Als ze zomaar iemand toegang tot de service ontlenen kunnen ze aangeklaagd worden.
Maar ik moet zeggen dat ik toch het merendeel met goeie gasten rond race in Iracing. Alhoewel ik wel betere races heb nu men Irating boven de 2000 is. Kom je toch vaker in de hoogste split terecht.
Alleen als er niet genoeg aanmeldingen zijn om de mensen te verdelen kom ik nog wel is gasten tegen met vreemd gedrag. Eergisteren nog eentje in een Mustang race op Zandvoort. Wou hem op een ronde rijden gaat die gast gewoon midden op de racelijn vol in de ankers. Jah dan knal ik er dus bovenop. Word die nog boos ook van ik rem af om je voorbij te laten gaan. En daarna maar lullen over dat niemand dankje zegt als die ze voorbij laat. Denk als je eerst nu is leert hoe je mensen voorbij laat.
Heb trouwens gister ff de Indycars geprobeerd op Barber Motorsports. Damn weet meteen weer waarom deze baan een favoriet van me was in rFactor. Moet echt veel oefenen om hier snel te zijn. Enorm technisch baantje. Vooral de laatste bochten combinatie is een hele klus om snel doorheen te komen. maar owh zo gaaf als het allemaal lukt.
Maar ik moet zeggen dat ik toch het merendeel met goeie gasten rond race in Iracing. Alhoewel ik wel betere races heb nu men Irating boven de 2000 is. Kom je toch vaker in de hoogste split terecht.
Alleen als er niet genoeg aanmeldingen zijn om de mensen te verdelen kom ik nog wel is gasten tegen met vreemd gedrag. Eergisteren nog eentje in een Mustang race op Zandvoort. Wou hem op een ronde rijden gaat die gast gewoon midden op de racelijn vol in de ankers. Jah dan knal ik er dus bovenop. Word die nog boos ook van ik rem af om je voorbij te laten gaan. En daarna maar lullen over dat niemand dankje zegt als die ze voorbij laat. Denk als je eerst nu is leert hoe je mensen voorbij laat.

Heb trouwens gister ff de Indycars geprobeerd op Barber Motorsports. Damn weet meteen weer waarom deze baan een favoriet van me was in rFactor. Moet echt veel oefenen om hier snel te zijn. Enorm technisch baantje. Vooral de laatste bochten combinatie is een hele klus om snel doorheen te komen. maar owh zo gaaf als het allemaal lukt.
Een waarschuwing zou toch wel mogelijk zijn. Dat verdient die stokbrood venter.DutchDevil79 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 07:54:
Ja dat formele is misschien ook wel begrijpelijk. Ze zitten in Amerika dus zullen alles wel moeten afkaarten. Als ze zomaar iemand toegang tot de service ontlenen kunnen ze aangeklaagd worden.
me2DutchDevil79 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:19:
Doen we deze week trouwens nog een raceje met zen allen?
Heb er wel zin in.
Okayama - Star Mazda ?
[ Voor 98% gewijzigd door JoepW op 15-06-2011 09:56 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Liever baantje dat we niet al deze week rijden in normale serie. Hou van variatie.
(En Oky is ook beetje saai baantje vind ik)
[ Voor 20% gewijzigd door DutchDevil79 op 15-06-2011 09:59 ]
Nou dan heftige combinatie? Star Mazda op Infinion?
De skippy zit er nu ook, heerlijke baan.DutchDevil79 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 07:54:
Edit: De Skip zit dus op Mosport.
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 15-06-2011 15:04 ]
Nou zeg. Wat een heerlijke baan.
De baan is idd niet vergevingsgezind. 
Net een race gewonnen in de Skip, nummers 1, 2 en 3 hielden hem niet op de baan, snelste rondetijd 1:33.2, 0 inc.
Net een race gewonnen in de Skip, nummers 1, 2 en 3 hielden hem niet op de baan, snelste rondetijd 1:33.2, 0 inc.
[ Voor 15% gewijzigd door MartijnA3 op 15-06-2011 14:32 ]
De Skip rijd nu op Mosport. Is ook zo'n soort baantje dat wel. Alhoewel Barber Motorsports net nog een tikketlje extremer is.
Maar practise makes perfect Joep. In rFactor ree ik vaak tegen een gast die al 56 was maar nog ree die vaak sneller dan mij.
(kan misschien ook iets zeggen over mijn rij kunsten
)
Maar practise makes perfect Joep. In rFactor ree ik vaak tegen een gast die al 56 was maar nog ree die vaak sneller dan mij.
Ik merk gewoon dat ik niet te veel klasses en track moet mengen op 1 dag / week...
Was altijd al een slow student
Maar maak een keuze, dan kan ik trainen....
Ik wil morgenavond wel race hosten dan met de Start Mazda's op Infineon Raceway Long.JoepW schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:21:
Ik merk gewoon dat ik niet te veel klasses en track moet mengen op 1 dag / week...
Moet iemand anders niet eens hosten ivm de enorme kosten 
Richttijd voor Infineon long met Star Mazda is 1:26.
Ik net 5 rondjes en deed 1:29.5....... Kan die race niet over 2 maanden. Kan ik nog wat oefenen
Wel super uitdagende baan met de Mazda.
Richttijd voor Infineon long met Star Mazda is 1:26.
Ik net 5 rondjes en deed 1:29.5....... Kan die race niet over 2 maanden. Kan ik nog wat oefenen
Wel super uitdagende baan met de Mazda.
[ Voor 77% gewijzigd door JoepW op 15-06-2011 17:58 ]
OK programma voor morgen dan:
Datum: Donderdag 16-06-2011
Track Infineon Raceway Long
Auto: Star Mazda
Room open om 20.30
Practise tijd: 60 min.
Qualificatie: 2 rondjes
raceduur: 32 ronden
Veel raceplezier.
Publicatie hier:
http://ir.invisio.nl/?p=49
Datum: Donderdag 16-06-2011
Track Infineon Raceway Long
Auto: Star Mazda
Room open om 20.30
Practise tijd: 60 min.
Qualificatie: 2 rondjes
raceduur: 32 ronden
Veel raceplezier.
Publicatie hier:
http://ir.invisio.nl/?p=49
[ Voor 9% gewijzigd door DutchDevil79 op 15-06-2011 18:51 ]
Opm: Als je niet ingelogd bent op de iracing GoT site en op bovenstaande link klikt geeft dit een foutmelding. Eerst even inloggen helpt
Net even Barber Motorsport track gedaan met de Skip, maar sjongejonge dat wordt nog een hele kluif 
Blinde bochten, knijpende bochten (bochten die steeds scherper worden), een tweetal "double apex" bochten (waaronder eentje die uitmondt in een hele lastige chicane die wel heel belangrijk is omdat er een knetterlang recht stuk achterzit) en als klap op de vuurpijl worden somige zaken ook nog een gecombineerd, zoals een blinde, knijpende bocht met een dubbele apex
Dat wordt geen race deze week, alleen maar practice

Blinde bochten, knijpende bochten (bochten die steeds scherper worden), een tweetal "double apex" bochten (waaronder eentje die uitmondt in een hele lastige chicane die wel heel belangrijk is omdat er een knetterlang recht stuk achterzit) en als klap op de vuurpijl worden somige zaken ook nog een gecombineerd, zoals een blinde, knijpende bocht met een dubbele apex

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wel ff goeie naampie geven. Mosport is het deze week. En beetje oefenen en t lukt wel hoor. Ik kan er nu redelijk in de 1.33 rijden.Arfman schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:33:
Net even Barber Motorsport track gedaan met de Skip, maar sjongejonge dat wordt nog een hele kluif
Je moet ff de flow door hebben, enige isue is wel dat het in de race niet echt een baan is met inhaal punten. Echt iemand voorbij steken zonder dat die een foutje maakt is denk ik onmogelijk. of hij moet wel erg langzamer zijn dan jij.
[ Voor 13% gewijzigd door DutchDevil79 op 15-06-2011 21:37 ]
Jij met je flow. Moet je 'm wel kunnen vinden, hahaDutchDevil79 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:35:
Je moet ff de flow door hebben.......
Gewoon achter mij gaan rijden. Twee bochten en je bent er voorbij..... Dit omdat ik dan toch echt al in de vangrail hang.DutchDevil79 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:35:
.....Echt iemand voorbij steken zonder dat die een foutje maakt is denk ik onmogelijk. of hij moet wel erg langzamer zijn dan jij.
------------
Diegenen die mee willen doen morgenavond, schrijf je even in op http://ir.invisio.nl. Dan weet Devil of het de moeite loont om een server op te zetten.
------------
Diegenen die mee willen doen morgenavond, schrijf je even in op http://ir.invisio.nl. Dan weet Devil of het de moeite loont om een server op te zetten.
------------
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 15-06-2011 23:38 ]
Morgen weer nachtdienst, moet dan om 22:00 uur weg, dus zal niet met de race mee kunnen doen denk ik.
Mosport vind ik juist makkelijk om constant redelijk snel te zijn. Echt een heerlijke baan.
Vanmiddag een 20 tal rondjes gedaan in de Star Mazda op Okayama, maar ik bak er niets van, terwijl ik er in de Skip redelijk snel ben. Het is gewoon niet mijn auto geloof ik. Of ik moet niet steeds de skip en de Star Mazda door elkaar rijden.
Mosport vind ik juist makkelijk om constant redelijk snel te zijn. Echt een heerlijke baan.
Vanmiddag een 20 tal rondjes gedaan in de Star Mazda op Okayama, maar ik bak er niets van, terwijl ik er in de Skip redelijk snel ben. Het is gewoon niet mijn auto geloof ik. Of ik moet niet steeds de skip en de Star Mazda door elkaar rijden.
De Skip is glijdend rijden en gas erop op de Apex en de Mazda is rollend rijden en voorzichtig op het gas op de Apex. Dus lijkt mij een slechte mix. De mazda is meer mijn auto. Alhoewel ik 2 seconde langzamer op okayama ben dan de toppers met de Mazda.MartijnA3 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:35:
..... Of ik moet niet steeds de skip en de Star Mazda door elkaar rijden.
Ja, ik ook, deed een 1:27.2 vanmiddag op Okayama.
Ikkuh trots: 1:26.925MartijnA3 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:42:
Ja, ik ook, deed een 1:27.2 vanmiddag op Okayama.
Nice. 
Had 1 setup van het forum gehaald, maar vond 'm erg ondersturen, ik krijg dat ding de langzame bochten niet door.
Had 1 setup van het forum gehaald, maar vond 'm erg ondersturen, ik krijg dat ding de langzame bochten niet door.
Yep, had ik ook gedaan. Die setup had mij veel te weinig downforce.
Ik heb een setup van Silverstone gepakt en een beetje getweaked.
4 wiel driften mogelijk in snelle bochten en redelijk veel stuur in langzame bochten.
Wel werden tijdens de race vandaag mijn voorbanden iets te warm.
Ik heb een setup van Silverstone gepakt en een beetje getweaked.
4 wiel driften mogelijk in snelle bochten en redelijk veel stuur in langzame bochten.
Wel werden tijdens de race vandaag mijn voorbanden iets te warm.
Mijn Legends-frustratie is weer helemaal weg; vanavond met een zooitje Amerikanen geraced en nagenoeg incidentvrij doorgekomen. niet lager als 4e geeindigd dus ik heb ook weer wat iRating verzameld....wie weet kom ik wel in C...haha
Nergens last van. Gister 2 kwallificaties achter elkaar gedaan. Eerst die van de Star Mazda daarna die van de Skippy.JoepW schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:40:
[...]
De Skip is glijdend rijden en gas erop op de Apex en de Mazda is rollend rijden en voorzichtig op het gas op de Apex. Dus lijkt mij een slechte mix. De mazda is meer mijn auto. Alhoewel ik 2 seconde langzamer op okayama ben dan de toppers met de Mazda.
Ree een 1.36.5 op Okiyama in de Star Mazda en een 1.33.7 in de Skippy op Mosport.
Niet de allerbeste tijden maar kan er goed mee meedoen in de top splits. Heb gister meteen maar een raceje met de Skippy gedaan. Ging lekker. Had de 4de tijd op de grid. Na de start lekker kunnen rond rijden op P4. Had wel klein beetje druk van de gast op p5. Maar zoals ik al verwachte kan je hier makkelijk je plekje behouden er is nergens ruimte om in te halen als je tijden dicht bij elkaar zitten. Kon zelfs wat kleine foutjes permitteren. Uiteindelijk spint er voor me nog 1 af en de druk van achter verdween ook doordat die gast ook spinde. Dus daarna race safe uitgereden op P3.
Meteen ook zonder inc's dus men SR rating verbeterd. Sta nu op B 4.47. kan dus in een keer naar A door. Heb alleen nog geen race of time trial gedaan in B dus moet ik maar ff doen binnenkort.
[ Voor 7% gewijzigd door DutchDevil79 op 16-06-2011 06:28 ]
Nu onderschat je jezelf. Je bedoelt 1:26.530DutchDevil79 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 06:25:
Ree een 1.36.5 op Okiyama in de Star Mazda ......
Oops had gister toch eerder op bed moeten liggen.
Zijn DutchDevil en ik nou de enige die vanavond mee doen?
Ik zie geen enkele inschrijving buiten mezelf en DD (host) op de site
Ik kan niet mee doen.
Aanvullig: ik ben nog Rookie en ik moet overwerken
Aanvullig: ik ben nog Rookie en ik moet overwerken
[ Voor 62% gewijzigd door Argos op 16-06-2011 14:06 ]
Ik kan ook niet vanavond, helaas. En het is inderdaad Mosport, al die namen lijken ook op elkaar
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Voor de liefhebbers zal Eric om ca. 14:20 een trainingsessie opzetten met de Star Mazda op Infineon Long.
Hoop wel trouwens dat vanavond doorgaat.
Hoop wel trouwens dat vanavond doorgaat.
Heb de replay bekeken en ik begrijp Nim's houding wel in deze. Ze delen alleen straffen uit als iemand echt opzettelijk ongelukken veroorzaakt en dat zie ik in deze beelden niet echt terug.JoepW schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:02:
Nou het had weinig zin. Bah!
Reply van iracing is net binnen:
Dear Sir,
We appreciate you taking the time to file this protest and providing a replay of the incident. After reviewing the replay, we understand your frustration, but we do not feel either driver caused the accident intentionally or with malice.
The ratings and licensing systems are the main policing agents of the service. We also offer drop races to help recover from the incident. If you race in more than one race your worst result will be dropped from the points total in that week. All members receive incidents for which they are not at fault. Drivers who consistently make good decisions will find it easy to improve their iRating and License Level. Drivers who do not will have to improve their driving and possibly their outlook to do the same. You can learn more about the no fault incident system, ratings systems, and the philosophies behind those systems by reading the iRacing Sporting Code found here.
http://membersmedia.iraci...g_Code_v2011.02.18.01.pdf
For these reasons we will not be moving forward with this protest.
Thank you for your time and understanding.
Enjoy your racing,
Nim Cross
Jakkus wat een formeel g@#$@$.
Ik hoop van harte dat ik die Thomas niet meer tegenkom.
Die gast achter je remt zeker 5 heklengten eerder dan die gele voor je. Dat zegt natuurlijk niet zo heel veel want die gele remt zo te zien net wat te laat en ik weet niet waar hier het juiste rempunt ligt.
Wat belangrijker is, is dat je op het moment dat hij langszij aan het komen is naar rechts beweegt. Ik begrijp die beweging niet helemaal. Het is veel te vroeg om de bocht goed aan te snijden en veel te laat als verdedigende actie (zeker volgens Amerikaanse maatstaven).
Dat hij vlak voor de apex opeens naar links gaat, is idd zijn fout. Hij had dit absoluut niet mogen doen. Maar de inhaal poging an sich was "legaal" in de zin dat hij nog makkelijk de bocht zou moeten kunnen halen (remt veel veel eerder dan die gele) en dat hij al meer dan 100% langszij was bij de bocht zelf.
Ondanks dat je hetzelfde overkwam toen ik van ver aan kwam zeilen 2 weken geleden (nogmaals excuses daarvoor), kan ik alleen maar zeggen dat ik zulke dive bombs zelf niet zou proberen. Ik rijd altijd duidelijk in de spiegels voordat ik probeer iemand uit te remmen en zelfs dat doe ik nauwelijks. Ik probeer meestal de druk op te voeren en hoop dan dat ze vanzelf "aan de kant gaan" door van de baan te vliegen, maar dat gebeurt niet al te vaak. Echt vechten voor positie heb ik helaas nog niet echt onder de knie. Gisteren was ik op Zandvoort met de Corvette in het Scheivlak van de baan gegaan en verloor een positie. Was wel sneller dan degene voor me maar durfde niet veel meer dan vlak achter hem te rijden. Behalve dat hij langzaam was in de Audi S (te risky om in te halen) maakte hij niet echt foutjes en pas twee ronden voor het einde had ik een goede run op het rechte stuk. Was nogal voorzichtig in de 1e bocht, waardoor hij toch weer track positie had na de bocht en ben toen maar afgehaakt.
Ben trouwens zelf ook vaak genoeg slachtoffer van een soortgelijke actie en ik begrijp je frustratie. Ben alleen nog niet een geval tegen gekomen dat protest-waardig was. Vorige week op Okayama zat ik bij de Corvette Fixed zonder te kwalificeren achter een hele trage gast vast. Zoals ik al zei durf ik niet echt uit te remmen, en dat deed ik dan ook niet, waar anderen het waarschijnlijk zeker al een paar keer geprobeerd zouden hebben aan het einde van het lange rechte stuk. Anyway, bij de bocht voor dat lange rechte stuk was die gast steeds heel traag en daar ik hem daar al helemaal niet durfde in te halen ging ik daar dus ook eerder op de rem. Een gast achter me zag daarin een reden om midden in z'n aanremmen van z'n rem te gaan en een bruuske beweging naar rechts te maken waardoor hij me bij m'n rechterachterwiel raakte, waarna de wagen redelijk onbestuurbaar was.
En eergister op Zandvoort was er een gast die tijdens de rollende start doodleuk van plek 17 naar plek 10 rijdt (jump start dus eigenlijk, maar je krijgt daar blijkbaar geen straf voor zolang je niet de pole sitter inhaalt). Net als de rest van het veld was ik vooral voorzichtig bezig met niemand te raken in de eerste ronde, maar hij vond het nodig om in de 2e bocht een halve dive bomb te plaatsen terwijl hij daarna totaal geen track positie zou hebben gehad bij de 3e bocht. Anyway, we maakten contact waardoor m'n wagen spint en er nog eens 3 of 4 anderen opknallen, waarna ik op m'n dak lig. Vrolijk word je er niet van, maar het leek me ook weer niet protest-waardig, want ik had helemaal niet gezien dat hij half langszij kwam (als dat al kon) en stuurde gewoon in waarbij we elkaar net raakten. Moest echter wel insturen want anders zat ik naast de baan, dus anderen waren het er wel over eens dat het een idiote actie van hem was (himself included). Natuurlijk had hij de mazzel dat ie totaal niets had (0 inc zelfs) en tot het einde van de race voor plek 4 kon vechten, terwijl ik dus uiteindelijk op m'n dak lag en een hoop andere wagens in de prak zaten.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik ga proberen het te redden. De training ga ik sowieso missen. En ik ken de baan niet zo goedJoepW schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:26:
Zijn DutchDevil en ik nou de enige die vanavond mee doen?
Ja vol gas in de race wil ook wel, ik reed zonet ook al met een volle tank geloof ik
Dat ik 'te vroeg' naar rechts ging was als reactie op mijn voorganger.josh-hill schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:32:
.......Wat belangrijker is, is dat je op het moment dat hij langszij aan het komen is naar rechts beweegt. Ik begrijp die beweging niet helemaal. Het is veel te vroeg om de bocht goed aan te snijden en veel te laat als verdedigende actie (zeker volgens Amerikaanse maatstaven).
Dat hij vlak voor de apex opeens naar links gaat, is idd zijn fout. Hij had dit absoluut niet mogen doen. Maar de inhaal poging an sich was "legaal" in de zin dat hij nog makkelijk de bocht zou moeten kunnen halen (remt veel veel eerder dan die gele) en dat hij al meer dan 100% langszij was bij de bocht zelf.
Om nog weer een stapje dichter bij 'm te komen. Dat was me een rondje eerder ook al gelukt en ik weet dat dat niet de ideale lijn is, wel lekker dreigend naar mijn voorligger.
Helaas had ik niet erop gerekend dat die fransoos zo erin zou vliegen. Anders was ik lekker links gebleven en hem voorgelaten het 'grind in'
Ik ben ook niet zo'n uitremmer. Ik w8 ook altijd op fouten van mijn voorligger.
Maar goed ben er overheen. Na deze race een lekkere clean race gehad en daar geniet ik nog van
Pfffffff, jij mag niet meedoen vanavondRed Baron schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:36:
Ja vol gas in de race wil ook wel, ik reed zonet ook al met een volle tank geloof ik

Zo, lekker hoor, in 8 Legend-races 0,44 netto SR erbij en mijn iRating van 1040 naar 1543 kunnen rijden. Je komt dan in een stuk betere splits uit waar de chaos een stuk minder is;-) nog 0,23 te gaan!!
Defensief rijden is gewoon the key
Heb het idee dat de Radical dit seizoen veel meer grip op Zandvoort heeft. Zouden ze met de veegwagen duinzand hebben opgeruimd? 
Zou dus gemakkelijk een heel stuk sneller moeten gaan, ware het niet dat moeheid en het benauwde weer dat een beetje in de weg staat. Desondanks toch m'n PB verbeterd van een 1:34.1 vorig seizoen naar een 1:34.0 nu. De aliens zullen vast een 1:32.0 of lager rijden.
Zou dus gemakkelijk een heel stuk sneller moeten gaan, ware het niet dat moeheid en het benauwde weer dat een beetje in de weg staat. Desondanks toch m'n PB verbeterd van een 1:34.1 vorig seizoen naar een 1:34.0 nu. De aliens zullen vast een 1:32.0 of lager rijden.
1:28.264 net in een test sessie gedaan op Infinion Long met de Star Mazda 
Ik moest en zou sneller gaan. Straks nog wel wat beter denk ik...
Ik moest en zou sneller gaan. Straks nog wel wat beter denk ik...
[ Voor 30% gewijzigd door JoepW op 16-06-2011 18:11 ]
Goh, dan heb je vast de flow gevonden
Strakke tijd man...
----------------
Ik heb ook een skin voor de Star Mazda met GoT logo gemaakt.
Indien het het leuk vind kan je 'm hier downloaden.
----------------
Overigens werkt de software van Traiding Paints niet op Windows 7 64 bits bij mij. Anderen ervaring mee?
[ Voor 50% gewijzigd door JoepW op 16-06-2011 20:16 ]
Nope, draai hier ook onder Windows 7 64 bit en die desktop software draait hier gewoon. Geen problemen mee. Misschien mis je visual basics?JoepW schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:07:
[...]
Overigens werkt de software van Traiding Paints niet op Windows 7 64 bits bij mij. Anderen ervaring mee?
Werkt bij mij wel ....JoepW schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:53:
[...]
Ben met een template begonnen.
Wel jammer dat de software van Traiding Paints niet werkt op Windows 7 64 bits
Net voor het eerst met de radical op Zandvoort gereden, kreeg er ook een 1:34.0 (1:34.005josh-hill schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:06:
Desondanks toch m'n PB verbeterd van een 1:34.1 vorig seizoen naar een 1:34.0 nu. De aliens zullen vast een 1:32.0 of lager rijden.
Wilde vanavond ff de practice op Infineon meedoen, kom ik erachter dat ik die baan helemaal niet heb.

@DD thx voor het hosten van de race.
Was de moeite. Mooie win voor Rudy. Strak gereden man.
Ik verprutste mijn Q. Als laatste gestart en me voorgenomen langzaam het tempo op te voeren. Verremde me flink in de 2de ronde en ben toen lekker gaan racen tegen mezelf en die baan.
Voor me gebeurde van alles met als resultaat dat ik in rondje 11 al op de 3de plek lag.
Tot rondje 30 op de derde plek gereden en was toen al gelapt door Rudy. Robbert die op de 2de plek lag zat een seconde of 20 achter me. Mijn doel was toen gewoon save uitrijden en Robbert achter me houden. Nou in rondje 30 (mijn laatste ronde) verrem ik me in de eerste bocht na de pits uitgang. Tow etc...... Toch nog gelapt door Robbert en 4de geworden.
Was erg gaaf, maar weinig echte gevechten. Volgens mij reedt zo ongeveer iedereen tegen zichzelf.
Volgende week weer eentje. Maar nu wel eerder inplannen.
Was de moeite. Mooie win voor Rudy. Strak gereden man.
Ik verprutste mijn Q. Als laatste gestart en me voorgenomen langzaam het tempo op te voeren. Verremde me flink in de 2de ronde en ben toen lekker gaan racen tegen mezelf en die baan.
Voor me gebeurde van alles met als resultaat dat ik in rondje 11 al op de 3de plek lag.
Tot rondje 30 op de derde plek gereden en was toen al gelapt door Rudy. Robbert die op de 2de plek lag zat een seconde of 20 achter me. Mijn doel was toen gewoon save uitrijden en Robbert achter me houden. Nou in rondje 30 (mijn laatste ronde) verrem ik me in de eerste bocht na de pits uitgang. Tow etc...... Toch nog gelapt door Robbert en 4de geworden.
Was erg gaaf, maar weinig echte gevechten. Volgens mij reedt zo ongeveer iedereen tegen zichzelf.
Volgende week weer eentje. Maar nu wel eerder inplannen.
Dat zei ik 2 maanden geleden al tegen jeEricjooo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:41:
Zo polletje gemaakt voor de komende race. Resultaten uit het verleden hebben ons ertoe aangezet de race sneller in te plannen. Dacht zelf aan een nachtrace maar heb er wat opties bij gezet iig.
Poll: Wat voor race voor komende week?
• Sebring nacht met de Mustang
• Sebring nacht met de Corvette
• Sebring Short nacht met de MX5
• F1 race op Okiyama
• Star Mazda op Zandvoort

Ook een poll maken? Klik hier
GreetZ DD
Poll: Wat voor race voor komende week?
• Sebring nacht met de Mustang
• Sebring nacht met de Corvette
• Sebring Short nacht met de MX5
• F1 race op Okiyama
• Star Mazda op Zandvoort
GreetZ DD
Lijkt me ook handig om een dag te kiezen. Dan kan iedereen vroegtidig aangeven wanneer ie kan.
Jij je zin!JoepW schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:27:
Lijkt me ook handig om een dag te kiezen. Dan kan iedereen vroegtidig aangeven wanneer ie kan.
Poll: Welke dag komt het beste uit?
• Dinsdag 21-6
• Woensdag 22-6
• Donderdag 23-6
Sebring Nacht met de Corvette. Bwoah, dat is gaaf.
22-6 is woensdag
23-6 is donderdag
24-6 is vrijdag
23-6 is donderdag
24-6 is vrijdag
Woops kan t alleen niet in de poll wijziggen. Ach jah foutje.
Voorlopig is het een spannend gevecht tussen de Mustang en de Vette. 4 om 3.RielN schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:58:
Sebring Nacht met de Corvette. Bwoah, dat is gaaf.
Ja ik heb op 'woensdag' gestemd omdat dat de enige dag is die ik kan.DutchDevil79 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:04:
[...]
Woops kan t alleen niet in de poll wijziggen. Ach jah foutje.
Poll maar weg dan
Woensdag kan ik niet. Rest welDutchDevil79 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:17:
[...]
Jij je zin!![]()
Poll: Welke dag komt het beste uit?
• Dinsdag 21-6
• Woensdag 22-6
• Donderdag 23-6
[afbeelding]
Volgens mij willen ze je er niet bij hebben. Elke keer bij zo'n poll kan jij niet op de populairste dag.
Nee joh.... Ik durf niet in het donker.
Congrats met het behalen van Class C op de OvalEricjooo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:41:
Zo, lekker hoor, in 8 Legend-races 0,44 netto SR erbij en mijn iRating van 1040 naar 1543 kunnen rijden. Je komt dan in een stuk betere splits uit waar de chaos een stuk minder is;-) nog 0,23 te gaan!!
Vanaf C beginnen de echte leuke oval races pas, have fun
Zit nu op 1:33.1 in de Skip op Mosport, gaat lekker! Moet alleen meer tijd hebben om te racen.
Dank je wel, heeft wat zweetdruppels gekost maar is toch gelukt; ik heb trouwens besloten nu gelijk maar door te stoten naar B (zit alweer op 3.54) aangezien ik dan ook de Indycar op de ovals mag rijden, zeker nu ik met mijn neus in de boter val...vanaf maandag de trucks op......yeah, Bristol....babyDutch3men schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:32:
[...]
Congrats met het behalen van Class C op de Oval

Al even getest en kon er toch een rondje 16,1 uitpersen.....ik zoek dus nog een paar tienden en dan meerdere rondjes......haha
Bristol kan best leuk zijn hoor. Volgens mij is het sinds de laatste update ook een stuk beter rijden op de high line. Maar een hoop hangt af van de andere rijders in de split.
Zelf ben ik heel erg slecht op Bristol en ook Dover. Daar kom ik gewoon niet vooruit. Terwijl op bijvoorbeeld op Richmond, wat ook een kleinere oval is, goed kan mee komen. Het leukste in de trucks vind ik toch wel de 1,5M ovals.
Zelf ben ik heel erg slecht op Bristol en ook Dover. Daar kom ik gewoon niet vooruit. Terwijl op bijvoorbeeld op Richmond, wat ook een kleinere oval is, goed kan mee komen. Het leukste in de trucks vind ik toch wel de 1,5M ovals.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik ga op Dover best goed helemaal sinds ik de slijtage van mijn rechter voorband redelijk op orde heb gekregen en de setup voor Dover kan je ook meteen gebruiken voor Bristol alleen moet je de bakverhouding veranderen.Phydomir schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 07:47:
Bristol kan best leuk zijn hoor. Volgens mij is het sinds de laatste update ook een stuk beter rijden op de high line. Maar een hoop hangt af van de andere rijders in de split.
En de leukste banen vind ik toch wel Daytona en Talladega en daarna Texas, Michigan, Chigacoland.
Eric als je voor 29 juni Class B bent kun je met de Chevrolet Impala SS Class B op Daytona rijden
Zo, een mooie actie, 3 maand voor 12 dollar. Gelijk maar aangeschaft. Hebben jullie nog tips hoe te beginnen, evt welke tracks en cars ik aanschaffen moet?
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Begin gewoon met de MX5, zorg dat je in een practice sessie 20 rondjes kan rijden zonder naast de baan te geraken en ga daarna pas kwalificeren en racen. Als het goed is gaat je SR dan vanzelf omhoog, kijk daarna maar eens naar andere auto's, dit is voor nu wel ff genoeg te doen.
Dat ligt net een beetje aan je smaak.
Of je van road of oval houd en wat voor type van elke soort.
Als beginnende rookie kan je alleen nog maar in de nVidia Cup met de MX5 racen of ovals met de Legend.
Nadat je je safety rating boven de 4 krijgt komen daar nog een aantal wagens bij en kan je ook weer op wat andere circuits uit de basic package rijden.
Daar zou ik eerst eens mee beginnen om te kijken of het je bevalt. Daarna kan je wel weer verder kijken.
In dit topic is al wel vaker verteld welke carriere paden er te volgen zijn en ook op de site van iracing zelf valt daar wel genoeg over te vinden.
Bijvoorbeeld in deze video: YouTube: How To: Your iRacing Career
Verder zou ik eerst ook even beginnen met het lezen van de documentatie.
http://members.iracing.com/membersite/member/instruction.jsp
En vooral de beginners guide is echt handig om even te lezen omdat je daarmee snel wegwijs gemaakt wordt. Dat is erg handig omdat het allemaal net even wat anders werkt dan een traditioneel race spel
Of je van road of oval houd en wat voor type van elke soort.
Als beginnende rookie kan je alleen nog maar in de nVidia Cup met de MX5 racen of ovals met de Legend.
Nadat je je safety rating boven de 4 krijgt komen daar nog een aantal wagens bij en kan je ook weer op wat andere circuits uit de basic package rijden.
Daar zou ik eerst eens mee beginnen om te kijken of het je bevalt. Daarna kan je wel weer verder kijken.
In dit topic is al wel vaker verteld welke carriere paden er te volgen zijn en ook op de site van iracing zelf valt daar wel genoeg over te vinden.
Bijvoorbeeld in deze video: YouTube: How To: Your iRacing Career
Verder zou ik eerst ook even beginnen met het lezen van de documentatie.
http://members.iracing.com/membersite/member/instruction.jsp
En vooral de beginners guide is echt handig om even te lezen omdat je daarmee snel wegwijs gemaakt wordt. Dat is erg handig omdat het allemaal net even wat anders werkt dan een traditioneel race spel
1:32.899MartijnA3 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:29:
Zit nu op 1:33.1 in de Skip op Mosport, gaat lekker! Moet alleen meer tijd hebben om te racen.
Volgende GoT-race:
Volgens mij wordt het Woensdag as. (22-6) met de Corvette op Sebring nacht.
Nou mooi. Corvette en Sebring heb ik niet en waarschijnlijk ben ik verhinderd.
Tja, was ik vorige keer. Nou mooi 
Corvette in de nacht op sebring is een belevenis
Koplampen die je dashboard oplichten is gewoon intens, en die track is sowieso de bom met de corvette. Vooral de laatste bocht is een juweeltje
Corvette in de nacht op sebring is een belevenis
Bedankt voor de tips jongens.
Gisteravond mijn eerste race gereden in een MX5, op Lime rock. Ik was als 2e gekwalificeerd, dat begon goed. Na de warmup, met 60 sec op de klok kwam mijn buurman binnen, die wilde geld wisselen!!! Ik begon de race met 1 lap down, maar ben toch nog als 7e gefinisht.
Trouwens, als je een qual doet, telt die tijd dan mee voor de hele week?
Gisteravond mijn eerste race gereden in een MX5, op Lime rock. Ik was als 2e gekwalificeerd, dat begon goed. Na de warmup, met 60 sec op de klok kwam mijn buurman binnen, die wilde geld wisselen!!! Ik begon de race met 1 lap down, maar ben toch nog als 7e gefinisht.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Ja. Je kunt wel zo veel kwalificaties rijden als je wilt. je beste tijd zal dan gelden.Flyby_Wire schreef op zondag 19 juni 2011 @ 09:31:
Bedankt voor de tips jongens.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Net of jij het erg vind om iets te moeten aanschaffen.JoepW schreef op zondag 19 juni 2011 @ 07:51:
Volgende GoT-race:
Dat heb je momenteel toch mis.... Waarom denk je dat ik zoveel tijd heb voor iRacen?DutchDevil79 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:33:
Net of jij het erg vind om iets te moeten aanschaffen.....
Ja hoor, geldig de hele week. En doe je een betere Q dan geldt die.Flyby_Wire schreef op zondag 19 juni 2011 @ 09:31:
[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 19-06-2011 13:39 ]
Zo net een lekkere clean race gereden in de Star Mazda.
Nog 1 zo'n race met SR +0.23 en ik ben B
Gewoon uit de pits starten en achteraan w88 op fouten van anderen.
Alleen wel wat irating verloren (-7) doordat ik erg voorzichtig heb gereden. Seconde langzamer dan mijn PB.
Alleen wel wat irating verloren (-7) doordat ik erg voorzichtig heb gereden. Seconde langzamer dan mijn PB.
[ Voor 103% gewijzigd door JoepW op 19-06-2011 13:42 ]
iRating ligt gewoon aan de positie waar je op eindigt; heeft dus niets met rondetijden te maken. Iedereen in de bovenste helft van de uitslag krijgt er iRating bij en de onderste helft levert in;-)
Yep het is soms lastig je SR en ir beide op te laten lopen. Met risico's nemen kan je veel winnen en hoog eindigen.JoepW schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:41:
Gister trouwens wel een super race gehad in de MX5 op Zandvoort. Ree echt met 5 MX5's hele race lang in een treintje. Wat kleine schermutselingen maar kon het zelf zonder incs overleven. Jammer alleen dat ik niet veel kon profiteren van de foutjes vooraan. Was al lang blij dat ik bij kon blijven. Had ervoor 30 min geoefend en hele week eigenlijk geen tijd gehad voor deze klasse. Wel ff men PB aangescherpt op Zandvoort naar een 2.00.6. En ook wel leuk een finisch waarbij 5 MX5's binnen 1,5 sec zitten na 30 min racen.
http://members.iracing.co...onid=3669891&custid=66924
Replay:
http://depositfiles.com/files/3llyeng0a
Pff, nogmaals sorry voor m'n lompheid van de laatste race. Zat iets te enthousiast in de race denk ik, was in ieder geval niet m'n bedoeling en *gelukkig* niemand geraakt want dat had ik mezelf niet kunnen vergevenJoepW schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:41:

Volgende keer, rustig blijven.
Net wat vaags in de Indycar race van half 6. Nog voor de start schakelt iemand zo ongeveer de hele top 6 uit... Hij had vlak daarna een disconnect, dus ik vermoed dat ie niets meer zag, maar zijn auto wel nog bij ons aanwezig was, hij reed namelijk de 3 man voor hem aan, die vervolgens spinden tegen de mensen naast hun.
Uiteindelijk zelf ook gecrashed in ronde 9, fout in bocht 1
Uiteindelijk zelf ook gecrashed in ronde 9, fout in bocht 1

Zo net mijn 2e legend race op de oval maar direct even gewonnen
Met dank aan Eric voor de tips ...
Als enige geen incidents !! Niet de snelste maar wel lekker vlak.
Met dank aan Eric voor de tips ...
Als enige geen incidents !! Niet de snelste maar wel lekker vlak.
Yay, indycar race gewonnen. Helaas met maar 2 deelnemers
(incl. ik) Hij was sneller geweest in quali maar in racetrim zijn mijn tijden bijna gelijk aan quali, en toen hield hij me niet meer bij. Per ongeluk 2x gepit, omdat ik de bocht bij de pit entry miste, kon kiezen voor spinnen of pitten toen maar meteen nieuwe banden gehaald, met als resultaat een snelste raceronde van 1:11.4xx in de allerlaatste ronde
Ik dacht ik herhaal het even.JoepW schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:41:
Eerst bij een braketest van een voorligger een auto geraakt van achter. Heel zacht maar wel 4x en toen.......
was ik vergeten dat er familie op visite kwam. Dus vroegtijdig in de pits gezet en dus zeer slecht resultaat. irating -52
Nou dan morgen (misschien zo) nog wat racen.
Yep, Ik zag al een paar rondjes dat je vanaf 0,7 sec dacht uit te remmen en dat kan echt niet. Dus ik zat al 3 ronden te wachten op een klap van achteren.eXSs schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:09:
Pff, nogmaals sorry voor m'n lompheid van de laatste race. Zat iets te enthousiast in de race denk ik, was in ieder geval niet m'n bedoeling en *gelukkig* niemand geraakt want dat had ik mezelf niet kunnen vergeven![]()
Volgende keer, rustig blijven.
Als ik zo vlak achter iemand rij rem ik altijd eerder tenzij ik er echt naast zit aan het op het rempunt. Alle andere situaties gaan bij altijd fout.
Maar zoals je zelf impliciet zegt: aldoende leert men.....
Jammer dat ik de race moest afbreken. Ik was zo lekker het veld aan het binnen hengelen.
[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 19-06-2011 20:45 ]
Idd, wat Joep zegt, maar zelfs (of beter: vooral) de snelle jongens doen dat vaak niet.
Deze week op Zandvoort in de Rad+Vette serie echt een hele hoop gasten achterop anderen zien knallen in de Tarzanbocht, Gerlachbocht, Hugenholtzbocht en de Audi S chicane. In de eerste 2 omdat ze denken nog wel ff een gat te zien en in de laatste 2 omdat ze dus idd niet genoeg afstand houden.
Deze week op Zandvoort in de Rad+Vette serie echt een hele hoop gasten achterop anderen zien knallen in de Tarzanbocht, Gerlachbocht, Hugenholtzbocht en de Audi S chicane. In de eerste 2 omdat ze denken nog wel ff een gat te zien en in de laatste 2 omdat ze dus idd niet genoeg afstand houden.
[ Voor 23% gewijzigd door josh-hill op 19-06-2011 21:49 ]
Je moet gewoon geduld hebben als je achter iemand zit. En inderdaad geen gaten van 0.7 seconden dicht proberen te remmen. Dat je erachter rijdt, maakt degene voor je al heel nerveus en de kans is groot dat hij een fout uit zichzelf maakt.
Gewoon doen alsof je de hele tijd een gat ziet en er schuin achter rijden bij het aan remmen, zo voorkom je ook botsingen zoals hierboven beschreven.
Gewoon doen alsof je de hele tijd een gat ziet en er schuin achter rijden bij het aan remmen, zo voorkom je ook botsingen zoals hierboven beschreven.
Net zo'n gave skip race gehad. SOF van 3100 en de top van de Skippy rijders zat erbij, inclusief de houder van het ronderecord op Mosport. Begon van P8, bijna de gehele race in de versnellingsbak gezeten van mijn voorganger, maar kwam er niet voorbij, tot de eennalaatste ronde, P7 geëindigd. Voor het eerst met klotsende oksels geraced, echt super als het dan vlak voor het einde lukt.
Ik kom maar niet op stoom op zandvoort met de corvette, dit is zo frustrerend. Doe een paar rondjes in de 34 half en dan is t gedaan, dan is het een dweil en is het tobben om rond te komen.
Frustrerender is de voorgangers wél weg te zien rijden een rondjes 33' te klokken
Snap er geen snars van.
Frustrerender is de voorgangers wél weg te zien rijden een rondjes 33' te klokken

Dat doe ik eigenlijk ook altijd. Werkt errug op de zenuwen van de voorliggerNiellie41 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:34:
.......Gewoon doen alsof je de hele tijd een gat ziet en er schuin achter rijden bij het aan remmen, zo voorkom je ook botsingen zoals hierboven beschreven.
Morgen nog maar eens 1 a 2 races doen met de Star Mazda op Okayama.
Ik heb trouwens mijn graden op het stuur en in de SIM eens verhoogd van 350 naar 600. Reed meteen met de Star Mazda mijn eigen record aan flarden. Beter beheersbaar en het dwingt me iets rustiger de bocht in te gaan. Aldoende leer ik
Zostraks ook maar eens een paar ronden op Okayama gedaan in de SM.
Setups gleden behoorlijk en ik vond het ook niet echt helemaal jofel rijden maargoed.
Wel een gave race gehad met hoge SOF, 3078
Qua tempo zat het wel redelijk ok, maar ik had had nogal moeite met Neil Stratton die erg dicht op me zat.
Daardoor was ik meer bezig met spiegels checken dan met focussen op strakke rondetijden van mezelf.
Met nog 3 rondjes te gaan dacht ik dat ik er geweest was.
YouTube: Just don't give up
Setups gleden behoorlijk en ik vond het ook niet echt helemaal jofel rijden maargoed.
Qua tempo zat het wel redelijk ok, maar ik had had nogal moeite met Neil Stratton die erg dicht op me zat.
Daardoor was ik meer bezig met spiegels checken dan met focussen op strakke rondetijden van mezelf.
Op die manier was ik laatst slachtoffer, iemand die daar te ver naar binnen snijd en ik ben het haasje.Red Baron schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:38:
Zostraks ook maar eens een paar ronden op Okayama gedaan in de SM.
Moet overigens maar eens aan de oval license gaan werken, de indycar race van gister was echt briljant.
Zo gister weer wat leuke en minder leuke race ervaring op gedaan.
had de Grand AM series en grand AM premium gereden op 1 dag. FF de Mustang goed op zen fliker geven. Nu eerst de Grand AM op Indianapolis. Wat een k ervarin. Zat in een split met 16 DP's en het was een grote chaos. Indianapolis Road heeft gewoon een aantal stukken waar je niet kan inhalen maar die gekken in de DP dachten vaak toch gewoon ervoor te gaan. Zelfs een paar keer met 2 tegelijk. Werd helemaal gek van al die idioten, 11 incs aan men broek doordat er contact was of ik moest uitwijken in het gras. Huppa enorme bijt uit men SR rating. Gelukkig geen fatale schade dus wel kunnen uitrijden. Maar was klaar met Grand AM op Indianapolis.
Toch savonds de premium Grand AM race gedaan. Die was gelukkig op Road America wat al een betere baan is voor mixed klasses. En dat was een verademing. Maar een paar kleine incidentjes maar de meeste DP's wisten hier hoe om te gaan met Mustangs. Waren er dan ook een stuk minder
. Had maar een incident waar ik in het gras moest vanwege het feit dat een DP ff dacht mij te divebomben in turn 1. Maar gast gaf ook zen excuses later hiervooor hij was blijkbaar aan t pushen voor P3 en was overmoedig geworden. Koste hem ook zen kans op P3 dus hij zal de volgende keer wel geduldiger zijn.
Maar kon de wedstrijd ook nog winnen doordat o.a. Gelink nog een fout maakte en uitgeschakeld werd (gast is normaal niet bij te houden
) en nr 2 zen motor op blies 3 rondjes voor het einde. Soms moet je geluk hebben en meteen men eerste Grand AM premium winst.
had de Grand AM series en grand AM premium gereden op 1 dag. FF de Mustang goed op zen fliker geven. Nu eerst de Grand AM op Indianapolis. Wat een k ervarin. Zat in een split met 16 DP's en het was een grote chaos. Indianapolis Road heeft gewoon een aantal stukken waar je niet kan inhalen maar die gekken in de DP dachten vaak toch gewoon ervoor te gaan. Zelfs een paar keer met 2 tegelijk. Werd helemaal gek van al die idioten, 11 incs aan men broek doordat er contact was of ik moest uitwijken in het gras. Huppa enorme bijt uit men SR rating. Gelukkig geen fatale schade dus wel kunnen uitrijden. Maar was klaar met Grand AM op Indianapolis.
Toch savonds de premium Grand AM race gedaan. Die was gelukkig op Road America wat al een betere baan is voor mixed klasses. En dat was een verademing. Maar een paar kleine incidentjes maar de meeste DP's wisten hier hoe om te gaan met Mustangs. Waren er dan ook een stuk minder
Oef. In het eerste rondje in de Star Mazda auto aan flarden. Bewust met Eric samen uit de pits gestart. In bocht 2 van het eerste volle rondje laat een of andere .... zijn gas los ik dus ook spin klap bengs boem.
Ik doorrijden, maar dat leidde tot meer crashes vsn mij. Pits in. Reparatie en nog stuk. Eerste bocht weer dwars. Er uit gegaan en snel een tt gedaan met +0,06. totaal resultaat -0,15
Straks herkansing...
Ik doorrijden, maar dat leidde tot meer crashes vsn mij. Pits in. Reparatie en nog stuk. Eerste bocht weer dwars. Er uit gegaan en snel een tt gedaan met +0,06. totaal resultaat -0,15
Straks herkansing...
Is het misschien toch niet beter je te kwalificeren. Je rijdt nu redelijk nette tijden. En je Ir is niet zo hoog dus grote kans dat je in een lage split staat. Dan sta je ver voorraan en heb je al die prutsers achter je niet in te halen.JoepW schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:37:
Oef. In het eerste rondje in de Star Mazda auto aan flarden. Bewust met Eric samen uit de pits gestart. In bocht 2 van het eerste volle rondje laat een of andere .... zijn gas los ik dus ook spin klap bengs boem.
Straks herkansing...
Precies ja en gewoon meer anticiperen op andere auto's.
Wat me met name erg opviel in de paar practise sessies die ik gisteren deed is dat heel veel rijders problemen met het controleren van de auto hebben.
Ik denk dat het ligt aan het feit dat veel van de gedeelde setups op het forum redelijk loose zijn en niet al te vast op de weg liggen.
Het aantal wagens die voor me reden en ingehaald werden door hun eigen achterkant was verbazingwekkend hoog.
Maarja omdat die setups gepost worden door snelle jongens die er wel 24's mee kunnen doen blijft iedereen er maar mee rijden.
Als je dan een beetje verstandig bent houd je dat ook wel in je achterhoofd, zeker tijdens het begin van de race als je niet precies weet of de andere rijders voor je hun auto wel goed kunnen beheersen.
Dus iets meer afstand nemen zodat je zodra ze beginnen te spinnen iets kunt inhouden en er zonder problemen aan de binnenkant nog langs kunt.
Wat me met name erg opviel in de paar practise sessies die ik gisteren deed is dat heel veel rijders problemen met het controleren van de auto hebben.
Ik denk dat het ligt aan het feit dat veel van de gedeelde setups op het forum redelijk loose zijn en niet al te vast op de weg liggen.
Het aantal wagens die voor me reden en ingehaald werden door hun eigen achterkant was verbazingwekkend hoog.
Maarja omdat die setups gepost worden door snelle jongens die er wel 24's mee kunnen doen blijft iedereen er maar mee rijden.
Als je dan een beetje verstandig bent houd je dat ook wel in je achterhoofd, zeker tijdens het begin van de race als je niet precies weet of de andere rijders voor je hun auto wel goed kunnen beheersen.
Dus iets meer afstand nemen zodat je zodra ze beginnen te spinnen iets kunt inhouden en er zonder problemen aan de binnenkant nog langs kunt.
Er was maar 1 split 
Maar ik schrok en had voldoende afstand. Het was uiteindelijk mijn eigen fout. Ik had makkelijk meer gas kunnen blijven geven.
Misschien wel een idee. Om 12 uur ff Q en om 12:30 race. Dan zit ik wel in m´n flow
Maar ik schrok en had voldoende afstand. Het was uiteindelijk mijn eigen fout. Ik had makkelijk meer gas kunnen blijven geven.
Die gebruik ik dan ook niet. Die snelle setups zijn mij veel te loose.....Red Baron schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:47:
Misschien wel een idee. Om 12 uur ff Q en om 12:30 race. Dan zit ik wel in m´n flow
[ Voor 48% gewijzigd door JoepW op 20-06-2011 11:55 ]
Oki de race vooor deze week staat ingepland.
Woensdag metd e Corvette's meer info hier:
http://ir.invisio.nl/?p=54
Ga trouwens over 2 weken met vakantie dus kan hooguit nog volgende week een raceje organiseren maar ligt er beetje aan hoe ik met men tijd zit. Anders zal er een pauze zijn van een aantal weken als er niemand anders host.
GreetZ DD
Woensdag metd e Corvette's meer info hier:
http://ir.invisio.nl/?p=54
Ga trouwens over 2 weken met vakantie dus kan hooguit nog volgende week een raceje organiseren maar ligt er beetje aan hoe ik met men tijd zit. Anders zal er een pauze zijn van een aantal weken als er niemand anders host.
GreetZ DD
Sow, heerlijke race net!
Weet ondertussen wat ik fout doe met remmen als er iemand langs me zit:
ik raak in 'paniek' en let teveel op zijn/haar rempunt: niet goed dus.
Tevens mooie rating erbij, +0.63! Meteen B 3.50
Bedankt Joep en Erik, lekker gereden
Weet ondertussen wat ik fout doe met remmen als er iemand langs me zit:
ik raak in 'paniek' en let teveel op zijn/haar rempunt: niet goed dus.
Tevens mooie rating erbij, +0.63! Meteen B 3.50
Bedankt Joep en Erik, lekker gereden
[ Voor 3% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 20-06-2011 13:24 ]
Je moet inderdaad gewoon op je eigen rempunten blijven letten, maar de ander moet je ook niet vergeten! 
Wat ik meestal doe (maar niet doorvertellen!), is gewoon aan de buitenkant blijven. Net iets later remmen dan normaal, waardoor degene die aan de binnenkant zit NOG later moet remmen en hij naar buiten glijdt. Dan kan jij weer aan de binnenkant er langs! En dan krijg ik een trollface
Dit trucje is mij bij 1(!) iemand, 3 keer achter elkaar gelukt
Wat ik meestal doe (maar niet doorvertellen!), is gewoon aan de buitenkant blijven. Net iets later remmen dan normaal, waardoor degene die aan de binnenkant zit NOG later moet remmen en hij naar buiten glijdt. Dan kan jij weer aan de binnenkant er langs! En dan krijg ik een trollface
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 20-06-2011 13:29 ]
Dit topic is gesloten.