Het ging inderdaad wat makkelijk, maar ik rij de laatste tijd wat meer als voorheen en ik ben na jaren lang racen eindelijk eens zelf begonnen met set-ups misschien komt 't daardoor en kom ik binnenkort in een wat snellere divisieMartijnA3 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:10:
Vanuit de pits starten en dan in lap 3 al op p1 rijden, dat is knap. Stond de rest stil ofzo?
Vannavond zou ik best wel ipv de Skip met de Star Mazda willen rijden. Maar ik weet niet of iedereen daar zin in heeft ........
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 02-06-2011 07:56 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik vind alles prima. Doe dan de streetstock er ook bij, die heeft iedereen, lijkt me wel leuk daarmee te raggen. 
weet alleen nog niet zeker of ik erbij kan zijn, hooopp het wel!
weet alleen nog niet zeker of ik erbij kan zijn, hooopp het wel!
Het blijft de Skip. Ik ga niet last minut het programma aan passen. We kunnen altijd de Star mazda volgende keer doen.
Street Stock erbij zetten heeft geen nut. je moet alle auto's hebben die alowed zijn in de room.
GreetZ DD
Street Stock erbij zetten heeft geen nut. je moet alle auto's hebben die alowed zijn in de room.
GreetZ DD
Voor mensen die nog moeite hebben met de nieuwe site vandaag hier nog een keer heet programma van vanavond:
Naam race: GoT Skip Barber
Wachtwoord race: gotrace
Datum: 2 juni 2011
Start vrije training: 20:30
Auto: Skip Barber
Circuit: Silverstone International
Vrije training: 60 minuten
Kwalificatie: 2 rondjes (om 21:30)
Race: 30 rondjes
Ik ga er niet bijzijn, ben nl. niet thuisDutchDevil79 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:28:
Voor mensen die nog moeite hebben met de nieuwe site vandaag hier nog een keer heet programma van vanavond:
Je hebt gelijkDutchDevil79 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:26:
Het blijft de Skip. Ik ga niet last minut het programma aan passen. We kunnen altijd de Star mazda volgende keer doen.
GreetZ DD
Was gewoon een beetje positief over die auto
Ga zo wel ff de skip afstellen...
Verwijderd
Goedemiddag,
Ben nieuw in het SimRacing wereldje, maar ken Joep en Eric al een hele tijd.
iRacing draait, stuur komt morgen ( volgens UPS)
Ben er dus bijna klaar voor....
Gr,
Richard
Ben nieuw in het SimRacing wereldje, maar ken Joep en Eric al een hele tijd.
iRacing draait, stuur komt morgen ( volgens UPS)
Ben er dus bijna klaar voor....
Gr,
Richard
Welkom Richard!!!!
Hi Richard,
Veel plezier gewenst met stuur en iRacing.
Ik zit nu een week of 2 vast aan iRacing ..... en het is erg verslavend ;-)
Maar goed ik heb nog wel het een en ander te leren!
Grt
Patrick
Grt
Patrick
eya, altijd gezellig nieuw bloed. Welkom bij het clubbie. Zal wel wennen zijn voor je op het begin maar practise makes perfect.
En joep deze afstelling gebruik ik bij de Skip:
Brake balabce: 55%
Tire presure: 152 kpa front
158 kpa back
Spring perch: - 7 x 1,6 mm
ARB: 3
En joep deze afstelling gebruik ik bij de Skip:
Brake balabce: 55%
Tire presure: 152 kpa front
158 kpa back
Spring perch: - 7 x 1,6 mm
ARB: 3
Ge het meteen ff proberen....
Wat is de richttijd ?
Wat is de richttijd ?
[ Voor 30% gewijzigd door JoepW op 02-06-2011 16:26 ]
Heb net ff wat instalatie rondjes gedraait. Kwam dacht ik op een 1.37 laag of 1.36. hoog uit. Maar dat was alleen ff baan verkennen. Met 1 uur practise ga ik ervan uit dat daar nog wel iets van af te snoepen is.JoepW schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:25:
Wat is de richttijd ?
Net wat getraind:
Beste tijd: 1:36.9 (was veel geluk en kantje boord)
Redelijk vaak: 1:37 laag
Optimal: 1:36.2 (Whoehaaaaa)
Dus ik rij zeer onregelmatig. Maar wel lachen. Zal niet zonder kleerscheuren door de training, kwali en race komen
Beste tijd: 1:36.9 (was veel geluk en kantje boord)
Redelijk vaak: 1:37 laag
Optimal: 1:36.2 (Whoehaaaaa)
Dus ik rij zeer onregelmatig. Maar wel lachen. Zal niet zonder kleerscheuren door de training, kwali en race komen
Ik schat:JoepW schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:25:
Wat is de richttijd ?
36's om leuk mee te kunnen doen, 35's om goed voorin te rijden en 34's om te kunnen winnen.
Nou ik word wel weer gelapt. No Problem.....
Als je na half uurtje al lage 37's doet, kom je vast in de 36's en dan kan je goed meedoen denk ik.
Optimal verbeterd in nog eens 15 minuten naar 1:35,9
Maar beste tijd niet. Als ik risico's neem vergeet bij te gassen bij het het terugschakelen en de meeste van jullei weten wat de skip dan doet
Maar beste tijd niet. Als ik risico's neem vergeet bij te gassen bij het het terugschakelen en de meeste van jullei weten wat de skip dan doet
Je komt er wel. maar bij de Skip is t wel handig als je beetje vertrouwen krijgt in het rijden ermee.JoepW schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:25:
Optimal verbeterd in nog eens 15 minuten naar 1:35,9
Kom er zo aan. ff koffie opdrinken
Verwijderd
hee Patrick.Fast-P schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:20:
Hi Richard,
Grt
Patrick
Volgens mij hebben we elkaar net van iets te dichtbij bekeken...
Sorry, maakte foutje in de 1e of 2e ronde in de uphill corner. Ik kon niet meer genoeg corrigeren om je te ontwijken.
Ik ben ook al verslaafd. Vind het helemaal super...zelfs met okkiebokkie "speelgoed" stuur...
Kan niet wachten tot het echte stuur er is
Gr.
Richard
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 23:13 ]
Dat ging niet al te denderend. Rij nooit met dit bakbeest (Skip Barber) en kende de layout niet. Had nog net een kwartiertje practice om de baan te verkennen, maar dat ging van geen meter. De kwali was al niet beter.
In de race in de 1e ronde een botsing voor m'n neus en moest daarom afremmen, waarop iemand er van achter op knalt. Had flinke schade maar om de een of andere reden geen gehaktbal gehad.
Het stuur stond helemaal scheef vanwege de schade met als resultaat dat ik in de 2e ronde in de chicane niet ver genoeg naar rechts stuurde... oeps eraf. Weer de baan op achter een groepje van 3 en kom bij de volgende hairpin in contact met Joep. Probeerde hem niet eens in te halen maar reed voor de zekerheid op de binnenlijn omdat hij op de buitenlijn zat en ik met m'n schade zat waardoor ik niet helemaal wist hoe de wagen zich zou gedragen. Kwam bij het aanremmen echter veel meer dichterbij dan ik had verwacht en toen ik er half naast zat was hij al naar de binnenlijn over aan het steken. Sorry!
Met de kromme wagen nog wel de race uitgereden, maar in het complex aan het einde van elke ronde moest ik enorm van de ideale lijn afwijken om niet te spinnen, dus iedereen daar maar rustig voorbij gelaten.
In de race in de 1e ronde een botsing voor m'n neus en moest daarom afremmen, waarop iemand er van achter op knalt. Had flinke schade maar om de een of andere reden geen gehaktbal gehad.
Het stuur stond helemaal scheef vanwege de schade met als resultaat dat ik in de 2e ronde in de chicane niet ver genoeg naar rechts stuurde... oeps eraf. Weer de baan op achter een groepje van 3 en kom bij de volgende hairpin in contact met Joep. Probeerde hem niet eens in te halen maar reed voor de zekerheid op de binnenlijn omdat hij op de buitenlijn zat en ik met m'n schade zat waardoor ik niet helemaal wist hoe de wagen zich zou gedragen. Kwam bij het aanremmen echter veel meer dichterbij dan ik had verwacht en toen ik er half naast zat was hij al naar de binnenlijn over aan het steken. Sorry!

Met de kromme wagen nog wel de race uitgereden, maar in het complex aan het einde van elke ronde moest ik enorm van de ideale lijn afwijken om niet te spinnen, dus iedereen daar maar rustig voorbij gelaten.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Tja, voor mij was het dus daarna over. Zat er tot dat moment goed bij, maar auto was echt naar de filistijnen. Met volle ronde achterstand na de tow en repair had ik er echt geen zin meer in.
Maar even voor die buitenlijn. Die bocht neem je namelijk zoals ik hem nam. Kan je eerder op het gas, zonder dat je het gras in gaat voor de curb.
Erg jammer. Maar excuses accepted. Next time better.
Heb daarna onwijs lopen keten met de F1 met Eric op Zandvoort. Echt kicken. En die auto heeft downforce
Maar even voor die buitenlijn. Die bocht neem je namelijk zoals ik hem nam. Kan je eerder op het gas, zonder dat je het gras in gaat voor de curb.
Heb daarna onwijs lopen keten met de F1 met Eric op Zandvoort. Echt kicken. En die auto heeft downforce
Uit eindelijk zijn er maar 4 auto's in dezelfde ronde gebleven. Dus je had misschien nog wel redelijk kunnen eindigen. Maar snap dat je ff had gehad.JoepW schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:14:
Tja, voor mij was het dus daarna over. Zat er tot dat moment goed bij, maar auto was echt naar de filistijnen. Met volle ronde achterstand na de tow en repair had ik er echt geen zin meer in.
Was bij de start ook een behoorlijke chaos achter in het veld. Vanwege men foutjes in de kwali mocht ik ook lekker achteraan staan. Daar was het de eerste ronde meer een slalom koers.

Heb ook nog ff in de room waar Eric en Joep aan t spelen waren met de F1 gejoined. Was men eerste paar rondjes met die bak maar moet zeggend dat die ook best lekker rijd. En die fixed setup voor de fun cup is niet slecht. In rondjes van 1.17 Zandvoort over knallen is ook best leuk.
NP , kwam over de hill en kon ook niet meer van het gas af , was echt een race ongevalletje wat mij betrefd.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:28:
[...]
hee Patrick.
Volgens mij hebben we elkaar net van iets te dichtbij bekeken...
Sorry, maakte foutje in de 1e of 2e ronde in de uphill corner. Ik kon niet meer genoeg corrigeren om je te ontwijken.
Ik ben ook al verslaafd. Vind het helemaal super...zelfs met okkiebokkie "speelgoed" stuur...
Kan niet wachten tot het echte stuur er is
Gr.
Richard
Wel jammer want ik had een superstart vanaf plek 11.
Maar goed daarna was er iemand die mij 2 x raakte en toen was het klaar. HIj liet mij ook niet voorgaan , dus toen ben ik lekker gestopt.
Was niet mijn racedag gister en zeker niet goed voor de punten ..... heel wat verloren
Hier ook zo; voor het eerst gisteren heel veel last van "lag" gehad (een keer of 5) waarbij ik zelfs één keer in de eerste ronde dwars over iemand ben heen gevlogen doordat ik alleen een stilstaand beeld had en ik later op de herhaling zag dat de andere auto in het asfalt leek te verdwijnen. Ik hoorde meer mensen hierover klagen, was het soms een iRacing serverprobleempje???Fast-P schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 08:26:
[...]
Was niet mijn racedag gister en zeker niet goed voor de punten ..... heel wat verloren
In ieder geval gisteren ook een dikke punt verloren en eigenlijk wel een beetje balen

De Skip-race was imo verrassend, ik had het apparaat 5 minuten voor de sessie pas gekocht en ben al rijdende flink gecoached maar kreeg er in de vrije training maar een 1:38 uit; kwalificatie maar gelaten voor wat het was en van achteren gestart....dankzij een slaapstart van Joep

Devil, bedankt voor het hosten en een volgende keer wil ik ook wel hosten hoor!!
[ Voor 3% gewijzigd door Ericjooo op 03-06-2011 10:03 ]
@ lag:Ericjooo schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:59:
[...]
Hier ook zo; voor het eerst gisteren heel veel last van "lag" gehad (een keer of 5) waarbij ik zelfs één keer in de eerste ronde dwars over iemand ben heen gevlogen doordat ik alleen een stilstaand beeld had en ik later op de herhaling zag dat de andere auto in het asfalt leek te verdwijnen. Ik hoorde meer mensen hierover klagen, was het soms een iRacing serverprobleempje???
In ieder geval gisteren ook een dikke punt verloren en eigenlijk wel een beetje balen![]()
De Skip-race was imo verrassend, ik had het apparaat 5 minuten voor de sessie pas gekocht en ben al rijdende flink gecoached maar kreeg er in de vrije training maar een 1:38 uit; kwalificatie maar gelaten voor wat het was en van achteren gestart....dankzij een slaapstart van Joepal wat plekken opgeklommen en toen nog meer plekken gratis gekregen toen ik allerlei Skippies over elkaar zag buitelen. Na twee ronden reed ik al P8. Robert heb ik er maar even langs gelaten (hij was tenslotte de host....haha) en toen nog een beetje gebattled met Joost...al met al was het best een inspannend wagentje en daardoor ging mijn nek (whiplashje
) nogal vastzitten en heb ik mijn 7e plek maar opgegeven(jaja, langzaamste op de baan maar uit de problemen blijven is belangrijker
)......toen maar even iets ontspannends gezocht op mijn geliefde Zandvoort....haha...
Devil, bedankt voor het hosten en een volgende keer wil ik ook wel hosten hoor!!
Volgens mij is dat echt een serieus probleem met de software sinds de laatste build. Ik heb het vermoeden dat er ergens een bug in de physics engine zit of dat deze nu een stuk zwaarder is voor de cpu, waardoor je de klos bent als je cpu het niet trekt. Er zijn bepaalde bochten/plekken dat zelfs als je er met 10 km/u door rijd je beeld al rare kuren vertoont.
Voorbeeldje:
YouTube: iRacing
@ battle:
Hehe, kan het niet echt een battle noemen. Je was een stuk sneller en heb je dus maar (een paar keer) voorbij gelaten omdat ik wilde voorkomen dat ik zou spinnen in de laatste paar bochten en je me dan niet meer zou kunnen ontwijken. Zoals je zag, ging ik ook een keer bij de chicane helemaal de verkeerde kant op omdat de wagen ff niet reageerde. Apart dat ik er geen zwarte vlag voor kreeg (niet dat het sneller was natuurlijk).
Heb na de race nog even met een niet-kromme wagen getest maar kom niet onder de 1:36, vrij frustrerend. I suck!
hehe Zeg je dat nu omdat je niet meer me de Skip wil stoeien?Ericjooo schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:59:
[...]
Maar is goed. Moeten nog even een programma verzinnen. Word iig de Star Mazda denk ik. Nu nog een baantje. Kan een standaard baan maar ben zelf ook in voor iets niet standaards. Ik zelf zou wel graag op een van de volgende banen raceje willen doen:
- Infineon raceway
- Barber Motorsports park
- Road Atlanta
Maar ja ligt eraan of meer daar iets voor vinden.
GreetZ DD
Maakt mij niet uit. Ken ze alledrie niet 
Maar Star Mazda ben ik voor.
En ik heb de voorkeur voor maandag of dinsdag. Woensdag t/m zondag ben ik verhinderd.
Maar Star Mazda ben ik voor.
En ik heb de voorkeur voor maandag of dinsdag. Woensdag t/m zondag ben ik verhinderd.
[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 03-06-2011 18:19 ]
Er was helemaal niks te racen vanmiddag voor mij in de D. Baal.
Heb maar ff TT gedaan en wat puntjes verdient.
En verder ff kwali gedaan op Lime Rock. Mijn record verbeterd. Optimal ligt nu onder de 1 minuut en PB 0,2 erboven. Maar ja daar verdien ik geen promotie mee.
Ook nog ff met de mustang gereden. Wat een @#%^$!@^#$-hok. Ze zijn vergeten remmen te monteren. Kan wel lekker driften met dat ding.
En verder ff kwali gedaan op Lime Rock. Mijn record verbeterd. Optimal ligt nu onder de 1 minuut en PB 0,2 erboven. Maar ja daar verdien ik geen promotie mee.
Ook nog ff met de mustang gereden. Wat een @#%^$!@^#$-hok. Ze zijn vergeten remmen te monteren. Kan wel lekker driften met dat ding.
Joep,
Gewoon racen voor de punten in NVIDEA en 4 x TT doen met de Skip of Mustang en je bent zo C.....
Gewoon racen voor de punten in NVIDEA en 4 x TT doen met de Skip of Mustang en je bent zo C.....
1.00.2 met een opt van 59.963 kom in de buurt van jullieJoepW schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:11:
Er was helemaal niks te racen vanmiddag voor mij in de D. Baal.
En verder ff kwali gedaan op Lime Rock. Mijn record verbeterd. Optimal ligt nu onder de 1 minuut en PB 0,2 erboven. .
Waarom zeg je je optimal? Dat is niet de tijd die je echt gereden hebt, maar je doel. Het lijkt mij makkelijk om gewoon je PB te zeggen.JoepW schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:11:
Optimal ligt nu onder de 1 minuut en PB 0,2 erboven. Maar ja daar verdien ik geen promotie mee.
Mijn PB op Lime Rock met de Mazda is 1.00:2xx. Maar ik weet niet of ik met de Cup onder de 1 minuut kom.
Een optimal ligt in je mogelijkheden, je hebt de sectoren afzonderlijk wel eens met die tijd gereden 
Ik rijd altijd tegen mijn optimal met de groen/rode balk
Optimal is niet altijd een tijd die je echt kunt halen, je kan bijvoorbeeld een sector verprutsen met het gevolg dat een opvolgende sector supersnel is (door het anders uitkomen van een bocht in de voorgaande sector bijvoorbeeld).
Maar al die snelste sectortijden aan elkaar zijn vaak niet eens mogelijk om echt te rijden in 1 lap.
Maar al die snelste sectortijden aan elkaar zijn vaak niet eens mogelijk om echt te rijden in 1 lap.
Beh ja, daar heb je dan weer gelijk in. Jonge.
Ja ik rij ook met optimal in kwalificatie en practice. Een coureur zegt toch ook niet na een kwalificatie: "Ja, mijn optimal was 1.xx:xxx en mijn PB lag daar 3 tienden boven." Allemaal leuk en aardig maar het is de rondetijd die je rijdt, die telt.RielN schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:52:
Een optimal ligt in je mogelijkheden, je hebt de sectoren afzonderlijk wel eens met die tijd gereden
Was mij inderdaad ook opgevallen , hoewel ik wel denk dat de sectorgrenzen goed liggen.MartijnA3 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:57:
Optimal is niet altijd een tijd die je echt kunt halen, je kan bijvoorbeeld een sector verprutsen met het gevolg dat een opvolgende sector supersnel is (door het anders uitkomen van een bocht in de voorgaande sector bijvoorbeeld).
Bij bv laat remmen zie je de tijd even in groen gaan daarna als je uitaccellereerd weer richting rood verschuiven.
Is bij mij op dit moment een goede aanwijzing dat ik met de SRF de bocht voor de Corkscrew (bocht 6) nog niet goed doe , met deze auto lukt me het op een of andere manier niet om de zelfde lijn als met de MX5 te maken.
How do you save a random generator ?
optimal time van 59 is haalbaar .... en ik kom steeds dichterbij een aantal racemaatjes, waarvan sommige al in de 59 zitten :-)
[ Voor 16% gewijzigd door Fast-P op 03-06-2011 21:54 ]
Ik train en qualificeer altijd tegen optimal. Ja ik ben me bewust dat het een theoretische tijd is en dat mijn PB het enige is dat telt. En ja, de optelsom (optimal) hoeft niet haalbaar te zijn, maar ruim onder de 1 minuut is op lime rock met de mazda mogelijk.
Dat ik met de skip mijn optimal vermeldde op Silverstone was trouwens om aan te geven hoe onwisj onregelmatig is rij met die skip
Genoeg getheoretiseer. Ik ga zo maar ff TT en/of racen....
Dat ik met de skip mijn optimal vermeldde op Silverstone was trouwens om aan te geven hoe onwisj onregelmatig is rij met die skip
Genoeg getheoretiseer. Ik ga zo maar ff TT en/of racen....
Soms is één race per avond meer dan genoeg 
Grand-Am Series race op Watkins Glen - racetijd van de winnaar: 1h21m, ik stond op het punt om op een ronde gezet te worden, dus mijn eigen tijd zal wel eerder naar de 1h23 draaien. Denk dat ik mijn G27 nu wel even laat afkoelen, want die stond behoorlijk heet.
Over het raceverloop ben ik ook heel tevreden. Met een drietal auto's gestreden binnen de 4 seconden tot aan mijn pitstop. Moest binnen na ongeveer 30 rondjes, vooraan nog 69% over, achteraan 80%. Uiteindelijk 45 ronden afgelegd, 10 incidents, waarvan 8 off-tracks. Koppel dat aan een SR die behoorlijk laag stond en ik kreeg een whopping +0.58, zoveel heb ik nog niet eens gekregen als ik over een heel punt ga.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=3597983
Grand-Am Series race op Watkins Glen - racetijd van de winnaar: 1h21m, ik stond op het punt om op een ronde gezet te worden, dus mijn eigen tijd zal wel eerder naar de 1h23 draaien. Denk dat ik mijn G27 nu wel even laat afkoelen, want die stond behoorlijk heet.
Over het raceverloop ben ik ook heel tevreden. Met een drietal auto's gestreden binnen de 4 seconden tot aan mijn pitstop. Moest binnen na ongeveer 30 rondjes, vooraan nog 69% over, achteraan 80%. Uiteindelijk 45 ronden afgelegd, 10 incidents, waarvan 8 off-tracks. Koppel dat aan een SR die behoorlijk laag stond en ik kreeg een whopping +0.58, zoveel heb ik nog niet eens gekregen als ik over een heel punt ga.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=3597983
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik denk net: "Toch ff racen op Lime Rock als nachtmutsje."
In de test rij ik een 59,9 vlak voor dat ik ga racen.
Maar ja dat verschijnt niet in de statistieken.
Stond 7 op het grid. Allemaal snelle gasten. Pak bij de eerste bocht 1 plek door een goede start en rij vervolgens echt super close met mijn voorligger mee. Na paar rondjes kan ik hem aan het eind van het recht eind uitremmen. Echt mooie actie. Daarna jagen op de kop. En jawel in de euforie van het inhalen verrem ik me aan het eind van het rechte eind in de volgende ronde ….. Gras en laatste. Dus opnieuw beginnen met risico. Het is tenslotte racen. Had geen zin om alleen maar voor mijn rating te rijden. Pak ik na een paar rondjes in de een a laatste bocht voor het rechte eind het gras.. Einde race 'beyond repairs'.
Zeer vermakelijke 8 rondjes, jammer dat ik de andere 12 niet meer mee kon doen.
Nou ja, wel mijn PB verbeterd naar 59.973
en -0.04
In de test rij ik een 59,9 vlak voor dat ik ga racen.
Stond 7 op het grid. Allemaal snelle gasten. Pak bij de eerste bocht 1 plek door een goede start en rij vervolgens echt super close met mijn voorligger mee. Na paar rondjes kan ik hem aan het eind van het recht eind uitremmen. Echt mooie actie. Daarna jagen op de kop. En jawel in de euforie van het inhalen verrem ik me aan het eind van het rechte eind in de volgende ronde ….. Gras en laatste. Dus opnieuw beginnen met risico. Het is tenslotte racen. Had geen zin om alleen maar voor mijn rating te rijden. Pak ik na een paar rondjes in de een a laatste bocht voor het rechte eind het gras.. Einde race 'beyond repairs'.
Zeer vermakelijke 8 rondjes, jammer dat ik de andere 12 niet meer mee kon doen.
Nou ja, wel mijn PB verbeterd naar 59.973
Zat mee te kijken de eerste rondjes Joep, 3 auto's dicht op elkaar. Jammer dat je eraf schoot.
Nog ff over het lag probleem. Ze schijnen toch ook een issue te hebben bij hun ISP.
Bron: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1484209.pageWe've had a couple notices from our ISP today. They peer with several major providers.
One of them was reported as being down at 06:25GMT, and that provider (XO) is investigating the cause. It is not unusual for a circuit to go down. There could have been some brief packet loss and/or increased latency as data was rerouted around the outage.
At around 15:30GMT they noticed excessive inbound traffic from, and latency with another provider (Sprint), and they are working with that provider to resolve that issue. This is unusual.
If you are experiencing abnormally high ping or packet loss since around 15:30GMT today, it is likely due to the second issue.
Nou, nou, ik denk even een nachtje punten pakken in de Legends en de SR naar 4+ brengen; dat viel dus even tegen. De eerste races van achteren keurig naar de top drie gereden (en passant mijn PR naar 17,5s gebracht) maar iedere keer was er een vogel die even leuk donuts ging draaien of andere rare fratsen uithaalde voor een aanstormende kopgroep waardoor er toch weer inc's ontstonden en een positief top 3 resultaat keurig een negatieve net-top 10 werden.
Klap op de vuurpijl was een van de laatste races waarbij ik van pole af 38 ronden aan de leiding reed, het hele veld -op nummer twee na- op een ronde had gezet en ik echt heel weinig uitwijk voor een spinner...wilde nummer twee mij even inhalen op die plek en roeit mij de muur in en pakt hij de zege. Kreeg ik naast de gewone 4x ook nog een spook 4x door passerend verkeer wat mij dus gewoon niet raakte, maar wel telde.
Al met al, in plaats van 4,45 sta ik nu op 3,52.....grrrr
I love the Legends.....Silverado wacht nog maar even:-(
Klap op de vuurpijl was een van de laatste races waarbij ik van pole af 38 ronden aan de leiding reed, het hele veld -op nummer twee na- op een ronde had gezet en ik echt heel weinig uitwijk voor een spinner...wilde nummer twee mij even inhalen op die plek en roeit mij de muur in en pakt hij de zege. Kreeg ik naast de gewone 4x ook nog een spook 4x door passerend verkeer wat mij dus gewoon niet raakte, maar wel telde.
Al met al, in plaats van 4,45 sta ik nu op 3,52.....grrrr
I love the Legends.....Silverado wacht nog maar even:-(
Barber Motorsports park is de BOM, als ik kan doe ik sowieso mee aan de Star Mazda sessie, heerlijk autotjeDutchDevil79 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:18:
[...]
hehe Zeg je dat nu omdat je niet meer me de Skip wil stoeien?![]()
Maar is goed. Moeten nog even een programma verzinnen. Word iig de Star Mazda denk ik. Nu nog een baantje. Kan een standaard baan maar ben zelf ook in voor iets niet standaards. Ik zelf zou wel graag op een van de volgende banen raceje willen doen:
- Infineon raceway
- Barber Motorsports park
- Road Atlanta
Maar ja ligt eraan of meer daar iets voor vinden.![]()
GreetZ DD
Net race gereden.... Vergeten te tanken. Ff tanken vanaf 5de plek.... Wisselen ze ook banden! Laatste geworden. Dat bandenwisselen moet je kunnen instellen zo ff uitvogelen.
Okee, nu snap ik je pitsstop.....haha
Wat een smaak heb jij zeg, hekel aan de Skip en Barber Motorsports park wel gaaf vindenHoogie2004 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:40:
[...]
Barber Motorsports park is de BOM, als ik kan doe ik sowieso mee aan de Star Mazda sessie, heerlijk autotje
Wat een afschuwelijk circuit vind ik dat, eigenlijk al sinds ik er in rFactor voor het eerst op reed
lol, ik heb het niet zo op dat glijden in de skip, al moet ik zeggen sinds de laatste update vind ik em heel stuk leuker als daarvoor. En in de IndyCar is Barber echt helemaal geweldig, andere auto's geen idee.Red Baron schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:50:
[...]
Wat een smaak heb jij zeg, hekel aan de Skip en Barber Motorsports park wel gaaf vinden
Wat een afschuwelijk circuit vind ik dat, eigenlijk al sinds ik er in rFactor voor het eerst op reed
Met de functietoets voor de banden (F6 ofzo?) zie je een vinkje voor alle 4 de banden staan. Met de spatiebalk kun je dat vinkje weghalen, dan worden ze niet gewisseld. Zelfde geldt voor de brandstof.JoepW schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:07:
Net race gereden.... Vergeten te tanken. Ff tanken vanaf 5de plek.... Wisselen ze ook banden! Laatste geworden. Dat bandenwisselen moet je kunnen instellen zo ff uitvogelen.
Net nog wat nieuwe wagens gekocht, waaronder de Radical en C6.R 
Meteen spelen
Meteen spelen
Yep, had het net uitgevogeld met hulp van Eric.MartijnA3 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:02:
[...]
Met de functietoets voor de banden (F6 ofzo?) zie je een vinkje voor alle 4 de banden staan. Met de spatiebalk kun je dat vinkje weghalen, dan worden ze niet gewisseld. Zelfde geldt voor de brandstof.
Net nog ff race gedaan en lekker gereden. Alleen jammer dat een of andere gek bij de start me net voorbij de pitsmuur ramde. Hij stuurde ineens naar rechts die gek. Ik van het gas en hij ging vol de vangrail in voor me langs
Daarna leuke battles gehad.
Nu ff pauze, te warm op zolder....
Zo, de $30 promotional is binnen aan iRacing credits. Nu kijken waar ik hem aan op ga maken, denk dat ik over een paar weken maar een circuitje aanschaf als die voorbijkomt in de Skip Barber.
Vanmiddag nog een 1.39.6 gereden op Laguna Seca, niet echt snel maar redelijk. Morgenvroeg proberen om een raceje te rijden, rest van de dag is alweer bezet (incl. vandaag).
Vanmiddag nog een 1.39.6 gereden op Laguna Seca, niet echt snel maar redelijk. Morgenvroeg proberen om een raceje te rijden, rest van de dag is alweer bezet (incl. vandaag).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik mag blij zijn als het me nog lukt om maandagavond een race te rijden. Vandaag en morgen avonddienst en kids en een vriendin thuis, dus mijn iracing tijd is erg beperkt.
Whooooha. C-klasse
Onwijze race net gereden in de Grand Touring Cup met Eric en Marc Massar (Geen GoT'r geloof ik) met de Mazda Roadster. Was echt een gave race. Heel lang gestreden met aantal rijders. Waaronder ook met Eric om de 3de plek. Deze strijd werd wreed verstoord omdat er een idioot met een Jetta (rijdend op plek 16) tussen mij en Eric in wurmde en de strijd beslechtte. Ik wilde geen crashes gezien mijn mogelijke promotie naar C. Uiteindelijk had Eric ook last van deze gek en finishte we op minder dan een seconde achter elkaar op plek 2 en 3. En ik had 0 incidents en dus vloeiend door naar C
Ja, was echt een mooie race en wat is het lekker als je gewoon positie kan wisselen met iemand waarvan je weet dat hij je niet ineens in een vlaag van verstandsverbijstering een roei geeft; de Rus in de Jetta was wel zo'n gevalletje en die moest dus om des keizers baard met een rondje achterstand in gevecht met de koplopers van het veld. Kansloos dit soort vogels......
Na alle ellende met de Legends had ik dit echt weer even nodig....haha....
Na alle ellende met de Legends had ik dit echt weer even nodig....haha....
Laguna Seca blijft voor mij samen met VIR één van de moeilijkste banen van iRacing. Pfft. Vorig seizoen 38.5 gereden met de Skip, nu kwam ik eerste dagen daar niet in de buurt.
Net een Q gereden, gaat van geen meter, 2 spins, paar off tracks en allemaal rondetijden in de 39. Opeens een nette 38'er en het volgende rondje ineens 37.8. Geen idee hoe ik 't deed, maar ben er wel blij mee!
Net een Q gereden, gaat van geen meter, 2 spins, paar off tracks en allemaal rondetijden in de 39. Opeens een nette 38'er en het volgende rondje ineens 37.8. Geen idee hoe ik 't deed, maar ben er wel blij mee!
Mooi joep. Nu de Star mazda onder controle krijgen dus. Je mag er nu officieel mee rijden.
Meteen op brands wat nu niet bepaald het makkelijkste baantje is. Een goede SR killer.
@ Tim
1.37.8 pfffffffffff ik ben al blij dat ik lage 39s rij op laguna.
@ Tim
1.37.8 pfffffffffff ik ben al blij dat ik lage 39s rij op laguna.
Brands Hatch sla ik even over.......DutchDevil79 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:43:
Mooi joep. Nu de Star mazda onder controle krijgen dus. Je mag er nu officieel mee rijden.Meteen op brands wat nu niet bepaald het makkelijkste baantje is. Een goede SR killer.
Oval volgende week.
Hoe zijn die andere C-klasses?
Grand AM is best leuk. maar wel zeer tricky vanwege de grote verschillen tussen de DP en Mustang. Zelf alleen nog gedaan met de Mustang omdat die DP best tricky is om op de weg te houden.JoepW schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:33:
[...]
Brands Hatch sla ik even over.......
Oval volgende week.
Hoe zijn die andere C-klasses?
Je leert er wel respect voor elkaar te hebben. Moet alleen hopen dat er niet teveel idioten ind e DPs rond rijden.
Indycars en V8 kampioenscahp nog niet geprobeerd. Hoor alleen veel slechte verhalen over die V8 dus nog niet aangeschaft, Ding moet je met fluwelen voetje rijden.
DP is wel een gave "LeMans-achtige" bak hoor maar zoals gezegd best scherp; Indycar is deze week op Laguna Seca...erg moeilijk om hard te gaan met die bak....maar wel wijs hoor!! Maar is de Indycar niet klasse B?
De oval van Richmond met de Star Mazda is nog wel een handjevol; redt lage 20ers maar zie veel rijders in het afelopen seizoen toch wel tussen 19,3 en 19,5 rijden....er moet dus nog wat af; ach, hebben we tenminste wat te doen.
V8 heb ik ook nog niet aangedurft..
De oval van Richmond met de Star Mazda is nog wel een handjevol; redt lage 20ers maar zie veel rijders in het afelopen seizoen toch wel tussen 19,3 en 19,5 rijden....er moet dus nog wat af; ach, hebben we tenminste wat te doen.
V8 heb ik ook nog niet aangedurft..
@DD Had jij al een plan voor de GoT race en volgende week/ (Circuit, Auto & Dag) ?
(Bij voorkeur Dinsdag. Maandag ff met rlKoekie en de rest voor de gezelligheid GT5'n)
-------------
Ik heb vandaag eens de volgende auto's getest:
- Star Mazda op Brands Hatch. Wat een irating-killer dat circuit. Sla ik dus ff over
- Ford Falcon V8 op Spa. Wat een hondehok. Erg vermakelijk bocht uit, maar bocht in zit er met geen mogelijkheid stuur in. Echt een US / AUS bak
- Riley MkXX op Watkins Glen. Wat een geweldige auto en leuk vermakelijk circuit. Heb nog niet gedurfd om er een Q of R mee te doen. Linke bak, maar zeker beheersbaar. Redelijke tijden gereden.
Ga volgende week dus maar eens met de Star Mazda en de Riley doen. Eens zien of ik nog een klasse kan stijgen
(Bij voorkeur Dinsdag. Maandag ff met rlKoekie en de rest voor de gezelligheid GT5'n)
-------------
Ik heb vandaag eens de volgende auto's getest:
- Star Mazda op Brands Hatch. Wat een irating-killer dat circuit. Sla ik dus ff over
- Ford Falcon V8 op Spa. Wat een hondehok. Erg vermakelijk bocht uit, maar bocht in zit er met geen mogelijkheid stuur in. Echt een US / AUS bak
- Riley MkXX op Watkins Glen. Wat een geweldige auto en leuk vermakelijk circuit. Heb nog niet gedurfd om er een Q of R mee te doen. Linke bak, maar zeker beheersbaar. Redelijke tijden gereden.
Ga volgende week dus maar eens met de Star Mazda en de Riley doen. Eens zien of ik nog een klasse kan stijgen
[ Voor 81% gewijzigd door JoepW op 05-06-2011 16:20 ]
Niet dat het erg interessant is aangezien ik toch voornamelijk nog steeds in C-class series rijd, maar ach... die blauwe accentjes op de wagens staan wel aardig
Zal voor mij Donderdag worden. Heb tot Woensdag avond dienst. Maar kwa keuze baan weet ik het niet. Heb alle road courses dus mij maakt het niet veel uit. Roval is misschien ook wel leuk.JoepW schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:30:
@DD Had jij al een plan voor de GoT race en volgende week/ (Circuit, Auto & Dag) ?
-------------
Heb mijn 3 voorkeuren al laten weten. Maar gezien Eric wou hosten ben ik ook content als hij kiest.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchDevil79 op 05-06-2011 22:27 ]
Nou dan wordt het niks deze week met de GoT race voor mij. Woensdag t/m zondag ben ik onder de pannen bij de Euro Touring Series (RC Racen) in Apeldoorn
Dus reken niet op mij.
Ik wil bij voldoende interesse wel een race op dinsdagavond hosten.
[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 05-06-2011 23:22 ]
Gezellig aangezien ik daar ook erg veel in rijRed Baron schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:42:
Niet dat het erg interessant is aangezien ik toch voornamelijk nog steeds in C-class series rijd, maar ach... die blauwe accentjes op de wagens staan wel aardig
Dinsdag weer Texas echt een heerlijk baantje is dat.
Al kom ik op Chicagoland ook prima rond hoor, al mis ik in racetrim toch nog wel 0.1 ~ 0.2 seconden.
Binnenkort moet ik dit maar is gaan proberen
Okay, so I will now give a shot at typing the information since the whole scanning it and posting did not work out too well...
There are 2 separate calculations that you must do for each new front/rear weight bias that you wish to run.
Once you do the calculations, you use the same answers for front and rear weight transfer, and just change the cross-weight (CW) until you find the "sweet spot".
"For any given Rear Weight There IS a Correct Cross-Weight to use..."
Here are the formulas, and what they mean.
Wt= W * CGH * G / TW (Front End) Wt= W * CGH * G / TW (+) 300 * 13 * 1.5 / 65 (Rear End)
Wt= Weight Transferred
W= Weight of the car in the Front or The Rear
CGH= Center of Gravity Height
G= Lateral G force in Turns
TW= Track width
Here are the values that we will use in the Formula for the Front of the Car/Truck;
W= The percentage of total weight on the front wheels, Minus 150 lbs. (The 150 lbs represents 1/2 of the weight of the A-arms, shocks, springs, and spindles...)
CGH = 16.0"
G= 1.5
TW= 65"
So, for our first problem... What is the Correct CW to use for a Car/Truck that has 50% Front and a 50% Rear weight?
The Car in this example is a Nascar Cup car and weighs 3600 lbs. x 50% = 1800 lbs (on the Front Tires)
So for the Front of the car Wt is going to be;
Wt = 1800 - 150 * 16.0 * 1.5 / 65 = 609.23 lbs (At the center of the turn, at speed...) We will round this off to 609 lbs for simpler math.
The answer here that you must understand is that 609 lbs. Will move from the LF to the RF during cornering, the shock and springs only effect when, not how much will move.
Next I will do the Rear weight Transfer Calculation, as it is different...
Here are the values that we will use for the Rear of the Car;
W = percent of total weight on the rear wheels minus 300 lbs. (The weight of the rear end, None of it is "sprung")
CGH=16.0"
G=1.5
TW=65"
Now for the rear of the car the formula looks like this;
The car weighs 3600 lbs x 50%=1800 lbs.
Wt=1800-300 * 16.0 * 1.5 / 65 =553.84 (+) (300 * 13.0 * 1.5 / 65)
The second calculation represent the weight transfer caused by the rear end. Since it is all unsprung weight (it is supported by the tires, not the chassis) You must calculate it's transfer separately, then add it to what was already transferring (from the chassis).
Notice that the CGH used for the second calc. is 13.0", this is the height of the center of the pumpkin. This value comes out to 90lbs. It will not change no matter what Front/Rear weight you run, so it is a constant.
The total Wt for the rear of the car is 553.84 lbs. (+) 90 lbs. = 643.84 lbs. I am rounding this up to 644.0 lbs.
So, here is our car at static weight with 50% front, 50% rear, 54.2% left and 50% CW.
LF 975----------------RF 825
LR 975----------------RR 825
Now take the LF (-) 609 lbs, and the RF (+) 609 lbs.
LF 366----------------RF 1434
Now take the LR (-) 644 lbs and the RR (+) 644 lbs.
LR 331---------------RR 1469
That is how the car will "Look" to the tires under max cornering load...
Okay, so for a car/truck with 50% front, and 50% rear weight, is 50% cross the correct value to run? Uhhhh... No, it is not. Look at the right side tires, they are Not loaded equally.
What is important to understand right now is that for a car that weighs 3600 lbs, with a 50% front and 50% rear weight bias,
The Front end Will Transfer 609 lbs, and the Rear will Transfer 644 lbs.
These values Will Not Change until we go to a Different Front/Rear Bias. Changing Cross-weight Does Not change how much Transfers.
I am going to race now, I'll continue this later...
When I originally wrote this I was playing N2K3, and in that game you could change cross-weight by simply clicking on the sliders, so that's what I did, I would click the slider, then add and subtract, then click, then add and subtract until I found the "Sweet Spot..."
If you were to put the sliders so that they were at 50% front, 50% rear, 54.2% left (max for that game...) and then 51% CW it would look like this;
LF 956 ------------ RF 844
LR 991 ----------- RR 809
Now subtract 609 from the LF and add it to the RF;
LF 347 ------------- RF 1453
Now subtract 644 from the LR and add it to the RR;
LR 347 ------------ RR 1453
VIOLA!!!!!! This Is the Answer!!!! This is how the car "Looks" to the tires when in the corner, under maximum load, now just think about how that car will handle compared to one that is not balanced... Yeah, you see the light now, the shocks and springs will affect how long it takes to transfer the weight, but it will transfer (think of a Go cart, no shocks, no springs, but the weight transfers nevertheless...)
After I did this exact procedure for several different Front/Rear weight combination's I noticed something...
The correct answer always ended up with 1453 lbs on the outside tires for a 3600 lbs. car (although the insides would vary a few pounds from the 347 in the example...)
With this information I found that I could work the calculations backwards, by knowing what final weight I needed on the outside tire, and the value for weight transfer in the Front or Rear for different biases I could simply subtract the weight transfer amount from say the RR tire (When fully loaded... 1453 lbs) and the result would tell me what Static weight I was looking for, so I would simply move the sliders to achieve that, and then I knew the correct cross-weight setting.
Unfortunately IRacing is not so simple to adjust Cross-weight (But it is far more realistic...) So I don't have a trick for here just yet...
I did find this though, I did the calc's for the Busch cars (Weight 3400 lbs) and for our Modified (weight 2500 lbs.) And I found that the answers were all very similar, the actual weight number for the fully loaded tires would vary, but the Correct Cross weight value did not (for any given front/rear weight...)
So now you see how it's done... I think next I will take a look at the "Advanced Chicago-land set" and do the weight calc's for it... That should be interesting...
I have no choice but to use the same variables (unless IRacing would care to divulge their spec's) But not to worry, a 16.0" Center of Gravity Height, along with a G force loading of 1.5, and coupled with a track width of 65" is close, very, very close.
Stay Tuned for More Fun... Doug Kerste.
[ Voor 98% gewijzigd door FabiandJ op 05-06-2011 23:31 ]
pffffffffff, maak het ff toegankelijk
hahahaha.
Mannen, bovenstaand geldt ook voor mij dus ik kan mijn aanbod pas volgende week inlossen....dinsdag en woensdagavond ook nog even twee nachtdiensten;-)JoepW schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:21:
Nou dan wordt het niks deze week met de GoT race voor mij. Woensdag t/m zondag ben ik onder de pannen bij de Euro Touring Series (RC Racen) in ApeldoornDus reken niet op mij.
Horizon focus:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bm69hs-ykc8]
En wat van deze save?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FFoMYM5GZ0Y]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bm69hs-ykc8]
En wat van deze save?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FFoMYM5GZ0Y]
[ Voor 5% gewijzigd door RielN op 06-06-2011 01:50 ]
Als de van plan bent rondjes te gaan rijden in de Riley (Grand AM series) zou ik wel ff deze video kijken. Geeft mooi aan hoe te gedragen met multiple klasses.JoepW schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:30:
@DD - Riley MkXX op Watkins Glen. Wat een geweldige auto en leuk vermakelijk circuit. Heb nog niet gedurfd om er een Q of R mee te doen. Linke bak, maar zeker beheersbaar. Redelijke tijden gereden.
Had gister een race in de Grand AM premium series waar er dus een gast in de Riley zeker niet naar dit filmpje had gekeken. Meneer Zach Rupcic Hele race waren Mustang racers al aan het klagen over zen gedrag. Veel divebommen in de bocht voor een Mustang etc etc. Was wachten tot er iets ging gebeuren. En ja hoor na 1 uur en 45 minuten racen wou die dat grapje van divebommen bij mij uit halen. Ik ben alleen zon klojo die gewoon de deur dicht gooit.
Uit eindelijk nog men P3 kunnen behouden bij de Mustangs omdat ik genoeg voorsprong had opgebouwt op de P4. dave Gelink ree trouwens ook mee in de Mustang maar die gast is nog iets te snel voor mij. Strak hoor hoe die zo constant snelle rondejs kan rijden.
[ Voor 44% gewijzigd door DutchDevil79 op 06-06-2011 11:27 ]
Dat is geen save, maar een spin die niet resulteert in een crash.
Ja super vet setupje het die. Alleen weet niet of ik zo'n schudende stoel wil. Is volgens mij erg aflijdend. Zou wel toevoegen aan inmersie maar weet niet of ik het zou trekken.MartijnA3 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:21:
[...]
Echt, de setups die sommigen in huis hebben staan... Kom ik aan met mn oude pc en enkele monitor op een ikea bure autje...
Tja ik zit ook gewoon op op m'n bureau te koekeloeren naar een 19" 1280x1024 schermpjeMartijnA3 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:21:
[...]
Echt, de setups die sommigen in huis hebben staan... Kom ik aan met mn oude pc en enkele monitor op een ikea bure autje...
EEEjjj. Al denk ik dat het een save was, dat was goed voor mijn race-karma. Nu ben ik weer bang in die bochtMartijnA3 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:20:
[...]
Dat is geen save, maar een spin die niet resulteert in een crash.![]()
Ik zit aan ikea bureau, naar 22' full hd monitor te turen die aan een 1,5 jaar oude laptop hangtMartijnA3 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:21:
[...]
Nou ik heb wel een seat (SRStoel) en behoorlijk aangepast vanwege de lange benen en zelf een standaard gemaakt voor de monitor. Maar dat bewegen lijkt me mooi, maar niet functioneel. Ben wel tevree zo.....
Ik zou wel heel graag 3 schermen willen, puur om het feit dat ik dan weet waar de ander zit in een gevecht. Ben nu vaak bang een gevecht aan te gaan omdat ik bang ben dat het weer in tranen eindigt, terwijl ik nou niet bepaald een onvoorzichtige of agressieve rijder ben.
En over dat bewegen van de stoel, als het goed wordt gedaan helpt heb denk ik heel erg, vooral onder het remmen. Als je aan je lichaam voelt hoe hard je remt, kun je volgens mij veel beter de limiet opzoeken. Maar da's mijn vermoeden, weet ik niet zeker.
Dit is toch de bom:
YouTube: IRacing Riley Mkxx Prototype Motion Test
En over dat bewegen van de stoel, als het goed wordt gedaan helpt heb denk ik heel erg, vooral onder het remmen. Als je aan je lichaam voelt hoe hard je remt, kun je volgens mij veel beter de limiet opzoeken. Maar da's mijn vermoeden, weet ik niet zeker.
Dit is toch de bom:
YouTube: IRacing Riley Mkxx Prototype Motion Test
[ Voor 43% gewijzigd door MartijnA3 op 06-06-2011 13:34 ]
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qcV4X_ZC13M]
Kan iemand me helpen waar ik veel tijd verlies? Dit was een 1.40.5 (m'n personal best), maar ik zie dat mensen 39ers of zelfs 38ers eruit knallen alsof het niks is..
Kan iemand me helpen waar ik veel tijd verlies? Dit was een 1.40.5 (m'n personal best), maar ik zie dat mensen 39ers of zelfs 38ers eruit knallen alsof het niks is..
Ik reed eerst met een beamer, die setup was al waanzinnigMartijnA3 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:28:
Ik zou wel heel graag 3 schermen willen, puur om het feit dat ik dan weet waar de ander zit in een gevecht. Ben nu vaak bang een gevecht aan te gaan omdat ik bang ben dat het weer in tranen eindigt, terwijl ik nou niet bepaald een onvoorzichtige of agressieve rijder ben.
Overigens, met een momenteel goed betaalbare 5850 heb je ruim voldoende. 3 schermen erop (die van mij mag je voor 275 euro overnemen
Leuk aanbod, maar met 2 kinderen en een vriendin die graag wil trouwen heb ik geen budget meer voor iRacing...
1. met een replay bestand die we zelf kunnen inladen kan ik veel meer over je ronde zeggenVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:52:
[video]
2. Met fraps kun je een filmpje maken, het scherm filmen kijkt heel lastig.
3.
Eerder aanremmen voor de eerste bocht, pak beide kerbstones, je schiet de eerste voorbij.
Voor de rest kan ik niet goed beoordelen waar het sneller kan vanwege punt 1 en 2, maar probeer zo vloeiend mogelijk te rijden, abrubte stuurbewegingen houdt de skip niet van. Kom zelf niet verder dan een 1:38.9, wil wel proberen een snelle ronde te rijden en daar de replay van te uploaden.
[ Voor 19% gewijzigd door MartijnA3 op 06-06-2011 16:44 ]
Ik zit sinds vandaag ook in hetzelfde schuitje. Collega belde net op dat hij de hele week vrij nodig heeft. Dus heb nu hele week avond dienst. Word dus geen hosting van mij. Weekje opschuiven dan maar.Ericjooo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 00:26:
[...]
Mannen, bovenstaand geldt ook voor mij dus ik kan mijn aanbod pas volgende week inlossen....dinsdag en woensdagavond ook nog even twee nachtdiensten;-)
Als iemand anders deze week stokje wil overnemen kan natuurlijk. Maar moet die zelf even organiseren.
GreetZ DD
Je lijnen zien er best goed uit, alleen mis je bijna overal net de apex. Dat is elke keer een tiende, of in sommige gevallen nog wat meer (T1, Een na laatste bocht, bocht voor de corkscrew).Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:52:
[video]
Ik kan het niet helemaal goed beoordelen, maar heb het gevoel dat je ook in de langzamere bochten sneller op je gas kunt. De Skip heeft bijna geen pk's, dus je kan vaak al voor de apex op 't gas.
In het replay scherm zie je rechts in het midden een teken van een waterpomptang en een hamer. Als je daar op klikt, kun je een gedeelte van je replay saven. Ga naar het begin van je snelle ronde en klik op het schaartje, speel de replay af tot het eind van je snelle ronde en druk op de save knop. That's it. Replays staan in "mijn documenten\iracing\replays"Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:53:
Hoe maak ik z'n replay bestand?
Edit: Gebruik je trouwens autoclutch en blip?
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 06-06-2011 19:15 ]
Verwijderd
autoclutch Ja... en wat is blip? ;-)
EDIT: Heb even gekeken en heb idd auto clutch en ook auto blip, al weet ik nog steeds niet wat het is ;-)
@Ericjooo
Ik zie nu dat jij het net was.. In die fuck race in de legends.. ;-)
Eric den Hollaner..
EDIT: Heb even gekeken en heb idd auto clutch en ook auto blip, al weet ik nog steeds niet wat het is ;-)
@Ericjooo
Ik zie nu dat jij het net was.. In die fuck race in de legends.. ;-)
Eric den Hollaner..
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 19:38 ]
Blip is dat vinkje onder autoclutch. "blip the throttle", klein beetje gas bij terugschakelen.
Beide uitzetten bij de skip. Opschakelen doe je door gewoon de knop voor opschakelen ingedrukt te houden, als de rev limiter wordt bereikt, schakelt ie vanzelf op naar de volgende versnelling, dit is sneller dan de autoclutch.
Terugschakelen kan de skip ook zonder koppeling, maar kan alleen als er geen gas gegeven wordt. Soms is het lastig terugschakelen, voor die momenten heb ik een knop op mn stuur als koppeling ingesteld en zo schakel ik dan terug.
Echt, als je dit onder de knie hebt ben je zo een halve seconde sneller, scheelt echt veel tijd.
Beide uitzetten bij de skip. Opschakelen doe je door gewoon de knop voor opschakelen ingedrukt te houden, als de rev limiter wordt bereikt, schakelt ie vanzelf op naar de volgende versnelling, dit is sneller dan de autoclutch.
Terugschakelen kan de skip ook zonder koppeling, maar kan alleen als er geen gas gegeven wordt. Soms is het lastig terugschakelen, voor die momenten heb ik een knop op mn stuur als koppeling ingesteld en zo schakel ik dan terug.
Echt, als je dit onder de knie hebt ben je zo een halve seconde sneller, scheelt echt veel tijd.
Verwijderd
Ahaa.. Oké thx, Zal het vanavond of anders morgen gaan oefenen, zal wel dramatish worden de eerste 10 ronden ;-)
Maar ja, oefening baart kunst, thx!
Maar ja, oefening baart kunst, thx!
Heh ja, je moet er echt mee oefenen, heel onwennig in het begin.
Dit topic is gesloten.