heb je zien staan volgens mij ja , dacht dat je pitstop gedaan had en begon toen te twijfelen of pitstop verplicht was deze racePhydomir schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:53:
[...]
Daar deed ik ook aan mee. Ik lag comfortabel op de 4e plaats waarbij ik inliep op P3 toen ik uitkomen 1e bocht hem links in de muur zette met nog twee ronde te gaan. Wel nog naar de finish kunnen rijden maar op P9.
Oki schema voor aankomende Woensdag.
Hosted session:
Room naam: Tweakers race
pass: gotrace
Auto: Dalara Indycar
Baan: Indianapolis (oval)
Begin practise: 20:30
Begin Qualificatie: 21:15
Start race: 21:30
Race tijd: Afvlaggen na 1 uur
Ik weet niet of het misschien een idee is nog wat andere Hollandse sim racers uit te nodigen in I-racing om het veld wat groter te maken. Laat maar weten of dit iets is en wie weet waar nog wat fanatieke racers zijn.
GreetZ DD
Hosted session:
Ik weet niet of het misschien een idee is nog wat andere Hollandse sim racers uit te nodigen in I-racing om het veld wat groter te maken. Laat maar weten of dit iets is en wie weet waar nog wat fanatieke racers zijn.
GreetZ DD
hehe, nope. Was wel even balen. Had daarvoor ook al licht contact gehad met iemand die vlak voor mij spinde op komen rechte stuk. Hierdoor miste ik behoorlijk wat grip aan de voorkant waardoor ik de aansluiting met de kop al was verloren. Het zat me niet echt mee die race.dabelg schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:14:
[...]
heb je zien staan volgens mij ja , dacht dat je pitstop gedaan had en begon toen te twijfelen of pitstop verplicht was deze race
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Mooi dan ben ik om 21:45 weer klaar.DutchDevil79 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:21:
Ik vrees dat ik na een kwartier wel wat verslap qua concentratie en de auto mooi in de muur stuur in turn 1 ofzo
Ik kan je bericht wel even kopiëren naar het iRacing topic op digitalracing.nl. Daar zitten genoeg fanatieke iRacers die hier misschien wel zin in hebben.DutchDevil79 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:21:
GreetZ DD
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
In het echt hebben ze ook te kampen met botsinkjes zie ik wel 

Gister trouwens voor het eerst een endurance race geprobeerd. De Grand Am premium series. 1.5 uur racen op Lime Rock. Wat een ervaring.
Koos ervoor om met de Mustang te gaan. Heb nog niet zoveel ervaring met de DP dus dacht dat dat een verstandigere keuze was.
Race ging van start en kon mezelf na wat chaos in de eerste bocht op P3 in de Mustang klasse terug vinden. Ree wat constante rondjes maar al na 4 of 5 rondjes kwamen de eerste DPs voorbij gevlogen. Vanaf nu was t een behoorlijk lastige taak om je rondjes te rijden met al die DP die om je oren vlogen. Is veel spiegelwerk maar het ging allemaal netjes. Zeker voor op Lime Rock een hele opgave. Kon wel de Mustang die achter me zat niet houden zag duidelijk dat die een snellere pace had en beter met het verkeer kon omgaan. Ikzelf wil nog wel is in een bocht ruimte geven. Dus op p4 verder gegaan. Ging eigenlijk goed tot laatste half uur. Had men pitstop gehad en kon met verse bandjes lekkere tijden rijden. Ree achter een andere Mustang lekker door maar toen sloeg het noodlot toe. Iets te overmoedig over bultje overstuur en boem auto breekt uit in de muur. Man was dat balen. Gelukkig kon men auto nog wel in de pit komen. Maar 5 minuten reparatie aan men broek. Daarna weer de baan op gegaan voor laaste gedeelte van de race. Maar denk dat men koeling naar de klote was want 3 rondjes later blies ik men motor op. Einde race.
Nog wel als 4de geklasseerd in de Mustang race omdat de andere Mustangs al eerder waren uit gevallen.
Moet zeggen dat dit best leuk is en zo met mixed klasses nog behoorlijk op letten is. Volgende race maar is gaan voor het uitrijden zonder problemen.
Trouwens de Jetta en MX5 cup ree deze afgelopen week op Sebring by night. Ook nog geprobeerd. Is toch wel gaaf hoor zo snachts rijden. Zeer mooi met die reflectoren naast de baan.
Koos ervoor om met de Mustang te gaan. Heb nog niet zoveel ervaring met de DP dus dacht dat dat een verstandigere keuze was.
Race ging van start en kon mezelf na wat chaos in de eerste bocht op P3 in de Mustang klasse terug vinden. Ree wat constante rondjes maar al na 4 of 5 rondjes kwamen de eerste DPs voorbij gevlogen. Vanaf nu was t een behoorlijk lastige taak om je rondjes te rijden met al die DP die om je oren vlogen. Is veel spiegelwerk maar het ging allemaal netjes. Zeker voor op Lime Rock een hele opgave. Kon wel de Mustang die achter me zat niet houden zag duidelijk dat die een snellere pace had en beter met het verkeer kon omgaan. Ikzelf wil nog wel is in een bocht ruimte geven. Dus op p4 verder gegaan. Ging eigenlijk goed tot laatste half uur. Had men pitstop gehad en kon met verse bandjes lekkere tijden rijden. Ree achter een andere Mustang lekker door maar toen sloeg het noodlot toe. Iets te overmoedig over bultje overstuur en boem auto breekt uit in de muur. Man was dat balen. Gelukkig kon men auto nog wel in de pit komen. Maar 5 minuten reparatie aan men broek. Daarna weer de baan op gegaan voor laaste gedeelte van de race. Maar denk dat men koeling naar de klote was want 3 rondjes later blies ik men motor op. Einde race.
Nog wel als 4de geklasseerd in de Mustang race omdat de andere Mustangs al eerder waren uit gevallen.
Moet zeggen dat dit best leuk is en zo met mixed klasses nog behoorlijk op letten is. Volgende race maar is gaan voor het uitrijden zonder problemen.
Trouwens de Jetta en MX5 cup ree deze afgelopen week op Sebring by night. Ook nog geprobeerd. Is toch wel gaaf hoor zo snachts rijden. Zeer mooi met die reflectoren naast de baan.
[ Voor 5% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-05-2011 11:37 ]
Eindelijk 
Een schone winst! 14 van de 14 ronden aan kop gelegen en geen enkel foutje gemaakt
De truc was nu om het F3 scherm totaal te negeren en af en toe op de rechte stukken eens checken of als er iemand voor me kwam, heerlijk 
http://members.iracing.co...onid=3544263&custid=67039
Is helaas wel een un-official sessie geweest, te weinig deelnemers denk ik
Een schone winst! 14 van de 14 ronden aan kop gelegen en geen enkel foutje gemaakt

[ Voor 27% gewijzigd door Schuey op 23-05-2011 12:00 ]
Jammer dat die niet telt. maar gefeliciteerd. Altijd leuk een cleane win.Schuey schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:59:
Eindelijk
Een schone winst! 14 van de 14 ronden aan kop gelegen en geen enkel foutje gemaaktDe truc was nu om het F3 scherm totaal te negeren en af en toe op de rechte stukken eens checken of als er iemand voor me kwam, heerlijk
Thx, nouja als je de sessie bekijkt valt er voor een kampioenschap weinig eer aan te halen, maar het is weer een opsteker
En geleerd dat koortsachtig constant F3 in de gaten houden niet werkt
Klopt, 8 man geeft punten.....Schuey schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:59:
Ik kijk inderdaad eigenlijk nooit achter me, totdat er iemand echt op m'n bumper zit. Zeker omdat ik wss in de lagere splits rondrijd, is het heel wisselvallig. De ene ronde loopt iemand op je in en de volgende ronde loop je 2 seconden uit, wordt je alleen maar zenuwachtig van.
Overigens was het grappig in de Skip op Spa dat in de eerste ronde 2 man hun motor opbliezen na het rechte stuk op Eau Rouge. Veel rook en stilstaande auto's ineens.
Overigens was het grappig in de Skip op Spa dat in de eerste ronde 2 man hun motor opbliezen na het rechte stuk op Eau Rouge. Veel rook en stilstaande auto's ineens.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Idd zenuwachtig wordt je daarvan en dan is het gewoon afwachten tot het misgaat..
Hoe kregen ze dat voor elkaar? Heb in zijn eerste versnelling rammen op 200km/h?
Hoe kregen ze dat voor elkaar? Heb in zijn eerste versnelling rammen op 200km/h?
Enkel hollanders ?DutchDevil79 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:21:
Oki schema voor aankomende Woensdag.
Hosted session:
GreetZ DD
Nee, in de replay schakelde hij iets te vroeg terug. Blijkbaar zijn de motoren sinds de laatste update wat gevoeliger voor overrevving.Schuey schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:13:
Idd zenuwachtig wordt je daarvan en dan is het gewoon afwachten tot het misgaat..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik dacht ff te oefenen met de Radical op Mosport. Na een paar rondes pers ik er een 1:17 uit, vond ik best snel. Zoek ik een filmpje op youtube, zie ik een 1:12.6. Holy crap, 5 seconden te langzaam. Ga wel ff meer oefenen met deze auto voor ik ermee ga racen.
Haha ik had precies hetzelfde met de CorvetteMartijnA3 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:11:
Ik dacht ff te oefenen met de Radical op Mosport. Na een paar rondes pers ik er een 1:17 uit, vond ik best snel. Zoek ik een filmpje op youtube, zie ik een 1:12.6. Holy crap, 5 seconden te langzaam. Ga wel ff meer oefenen met deze auto voor ik ermee ga racen.
Vergelijk je het dan wel met tijden die in dit seizoen gereden zijn?
Het kan natuurlijk best dat met de nieuwere builds de performance van de auto's wat veranderd is en je wellicht wat minder ver van de pace af zit dan je nu denkt.
Het kan natuurlijk best dat met de nieuwere builds de performance van de auto's wat veranderd is en je wellicht wat minder ver van de pace af zit dan je nu denkt.
Dat zou goed kunnen, ach binnenkort even online meedoen met de practiseRed Baron schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:23:
Ik las op het forum juist dat de auto's sneller waren dit seizoen.Red Baron schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:23:
[ Voor 39% gewijzigd door MartijnA3 op 23-05-2011 16:34 ]
Gisteren mijn eerste 30 rondjes op Indy gereden. Een paar vaststellingen:
* Snelste chrono een 40.5 met een beetje slipstream van een voorganger, op volle tanks gestart.
* Langste clean run amper 10 rondjes, dus focus zal key zijn, voor je het weet tikt je heel licht de muur aan en is het over.
* na 200 rondjes full speed gaat het geluid flink tegensteken
* Snelste chrono een 40.5 met een beetje slipstream van een voorganger, op volle tanks gestart.
* Langste clean run amper 10 rondjes, dus focus zal key zijn, voor je het weet tikt je heel licht de muur aan en is het over.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Woensdag word een mooie test dan. 1 uur doe je dan al snel 80 of meer rondjes. Benieuwd of het heel te houden is. Toch maar ff redbull in gaan slaan.Fuelke schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:05:
Gisteren mijn eerste 30 rondjes op Indy gereden. Een paar vaststellingen:
Misschien het Benelux gedeelte op het iRacing forum?DutchDevil79 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:21:
Zal er een postje neer zetten.Fuelke schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:44:
[...]
Misschien het Benelux gedeelte op het iRacing forum?
Net een skip race op Spa gewonnen, jammer dat SOF maar 1844 was. Aan de andere kant, als ie hoger was geweest had ik m niet gewonnen waarschijnlijk.
0 inc!
Gefeliciteerd
Lekker hoor, en boeiend idd, op naar de volgende
Net met de SRF , na in de eerste ronde een geweldige inhaalactie te hebben gemaakt op de eerste twee "door het midden" ,
toch in de derde bocht een spinnetje en daarna nog een stuk of 7 auto`s ingehaald , derde geworden maar wel mn leukste race totnogtoe.
trouwens wel een onterechte -4inc gekregen terwijl ik de betreffende auto net niet geraakt heb ?
btw aan het aankomende tweakers evenement kan ik niet deelnemen , misschien de keer daarna ?
toch in de derde bocht een spinnetje en daarna nog een stuk of 7 auto`s ingehaald , derde geworden maar wel mn leukste race totnogtoe.
trouwens wel een onterechte -4inc gekregen terwijl ik de betreffende auto net niet geraakt heb ?
btw aan het aankomende tweakers evenement kan ik niet deelnemen , misschien de keer daarna ?
[ Voor 12% gewijzigd door enchion op 23-05-2011 20:42 ]
How do you save a random generator ?
Heb ik ook weleens, de netcode of lag is daar de oorzaak van.enchion schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:41:
Zo nu 39,443Dutch3men schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:38:
Zo heb mijn Q tijd voor Indy 500 wat verbeterd van 39.476 naar 39.451 van plaats 48 naar 32
Nu 39,422.
Nu 39,412.
Lap 1: 39,515
Lap 2: 39,378
Lap 3: 39,373
Lap 4: 39,387
In mijn eerste ronde verlies ik nog teveel
Nu 4 BeNeLuxer's in de top 20 in de topsplit
[ Voor 28% gewijzigd door FabiandJ op 24-05-2011 00:42 ]
Het blijven zieke tijden, aldus de slak met 625
[ Voor 29% gewijzigd door Red Baron op 24-05-2011 00:42 ]
Maar dat zijn Amerikanen, die mogen dat aangezien ze niets anders kunnen dan linksaf slaan.
Kan iemand mij een redelijke uitleg geven waarom Carolina zo verschrikkelijk veel punten heeft.
Er wonen nl zo weinig mensen vergeleken met andere gebieden.
Zit daar een vriendenclubje ofzo dat 24 uur per dag aan het Iracen is ?
Er wonen nl zo weinig mensen vergeleken met andere gebieden.
Zit daar een vriendenclubje ofzo dat 24 uur per dag aan het Iracen is ?
[ Voor 42% gewijzigd door enchion op 24-05-2011 01:04 ]
Wel eens van North- en South-Carolina gehoord??? Dat is Nascar-state.....daar zitten alle rijders en teams en toeleveranciers en dus veel oval-gekken daaromheen. Ze kunnen daar echt alleen maar linksaf ;-)
Redneck stateEricjooo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:18:
Wel eens van North- en South-Carolina gehoord??? Dat is Nascar-state.....daar zitten alle rijders en teams en toeleveranciers en dus veel oval-gekken daaromheen. Ze kunnen daar echt alleen maar linksaf ;-)
Strakke rondjes hoor, ik heb even mee zitten kijkenDutch3men schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:41:
[...]
Nu 39,412.
Lap 1: 39,515
Lap 2: 39,378
Lap 3: 39,373
Lap 4: 39,387
In mijn eerste ronde verlies ik nog teveel
Nu 4 BeNeLuxer's in de top 20 in de topsplit
Ook bij de rookies hebben we nu 4 BeNeLuxers bij de (op dit moment nog) eerste 12 in de topsplit en zelfs eentje op pole!!
Vanavond maar even aan de racesetup gewend,alleen maar rondjes tussen de 39,8 en 40,1....30 ronden per tank; zijn er nog tips voor na de pitstop?? Met volle tanks is de auto erg tricky, de achterkant wil graag om....
DankjeEricjooo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:35:
[...]
Strakke rondjes hoor, ik heb even mee zitten kijken![]()
Ook bij de rookies hebben we nu 4 BeNeLuxers bij de (op dit moment nog) eerste 12 in de topsplit en zelfs eentje op pole!!
Vanavond maar even aan de racesetup gewend,alleen maar rondjes tussen de 39,8 en 40,1....30 ronden per tank; zijn er nog tips voor na de pitstop?? Met volle tanks is de auto erg tricky, de achterkant wil graag om....
En over je onstabiele wagen met een volle tank, speel met je WJ
[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 24-05-2011 01:41 ]
Aaaah het zou dus eigenlijk Left- en Wrong-Carolina moeten heten !Ericjooo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:18:
Die 39.8 in race trim, doe je die zonder draft?
Ik ga morgen maar eens op zoek naar wat replays van een volledige Q sessie ofzo.
Eens kijken of ik daar nog iets van op steek.
Ik ga morgen maar eens op zoek naar wat replays van een volledige Q sessie ofzo.
inderdaad gisteren race gehad met de williams fw31 met iemand voor me die constant bande rook gaf en precies heen en weer sprong altijd. gaf altijd inc bij mij en ben maar gequit uit de race, resultaat SR -0.50MartijnA3 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:01:
[...]
Heb ik ook weleens, de netcode of lag is daar de oorzaak van.
39.8 was inderdaad zonder draft ongeveer halverwege de stint (minder brandstof en nog redelijke banden)Red Baron schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 02:42:
Die 39.8 in race trim, doe je die zonder draft?
Had gister ook al een wat mindere ervaring met de netcode. In een GrandAm race werd ik echt getorpedeerd met men Mustang op het rechte stuk van Spa. Bleek dus dat een Riley DP in een keer bovenop me zat. Hij zij dat er een glitch of zo was want in een keer zat die bovenop me. Had me totaal niet gezien van te voren.dabelg schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 07:35:
[...]
inderdaad gisteren race gehad met de williams fw31 met iemand voor me die constant bande rook gaf en precies heen en weer sprong altijd. gaf altijd inc bij mij en ben maar gequit uit de race, resultaat SR -0.50wel een merde
Trouwens wel erg onrealistisch dat zo een Riley zonder al teveel schade daarna door kan rijden. Hij kwam echt met volle snelheid in zeilen. Mijn auto was naar de klote. Die Rileys lijken wel van beton of zo.
Mijn tijd op Indy (in de tests) is nog steeds rond de 40.5 en hoger....
Moet misschien toch eens kijken naar het brandstof niveau
Hmm .. misschien, heel misschien, is het een idee om de oval/Indy discussie op het officiele iRacing forum voort te zetten? Mij boeit rondjes rijden namelijk geen ene zier, en posts waarin alleen maar staat welke tijden je rijdt op een oval zijn nu niet echt geweldige bijdragen. Ik zou persoonlijk liever zien dat er meer wordt gepraat over setups, tips en trucs en besprekingen over welke banen er worden gereden in de diverse klasses.
Als ik de enige ben die zich eraan stoort vind ik het ook prima, dan kom ik wel weer terug nadat dat Indy gedoe afgelopen is
Als ik de enige ben die zich eraan stoort vind ik het ook prima, dan kom ik wel weer terug nadat dat Indy gedoe afgelopen is
Ben het niet met je eens. Ook al rijd ik geen oval, dit is hét iRacing topic op GoT en daar kan wat mij betreft alles wat met iRacing te maken heeft besproken worden.
Yep en er staan ook zat berichten tussen die niet over Indy gaan. Vrij actief de laatse weken.
En we gaan morgen natuurlijk testen dus dan kan je verwachten dat er over Indy word gepraat.
En we gaan morgen natuurlijk testen dus dan kan je verwachten dat er over Indy word gepraat.
Er wordt op dit moment nogal wat over gepraat omdat komende zaterdag op iRacing en zondag in het echhie de Indy 500 verreden zal worden. Aangezien er ongeveer 600 a 700 man ingeschreven staan voor deze (i)race vind ik het wel logisch dat er iets over gezegd word. Na het weekend zal je er een stuk minder last van hebben.Arfman schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:01:
Hmm .. misschien, heel misschien, is het een idee om de oval/Indy discussie op het officiele iRacing forum voort te zetten? Mij boeit rondjes rijden namelijk geen ene zier, en posts waarin alleen maar staat welke tijden je rijdt op een oval zijn nu niet echt geweldige bijdragen. Ik zou persoonlijk liever zien dat er meer wordt gepraat over setups, tips en trucs en besprekingen over welke banen er worden gereden in de diverse klasses.
Overigens wel eens geprobeerd een net rondje te rijden op Indy?? Is moeilijker dan je denkt hoor
Ik stoor me er ook niet aan. Ik ben geen oval-rijder maar in de Star Mazda championship zit ook een ovaltrack. dat was supergaaf !
Het is meer dan rondjes rijden inderdaad. Goede drivers rijden ook vaak in teamverband om met zijn tweeen naar voren te kunnen rijden (draften). Dit zal in iRacing ook wel zo zijn.Ericjooo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:32:
[...]
Er wordt op dit moment nogal wat over gepraat omdat komende zaterdag op iRacing en zondag in het echhie de Indy 500 verreden zal worden. Aangezien er ongeveer 600 a 700 man ingeschreven staan voor deze (i)race vind ik het wel logisch dat er iets over gezegd word. Na het weekend zal je er een stuk minder last van hebben.
Overigens wel eens geprobeerd een net rondje te rijden op Indy?? Is moeilijker dan je denkt hoor
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Precies ik probeer om samen met tenminste twee andere Nederlanders in de topsplit van de C t/m Pro class te komen om samen te kunnen werken. Ik sta op dit moment 25ste en dit is nog iets te tricky aangezien per split er maar 33 auto's kunnen rijden.Marzman schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:48:
[...]
Het is meer dan rondjes rijden inderdaad. Goede drivers rijden ook vaak in teamverband om met zijn tweeen naar voren te kunnen rijden (draften). Dit zal in iRacing ook wel zo zijn.
Bah bloed irritant offline lukt het me wel om sneller te gaan maar als het er echt om gaat verknoei ik het wel weer ergens
[ Voor 21% gewijzigd door FabiandJ op 24-05-2011 15:38 ]
ik heb vanmorgen een 39.711 kunnen neer zetten in de kwalificatie voor Rookie + D klasse. Das voorlopig P33. Moet dat nog wel kunnen verbeteren. Vanavond nog maar paar keer proberen. Zit nu op het randje van de top 30.
Woei weer wat sneller 
39,401
Lap 1: 39,513
Lap 2: 39,367
Lap 3: 39,380
Lap 4: 39,344
Jammer van mijn eerste ronde anders zat ik eindelijk in de 39,3**.
39,401
Lap 1: 39,513
Lap 2: 39,367
Lap 3: 39,380
Lap 4: 39,344
Jammer van mijn eerste ronde anders zat ik eindelijk in de 39,3**.
Netjes!!
Zelf was ik op weg naar een .4 hoog, helaas was ronde 4 er eentje teveel
Nouja, maar weer verder oefenen..... haha....jammer dat je maar eens per uur kan kwalificeren
Zelf was ik op weg naar een .4 hoog, helaas was ronde 4 er eentje teveel
[ Voor 17% gewijzigd door Ericjooo op 24-05-2011 17:41 ]
Dankje, voor de mensen die mijn qualyrun eens willen zien ik heb de replay geupload.Ericjooo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:41:
Netjes!!
Zelf was ik op weg naar een .4 hoog, helaas was ronde 4 er eentje teveelNouja, maar weer verder oefenen..... haha....jammer dat je maar eens per uur kan kwalificeren
Schakel je wel terug naar 5 en soms 4 in de bochten?Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:42:
Mijn tijd op Indy (in de tests) is nog steeds rond de 40.5 en hoger....
Kijk even op het digitalracing forum voor set die makkelijk 39.3 in qual kan.
Gebruik jij de 4? Ik schakel alleen terug naar de 5.Requiem19 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:45:
[...]
Schakel je wel terug naar 5 en soms 4 in de bochten?
Ligt vast aan mij, maar ik krijg die setups niet gevonden.... Degene die ik heb van iRacing forum gaat niet lager als 40.17. Heeft iemand misschien een link?Requiem19 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:45:
[...]
Schakel je wel terug naar 5 en soms 4 in de bochten?
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-05-2011 19:23 ]
Ligt beetje aan je setup. Met de DR set ga ik ook alleen naar 5. Maar als je nog niet onder de 40 komt op Indy, ga je nog niet hard genoeg en kan je 4 nog gebruikenDutch3men schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:50:
[...]
Gebruik jij de 4? Ik schakel alleen terug naar de 5.
Thnx voor de tips. 39.754 
Momenteel 41e bij de rookies
[ Voor 39% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-05-2011 19:42 ]
1 00:39.605
2 00:39.505
3 00:39.505
4 00:39.487
Ik doe nog iets niet helemaal goed grrr
In ieder geval weer in de top 100.
2 00:39.505
4 00:39.487
Ik doe nog iets niet helemaal goed grrr
In ieder geval weer in de top 100.
[ Voor 15% gewijzigd door Red Baron op 24-05-2011 20:48 ]
Eerste poging: 6e.Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:38:
Thnx voor de tips. 39.754
1 00:39.683
2 00:39.511
4 00:39.434
In practice een 39.398 gedaan. Dutch3men, bedankt voor het uploaden van die replay, heeft me erg geholpen!
Erg strak hoor, vooral .324 in de laatste ronde!!! Ik heb nog een hoop te leren zie ik....haha
Thanks!Requiem19 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:45:
[...]
In turn 3 schakel ik terug naar 5, maar middenin turn 4 kom ik met deze set tegen de rev limiter aan, herkent iemand dit?
Eerder naar 6 helpt niet want dan zakt de snelheid terug.
Wat voor force feedback settings gebruiken jullie eigenlijk, met name op zo'n oval als Indy?
Ik heb de mijne op 12 staan geloof ik (G27). Verder heb ik er eigenlijk ook nooit naar omgekeken moet ik zeggen.
Wat gebruiken jullie?
Ik heb de mijne op 12 staan geloof ik (G27). Verder heb ik er eigenlijk ook nooit naar omgekeken moet ik zeggen.
Wat gebruiken jullie?
Over het algemeen staat mijn G25 op 6, maar voor de oval heb ik 'm naar 4 gezet.
Zou ff wat minder proberen als ik jou was.
Edit: Een en ander uiteraard ook afhankelijk van je instellingen in windows (volgens mij staat ie bij mij op 102%).
Zou ff wat minder proberen als ik jou was.
Edit: Een en ander uiteraard ook afhankelijk van je instellingen in windows (volgens mij staat ie bij mij op 102%).
[ Voor 31% gewijzigd door MartijnA3 op 25-05-2011 09:48 ]
Even ter herinnering voor vanavond. Hoop dat er een goeie opkomst is. Want is wel leuk om iig een beetje een veld te hebben op zo'n oval als Indianapolis.
Room naam: Tweakers Indy500 race
Race tijd: 1 uur
Ik ga iig de practise gebruiken om men raceset en tijden te verbeteren. Kwalificatie sta ik nu in de top 20 bij de rookies dus als er niet veel geks gebeurt vandaag zit ik in de eerste stind.
Ik ga iig de practise gebruiken om men raceset en tijden te verbeteren. Kwalificatie sta ik nu in de top 20 bij de rookies dus als er niet veel geks gebeurt vandaag zit ik in de eerste stind.
Is de kwalifikatie voor zaterdag dan alleen vandaag nog?
Volgens mij had ik gelezen tot de 25ste.
Voor "rookies" tot de race en voor de rest is vandaag idd de laatste dag om te kwalificeren.
Qualifying: Qualifying will begin for Pro - C Oval license holders on the afternoon of May 18th and last until end of day May 25th. Each qualifying session will last four green flag laps. The four laps will be averaged together, just like the real Indy 500.
Qualifying will begin for D - Rookie Oval license holders on the afternoon of May 18th and will remain open until the start of the race on Saturday, May 28th at 4PM ET or (20:00 GMT).
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik heb precies 0 starts, 0 races en 0 miles logged in iRacing op de ovalsEricjooo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:32:
Zegt genoeg denk ik.
Ach, als ik één uur volhoudt is zaterdagavond een eitje....haha.....moeilijk hoor om een stint van 30 rondjes foutloos te rijden, laat staan 200!!DutchDevil79 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:51:
Even ter herinnering voor vanavond. Hoop dat er een goeie opkomst is. Want is wel leuk om iig een beetje een veld te hebben op zo'n oval als Indianapolis.
Van die mensen die het al niks vinden door het niet eens te doen ... enfin, kan ik mee leven. Maar laat mensen die het wél leuk vinden het leuk vinden. Bij LFS was er ook altijd al die anti-kyoto meute. Ik ben zeker geen oval rijder, maar wil me ook niet zo hardnekkig opstellen. Vind dat een beetje suf hoor.Arfman schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:51:
[...]
Ik heb precies 0 starts, 0 races en 0 miles logged in iRacing op de ovals
Zegt genoeg denk ik.
Zeg dan gewoon niks!Arfman schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:51:
[...]
Ik heb precies 0 starts, 0 races en 0 miles logged in iRacing op de ovals
Zegt genoeg denk ik.
Ja en dan nog met 30 man die om je heen aan t cirkelen zijn. Ik verwacht wel wat chaos.Ericjooo schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:10:
[...]
Ach, als ik één uur volhoudt is zaterdagavond een eitje....haha.....moeilijk hoor om een stint van 30 rondjes foutloos te rijden, laat staan 200!!
Ja, en jouw P17 zit er middenin.....gelukkig heb je nog tot zaterdag om wat honderdsten te vinden
Gewoon in de rev limiter laten lopen.MartijnA3 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:14:
[...]
Thanks!
In turn 3 schakel ik terug naar 5, maar middenin turn 4 kom ik met deze set tegen de rev limiter aan, herkent iemand dit?
Eerder naar 6 helpt niet want dan zakt de snelheid terug.
En fuck dit is spannend laatste dag kwalificatie voor de Class C t/m Pro groep en ik sta 22e. Al doen zaterdag twee mensen die voor me staan niet mee.
Onderstaand plaatje klopt niet helemaal meer omdat Jarno sneller is gegaan.

Zaterdag ga ik gedurende 160 rondjes iedereen achter me voorlaten die ook maar in de spiegels komt piepen. De laatste 40 rondjes ga ik er pas vol voor
Ik denk dat het gevaar eerder van voren kom. Als de filmpjes van vorig jaar bekijkt zijn het vaak mensen die spinnen en dan meteen een aantal man achter hun mee nemen.Fuelke schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:37:
Zaterdag ga ik gedurende 160 rondjes iedereen achter me voorlaten die ook maar in de spiegels komt piepen. De laatste 40 rondjes ga ik er pas vol voor
Ach ja lekker gezellig toch. Voel ik me niet alleen iig.Ericjooo schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:27:
Ja, en jouw P17 zit er middenin.....gelukkig heb je nog tot zaterdag om wat honderdsten te vinden
Kan denk wel wat af nog. Heb al in een practise sessie een tiende beter gereden over 4 rondjes. Zelfs paar honderste onder jouw tijd.

Zo weer een stukje sneller jammer van mijn laatste ronde alleen
39,384
Lap 1: 39,495
Lap 2: 39,330
Lap 3: 39,330
Lap 4: 39,381
39,384
Lap 1: 39,495
Lap 2: 39,330
Lap 3: 39,330
Lap 4: 39,381
Net weer zo'n Indyhok afgeschreven in Turn 1....
Is ook de moeilijkste bocht van de hele baan hoorHoogie2004 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:40:
Net weer zo'n Indyhok afgeschreven in Turn 1....
Ietsje verbeterd naar 517, maar het zou leuk zijn als ik eens een run zou doen zonder dat ik ergens in een ronde wat te wijd in T1 of T2 ga

Netjes hoor Eric. Nu hopen dat die blijft staan tot Zaterdag.

[ Voor 43% gewijzigd door DutchDevil79 op 25-05-2011 20:04 ]
Ik hoop meer dat er vanaf nu niemand meer harder gaat dan 39,384 dan zitten we met 4 BeNeLuxers in de topsplitDutchDevil79 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:00:
Netjes hoor Eric. Nu hopen dat die blijft staan tot Zaterdag.![]()
Voorlopige uitslag Quai Rookies
Bij de rookies zitten we nu met zen 8-en in de topsplitDutch3men schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:04:
[...]
Ik hoop meer dat er vanaf nu niemand meer harder gaat dan 39,384 dan zitten we met 4 BeNeLuxers in de topsplit
Maar zal wel cool zijn als er vier Beneluxers op de schermen van Indianapolis te bewonderen zijn. Helemaal als er een van wint.
Ik zit er klaar voor 
Schaamteloos wagens afschrijven in de training ben ik bang. Moeilijkste stuk van de baan vind ik pit-uit en pit-in... (BTW,voor de race, pit-in is toch achterste rechte stuk de binnenbaan nemen?)
Schaamteloos wagens afschrijven in de training ben ik bang. Moeilijkste stuk van de baan vind ik pit-uit en pit-in... (BTW,voor de race, pit-in is toch achterste rechte stuk de binnenbaan nemen?)
Room is up:
Paswoord: gotrace
Paswoord: gotrace
Er ging er zojuist wel eentje een stuk sneller. Jeetje strakke tijd Dutch3menDutch3men schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:04:
[...]
Ik hoop meer dat er vanaf nu niemand meer harder gaat dan 39,384 dan zitten we met 4 BeNeLuxers in de topsplit
Was een leuke en zeer leerzame sessie zo. Blijkt maar dat er nog wel wat geoefend moet worden op het racen. Anders ben ik bang dat het Zaterdag snel over is.
Had het bijna zonder schade gehaald als ik in de laaste ronde niet teveel wou om nog P1 te halen.
Had het bijna zonder schade gehaald als ik in de laaste ronde niet teveel wou om nog P1 te halen.
oops:
[YouTube: http://youtu.be/SHq_tOORdZY]
Was echt leuk.
Die laatste ronde ging compleet mis, ik wist niet waar ik heen moest en toen zat er opeens iemand naast me. Gebeurd veel tegelijk dan.
[YouTube: http://youtu.be/SHq_tOORdZY]
Was echt leuk.
Die laatste ronde ging compleet mis, ik wist niet waar ik heen moest en toen zat er opeens iemand naast me. Gebeurd veel tegelijk dan.
Ja was leuk, goeie manier om de setup te testen
Hehe en dat was ik achter je Martijn
En in die laatste ronde heb je de spotter aanstaan?
Gaat er iemand nog een kort filmpje maken, zou wel leuk zijn
De stand op dit moment voor de pole in class C t/m Pro.
Hehe en dat was ik achter je Martijn
Gaat er iemand nog een kort filmpje maken, zou wel leuk zijn
De stand op dit moment voor de pole in class C t/m Pro.

[ Voor 44% gewijzigd door FabiandJ op 25-05-2011 22:50 ]
Lap 31: net als ik denk Joey is er langs blijkt het net niet het geval te zijn

Great save, en zonder brokken verder. Helaas ging ik drie rondjes verder de outside wall in, en vervolgens hard inside wall in en game over.

Great save, en zonder brokken verder. Helaas ging ik drie rondjes verder de outside wall in, en vervolgens hard inside wall in en game over.
Dat ging maar net goedMartijnA3 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:46:
oops:
[video]
Was echt leuk.
Dit topic is gesloten.