iRacing - The next generation of simracing is here! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste
Acties:
  • 95.219 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ericjooo schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:59:
[...]

We kunnen wel even van inlog ruilen....haha.....ik ben nu nog D, start ik om 1800 uur wel in de A......mag jij gewoon lekker om 2200 uur rijden.....LOL
Doe maar niet dan gaat mijn iRating van 3000+ naar de kloten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ach, ik krijg de mijne ook niet lager dan 1338....haha......nouja, dan ga ik maar trainen op Indy vanavond; zijn er nog "to do's" qua setup??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
ik ben via het iracing forum nog heen en weer aan het mailen met die gast waar ik die aanvaring mee had in de Star Mazda. Ik krijg nu te horen dat ik fout was omdat ik op zijn helft van de baan zat. Blijkbaar gaat hij er vanuit dat wanneer je zij aan zij raced, de baan een soort middellijn krijgt waar je niet overheen mag. :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Tja, het blijft een probleem....hoe vaak ik niet seconden verlies door maar ruim te gaan en niet in te sturen.... maarja, een 4xinc.heb je zo maar aan je broek...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik word er zo gestoord van. Heb ik gister 7 tienden van mijn kwalificatietijd afgehaald (nu p7 in top split), wordt ik er wéér in ronde 1 afgereden.

Heb tijd voor 1 race per dag, maar dit is echt niet leuk meer nu. SR naar de knoppen natuurlijk....

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=URYZEgXeDxI&feature=youtube_gdata]

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnA3 op 19-05-2011 22:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ja, dat is zuur....overigens wel een rare beweging die iRacing je auto laat maken.....normaal zou je gewoon rechtdoor moeten kunnen rijden ook al zit er iemand op je achterwiel, die draaiende beweging gaat tegen alle natuurwetten in. Zijn voorvleugel zou eerder moeten afbreken dan dat het jouw -vele toeren makende- achterwiel blokkeert.

[ Voor 18% gewijzigd door Ericjooo op 19-05-2011 23:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:24

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit is id een rare dynamiek van jouw auto. Zuur hoor.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat het meest absurd is dat hij door jou heen gewoon kan doorrijden . (in reallife levert dat extra Inc`s op)
Maar verder hij is iets te gretig en jij iets te voorzichtig.

[ Voor 13% gewijzigd door enchion op 19-05-2011 23:20 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Jep, dit soort gasten heb je in de eerst ronde. Zuur, doorbijten.

Vorige week op Sebring alleen maar ellende, zat met een 1.5 SR. Zojuist 1.18.5 gekwalificeerd, en de race op MidOhio gewonnen daarna (een 1.18.3 gereden yey!). 0 inc gehad, en ook tijdens de kwalificatie m aar 1 inc. dus nu weer terug op 2.85. Schiet toch wel op. Je moet alleen weer wachten op de voglende mogelijkheid ;)

Overigens: Mid Ohio is zóoo gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42
MartijnA3 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:56:
Ik word er zo gestoord van. Heb ik gister 7 tienden van mijn kwalificatietijd afgehaald (nu p7 in top split), wordt ik er wéér in ronde 1 afgereden.

Heb tijd voor 1 race per dag, maar dit is echt niet leuk meer nu. SR naar de knoppen natuurlijk....

[video]
Godverdomme dan heb je toch al geen zin meer als het zo gaat :X :X :X

edit:
jeuj eerste race gewonnen... en hoe :X

bij de start gelijk 2e in de eerste bocht, 2 ronden later maakt de leider een foutje en kan ik er mooi voorbij.
Hij is echter veel sneller dan ik ben en heeft me in 2 of 3 ronden weer te pakken, geen probleem tuf rustig achter hem aan :) Hij loopt 3 seconden uit en spint in bocht 1, kan er weer net voorbij voor de volgende bocht :D Hij zit me weer op mijn staart voor een aantal ronden, maar ik weet hem achter me te houden. Op een gegeven moment gaat hij in de 13e ronde te wijd in de laatste bocht, dus ik blij, kat in het bakkie! Win ik toch maar mooi met consistent en defensief rijden 8)
Verrem ik me toch wel niet halverwege die laatste ronde :X :X Hij er ook af omdat ie schrok, een ander eraf omdat die weer niks zag door de rook... Wat een armoe :+ Reden ze verderop naast elkaar, ik er tussendoor geknalt :X :X

Wel gewonnen, maar verdient absoluut geen schoonheidsprijs... -0.03 ook nog bah

Dat is echt irritant dat je het gewoon keihard zelf verneukt... Zeg nog tegen mezelf, nu rustig uitrijden, want stel je voor dat je jezelf verremt! :z Moet hier echt aan gaan werken want dit kost punten! Heb het inmiddels voor elkaar gekregen dat ik mensen onder druk kan zetten zonder er zelf af te gaan, maar dit heeft me ook een hele tijd gekost...

Zucht, wat blijft racen toch mooi, spannend en frustrerend tegelijk :P

Wil wel eens weten of meer mensen dit ook hebben, en hoe ze dat toch weten te omzeilen.

[ Voor 59% gewijzigd door Schuey op 20-05-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Zo, mijn eerste echte kwali voor de Indy 500 staat in de boeken, 39,697 over 4 ronden gemiddeld. P6 bij de Rookies/D-class. Helaas was het eerste rondje 39,9 want anders zou een lage zes er ook wel inzitten.

Nouja....maar weer verder trainen, eens kijken wat de Weight-Jacker doet aangezien je hier in kwali-trim toch nog wel wat extra's mee kan vinden....

EDIT: 39.680....P5 ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Ericjooo op 20-05-2011 14:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zit me nu wel af te vragen of jullie niet een beeld van mij als brokkenpiloot krijgen inmiddels :X :+

Wanneer weer een hosted event? :P O-)

edit:
Financiele meevaller, misschien koop ik wel de skip barber volgende week :)

[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 20-05-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:00

DutchDevil79

I race, therfore I am

Das een goeie. Ik kan volgende week Woensdag wel weer een race hosten als er genoeg animo voor is.

Zou wat al eerder geopperd is de Street Stock op Charlotte kunnen als er meer fans zijn om een keer ovals te proberen met de Tweakertjes.

Wil ook nog wel een keer met de Skippies een raceje doen. Als er genoeg man zijn met deze auto.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:00

[video]
Ellendig idd. Die paar keer dat ik met de Star Mazda heb gereden, maakte ik ook steeds van dit soort dingen mee (of vlogen er gasten voor m'n neus via een muur de baan weer op). Nee, die serie laat ik maar lekker links liggen. :/

Gelukkig wordt er bij de Radical & Corvette MC races over het algemeen veel netter gereden (of zie ik problemen eerder aan komen). De eerste 3 weken gingen ook best ok: 5 keer 3e, 1 keer 4e, en 1 DNF. In de Corvette fixed ging het wat minder, maar die rij ik alleen voor de centen (CRED) omdat ze de Corvette en Radical niet apart lijken te tellen (CRED) omdat het dezelfde serie is.

[ Voor 20% gewijzigd door josh-hill op 20-05-2011 13:30 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:31:
Das een goeie. Ik kan volgende week Woensdag wel weer een race hosten als er genoeg animo voor is.

Zou wat al eerder geopperd is de Street Stock op Charlotte kunnen als er meer fans zijn om een keer ovals te proberen met de Tweakertjes.
I'm in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16
Dan wel met cautions en een hoop fast tows please :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zal iig ook de setup open laten. Maar hoop wel dat ervaren oval racers de rookies willen helpen. :)

Ben trouwens ook maar begonnen met het opkrikken van men oval licentie. Een paar Legend races geprobeerd. En zowaar 2 races zonder incidenten kunnen rijden. Je moet af en toe wel goed kunnen anticiperen op prutsers voor je maar op zich ging het allemaal vrij clean. Had wel een vreemd moment in de eerste race. Ree gewoon men rondjes en ben geen enkele keer ingehaald maar ineens midden in de race had ik een ronde achterstand. Net of die een rondje niet geteld was van me. Heel vreemd. 2de race gelukkig alles wel ok en 3de geworden op paar seconden achterstand van de winnaar (gestart als 1 na laatste).

[ Voor 75% gewijzigd door DutchDevil79 op 20-05-2011 15:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Bij je rondetijden staat het volgende voor een bepaalde ronde: "invalid, discontinuity". Ik denk dat je even een netwerkprobleempje hebt gehad....dan telt de ronde dus niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

DutchDevil79 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:31:

Wil ook nog wel een keer met de Skippies een raceje doen. Als er genoeg man zijn met deze auto.
Leuk initiatief, echter bij oval races haak ik af, da's niet mijn ding :)

@Schuey: dat soort dingen heb ik ook regelmatig hoor. "Nu even rustig aandoen, nog 3 rondjes en dan ben je over de finish en heb je mooi veel SR erbij" en terwijl ik het denk ga ik ergens te wijd of verrem me ... :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58

Fuelke

Forza Ferrari

[video]
Ik vind dit gewoon pech hebben, jij gaat wijd, hij is daardoor verrast en reageert misschien net te laat dus tikt hij je rond. Dat je daarna overreden wordt door de rest van het veld is wel dodelijk.

Er af rijden is een meer brute actie imho.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005

Hoogie2004

Whohooooo

[video]
Typisch gevalletje race-ongeluk imho

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
En weer 0,022s eraf......nu op P4, bijna de frontrow....haha, maar eens zien wat er dit weekend gebeurt als iedereen vrij is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:37:
[...]

Typisch gevalletje race-ongeluk imho
écht niet. Als je achterop iemand rijdt, in deze bocht, ben je gewoon fout. Wat wilde ie, m ernaast zetten of wat?

Nee. Dit is geen race-ongeluk maar onvoorzichtigheid. Hij heeft er in elk geval ook niks aan gehad, met zijn haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:44:
En weer 0,022s eraf......nu op P4, bijna de frontrow....haha, maar eens zien wat er dit weekend gebeurt als iedereen vrij is.
Ik heb nu een 39,539 staan :)

Edit: 39,476 met een snelste tijd van 39,389

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 20-05-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Erg netjes, 39,552 is mijn snelste ronde.......sneller gaat even niet....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
RielN schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:32:
[...]

écht niet. Als je achterop iemand rijdt, in deze bocht, ben je gewoon fout. Wat wilde ie, m ernaast zetten of wat?
Mijn idee.

Rijdt ik net 17 ronden aan de leiding (dit keer ronde 1 goed doorgekomen ;) ), verrem ik me met nog 1 ronde te gaan.... Met een beschadigde auto nog p3 kunnen pakken, maar sjonge jonge, ik had 12 seconden voorsprong op p2... |:( :o

Denk dat ik maar eens een paar dagen pauze neem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dutch3men schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:36:
[...]

Ik heb nu een 39,539 staan :)

Edit: 39,476 met een snelste tijd van 39,389
Moet je nou ook aan de slag met de weight jacker als je een beetje wil kunnen meekomen?
Ik heb nog nooit echt indycar gereden dus enlighten me please :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

RielN schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:32:
[...]

Nee. Dit is geen race-ongeluk maar onvoorzichtigheid. Hij heeft er in elk geval ook niks aan gehad, met zijn haast.
Sorry, maar ik blijf bij mijn standpunt, en moet Hoogie2004 gelijk geven. Hij probeert er hem niet naast te zetten, die gast achter hem zet ook al druk. En bij de start zit je dicht op elkaar, klein foutje van je voorganger en hoppa contact.

'k Heb al veel wildere acties gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door Fuelke op 20-05-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Red Baron schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:04:
[...]

Moet je nou ook aan de slag met de weight jacker als je een beetje wil kunnen meekomen?
Ik vind het geschuif met gewicht teveel afleiding tijdens de kwali; het helpt wel maar ik heb liever een gelijke auto over de hele baan ;)

Tijdens de race is het wel een optie maar dan hoef je hem slechts halverwege je run iets te veranderen om de veranderende balans (tank raakt leger en banden worden slechter) te compenseren. Eerst gewoon lekker gaan rijden en proberen de lijn te vinden....daarna fine-tunen :*)

Zonder weight jacker zit ik op 39,658 over 4 rondes, in de hogere klassen moet je wel iets harder gaan.....haha

[ Voor 7% gewijzigd door Ericjooo op 20-05-2011 22:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Vanavond ook een paar rondjes in de indycar gedaan, mn snelste was 39.7xx, de race is morgen toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Volgende week geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Nee, de race is volgende week zaterdag......."the main event" Pro t/m C is om 1800 en de rookies en D rijden om 2200 uur.......

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
ow. Dat scheelt, morgen kan ik niet. Misschien ga ik het wel proberen. Ben op oval nog D class, dus ik mag dan 's avonds.

Hoe kun je de huidige stand van de kwalificatie zien?

Edit, laat maar, al gevonden. :)

[ Voor 25% gewijzigd door MartijnA3 op 20-05-2011 22:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
http://members.iracing.co...gs.do?season=495&carid=29 en dan onderaan het derde tabblad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
thanks ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

We kunnen natuurlijk ook volgende week Woensdag de Indy500 doen (iets korter dat wel) ipv de streetstock. Alvast een testje voor Zaterdag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Fuelke schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:10:
[...]

Sorry, maar ik blijf bij mijn standpunt, en moet Hoogie2004 gelijk geven. Hij probeert er hem niet naast te zetten, die gast achter hem zet ook al druk. En bij de start zit je dicht op elkaar, klein foutje van je voorganger en hoppa contact.

'k Heb al veel wildere acties gezien.
Nee, dit is geen foutje van de voorganger. Anticiperen heet dat. Wat heb je eraan druk te zetten, je weet dat het fout gaat. Als nummer twee kun je geen kant op, alleen al met dat gegeven moet je je daar niet bevinden. Afstand en poot van het gas. Klaar. Voor mij is dit duidelijk. Ik vind dit een foutje van hem, hij heeft sowieso de draft, dus de voorganger hoeft niet eens een fout te maken.

Hij zou in de perfecte slipstream uitkomen en dán ben je een goede racer, niet met dit prutswerk (sorry, maar dat is het).

En daarbij zie ik Martijn geen fout maken. Ik pak daar ook nooit de binnenste lijn, ik ga iets wijder zodat ik eerder op het gas kan.

Tweede feit is, HIJ is de veroorzaker. HIJ verliest er ook mee, die inschatting moet je kunnen maken als je raced.

[ Voor 12% gewijzigd door RielN op 20-05-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
DutchDevil79 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:53:
We kunnen natuurlijk ook volgende week Woensdag de Indy500 doen (iets korter dat wel) ipv de streetstock. Alvast een testje voor Zaterdag.
Moet je wel even circuit en auto kopen :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:22:
[...]

Zonder weight jacker zit ik op 39,658 over 4 rondes, in de hogere klassen moet je wel iets harder gaan.....haha
Zoals ik dus :p Ik moet toch wel in de 39,2 of 39,3 zitten wil ik in de topsplit wil kunnen racen.
Red Baron schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:04:
[...]

Voor de kwali hoef ik dat iig niet en echt langere stints heb ik nog niet gedaan, maar ik ga er wel vanuit ja :p
DutchDevil79 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:53:
Ik vind het best :)

[ Voor 46% gewijzigd door FabiandJ op 20-05-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ericjooo schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 23:09:
[...]

Moet je wel even circuit en auto kopen :'(
Weet ik, is ook als genoeg mensen de combo hebben. Anders gewoon street stock die het iedereen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Fuelke schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:10:
[...]

klein foutje van je voorganger en hoppa contact.
Hoezo foutje? In het filmpje kun je het niet zien, maar ik was zelfs aan het accelereren toen hij me raakte. Weet niet of je die knik kent op mid-ohio?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
MartijnA3 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 07:38:
[...]

Hoezo foutje? In het filmpje kun je het niet zien, maar ik was zelfs aan het accelereren toen hij me raakte. Weet niet of je die knik kent op mid-ohio?
Eens... typisch gevalletje van iemand die net teveel risico neemt in de eerste ronde. Dit had je niet echt kunnen voorkomen. Als zulke mensen later in de race bij je gaan aandringen en je ziet dat ze teveel risico nemen, kun je ze soms beter voorbij laten. In dit geval wist je nog niet wat voor type coureur het was.

Na zulke streaks van pech komt altijd weer beetje gelukt. Echt waar ;).

Ik ben ooit 4 races achter elkaar echt buiten mijn schuld in de eerste 4 bochten van Barber eruit gekegeld met de Mazda... - 400 iR en -1,5 SR ofzo. Maar daarna kwam het geluk weer aan mn zijde. Karma! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 00:01:
[...]

Weet ik, is ook als genoeg mensen de combo hebben. Anders gewoon street stock die het iedereen. :)
Net indy gekocht. Kom nog niet heel ver onder de 41....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Check de Dallara-sectie van het iRacing-forum even, daar staat een lekkere setup

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ericjooo schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:04:
Check de Dallara-sectie van het iRacing-forum even, daar staat een lekkere setup
Zal eens een keertje kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo maar even een polletje om te zien wat we Woensdag gaan doen.

Poll: Welke race zou je Woensdag aan mee doen?
Indy 500
Street Stock
Beide
Geen van beide
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=371775&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Stomme vraag misschien, maar ik stamp met die indycar volgas rond met een setup van het forum, maar het verschil tussen een 39.7 en een 39.4 zit dus puur in de stuurbewegingen? Of mis ik nog ergens een turbo knop? :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Requiem19 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:20:
[...]

Na zulke streaks van pech komt altijd weer beetje gelukt. Echt waar ;).
Ja, zoals gister, toen kreeg ik de leiding in de schoot geworpen maar gooide ik 'm 17 ronden later zelf weg. Het stomme was dat ik gewoon niet geconcentreerd was, ik bedacht me dat ik hier op het forum kon vertellen dat ik een race had gewonnen toen ik eraf ging. :o 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
MartijnA3 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:37:
Stomme vraag misschien, maar ik stamp met die indycar volgas rond met een setup van het forum, maar het verschil tussen een 39.7 en een 39.4 zit dus puur in de stuurbewegingen? Of mis ik nog ergens een turbo knop? :p
Volgens de grootheden is bandenspanning ook nog een tool in deze. Gezien zijn tijden zou Dutch3Men misschien hier wat over kunnen uitleggen aan ons rookies ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Arfman schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:50:
[...]

@Schuey: dat soort dingen heb ik ook regelmatig hoor. "Nu even rustig aandoen, nog 3 rondjes en dan ben je over de finish en heb je mooi veel SR erbij" en terwijl ik het denk ga ik ergens te wijd of verrem me ... :X
Ja echt he, de concentratie neemt af en het is gedaan :? Super irritant en ik denk het enige wat je eraan kan doen is letterlijk maar oefenen op onder druk rond te rijden ofzo, of een auto+track tot op je duimpje te kennen.
MartijnA3 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:39:
[...]

Ja, zoals gister, toen kreeg ik de leiding in de schoot geworpen maar gooide ik 'm 17 ronden later zelf weg. Het stomme was dat ik gewoon niet geconcentreerd was, ik bedacht me dat ik hier op het forum kon vertellen dat ik een race had gewonnen toen ik eraf ging. :o 8)7
Pijnlijk maar herkenbaar :X Dan kan je jezelf wel schieten op dat moment...
Ericjooo schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:06:
[...]

Volgens de grootheden is bandenspanning ook nog een tool in deze. Gezien zijn tijden zou Dutch3Men misschien hier wat over kunnen uitleggen aan ons rookies ;)
Klinkt logisch, hoe lager de bandenspanning, des te groter het loopvlak wat contact maakt met de weg = meer grip. Er zal ook wel een omslagpunt zijn waardoor die logica langzamer bent als je bandenspanning te laag is. Iemand die hier verstand van heeft zal dat vast beter kunnen uitleggen :)

[ Voor 51% gewijzigd door Schuey op 21-05-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Meer oppervlak = meer grip, maar ook meer (rol)weerstand. Iets wat je niet wil met die snelheden, lijkt mij.

Ik ga er dan ook vanuit dat de setup van het forum een juiste bandenspanning heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

DutchDevil79 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:28:
Zo maar even een polletje om te zien wat we Woensdag gaan doen.

Poll: Welke race zou je Woensdag aan mee doen?
Indy 500
Street Stock
Beide
Geen van beide
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik klik per ongeluk op "Geen van beide" terwijl ik beide bedoelde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Tikje meer of minder kun je altijd proberen natuurlijk, dan zie je snel genoeg wat het brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
MartijnA3 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:37:
Ik ga er dan ook vanuit dat de setup van het forum een juiste bandenspanning heeft.
Quote van de maker: "This set can probably go a little faster with lower tire pressures if you want to try that, lower lefts 1 and rights 1.5. Of course feel free to try as many changes as you like and this a 100% public set so feel free to share it."

Zelf ga ik het hardst zonder bandenspanning-tweak......

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Fuelke schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:42:
[...]

Ik klik per ongeluk op "Geen van beide" terwijl ik beide bedoelde :(
Oops zal het mee nemen in de telling. 1 eraf voor geen van beide en 1 erbij bij beide. Noted.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ericjooo schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:56:
[...]

Quote van de maker: "This set can probably go a little faster with lower tire pressures if you want to try that, lower lefts 1 and rights 1.5. Of course feel free to try as many changes as you like and this a 100% public set so feel free to share it."

Zelf ga ik het hardst zonder bandenspanning-tweak......
Ja, ik zit het net te lezen. Er onstaat zelfs een halve rel om het vrijgeven van setups...

Welke setup gebruiken jullie? :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ja, erg vermakelijk om te lezen...... maar ik rijdt gewoon met de basis setup van de topicstarter

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik zat de hele tijd in zes, maar lees nu op het forum dat men terug schakelt naar 5 in bepaalde bochten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Klopt, uitkomen turn 1, halverwege backstraight weer naar 6 en middenin turn 3 terug en halverwege frontstraight ook weer opschakelen.

EDIT: maarre....Devil, waar blijft jouw kwali op Indy???

[ Voor 18% gewijzigd door Ericjooo op 21-05-2011 15:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MartijnA3 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:58:
Ik zat de hele tijd in zes, maar lees nu op het forum dat men terug schakelt naar 5 in bepaalde bochten?
Ik schakel in bocht 1 terug naar de 5. Op de backstretch weer naar zijn 6 en in bocht 3 ook naar zijn 5 waar ik op de rechte stuk bij s/f weer naar zijn 6 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Lagere bandespanning is meer mechanische grip maar je stuurprecisie wordt kleiner! Buiten je hogere rolweerstand (topsnelheid) word je temperatuur sneller hoger, en op de grens gedraagt de band zich veel lastiger. Met harde banden is een spin véél beter te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dutch3men schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:27:
[...]

Ik schakel in bocht 1 terug naar de 5. Op de backstretch weer naar zijn 6 en in bocht 3 ook naar zijn 5 waar ik op de rechte stuk bij s/f weer naar zijn 6 ga.
Waar schakel je dan precies terug? Midden in de bocht? Of bij het uitkomen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Red Baron schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:42:
[...]

Waar schakel je dan precies terug? Midden in de bocht? Of bij het uitkomen ofzo?
Ik let op mijn toerenteller, ingaan in de bocht zit die vol in het rood, maar zodra die 1 lampje terug gaat ram ik hem in de 5 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ericjooo schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:17:

EDIT: maarre....Devil, waar blijft jouw kwali op Indy???
Moet hem nog ff aanscahffen maar nu ik met road ook B klasse heb gehaald kan ik meteen ff de Corvette en Radical aanschaffen heb ik die ook en wat korting op pakket samen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Wat een hel is de Corvette zeg in combinatie met Mid Ohio, wie de fixed setup gemaakt heeft mag per direct ontslagen worden.
Ik heb het gevoel als of ik over een ijsbaan aan het rijden ben, of wil ik remmen en schakel ik terug krijg ik snap overstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dat heb ik ook in de corvette. Het lijkt alsof ie de bocht niet om wil, maar als je dan een replay bekijkt lijkt het allemaal veel harder te gaan. Op de een of andere manier mis ik de snelheidsbeleving in deze auto.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ericjooo schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:17:
Klopt, uitkomen turn 1, halverwege backstraight weer naar 6 en middenin turn 3 terug en halverwege frontstraight ook weer opschakelen.
Dat scheelt, snelste tijd nu 39.499.

Zie alleen dat ik volgende week zaterdag niet kan. :|

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Dutch3men schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:19:
Wat een hel is de Corvette zeg in combinatie met Mid Ohio, wie de fixed setup gemaakt heeft mag per direct ontslagen worden.
Ik heb het gevoel als of ik over een ijsbaan aan het rijden ben, of wil ik remmen en schakel ik terug krijg ik snap overstuur.
Welkom! Geef het een kans, rem optijd. Het ding heeft een bult vermogen en is zwaar, maar hoekt behoorlijk. De Corvette is, geloof het of niet, even snel rond als de Star Mazda op dit baantje. Begin langzaam en bouw je rondes op. Ik kan je verzekeren dat de races in de Corvette enorm spannend en close zijn!

Bocht aanremmen, rem los en sturen op juiste snelheid, dan hoekt dat ding prima. Maar, het rijdt 100% anders dan de formuleauto's. Voel gewichtsverplaatsing, en spaar je voorwielen met aanremmen!!! (die banden houden het anders geen race, als je m blijft blokkeren). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Dutch3men schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:19:
Mid Ohio heeft dat over het algemeen toch wel (ijsbaan gevoel)? (in ieder geval bij wagens met niet al te veel downforce)

Maar het is idd niet echt een makkelijke baan om met de Corvette te starten. De Corvette is slow in fast out in den extreme. Het kost je meestal weinig tot niets als je wat eerder remt dan anderen, dus dat is mijn tip: gaat het niet goed bij een bocht, rem dan eerder. Ga duidelijk voor de bocht van de rem af en laat de wagen uitrollen de bocht in. Hoe eerder je dan weer op het gas kan, hoe beter. Liefst zit je bij de apex weer vol erop, maar dat lukt mij hier niet echt geloof ik.

Anyway, ik rijd zelf overal met de fixed setup en vind die over het algemeen best goed. Bij de Corvette is het belangrijk dat je smooth rijdt. Als je echt begint te pushen, ben je meestal langzamer. Vooral op Mid Ohio word je dan snoeihard afgestraft, omdat je elke bocht te wijd uitkomt en pas veel te laat het gas op kan.

Als je snap overstuur hebt bij het terugschakelen, dan schakel je waarschijnlijk te vroeg terug. Als je midden in een bocht opeens hoge toeren gaat draaien, breekt de achterkant uit.

edit: Riel was me voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik ken de Corvette al wel hoor ;)
Op Philip Island ging ik er vreselijk hard mee, maar de combi Corvette + Mid Ohio wilt bij mij niet lekker werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Net een race Skip op Spa gedaan. De eerste 6 ronden superclose racing, helaas ging het in die ronde net voor Bus Stop mis. Ik vermoed door lag, want in mijn replay rakkten we elkaar niet maar toch leek ik een tik te krijgen en lagen we er allebei af. Daarna redelijk rustig uitgereden en 10e geeindigd.

Wat me wel opviel is dat je eigenlijk nergens iets buiten de kerbs mag raken, je het onmiddellijk een Off Track te pakken, veel strenger als op andere circuits. Komt het racen niet echt ten goede, heb in de eerste 6 ronden meerdere OT's gehad, puur vanwege het racen. (ja, of ik moet die gast eraftikken, maar dat schiet ook weer niet op met 4 inc's 8)7)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Arfman schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:56:
Net een race Skip op Spa gedaan. De eerste 6 ronden superclose racing, helaas ging het in die ronde net voor Bus Stop mis. Ik vermoed door lag, want in mijn replay rakkten we elkaar niet maar toch leek ik een tik te krijgen en lagen we er allebei af. Daarna redelijk rustig uitgereden en 10e geeindigd.

Wat me wel opviel is dat je eigenlijk nergens iets buiten de kerbs mag raken, je het onmiddellijk een Off Track te pakken, veel strenger als op andere circuits. Komt het racen niet echt ten goede, heb in de eerste 6 ronden meerdere OT's gehad, puur vanwege het racen. (ja, of ik moet die gast eraftikken, maar dat schiet ook weer niet op met 4 inc's 8)7)
Klopt, dat is erg jammer aan Spa. Je bent soms meer bezig met het concentreren op binnen de lijntjes blijven dan het racen zelf.

Verder is het wel een geweldig circuit. Zelfs in de Mustang die ik niet heel gaaf vind heb ik er gisteren een leuke race op gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Middellijn van de auto over de kerbs is toch een 1x? Hoe is dat anders dan op andere banen?

Denk dat het anders lijkt omdat er naast de kerbs vaak nog asfalt ligt op spa en geen grind.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik bekijk het zo. Als je de natuurlijke flow en racelijn op de meeste circuits volgt zijn de off-tracks die je aangerekend krijgt logischer dan op Spa. Ook al is de positie van de auto exact hetzelfde voor de off-track het voelt soms vreemder aan op Spa. Vooral als je Les Combes uitkomt en ook Pouhon, bij die laatste heb ik steeds het gevoel dat ik die sneller zou kunnen nemen, maar heb schrik voor de Off-track 1x

Overigens best tevreden over mijn Mid-Ohio race vanmorgen in de Star Mazda. 1x Off-track in de eerste 10 rondjes, helaas daarna wel verneukt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Vind de offtracks op Spa ook echt niet normaal nee. Word er bij een race echt enorm simpel van soms. Heb er gister nog met de Mustang gereden. En met veel op letten maar 3 inc geincaseerd maar dan ben je meer bezig met binnen de lijntjes blijven dan met racen. Das wel jammer want baantje is gewoon super leuk om te rijden. Zou eigenlijk door iedereen gereport moeten worden zodat ze er iets aan doen. Een penaltie systeem moet er niet zijn om alle fun op een baan er uit te halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Heb daar helemaal geen last van. Grijs is goed, groen is niet goed.

Offtrack is offtrack, je blijft toch binnen je offtrack bij elke baan? zo is spa gewoon, ik heb er echt geen probemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik wel, net zoals vele anderen zo te zien op het iRacing forum. De laatste race had ik 13 inc's. 4 inc's vanwege de crash en 9 inc's omdat ik in die 6 rondes gewoon close aan het racen was (zonder contact). Het is op Spa gewoon de keus: of een inc oplopen vanwege OT, of er met z'n tweeën afschuiven. Dat is niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Dutch3men schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:45:
Ik ken de Corvette al wel hoor ;)
Op Philip Island ging ik er vreselijk hard mee, maar de combi Corvette + Mid Ohio wilt bij mij niet lekker werken :p
Eh, oh ja... ik was nog niet wakker zullen we maar zeggen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gezien de poll uitslag word het komende Woensdag een oefen raceje voor de Indy 500. Ik zat zelf te denken om een uurtje te racen (rest practise en setuppen met zen allen). Kun je alvast warm lopen voor de 2.5 uur aan een stuk. >:)

GreetZ DD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
Ik zit te twijfelen om dit spel te kopen en daarbij ook een G27. Is dit een goede combinatie of is een ander stuurtje aan te raden? Misschien zelfs de G25? Of een heel ander merk?

Is er verder nog een actieve communitie rond dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
buffbuffbuff schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:57:
Ik zit te twijfelen om dit spel te kopen en daarbij ook een G27. Is dit een goede combinatie of is een andere stuurtje aan te raden? Misschien zelfs de G25? Of een heel ander merk?

Is er verder nog een actieve communitie rond dit spel?
Die combinatie is prima, je kan altijd voor andere stuurtjes etc kiezen maar de G27 is een prima start positie.
En verder een actieve communitie, iRacing zelf heeft een prima forum die zeer actief is. Wil je een Nederlands forum hebben dan ken ik er maar 2 naast GoT namelijk:
DigitalRacing.nl
Simracing.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Arfman schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:58:
Ik wel, net zoals vele anderen zo te zien op het iRacing forum. De laatste race had ik 13 inc's. 4 inc's vanwege de crash en 9 inc's omdat ik in die 6 rondes gewoon close aan het racen was (zonder contact). Het is op Spa gewoon de keus: of een inc oplopen vanwege OT, of er met z'n tweeën afschuiven. Dat is niet gezond.
Van de 1000den racers reageren er maar een paar. Spa heeft gewoon veel asfalt, wat heb je eraan om de baan virtueel breder te maken? Iedereen heeft toch dezelfde handicap ? ;)

Je kunt best hard op Spa zonder al te veel inc.
http://members.iracing.co...onid=3122831&custid=26526

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Tssk, in mijn race net reed iemand 2:48.2. :p

En ik was een paar seconden langzamer, ook maar 2 incs.

Had de muur geraakt in de eerste bocht (gek genoeg 0xinc), auto krom. Nog wel 5e geworden. Sta nu 6de in Div2.

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnA3 op 22-05-2011 21:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
naja, 1 seconde op 3 minuten mag toch of niet? Ik zei ook niet dat ik snel was hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

MartijnA3 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:14:
Tssk, in mijn race net reed iemand 2:48.2. :p

En ik was een paar seconden langzamer, ook maar 2 incs.

Had de muur geraakt in de eerste bocht (gek genoeg 0xinc), auto krom. Nog wel 5e geworden. Sta nu 6de in Div2.
Ik dacht hé da's traag,ik draai 2:20 op Spa, maar toen besefte ik dat het de Skip Barber is, en ik rijd er met de Daytona Prototype :P

Gisteren ook hoor, licht tikje tegen zijkant van iemand anders, contact 0x maar voortrein wel krom en opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
RielN schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:18:
naja, 1 seconde op 3 minuten mag toch of niet? Ik zei ook niet dat ik snel was hehe.
Ik zit te dollen, ik ben langzamer dan jij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Pffff.....net even 3 minuten mijn adem ingehouden en er vier vlekkeloze rondjes uitgeperst op Indy: 39.586 en nu weer P5, slechts 0,073 achter de pole......eens kijken of we dat kunnen vasthouden deze week!!!

We hebben in ieder geval drie man uit BeNeLux bij de eerste acht!!!

[ Voor 17% gewijzigd door Ericjooo op 22-05-2011 23:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
\Net heftige SM race gehad. Goed gescoord, derde, eigenlijk alle 31 rondjes vechten op een halve seconde. Een foutje van me nog kunenn herstellen door Paul terug te pakken die er even van profiteerde. Was leuk, strakke race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:45:
We hebben in ieder geval drie man uit BeNeLux bij de eerste acht!!!
Waar haal je dit vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
http://members.iracing.co...gs.do?season=495&carid=29

Maar dat is slechts de rookie variant natuurlijk.
De echte jongens zijn wel een heel stukje sneller :P

http://members.iracing.co...gs.do?season=494&carid=29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
RielN schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:58:
\Net heftige SM race gehad. Goed gescoord, derde, eigenlijk alle 31 rondjes vechten op een halve seconde. Een foutje van me nog kunenn herstellen door Paul terug te pakken die er even van profiteerde. Was leuk, strakke race.
Leuke race ja. Maar dat ik alsnog weer een fout maakte waardoor jij weer p3 kon pakken is wel uitermate vervelend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Red Baron schreef op maandag 23 mei 2011 @ 00:42:

Oe ik sta 42e, nog even wat sneller gaan maar dat moet wel lukken mijn eerste ronde is namelijk nog traag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja ik sta 157e, maar ik weet niet of ik uberhaupt wel sneller wil gaan.
Bij dit event is het toch zo dat de Q tijd bepaald in welke split je start of niet?

Dan kan je wel een monster Q tijd draaien, maar dan eindig je ook in de race met gasten die in de race een behoorlijk tempo erop na houden vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo

Ja, de rookies zijn qua absolute tijd 0,06 langzamer.....de profi's zitten alleen wat dichter op elkaar...

Rookie's eerste 33 binnen 0,313s
Class A zitten de eerste 33 binnen 0,107s!!

Scheelt allemaal zo weinig, wel erg gaaf hoor!!
Dan kan je wel een monster Q tijd draaien, maar dan eindig je ook in de race met gasten die in de race een behoorlijk tempo erop na houden vrees ik
Ja, maar wel cool om in de beste split te vechten om de totaal overwinning; auto is in racetrim toch wel zeker een halve seconde langzamer....kan je alles beter aan zien komen....haha, maargoed, alle gekheid op een stokje: ik verwacht sowieso binnen 5 ronden een halvering van het veld bij de rookies :(

[ Voor 30% gewijzigd door Ericjooo op 23-05-2011 08:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ericjooo schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:57:
[...]

Ja, maar wel cool om in de beste split te vechten om de totaal overwinning; auto is in racetrim toch wel zeker een halve seconde langzamer....kan je alles beter aan zien komen....haha, maargoed, alle gekheid op een stokje: ik verwacht sowieso binnen 5 ronden een halvering van het veld bij de rookies :(
Bij Rookie wordt het bocht 1/2 halve veld in elkaar, moet wel bijna :+
Toch ga ik proberen deze week wat tijd te vinden voor Q en iig proberen de Indy te rijden zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Hoogie2004 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:09:
[...]

Bij Rookie wordt het bocht 1/2 halve veld in elkaar, moet wel bijna :+
Toch ga ik proberen deze week wat tijd te vinden voor Q en iig proberen de Indy te rijden zaterdag.
hmmm, dan moet ik toch nog 0,07 harder....op pole kan je alleen van achter worden geraakt, scheelt 50% risico....haha

Even semi-offtopic: het was gisteren tijdens de echte Bump-day op Indy wel spannend hoor, (helaas had Ho Pin Tung zaterdag zijn enige auto al afgeschreven in turn 1 tijdens een goede kwalificatiepoging) "favoriet" Marco Andretti moest zich een minuut voor het einde van de sessie nog steeds kwalificeren; begon met 3 seconden te gaan aan zijn laatste poging en reed gewoon zijn teamgenoot Ryan Hunter Reay uit het veld. Dramatische dag voor Andretti Autosport (team van Michael Andretti), slechts drie auto's gekwalificeerd en RHR en Mike Conway (dit jaar winnaar op Long Beach!!) er dus niet bij. Alle topteams hadden trouwens problemen, Penske heeft slechts één auto op de tweede startrij, Ganassi alleen Scott Dixon vooraan. Scott Speed probeerde ook mee te doen maar kon totaal de snelheid niet vinden en werd zelfs vervangen door Patrick Carpentier (die er ook niet veel mee kon, behalve crashen :( )

Opvallende namen die wel meedoen....Takumo Sato (P10), Bertrand Baguette (P14), Danica Patrick kwam met veel moeite de laatste dag nog in de race.....Pippa Mann, Engelse coureuse die nooit echt veel voor elkaar heeft gekregen kwalificeerde zich wel makkelijk!! Dit jaar met Patrick, Mann, Ana Beatriz en Simona de Silvestro toch weer vier dames aan de start!!

Blijft een raar systeem hoor, wel spannend maar eigenlijk moeten gewoon de 33 snelsten meedoen.

[ Voor 64% gewijzigd door Ericjooo op 23-05-2011 08:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:07

Phydomir

Dennis

Ericjooo schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:18:
[...]
Blijft een raar systeem hoor, wel spannend maar eigenlijk moeten gewoon de 33 snelsten meedoen.
Dat doen ze toch. Het is niet voor niets de kwalificatie. Had de rest maar harder moeten gaan.

Anyway. Gisteren drie races op Laguna in de FW31 gedaan en ondanks dat de pace er wel redelijk was geen echt goed resultaat neer kunnen zetten. Aankomende week Spa. Daar heb ik wel weer erg zin in. Ook de "normale" Indy races voor de Indycar Oval serie. Wordt een leuk weekje.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Phydomir schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:22:
[...]Dat doen ze toch. Het is niet voor niets de kwalificatie. Had de rest maar harder moeten gaan.
Is niet helemaal waar; iedereen die de eerste dag zich bij de eerste 24 rijdt is gekwalificeerd, de tweede (bump-) dag mogen alle andere -vaak snellere maar bijvoorbeeld dag 1 pech hebbende- deelnemers om de laatste 9 plaatsen vechten. Dan krijg je nog wel eens scheve uitslagen....maargoed....weer on-topic ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Laatst online: 26-06 09:18
Phydomir schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:22:
[...]

Dat doen ze toch. Het is niet voor niets de kwalificatie. Had de rest maar harder moeten gaan.

Anyway. Gisteren drie races op Laguna in de FW31 gedaan en ondanks dat de pace er wel redelijk was geen echt goed resultaat neer kunnen zetten. Aankomende week Spa. Daar heb ik wel weer erg zin in. Ook de "normale" Indy races voor de Indycar Oval serie. Wordt een leuk weekje.
ik heb de race 19u15 gedaan toch mooi 5de na een echt spannende race. wel paar foutjes met aanremmen op het einde "lichte auto doet best raar soms". vind dat ze op laguna seca wel de "vuile" baan mogen simuleren :p.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:07

Phydomir

Dennis

dabelg schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:05:
[...]

ik heb de race 19u15 gedaan toch mooi 5de na een echt spannende race. wel paar foutjes met aanremmen op het einde "lichte auto doet best raar soms". vind dat ze op laguna seca wel de "vuile" baan mogen simuleren :p.
Daar deed ik ook aan mee. Ik lag comfortabel op de 4e plaats waarbij ik inliep op P3 toen ik uitkomen 1e bocht hem links in de muur zette met nog twee ronde te gaan. Wel nog naar de finish kunnen rijden maar op P9.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.