En Red Baron succesiRacing.com announced today it is partnering with McLaren Electronic Systems to incorporate the ATLAS Express data analysis software into its system. As a result, iRacing’s more than 25,000 members will now have access to similar data acquisition and telemetry software used on every car competing in the FIA Formula One World Championship since 2008 and on NASCAR’s standard ECU (engine control unit) in 2012.
In addition to affording members unprecedented opportunities to increase their understanding of their virtual race cars’ performance with ATLAS Express, iRacing is also releasing an upgraded application program interface (API) that will dramatically enhance the service’s compatibility with an array of external features including motion platforms and external displays.
“With the new iRacing telemetry capability, our members will be able to log detailed telemetry from their virtual race car to disk,” says Dave Kaemmer, iRacing’s chief executive and chief technical officer. “Using McLaren Electronics’ Atlas Express data analysis application, members who wish to delve into the engineering details in order to improve their cars’ handling will be able to do so, using very similar tools as F1 and NASCAR teams. In addition, with iRacing’s new real-time telemetry interface, multiple applications will be able to access telemetry simultaneously, allowing easier support for motion platforms, external gauges, and other add-ons from the sim-racing.
Bron
Zoals verwacht heb ik de race niet gefinished
Bij een herstart ergens in ronde 32 ofzo zat ik in de inside line, gast voor me kneep nogal erg naar binnen (ik zat niet naast verder) waardoor ik een beetje schrok, zelf een beetje apron meepakte.
En vervolgens dus snoeihard de muur in klapte

Nog een paar andere auto's lichte schade toegebracht, maar ik was de enige die niet meer verder mocht van de pitcrew.
Leuke ervaring maar ik moet me nog wel wat beter op het gemak voelen met name op de inside line.
Bedwing bedwing bedwing.......
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Het is een stuk lastiger en intenser dan mensen denkenRed Baron schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:52:
[...]
Zoals verwacht heb ik de race niet gefinished![]()
Bij een herstart ergens in ronde 32 ofzo zat ik in de inside line, gast voor me kneep nogal erg naar binnen (ik zat niet naast verder) waardoor ik een beetje schrok, zelf een beetje apron meepakte.
En vervolgens dus snoeihard de muur in klapte
Nog een paar andere auto's lichte schade toegebracht, maar ik was de enige die niet meer verder mocht van de pitcrew.
Leuke ervaring maar ik moet me nog wel wat beter op het gemak voelen met name op de inside line.
EDIT: zo makkelijk is het dus niet, klopt het dat je verschillende Time Trials moet doen om ze geteld te krijgen, ik lees er alleen dit over:
Promotie: Als een Rookie t/m B licentie houder aan het einde van een sessie voldoet aan de promotie criteria, je SR > 4.0 en je minimaal 4 officiele races of 4 voltooide time trials in het huidige seizoen voltooid hebt, dan zal deze direct gepromoveerd worden.
Ik heb nu vier TT's gedaan op twee verschillende banen, maar sinds ik op dezelfde baan TT doe telt dat niet meer...
[ Voor 74% gewijzigd door Ericjooo op 05-05-2011 19:09 ]
Zojuist mijn eerste overwinning in een Star Mazda:
http://members.iracing.co...onid=3456419&custid=61620
Heerlijke race, 3e op de grid, superstart en bij ingaan eerste bocht al eerste. De gast op Pole zat toen klem achter de nr2 tot rondje 10. Toen had ik al 20 seconden voorsprong en heb daarna dus relatief rustig alles uit kunnen rijden.
#edit over MPR: Nu snap ik er helemaal niks meer van... Ben al Class B en hoef nog maar 1 race voor promotie

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-05-2011 19:26 ]
Je rijdt 4 races in een Class D auto deze finish je en je zorgt ervoor dat je SR 4.00 of hoger is, is dit het geval zal je direct promoten naar Class C en kan je in die auto's rijden.
Rij je dan weer 4 races in een Class C auto en hou je je SR boven 4.00 promoot je naar Class B.. etc.
Alleen na elke promotie zal je SR met 1 punt zakken.
Dus wil je snel promoten ga lekker achteraan rondhangen en maak je niet druk om je positie waar je finished, zorg er alleen voor dat je geen 1x,2x,4x etc haalt om je SR telkens hoog te houden.
[ Voor 20% gewijzigd door FabiandJ op 05-05-2011 20:07 ]
Jep maar dat had ik vooraf ook al wel in de gaten, helemaal op een bumpy en erg smalle track zoals Daytona.Dutch3men schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:55:
[...]
Het is een stuk lastiger en intenser dan mensen denken
Zonet in mn 2e race wel de finish gehaald en er was maar 1 caution en die was een paar rondes voor de finish.
Helaas ging ik behoorlijk de mist in bij mijn eerste pitstop op volle race snelheid. Ietsje te enthousiast op de remmen denk ik en ik ging achterwaards de pits in

Ik heb verder niemand geraakt, maar door die spin en ook nog 15s penalty voor unsafe pit entrance was ik dus wel meteen de aansluiting met het 5 mans groepje kwijt waarmee we de pits in doken.
Maargoed daar leren we weer van. Ik begin het toch wel erg leuk te vinden dat oval racen
Bij de opties van iRacing heb je de knop Messure bij Brake Pedal, zorg ervoor dat die goed staat.Red Baron schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:47:
[...]
Jep maar dat had ik vooraf ook al wel in de gaten, helemaal op een bumpy en erg smalle track zoals Daytona.
Zonet in mn 2e race wel de finish gehaald en er was maar 1 caution en die was een paar rondes voor de finish.
Helaas ging ik behoorlijk de mist in bij mijn eerste pitstop op volle race snelheid. Ietsje te enthousiast op de remmen denk ik en ik ging achterwaards de pits in
Ik heb verder niemand geraakt, maar door die spin en ook nog 15s penalty voor unsafe pit entrance was ik dus wel meteen de aansluiting met het 5 mans groepje kwijt waarmee we de pits in doken.
Maargoed daar leren we weer van. Ik begin het toch wel erg leuk te vinden dat oval racen
Eerst stond mijn brake curve op 1.80 en hierna staat die op 2.25
Die heeft bij mij heel lang fout gestaan waardoor ik vaak de wagen spinde inkomen pits. Je moet toch in een paar meter van 300km/u terug naar 88km/u
Toen ik dit goed had staan heb ik nog geen één keer een fout gemaakt hierbij.
Oh en hoe meer Nederlanders die op de ovals rijden hoe beter
Web and sim updates.
Friday, 06-MAY-2011 GMT
EDT(-4) GMT AEST(+10)
0100 0500 1500 No New Hosted Sessions
0700 1100 2100 Service Down
0900 1300 2300 Service Up
Bron
[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 05-05-2011 22:21 ]
Ok, das iig duidelijk dan. Dan is het tellertje qua aantal races bij het MPR knopje niet erg betrouwbaar dus...Dutch3men schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:06:
Stel je wilt van Class D naar C.
Je rijdt 4 races in een Class D auto deze finish je en je zorgt ervoor dat je SR 4.00 of hoger is, is dit het geval zal je direct promoten naar Class C en kan je in die auto's rijden.
Rij je dan weer 4 races in een Class C auto en hou je je SR boven 4.00 promoot je naar Class B.. etc.
Alleen na elke promotie zal je SR met 1 punt zakken.
Dus wil je snel promoten ga lekker achteraan rondhangen en maak je niet druk om je positie waar je finished, zorg er alleen voor dat je geen 1x,2x,4x etc haalt om je SR telkens hoog te houden.
Over break-curve. Mijne staat zelfs op 3.75 (voor de Star Mazda dan), voor de Skip gebruikte ik 3.25.
Let wel op, MPR updates zijn traag, kan makkelijk een dik halfuur tussen zitten.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
En precies eind turn 4 begint de leider te sputteren en kon ik geen kant op en had ook niks door tot ik hem begon rond te duwen. Hij kon zijn truck recht houden maar ik werd van achteren rond getikt en kon hem niet meer houden, gevolg als P7 over de finish terwijl ik de race had kunnen winnen.
Ronde 4 pitten is dus iets te vroeg
Race2:
Fuck fuck fuck, door dat domme gepinch van anderen op de highline 3x een 4x gekregen gevolg: SR -0.76
Voor de mensen die is willen weten hoe het eraan toe ging kan je hier de replay file downloaden Klik
Je moet natuurlijk wel de Silverado hebben
[ Voor 32% gewijzigd door FabiandJ op 06-05-2011 02:03 ]
Verwijderd
en is het ook mogelijk om voledig automatisch te versnellen??
Dus er zijn voor het rijden geen alternatieve camera views en ook zul je gewoon zelf moeten schakelen.
Nee en nee.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:31:
ik heb de game nu en ik heb een vraagje, maar is het ook mogelijk om het aanzicht van de auto te veranderen in plaats van de cockpit view?? ik heb liever het aanzicht van achter de auto.
[ Voor 92% gewijzigd door MartijnA3 op 06-05-2011 11:40 ]
Weet je zeker dat dit wel iets voor jou is?Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:31:
ik heb de game nu en ik heb een vraagje, maar is het ook mogelijk om het aanzicht van de auto te veranderen in plaats van de cockpit view?? ik heb liever het aanzicht van achter de auto.
Verwijderd
uhm ja ik ben wel wat gewend maar dit is toch wel wat anders, ik heb de game nu even uit kunnen testen maar ik moet zeggen deze game geeft je toch wel een mooi gevoel. deze game geeft je echt het racegevoel weer terug wat je de afgelopen jaren zo gemist hebt. De andere racegames zijn toch een eind achtergebleven
vegeleken met iracing. Je hebt tenminste het gevoel dat iracing mijn nieuwe racestuurtje waard is, voor deze game koop je speciaal een racestuurtje.
#Edit @ filmpje - Vage gast
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-05-2011 16:53 ]
Da's minder, maar het kan nog veel erger; vorige week zag ik iemand in een enkele race 1.46 aan SR punten verliezen, en dat tijdens week 13Hoogie2004 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:15:
Lol, TT in de Indycar op Mosport circuit (dat ik totaal niet ken) viel tegen. 1:09 als snelste rondje, maar 17 inc. en dus -0.16 SR
Mijn stats:
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=61621
Verwijderd
je krijgt echt weer het racegevoel terug wat andere racegames je meestal niet eens geven.
in de cockpit rijd ook nog wel mooi ook al ben ik niet gewend in de cockpit te rijden. ik heb meestal het aanzicht van achter de auto. en dat kan bij deze game niet. dat je zelf moet schakelen is ook erg wennen, je hebt het er maar druk mee, want meestal rijd ik met automatische versnellingen.
ik heb alleen nog niet online gereden maar alleen oefenen om wat kennis te maken met deze game.
Ik had behoorlijk wat schade en kreeg een meatball maar iemand anders met bijna dezelfde soort schade kon vrolijk door blijven rijden. Het zijn verdomme trucks van staal en geen formule auto's.
En allemaal weer gekomen door de shit van een ander, waar ik ook zo ziek van wordt zijn de mensen als de crashen de rem niet in trappen, maar hem lekker laten rollen en vervolgens kom ik die truck tegen
Too much damage, we're done!
Het klinkt alsof dit je eerste ervaring is met een echte simVerwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 01:53:
ik heb iracing nu 1 dag uitgeprobeerd, maar waar ik nu achter kwam dat ik de forge feedback niet ingeschakelt had van mijn racestuur, met forcefeedback rijd een stuk prettiger en voel je ook de tegendruk in de bochten. kwa rijden steekt iracing ver boven de concurentie uit het rijd gewoon erg mooi.
je krijgt echt weer het racegevoel terug wat andere racegames je meestal niet eens geven.
in de cockpit rijd ook nog wel mooi ook al ben ik niet gewend in de cockpit te rijden. ik heb meestal het aanzicht van achter de auto. en dat kan bij deze game niet. dat je zelf moet schakelen is ook erg wennen, je hebt het er maar druk mee, want meestal rijd ik met automatische versnellingen.
ik heb alleen nog niet online gereden maar alleen oefenen om wat kennis te maken met deze game.
Als je hier beter steeds beter in wordt, wordt het ook steeds bevredigender om hierin goed te worden
Succes
Ik had gisteren ook zes ronden voor het einde een meatball bij de Legends....reed als een krab maar wel de race uitgereden; begrijp ik dat je dan niet verplicht bent naar de pits te gaan??Dutch3men schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 02:06:
Bah ik hoop dat ze die meatball snel aanpassen, die is veel te gevoelig.
Hoe kom ik trouwens het snelst omhoog in de Oval klasse?? Ik zie mijzelf namelijk geen 10 Legends races rijden om boven 4.0 te komen.....pfff
Wat is de Star Mazda toch een lekker karretje; ik kom nog wel 3 seconden tekort naar de toppers maar kan er al redelijk foutloos mee rondkomen. In vier races van C naar B gereden.....Zijn er nog setuptips dat de auto ook een beetje te rijden blijft??
What?Ericjooo schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:54:
[...]
Ik had gisteren ook zes ronden voor het einde een meatball bij de Legends....
ik zit bijna op een SR van 3, dit terwijl ik meedoe voor de racewinst de laatste 2 races, de snelheid is er aan het komen, en den veiligheid ook,
hopelijk kan ik vandaag voor de eerste keer winnen..
wel spijtig dat in de splits waar ik rij, maar 30% van de rijders hun race uitrijden,
start met 15, maar 5 over de streep na 20 rondjes,
het wordt tijd dat ik tussen serieuzere jongens terechtkom. (achteraan weliswaar
[ Voor 51% gewijzigd door MikeVM op 07-05-2011 13:28 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Dat betekent dat je schade aan je auto hebt die gevaarlijk is voor de anderen. Je MOET binnenkomen of je wordt gediskwalificeerd.
Mensen die iRacing spelen kennen de vlaggen toch wel?
[ Voor 99% gewijzigd door Niellie41 op 07-05-2011 14:09 ]
EDIT: en zojuist bleek maar weer eens hoe wisselvallig het kan gaan. Ik start vanaf de 11e positie in de race van 15:45, lig na 3 rondes op de 2e plek. In de hairpin spint iemand, ik kan hem niet meer ontwijken, voorwielophanging krom. Teruggereden naar de pits, reparatie, race is dan gelopen. Nog wel uitgereden (SR hé ...), uiteindelijk begonnen de mensen minder geconcentreerd te raken en foutjes te maken en kon ik nog 2 man voorbijsteken, maar leuk is anders. Kijkend naar de snelste tijden had ik zeker in de top 5 kunnen meekomen, zoals ik in de eerste 3 rondes ook prima deed. Erg jammer dit.
[ Voor 57% gewijzigd door Arfman op 07-05-2011 16:27 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

De meatball vlag moeten ze echt fixen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja mijne. Had hem al paar dagen geleden hier gepost.Requiem19 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:53:
Nog iemand die ik vergeten ben op te nemen in het overzicht in de Startpost?
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=66924
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=64876
Als je een meatball krijgt moet je binnen 5 rondes de pits in gaan.Ericjooo schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:54:
[...]
Ik had gisteren ook zes ronden voor het einde een meatball bij de Legends....reed als een krab maar wel de race uitgereden; begrijp ik dat je dan niet verplicht bent naar de pits te gaan??
Hoe kom ik trouwens het snelst omhoog in de Oval klasse?? Ik zie mijzelf namelijk geen 10 Legends races rijden om boven 4.0 te komen.....pfff
Wat is de Star Mazda toch een lekker karretje; ik kom nog wel 3 seconden tekort naar de toppers maar kan er al redelijk foutloos mee rondkomen. In vier races van C naar B gereden.....Zijn er nog setuptips dat de auto ook een beetje te rijden blijft??
En het snelste manier om omhoog te komen in de Oval klasse is, lekker achteraan rond rijden en geen fouten maken. Een snellere manier is er niet.
Race van 11:45 gereden met de Skip, op Summit wederom. Als 12e gestart, geëindigd als 2e. Slechts 2 inc, beide iets te wijd bij T3 (de lastige knik links omhoog). In lap 19 schuift nummer 2 nog even van de baan in die bocht, dankjewel
Ook nog tips om hoe je ongelukken kunt ontwijken?Dutch3men schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:30:
[...]
Als je een meatball krijgt moet je binnen 5 rondes de pits in gaan.
En het snelste manier om omhoog te komen in de Oval klasse is, lekker achteraan rond rijden en geen fouten maken. Een snellere manier is er niet.
Ik heb echt teveel races waar het 1 of 2 plekken voor me fout gaat en ik voor mijn gevoel geen kant op kan en dus elke keer wel in contact kom met zon knakker die de muur in vliegt.
En als ik mazzel heb is het maar 4 inc, maar ik krijg ook vaak op zulke momenten een meatball flag en mag vervolgens niet meer verder rijden

Note to everyone: Stephane Turpin vermijden. Gast rijd als een idioot en presteert het zojuist om in de laatste bocht op Summit, in de laatste ronde, de vent voor hem van de baan te rijden en een ongeluk te veroorzaken. Midcorner, dus ik kon niks anders dan er VOL opvliegen, meatball flag

Kon nog over de finish hakkelen, maar geen SR erbij (ook niet af gelukkig, maargoed). 20 laps voor niks netjes gereden door die dwaas, eerder in de race haalde hij me ook al in op de meest bizarre manieren, en toen hij de fout inging in T3 blokkeerde hij me tot 3 keer toe terwijl hij de baan weer opstoof. Mafkees.
Geluk blijft een huge factor, maar als je ze ziet spinnen afremmen en naar de binnenkant van de baan sturen. Ze schieten 8 van de 10 keer eerst tegen de highmuur aan. Of meer afstand houden na de start en 2 seconden achter de laatste aanrijden.Red Baron schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:00:
[...]
Ook nog tips om hoe je ongelukken kunt ontwijken?
Ik heb echt teveel races waar het 1 of 2 plekken voor me fout gaat en ik voor mijn gevoel geen kant op kan en dus elke keer wel in contact kom met zon knakker die de muur in vliegt.
En als ik mazzel heb is het maar 4 inc, maar ik krijg ook vaak op zulke momenten een meatball flag en mag vervolgens niet meer verder rijden
Maar uiteindelijk wel lol gehad want voor die uitschakelingen een paar leuke gevechten gehad. Njaaah dadelijk nog eentje proberen want moet toch wel wat meer punten kunnen verdienen voor kampioenschap.
Dankzij dit soort mensen blijf ik iRating en SR verliezen

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2011 23:38 ]
Protesteren. Daar wordt wel degelijk wat mee gedaan.Niellie41 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:37:
Nou ik had net twee mongolen voor me in de Mazda, ze bleven maar blocken. Als ik sneller was, gingen ze voor me rijden. Een die reed me zelfs eraf toen ik hem had ingehaald. Niet te geloven dit...
Zo help je alle andere faire racers ook, door dit soort gespuis uit iRacing te weren.
btw met kwalificeren kan je "gratis" punten pakken omdat niemand je dan aanraakt.
How do you save a random generator ?
Dat is maar met Time Trial, bovendien is dat maar SRx0.5 ofzo.enchion schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:56:
Bij de mazda mx5 kan ook iedere "idioot" meedoen , de bedoeling is ook (erg jammer als het je favoriete auto is) dat je een hogere league pakt als je een klasse omhoog bent gegaan.
btw met kwalificeren kan je "gratis" punten pakken omdat niemand je dan aanraakt.
het is niet veel maar als je dat voor elke race doet (ookal is het niet nodig) , en je maakt geen incidents dan kan het netto wel er voor zorgen dat als je een foutje maakt in de race dat het dan niet zo hard aftikt.
Veel meer dan +0.3 heb ik er ook niet voor gekregen maar alle beetjes helpen
Maar met qualificeren heb je wel andere auto's, daar doelde ik openchion schreef op maandag 09 mei 2011 @ 01:36:
Met kwalificeren krijg je ook SR
het is niet veel maar als je dat voor elke race doet (ookal is het niet nodig) , en je maakt geen incidents dan kan het netto wel er voor zorgen dat als je een foutje maakt in de race dat het dan niet zo hard aftikt.
Veel meer dan +0.3 heb ik er ook niet voor gekregen maar alle beetjes helpen
Ik vraag me af of het grafisch inmiddels iets opgepoetst is naar anno 2011 zegmaar.
Iemand die het nog speelt die eens een screenshotje wil maken van hoe het er uit ziet met alle settings maxed out op een resolutie van zeg 1920x1200 misschien?
Dat wil ik ook gaan doen ja, echter, om de league die ik wil gaan doen moet ik er iets van 6 banen bijkopen en een auto. Die auto is geen probleem want rij deze en volgende maand toch nog gratisenchion schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:56:
Bij de mazda mx5 kan ook iedere "idioot" meedoen , de bedoeling is ook (erg jammer als het je favoriete auto is) dat je een hogere league pakt als je een klasse omhoog bent gegaan.
Ik heb nog geen 1 grafisch mooie sim gezien. Als ik mooie graphics wil ga ik wel F1 2010 spelen, daar kan ik ook heerlijk rondkarren. Maar voor fatsoenlijk weggedrag en realisme ken ik geen betere dan iRacing, ben blij dat ik van die aanbieding gebruik heb gemaakt!
[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 09-05-2011 10:09 ]
Verwijderd
Of zou de nieuwe GTR 3 toch achterblijven vergeleken met iracing??
Mensen rijden wel netter in de Qualy tov de race.
@ vosss
YouTube: iRacing 1080P Online Video Testing
Iracing mist wel een beetje een gevoel van net echt in sommige klassen omdat er dan bv maar 1 F1 auto is en niet alle teams die je in het echt tegenkomt.
Maar verder is is wel dat de aanpak achter Iracing ervoor zorgt dat stel GTR3 iracing inhaalt het zondermeer niet als eerste over de finishline zal komen.
Ook doordat Iracing continu wordt upgedate (waar je ook voor betaald) wat ik niet verwacht van GTR3 , dan kan de prijs kwaliteit verhouding wel wat dichter bij elkaar zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door enchion op 09-05-2011 12:08 ]
Jaren geleden? Volgens mij komt de game uit 2008 en is er niet gigantisch veel in Graphics gebeurd sindsdien.vosss schreef op maandag 09 mei 2011 @ 02:03:
iRacing, dat is inmiddels jaren geleden dat ik dat speelde. Vooral de ovals waren geniaal. Net wat minder gas en wat meer slipstreamen en dan kon je 1x minder pitten en dan toch nog net winnen
Ik vraag me af of het grafisch inmiddels iets opgepoetst is naar anno 2011 zegmaar.
Iemand die het nog speelt die eens een screenshotje wil maken van hoe het er uit ziet met alle settings maxed out op een resolutie van zeg 1920x1200 misschien?
Het kan ook anders; vandaag even een MX5-race gedaan (voor de SR en iRating:-)). Dankzij een kwalitijd van 59,7 kon ik van pole vertrekken met op nummer twee David Abrahamyan. Met de start hem netjes achter me kunnen houden maar na een rondje of 5 aandringen heb ik hem laten passeren; drie bochten later maakt hij een dikke fout en reed ik weer op kop. Vier ronden voor het eind zat hij weer op mijn bumper maar in plaats van te wachten tot het rechte stuk duwde hij me er de een na laatste bocht gewoon af en had ik 4x voor contact aan mijn broek en was mijn auto zo krom als een hoepel.Niellie41 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:37:
Nou ik had net twee mongolen voor me in de Mazda, ze bleven maar blocken. Als ik sneller was, gingen ze voor me rijden. Een die reed me zelfs eraf toen ik hem had ingehaald. Niet te geloven dit...
Schuimend de laatste rondjes over de baan gekropen tot aan de laatste ronde toen hij rustig over de baan reed en mij toch P1 liet finishen. Ondanks de 4x inc die ik had opgelopen toch een nette actie!!
Als ik iemand van de baan tik na een mooi en fair gevecht, geef ik hem ook die positie terug. Dat is gewoon een ongeschreven regel dat ik geleerd heb bij andere competities (DigitalRacing en RacingLeague).
Nouja dat zijn toch jaren geleden?Jaren geleden? Volgens mij komt de game uit 2008 en is er niet gigantisch veel in Graphics gebeurd sindsdien.
Ik had me voor kunnen stellen dat ze het grafisch wat opgepoetst hadden na bijna 4 jaar, maar ik begrijp uit jouw reactie dat dat niet het geval is?
Het is nog geen drie jaar op de markt..voor de volledigheid
Voor graphics moet je bij GT5, NFS Shift en andere aanbieders zijn, je krijgt er dan ook een arcade-achtige besturing gratis bij; de physics van iRacing heb ik elders nooit mogen ervaren, dan neem ik een paar platte toeschowers en niet-HDbeeld graag voor lief!!vosss schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:00:
[...]Ik had me voor kunnen stellen dat ze het grafisch wat opgepoetst hadden na bijna 4 jaar, maar ik begrijp uit jouw reactie dat dat niet het geval is?
De Skip heeft wel een grafische update gehad, en Spa is mooier dan elke andere track door veel meer detail en nieuwe manieren om lichtintensiteit te scannen
"As well, the scanners, graphic artists and software engineers worked with a new process at Spa, one enabling them to improve on the industry-leading authenticity of its tracks. As with all of the iRacing tracks, the Spa “build” began when Moulthrop & Co. painstakingly laser scanned every inch of the track from the driver’s perspective. Next they augmented the laser scans with tens of thousands of photographs, capturing the textures and colors of road side objects like billboards, tire barriers, curbs and grass verges.
“In the past, the guys would take a bunch of pictures and then we would come back and try to determine the textures,” says iRacing software engineer Shawn Nash, “There’s no science to that; it’s pure art. At Spa we began using a method to collect textures with a reference in each photograph so that we can later calibrate how reflective the material is.
“We also used light meters to collect information about ambient light levels and direct sunlight levels with the sun at different positions and with different amounts of cloud cover."
Meer technische details:
http://www.iracing.com/spa-treatment/
Wat anders: gisteren tijdens de Grand-Am race op Watkins Glen was ik netjes bezig, foutloos zelfs tot ik te wijd ga na de chicane. Half verstrooid kies ik ervoor om dan maar het stukje van de Boot mee te nemen. Ik was te ver om om te draaien, dus ik dacht verder het Boot gedeelte af te rijden. Halverwege werd dat echter beschouwd als "Wrong Direction" en dus gediskwalificeerd
De engine is lichtjes grafisch opgepoetst. Schaduwen en belichting zijn redelijk verbeterd, maar vooral nieuwere tracks zien er véél beter uit dan de eerste tracks die ze gemaakt hebben.vosss schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:00:
[...]
Nouja dat zijn toch jaren geleden?
Ik had me voor kunnen stellen dat ze het grafisch wat opgepoetst hadden na bijna 4 jaar, maar ik begrijp uit jouw reactie dat dat niet het geval is?
Het is het makkelijkste om gewoon zelf een filmpje te zien denk ik:
In ieder geval een rondje of 5 af kunnen leggen, daarna foutje in de 2e bocht, meteen de muur in. Mosport is echt een bere-moeilijke track zeg. Foutje en je hangt meteen in de muur. Nul uitloopstroken en alleen maar 4e en 5e versnelling bochten. (toch stiekem wel gaaf, maar de track is zoo hobbelig...)
Ik ken het gevoel, dit weekend de GrandAm op Watkins Glen gereden, 24 prototypes op een baantje van een minuut....niet genoeg getraind en dus 4 seconden per rondje te langzaam.....Dat ben je nogal vaak opzij aan het gaan. Vandaag wat meer getraind en nu nog maar een dikke 2 seconden zoek.....maarja, waar vind je dieHoogie2004 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:50:
Hmm, eerste race in de IndyCars. Een grid van 30!!!! man.; WTF.
Overigens wel erg gave bakken die Riley
Net in de indycar training nog dik 2 seconden gevonden in de laatste 3 bochten..... Bocht 2 blijft echt een bitch. overstuur / onderstuur, je hebt het er allemaal, en elk rondje zoekt ie 1 van de 2 uit..... (Mosport Park)Ericjooo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:29:
[...]
Ik ken het gevoel, dit weekend de GrandAm op Watkins Glen gereden, 24 prototypes op een baantje van een minuut....niet genoeg getraind en dus 4 seconden per rondje te langzaam.....Dat ben je nogal vaak opzij aan het gaan. Vandaag wat meer getraind en nu nog maar een dikke 2 seconden zoek.....maarja, waar vind je die![]()
Overigens wel erg gave bakken die Riley
Ik gebruik in ieder geval de Logitech ClearChat Pro (of zoiets)
[ Voor 43% gewijzigd door Niellie41 op 09-05-2011 21:54 ]
Mwa ik heb wel eens met 40 man op Daytona of Talladega rond geredenHoogie2004 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:50:
Hmm, eerste race in de IndyCars. Een grid van 30!!!! man.; WTF.
In ieder geval een rondje of 5 af kunnen leggen, daarna foutje in de 2e bocht, meteen de muur in. Mosport is echt een bere-moeilijke track zeg. Foutje en je hangt meteen in de muur. Nul uitloopstroken en alleen maar 4e en 5e versnelling bochten. (toch stiekem wel gaaf, maar de track is zoo hobbelig...)
Deze headset gebruik ik: Creative Fatal1ty Gaming Headset
[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 09-05-2011 21:55 ]
Heb je wel een knop gemapped in iRacing aan het praten?Ericjooo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:59:
Die heb ik dus ook, krijg hem alleen niet aan de praat (hoor wel maar kan niet praten) in iRacing, op de PS3 werkt hij prima....
Bij opties "Push to Talk".
[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 09-05-2011 22:01 ]
Net nog even de Trucks op Daytona zitten kijken (met Fabian en Joey in het oranjeDutch3men schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:54:
[...]Mwa ik heb wel eens met 40 man op Daytona of Talladega rond gereden
[/url]
Yep, maar nog niet doen....iig weet ik dat het bij anderen wel werkt, dus maar weer verder proberenDutch3men schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:00:
[...]
Heb je wel een knop gemapped in iRacing aan het praten?
Bij opties "Push to Talk".
Dat ben ik heEricjooo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:02:
[...]
Net nog even de Trucks op Daytona zitten kijken (met Fabian en Joey in het oranje) zelfs met 20 man is het moeilijk.....nog maar eens even gaan trainen, wil binnenkort wel eens zo'n race rijden....
Ik had verder naar achteren moeten blijven dan was ik uit de wreck gebleven
Dat ik 3-wide wou? Oh wat onderstuur ja, ach had maar een 0x dus dat deed geen pijn.Ericjooo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:08:
Maarre....die laatste stuiter tegen de muur?? Hoe kwam dat? tikje of onderstuur?
Ik zou lekker in de Legends blijven rijden en een SR van 4.0 halen, dan kan je meteen over naar de truck. De Nationwide is de B car, maar die is er dit seizoen niet, het is wachten tot de nieuwe Nationwide uit komt.Ericjooo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:12:
Nou...erg gaaf in ieder geval, snel maar even rookie-af worden, dan de late model (is dat Nationwide??) en dan hopelijk snel in C ;-)
Yup, maar zo heb ik het ook gedaan lekker rustig rondrijden en laat de mensen om je heen maar de fouten maken.Ericjooo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:20:
Pfff....dat worden veel rondjes in de Legend...en met 0,06 tot 0,10 stijging per race zit ik voorlopig nog niet vast...haha
Werkt echt , zonet tweede geworden in mn eerste race met de Spec Racer Ford op OkayamaDutch3men schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:22:
[...]
Yup, maar zo heb ik het ook gedaan lekker rustig rondrijden en laat de mensen om je heen maar de fouten maken.
Vanwege de zenuwen van de race deed ik de bocht opkomen rechte stuk voorzichtiger en dus ineens wel goed.
btw dit ben ik .
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=65839
Ben benieuwd voor volgende week, dan rijdt Grand-Am op Virginia International Raceway (VIR). Vreemd genoeg vind ik het wel een leuk circuit, maar ik sukkel er nogal wat af, vooral het stuk na de Oak Tree en dan zo naar Start/Finish.
[ Voor 28% gewijzigd door Fuelke op 09-05-2011 22:59 ]
Maarja in ieder geval geen SR verloren. (toch apart met 6 inc)
btw heb gemerkt dat als je ong 5 incidenten hebt en je rijdt de race verder uit dan is dat ong het breakeven punt dan verlies je bijna geen SR.
[ Voor 37% gewijzigd door enchion op 10-05-2011 00:11 ]
Als je een race uit rijdt, dan krijg je altijd SR, of zo iets was het.
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 10-05-2011 00:28 ]
Tja als je achteraan begint is het eigenlijk wel fijner , je kan dan rustigaan op tempo komen ,ik begon bijna precies midden op de grid .
Meestal als ik kwalificeer met een wat langzamere rondetijd kom ik toch enigszins vooraan te starten (wat het echt veel prettiger maakt) maar deze keer niet dus.
En 1.03 na 20 ronjes op deze baan is niet slecht overigens .
Van een SR van 4.99 naar 2.50 gedaald
En mijn iRating van 3700 naar 3322, wel 200 meer dan voor deze week.
In drie races 0,34 kwijt....had ze er liever bij gehad..
[ Voor 8% gewijzigd door Ericjooo op 10-05-2011 02:48 ]
Ja, jammer dat je de big one net niet heelhuids doorkwam (zat toevallig net even te kijkenDutch3men schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 02:00:
Nou de tweede helft van deze week moet ik heel snel vergeten.
Van een SR van 4.99 naar 2.50 gedaald
En mijn iRating van 3700 naar 3322, wel 200 meer dan voor deze week.
En als het dat niet is, maak je zelf wel een fout in rondje 3,4 of 5 waardoor je in de muur hangt, en je pitcrew roept, TOO MUCH DAMAGE OMGMartijnA3 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:06:
Wat ik zó ontzettend frustrerend vind is als je weinig tijd hebt om te racen, dat je dan in die ene race die je dan wél kunt doen in de eerste ronde van de baan gerost wordt door iemand die over het gras komt zeilen.
Die pitcrew had het mis, zeker als je zag hoe hard ik nog richting de pits kon in die indycar
SR werkt met Corners Per Incident. Hoe meer bochten jij doorkomt zonder inc, hoe hoeger je SR wordt. Dit hangt ook weer samen met je License. Met een Rookie license kan je véél meer inc's hebben zonder dat je SR naar beneden gaat. Met een A license moet je in een MX5 maximaal 1 inc hebben om niet te dalen.Niellie41 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:27:
Volgens mij zat ik met jou in die race. Ik heb er niets van mee gekregen, want ik reed achteraan rustig mijn rondjes. Was meteen zonder oefening aan die race begonnen en was 2 sec. langzamer. Mijn doel was om gewoon SR te krijgen, de auto en de baan te leren
Als je een race uit rijdt, dan krijg je altijd SR, of zo iets was het.
Altijd doorrijden dus inderdaad, want dan daalt je SR iig niet zo hard
Echt aan te raden!
hehe had ook leut gisteren in de nacht raceRielN schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:26:
Ik had gisteravond een geniale race op het nachtige Sebring met de C6R. Foutjes over en weer, maar wat is dat toch spannend en gaaf. Als koplampen van je achterligger op je dash schijnen geeft dat nog wat extra druk op de ketel! Woow!
Echt aan te raden!
Voor mij was het de saaiste race die ik ooit heb gereden
Dit topic is gesloten.