Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga hem iig vandaag niet binnen krijgen morgen zou ik het niet weten ben dan een daggie vrij :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Stoppen dus!

schiet maar niet op bij gsmweb terwijl de meeste websites toch de prijzen al weten |:(

[ Voor 70% gewijzigd door DaannO op 19-08-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
DaannO schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:54:

Verder wil ik iedereen vragen om de discussie over levertijd te stoppen. Hij komt er erg snel aan, dat is duidelijk. Elke mail van een webshop hoeft hier niet geplaatst te worden dus graag nu ontopic over het toestel lullen :)
http://www.youtube.com/watch?v=wr6-Qegf1s0

Tour door de interface van de i900. Wat me vooral opviel was de animatie van de schermrotatie. Deze heb ik nog niet eerder gezien op deze manier. Er zat een andere in de G4 ROM, misschien is dit de H1 ROM waar ze het bij ppcsg over hebben? Ziet er nice uit iid geval, wat meer een ' flip' effect.

Nog 1 van mobilearsenaldotcom:

http://www.youtube.com/watch?v=wBst3sr0FHA

Deze gaat over IGO 8 i.c.m. de i900.

Ook nog goed nieuws over de H1 ROM:
Does the new ROM have the haptic feedback when using the keypad and keyboard?

Yes, This ROM have the haptic feedback when you press on keypad and keyboard. But it is only effective with samsung keyboard. If you install another keyboard (ex: resco keyboard, PCM keyboard) or default keyboard of windows mobile, It will not feedback when you press.

[ Voor 70% gewijzigd door DeOS op 19-08-2008 18:30 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-02 10:11
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:38:
@splendes, bij welke zaak werk jij eigenlijk.. Je zou toch moeten weten dat dit soort belangrijke info gewoon bij de specs behoort te staan? Maar erg bedankt voor de telefoonnummers.. 8)7

Ander onderwerp dan maar.. Wat ook vreemd is bij coolsounds is dat er het volgende staat bij de garantie:

[...]

Dat lijkt me stug, aangezien binnen de EU 2 jaar geldt en in nederland minimaal 2 jaar...
Klopt niet helemaal, fabriek mag zelf bepalen wat voor een garantie ze geven (zij verkopen nl. niet direct aan de consument). De 2 jaar die je noemt is een garantieverplichting van de verkoper aan de consument. In de praktijk wordt het eerste jaar dan meestal opgevangen door de fabrikant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
Lucky1965 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:49:
[mbr]Stoppen dus![/]

schiet maar niet op bij gsmweb terwijl de meeste websites toch de prijzen al weten |:(
Ik wacht ook op gsmweb. gsmweb heeft wel een datum genoemd die ook op dit forum te vinden is. Maar daar mogen we niet meer over praten :X > 25 augurken *hint* *hint* O-)

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 19-08-2008 18:44 . Reden: Volgende keer gewoon laten goed?! Beetje kinderachtig.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Filmpje gemaakt met de Omnia

http://nl.youtube.com/watch?v=AQu64f1Hg3w

Dit schildpad beest is wel donders snel trouwens! _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:00
In enkele reviews lees ik dat de resolutie van de Omnia niet standaard is tov andere telefoon (240*400). Ook had ik ergens gelezen dat het nadelig kan zijn voor een aantal applicaties wanneer je die wilt installeren. Zijn die nadelen echt zo erg dat je een applicatie niet kan installeren of bedoelen ze daar alleen mee dat het scherm van zo een applicatie niet goed vult (een zwarte balk ofzo onder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ik zie dat ie bij 2call.nl "maar" 133,- is bij 1 jaar verlenging en databundel. Dit is zelfs incl. verzending. Verder binnen 5 dagen leverbaar staat op de site. De shopreviews zijn op zich ook prima. Dus misschien bestel ik hem daar wel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
hoe zit het eigenlijk met het afspelen van films-series en de kwaliteit daarvan. Is dat dan net zo scherp als op bijvoorbeeld de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Jos84 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:30:
hoe zit het eigenlijk met het afspelen van films-series en de kwaliteit daarvan. Is dat dan net zo scherp als op bijvoorbeeld de iPhone?
iPhone: 320 x 480 pixels (3,4 inch)
i900: 240x400 pixels (3,2 inch)

De iPhone heeft dus iets meer pixels maar ook een iets groter scherm. Qua resolutie zal het niet veel schelen. Echter is het scherm van de iPhone beter in direct zonlicht:
http://zedomax.com/blog/w...008/06/samsung-i900-2.jpg (volgens mij staat de samsung in een "energy save" stand?)
want op dit plaatje is het scherm prima:
http://farm4.static.flick...261751_db3db921c5.jpg?v=0

[ Voor 16% gewijzigd door bsmpower op 19-08-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
ik begin toch weer lichtelijk te twijfelen. De Samsung i8510 vind ik namelijk ook schitterend. symbian vs wm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Jos84 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:44:
Filmpje gemaakt met de Omnia

http://nl.youtube.com/watch?v=AQu64f1Hg3w

Dit schildpad beest is wel donders snel trouwens! _/-\o_ 8)7
Laten we dan ook even de hele reeks tonen:

Binnen:
640x480

Buiten:
640x480(1)
640x480(2)
640x480(3)
320x240
177x144

Ik vind de kwaliteit wel tegen vallen trouwens. Erg blokkerig, vooral buiten. Hopelijk komt hier met toekomstige firmware updates nog een verbetering in.

[ Voor 5% gewijzigd door DeOS op 19-08-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Jos84 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:01:
ik begin toch weer lichtelijk te twijfelen. De Samsung i8510 vind ik namelijk ook schitterend. symbian vs wm.....
De Samsung i8510 lijkt me alleen interessant als je veel waarde hecht aan goede foto's. Voor de rest vind ik de Omnia mooier qua; interface, uiterlijk en touchscreen. Ben wel benieuwd naar de eerste reviews van de i8510. Zelf ga ik voor de Omnia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Idem voor mij. denk dat een ieder voor zich moet bepalen waar zijn voorkeur naar uitgaat.
Ik vind de omnia voor mij een compleet toestel.
Wil je echt mooie foto's of filmpjes maken denk ik dat je toch op een video camera en digitaal fototoestel uitkomt. Ben je tevreden met huis tuin en keuken kwaliteit die wellicht in de toekomst verbeterd kan worden door de nodige updates dan is dit toestel voldoende.
Ik denk dat we op moment nog net iets teveel verlangen van een mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Hetzelfde als wat ik in het i8510 topic heb gepost, ik heb namelijk destijds gekozen voor de K800i vanwege de mooie foto kwaliteit. Ik ben nogal van de snapshots en het maken van filmpjes (wat trouwens niet echt mogelijk is met de K800i vanwege de heel erg beroerde kwaliteit).

De filmpjes van de Omnia vallen me tot nog toe best tegen.....Maar touchscreen, UI en uiterlijk spreken mij ook erg aan.

Maar de i8510 is niet erg lelijk, loopt op een stabiel systeem als Symbian, en heeft dus die 8MP camera.....

[ Voor 5% gewijzigd door Jos84 op 19-08-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Misschien off-topic maar wordt er eigenlijk een anti virus gebruikt op dit soort mobieltjes?
Door de regelmatige verbinding met internet is er toch ook een kans dat er rommel meekomt, net als met een gewone pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Laatst ergens een artikel gelezen dat virussen voor mobieltjes nog niet voorkomt. Ze verwachten ook niet dat dit snel zal gebeuren dus ik zou me hier geen zorgen over maken!? Echter zijn er al wel bedrijven die bezig zijn met anti-virus software voor gsm's voor het geval dat...

[ Voor 23% gewijzigd door bsmpower op 19-08-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is mooi dat er geen virussen in zitten. maareh hoe zit het inderdaad aryan stelde, over dat sommige apps niet kunnen draaien vanwege de resolutie, ik zou dit ook wel graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Lucky1965 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:16:
het is en blijft en telefoon, al heeft het dan veel extra's. voor de echte games moet je een gameboy of iets dergelijks gaan gebruiken, dan loopt het soepel.
Er zijn tegenwoordig prima "echte" gameboy kwaliteit games verkrijgbaar voor mobiele telefoons hoor, plus ze toveren er betere (en soepele) 3D graphics uit dan m'n GBA SP, die niet echt verder komt dan SNES stijl mode-7. Voor de N82 en N95 zijn prima games verkrijgbaar!

Anyway, m'n punt was eigenlijk ook: er zit dus helemaal geen dedicated video chip/ram in de Omnia in tegenstelling tot bij de meeste andere moderne smartphones. Ik vraag me toch af of dit op een bepaald moment geen problemen gaat opleveren in combinatie met de beperkte hoeveelheid RAM. Nu is de Omnia erg goed in DivX maar ik vraag me af of andere bestandsformaten of applicaties zullen lijden onder het ontbreken van die chip. Waar gebruiken andere smartphones hun videochip zoal voor, gaming aside?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die filmpjes met die schildpad best tegenvallen, nogal blokkerig.
Die met het vuurwerk vind ik zelf redelijk. (staat ook op youtube)

Hopen maar dat er hier nog een nieuwe firmware voor komt (als dit te verbeteren is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het niet aan youtube zelf liggen dat de kwaliteit daardoor veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Youtube comprimeerd wel ja. Maar ik denk dat originele film bestanden ook niet een hoge kwaliteit zullen hebben!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Wat screenshots van de nieuwe i900DXHH1/DZHH1 ROM:

Afbeeldingslocatie: http://www.ppcsg.com/uploads/post-69312-1219198923_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ppcsg.com/uploads/post-69312-1219198943_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ppcsg.com/uploads/post-69312-1219199081_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ppcsg.com/uploads/post-69312-1219199127_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ppcsg.com/uploads/post-69312-1219199177_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ppcsg.com/uploads/post-69312-1219199226_thumb.jpg

Je kunt in de nieuwe ROM dus zelf de rotate animatie kiezen :Y) . Hopelijk wordt de NL versie direct met de nieuwe ROM uitgeleverd.

[ Voor 11% gewijzigd door DeOS op 20-08-2008 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bsmpower schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:40:
Youtube comprimeerd wel ja. Maar ik denk dat originele film bestanden ook niet een hoge kwaliteit zullen hebben!?
Ja ik denk eigenlijk wel dat de filmpjes er wel wat beter uitzien op de telefoon zelf.
We zullen nog even moeten wachten ;)
DeOS schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:02

Je kunt in de nieuwe ROM dus zelf de rotate animatie kiezen :Y) . Hopelijk wordt de NL versie direct met de nieuwe ROM uitgeleverd.
Ahh dat is wel vet ja, die nieuwe animatie vond ik al vet eruit zien!
Als dat niet zo is zullen we denk ik snel zelf de ROM erop kunnen zetten neem ik aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Net mail gekregen van 2call.nl. Zij verwachten hem deze week binnen te hebben! Damn moeilijke keuze of ik hem dus daar haal of toch wacht op gsmweb....

[ Voor 16% gewijzigd door bsmpower op 20-08-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Dat zou mooi zijn. Scheeld weer een boel tweakwerk. Heb gehoort dat er nogal problemen waren met de nieuwe rom dus hoop inderdaad dat die er al ingebakken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Er zijn veel problemen met de G4 ROM. De H1 ROM is nog niet te downloaden, maar is al wel te vinden op nieuwe toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kbeuriot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:51
Dan neem ik aan dat de toestellen die in nederland uitkomen wel de nieuwe rom hebben.

Dit wordt mijn 1e WM toestel, hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moeilijk moeilijk deze phone of toch wachten op de x1?"experia word wel mega duur..... verwacht ik

hij is wel ontzettend mooi deze :9~ ik ben bang dat ik mijn toetsenbordje ga missen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet of dit al gevraagd is, zo ja sorry
maar screenprotector overheen plakken, is dat wijs? qua krassen? werkt je touch dan nog wel; goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag de Omnia besteld bij smartphonestunts.nl . Orderbevestiging ontvangen, ik zie wel wanneer de telefoon binnenkomt.

Echter vandaag zag ik wat verontrustends over de GPS functionaliteit. Op de Samsung site staat een videotutorial. Als je naar het videodeel van GPS navigatie gaat, staat er in kleine letters rechtsonder:

[!] Please note that GPS feature only comes with the special package.

Wat is de "special package"? Heeft de Omnia nu wel of niet altijd (a-)GPS aan boord, onafhankelijk welk pakket je koopt?
Een afgeleide vraag: Heeft de Omnia wel of niet GPS ontvangst (ik heb het nu niet over a-GPS) en kan de meegeleverde navigatie software gebruikmaken van GPS?

Vermoedelijk ben ik in de aap gelogeerd met de GPS functionaliteit ......... :'( Duidelijke communicatie van Samsung :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ze bedoelen de software voor GPS, GPS zal er altijd in zitten maar software zal je vaak zelf moeten kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:30:
ik weet of dit al gevraagd is, zo ja sorry
maar screenprotector overheen plakken, is dat wijs? qua krassen? werkt je touch dan nog wel; goed??
Screenprotector is altijd aan te raden ivm krassen. Een goede screenprotector (bijvoorbeeld brando) heeft geen invloed op je touchscreen prestaties.

offtopic:
Volgende keer is het ook wijs om je edit knop te gebruiken ;).

[ Voor 35% gewijzigd door DeOS op 20-08-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vraag die al eerder is gesteld, sorry alvast...
Wordt er standaard navigatie software meegeleverd?
Zo niet, wat zouden jullie adviseren als navigatie software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:38:
Ze bedoelen de software voor GPS, GPS zal er altijd in zitten maar software zal je vaak zelf moeten kopen :)
Ahum....dit lees ik op de Nederlandse Omnia-site....staat toch dat er Garmin opzit...?? 8)7

Nieuws

* De Samsung Omnia SGH-i900 beschikt over een ingebouwde GPS ontvanger. Deze kunt u gebruiken om de Samsung Omnia als navigatiesysteem te laten functioneren. De Garmin navigatie software op de mobiele telefoon is zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig via het touchscreen te bedienen.

bron :http://www.samsung-i900.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dat is geen Samsung site, eerst zien en dan geloven. Het zou best kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:59

migros

Nooit meer een Samsung

Zit er in de nieuwe WM6.1-software standaard msn of is het er uitgesloopt zoals bij de vorige versie van WM 6.0?

Ik kan ook al niet wachten totdat ie uit is.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Samsung i900 Omnia Navigatie

Deze Samsung i900 beschikt over een GPS ontvanger zodat u deze mobiele telefoon als navigatiesysteem kunt gebruiken. Samsung heeft de SGH-i900 van een groot display voorzien zodat u optimaal van GPS op uw GSM gebruik kunt maken. De Samsung i900 is voorzien van speciale navigatie sofware zodat deze mobiele telefoon u direct naar uw bestemming navigeert.

bron :http://www.samsung-i900.nl/

Er zal dus iets van navigatie software in zitten. Hier wordt echter niet genoemt welke, is dus een verrassing. We zullen zien.

Ik denk overigens dat er met de navigatie software google maps wordt bedoeld. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Lucky1965 op 20-08-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

hey wat is dat voor een applicatie? Ziet eruit als iets waar ik al heel lang naar op zoek ben: een UPnP control point!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
DLNA applicatie
Turn your Samsung i900 into a wireless jukebox with DLNA support. DLNA (Digital Living Network Alliance) allows your Samsung i900 to connect to other DLNA & Wi-Fi compatible devices turning into into a wireless multi-media jukebox. Watch movies on your TV sent directly from your Samsung i900, send high quality stereo music directly to your DLNA enabled hi-fi all without wires.
Zie ook http://www.dlna.org/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Weer een nieuwe review (2 delen).

Deel 1 (UI and the Opera browser):
http://www.youtube.com/watch?v=P1ZFeDZRORI

Deel 2 (gaming, Google Maps with GPS, touch video player and more...):
http://www.youtube.com/watch?v=2sPsG6TUdAM

[ Voor 26% gewijzigd door bsmpower op 20-08-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

wat extreem cool, ben erg benieuwd naar de verdere interface van de upnp control point applicatie. Iemand meer screenshots? ben ook benieuwd of picture streams ook worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow ik ben ckers overtuigd dit wordt mijn toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic nu een tijdje en heb besloten gsmweb af te wachten. Ik ben al wel aan het kijken naar een mooie bescherming voor mijn toekomstige omnia.

Ik kwam hier terecht:
http://www.pdair.com/cata...0100000_10000000_11000315
Het schijnt dat deze voor de iphone ook geschikt is voor de omnia:
http://www.iphonecentre.nl/incipio-orion-white

Toen kwam ik dit tegen:

http://forums.hardwarezon...d.php?s=&threadid=2010641
Het likt erop dat er een "leather pouch" bij de omnia zit. Klopt dit ook voor de NL versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Niet gewenst.

[ Voor 221% gewijzigd door DaannO op 20-08-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Hmm iets te enthousiast een bericht geplaats, sorry...
maar de i900 is inmiddels te bestellen bij gsmweb voor een concurrerende prijs (dit mag ik wel zeggen toch?)

[ Voor 13% gewijzigd door bsmpower op 20-08-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij WM telefoons ook zo dat je ze net als 'normale' telefoons van taal kan veranderen? Bijv. met mijn N95 kan ik bij de talen voor Engels kiezen, maar ik denk dat dit bij WM niet zo makkelijk is? Weet iemand dat ook toevallig?

En heeft iemand al de telefoon bij Expansys besteld? Zit daar de allernieuwste ROM op?
En hoe zit dat met nieuwe ROMs, komen die gewoon op de Samsung site zodat je die kan downloaden? En als je een ROM vervangt, ben je dan al je settings/instellingen kwijt?

Konda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bsmpower schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:22:
Hmm iets te enthousiast een bericht geplaats, sorry...
maar de i900 is inmiddels te bestellen bij gsmweb voor een concurrerende prijs (dit mag ik wel zeggen toch?)
Heb je een link voor mij want ik kan hem niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Hij staat alleen bij nieuwe contracten en contractverlengingen. Nog niet als los toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kbeuriot
Net besteld bij gsmweb, dus contract morgen in huis.

Maar mijn huidige abbo loopt in oktober af, dus moet 2 maanden overbruggen, maar dan moet de i900 wel simlockvrij zijn. weet iemand dit? (ga van vodafone naar telfort, Vf bevalt me echt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bsmpower schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:50:
Hij staat alleen bij nieuwe contracten en contractverlengingen. Nog niet als los toestel...
Oke bedankt, dan maar effe wachten op een los toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is tot nu toe de leukste uitpak van de I900

http://www.vkmag.com/magazine/even_de_nieuwe_i900_uitpakken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Kbeuriot schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:55:
Maar mijn huidige abbo loopt in oktober af, dus moet 2 maanden overbruggen, maar dan moet de i900 wel simlockvrij zijn. weet iemand dit? (ga van vodafone naar telfort, Vf bevalt me echt niet)
[Off Topic] Waarom bevalt Vf niet? Ik zit ben juist van plan van om van TM naar Vf te gaan, vanwege sneller internet voor 10e en betere dekking.

[ Voor 5% gewijzigd door The Flow op 20-08-2008 17:13 ]

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, ook net besteld, inderdaad een concurrerende prijs. Vanaf oktober contractverlenging bij Telfort. Ik ga er vanuit dat ie simlock vrij is. De specs staan nog niet op gsmweb dus als je het zeker wilt weten moet je toch ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn (bijna) alle telefoons met abbo simlock vrij
Denk ieder geval wel bij gsmweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs staan inmiddels op gsmweb en hij is simlock vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSMweb verwacht heb vrijdag binnen te krijgen. Alleen weten ze nog niet of het de 8GB versie is of de 16 GB :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
In de specs (voordat de error kwam) stond 8GB...

Edit: nu staat inderdaad 8/16GB. Maar omdat alle andere winkels zeggen dat de 16GB misschien niet in Nederland komt moet het bijna wel de 8GB zijn? Moet ook bijna wel voor die prijs?!

[ Voor 47% gewijzigd door bsmpower op 20-08-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kbeuriot
oke, thxs, simlockvrij dus (inderdaad net error), wel leuke aanbieding hoor, 1 jaar abbo weer, heerlijk!!

en mij maakt het niet uit of het 8 of 16gb is, liever 16, maar inderdaad, zoals eerder aangegeven denk het niet. Als de 8Gb vol is dan zie ik wel verder.

sta te wachten om ermee te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen van de Touchwiz zijn op gsmweb icm telfort hoger qua toestelprijs dan bij de webshop van Telfort. De abonnementstarieven en zogenaamde kortingen zijn overal hetzelfde. Alleen doet GSMweb net of ze kortingen geven, terwijl het de normale prijzen zijn...

Zal hetzelfde zijn bij de Omnia

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:25:
De prijzen van de Touchwiz zijn op gsmweb icm telfort hoger qua toestelprijs dan bij de webshop van Telfort. De abonnementstarieven en zogenaamde kortingen zijn overal hetzelfde. Alleen doet GSMweb net of ze kortingen geven, terwijl het de normale prijzen zijn...

Zal hetzelfde zijn bij de Omnia
Gsmweb is bijna altijd de goedkoopste geweest. Meer dan de helft goedkoper dan de meeste andere webshops die ik heb bezocht... Maar misschien scheelt het niet altijd veel geld?

@Kbeuriot: Als de 8GB vol is kan je natuurlijk nog uitbreiden met een sd kaartje!

[ Voor 90% gewijzigd door bsmpower op 20-08-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik ben blij als die i900 eindelijk in de winkels ligt, reden:

Dan lees je hier niet meer waar hij allemaal te bestellen is of welke provider de leukste aanbieding heeft. Ik ben meer geïnteresseerd qua gebruikers ervaringen en wat deze telefoon kan, tevens ook wat zijn mankementen zijn.

Voor prijzen hebben we pricewatch of kieskeurig.nl

Ik wordt hier een beetje moe van namelijk.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand al opgevallen dat de plaatjes die op gsmweb bij de "white" staan de grey uitvoering betreffen. Voor zoever ik weet is de white uitvoering met een witte achterkant en niet grijs...
Ik hoop dat ik ook echt de witte uitvoering krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:34:

Dan lees je hier niet meer waar hij allemaal te bestellen is of welke provider de leukste aanbieding heeft. Ik ben meer geïnteresseerd qua gebruikers ervaringen en wat deze telefoon kan, tevens ook wat zijn mankementen zijn.

Is toch logisch dat hierover gesproken wordt.
Beetje lastig om gebruikers ervaringen te posten als niemand het toestel nog heeft. Als je nu gewoon 2 maanden wacht en dan nog een keer kijkt, tegen die tijd zullen er vast genoeg gebruikers reacties op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:37:
Is iemand al opgevallen dat de plaatjes die op gsmweb bij de "white" staan de grey uitvoering betreffen. Voor zoever ik weet is de white uitvoering met een witte achterkant en niet grijs...
Ik hoop dat ik ook echt de witte uitvoering krijg.
Naar mijn weten heb je alleen een 'black' en een 'white'...? Eigenlijk is alleen de achterkant zwart of wit. De voorkant (rand) is bij beide versies metalic (=grijs?)

[ Voor 7% gewijzigd door bsmpower op 20-08-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://nl.youtube.com/watch?v=QQlzX7EyIwU

I900 word uitgepakt :D

[ Voor 39% gewijzigd door dragonzzzz op 20-08-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie de subtiele verschillen:
white volgens gsmweb:
http://www.gsmweb.nl/groot/sam/i900/01.htm
http://www.gsmweb.nl/groot/sam/i900/02.htm
Dit is volgens mij grijs.

modern black volgens gsmweb:
http://www.gsmweb.nl/groot/sam/i900/03.htm
http://www.gsmweb.nl/groot/sam/i900/04.htm
Dit klopt als een bus.

white volgens belzaak:
https://www.belzaak.nl/gs...ng_i900_Omnia_white/info/
Dit lijkt mij de silver uitvoering, deze glimt toch wel wat meer dan de modern black.

Wat ik denk dat wit is:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung-i900.nl/images2/samsung-omnia-wit.jpg
Inderdaad alleen de achterkant die wit is.

Ik denk dat ik het gewoon maar afwacht tot ik het ding in mijn handen heb. Volgens mij zijn er nog geen officiele foto's van de witte uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Zoals ik net ook zei zijn er maar 2 versies. Zwart en wit. Dit heeft puur met de achterkant te maken die zwart of wit is. De foto's op belzaak.nl zijn gewoon van de zwarte versie (zie zijkant/achterkant). De voorkant is gewoon wat overbelicht. Tevens is de voorkant gedeeltelijk van metallic waardoor deze grijs lijkt ipv zwart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn idd niet veel fotos van de white versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een zwarte en een witte versie in NL daar was ik al langer achter. Dat is mijn punt ook niet. De foto's kloppen m.i. gewoon niet (zie ok de achterkant van de zogenaamde white versie op gsmweb).
Voor de meesten hier is dat gezeur over kleurtjes natuurlijk een non-discussie ;)
Maar goed gewoon afwachten maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Bij gsmweb hebben ze dezelfde foto's gebruikt voor de zwarte en witte versie (inderdaad niet juist). Ga er vanuit dat de voorkant gelijk is van beide en de achterkant anders is zoals de foto die je hebt gepost :)

Persoonlijk denk ik dat de witte versie wat goedkoop over komt? Verder ook iets teveel iPhone achtig. Hij lijkt er al iets op maar dan is het helemaal een look-a-like. Daarom gaat mijn keuze naar de zwarte.

[ Voor 50% gewijzigd door bsmpower op 20-08-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
aliberto schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:34:

waarom kijk je dan niet op ppcsg.com....500 pagina's met ervaringen etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Modbreak:Het is hier niet toegestaan om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt. Ga dus ook niet hier melden als je hem binnen hebt, dat hoeven wij niet te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kbeuriot schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:11:
Dan neem ik aan dat de toestellen die in nederland uitkomen wel de nieuwe rom hebben.

Dit wordt mijn 1e WM toestel, hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen!
Hier hetzelfde! Ook mijn eerste WM toestel.
Een vriend van me heeft wel eens een WM gehad en zag er op zich niet verkeerd uit en veel opties.

Ik denk wel dat ik er heel blij mee ga zijn ;)

• Kbeuriot
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:55:
[...]

Hier hetzelfde! Ook mijn eerste WM toestel.
Een vriend van me heeft wel eens een WM gehad en zag er op zich niet verkeerd uit en veel opties.

Ik denk wel dat ik er heel blij mee ga zijn ;)
Ik weet het nog niet, een vriend heeft ook WM, maar dan 2003, en die krijd ik soms niet te pakken omdat zijn tel is "vastgelopen" oke, is nu wel "oud" maar toch.

Denk trouwens wel dat het nu veel beter draait dan toen, dus ben er niet zo bang voor dat niet goed werkt.
bsmpower schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:26:
[...]
@Kbeuriot: Als de 8GB vol is kan je natuurlijk nog uitbreiden met een sd kaartje!
klopt, maar moet dan nog kijken of 8 of 16gb kaartje wordt, collega gaat naar amerika over een maand, dus even prijzen daar kijken ook :P

{edit} sorry voor offtopic, heeft niks met de samsung zelf te maken (technische kant)

[ Voor 51% gewijzigd door Kbeuriot op 21-08-2008 00:33 ]

Verwijderd

Nou ja ik denk dat ik eerst maar eens genoeg heb aan 16GB
Zodra de tel in de winkel ligt, kijk ik wel even of dit 8GB of 16GB intern is.
Als het 8GB is koop ik meteen een 8GB kaartje erbij.

• DeOS
Geen dag 9 van mobilearsenal, maar wel een review van de final versie. Hij heeft het prototype 2 maanden gehad, dus kan er zeker wat zinnige dingen over zeggen.

http://mobilearsenal.com/...foreword_accessories.html

Wat ik o.a. interessant vond:
We got the handset with Hungarian software, the ROM itself being English, the Hungarian translation is on the Extended ROM and the phone will ask us on first boot which language do we want to use. Changing the language doesn't affect the phone's speed, which is confirmed by the Pocket PC Mark results.
Hopelijk is dit bij de NL versie ook zo. Dan heb je zelf nog de keuze welke taal je wil gebruiken.

Over de afwijkende resolutie:
Software compatibility is not the best due to the screen with a unique resolution, unfortunately there are lots of applications that don't support the wide screen, so they won't launch. This is partly due to software developers, we can only hope that the situation will improve in the future!

[ Voor 20% gewijzigd door DeOS op 21-08-2008 07:28 ]

• bsmpower
Even over de afwijkende resolutie. Ik hoorde juist verhalen dat veel programma's wel werken maar dan in letterbox. Dus zwarte balkjes onder en boven. Net zo als 4:3 beeldmateriaal op een 16:9 breedbeeld tv bijvoorbeeld. Maar het blijft even afwachten tot we het zelf hebben kunnen ondervinden.

• DeOS
Een aantal programma's zullen inderdaad gewoon wel draaien, maar niet schermvullend. Dit hangt af van hoe de software is geprogrammeerd. Het is dus niet zo dat dit altijd gebeurt, een aantal programma's zullen gewoon niet opstarten bij een afwijkende resolutie.

[ Voor 17% gewijzigd door DeOS op 21-08-2008 12:56 ]

• Kbeuriot
http://mobilearsenal.com/...ia_vincit/multimedia.html

Hier staan 2 foto's die snacht's gemaakt zijn, en moet zeggen: niet verkeerd.
Kan beter, maar het is een mobiel.

Toch ben ik toch nog benieuwd naar foto's die s'avonds en/of in schemering gemaakt zijn, en dan van opjecten dichterbij. (iemand?)

• Lucky1965
Een goede en complete review. Had ze allemaal al gevolgd.
Voor wat betreft de ongebruikelijke resolutie: er zullen programma's genoeg zijn denk ik die wel competable zijn hiermee. De belangrijkste is denk ik wel SPB Pocket Plus en SPB Mobile Shell zoals is te zien in deze review http://leonlimkokweng.com...omnia-sgh-i900-review.htm
Het geeft dan ineens een hele andere draai aan je uiterlijk en het werkt ook nog in landscape.
Voor andere programma's zal het uitproberen zijn denk ik.

Verwijderd

ff een vraagje van een hele andere aard:

bestaat er een Remote desktop voor windows mobile

zodat ik vanuit de trein mijn normale pc kan besturen en bijvoorbeeld dingen kan opzoeken die op mijn pc staan of de webcam aanzetten

• DeOS
Ja dat bestaat. Er is gewoon een windows mobile RDP client. Het verschilt per ROM of deze er standaard bij in zit of niet, het is namelijk een "optional licensable component" (zie ook Remote Desktop isn't a Windows Mobile 6 Application by default anymore). Anders heb je ook nog altijd een windows mobile VNC client of kun je de RDP client via "andere wegen" er op zetten.

[ Voor 41% gewijzigd door DeOS op 21-08-2008 10:38 ]

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:59

migros

Nooit meer een Samsung

Zou ie op de zwarte markt in Beverwijk al verkrijgbaar zijn. Ik merk namelijk op dat de Omnia in Duitsland reeds goed verkrijgbaar is en weet dat veel winkeliers in Beverwijk hun inkopen in Duitsland doen.

Leuk man gatheren

• Kbeuriot
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:13:

zodat ik vanuit de trein mijn normale pc kan besturen en bijvoorbeeld dingen kan opzoeken die op mijn pc staan of de webcam aanzetten
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:13:

Het is getest en werkt, alleen komt het niet goed op het scherm heb ik begrepen.

KLIK

lijkt me wel een leuke bijkomst voor WM

Verwijderd

hier nog een verslag van de omnia :

http://mobilearsenal.com/...foreword_accessories.html

• bsmpower
Mooie review. Wat ik lees is er vooral kritiek op het scherm qua afwijkende/lage resolutie. Maar als ik de screenshots zie in de review (vanuit gaande dat dit op ware grootte is) vind ik deze absoluut niet lelijk. Ze hebben het over "pixelated". Nou dan moet ik straks behoorlijk dicht op het scherm zitten om het te zien. En dan nog stoor ik me er denk ik niet aan denk ik.

• DeOS
Die screenshots zeggen natuurlijk niks over de kwaliteit waarmee het op het schem van de omnia wordt afgebeeld. Het zijn softwarematige screenshots.
Volgende keer eerst de posts van vandaag lezen? Was al voorbij gekomen ;).

Verwijderd

er zijn helaas altijd wel wat mensen die wat op of aan te merken hebben op dit soort toestellen
er is namelijk geen perfect toestel ook als wij hem aanschaffen zullen we ongetwijfeld wel wat te klagen of te zeuren hebben maarja das menselijk

maargoed als ie alleen wat loopt te klagen over het scherm wat in mijn ogen een beetje overdreven is (mierenn**kerij) dan is dit nog steeds mijn volgende telefoon

• jvdburgt1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-02 10:11
Hey, dan nog een andere vraag (heb net ook de Omnia besteld):

Dat ding is natuurlijk pas compleet met een goede Brando screenprotector en een siliconen beschermhoesje. Nu heb ik de screenprotector pas op 1 plek gezien voor een rip-off van 18 euro, en een siliconen beschermhoesje nog helemaal nergens...

Any suggestions?

• bsmpower
Ik zit hier toevallig ook naar te kijken. screenprotector.nl heeft goedkopere Brando's echter nog niet voor de i900. Ik heb ze er over gemaild.. In Nederland is volgens mij nog geen case/screenprotector te koop (behalve die van 18,-).

Edit: 1 case te koop in nederland: Proporta Samsung Omnia i900 Alu - Leather Flip Case

[ Voor 16% gewijzigd door bsmpower op 21-08-2008 14:13 ]

• Lucky1965
Er zal er toch wel 1 bijgeleverd worden bij de verpakking. Is misschien niet de beste maar toch!!

Bij de HTC Touch Pro wordt verwezen naar een site http://www.touchxperience.com/
Het programma wat daar wordt besproken, is dat ook te gebruiken op de Omnia??

[ Voor 45% gewijzigd door Lucky1965 op 21-08-2008 14:26 ]

Verwijderd

Lees nog is: Windows Based Mobiles & PDA's Beleid

[ Voor 83% gewijzigd door DaannO op 21-08-2008 17:23 ]

Verwijderd

Lucky1965 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:12:
Er zal er toch wel 1 bijgeleverd worden bij de verpakking. Is misschien niet de beste maar toch!!

Bij de HTC Touch Pro wordt verwezen naar een site http://www.touchxperience.com/
Het programma wat daar wordt besproken, is dat ook te gebruiken op de Omnia??
als ik die unboxing videos zie dan zie ik toch ook duidelijk dat er een screenprotector uit de doos komt.

Verwijderd

jvdburgt1980 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:05:
Hey, dan nog een andere vraag (heb net ook de Omnia besteld):

Dat ding is natuurlijk pas compleet met een goede Brando screenprotector en een siliconen beschermhoesje. Nu heb ik de screenprotector pas op 1 plek gezien voor een rip-off van 18 euro, en een siliconen beschermhoesje nog helemaal nergens...

Any suggestions?
Is altijd een beetje jammer vind ik.. Hebben ze zo hun best gedaan om er een mooie egale en strakke voorkant aan te geven, ga je d'r een stuk zacht plastic opplakken. En daaromheen nog eens een stuk siliconen..

Waar ik overigens nergens iets over lees is de (best lastige) plek van de connector. Bij iedere aktie die je met die connector uitvoerd moet het klepje open en dicht.. Dat lijkt me ook erg lastig in een carkit houder, heeft iemand daar al iets over gelezen?

Verder ben ik ook erg benieuwd of WM7 er ook op zal kunnen draaien. Microsoft kennende zal daarvoor weer een flinke peut aan extra resources beschikbaar voor moeten komen. Aangezien de omnia nou niet echt sterft in z'n RAM geheugen vrees ik ook hier het ergste.. Maar dat is op dit moment van mijn kant uit een beetje speculeren.

Verwijderd

bsmpower schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:39:
Even over de afwijkende resolutie. Ik hoorde juist verhalen dat veel programma's wel werken maar dan in letterbox. Dus zwarte balkjes onder en boven. Net zo als 4:3 beeldmateriaal op een 16:9 breedbeeld tv bijvoorbeeld. Maar het blijft even afwachten tot we het zelf hebben kunnen ondervinden.
ach die balken op de tv nemen we ook allemaal voor lief dus zo erg zal het toch niet zijn op je mobiel

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 17:09 ]

Verwijderd

De meegeleverde Styles heb je die ergens voor nodig? of zal kunnen we alles met ons niet alle te dikke vingers doen?

• DeOS
Die stylus zul je niet nodig hebben. Vrijwel alle reviewers geven aan dat alles prima met je vingers te bedienen is. Ik gebruik op m'n MDA Vario ook al geen stylus meer, dus dan moet het met de i900 helemaal goed gaan.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00
Bij de viewty kan je de styles er ook alleen maar aan hangen met een touwtje. Ik heb dat ding nog nooit gebruikt!. Verder zou ik de bijgeleverde screenprotector niet gebruiken. Deze zijn vaak van slechte kwaliteit en kan je ook niet hergebruiken.

De protector van Brando had ik ook op mijn vario en die is top! Op mijn viewty heb ik een invisibleshield zitten. Ik denk dat ik deze ook ga bestellen voor de omnia, hij is dunner dan de Brando en je plakt hem er veel makkelijker op(door de bijgeleverde vloeistof waarmee je je protector moet inspuiten).

Onderstaande tip staat in het topic van de Viewty en is wel handig
- maak een ruimte klaar waar geen/zo min mgoelijk stof is (badkamer: hete kraan open laten staan om te stomen en de stoom neer laten slaan)
- Haal de accu uit je telefoon
- Maak een oplossing van lauw water en afwasmiddel
- Was je handen direct om je vingers van vet te ontdoen, liefst niet afdrogen met doek (= pluisjes)
- Zorg dat het scherm van je viewty stofvrij is
- Haal de screenprotector van de bescherming
- Zet de screenprotector in je zeepoplossing
- Pak je screenprotector en laat hem uitlekken
- Plaats je screenprotector op het scherm, door het zeepwater kan je de protector nog makkelijk verschuiven.
- Met een plastic card de bubbels eruit duwen
- Laten drogen

Verwijderd

Ik heb een x voor me auto raamfolie geplakt en daarbij werd gezegt dat ik beter geen zeep ertussen kan doen omdat je anders vlekken krijgt, ze hadden er wel een ander soort spul voor.
Ik denk dan dat het voor een telefoon hetzelfde zal zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 22:25 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt. Ga dus ook niet hier melden als je hem binnen hebt, dat hoeven wij niet te weten!